Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kohtaamisia kaupoilla, osa 73

Tarkemmin sanottuna kohtaaminen Prisman vessassa....
Kohtaamisia kaupoilla, osa 73

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 78 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -1253 (1531 ääntä)
      Kuka päästää 5 vuotiaan lapsen yksin minnekkään.. Vaikka vain vessaan

      Lainaa

    2. Tulos: +1827 (1867 ääntä)
      Rispektiä naiselle joka suostui pyllyn pyyhkimään. Itse olisin käväissyt sieltä kahvilan puolelta äitin etsimässä. :D

      Lainaa

    3. Tulos: +546 (956 ääntä)
      Miksei 5 vee osaa jo itse pyyhkiä? Tai onhan siinä vielä pari vuotta aikaa harjoitella ennen kouluun menoa.

      Lainaa

    4. Guadalquivir 20.12.2016 0:52
      Tulos: -235 (317 ääntä)
      Onneksi käteinen raha kuolee. Ja joku pyyhkii lasten pyllyt.

      Lainaa

    5. Gyl raum o ain raum 20.12.2016 1:06
      Tulos: -65 (179 ääntä)
      Rauma mainittu! \o/

      Lainaa

    6. Tulos: -94 (222 ääntä)
      Itsepalvelukassat. <3

      Lainaa

    7. Pahvitonttu 20.12.2016 1:18
      Tulos: +569 (593 ääntä)
      Skyrim: Itsepalvelukassat.
      Niissä voi harvemmin maksaa kolikoilla :/

      Lainaa

    8. Kassajäbä 20.12.2016 1:26
      Tulos: +825 (867 ääntä)
      Ihmeellinen kyllä ylemmän tarinan kassahenkilö. Tuli joskus oltua ässän kassalla töissä ja ne pienillä kolikoilla maksavat olivat niitä parhaita asiakkaita, koska ne pikkukolikot tuppasivat aina loppua ensimmäisenä kesken.

      Lainaa

    9. hypermarket myyjä 20.12.2016 1:41
      Tulos: +490 (508 ääntä)
      Kassajäbä: Ihmeellinen kyllä ylemmän tarinan kassahenkilö. Tuli joskus oltua ässän kassalla töissä ja ne pienillä kolikoilla maksavat olivat niitä parhaita asiakkaita, koska ne pikkukolikot tuppasivat aina loppua ensimmäisenä kesken.
      Todennäköisesti isomman kaupan myyjä, jolle pienen vaihtorahan saaminen on yksi lysti, ja pikemminkin hieman vaivalloista isoissa määrin. Tosin harvinaisen töykeä tapaus. Joskus saattaa omaltakin naamalta näkyä läpi mielipiteet (tosin en noin pienestä todellakaan harmistu), mutta ei kyllä tulisi mieleenkään haukkua asiakkaita ääneen.

      Lainaa

    10. Tulos: +693 (711 ääntä)
      Mä olisin varmaan toooosi hämmentynyt, jos olisin vessassa ja viereisestä kopista kuului pienen tytön ääni, joka pyytää pyyhkimään. Mulla ei ole lapsia enkä ole koskaan pyyhkinyt muita hanureita kuin omani, joten en tiedä miten vastaisin. Joten hatunnosto sille, kuka ikinä auttoi pikkuneitiä hädässä :')

      Lainaa

    11. Tulos: +242 (270 ääntä)
      Guadalquivir: Onneksi käteinen raha kuolee. Ja joku pyyhkii lasten pyllyt.
      Kerran keskustassa K-kaupassa asioidessani kaikki kortinlukijat olivat jumissa (tai se pääte johon ne ovat yhteydessä, ei ole kunnon käsitystä kuinka ne pelittää). Sama juttu oli kuulemma lähes joka keskustan kaupassa. En muista enää koskiko tämä katkos automaatteja, on muutama vuosi aikaa tapahtuneesta. Kuitenkin pieni häslinki siinä oli kun yritin epätoivoisesti kortilla maksaa ostoksiani, ja kone toitotti että "tapahtuma hylätty" tai yksinkertaisesti ei sanonut mitään. Muutaman päivän päästä huomasin että se oli viivellä sitten useampaan otteeseen ottanut sen maksun tililtäni, joutui ko. kaupan ja pankin kanssa hoitamaan asiaa koko päivän että rahat palautuivat tililleni. Toinen tapaus oli sitten kun olimme aviomieheni ja vanhempieni kanssa kesäreissulla Luostarissa, oli aikomus käydä teatterissa museokierroksen jälkeen, mutta kun kellään ei ollut tarpeeksi käteistä että olisimme saaneet kaikille liput ja kaikki kylän raha-automaatit ja kortinlukijat olivat väliaikaisesti jumissa... Että on siinä muovirahassakin ongelmansa, vaikka moni suosiikin sitä käteisen sijaan. En ainakaan itse pidä ajatuksesta että käteinen raha poistettaisiin kokonaan käytöstä.

      Lainaa

    12. Tulos: +295 (317 ääntä)
      4,65 pikkukolikoina ei vie edes älyttömän kauaa laskea. Toki voi kuumottaa jos juuri pukkaa hirveä ruuhka ja joutuu hypistelemään jotain hiluja, mutta ei kyllä tulisi mieleen suuttua asiasta. Ainoa tilanne jossa hilut todella ärsyttää, on se kun juuri ennen sulkemista on jo etukäteen laskenut pohjakassaa, että pääsisi vähän nopeammin kotiin. Siihen päälle kun heittää kolikoita joista vielä pitää antaa jotain takaisin, niin nopeasti on laskut sekaisin.

