Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Innokas lenkkeilijä

Lenkkeily ilman Facebook-päivityksiä ei ole niin helppoa kuin luullaan.
Innokas lenkkeilijä

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. VaniljaKukkanen 9.8.2016 0:54
      Tulos: +1143 (1171 ääntä)
      Mites olis sellanen ihan yksinkertainen vihko johon voi tilastoida omaksi iloksi ilman että muiden tarvitsee seurata mukana koko ajan? Sopii myös lasten vanhemmille ja fitnes-intoilijoille. Päiväkirjat sekä vihkot uudelleen käyttöön ja heti. Ihmiset oppisivat jälleen kirjoittamaan käsin eikä tilastointia tarvitse seurata sivusta.

      Lainaa

    2. Tulos: -95 (251 ääntä)
      Olisi voinut luulla että kävelyinnostus liittyy pokemon-peliin, ilman viimeistä julkaisua. Joka tapauksessa toisaalta hellyyttävä postaus, kävelen itse yhtä "paljon".

      Lainaa

    3. KaroliinaCZ 9.8.2016 1:14
      Tulos: +864 (884 ääntä)
      3-4km pyörällä, no huhhuh! Kova lenkki!

      Lainaa

    4. Tulos: +683 (701 ääntä)
      Hurjia nuo päälle 2km kävelymatkat, painavat ruokakassitkin piti kantaa! Huhuh propsit siitä!

      Lainaa

    5. Tulos: +319 (327 ääntä)
      Menis itsellä välittömästi julkaisut piiloon jos ei kavereista muuten jostain syystä viitsisi poistaa.

      Lainaa

    6. supermies445 9.8.2016 1:18
      Tulos: +54 (92 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Mites olis sellanen ihan yksinkertainen vihko johon voi tilastoida omaksi iloksi ilman että muiden tarvitsee seurata mukana koko ajan? Sopii myös lasten vanhemmille ja fitnes-intoilijoille. Päiväkirjat sekä vihkot uudelleen käyttöön ja heti. Ihmiset oppisivat jälleen kirjoittamaan käsin eikä tilastointia tarvitse seurata sivusta.
      Sports Tracker on hyvä app tollaseen, sinne tallentuu kaikki lenkit sun muut kun vaan käyttää sitä. Itellä ainakin tuo app motivoinut urheilemaan välillä, kun tallentuu tiedot tonne. Kiva sitte seurata vaikka omaa kehittymistä tai muutenkin vanhoja lenkkejä vaikka jne. puu.sh/qur0S

      Lainaa

    7. Tulos: -16 (110 ääntä)
      Huomioh****us, on se kivaa. Hyh.

      Lainaa

    8. Tulos: +321 (327 ääntä)
      Käykää joku pliis laittamassa screenshot tuosta Juulian ekasta päivityksestä johonkin treenipäivitykseen!

      Lainaa

    9. Tulos: +304 (322 ääntä)
      Kuka oikeesti tykkää noista päivityksistä? :D Hämmentää, miten esim tossa yhdessä statuksessa 9 ihmistä on tykännyt siitä, että Juulia käveli 2 kilometriä keskustaan. Mulla ainakin menis poistoon ja äkkiä.

      Lainaa

    10. King Arthur 9.8.2016 3:36
      Tulos: +46 (102 ääntä)
      Joku on sentään jaksanut ottaa screenshotteja näistä monen kuukauden verran. Siitä pitäisi myös olla app miten hyvin jaksaa vaivata.

      Lainaa

    11. Tulos: +164 (178 ääntä)
      Eihän noi matkat oo ees mitenkään pitkiä.

      Lainaa

    12. Tulos: -13 (195 ääntä)
      Antakaa toisen olla :( selkeesti löytäny kävelystä sisältöä elämäänsä ja mukavan harrastuksen. Ei kaikilla bileitä, matkoja tai mukahauskoja sattumia joukkoliikenteestä joista päivittää naamakirjaan joten Julia postaa lenkkejään.

      Lainaa

    13. Tulos: +132 (148 ääntä)
      Eppee: Hurjia nuo päälle 2km kävelymatkat, painavat ruokakassitkin piti kantaa! Huhuh propsit siitä!
      No hän sentään kävelee...

