Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kurkistus koiraryhmään, osa 14

Kuinka moni teistä vihaa lemmikkiään?
Kurkistus koiraryhmään, osa 14

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 35 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +678 (814 ääntä)
      Ainahan sitä välillä vimmastuu eläimeensä, mutta jos sitä noin vihaa voisi sen mahdollisesti antaa pois, varsinkin koiran luulisi löytävän uuden kodin

      Lainaa

    2. Tulos: +496 (586 ääntä)
      Siiri oikein kunnon mielensäpahottaja, Juhostaki varmuuden vuoksi ilmotus

      Lainaa

    3. Tulos: +602 (650 ääntä)
      Ylemmälle taholle :D "Jeesus! Kuuletko mua? Siiri tässä!"

      Lainaa

    4. Tulos: +54 (174 ääntä)
      Surulliseksi tulee koiran puolesta. Ihmisistä ei pääse niin helpolla eroon kuin koirasta -apulaan vain ilmoitus niin kyllä joku sille hyvän kodin antaa. On toki pöljää mitään tuosta ruveta urputtamaan, mutta silti koiraa käy sääliksi.

      Lainaa

    5. Tulos: -29 (99 ääntä)
      eikö se suomessa ole kk eikä ss.

      Lainaa

    6. Tulos: +268 (322 ääntä)
      No jos mennään siirin logiikalla, eli jos koira on yhtä tärkeä kuin ihminen niin miksi esimerkiksi koiraa saa kiskoa ulkona kaulaan sidotusta narusta? Törkeä pahoinpitely! Tai miksi niitä saa pitää pitkiäkin aikoja yksin kotona? Vapaudenriisto! Ja itse asiassa tämän logiikan mukaan koko koiran omistaminen on kyseenalaistettava! Eihän ihmisiäkään saa omistaa! Tämä koiranomistaminen on silkkaa orjakauppaa! Joten siiri, jos luet tätä niin seuraavasta sinun postaamastasi koirapäivityksestä lähtee ss ylemmälle taholle!

      Lainaa

    7. Tulos: +146 (166 ääntä)
      Tota alempaa keskustelua ei ois tarvinnu paria kommenttia pidemmälle selata niin ois näkyny sekin, kun Siiri myönsi ettei ole tosissaan. Ja keskustelun aloittajakin kyllä myöhemmin normalisoitui kunhan oli puhkunu suurimmat suutuksensa pois :D

      Lainaa

    8. Tulos: +30 (128 ääntä)
      Hupiukko: No jos mennään siirin logiikalla, eli jos koira on yhtä tärkeä kuin ihminen niin miksi esimerkiksi koiraa saa kiskoa ulkona kaulaan sidotusta narusta? Törkeä pahoinpitely! Tai miksi niitä saa pitää pitkiäkin aikoja yksin kotona? Vapaudenriisto! Ja itse asiassa tämän logiikan mukaan koko koiran omistaminen on kyseenalaistettava! Eihän ihmisiäkään saa omistaa! Tämä koiranomistaminen on silkkaa orjakauppaa! Joten siiri, jos luet tätä niin seuraavasta sinun postaamastasi koirapäivityksestä lähtee ss ylemmälle taholle!
      Minun elämässäni kahvi ja tee ovat yhtä tärkeitä, joten mitä luulet, keitänkö teen kahvinkeittimessä vai haudutanko kahvinmurut teekupissa? Naiset ja miehet ovat ihmiskunnan selvitymiselle yhtä tärkeitä, joten pitääkö miehille alkaa markkinoida terveyssiteitä vai naisille parranajotuotteita? Ei. Se, että jotkin asiat ovat yhtä tärkeitä ei tarkoita, että niitä täytyisi kohdella samalla tavalla. Täten Kalle Virtanen voi olla sitä mieltä, että Liisi Virtanen ja Musti Virtanen ovat hänelle yhtä rakkaita, mutta siitä huolimatta Liisi syö pöydän äärellä ja Musti lattialla. Ihminen on ihminen ja koira on koira, ja molempia tulee kohdella lajikohtaisten tarpeiden mukaan. Siirin mielipiteestä saat olla ihan haluamaasi mieltä, sitä en yritä rajoittaa. Mutta jos aiot takertua asioihin, niin yrittäisit edes takertua niihin oikein.

