Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissa kirpputorilla

Karannut kissa etsii uutta tai vanhaa kotia.
Kissa kirpputorilla

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 64 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1170 (1290 ääntä)
      Ei hyvää päivää.. Jos näkisin että mun kadonnutta lemmikkiä kaupataan en osais ottaa yhtä rennosti kun Lasse. Hyvä kumminkin kun kissa pääsi takas kotiin!

      Lainaa

    2. Tulos: +172 (3376 ääntä)
      Otetaanpa KEVYTMIELINEN äänestys siitä, kummat ovat parempia, kissat vai koirat! Kissat = Peukku ylös Koirat = Peukku alas Painotus sanalle KEVYTMIELINEN. Älkää alkako tuhisemaan joutavista.

      Lainaa

    3. Kumiankkainen 1.11.2016 1:54
      Tulos: +515 (551 ääntä)
      Kohta ruvetaan huutokauppaamaan kadonneita lapsiakin. Entä eksyneet turistit? Demantiahouruiset vanhukset?

      Lainaa

    4. Tulos: +432 (506 ääntä)
      pylynalle: Ei hyvää päivää.. Jos näkisin että mun kadonnutta lemmikkiä kaupataan en osais ottaa yhtä rennosti kun Lasse. Hyvä kumminkin kun kissa pääsi takas kotiin!
      Käsitin, että eivät olleet tosissaan, ja että lähinnä tarjouduttiin hakemaan sisälle omaan kotiin siksi aikaa, että omistaja löytyy.

      Lainaa

    5. Tulos: -210 (332 ääntä)
      Jos meikäläisen koiria alettais huutokauppaamaan tuolla tavalla niin oikeesti myisin tekijät mustalaisille/ruotsiin seksiorjaks kympillä.

      Lainaa

    6. totuudensana 1.11.2016 2:33
      Tulos: -114 (172 ääntä)
      Että semmonen läskikasa :D

      Lainaa

    7. Tulos: +54 (124 ääntä)
      Kisumisu :-------------------D

      Lainaa

    8. Tulos: +417 (435 ääntä)
      Jos meikäläisen koiria alettais huutokauppaamaan tuolla tavalla niin oikeesti myisin tekijät mustalaisille/ruotsiin seksiorjaks kympillä.
      Minä olisin kiitollinen jos joku ottaisi karanneen koirani sisälle sateesta lämmittelemään siksi aikaa että saan sen haettua kotiin, ihan kuten nuo ihmiset yrittivät tehdä.

      Lainaa

    9. Tulos: -195 (325 ääntä)
      Spede: Otetaanpa KEVYTMIELINEN äänestys siitä, kummat ovat parempia, kissat vai koirat! Kissat = Peukku ylös Koirat = Peukku alas Painotus sanalle KEVYTMIELINEN. Älkää alkako tuhisemaan joutavista.
      Tämä nyt on juuri sellaista per...stä olevaa peukkujenkeräys-käänteispsykologiaa. Jokainen kissa äänestäisi peukku alas ihan vain siitä periaatteesta, että ne itse tietävät kissojen voittavan 100-0 ilman että asiaa tarvitsee erikseen tällaisilla hälläväliä-äänestyksillä todistella, kun kukaan ei niiden jumaluutta edes kyseenalaista (niiden mielestä). Koiraihmiset sitten luulevat ja uskovat tuloksen johtuvan siitä, että koirat ovat kaikkien mielestä parhautta.

      Lainaa

    10. TapioRautaWaara 1.11.2016 3:16
      Tulos: -43 (61 ääntä)
      Nyt oon nähny kaiken :/

      Lainaa

    11. Michael Cosols 1.11.2016 3:29
      Tulos: +61 (81 ääntä)
      Lasu: Tämä nyt on juuri sellaista per…stä olevaa peukkujenkeräys-käänteispsykologiaa. Jokainen kissa äänestäisi peukku alas ihan vain siitä periaatteesta, että ne itse tietävät kissojen voittavan 100-0 ilman että asiaa tarvitsee erikseen tällaisilla hälläväliä-äänestyksillä todistella, kun kukaan ei niiden jumaluutta edes kyseenalaista (niiden mielestä). Koiraihmiset sitten luulevat ja uskovat tuloksen johtuvan siitä, että koirat ovat kaikkien mielestä parhautta.
      Sano jänis kun kerran hymyili

      Lainaa

    12. King Arthur 1.11.2016 5:57
      Tulos: +253 (291 ääntä)
      Lasu: Tämä nyt on juuri sellaista per…stä olevaa peukkujenkeräys-käänteispsykologiaa. Jokainen kissa äänestäisi peukku alas ihan vain siitä periaatteesta, että ne itse tietävät kissojen voittavan 100-0 ilman että asiaa tarvitsee erikseen tällaisilla hälläväliä-äänestyksillä todistella, kun kukaan ei niiden jumaluutta edes kyseenalaista (niiden mielestä). Koiraihmiset sitten luulevat ja uskovat tuloksen johtuvan siitä, että koirat ovat kaikkien mielestä parhautta.
      Mietinkin miten nopeesti menee leikkimielinen kysely tunteisiin. Aiemmin kuin osasin odottaa.