      Lainaa

    14. Tulos: +57 (61 ääntä)
      Niin ne vaan voi mielenkiinnon aiheet muuttua :D

      Lainaa

    15. Tulos: -255 (315 ääntä)
      Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.

      Lainaa

    16. Tulos: +197 (203 ääntä)
      Mun serkku päivittää samaan malliin Facebookia. Kerran kirjoitti postauksen että aikoo pestä mattoja, tuntia myöhemmin toisen että nyt tässä mattoja pestään, ja vielä myöhemmin että matot pesty. Kiitos tiedosta jne :D

      Lainaa

    17. mörökölli minut vieköön 9.8.2016 8:25
      Tulos: +148 (148 ääntä)
      Boo: Kuka oikeesti tykkää noista päivityksistä? Hämmentää, miten esim tossa yhdessä statuksessa 9 ihmistä on tykännyt siitä, että Juulia käveli 2 kilometriä keskustaan. Mulla ainakin menis poistoon ja äkkiä.
      Katsos kun silloin se oli vasta toinen päivitys samasta aiheesta. Olivat iloisia että Juulia on innostunut liikkumaan. Eivät he silloin vielä tienneet, että moisia alkaa tulemaan jatkuvasti, ihmiset kun eivät näe tulevaisuuteen.

      Lainaa

    18. Tulos: +33 (45 ääntä)
      Kävikö ihan siwassa asti 2km kun jopa 4km lenkki tuli?

      Lainaa

    19. Tulos: +7 (63 ääntä)
      Ohhoh - 2,64 km alle puoleen tuntiin. Noin tulisen lenkkeilyvauhdin omaava tyttöhän voi Cooperin testissä juosta jopa tuhat metriä! Vihko voisi tosiaan olla hyvä datan kirjaamiseen, jos sitä välttämättä tarvitsee. Mitään puhelinta tms ei kuitenkaan lenkillä jaksa raahata mukana. Toisaalta ei sitä kirjanpitoakaan mieluiten, koska mukava liikunta menee vaan pilalle sitten moisen myötä.

      Lainaa

    20. Blomsterhattatantta 9.8.2016 9:35
      Tulos: -8 (32 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Mites olis sellanen ihan yksinkertainen vihko johon voi tilastoida omaksi iloksi ilman että muiden tarvitsee seurata mukana koko ajan? Sopii myös lasten vanhemmille ja fitnes-intoilijoille. Päiväkirjat sekä vihkot uudelleen käyttöön ja heti. Ihmiset oppisivat jälleen kirjoittamaan käsin eikä tilastointia tarvitse seurata sivusta.
      Ei kai tuotakaan kenenkään ole pakko seurata, ei ainakaan mulle tule tietoa Juulian päivityksistä. Ruutuvihko olisi monella tapaa ekologisempi ja ihan joutuisi Juulia muitakin lihaksia käyttämään kuin niitä jotka sijaitsevat vyötäröstä alaspäin.

      Lainaa

    21. Tulos: -47 (77 ääntä)
      Koska ihmisethän eivät saa muuttua puolen vuoden aikana?

      Lainaa

    22. Tulos: +69 (69 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Mites olis sellanen ihan yksinkertainen vihko johon voi tilastoida omaksi iloksi ilman että muiden tarvitsee seurata mukana koko ajan? Sopii myös lasten vanhemmille ja fitnes-intoilijoille. Päiväkirjat sekä vihkot uudelleen käyttöön ja heti. Ihmiset oppisivat jälleen kirjoittamaan käsin eikä tilastointia tarvitse seurata sivusta.
      On olemassa myös ihan treenien ylöskirjaamiseen pyhitettyjä sivustoja, esim. HeiaHeia. Sinne voi jopa lisätä niitä kavereita, joita ko. päivitykset mahdollisesti kiinnostaa! Useimpia luultavasti ei.

      Lainaa

    23. Vääränvärinen 9.8.2016 10:20
      Tulos: +144 (146 ääntä)
      Nuo jatkuvat raportit liikkumisesta on erittäin ärsyttäviä naamakirjassa. Ainut poikkeus oli reilusti ylipainoisen kaverini päivitykset, koska tarvitsi kaiken mahdollisen kannustuksen pyrkimyksiinsä.

      Lainaa

    24. Tulos: +30 (54 ääntä)
      KaroliinaCZ: 3-4km pyörällä, no huhhuh! Kova lenkki!
      En tajua miten toi jaksaa, ihan älytön matka

      Lainaa

    25. Tulos: +38 (42 ääntä)
      supermies445: Sports Tracker on hyvä app tollaseen, sinne tallentuu kaikki lenkit sun muut kun vaan käyttää sitä. Itellä ainakin tuo app motivoinut urheilemaan välillä, kun tallentuu tiedot tonne. Kiva sitte seurata vaikka omaa kehittymistä tai muutenkin vanhoja lenkkejä vaikka jne. puu.sh/qur0S
      Sääli vaan kun osa jakaa ko. ohjelman tuloksia facessa kuitenkin. Toisaalta toki parempi vaihtoehto kuin se, että ne itse kirjoittaa ne matkat. Voi paremmin selatessa vaan hypätä seuraavaan kun vaan näkee sen "jako" ilmotuksen.

