Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

150 kilon asunto

Ja tuhat kiloa myötähäpeää.
Taustatietoja: Juttu on lähetetty useassa osassa, joten aikaleimat eivät täsmää. Tuhat kiloa myötähäpeää

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 57 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. KaroliinaCZ 19.7.2016 2:21
      Tulos: +773 (801 ääntä)
      Ei mennyt jakeluun ei...

      Lainaa

    2. Tulos: +460 (480 ääntä)
      Tyhmiä ihmisiä taas liikkellä, mutta ei mitään uutta...

      Lainaa

    3. Minäpä minä 19.7.2016 2:30
      Tulos: +67 (95 ääntä)
      Apua...

      Lainaa

    4. Tulos: +266 (284 ääntä)
      Niin mitä se k olikaan?

      Lainaa

    5. Tulos: +122 (134 ääntä)
      Ja Siniä ei kiinnostanut.

      Lainaa

    6. Rico Tubbs 19.7.2016 2:47
      Tulos: -73 (93 ääntä)
      "So how many keys can you deliver?"

      Lainaa

    7. Tulos: -11 (47 ääntä)
      Voi älyn väläys.

      Lainaa

    8. Tulos: +268 (276 ääntä)
      Täällä kyllä usein törmää sellaisiin tapauksiin, jotka eivät tajua sitten millään. Ja jos joskus joku tajuaa, ei kukaan kuitenkaan koskaan myönnä olleensa väärässä...

      Lainaa

    9. Lyhyt matikka 19.7.2016 4:54
      Tulos: +108 (124 ääntä)
      Pysähtyis ajattelemaan sekunniks enne ku kommentoi, huhhuh.

      Lainaa

    10. Tulos: -192 (286 ääntä)
      jotenkin tuolla on minusta k ja K kyllä onnellisesti sekaisin. Si järjestelmässä oli viime vuosisadalla K tuhannen lyhenteenä, sanasta Kilo. Tuota k -kirjainta en muista. Logiikka meni jotenkin niin, että ykköstä suuremmat oli isoja kirjaimia, kuten K(ilo) M(ega) T(era) ja alle ykkösen pieniä kirjaimia, kuten m(illi), n(ano), p(iko) .... Tämä ihan ulkomuistista, tarkistamasta mistään. Mutta Kilo on kyllä lyhennetty aina perinteisesti isolla koolla.... ja tässä tapauksessa koolla on väliä

      Lainaa

    11. Tulos: +215 (231 ääntä)
      wiljami: jotenkin tuolla on minusta k ja K kyllä onnellisesti sekaisin. Si järjestelmässä oli viime vuosisadalla K tuhannen lyhenteenä, sanasta Kilo. Tuota k -kirjainta en muista. Logiikka meni jotenkin niin, että ykköstä suuremmat oli isoja kirjaimia, kuten K(ilo) M(ega) T(era) ja alle ykkösen pieniä kirjaimia, kuten m(illi), n(ano), p(iko) …. Tämä ihan ulkomuistista, tarkistamasta mistään. Mutta Kilo on kyllä lyhennetty aina perinteisesti isolla koolla…. ja tässä tapauksessa koolla on väliä
      Pah. Penteleen herra Kelvin ....

      Lainaa

    12. Tulos: +9 (41 ääntä)
      Itse tajusin Tainan jutut heti!

      Lainaa

    13. Tulos: +210 (220 ääntä)
      Kyllä K meinaa Kelvintä ja k kiloa :)
      wiljami: jotenkin tuolla on minusta k ja K kyllä onnellisesti sekaisin. Si järjestelmässä oli viime vuosisadalla K tuhannen lyhenteenä, sanasta Kilo. Tuota k -kirjainta en muista. Logiikka meni jotenkin niin, että ykköstä suuremmat oli isoja kirjaimia, kuten K(ilo) M(ega) T(era) ja alle ykkösen pieniä kirjaimia, kuten m(illi), n(ano), p(iko) …. Tämä ihan ulkomuistista, tarkistamasta mistään. Mutta Kilo on kyllä lyhennetty aina perinteisesti isolla koolla…. ja tässä tapauksessa koolla on väliä

      Lainaa

    14. Vääränvärinen 19.7.2016 7:17
      Tulos: +103 (119 ääntä)
      Argh, tuon kaltaiset ihmiset saa muuten suht rauhallisen kaverin veren sauhuamaan kun saunassa konsanaan.

