Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ruumis moottoritiellä

Voiko motarille pysähtyä ihan vain vähäksi aikaa käppäilemään?
Ruumis moottoritiellä

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 75 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -138 (294 ääntä)
      Meinasin ensin, että Katjalla olis jotain perää tossa, mutta sitten olikin vain "mut laki :("

      Lainaa

    2. Tulos: +367 (417 ääntä)
      Rip Karvinen

      Lainaa

    3. Tulos: -100 (378 ääntä)
      Meno aika "Oikeutta eläimille".

      Lainaa

    4. Tulos: +316 (370 ääntä)
      "Varmaan olisit näin tehny jos kyseessä ihminen". Paljonpuhuva fraasi.

      Lainaa

    5. totuudensana 1.11.2016 2:08
      Tulos: -450 (580 ääntä)
      Jooh Katja mitäköhän vittua nyt taas. Pls tapa ittes

      Lainaa

    6. Tulos: +548 (588 ääntä)
      Haluaisin nähdä miten Katja ihan vaan nopeasti kipittää motarin poikki. Ja mua niin ärsyttää tollaset tyypit, jotka vaan jankkaa sitä samaa virttä vaikka miten vedenpitävää vasta-argumenttia lyöt pöytään. Tuossakin muistutettiin ihan tieliikennelaista, mutta ei kun "eläinsuojelulaki sanoo että.."

      Lainaa

    7. Tulos: -91 (221 ääntä)
      Raadot tulee tarkastaa, sillä se olisi voinut olla uhanalainen liito-orava :----------------------------D

      Lainaa

    8. Tulos: +362 (406 ääntä)
      On sinällään pelottavaa, että Katjan kaltaiset ihmiset on valmiita juoksemaan moottoritielle vain katsoakseen onko maassa makaava möykky kissa/koira. Nimimerkillä turvallisin mielin liikenteessä.

      Lainaa

    9. TapioRautaWaara 1.11.2016 3:02
      Tulos: +60 (106 ääntä)
      Katja ja katjan laki. Piste.

      Lainaa

    10. jukkapalmu 1.11.2016 3:18
      Tulos: +130 (188 ääntä)
      Laki sanoo ettei moottoritielle saa pysähtyä ilman oikeeta tarvetta ja tuo ei sitä ole.

      Lainaa

    11. Tulos: +174 (210 ääntä)
      On se kumma kun joillakin ei mee perille, vaikka kuinka yritetään selittää...Tai sit Katja on näitä, jotka ei koskaan muuta kantaansa, vaikka olisivat kuinka väärässä.

      Lainaa

    12. Tulos: +295 (313 ääntä)
      Katjalla on taustalla ihan hyvä asia mutta nimenomaan se maalaisjärjen käyttö että ei tuotakaan voi joka tilanteessa toteuttaa, ja se mua raivostuttaa että silti pitää jankuttaa ja jankuttaa "mutku minä olen oikeassa ja kaikki muut väärässä!!" Omaa/toisten henkeä ei saa riskeerata edes ihmisruumiin tai loukkaantuneen ihmisen takia. Siinäkin tapauksessa pitää olla tilannetajua että tietää miten menetellä.

      Lainaa

    13. Tulos: +89 (141 ääntä)
      Olen täysin samaa mieltä että ei missään nimessä saa itse lähteä säntäilemään sinne motarille tai saattaa tulla lisää ruumiita... mutta mikä ihmeen älynväläys on kirjoittaa mahdollisesta raadosta naamakirjaan eikä soittaa poliisille tai eläinvalvojalle tms?

      Lainaa

    14. King Arthur 1.11.2016 5:39
      Tulos: +142 (168 ääntä)
      Mikään katjan siteeraamista pykälistä ei liity tapaukseen "autoilija näkee mahd. kissan moottoritiellä" vaikka sitä lakikirjaa lukisi miten päin. Yhtä hyvin olisi voinut siteerata kauppalakia.

      Lainaa

    15. King Arthur 1.11.2016 5:40
      Tulos: +260 (286 ääntä)
      fhdhfhd: hmmm…..naiset yrittää olla miehiä
      Olisko joku jolle sä voisit jutella näistä sun peloista?

      Lainaa

    16. Tulos: +83 (155 ääntä)
      fhdhfhd: hmmm…..naiset yrittää olla miehiä
      Ja vain Katja onnistui

      Lainaa

    17. Tulos: -143 (177 ääntä)
      Toi nyt ole ongelma eikä mikään jos rampin kohdille jäänyt. Ne on sen verran leveitä, että huoletta voi vetää tiensivuun ja laittaa hätävilkut päälle. Kuinkas sitten toimitaan,jos vaikka auto menee paskaks keskellä motaria? Lähdetään taakse työntämään, että ei varmaan pyaähdytä motarille ja tule sakkoja.

