Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Raskas muutto

Löytyisikö kavereistani muuttoapua?
Raskas muutto

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1587 (1617 ääntä)
      Jos mulla ois tommonen 'kaveri' niin en todellakaan auttaisi häntä muuttamaan lähelle minua.

      Lainaa

    2. KaroliinaCZ 14.7.2016 1:43
      Tulos: +1378 (1396 ääntä)
      Ihme ettei tullut muuttoapua kun noin nätisti pyysi...

      Lainaa

    3. Tulos: +625 (641 ääntä)
      Ymmärsin eka et "et pääse tupareihin jos lupaudut auttamaan muutossa" ...siitä sitte valitsemaan

      Lainaa

    4. Tulos: -17 (271 ääntä)
      Huomiohuora.

      Lainaa

    5. Vastikään muuttanut 14.7.2016 2:04
      Tulos: +337 (397 ääntä)
      Onkohan kyseessä erityisen suuri muuttokuorma vai laiskat muuttajat. Oman kaksion valmiiksi pakatut tavarat siirtyivät kolmen henkilön voimin paikasta A paikkaan B helposti noin kolmessa tunnissa kaupungin sisällä. Vai onko laatikot vielä pakkaamatta jos useammalle päivälle joutuu ajoittamaan muuton, jonka ilmeisesti tahtoisi suorittaa nopeammin :/

      Lainaa

    6. Tulos: +431 (439 ääntä)
      Poistan teidät kavereista :--------------D Jukupätkät :--------------DD

      Lainaa

    7. Tulos: +112 (126 ääntä)
      Luin otsikosta "rakas muutto". Ilmeisesti tämä sitäkin oli.

      Lainaa

    8. Mandoliini 14.7.2016 3:07
      Tulos: -87 (263 ääntä)
      Vastikään muuttanut: Onkohan kyseessä erityisen suuri muuttokuorma vai laiskat muuttajat. Oman kaksion valmiiksi pakatut tavarat siirtyivät kolmen henkilön voimin paikasta A paikkaan B helposti noin kolmessa tunnissa kaupungin sisällä. Vai onko laatikot vielä pakkaamatta jos useammalle päivälle joutuu ajoittamaan muuton, jonka ilmeisesti tahtoisi suorittaa nopeammin
      Niin vai voisiko toisilla ihmisillä olla enemmän tavaraa kuin sinulla?

      Lainaa

    9. Tulos: -101 (249 ääntä)
      Se on kumma, kun omat kamat siirrettiin 20min roudauksella. Vaimon kamat siirrettiin varmaan 20h roudauksella.
      Mandoliini: Niin vai voisiko toisilla ihmisillä olla enemmän tavaraa kuin sinulla?

      Lainaa

    10. Tulos: +199 (221 ääntä)
      Jos autat niin todennäköisesti vinkuu apua uudelleen joka helvetin mutkassa ja jos et auta niin "pahimmassa" eli parhaassa tapauksessa ei soita enää koskaan, hopefully! :D Ja ei varmaan itse auta koskaan ketään, koska ei tarvitse..

      Lainaa

    11. Raakakauppa 14.7.2016 4:23
      Tulos: +303 (313 ääntä)
      Ihmisten muuttaminen on toisinaan aivan avutonta touhua. Tavarat on pakattu täysin ketuiks, mitään ei ole purettu ennen auton hakemista (kyllä, se Ikean hylly siirtyy paljon nätimmin palasina laatikossa) ja vasta puolivälissä tajutaan että niin, tässä ei menekään vain tunti tai pari. Etenkään pakulla jos on vähänkään enemmän tavaraa. Muuttoapuakin saa helpoiten tarjoamalla pitsat, kaljat tai jotain muuta mielekästä. T. töissä muuttofirmalla. (PS. vuokratkaa nokkakärryt pesukoneelle yms painavammalle roinalle, helpottaa elämää huomattavasti!)

      Lainaa

    12. Tulos: +164 (194 ääntä)
      Mandoliini: Niin vai voisiko toisilla ihmisillä olla enemmän tavaraa kuin sinulla?
      "Tulisitteko auttamaan muuttolaatikoiden ja muutaman huonekalun roudauksessa?" Ei kuulosta ihan mahdottomalta määrältä minun korvaani.

