Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuivaharjoittelua

Oppiiko lapsi kuivaksi kieltämällä vaipat?
Taustatietoja: Keskustelijat ovat yli 30-vuotiaita. Kuivaharjoittelua

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 73 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Muumi (kopio) 9.8.2016 0:43
      Tulos: -781 (1075 ääntä)
      Kyllähän Eva on ihan oikeassa.

      Lainaa

    2. Tulos: +1440 (1478 ääntä)
      Tais Evalla mennä tunteisiin

      Lainaa

    3. yövuorolainen 9.8.2016 0:54
      Tulos: +1460 (1484 ääntä)
      Lasten kasvatuksesta en tiedä, mutta aikuisista tiedän sen verran, että Eva on nuija.

      Lainaa

    4. Tulos: +688 (886 ääntä)
      Hyvähän Evan puhua, kun itellä sillä on hiekkaa pillussa, joka pitää kuivana.

      Lainaa

    5. Tulos: +723 (779 ääntä)
      Jostain kumman syystä minusta tuntuu että Evalla löytyy jonkinlainen elämäm_koulu_tausta

      Lainaa

    6. Tulos: +811 (831 ääntä)
      Kannattaisi varmaan ensin itse kasvaa aikuiseksi ja sitten vasta hankkia lapsia... Lapsellista touhua tuollainen toisten ulkonäön kommentoiminen, kun se ei liity itse aiheeseen mitenkään!

      Lainaa

    7. Tulos: +738 (750 ääntä)
      Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.

      Lainaa

    8. Tulos: +556 (576 ääntä)
      Osanotot Evan lapsille ja erityisesti koirille!

      Lainaa

    9. Jotain rajas 9.8.2016 1:14
      Tulos: +273 (289 ääntä)
      Evalta tulossa elämäm kovan koulun käyneitä jo toisessa polvessa (ei, toivon todella, että lapset saavat terveen aikuisen mallin sukulaisilta/päivähoidosta/koulusta/harrastuksista)...

      Lainaa

    10. totuudensana 9.8.2016 1:26
      Tulos: -212 (282 ääntä)
      Eva, voin kyllä mennä nenäleikkaukseen jos voit kustantaa sen minulle huoraamisellasi :). Äläkä väitä ettet sitä tee, miksi koet tarvetta valehdella Internetissä? t: Inka

      Lainaa

    11. Trump2016 9.8.2016 1:30
      Tulos: -192 (264 ääntä)
      Eva on selvä trolli, mutta puhuu silti asiaa.

      Lainaa

    12. Tulos: +524 (532 ääntä)
      Ah, klassinen "olen häviämässä, haukun siis ulkonäköä" -kortti.

      Lainaa

    13. Tulos: +203 (223 ääntä)
      White trash vauhdissa. Lapsilla kiva varttua saastan keskellä.

      Lainaa

    14. Tulos: +175 (225 ääntä)
      totuudensana: Eva, voin kyllä mennä nenäleikkaukseen jos voit kustantaa sen minulle huoraamisellasi :). Äläkä väitä ettet sitä tee, miksi koet tarvetta valehdella Internetissä? t: Inka
      Yhtään Evaa puolustamatta, missä kohtaa käy ilmi että hän on huora ja valehtelija? Vai huuteletko muuten vaa lämpimikseks.

      Lainaa

    15. Tulos: +127 (155 ääntä)
      Ihan hirvee kusipää akka tuo Eva! Miten tuollaiselle on edes siitetty lapsia?!

      Lainaa

    16. tohtori saarinen 9.8.2016 2:01
      Tulos: +239 (261 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      Kyllä muuten on ja se on lobotomia

      Lainaa

    17. pylynalle 9.8.2016 2:06
      Tulos: +149 (161 ääntä)
      Tunsin yhden jonka lapsella oli vielä 4 luokalla vaippa. En usko että on enää.. Ainakaan toivottavasti. Ja mua hävettää kun aikuiset ihmiset on noin pinnallisia. Ei keksitä mitään järkevää sanottavaa niin sitten takerrutaan ulkoisiin ominaisuuksiin.