      Lainaa

    18. Tulos: -52 (94 ääntä)
      Löytyyköhän laista sellainen pykälä mikä oikeuttaisi vaijentamaan Katjan keinoja kaihtamatta?

      Lainaa

    19. Tulos: +46 (54 ääntä)
      Katja juuri kertoi mitä laki sanoo ja se on laki, mitä mitä Katja sanoi. Ymmärsittekö nyt, LAKI!

      Lainaa

    20. Paremmin tietäjä 1.11.2016 7:03
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Samaisella motarilla nähty auto pysähtyneenä ja joku tien poskessa. Syy näytti olevan pullonkeräys. Tuli melkein heti poliisiauto vastaan, eli joku oli jo ehkä soittanut tai sitten muuten olivat siellä päin, onneksi pääsin jahkailusta tuon takia luonnollisesti eroon. Mutta raatojen takia en soittele. Kettuja, supeja yms. on tänä vuonna ollut raatoina ollutkin poikkeuksellisen paljon-

      Lainaa

    21. Niimpäniin 1.11.2016 7:12
      Tulos: +65 (71 ääntä)
      Ei taida Katja olla paljoa Kuopion torin laidalta ulos poiketa koettamaan , miltä siellä moottoritien varressa oleminen tuntuu. On meinaan aika vittumainen tunne kun jengi pyyhkii 100 Km/h ohi. Puhumattakaan pimeästä, ilman näkyviä vaatteita ja vilkkuja.

      Lainaa

    22. Tulos: +113 (115 ääntä)
      Jos se kissa tai koira tai mikälie pieneläin kolahtaa moottoritienopeuksilla etupuskuriin, ei se siitä selviä.

      Lainaa

    23. Tulos: +118 (130 ääntä)
      hmm: Toi nyt ole ongelma eikä mikään jos rampin kohdille jäänyt. Ne on sen verran leveitä, että huoletta voi vetää tiensivuun ja laittaa hätävilkut päälle. Kuinkas sitten toimitaan,jos vaikka auto menee paskaks keskellä motaria? Lähdetään taakse työntämään, että ei varmaan pyaähdytä motarille ja tule sakkoja.
      Et varmaankaan ole tosissasi, mutta kommentoin silti. Täällä Kaakkois-Suomessa näkyy aika paljon noita hätävilkkujen käyttäjiä. Yksikään ramppi ei ole niin leveä, ettei niihin pysähtyneet autot aiheuta vähintään hankaluuksia, jos ei sitten vaaraa. Ja ihan vain tiedoksi, on pikkuisen eri juttu pysähtyä katsomaan raatoa kuin pysähtyä auton rikkoontumisen tai vaikka sairauskohtauksen vuoksi.

      Lainaa

    24. Tulos: +69 (75 ääntä)
      Voi luojan tähden. Eiköhän se elukka ole ihan varmasti raato, jos on moottoritiellä jäänyt alle.

      Lainaa

    25. Tulos: +24 (122 ääntä)
      Todellä kylmää jäädä vänkäämään vaan jostain laeista ja siitä, kuka on oikeassa. Ketään ei tainnut lopulta kiinnostaa se eläin, joka ehkä menetti henkensä ja joka oli luultavasti jollekulle hyvin tärkeä. Suunnattoman rakas kissani katosi muutama kuukausi sitten, ja on raastavaa, kun ei tiedä, mitä tapahtui. Ajatus auton alle jääneestä eläimestä makaamassa surkeana pikku myttynä jossain tiellä tuntuu siis itsestäni just nyt erityisen pahalta. :(

      Lainaa

    26. Tulos: +78 (82 ääntä)
      Katja siteeraa ensin lakia koskien luonnonvaraisten (= ei kotieläimien, mitä tuo valjaat päällä ollut elukka kai oli) eläinten auttamiseen liittyen, sitten lakia tienpidon autojen erikoistapauksien pysähtymisoikeuksista. Onneksi hän on lain asiantuntija.

      Lainaa

    27. Tulos: +106 (116 ääntä)
      Jepjoo: Löytyyköhän laista sellainen pykälä mikä oikeuttaisi vaijentamaan Katjan keinoja kaihtamatta?
      Löytyy, mutta valitettavasti kyseinen pykälä on samalla todella kova sellaisia kohtaan, jotka kirjoittavat "vaijentamaan".