      Lainaa

    13. Tulos: +256 (266 ääntä)
      Dea: Mä olisin varmaan toooosi hämmentynyt, jos olisin vessassa ja viereisestä kopista kuului pienen tytön ääni, joka pyytää pyyhkimään. Mulla ei ole lapsia enkä ole koskaan pyyhkinyt muita hanureita kuin omani, joten en tiedä miten vastaisin. Joten hatunnosto sille, kuka ikinä auttoi pikkuneitiä hädässä :’)
      Saattoihan kyseinen henkilö olla äiti itsekin ;) Mutta loistava tilannetaju kummankin vessassakävijän osalta!

      Lainaa

    14. Tulos: +294 (312 ääntä)
      Itse asiakaspalvelijana voin komppaa ensimmäisen mokan myyjää siinä, että pikkukolikoilla maksaminen on ärsyttävää, mutta 4,65 ei kyllä ole summa eikä mikään laskea, varsinkin kun huoltoasemalla jotkut sitten tulevat maksamaan 50 edestä polttoainetta jollain hiton kolikoilla. Toki se vituttaa, mutta en sitä äänen mene kommentoimaan sillä rahaa se on jonka täytyy kelvata. Ollia palvellut myyjä saisi hankkia itselleen asiakaspalveluasenteen.

      Lainaa

    15. Tulos: -23 (101 ääntä)
      Eli tuon 4,65e lisäksi tuli vielä seteleitä ja sai rahasta takaisinkin.. Miksei itse voinut antaa suoraan oikeaa määrää kolikoita kun niitä kuitenkin tuli vielä takaisinkin, nopeaa olisi ollut itse ottaa oikea määrä hiluja, tai antaa ensin seteli ja myyjä ottaisi oikean määrän kolikoista pois? Nojoo, halusi kolikoista eroon. Kolikkoralliin lähden itse jos takana ei ole ketään, yleensä myyjältä vielä kysyn tarvitseeko vaihtorahoiksi ja yleensä kelpaa, tosin yrmyiltä turha kysyä, siinä helposti jää vain itselle ja toiselle huono mieli..

      Lainaa

    16. Tulos: -52 (160 ääntä)
      Pakko myöntää, että Ollin tarinassa kassatätiä enemmän ärsytti mukahauska "luokkaa joulukuusi/5".

      Lainaa

    17. Tulos: +188 (192 ääntä)
      4.65 on vielä pieni summa kolikoina. Vuosia sitten myyjänä sain yleensä pyhäpäivinä - eli niinä kaikista ruuhkaisimpina päivinä - noin 30 euron edestä 5 ja 10 senttisiä. Ei se oikeastaan harmittanut kuin ainoastaan muiden asiakkaiden takia, koska laskemisessa menee aikansa ja kyseessä oli pienempi kauppa jossa yksi kassa. Jonoa riitti kyllä. Mielestäni pahempi oli se, kun ihmiset maksoivat pienet ostoksensa jatkuvasti 50 euron tai suuremmilla seteleillä, jolloin vaihtorahat saattoivat loppua kesken ja oli pakko alkaa kieltäytymään isoista seteleistä.

      Lainaa

    18. pyllyn pyllerö 20.12.2016 6:56
      Tulos: -90 (230 ääntä)
      Onneksi minulla ei ole lapsia. 5v ja äiti pyyhkii pyllyä... Jos nuoremmalla kestää yhtä kauan oppia itse pyyhkimään, äiti käyttää elämästään ainakin 10 vuotta pyllyjen pyyhkimiseen. Yh.

      Lainaa

    19. Tulos: -114 (140 ääntä)
      "Ja kiskaisi kolikkojen lisäksi antamani setelit kädestäni" ??? Mitähän hemmettiä. Pienin seteli on 5e. Ja sehän vartavasten sanoi että kolikkoja oli juuri oikea summa?

      Lainaa

    20. Tulos: -314 (370 ääntä)
      Pedofiilin unelma, lapsi joka ihan itse tarjoutuu yleisessä vessassa.

      Lainaa

    21. Tulos: +48 (74 ääntä)
      Kassajäbä: Ihmeellinen kyllä ylemmän tarinan kassahenkilö. Tuli joskus oltua ässän kassalla töissä ja ne pienillä kolikoilla maksavat olivat niitä parhaita asiakkaita, koska ne pikkukolikot tuppasivat aina loppua ensimmäisenä kesken.
      Samaa mieltä. Kolikoita joutui pikemminkin kerjäämään. Eniten ärsytti ne (useimmiten miehet), joilla ei ollut ollenkaan kolikoita ja jos ostokset maksoi esim. 20,10e, niin saatoin antaa sen 10 senttiä alennusta.

      Lainaa

    22. Tulos: +168 (234 ääntä)
      Meillä ja muualla laajassa tuttavapiirissäni pyllyn pyyhkimistä on alettu opetella jossain vaiheessa, melko pian, 5-vuotissynttäreiden jälkeen. Ihan normaali ikä siis. Toisaalta meillä viisivuotias kävi jo yksinään 300 metrin päässä kaupassakin hakemassa jotain pientä. Saati sitten vessassa. Ja uskon että kuka tahansa äiti-ihminen pyyhkisi kenen tahansa pienen ihmisen pyllyn tuossa tilanteessa eikä edes pitäisi sitä minään ihmeenä. Mikä tätä maailmaa vaivaa? (Vai onko feissarimokissa vain nuoria kommentoijia?)