      Lainaa

    18. Tulos: +84 (178 ääntä)
      ite ainakin opin sillä että pissasin housuun ja ei ollu kivvaa. sama myös omalla pojalla joka kerran pissas housuun ja ei ollu hauskaa nii kuivana on pysyny. Evalla hyvä neuvo, mutta se ei poista sitä faktaa että on myös ihmisperse.

      Lainaa

    19. King Arthur 9.8.2016 3:42
      Tulos: +88 (96 ääntä)
      Mikähän leikkaus auttaisi Evaa? T: yhden koiranpennun pissalle opettanut kaikkitietävä

      Lainaa

    20. totuudensana 9.8.2016 6:20
      Tulos: -138 (156 ääntä)
      khaleesi: Yhtään Evaa puolustamatta, missä kohtaa käy ilmi että hän on huora ja valehtelija? Vai huuteletko muuten vaa lämpimikseks.
      No ei missään? :DD läpällä sanoin ton lol.

      Lainaa

    21. Tulos: +46 (58 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      Lobotomia, en kyllä suosittele.

      Lainaa

    22. Tulos: -90 (122 ääntä)
      Ja lapsen pitää saada itse valita onko hän mies, nainen vai joku muu...

      Lainaa

    23. Tulos: +39 (85 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      On, dekapitaatio (pään irrottaminen)

      Lainaa

    24. Tulos: +134 (146 ääntä)
      Eva taitaa olla näitä elämäm koululaisia jotka suorittavat lastensa kautta. Ekana kääntyminne, ekana istumassa, ekana seisomassa, ekana kävelemässä, ekana ilman vaippaa. Jostain syystä koulussa ei sitten enää pärjääkkään, mutta eihän hän olekkaan halunnut lapsestaan mitään turhaa kirjaviisasta jne.

      Lainaa

    25. iha itekkö keksit? 9.8.2016 8:28
      Tulos: -6 (72 ääntä)
      Shirisai: Jostain kumman syystä minusta tuntuu että Evalla löytyy jonkinlainen elämäm_koulu_tausta
      Jotenki musta tuntuu et oot yhtä väsyny kun jo kuluneet fraasiskin.

      Lainaa

    26. Tulos: +33 (49 ääntä)
      kylläh: Lobotomia, en kyllä suosittele.
      Kyllä se tuossa iässä taitaa olla ainut varteenotettava parannuskeino. Suosittelen lämpimästi.

      Lainaa

    27. Tulos: +134 (138 ääntä)
      Mä olin kyllä vähän laski niihin aikoihin, kun lapsi oppi kuivaksi. Eli näköjään sekin on yksilöllistä kuinka läski äiti saa olla, että lapsi oppii.

      Lainaa

    28. mörökölli minut vieköön 9.8.2016 8:40
      Tulos: -17 (91 ääntä)
      Eva hankkiutui myös kertaheitolla eroon parista FB kaverista :) Vaippojen suhteen olen kyllä samaa mieltä Evan kanssa. Apupyörätkin otetaan lapsen pyörästä pois kertaheitolla, sitten kun vaikuttaa siltä että lapsi pärjää ilman niitä. Varmasti se muutaman kerran kaatuukin, mutta oppii sitten.

      Lainaa

    29. Puolikiero_savolainen 9.8.2016 8:53
      Tulos: +81 (103 ääntä)
      Sääliksi käy Evan lasta kun on tuollainen narsisti, "katsokaa, minä oon suorittaja ja saan aikaan"-tyyppi äitinä. Veikkaan että noilla kasvatusmetodeilla tulee olemaan vielä kovat ajat edessä.. Evan koiratkin haluaisivat lähtee lätkimään, mutta hullu emäntä ei päästä niitä.

      Lainaa

    30. Tulos: -16 (36 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      Niin, ainoo mikä tohon auttaa on vastentahtoinen eutanasia.

      Lainaa

    31. Blomsterhattatantta 9.8.2016 9:37
      Tulos: -12 (28 ääntä)
      Peekaboo: Hyvähän Evan puhua, kun itellä sillä on hiekkaa pillussa, joka pitää kuivana.
      Lienee sitten kissanhiekkaa eli bentoniittia.