      Lainaa

    15. Tulos: +143 (155 ääntä)
      Tarkennuksena vielä, että K (isolla) on Kelvin, eli absoluuttisesta nollapisteestä alkava lämpötilan mittayksikkö.

      Lainaa

    16. Tulos: +138 (200 ääntä)
      Olenko ainoa, jota kummastuttaa ilmoituksesta puuttuva k. Siinä todella ilmoitetaan asunnon hinnaksi 150.

      Lainaa

    17. Tulos: -142 (150 ääntä)
      Miksi kommenttien ajat eivät täsmää järjestystä?

      Lainaa

    18. Tulos: +109 (117 ääntä)
      wiljami: jotenkin tuolla on minusta k ja K kyllä onnellisesti sekaisin. Si järjestelmässä oli viime vuosisadalla K tuhannen lyhenteenä, sanasta Kilo. Tuota k -kirjainta en muista. Logiikka meni jotenkin niin, että ykköstä suuremmat oli isoja kirjaimia, kuten K(ilo) M(ega) T(era) ja alle ykkösen pieniä kirjaimia, kuten m(illi), n(ano), p(iko) …. Tämä ihan ulkomuistista, tarkistamasta mistään. Mutta Kilo on kyllä lyhennetty aina perinteisesti isolla koolla…. ja tässä tapauksessa koolla on väliä
      Ulkomuistiisi ei ole luottaminen

      Lainaa

    19. TapioRautaWaara 19.7.2016 10:06
      Tulos: +1 (19 ääntä)
      Huoh mitä jengiii!

      Lainaa

    20. Tulos: +244 (250 ääntä)
      -k=kilo=1000 -heh, sä sanoit just et k=kilo -no kun se on -ei vaan k=kg -oon insinööri ja k=kilo=1000 -heh, sä sanoit just et k=kilo

      Lainaa

    21. Tulos: +87 (99 ääntä)
      Vuosi 2k16

      Lainaa

    22. Puolikiero_savolainen 19.7.2016 10:27
      Tulos: +49 (91 ääntä)
      Taina pitäis ottaa kiinni poliisin toimesta ja viskata lukkojen taakse kirjojen kanssa käymään peruskoulu loppuun. Eihän Suomessa aikuinen nainen voi olla tuolla tolalla..

      Lainaa

    23. Tulos: +114 (124 ääntä)
      Tää oli melkone WTF. Mitä vittua se Taina yritti ees selittää sen jälkeen kun Heini oikeen wikipedian avulla näytti mitä se kilo tarkoittaa?

      Lainaa

    24. Tulos: +120 (134 ääntä)
      Tää oli nyt näitä tapauksia ja ihmisiä jotka pistää ihan konkreettisesti suuttumaan. "Nönönö kyllä minä tiedän vaikka just sanoin etten tiedä ja minä olen oikeassa vaikka miten päin todistaisit että oon väärässä nönnönö."

      Lainaa

    25. Tulos: +51 (59 ääntä)
      Seo joskus vaikia myöntää oma tyhmyytensä, mielummi saivarrellaa ja sen jäläkee poistutaan ryhmästä..

      Lainaa

    26. Tulos: +63 (69 ääntä)
      Ärsyttäviä tämmöset joissa joku viimeseen asti luulee olevansa oikeassa ja muut väärässä vaikka tilanne on toisin päin.

      Lainaa

    27. Tulos: +39 (45 ääntä)
      Jack: Miksi kommenttien ajat eivät täsmää järjestystä?
      Siellähän se kerrotaan, niitä on lähetelty pätkissä, joten aika vaihtuu kun tulee uusi "pätkä".

      Lainaa

    28. Tulos: +77 (79 ääntä)
      Äh, kivat myyjälle, kun viestiä paukkaa koko ajan, mutta ei itse aiheesta, vaan taistellaan jostain prkl kirjaimesta.