      Lainaa

    26. Tulos: +130 (142 ääntä)
      ilmo: Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.
      Onkohan ne olympia-urheilijat samaa mieltä ettei kävely ole liikuntaa. Sehän on vaan 50 kilsan mittanen tapa päästä paikasta a paikkaan b.

      Lainaa

    27. Kouluttaja 9.8.2016 10:59
      Tulos: +152 (160 ääntä)
      ilmo: Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.
      Jos kävelet paikasta A paikkaan A, niin onhan se lenkki, eli palaat lähtöpisteeseen :D Eli tehdään jokin kierros "huvikseen" ilman määränpäätä, toki erikseen voi mainita oliko se kävelylenkki, juoksulenkki, pyörälenkki jne. Mä käyn koirien kanssa monta kertaa päivässä lenkillä, vaikka en hölkkääkään. Se, että sun mielestä lenkkeily tarkoittaa nimenomaan hölkkäämistä, on täysin sun oma tulkinta tuosta sanasta. Se, että kuljet paikasta A paikkaan B on kulkemista, miten sen sitten taas teet on vain kulkemista eri tavoin. Esim. "juoksin töihin" ei ole lenkki, vaan kulkemistapa.

      Lainaa

    28. Tulos: +125 (131 ääntä)
      ilmo: Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.
      Lenkki voi olla myös kävelylenkki ja käveleminen on liikuntaa. Itseasiassa ripeä kävely on tehokkaampaa liikuntaa kuin lönkyttely. Itse en jalkavamman vuoksi juokse enkä hölkkää askeltakaan, mutta vedän kävelylenkkejä mäkisessä maastossa noin seitsemän kilometrin tuntivauhtia. Väitän sitä liikunnaksi.

      Lainaa

    29. Tulos: -6 (32 ääntä)
      hmm: Onkohan ne olympia-urheilijat samaa mieltä ettei kävely ole liikuntaa. Sehän on vaan 50 kilsan mittanen tapa päästä paikasta a paikkaan b.
      Yleensä lenkillä (ja olympialaisten 50km kävelyssä) mennään paikasta a paikkaan a.

      Lainaa

    30. nettierakko 9.8.2016 14:14
      Tulos: +57 (69 ääntä)
      Mietin tässä yhtenä päivänä, että millaisena ystäväni pitävät minua facen perusteella. Kun en ikinä tee päivityksiä siitä, mitä tein tänään. En ikinä. Jonkun kiinnostavan uutisartikkelin saatan jakaa, tai jos joltain on lemmikki hukassa tai saan otettua kuvan kauniista paikasta jne. Jotain, josta voisin itsekin kuvitella pitäväni, jos lukisin sen jonkun toisen päivityksestä. Mutta jotenkin tuntuisi kauhean itserakkaalta kuvitella, että ystäviä kiinnostaisi kuulla joka ikinen päivä, mitä arkisia askareita tänään tein. Paljon voimavarojakin nonstop-päivittely veisi. Ehkä ihmiset pitävätkin minua erakkona ja vanhanaikaisena :D

      Lainaa

    31. Tulos: -80 (86 ääntä)
      Morsku: Lenkki voi olla myös kävelylenkki ja käveleminen on liikuntaa. Itseasiassa ripeä kävely on tehokkaampaa liikuntaa kuin lönkyttely. Itse en jalkavamman vuoksi juokse enkä hölkkää askeltakaan, mutta vedän kävelylenkkejä mäkisessä maastossa noin seitsemän kilometrin tuntivauhtia. Väitän sitä liikunnaksi.
      MisterT: Tuo pääsi unohtumaan, usein kyllä puhutaan koirien "lenkittämisestä", teknisesti ottaen koirahan yleensä siinä juoksee ja ihminen kävelee, eli vie koiran lenkille.
      Vanhoille ihmisille tämä sallittakoon. Normaali kävelyvauhti on 6km/h, joten 7km/h on jo kyllä ripeää, varsinkin jos mäkiä on runsaasti. Kävely kyllä kuluttaa jonkin verran kaloireita, mutta väitän silti, että kunnon kohoamisen ja monien sairauksien ehkäisyssä puolen tunnin lenkki 9km/h on hyödyllisempi kuin kahden tunnin kävely 7km/h. Kävelyssä ei tule hiki eikä hengästy, ja nämä yleensä olisivat tarpeellisia, jotta liikunnasta saisi hyötyä.

