Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kanipalstan kuulumiset, osa 2

Kani puree minua, minä puren kania.
Kanipalstan kuulumiset, osa 2

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 66 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -260 (528 ääntä)
      Mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä en tykkääää täämmöisetsä vitestiä.

      Lainaa

    2. Yhdistyneet jäniskunnat 13.12.2016 0:50
      Tulos: +8 (40 ääntä)
      Eläinten vallankumous! http://areena.yle.fi/1-3812276

      Lainaa

    3. Tulos: +467 (497 ääntä)
      KANI: Mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä en tykkääää täämmöisetsä vitestiä.
      Jani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.

      Lainaa

    4. Tulos: +593 (695 ääntä)
      En vain kestä noita kirjoituksia, joissa kirjoitetaan eläimen näkökulmasta. Uskon, että Siiri-pupukin kiroaisi, mitä paskaa sen nimissä Sarah kirjoittaa

      Lainaa

    5. Tulos: +430 (524 ääntä)
      Mua kiinnostais näin biologisesta näkökulmasta kuulla miten Sanna on tämän pupun äiti.

      Lainaa

    6. triangelight 13.12.2016 1:46
      Tulos: +416 (454 ääntä)
      Omistajan tyhmyyttä, jos elukka pääsee johtoja syömään.

      Lainaa

    7. Tulos: +418 (454 ääntä)
      Puppelo. PUPPELO.

      Lainaa

    8. Tulos: +184 (218 ääntä)
      noni: Mua kiinnostais näin biologisesta näkökulmasta kuulla miten Sanna on tämän pupun äiti.
      Tiesitkö että jotkut lemmikkien "äidit" viettää äitienpäiviäkin? Siis silloinkin kun ei oikeita lapsia ole.

      Lainaa

    9. Tulos: +357 (385 ääntä)
      Johtoja syövän kissan omistajana voin sanoa, että vaikka noin niinku loogisella tasolla tiedostan että oma vika se oli kun jätin kuulokkeet sellaseen paikkaan missä kissa pääsi ne tuhoamaan... niin kyllä se kuulkaa silti ottaa päähän. Voin kertoa että oon joskus saattanut kyseistä kissaa kutsua rumalla nimellä jos toisellakin, mutta ei se tarkota ettenkö mä siitä tykkäis ihan yhtä paljon johdonsyömisen jälkeenki. Mutta hyvä huomio Sarahilta että eipä se pupu siitä kärsi, vaan nimenomaan Sarah...

      Lainaa

    10. Tulos: +126 (152 ääntä)
      P.S. "Puppelo"? Oikeesti? Pupuli nyt vielä ehkä menee, mutta...

      Lainaa

    11. Tulos: -41 (141 ääntä)
      ÄITI!!!??????????????? Vittu!!!

      Lainaa

    12. hepomiesten tietotoimisto 13.12.2016 5:39
      Tulos: +69 (79 ääntä)
      Lemmikit voi kyllä saada ihan kuolettavatkin tsägärit johtoja järsiessään, joten parempi näin...

      Lainaa

    13. hepomiesten tietotoimisto 13.12.2016 5:45
      Tulos: -20 (146 ääntä)
      Ja kiinnostaisi kieltämättä nähdä Siirin isä. Yksi entinen miesystävä hokee koirilleen näiden tuodessa lelua "Anna isille" ja tekisi aivan todella mieleni joskus kuvata tuo videolle, näyttää ja kysyä sitten, että tajuaako tuo edes sen jälkeen miltä se kuulostaa.

      Lainaa

    14. Tulos: +133 (155 ääntä)
      Juomari: Puppelo. PUPPELO.
      Mun mies on kaksi metriä pitkä bodari. Sen ex-vaimo kutsui sitä Puppeloksi :D

      Lainaa

    15. Tulos: -47 (225 ääntä)
      Minulle ainakin tulee aina paha olo, kun ihmiset puhuvat eläimistä pahasti :( Tiedän, ettei se niitä eläimiä haittaa, mutta itse en vain kestä sitä, kun tiedän niiden sanojen merkityksen. Se on minusta jopa kamalampaa, kun tiedän, että se viaton eläin luulee kaiken olevan normaalisti, koska ei ymmärrä, mitä kamaluuksia omistaja suustaan syytää. Joo joo, tiedän, "enhän minä nyt oikeasti sitä tarkoita, vähänkö olet tyhmä jos luulet, että olen tosissani", mutta ei se muuta sitä, että se tuntuu minusta pahalta. Olen siis täysin samaa mieltä Sarahin kanssa ja olen iloinen siitä, että Sarah osasi ilmaista asiansa näin selkeästi. Joku toinen olisi voinut säikähtää saamastaan verbaalisesta vastustuksesta ja alkaa hätäpäissään sepittää jotain juttuja siitä, miten kani vaistoaa omistajan negatiivisen energian ja kanin auraa sattuu, jotain tällaista mihin hän ei itsekään oikeasti usko. Sarah kuitenkin onnistui pitämään päänsä suorana ja asiansa selvänä, ja osasi vastata suoraan, että tämä häiritsee häntä itseään enemmän kuin eläintä. Kyllä minullakin käy eläinten kanssa vahinkoja ja kyllä, ne harmittavat. Kerran olin vaihtamassa akvaarioon vettä, olin siis juuri tyhjentänyt osan vedestä ja laittanut lootan täyttymään uudestaan, ja täyttymistä odotellessani vein hiiret keittiöön leikkimään. Hiiret kuitenkin keksivät pääsevänsä uunin taakse. Minun piti tietysti ensin keksiä, minne ne olivat livahtaneet, ja sitten onkia ne sieltä pois varmistaakseni, ettei niillä ollut siellä mitään hätää. Juuri kun sain viimeisenkin hiiren takaisin kiinni, kuului makuuhuoneesta ISO lorahdus. Minä tietysti kiiruhdin sinne suurimmalla nopeudellani ja vaihdoin vesiletkun välittömästi täytöstä tyhjennykselle, mutta vahinko oli jo tapahtunut. Puolet lattiasta oli aivan täynnä vettä. Mitä minä tein (sotkun siivoamisen lisäksi)? Haukuinko hiiriäni ei-tosissani? En. Minä rakastan hiiriäni, ymmärrän niiden olevan luonteeltaan uteliaita, enkä voisi ikimaailmassa sanoa niistä pahoja asioita edes silloin, kun olen huonolla päällä, en edes leikilläni. Entä sätinkö itseäni, kun olin ollut niin huolimaton? Kyllä, vähän, ja sitten siirryin elämässä eteenpäin. Jos kerran muutkin lemmikinomistajat tajuavat, että esinevahingot johtuvat omasta huolimattomuudesta eikä eläimen pahuudesta, niin miten heillä voi siitä huolimatta olla mielihalu haukkua eläintä tapahtuneen johdosta? En tajua. En minä yritä väittää, että toisten pitäisi muuttaa omaa toimintaansa minua miellyttääkseen. Tulin vain ilmaisemaan omat ajatukseni tästä asiasta.

