Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 268

Onko se pettämistä, jos vaimo on koomassa?
Sekalaisia, osa 268

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1199 (1213 ääntä)
      Jami ei se pettäminen tarvi lainausmerkkejä

      Lainaa

    2. Tulos: +1147 (1167 ääntä)
      "Ja hän siis itse aiheutti koomansa." Jaa no siinä tapauksessa...tai sitten ei.

      Lainaa

    3. Tulos: -395 (535 ääntä)
      Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.

      Lainaa

    4. Tulos: +699 (729 ääntä)
      Vau Jami on oikea unelmien mies! Mistä tuollaisen löytäisi itselleenkin?

      Lainaa

    5. Tulos: +870 (888 ääntä)
      Ja melkein kuukauden ehti vaimo olla koomassa..

      Lainaa

    6. Tulos: -402 (590 ääntä)
      Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla :(

      Lainaa

    7. Tulos: +417 (461 ääntä)
      Nimesi: Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.
      Sulla mahtaa olla elämä muutenkin aika haasteellista jos jo avainlukulistat aiheuttavat noin paljon työtä ja tuskaa?

      Lainaa

    8. Tulos: +131 (245 ääntä)
      Jamin ois kannattanut tehdä, kuten sivistyneet ihmiset tekee, ja keskustella tästäkin tilanteesta etukäteen silloin, kun vaimo ei vielä ollut koomassa. Ei tartteis arpoa, kun tietäis mikä on toisen mielestä riittävä aika odotella.

      Lainaa

    9. Tulos: +480 (508 ääntä)
      Tiiviste: Jami ei se pettäminen tarvi lainausmerkkejä
      Mä niin näen miten Jami lähtee illalla "pettämään" vaimoaan ja palaa naama väärinpäin kotiin ja syö karkin papereineen.

      Lainaa

    10. Urmas Käenpoikanen 15.12.2016 3:29
      Tulos: +630 (642 ääntä)
      Hetken ehdin jo luulla, että Jami on niin pimee, että kysyy voisko ottaa pikaiset koomapotilaan kanssa, niinku Kill Billissä. Mutta ei tämäkään vaihtoehto siitä kyllä paljoa parempaa tehnyt.

      Lainaa

    11. Tulos: +177 (225 ääntä)
      eikös mikrogramma ole μg ja milligramma mg?

      Lainaa

    12. Tulos: +224 (232 ääntä)
      Nimesi: Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.
      Niin, ehkä sitä sun tilin turvallisuutta pitäisi sitten alentaa, että tunnusten varastaminen ja tilin tyhjentäminen olisi entistäkin helpompaa. Kun onhan se niin rasittavaa hommaa katsoa sieltä kortista ne pari lukua.

      Lainaa

    13. Tulos: +149 (167 ääntä)
      rarreriira: eikös mikrogramma ole μg ja milligramma mg?
      On. 100μg = 0,1mg. Tuota mikroa pienempi taisi olla nano, ja siitä pienempi piko. Pienempiäkin vissiin on, mutta tuskinpa niillä mitään tekee ellei harrasta fysiikkaa, kemiaa tai muuta tiedettä jossa noin pienet määrät vaikuttavat mihinkään.

      Lainaa

    14. Tulos: -405 (479 ääntä)
      ei se ole pettämistä jos oma ämmä ei tiedä :D

      Lainaa

    15. Tulos: +231 (255 ääntä)
      Mitä helkkaria toi nettipankkihomma. Olishan se nyt viis kertaa parempi että laskut maksettais pelkällä sähköpostiosotteella? Ei voi olla niin vaikeeta se tunnuslukukortin käyttö.

      Lainaa

    16. Tulos: +281 (303 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Tää nyt varmaan oli provo, mutta lankean siihen silti siltä varalta, että joku muu olisi aidosti yhtä dorka. Kilpirauhasen vajaatoiminta siinä missä mikä tahansa muukin sairaus on todella yksilöllinen. Varsinkin juuri kilpirauhassairauksissa oireita on ihan järkyttävän suuri määrä, joten ei taida montaakaan olla joilla taudinkuva olisi samanlainen. Elämäänhän se ei tosiaan juurikaan vaikuta, mikäli sattuu olemaan sen verran onnekas, että lääkkeet tehoavat nätisti ja ongelmitta, kuten minulla. Valitettavasti vaan tuntuu, että sillä noin 90% sairastavista on oikeasti todella paljon vaikeuksia saada oikea annostus lääkettä ja oikea lääke ylipäänsä. Itse asiassa todella monella on vaikeuksia saada edes diagnoosia, mutta en jaksa jauhaa tästä aiheesta enempiä, koska aihe on niin laaja, ettei koko kommenttiosio riitä ja taida tuollaisen ajattelutavan omaaville olla edes mitään hyötyä yrittää selittää.