      Lainaa

    13. Tulos: +135 (153 ääntä)
      Lasu: Tämä nyt on juuri sellaista per…stä olevaa peukkujenkeräys-käänteispsykologiaa. Jokainen kissa äänestäisi peukku alas ihan vain siitä periaatteesta, että ne itse tietävät kissojen voittavan 100-0 ilman että asiaa tarvitsee erikseen tällaisilla hälläväliä-äänestyksillä todistella, kun kukaan ei niiden jumaluutta edes kyseenalaista (niiden mielestä). Koiraihmiset sitten luulevat ja uskovat tuloksen johtuvan siitä, että koirat ovat kaikkien mielestä parhautta.
      No aika harmiton äänestys, jonka lopputuloksen ei luulisi vaikuttavan kenenkään elämään. Mukavaa päivää sinulle!

      Lainaa

    14. Tulos: +11 (105 ääntä)
      Monet kissat kulkevat vapaina eikä niitä nyt itselleen mennä noin vain repimäänja jakamaan jonnekkin,ja jos tulevat niin ruuan toivossa yleensä ja en nyt puhu kesäkissoista vaan normikissoista jotka seikkailevat ja tulevat jonkun ajan päästä omaan kotiin,sateella voivat tulla myös jonkun portaille sadetta pitämään.

      Lainaa

    15. Tulos: +70 (122 ääntä)
      Häh? Eihän tuossa nyt kissaa oltu kauppaamassa vaan ihan vaan kyselemässä, josko omistaja löytyisi Heinolan kirppisryhmästä. Hinta kun luultavasti on pakollinen niin heitetty vaan järjestyksessä 123e sekä jokunen humoristi sattunut keskusteluun mukaan. Ja sori, jos olen nyt feissarimokien virallinen Sherlock.

      Lainaa

    16. Tulos: -151 (165 ääntä)
      Lasu: Tämä nyt on juuri sellaista per…stä olevaa peukkujenkeräys-käänteispsykologiaa. Jokainen kissa äänestäisi peukku alas ihan vain siitä periaatteesta, että ne itse tietävät kissojen voittavan 100-0 ilman että asiaa tarvitsee erikseen tällaisilla hälläväliä-äänestyksillä todistella, kun kukaan ei niiden jumaluutta edes kyseenalaista (niiden mielestä). Koiraihmiset sitten luulevat ja uskovat tuloksen johtuvan siitä, että koirat ovat kaikkien mielestä parhautta.
      Niin tai ihan oikeasti eläimet kuuluvat luontoon, ei sisälle ihmisasuntoon. Ei ainakaan kaupunkiin eikä ainakaan kerrostaloon. Olen kuullut myös tapauksista, missä kissa tai koira saa oleskella sohvalla tai jopa ihmisten sängyssä. Sairaaksi menee...

      Lainaa

    17. Tulos: +56 (68 ääntä)
      Kumiankkainen: Kohta ruvetaan huutokauppaamaan kadonneita lapsiakin. Entä eksyneet turistit? Demantiahouruiset vanhukset?
      Onko dementoituneella tunnearvoa?

      Lainaa

    18. Tulos: +130 (142 ääntä)
      NipaMan: Niin tai ihan oikeasti eläimet kuuluvat luontoon, ei sisälle ihmisasuntoon. Ei ainakaan kaupunkiin eikä ainakaan kerrostaloon. Olen kuullut myös tapauksista, missä kissa tai koira saa oleskella sohvalla tai jopa ihmisten sängyssä. Sairaaksi menee…
      Kesykissat ja kesykoirat ei todellakaan pärjää luonnossa, ne on niin tottunut jo ihmisiin. Et varmaan oo matkustellut kauheesti ainakaan etelämmässä? Riutuneita kulkukoiria jotka ei osaa hankkia itselleen ruokaa luonnosta.

      Lainaa

    19. Tulos: -76 (94 ääntä)
      Voi mennä vainoharhaisuuden piikkiin, mutta itselle jäi jostain syystä ikävä tunne että kissa ei olisikaan oikeasti Lassen... :O

      Lainaa

    20. Tulos: +65 (81 ääntä)
      Onko maailma näin täynnä trolleja? Vai luuleeko ihmiset feissarimoka kommenteissa oikeasti, että tuota kissaa oltiin myymässä tai ostamassa? Toi on vain laittanut ilmoituksen paikkaan jossa sillä on iso näkyvyys ja nämä "ostajatkin" näyttävät tarjoavan lähinnä sateensuojaa kissalle. Hyvään paikkaanhan toi ilmoitus on selvästi laitettu, koska omistaja löytyi. Vai onko mun sarkasmitutka vain jotenkin pois päältä? Hmm... Monimutkaista Onko mun sarkasmi tutka

      Lainaa

    21. Tulos: +169 (179 ääntä)
      Voi kisseä! Ei ole lihava! Ihana on ja kyllä on kypiintyneen näköinen niinkuin joku mainitsi. Tottahan sitä repii, kun kesken reissun on tullut paska ilma ja turkki kastuu.On mennyt siihen oven eteen istumaan josko päästäisivät sadetta pitämään. Minä olisin päästänyt. Kissat on ihania :) Koirat myös! :-)

      Lainaa

    22. Tulos: +28 (66 ääntä)
      Spede: Otetaanpa KEVYTMIELINEN äänestys siitä, kummat ovat parempia, kissat vai koirat! Kissat = Peukku ylös Koirat = Peukku alas Painotus sanalle KEVYTMIELINEN. Älkää alkako tuhisemaan joutavista.
      Parempia missä? Itse olen koiraihminen, mutta kyllä ne kissatkin kivoja on, erilaisia vain. Ja koiria on niin kaikenkirjavaa sakkia, että osa roduista (kuten lyttykuonot ja karvattomat) häviää heittämällä kissoille miellyttävyyttä katsottaessa.