      Lainaa

    16. Tulos: +128 (132 ääntä)
      Ymmärrän tuon Kalan näkökulman. Toisaalta ymmärrän myös tuon toisen näkökulman siltä kantilta, että eläin tosiaan ei ymmärrä sanoja. Olen itsekin aika tunteellinen mies. Hätkähdän edelleen huomatessani kaikenlaista kovuutta muissa ihmisissä. Toisaalta olen pakottanut itseni jonkinlaiseen muottiin, etten enää (niinkuin lapsena) pahpotttaisi mieltäni ihan joka jutusta, kun ei suurin osa niin tee. Joskus työpaikalla pomo haukkui tytäryhtiön henkilöstöä ja mielestäni vika oli ihan täysin meidän puolella. Kyvyttömyydessä nähdä heidän kannaltaan asioita. Sanoin pomolle, että nyt oli hyvä tilaisuus pyytää anteeksi ja aloittaa uudestaan nämä tulehtuneet välit heidän kanssaan. Ei kelvannut, vaan firman konkurssiin asti piti vääntää ihan vaan ylpeyden takia.

      Lainaa

    17. Tulos: +5 (79 ääntä)
      Haukun välillä puolisoanikin, jos hän on tehnyt jotain väärin tai ei ole siivonnut sotkujaan. Kukaan ei onneksi puutu siihen. Hänhän on vain ihminen

      Lainaa

    18. Sano ei jeesukselle 13.12.2016 8:55
      Tulos: +8 (44 ääntä)
      Häpeä Jeesus..

      Lainaa

    19. Tulos: +65 (73 ääntä)
      Jeesus: Haukun välillä puolisoanikin, jos hän on tehnyt jotain väärin tai ei ole siivonnut sotkujaan. Kukaan ei onneksi puutu siihen. Hänhän on vain ihminen
      "Väärin" on vaan parisuhdejutuissa vähän niinkun harmaan kaikki sävyt. Joku rupeaa raivoamaan siitä, kun vaikka sukat on (hänen mielestään) väärällä tavalla ripustettu kuivumaan, kun taas toinen ottaa vastaan ihan mitä tahansa, vaikka väkivaltaa puolisoltansa suuttumatta. Kummatkin ääripäät on ulkopuolisen kannalta aika käsittämättömiä asioita.

      Lainaa

    20. Tulos: +43 (53 ääntä)
      Jeesus: Haukun välillä puolisoanikin, jos hän on tehnyt jotain väärin tai ei ole siivonnut sotkujaan. Kukaan ei onneksi puutu siihen. Hänhän on vain ihminen
      Kai tässä kyse oli nyt siitä, että se puoliso pystyy vastaamaan niihin haukkuihin ja ymmärtää sanojen merkityksen, eläin ei.

      Lainaa

    21. Tulos: +20 (78 ääntä)
      Tuleeko tästä nyt ihmiset vs eläimet tappelu jos sanon että tolla logiikalla kuuroa/suomea osaamatonta ihmistä sais myös nimitellä vaikka miksi, kun "eihän se ymmärrä kuitenkaan" Sannasta tulee sellainen kuva että syyttelee ja haukkuu muutenkin muita kun omassa elämässä menee asiat pieleen. Ymmärrän sen että ketuttaa kun kani syö johdot mut eiköhän se johdu tosiaan omistajan huolimattomuudesta eikä siitä että kani on kusipää...

      Lainaa

    22. Mother of Vile Excrement 13.12.2016 10:32
      Tulos: -50 (92 ääntä)
      (hirveen pitkä sepustus) En minä yritä väittää, että toisten pitäisi muuttaa omaa toimintaansa minua miellyttääkseen. Tulin vain ilmaisemaan omat ajatukseni tästä asiasta.
      Surullista. Eikö sulla ole ystäviä tai terapeuttia, joille tilittää?

      Lainaa

    23. Tulos: +59 (85 ääntä)
      Kamoon, kyllä minäkin kutsun välillä omia eläimiäni pikku p*skapäiksi ja vaikka miksi :D Tosin äänen sävy on yleisesti sama kuin kutsusin niitä kullannupuiksi ja vastaavaksi. Eläintähän ei tosiaan kiinnosta pätkän vertaa mitä sanot vaan miten sen sanot. Jos huudan ja raivoan, kuinka ihana ja mahtava koira/kissa jne on. se ei todellakaan ymmärrä, että puhun sille nätisti.

      Lainaa

    24. Tulos: +90 (98 ääntä)
      "Ihan kuule minä kärsin" No pointsit Sarahille siitä, että myönsi asian eikä jäänyt jankkaamaan että puppelo kärsii facebook-kiusaamisesta.