      Lainaa

    17. Tulos: +103 (147 ääntä)
      Raino: ei se ole pettämistä jos oma ämmä ei tiedä
      Mitä helevettiä mä just luin Raino? Sähän oot kuule fiksuin idiootti tällä maapallolla.

      Lainaa

    18. Tulos: +131 (131 ääntä)
      Nimesi: Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.
      Olishan se kätevää kun kuka tahansa voisi kenen tahansa tililtä maksaa laskujansa. Mut silti mä pitäisin omat tunnukseni tallessa, niin mun tililtä ei tartte muiden maksella.

      Lainaa

    19. Jerry Cotton ja sininen lavuaari 15.12.2016 8:45
      Tulos: -62 (104 ääntä)
      No ok: Mitä helkkaria toi nettipankkihomma. Olishan se nyt viis kertaa parempi että laskut maksettais pelkällä sähköpostiosotteella? Ei voi olla niin vaikeeta se tunnuslukukortin käyttö.
      Verkkopankkien tunnusluvuissa on tasan yks huono puoli. Ne ei oo kosaan mukana, jos niitä tarttisi jossain muualla kuin kotona. Esim Nordealla on tosin nykyään tunnistautumiseen mobiilisovellus, jolla pystyy kirjautua verkkopankkiin. Harmi, että muilla pankeilla ei vielä vastaavaa ole.

      Lainaa

    20. Mother of Vile Excrement 15.12.2016 8:55
      Tulos: +120 (158 ääntä)
      Jerry Cotton ja sininen lavuaari: Verkkopankkien tunnusluvuissa on tasan yks huono puoli. Ne ei oo kosaan mukana, jos niitä tarttisi jossain muualla kuin kotona. Esim Nordealla on tosin nykyään tunnistautumiseen mobiilisovellus, jolla pystyy kirjautua verkkopankkiin. Harmi, että muilla pankeilla ei vielä vastaavaa ole.
      Sulla ei ole lompakkoa, jonne se minikokoinen tunnuslukuläpykkä mahtuisi?

      Lainaa

    21. Tulos: +154 (166 ääntä)
      Nimesi: Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.
      Sitä voisi ajatella siten eräänlaiseksi älykkyystestiksi, ts. jos et osaa käyttää avainlukulistaa niin ehkä sinun ei kannata käyttää nettipankkia vaan mennä jonottamaan sinne pankkiin ja antaa jonkun normaaliälyisen hoitaa pankkiasiasi.

      Lainaa

    22. Tulos: +118 (132 ääntä)
      Jerry Cotton ja sininen lavuaari: Verkkopankkien tunnusluvuissa on tasan yks huono puoli. Ne ei oo kosaan mukana, jos niitä tarttisi jossain muualla kuin kotona. Esim Nordealla on tosin nykyään tunnistautumiseen mobiilisovellus, jolla pystyy kirjautua verkkopankkiin. Harmi, että muilla pankeilla ei vielä vastaavaa ole.
      Ei voi olla noin hankalaa käyttää avainlukuja... jos sitä paperinpalaa ei viitsi pitää lompakossa niin siitä voi vaikka ottaa kuvan ja tallentaa puhelimeen. Pelkillä avainluvuilla ei kukaan tee mitään jolleivat tiedä käyttäjätunnusta ja salasanaa (ja niitähän ei tietenkään talleteta tai kirjoiteta minnekään ylös).