      Lainaa

    23. Tulos: -24 (46 ääntä)
      Lanttu: Kesykissat ja kesykoirat ei todellakaan pärjää luonnossa, ne on niin tottunut jo ihmisiin. Et varmaan oo matkustellut kauheesti ainakaan etelämmässä? Riutuneita kulkukoiria jotka ei osaa hankkia itselleen ruokaa luonnosta.
      Lanttu, ehkäpä se Nipamiehen viesti oli ihan vaan sarkastinen ;) Ompas täällä paljon mielensäpahoittajia tänään liikenteessä :D

      Lainaa

    24. Tulos: +45 (93 ääntä)
      amt: Minä olisin kiitollinen jos joku ottaisi karanneen koirani sisälle sateesta lämmittelemään siksi aikaa että saan sen haettua kotiin, ihan kuten nuo ihmiset yrittivät tehdä.
      Minä olisin kiitollinen, kun idiootit pitäisivät kissansa sisällä eivätkä nakkaisi niitä ovesta pihalle heti kun ne vähän inahtavat. Kissan voi opettaa hyvin helposti ulkoilemaan valjaissa talutettuna, ja se tykkää siitä kuin hullu puurosta. Yhtä hauskaa on omistajalla narun toisessa päässä eikä kummankaan tarvitse jäätyä oven taakse. Olen kolme kattia tuohon kouluttanut, kolmas oli aikuinen meille tullessaan ja oppi pian rakastamaan valjaskävelyä. Eikä ole pelkoa, että se kakkii naapurin kukkapenkkiin tai jää autojen alle tai että ilves sen syö tai hullu ampuu. Eikä joudu hukkaan hän (he), ja vaikka naru katkeis tai valjaat hajoaisivat, on kissoilla tunnistesiru niskassa.

      Lainaa

    25. Tulos: +59 (71 ääntä)
      Grrrrrr: Minä olisin kiitollinen, kun idiootit pitäisivät kissansa sisällä eivätkä nakkaisi niitä ovesta pihalle heti kun ne vähän inahtavat. Kissan voi opettaa hyvin helposti ulkoilemaan valjaissa talutettuna, ja se tykkää siitä kuin hullu puurosta. Yhtä hauskaa on omistajalla narun toisessa päässä eikä kummankaan tarvitse jäätyä oven taakse. Olen kolme kattia tuohon kouluttanut, kolmas oli aikuinen meille tullessaan ja oppi pian rakastamaan valjaskävelyä. Eikä ole pelkoa, että se kakkii naapurin kukkapenkkiin tai jää autojen alle tai että ilves sen syö tai hullu ampuu. Eikä joudu hukkaan hän (he), ja vaikka naru katkeis tai valjaat hajoaisivat, on kissoilla tunnistesiru niskassa.
      Ulkona liikkuva kissa ei välttämättä liiku siellä koska omistajaa ei kiinnosta, voi olla että omistaja on peruuttanut iltamenonsa ja kampaa aluetta herkkupurkkia ravistellen. Meilläkin on valjaat ja siru, mutta kissaa joka on päättänyt lähteä ei ole ihan helppo pidättää.

      Lainaa

    26. Tulos: +31 (73 ääntä)
      Jorkku: Monet kissat kulkevat vapaina eikä niitä nyt itselleen mennä noin vain repimäänja jakamaan jonnekkin,ja jos tulevat niin ruuan toivossa yleensä ja en nyt puhu kesäkissoista vaan normikissoista jotka seikkailevat ja tulevat jonkun ajan päästä omaan kotiin,sateella voivat tulla myös jonkun portaille sadetta pitämään.
      Normikissan nyt ei vaan kuulu olla "seikkailemassa" vapaana yhtään missään muualla kuin kotona neljän seinän sisällä. Ulos sitten hihnan nokassa, niinkuin muutkin lemmikit. On hyvin vastuutonta päästää kissaa (tai muutakaan lemmikkiä) ovesta ulos ilman valvontaa. Siinä voi käydä joko lemmikille tai ihmiselle jotain.

      Lainaa

    27. Tulos: -22 (44 ääntä)
      Aamukesy: Voi mennä vainoharhaisuuden piikkiin, mutta itselle jäi jostain syystä ikävä tunne että kissa ei olisikaan oikeasti Lassen…
      Kissojen kanssa tämä lienee voikin olla ongelma, kissat kun yleensä eivät hirveästi reagoi omistajansa näkemiseen eri tavalla kuin muidenkaan näkemiseen. Useimmat koirat kuitenkin reagoivat tuttuun ihmiseen täysin eri tavalla kuin ventovieraaseen.

      Lainaa

    28. Tulos: +39 (61 ääntä)
      Grrrrrr: Minä olisin kiitollinen, kun idiootit pitäisivät kissansa sisällä eivätkä nakkaisi niitä ovesta pihalle heti kun ne vähän inahtavat. Kissan voi opettaa hyvin helposti ulkoilemaan valjaissa talutettuna, ja se tykkää siitä kuin hullu puurosta. Yhtä hauskaa on omistajalla narun toisessa päässä eikä kummankaan tarvitse jäätyä oven taakse. Olen kolme kattia tuohon kouluttanut, kolmas oli aikuinen meille tullessaan ja oppi pian rakastamaan valjaskävelyä. Eikä ole pelkoa, että se kakkii naapurin kukkapenkkiin tai jää autojen alle tai että ilves sen syö tai hullu ampuu. Eikä joudu hukkaan hän (he), ja vaikka naru katkeis tai valjaat hajoaisivat, on kissoilla tunnistesiru niskassa.
      Kas, vastuullinen kissanomistaja. Kiitos!