      Lainaa

    32. Tulos: +28 (72 ääntä)
      E: Antakaa toisen olla selkeesti löytäny kävelystä sisältöä elämäänsä ja mukavan harrastuksen. Ei kaikilla bileitä, matkoja tai mukahauskoja sattumia joukkoliikenteestä joista päivittää naamakirjaan joten Julia postaa lenkkejään.
      Tämä. En voi käsittää miksi ihmisiä ensin kannustetaan liikkumaan ja kun sitä tekee, siitä ei saisi hiiskahtaa tai tulee paskaa niskaan. Tässä tapauksessa selvästi ihminen on löytänyt liikkumisen riemun, joten antaa hehkuttaa. Matkojen pituuksille naureskelijoille ei voi kuin esittää syvimmät myötähäpeät. Jokainen liikuttu metri on enemmän kuin liikkumaton, se ettei ihminen vetele maratooneja ei ole pilkkauksen aihe. Jokainen liikkuu sen verran kuin itsestä tuntuu ja saa olla siitäkin määrästä iloinen ja ylpeä, mikäli vaihtoehtona olisi liikkumattomuus. Kaikista huvittavinta on, että yleensä kaikista suveitsemattomin suhtautuminen liikuntaan tulee juuri niiltä, jotka sitä harrastavat eniten. Aivan kuin se olisi ainoastaan niiden yksinoikeus, jotka tekevät sitä naama irvessä.

      Lainaa

    33. Tulos: -26 (40 ääntä)
      Alle 5 km ei lasketa.

      Lainaa

    34. Liikuntatieteilijä 9.8.2016 17:23
      Tulos: +73 (79 ääntä)
      ilmo: Vanhoille ihmisille tämä sallittakoon. Normaali kävelyvauhti on 6km/h, joten 7km/h on jo kyllä ripeää, varsinkin jos mäkiä on runsaasti. Kävely kyllä kuluttaa jonkin verran kaloireita, mutta väitän silti, että kunnon kohoamisen ja monien sairauksien ehkäisyssä puolen tunnin lenkki 9km/h on hyödyllisempi kuin kahden tunnin kävely 7km/h. Kävelyssä ei tule hiki eikä hengästy, ja nämä yleensä olisivat tarpeellisia, jotta liikunnasta saisi hyötyä.
      Väitä mitä väität, mutta olet ehdottomasti väärässä. Kävelystä on äärettömän paljon terveyshyötyjä, vaikka ei tulisikaan suuremmin hiki tai syke ei kauheasti nousisi, mutta keskivertoihmisellä ne molemmat toteutuvat, varsinkin jos kävelynopeus on riittävä. Karkeasti ottaen voisi sanoa, että saman matkan kulkemisesta kävellen tai juosten on yhtä paljon hyötyä, mutta juosten se ehkä menee hieman nopeammin. Eri asia on sitten se, että kannattaako sitä mennä aina nopeammin, koska peruskunto kasvaa parhaiten silloin kun syke ei nouse liikaa. Ja erittäin suuri merkitys on myös sillä, mitä tekee sen puolen tunnin juoksun jälkeen säästetyllä 1,5 tunnilla, mitä ei ole kävelemässä. Jos sen ajan vain makaa paikallaan, niin kahden tunnin kävely on ehdottomasti hyödyllisempi vaihtoehto.

      Lainaa

    35. Tulos: +39 (49 ääntä)
      ilmo: Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.
      Kävely ei ole liikuntaa? Voithan sä hölkätäkin paikasta A paikkaan B, eikö se silloin tarkoita ettei hölkkääminenkään ole liikuntaa? Sama juttu pyöräilyssä.

      Lainaa

    36. Tulos: -12 (34 ääntä)
      Aktiivisen koiran omistajana nää "kävelin kaks kilsaa, funtsikaas sitä!!" -päivitykset on vähän hullunkurisia. :D Minäkin kun jokaisen lenkin pituuksineen ilmoittaisin facebookissa niin alkais kaverit käymään vähiin.

      Lainaa

    37. Tulos: +17 (43 ääntä)
      E: Antakaa toisen olla selkeesti löytäny kävelystä sisältöä elämäänsä ja mukavan harrastuksen. Ei kaikilla bileitä, matkoja tai mukahauskoja sattumia joukkoliikenteestä joista päivittää naamakirjaan joten Julia postaa lenkkejään.
      samaa mieltä. omalle sivulleen se voi kirjoittaa vaikka kirjan, ei luulis muita liikuttavan. ja varmasti nämä ketkä valittaa, laittaa ite jotain muuta samaa tekstiä esim. ruuista, matkoista, vaatteista/muodista. tälle tytölle nyt vaan se lenkkeily on se juttu. kaikki saa omalle seinälleen laittaa mistä tykkää ja mikä kiinnostaa. mullakin kuvia on aina: koirasta, ruuasta yms, enkä oleta että se muita kiinnostaa, mutta omakseni ilokseni pistän. jos joku ei niitä halua katsoa, voi hyvin ohittaa ne vaan tai piilottaa.