      Lainaa

    29. Tulos: +82 (136 ääntä)
      No kyllähän asunnon hinnan ilmoittaminen "kiloissa" näyttää aika hemmetin urpolta. Varsinkin, kun tuosta vielä puuttui se k... Miksei voi kirjoittaa 150 000 tai 150 tuhatta?

      Lainaa

    30. elitismi_uuvuttaa 19.7.2016 13:49
      Tulos: +54 (114 ääntä)
      Tu: No kyllähän asunnon hinnan ilmoittaminen “kiloissa” näyttää aika hemmetin urpolta. Varsinkin, kun tuosta vielä puuttui se k… Miksei voi kirjoittaa 150 000 tai 150 tuhatta?
      Olen aivan samaa mieltä. Se on pelkkää snobbailua ja typeryyttä. Ollaan Suomessa, joten voidaan myös käyttää suomen kieltä niin, että kaikki ymmärtävät. Alkuperäisestä tekstistä saa sen kuvan, että asunto maksaa 150 euroa. JOKAISEN tottakai PITÄISI tajuta, ettei asunto voi olla niin halpa, mutta valitettavasti joukkoon mahtuu niitäkin, jotka eivät tajua ja vielä suurempi joukko niitä, jotka eivät osaa lukea ajatuksia, eivätkä siten voi aavistaa, mitä kirjoittaja on tarkoittanut, jos hän on ilmaissut asian tekstissään aivan toisin.

      Lainaa

    31. Tulos: +102 (122 ääntä)
      Noh, jos nyt oikein pilkkua viilataan niin asunnon hintahan on 150 kiloeuroa eikä 150 kiloa. Ilman yksikköä numero ei tarkoita juuri mitään, ja kyllähän kilo puhekielessä yleensä tarkoittaa kilogrammaa, vaikka onkin äärettömän urpoa ruveta inttämään kynsin hampain vastaan kun joku kertoo paremmin asiayhteyteen sopivan merkityksen.

      Lainaa

    32. Tulos: +11 (21 ääntä)
      Sattuu..

      Lainaa

    33. Tulos: +13 (55 ääntä)
      Miksi pitää mainostaa olevansa insinööri? Kaikkihan tuon on koulussa oppineet

      Lainaa

    34. Tulos: +10 (88 ääntä)
      elitismi_uuvuttaa: Olen aivan samaa mieltä. Se on pelkkää snobbailua ja typeryyttä. Ollaan Suomessa, joten voidaan myös käyttää suomen kieltä niin, että kaikki ymmärtävät. Alkuperäisestä tekstistä saa sen kuvan, että asunto maksaa 150 euroa. JOKAISEN tottakai PITÄISI tajuta, ettei asunto voi olla niin halpa, mutta valitettavasti joukkoon mahtuu niitäkin, jotka eivät tajua ja vielä suurempi joukko niitä, jotka eivät osaa lukea ajatuksia, eivätkä siten voi aavistaa, mitä kirjoittaja on tarkoittanut, jos hän on ilmaissut asian tekstissään aivan toisin.
      Kerroppas minulle mistä kohtaa aloitusviestiä sitten sait sen käsityksen, että hinta ilmoitetaan euroissa? Sitäkään kun ei sen enempää suoraan sanottu. Hinta voisi aivan hyvin olla 150 mottia koivuhalkoja. Kai nyt jokaisen järjen täytyy ihan oikeasti sanoa että ilmoituksen 150 tarkoittaa tuhansia ja suomessa asuttaessa oletettavasti myös euroja. Jos ei noin selkeästä ilmoituksesta näitä faktoja ymmärrä, niin siinä ei ole vikana muu kuin pätemisen halu.