      Lainaa

    25. Jalopuutoukka 13.12.2016 11:27
      Tulos: +40 (62 ääntä)
      Minulla oli joskus kani. Ihan kiva elukka, mutta sen kanssa oli ainaista kilpajuoksua kerätä johdot pois sen ulottuvilta. Parhaani yritin ja eräänä päivänä johtoja metsästäessään se perkeleen rusakko oli tunkenut keittiön kaapin kautta tiskikoneen taakse ja syönyt sitä väärää johtoa. Sulake ja kani paloivat molemmat. Meni sen löytämisessäkin pitkälle seuraavaan päivään.

      Lainaa

    26. Tulos: +54 (70 ääntä)
      Kala: Jos kerran muutkin lemmikinomistajat tajuavat, että esinevahingot johtuvat omasta huolimattomuudesta eikä eläimen pahuudesta, niin miten heillä voi siitä huolimatta olla mielihalu haukkua eläintä tapahtuneen johdosta? En tajua. En minä yritä väittää, että toisten pitäisi muuttaa omaa toimintaansa minua miellyttääkseen. Tulin vain ilmaisemaan omat ajatukseni tästä asiasta.
      Noniin, saan raivareita myös elottomia esineitä kohtaan, vaikkakin olen tietoinen siitä että lautanen ei pudonnut lattialle tahallaan käydäkseen hermoilleni. Läppäri parka on saanut kuulla todella painavat sanat ja aina välillä uhkaan heittää sen ulos ikkunasta. Tiedän ettei se ole kovin järkevää, mutta eipä siitä haittaakaan ole. Kissan kiroan myös tasaisin väliajoin alimpaan helvettiin, joskin rauhallisella äänensävyllä ettei se ymmärrä että olen vihainen. Miestäni tai muita ihmisiä en hauku millään äänensävyllä, he kun ymmärtävät mitä sanon joten siitä olisi vahinkoa. (Eikä koskaan pidä luulla ettei joku kuule tai ymmärrä -ulkomailla kuulee aina välillä kun ihmiset puhuvat vaikka mitä törkeyksiä luullen ettei kukaan suomea ymmärrä, tai vaihtoehtoisesti ettei ulkomaalainen ymmärrä paikallista kieltä -aina käy niin että joku kuitenkin ymmärtää). Mutta annahan olla kun "(sensuroitu) katti (herkempien hermojen säästämiseksi)" sairastui niin eläinlääkäriin mentiin pikanopeudella ja käytettiin kaikki lomasäästöt sen pelastamiseen. Olen kyllä otukseen oikein kiintynyt =7

      Lainaa

    27. Tulos: -5 (9 ääntä)
      joopajoo: Jani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.
      Tuntuu silti olevan viisaimpia suomalaisia!

      Lainaa

    28. Tulos: -14 (70 ääntä)
      Eläinsuojelutaustaisena kyllä ärsyttää nämä lemmikinomistajat jotka hankkivat lemmikin mutteivät vaivaudu ottamaan selvää ihan perusasioita sen pidosta. Johtojen suojaaminen alueella jossa kani on, on niin perusasia kuin olla voi. Samaa sarjaa kuin "koiraa pitää ulkoiluttaa useamman kerran päivässä". Ihmiset kuvittelee että kanit on jotain eläviä pehmoleluja, ja kun paljastuu että ne onkin ihan eläviä, tuntevia eläimiä, niin eläinhän siinä aina eniten kärsii. OOn myös sellainen tiukkapipo että mulle on aika sama haukkuuko joku kusipääksi eläintä vai ihmistä. Molemmissa tilanteissa syyttää jotakuta toista omasta mokasta ja purkaa toista haukkumalla omaa pahaa oloa. Ei se riipu siitä ymmärtääkö toinen vai onko kani tai kieltä osaamaton ulkomaalainen- oma huono käytös on silti omaa huonoa käytöstä. Tietysti ihmiselle joka ymmärtää haukkumisen tulee paha mieli, eläimistä sitä ei tiedä -se tietty tiedetään että eläimet vaistoavat yllättävn paljon. Jos on kuitenkin kiintynyt, niin eikö sitten voisi osoittaa sitä kiintymystä eikä käyttää sitä vain huonon käytöksen silottelemiseen? Miksei vaan voi sanoa että näin kävi ja nyt harmittaa, ja että ensi kerralla olen johtojeni kanssa tarkempi?

      Lainaa

    29. Tulos: -12 (32 ääntä)
      Laittakaapa Sarahin yhteystiedot niin laitan hänelle menemään joululahjaksi T-paidan jossa teksti "MINÄ KÄRSIN"

      Lainaa

    30. Tulos: +22 (34 ääntä)
      Äitini puhuu itsestään "mummona" kun asia koskee lemmikkihamsteriani. Sisko puhuu itsestään "mamina" kun asia koskee hänen hamsteriaan. Onhan se aika.. Eh.. Kummaa käytöstä. Mutta aika harmitonta kuitenkin, ei ne nyt kuitenkaan oikeasti ajattele niitä lapsina ja lapsenlapsina. Kai se kertoo jostain kaipuusta. For the record: En käytä itsestäni nimitystä "isä" vaikka tuollainen huollettava löytyykin.

      Lainaa

    31. Tulos: +31 (53 ääntä)
      Eläimet on eläimiä ja ihmiset ihmisiä. Jos yritettäisiin pitää asiat niin. Se että eläimiä inhimillistetään tyyliin "et voi haukkua kissaasi jos se käyttäytyy huonosti koska se vain tarkoittaa että olet paha ihminen ja teet samoin aivan varmasti myös muille ihmisille" on aika mielisairasta touhua. Tottakai eläimet vituttaa aina välillä. Mutta jos se vitutus purkaantuu sillä tavalla että haukut sitä netissä paskiaiseksi, niin onko maailmanloppu? On ihmisiä jotka ihan oikeasti hakkaavat eläimiä jos ne käyttäytyy "väärin". Sen takia mun on aika vaikea ymmärtää tätä moralisointia parin sanan takia.

