Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Johan on asuntomarkkinat! Osa 3

Tarvitseeko vuokraa maksaa, jos vuokranantaja on kusipää?
Johan on asuntomarkkinat! Osa 3

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Raaka-Arska 25.2.2016 2:21
      Tulos: +329 (469 ääntä)
      Enään

      Lainaa

    2. Tulos: +711 (745 ääntä)
      Miten Marikasta tulee mieleen joku kotoaan karannut teini. Järki on ainakin karannut jonnekkin.

      Lainaa

    3. Tulos: -63 (125 ääntä)
      Ajattelin lukea kommentit. Petyin.

      Lainaa

    4. Tulos: +586 (614 ääntä)
      Kauhee inkutus ja tekosyiden keksiminen, ettei tarttis maksaa vuokraa. Älä sitten asu siellä! Voi v.... "Kun sossu ei enää maksa..."

      Lainaa

    5. Tulos: +288 (316 ääntä)
      Miten tästä ny saa semmosen käsityksen et Marika liiottelee ... :DD

      Lainaa

    6. Elämäm koulu 25.2.2016 2:53
      Tulos: +403 (433 ääntä)
      Miten tuntuu että kuuluu myös white trash vauhdissa -osastoon

      Lainaa

    7. Tulos: +274 (298 ääntä)
      Ilmeisesti Marikan mielestä olisi oikeus ja kohtuus, että vuokraisäntä maksaisi hänelle eikä päinvastoin (varsinkaan kun sossu ei enää maksa). Onhan Marika siivonnut ja lisäksi hoitanut koiraa. Kyllä siitä pitää korvaus saada. Ottaa aivoon aika pahasti, kun ajattelen millaisia lapamatoja voi maa päällään kantaa. Kukin voi miettiä mielessään, tarkoitanko Marikaa vai vuokraisäntää...

      Lainaa

    8. Tulos: +173 (183 ääntä)
      Että ole vuokralla mutta älä maksa vuokraa? :D tepäs olette veikeitä tyyppejä. En tiedä kuka tässä mokassa on pahin mokailija, voihan se olla että tää oikee vuokralainen on ihan asiallinenkin jätkä.

      Lainaa

    9. Tulos: +86 (94 ääntä)
      Jäi vähän sellainen kutina, että asioiden aikaansaaminen vähän heikolla pohjalla. Helpompaa olla muuttamatta ja toivoa parempaa, kuin tarttua toimeen ja oikeasti ottaa vastuu omasta asumisestaan.

      Lainaa

    10. Tulos: -42 (114 ääntä)
      No kyllä ton jarkon kommenttikin oli jollain tapaa ärsyttävää lukea. Typerä akka kyllä, kannattaisi soittaa eläinsuojeluun, tehdä rikosilmoitus ja etsiä parempi kämppä.

      Lainaa

    11. Tulos: +77 (119 ääntä)
      Veikkaan, että todellisuudessa tuollaista tilannetta ei edes ole. Aloittaja haluaa vaan keksiä tekosyyn sille, miksi hänen ei tarvitsisi maksaa vuokraa. Eikö hänen kavereitaan ole koskaan vieraillut, jotka voisi kertoa tarinan olevan tosi? Jos tapahtumat olisivat tosia, niin eiköhän tuollainen sossupummi tietäisi omat oikeutensa ja olisi asialle jo tehnyt jotakin...

      Lainaa

    12. Tulos: +44 (80 ääntä)
      Oma mielipide on, että tämä henkilö on syrjäytynyt ja alistunut. Suurempi auktoriteetti on vuokranantaja ja suhteeseen on syntynyt pomo-alainen-skenaario. Paskasta tilanteesta ei päästä pois, koska henkisesti valittaja on liian pelkuri. Kun kerran avautuu, alkaa selittely, jos joku kyseenalaistaa tai kehottaa tekemään asialle jotain. Näitä tapauksia on nähty perheen omistamissa vuokrataloissa.