      Lainaa

    38. Tulos: +18 (40 ääntä)
      as: Tämä. En voi käsittää miksi ihmisiä ensin kannustetaan liikkumaan ja kun sitä tekee, siitä ei saisi hiiskahtaa tai tulee paskaa niskaan. Tässä tapauksessa selvästi ihminen on löytänyt liikkumisen riemun, joten antaa hehkuttaa. Matkojen pituuksille naureskelijoille ei voi kuin esittää syvimmät myötähäpeät. Jokainen liikuttu metri on enemmän kuin liikkumaton, se ettei ihminen vetele maratooneja ei ole pilkkauksen aihe. Jokainen liikkuu sen verran kuin itsestä tuntuu ja saa olla siitäkin määrästä iloinen ja ylpeä, mikäli vaihtoehtona olisi liikkumattomuus. Kaikista huvittavinta on, että yleensä kaikista suveitsemattomin suhtautuminen liikuntaan tulee juuri niiltä, jotka sitä harrastavat eniten. Aivan kuin se olisi ainoastaan niiden yksinoikeus, jotka tekevät sitä naama irvessä.
      Ei tässä ristiinnaulita sitä niiden matkojen takia, vaan sen takia koska niistä pitää jostain jumalan hylkäämästä syystä tehdä aina päivityksiä. Mitä järkeä siinä on? Minäkin voin laittaa facebookiin joka kerralla ilmoituksen kun "teki mieli kävellä" ja kävelin viemään roskat roskikseen ja tulin takas "huhhuh oli raskasta". Ketään ei oikeasti kiinnosta.

      Lainaa

    39. Tulos: +48 (54 ääntä)
      ilmo: Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.
      entä sellanen kahen tunnin kävelyLENKKI? lähtisit sinäkin kävelyLENKILLE :) mua ärsyttää tollaset jotka pitää aina itteään parempana. mene sinä juoksemaan vaikka kahdeksan tuntia, toiset kävelee halutessaan

      Lainaa

    40. Tulos: +14 (32 ääntä)
      y.ö.h: Ei tässä ristiinnaulita sitä niiden matkojen takia, vaan sen takia koska niistä pitää jostain jumalan hylkäämästä syystä tehdä aina päivityksiä. Mitä järkeä siinä on? Minäkin voin laittaa facebookiin joka kerralla ilmoituksen kun “teki mieli kävellä” ja kävelin viemään roskat roskikseen ja tulin takas “huhhuh oli raskasta”. Ketään ei oikeasti kiinnosta.
      Ilmeisesti on järkeä. Ehkä ihminen haluaa jakaa onnistumisen ja itsensä ylittämisen tunteensa toisten kanssa, saaden siitä lisää positiivista energiaa lähteä seuraavankin kerran lenkille? Jännä tämä ajustusmalli "ketään ei kiinnosta". Ajattelevatko ihmiset, että toisten Facebookin käyttäjien funktio on viihdyttää heitä? Eiköhän jokainen ole rekisteröitynyt itsensä takia ja heillä on täysi oikeus kirjoittaa mikä itsestä parhaalta tuntuu. Muilla käyttäjillä on taas täysi oikeus jättää lukematta päivitykset jotka eivät kiinnosta.

      Lainaa

    41. Tulos: -36 (44 ääntä)
      lololo: entä sellanen kahen tunnin kävelyLENKKI? lähtisit sinäkin kävelyLENKILLE mua ärsyttää tollaset jotka pitää aina itteään parempana. mene sinä juoksemaan vaikka kahdeksan tuntia, toiset kävelee halutessaan
      En minä juokse, juoksu on rakas laji. Itse harrastan aivan muita lajeja. Mutta kävelyä en harrasta, se on samanlainen ihmisen perustoiminto kuin syöminen tai nukkuminen, mitäpä siitä raportoimaan facebookissa tai sitä liikunnaksi nimittämään.

      Lainaa

    42. Tulos: +2 (10 ääntä)
      supermies445: Sports Tracker on hyvä app tollaseen, sinne tallentuu kaikki lenkit sun muut kun vaan käyttää sitä. Itellä ainakin tuo app motivoinut urheilemaan välillä, kun tallentuu tiedot tonne. Kiva sitte seurata vaikka omaa kehittymistä tai muutenkin vanhoja lenkkejä vaikka jne. puu.sh/qur0S
      Kehittäis aivoja jos mittailis paperikartasta matkat.syke mittarilla sykkeet ym. Ja vihkoon.

      Lainaa

    43. TapioRautaWaara 9.8.2016 21:51
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Huoooooh. Onneks mulla ei oo kavereita!