      Lainaa

    28. Tulos: +127 (129 ääntä)
      Aloittajaa nimenomaan kiinnosti sen verran kuin on mahdollista. Pieni punaruskea eläin jolla pinkit valjaat on jo hyvä tuntomerkki. Eläintä ei voi auttaa, mutta omistajalle tieto on parempi kuin se, etei koskaan kulisi kuinka eläimen kävi.

      Lainaa

    29. Tulos: +46 (50 ääntä)
      Luin tästä fb ryhmässä version (varmaan laitettu useampaan ryhmään sama), jossa arveltiin että kyseessä olisi voinut olla jänis tmv, ja mahdolliset pinkit valjaat sisälmykset ulkona :o

      Lainaa

    30. Tulos: -115 (137 ääntä)
      Missäkön Saksan autobaanalla nää kommentoijat yleesä kaahailee? Ihan mehuissa kun kyseessä on oikeen ¡¡¡MOOTTORITIE!!! Siellähän autot voi ajaa vaikka satasta, hui! Hätävilkkupäälle, auto pientareelle 20 sekunniksi ja matka jatkuu. Ei tarvitse hyppiä keskellä tietä eikä heittäytyä kenenkään puskuriin.

      Lainaa

    31. Tulos: +9 (29 ääntä)
      Voi elämä... Ei kellään näillä maalaisjärjen jättiläisillä käynyt mielessä että soitto poliisille niin he kyllä tarkistavat tilanteen.

      Lainaa

    32. Tulos: +37 (53 ääntä)
      Trafille ois tässä seuraava liikennekamppanja. Miten säästytään Katjan kaltaisten idioottien tekemiltä onnettomuuksilta?

      Lainaa

    33. Tulos: +37 (67 ääntä)
      nipatin: Meinasin ensin, että Katjalla olis jotain perää tossa, mutta sitten olikin vain “mut laki :(”
      Ei ole. Jos lintu on vaikka sähkötolpassa huonossa kunnossa niin ei sinne kellään ole mitään asiaa kiivetä, paitsi ihmisellä jolla on siihen koulutus. Vaikka ne eläimet on kivoja niin joku järki pitää olla. Minkään ketun takia aleta 120 pätkälle vetämään autoa tien sivuun ja hypitä kaistoilla koska söpö eläin ihkuu.

      Lainaa

    34. tinakenkä 1.11.2016 9:37
      Tulos: +84 (94 ääntä)
      hmm: Toi nyt ole ongelma eikä mikään jos rampin kohdille jäänyt. Ne on sen verran leveitä, että huoletta voi vetää tiensivuun ja laittaa hätävilkut päälle. Kuinkas sitten toimitaan,jos vaikka auto menee paskaks keskellä motaria? Lähdetään taakse työntämään, että ei varmaan pyaähdytä motarille ja tule sakkoja.
      Joo, mutta muista työntää yli 80 km/h ettet saa siitä sitten myös sakkoja! Ja sairaskohtauksen takia ajelet vaan halvaantuneena nätisti seuraavalle rampille ja siitä ulos, sitten saat pysähtyä! Tai sitten vaan käytetään sitä kuuluisaa järkeä?! Poliisi: Mitä te täällä vaarannate liikennettä motarin reunalla?! Sinä: Mutta herra poliisi, autostani katkesi jakohihna ja minulla taitaa olla infarkti päällä, en pysty liikuttamaan vasenta puolta kehostani. Poliisi: Lässynlää, tässä sakko ja työnnätte tuon koslan saman tien pois tai minä pidätän teidät. Sinä: Mutta poliisi... Poliisi: Turpa kiinni ja työntämään siitä, motarille ei pysähdytä!

      Lainaa

    35. Tulos: +56 (60 ääntä)
      Ööö: On sinällään pelottavaa, että Katjan kaltaiset ihmiset on valmiita juoksemaan moottoritielle vain katsoakseen onko maassa makaava möykky kissa/koira. Nimimerkillä turvallisin mielin liikenteessä.
      Ei se sinne ryntäis. Jankkaa vaan kun ei osaa myöntää olleensa väärässä.

      Lainaa

    36. Tulos: +5 (41 ääntä)
      Taisi olla Katjan aivot siellä motarilla. Korjaan, ei sittenkään: Katjan aivot ovat niin pienet ettei niitä motarin laidasta erottaisi.