      Lainaa

    29. Tulos: +59 (65 ääntä)
      pylynalle: Ei hyvää päivää.. Jos näkisin että mun kadonnutta lemmikkiä kaupataan en osais ottaa yhtä rennosti kun Lasse. Hyvä kumminkin kun kissa pääsi takas kotiin!
      Kun katsoo löytöeläintalojen kissatilannetta niin tuollainen adoptiovalmius lämmittää ainakin minun sydäntäni.

      Lainaa

    30. Tulos: +51 (55 ääntä)
      on aika tyytymättömän näköinen kissa :D

      Lainaa

    31. Tulos: +149 (153 ääntä)
      Repesin totaallisesti kissan ilmeelle. Sit vielä paskan sään kanssa sattunu kohille tyyppi, joka haukkuu vanhaks ja lihavaks. :D :D

      Lainaa

    32. Tulos: -12 (78 ääntä)
      On kyllä ihan sellaisiakin alueita, joissa kissaa voi pitää vapaana ihan turvallisesti. Riskit tietysti on, mutta esimerkiksi omalla asuinalueellani "päätiellä" kulkee noin kolme autoa tunnissa ja puolet pinta-alasta on metsikköä, jossa kissalla kiva kiipeillä puissa ja saalistaa pikkueläimiä. Noin joka kolmas perhe täällä omistaa vähintään yhden kissan ja kaikki ne kulkee vapaana miten haluaa, monella kissanluukkuja yms., enkä muista ikinä kuulleeni että olisi kisulille sattunut jotain, suurimmat ongelmat tulee yleensä siitä kun kissaa ei kiinnosta käväistä kotona välillä. Omakin kissani viettää välillä kesäisin pitkiäkin aikoja ulkona, käy ilmeisesti siirtolapuutarhassa naukumassa mökkien ovilla ja kerjäämässä mummeleilta ruokaa ja rakkautta. :D Ja kyllä, tämä alue sijaitsee Helsingissä, että siitä vaan päättelemään asuinpaikkaani... ;)

      Lainaa

    33. Tulos: -33 (55 ääntä)
      Ryssä haukkuu läskiksi. Toi kissa ei oo läskiä nähnytkään.

      Lainaa

    34. Tulos: -15 (39 ääntä)
      Itsekin joskus löysin kadonneen kissan. Ei tullut mielenkään mitään facebookiin postata...saati myydä. Ensimmäinen ajatus oli heti eläinsuojelut ja muut firmat. Sieltä sitten omistaja löyty kun oli ilmoittanut aiemmin kadonneesta kissasta, tulivat hakemaan seuraavana päivänä.

      Lainaa

    35. Tulos: +7 (73 ääntä)
      möö: On kyllä ihan sellaisiakin alueita, joissa kissaa voi pitää vapaana ihan turvallisesti. Riskit tietysti on, mutta esimerkiksi omalla asuinalueellani “päätiellä” kulkee noin kolme autoa tunnissa ja puolet pinta-alasta on metsikköä, jossa kissalla kiva kiipeillä puissa ja saalistaa pikkueläimiä. Noin joka kolmas perhe täällä omistaa vähintään yhden kissan ja kaikki ne kulkee vapaana miten haluaa, monella kissanluukkuja yms., enkä muista ikinä kuulleeni että olisi kisulille sattunut jotain, suurimmat ongelmat tulee yleensä siitä kun kissaa ei kiinnosta käväistä kotona välillä. Omakin kissani viettää välillä kesäisin pitkiäkin aikoja ulkona, käy ilmeisesti siirtolapuutarhassa naukumassa mökkien ovilla ja kerjäämässä mummeleilta ruokaa ja rakkautta. Ja kyllä, tämä alue sijaitsee Helsingissä, että siitä vaan päättelemään asuinpaikkaani…
      Sun ei kyllä pitäis omistaa kissaa tolla mentaliteetilla.

      Lainaa

    36. Tulos: +29 (77 ääntä)
      möö: On kyllä ihan sellaisiakin alueita, joissa kissaa voi pitää vapaana ihan turvallisesti. Riskit tietysti on, mutta esimerkiksi omalla asuinalueellani “päätiellä” kulkee noin kolme autoa tunnissa ja puolet pinta-alasta on metsikköä, jossa kissalla kiva kiipeillä puissa ja saalistaa pikkueläimiä. Noin joka kolmas perhe täällä omistaa vähintään yhden kissan ja kaikki ne kulkee vapaana miten haluaa, monella kissanluukkuja yms., enkä muista ikinä kuulleeni että olisi kisulille sattunut jotain, suurimmat ongelmat tulee yleensä siitä kun kissaa ei kiinnosta käväistä kotona välillä. Omakin kissani viettää välillä kesäisin pitkiäkin aikoja ulkona, käy ilmeisesti siirtolapuutarhassa naukumassa mökkien ovilla ja kerjäämässä mummeleilta ruokaa ja rakkautta. Ja kyllä, tämä alue sijaitsee Helsingissä, että siitä vaan päättelemään asuinpaikkaani…
      Vapaana kulkevat kissat saalistaa luonnonvaraisia eläimiä ja sitä kautta vaikuttaa elinympäristönsä ekologiseen tasapainoon. Kissa luokitellaan tuhoeläimeksi kaikkialla missä se on villiintynyt, sillä se syrjäyttää muita pienpetoja valtaamalla niiden ekologisen lokeron ja tappaa saaliseläimiä yli tarpeensa. Kotikissan päästäminen irrallaan ulos on lyhytnäköistä ja vastuutonta, ei se sun kissas ole tärkeämpi ku koko sitä ympäröivä ekosysteemi.