      Lainaa

    23. Tulos: -99 (115 ääntä)
      Pettäminen ei ole naurun asia, mutta repesin Jamin kirjoituksellisesti totaallisesti!

      Lainaa

    24. Arthur Brown 15.12.2016 10:15
      Tulos: +56 (80 ääntä)
      2/10: On. 100μg = 0,1mg. Tuota mikroa pienempi taisi olla nano, ja siitä pienempi piko. Pienempiäkin vissiin on, mutta tuskinpa niillä mitään tekee ellei harrasta fysiikkaa, kemiaa tai muuta tiedettä jossa noin pienet määrät vaikuttavat mihinkään.
      Lukujen ja suuruusluokkien ymmärtäminen antaa perspektiiviä kaikenlaiseen vouhotukseen. Vaikkapa ydinjätteisiin ja niiden säteilyyn tai kykyyn hahmottaa miljardin ja muutaman sadan tuhannen euron ero. Luonnontieteet, matematiikka ja logiikka ovat sellaisia aloja, joita Suomessa ei arvosteta. Ja sen näkee yhteiskunnasta.

      Lainaa

    25. Tulos: +49 (59 ääntä)
      2/10: On. 100μg = 0,1mg. Tuota mikroa pienempi taisi olla nano, ja siitä pienempi piko. Pienempiäkin vissiin on, mutta tuskinpa niillä mitään tekee ellei harrasta fysiikkaa, kemiaa tai muuta tiedettä jossa noin pienet määrät vaikuttavat mihinkään.
      Pikon jälkeen tulevat femto, atto, zepto ja jokto. Sitä pienempiä ei ole määritelty. Jokto on jo yksi kvadriljoonasosa (biljoonasosan biljoonasosa).

      Lainaa

    26. Tulos: +338 (354 ääntä)
      tumis: Jamin ois kannattanut tehdä, kuten sivistyneet ihmiset tekee, ja keskustella tästäkin tilanteesta etukäteen silloin, kun vaimo ei vielä ollut koomassa. Ei tartteis arpoa, kun tietäis mikä on toisen mielestä riittävä aika odotella.
      Mitenkäs se keskustelu teillä kotona meni? "Hei vaimo!" "Mitä kulta?" "Kuinka nopeesti voin lähtee panee muita jos joudut koomaan?" Itse olen ollut naimisissa 11 vuotta ja sitä ennen vielä kahdeksan vuotta avopuolisona tälle samalle naiselle, mutta jostain mystisestä syystä tämä sivistynyt keskustelu on vielä käymättä. Täytyypä heti laittaa whatsapp -viestiä asiasta.

      Lainaa

    27. Tulos: +86 (100 ääntä)
      Siitä vain pettämään, saa sitten riidellä vaimon kanssa jälkeenpäin. Voi olla, ettei puoliso arvosta kun saa kuulla, ettei mies jaksanut olla panematta. Toisaalta, saattaahan hyväksyäkin asian. Ota riski ja koita!

      Lainaa

    28. Tulos: +189 (203 ääntä)
      Jami, pettäminen ei ole koskaan oikein. Jos et pidä koomaisesta vaimostasi, niin jätä se. Juho, mies ja nainen eivät voi olla samanaikaisesti sinkkuja, vaan heidän tulee olla niitä esim. vuoroviikoin. Markus, on ikävää, että pankit yrittävä pitää rahasi turvassa. Kannattaa lähettää rahansa mielummin vaikka Nigerian prinssille. Sieltä ne saa takaisin ihan vaan pyytämällä eikä tarvitse mitään tunnuslukuja.

      Lainaa

    29. Tulos: +81 (111 ääntä)
      zekko: Mitenkäs se keskustelu teillä kotona meni? “Hei vaimo!” “Mitä kulta?” “Kuinka nopeesti voin lähtee panee muita jos joudut koomaan?” Itse olen ollut naimisissa 11 vuotta ja sitä ennen vielä kahdeksan vuotta avopuolisona tälle samalle naiselle, mutta jostain mystisestä syystä tämä sivistynyt keskustelu on vielä käymättä. Täytyypä heti laittaa whatsapp -viestiä asiasta.
      Umm, on meillä ainakin keskusteltu siitä mitä pitäisi tehdä jos toinen on parantumattomasti sairas, koomassa, tai muuten vain kyvytön päättämään itse. Ei se kiva keskustelu ole, ja toivottavasti tarpeeton, mutta ei voi tietää mitä tapahtuu. (Epäilemättä jos puoliso olisi koomassa niin seksi olisi siinä vaiheessa maailman vähiten tärkein asia, ja jos ei olisikaan, niin Facebook... siitä en ole eri mieltä että mokan kirjoittaja on sekaisin tai trolli, mutta on hyvä tietää mitä toinen toivoo jos jotain hirveitä tapahtuu vaikka keskustelu olisi miten ikävä tai kummallinen).