      Lainaa

    44. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Jotkut kommentoijista tuntuu missaavan tuon ensimmäisen kuvan, joka tekee Juulian päivityksistä aika tekopyhiä. :D

      Lainaa

    45. Lopettakaa käveleminen! 10.8.2016 0:30
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      ilmo: En minä juokse, juoksu on rakas laji. Itse harrastan aivan muita lajeja. Mutta kävelyä en harrasta, se on samanlainen ihmisen perustoiminto kuin syöminen tai nukkuminen, mitäpä siitä raportoimaan facebookissa tai sitä liikunnaksi nimittämään.
      Juuri nyt on käynnissä olympialaiset. Siellä on eräs laji miehillä, sellainen kuin 50 kilometrin kävely. Todella rankka laji mutta pitääpä ehdottaa että ottavat pois kisaohjelmasta. Sehän on sama kuin syöminen tai nukkuminen, ei edes liikuntaa. Hävetköön ihmiset jotka siinä vielä kilpailevat!

      Lainaa

    46. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Kyllä kävely näin koiranomistajan näkökulmasta liikunnalta näyttää. Usein tulee hiki ja syke nousee, kun viipotetaan koiran kanssa tukka putkella liekkipipo päässä menemään :D Koira kuitenkin kävelee minua nopeammin ja yleensä mennään koiran vauhtia. Ja jalat on ihan semi hyvässä lihassa, hieroja sano ettei ainakaan lepata tuulessa pohkeet, kun on sen verran napakat :D

      Lainaa

    47. King Arthur 10.8.2016 3:19
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Kun koira tuli taloon laihduin 15kg enkä enää hengästy rappusissa. Kiva tietää että tämä kaikki on tapahtunut ilman liikuntaa, minähän vain kävelen.

      Lainaa

    48. VaniljaKukkanen 10.8.2016 3:21
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      supermies445: Sports Tracker on hyvä app tollaseen, sinne tallentuu kaikki lenkit sun muut kun vaan käyttää sitä. Itellä ainakin tuo app motivoinut urheilemaan välillä, kun tallentuu tiedot tonne. Kiva sitte seurata vaikka omaa kehittymistä tai muutenkin vanhoja lenkkejä vaikka jne. puu.sh/qur0S
      No toikin käy jos ei vanhanaikaset vihkot nappaa. Pääasia että säilyy se käsitys siitä mikä on Facebookissa muille tiedotettavaa asiaa ja mikä taas omaa henkilökohtaista tilastointia.

      Lainaa

    49. VaniljaKukkanen 10.8.2016 3:26
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      ilmo: Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.
      Öööh...voitko selventää että millä logiikalla kävely ei ole lenkkeilyä? Okei joku 2km on niin lyhyt matka ettei sitä voi oikein lenkkeilyksi kutsua mutta on jo aika hardcoree jos lenkkeillä ei voi kävellen. (Mutta oli se liikuta sitten mitä tahansa sitä ei tarvitse tilastoida someen.) Mulla ainakin on astma ja jos hölkkään saati juoksen, saan vain hengityksen vinkumaan niin pahasti ettei siitä juuri kunto kohene. Kävely on oikein hyvä vaihtoehto, samoin rullaluistelu ja pyöräily. Mites sitte nivelvaivaiset tai muista jalkavaivoista kärsivät..? Eli he eivät oikeasti lenkkeile jos kävelevät vaikka 10-15 kilometrin lenkin...? Valaise mua kun tuntuu etten nyt ihan ymmärrä. .__.

      Lainaa

    50. VaniljaKukkanen 10.8.2016 3:37
      Tulos: +12 (24 ääntä)
      as: Tämä. En voi käsittää miksi ihmisiä ensin kannustetaan liikkumaan ja kun sitä tekee, siitä ei saisi hiiskahtaa tai tulee paskaa niskaan. Tässä tapauksessa selvästi ihminen on löytänyt liikkumisen riemun, joten antaa hehkuttaa. Matkojen pituuksille naureskelijoille ei voi kuin esittää syvimmät myötähäpeät. Jokainen liikuttu metri on enemmän kuin liikkumaton, se ettei ihminen vetele maratooneja ei ole pilkkauksen aihe. Jokainen liikkuu sen verran kuin itsestä tuntuu ja saa olla siitäkin määrästä iloinen ja ylpeä, mikäli vaihtoehtona olisi liikkumattomuus. Kaikista huvittavinta on, että yleensä kaikista suveitsemattomin suhtautuminen liikuntaan tulee juuri niiltä, jotka sitä harrastavat eniten. Aivan kuin se olisi ainoastaan niiden yksinoikeus, jotka tekevät sitä naama irvessä.
      Ei ketään ärsytä se että joku liikuttaa itseään jollain tavalla, oli se sitten miten päin ja illä staililla tahansa. Ihmisiä ärsyttää spämmäämien somessa. Kuvittele tilanne IRL: Kaverisi tulisi nokkasi eteen tai soittaisi sinulle jmuutaman minuutin välein ja kertoisi täsmälleen samanlaista materiaalia kuin miktä tässä mokassa on esitelty. Ei sulla yhtään menisi hermot...? Okei, ei ehkä parin ensimmäisen kerran jälkeen. Parin päivän jälkeen alkaa jo hieman tympiä mutta koitat antaa olla ja yrität ajatella positiivisesti. Noin puolen vuoden jälkeen mietit olisiko se sittenkään ihan liian sopimatonta jos edes ihan pikkuriikkisen verran hihkaisisit psykologin tapaamisesta jonkun asteisen vinkin. Tai vähint6äänkin lahjoitat joululahjaksi tai synttärilahjaksi sähköpostin mihin on koottu erinäisiä keinoja tilastoida oma liikuntapäiväkirja ilman että sitä tarvitsee minuutin välein kuuluttaa kavereille ja tutuille.