      Lainaa

    37. Tulos: +66 (72 ääntä)
      Kirsi: Olen täysin samaa mieltä että ei missään nimessä saa itse lähteä säntäilemään sinne motarille tai saattaa tulla lisää ruumiita… mutta mikä ihmeen älynväläys on kirjoittaa mahdollisesta raadosta naamakirjaan eikä soittaa poliisille tai eläinvalvojalle tms?
      Vaikka siksi, että pikku Mussen omistajat saattavat haluta tietää mitä kadonneelle lemmikille on tapahtunut. Missään ei sen lisäksi mainita, onko myös hätäkeskukseen soitettu.

      Lainaa

    38. Tulos: -21 (75 ääntä)
      Joistain on toimimaan onnettomuustilanteessa ja lopuista taas ei. Olen pysäyttänyt liikenteen Lahden moottoritiellä Helsingin Viikistä vähän keskustaan päin marraskuisella pilkkopimeällä ja vesisateessa, kun kaksi edellä ajanutta kolautti kyljittäin yhteen. Se kuuluu yleiseen auttamisvelvollisuuteen ja kansalaisen vastuuseen. Auto reunaan, hätävilkut päälle kaikkiin autoihin, varoituskolmiot sadan metrin päähän taakse ja sitten antamaan ensiapua. Kännyköitä ei tuolloin 1980-luvun lopussa ollut kellään, joten piti pysäyttää HKL:n bussi ja pyytää kuskia soittamaan hätäkeskukseen liikenteenohjauskeskuksen kautta radiopuhelimella. Kuolleet eläimet motarin pientareella ovat valitettavan yleinen näky, ja eläimen omistajalla on iso vastuu siinä, päästääkö mustin tai mirrin irrallaan ulos. Itse en päästäisi, meillä kissut kulkevat vain taluttimissa ulkona, vaikka asumme maalla. Omistaja on vastuussa sekä elikosta että sen tekemisistä (eläinsuojelulaki ja järjestyslaki). Jos eläin on hengissä, se liikkuu. Jos eläin kituu, se pitää lopettaa. Luulisi intin käyneiden tietävän, miten se tapahtuu, itse joudun naisena tappamaan kituvat eläimet lapiolla. Kaula katki tai pää murskaksi, tilanteen mukaan. Auton takakontissa on aina vähintään lumilapio. Teurastuspistoolia en ikävä kyllä omista, tai oikeastaan hyvä niin, sillä saattaisi tulla mieliteko lopettaa kaikki tunaritkin, jotka eivät osaa tehdä mitä pitää.

      Lainaa

    39. Tulos: -43 (57 ääntä)
      Paremmin tietäjä: Samaisella motarilla nähty auto pysähtyneenä ja joku tien poskessa. Syy näytti olevan pullonkeräys. Tuli melkein heti poliisiauto vastaan, eli joku oli jo ehkä soittanut tai sitten muuten olivat siellä päin, onneksi pääsin jahkailusta tuon takia luonnollisesti eroon. Mutta raatojen takia en soittele. Kettuja, supeja yms. on tänä vuonna ollut raatoina ollutkin poikkeuksellisen paljon-
      Miten poliisiauto voi tulla motarilla vastaan?

      Lainaa

    40. Tulos: +23 (37 ääntä)
      Alogos: Todellä kylmää jäädä vänkäämään vaan jostain laeista ja siitä, kuka on oikeassa. Ketään ei tainnut lopulta kiinnostaa se eläin, joka ehkä menetti henkensä ja joka oli luultavasti jollekulle hyvin tärkeä. Suunnattoman rakas kissani katosi muutama kuukausi sitten, ja on raastavaa, kun ei tiedä, mitä tapahtui. Ajatus auton alle jääneestä eläimestä makaamassa surkeana pikku myttynä jossain tiellä tuntuu siis itsestäni just nyt erityisen pahalta.
      Alogos: Otan osaa. Oma kissani lähti eilen karkuun -luojan kiitos osasi itse kotiin, mutta pari tuntia olin aika jäässä (lähellä on vilkas moottoritie, olisi voinut käydä pahasti). Ei pitäisi jankata eikä pysähdellä moottoritielle, mutta en kyllä myöskään ymmärrä miksi nykyään kaikki mahdollinen pitää ensimmäiseksi postittaa Faceen. Miten soitto sopivalle viranomaiselle (en tiedä kuka vastaa tielle jääneistä eläimistä mutta kun itse löysin vahingoittuneen linnun, pieni googlauskierros ja pari soittoa selvittivät kenelle pitää soittaa että keräävät sen hoitoon, ei se niin vaikeaa ole).

      Lainaa

    41. Tulos: +31 (33 ääntä)
      Tässäkin ketjussa on se tieto, että kyseessä saattoi olla myös joku metsäneläin, jolla oli suolet ulkona. Sitä ei vaan ole tässä kuvakaappauksessa.