      Lainaa

    32. Kauhea ihminen 13.12.2016 14:57
      Tulos: +36 (56 ääntä)
      Mun kissa on kusipäämulkku aina kun se tulee herättään mut liian aikaisin, kun se kävelee näppäimistön yli, kun se hyökkii jalkoihin, kun se tiputtelee tavaroita, kun se varastaa tavaroita ja vie sängyn alle jne. Silti se saa ilman seuraamuksia tehdä noita kaikkia, koska tykkään siitä juuri tuollaisena kusipäämulkkuna. Mutta oon kauhea ihminen ja kissa vaistoaa negatiivista energiaa tai jotain, kun sitä iloisesti tuollaisella kauhealla sanayhdistelmällä kutsun!

      Lainaa

    33. Tulos: +62 (78 ääntä)
      Mother of Vile Excrement: Surullista. Eikö sulla ole ystäviä tai terapeuttia, joille tilittää?
      Hei, olen huomannut, että tulet ihan hirveän monen mokan kommentteihin sanomaan ihmisille, että "ei saa tänne kommentoida tällaista". Kun eräässä mokassa ihmeteltiin, mitä synnytyksessä tapahtuu ja yksi kommentoija tuli kertomaan, mitä synnytyksessä tapahtuu, sinä sanoit, ettei olisi saanut puhua sellaisesta. Kun mokassa naureskeltiin psykiatrisella osastolla kärsivälle ihmiselle ja minä tulin kertomaan, että siellä voi ihan oikeasti olla aivan kamalaa ja traumaattista, tulit sinä sanomaan, että ei saa puhua siitä täällä kommenteissa. Nyt minä puran ajatuksiani mokaan liittyen ja sinulta kuuluu taas tuo sinun vakiovastauksesi, että "tämä on väärä paikka puhua, mene terapiaan ja hanki ystäviä". Tiedän kyllä, etten voi miellyttää kaikkia, ja sinulla on kaikki oikeudet ärsyyntyä toisista ihmisistä, mutta tuota... olen vain miettinyt, että oletko tietoinen siitä, että me toiset ihmiset emme puhu täällä juuri sinulle, ja siten me saatamme joskus puhua myös asioista, joista sinä et ole pyytänyt kuulla? Kommenttikenttä on täällä ihan sitä varten, että ihmiset voivat puhua kaikesta siitä, mitä heille tulee mokasta mieleen. Kukaan yksi ihminen ei voi päättää, mistä täällä saa ja ei saa puhua. Tietysti, jos tänne alkaa ilmaantua jotain laitonta, kuten kansanryhmaa vastaan yllyttämistä tai toimivia pomminrakennusohjeita, niin sitten ylläpito karsii, mutta muuten tämä on vapaa kenttä, jolla ihmiset saavat kommentoida ja keskustella. Kaikki kommentit eivät ehkä kiinnosta juuri sinua, mutta se ei tarkoita, etteivätkö ne voisi kiinnostaa jotakuta toista.

      Lainaa

    34. Sirkku-Liisa 13.12.2016 15:24
      Tulos: +27 (35 ääntä)
      Je suis kani

      Lainaa

    35. Tulos: -2 (18 ääntä)
      Kauhea ihminen: Mun kissa on kusipäämulkku aina kun se tulee herättään mut liian aikaisin, kun se kävelee näppäimistön yli, kun se hyökkii jalkoihin, kun se tiputtelee tavaroita, kun se varastaa tavaroita ja vie sängyn alle jne. Silti se saa ilman seuraamuksia tehdä noita kaikkia, koska tykkään siitä juuri tuollaisena kusipäämulkkuna. Mutta oon kauhea ihminen ja kissa vaistoaa negatiivista energiaa tai jotain, kun sitä iloisesti tuollaisella kauhealla sanayhdistelmällä kutsun!
      Olin aina luullut että ihmiset yleensäkin puhuvat eläimille hölynpolyä kun, no, kuullunymmärryksesä on puutetta. Terry Pratchett jossain kertoo hyveistä "tubso" ja "bissonomy", ja ei meillä koskaan sanota kissaa hyväksi kissaksi, se on "täynnä tubsoa ja bissonomiaa, hyväenteinen ja kerrassaan karvakorvainen". Ehkä sitten vain suhtaudun kieleen kevyesti.

      Lainaa

    36. Tulos: -5 (15 ääntä)
      minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani minäkin olen kani AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111YKSKAKS

      Lainaa

    37. King Arthur 13.12.2016 20:20
      Tulos: +22 (48 ääntä)
      Ymmärrän Sarahia ja olen Kalan kanssa samaa mieltä. Ihan asiallinen reaktio eikä höpöttänyt mitään huuhaata kanin herkästä aurasta/vaistosta. Ei, faceen postaaminen ei vahingoita kania mitenkään ja Tero oli kohtuuton kun yritti väittää että Sarah olisi jotenkin ollut joku eläinsuojeluun ilmoittava hysteerikko. Ei ollut. Itseäni ei häiritse "sanat facessa" vaan se että ihminen on kyvytön asettumaan lemmikkinsä asemaan. Vituttaahan se kun koneessa ei ole johtoa mutta mitäs jätti johdot kanin syötäväksi? Ei, se ei satuta pupua millään lailla kutsua sitä kusipääksi, mutta nostaa minulla punaisen viirin kun joku niin tekee. Koirani oli pentuna nelijalkainen katastrofialue. Jos sen jätti yksin se turhautui ja yleensä osoitti mieltään repimällä roskikse sisällöt ympäri kämppää. Etenkin pentuiässä on tärkeää ettei koira edes pääse oppimaan tuollaista joten tiesin itse olleeni pönttö kun jätin roskiskaapin "tyrkylle", vaikka olinkin kaiken muun tavaran nostanut niin ylös ettei pentu opi syömään niitä. Ei tullut mieleen että koirani on nyt kusipää, se on vain elukka ja sillä on elukan luonto. Ja kyllä, olen suuttunut ja turhautunut koiraani. Kerran kun tulin kotiin, pentu oli kasvanut suureksi ja ovelaksi joten se oli keksinyt miten pääsee tuhoamaan kirjahyllyn sisällön. Lattialla oli syötynä lempikirjani, parhaat DVD:ni, harvinaisia vinyylilevyjen ensipainoksia joista olin maksanut jopa satasia, CD-levyjä ja se saamarin roskis. Ihan piti ovella kääntyä ympäri ja mennä yksin kävelemään vähäksi aikaa etten itsekin kohtelisi koiraa kuin kusipäistä ihmistä. Se. Sehän minua eniten vaivaa näissä "hihhih lemmikkini on kusipää" -jutuissa. Eläimen inhimillistäminen. Se saa kyseenalaistamaan ihmisen ymmärryksen omasta lemmikistään vaikkei olekaan eläinsuojeluasia. Se on vain, noh, kusipäistä.