      Lainaa

    32. Tulos: +114 (118 ääntä)
      Repesin kyllä spontaanisti kun Eva lällätteli, että menikö tunteisiin, ja sit sillä itsellä meni. Kyllä on lapsellinen tyyppi, varsinkin tuon ikäiseksi.

      Lainaa

    33. Tulos: +55 (93 ääntä)
      Eva käyttäytyy kuin idiootti, mutta ihan pelkästään kuivaksi opettelusta hän oli enemmän oikeassa kuin muut keskustelijat. Mitä enemmän vanhemmat viitsivät nähdä vaivaa, sitä nopeammin lapset oppivat kuivaksi. Kun vaippa jätetään pois, joutuu lasta vahtimaan, tarkkailemaan ja muistuttamaan koko ajan. Alle vuodenikäinenkin voi jo oppia, jos sattuu olemaan herkkyyskausi. Vain kokeilemalla voi tietää. Vaipan käyttäminen myöhään on se vanhemmille helpoin vaihtoehto, ei tarvitse yrittää opettaa ja pestä pyykkiä, lasta, lattioita, mattoja ja pottaa jatkuvasti. Vaihtaa vaan sen vaipan.

      Lainaa

    34. Tulos: +51 (87 ääntä)
      Evalla oli tässä oikea mielipide, mutta harmillisesti se ei muuta sitä ongelmaa, että mulkulla asenteella ja huonolla ilmaisulla kukaan ei tahdo kannattaa mielipidettä. Toivottavasti lapset ja koirat ei joudu tuollaisesta asenteesta kotona kärsimään.

      Lainaa

    35. Vääränvärinen 9.8.2016 11:12
      Tulos: +34 (58 ääntä)
      Heluna: Eva käyttäytyy kuin idiootti, mutta ihan pelkästään kuivaksi opettelusta hän oli enemmän oikeassa kuin muut keskustelijat. Mitä enemmän vanhemmat viitsivät nähdä vaivaa, sitä nopeammin lapset oppivat kuivaksi. Kun vaippa jätetään pois, joutuu lasta vahtimaan, tarkkailemaan ja muistuttamaan koko ajan. Alle vuodenikäinenkin voi jo oppia, jos sattuu olemaan herkkyyskausi. Vain kokeilemalla voi tietää. Vaipan käyttäminen myöhään on se vanhemmille helpoin vaihtoehto, ei tarvitse yrittää opettaa ja pestä pyykkiä, lasta, lattioita, mattoja ja pottaa jatkuvasti. Vaihtaa vaan sen vaipan.
      Tämä! Evalla oli alunperin ihan hyvä pointti, mutta lähti mopo pahemman kerran käsistä. Laastari kannattaa repiä kerralla vaan nopeasti irti.

      Lainaa

    36. Yksilöllistä 9.8.2016 11:19
      Tulos: +110 (142 ääntä)
      Sen lisäksi, että Eva on ääliö, hän on myös väärässä. Jos lapsi ei vielä osaa tunnistaa pissahätäänsä, ei pakkopissattaminen housuun auta siihen yhtään. Vasta kun lapsi itse kiinnostuu vessahommista ja osaa kertoa, milloin pissattaa, on aika pitää häntä ilman vaippaa pidempiä aikoja.

      Lainaa

    37. Tulos: -11 (51 ääntä)
      totuudensana: Eva, voin kyllä mennä nenäleikkaukseen jos voit kustantaa sen minulle huoraamisellasi :). Äläkä väitä ettet sitä tee, miksi koet tarvetta valehdella Internetissä? t: Inka
      Vaikutit ihan fiksulta tyypiltä postauksessa antamasi kommentin perusteella, mut tällä typerällä "läpällä" vedit kyllä pohjat.