      Lainaa

    35. Tulos: +57 (61 ääntä)
      jp: Miksi pitää mainostaa olevansa insinööri? Kaikkihan tuon on koulussa oppineet
      Ehkä siksi, että Tainan mielestä "jonkun muun" tulisi mennä kouluun suureita oppimaan, ei hänen..? Harmi, kun oli noin lyhyeen pätkäisty useamman tunnin ratakiskon vääntäminen. Oli erittäin viihdyttävää sitä seurata, niin kauan kun nähtävillä oli. Tuo täti aina jaksaa hauskuuttaa samantyyppisillä jutuillaan. Ja tapansa mukaan poistaa ne jossain vaiheessa. :)

      Lainaa

    36. Tulos: -21 (69 ääntä)
      Nii.. Tässä on kyllä molemmat oikeessa, vaan puhuvat kahdesta eri asiasta. Toinen tarkoittaa kiloa, joka merkitään sillä k-kirjaimella ja toinen kilogrammaa, josta useimmiten puhutaan ihan vaan kilona. Ärsyttävää inttämistä kummaltakin osapuolelta, kun ei voi oman varman tietonsa hurmasta hetkeksi lähteä miettimään mitä tässä nyt tapahtuu.

      Lainaa

    37. Tulos: +78 (104 ääntä)
      no olihan tuo ilmotus nyt päin persettä. "3h keittiö, lasitettu" eikö enää mahtunu parveke? "hinta 150" koirankeksiä? kyllähän normaalisti kaikki tietää mitä nuo tarkottaa, mut entäs jos asunnon haluaa vaikka ostaa joku vanhus joka ei tuollasia ymmärrä? eikö voi laittaa ees viralliseen ilmotukseen järkevästi? en minäkään mitään kirjakieltä kirjota, mutta kyllä nyt virallisiin juttuihin kirjotan ihan niinku asia on ja oikein. tuskin facebookista loppuu merkit kesken ettei voi sinne niitä muutamia sanoja/kirjaimia lisätä.

      Lainaa

    38. Tulos: +94 (94 ääntä)
      ananas: no olihan tuo ilmotus nyt päin persettä. “3h keittiö, lasitettu” eikö enää mahtunu parveke? “hinta 150″ koirankeksiä? kyllähän normaalisti kaikki tietää mitä nuo tarkottaa, mut entäs jos asunnon haluaa vaikka ostaa joku vanhus joka ei tuollasia ymmärrä? eikö voi laittaa ees viralliseen ilmotukseen järkevästi? en minäkään mitään kirjakieltä kirjota, mutta kyllä nyt virallisiin juttuihin kirjotan ihan niinku asia on ja oikein. tuskin facebookista loppuu merkit kesken ettei voi sinne niitä muutamia sanoja/kirjaimia lisätä.
      Ei, se on kolmen tunnin keittiö, joka on lasitettu. ;)

      Lainaa

    39. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Tämä Taina-täti se jaksaa aina huvittaa Järvenpää-ryhmässä :'D Aina samanlaisia vääntöjä hänellä aiheesta kuin aiheesta ja väännön päätteeksi hän ensin sanoo ettei ikinä poista kommenttejaan ja minuutin päästä on poistanut ne kommenttinsa ja kaupan päälle laittanut estot vastapuolen keskustelijalle. Näin kävi myös tässä tapauksessa :D Oikeasti tuo keskustelu oli paljon pidempi ja hän jaksoi loppuun asti vääntää että k = kg ja että aloituksen asunto maksaa siis 150 kilogrammaa :D Kunnes poisti kommenttinsa ja esti ainakin Heinin. Tainan estolista taitaa olla tätä nykyään jo pitkä kuin nälkävuosi

      Lainaa

    40. Kilinkettu 21.7.2016 0:19
      Tulos: +6 (24 ääntä)
      Entäpä jos aloittaja olikin koittamassa vuokrata taloa 150 kissankakkaan kuukaudessa? Ja ohessa mietti myös edellisen myyntiä? Aloittajahan ei mainostanut myynti aikeita 3 tunnin lasitetulle keittiölle, vaan kysyi erikseen kannattaako välittäjä vai ite myydä

      Lainaa

    41. Tulos: -12 (32 ääntä)
      Miksi moni takertuu tuohon 150 kuin se olisi jotenkin erikoista ilmoittaa 150000? Se on ihan yleistä, että yli sadantonnin summat ilmoitetaan lyhyesti satasina varsinkin asuntokaupoissa, koska asunnot tuppaa olee sen yli satatonnia.

      Lainaa

    42. eriparisukka 21.7.2016 17:51
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Lasitettu keittiö kuulostaa hienolle!