      Lainaa

    38. King Arthur 13.12.2016 23:01
      Tulos: +37 (41 ääntä)
      Ja kyllä, on OK leikillään hyvällä äänensävyllä kutsua kissaa kusipäämulkuksi. Onhan lemmikit joskus, se on ihan tervettä purkautumista ja vitsailua. Mutta jos oikeasti suuttuu eläimelle koska ei ymmärrä ettei se ole ihminen, siinä on jotain mätää. Ja olen Sarahin kanssa samaa mieltä, ei ap aikonut tehdä kanipaistia. Mielestäni Sarahin viesti oli vain rauhoitteleva "moi, tälleen pupun kuvakulmasta terve", eikä mikään hysteerinen reaktio.

      Lainaa

    39. Tulos: 0 (30 ääntä)
      King Arthur: Ymmärrän Sarahia ja olen Kalan kanssa samaa mieltä. Ihan asiallinen reaktio eikä höpöttänyt mitään huuhaata kanin herkästä aurasta/vaistosta. Ei, faceen postaaminen ei vahingoita kania mitenkään ja Tero oli kohtuuton kun yritti väittää että Sarah olisi jotenkin ollut joku eläinsuojeluun ilmoittava hysteerikko. Ei ollut. Itseäni ei häiritse “sanat facessa” vaan se että ihminen on kyvytön asettumaan lemmikkinsä asemaan. Vituttaahan se kun koneessa ei ole johtoa mutta mitäs jätti johdot kanin syötäväksi? Ei, se ei satuta pupua millään lailla kutsua sitä kusipääksi, mutta nostaa minulla punaisen viirin kun joku niin tekee. Koirani oli pentuna nelijalkainen katastrofialue. Jos sen jätti yksin se turhautui ja yleensä osoitti mieltään repimällä roskikse sisällöt ympäri kämppää. Etenkin pentuiässä on tärkeää ettei koira edes pääse oppimaan tuollaista joten tiesin itse olleeni pönttö kun jätin roskiskaapin “tyrkylle”, vaikka olinkin kaiken muun tavaran nostanut niin ylös ettei pentu opi syömään niitä. Ei tullut mieleen että koirani on nyt kusipää, se on vain elukka ja sillä on elukan luonto. Ja kyllä, olen suuttunut ja turhautunut koiraani. Kerran kun tulin kotiin, pentu oli kasvanut suureksi ja ovelaksi joten se oli keksinyt miten pääsee tuhoamaan kirjahyllyn sisällön. Lattialla oli syötynä lempikirjani, parhaat DVD:ni, harvinaisia vinyylilevyjen ensipainoksia joista olin maksanut jopa satasia, CD-levyjä ja se saamarin roskis. Ihan piti ovella kääntyä ympäri ja mennä yksin kävelemään vähäksi aikaa etten itsekin kohtelisi koiraa kuin kusipäistä ihmistä. Se. Sehän minua eniten vaivaa näissä “hihhih lemmikkini on kusipää” -jutuissa. Eläimen inhimillistäminen. Se saa kyseenalaistamaan ihmisen ymmärryksen omasta lemmikistään vaikkei olekaan eläinsuojeluasia. Se on vain, noh, kusipäistä.
      Hassu juttu, itse kuitenkin harrastat minun silmääni pahimman laatuista inhimillistämistä. Koira ei osaa osoittaa mieltään, ja on todella haitallista kuvitella, että se kykenee niin korkeaan ajatteluun, että edes voisi osoittaa mieltään. Koira on tuollaisessa tilanteessa vain ahdistunut ja ehkä tylsistynyt, ja näin ollen keksii tekemistä rauhoittaakseen itseään. Toivottavasti tiedät tämän ja käytit ilmaisua vahingossa, ajattelematta. Minusta tämä "koirat/kissat osoittaa mieltään/kostaa" on huomattavasti huolestuttavampi ilmiö kuin leikillään vitutuksissaan heitetty "kissani on kusipää heh heh".

      Lainaa

    40. Tulos: +4 (20 ääntä)
      Näille mielensäpahoittajille tekee mieli vaan sanoa, että ihan oikeasti ketä jaksaa kiinnostaa. En kadehdi osaanne millään tavalla. Kukaan ei käytännössä tarkoita mitään pahaa, eikä kukaan kärsi, miten siitä voi tehdä ongelman? Kunnollinen itsetutkiskelu tai terapia voisi olla paikallaan, niin pääsisi käsiksi siihen, miten jaksaa ottaa stressiä ja pahaa mieltä ihan kaikesta.