      Lainaa

    13. Tulos: +178 (196 ääntä)
      Me muutimme kuun vaihteessa, ja saimme kavereilta useita tarjouksia muuttoavusta. Onneksi ei tarvinnut lunastaa ensimmäistäkään vaan saatiin homma hoidettua itse. Arvostin kyllä kovasti tarjouksia ja kiitin kauniisti avuntarjoajia, mutta en halunnut turvautua toisten apuun kuin viimeisessä hädässä, koska muuttaminen on v...umaista puuhaa. Ei muutenkaan kannata laskea muuton onnistumista ulkopuolisten varaan (ellei kyse ole maksetusta muuttofirmasta) koska lupautujalle voi ihan oikeastikin tulla joku äkillinen este, ja se asettaa molemmat osapuolet todella tukalaan ja kiusalliseen asemaan.

      Lainaa

    14. Puolikiero_savolainen 14.7.2016 7:36
      Tulos: +152 (158 ääntä)
      Kunhan ei vaan Nina poistaisi niitä viimeisiä kavereita, jotka ovat jaksaneet katsella tuollaista. Kannattaa hieman tarkastaa asennettaan, tai jää vielä hyvin yksin joskus.

      Lainaa

    15. Tulos: +149 (159 ääntä)
      Ei helv...i. Ehkä ihmisillä saattaa olla keskellä viikkoa muutakin tekemistä kuin auttaa ilmeisen rasittavaa tyyppiä muutossa :D

      Lainaa

    16. Vääränvärinen 14.7.2016 9:02
      Tulos: +211 (213 ääntä)
      Silloin kun pyydetään apua kavereilta, niin ei kannata tehdä sitä asiaa liian vaikeeksi. Saati sitten, jos kuulostat kiittämättömältä kusipäältä samalla kun pyydät.

      Lainaa

    17. Tulos: +224 (230 ääntä)
      "Voisiko joku tiistaina ja/tai keskiviikkona auttaa mua muutossa Espoosta Helsinkiin? Pakukuski on, mutta kantoapua tarvis ja kiitokseksi saisi pullakahvit!" Onko se niin vaikeaa olla olematta pyllyreikä?

      Lainaa

    18. Tulos: -295 (353 ääntä)
      Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.

      Lainaa

    19. Tulos: +103 (107 ääntä)
      Jos olisin Ninan kaveri, olisin ihan vaan iloinen jos poistaisi minut kavereistaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +154 (160 ääntä)
      Tuli vielä mieleen, että Ninan muutto vaikutti perinjuurin huonosti organisoidulta muutenkin. Ja se, ettei ollut etukäteen tehnyt tarjouksia eri varastofirmoilta ja kilpailuttanut hintoja ja tarkistanut minkä kokoista varastoa oikeasti tarvii!

      Lainaa

    21. Tulos: +115 (131 ääntä)
      Miu: Me muutimme kuun vaihteessa, ja saimme kavereilta useita tarjouksia muuttoavusta. Onneksi ei tarvinnut lunastaa ensimmäistäkään vaan saatiin homma hoidettua itse. Arvostin kyllä kovasti tarjouksia ja kiitin kauniisti avuntarjoajia, mutta en halunnut turvautua toisten apuun kuin viimeisessä hädässä, koska muuttaminen on v…umaista puuhaa. Ei muutenkaan kannata laskea muuton onnistumista ulkopuolisten varaan (ellei kyse ole maksetusta muuttofirmasta) koska lupautujalle voi ihan oikeastikin tulla joku äkillinen este, ja se asettaa molemmat osapuolet todella tukalaan ja kiusalliseen asemaan.
      Olen samaa mieltä, mutta haluan tarkentaa, että darra on silkkaa kusipäisyyttä ja ajattelemattomuutta. Nim. olin ilmoittanut kaverille etten vaan pääse mutta se oli ok, koska muuttajan bestis oli jo lupautunut paikalle ja edellisenä päivänä vielä varmistettu että tulethan auttamaan. Harmi vaan bestis oli muuttopäivänä niin huonolla hapella, että minulle soitettiin hätäinen soitto koska olin ainoa vaihtoehto. Tarina päättyy onnellisesti, mutta en ymmärrä miten voi kutsua parhaaksi kaveriksi tyyppiä, johon ei voi luottaa edes tuon vertaa. Eli jotain asiaakin tässä mokassa.

      Lainaa

    22. Tulos: -22 (80 ääntä)
      Eihän me nyt tiedetä mitä kaikkea tuossa on taustalla. Ehkä hänellä jo on kokemus siitä, että lupaillaan kaikenlaista, mutta niitä lupauksia ei lunasteta.