      Lainaa

    30. Tulos: -85 (113 ääntä)
      Tunnuslukulista. Ei kai kukaan enää sellaisia käytä?

      Lainaa

    31. Tulos: +149 (153 ääntä)
      Voi vaimo raasua, mukava varmaan herätä "itse aiheutetusta koomasta" kun rakastava mies on hypännyt pitkin kyliä ja juorut kulkee.

      Lainaa

    32. Tulos: +99 (99 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Olet sitten tosi onnekas vajaatoimintainen mutta se ei tarkoita etteikö se jollain muulla vaikuta elämään. Kilpparin vajaatoiminta voi olla yhtä helvettiä jos lääke ei toimi, ei saa apua/diagnoosia, tai jos oireet vaan on niin saatanan pahat. Mun elämään se ainakin vaikuttaa ja on huonontanut elämänlaatua aika perkeleesti.

      Lainaa

    33. Tulos: +39 (43 ääntä)
      Ilmeisesti et tiedä kuinka helposti maissa joissa ei ole samankaltaisia turvakeinoja lähtee rahat tililtä muiden matkaan. Itseasiassa poistetaan koko systeemi vain ei tarvitse murehtia työpaikan etsimisestä enää.
      Nimesi: Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.

      Lainaa

    34. Tulos: -69 (85 ääntä)
      Nimesi: Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.
      Mitähän verkkopankkia sinäkin käytät? Veisit rahasi kunnolliseen pankkiin jossa ei minkään paperilapun kanssa tarvi sählätä! Minulla tili kahdessa pankissa, toisesta tulee kännykkään koodi joka pistetään verkkopankkiin, toisessa on eleltronin kortinlukija johon kortti ja PIN, laite antaa koodin ja se pistetään verkkopankkiin. Missäpäin noita antiikkisia paperikoodilappuja muka vielä käytetään? :)

      Lainaa

    35. Tulos: +75 (77 ääntä)
      Itse olen erittäin herkkä thyroxin lääkkeelle, että oikeaa annostusta haettiin 4,5 vuotta. Ja nyt on taas keturallaan kun vuorotyö mihin joutuu toisinaan heräämään klo 2.50 aamuyöllä. Lääkettä kun ei voi siihen aikaan ottaa niin pitää odotella ainakin klo 5 ja vapaa aamuina sitten pakko herätä klo 7 viimeistään ottamaan lääke. Kyllä on meinaan sellaset sydämen tykytykset ja iho on niin kuivan ja kuolleen näkönen kun vaan voi olla. Puhumattakaan järkyttävästä väsymyksestä mikä ei pelkästään johdu aikaisista aamuista. Ammatin valinnan olisin voinut toisin tehdä jos taudistani silloin olisin tiennyt, mutta oikeastaan en, koska rakastan sitä mitä teen, aamuja en mutta työtäni kyllä.

      Lainaa

    36. Tulos: +8 (32 ääntä)
      Nimesi: Mitään en internetissä yhtä paljon vihaa kuin verkkopankkien avainlukupelleilyä. Mitään ei pysty ostamaan eikä laskuja maksamaan, kun aina on perkeleen avainlukulista heittämässä kapuloita rattaisiin. Perintäfirmat juhlivat, kun ihmiset eivät pysty käyttämään tileillään olevia rahoja laskujen maksuun.
      Tunnuslukusovellus anyone?