      Lainaa

    23. Tulos: +223 (239 ääntä)
      Olisin itse niin bitch Ollin sukissa että pistäsin hyvää joulumieltä takaisin kassatädin esimiehelle asiakaspalautteen muodossa, jossa ystävällisesti kertoisin vieväni jatkossa kolikkoni toiseen kauppaan laskettavaksi. Rahaa sekin on ja jos raha kauppiaalle ei kelpaa niin toiselle kelpaa... jos voisi esimies käydä tätille kertomassa kuinka paljon vihaa hänen kaltaisia työntekijöitä :D <3

      Lainaa

    24. Tulos: +139 (139 ääntä)
      X: “Ja kiskaisi kolikkojen lisäksi antamani setelit kädestäni” ??? Mitähän hemmettiä. Pienin seteli on 5e. Ja sehän vartavasten sanoi että kolikkoja oli juuri oikea summa?
      Missä se niin sanoi? Nimenomaan sanoo, että "maksoinkin niillä osan ostoksistani".

      Lainaa

    25. Tulos: -130 (210 ääntä)
      Ketä 5v ei osaa pyyhiä peppuaan? Meillä on reilusta 3v asti itse pyyhitty kakan jälkeen, ensiksi opetellen ja kun sujuu niin ihan itsenäisesti.

      Lainaa

    26. Tulos: +130 (134 ääntä)
      tee: Samaa mieltä. Kolikoita joutui pikemminkin kerjäämään. Eniten ärsytti ne (useimmiten miehet), joilla ei ollut ollenkaan kolikoita ja jos ostokset maksoi esim. 20,10e, niin saatoin antaa sen 10 senttiä alennusta.
      Vanhemmat miehet ovat monesti yrittäneet saada alennusta kun ostokset tekevät jotain 5,20€ eikä olekaan sitä 0,20€:tä kolikkotaskussa. Kun sanon etten voi antaa alennuksia niin mutisten esiin kaivetaan 20€ seteli. Ensimmäisen jutun myyjä tarvitsee kunnon puhuttelut esimieheltä

      Lainaa

    27. Tulos: -105 (207 ääntä)
      Ajattelin että olisipa hauska kommentoida ylempää tarinaa samaan tyyliin kuin Ollikin on postauksensa kirjoittanut. Ja ei muuta kuin tuumasta toimeen, niinpä aloin naputella näppäimistöä. Pohdin saanko tätä kommenttia venytettyä yhtä paljon kuin Olli paskaa tarinaansa, ja ainakin alku tuntuu menevän hyvin. En nyt kuitenkaan sitten toisaalta tiedä mitä kaikkea tähän kirjoittaisin, olisinpa yhtä tehokas tuottamaan epäoleellista tekstiä kuin Olli. No, joka tapauksessa. Itse tarina on huono, ja se on lisäksi aivan uskomattoman ilmava. Sen olisi oikeastaan voinut kertoa kahdessa lauseessa: Maksoin vihdoin kaupan kassalla niillä vittumaisilla kolikoilla jotka lojuu aina lompakon pohjalla, ja myyjä tuhisi ja blaablaa. Ostoksia pakatessa kuulin kuinka myyjä blaablaa. Noniin, eiköhän tämäkin kommentti ollut tässä ja aika lailla 1/5 setit tästä tuli. Muistakaahan pojat ja työt, kaikenikäiset vauvasta vaariin, karvakorvat ja serkut siellä rapakon takana kuin myös täällä pohjantähden alla: tarinasi ei muutu paremmaksi vaikka kirjoittaisit siitä 7 kappaletta.

      Lainaa

    28. Tulos: -51 (59 ääntä)
      Miksi se sai vaihtorahaa? jos loppu summa oli 0,55€ niin sai 0,10€ vaihtorahaa :D

      Lainaa

    29. Tulos: -32 (52 ääntä)
      Lasse: Miksi se sai vaihtorahaa? jos loppu summa oli 0,55€ niin sai 0,10€ vaihtorahaa
      Tosin kehui maksavansa 0,20€ ja sitä pienemmillä. Eli miksi se sai vaihtorahaa?

      Lainaa

    30. Tulos: +42 (54 ääntä)
      Lasse: Tosin kehui maksavansa 0,20€ ja sitä pienemmillä. Eli miksi se sai vaihtorahaa?
      Duh, itse itselleni vastaten. Ehkä hän sai vitosen tai kympin setelin maksaessaan 50€ setulla.

      Lainaa

    31. Tulos: +68 (74 ääntä)
      Musta oli kassitätinä ollessa vaan kivaa kun hyvin usein vaihtorahat vähän lopussa ja sitten joku tuokin ihanan ison kasan kolikoita :)

      Lainaa

    32. Tulos: +105 (111 ääntä)
      Ei tuossa kolikoiden laskemisessa vielä, mutta kun venäläiset kielitaidottomat turistit ostaa 10 000 arvosta kamaa ja maksaa nipulla eri seteleitä niin siinä vaiheessa se laskeminen kuumottaa!

