Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ihmisvuohi

Ihmisen ja vuohen risteytys kuumentaa tunteita.
Ihmisvuohi

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 125 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +2058 (2130 ääntä)
      Eetu pelasti kyllä nyt mun illan. Eihän sitä ees tiiä mitä tästä muuta sanois.

      Lainaa

    2. Muumi (kopio) 7.7.2016 0:58
      Tulos: -599 (853 ääntä)
      Matut tekee ihan mitä haluaa.

      Lainaa

    3. Tulos: +1383 (1527 ääntä)
      Itseasiassa Suomessa on harrastettu eläimiinsekaantumista hyvinkin paljon historian aikana, mutta epäilen kommentoijien jättäneen historian-opinnot väliin MV-lehteä lukiessaan.

      Lainaa

    4. Urpotutka 7.7.2016 1:02
      Tulos: +1193 (1429 ääntä)
      Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.

      Lainaa

    5. Tulos: +371 (397 ääntä)
      Nyt on mennyt vuohet ja ihmiset sekasin.

      Lainaa

    6. Tulos: +651 (773 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      Mikä on "ÄÖ" ?

      Lainaa

    7. Tulos: +244 (286 ääntä)
      ÄÖ vai ÄO?

      Lainaa

    8. Tulos: +613 (649 ääntä)
      Näköjään olemme palanneet ajassa taaksepäin 1700-luvulle, jolloin ihmiset tappoivat kotieläimiä, joihin oli yhdytty, jottei syntyisi mutantteja. Näiden ihmisten (?) tyhmyydellä ei näköjään ole rajoja.

      Lainaa

    9. Tulos: +124 (224 ääntä)
      Anteeks mut mitä mä just äsken luin

      Lainaa

    10. Tulos: +284 (354 ääntä)
      Elämäm koulu

      Lainaa

    11. Tulos: +601 (727 ääntä)
      Mieli tekisi nyt kyllä vetää tästä sellainen yleistys että suvakki-sanaa käyttävät ihmiset ovat yleensä juuri niin typeriä, että voisivat uskoakin tälläisen risteymän mahdollisuuteen. :^)

      Lainaa

    12. Tulos: +385 (427 ääntä)
      Ihan vaan selvyydeķsi, ihminen ja vuohi eivät risteydy. Koska biologia.

      Lainaa

    13. Nimimerkki 7.7.2016 1:45
      Tulos: +163 (205 ääntä)
      Eetu on noista ainoa järkevä. Tai sitten heistä kukaan ei ollut tosissaan. Ken tietää? (En jätä sinua yksin koiruli)

      Lainaa

    14. Nimimerkki 7.7.2016 1:47
      Tulos: -128 (152 ääntä)
      Ja tuo uutinen on suhteellisen vanha. (3 kuukautta)

      Lainaa

    15. Tulos: -13 (49 ääntä)
      Wtf

      Lainaa

    16. Tulos: -468 (496 ääntä)
      Onko ton ihmis-vuohihybridin isänä oikeesti joku muslimi vai onko noi kaikki ihan täys-ääliöitä? Miksei voi olla jonkun muun kansan/uskonnollisen ryhmän edustaja?

      Lainaa

    17. Tulos: +82 (194 ääntä)
      Öhöm.. Nyt kun hiukan kattelin yllä olevia kommenteja niin en taida sittenkään uskoa kuvaa tai juttua aidoksi :D. On fiksu olo joo..

      Lainaa

    18. voijeesuskristus 7.7.2016 1:56
      Tulos: +382 (426 ääntä)
      Ihan sama mitä on käynyt nykyään, niin joku Sami tai Petri huutaa että se oli mamujen vika. Mahdottomat ja tapahtumatta jääneetkin teot näemmä.

      Lainaa

    19. Tulos: +182 (216 ääntä)
      Mun aivoihin sattuu noi kommentit.

      Lainaa

    20. Tulos: +197 (237 ääntä)
      Läsnä tässä päivityksessä elämäm koulu vahvasti on.

      Lainaa

    21. joulupukki 7.7.2016 2:31
      Tulos: +220 (254 ääntä)
      Onpa järkyttävän typeriä kommentteja mutta eihän tuommoset osaa edes hävetä

      Lainaa

    22. Tulos: +142 (204 ääntä)
      No ei se ihmekään että meillä menee niin huonosti SSS hallituksen kanssa kun tällasilla ihmisillä on oikeus äänestää...

      Lainaa

    23. mr. Himmler 7.7.2016 3:41
      Tulos: -287 (369 ääntä)
      Mimmie: No ei se ihmekään että meillä menee niin huonosti SSS hallituksen kanssa kun tällasilla ihmisillä on oikeus äänestää…
      Millainen tilanne olisi jos vihreät tai SDP olisi hallituksessa? Varmaan olisi rajat entistä enemmän auki ja kaikki SOTE-uudistukset jääneet tekemättä että voidaan harrastaa maailmanpelastus-politiikkaa. SSS-hallitus on rajannut haittamaahanmuuttoa lopultakin ja aikoo leikata työttömiltä työssäkäyvien sijaan. HYVÄ! ei se ole reilua että duunarit elättää sossupummeja ja maahantunkeutujia jotka vaativat rajoja auki,valittavat koulutusleikkauksista ja työttömien "kiusaamisesta". Eivät tajua että juuri tämän maahantulo-ongelman takia joudutaan leikkaamaan.

      Lainaa

    24. Vääränvärinen 7.7.2016 3:56
      Tulos: +359 (383 ääntä)
      Maahanmuuttokriittinen saa olla, mutta monella tuntuu menevän kyllä enemmän tai vähemmän jo rasimin puolelle. Lisääntyneet ennakkoluulot on näkynyt arjessa jo enemässä määrin. Jällainen "terroristin näköinen" henkilö saa kuulla N-sanaa lähes päivittäin, vaikken pigmentiltäni ole kauhean selkeästi kantasuomalaista tummempi.

      Lainaa

    25. Tulos: +175 (211 ääntä)
      Haha! Tämän äärimmäisen luotettavan uutisen postannut kirvoitti suurimman huvituksen minulta: "kuka raiskasi pikkuvuohen." Kuinka ulalla pitää olla, että kuvittelee pikkuvuohen (tällä todennäköisesti tarkoitetaan jutun vauva väli vuohta?) raiskaamisen johtavan sen naaman epämuodostumaan?

      Lainaa

    26. Tulos: +115 (139 ääntä)
      Eetu on joukossa ainut joka ei oo vetänyt pussia päähän.

      Lainaa

    27. Tulos: +249 (273 ääntä)
      Elämäm korkeakoulun piolokinen tiedekunta
      Arttu: Elämäm koulu

      Lainaa

    28. Vääränvärinen 7.7.2016 5:14
      Tulos: +120 (140 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      Pari artikkeleja "siionisteista" ja juutalaisten maailmanvallasta vaan julkaisuun ja tietty ryhmä ihmisiä uskoo heti kaiken, mitä sivustollasi kirjoitetaan. Surullista, mutta valitettavan totta. Sekä Suomessa että ulkomailla näillä vaihtoehtomedioilla on sama kaava ja ansaintamalli. Magneettimediasta Sputnikiin.

      Lainaa

    29. Tulos: -21 (43 ääntä)
      Hitto mä tunnen tän Elsan..

      Lainaa

    30. Tulos: +57 (87 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      Älykkyysösamäärä?

      Lainaa

    31. Tulos: +212 (234 ääntä)
      Surullisinta on, että tuo on jo sen luokan tyhmyyttä, ettei järkipuheet auta vaikka kuinka yrittäisi. Ja että siihen törmää nykyään pelottavan usein. Tainnut tässä maahanmuuttohässäkässä käydä niin, että joukossa todellakin tyhmyys tiivistyy. Ja tiivistyy ja tiivistyy ja tiivistyy, eikä loppua näy.

      Lainaa

    32. Mainoskissa 7.7.2016 8:02
      Tulos: -8 (44 ääntä)
      sh: Mikä on “ÄÖ” ?
      Alykkyysösamäärä

      Lainaa

    33. Tulos: -158 (216 ääntä)
      Suomalaisista, ruotsalaisista, norjalaisista, laihialaisista ja turkulaisista saa kertoa rasistisia vitsejä. Muslimeista ei. Nimittäin sitähän tämän koko juttu on, vitsi. Tämä vuohijuttu on ja vanha tarina. Muunmuassa maailmankuulu vatsastapuhuja Jeff Dunham käytti jossain vaiheessa materiaalissaan vuohijuttuja. Hänellä on hahmo Achmed the dead terrorist ja siinä yhteydessä tämä vuohiläppä oli mukana. Mauton vitsi, mutta ei nämäkään jätkät tosissaan ole olleet.

      Lainaa

    34. eriparisukka 7.7.2016 8:34
      Tulos: +190 (214 ääntä)
      Kaikista parasta on kommentit, joissa nämä julistaa olevansa nimenomaan maahanmuuttokriitikkoja eikä rasisteja, mutta seuraavassa lauseessa puhutaankin jo saatanan neekereistä, matuista ja partalapsista.

      Lainaa

    35. Tulos: +185 (213 ääntä)
      mr. Himmler: Eivät tajua että juuri tämän maahantulo-ongelman takia joudutaan leikkaamaan.
      Et ole kuullut ikinä kansainvälisestä taantumasta, teollisuuden rakennemuutoksesta ja suomen ikäpyramidin vääristymisestä? No et varmasti, kun uutiset luet mv-läpykästä. Turvapaikanhakijoista aiheutuneet kulut kun ovat vain vähäinen osa tätä kokonaisuutta josta budjettivaje syntyy.