      Lainaa

    38. Tulos: +6 (36 ääntä)
      Tuossa alussa Evalla on kyllä pointtia. Oma poika oppi 2,5v:nä käymään potalla noin kahdessa päivässä. Tuon kahden päivän ajan siis pidettiin vaippaa "varuilta" ja käytettiin jatkuvasti potalla ruokailun/päikkäreitten jne. jälkeen ja kyseltiin koko ajan että "joko pissittää?". Parin päivän jälkeen osasi jo itse sanoa aina että milloin on hätä ja voitiin jättää vaippa pois. Ehkä kerran tai pari taisi käydä vahinko, eikä ehtinytkään potalle asti.

      Lainaa

    39. Tulos: +5 (71 ääntä)
      En ole mikään lapsiexpertti (inhoan kakaroita) mutta minusta tuntuu että Eva odottaa liikoja lapselta sanoessaan että kyllä se oppii kun joutuu märissä housuissa kulkemaan Onglema vain on että lapset kun eivät juuri opi mitään ...

      Lainaa

    40. Tulos: +17 (29 ääntä)
      Shirisai: Jostain kumman syystä minusta tuntuu että Evalla löytyy jonkinlainen elämäm_koulu_tausta
      Ja hän on sielläkin jäänyt jollekin teini vaihe luokalle....

      Lainaa

    41. Tulos: +80 (90 ääntä)
      Heluna: Eva käyttäytyy kuin idiootti, mutta ihan pelkästään kuivaksi opettelusta hän oli enemmän oikeassa kuin muut keskustelijat. Mitä enemmän vanhemmat viitsivät nähdä vaivaa, sitä nopeammin lapset oppivat kuivaksi. Kun vaippa jätetään pois, joutuu lasta vahtimaan, tarkkailemaan ja muistuttamaan koko ajan. Alle vuodenikäinenkin voi jo oppia, jos sattuu olemaan herkkyyskausi. Vain kokeilemalla voi tietää. Vaipan käyttäminen myöhään on se vanhemmille helpoin vaihtoehto, ei tarvitse yrittää opettaa ja pestä pyykkiä, lasta, lattioita, mattoja ja pottaa jatkuvasti. Vaihtaa vaan sen vaipan.
      Oikeassa olet mutta Eva ei missään kohdassa maininnut että onnistuminen on kiinni vanhempien työstä, eli muistuttamisesta, tarkkailusta jne. Hän sai sen kuulostamaan siltä, että vaipat pois ja voi voi jos kusee housuun niin oma vika.

      Lainaa

    42. kahdeksan vuoden pesu-urakka 9.8.2016 12:50
      Tulos: +20 (38 ääntä)
      Vääränvärinen: Tämä! Evalla oli alunperin ihan hyvä pointti, mutta lähti mopo pahemman kerran käsistä. Laastari kannattaa repiä kerralla vaan nopeasti irti.
      Ennenkuin moittii kaikkia myöhään vaippoja käyttävien lasten äitejä laiskoiksi, voi myös tutustua sairauteen nimeltä tuhriminen.

      Lainaa

    43. huulet töröllään 9.8.2016 13:06
      Tulos: -18 (48 ääntä)
      Miksi ihmeessä noidannäköisen pitäisi mennä nenäleikkaukseen? Monen mielestä noidat ovat jylhiä ja kauniita. Nenä on kasvoissa melko merkityksetön; tärkein on suu. Mikäli suu on pieni, ohuthuulinen suppusuu, se korostaa yleensä ikävästi vähänkään leveämpää leukaa ja poskiluita. Leveä, runsashuulinen suu taas kaventaa leukaperiä ja sillä voi helposti hymyillä kauniisti. Symmetrian puuttuminen saa kasvot näyttämään kolhoilta: leveä naama, ohuet vaaleat kulmakarvat sekä pikkuinen vino suu pilaavat esteettisen vaikutelman.

      Lainaa

    44. Vierailija 9.8.2016 13:17
      Tulos: +56 (64 ääntä)
      öhmi: Onglema vain on että lapset kun eivät juuri opi mitään …
      Harvemmin tapaa vauvan tasolla kaikin puolin olevaa aikuista. Kyllä ne lapset nimen omaan oppii yhtä ja toista ennen aikuisikää..