      Lainaa

    33. Paroni Puolipallo 20.12.2016 9:58
      Tulos: +101 (101 ääntä)
      Kassajäbä: Ihmeellinen kyllä ylemmän tarinan kassahenkilö. Tuli joskus oltua ässän kassalla töissä ja ne pienillä kolikoilla maksavat olivat niitä parhaita asiakkaita, koska ne pikkukolikot tuppasivat aina loppua ensimmäisenä kesken.
      Itsekin olen ollut kassalla töissä, ja olen samaa mieltä. Käteisellä maksavat kun maksoivat yleensä isoilla seteleillä, sai jatkuvasti olla hakemassa kolikoita takahuoneesta. Ja joskus ne loppuivat sieltäkin. Kolikoilla pienten ostosten (etenkin tasarahalla) maksajat olivat päivän pelastus. Myönnettäköön, että kerran kun eräs asiakas maksoi kolmenkympin ostoksen pussillisella 5- ja 10-senttisiä pahimpaan ruuhka-aikaan, rupesi hieman (sisäisesti) harmittamaan. Mutta ymmärrän että joskus niistä kertyneistä kolikoistakin täytyy päästä eroon, ja käypää rahaahan nekin on.

      Lainaa

    34. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Itse pääset pikkukolikoista kätevästi eroon viemällä ne läheiselle kioskinpitäjälle, joka saa niistä vaihtorahaa itselleen

      Lainaa

    35. Tulos: +42 (56 ääntä)
      Mulla on kans säästöpossullinen tyyliin jotain 20 sentin kolikoita tai pienempiä ku en kehtaa maksaa niillä missää ku se on semmosta sählinkiä aina :D

      Lainaa

    36. Tulos: +104 (110 ääntä)
      Ollin sijassa kävisin tuon jälkeen säännöllisesti moikkaamassa juuri samaista kassatätiä pienten hilujen kanssa.

      Lainaa

    37. Tulos: +160 (186 ääntä)
      Lukija: Ketä 5v ei osaa pyyhiä peppuaan? Meillä on reilusta 3v asti itse pyyhitty kakan jälkeen, ensiksi opetellen ja kun sujuu niin ihan itsenäisesti.
      Aina löytyy näitä "meillä osataan"-äitejä. Huoh. Kun ei osaa kaikki. Lapset oppii asioita eri tahtiin. Koulussa ei ehkä kukaan ehdi pyyhimään mutta ennen sitä se on vielä ihan ok.

      Lainaa

    38. Tulos: -44 (86 ääntä)
      Jos mulle kukaan maksaa kassalla hiluja leikin että sekoon laskuissa pari kertaa ja heitän jotain blondiläppää itestäni, saapahan huilia ruuhkapäivänä ja yleensä tulee vielä hyvä asiakaspalaute perässä ku oli niin herttainen nuori neiti kassalla oih voi.

      Lainaa

    39. Tulos: -59 (99 ääntä)
      Inka84: Miksei 5 vee osaa jo itse pyyhkiä? Tai onhan siinä vielä pari vuotta aikaa harjoitella ennen kouluun menoa.
      samaa mietin itsekkin... mut opetettiin kotona+hoitopaikalla pyyhkiin ihan itse 3-4 vuotiaana. Olivat vanhemmat ja hoitotätini sopineet keskenään asiasta... Mut no kukin vanhempi tyylillään... Mietin vaan et osaako hänen 7-vuotias lapsikaan pyyhkiä :D

      Lainaa

    40. Tulos: +107 (121 ääntä)
      Juomari: Pedofiilin unelma, lapsi joka ihan itse tarjoutuu yleisessä vessassa.
      Oot sä niitä ihmisiä, jotka näkee mahdollisia pedofileja kaikkialla?

      Lainaa

    41. Tulos: +69 (77 ääntä)
      Challenge accepted. Seuraavalla kerralla samaiselle tädille viisisenttisinä koko muutaman kympin ostokset. Sitä saa mitä tilaa.

      Lainaa

    42. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Niks: Kerran keskustassa K-kaupassa asioidessani kaikki kortinlukijat olivat jumissa (tai se pääte johon ne ovat yhteydessä, ei ole kunnon käsitystä kuinka ne pelittää). Sama juttu oli kuulemma lähes joka keskustan kaupassa. En muista enää koskiko tämä katkos automaatteja, on muutama vuosi aikaa tapahtuneesta. Kuitenkin pieni häslinki siinä oli kun yritin epätoivoisesti kortilla maksaa ostoksiani, ja kone toitotti että “tapahtuma hylätty” tai yksinkertaisesti ei sanonut mitään. Muutaman päivän päästä huomasin että se oli viivellä sitten useampaan otteeseen ottanut sen maksun tililtäni, joutui ko. kaupan ja pankin kanssa hoitamaan asiaa koko päivän että rahat palautuivat tililleni. Toinen tapaus oli sitten kun olimme aviomieheni ja vanhempieni kanssa kesäreissulla Luostarissa, oli aikomus käydä teatterissa museokierroksen jälkeen, mutta kun kellään ei ollut tarpeeksi käteistä että olisimme saaneet kaikille liput ja kaikki kylän raha-automaatit ja kortinlukijat olivat väliaikaisesti jumissa… Että on siinä muovirahassakin ongelmansa, vaikka moni suosiikin sitä käteisen sijaan. En ainakaan itse pidä ajatuksesta että käteinen raha poistettaisiin kokonaan käytöstä.
      Kerroin aiemmin olleeni tänä vuonna Itävallassa. Pois lähtiessäni piti maksaa hotellilasku, mutta viimeisenä iltana huomasin että hotellille kelpaa vain käteinen, eikä minulla ole sitä tarpeeksi mukanani, ja kaupungin joka ikinen pankkiautomaatti on epäkunnossa. Valvoin melkein koko yön miettien mitä minä nyt teen. Kello 05 aamulla sitten päätin ettei tästä enää mitään tule ja lähdin uudestaan keskustaan kävelylle. Tällä kertaa ne pankkiautomaatit toimivat. Nostin lisää käteistä ja pystyin aamiaisen syötyäni maksamaan laskuni. En tiedä mitä olisin tehnyt jos ne automaatit olisivat pysyneet epäkunnossa. Minun piti olla jo seuraavana aamuna takaisin Suomessa. En voinut pyytää ketään lähettämään postissakaan rahaa koska se ei olisi tullut perille tarpeeksi pian. Tilisiirrot eivät olisi auttaneet, koska viime kädessä sen rahan piti olla minulla käteisenä.