      Lainaa

    37. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Spede: Otetaanpa KEVYTMIELINEN äänestys siitä, kummat ovat parempia, kissat vai koirat! Kissat = Peukku ylös Koirat = Peukku alas Painotus sanalle KEVYTMIELINEN. Älkää alkako tuhisemaan joutavista.
      Molemmista tykkään mutta kissoja multa löytyy :)

      Lainaa

    38. Tulos: -1 (51 ääntä)
      möö: On kyllä ihan sellaisiakin alueita, joissa kissaa voi pitää vapaana ihan turvallisesti. Riskit tietysti on, mutta esimerkiksi omalla asuinalueellani “päätiellä” kulkee noin kolme autoa tunnissa ja puolet pinta-alasta on metsikköä, jossa kissalla kiva kiipeillä puissa ja saalistaa pikkueläimiä. Noin joka kolmas perhe täällä omistaa vähintään yhden kissan ja kaikki ne kulkee vapaana miten haluaa, monella kissanluukkuja yms., enkä muista ikinä kuulleeni että olisi kisulille sattunut jotain, suurimmat ongelmat tulee yleensä siitä kun kissaa ei kiinnosta käväistä kotona välillä. Omakin kissani viettää välillä kesäisin pitkiäkin aikoja ulkona, käy ilmeisesti siirtolapuutarhassa naukumassa mökkien ovilla ja kerjäämässä mummeleilta ruokaa ja rakkautta. Ja kyllä, tämä alue sijaitsee Helsingissä, että siitä vaan päättelemään asuinpaikkaani…
      Samaa mieltä :) riippuu ihan missä asuu että voiko pitää kissaa vapaana. Itse en täällä pidä mutta kaverin luona pitää kaikki, syrjässä/korvessa kun on

      Lainaa

    39. dicksoutformirri 1.11.2016 16:10
      Tulos: +25 (33 ääntä)
      Grrrrrr: Minä olisin kiitollinen, kun idiootit pitäisivät kissansa sisällä eivätkä nakkaisi niitä ovesta pihalle heti kun ne vähän inahtavat. Kissan voi opettaa hyvin helposti ulkoilemaan valjaissa talutettuna, ja se tykkää siitä kuin hullu puurosta. Yhtä hauskaa on omistajalla narun toisessa päässä eikä kummankaan tarvitse jäätyä oven taakse. Olen kolme kattia tuohon kouluttanut, kolmas oli aikuinen meille tullessaan ja oppi pian rakastamaan valjaskävelyä. Eikä ole pelkoa, että se kakkii naapurin kukkapenkkiin tai jää autojen alle tai että ilves sen syö tai hullu ampuu. Eikä joudu hukkaan hän (he), ja vaikka naru katkeis tai valjaat hajoaisivat, on kissoilla tunnistesiru niskassa.
      Ei tullut mieleen että kissa on ehkä saattanut livahtaa pihalle eikä ole heitetty sinne. Eikä kaikkia kissoja ole opetettu että ennen kun ylittää tien, pitää katsoa molemmille puolille että tuleeko sieltä se naapurin pojan mopoauto päälle.

      Lainaa

    40. Tulos: -24 (52 ääntä)
      Spede: Otetaanpa KEVYTMIELINEN äänestys siitä, kummat ovat parempia, kissat vai koirat! Kissat = Peukku ylös Koirat = Peukku alas Painotus sanalle KEVYTMIELINEN. Älkää alkako tuhisemaan joutavista.
      En ole vielä kuullut Opas-, Paimen-, Metsästys-, Vartio-, Poliisi-, Huume-, Pelastus-, tai Tryffelikissoja olevan olemassa, joten titteliä "Ihmisen paras ystävä" ei ole kissa onnistunut vieläkään koiralta viemään. ;)

      Lainaa

    41. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Toi kissan ilme kyllä pelasti päivän. Ei saatana :'D Ihana pieni.

      Lainaa

    42. Tulos: +35 (41 ääntä)
      "myyn teidän vanhemmat mustalaisille"

      Lainaa

    43. Tulos: -5 (39 ääntä)
      Hairysteed: En ole vielä kuullut Opas-, Paimen-, Metsästys-, Vartio-, Poliisi-, Huume-, Pelastus-, tai Tryffelikissoja olevan olemassa, joten titteliä “Ihmisen paras ystävä” ei ole kissa onnistunut vieläkään koiralta viemään.
      Mutta eikös se sitten juuri tee kissasta paremman? Kun me ihmiset hyysätään niitä samalla lailla kuin koiriakin (yleensä kissoilla on enemmänkin oikeuksia, saavat usein hyppiä pöydillä ja nukkua ihmisen sängyssä), vaikkei ne mitään hyödyllistä teekään? ;)