      Lainaa

    9. Tulos: +27 (37 ääntä)
      gooby: Tota alempaa keskustelua ei ois tarvinnu paria kommenttia pidemmälle selata niin ois näkyny sekin, kun Siiri myönsi ettei ole tosissaan. Ja keskustelun aloittajakin kyllä myöhemmin normalisoitui kunhan oli puhkunu suurimmat suutuksensa pois
      Kyllähän se on noista tässäkin näkyvistä vastauksista aikalailla tulkittavissa. Voisihan tuota "Oon sairas sika." vetää vielä överimmäksikin.

      Lainaa

    10. Tulos: +15 (57 ääntä)
      Kala: Minun elämässäni kahvi ja tee ovat yhtä tärkeitä, joten mitä luulet, keitänkö teen kahvinkeittimessä vai haudutanko kahvinmurut teekupissa? Naiset ja miehet ovat ihmiskunnan selvitymiselle yhtä tärkeitä, joten pitääkö miehille alkaa markkinoida terveyssiteitä vai naisille parranajotuotteita? Ei. Se, että jotkin asiat ovat yhtä tärkeitä ei tarkoita, että niitä täytyisi kohdella samalla tavalla. Täten Kalle Virtanen voi olla sitä mieltä, että Liisi Virtanen ja Musti Virtanen ovat hänelle yhtä rakkaita, mutta siitä huolimatta Liisi syö pöydän äärellä ja Musti lattialla. Ihminen on ihminen ja koira on koira, ja molempia tulee kohdella lajikohtaisten tarpeiden mukaan. Siirin mielipiteestä saat olla ihan haluamaasi mieltä, sitä en yritä rajoittaa. Mutta jos aiot takertua asioihin, niin yrittäisit edes takertua niihin oikein.
      "Ei. Se, että jotkin asiat ovat yhtä tärkeitä ei tarkoita, että niitä täytyisi kohdella samalla tavalla." Kyllä vain miehiä ja naisia pitää kohdella samalla tavalla. Markkinointi on asia erikseen. Joten siinä mielessä esimerkkisi on hieman ontuva. Muuten olen kyllä samaa mieltä että koira on eläin ja ihminen on ihminen.

      Lainaa

    11. Tulos: -30 (100 ääntä)
      Perus koirafanaatikko taas vauhdissa. Jos satut jossain vaikka ohimennenkin mainitsemaan, että koirat on perseestä, on joku koiranpaapoja heti nurkan takana huutelemassa ja vetämässä herneitä nenuun. Kaikki eivät pidä koirista. Opetelkaa elämään sen asian kanssa.

      Lainaa

    12. KlaaraKotko 3.11.2016 9:17
      Tulos: +89 (93 ääntä)
      "Hankkikaa elämä tai vaikka rotukoira" Jahas

      Lainaa

    13. KlaaraKotko 3.11.2016 9:19
      Tulos: -6 (22 ääntä)
      Noh. Miten osa tekstistä jäi. Siirin pitäisi puutta tähänkinkoska eikö kaikki koirat ole samanarvoisia. Äkkiä ilmoitus kaikille tahoille ja varsinkin ylemmälle!! :D

      Lainaa

    14. Identiteettivarkauksista 3.11.2016 9:52
      Tulos: +5 (61 ääntä)
      öhmi: Ainahan sitä välillä vimmastuu eläimeensä, mutta jos sitä noin vihaa voisi sen mahdollisesti antaa pois, varsinkin koiran luulisi löytävän uuden kodin
      Ei kukaan normaali voi eläimelle suuttua. Tuokin idari suuttui itselleen, kun oli niin tyhmä että päästi eläimen karkuun. Useimmat meistä hiilestyvät muille omien virheidensä vuoksi. Näinhän käy mm. avioliitossa: mokailet, petyt itseesi, et etene urallasi, lihot ja sitten keksit, että syypää tähän kaikkeen on puolisosi. Otapa ero, niin ongelmistasi et kuitenkaan eroon pääse.