      Lainaa

    37. Tulos: +40 (44 ääntä)
      Kanada -vastauksen jälkeen välittömästi kuulin Eero Kakon äänen päässäni kysyvän "Voiko mies ja nainen olla sinkkuja samanaikaisesti?" :'D

      Lainaa

    38. Tulos: +14 (26 ääntä)
      Jerry Cotton ja sininen lavuaari: Verkkopankkien tunnusluvuissa on tasan yks huono puoli. Ne ei oo kosaan mukana, jos niitä tarttisi jossain muualla kuin kotona. Esim Nordealla on tosin nykyään tunnistautumiseen mobiilisovellus, jolla pystyy kirjautua verkkopankkiin. Harmi, että muilla pankeilla ei vielä vastaavaa ole.
      Öö? Varmaan joka ikisellä pankilla on. OmaSp:llä oon pankkisovellusta käyttäny ainakin vuoden verran, kuten myös mobiilitunnistautumista ylipäänsä. En ole tunnuslukulistaa tarvinnut aikoihin, kun kaikki maksaminen, tunnistautuminen jne. sujuu puhelimella ilman listaa.

      Lainaa

    39. Tulos: +108 (118 ääntä)
      Kerrankin voi sanoa näin ihan hyvällä tahdolla: Jami hei, vedä käteen. Siis ihan oikeasti. Taatusti parempi vaihtoehto kuin pettäminen.

      Lainaa

    40. Tulos: +96 (104 ääntä)
      foo: Pikon jälkeen tulevat femto, atto, zepto ja jokto. Sitä pienempiä ei ole määritelty. Jokto on jo yksi kvadriljoonasosa (biljoonasosan biljoonasosa).
      Varmaan jossain facebookin laihdutusryhmässä näitäkin käytetään aktiivisesti. "Tänään laihduin 3 joktogrammaa." "hyvä Eetu! Pystyisinpä itse samaan!"

      Lainaa

    41. Tulos: +74 (98 ääntä)
      Sannni: Umm, on meillä ainakin keskusteltu siitä mitä pitäisi tehdä jos toinen on parantumattomasti sairas, koomassa, tai muuten vain kyvytön päättämään itse. Ei se kiva keskustelu ole, ja toivottavasti tarpeeton, mutta ei voi tietää mitä tapahtuu. (Epäilemättä jos puoliso olisi koomassa niin seksi olisi siinä vaiheessa maailman vähiten tärkein asia, ja jos ei olisikaan, niin Facebook… siitä en ole eri mieltä että mokan kirjoittaja on sekaisin tai trolli, mutta on hyvä tietää mitä toinen toivoo jos jotain hirveitä tapahtuu vaikka keskustelu olisi miten ikävä tai kummallinen).
      Siis oletteko te tosiaan keskustelleet siitä kuinka pitkään pitää odottaa ennenkuin voi alkaa harrastamaan seksiä muiden kanssa, jos toinen on "sairas, koomassa, tai muuten vain kyvytön päättämään itse"? Koska sitä asiaahan Jamin päivitys koskee. Ei tämä nyt oikein mitenkään ole johdettavissa testamentin tai edunvalvontavaltuutuksen tyyliseen ennalta varautumiseen. Siis enhän minä tuomitse ja kaikki tyylillään. Jos haluatte keskustella panoaikarajoista toisen ollessa tsygostaattihoidossa niin antaa palaa vaan. Arvailisin vain, että olette vähemmistössä tuon asian suunnittelijoina. Sillä perusteella Jamia on kohtuutonta arvostella, että hän ei ole vastaavaa keskustelua käynyt. Mutta ei huolta! Jamissa riittää arvosteltavaa muutoin ihan tarpeeksi. Siis vaimo on koomassa ja hän miettii tällaista. Koomaan nyt ei ihan noin vain jouduta ja kyseessä on pakostakin hyvin vakava tilanne. Mahtava mies tuo Jami.

      Lainaa

    42. Tulos: +69 (77 ääntä)
      Pitääpä keskustella mieheni kanssa, että jos vaivun koomaan niin koska on hyvä aika pettää. Jos nyt omat himot tuntuvat siinä tilanteessa kaikkein tärkeimmiltä...

      Lainaa

    43. Tulos: +45 (45 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Ei se nyt ihan noin yksinkertasta ole. Kilpirauhaslääkitystä on tosi vaikee saada pysymään tasapainossa, verikokeissa pitää käydä usein. Liian vähänen lääkitys tekee väsyneeks, aiheuttaa painonmuutoksia ja raajojen kylmyyttä, kun taas ilman lääkitystä oot pikkuhiljaa matkalla vuodepotilaaks.