      Lainaa

    51. Tulos: -1 (21 ääntä)
      En kyllä kehtaisi noin pieniä lenkkejä postata yhtään mihinkään.

      Lainaa

    52. Tulos: +9 (25 ääntä)
      as: Tämä. En voi käsittää miksi ihmisiä ensin kannustetaan liikkumaan ja kun sitä tekee, siitä ei saisi hiiskahtaa tai tulee paskaa niskaan. Tässä tapauksessa selvästi ihminen on löytänyt liikkumisen riemun, joten antaa hehkuttaa. Matkojen pituuksille naureskelijoille ei voi kuin esittää syvimmät myötähäpeät. Jokainen liikuttu metri on enemmän kuin liikkumaton, se ettei ihminen vetele maratooneja ei ole pilkkauksen aihe. Jokainen liikkuu sen verran kuin itsestä tuntuu ja saa olla siitäkin määrästä iloinen ja ylpeä, mikäli vaihtoehtona olisi liikkumattomuus. Kaikista huvittavinta on, että yleensä kaikista suveitsemattomin suhtautuminen liikuntaan tulee juuri niiltä, jotka sitä harrastavat eniten. Aivan kuin se olisi ainoastaan niiden yksinoikeus, jotka tekevät sitä naama irvessä.
      No mutta mieti nyt: mitä järkeä on päivittää jokaikinen liikuttu metri? Onhan se vähän surkuhupaisaa touhua. Ei tässä nyt pilkattu sitä, että liikkuu liian vähän, vaan sitä, että pitää kymmenen metrin tarkkuudella ilmoittaa, kuinka paljon on liikkunut. 2,09 km, lol.

      Lainaa

    53. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Nyyh: Jotkut kommentoijista tuntuu missaavan tuon ensimmäisen kuvan, joka tekee Juulian päivityksistä aika tekopyhiä.
      Se, että keskustellaan asiasta a, ei kuitenkaan välttämättä tarkoita etteikö huomioida asiaa b.

      Lainaa

    54. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Itse inhoan lenkkeilyä niin kovasti, että kaksi kilsaa olisi mulle paljon. Tosin ymmärrän, että normaalille ihmiselle se ei ole mitään, enkä kyllä lähtisi moista asiaa päivittämään kovin montaa kertaan. :D

      Lainaa

    55. Tulos: +10 (16 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Ei ketään ärsytä se että joku liikuttaa itseään jollain tavalla, oli se sitten miten päin ja illä staililla tahansa. Ihmisiä ärsyttää spämmäämien somessa. Kuvittele tilanne IRL: Kaverisi tulisi nokkasi eteen tai soittaisi sinulle jmuutaman minuutin välein ja kertoisi täsmälleen samanlaista materiaalia kuin miktä tässä mokassa on esitelty. Ei sulla yhtään menisi hermot…? Okei, ei ehkä parin ensimmäisen kerran jälkeen. Parin päivän jälkeen alkaa jo hieman tympiä mutta koitat antaa olla ja yrität ajatella positiivisesti. Noin puolen vuoden jälkeen mietit olisiko se sittenkään ihan liian sopimatonta jos edes ihan pikkuriikkisen verran hihkaisisit psykologin tapaamisesta jonkun asteisen vinkin. Tai vähint6äänkin lahjoitat joululahjaksi tai synttärilahjaksi sähköpostin mihin on koottu erinäisiä keinoja tilastoida oma liikuntapäiväkirja ilman että sitä tarvitsee minuutin välein kuuluttaa kavereille ja tutuille.
      Ei toimi tuo rinnastus koska esittämäsi tilanteessa "materiaali" on suunnattu suoraan sinulle. Tässä tapauksessa kyse on yleisistä päivityksistä, jotka jokainen voi halutessaan jättää huomiotta. Eikä niitä tule muutaman minuutin välein.