      Lainaa

    36. Tulos: +150 (168 ääntä)
      Hauskaa, kun suomalaiset huutelee tästä asiasta, vaikka samalla eläimiin sekaantuminen omassa maassamme on laillista. :)

      Lainaa

    37. jukkapalmu 7.7.2016 8:53
      Tulos: +59 (73 ääntä)
      "Asialehti" No todellako???? Sama kun paskimmat renkaat on yleensä jotain "Ultragrip"- nimisiä :D

      Lainaa

    38. Naurattaa! 7.7.2016 9:27
      Tulos: -89 (143 ääntä)
      sh: Mikä on “ÄÖ” ?
      Hah, aivan! Haukkuu muita eikä osaa itse edes kirjoittaa. Netistä löytyy muuten jenkkisotilaiden kuvaamia videoita joissa nämä eräät yhtyvät vuohiin ja lampaisiin, sairasta sanoisin.

      Lainaa

    39. Naurattaa! 7.7.2016 9:30
      Tulos: -100 (164 ääntä)
      Vääränvärinen: Maahanmuuttokriittinen saa olla, mutta monella tuntuu menevän kyllä enemmän tai vähemmän jo rasimin puolelle. Lisääntyneet ennakkoluulot on näkynyt arjessa jo enemässä määrin. Jällainen “terroristin näköinen” henkilö saa kuulla N-sanaa lähes päivittäin, vaikken pigmentiltäni ole kauhean selkeästi kantasuomalaista tummempi.
      Mutta asioista saa ja pitää puhua niiden oikeilla nimillä. On naurettavaa haukkua heti rasistiksi jos joku ei ole samaa mieltä, näiden haukkujien takia sana rasismi on kokenut inflaation. Monet suomalaisetkin ovat sitä mieltä, että valkoista kohtaan ei voi olla rasisti..se jos mikä on erittäin sairasta. Raiskaaminen on yksi pahimmista viharikoksista mitä tiedän.

      Lainaa

    40. Tulos: -20 (42 ääntä)
      Tipe: Eetu pelasti kyllä nyt mun illan. Eihän sitä ees tiiä mitä tästä muuta sanois.
      Ei kai muuta kuin että mieluummin vuohi kuin aivoton ihminen

      Lainaa

    41. Rampe&Naukkis 7.7.2016 9:44
      Tulos: +48 (72 ääntä)
      Tämähän vaan todistaa, että rasistit hyppii saitilta toiselle huutelemaan loukkauksia (aiheella ei enään väliä). FB on pieni paikka jo.

      Lainaa

    42. Tulos: +30 (44 ääntä)
      mane: Itseasiassa Suomessa on harrastettu eläimiinsekaantumista hyvinkin paljon historian aikana, mutta epäilen kommentoijien jättäneen historian-opinnot väliin MV-lehteä lukiessaan.
      jotkut harrastaa vieläkin ;) bää bää

      Lainaa

    43. Tulos: -17 (123 ääntä)
      Saisko julkaisun alkuun sisältövaroituksen rasismista ja/tai islamofobiasta? Muutkin kuin valkoiset kristityt lukevat feissarimokia.

      Lainaa

    44. Tulos: +59 (85 ääntä)
      MV-lehden lukijakerho koolla.

      Lainaa

    45. Tulos: -98 (128 ääntä)
      Ja jos jollekin on nyt epäselvää niin koko keskustelu on sarkasmia. Eivät nämä ihmiset oikeasti usko että vuohet synnyttävät ihmisiä. Kyseessä on VihreänLangan lukijakunta jotka näillä hassunhauskoillla jutuillaan omaksuvat mv-porukan keskustelumallin.

      Lainaa

    46. Tulos: -126 (170 ääntä)
      V: Saisko julkaisun alkuun sisältövaroituksen rasismista ja/tai islamofobiasta? Muutkin kuin valkoiset kristityt lukevat feissarimokia.
      Eikö ole oma kulttuuri tuttu vai miksi leimaat rasistiksi? Islamofobia on ihan ok koska väkivaltaisia äärijärjestöjä on syytäkin pelätä.

      Lainaa

    47. Tulos: +149 (165 ääntä)
      Hesarin kommenttipalstaa ei ole voinut enää moneen vuoteen lukea ilman, että ihan mistä tahansa aiheesta on viimeistään ehkä kymmenennessä kommentissa hypätty maahanmuuttoon (tai toinen kestosuosikki: pakkoruotsi). Oikeasti, viimeksi luin juttua rakennusten energiamääräyksistä, niin siitäkin oli joku neropatti vetänyt heti maahanmuuton ja "suvakit" mukaan. Voi hyvänen aika nyt ihmiset oikeesti.

      Lainaa

    48. Tulos: -15 (61 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      Koulutus ei paranna ÄO:ta (eikä ÄÖ:tä, mikä se sitten onkaan)

      Lainaa

    49. Tulos: +84 (88 ääntä)
      Mutta kai sen toisaalta ymmärtää, kun sosiaalisen median myötä ihmiset elää aikamoisissa kuplissa, ja joidenkin maailmassa ei todella tällä hetkellä tapahdu juuri muuta kuin maahanmuuttoa (tai siis "maahantunkeutumista") ja kaikkia sen ikäviä lieveilmiöitä. Kaikki uutiset koskee sitä, kaikki kavereiden päivitykset, suositellut ryhmät ja sivut... Kai sitä sitten ihmettelee, että miksi helvetissä joku EI voi olla puhumatta tästä Äärimmäisen tärkeästä asiasta ihan koko ajan. Sama olo on joskus itellä ollut ympäristöongelmista. Niistä tosin onneksi ymmärrän hakea tietoa ja pysyä ajantasalla muutenkin kuin blogien, facebookin ja iltapäivälehtien avulla.

      Lainaa

    50. Tulos: +118 (140 ääntä)
      Pera: Ja jos jollekin on nyt epäselvää niin koko keskustelu on sarkasmia. Eivät nämä ihmiset oikeasti usko että vuohet synnyttävät ihmisiä. Kyseessä on VihreänLangan lukijakunta jotka näillä hassunhauskoillla jutuillaan omaksuvat mv-porukan keskustelumallin.
      Jos jollekin on epäselvää? Kaikillehan se on epäselvää! Miten tuosta pitäisi varmuudella tietää onko sarkasmia vai ei, eihän siitä edes näy tuo mainitsemasi ryhmä, jossa keskustelu on käyty, että voisi vaikka sen avulla päästä asiasta selvyyteen. Enempää ei voi päätellä kuin että joko ollaan tosissaan tai sitten ei. Fifty-fifty.

      Lainaa

    51. Tulos: +108 (122 ääntä)
      Minusta on epätodellista, jos Suomesta oikeasti löytyy ei-kehitysvammaisia aikuisia ihmisiä, jotka luulevat, että ihminen ja vuohi voivat risteytyä. Olen luokanope ja olen 100% varma, että omat oppilaani (tulevat 4 luokkalaiset) tietävät, ettei ihminen ja eläin voi saada yhteisiä lapsia, ei vaikka netistä joku tökerö fotoshopattu kuva näytettäisiin.

      Lainaa

    52. Tulos: +80 (82 ääntä)
      Tuo vuohi muuten näyttää vähän Chewbaccalta.

      Lainaa

    53. Tulos: -26 (72 ääntä)
      Hei oikeessti ylläpito, ei teillä voi olla velvollisuutta panna edes takasivulle kaikkea teille lähetettyä?!?

      Lainaa

    54. Tulos: -8 (30 ääntä)
      .. Lukio ja biologian täysi oppimäärä pakolliseksi kaikille.

      Lainaa

    55. Ei-tekniikan-ihmelapsi 7.7.2016 11:36
      Tulos: +44 (56 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      No muttaku se on ASIALEHTI joka puhuu!Totta joka sana!!

      Lainaa

    56. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Sehän on Chewbacca!

      Lainaa

    57. Vapaamaalari 7.7.2016 11:50
      Tulos: -71 (95 ääntä)
      Hähähää!! Jounin ja Roopen kommentit oli kyllä rautaa! :D :D Hommatkaa hyvät ihmiset jostain edes alkeellinen huumorintaju! Tuskinpa noista kommentoijista yksikään oikeasti usko ihmisen ja vuohen ristisiitokseen vaikka hyvällä mielikuvituksella tuossa epämuodostumassa voi kieltämättä nähdä jotain ihmiskasvoihin viittaavaa.

      Lainaa

    58. Tulos: +5 (23 ääntä)
      tuutikki: Koulutus ei paranna ÄO:ta (eikä ÄÖ:tä, mikä se sitten onkaan)
      Älyttömät Örvellykset Älytön Ölömölöö (=meteli)

      Lainaa

    59. Kielinatsi 7.7.2016 12:15
      Tulos: +21 (31 ääntä)
      Varsinainen asialehti, kun yhdyssanatkin hukassa. :(

      Lainaa

    60. Tulos: -24 (58 ääntä)
      Surullista luettavaa täälläkin kommenteissa monien jutut. Kun ei vaan tajuta että miten hukassa sitä itse on ja uskoo kaikkea pashaa mitä hallitus ja lehdistö työntää. Eikä sit ees vaivauduta ottamaan selvää asioista. "Kyllä se on näin kuin minä sanon" meininki. Jenkeissä olisivat Trumpin äänestäjiä.

      Lainaa

    61. Tulos: +55 (63 ääntä)
      voijeesuskristus: Ihan sama mitä on käynyt nykyään, niin joku Sami tai Petri huutaa että se oli mamujen vika. Mahdottomat ja tapahtumatta jääneetkin teot näemmä.
      ...Ja vaikka ihan rautalangasta väännettäisiin että miksi ainakaan tämä asia ei nyt yksinkertaisesti vain voi pitää paikkaansa, niin sitten tulee se klassinen viimeinen puolustus "Mutta kun ihmiset kokevat sen olevan niin". Mitäpä siihen sitten enää sanoisi.

