Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Lotto on huijausta

"Voittajat" ovat Veikkauksen palkkaamia näyttelijöitä.
Lotto on huijausta

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +601 (643 ääntä)
      Tiesittekö et norsu ei osaa hypätä?

      Lainaa

    2. Lotto = vero tyhmille 9.2.2016 2:43
      Tulos: -960 (1054 ääntä)
      Onko paha jos pidän tämän postauksen failaajana Jania? Olen ollut aina samaa mieltä kuin Tero. Uskon sitten kun tutulle osuu :)

      Lainaa

    3. Tulos: +862 (880 ääntä)
      En oo ikinä kuullu tai nähny että joku läheinen olis kuollu salamaniskuun, että kyllä ne on ollu näyttelijöitä jos joku on nähny..

      Lainaa

    4. Tulos: +514 (530 ääntä)
      Kyllä, loton kaltaisen suuren arpapelin kannattaa ehdottomasti järjestää itselleen hankaluuksia aivan turhalla näyttelijäpelleilyllä. Suinkaan eivät tee muuten miljoonabisnestä varmasti ja turvallisesti. Homma toimii näin, hyvät ihmiset: joka viikko lottoa ostaa melkoinen määrä ihmisiä, ja tämä ostajakunta pyöräyttää Veikkauksen tilille moninkertaisen määrän euroja. 40 prosenttia suomalaisista ilmoittaa lottoavansa joka viikko. Viidestä miljoonasta ihmisestä se on sellaiset pari miljoonaa. Jos oletamme, että jokainen näistä ihmisistä lottoaa keskimäärin vaikkapa sellaisella viidellä eurolla viikossa, saadaan mukava kymmenen miljoonan euron summa. Ja koskapa päävoittajien määrä ei maksettavan päävoiton kokonaissummaa muuta, näillä luvuilla on aika helppo sanoa, että voittoa tulee ja paljon. Toki on myös pienempiä voittoja, joiden kohdalla voittajamäärät taas vaikuttavat kokonaissummaan, mutta ei niistä todellakaan isoa lisää tuohon tule. Näiltä perstuntumilta voidaan sanoa, että lotto tekee paljon rahaa. Ja vaikka päävoittoa nyt ei joka viikko tulisikaan, pysyvät katteet silti aika sievinä. Taas on 14 miljoonan potti tiedossa jollekin onnekkaalle (tai onnekkaille), ja sitä ennen on nopealla tarkistuksella ollut 6 tyhjää viikkoa. Tämä tarkoittaa, että pohjalla on sellainen vaatimaton kuutisenkymmentä miljoonaa euroa miinus muut voitot (give or take, arvioitahan nämä ovat). Katteet pysyvät edelleen aikas hyvinä. Tässä on, kaikessa yksinkertaisuudessaan, loton periaate. Porukka pistää paljon rahaa likoon siinä toivossa että saisi edes vähän takaisin, ja yksinkertainen matematiikka varmistaa, että Veikkaus käärii kirkkaasti eniten. Sama pätee muuhunkin uhkapelaamiseen. Mitään näyttelijäkikkailuja ei tarvita, koska sellaisen riskit olisivat paljon suuremmat, kuin se menetys mitä voittosumman maksaminen tuottaa. Ja se syy, ettei moni tunne päävoittajia, on ihan vain se, että jopa Suomen suuruisessa läntissä on aika monta ihmistä tunnettavaksi. Vuoteen 2011 mennessä oli Loton ansiosta Suomeen syntynyt 330 miljonääriä. Nykyään noita lienee muutama enemmän, mutta ei hirvittävästi. Tuolla määrällä ollaan aika häviävän pienissä prosentin osasissa. Ei siis mikään kamala ihme, jos tuntuu että lottovoittajia ei koskaan näy eikä kuulu ja ne sattuvat jollekin muulle; niin kaikella todennäköisyydellä sattuvatkin. Tästähän tässä on lopulta kyse: ihmismieltä ei ole tehty hahmottamaan kunnolla isoja lukuja ja todennäköisyyksiä. Sitä on aika helppo huijata tällä tavalla uskomaan, että esimerkiksi lottoaminen olisi oikeasti fiksua ja tarjoaisi mainittavia mahdollisuuksia yhtään mihinkään.