      Lainaa

    56. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Osalla noista lenkeistä sentään jo pituuttakin. Yks kaveri ilmottaa ihan tosissaan ylpeänä kun on kävellyt 500m.....

      Lainaa

    57. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Niin millä tapaa liikkuminen ei ole liikuntaa o.O Ja kyllä vaan kävelystäkin voi hengästyä ja tulla hiki - esim. jos ei löntystele 500 m tunnissa ja on huonompi kunto. Mut mitäpä sitä turhaa soffalta nousemaan kun eihän se ole edes liikuntaa!

      Lainaa

    58. Tulos: +15 (17 ääntä)
      ilmo: Vanhoille ihmisille tämä sallittakoon. Normaali kävelyvauhti on 6km/h, joten 7km/h on jo kyllä ripeää, varsinkin jos mäkiä on runsaasti. Kävely kyllä kuluttaa jonkin verran kaloireita, mutta väitän silti, että kunnon kohoamisen ja monien sairauksien ehkäisyssä puolen tunnin lenkki 9km/h on hyödyllisempi kuin kahden tunnin kävely 7km/h. Kävelyssä ei tule hiki eikä hengästy, ja nämä yleensä olisivat tarpeellisia, jotta liikunnasta saisi hyötyä.
      Ööööö, ei? Rasvanpolton kannalta matalasykkeinen liikunta on parasta, ja riippuen kuntotasosta, nopeus voi olla ihan mitä vain. Tää menee nyt samaan kategoriaan että "hei, on hei tosi tarkkaa, että jos sä meet hitaampaa ku 10km/h niin sä et hei juokse, kun se on hölkkää ja minua henkilökohtaisesti huvittaa(lue: kehuskelen netissä), et sä kutsut sitä juoksemiseksi kun se on hölkkäämistä, daaaaa. Täällä minä vähän naureskelen kun et osaa termei (lue: kehuskelen netissä et meen nopeempaa ku sinä), eikä kukaan vissisti naura minulle hei kun olen hei täysin oikeassa ja te muut ootte nyyppii ja hitaita."

      Lainaa

    59. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Ne joita vituttaa muiden lenkkeily ja liikuntapäivitykset, on yleensä niitä jotka ei vaan halua tuntea olevansa huonompia, kun itse eivät saa aikaseks että lähtis edes kauppaan kävellen. :D En muutenkaan tajua miksi, jos harmittaa muiden päivitykset, ei osata painaa "älä seuraa" tai "poista kavereista". Ymmärsin kyllä, että tässä oli tekopyhyys se juttu, mutta aasinsiltailin vähän, kun mua on ärsyttäny pitempään jo, kun ihmiset valittaa toisten postauksista. :D

      Lainaa

    60. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Sigvald: Ne joita vituttaa muiden lenkkeily ja liikuntapäivitykset, on yleensä niitä jotka ei vaan halua tuntea olevansa huonompia, kun itse eivät saa aikaseks että lähtis edes kauppaan kävellen.
      Voin kyllä itse myöntää, etten koskaan mene kauppaan kotoa kävellen. Mutta kyllä silti nuo mainitut lenkit tuntuvat lyhyiltä ja/tai hitailta. Sitä kun kaupasta juoksisi maidot, jogurtit, hedelmät ja muut repussa kotiin sen vähintään 12 kilometriä, niin voisi olla melkoinen sotku kyydissä lopulta.

      Lainaa

    61. Kolesteroliton kesyaasi 6.1.2021 12:49
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      ilmo: Ärsyttää aina, kun joku sanoo käyneensä lenkillä ja tarkoittaa kävelyä. Lenkki tarkoittaa hölkkäämistä ja kävely ei ole liikuntaa, vaan tapa päästä paikasta A paikkaan B, ostoskasseilla tai ilman.
      Kävelylenkki tehdään mielestäsi hölkäten? Taidan olla vähän yksinkertaisempi tapaus. Lisäksi kävely on liikuntaakin. Että ei ihan mennyt arvailusi putkeen, mutta lienet tottunut siihen jo elämäsi aikana, ettei ihan aina mene putkeen.

      Lainaa

    62. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Kolesteroliton kesyaasi: Kävelylenkki tehdään mielestäsi hölkäten? Taidan olla vähän yksinkertaisempi tapaus. Lisäksi kävely on liikuntaakin. Että ei ihan mennyt arvailusi putkeen, mutta lienet tottunut siihen jo elämäsi aikana, ettei ihan aina mene putkeen.
      Niin taidat olla.

      Lainaa

    63. Kuumeeton opas 6.1.2021 16:29
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Joy: Niin taidat olla.
      No nyt oli kova servaus! :D "Ite oot!" Ihan odotusten mukainen toki.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: lenkki, lenkkeillä, kuva, meemi