      Lainaa

    44. Tulos: +46 (50 ääntä)
      Jimbo: Kissojen kanssa tämä lienee voikin olla ongelma, kissat kun yleensä eivät hirveästi reagoi omistajansa näkemiseen eri tavalla kuin muidenkaan näkemiseen. Useimmat koirat kuitenkin reagoivat tuttuun ihmiseen täysin eri tavalla kuin ventovieraaseen.
      Sä et vissiin mitenkään kauheasti ole ollut kissojen kanssa tekemisissä... Jotkut kissat tietty vetää harvinaisen EVVK-asenteella, mut useimmat kissat kyllä reagoi omistajaansa, varsinkin jos ne on jossain pelottavassa tai muuten uudessa tilanteessa. Ja sitten taas koiria on niitä semmosia jotka rakastaa kaikkia tasapuolisesti, oli se sitten omistaja tahi ei, ja sano siinä nyt sitten että reagoiko se eri tavalla vai ei... parempi merkki varmaan kuitenki olis se omistajan reaktio, veikkaisin.

      Lainaa

    45. Tulos: -16 (28 ääntä)
      Kyöpeli: Käsitin, että eivät olleet tosissaan, ja että lähinnä tarjouduttiin hakemaan sisälle omaan kotiin siksi aikaa, että omistaja löytyy.
      Mulla ei kyllä riitä tuohon siltikään huumorintaju, sillä itsellä ois aika mielettömän kova huoli kadonneesta lemmikistä. :(

      Lainaa

    46. Haudankaivaja 2.11.2016 6:31
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Saattas olla itekin kyrpiintyneen näkönen kun istuis märissään kadulla ja joku kauppais sua halvalla kelle tahansa :D

      Lainaa

    47. Haudankaivaja 2.11.2016 6:37
      Tulos: -20 (40 ääntä)
      Just: Vapaana kulkevat kissat saalistaa luonnonvaraisia eläimiä ja sitä kautta vaikuttaa elinympäristönsä ekologiseen tasapainoon. Kissa luokitellaan tuhoeläimeksi kaikkialla missä se on villiintynyt, sillä se syrjäyttää muita pienpetoja valtaamalla niiden ekologisen lokeron ja tappaa saaliseläimiä yli tarpeensa. Kotikissan päästäminen irrallaan ulos on lyhytnäköistä ja vastuutonta, ei se sun kissas ole tärkeämpi ku koko sitä ympäröivä ekosysteemi.
      Minäpä pakotan siis kissani sisään ja myhäilen tyytyväisenä ekosysteemin pelastumista samalla kun miljardi ihmistä teurastaa toisiaan ja taudit tappaa toisen miljardin... Maailma on käytännössä yks vittumainen eläinkoelabra niin aivan sama.

      Lainaa

    48. Tulos: +25 (47 ääntä)
      Haudankaivaja: Minäpä pakotan siis kissani sisään ja myhäilen tyytyväisenä ekosysteemin pelastumista samalla kun miljardi ihmistä teurastaa toisiaan ja taudit tappaa toisen miljardin… Maailma on käytännössä yks vittumainen eläinkoelabra niin aivan sama.
      mitä jos kaikki pitäis koiransaki irrallaan, kun nekin kaipaa sinne ulos. Ovi vaa auki ja koira tallustelemaan sinne pitkin maita ja mantuja. Kissat tekee ihan järkyttävää tuhoa kun niitä pitää vapaana ulkona asu sitten missä korvessa. Puhumattakaan siitä miten Paljon vahinkopentueita tulee mitä sit hukutetaan yms kun ei ottajia löydy. Oma sisäkissa on rokotettu/sirutettu/leikattu koska a)välitän siitä et saan sen takas jos se katoaa b) leikattujen eläinten riski erinäkösiin syöpiin laskee hurjasti. Ja ihan tyytyväinen se on elämäänsä, sen kanssa vaan pitää leikkiä ja puuhata useammin että on tarpeeksi virikkeitä....niinkun minkä tahansa muunkin eläimen kanssa. Omistajat jotka pitää kissojaan vapaana on laiskoja paskoja jotka nakkaa Katin ulos ku se alkaa ärsyttää sen sijaan että viettäis aikaa itse hommanneen eläimensä kanssa ja sit ihmetellään ku kissa ei tule kotiin ja kerjää naapurille asumaan.

      Lainaa

    49. Tulos: +12 (20 ääntä)
      mäkin oisin halunnut ton vanhan ja lihavan kissan :(

      Lainaa

    50. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Usein helpompi laittaa oman alueen ryhmiin viesti kuin lähteä viranomaisteitä asioita toimittamaan. Myös halvempi. Eläimen lunastaminen esim. Viikistä maksaa 30e kissan kohdalla, plus matkaa vaikkapa Espoon perukoilta kymmeniä kilometrejä. Omistaja kun voi löytyä vaikka viereiseltä kadulta. :)
      123: Itsekin joskus löysin kadonneen kissan. Ei tullut mielenkään mitään facebookiin postata…saati myydä. Ensimmäinen ajatus oli heti eläinsuojelut ja muut firmat. Sieltä sitten omistaja löyty kun oli ilmoittanut aiemmin kadonneesta kissasta, tulivat hakemaan seuraavana päivänä.