      Lainaa

    13. Tulos: +47 (59 ääntä)
      Tollasessa tilanteessa kannattais kyllä hoitaa ne maksut kuntoon ja allekirjoittaa vuokranantajan kanssa yhdessä todistus vuokranmaksusta. Epämääräset vuokranantajat ja vuokralaiset ruuhkauttaa khan turhaan oikeuslaitosta. Joskus on tullut läpällä sanottua että sossuntuki on kuin kunnan tekemä aikuisen huostaanotto. Jos sossun asiakaskunta ei olisi niin laaja kun tiedän sen olevan niin väittäisin että tämä tapaus muuttaa läpän todeksi.

      Lainaa

    14. Tulos: +29 (83 ääntä)
      enääN enääN enääN enääN enääN enääN enääN enääN

      Lainaa

    15. Tulos: -32 (100 ääntä)
      Sossu maksaa, en tunne empatiaa, sori.

      Lainaa

    16. Tulos: +113 (121 ääntä)
      Jos eläintä laiminlöydään niin siitä ilmoitus eläinsuojeluun. Jos vuokranantajan kanssa on ongelmia etsi uusi asunto. Joku taitaa vain haluta valittaa.

      Lainaa

    17. Tulos: +65 (65 ääntä)
      jönni: Ilmeisesti Marikan mielestä olisi oikeus ja kohtuus, että vuokraisäntä maksaisi hänelle eikä päinvastoin (varsinkaan kun sossu ei enää maksa). Onhan Marika siivonnut ja lisäksi hoitanut koiraa. Kyllä siitä pitää korvaus saada. Ottaa aivoon aika pahasti, kun ajattelen millaisia lapamatoja voi maa päällään kantaa. Kukin voi miettiä mielessään, tarkoitanko Marikaa vai vuokraisäntää…
      Jos Marika olisi vuokranmaksun hoitanut koiranhoidolla, hän varmaankin olisi myös ulkoiluttanut sitä ja vienyt sen eläinlääkäriin. Eläimen huonosta kohtelusta on tehtävä ilmoitus viranomaiselle, jollaisesta käy myös poliisi silloin milloin kunnassa ei eläinsuojeluvalvojaa tai valvontaeläinlääkäriä satu olemaan. Ilmoittaa voi nimettömänä ja ilmoitukset tarkistetaan. Tarkoitus ei ole jahdata ihmisiä vaan hommata apua tarvitsevalle eläimelle riittävä hoito ja apu. Marika vain taitaa itse tarvita apua, kun 9 vuotta peruskoulussa ei järkeä päähän kasvattanut eikä sitä ilmeisesti myöskään vanhemmilta peritty. Huumorintajuni katoaa aina kokonaan, kun on kyse eläimen huonosta kohtelusta. Ne ovat (tyhmien) ihmisten armoilla toisin kuin (tyhmät) ihmiset itse.

      Lainaa

    18. Tulos: -51 (69 ääntä)
      Elämäm koulu: Miten tuntuu että kuuluu myös white trash vauhdissa -osastoon
      rasisti

      Lainaa

    19. Tulos: -6 (26 ääntä)
      Elämäm kova koulu :D

      Lainaa

    20. Muumi (kopio) 25.2.2016 10:10
      Tulos: -36 (60 ääntä)
      Kuka asuu alivuokralaisena?

      Lainaa

    21. Tulos: +106 (122 ääntä)
      Tulee mieleen tilanne, jossa ystäväni oli ilman asuntoa ja asui epävirallisesti alivuokralla eräässä huoneessa ja asunnon omistaja saattoi keskellä yötäkin käydä potkimassa hänet lattialle sängystä ja käskeä tiskaamaan. Moni sanoo tässäkin tapauksessa, että "muuta pois", mutta asia ei ole niin yksinkertainen, jos olet sossun asiakas ja luottotiedoton. Kaupungin asuntoihin on vuosien jonot ja yksityiset eivät välttämättä ota, jos ei ole luottotietoja. Tämä ystäväni sai sitten onneksi eräästä asuntolasta huoneen. Moni varmasti myös ajattelee, että mitäs on mennyt sössimään elämänsä, mutta monilla on mielenterveysongelmia ja/tai päihdeongelmia ja ovat kykenemättömiä huolehtimaan itsestään ja asioistaan samalla tavalla kuin terve ihminen.