      Lainaa

    5. Tulos: +274 (284 ääntä)
      Myydään foliohattuja. 3€/kpl.

      Lainaa

    6. totuudensana 9.2.2016 4:45
      Tulos: +261 (273 ääntä)
      Lotto = vero tyhmille: Onko paha jos pidän tämän postauksen failaajana Jania? Olen ollut aina samaa mieltä kuin Tero. Uskon sitten kun tutulle osuu
      On. Et voi imo pitää Jania postauksen "failaajana" sillä perusteella, että hän ei usko loton olevan kusetusta :D

      Lainaa

    7. Tulos: -121 (153 ääntä)
      Lotto...suomen valtion vuosisadan kusetus.

      Lainaa

    8. Ministeri Nieminen 9.2.2016 6:04
      Tulos: +168 (178 ääntä)
      Olisi kiva lukea Teron seikkaperäiset ajatukset siitä, miten masinoidaan arvonta, jossa "sellainen rivi arvotaan, mitä ei ole pelattu.". Onhan nykyteknologialla aika moni asia tehty mahdolliseksi, mutta että lottoarvonnan pallot olisivat jotenkin manipuloitavissa - en ihan usko. Itse asiassa - nyt kun aamukahvi rupesi vaikuttamaan: enpä ole vuosikausiin katsonut lottoarvontaa - käytetänkö niitä palloja enää?

      Lainaa

    9. Tulos: +230 (234 ääntä)
      90-luvun puolivälissä mökkipaikkakuntamme kyläkauppias voitti lotosta 2 miljoonaa markkaa ja se oli kyllä ihan yleisessä tiedossa. Lopetti kyläkaupan pidon siihen ja jäi saman tien viisikymppisenä eläkkeelle, rakennutti itselleen kivan talon kotikylästään hankkimalle rantatontille ja keskittyi harrastuksiinsa.

      Lainaa

    10. Tulos: +26 (44 ääntä)
      Keuruu mainittu, Bunkkerissa tavataan!

      Lainaa

    11. Tulos: +92 (94 ääntä)
      Tää Tero tais eilen aamulla soittaa Radio Rockille samasta aiheesta.

      Lainaa

    12. Tulos: +23 (67 ääntä)
      Hölskä: Liian pitkä diibadaaba
      Ihan oikeastiko luulet, että joku yritys antaisi jonkun lyödä vetoa yli 100% voittomahdollisuudella. Ihan samalla periaattella toimii huvipuistojen narunvedot, arvat, pitkävedot, vakiot, kasinot, peliautomaatit, lotot jne... Iso palkinto on olemassa, mutta lopulta talo voittaa aina. Aina. Joskus joku ehkä voittaa isosti, mutta sitten ei taas voitakaan. Nuo on laskettu sen verran jiiriin, ettei talo voi hävitä, koska sittenhän se ei olisi kannattavaa. Vähän kuin kauppa, kauppa kannatta aina kun jää voitolle. Jos jää aina häviölle, niin sitä ei kannata kovinkaan kauaa jatkaa...

      Lainaa

    13. minävaann 9.2.2016 9:20
      Tulos: +103 (109 ääntä)
      Just reilu viikko sit voitin tuplauksella reilun viis tonnia ja ei, en kertonut kenellekään tästä

      Lainaa

    14. Tulos: +114 (136 ääntä)
      Pisti vaan silmään, että edes tero ei luota mv-lehteen, kertooko tämä jotain?

      Lainaa

    15. Tulos: -86 (100 ääntä)
      Lotto = vero tyhmille: Onko paha jos pidän tämän postauksen failaajana Jania? Olen ollut aina samaa mieltä kuin Tero. Uskon sitten kun tutulle osuu
      Olen samaa mieltä. Ja myöskin ollut aina Teron ja sinun kannalla koko lottoamisasiassa muutenkin.

      Lainaa

    16. S. aivartelija 9.2.2016 10:03
      Tulos: +91 (93 ääntä)
      No mä tunnen etäisesti päävoiton saaneen tyypin, ihan loton alkuajoilta. Päävoiton todennäköisyys on kuitenkin niin pieni, että lottovoittajan tuntemisen todennäköisyyskin on tosi pieni, koska suurin osa ei voitosta ilmoita kellekään, kaikki ei edes lähipiirilleen. Kyllä se kierroksen liikevaihto on niin iso, että riittää siitä pottia jaettavaksi. Jos joka kylään tulisi voitto, se pyörisi tappiolla.