      Lainaa

    62. työtään tekevä työtön 7.7.2016 12:34
      Tulos: +80 (84 ääntä)
      mr. Himmler: SSS-hallitus on rajannut haittamaahanmuuttoa lopultakin ja aikoo leikata työttömiltä työssäkäyvien sijaan. HYVÄ! ei se ole reilua että duunarit elättää sossupummeja ja maahantunkeutujia jotka vaativat rajoja auki,valittavat koulutusleikkauksista ja työttömien “kiusaamisesta”. Eivät tajua että juuri tämän maahantulo-ongelman takia joudutaan leikkaamaan.   Lainaa
      Ai, mä luulin tekeväni työtä, mutta taidan olla erehtynyt. Lomarahat pienenee, työaika ja työn määrä kasvaa ja päivähoito kallistuu. Onneksi työssäkäyviltä ei leikata! Työttömilläkin on onneksi hirveesti mistä leikata.

      Lainaa

    63. Tulos: -8 (18 ääntä)
      sh: Mikä on “ÄÖ” ?
      Älykkyys Ösamäärä

      Lainaa

    64. Tulos: -130 (150 ääntä)
      Kuka on väittänyt muslimeja ihmisiksi? Siis jos eläimet nussii eläimiä niin kyllä lisääntyminen on mahdollista!

      Lainaa

    65. Tulos: -150 (154 ääntä)
      Olettaen että koko juttu on totta eikä vain keksitty internet läppä, niin onhan se totta ettei ihminen ja vuohi voi tavallisesti risteytyä. Näinhän meille on opetettu. Evoluutio on kuitenkin aika kummallinen juttu eikä ihminen ymmärrä paljoakaan siitä. Ehkä näin onkin voinut käydä jossain erittäin eriskummallisen oikun seurauksena? Ehkä vuohi on siitetty ensin vuohen toimesta mutta siihen on sekoittunut jotenkin ihmisen dna:ta? Jotenkin tämä kuitenkin on tapahtunut, mikäli totta on.

      Lainaa

    66. Tulos: +74 (86 ääntä)
      mr. Himmler: Millainen tilanne olisi jos vihreät tai SDP olisi hallituksessa? Varmaan olisi rajat entistä enemmän auki ja kaikki SOTE-uudistukset jääneet tekemättä että voidaan harrastaa maailmanpelastus-politiikkaa. SSS-hallitus on rajannut haittamaahanmuuttoa lopultakin ja aikoo leikata työttömiltä työssäkäyvien sijaan. HYVÄ! ei se ole reilua että duunarit elättää sossupummeja ja maahantunkeutujia jotka vaativat rajoja auki,valittavat koulutusleikkauksista ja työttömien “kiusaamisesta”. Eivät tajua että juuri tämän maahantulo-ongelman takia joudutaan leikkaamaan.
      Nii eihän tähän taloustilanteeseen millään tavalla vaikuta esim veronkierto tai osakkeenomistajien jättioptiot ja johtajien eläkebonukset. Kyllä se on köyhien vika että näin on asiat. Ja koulutusleikkauksia tässä vasta tarvitaanki, niinku mokasta huomaa.

      Lainaa

    67. Tulos: -68 (78 ääntä)
      Ei sitä itseasiassa ole tieteellisesti kumottu, jotteiko ihminen kykenisi muiden eläinten kanssa lisääntymään. Tuloksia on kuitenkin saatu toiseenkin suuntaan ei-luonnollisilla menetelmillä. Se, mitä koulussa on opetetaan, on yleensä täyttä hypoteesia ja vallitsevaa KÄSITYSTÄ. Me emme ymmärrä mm. DNA:ta vielä tarpeeksi, jotta tällaista voitaisiin varmaksi väittää. Näyttää kyllä harvinaisen feikiltä tuo Chewabacca, mutta ei välttämättä kannata jollain peruskoulun tietomäärälläkään aina kovimpaan ääneen huudella. https://en.wikipedia.org/wiki/Human–animal_hybrid#Scientific_research_and_related_issues https://www.technologyreview.com/s/545106/human-animal-chimeras-are-gestating-on-us-research-farms/ http://www.geneticsandsociety.org/section.php?id=112

      Lainaa

    68. Tulos: +53 (67 ääntä)
      Lisäksi sivistysvaltiossa heikoimmista pidetään huolta. Tämä tilanne alkaa olemaan aika päin mäntyä tässä maassa. Ei työtön valitse työttömyyttään sitä työtä nyt vaan realistisesti ei riitä tässä maassa kaikille. Ja sit vielä pitkitetään jo työssäolevien työpäivää...

      Lainaa

    69. Tulos: +87 (101 ääntä)
      Kaikesta voi näemmä syyttää maahanmuuttajia tiettyjen ihmisten mielestä. Syntyy hassunnäköinen vuohi? Mamujen vika totta kai. Syyttäisiköhän syyrialaispakolaisia ensi viikolla siitä, että Parikkalassa sataa.

      Lainaa

    70. Toimistovosu 7.7.2016 14:41
      Tulos: +29 (57 ääntä)
      Huolestuttavaa on, että ketjussa kommentoivat henkilöt saattavat mahdollisesti kulkea ihan vapaana, ilman holhojia ja ehkä jopa lisääntyä keskenään. Siitä vasta rumaa jälkeä syntyy. On ihan lutunen tuo ihmisvuohi siihen verrattuna. Toivotan tervetulleeksi tähän maailmaan kaiken geneettisen vaihtelun ja erilaisuuden. Sisäsiittoisuus johtaa edellä havaittuihin ominaisuuksiin.

      Lainaa

    71. Tulos: +83 (91 ääntä)
      mr. Himmler: Millainen tilanne olisi jos vihreät tai SDP olisi hallituksessa? Varmaan olisi rajat entistä enemmän auki ja kaikki SOTE-uudistukset jääneet tekemättä että voidaan harrastaa maailmanpelastus-politiikkaa. SSS-hallitus on rajannut haittamaahanmuuttoa lopultakin ja aikoo leikata työttömiltä työssäkäyvien sijaan. HYVÄ! ei se ole reilua että duunarit elättää sossupummeja ja maahantunkeutujia jotka vaativat rajoja auki,valittavat koulutusleikkauksista ja työttömien “kiusaamisesta”. Eivät tajua että juuri tämän maahantulo-ongelman takia joudutaan leikkaamaan.
      Kauan ennen "maahantulo-ongelmaa" suomalaiset firmat alkoivat siirtää toimintoja ulkomaille. Suomalaisia työntekijöitä potkittiin pellolle, tehtaat ja call centerit siirtyivät Intiaan ja Kiinaan, missä on pienemmät kulut. Tuloksena on tuhansia työttömiä, jotka tarvitsevat tukea yhteiskunnalta. Samaan aikaan suuret ikäluokat ovat siirtymässä eläkkeelle, mikä kuormittaa myös yhteiskuntaa paljon. Koska on lama, yritykset eivät halua antaa työpaikkoja uusille ihmisille, vaan koko virka lakkautetaan ja työtehtävät jaetaan muille työntekijöille. Näin syntyy tilanne, jossa suuri osa työssäkäyvistä tekee liikaa töitä, palaa loppuun ja joutuu sairaslomalle tai pahimmassa tapauksessa sairaseläkkeelle. Samaan aikaan iso osa nuoria koulutettuja ihmisiä on työttömänä. Siihen vielä päälle EU:n taloustilanne jne. Nämä ongelmat eivät häviäisi minnekään, vaikka pistettäisiin täysin rajat kiinni. Tai no, ehkä tilanne paranisi jos rajat olisivat myös niin päin kiinni, että yritysten olisi pakko toimia Suomessa. Tosiasia on se, että hyvinvointivaltio ei toimi, jos iso osa väestöstä on työttömiä tai eläkkeellä. Suurin osa työttömistä ja eläkeläisistäkin tekisi mielellään työtä jos sitä olisi tarjolla, mutta työpaikkoja katoaa koko ajan yritysten kilpailunhalun takia. Mutta leikataan hei köyhimmiltä ja pannaan rajat kiinni, sehän ratkaisee kaiken.

      Lainaa

    72. Tulos: +121 (127 ääntä)
      joop: Olettaen että koko juttu on totta eikä vain keksitty internet läppä, niin onhan se totta ettei ihminen ja vuohi voi tavallisesti risteytyä. Näinhän meille on opetettu. Evoluutio on kuitenkin aika kummallinen juttu eikä ihminen ymmärrä paljoakaan siitä. Ehkä näin onkin voinut käydä jossain erittäin eriskummallisen oikun seurauksena? Ehkä vuohi on siitetty ensin vuohen toimesta mutta siihen on sekoittunut jotenkin ihmisen dna:ta? Jotenkin tämä kuitenkin on tapahtunut, mikäli totta on.
      Et ole vissiin koskaan kuullut kehityshäiriöistä? Ihminen ja vuohi eivät voi risteytyä, mutta vuohi voi synnyttää epämuodostuneen jälkeläisen, joka litteän naamansa vuoksi näyttää ihmisen mielestä ihmiseltä. Ihminenkin voi synnyttää jälkeläisen, jolla on kahdeksan raajaa, mutta sen jälkeläisen toinenkin vanhempi on silti ihminen eikä hämähäkki.

      Lainaa

    73. Vääränvärinen 7.7.2016 17:28
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      kurq: Hesarin kommenttipalstaa ei ole voinut enää moneen vuoteen lukea ilman, että ihan mistä tahansa aiheesta on viimeistään ehkä kymmenennessä kommentissa hypätty maahanmuuttoon (tai toinen kestosuosikki: pakkoruotsi). Oikeasti, viimeksi luin juttua rakennusten energiamääräyksistä, niin siitäkin oli joku neropatti vetänyt heti maahanmuuton ja “suvakit” mukaan. Voi hyvänen aika nyt ihmiset oikeesti.
      Lööppilehtien kommenttiosastoilla on ihansama oletko normiuutisissa, urheilu-uutisissa vai lukemassa jotakin lifestyle/viihdeartikkelia. Ei ole aihetta, missä ei maahanmuuttoon tai SSS-hallituksen sortoon saa luotua aasinsiltaa.