      Lainaa

    42. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Se oli muuten supi joka siihen oli kuollut..

      Lainaa

    43. Tulos: -35 (43 ääntä)
      Hiphei: Et varmaankaan ole tosissasi, mutta kommentoin silti. Täällä Kaakkois-Suomessa näkyy aika paljon noita hätävilkkujen käyttäjiä. Yksikään ramppi ei ole niin leveä, ettei niihin pysähtyneet autot aiheuta vähintään hankaluuksia, jos ei sitten vaaraa. Ja ihan vain tiedoksi, on pikkuisen eri juttu pysähtyä katsomaan raatoa kuin pysähtyä auton rikkoontumisen tai vaikka sairauskohtauksen vuoksi.
      Kerropa siis minulle miten poliisin pysäköinti moottoritielle on turvallisempaa kuin hätävilkut päällä olevan normaalijonnen.Toki poliisin hätävilkkuihin suhtaudutaan hieman vakavammin, mutta tällöin kyse on kuskien välinpitämättömyydestä ei pysähtyjän. Myös motarin laidalta roskien kerääjä aiheuttaa siis vaaratilanteita. Kumpi on moraalisemmin oikein pysähtyä keräämään tupakkaaski duunin varjolla vai tarkastaa hengittääkö valjaissa oleva mahdollinen koira.

      Lainaa

    44. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Mistäs asti se kissa tai koira on ollut luonnonvarainen eläin...?

      Lainaa

    45. Tulos: +56 (58 ääntä)
      hmm: Kerropa siis minulle miten poliisin pysäköinti moottoritielle on turvallisempaa kuin hätävilkut päällä olevan normaalijonnen.Toki poliisin hätävilkkuihin suhtaudutaan hieman vakavammin, mutta tällöin kyse on kuskien välinpitämättömyydestä ei pysähtyjän. Myös motarin laidalta roskien kerääjä aiheuttaa siis vaaratilanteita. Kumpi on moraalisemmin oikein pysähtyä keräämään tupakkaaski duunin varjolla vai tarkastaa hengittääkö valjaissa oleva mahdollinen koira.
      Poliisiauton vilkut näkyvät yleensä huomattavasti paremmin ja poliisin varusteista löytyy myös heijastinliivi, joka auttaa aika paljon. Nykyäänhän vaatii erikoisluvan, että saa mennä keräämään roskia motarin keskiviheriöltä tai reunoilta. Ei sinne voi mitään kesähessua lähettää.

      Lainaa

    46. Tulos: +20 (22 ääntä)
      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliisi-moottoritielle-ei-saa-pysahtya-edes-katsomaan-polloa/1865874

      Lainaa

    47. Tulos: -22 (36 ääntä)
      Kurppa: Ja vain Katja onnistui
      ei onnistunut. miehiä olis koko raato kiinnostanu.saati pysähtyminen. jos nyt kuitenkinolisi,joku olisi käskeny painumaan v''''ttuun täyttämästä internettiä turhalla lässytyksellä.

      Lainaa

    48. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Grrrrrr: Jos eläin kituu, se pitää lopettaa. Luulisi intin käyneiden tietävän, miten se tapahtuu,
      Onko sinulla jotain perustelua miksi armeijan käyneet sen erityisesti tietäisi?

      Lainaa

    49. Tulos: +45 (49 ääntä)
      riesa: Miten poliisiauto voi tulla motarilla vastaan?
      Onko teilläpäin vain yksikaistaisia moottoriteitä? Pitää ajaa kiertoreittiä että pääsee takaisin? Itse oon törmännyt vain sellasiin missä on kaistat sekä meno- että paluusuuntiin.

      Lainaa

    50. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Ymmärrän Katjaa siinä mielessä että minullekin tulee tajuton surku aina kun näen ajaessa yliajetun eläimen tiellä, vaan enpä kyllä motarille kuitenkaan pysähtyisi. Kaupunkiin tai vähemmän liikennöidylle maantielle ehkä.

      Lainaa

    51. Tulos: +23 (39 ääntä)
      Eniten tässä kommenttiketjussa häiritsee se, miten monen mielestä tästä pitäisi soittaa hätänumeroon. Toimivatko ihmiset oikeasti näin tai onko oletuksena, että näin toimitaan? "112, mikä on hätätilanne?" "Ajan tässä motarilla ja tuossa oli äsken liittymän 32 vieressä eläimen raato. Ehkä kissa tai koira." "Selvä, lähetämme heti ambulanssin." Poliisille voi toki ilmoittaa, jos itse törmää lemmikkiin (+ tuolloin on syy pysähtyäkin motarilla), mutta ei 112 pidä alkaa veivata sen takia, että näkee kuolleen eläimen tien varressa. Nimenomaan FB-ryhmät on tällaista ilmoittelua varten.