      Lainaa

    17. Tulos: +52 (68 ääntä)
      Lotto = vero tyhmille: Onko paha jos pidän tämän postauksen failaajana Jania? Olen ollut aina samaa mieltä kuin Tero. Uskon sitten kun tutulle osuu
      mun tutulle sattui jo. ei piru älynnyt pitää asiaa salassa ja rahankerjääjiä on oven takana jonoksi asti. soittelevat jopa keskellä yötä. itsehän ajattelen, että kun tuo kerran jo tuli tälle paikkakunnalle, sitä ei enää voi toista kertaa tapahtua, enkä siis lottaa.

      Lainaa

    18. Tulos: +25 (29 ääntä)
      Olipa väsynyttä jankkausta.

      Lainaa

    19. Seppo Saviniemi 9.2.2016 10:25
      Tulos: +118 (122 ääntä)
      Aaarghh! Lotto ja muut rahapelit eivät tarvitse mitään vippaskonsteja. Pelaajan todennäköisyys voittaa on hyvin pieni, ei siinä tarvita mitään kusetusjuttuja. Joskus joku tietysti voittaa isostikin, mutta ei Veikkauksen, RAY:n tai minkään muunkaan tarvitse erikseen huijata asiakkaita. Todennäköisyydet vaan on asia, jossa ihan järkevätkin ihmiset tuntuvat sekoilevan.

      Lainaa

    20. Tulos: +64 (66 ääntä)
      Kun arvotaan 7 numeroa välitä 1-39, siitä tulee vaivaiset 15380937 riviä. Lähde siitä arvuuttelemaan, mikä niistä voittaa.

      Lainaa

    21. Käyttäjä 9.2.2016 10:51
      Tulos: +108 (114 ääntä)
      lha: itsehän ajattelen, että kun tuo kerran jo tuli tälle paikkakunnalle, sitä ei enää voi toista kertaa tapahtua, enkä siis lottaa.
      Hei, ei se vaikuta seuraaviin tuloksiin mitenkään, mille paikkakunnalle voitto on aiemmin osunut :) Sehän riippuu vain numeroista, jotka valitset. Eivät ne pallot pyöriessään tiedä, mitä numeroita on viimeksi tullut ja kuka ne on voittanut. (Et kai ajattele, että jos sinisilmäinen on voittanut, todennäköisesti seuraava voittaja ei ole sinisilmäinen?) Myös viime viikon voittorivi on AIVAN yhtä todennäköinen kuin mikä tahansa muu. Totta, ei ole lainkaan todennäköistä että sama rivi tulisi kahdesti peräkkäin - mutta ei ole YHTÄÄN todennäköisempää sekään että tulisi joku muu juuri tietty rivi, jonka haluamme valita esimerkiksi. Sama juttu Markulla, joka luottaa voittoputkeen... Seuraavassa arvonnassa on tismalleen sama todennäköisyys voittaa, riippumatta onko voittanut vai hävinnyt tähän mennessä. Joskus tulee monta voittoa peräkkäin, mutta ei siitä voi päätellä mitään mitä seuraavaksi tapahtuu. Putki joko katkeaa tai jatkuu. "Pelurin harha" taisi olla nimi tälle ilmiölle, johon moni toiveikas haksahtaa, mutta joka todellisuudessa ei toimi. Pallot ovat sokkoja ja muistittomia. Todennäköisyys pätee isoissa joukoissa, ei yksittäisissä tapahtumissa.

      Lainaa

    22. yli opisto hörho 9.2.2016 10:53
      Tulos: +49 (63 ääntä)
      Miten tyhmä pitää olla ettei usko että lotto on totta? Foliohattu kiristää aika kovasti.