      Lainaa

    74. Tulos: -19 (73 ääntä)
      Voi voi sentään. Kun tätä kommenttiketjua lukee niin kyllä tässä aika moni tosiaan elää kuplassa. Rasistit omassaan ja suvakit omassaan. Miten ihmiset voi 2010-luvulla nähdä asiat noin mustavalkoisesti. Ääripäiden lisäksi välissä on myös paljon aluetta uskontokunnasta riippumatta. Itse en kuulu mihinkään uskontoon ja aika varautuneesti asennoidun KAIKKIA ihmisiä kohtaan. Sitten vasta muodostan mielipiteen kun olen tutustunut. Silti vetoan aikaisempaan kommenttiini. Eli jos teet esim pilapiirroksen ruotsin kuninkaasta tai Jeesuksesta niin mitä tapahtuu, ei mitään. Tee pilapiirros Muhammedista, mitä tapahtuu? Charlie Hebdo!

      Lainaa

    75. Tulos: -4 (18 ääntä)
      sh: Mikä on “ÄÖ” ?
      No älykkyysösämäärä tietysti, toope.

      Lainaa

    76. Tulos: +45 (53 ääntä)
      MissK: Jos jollekin on epäselvää? Kaikillehan se on epäselvää! Miten tuosta pitäisi varmuudella tietää onko sarkasmia vai ei, eihän siitä edes näy tuo mainitsemasi ryhmä, jossa keskustelu on käyty, että voisi vaikka sen avulla päästä asiasta selvyyteen. Enempää ei voi päätellä kuin että joko ollaan tosissaan tai sitten ei. Fifty-fifty.
      Poen laki on aika vittumainen juttu. Rajakkien kannattaisi mennä itseensä, jos niiden öyhötystä ei enää parodiasta erota.

      Lainaa

    77. Tulos: +67 (79 ääntä)
      Sandman: Silti vetoan aikaisempaan kommenttiini. Eli jos teet esim pilapiirroksen ruotsin kuninkaasta tai Jeesuksesta niin mitä tapahtuu, ei mitään. Tee pilapiirros Muhammedista, mitä tapahtuu? Charlie Hebdo!
      Teeppä pilapiirros Thaimaan kuninkaasta niin häkki heilahtaa niin nopeasti ettet aivastamaan kerkeä. Tai kuse nurkkaan Singaporessa. Ettei historia ja todellisuus unohdu niin jumalanpilkka oli rangaistava rikos Suomessa vuoteen 1999 asti (nimike muuttui). Ja on edelleen mm. Kanadassa, Saksassa, Tanskassa, Italiassa, Puolassa, Irlannissa, kaikenkaikkiaan noin viidesosassa maita.

      Lainaa

    78. Tulos: -1 (27 ääntä)
      Ei-tekniikan-ihmelapsi: No muttaku se on ASIALEHTI joka puhuu!Totta joka sana!!
      Väärin! MV on ASIA_LEHTI!;)

      Lainaa

    79. Huhhahhei! 7.7.2016 19:10
      Tulos: -22 (24 ääntä)
      Eetu, olisit pitäny turpasi kiinni ja kattonu kuin mokaavat.

      Lainaa

    80. Tulos: +8 (48 ääntä)
      Se että häkki heilahtaa on hieman eri juttu kuin se että hyökätään rynnäkkökiväärit kädessä teurastamaan siviilejä. Historiaan ei kannata katsoa minkään muun takia kuin sen takia ettei tyhmääkin tyhmempi ihmiskunta toistaisi virheitään. Saako näissä mainituissa Kanadassa, Saksassa, Tanskassa, Italiassa, Puolassa, Irlannissa, kaikenkaikkiaan noin viidesosassa maita kuolemantuomion jumalanpilkasta?!?

      Lainaa

    81. TapioRautaWaara 7.7.2016 21:13
      Tulos: +3 (17 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      ÄÖ Sinäpä sen sanoit.... :D

      Lainaa

    82. Tulos: -15 (29 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      ÄÖ? mamuthan ovat insinöörejä nehän ei koske eläimiin :D

      Lainaa

    83. eriparisukka 7.7.2016 21:46
      Tulos: +44 (52 ääntä)
      Pera: Ja jos jollekin on nyt epäselvää niin koko keskustelu on sarkasmia. Eivät nämä ihmiset oikeasti usko että vuohet synnyttävät ihmisiä. Kyseessä on VihreänLangan lukijakunta jotka näillä hassunhauskoillla jutuillaan omaksuvat mv-porukan keskustelumallin.
      Mikko: Eikö ole oma kulttuuri tuttu vai miksi leimaat rasistiksi? Islamofobia on ihan ok koska väkivaltaisia äärijärjestöjä on syytäkin pelätä.
      Kappas! *Maahanmuuttokriittinen Pena aka Mikko aka Pekka aka Perttikin pääsi sopivasti jutun makuun lempiaiheessaan! Mehän tästä jo aiemmin keskusteltiin, mut muistuttaisin vielä että mikäli haluat esiintyä eri henkilönä kommenteissa niin kannattaa tosiaan vaihtaa sähköposti, siulla on nimittäin joka kommentissa sama kuva.

      Lainaa

    84. Tulos: +24 (28 ääntä)
      mane: Itseasiassa Suomessa on harrastettu eläimiinsekaantumista hyvinkin paljon historian aikana, mutta epäilen kommentoijien jättäneen historian-opinnot väliin MV-lehteä lukiessaan.
      Ja biologian.

      Lainaa

    85. Tulos: +36 (62 ääntä)
      Naurattaa!: Mutta asioista saa ja pitää puhua niiden oikeilla nimillä. On naurettavaa haukkua heti rasistiksi jos joku ei ole samaa mieltä, näiden haukkujien takia sana rasismi on kokenut inflaation. Monet suomalaisetkin ovat sitä mieltä, että valkoista kohtaan ei voi olla rasisti..se jos mikä on erittäin sairasta. Raiskaaminen on yksi pahimmista viharikoksista mitä tiedän.
      Rasismi on nimenomaan systemaattista rotusortoa, joka ilmenee mm. laissa ja yhteiskunnan ja yksilöiden välisissä valtarakenteissa. Joten kerropa että millä tavalla valkoisia on koskaan systemaattisesti ja yhtä laajalla mittakaavalla sorrettu kuin tummaihoisia vain ja ainoastaan siksi että ovat valkoihoisia, varsinkaan Suomessa? Väitäpä vielä että heterofobiaa on olemassa ja että heteroillekin tarvitaan oma pride, sama logiikka, yhtä järjetön. Sanaa rasismi todellakin käytetään aika paljon väärin kun useimmin kyse on enemmänkin ksenofobiasta, mikä on vähemmän tunnettu termi. Oletko ehkä myöskin miettinyt että ehkäpä siitä rasismista huudellaan enemmän koska sitä yksinkertaisesti on enemmän? Äläkä väitä ettet olisi rasistinen. Jokaisella valkoihoisella on rasistisia taipumuksia, minullakin. Tämä johtuu siitä että me tummaihoisten sorto on niin arkipäiväistä ja länsimaalaiseen kulttuuriin pinttynyttä ettei sitä aina huomaa jollei asiaan kiinnitä huomiota. Googlettamalla löytyy paljon artikkeleita ja neuvoja siihen että kuinka omia syvälle pinttyneitä rasistisia (ja kseofobisiakin) ajatuksia ja piirteitä voi huomata, ja hiljalleen kitkeä pois, jos vain kiinnostaa. Asioista saa ja pitääkin puhua niiden oikeilla nimillä, olet oikeassa. Ja rasismista ja ksenofobiasta saa ja pitää huomauttaa. Tottakai ihmiset voivat joskus ylireagoida, mutta ei sitä tarvitse olettaa että niin lähtökohtaisesti on. Raiskauksesta olen samaa mieltä ja Suomessa sillekin pitäisi olla paljon pahemmat tuomiot mutta enpä nyt tiedä millä tavalla liittyy asiaan? Vihjaatko että ulkomaalaiset raiskaavat valkoihoisia koska ovat "rasistisia" valkoihoisia kohtaan? Ihmisiä kuule raiskataan missä vain ihonväristä huolimatta ja yleensä raiskaus on enimmäkseen hypermaskuliinisuuden tuotetta, joka on kulttuurillinen piirre niin täällä länsimaissa kuin muuallakin päin maailmaa, toisaalla enemmän kuin muualla. ... Ei herranjumala mulla ei muuten oo elämää kun kirjoitan vissiin jotain esseetä feissarimokiin lol. Eiköhän tässä tullut nyt tarpeeksi harjoitettua sananvapautta tälle päivälle minun puolesta, jatkakaahan te :)

      Lainaa

    86. Voi pahus 8.7.2016 1:54
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      kurq: Mutta kai sen toisaalta ymmärtää, kun sosiaalisen median myötä ihmiset elää aikamoisissa kuplissa, ja joidenkin maailmassa ei todella tällä hetkellä tapahdu juuri muuta kuin maahanmuuttoa (tai siis “maahantunkeutumista”) ja kaikkia sen ikäviä lieveilmiöitä. Kaikki uutiset koskee sitä, kaikki kavereiden päivitykset, suositellut ryhmät ja sivut… Kai sitä sitten ihmettelee, että miksi helvetissä joku EI voi olla puhumatta tästä Äärimmäisen tärkeästä asiasta ihan koko ajan. Sama olo on joskus itellä ollut ympäristöongelmista. Niistä tosin onneksi ymmärrän hakea tietoa ja pysyä ajantasalla muutenkin kuin blogien, facebookin ja iltapäivälehtien avulla.
      Tämä, kiitos että pyrit ymmärtämään. Sä saada paljon aikaan, jatka samaan malliin.