      Lainaa

    43. Tulos: +5 (11 ääntä)
      k=kilo, K=kelvin, Johannalle tiedoksi

      Lainaa

    44. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Tainalle olis voinu selittää vaan: kg on kilo gramma, k on kilo g on gramma

      Lainaa

    45. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Jalius: Tainalle olis voinu selittää vaan: kg on kilo gramma, k on kilo g on gramma
      Sehän tossa niin hauskaa olikin kun ei Taina vaan tajunnut. Ei, vaikka kuinka selitettiin ja eri ihmisten toimesta. Se vaan väitti, että k on kilo eikä piiruakaan perääntynyt ja piti kaikkia muita tyhminä :D

      Lainaa

    46. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Oujee: Sehän tossa niin hauskaa olikin kun ei Taina vaan tajunnut. Ei, vaikka kuinka selitettiin ja eri ihmisten toimesta. Se vaan väitti, että k on kilo eikä piiruakaan perääntynyt ja piti kaikkia muita tyhminä
      Hups, tuli Feissarimokien kommenttimoka :) Siis onhan k kilo, mutta Taina väitti kilogrammaksi. Nyt olen hiljaa.

      Lainaa

    47. Satunnainen randomi 24.7.2016 3:09
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      asdfasd: Vuosi 2k16
      FU2K THE MILLENNIUM

      Lainaa

    48. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Sitä en ymmärrä miksi tuota k-kirjainta käytetään kun halutaan sanoa että on vaikka asunnon hinta 150 000 €. Miksi ei vain kirjoiteta 150 000 tai mikä se luku nyt sattuu olemaan vaan laitetaan 150 k. Ymmärtäisin vielä jos sanottaisiin 150 t, mutta en tuota k:ta ymmärrä vaikka se tarkoittaakin tuhatta. Kiloeuro kuulostaa tyhmältä.

      Lainaa

    49. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Ala-asteella ärsyynnyin kun opettajani aina jaksoi juurikin kilosta niuhottaa. Nykyisin ärsyynnyn vain näistä tapauksista jotka eivät ymmärrä SI-järjestelmän mukaisia etuliitteitä.

      Lainaa

    50. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Wiljami: Kyllä K meinaa Kelvintä ja k kiloa
      Hienoa oman virheen löytämistä ja tunnustamista! Voisivat jotkut ottaa oppia:)

      Lainaa

    51. Epämoderni kana 26.8.2020 16:52
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Minun mielestäni Sinin olisi pitänyt myydä kämppä hintaan 150 €. Sen hinnan hän oli ilmoittanut, myynti-ilmoituksessa pitää lukea oikea, eikä "tulkinnanvarainen" hinta.

      Lainaa

    52. Epämoderni kana 26.8.2020 16:54
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Jalius: Tainalle olis voinu selittää vaan: kg on kilo gramma, k on kilo g on gramma
      Et tainnut lukea juttua loppuun, kyllähän sitä hänelle koko ajan yritettiin selittää. Wikipedian ja viestien avulla.

      Lainaa

    53. Tulos: +3 (5 ääntä)
      asdfasd: Vuosi 2k16
      Odottakaapa kunnes tulee vuosi 2100. Silloin trenditietoiset ihmiset lyhentävät vuosiluvun muotoon 2k100.

      Lainaa

    54. Tulos: -1 (3 ääntä)
      tää oli vielä sitä aikaa kun wikipediaan linkkaamista piti pitää nolona ja pyydellä anteeksi

      Lainaa

    55. jukkapalmu 8.4.2021 11:23
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Jalius: Tainalle olis voinu selittää vaan: kg on kilo gramma, k on kilo g on gramma
      Ei se olis tajunnut siitäkään. Tainalle kilo tarkoittaa painoa eikä tuhatta jotain.

      Lainaa

    56. Nulkun Pissijä 18.7.2021 8:58
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Taina! Vittu sä oot viisas!

      Lainaa

    57. Kykenemätön peura 4.3.2022 0:03
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Täytyy sanoa, että hetken mietin onko Järvenpäässä noin halvat vuokrat, ennen kuin pääsin kysymykseen myynnistä. Eli kolmio 150 €/kk.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kilo, tuhat, kilogramma, hinta, asunto, satatuhatta