      Lainaa

    52. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Ei soitetakaan häkeen, jos tietää että kyseessä on raato. Jos taas on syytä epäillä onko eläin vielä hengissä ja kituu siellä (ja voisi liikkeelle lähtiessään aiheuttaa vaaratilanteen liikenteessä) niin soitto häkeen on nimenomaan oikea ratkaisu. Ei FB-ryhmissä huutelu paljon auta, kun ei sitä eläimen kuntoa ja mahdollista auttamista tai siirtoa voi mennä kukaan muu tekemään kuin viranomaiset! Poliisille ei muuten ole, ainakaan kaikkialla, omaa ilmoitusnumeroa vaan häke on ainoa keino, jolla yhteyden poliisiin puhelimitse saa. Itsekin olen joutunut soittamaan häkeen mm. suuresta koirasta irtaallan rappukäytävässä yöllä. Olisi voinut käydä jonkun humalassa kotiinpyrkivän kimppuun pimeässä ja pelottavassa ympäristössä. Oli muuten hauska se poliisisetä, jonka piti tehtävä hoitaa, häntä pelotti se koira vissiin emennän kuin minua ;)

      Lainaa

    53. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Grrrrrr: Joistain on toimimaan onnettomuustilanteessa ja lopuista taas ei. Olen pysäyttänyt liikenteen Lahden moottoritiellä Helsingin Viikistä vähän keskustaan päin marraskuisella pilkkopimeällä ja vesisateessa ---
      Wau, sankari. Ajatelkaa, meistä kaikista ei vaan ole toimimaan! Kyllä kuule tässä tulee näytön paikka mistä kukin on tehty. .... Miten EN yllättynyt, että tarinan mukaan tuolloin elettiin iloista 1980-lukua. Nostan hattua tästä tunnustuksesta.

      Lainaa

    54. Tulos: +8 (32 ääntä)
      Joiltakin siinä suuressa eläinrakkaudessansa katoaa järki näköjään ihan täydellisesti pelistä. "Kissi tuolla!" "krash kaboom!" Seuraavana päivänä sanomalehdessä: "Nainen aiheutti ketjukolarin moottoritiellä ruuhka-aikaan aiheuttaen 12 ihmisen kuoleman, 32 ihmisen vammautumisen ja 3 koiraa jouduttiin lopettamaan."

      Lainaa

    55. Tulos: +23 (27 ääntä)
      totuudensana: Jooh Katja mitäköhän vittua nyt taas. Pls tapa ittes
      Vaikka olisimiten idiootti juttu kyseessä, niin ei mitenkään asiallinen kommentti sinultakaan. Tiedäthän, että vastaavan takia ihmisiä on oikeasti päättänyt päivänsä. On joskus hyvin pienestä kiinni ihmisen elämä...

      Lainaa

    56. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Paras osuus tästä on jätetty pois. Lemmikki oli oikeasti rusakko ja "valjaat" oli ne suolet. Eli huutoa taas tyhjästä nyhjästy :'D

      Lainaa

    57. King Arthur 2.11.2016 12:08
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      jj: Ei ole. Jos lintu on vaikka sähkötolpassa huonossa kunnossa niin ei sinne kellään ole mitään asiaa kiivetä, paitsi ihmisellä jolla on siihen koulutus. Vaikka ne eläimet on kivoja niin joku järki pitää olla. Minkään ketun takia aleta 120 pätkälle vetämään autoa tien sivuun ja hypitä kaistoilla koska söpö eläin ihkuu.
      Joo, ei kiivetä sähkötolppaan eikä pysäytellä motarille. Mutta aika elämästä vieraantunut olet sinäkin jos luulet että eläimiä pelastetaan koska ne on söpöjä.