      Lainaa

    41. Kauhea ihminen 14.12.2016 0:59
      Tulos: -1 (17 ääntä)
      King Arthur: ... Ja kyllä, olen suuttunut ja turhautunut koiraani. Kerran kun tulin kotiin, pentu oli kasvanut suureksi ja ovelaksi joten se oli keksinyt miten pääsee tuhoamaan kirjahyllyn sisällön. Lattialla oli syötynä lempikirjani, parhaat DVD:ni, harvinaisia vinyylilevyjen ensipainoksia joista olin maksanut jopa satasia, CD-levyjä ja se saamarin roskis. Ihan piti ovella kääntyä ympäri ja mennä yksin kävelemään vähäksi aikaa etten itsekin kohtelisi koiraa kuin kusipäistä ihmistä. Se. Sehän minua eniten vaivaa näissä “hihhih lemmikkini on kusipää” -jutuissa. Eläimen inhimillistäminen. Se saa kyseenalaistamaan ihmisen ymmärryksen omasta lemmikistään vaikkei olekaan eläinsuojeluasia. Se on vain, noh, kusipäistä.
      Vaikka itse jatkuvasti lemmikkejäni puheessa inhimillistän, niin en ole koskaan ollut edes noin lähellä menettää malttiani koiran tekemistä tuhoista. Ei ole tarvinnut lähteä rauhoittumaan, senkus alkaa siivoamaan, vaikka kuinka vituttaiskin. Enemmänkin ajatus on tuossa tilanteessa "Koira näemmä halus sit lukea mun lempikirjat!". Ai kauheeta kuinka inhimillistävää ja ei hei oo totta, ei koirat osaa lukea!! Jos nyt tälle linjalle lähdetään, niin oikeestaan kaikenlainen turha elukoille höpöttely sanoista riippumatta on inhimillistämistä. Joten on sitten ihan yhtä kusipäistä, jos joku kertoo kissalle, että ootpa kyllä ihana ja söpö ja kiva ja voi sentään onko sulla pikku kullalla ruoka loppu lässynlässyn tuitui. Tänään päivittelin kissalleni, että eikö se saakelin vajakki nyt tajua etten voi pitää sitä sylissä kun pitäis tehä töitä. Kumma kyllä se ei ymmärtäny ja siihen se vaan jäi..?! ;)

      Lainaa

    42. King Arthur 14.12.2016 2:07
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Voivoi: Uusimmat
      Voi voi, kyllä koira "osoittaa mieltään" eli turhautuessaan harrastaa tuhoisuutta. Siinä ei ole mitään inhimillistämistä.

      Lainaa

    43. King Arthur 14.12.2016 2:17
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      Voivoi: Hassu juttu, itse kuitenkin harrastat minun silmääni pahimman laatuista inhimillistämistä. Koira ei osaa osoittaa mieltään, ja on todella haitallista kuvitella, että se kykenee niin korkeaan ajatteluun, että edes voisi osoittaa mieltään. Koira on tuollaisessa tilanteessa vain ahdistunut ja ehkä tylsistynyt, ja näin ollen keksii tekemistä rauhoittaakseen itseään. Toivottavasti tiedät tämän ja käytit ilmaisua vahingossa, ajattelematta. Minusta tämä “koirat/kissat osoittaa mieltään/kostaa” on huomattavasti huolestuttavampi ilmiö kuin leikillään vitutuksissaan heitetty “kissani on kusipää heh heh”.
      Joo en todellakaan tarkoittanut "mielenosoittamista" kuten ihmiset tai edes lapsi-ihmiset tekevät. Mutta kyllä, lemmikit turhautuvat yksinään ja siinä tapahtuu kaikkea jänskää kuten asunnon tuhoamista. Ja kyllä se silloin on suora viesti sille kusipäälle joka ötökän jätti yksin. Ei se ole mitään "pahimman laatuista" inhimillistämistä jos yrittää ymmärtää eläintä ja sen turhautumista. Kommenttisi oli mielestäni outo.

      Lainaa

    44. King Arthur 14.12.2016 2:25
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Kauhea ihminen: Vaikka itse jatkuvasti lemmikkejäni puheessa inhimillistän, niin en ole koskaan ollut edes noin lähellä menettää malttiani koiran tekemistä tuhoista. Ei ole tarvinnut lähteä rauhoittumaan, senkus alkaa siivoamaan, vaikka kuinka vituttaiskin. Enemmänkin ajatus on tuossa tilanteessa “Koira näemmä halus sit lukea mun lempikirjat!”. Ai kauheeta kuinka inhimillistävää ja ei hei oo totta, ei koirat osaa lukea!! Jos nyt tälle linjalle lähdetään, niin oikeestaan kaikenlainen turha elukoille höpöttely sanoista riippumatta on inhimillistämistä. Joten on sitten ihan yhtä kusipäistä, jos joku kertoo kissalle, että ootpa kyllä ihana ja söpö ja kiva ja voi sentään onko sulla pikku kullalla ruoka loppu lässynlässyn tuitui. Tänään päivittelin kissalleni, että eikö se saakelin vajakki nyt tajua etten voi pitää sitä sylissä kun pitäis tehä töitä. Kumma kyllä se ei ymmärtäny ja siihen se vaan jäi..?!
      Joo sori että oli tarve lähteä tilanteesta jossa koira oli repinyt omaisuuteni. Tein sen jotta voisin palata silleen "Ihana otus, mennään pissille" sen sijaan että olisin menettänyt malttini ja inhimillistänyt koirani kusipääksi. Vaikka tuli paha mieli omaisuuden menetyksestä tulin vaan takas ja siivosin jäljet. No big deal. Kerroin tämän tarinan vaan siksi että on tosi outoa inhimillistää eläimen käytös mutta ymmärrän miksi se on niin helppoa. You know, ei tuomita ketään.