      Lainaa

    87. Vääränvärinen 8.7.2016 4:44
      Tulos: +32 (52 ääntä)
      Naurattaa!: Mutta asioista saa ja pitää puhua niiden oikeilla nimillä.
      Olet oikeassa. Kyllä asioista pitää saada puhua. Itselläni oli kaveripiirissä maahanmuuttokriittisiä ihmisiä eivätkä he olleet millään tavalla rasistisia ja olivat fiksuja, koulutettuja ihmisiä. Tulivat toimeen mun kanssa ihan hyvin, vaikka maahanmuuttajataustainen olenkin.. Halusivat vain kiinnittää huomiota maahanmuuttosäädännön epäkohtiin ja tuoda niitä esille. Kun heidät heti hiljennettiin natsikortilla, osa heistä katkeroitui ja pettyi sananvapauteen. Moni samanlainen ihminen on saattanut radikalisoitua juuri tuon kohtelun takia. Jos he olisivat saaneet vapasti tuoda kritiikkinsä esille ja heitä olisi edes kuunneltu, meillä ei olisi välttämättä tällä hetkellä näin vahvaa rasistista ilmapiiriä. Toki maahanmuuttokriittisistä äänekkäimmät ovat useimmin ihan suoraan rasisteja. Maltillisemmat kriitikot eivät herätä niin paljoa huomiota.

      Lainaa

    88. Mittarimato 8.7.2016 4:48
      Tulos: -9 (21 ääntä)
      ''Islam synnyttää vuohimamuja'' Alkaa kuulostamaan järkevältä.

      Lainaa

    89. Tulos: +26 (34 ääntä)
      Mikä hemmetin vajakkipalsta tämä nykyään on?

      Lainaa

    90. Limppaala 8.7.2016 8:09
      Tulos: -20 (34 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      Mitä urpotutkasi sanoo henkilöstä, joka luulee että ÄÖ tarkoittaa tässä yhteydessä jotain relevanttia? Äidin Öljy? Ähkivä Örisijä? Älykkyys Ösämäärä? :-) Nuija olet näemmä itsekin.

      Lainaa

    91. Limppaala 8.7.2016 8:11
      Tulos: -9 (31 ääntä)
      fasaani: Anteeks mut mitä mä just äsken luin
      En tiedä mitä milloinkin olet lukenut, mutta ikivanhan ja kuluneen fraasin keksit tänne livauttaa. Tuo oli hauska ja oivaltava viimeksi vuonna 2005.

      Lainaa

    92. Vapaamaalari 8.7.2016 8:42
      Tulos: -1 (31 ääntä)
      Limppaala: En tiedä mitä milloinkin olet lukenut, mutta ikivanhan ja kuluneen fraasin keksit tänne livauttaa. Tuo oli hauska ja oivaltava viimeksi vuonna 2005.
      Tuo nyt ei ole kyllä ollu hauska tai oivalta ikinä. Mitä järkeä on yleensä vaivautua kirjottamaan tänne jotain täysin sisällötöntä kommenttia. Sama ku ois kirjoittanut vaikka "böö!"

      Lainaa

    93. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Biologia: Et ole vissiin koskaan kuullut kehityshäiriöistä? Ihminen ja vuohi eivät voi risteytyä, mutta vuohi voi synnyttää epämuodostuneen jälkeläisen, joka litteän naamansa vuoksi näyttää ihmisen mielestä ihmiseltä. Ihminenkin voi synnyttää jälkeläisen, jolla on kahdeksan raajaa, mutta sen jälkeläisen toinenkin vanhempi on silti ihminen eikä hämähäkki.
      Hyvä että joku tajusi sentään sanoa. Mutanttivuohen kuva voi ihan hyvin olla oikea, mutta väite että se olisi risteytys on vaan keksitty. Siitä on lähetty paisuttelemaan, että olisi muka ihminen risteytynyt vuohen kanssa, jotta saataisin mahdollisimman raflaava juttu. Saahan siitä isomman kohun aikaan ja enemmän "hauskoja" juttuja, kuin vain myöntää että syntyi epämuodostunut eläin. Kyllä kaikenlaisia surkeita eläimiä ja ihmisiä syntyy jotka näyttää todella poikkeavilta. Esim. karvanaamaisia ihmisiäkin on joskus sanottu susi-ihmisiksi tai ihmissusiksi, mutta ei ne oikeasti ole puoliksi susia. Ihminen vaan ei osaa käyttää tervettä järkeä, vaan heti jos on vuohella erilainen naama niin pitää alkaa keksiä jotain ihme tarinoita ja levittää spämmiä.

      Lainaa

    94. Tulos: +23 (33 ääntä)
      Jukola: Kaikesta voi näemmä syyttää maahanmuuttajia tiettyjen ihmisten mielestä. Syntyy hassunnäköinen vuohi? Mamujen vika totta kai. Syyttäisiköhän syyrialaispakolaisia ensi viikolla siitä, että Parikkalassa sataa.
      Alkaa muakin jo huvittamaan tämä, kuinka suomalaiset eivät näe itsessään mitään vikaa. Ja toinen huvittava asia on, että Suomessa on eläimiin sekaantuminen ollut laillista vuodesta -71. Ehkä se sitten on muiden maiden vikaa, kun suomalaiset haluaa pökkiä pässejä yms? Vika ei tietenkään ole meissä.

      Lainaa

    95. Tulos: -12 (14 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      ÄlykkyysÖsämäärä nolla

      Lainaa

    96. Tulos: +35 (47 ääntä)
      mr. Himmler: Millainen tilanne olisi jos vihreät tai SDP olisi hallituksessa? Varmaan olisi rajat entistä enemmän auki ja kaikki SOTE-uudistukset jääneet tekemättä että voidaan harrastaa maailmanpelastus-politiikkaa. SSS-hallitus on rajannut haittamaahanmuuttoa lopultakin ja aikoo leikata työttömiltä työssäkäyvien sijaan. HYVÄ! ei se ole reilua että duunarit elättää sossupummeja ja maahantunkeutujia jotka vaativat rajoja auki,valittavat koulutusleikkauksista ja työttömien “kiusaamisesta”. Eivät tajua että juuri tämän maahantulo-ongelman takia joudutaan leikkaamaan.
      Työtön=sossupummi? Haista paska.

      Lainaa

    97. Tulos: +17 (25 ääntä)
      Weksi: Teeppä pilapiirros Thaimaan kuninkaasta niin häkki heilahtaa niin nopeasti ettet aivastamaan kerkeä. Tai kuse nurkkaan Singaporessa. Ettei historia ja todellisuus unohdu niin jumalanpilkka oli rangaistava rikos Suomessa vuoteen 1999 asti (nimike muuttui). Ja on edelleen mm. Kanadassa, Saksassa, Tanskassa, Italiassa, Puolassa, Irlannissa, kaikenkaikkiaan noin viidesosassa maita.
      Ja et saa tallata thaimaan rahan päälle jossa on kuningas. Siitäkin pääset vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta

      Lainaa

    98. Tulos: +35 (37 ääntä)
      MissK: Jos jollekin on epäselvää? Kaikillehan se on epäselvää! Miten tuosta pitäisi varmuudella tietää onko sarkasmia vai ei, eihän siitä edes näy tuo mainitsemasi ryhmä, jossa keskustelu on käyty, että voisi vaikka sen avulla päästä asiasta selvyyteen. Enempää ei voi päätellä kuin että joko ollaan tosissaan tai sitten ei. Fifty-fifty.
      Niin, tähän on tultu. Sarkasmia ei enää erota todellisuudesta, koska monella muulla palstalla täysin sama keskusteluketju voitaisiin käydä ihan tosissaankin.

      Lainaa

    99. Arthur Brown 8.7.2016 16:14
      Tulos: -5 (23 ääntä)
      mane: Itseasiassa Suomessa on harrastettu eläimiinsekaantumista hyvinkin paljon historian aikana, mutta epäilen kommentoijien jättäneen historian-opinnot väliin MV-lehteä lukiessaan.
      Eläimiinsekaantuminen ei ole laitonta Suomessa, joten siitä vaan. Pieneläimiin sekaantuminen voi olla eläinsuojelurikos. Lisäksi, harmittaa suunnattomasti, että nyky-Finskipellet ei tiedä että lampaisiinsekaantujia ovat Walesilaiset, Skotit, Uusi-Seelantilaiset ja Australialaiset. Mihin on mennyt kunnon kulttuuri?

      Lainaa

    100. Tulos: -2 (18 ääntä)
      Weksi: Teeppä pilapiirros Thaimaan kuninkaasta niin häkki heilahtaa niin nopeasti ettet aivastamaan kerkeä. Tai kuse nurkkaan Singaporessa. Ettei historia ja todellisuus unohdu niin jumalanpilkka oli rangaistava rikos Suomessa vuoteen 1999 asti (nimike muuttui). Ja on edelleen mm. Kanadassa, Saksassa, Tanskassa, Italiassa, Puolassa, Irlannissa, kaikenkaikkiaan noin viidesosassa maita.
      Kuinkahan usein jumalanpilkasta on tuomittu Suomessa? Ei varmaankaan useasti. Suomessa on kaiken maailman lakeja ja asetuksia mutta osa on kuin pyöräilykypärän käyttö: pakko pitää päässä pyöräillessä mutta sanktiota ei tule vaikka et käytäkään.