      Lainaa

    44. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Lehtinen: Itse olen erittäin herkkä thyroxin lääkkeelle, että oikeaa annostusta haettiin 4,5 vuotta. Ja nyt on taas keturallaan kun vuorotyö mihin joutuu toisinaan heräämään klo 2.50 aamuyöllä. Lääkettä kun ei voi siihen aikaan ottaa niin pitää odotella ainakin klo 5 ja vapaa aamuina sitten pakko herätä klo 7 viimeistään ottamaan lääke. Kyllä on meinaan sellaset sydämen tykytykset ja iho on niin kuivan ja kuolleen näkönen kun vaan voi olla. Puhumattakaan järkyttävästä väsymyksestä mikä ei pelkästään johdu aikaisista aamuista. Ammatin valinnan olisin voinut toisin tehdä jos taudistani silloin olisin tiennyt, mutta oikeastaan en, koska rakastan sitä mitä teen, aamuja en mutta työtäni kyllä.
      Itseasiassa aika moni suosii myös iltaottoa vaikka virallisesti sitä ei suositellakaan. Moni on kuitenkin siitä saanut avun, ja jotkut lääkäritkin tämän asian tunnustavat. Itse siirryin kokeilemaan iltaottoa kun aamuotolla ei olo kohentunut ollenkaan, nyt on arvot parantuneet ja olo ihan hyvä.

      Lainaa

    45. Tulos: +39 (55 ääntä)
      Olen pettynyt kun Jami ei kysynytkään "Onko OK, jos panen koomassa olevaa vaimoani"?

      Lainaa

    46. Tulos: +14 (28 ääntä)
      fyysikkö: Olen pettynyt kun Jami ei kysynytkään “Onko OK, jos panen koomassa olevaa vaimoani”?
      Johan se John Irvingin romaanin "Garpin maailma" päähenkilö T.S.Garpkin sai alkunsa kun sairaanhoitaja päätti tulla raskaaksi koomassa makaavasta kuolevasta sotilaasta.

      Lainaa

    47. GogitoErgoSum 15.12.2016 19:07
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Girlfriend in a coma. I know, I know, it's serious... https://www.youtube.com/watch?v=3GhoWZ5qTwI

      Lainaa

    48. Tulos: +17 (25 ääntä)
      okena: Itseasiassa aika moni suosii myös iltaottoa vaikka virallisesti sitä ei suositellakaan. Moni on kuitenkin siitä saanut avun, ja jotkut lääkäritkin tämän asian tunnustavat. Itse siirryin kokeilemaan iltaottoa kun aamuotolla ei olo kohentunut ollenkaan, nyt on arvot parantuneet ja olo ihan hyvä.
      Miten tää käytännössä toimii, kun lääke pitäisi ottaa tyhjään mahaan? Lisäksi olen miettinyt moniko muistaa aamulla aikaisin verikokeisiin mennessään ottaa illalla pillerin yli 12h aikaisemmin. Normistihan aamulla pillerit ottaessa tulee 24h tauko ennen verikoetta (lääke otetaan siis labran jälkeen). Olenkin siis pohtinut onko arvojen ja olon paraneminen osalla iltaisin tyroksiininsa ottavista ihan puhtaasti plaseboa, arvot näyttää paremmalta kun mitataan purkista niitä arvoja ja olo tuntuu paremmalta kun tuntee tekevänsä jotain mullistavaa sairautensa eteen. Vajiksen kanssa saa kyllä pelleillä Suomessa ihan loputtomiin, se tuntuu olevan sairaus jonka lopputuloksen jokainen lääkäri tuntee eikä kiellä, mutta sitä pidetään silti pitkälti luulotautina ja hyperiä pelätään ihan tolkuttomasti.

      Lainaa

    49. Tulos: +101 (105 ääntä)
      Hieman jäi nyt mietityttämään, että mikä tämä 'hän itse aiheutti koomansa' -juttu oli.. Miksi ja miten niin kävi? Ja en vain ymmärrä että miten puolison ollessa koomassa toinen vois miettiä seksiä, tai ainakaan pettämistä; 'on panettanut koko ajan'.. Onko Jami niin rasittava seksiaddikti että vaimokin heittäytyi ennemmin koomaan kuin katseli miestään? :D

      Lainaa

    50. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Jos kuulo on lähtenyt ja olo kuin kahden viikon festareiden jälkeen, ehkä Tanja on ollut festareilla.