      Lainaa

    22. Tulos: +75 (75 ääntä)
      Toivottavasti koiralla tulevaisuudessa kaikki ok ja löytää itselleen rakastavan perheen.

      Lainaa

    23. Tulos: -36 (68 ääntä)
      Jotenkin jäi vähän sellanen käsitys että vuokralainen kuvittelee ettei hänen tarvitse maksaa vuokraa kun sosku ei enää siinä auta. Lisäksi tuo "ei siivoa asuntoa" vähän jäi mietityttämään, tarkoittaako omaa asuntoa vaiko tätä vuokrattavaa. Mistä sä tiedät minkälainen meininki siellä vuokranantajan kotona on? Ehkä vuokranantaja on ajatellut että koskapa herrasväki ei kykene maksamaan vuokraansa rahalla, he voisivat siivota hänen omaa asuntoaan ja hoitaa koiraa? En tiedä, jotenkin tuli vaan sellanen olo että ei ehkä kovin vakavissaan kannata ottaa kyseisen naisihmisen sanomisia.

      Lainaa

    24. Tulos: -26 (90 ääntä)
      Kouluttaja: Tulee mieleen tilanne, jossa ystäväni oli ilman asuntoa ja asui epävirallisesti alivuokralla eräässä huoneessa ja asunnon omistaja saattoi keskellä yötäkin käydä potkimassa hänet lattialle sängystä ja käskeä tiskaamaan. Moni sanoo tässäkin tapauksessa, että “muuta pois”, mutta asia ei ole niin yksinkertainen, jos olet sossun asiakas ja luottotiedoton. Kaupungin asuntoihin on vuosien jonot ja yksityiset eivät välttämättä ota, jos ei ole luottotietoja. Tämä ystäväni sai sitten onneksi eräästä asuntolasta huoneen. Moni varmasti myös ajattelee, että mitäs on mennyt sössimään elämänsä, mutta monilla on mielenterveysongelmia ja/tai päihdeongelmia ja ovat kykenemättömiä huolehtimaan itsestään ja asioistaan samalla tavalla kuin terve ihminen.
      Mielenterveysongelmat ymmärrän, mutta kukaan ei pakota käyttämään päihteitä.

      Lainaa

    25. Tulos: +67 (71 ääntä)
      Höpö: Mielenterveysongelmat ymmärrän, mutta kukaan ei pakota käyttämään päihteitä.
      Ainakin tuntemieni ihmisten tapauksissa, tahtovat kuulua yhteen. Ei niin päin että kaikki mielenterveysongelmaiset käyttäisivät päihteitä, tietenkään, vaan että päihdeongelman taustalla on hoitamaton masennus tai traumaattinen kokemus, jota on sitten yritetty "itsehoitaa" kun yksinkertaisesti eivät pysty olemaan. Joskin tämä on puhdasta anekdoottia, enkä tietenkään tunne tai halua tuntea mitään bandidos-henkisiä piripäitä, joten kait muitakin totuuksia on. Mitä koiraan tulee, jos omistajasta on epäselvyyttä, omistajaksi helposti todetaan se jonka nimi löytyy eläinlääkärinlaskuista. Joten kannattaisi hakea duuni, käyttää se sessu eläinlääkärillä, ja mikäli muita laskuja, sirua, alkuperäisiä papereita tms ei löydy, huoletta ottaa mukaan. Joskaan en kyllä oikein usko että Marika olisi tähän kykenevä. Koiraparka =(

      Lainaa

    26. Tulos: +27 (37 ääntä)
      Raaka-Arska: Enään
      xcvzvxzc: enääN enääN enääN enääN enääN enääN enääN enääN
      On se jännää, miten henkilö joka kirjoittaa paljon kirjakielen opettajalle herneitä nenään aiheuttavalla tavalla saa ihmiset kiinnostumaan juuri tuosta yhdestä sanasta.