      Lainaa

    23. Tulos: -26 (68 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      Miutin pari vuotta sitten, enkä pyytänyt facessa muuttoapua: palkkasin kantajat 1 päiväksi(rahalla), sukulaisia 2 päiväksi(rahalla ja huonekaluilla) ja paku oli vuokralla 3 päivää, kuorma-auto 6 tuntia. Kaikki fyrkat meni. Nina ei organisoinut muuttoa yhtään, taitaa olla aika boheemi ihmistyyppi? Tai joku alle 25-vuotias? Mikseivät äiti tai isä pistäneet tikkua ristiin?

      Lainaa

    24. Tulos: +82 (94 ääntä)
      riesa: “Tulisitteko auttamaan muuttolaatikoiden ja muutaman huonekalun roudauksessa?” Ei kuulosta ihan mahdottomalta määrältä minun korvaani.
      Jotkut ihmiset käyttää sanaa "muutama" kuvastamaan sellaista lähes paria sataa huonekalua, joista välttämättä kaikkia ei saa edes nostettua ilmaan alle 4 ihmisen voimin.

      Lainaa

    25. Tulos: +144 (146 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      No tottakai voisi pyytääkin, ero onkin siinä miten käyttäytyy. Lienee syy sille miksei kukaan halunnut Ninaa auttaa jo ennen tuota käsittömätöntä kavereiden haukkumista. Kyllä hyvät kaverit apua saa millon vaan ihan jo pyytämättäkin.

      Lainaa

    26. töttöröö 14.7.2016 11:56
      Tulos: +92 (98 ääntä)
      Kumma on, jos neljä ihmistä ei saa muuttoa kuuteen tuntiin suoritettua? Etenkin, kun kuvailu sisälsi laatikoita ja muutaman huonekalun.

      Lainaa

    27. Vastarannan kiiski 14.7.2016 12:31
      Tulos: +25 (55 ääntä)
      Olemme tehneet kaikki muuttomme aina muuttofirman avulla. Helppoa ja kätevää. Valmiiksi pakatut 80-100 muuttolaatikkoa plus muut isohkon talon kalut ja kalusteet siirtyvät muutamassa tunnissa kaupungin sisällä. Minä en pyydä ketään muuttamaan minun tavaroitani, enkä myöskään mene muuttamaan kenekään muun tavaroita. Yksinkertaista.

      Lainaa

    28. Tulos: +37 (45 ääntä)
      Ruma Elsa: Miutin pari vuotta sitten, enkä pyytänyt facessa muuttoapua: palkkasin kantajat 1 päiväksi(rahalla), sukulaisia 2 päiväksi(rahalla ja huonekaluilla) ja paku oli vuokralla 3 päivää, kuorma-auto 6 tuntia. Kaikki fyrkat meni. Nina ei organisoinut muuttoa yhtään, taitaa olla aika boheemi ihmistyyppi? Tai joku alle 25-vuotias? Mikseivät äiti tai isä pistäneet tikkua ristiin?
      Olettaisin "nelistään" sisältävän Ninan, mahd kumppanin/siskon/veljen/ystävän ja vanhemmat.

      Lainaa

    29. Tulos: +102 (120 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      Moi Nina!

      Lainaa

    30. MarkkiKarkki 14.7.2016 14:22
      Tulos: -10 (46 ääntä)
      himos: Se on kumma, kun omat kamat siirrettiin 20min roudauksella. Vaimon kamat siirrettiin varmaan 20h roudauksella.
      Ei kyllä pidä paikkansa, kyllä miehilläkin on 15 kenkäparia ja monelta kuukaudelta käyttämättömiä vaatteita Zalandolta! (Kappa)

      Lainaa

    31. Tulos: +79 (89 ääntä)
      Ruma Elsa: Miutin pari vuotta sitten, enkä pyytänyt facessa muuttoapua: palkkasin kantajat 1 päiväksi(rahalla), sukulaisia 2 päiväksi(rahalla ja huonekaluilla) ja paku oli vuokralla 3 päivää, kuorma-auto 6 tuntia. Kaikki fyrkat meni. Nina ei organisoinut muuttoa yhtään, taitaa olla aika boheemi ihmistyyppi? Tai joku alle 25-vuotias? Mikseivät äiti tai isä pistäneet tikkua ristiin?
      Ikävää jossei sukulaiset auta ilman rahaa. :( Ehkä itsellä on sitten käynyt hyvä tuuri, kun äitini on ollut aina pakkausapuna ja veljet kantoapuna eikä palkkana ole ollut kuin lämmin kiitos. Nyt tuli huono omatunto. :(