      Lainaa

    45. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Kenellä vaan olisi hermot lähellä mennä, kun tulet raskaan työpäivän jälkeen kotiin ja lähinnä haluat vaan mennä päiväunille. Sitten oven avattuasi huomaat että kaikki akvaariokalasi sätkivät maassa, huoneistoon on tullut vesivahinko ja koirasi on juonut yli 100 € viinipullon, jonka sait lahjaksi, poltellut kalliit sikarit parvekkeella ja syönyt päivän Aku Ankan. Oikeasti syyllinen olet tietenkin sinä itse, kun olet jättänyt nuo kaikki koiran saataville, tai olet jättänyt koulutuksen tekemättä, tai et ole pitänyt koiralle seuraa tarpeeksi. Eläimen tarpeet on hiukan erilaiset kuin omistajansa. Oikeasti tässä on varmaan tärkein hyvä syy miksi minulla ei ole eläimiä. En uskalla ottaa niitä, koska pelkään että minun kykyni ei vastaa eläimen tarpeita. Eläin ei koskaan varsinaisesti päätä muuttaa jonkun luokse, se on aina sen eläimen ostajan vastuulla. Jos eläimen ostaa, niin pitää olla kykeneväinen huolehtimaan siitä ilman poikkeuksia päivästä ja vuodesta toiseen aina samalla tavalla, koska eläin ei tässä keinotekoisessa ympäristössä siihen itse kykene, eikä se ymmärrä miksi sen omistaja on sille jostain syystä vihainen. Jotkut asiat mistä me ihmiset voidaan olla esimerkiksi vihaisia eläimelle, voivatkin olla niitä missä se eläin on ehkä luullut lähinnä miellyttävänsä omistajaansa. Esim kissa voi tuoda sisälle hiirten raatoja ja piilottaa niitä johonkin. Eihän se kivaa ole, mutta kissalle se saattaa olla suurin suosionosoitus mitä se voi antaa omistajallensa.

      Lainaa

    46. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Odotin isompaa paskamyrskyä

      Lainaa

    47. Järjenääni 14.12.2016 21:55
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Ei pyhäsylvi. Mä haukun mun telkkarin kaukosäädintäkin välillä kusipääksi jos se on hukassa tai ei toimi. Jos joku elukka tuhois mun omaisuuttani ni kyl mä sitä haukkuisin. Rakastaisin edelleen yhtä paljon, mut haukkuisin aivan varmasti koska ärsyttäisi. En tiedä missä puppeli-maailmassa nää ihmiset oikeesti asuu. Ja kyllä olen eläinrakas, mutta myöskin ihminen enkä mikään pyhimys.

      Lainaa

    48. Arthur Brown 15.12.2016 10:10
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      joopajoo: Jani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.
      *Kani-Petteri

      Lainaa

    49. Tulos: +4 (14 ääntä)
      Onko se haukkuminen aina pakko kohdentaa johonkin ihmiseen tai eläimeen? Miks suomalaiseen kulttuuriin kuuluu niin vahvasti tämä syyllisen etsiminen. Ratkaisun etsiminen olis vähän tehokkaampaa. Voi sanoa vaikka "voi paska" ja ruveta miettimään, että miten sotkusta pääsee eroon.

      Lainaa

    50. Vääränvärinen 15.12.2016 13:35
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Xfff: Onko se haukkuminen aina pakko kohdentaa johonkin ihmiseen tai eläimeen? Miks suomalaiseen kulttuuriin kuuluu niin vahvasti tämä syyllisen etsiminen. Ratkaisun etsiminen olis vähän tehokkaampaa. Voi sanoa vaikka “voi paska” ja ruveta miettimään, että miten sotkusta pääsee eroon.
      Ihan universaali ihmisten ominaisuus. Ei liity suomalaisuuteen millään tavalla. Joku sisäänrakennettu pakottava tarve etsiä joku syntipukki aina.

      Lainaa

    51. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Vääränvärinen: Ihan universaali ihmisten ominaisuus. Ei liity suomalaisuuteen millään tavalla. Joku sisäänrakennettu pakottava tarve etsiä joku syntipukki aina.
      Innostuin googlailemaan asiasta lisätietoa ja ilmeisesti on ihan psykologinen fakta, että syyttely ongelmatilanteissa ei ainakaan omaa mieleterveyttä edistä hirveästi. https://www.psychologytoday.com/blog/what-would-aristotle-do/201207/stop-playing-the-blame-game

      Lainaa

    52. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Sarah. Herää.

      Lainaa

    53. Tulos: -4 (6 ääntä)
      Tunsin älykkyysosamääräni laskevan heti, kun näin sanan "puppelo"

      Lainaa

    54. Tulos: +5 (5 ääntä)
      King Arthur: Ja kyllä, on OK leikillään hyvällä äänensävyllä kutsua kissaa kusipäämulkuksi. Onhan lemmikit joskus, se on ihan tervettä purkautumista ja vitsailua. Mutta jos oikeasti suuttuu eläimelle koska ei ymmärrä ettei se ole ihminen, siinä on jotain mätää. Ja olen Sarahin kanssa samaa mieltä, ei ap aikonut tehdä kanipaistia. Mielestäni Sarahin viesti oli vain rauhoitteleva “moi, tälleen pupun kuvakulmasta terve”, eikä mikään hysteerinen reaktio.
      Minua on kuitenkin alkanut ärsyttää nämä iänikuiset hassunhauskasti "Moi, minä olen sen ja sen kani" -tyyliin kirjoitetut viestit. Ne saattoivat olla hauskoja ehkä joskus 1980-luvulla.

      Lainaa

    55. Tulos: 0 (14 ääntä)
      King Arthur: Joo en todellakaan tarkoittanut “mielenosoittamista” kuten ihmiset tai edes lapsi-ihmiset tekevät. Mutta kyllä, lemmikit turhautuvat yksinään ja siinä tapahtuu kaikkea jänskää kuten asunnon tuhoamista. Ja kyllä se silloin on suora viesti sille kusipäälle joka ötökän jätti yksin. Ei se ole mitään “pahimman laatuista” inhimillistämistä jos yrittää ymmärtää eläintä ja sen turhautumista. Kommenttisi oli mielestäni outo.
      Miksi kommenttini oli outo? Koska puutuin siihen, että käytät huonoja, täysin vääriä ja inhimillistäviä ilmaisuja koirasi toiminnasta samalla, kun tuomitset muita täysin harmittomasta inhimillistämisestä? Mikä siinä mielestäsi on outoa? Yritän vääntää rautalangasta; sanavalinnoillasi vahvistat äärimmäisen valitettavaa ja yleistä harhaluuloa siitä, että eläimet pystyisivät "osoittamaan mieltään" eli tietoisesti kostamaan taikka muutoin ilmaisemaan pahantuulisuutensa omistajalleen. Tämähän ei siis ole mitenkään mahdollista, kuten varmasti hyvin tiedät. Käyttämällä tuollaisia ilmaisuja omalta osaltasi kuitenkin levittelet tätä höpönhöpöä ja eläimethän siinä lopulta kärsivät. Tekstistäsi ei myöskään alunperin mitenkään käynyt ilmi, käytätkö vain ilmaisua "osoittaa mieltään" väärin, vai uskotko sittenkin, että koira sellaiseen käytökseen pystyisi. Olisi ollut toden totta hassua, jos itse uskoisit koiran pystyvän varsin korkeatasoiseen ajatteluun samalla syytellen muita samanlaisesta inhimillistämisestö.