      Lainaa

    27. Rampe&Naukkis 25.2.2016 13:45
      Tulos: +4 (20 ääntä)
      suvakki: rasisti
      Perustele lisää.

      Lainaa

    28. Tulos: +18 (26 ääntä)
      Epäilenpä ettei koirallakaan suurempaa hätää ole. Marika varmasti olisi muistanut mainita jos joutuisi esim. ruokaa hankkimaan koiralle. Eli "hoitaminen" ja siivoaminen ei välttämättä aivan riitä vuokraksi.

      Lainaa

    29. Kana ja muna 25.2.2016 13:58
      Tulos: +66 (68 ääntä)
      Höpö: Mielenterveysongelmat ymmärrän, mutta kukaan ei pakota käyttämään päihteitä.
      Oman kokemukseni mukaan myös vakavien päihdeongelmien taustalla on hyvin usein (ellei jopa aina) hoitamaton mielenterveysongelma. Mielenterveyspalvelut eivät ole kaikkien käytettävissä monistakin syistä, ja niistä myös käännytetään ihmisiä pois mikäli heidät todetaan liian sairaiksi tai liian terveiksi tai mistä tahansa muusta arbiträärisestä syystä, jolloin itsensä lääkitseminen näyttäytyy monelle ainoana vaihtoehtona.

      Lainaa

    30. Feikkiheikki 25.2.2016 14:02
      Tulos: -31 (45 ääntä)
      Taitaa tyttö asua yh-isänsä kanssa jossain ja isukki pyytää vuokraa että saa kaljaa. Eikai tommosta kommuunia muuten voi olla olemassa..

      Lainaa

    31. Tulos: +61 (77 ääntä)
      Höpö: Mielenterveysongelmat ymmärrän, mutta kukaan ei pakota käyttämään päihteitä.
      Alkoholismi on sairaus. Jos luulet, että kukaan haluaa juoda itseään asunnottomaksi/työttömäksi/perheettömäksi, olet typerä. Käy joskus AA:n avopalaverissa kuuntelemassa raitistuneiden alkoholistien tarinoita. Saatat oppia jotain.

      Lainaa

    32. Tulos: +26 (30 ääntä)
      jönni: Ilmeisesti Marikan mielestä olisi oikeus ja kohtuus, että vuokraisäntä maksaisi hänelle eikä päinvastoin (varsinkaan kun sossu ei enää maksa). Onhan Marika siivonnut ja lisäksi hoitanut koiraa. Kyllä siitä pitää korvaus saada. Ottaa aivoon aika pahasti, kun ajattelen millaisia lapamatoja voi maa päällään kantaa. Kukin voi miettiä mielessään, tarkoitanko Marikaa vai vuokraisäntää…
      Molempia? :D

      Lainaa

    33. Tulos: +15 (47 ääntä)
      Silloin kun tilapäivitys paukutetaan caps lock päällä ja kielioppi on jotain hieman tuonnepäin, niin sitä miettii, kuinka moni väitteistä on lopulta totta. Marika. Älä lisäänny. Kirjallinen sitoumus ja nimi alle.

      Lainaa

    34. Tulos: -24 (52 ääntä)
      Hohhoijaa: Sossu maksaa, en tunne empatiaa, sori.
      Tai siis ihmiset maksaa verorahoillaan ton asumisen. Mä maksan opiskelijana 24% veroja, että nuo idiootit yhteiskunnan elätit saa asua "sossun rahojen" turvin. Plääh.

      Lainaa

    35. Tulos: +15 (23 ääntä)
      Kiti: Miten Marikasta tulee mieleen joku kotoaan karannut teini. Järki on ainakin karannut jonnekkin.
      Pidän täysin mahdoollisen myös vaihtoehtoa että sitä järkeä ei ole koskaan ollutkaan.