      Lainaa

    32. Tulos: +15 (37 ääntä)
      Ruma Elsa: Miutin pari vuotta sitten, enkä pyytänyt facessa muuttoapua: palkkasin kantajat 1 päiväksi(rahalla), sukulaisia 2 päiväksi(rahalla ja huonekaluilla) ja paku oli vuokralla 3 päivää, kuorma-auto 6 tuntia. Kaikki fyrkat meni. Nina ei organisoinut muuttoa yhtään, taitaa olla aika boheemi ihmistyyppi? Tai joku alle 25-vuotias? Mikseivät äiti tai isä pistäneet tikkua ristiin?
      Kyllä muuton luulisi hoitavan yhdessä päivässä. Olen kolme kertaa muuttanut kaksiosta toiseen ja siihen on maksimissaan mennyt 5h.

      Lainaa

    33. jou jai jei 14.7.2016 18:27
      Tulos: -23 (67 ääntä)
      Kavereiden nakittaminen muuttoavuksi on mulkkujen hommaa. Palkatkaa muuttofirma niinku aikuiset ihmiset. Eri asia jos joku omatoimisesti tarjoaa muuttoapua.

      Lainaa

    34. Raakakauppa 14.7.2016 19:01
      Tulos: +77 (95 ääntä)
      jou jai jei: Kavereiden nakittaminen muuttoavuksi on mulkkujen hommaa. Palkatkaa muuttofirma niinku aikuiset ihmiset. Eri asia jos joku omatoimisesti tarjoaa muuttoapua.
      Entä jos siihen muuttofirmaan ei ole rahaa? Kuski, kolme roudaria ja auto voivat tulla yllättäen aika kalliiksi. Perusmuutto maksaa helposti lähemmäs tonnin firman kautta. Vertaa tätä vuokrapakuun ja pizza/kaljapalkalla toimiviin kavereihin + mahdolliset nokkakärryjen vuokrat yms. 200-300€.

      Lainaa

    35. Tulos: +48 (62 ääntä)
      Nina saa asian kuulostamaan siltä, kuin kavereiden kuuluisi auttaa ja osallistua. Ei, ihan itse ne omat muutot on hoidettava.

      Lainaa

    36. Tulos: +2 (32 ääntä)
      Mandoliini: Niin vai voisiko toisilla ihmisillä olla enemmän tavaraa kuin sinulla?
      No ei stna kaksioon voi mahtua romua niin paljoo ettei reippaat ihmiset niitä tuohon kolmeen tuntiin roudais vaikka tupakan polttelis aina välissä :D.

      Lainaa

    37. TapioRautaWaara 14.7.2016 22:19
      Tulos: -36 (40 ääntä)
      Mullakin tuli lasti tavaraa. Pökään. Ja kurkkuun. Hiphei.

      Lainaa

    38. Tulos: +60 (68 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      Kenelläkään mun naamakirjakavereista ei ole minkäänlaista velvoitetta tulla vastikkeettomasti auttamaan mua muutossa, kylpyhuoneremontissa, pihatalkoissa, synnytyksessä, yms. Jos on oikeasti hommia, joista ei yksin selviä, joko a) otan henkilökohtaisesti yhteyttä henkilöön, jonka uskon voivan auttaa ja tarjoan tietysti vaivanpalkkaa b) palkkaan ammattilaisen Itsekin kyllä ihmettelen, että miten neljältä (oletettavasti terveeltä aikuiselta?) ei suju yksi muutto ilman lisäapua? Terkuin, selvitty omista muutoista aina parilla tyypillä, vaikka asuttu hissittömissä kerrostaloissa ja mä omistan sitä rojua PALJON. Siis, ihan for fuck's sake, yhden kirjastoautollisen verran sarjiksia ja kirjoja heti kärkeen. Pelkästään kirjat vaatii sen öpaut 50 muuttolaatikkoa. Parisänky, sohvat, yms...

      Lainaa

    39. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Raakakauppa: Entä jos siihen muuttofirmaan ei ole rahaa? Kuski, kolme roudaria ja auto voivat tulla yllättäen aika kalliiksi. Perusmuutto maksaa helposti lähemmäs tonnin firman kautta. Vertaa tätä vuokrapakuun ja pizza/kaljapalkalla toimiviin kavereihin + mahdolliset nokkakärryjen vuokrat yms. 200-300€.
      Opiskelijamuutot, oman kaksioni muutto maksoi 349 eikä tarvinnut itse kuin pakata :) en kyllä tiedä toimiiko muualla kuin pk-seudulla

      Lainaa

    40. Tulos: +30 (40 ääntä)
      Arkisin, kun muuttaa, niin auttamaan ehtii yleensä vain työttömät ja lomailijat. Jos oikeasti haluaisi muuttoapua, niin kannattaisi muutto suorittaa viikonloppuna, jolloin suurimmalla osalla olisi aikaa auttaa. Ellei toki ole noin väsynyt pyytäjä kyseessä.