      Lainaa

    23. Tulos: -6 (52 ääntä)
      Lotto on lisävero heille jotka ovat huonoja matematiikassa.

      Lainaa

    24. Tulos: +76 (78 ääntä)
      Loton pelaamattomuutta voi perustella siten, että pelaamalla riittävän kauan jää pelaaja väistämättä tappiolle. Pelaamattomuutta voi myös perustella Teron tapaan älyä vailla olevalla kohinalla. Ymmärrän toki pelaamisen perustelut. Pikkurahalla voi ostaa pienen todennäköisyyden rikastumiseen. Olen myös käsittänyt, että lottoarvonnan seuraaminen muuttuu jännäksi, jos on oman rivin ostanut.

      Lainaa

    25. Tulos: +18 (32 ääntä)
      Ni.: En oo ikinä kuullu tai nähny että joku läheinen olis kuollu salamaniskuun, että kyllä ne on ollu näyttelijöitä jos joku on nähny..
      Mun mummuni kuoli salamaniskuun. Ei ollut näyttelijä. Hän istui sisällä kun tämä tapahtui, salama iski viereiseen puuhun ja tuli sieltä radioantennia pitkin maadottamattomaan pistorasiaan kytkettyyn radioon, jonka vieressä hän istui. Kun ei ollut maajohtoa, sähkö etsi lyhimmän reitin maahan. Samalla kuoli sylissä ollut 3-vuotias tytär ja jaloissa maannut koira. Sähkö sytytti hiukset tuleen ja poltti purkausaukon päälaesta jalkoihin.

      Lainaa

    26. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Jotenkin kyllä nyt mennään foliohattu tiukalla. Tuolla http://www.lottovoitto.com/lottovoittajat -sivulla puhutaan myös voittajien salaisista kokoontumisista, ettei vain olisi nyt salaseurasta kyse. Pitääkö nyt epäillä että lottovoittajat ovatkin liskomiehiä eikä näyttelijöitä.

      Lainaa

    27. kettukettunen 9.2.2016 11:31
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      Siskolla oli 6+1 oikein lotossa. Voitti ihan mukavan summan.

      Lainaa

    28. Tulos: +40 (50 ääntä)
      Mistä näitä kaunaisia ihmisiä tulee? Mä olen viimeisen viikon sisään oppinut mm. ettei ruokavaliolla mitään merkitystä fyysiseen tai henkiseen hyvinvointiin, raskausarpia ei voi ehkäistä, ja että kaikkien ihmisten kehot reagoivat asioihin samalla tavalla. Voisko nyt vaan päästä yli siitä että jollekin osui tällä kertaa isompi läjä nallekarkkeja?

      Lainaa

    29. Tulos: +9 (21 ääntä)
      Lotto, totta vai tarua.. No olipa tai ei, niin silti henkilökohtaisesti tiedän 4 päävoiton voittajaa ja yhden henkilön jolla oli 6 oikein ja se yksi oli vieressä. Sen voin sanoa että iloa ja riemua nuo voitot eivät ole tuoneet. (Yksi ryyppäsi, yksi toimii siivojana edelleen, yksi tekee raskasta urakkatyötä ja mussuttaa vaaleaa leipää ja yksi muuttui entistä pihimmäksi)

      Lainaa

    30. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Siellä se pyörii, mutta maikkari taisi heti ekana korvata sen itse arvonta-aktin kuvaamisen grafiikoilla. On muuten maailman luotettavin ja eniten satunnainen satunnaisnumerokone!
      Ministeri Nieminen: Olisi kiva lukea Teron seikkaperäiset ajatukset siitä, miten masinoidaan arvonta, jossa “sellainen rivi arvotaan, mitä ei ole pelattu.”. Onhan nykyteknologialla aika moni asia tehty mahdolliseksi, mutta että lottoarvonnan pallot olisivat jotenkin manipuloitavissa – en ihan usko. Itse asiassa – nyt kun aamukahvi rupesi vaikuttamaan: enpä ole vuosikausiin katsonut lottoarvontaa – käytetänkö niitä palloja enää?

      Lainaa

    31. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Saa olla aika lapsellinen jos sen takia alkaa epäillä rahapelejä että 7 oikein veikkanneita on vähän ja talo ei jaa suhteessa voittoja läheskään yhtäpaljoa kuin veikkaamiseen on käytetty rahaa,ei tietenkään se jaa koska osa rahoista käytetään yhteiseen hyvään eli meille kaikille jossain muodossa,nyt joku jälkeenjäänyt voi toki kysyä missä hänen osuus on mutta katso ympärillesi ja voit ehkä joskus tajuta sen,käy vaikka koulua sen aikaa...