      Lainaa

    43. Tulos: +52 (62 ääntä)
      Itse aina siirrän pienet kolikot kotona lasipurkkiin kun lompakko alkaa tursuamaan. Kun lasipurkki on täynnä, vien sen pankkiin, missä rahat siirtyvät tilille. Pienten hilujen purkittamista ei edes huomaa, sillä harvoin jää kaipaamaan muutamaa 20 senttistä, mutta esimerkiksi puolen vuoden välein tilille tulevaa isompaa summaa katsoo ihan mielellään. Ja täten en aiheuta päänvaivaa hiluillani myöskään kaupan kassoille. Tosin, itsekin palveluammatissa työskentelevänä voin sanoa, että tuo on jo todella törkeää käytöstä kassatädiltä ja mielestäni kassan pomolle voisi laittaa palautetta menemään.

      Lainaa

    44. Tulos: -39 (67 ääntä)
      Inka84: Miksei 5 vee osaa jo itse pyyhkiä? Tai onhan siinä vielä pari vuotta aikaa harjoitella ennen kouluun menoa.
      Eihän nämä monet nykyajan kasvattajat osaa edes kasvattaa, siinä syyt!

      Lainaa

    45. Arkkienkeli 20.12.2016 15:39
      Tulos: +43 (85 ääntä)
      Inka84: Miksei 5 vee osaa jo itse pyyhkiä? Tai onhan siinä vielä pari vuotta aikaa harjoitella ennen kouluun menoa.
      Ymmärrät kysymyksesi paremmin sitten joskus kun saat oman esikoisesi ja hän on viiden vanha.

      Lainaa

    46. Kannattaavalittaa 20.12.2016 16:53
      Tulos: +52 (56 ääntä)
      Olli, toivon todella, että teet kassasta valituksen. Vaikka viiveelläkin. Hän ansaitsee sen. Itse olisin tehnyt tyypistä reklamaation saman tien ja toivonut, että väärällä alalla oleva ihminen saa nopeat potkut.

      Lainaa

    47. Tulos: -53 (95 ääntä)
      Tukki: Oot sä niitä ihmisiä, jotka näkee mahdollisia pedofileja kaikkialla?
      En, mutta jos viisivuotiaani ei ainoastaan antaisi, vaan jopa kehottaisi vierasta aikuista koskemaan intiimialueisiinsa yleisessä vessassa, niin kyseessä ei suinkaan olisi hauska sattumus nettiin laitettavaksi vaan vakavan puhuttelun paikka maailman realiteeteista lapselle.

      Lainaa

    48. Tulos: +62 (76 ääntä)
      pyllyn pyllerö: Onneksi minulla ei ole lapsia. 5v ja äiti pyyhkii pyllyä… Jos nuoremmalla kestää yhtä kauan oppia itse pyyhkimään, äiti käyttää elämästään ainakin 10 vuotta pyllyjen pyyhkimiseen. Yh.
      Semmoista se äitien elämä on. ;) ihan normaali ikä oppia pyyhkimään itse kakan jälkeen siellä 5-6v, pissan jälkeen toki jo aiemmin. Omalla 6-vuotiaalla meni kauan että uskalsi edes yrittää pyyhkiä itse, kun pelkäsi tipahtavansa pönttöön. :D Nyt kyllä jo jonkin aikaa osannut ilman apuja wc-toimituksensa tehdä.

      Lainaa

    49. Tulos: +76 (82 ääntä)
      Kerran abc:n vessassa joku mummo pyysi mua auttamaan hänen vyön kanssaan. Oli kuulemma tyttäreltään lainannut vyötä eikä sitten osannutkaan enää laittaa sitä kiinni. Laitoin rouvalle vyön kiinni ja molemmilla hyvä mieli sen jälkeen. Vois sitä tytön pyllynki pyyhkiä jos apua tarttee. Mikä ettei :)

      Lainaa

    50. Tulos: +105 (111 ääntä)
      Lukija: Ketä 5v ei osaa pyyhiä peppuaan? Meillä on reilusta 3v asti itse pyyhitty kakan jälkeen, ensiksi opetellen ja kun sujuu niin ihan itsenäisesti.
      Kyllä minä ainakin tarvitsin vielä 5-vuotiaana apua pyyhkimiseen. Opin kyllä hoitamaan ne hommat ihan tavallisesti ennen koulun alkua, joten ei kai sen sinua pitäisi häiritä. Sitten taas toisaalta opin kuitenkin puhumaan ja kävelemään ihan harvinaislaatuisen aikaisin. Siis niin aikaisin, että äitini ehti jo kyllästyä kuulemaan sitä, miten "ohhoh, enpä ole koskaan ennen moista nähnyt". Neuvoloissa, sairaalassa, leikkikentillä, harrastuksissa, joka paikassa sama pällistely, miten niin pieni vauva jo osasi. En siis välttämättä kutsuisi itseäni jälkeenjääneeksikään, vaikka huutelinkin vielä 5-vuotiaana toisia pyyhkimään. En nyt sitten tiedä, voisiko asia vain olla niin että lapset ja perheet ovat erilaisia. Mitä? Ei kai? Voisiko olla?!