      Lainaa

    41. Tulos: +22 (32 ääntä)
      SamSam: No ei stna kaksioon voi mahtua romua niin paljoo ettei reippaat ihmiset niitä tuohon kolmeen tuntiin roudais vaikka tupakan polttelis aina välissä :D.
      Kyllä voi. Kaikki kaksiotkaan ei oo saman kokoisia, eikä kaikilla ihmisillä ole vain pöytä, sohva ja pussillinen vaatteita. Vaikka turhat roinat olisi heitetty roskiin. Ja pakuun ei mahu kaikki kerralla, joten eestaas ajamiseen menee myös aikaa. Tuli juuri todistettua kun kk sitten muutin. Kaksio, jossa mun plus lasten tavarat, ja kaikki vähänkin ylimääräinen meni vaihtolavalle jo ennen muuttoa. Reippaat miehet kantoi hiki hatussa kaljapalkalla ja olen hyvin hyvin kiitollinen heille avusta!

      Lainaa

    42. Tulos: +12 (26 ääntä)
      Ei siis todellakaan riittäny kolme tuntia. Toisessa päässä oli kannettava pari kerrosta portaita ylös. Välissä syötiin voileivät, pizzatkin ois tarjottu, mutta kaverit tahtoi vain saada homman pois alta eikä sykkiä maha täynnä.

      Lainaa

    43. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Muutin mieheni kanssa täyteen ahdetusta kaksiosta viime talvena, ja ihan kaksistaan onnistuttiin. Ja olin tuolloin 7. kuulla raskaana. Itse roudattiin kamat autoon ja kärryyn, ajettiin uudelle paikkakunnalle, pari kaatopaikkareissua välissä, ja ainoa apu (1 kaveri) mitä saatiin oli lastin purkuvaiheessa, jotta saatiin isot huonekalut kannettua 2. kerrokseen.

      Lainaa

    44. kokenut muuttaja 16.7.2016 18:33
      Tulos: +74 (82 ääntä)
      Ihmetyttää kyllä, miten moni näemmä pitää kaverien käyttämistä muuttoapuna jotenkin kyseenalaisena. Ei siitä mitään kruunua päähänsä saa, että suoriutuu muutosta yksin vain mahdollisen puolison kanssa. Itse muuttanut monesti isän ja kavereiden avulla. Samoin olen ollut monesti itse auttamassa kavereita. Kun pyytää kunnolla porukkaa, kantaminen sujuu näppärästi eikä kellään ole ihan liikaa tekemistä. Ihmiset myös uskaltaa tulla rohkeammin auttamaan, kun tietää, että ei ole ainoa kantoapu. Lisäksi muuttaminen ottaa aina eniten päähän muuttajaa itseään - ei se auttaminen niin riso. Joten, köyhän ohjeet muuttoavun hankkimiseen: * Varmista auto ja kuski * Tee facebookiin eventti tai lähetä sama muuttoviestiketju useammalle ihmiselle, kutsu reilusti läheisiä kavereita (esimerkiksi kymmenkunta) * Ota koordinointivastuu, pidä huolta että porukka jakautuu esimerkiksi sopivasti molempiin päihin (jollei auto ole niin iso että selvitään yhdellä ajolla) * Hanki tarpeeksi muuttolaatikoita (pahvilaatikoita, vuokrattavia muovilaatikoita), koska pakkaamaton kama on yhtä helvettiä * Jos et itse ehdi pakata ajoissa yksin, pyydä siihenkin apua * Hanki ruokaa ja juomaa vähintäänkin määränpäähän, vichyä ja pikkusuolaista myös lähtöpisteeseen * Muuttopäivänä sitten kanna ja koordinoi, pidä huolta siitä että kaikki tietää missä mennään ja mitä kannattaa tehdä missäkin järjestyksessä * Syötä ja juota muuttoporukka, kiittele kaikkia sekä samana päivänä että jälkeenpäin, ja jos pidät tuparit, huolehdi että kutsut kaikki auttaneet * Kun sinua pyydetään muuttoavuksi, mene vastavuoroisesti auttamaan mikäli suinkin pääset