      Lainaa

    45. Tulos: +25 (41 ääntä)
      Meillä poika oppi kerralla kuivaksi, vaippa veke ja se oli siinä.Harjoiteltiin ensin vain vaipan kanssa tietenkin potalla käymistä mutta sitten vain pois. Että kyllä kaikki on yksilöitä että jotku oppii ja jotku ei, ei ole oikeeta tai väärää tapaa tehdä asioita, on vain monenlaisia ja useita eri tapoja.

      Lainaa

    46. nettierakko 9.8.2016 14:19
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Ihan kuin joku Evan lapsista olisi vallannut hänen tunnuksensa ja tuo olisi keskenkasvuisen teinin trollia D8

      Lainaa

    47. Tulos: +72 (74 ääntä)
      En ymmärrä miksi kukaan alkaa haukkumaan toisen ulkonäköä kiistan keskellä. Se on ensinnäkin sama kuin tunnustaisi että on itse antanut kiistan mennä tunteisiin ja yrittää nyt saada toisen loukkaantumaan yhtä pahasti. Toiseksi se on täysin irrelevantti asia kiistan aiheeseen liittyen. Kolmanneksi se nyt on vain typerää vetäistä ulkonäkökortti esille ja samalla pönkittää sitä erikoista konseptia että nainen on vain ulkonäkönsä summa. Jos näin todella olisi, tuokin riita olisi voitu katkaista alkuunsa sanomalla "olen sinua paremman näköinen joten mielipiteesi on arvoton" ja homma olisi ollut siinä. Sitähän Eva loppujen lopuksi yritti sanoa.

      Lainaa

    48. Tulos: +11 (17 ääntä)
      totuudensana: No ei missään? :DD läpällä sanoin ton lol.
      Eli huutelet lämpimikseks.

      Lainaa

    49. Tulos: +26 (32 ääntä)
      Tunteisiiii'iiiin sisimpääni matkustan Joo ja niiiii'iiiin mä taakse verhon kurkistan En enää jää vain paikoilleen ♪

      Lainaa

    50. Tulos: -4 (8 ääntä)
      illuusia: En ymmärrä miksi kukaan alkaa haukkumaan toisen ulkonäköä kiistan keskellä. Se on ensinnäkin sama kuin tunnustaisi että on itse antanut kiistan mennä tunteisiin ja yrittää nyt saada toisen loukkaantumaan yhtä pahasti. Toiseksi se on täysin irrelevantti asia kiistan aiheeseen liittyen. Kolmanneksi se nyt on vain typerää vetäistä ulkonäkökortti esille ja samalla pönkittää sitä erikoista konseptia että nainen on vain ulkonäkönsä summa. Jos näin todella olisi, tuokin riita olisi voitu katkaista alkuunsa sanomalla “olen sinua paremman näköinen joten mielipiteesi on arvoton” ja homma olisi ollut siinä. Sitähän Eva loppujen lopuksi yritti sanoa.
      Samaa mieltä. Itsekkin keskustelin omanikäisen (20v) äidin kansa facessa miten nuorille kannattaa puhua julkisilla paikoilla. Jotkun nuoret olivat siis menneet yleiselle uimarannalle ja pitäneet mekkalaa keskenään ja kiroilleet kovaan ääneen, ei tehneet siis harmia muille ja pääsyin sitten kinastelemaan tämän naisen kanssa miten asiasta kannattaisi keskustella nuorien kanssa. Minä olin sitä mieltä, että jos sä meen kiltisti ja kunnioituksella puhumaan heille niin varmasti tottelevat ja hän oli sitä mieltä, ettei nykynuorille uskalla mennä sanoo koska ovat muka agressiivisia ja uhkailevat. No keskustelun päätteeksi tämä nainen