      Lainaa

    51. King Arthur 2.11.2016 13:32
      Tulos: +13 (27 ääntä)
      Voivoi: Mutta eikös se sitten juuri tee kissasta paremman? Kun me ihmiset hyysätään niitä samalla lailla kuin koiriakin (yleensä kissoilla on enemmänkin oikeuksia, saavat usein hyppiä pöydillä ja nukkua ihmisen sängyssä), vaikkei ne mitään hyödyllistä teekään?
      Kaikki ne on parempia joilla on enemmän oikeuksia? Kyllä on mennyt opit perille...

      Lainaa

    52. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Voivoi: Mutta eikös se sitten juuri tee kissasta paremman? Kun me ihmiset hyysätään niitä samalla lailla kuin koiriakin (yleensä kissoilla on enemmänkin oikeuksia, saavat usein hyppiä pöydillä ja nukkua ihmisen sängyssä), vaikkei ne mitään hyödyllistä teekään?
      Kyllä meidän koira ainakin saa nukkua ja muutenkin oleskella missä haluaa, oli se sitten lattialla, sohvalla tai jonkun muun sängyssä. Pöytien päälle ei tosin ole asiaa, ja puruluita sun muita syötäviä asioita ei viedä sohvalle tai sänkyyn.

      Lainaa

    53. Tulos: +5 (11 ääntä)
      Olisi Natalia voinut päästää kisun vaikka kylppäriin lämmittelemään, mutta pääasia, että oikea omistaja löytyi!

      Lainaa

    54. Tulos: +5 (21 ääntä)
      Poop: mitä jos kaikki pitäis koiransaki irrallaan, kun nekin kaipaa sinne ulos. Ovi vaa auki ja koira tallustelemaan sinne pitkin maita ja mantuja. Kissat tekee ihan järkyttävää tuhoa kun niitä pitää vapaana ulkona asu sitten missä korvessa. Puhumattakaan siitä miten Paljon vahinkopentueita tulee mitä sit hukutetaan yms kun ei ottajia löydy. Oma sisäkissa on rokotettu/sirutettu/leikattu koska a)välitän siitä et saan sen takas jos se katoaa b) leikattujen eläinten riski erinäkösiin syöpiin laskee hurjasti. Ja ihan tyytyväinen se on elämäänsä, sen kanssa vaan pitää leikkiä ja puuhata useammin että on tarpeeksi virikkeitä….niinkun minkä tahansa muunkin eläimen kanssa. Omistajat jotka pitää kissojaan vapaana on laiskoja paskoja jotka nakkaa Katin ulos ku se alkaa ärsyttää sen sijaan että viettäis aikaa itse hommanneen eläimensä kanssa ja sit ihmetellään ku kissa ei tule kotiin ja kerjää naapurille asumaan.
      Kissaa saa pitää maalla vapaana, mutta ei lintujen pesimäaikaan ja taajama-alueilla. Koirat ovat "hieman" eri asia, ne eivät osaa pyydystää kanaloista hiiriä ja voivat olla vaaraksi myös ihmisille.

      Lainaa

    55. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Voivoi: Mutta eikös se sitten juuri tee kissasta paremman? Kun me ihmiset hyysätään niitä samalla lailla kuin koiriakin (yleensä kissoilla on enemmänkin oikeuksia, saavat usein hyppiä pöydillä ja nukkua ihmisen sängyssä), vaikkei ne mitään hyödyllistä teekään?
      Eivät tee mitään hyödyllistä vai? Kyllä sitä olisi monet maatilojen omistajat hukassa ilman kissoja. Se on myös paljon järkevämpi ja ekologisempi vaihtoehto kuin rotanmyrkky ja hiirenloukut. Miksiköhän niitä tallikissojakin on olemassa? Ota asioista edes vähän selvää.

      Lainaa

    56. rottanpää 5.11.2016 11:14
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      pylynalle: Ei hyvää päivää.. Jos näkisin että mun kadonnutta lemmikkiä kaupataan en osais ottaa yhtä rennosti kun Lasse. Hyvä kumminkin kun kissa pääsi takas kotiin!
      Tässä ihmiset tarjosivat kotiaan kissalle, kunnes omistaja löytyy, tai jos ei löydy ollenkaan. Mä olisin vain huojentunut jos näin kävisi. Liian montaa kadonnutta kissaa ei edes kaivata, ja sijaiskodit ovat kodittomia pullollaan. On ihana nähdä että edes joskus on kissalle heti löytymään koti, jos omistajaa ei löydykään/omistaja ei piittaa.

      Lainaa

    57. rottanpää 5.11.2016 12:07
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Hairysteed: En ole vielä kuullut Opas-, Paimen-, Metsästys-, Vartio-, Poliisi-, Huume-, Pelastus-, tai Tryffelikissoja olevan olemassa, joten titteliä “Ihmisen paras ystävä” ei ole kissa onnistunut vieläkään koiralta viemään.
      No näitä aspekteja tarkkailemalla kyllä nimittäisin koiran ennemmin ihmisen parhaaksi työläiseksi, en ystäväksi. Tai sit voisin heittäytyy Sherlockiksi ja todeta että voittaja kissat vs. koirat -debatissa riippuu ihan ihmistyypistä. Voittaja on just se kummasta kukin nyt sattuu enemmän pitämään. Perustella voi miksi tykkää, ei miksi toinen olis parempi. Asiasta sattumoisin kiinnostuneille, tästä on tehty pieni tutkimus: Kissaihmiset on keskimäärin kyseenalaistavampia introvertteja, kun koiraihmisillä taas on taipumus noudattaa sääntöjä ja olla sosiaalisia. http://www.hs.fi/m/tiede/a1401420006193 Näistäkin voi ihan kummantyyppiset ominaisuudet vaan nähdä parempina. Mä arvostan älykkyyttä ja taitoa kyseenalaistaa, mutta mun näkemys onkin raskaasti biased koska oon ihmisten kanssa huonosti toimeentuleva mut asiat kyseenalaistava kissaihminen. :D Nää tulokset ehkä selittää myös sen miksi kissat on netissä niin paljon suositumpia kuin koirat: kissaihmiset viettää aikaa netissä koiraihmisiä enemmän.