      Lainaa

    45. Tulos: +7 (23 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      Hei nina. Kannataisi poistaa sun postauksesta näkee läpi

      Lainaa

    46. Ninan kaveri 17.7.2016 12:50
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Ruma Elsa: Miutin pari vuotta sitten, enkä pyytänyt facessa muuttoapua: palkkasin kantajat 1 päiväksi(rahalla), sukulaisia 2 päiväksi(rahalla ja huonekaluilla) ja paku oli vuokralla 3 päivää, kuorma-auto 6 tuntia. Kaikki fyrkat meni. Nina ei organisoinut muuttoa yhtään, taitaa olla aika boheemi ihmistyyppi? Tai joku alle 25-vuotias? Mikseivät äiti tai isä pistäneet tikkua ristiin?
      Nina on yli 30-vuotias tiedeopiskelija, sosiaaliset taidot vain eivät ole samaa luokkaa kuin tyypin älykkyys olettaisi. Vanhempia ei kiinnostanut auttaa, siinä olet oikeassa. Itse asun liian kaukana, mutta olin hengessä mukana.

      Lainaa

    47. Tulos: -32 (54 ääntä)
      täällä on kommentoijat aika kusipäisiä :O toinen pyytää apua (ensin ihan asiallisesti) ja kukaan ei tuu auttaa. kyllä itekki heittäsin kirosanoja kavereille jotka eka lupaa tulla auttaa ja sit ei voi koska darra. kaikki sympatia tuon tytön puolelle. jos ite olisin helsingissä, menisin auttaa tuota tyttöä (vaikken tunnekkaan) ja kaikille vielä selvennykses, en siis ole tämä henkilö, kävi vain sääliksi :(

      Lainaa

    48. Tulos: +27 (37 ääntä)
      Raakakauppa: Ihmisten muuttaminen on toisinaan aivan avutonta touhua. Tavarat on pakattu täysin ketuiks, mitään ei ole purettu ennen auton hakemista (kyllä, se Ikean hylly siirtyy paljon nätimmin palasina laatikossa) ja vasta puolivälissä tajutaan että niin, tässä ei menekään vain tunti tai pari. Etenkään pakulla jos on vähänkään enemmän tavaraa. Muuttoapuakin saa helpoiten tarjoamalla pitsat, kaljat tai jotain muuta mielekästä. T. töissä muuttofirmalla. (PS. vuokratkaa nokkakärryt pesukoneelle yms painavammalle roinalle, helpottaa elämää huomattavasti!)
      menin serkun avuks muuttaa, ja kysyin onko kaikki jo pakattu? "joo kaikki on pakattu, ei tarvii ku siirtää autoon" totuus: mitään ei ollu pakattu, astiat oli kaikki vielä kaapeissa yms. siinä sit eka pakattiin tavarat, sit vasta päästiin viemään autoon.

      Lainaa

    49. Tulos: +11 (31 ääntä)
      olen itse pyytänyt aina kavereita auttamaan muutossa, mutta olen myös aina suostunut kavereitteni muuttoavuksi. koskaan en ole kieltäytynyt auttamaan. yhdesti olin kaverini muutossa ennen kun oli toisen kaverini synttärijuhat. olin väsyneenä juhlissa, mutta silti autoin ensin toista. ja omissa muutoissa olen aina palkinnut kaverit saunalla, kaljalla ja jollain syötävällä. jos on niin paskoja kavereita ettei voi edes vähän auttaa, ei myöskään itse tarvitse pyytää apua.

      Lainaa

    50. Tulos: +31 (33 ääntä)
      Yksi ainoa kaveri on kenelle en mene koskaan muuttoavuksi, koska hän ei ikinä pakkaa mitään valmiiksi. Se on ihan hanurista. Saa sitä ihmetellä sitten kun ei ole apuja.

      Lainaa

    51. Raakakauppa 18.7.2016 19:50
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      E: Opiskelijamuutot, oman kaksioni muutto maksoi 349 eikä tarvinnut itse kuin pakata en kyllä tiedä toimiiko muualla kuin pk-seudulla
      Ei taida toimia. Sen lisäksi tyypeillä taisi olla jonkinasteinen 4h-raja muuttoihin, jonka jälkeen hinta nouseekin. Aika pikaisesti saa siirtää ja ajaa jotta siinä ehtisi.