      Lainaa

    36. Tulos: +27 (29 ääntä)
      Henkilö on alivuokralaisena, eikä halua maksaa vuokraansa. Sitten keksii kaikkia verukkeita ettei tarvitsisi maksaa ja kostotoimia. Ilmeisesti vuokranantaja on antanut vuokria anteeksi vasteeksi työstä, josta sitten kitistään.

      Lainaa

    37. Oikeus ja kohtu 26.2.2016 8:12
      Tulos: +5 (47 ääntä)
      Kenellä on oikeus päättää kuka saa lisääntyä? Ihmetyttää ihmiset, jotka tekevät listan ketkä eivät saa lisääntyä. Yhtä hyvin heiltäkin lisääntymisen voi kieltää samoin perustein. tyhmät, rikolliset, työttömät, savolaiset, kaikki joidenka sukunimi on Mähönen, kehitysvammaiset, äitylit, sossupummit, kirppariryhmien jäsenet, yhdys sana virheiden tekijät..

      Lainaa

    38. Tulos: +39 (39 ääntä)
      Siis omistaja on vienyt koiransa lenkille viimeksi pentuna ja koira on nyt 4v. Ymmärränkö nyt oikein, että Marika on sitten neljän vuoden ajan asunut alivuokralaisena samaisessa kämpässä? Tuntuu siltä, että tässä tarinassa on paljon aukkoja.

      Lainaa

    39. muukalainen 26.2.2016 13:18
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      y.ö.h: Jotenkin jäi vähän sellanen käsitys että vuokralainen kuvittelee ettei hänen tarvitse maksaa vuokraa kun sosku ei enää siinä auta. Lisäksi tuo “ei siivoa asuntoa” vähän jäi mietityttämään, tarkoittaako omaa asuntoa vaiko tätä vuokrattavaa. Mistä sä tiedät minkälainen meininki siellä vuokranantajan kotona on? Ehkä vuokranantaja on ajatellut että koskapa herrasväki ei kykene maksamaan vuokraansa rahalla, he voisivat siivota hänen omaa asuntoaan ja hoitaa koiraa? En tiedä, jotenkin tuli vaan sellanen olo että ei ehkä kovin vakavissaan kannata ottaa kyseisen naisihmisen sanomisia.
      mä ymmärsin sen niin, että se vuokranantaja asuu siinä samassa asunnossa missä tää tyttö on alivuokralaisena. kerran postitkin vie ja avaa. ja majottaa tytön poissaollessa huoneessaan jotain tyyppejä. ja ei siivoa. ja ei hoida koiraa. eihän tää tyttö vois muuten tietää sen vuokranantajan touhuista mitään.

      Lainaa

    40. muukalainen 26.2.2016 13:23
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      QB: Tai siis ihmiset maksaa verorahoillaan ton asumisen. Mä maksan opiskelijana 24% veroja, että nuo idiootit yhteiskunnan elätit saa asua “sossun rahojen” turvin. Plääh.
      oo huoleti. ei se sun osuus mee just tohon.

      Lainaa

    41. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Pitikö tässä nyt olla jotain hauskaa?