      Lainaa

    51. Tulos: +52 (68 ääntä)
      Tunnen lapsen, joka ei suostu pyyhkimään pyllyään vielä 8-vuotiaanakaan. Kakka on kuulemma niin ällöä. Uskomatonta, miten vanhempansa suostuvat edelleen pyyhkimään lapsen pyllyn :(

      Lainaa

    52. Tulos: +33 (35 ääntä)
      Joillain automaateilla voi tallettaa käteistä tililleen, itse käyn aina tiputtelemassa pikkukolikoita sinne, ettei tarvitse kassatätiä kiusata. Mutta vaikka miten ärsyttäisi laskea niitä viisisenttisiä, niin oli silti kyllä äärimmäisen törkeää käytöstä... :/

      Lainaa

    53. Mother of Vile Excrement 20.12.2016 19:39
      Tulos: -84 (128 ääntä)
      Voisin kyllä lainata nimimerkkiäni tuolle kirjoittajalle. Eli siis ensin mami esittelee julkisesti utarettaan kun pitää syöttää sitä toukkaa ja sitten isompi pentu kuvittelee, että hänen sontansa on jotenkin ah niin herttaista, että pitää oikein pyytää ventovierasta sitä katsomaan. Lapsiperheet ovat aivan oksettavan vastenmielisiä, outoa etteivät tunnu sitä itse yhtään tajuavan.

      Lainaa

    54. Tulos: -6 (56 ääntä)
      Arkkienkeli: Ymmärrät kysymyksesi paremmin sitten joskus kun saat oman esikoisesi ja hän on viiden vanha.
      Olin 8 vuotta samassa perheessä lastenhoitajana ja kummasti ne kaikki osasi itse käydä kakalla ja pyyhkiä ennen kuin täyttivät 5. Joo, jarruraitoja tulee varsinkin alussa, mutta pesukone on olemassa. Jo nelivuotias on tarpeeksi vanha ymmärtämään miten pyyhkiminen toimii: Toki sitä joutuu jokusen kerran opettelemaan aikuisen kanssa, mutta peruskäsityksen("Ota tämän verran paperia ja pyyhit näin. Ota sen jälkeen vähän vähemmän paperia ja katso tuleeko kakkaa enää paperiin. Jos ei tule, housut jalkaan, vedä vessa ja kunnon käsien pesulle (Joka on muuten taito jota monikaan vanhempi ei opeta lapsille!) ja sitten on valmis." Lapset ovat oikeasti kykeneväisiä vaikka mihin arkirutiineihin paljon aikaisemmin kun useimmat vanhemmat niitä alkaa opettaa. Johtuu ehkä siitä, että haluaa tuntea vielä olevansa tärkeä ja korvaamaton ja kuvittelee omatoimisuuden jotenkin vähentävän äidin/isän roolin tärkeyttä. Ei se vähennä: enemmänkin rakentaa suhdetta entistä enemmän, kun lapsi kokee olevansa iso ja saavansa vastuuta vaativia tehtäviä. Paapominen taas vaikuttaa niin, että lapsi on esiteini- ja teini-iässä täysin uusavuton ja odottaa saavansa kaiken valmiina.

      Lainaa

    55. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Jännä kun jaksaa kitistä kolikoista kommenteissakin "asiakaspalvelijat". Lähikapakassa tarjoilija ihan mielellään auttoi laskemaan reilu 300€ voitot jossa mukana pikkukolikoitakin ja vaihtoi isommaksi. Vastaavia summia vaihtanut seteleiksi useinkin useat asiakaspalvelijat kyseisessä ravintolassa. Miten jotkut voi siitä nenäänsä nyrpistää että selväpäinen maksaa vähänkään useammalla kolikolla.

      Lainaa

    56. Martziiiiiiiiiiiii 20.12.2016 22:11
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Curry: 4,65 pikkukolikoina ei vie edes älyttömän kauaa laskea. Toki voi kuumottaa jos juuri pukkaa hirveä ruuhka ja joutuu hypistelemään jotain hiluja, mutta ei kyllä tulisi mieleen suuttua asiasta. Ainoa tilanne jossa hilut todella ärsyttää, on se kun juuri ennen sulkemista on jo etukäteen laskenut pohjakassaa, että pääsisi vähän nopeammin kotiin. Siihen päälle kun heittää kolikoita joista vielä pitää antaa jotain takaisin, niin nopeasti on laskut sekaisin.
      Hahahahhahah.. Oon käyny muutaman kerran ostamassa olutlootan alta euron kolikoilla. Myyjä katseli hieman hämmentyneenä, kun lappasin leipäpussillisen kolikoita nenän eteen ja Seuraava kassa -kyltti ilmestyikin laskutoimituksen ajaksi.. Jos porukkaa kaupassa olisi ollut enemmän, tuskin olis myyjä ottanu hiluja..

      Lainaa

    57. Tulos: +56 (82 ääntä)
      Lukija: Ketä 5v ei osaa pyyhiä peppuaan? Meillä on reilusta 3v asti itse pyyhitty kakan jälkeen, ensiksi opetellen ja kun sujuu niin ihan itsenäisesti.
      Joissain perheissä lasten halutaan pyyhkivän peppunsa niin että se myös puhdistuu. Samoin opetamme lapsemme puhumaan ja kirjoittamaan äidinkieltään oikein. Toisilla on näköjään eri meininki.