      Lainaa

    51. Tulos: +3 (17 ääntä)
      Mila: Samaa mieltä. Itsekkin keskustelin omanikäisen (20v) äidin kansa facessa miten nuorille kannattaa puhua julkisilla paikoilla. Jotkun nuoret olivat siis menneet yleiselle uimarannalle ja pitäneet mekkalaa keskenään ja kiroilleet kovaan ääneen, ei tehneet siis harmia muille ja pääsyin sitten kinastelemaan tämän naisen kanssa miten asiasta kannattaisi keskustella nuorien kanssa. Minä olin sitä mieltä, että jos sä meen kiltisti ja kunnioituksella puhumaan heille niin varmasti tottelevat ja hän oli sitä mieltä, ettei nykynuorille uskalla mennä sanoo koska ovat muka agressiivisia ja uhkailevat. No keskustelun päätteeksi tämä nainen päätti tokasta, että koska olimme samalla ylä-astella niin hän ehkä tietää miksi puolustan ongelma nuoria, enempää henkilökohtasuuksiin menemättä. Siinä vaiheessa sanoin, että keskustelu loppu siihen, koska jos pitää lähteä yli 5 vuotta vanhoja juttuja kaivelemaan jotka vielä juoruja kaikki niin silloin sei oo sen arvosta ja mun silmissä hävitty tapaus.

      Lainaa

    52. Tulos: +21 (25 ääntä)
      huulet töröllään: Miksi ihmeessä noidannäköisen pitäisi mennä nenäleikkaukseen? Monen mielestä noidat ovat jylhiä ja kauniita. Nenä on kasvoissa melko merkityksetön; tärkein on suu. Mikäli suu on pieni, ohuthuulinen suppusuu, se korostaa yleensä ikävästi vähänkään leveämpää leukaa ja poskiluita. Leveä, runsashuulinen suu taas kaventaa leukaperiä ja sillä voi helposti hymyillä kauniisti. Symmetrian puuttuminen saa kasvot näyttämään kolhoilta: leveä naama, ohuet vaaleat kulmakarvat sekä pikkuinen vino suu pilaavat esteettisen vaikutelman.
      Milla Magia ainakin on hottis. =)

      Lainaa

    53. totuudensana 9.8.2016 16:19
      Tulos: -34 (38 ääntä)
      Nore: Vaikutit ihan fiksulta tyypiltä postauksessa antamasi kommentin perusteella, mut tällä typerällä “läpällä” vedit kyllä pohjat.
      heitän tuonkaltaista läppää vain vittumaisista ihmisistä, niinkuin Eva :D

      Lainaa

    54. Tulos: +21 (29 ääntä)
      Ehdotan isoja Hall Of Shame tauluja jokaiselle työpaikalle ja harrastuspaikkaan. Niihin voitaisiin lisätä täysin idioottimaiset facebook-kirjoittelut paikoissa käyvien henkilöiden omilla nimillä ja facebook profiilikuvilla höystettynä. Ehkä sitten alettaisiin ymmärtämään mitä saa ja kannattaa sanoa netissä. En usko hetkeäkään että Evallakaan lähtis naamatusten tuollaista paskaa suun täydeltä.

      Lainaa

    55. Tulos: -35 (53 ääntä)
      Shirisai: Jostain kumman syystä minusta tuntuu että Evalla löytyy jonkinlainen elämäm_koulu_tausta
      Meinaatko ihan oikeasti että ihmiset jotka käyvät 15v+ kouluja olisivat mitenkään parempia ihmisinä? Olen nähnyt näitä korkeastikouluttautuneita yksilöitä jotka eivät saatana osaa edes nuotiota tehdä! Kyllä on kovia kouluja alla kun eivät päivääkään selviäisi jos yhteiskunta hajoaisi!

      Lainaa

    56. Tulos: +9 (17 ääntä)
      "Keskustelijat ovat yli 30-vuotiaita." Ootteko aivan varmoja, että kaikki on?

      Lainaa

    57. TapioRautaWaara 9.8.2016 22:05
      Tulos: +4 (20 ääntä)
      öhmi: En ole mikään lapsiexpertti (inhoan kakaroita) mutta minusta tuntuu että Eva odottaa liikoja lapselta sanoessaan että kyllä se oppii kun joutuu märissä housuissa kulkemaan Onglema vain on että lapset kun eivät juuri opi mitään …
      Taidat olla vaan katkera ihmisperse joka ei oo ikinä oppinu mitään, eihän lapset mitään opi. Aikuiset vaan... juupa.