      Lainaa

    58. King Arthur 2.11.2016 12:34
      Tulos: +17 (37 ääntä)
      Grrrrrr: Joistain on toimimaan onnettomuustilanteessa ja lopuista taas ei. Olen pysäyttänyt liikenteen Lahden moottoritiellä Helsingin Viikistä vähän keskustaan päin marraskuisella pilkkopimeällä ja vesisateessa, kun kaksi edellä ajanutta kolautti kyljittäin yhteen. Se kuuluu yleiseen auttamisvelvollisuuteen ja kansalaisen vastuuseen. Auto reunaan, hätävilkut päälle kaikkiin autoihin, varoituskolmiot sadan metrin päähän taakse ja sitten antamaan ensiapua. Kännyköitä ei tuolloin 1980-luvun lopussa ollut kellään, joten piti pysäyttää HKL:n bussi ja pyytää kuskia soittamaan hätäkeskukseen liikenteenohjauskeskuksen kautta radiopuhelimella. Kuolleet eläimet motarin pientareella ovat valitettavan yleinen näky, ja eläimen omistajalla on iso vastuu siinä, päästääkö mustin tai mirrin irrallaan ulos. Itse en päästäisi, meillä kissut kulkevat vain taluttimissa ulkona, vaikka asumme maalla. Omistaja on vastuussa sekä elikosta että sen tekemisistä (eläinsuojelulaki ja järjestyslaki). Jos eläin on hengissä, se liikkuu. Jos eläin kituu, se pitää lopettaa. Luulisi intin käyneiden tietävän, miten se tapahtuu, itse joudun naisena tappamaan kituvat eläimet lapiolla. Kaula katki tai pää murskaksi, tilanteen mukaan. Auton takakontissa on aina vähintään lumilapio. Teurastuspistoolia en ikävä kyllä omista, tai oikeastaan hyvä niin, sillä saattaisi tulla mieliteko lopettaa kaikki tunaritkin, jotka eivät osaa tehdä mitä pitää.
      Asiaan liittymätön sankariteko 80-luvulta, hinku lopettaa väärässä olevat kanssaihmiset ja inttikin on käyty joten kyllä kaikki asiat tiedetään. Tässä olis jo sketsihahmon aineksia. "Ikääntyvä suomalainen Mies"

      Lainaa

    59. King Arthur 2.11.2016 12:35
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      King Arthur: Asiaan liittymätön sankariteko 80-luvulta, hinku lopettaa väärässä olevat kanssaihmiset ja inttikin on käyty joten kyllä kaikki asiat tiedetään. Tässä olis jo sketsihahmon aineksia. “Ikääntyvä suomalainen Mies”
      Eikun sori, "Ikääntyvä suomalainen Nainen". En lukenut kunnolla horinoitasi.

      Lainaa

    60. Tulos: +5 (11 ääntä)
      Katja on idiootti.

      Lainaa

    61. Tulos: -24 (32 ääntä)
      Mari: On se kumma kun joillakin ei mee perille, vaikka kuinka yritetään selittää…Tai sit Katja on näitä, jotka ei koskaan muuta kantaansa, vaikka olisivat kuinka väärässä.
      Vähän niinkuin sinisilmäiset suvaitsevaiset.

      Lainaa

    62. Tulos: +9 (19 ääntä)
      Ööö: On sinällään pelottavaa, että Katjan kaltaiset ihmiset on valmiita juoksemaan moottoritielle vain katsoakseen onko maassa makaava möykky kissa/koira. Nimimerkillä turvallisin mielin liikenteessä.
      Mun vanhempien koira karkas motarille valjaista, (me oltiin kyllä kävelykadulla, mutta säikähti jotain ja lähti juoksee) ja ihan tasan tarkkaan lähdin juoksee silleen että saan koiran turvallisesti tien toiselle puolelle (kun ei se näyttäny takasinkaa kääntyvän vaikka kuinka kutsuin ja juoksin toiseen suuntaan aluks) siinä sitten juostiin molemmat peräkkäin motarilla. Kummallekkaan ei onneks sattunu mitään, koira on vielä ilosena monta vuotta eläny. Sanokoon laki mitä sanoo mutta kyllä pelastan rakkaan lemmikkini jos vaan voin.

      Lainaa

    63. Tulos: -10 (14 ääntä)
      Perus koiraihminen.

      Lainaa

    64. Tulos: +16 (20 ääntä)
      ookoo: Mun vanhempien koira karkas motarille valjaista, (me oltiin kyllä kävelykadulla, mutta säikähti jotain ja lähti juoksee) ja ihan tasan tarkkaan lähdin juoksee silleen että saan koiran turvallisesti tien toiselle puolelle (kun ei se näyttäny takasinkaa kääntyvän vaikka kuinka kutsuin ja juoksin toiseen suuntaan aluks) siinä sitten juostiin molemmat peräkkäin motarilla. Kummallekkaan ei onneks sattunu mitään, koira on vielä ilosena monta vuotta eläny. Sanokoon laki mitä sanoo mutta kyllä pelastan rakkaan lemmikkini jos vaan voin.
      Joo mutta tossahan nimenomaan puhuttiin raadosta, kyllähän mäkin lähtisin oman lemmikin perään tielle juoksemaan eikä kellään ole siihen mitään sanomista mutta en minkään raadon takia ala vaarantamaan itseäni/liikennettä

      Lainaa

    65. Tulos: +16 (20 ääntä)
      riesa: Miten poliisiauto voi tulla motarilla vastaan?
      Aja vaikka vastaantulijoiden kaistaa niin saat varmasti nopeasti poliisin tulemaan motarilla vastaan

      Lainaa

    66. Paremmin tietäjä 3.11.2016 6:09
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      riesa: Miten poliisiauto voi tulla motarilla vastaan?
      Miksei voisi? Siellä vastaantulijoiden kaistalla, niinkuin vastaantulijat yleensä.