      Lainaa

    51. Tulos: +57 (65 ääntä)
      "Hyvät Facebook-ystävät, lähipiiri, sukulaiset, kumminkaimat ja oikeastaan kaikki helvetin ihmiset jotka vain sattuvat tililleni eksymään koko maailmassa! Paljastan nyt teille oikean luontoni ja aiheutan riemua ja hyvää oloa kaikissa koomassa olevasta vaimostani huolestuneissa ja huolehtivissa (joihin en itse onneksi kuulu) selittämällä seikkaperäisesti, miten kuukauden puute ajaa minut panemaan muita naisia Älkää tosin huoliko, sillä en todellisuudessa tee mitään väärää, koska oikeustajuni on pikkulapsen tasolla eikä pahaa tekoa tapahdu jos sitä ei näe. Tätäkin paskaa logiikkaa tietysti vaikeuttaa että paljastin juuri aikeeni aivan kaikille. Mutta noin nyt lähtökohtaisesti olen siis täysin synnitön, runkkaaminen on kuitenkin nyt vain niin pliisua! Ja sitä paitsi ihan oma vika, mitäs hankkiutui koomaan!" Mistä näitä vatipäitä oikein sikiää?

      Lainaa

    52. Tulos: -2 (38 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Elät aikakaudella jolla 20-vuotias voi kertoa lehdessä omalla nimellä ja kuvalla silikonirintojen laittamiseen liittyneen leikkauksen olleen hänen elämänsä rankin tapaus.

      Lainaa

    53. Tulos: +17 (21 ääntä)
      zekko: Mitenkäs se keskustelu teillä kotona meni? “Hei vaimo!” “Mitä kulta?” “Kuinka nopeesti voin lähtee panee muita jos joudut koomaan?” Itse olen ollut naimisissa 11 vuotta ja sitä ennen vielä kahdeksan vuotta avopuolisona tälle samalle naiselle, mutta jostain mystisestä syystä tämä sivistynyt keskustelu on vielä käymättä. Täytyypä heti laittaa whatsapp -viestiä asiasta.
      Kerro sitten mikä on vastaus.

      Lainaa

    54. Tulos: -26 (54 ääntä)
      tumis: Jamin ois kannattanut tehdä, kuten sivistyneet ihmiset tekee, ja keskustella tästäkin tilanteesta etukäteen silloin, kun vaimo ei vielä ollut koomassa. Ei tartteis arpoa, kun tietäis mikä on toisen mielestä riittävä aika odotella.
      No jos Jamin vaimo on vaikka aiheuttanu itsellensä koomaan yrittämällä tappaa itteensä, ottamalla paskaa kamaa tms. Siis todellakin aiheutti oman koomansa aivan itse, niin siinähän sit Jami käy panee.. tai tekee kill billit... -_-

      Lainaa

    55. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Lobo: Miten tää käytännössä toimii, kun lääke pitäisi ottaa tyhjään mahaan? Lisäksi olen miettinyt moniko muistaa aamulla aikaisin verikokeisiin mennessään ottaa illalla pillerin yli 12h aikaisemmin. Normistihan aamulla pillerit ottaessa tulee 24h tauko ennen verikoetta (lääke otetaan siis labran jälkeen). Olenkin siis pohtinut onko arvojen ja olon paraneminen osalla iltaisin tyroksiininsa ottavista ihan puhtaasti plaseboa, arvot näyttää paremmalta kun mitataan purkista niitä arvoja ja olo tuntuu paremmalta kun tuntee tekevänsä jotain mullistavaa sairautensa eteen. Vajiksen kanssa saa kyllä pelleillä Suomessa ihan loputtomiin, se tuntuu olevan sairaus jonka lopputuloksen jokainen lääkäri tuntee eikä kiellä, mutta sitä pidetään silti pitkälti luulotautina ja hyperiä pelätään ihan tolkuttomasti.
      Itse otan pillerin vasta nukkumaan mennessä, syön iltapalan niin että väliä on minimissään kolmisen tuntia. Jos on aamulla tiedossa verikoe niin jätän illalla lääkkeen ottamatta koska se on kuitenkin pitkävaikutteinen eikä haittaa jos yksi päivä jää välistä. Mulla oli oireet niin pahat että olin pelkkä vuodepotilas, koulukin keskeytyi. Nyt tuntuu siltä niinkuin olisi saanut elämän takaisin, jaksaa taas tehdä normaalisti asioita.