      Lainaa

    58. TapioRautaWaara 9.8.2016 22:06
      Tulos: -6 (18 ääntä)
      TapioRautaWaara: Taidat olla vaan katkera ihmisperse joka ei oo ikinä oppinu mitään, eihän lapset mitään opi. Aikuiset vaan… juupa.
      Niin ja ihan hyvä ettet halua lapsia :D

      Lainaa

    59. Tulos: +6 (30 ääntä)
      Eva on siinä kyllä ihan oikeassa että kun lasta opetetaan kuivaksi, niin kyllä se vaippa sitten otetaan kokonaan pois. Se on vanhempien tehtävä kuitenkin sitten muistaa aina tasaisin väliajoin viedä potalle ja odottaa että se pissa tulee sinne. Esim ruokailuja ennen tai jälkeen, unille mennessä ja sieltä herätessä jne. Jos tätä ei tee niin kyllä lapsi jatkuvasti sitten kuseskelee ne housut ja menee iho rikki. Onhan se lapsen kiusaamista, oikeesti, vanhempien saamattomuutta. Eli Eva on myös itse ollut saamaton. Ei lapsi toimi rationaalisesti niin että se kuvittelee että nyt ei oo kivaa näissä märis housuis ni en kastele niitä enää. Ei pientä lasta kiinnosta märät housut. Lapsi oppii tosi nopeasti siihen rutiiniin, mutta vanhemman täytyy se opettaa. Meillä meni alle viikko niin osasi jo molemmat lapset itse ilmaista ja mennä tällä tavalla. Toki lapset on yksilöllisiä, mutta ei lapsi pissaa housuun jos ei ole pissahätä. Yöllä kuitenkin pidettiin vaippa vielä puolisenkin vuotta, koska pienen lapsen aivot eivät ole niin kehittyneitä että osaisivat säädellä sitä unissaan. Mutta oli se Eva silti lapsellinen haukkuja, mutta eipä voi muillekaan hurrata.

      Lainaa

    60. King Arthur 10.8.2016 3:41
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Olenko jotenkin perverssi kun pidän isoista nenistä? Nöpönenätkin ovat sieviä, mutta ei sellaiset leikkauksella tehdyt. Hollywood-tähdillä on *aina* liian pieni nenä omiin kasvoihin suhteutettuna, vaikka leikkaus olisikin vain ihan pieni. Luonnollinen nöpönenä tai se oma kolvi on aina viehättävämpiä kuin lekurin veistämät.

      Lainaa

    61. Tulos: +23 (29 ääntä)
      Nyt on kyllä pakko tuoda julki se mitä ajattelen: vituttaa ja masentaa, että kaikki pahimmat ihmiskunnan jätteetkin vaan lisääntyy, mutta minä en koskaan! :(

      Lainaa

    62. Tulos: -4 (8 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      Lobotomia?

      Lainaa

    63. hermoston ja virtsateiden kehitys 10.8.2016 21:27
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Dingdingding! Rispektit Helunalle avainsanan 'herkkyyskausi' mainitsemisesta, tuli hyvä mieli! :D Noin keskimäärin kuivaksi oppimisen herkkyyskausi asettuu siihen 1,5v->, tarkoittaen siis, ettei alle puolitoistavuotiaalta ole syytä vaatia vaipattomuutta. Eli ei voida pelkästään vanhempien ahkeruudella / elopainolla / nenällä taikoa lasta vessataitoiseksi, vaikka yksi noista ominaisuuksista hommaan juurikin herkkyyskauden käsillä ollessa vaikuttaakin.

      Lainaa

    64. Tulos: 0 (6 ääntä)
      No, kahden lapsen kokemuksella meni hyvin portaattomasti muutamassa viikossa ihan vain vähittäisellä totuttautumisella potalla käymiseen - itse asiassa oltiin vähän hämmentyneitä, että miksi tämä on ollut niin iso juttu, ja siinä luulen että kysymys on ollut juuri tuosta takavuosien altaan syvään päähän heittämisestä: tietysti tulee sotkua, vaikeuksia ja tappelua, jos kertaheitolla muutetaan systeemit.