      Lainaa

    42. VaniljaKukkanen 26.2.2016 17:54
      Tulos: +32 (44 ääntä)
      Kouluttaja: Tulee mieleen tilanne, jossa ystäväni oli ilman asuntoa ja asui epävirallisesti alivuokralla eräässä huoneessa ja asunnon omistaja saattoi keskellä yötäkin käydä potkimassa hänet lattialle sängystä ja käskeä tiskaamaan. Moni sanoo tässäkin tapauksessa, että “muuta pois”, mutta asia ei ole niin yksinkertainen, jos olet sossun asiakas ja luottotiedoton. Kaupungin asuntoihin on vuosien jonot ja yksityiset eivät välttämättä ota, jos ei ole luottotietoja. Tämä ystäväni sai sitten onneksi eräästä asuntolasta huoneen. Moni varmasti myös ajattelee, että mitäs on mennyt sössimään elämänsä, mutta monilla on mielenterveysongelmia ja/tai päihdeongelmia ja ovat kykenemättömiä huolehtimaan itsestään ja asioistaan samalla tavalla kuin terve ihminen.
      Täysin samaa mieltä. Tähän lisäisin vielä sen, että vaikka joillakin yksilöillä on se tilanne että ollaan ihan hyvistä lähtökohdista mutta itse sössitty asiat, niin kyllä suurin osa sosiaalitoimiston asiakkaista tai huonossa tilanteessa olevista on joutunut tilanteeseen ympäristön pakottamana. Kyllä ihmetys on suuri kun täällä osa kommentoijista ainakin esittää olevansa niin korkeakoulutettuja ja sivistyneitä ihmisiä että ovat automaattisesti parempia ihmisiä kuin muut. Ja että sosiaalitoimiston apua tarvitsevat ovat automaattisesti pummeja, arvottomia ja suoraan sanottuna luusereita. Miksi....? Ja ennen kuin vastaatte jonkun ah niin nasevan ja muka älykkään sanallisen sivalluksen siitä miten on henkilön oma vika, niin miettikääpä hetki. Miettikää oikein ankarasti. Onko asia todella näin? Ja jos on, kuinka suurta osaa huonompi osaisista tuo väite todellisuudessa faktatietona koskee? Mistä oikein voitte repiä todistetun faktan siitä ettei nämä "sossunpummit" ole todellisuudessa luovia, lahjakkaita, älykkäitä ja sivistyneitä? Tai vähintäänkin potenttiaalia näihin? Se on helppoa, liiankin helppoa kategorisoida räkivä ammattikoulun "bensalenkkari" johonkin tyhmien ihmisten kategoriaan. Yllätys voi olla suuri kun asiaa lähtee tutkimaan ja alta paljastuukin potenttiaalia vaikka mihin. Ehkä se bensalenkkari on sellainen kuin on, juuri kyseisellä hetkellä, ihan vain ympäristön sanelemana tietämättä itsekään mahdollisuuksistaan. Terveisin: Entinen lastenkoti-kasvatti, katuja nuohonnut goottirokkiteini, henkisellä ja fyysisellä väkivallalla kasvatettu lempeän sydämen omaava Vaniljakukkanen.

      Lainaa

    43. Tulos: -6 (28 ääntä)
      Sinttu: Alkoholismi on sairaus. Jos luulet, että kukaan haluaa juoda itseään asunnottomaksi/työttömäksi/perheettömäksi, olet typerä. Käy joskus AA:n avopalaverissa kuuntelemassa raitistuneiden alkoholistien tarinoita. Saatat oppia jotain.
      Sairaushan se. Ihan kuin diabetes, silloinkin pitää tiedostaa omat rajoitteensa ja elää niiden mukaan. Syyksi oman ja muiden elämien sabotoimiseen se ei riitä.

      Lainaa

    44. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Vika kommentti... Turha tääl on valittaa ku ite tiedät vastauksen = Suorita varkaus ja viellä elävää olentoa kohtaan ja pakene. Mite nä elämämkoulut pärjää ? Millä logiikalla tällä olisi oikeus varastaa toiselta eläintä. Saa kyl miettii että mihi ollaan tultu?

      Lainaa

    45. Tulos: +7 (19 ääntä)
      Kela makso ennen mun puolesta 80% vuokrasta... Nyt ku oon töissä nii en edelleenkään maksa kun 20%... Kelan idiootit tyypit vaan ei maksa loppuja

      Lainaa

    46. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Raaka-Arska: Enään
      Kuka sanoo enään, sitä vedetään nenään. Näin sanoi äikän opettaja joskus vuosikymmeniä sitten :P

      Lainaa

    47. Tulos: -21 (29 ääntä)
      Kukahan ohjaisi Marikan kehitysvammapalveluiden piiriin?

      Lainaa

    48. VaniljaKukkanen 28.2.2016 16:51
      Tulos: +28 (40 ääntä)
      Enään: Kukahan ohjaisi Marikan kehitysvammapalveluiden piiriin?
      Kukahan ohjaisi sinut sellaiselle oppitunnille missä kerrottaisiin millainen ihminen on kehitysvammainen? Ja suosittelen käytöstapojen pitkää kurssia heti perään.