      Lainaa

    52. Kurkkusalaatti 19.7.2016 0:11
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Ninan kaveri: Nina on yli 30-vuotias tiedeopiskelija, sosiaaliset taidot vain eivät ole samaa luokkaa kuin tyypin älykkyys olettaisi. Vanhempia ei kiinnostanut auttaa, siinä olet oikeassa. Itse asun liian kaukana, mutta olin hengessä mukana.
      Yli 40-vuotias ja valmistunut.

      Lainaa

    53. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Huhhuh onneksi ei oo tuollasta kaveria. Sen haluisin tietää miten helvetin paljo voi yhellä ihmisellä olla kamaa ettei 8h selviydy. Mietin just omaa muuttoa tavarat oli valmiina pakattuina laatikoihin. A paikassa meni 30min autoon pakata ja toine samanlainen purkaessa b paikkaan (ajomatka 10km) ja apuna oli vaan kaksi tuttavaa ihteni lisäksi ja olen viel nainen jolla on krääsää! :D en sais ikinä kulumaan 8h pelkkään tavaroiden siirtelyyn

      Lainaa

    54. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      Itse ainakin kysyn kavereilta henkilökohtaisesti apuun. Tulevat paremmin auttamaan kuin tuollaisessa päivityksessä, jota moni ei välttämättä edes näe etusivullaan.

      Lainaa

    55. Ninan kaveri 19.7.2016 21:31
      Tulos: -2 (12 ääntä)
      Kurkkusalaatti: Yli 40-vuotias ja valmistunut.
      Taitaa tosiaan löytyä ainakin yksi tutkinto, mutta mitä minä olen feedistäni lukenut, hän opiskelee koko ajan jotain. On muuten hyvännäköinen 4-kymppinen!

      Lainaa

    56. Tulos: +24 (28 ääntä)
      "Hei, minä en tullut auttamaan sinua, ilmoittauduin nyt sitten tähän alle, joten voit blokata minut." Tuotako se odotti?

      Lainaa

    57. Tulos: +9 (13 ääntä)
      D: “Hei, minä en tullut auttamaan sinua, ilmoittauduin nyt sitten tähän alle, joten voit blokata minut.” Tuotako se odotti?
      * Siis oikeasti?

      Lainaa

    58. Tulos: +13 (17 ääntä)
      8h tavaroiden siirtoon ja sitten tämä ihminen vielä.. Aikamoista. Itse muutin poikaystäväni kanssa ja muuttoapuna oli veljeni, jolle muuten maksettiin avusta ja kyydistä 500km päähän. Poikaystäväni tavarat oli jo kaupungissa jonne olin muuttamassa koska hän jo asui siellä, tavarat oli vaan hänen vanhemmillaan. Mun tavaroissa meni tunti siirtää asunnon sisälle ja poikaystävän saman verran. En ymmärrä miksi asiat pitää tehdä niin vaikeasti ja suunnitella huonosti.. tais olla liian spontaani muutto kyseessä tässä mokassa.

      Lainaa

    59. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      No eipä tulisi kyllä mieleenkään kysellä muuttoapua randomisti FB viestillä. Ihme juttu että noin viehättävä neito ei saanut apua.

      Lainaa

    60. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Kuuden tunnin muutossa pitää oikeasti tietää mitä on tekemässä, eikä alkaa etsimään työkaluja kun auto on oven edessä. Olen ollut mukana yhdessä muutossa, joka tehtiin ikean pakulla sen kolmen tunnin vuokra-aikana. Ensin ikeasta hakemaan pari kalustetta, sitten pakulla asunnolle hakemaan valmiiksi laitetut tavarat ja siitä lasti uuteen paikkaan. Ei pidetty kahvitaukoa ja paku palautettiin suunnilleen hiestä höyryten viimeisellä minuutilla :)

      Lainaa

    61. Tulos: +20 (22 ääntä)
      ananas: täällä on kommentoijat aika kusipäisiä toinen pyytää apua (ensin ihan asiallisesti) ja kukaan ei tuu auttaa. kyllä itekki heittäsin kirosanoja kavereille jotka eka lupaa tulla auttaa ja sit ei voi koska darra. kaikki sympatia tuon tytön puolelle. jos ite olisin helsingissä, menisin auttaa tuota tyttöä (vaikken tunnekkaan) ja kaikille vielä selvennykses, en siis ole tämä henkilö, kävi vain sääliksi
      Ensimmäinen viesti oli asillinen, mutta kolmen minuutin päästä tehty lisäys oli jo se joka varmisti että kukaan ei tuon kiukkuperseen muuttoon sekaannu.