      Lainaa

    65. Tulos: +8 (16 ääntä)
      öhmi: En ole mikään lapsiexpertti (inhoan kakaroita) mutta minusta tuntuu että Eva odottaa liikoja lapselta sanoessaan että kyllä se oppii kun joutuu märissä housuissa kulkemaan Onglema vain on että lapset kun eivät juuri opi mitään …
      Kuis vanha olit kun opit pois vaipoista? 20? Tai kävelemään, puhumaan, lukemaan, laskemaan, ajamaan pyörällä, mitä noita nyt on, mitä lapsena ei opita...

      Lainaa

    66. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      Onhan. Leikkaa pää pois.

      Lainaa

    67. Tulos: -17 (21 ääntä)
      Todella paskaa käytöstä Evalta, mutta oonko mä ainoo joka sai syövän tosta "Lapset on YKSILÖITÄ lollolloo lallallaa" ? Kaikki on niin LUMIHIUTALEITA nykyään ai että ! ... Cringe.

      Lainaa

    68. Aika monen mutsi 16.8.2016 0:09
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      Lapset ovat yksinkertaisesti yksilöitä, joillekkin toimii ikävä oo sit kuset housussa, joillekkin ei ja turhan taiston jälkeen haetaan aina vaan isompia vaippoja kaupasta. Totta on se että omalla vaivalla lasta voi opettaa kuivaksi hyvin nuorena. Minulla on aika monta lasta, erillaisilla ikäeroilla ja tyttöjä ja poikia. On erillaisia tempperamenttejä ja herkkyyksiä. Yksi olisi valmis metsästää syödäkseen, yksi järkyttyy vakuumiin pakatusta lohenpalasta. Pakkotilassa vahingossa opetimme nuorimmaisen n.2 viikon ikäisenä tekemään tarpeet tietyssä asennossa vessassa ja helpotti paljon arkea. Siinä vaan kiireen piti loppua. Toiseksi nuorin oppi käymään alle kahden vanhana puskassa -voi helvetti mikä virhe, jos aikoo nimittäin ihmisten ilmoille mennä. Potat meillä on ollut inhokkeja vaikka niitä on parhaillaan kolme ollut tarjolla. Edellinen voi saada vapaasti syövän, mutta on ne pirulaiset yksilöitä. Se ei tarkoita etteikö säännöt ja järjestys olisi vaan oikean tavan hakemista. Jos lapsen kanssa voi keskustella varmasti voi sopia siitä vessahommasta...

      Lainaa

    69. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Aika monen mutsi: "Pakkotilassa vahingossa opetimme nuorimmaisen n.2 viikon ikäisenä tekemään tarpeet tietyssä asennossa vessassa.." Anteeksi, siis mitä teitte?

      Lainaa

    70. yksilö vs. kellontarkka massatuote 17.8.2016 21:55
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Sigvald: Todella paskaa käytöstä Evalta, mutta oonko mä ainoo joka sai syövän tosta “Lapset on YKSILÖITÄ lollolloo lallallaa” ? Kaikki on niin LUMIHIUTALEITA nykyään ai että ! … Cringe.
      Kyllä ne vaan on yksilöitä. Tarkoittaen siis, että kehitys etenee jokasella hieman omaan tahtiin, riippuen mm. kyseisen lapsen lahjakkuuksista, taipumuksista ja kiinnostuksenkohteista. Eli kun teoriassa n. vuoden vanha lapsi oppii puhumaan ja kävelemään, niin käytännössä taitojen oppimisessa voi olla parin tai useammankin kuukauden välmä (ilman että kyse vielä olisi kehitysviivästymästä tai jostain jumalallisesta ihmelapsesta). Yksilöllisyys on eri asia kuin lumihiutalejeejeeuniikkius.

      Lainaa

    71. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      lobotomia?

      Lainaa

    72. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Mari: Valitettavasti ei ole olemassa mitään leikkausta, joka tekisi Evasta vähemmän kusipään.
      Lobotomia?

      Lainaa

    73. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Pahinta tässä on se, et Eva on lisääntynyt.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: vaippa, kastelu, lapset, vauvat, vanhemmat