      Lainaa

    56. Vääränvärinen 15.12.2016 22:46
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Xfff: Innostuin googlailemaan asiasta lisätietoa ja ilmeisesti on ihan psykologinen fakta, että syyttely ongelmatilanteissa ei ainakaan omaa mieleterveyttä edistä hirveästi. https://www.psychologytoday.com/blog/what-would-aristotle-do/201207/stop-playing-the-blame-game
      Kiitos linkistä! Kyllähän se niin on, että moni asia olisi maailmassa paremmin, kun jätettäisiin turha sormella osoittaminen vähemmälle ja katsottaisiin välillä myös peiliin.

      Lainaa

    57. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Pystyn samaistumaan Sannaan, sillä koirani söi kännykkäni. Samainen koira järsi myös äitini silmälasit. Oma vikahan se on kun jättää koiran ulottuville, mutta kyllä siitä turhautuu.

      Lainaa

    58. TapioRautaWaara 17.12.2016 11:26
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      Eikö kukaan ajattele pienen puppelon tunteita????!!!! :(

      Lainaa

    59. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Hienosti oletatte, että johtoja ei ollut suojattu. Kani jyrsii kyllä tiensä muovisen suojan läpi, jos tarpeeksi huvittaa. Kani saa myös kovasti touhutessaan siirrettyä suojia juuri sen verran, että pieni turpa mahtuu mutustelemaan herkullista "juurta", joka sisältä pilkottaa. Eläinten ja lasten kanssa voi varautua kaikkeen tiettyyn pisteeseen asti, mutta silti mitä vain voi sattua. Kyllähän se vituttaa. Kani voi silti olla rakas ja ihana ja haukut esitetty lepertelevällä äänellä, jonka kani ymmärtää paremmin kuin yhtäkään kaunista sanaa.

      Lainaa

    60. rutut oikiaa kyllä 19.12.2016 14:22
      Tulos: -2 (14 ääntä)
      joopajoo: Jani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.
      Jani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ni-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.i-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.etteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.tteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.teri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.eri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.i vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen. vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.hdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.doin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.oin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.in keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.n keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen. keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.eksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.si keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.i keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen. keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.einon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.inon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.non kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.on kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.n kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen. kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.iertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.rtää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.tää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ä äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen. äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.itin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.tin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.in asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.n asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen. asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.settama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ttama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.tama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ma tietokonekielto kahdeksan jälkeen.a tietokonekielto kahdeksan jälkeen. tietokonekielto kahdeksan jälkeen.tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ietokonekielto kahdeksan jälkeen.etokonekielto kahdeksan jälkeen.tokonekielto kahdeksan jälkeen.okonekielto kahdeksan jälkeen.konekielto kahdeksan jälkeen.onekielto kahdeksan jälkeen.nekielto kahdeksan jälkeen.ekielto kahdeksan jälkeen.kielto kahdeksan jälkeen.ielto kahdeksan jälkeen.elto kahdeksan jälkeen.lto kahdeksan jälkeen.to kahdeksan jälkeen.o kahdeksan jälkeen. kahdeksan jälkeen.kahdeksan jälkeen.ahdeksan jälkeen.hdeksan jälkeen.deksan jälkeen.eksan jälkeen.ksan jälkeen.san jälkeen.an jälkeen.n jälkeen. jälkeen.jälkeen.älkeen.lkeen.keen.een.en.n..Jani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.

      Lainaa

    61. Tulos: -3 (9 ääntä)
      rutut oikiaa kyllä: Jani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ani-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen.ni-Petteri vihdoin keksi keinon kiertää äitin asettama tietokonekielto kahdeksan jälkeen. (...)
      Mitä?

      Lainaa

    62. Tulos: +15 (17 ääntä)
      foo: Mitä?
      Rutut oikiaa kyllä, ollut vaatehuoneessa rullalla.

      Lainaa

    63. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Olis kyllä varmasti ollu parempi jos olis tuo kani kuollu olis saanu siitä hyvän kaipaisin.

      Lainaa

    64. Tulos: -3 (3 ääntä)
      KANI: Mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä olen tuo kani ja mä en tykkääää täämmöisetsä vitestiä.
      c8 sä oot.

      Lainaa

    65. Kiltti tyttö 7.1.2018 12:51
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Paina yläpeukku jos tulit tänne Tinderin parhaiden takia

      Lainaa

    66. Oman elämäsi Sulo Vilén 4.7.2020 1:12
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      noni: Johtoja syövän kissan omistajana voin sanoa, että vaikka noin niinku loogisella tasolla tiedostan että oma vika se oli kun jätin kuulokkeet sellaseen paikkaan missä kissa pääsi ne tuhoamaan... niin kyllä se kuulkaa silti ottaa päähän. Voin kertoa että oon joskus saattanut kyseistä kissaa kutsua [...]
      Sinut pitäisi leikkauttaa ja jos se ei auta, viedä piikille.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, kanit, puput, mielensäpahoittaja

  • Uusimmat

  • Kategoriat