      Lainaa

    67. Hassu-Hessu 4.11.2016 0:02
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Pakko oli käydä tarkistamassa kun lähellä asun. Ei näkynyt kissaa eikä Katjaa pomppimassa motarilla :( yksi supikoiran raato siellä kyllä pötkötti. Nyt petosen torille pirin hakuun koska petonen mainittu! \O/

      Lainaa

    68. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Siis aloittajan mukaanhan kyseessä oli "auton alle jäänyt kissa tai koira, pinkit valjaat päällä". Hän ei maininnut mitään "raatoa". Eläin on ihan hyvin voinu olla loukkaantunut. Tekstistä ei ilmennyt, oliko eläin pientareella vai keskellä tietä, Petosen rampissa. Siis rampissa, eikä motarilla. ois ainakin pitänyt soittaa häkelle, poliisi tai palomies olisi käynyt tarkistamassa. Heille kuuluu eläinsuojelutehtävät. Meillä päin ainakin.

      Lainaa

    69. Tulos: -9 (21 ääntä)
      Suomessa moottoritie on yleensä joku kinttupolku jossa ympärillä on pientaretta vaikka muille jakaa ja autoja tulee joskus ja jouluna. Ylipäätään ihmiset noudattaa liikennesääntöjä sokeasti ja lukee sitä autokouluopasta kuin piru raamattua eikä voi joustaa yhtään missään tilanteessa, puree vaan hampaat yhteen ja jupisee: "minulla on oikeus". Kaikille teille, joille jossain satasen rajoitusalueella pientarelle parkkeerattu auto tuottaisi ylitsepääsemätöntä haittaa ja pakottavaa tarvetta ajaa jonkun yli, esitän vahvan suosituksen olla tarttumatta rattiin kun poistutte pohjolasta. Oikeesti, muualla maailmassa saattaa olla jopa liikennettä, ja kukapa siitä nyt selviäisi?

      Lainaa

    70. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Näin siinä käy, kun pysähtyy selvittelemään asioita: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kahdeksan-auton-kolarisuma-helsingissa-nelja-viety-sairaalaan/6153870

      Lainaa

    71. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Ajelin joskus pimeään aikaan kehä kolmosta nopeusrajoituksen sallimaa satasta, kun yhtäkkiä edestä vilahti lauma ihmisiä. Teinit olivat ilmeisesti päättäneet oikaista tien poikki bussipysäkille. Säikähdin aivan älyttömästi, kun yhtäkkiä tiellä näkyi liikkuvia hahmoja. Toivon todella, että teinit säikähtivät vähintään yhtä kovin eivätkä enää hypi kehäteillä tai motareilla, sillä minulla autoilijana ei olisi ollut pienintäkään mahdollisuutta jarruttaa tai väistää enää siinä vaiheessa, kun havaitsin ilmeisesti vielä ilman heijastinta tiellä juoksevat teinit. Älkää siis hyvät ihmiset hyppikö motareille ettei käy hullusti.

      Lainaa

    72. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Ei kannata poroa pienemmän eläimen takia edes tehdä väistöliikettä kun siinä käy äkkiä huonosti. Eihän niitä elukoita kukaan tahallaan tapa.

      Lainaa

    73. Tulos: -1 (9 ääntä)
      tiedoks Katjalle että varmistin että se on kuollut,losautin yhdistelmällä yli...

      Lainaa

    74. Keskustelun hengessä 27.11.2016 6:05
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      "...luonnonvaraista eläintä on pyrittävä auttamaan..." Ja pinkit oli valjaat. Ei mulla oikeastaan muuta.

      Lainaa

    75. Tulos: -7 (13 ääntä)
      Noilla samoilla argumenteillahan ei ihmistäkään saisi pysähtyä auttamaan? :D Eli jos joku henkitoreissaan makaa motarin laidalla niin ei saa mennä auttamaan, koska laki sanoo niin...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ruumis, koira, raato, moottoritie, motari, laki, onnettomuus

  • Uusimmat

  • Kategoriat