      Lainaa

    58. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Pöpö: Itse asiakaspalvelijana voin komppaa ensimmäisen mokan myyjää siinä, että pikkukolikoilla maksaminen on ärsyttävää, mutta 4,65 ei kyllä ole summa eikä mikään laskea, varsinkin kun huoltoasemalla jotkut sitten tulevat maksamaan 50 edestä polttoainetta jollain hiton kolikoilla. Toki se vituttaa, mutta en sitä äänen mene kommentoimaan sillä rahaa se on jonka täytyy kelvata. Ollia palvellut myyjä saisi hankkia itselleen asiakaspalveluasenteen.
      Ei oo velvollisuutta ottaa vastaan yli 50 kolikkoa kerrallaan. Toki jos 1 tai 2e kolikoilla maksoi sen 50e ni sitten se on pakko ottaa vastaa.

      Lainaa

    59. Tulos: +9 (39 ääntä)
      Itse olisin alunperin laittanut 8-vuotiaan tuon pienemmän mukaan vessareissulle. Onhan siinä riski et lapsi on yksinään ja pyytää vierasta pyyhkimään. Ehkä yksi miljoonasta aikuisesta voisi olla mahdollinen pedofiili tms mutta mahdollisuus on.

      Lainaa

    60. Ison kaupan kassatäti 21.12.2016 13:57
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Myyjänhän ei edes tarvitse ottaa asiakkaalta vastaan yli 50 kpl kolikoita, jos ei halua. Enemmänkin harmittaa kun monet maksavat parin euron ostoksiaan 50e seteleillä. 20e setelit loppuvat alta aikayksikön ja sitten joutuu antaa pois kympit ja vitoset. Usein varsinkin isommissa kaupoissa on jonkin sortin asiakasneuvonta, joissa pikkukolikot voi käydä vaihtamassa isommiksi rahoiksi jo ennen ostoksille tuloa.

      Lainaa

    61. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Itse kävin aikanaan ostamassa vitosen röökiaskin viisisenttisillä huoltsikalta. Myyjä ei ollut moksiskaan.

      Lainaa

    62. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Piupau: Eli tuon 4,65e lisäksi tuli vielä seteleitä ja sai rahasta takaisinkin.. Miksei itse voinut antaa suoraan oikeaa määrää kolikoita kun niitä kuitenkin tuli vielä takaisinkin, nopeaa olisi ollut itse ottaa oikea määrä hiluja, tai antaa ensin seteli ja myyjä ottaisi oikean määrän kolikoista pois? Nojoo, halusi kolikoista eroon.
      Ehkä käteistä on ollut ne pois haluttavat kolikot ja 20€ seteli esim, ja ostosten hinta 17,90? Silloin on pakko antaa epätasaraha, jos haluaa niistä kolikoista eroon (ottaa kylläkin uusia tilalle) ja maksaa ostoksensa kokonaisuudessaan.

      Lainaa

    63. Tulos: +43 (53 ääntä)
      Mother of Vile Excrement: Voisin kyllä lainata nimimerkkiäni tuolle kirjoittajalle. Eli siis ensin mami esittelee julkisesti utarettaan kun pitää syöttää sitä toukkaa ja sitten isompi pentu kuvittelee, että hänen sontansa on jotenkin ah niin herttaista, että pitää oikein pyytää ventovierasta sitä katsomaan. Lapsiperheet ovat aivan oksettavan vastenmielisiä, outoa etteivät tunnu sitä itse yhtään tajuavan.
      Olet pakosti provo mutta alennun vastaamaan silti. Kenenkään ei tarvitse olla olemassa miellyttääkseen sinua. Kannattaa pysyä kotona eikä ikinä lähteä sieltä minnekään. Vältyt kaikilta ällöiltä ihmisten kohtaamisilta. En edes yritä ymmärtää ihmistä, joka väkisin kiusaa itseään inhoamallaan asialla.

      Lainaa

    64. Tulos: +36 (48 ääntä)
      Tsiisus. Pakko sanoa tähän väliin, että itse kun olin 5-vuotias niin äiti lätkäs 100markkaa kouraan ja pyysi käydä lähikaupasta ostamassa ruokaa.. Se oli parasta hommaa! Nykyään ei ihan nuin voi toimia, mutta kamoooon.. 5-vuotias kävi vessassa.
      renkeli: Kuka päästää 5 vuotiaan lapsen yksin minnekkään.. Vaikka vain vessaan

      Lainaa

    65. Tulos: +52 (52 ääntä)
      renkeli: Kuka päästää 5 vuotiaan lapsen yksin minnekkään.. Vaikka vain vessaan
      Et oo vissiin pahemmin ollu lasten kanssa tekemisissä? :D 5 vuotiaat on jo nimittäi kuitenki jo hyvin neuvokkaita ja pyrkivät tekemään mahdollisimman paljon asioita itse, ja eiköhän se äiti kuitenkin parhaiten tiedä että minne voi lapsensa päästää, joten älä pliis lähe tuomitsemaan muita kun et tiedä, kiitos.

      Lainaa

    66. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Sara: ksensa kokonaisu
      Totta. Nykyään ei ole markkoja käytössä. Sen sijaan jonkun kymmennen tai kahden euron kanssa voi 5 veen hyvin lähettää lähikauppaan.

      Lainaa

    67. eriparisukka 22.12.2016 4:50
      Tulos: +40 (66 ääntä)
      Lukija: Ketä 5v ei osaa pyyhiä peppuaan? Meillä on reilusta 3v asti itse pyyhitty kakan jälkeen, ensiksi opetellen ja kun sujuu niin ihan itsenäisesti.
      Kuka. SE ON KUKA.