      Lainaa

    15. Tulos: +22 (34 ääntä)
      Aaaaah, koiraryhmän avohoito-osasto ei petä koskaan. :)

      Lainaa

    16. Tulos: +111 (117 ääntä)
      Identiteettivarkauksista: Ei kukaan normaali voi eläimelle suuttua. Tuokin idari suuttui itselleen, kun oli niin tyhmä että päästi eläimen karkuun. Useimmat meistä hiilestyvät muille omien virheidensä vuoksi. Näinhän käy mm. avioliitossa: mokailet, petyt itseesi, et etene urallasi, lihot ja sitten keksit, että syypää tähän kaikkeen on puolisosi. Otapa ero, niin ongelmistasi et kuitenkaan eroon pääse.
      Kehotan heräämään aamulla kello 4.30 koska kissasi on saanut täydellisen hepulivainoraivarin ja raapinut kasvosi säleiksi koska ulkona tuulee (tai jotain) ja voin kertoa että eläimelle voi suuttua. Eläintä ei pidä ryhtyä rankaisemaan asiasta jota se ei ymmärrä tai jolle se ei mitään voi (kissojen tapauksessa kaikki, koirien kasvatuksesta en mitään tiedä), mutta on mahdollista manata nelijalkainen monisanaisesti alimpaan helvettiin, ja silti kiltisti puhdistaa laatikko, silittää, ja kantaa lisää ruokaa kotiin. Aikuiselle pitää olla mahdollista erottaa tunteet ja toimet, myöntää tunteiden olemassaolo ja silti käyttäytyä rationaalisesti.

      Lainaa

    17. Tulos: +12 (34 ääntä)
      fakta: “Ei. Se, että jotkin asiat ovat yhtä tärkeitä ei tarkoita, että niitä täytyisi kohdella samalla tavalla.” Kyllä vain miehiä ja naisia pitää kohdella samalla tavalla. Markkinointi on asia erikseen. Joten siinä mielessä esimerkkisi on hieman ontuva. Muuten olen kyllä samaa mieltä että koira on eläin ja ihminen on ihminen.
      Minä taas puhun sillä oletuksella, että markkinointi ei ole asia erikseen. Sukupuoliteema tuottaa tässä aiheessa paljonkin hankaluuksia, sillä jostain syystä ihmisten on todella vaikea ymmärtää käsitteiden "samanlainen" ja "samanarvoinen" eroa. Miehet ja naiset ovat samanarvoisia, mutta eivät samanlaisia. Ja nyt tarkoitan tietysti yleisellä tasolla, en joitain tiettyjä yksilöitä.

      Lainaa

    18. Lunalovegood 3.11.2016 11:27
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Onpas tyhmästi pätkäisty tuo ttoinen. Olis avannut tän keskustelun luonteen ja tarkoituksen pari kommenttia edessäin.

      Lainaa

    19. Tulos: +5 (7 ääntä)
      gooby: Tota alempaa keskustelua ei ois tarvinnu paria kommenttia pidemmälle selata niin ois näkyny sekin, kun Siiri myönsi ettei ole tosissaan. Ja keskustelun aloittajakin kyllä myöhemmin normalisoitui kunhan oli puhkunu suurimmat suutuksensa pois
      Täytyy silti toivoa, että myöskään Jenni ei ollut tosissaan...

      Lainaa

    20. Tulos: +30 (40 ääntä)
      Nojaaa: Ylemmälle taholle “Jeesus! Kuuletko mua? Siiri tässä!”
      Jeesus vastaa: "Oota, mun täytyy kysyä Chuck Norrisilta"

      Lainaa

    21. Tulos: +27 (31 ääntä)
      Koira on lain silmissä esine, jolloin laiton uhkaus ei voi siihen kohdistua. Jos koiran omistaja taasen toteuttaisi uhkauksensa olisi tilanne eläinsuojelullinen rikkomus.

      Lainaa

    22. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Miten minua ei jotenkin ihmetytä ettei ihmisiä huvita käydä syvällisiä keskusteluja koiran anaalirauhasista...

      Lainaa

    23. Tulos: -11 (15 ääntä)
      Mikä on mopsi?

      Lainaa

    24. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Jaa-a. Rupesin juuri muistelemaan, että kuinkahan monta kertaa olen uhannut tekeväni rukkaset meidän kissoista. Siis aina kun ovat tehneet jotain typerää. Onneksi eivät ole vielä tehneet rikosilmoitusta laittomasta uhkailusta.

      Lainaa

    25. Tulos: +33 (37 ääntä)
      No minähän olen päivittäin tekemässä kissoistani rukkasia, mutta tossa ne vielä hurisee ku paraskin rukki.