      Lainaa

    101. Tulos: +10 (30 ääntä)
      Tuli muuten tällee ihan mieleen... olenko ainut joka todella harvoin vaivautuu lukemaan feissarimokien kommentteja, tai jos luen, niin kadun heti. Täältä nimittäin ne todelliset mielensäpahoittajat löytyvät! Aina joku riita pystyssä, väitellään valtion asioista, mamuista ja kieliopista aina ruoanlaittoon ja varmaan ristikoiden ratkontaan asti. Pakko sanoa, että lähinnä itseä naurattaa kuinka täällä päivitellään niitä mokistakin usein löytyneitä mielensäpahoittajia, mutta sitten täällä kommenttiosiossa itse käyttäydytään typerästi. Ps. En nyt tarkoittanut tämän kyseisen mokan kommenteja, vaan ihan yleisesti. Niin.

      Lainaa

    102. sivuhuomio 8.7.2016 19:32
      Tulos: +15 (29 ääntä)
      Fraasi "sana rasismi / rasisti on kokenut inflaation" on kokenut inflaation.

      Lainaa

    103. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Matut vie meijjän vuohet.

      Lainaa

    104. Tulos: -20 (34 ääntä)
      Autismi on vahvaa tässä kommenttiosiossa

      Lainaa

    105. suvatsematon 10.7.2016 13:51
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      mr. Himmler: Millainen tilanne olisi jos vihreät tai SDP olisi hallituksessa? Varmaan olisi rajat entistä enemmän auki ja kaikki SOTE-uudistukset jääneet tekemättä että voidaan harrastaa maailmanpelastus-politiikkaa. SSS-hallitus on rajannut haittamaahanmuuttoa lopultakin ja aikoo leikata työttömiltä työssäkäyvien sijaan. HYVÄ! ei se ole reilua että duunarit elättää sossupummeja ja maahantunkeutujia jotka vaativat rajoja auki,valittavat koulutusleikkauksista ja työttömien “kiusaamisesta”. Eivät tajua että juuri tämän maahantulo-ongelman takia joudutaan leikkaamaan.
      Joo hommat vois olla pahemmin, mutta kaukana vielä ollaan Itä-Eurooppalaisesta unelmasta. Go Fortress Poland and Hungary! Näistä tukikohdista käsin pitää joskus vielä kalifaatti karkottaa.

      Lainaa

    106. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Rikkun: Mieli tekisi nyt kyllä vetää tästä sellainen yleistys että suvakki-sanaa käyttävät ihmiset ovat yleensä juuri niin typeriä, että voisivat uskoakin tälläisen risteymän mahdollisuuteen. :↑)
      Ei se mikään yleistys ole jos asioilla selkeä syy-seuraus-suhde

      Lainaa

    107. Rouva Pervo 11.7.2016 0:01
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Kalle eläintenystävän poika on päässyt kuviin asti.

      Lainaa

    108. Hairysteed 11.7.2016 1:55
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Ettäkö Suomessa maailman paras koulutus? Just joo!

      Lainaa

    109. puhutpussiin 11.7.2016 12:30
      Tulos: -1 (23 ääntä)
      jaypp: Rasismi on nimenomaan systemaattista rotusortoa, joka ilmenee mm. laissa ja yhteiskunnan ja yksilöiden välisissä valtarakenteissa. Joten kerropa että millä tavalla valkoisia on koskaan systemaattisesti ja yhtä laajalla mittakaavalla sorrettu kuin tummaihoisia vain ja ainoastaan siksi että ovat valkoihoisia, varsinkaan Suomessa? Väitäpä vielä että heterofobiaa on olemassa ja että heteroillekin tarvitaan oma pride, sama logiikka, yhtä järjetön. Sanaa rasismi todellakin käytetään aika paljon väärin kun useimmin kyse on enemmänkin ksenofobiasta, mikä on vähemmän tunnettu termi. Oletko ehkä myöskin miettinyt että ehkäpä siitä rasismista huudellaan enemmän koska sitä yksinkertaisesti on enemmän? Äläkä väitä ettet olisi rasistinen. Jokaisella valkoihoisella on rasistisia taipumuksia, minullakin. Tämä johtuu siitä että me tummaihoisten sorto on niin arkipäiväistä ja länsimaalaiseen kulttuuriin pinttynyttä ettei sitä aina huomaa jollei asiaan kiinnitä huomiota. Googlettamalla löytyy paljon artikkeleita ja neuvoja siihen että kuinka omia syvälle pinttyneitä rasistisia (ja kseofobisiakin) ajatuksia ja piirteitä voi huomata, ja hiljalleen kitkeä pois, jos vain kiinnostaa. Raiskauksesta olen samaa mieltä ja Suomessa sillekin pitäisi olla paljon pahemmat tuomiot mutta enpä nyt tiedä millä tavalla liittyy asiaan? Vihjaatko että ulkomaalaiset raiskaavat valkoihoisia koska ovat “rasistisia” valkoihoisia kohtaan? Ihmisiä kuule raiskataan missä vain ihonväristä huolimatta ja yleensä raiskaus on enimmäkseen hypermaskuliinisuuden tuotetta, joka on kulttuurillinen piirre niin täällä länsimaissa kuin muuallakin päin maailmaa, toisaalla enemmän kuin muualla.
      Ei, vaan rasismi tarkoittaa _suomenkielessä_ toisen rodun edustajan sortoa. Isossa tai pienessä mittakaavassa. Sortajan tai sorretun rotuun tämä käsite ei ota kantaa. Nimenomaan rasismia kokeneen ryhmän käytös kääntyy helposti "vastarasismiksi", jolloin aletaan levittämään propagandaa mm. siitä, ettei toinen ryhmä voi joutua rasismin (eli alistamisen) kohteeksi. Itse juuri levittelet tätä propagandaa, useammassakin kohdassa: - "jokaisella valkoisella on rasistisia taipumuksia" (siis muunvärisillä ei ole? Aika rasistinen väitös) - "ihmisiä raiskataan kaikkialla maailmassa ihonväristä _riippumatta_"; ulkomaalaisen valkoihoisiin kohdistama raiskaus ei ole, eikä sitä missään olosuhteissa voi sinun mukaasi tulkita rasistiseksi teoksi (jälleen rasistinen väitös) - "länsimaissa ollaan kulttuurillisesti enemmän rasistisia kuin muualla maailmassa" ...ihan oikeasti. Mene vuodeksi asumaan Japaniin. Siellä on baareja, jossa ovenpielessä lukee, että ei oteta ulkomaalaisia (koska heidän oletetaan juopottelevan ja ovat hankalia palvella, kun eivät puhu japania - oma henkilökohtainen kielitaitosi ja kulttuurin tuntemus ei muuta tilannetta). Vaikka olisit syntynyt Japanissa, sinua ei ikinä pidetä täysin japanilaisena, jos et näytä etnisesti japanilaiselta jne. Yleisesti ottaen, mene ihan mihin tahansa maahan, missä on suhteellisen vähän maahanmuuttajia. Mielesi rasismin roturiippuvuudesta muuttuu aika nopeasti. Vielä huomautan, että kaikki, mitä netistä löytää, ei ole hyvää tietolähdettä. Esim. jaypp näyttää lukeneen melkoisen määrän propagandasivustojen antia. Ei tarvitse kuin katsoa youtube-videoita, niin jo löytyy kaikki valkoiset laiskoiksi, ahneiksi ja pahoiksi yleistäviä videoita. Näiden propagandasivustojen synnyn voi ymmärtää, koska esim. Yhdysvalloissa tummaihoista väestöä on pidetty tiukassa seurannassa poliisin toimesta (en ota aiheellisuuteen kantaa, koska en ole itse asunut kyseisillä alueilla), mutta olosuhteista riippumatta, nämä tummaihoiset eivät voi yleistää kokemuksiaan KAIKKIIN MAAILMAN VALKOIHOISIIN. Koska se on RASISTISTA.

      Lainaa

    110. puhutpussiin 11.7.2016 12:42
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      puhutpussiin: Ei, vaan rasismi tarkoittaa _suomenkielessä_ toisen rodun edustajan sortoa. Isossa tai pienessä mittakaavassa. Sortajan tai sorretun rotuun tämä käsite ei ota kantaa. Nimenomaan rasismia kokeneen ryhmän käytös kääntyy helposti “vastarasismiksi”, jolloin aletaan levittämään propagandaa mm. siitä, ettei toinen ryhmä voi joutua rasismin (eli alistamisen) kohteeksi.
      Laitan vielä linkin videoon, jossa näkyy (Japanissa syntyneisiin) muunvärisiin ihmisiin kantaväestön toimesta kohdistuvaa rasismia. Mainosvideon jälkeisessä haastattelussa ihmiset eivät edes tajua, että mainosvideossa on kyse rasismista. Tämän ei nyt ole tarkoitus yleistää, että vain Japanissa ollaan rasistisia, tai että kaikki ihmiset Japanissa olisivat rasistisia. Vain esimerkki siitä, ettei rasismi ole rotusidonnaista. https://www.youtube.com/watch?v=WLBShiGoJFo

      Lainaa

    111. Jalopuutoukka 11.7.2016 22:33
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Urpotutka: Mua niin ottaa päähän tällasen umpiurpot idiootit jotka uskoo kaikkeen mitä netin syövereistä ja MV-lehdestä löytyy. Suomessa pitäisi olla maailman paras koulutustaso ja silti maa vilisee tällaisia ÄÖ nollan omaavia yksilöitä.
      Suomen kielessä kukaan ei omaa mitään. Ikinä. Suututtaa saatana! Eikä mennyt lyhenteetkään ihan putkeen. Tilaat kai Hesellä eKspresson... Koulutustason lasku mahdollistaa MV-lehden olemassaolon, koska nettiin on helppo suoltaa mitä tahansa paskaa totuutena ja se on sieltä helpommin saatavissa eikä ihmisillä riitä järki erottamaan keskinkertaista ja paskaa journalismia toisistaan.