      Lainaa

    62. Tulos: -16 (30 ääntä)
      Janne: Ensimmäinen viesti oli asillinen, mutta kolmen minuutin päästä tehty lisäys oli jo se joka varmisti että kukaan ei tuon kiukkuperseen muuttoon sekaannu.
      tossa mainitsemassas lisäyksessä oli siis jo lupautunut jo(t)ku auttamaan, mutta oli perunu joko darran tai laiskuuden takia. että siitähän se tyttö kiukustu. :o

      Lainaa

    63. Tulos: -10 (22 ääntä)
      ja ensimmäinen päivitys oli tehty keskiviikkona, toinen sunnuntaina ^^ unohtu äskeisestä kommentista

      Lainaa

    64. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Autan ja olen auttanut kavereita mielelläni muutoissa. Kaikki on hyvin, kunhan a) tavarat on pakattu valmiiksi eli pääsee suoraan kantamaan b) loppusiivouksen saa muuttamassa olevat hoitaa ihan itse. Kerran löysin itseni hinkkaamassa kaverin kämppää paskaisia ja pinttyneitä hellannuppeja myöten, kun oli pyydetty kantoavuksi. Parasta on, jos muuttavien ei tarvitse tehdä loppusiivousta sinä samana päivänä, kuin muuttavat. Silloin kaikki fokus on roudaamisessa ja homma sujuu nopeasti.

      Lainaa

    65. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Joni: Mitä kaikki täällä Ninaa haukkuvat? Pyytäisitte varmaan itsekin kavereita päivityksessä, jos itsellänne olisi muutto. Ja kannettuanne koko päivän tavaroita yksin ja hikisinä, ei varmaan mieliala olisi mikään järin ruusuinen. Kun myös pakufirman kanssa olisi ollut ongelmia. Taas nähtiin teitä vapaan kasvatuksen mätiä hedelmiä.
      Kahen päivän varotusajalla niin että muutto on keskellä viikkoa eikä edes kuun vika päivä? Vähä realismia sinne hei. Ihmisillä voi olla keskellä viikkoa tekemistä, esmes duunia (käsittämätön konsepti nykypäivänä), tai sovittuja menoja. Ja kun ei tosta ees nää että kummalle päivälle sitä apua tarvis, ja pakun tarvekin on selkeesti mitotettu optimitilanteen mukaan *eikä ees molemmille päiville*. Ole sinä hiljaa vapaasta kasvatuksesta kun et ees jaksa ajatella.

      Lainaa

    66. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Muutosta voi toipua hoivakotilossa.

      Lainaa

    67. Hiiretön tomaatti 4.7.2020 19:36
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Nonparelli: Muutin mieheni kanssa täyteen ahdetusta kaksiosta viime talvena, ja ihan kaksistaan onnistuttiin. Ja olin tuolloin 7. kuulla raskaana. Itse roudattiin kamat autoon ja kärryyn, ajettiin uudelle paikkakunnalle, pari kaatopaikkareissua välissä, ja ainoa apu (1 kaveri) mitä saatiin oli lastin purkuvaiheessa, jotta saatiin isot huonekalut kannettua 2. kerrokseen.
      Hurraa! Mitaliako odotat?

      Lainaa

    68. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Tuskin tollasen vinkumisen jälkeen on kovin montaa tulijaa tupareihin.

      Lainaa

    69. Tarkistamaton timantti 15.8.2021 20:51
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Muuttoa hankaloitti kun Nina oli unohtanut asuntoon kuuluvan suuri häkkivarasto, joka oli täynnä Ninan tavaroita. Niillä sai pakettiauton täyteen. Uudessa osoitteessa odotti yllätys. Asunnon omisti Ninan seurustelukumppanin äiti. Seurustelukumppani ei ollut selittänyt riittävän selvästi kaksion halvan vuokran johtuvan siitä, että äiti aikoi asua siellä viikonloput Ninan kanssa. Seuraavan muuton hoiti sukulaiset keskenään ilman ongelmaa.

      Lainaa

    70. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Jep jep. Harrastustoiminnassa sama juttu. Vitunmoinen kiukuttelu jo etukäteen, kun kukaan ei kuitenkaan osallistu talkoisiin ja sitten kiukutellaan, kun kukaan ei tosiaan osallistu talkoisiin. Kannattaisi muuttaa tyyliä ja kokeilla joskus positiivisen kautta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: muutto, muuttaa, pakettiauto, muuttoapu, kaverit, varasto, Pelican Self Storage