      Lainaa

    49. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Aiwan sama: Sairaushan se. Ihan kuin diabetes, silloinkin pitää tiedostaa omat rajoitteensa ja elää niiden mukaan. Syyksi oman ja muiden elämien sabotoimiseen se ei riitä.
      Alkoholismi on riippuvuus. Eri asia luokitteleeko kukin sen sairaudeksi vai ei, mutta diabetekseen ei mitenkään rinnastettavissa. Minun 8-vuotiaana todettu diabetekseni ei todellakaan johdu sokeririippuvuudesta ja se ei rajoita elämääni millään lailla. Voin tehdä kaikkea mitä "normaalitkin" ihmiset ja elää ihan täyttä elämää. Ainoa missä on jotain eroa "normi-ihmisiin" on se, että pari kertaa päivässä käytän 5 sekuntia verensokerin mittaamiseen ja/tai insuliinin pistämiseen. Josko ei verrattaisi jonkun sisäelimen tahatonta tuhoutumista riippuvuuteen ja sen tuomiin ongelmiin?

      Lainaa

    50. Tulos: +22 (22 ääntä)
      QB: Tai siis ihmiset maksaa verorahoillaan ton asumisen. Mä maksan opiskelijana 24% veroja, että nuo idiootit yhteiskunnan elätit saa asua “sossun rahojen” turvin. Plääh.
      Hah, ehkä "olen parempi kuin muut" -maailmasi romahtaa kun suurella todennäköisyydellä elät jossain vaiheessa elämääsi työttömänä. On myös suuri todennäköisyys, että opintojesi jälkeen et saakkaan heti alasi töitä. Elämä ei aina mene suunnitellusti.

      Lainaa

    51. Tulos: +12 (12 ääntä)
      muukalainen: mä ymmärsin sen niin, että se vuokranantaja asuu siinä samassa asunnossa missä tää tyttö on alivuokralaisena. kerran postitkin vie ja avaa. ja majottaa tytön poissaollessa huoneessaan jotain tyyppejä. ja ei siivoa. ja ei hoida koiraa. eihän tää tyttö vois muuten tietää sen vuokranantajan touhuista mitään.
      Itse asiassa alivuokralaisena oleminen tarkoittaa juuri sitä, että joku asuu asunnossa varsinaisena vuokralaisena ja on vuokrannut osan asunnosta eteenpäin, kuten nyt tässä tapauksessa Marikalle ja hänen kaverilleen/kavereilleen. Se oli aiemmin yleinen tapa, mutta on nykyään asumisolojen parantuessa käynyt harvinaisemmaksi. Pieneenkin kaupunkiasuntoon saatettiin ottaa yhteen huoneeseen alivuokralainen, jos asunnon vuokra oli korkea omiin tuloihin nähden. Ja pitääkö alivuokralaisen maksaa vuokraa? Itse asiassa vihje löytyy jo sanasta aliVUOKRAlainen.

      Lainaa

    52. Asunto ensin 7.6.2020 10:13
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Täysin samaa mieltä. Tähän lisäisin vielä sen, että vaikka joillakin yksilöillä on se tilanne että ollaan ihan hyvistä lähtökohdista mutta itse sössitty asiat, niin kyllä suurin osa sosiaalitoimiston asiakkaista tai huonossa tilanteessa olevista on joutunut tilanteeseen ympäristön pakottamana. [...]
      Kiitos tästä kommentista. Jos joku ei ymmärtänyt, niin tuota mitä VaniljaKukkanen kirjoitti kutsutaan sivistykseksi.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: vuokra, vuokrasopimus, koira, vuokranantaja, alivuokralainen, sopimus, maksaa, asunto

  • Uusimmat

  • Kategoriat