      Lainaa

    112. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Vapaamaalari: Mitä järkeä on yleensä vaivautua kirjottamaan tänne jotain täysin sisällötöntä kommenttia. Sama ku ois kirjoittanut vaikka “böö!”
      Lues uudestaan, jos sisältö meni noinkin ohi. Siinä toivossa kirjoitan, että hitaat joskus edes oppisivat.

      Lainaa

    113. Tulos: -11 (15 ääntä)
      jaypp: Rasismi on nimenomaan systemaattista rotusortoa, joka ilmenee mm. laissa ja yhteiskunnan ja yksilöiden välisissä valtarakenteissa.
      Tuolla määritelmällä useimpia rasisteiksi syytettyjä ei voi syyttää rasisteiksi, koska harvallapa on systeemiä tukenaan kadulla huudellessaan.

      Lainaa

    114. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Osa pilailee, mutta kaikista en ole ihan varma. Niin ja se vuohikili on epämuodostunut.

      Lainaa

    115. Tulos: +3 (17 ääntä)
      puhutpussiin: Ei, vaan rasismi tarkoittaa _suomenkielessä_ toisen rodun edustajan sortoa. Isossa tai pienessä mittakaavassa. Sortajan tai sorretun rotuun tämä käsite ei ota kantaa. Nimenomaan rasismia kokeneen ryhmän käytös kääntyy helposti “vastarasismiksi”, jolloin aletaan levittämään propagandaa mm. siitä, ettei toinen ryhmä voi joutua rasismin (eli alistamisen) kohteeksi. Itse juuri levittelet tätä propagandaa, useammassakin kohdassa: - “jokaisella valkoisella on rasistisia taipumuksia” (siis muunvärisillä ei ole? Aika rasistinen väitös) - “ihmisiä raiskataan kaikkialla maailmassa ihonväristä _riippumatta_”; ulkomaalaisen valkoihoisiin kohdistama raiskaus ei ole, eikä sitä missään olosuhteissa voi sinun mukaasi tulkita rasistiseksi teoksi (jälleen rasistinen väitös) - “länsimaissa ollaan kulttuurillisesti enemmän rasistisia kuin muualla maailmassa” …ihan oikeasti. Mene vuodeksi asumaan Japaniin. Siellä on baareja, jossa ovenpielessä lukee, että ei oteta ulkomaalaisia (koska heidän oletetaan juopottelevan ja ovat hankalia palvella, kun eivät puhu japania – oma henkilökohtainen kielitaitosi ja kulttuurin tuntemus ei muuta tilannetta). Vaikka olisit syntynyt Japanissa, sinua ei ikinä pidetä täysin japanilaisena, jos et näytä etnisesti japanilaiselta jne. Yleisesti ottaen, mene ihan mihin tahansa maahan, missä on suhteellisen vähän maahanmuuttajia. Mielesi rasismin roturiippuvuudesta muuttuu aika nopeasti. Vielä huomautan, että kaikki, mitä netistä löytää, ei ole hyvää tietolähdettä. Esim. jaypp näyttää lukeneen melkoisen määrän propagandasivustojen antia. Ei tarvitse kuin katsoa youtube-videoita, niin jo löytyy kaikki valkoiset laiskoiksi, ahneiksi ja pahoiksi yleistäviä videoita. Näiden propagandasivustojen synnyn voi ymmärtää, koska esim. Yhdysvalloissa tummaihoista väestöä on pidetty tiukassa seurannassa poliisin toimesta (en ota aiheellisuuteen kantaa, koska en ole itse asunut kyseisillä alueilla), mutta olosuhteista riippumatta, nämä tummaihoiset eivät voi yleistää kokemuksiaan KAIKKIIN MAAILMAN VALKOIHOISIIN. Koska se on RASISTISTA.
      Rasismi ei tarkoita suomen kielessä eri asiaa kuin muissa kielissä. Se on systemaattista syrjintää rodun perusteella. Se on vallankäyttöä. Ei-valkoisilla ei ole valtaa syrjiä valkoisia systemaattisesti, koska valkoisilla on maailmanlaajuisesti lähes kaikki sosiaalinen, poliittinen ja taloudellinen valta. Se ei ole mielipide vaan fakta, jota et voi muuttaa ymmärtämättömällä vänkäämiselläsi. Valkoisia kohtaan ei voi olla rasistinen, edes rikoksen motiivin perustuessa rotuun rikos ei ole rasistinen kun sen kohde on valkoinen (paitsi valkoisten kirjoittamassa lainsäädännössä). Tässä ei ole mitään rasistista, sillä valkoisiin ei voi kohdistaa rasismia (kts. edellinen kappale). Se ei tarkoita sitä, etteikö ei-valkoisilla voisi olla ennakkoluuloja valkoisia kohtaan – varmasti enemmistöllä heistä on. Jokainen ihminen (ei pelkästään valkoinen) tekee, ajattelee ja sanoo rasistisia asioita. Opimme sen kehdosta lähtien vanhemmiltamme, sukulaisiltamme, uutisista, elokuvista, kirjoista jne. Maailma on rasismia täynnä. Kukaan ei ole siitä vapaa, ja siitä poisoppimiseen menee koko loppuelämä. Kommentoit todella mielenkiintoisesti (lue: typerästi) asioista, joista sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta tai oikeaa tietoa. Käypä vaikka Etelä-Afrikassa, Somaliassa tai Kuubassa; huomaat, että valkoisia kohdellaan lähes kaikkialla paremmin. Japaniin tämä ei päde, koska se ei ole koskaan ollut valkoisten eurooppalaisten valloittama. Se ei ole propagandaa vaan totta. Sinun voi olla vaikea ymmärtää sitä niin kauan kun kääriydyt valkoiseen ylivaltaan. Lisäksi huomautan, ettei poikkeavien mielipiteiden (faktoista puhumattakaan) leimaaminen ”propagandaksi” ole yhtä hyvä argumentointiväline kuin nettikeskusteluja seuraamalla voisi luulla. Ihmisten mielipiteet riippuvat olosuhteista, joissa he joutuvat elämään. Yhdysvalloissa poliisit ovat murhanneet 136 mustaa ihmistä TÄNÄ VUONNA. Mustilla on kaikki oikeus yleistää valkoiset vaarallisiksi murhaajiksi omien henkiensä suojelemiseksi. Se ei ole rasismia vaan tervettä itsesuojelua. Ja jos elämäsi suurin ongelma on se, että kaikista etuoikeutetuinta rotua sorretaan yleistämällä heidät laiskoiksi, ahneiksi ja pahoiksi joissakin saatanan Youtube-videoissa, voisit joskus poistua näppäimistön äärestä ja sen sijaan tehdä jotain hyödyllistä, kuten käydä luovuttamassa verta tai leikata naapurisi nurmikon. Ei-valkoisten ongelmat ovat ja tulevat aina olemaan HIEMAN suurempia.

      Lainaa

    116. Tulos: +15 (15 ääntä)
      joop: Olettaen että koko juttu on totta eikä vain keksitty internet läppä, niin onhan se totta ettei ihminen ja vuohi voi tavallisesti risteytyä. Näinhän meille on opetettu. Evoluutio on kuitenkin aika kummallinen juttu eikä ihminen ymmärrä paljoakaan siitä. Ehkä näin onkin voinut käydä jossain erittäin eriskummallisen oikun seurauksena? Ehkä vuohi on siitetty ensin vuohen toimesta mutta siihen on sekoittunut jotenkin ihmisen dna:ta? Jotenkin tämä kuitenkin on tapahtunut, mikäli totta on.
      Sun täytyy vähentää scifin kulutusta. Ja ottaa foliohattu päästä.

      Lainaa

    117. Tulos: +5 (5 ääntä)
      'Asialehti.net'

      Lainaa

    118. Tulos: -13 (21 ääntä)
      Sandman: Suomalaisista, ruotsalaisista, norjalaisista, laihialaisista ja turkulaisista saa kertoa rasistisia vitsejä. Muslimeista ei. Nimittäin sitähän tämän koko juttu on, vitsi. Tämä vuohijuttu on ja vanha tarina. Muunmuassa maailmankuulu vatsastapuhuja Jeff Dunham käytti jossain vaiheessa materiaalissaan vuohijuttuja. Hänellä on hahmo Achmed the dead terrorist ja siinä yhteydessä tämä vuohiläppä oli mukana. Mauton vitsi, mutta ei nämäkään jätkät tosissaan ole olleet.
      Älä nyt pilaa näiden ihmisten iloa, kun ne on lempipuuhassaan: Lyttäämässä kaikki maahanmuuttokriittiset idiooteiksi ja neandertaleiksi. :D Ei tähän nyt saatana mitään faktoja kaivata!

      Lainaa

    119. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Tässä oli taas elävä todiste PISA-testin luotettavuudesta. Jep jep.

      Lainaa

    120. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Tässä näemme aivan tavallisia MV-lehden lukijoita tavallisissa oloissaan. Niiden yleisin kotipaikka on Rajat Kiinni!-ryhmä Facebookissa.