      Lainaa

    32. Tulos: +13 (17 ääntä)
      En ole IKINÄ voittanut lotosta mitään, vaikka silloin tällöin onkin tullut pelattua viimeiset kymmenen vuotta. Keskiviikko-Jokerista sentään tuli viime viikolla 6 euroa. En silti väitä, etteikö lotosta voisi voittaa.

      Lainaa

    33. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Kerubi: Olen myös käsittänyt, että lottoarvonnan seuraaminen muuttuu jännäksi, jos on oman rivin ostanut.
      Vähän kuin pokeri. Ilman panosta, äärettömän tylsä peli.

      Lainaa

    34. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Mulla oli juuri lotossa seitsemän oikein. Harmi vaan, kun kaksi numeroista oli lisänumerot.

      Lainaa

    35. Piilevä kyky 9.2.2016 19:25
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Itselläni on osunut 6 oikein ja se yksi viereen. Ei sillä saanut sillä kierroksella kuin 1000 €. Ja kyllä, todennäköisyys että minulle osuu jonain päivänä 7 oikein on ihan yhtä suuri (=pieni) kuin ennen em. voittoa. Tiedän kaksi täysosuman saanutta lottovoittajaa, toinen perhe porskuttaa mukavasti mutta toiselta voittajalta meni muutamassa vuodessa voitto, kaikki se mitä oli kaapinut kokoon ennen voittoa ja lopuksi henki.

      Lainaa

    36. Tulos: +17 (21 ääntä)
      yodo: Mulla oli juuri lotossa seitsemän oikein. Harmi vaan, kun kaksi numeroista oli lisänumerot.
      Niin mullakin. Sääli vaan, että nekin oli eri riveillä ;)

      Lainaa

    37. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Sain kerran 100 e ukkelilt joka oli just voittanu lotosta

      Lainaa

    38. Tulos: +22 (30 ääntä)
      Tänä lauantaina pelaan lottoa ihan vaan Teron kiusaksi.

      Lainaa

    39. totuudentorvi 10.2.2016 18:29
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Jos ei pelaa niin sit ei ainakaan voi voittaa.

      Lainaa

    40. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Jos ei kato omassa elämässä tapahdu ni ei oo olemassakaa!... Vai?

      Lainaa

    41. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Nyt jättipottiviikoilla loton myynti kasvaa huomattavasti. Myyjänä pääsee seuraamaan myyntiä läheltä; ihmiset kokeilevat Lottoa nyt kun jättipottia mainostetaan, ja monet pelaavat enemmän kuin normaalisti. Iso osa Veikkauksen voitosta ei mene pelkästään isoille pomoille vaan mm. kulttuurin tukemiseen. Itse ajattelen

      Lainaa

    42. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Jään vain mielenkiinnolla odottamaan sitä foliohattujen menekkiä, kun lottoarvonnassa pamahtaa rivi 1,2,3,4,5,6,7. Tais jopa olla yleisin pelatturivi, eli voittajat jakavat vielä voittonsa kymmenien muiden kanssa ja siitä repeää tuplalysti. *hakee poppareita*

      Lainaa

    43. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Jillette: Jotenkin kyllä nyt mennään foliohattu tiukalla. Tuolla http://www.lottovoitto.com/lottovoittajat -sivulla puhutaan myös voittajien salaisista kokoontumisista, ettei vain olisi nyt salaseurasta kyse. Pitääkö nyt epäillä että lottovoittajat ovatkin liskomiehiä eikä näyttelijöitä.
      Illuminati vahvistettu :D

      Lainaa

    44. Ari Tuulonen 14.2.2016 10:07
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Onneksi minun en tarvi arvailla koska isäni on voittanut lotossa päävoiton aikoinaan.

      Lainaa

    45. Tulos: -10 (12 ääntä)
      totuudensana: On. Et voi imo pitää Jania postauksen “failaajana” sillä perusteella, että hän ei usko loton olevan kusetusta
      En usko että lotto olisi kusetusta, mutta kieltämättä janin perustelut on aikamoista failausta.