      Lainaa

    68. Tulos: +22 (26 ääntä)
      renkeli: Kuka päästää 5 vuotiaan lapsen yksin minnekkään.. Vaikka vain vessaan
      Mun 5v tasan menee ihan itte vessaan, kolmevuotiaan perään sinkoan. Kun minä olin silloin vuonna nakki ja kivi 5v, kävelin yksin berhabdilaisen kanssa, sain leikkiä lähistöllä, kunhan huuto kuului (ei ollu kännyjä edes aikuisilla). En tiedä mikä maailmassamme on vialla jos 5v ei sais mennä vessaan, ehkä sekin vaikuttaa että missä kasvoin ei tainut käydä edes kesäisin turisteja, saati muita..

      Lainaa

    69. Setelit ja kolikot pois käytöstä 23.12.2016 6:01
      Tulos: -10 (14 ääntä)
      Niks: Kerran keskustassa K-kaupassa asioidessani kaikki kortinlukijat olivat jumissa (tai se pääte johon ne ovat yhteydessä, ei ole kunnon käsitystä kuinka ne pelittää). Sama juttu oli kuulemma lähes joka keskustan kaupassa. En muista enää koskiko tämä katkos automaatteja, on muutama vuosi aikaa tapahtuneesta. Kuitenkin pieni häslinki siinä oli kun yritin epätoivoisesti kortilla maksaa ostoksiani, ja kone toitotti että “tapahtuma hylätty” tai yksinkertaisesti ei sanonut mitään. Muutaman päivän päästä huomasin että se oli viivellä sitten useampaan otteeseen ottanut sen maksun tililtäni, joutui ko. kaupan ja pankin kanssa hoitamaan asiaa koko päivän että rahat palautuivat tililleni. Toinen tapaus oli sitten kun olimme aviomieheni ja vanhempieni kanssa kesäreissulla Luostarissa, oli aikomus käydä teatterissa museokierroksen jälkeen, mutta kun kellään ei ollut tarpeeksi käteistä että olisimme saaneet kaikille liput ja kaikki kylän raha-automaatit ja kortinlukijat olivat väliaikaisesti jumissa… Että on siinä muovirahassakin ongelmansa, vaikka moni suosiikin sitä käteisen sijaan. En ainakaan itse pidä ajatuksesta että käteinen raha poistettaisiin kokonaan käytöstä.
      Autuaasti unohdat ne tilanteet kun kassata on ollut vaihtorahat loppu ja käteisellä maksaminen menee hankalaksi tai suuresta setelistä on peräti kieltäydytty.

      Lainaa

    70. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Voi toki.
      Mikko: Totta. Nykyään ei ole markkoja käytössä. Sen sijaan jonkun kymmennen tai kahden euron kanssa voi 5 veen hyvin lähettää lähikauppaan.

      Lainaa

    71. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Toivottavasti Olli teki reklamaation kassatädistä. Saattaisi tantta päästä vähän pitemmälle joululomalle...

      Lainaa

    72. Tulos: -7 (13 ääntä)
      Miksi se sai vaihtorahaa takaisin vaikka maksoi viiden sentin tarkkuudella?

      Lainaa

    73. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Jukka74: Miksi se sai vaihtorahaa takaisin vaikka maksoi viiden sentin tarkkuudella?
      Jos se sai seteleitä vaihtorahaksi? Esimerkiksi ostokset maksoivat 24,65 € mutta hän antoi 54,65 € kun pienin seteli oli 50 €?

      Lainaa

    74. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Englannissa oli itsepalvelukassoja, joilla sai maksaa käteisellä pudottelemalla kolikot koneeseen. Se oli loistava systeemi, varsinkin kun työskentelin katumuusikkona ja kolikoita oli kilokaupalla.

      Lainaa

    75. raumalainen 26.12.2016 8:49
      Tulos: +34 (44 ääntä)
      Millä todennäköisyydellä tyttölapsi törmää naisten vessassa naiseen, joka on pedofiili? Järki käteen. Onneksi ystävällisiäkin ihmisiä vielä löytyy.

      Lainaa

    76. Tulos: -7 (13 ääntä)
      Arkkienkeli: Ymmärrät kysymyksesi paremmin sitten joskus kun saat oman esikoisesi ja hän on viiden vanha.
      Mullon enkä ymmärrä.

      Lainaa

    77. Juudean prinssi 3.1.2017 20:07
      Tulos: +2 (20 ääntä)
      Ilmeeni kun miehenä joutuisin vankilaan pyyhittyäni jonkun random pikkutytön perseen. (ei ilmettä)

      Lainaa

    78. Tulos: +14 (14 ääntä)
      hypermarket myyjä: Todennäköisesti isomman kaupan myyjä, jolle pienen vaihtorahan saaminen on yksi lysti, ja pikemminkin hieman vaivalloista isoissa määrin. Tosin harvinaisen töykeä tapaus. Joskus saattaa omaltakin naamalta näkyä läpi mielipiteet (tosin en noin pienestä todellakaan harmistu), mutta ei kyllä tulisi mieleenkään haukkua asiakkaita ääneen.
      Kyl mä vaan isossakin kaupassakin tykkäsin pikkurahoista. Jos kassatoimisto onnistuu oleen "tauolla" koko 8h vuoron niin ettei saa lisää vaihtorahaa tulee äkkiä äitiä ikävä ilman hilunkantajia. Tarinan kassatäti ei jatkoon. Tuollaisella asenteella suosittelen etsimään töitä joissa ei näe ihmisiä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kauppa, kaupassa, vessa, pyyhkiä, kolikot, maksaa