      Lainaa

    121. Tulos: -15 (17 ääntä)
      mane: Itseasiassa Suomessa on harrastettu eläimiinsekaantumista hyvinkin paljon historian aikana, mutta epäilen kommentoijien jättäneen historian-opinnot väliin MV-lehteä lukiessaan.
      Tässäpä hyvät suvakkiperusteet sille että lisää vaan matuja Suomeen

      Lainaa

    122. Paroni Puolipallo 8.8.2016 23:22
      Tulos: 0 (12 ääntä)
      rumapeura: Rasismi ei tarkoita suomen kielessä eri asiaa kuin muissa kielissä. Se on systemaattista syrjintää rodun perusteella. Se on vallankäyttöä. Ei-valkoisilla ei ole valtaa syrjiä valkoisia systemaattisesti, koska valkoisilla on maailmanlaajuisesti lähes kaikki sosiaalinen, poliittinen ja taloudellinen valta. Se ei ole mielipide vaan fakta, jota et voi muuttaa ymmärtämättömällä vänkäämiselläsi. Valkoisia kohtaan ei voi olla rasistinen, edes rikoksen motiivin perustuessa rotuun rikos ei ole rasistinen kun sen kohde on valkoinen (paitsi valkoisten kirjoittamassa lainsäädännössä). Tässä ei ole mitään rasistista, sillä valkoisiin ei voi kohdistaa rasismia (kts. edellinen kappale). Se ei tarkoita sitä, etteikö ei-valkoisilla voisi olla ennakkoluuloja valkoisia kohtaan – varmasti enemmistöllä heistä on. Jokainen ihminen (ei pelkästään valkoinen) tekee, ajattelee ja sanoo rasistisia asioita. Opimme sen kehdosta lähtien vanhemmiltamme, sukulaisiltamme, uutisista, elokuvista, kirjoista jne. Maailma on rasismia täynnä. Kukaan ei ole siitä vapaa, ja siitä poisoppimiseen menee koko loppuelämä. Kommentoit todella mielenkiintoisesti (lue: typerästi) asioista, joista sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta tai oikeaa tietoa. Käypä vaikka Etelä-Afrikassa, Somaliassa tai Kuubassa; huomaat, että valkoisia kohdellaan lähes kaikkialla paremmin. Japaniin tämä ei päde, koska se ei ole koskaan ollut valkoisten eurooppalaisten valloittama. Se ei ole propagandaa vaan totta. Sinun voi olla vaikea ymmärtää sitä niin kauan kun kääriydyt valkoiseen ylivaltaan. Lisäksi huomautan, ettei poikkeavien mielipiteiden (faktoista puhumattakaan) leimaaminen ”propagandaksi” ole yhtä hyvä argumentointiväline kuin nettikeskusteluja seuraamalla voisi luulla. Ihmisten mielipiteet riippuvat olosuhteista, joissa he joutuvat elämään. Yhdysvalloissa poliisit ovat murhanneet 136 mustaa ihmistä TÄNÄ VUONNA. Mustilla on kaikki oikeus yleistää valkoiset vaarallisiksi murhaajiksi omien henkiensä suojelemiseksi. Se ei ole rasismia vaan tervettä itsesuojelua. Ja jos elämäsi suurin ongelma on se, että kaikista etuoikeutetuinta rotua sorretaan yleistämällä heidät laiskoiksi, ahneiksi ja pahoiksi joissakin saatanan Youtube-videoissa, voisit joskus poistua näppäimistön äärestä ja sen sijaan tehdä jotain hyödyllistä, kuten käydä luovuttamassa verta tai leikata naapurisi nurmikon. Ei-valkoisten ongelmat ovat ja tulevat aina olemaan HIEMAN suurempia.
      Sanakirja näyttäisi olevan eri mieltä kanssasi: Rasismi = rotusyrjintä. Osapuolten väliset valtasuhteet ovat täysin epärelevantteja. Valkoisilla kollektiivisesti tai yksilöinä ei ole mitään ylivaltaa ihonvärinsä perusteella. Huolimatta siitä, että Suomen pääministerin iho on suunnilleen samanvärinen kuin minullakin ei anna minulle tippaakaan valtaa päättää Suomen asioista. Tiesitkö myös, että enemmistö Afrikan maitten johtajista on mustia, ja enemmistö Aasian päättäjistä on aasialaisia? Miten valta näissäkin maissa on jotenkin valkoihoisilla, etenkään kaikilla valkoihoisilla kollektiivisesti? Olet ilmeisesti käsittänyt termin “fakta” hieman väärin. Ennen kuin väitettä voi pitää faktana, se vaatisi tuekseen todisteita. Ideologiaan ja fiilikseen perustuvan väitteen muuttaminen faktaksi ei ole ilmoitusasia. Kuka tahansa voi olla rasisti, mutta kaikki eivät sitä ole. Itse olen silleen vanhanaikaisesti rotujen välisen tasa-arvon kannattaja. Olen sitä mieltä, että kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia myös lain edessä, eli samasta rikoksesta täytyy seurata sama rangaistus ja se arvioitaisiin asianosaisten ihonväreistä riippumatta. Sinä voit elää elämääsi vahtaamaalla jokaista sanaasi, minä en sitä aio tehdä. Minä tiedän että en ole rasisti. Jos jokin sanomani asia tahattomasti loukkaa jotakuta, se ei ole minun vikani eikä ongelmani. Valkoisia kohdellaan mainitsemissasi maissa hyvin, koska niissä matkustavat valkoiset ovat tyypillisesti varakkaita asiakkaita paikallisille liikkeenharjoittajalle. Jos valkoisten keskimääräistä suurempi tulotaso katoaisi, valkoisten mahdollinen erityisasema näissä maissa katoaisi samalla sekunnilla. Monessa maassa on myös varsin vähän valkoihoisia, joten heitä saatetaan pitää jonkinlaisina kuriositettena. Jos Keniaan muuttaisi yhtäkkiä kymmenen miljoonaa tyhjätaskuista valkoista asumaan pysyvästi, vastaanotto olisi todennäköisesti varsin viileä. Propaganda on propagandaa. Esität siis: Väitteesi eivät voi pitää paikkaansa, koska olet valkoinen ja siten osa näkymätöntä ja tuntumatonta valkoista ylivaltaa, joka on olemassa, koska minä sanon niin. Jos haluat että esittämisiä väitteitä pidetään faktoina, kannattaisi sitten esittää faktoja. "Ihmisten mielipiteet riippuvat olosuhteista, joissa he joutuvat elämään." Jep, tosin valkoisille sallitaan sinun mukaasi vaan yksi mielipide riippumatta olosuhteista. Amerikassa on tosiaan ongelma poliisiväkivallan kanssa, mutta se ei ole rotuun liittyvä ongelma. Poliisi ampuu enemmän valkoisia sekä absoluuttisesti, että suhteessa väkivaltarikosten tekijöiden demografiseen jakaumaan. Ei ihmisten ampuminen varmasti poliisienkaan mielestä kivaa ole, mutta tosiasiassa ylivoimainen enemmistö ampumisista tapahtuu poliisien itsensä tai sivullisten suojelemiseksi. "Mustilla on kaikki oikeus yleistää valkoiset vaarallisiksi murhaajiksi omien henkiensä suojelemiseksi. Se ei ole rasismia vaan tervettä itsesuojelua." Tässä vaiheessa aloin tosissaan epäillä tätä rölliksi. Eihän kukaan voi olla huomaamatta kirjoittaessaan tämän lauseen kognitiivista dissonanssia. Pitäisit varmasti uskomattoman rasistisena, ja aiheesta, jos joku esittäisi tällaisen mielipiteen siten että sanat musta ja valkoinen olisi vaihdettu keskenään. Joku Youtube-video ei varmaankaan vaikuta juurikaan hänen, sinun tai minun elämään, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että ko. videolla esiintyvät rasistit ovat väärässä, ja ansaitsevat tulla kritisoiduiksi. Mitä sitä sanottiinkaan padasta ja kattilasta? Mitä sinä täällä internetissä teet jossain feissarimokissa metsästämässä rasisteja, kun Afrikassa on nälkäänäkeviä lapsia? On tässä vähän suurempiakin ongelmia maailmassa kuin jonkun nettikommentoijan mielipiteet. "Ei-valkoisten ongelmat ovat ja tulevat aina olemaan HIEMAN suurempia." Taas kategorinen perustelematon väite. Pitääkin tässä mennä lohduttamaan jotain puistonpenkillä asuvaa spurgua, että ainakaan sun ongelmat ei ole yhtä pahoja kuin monimiljonääri Michael Jordanilla, ja että ainakin sulla on ihonvärisi takia enemmän valtaa kuin maailman vaikutusvaltaisimmalla ihmisellä Barack Obamalla. Näet ilmeisesti myös tulevaisuuteen. Tätä kirjoittaessani olin koko ajan varmempi ja varmempi, että lainaamani kirjoitus oli rölli. Eihän kukaan voi tosissaan tällaista älyllisesti epärehellistä, ideologista mutuilua kirjoittaa. Toivottavasti siis haaskasin vain aikaani. Alkuperäinen tekstini oli vielä paljon pidempi.

      Lainaa

    123. Tulos: +14 (16 ääntä)
      "Emme tiedä mitä tässä on tapahtunut tai miten tämä on mahdollista, mutta kai tästä jotenkin mamuja pitäisi voida syyttää."

      Lainaa

    124. Tulos: -16 (18 ääntä)
      Rasismi se kiinnostaa lampaita aina kun se kohdistuu tummempaan. Suomessa jo satoja joutunut rasistisesti pahoinpidellyiksi ja joukkoraiskatuiksi matujen toimesta. Valikoivat kantasuomalaisia uhreja ja jotkut jopa vihaavat heitä. Mutta nämä eivät ikinä ole viharikoksia lain ja lampaiden mielestä. Täyttä huuhaata koko rasismi. Nauran sille sanalle. Hankkikaa sitä saatanan "ÄÖ":tä ja miettikää näitä asioita oikeasti.

      Lainaa

    125. Kranttu poro 28.1.2022 14:29
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      mane: Itseasiassa Suomessa on harrastettu eläimiinsekaantumista hyvinkin paljon historian aikana, mutta epäilen kommentoijien jättäneen historian-opinnot väliin MV-lehteä lukiessaan.
      Sekä biologian ja kaikki muutkin opinnot

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: vuohi, kuva, maahanmuuttajat, mamut, rasismi