      Lainaa

    58. Tulos: -1 (23 ääntä)
      renkeli: Samaa mieltä riippuu ihan missä asuu että voiko pitää kissaa vapaana. Itse en täällä pidä mutta kaverin luona pitää kaikki, syrjässä/korvessa kun on
      Järkipuhetta. Maaseudulla, etenkin saaressa voi pitää kissaa vapaana. Minusta ne kummalliset vauhkot "sisäkissat" ovat rääkättyjä, maatilakissat taas ovat jänteviä, pirteitä ja terveitä, samoin ne harvat kaupunkikissat, joita viitsitään ulkoiluttaa valjaissa. Laiskoilta sisälläviihtyviltä ihmisiltä pitäisi ottaa kissat pois. Sellaista eläintä ei ole olemassakaan kuin Sisäkissa.

      Lainaa

    59. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Hahhah: Kissaa saa pitää maalla vapaana, mutta ei lintujen pesimäaikaan ja taajama-alueilla. Koirat ovat “hieman” eri asia, ne eivät osaa pyydystää kanaloista hiiriä ja voivat olla vaaraksi myös ihmisille.
      Riippuu ihan koirasta. Mm. jackrussellinterrieri ja muut luolametsästykseen suuntautuneet rodut voi toimia tallikoirina ihan kissan tavoin ja pitää hiiret ja rotat sun muut pikkuelukat loitolla. Omanikin metsästi kerran tallilla ollessamme itselleen hiiren, vaikka oltiin siellä ihan vaan käymässä eikä tyypillä ollut aiempaa kokemusta tallikoiran hommista. Mutta kun on pienikokoinen ja metsästysvietti löytyy niin aivan hyvin koirakin osaa pyydystää kanaloista hiiret. Jos kiinnostaa nähdä kuinka tehokas rottakoira on, aiheesta on videomateriaalia: https://www.youtube.com/watch?v=gh84o5STysk

      Lainaa

    60. Tulos: +9 (17 ääntä)
      Ruma Elsa: Järkipuhetta. Maaseudulla, etenkin saaressa voi pitää kissaa vapaana. Minusta ne kummalliset vauhkot “sisäkissat” ovat rääkättyjä, maatilakissat taas ovat jänteviä, pirteitä ja terveitä, samoin ne harvat kaupunkikissat, joita viitsitään ulkoiluttaa valjaissa. Laiskoilta sisälläviihtyviltä ihmisiltä pitäisi ottaa kissat pois. Sellaista eläintä ei ole olemassakaan kuin Sisäkissa.
      Ulosko se kissa pitäisi pakottaa vaikka se ei haluaisi?

      Lainaa

    61. Tulos: -4 (22 ääntä)
      Kyllä kissan pitää päästä ulos vapaasti liikkumaan.

      Lainaa

    62. Tulos: -4 (16 ääntä)
      Jimbo: Normikissan nyt ei vaan kuulu olla “seikkailemassa” vapaana yhtään missään muualla kuin kotona neljän seinän sisällä. Ulos sitten hihnan nokassa, niinkuin muutkin lemmikit. On hyvin vastuutonta päästää kissaa (tai muutakaan lemmikkiä) ovesta ulos ilman valvontaa. Siinä voi käydä joko lemmikille tai ihmiselle jotain.
      Niimpä, minusta vapaana olevan kissan saa ottaa itselleen jos haluaa ja kokee, että pystyy tarjoamaan kissalle paremman ja turvallisemman kodin, eikä päästä sitä enää ulos vapaana. Tai ainakin pitäisi ilmottaa eläinkodille, että käyvät hakee kissan. Itsekkäät ihmiset päästää kissojaan vapaaksi ulos yksinään, eivät välitä kissan turvallisuudesta ja siitä mitä kissa tekee mm. linnuille yms. pienille eläimille mitä saa kiinni. Lisäki kissat käy pissalla ja kakalla lasten hiekkalaatikolla, niinku meidän pihassa ja sitten lapset ei voi leikkiä siellä. Kissa ei kuulu suomen luontoon. Mitähän nää kissoja ulos vapaaksi päästävät sanosivat jos koirien omistajat tekis samanlailla? Karanneet kissat on toki eriasia.

      Lainaa

    63. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Jyrki: Ryssä haukkuu läskiksi. Toi kissa ei oo läskiä nähnytkään.
      http://media.riemurasia.net/albumit/m10225/normal_812691628.jpg

      Lainaa

    64. Taskulämmin sarvikuono 27.7.2021 10:04
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Kumiankkainen: Kohta ruvetaan huutokauppaamaan kadonneita lapsiakin. Entä eksyneet turistit? Demantiahouruiset vanhukset?
      Luin "Demaroituneet vanhukset"

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kirpputori, kirppis, kirppari, kissa, kadonnut, karannut, löydetty, kuva