      Lainaa

    46. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Kalle: Tiesittekö et norsu ei osaa hypätä?
      Ootko ikinä nähny, että se yrittää?

      Lainaa

    47. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Olisi kiva lukea Teron seikkaperäiset ajatukset siitä, miten masinoidaan arvonta, jossa “sellainen rivi arvotaan, mitä ei ole pelattu.”. Onhan nykyteknologialla aika moni asia tehty mahdolliseksi, mutta että lottoarvonnan pallot olisivat jotenkin manipuloitavissa – en ihan usko. Itse asiassa – nyt kun aamukahvi rupesi vaikuttamaan: enpä ole vuosikausiin katsonut lottoarvontaa – käytetänkö niitä palloja enää?
      Lottoarvonta on ns. "suora" lähetys, eli kuvattu vartti ennen esitystä.

      Lainaa

    48. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Tiedän että tää on jo vanha julkaisu mutta taannoin 10 työkaveria voitti 5.7miljoonaa mieheen.

      Lainaa

    49. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Olen keksinyt toimivan ja yksinkertaisen keinon jota suosittelen kaikille veikkaajille: lopettakaa veikkaukselle rahanne antaminen niin voitatte aina.

      Lainaa

    50. Kylmä Totuus 29.11.2017 8:53
      Tulos: -12 (22 ääntä)
      Alkaa hieman säälittää kun lukee näitä postauksia ja ihmiset oikeasti uskovat janin tavoin että lotossa voisi voittaa. Voittajat ovat toki oikeita henkilöitä, mutta he ovat Veikkauksen työntekijöitä, joilla on sopimus Veikkauksen kanssa, että kaikki rahat palautuvat Veikkaukselle. Tämän tietävät kaikki, joilla on hieman maalaisjärkeä ja kykyä perehtyä asioihin.

      Lainaa

    51. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Kylmä Totuus: Alkaa hieman säälittää kun lukee näitä postauksia ja ihmiset oikeasti uskovat janin tavoin että lotossa voisi voittaa. Voittajat ovat toki oikeita henkilöitä, mutta he ovat Veikkauksen työntekijöitä, joilla on sopimus Veikkauksen kanssa, että kaikki rahat palautuvat Veikkaukselle. Tämän tietävät kaikki, joilla on hieman maalaisjärkeä ja kykyä perehtyä asioihin.
      Löysää nyt vähän sitä foliohattua.

      Lainaa

    52. Tulos: -7 (13 ääntä)
      "Luotettavampi kuin MV lehti" MV-lehti on luotettavampi kuin 99,9% Suomen lehtitaloista ja niiden sätkynukeista. Lukekaa esimerkiksi miten isot sanomalehdet vaikuttivat Suomen EU-mielipiteeseen 90-luvulla. Suurimpaan osaan lehdistä painettiin koko aukeaman kokoinen positiivinen juttu EU:sta, ylemmältä tulleen käskyn vuoksi. Nyt nämä samat lehdet väittävät itseään luotettaviksi medioiksi ja valemedioiksi nimenomaan niitä, jotka näitä kusettajia paljastaa.

      Lainaa

    53. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Olen tuntenut erään lottovoittajan vuosikausia ja se on ollut opettavainen kokemus. En ennenkään toivonut äkkirikastumista tai kuvitellut rikkauden tuovan onnea, mutten silti ymmärtänyt kuinka huonosti sellainen monille ihmisille sopii ja kuinka vakaata ja tervettä luonnetta ja minäkuvaa, parisuhdetta ym. vaatii että tuollaisessa tilanteessa kykenee selviytymään joutumatta suuriin ongelmiin. Hyväksikäytöt ja sen yritykset pilaavat luottamuksen ihmisiin ja elämään, tekevät ystävystymisen todella vaikeaksi ja lopulta on vain pelko jäljellä. Surullista. Ja rahatkin loppuvat joskus mutta turvallisuudentunnetta ei saa korjattua.

      Lainaa

    54. Tervattu apina 9.7.2024 22:47
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Suomessa kuolee vuosittain keskimäärin 0-2 ihmistä salamaniskuihin. Vuosittain noin 10-20 henkilöä voittaa loton päävoiton.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: lotto, Veikkaus, uhkapeli, seitsemän oikein, rahapeli