      Lainaa

    26. Tulos: +15 (25 ääntä)
      fakta: “Ei. Se, että jotkin asiat ovat yhtä tärkeitä ei tarkoita, että niitä täytyisi kohdella samalla tavalla.” Kyllä vain miehiä ja naisia pitää kohdella samalla tavalla. Markkinointi on asia erikseen. Joten siinä mielessä esimerkkisi on hieman ontuva. Muuten olen kyllä samaa mieltä että koira on eläin ja ihminen on ihminen.
      Vertaus oli ihan osuva. Miehiä ja naisia ei pidä kohdella samalla tavalla monissa tilanteissa, vaikka markkinointia ei nyt laskettaisikaan mukaan (miksi ihmeessä ei laskettaisi?). Miehiä ei esimerkiksi pidä lähetellä kohdunkaulansyöpäseulontaan tai naisia eturauhastutkimuksiin, siinä missä ihmisiä ei pidä laittaa kaulapantaan ja viedä tokoon ja koiria ei kannata laittaa yliopistoon. Faktahommahan nyt on vaan se, että keskimäärin naiset ja miehet on erilaisia, ja paino on nyt sanalla keskimäärin. Yksilötasolla näilläkin jorinoilla voi heittää vesilintua. Ja jotta tulisi nyt tartuttua joka ikiseen asiaan, niin onhan ihminenkin eläin. Silti kaikkia eläimiä ei tule kohdella samalla tavoin, vaikka kaikki elämä arvokasta onkin.

      Lainaa

    27. Tulos: -15 (35 ääntä)
      Koira yhtä tärkeä kuin ihminen, huoh. Koiraihmiset kunnostautuvat taas..

      Lainaa

    28. Tulos: +26 (40 ääntä)
      pekka: Mikä on mopsi?
      Hemmetin rumaksi ja sairaaksi jalostettu sikaa muistuttava "koira".

      Lainaa

    29. Tulos: -16 (22 ääntä)
      KlaaraKotko: “Hankkikaa elämä tai vaikka rotukoira” Jahas
      Olisin vastannut tuolle, että mulla on sekä elämä, että rotukissa. Pointtisi oli?

      Lainaa

    30. TapioRautaWaara 4.11.2016 15:58
      Tulos: +12 (22 ääntä)
      Itse koirat taitaa olla tässä ryhmässä ainoita fiksuja. Ja teen ilmotuksen itestäni >:(

      Lainaa

    31. Chrysostomus 5.11.2016 12:16
      Tulos: -17 (25 ääntä)
      Koiralla ei ole kuin lihan arvo, sekin lähinnä Kiinassa ja Koreassa.

      Lainaa

    32. Tulos: -6 (8 ääntä)
      Jenni liian selvä provo (tai hakkeroitu). :P Kuka muka menee koirat-ryhmään (tai mihinkään muuhun ryhmään) huutelemaan kuinka ne vihaa sitä asiaa jonka ympärillä ryhmä pyörii? + vielä tunnustaa kuinka "sairas sika" on?

      Lainaa

    33. Tulos: -1 (15 ääntä)
      J: Jaa-a. Rupesin juuri muistelemaan, että kuinkahan monta kertaa olen uhannut tekeväni rukkaset meidän kissoista. Siis aina kun ovat tehneet jotain typerää. Onneksi eivät ole vielä tehneet rikosilmoitusta laittomasta uhkailusta.
      minäkin sanon koirastani että siitä saa rukkaset jne, mutta koskaan en ole toivonut että jäisipä se auton alle, että pääsen siitä eroon. minä heräsin tänään 4:22 kun koirani oli vähän kipeä, mutisin itsekseni, mutta tietysti vein koirani ulos. rakastan silti lemmikkiäni vaikka joskus meneekin hermot. minä sain mokan naisesta kuvan että melkein vihaa lemmikkiään, kun toivoo sille jotain noin pahaa. jos koira olisikin jäänyt auton alle, sitten oitais tuolla itketty miten on julma maailma kun hänen rakas lemmikkinsä jäi auton alle.

      Lainaa

    34. Tulos: -6 (6 ääntä)
      Toivottavasti teki ilmoituksen, ties miten tuokin pitää koiraansa. Parempi se on vaan tarkistaa.

      Lainaa

    35. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Laitettu ylemmälle taholle eli... feissarimokiin?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: koirat, karannut, uhkaus, oikeudet