      Lainaa

    56. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Raino: ei se ole pettämistä jos oma ämmä ei tiedä
      Tai oma äijä?

      Lainaa

    57. Tulos: +19 (23 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Ei ei vaikuta vai? Jos sulla ei ole asiasta mitään kokemusta niin olisit vain hiljaa. Thyroksiini ei ensinnäkään sovi kaikille ja vain harva pärjää pelkästään sen voimalla.

      Lainaa

    58. Tulos: +16 (20 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Luulin ensin että puhuit jostain kilpikonnaryhmästä ja ihmettelin miten se tässä mihinkään liittyy.

      Lainaa

    59. Tulos: +13 (15 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Ja sinulla lienee omakohtainen kokemus tässä nyt kommentoimassa?

      Lainaa

    60. Tulos: +25 (29 ääntä)
      V: Miksi ihmeessä täytyy olla hypokilppariryhmä? En ymmärrä. Se ei vaikuta elämään lähes kirjaimellisesti millään lailla. Ainoa mitä aiheuttaa, on se että lääkkeet pitää ottaa ennen aamupalaa. Yhyy, vertaistukea. Jouduin tänäänkin nielemään kaksi Hermesetaksen kokoista pilleriä aamulla
      Ja vertaistukea kaivataan nimenomaan sen pillerin popsimisen vuoksi. Järjenjättiläinen asialla. Ei tullu mieleen että sitä lääkettä syödään jostain syystä? Jotka todella vaikuttavat elämään... Urpo.

      Lainaa

    61. höpöhöpöä 16.12.2016 19:49
      Tulos: -6 (22 ääntä)
      Jerry Cotton ja sininen lavuaari: Verkkopankkien tunnusluvuissa on tasan yks huono puoli. Ne ei oo kosaan mukana, jos niitä tarttisi jossain muualla kuin kotona. Esim Nordealla on tosin nykyään tunnistautumiseen mobiilisovellus, jolla pystyy kirjautua verkkopankkiin. Harmi, että muilla pankeilla ei vielä vastaavaa ole.
      Siis se mikä oikeesti ärsyttää on se, että monissa verkkokaupoissa ei voi enää maksaa kortilla ilman, että tarvitsee silti kirjautua verkkopankkiin avainlukulistalla tai millä sitten nykyään kirjautuukaan. Joo, turvallisuuttahan se toki tuo aika paljonkin, mutta helvetti kun oli kätevää ostaa kortilla kun opetteli ne kortin tiedot ulkoa, niin ei tarvii edes kaivaa sitä korttia lompakosta.

      Lainaa

    62. Tulos: -1 (9 ääntä)
      joulupukki: Vau Jami on oikea unelmien mies! Mistä tuollaisen löytäisi itselleenkin?
      No jos sä vaikka lähettäisit mulle yhen jouluksi?

      Lainaa

    63. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Jerry Cotton ja sininen lavuaari: Verkkopankkien tunnusluvuissa on tasan yks huono puoli. Ne ei oo kosaan mukana, jos niitä tarttisi jossain muualla kuin kotona. Esim Nordealla on tosin nykyään tunnistautumiseen mobiilisovellus, jolla pystyy kirjautua verkkopankkiin. Harmi, että muilla pankeilla ei vielä vastaavaa ole.
      Minä olen opetellut sen käyttäjätunnuksen ulkoa ja tunnuslukulappu on saatavilla aina, sillä olen ottanut siitä kännykällä kuvan eli mukana kulkee kaikkialle. Itse tunnuslukulappu on magneetilla kiinni jääkaapissa.

      Lainaa

    64. Tulos: +15 (19 ääntä)
      rarreriira: eikös mikrogramma ole μg ja milligramma mg?
      Niin?

      Lainaa

    65. Tulos: +4 (10 ääntä)
      joulupukki: Vau Jami on oikea unelmien mies! Mistä tuollaisen löytäisi itselleenkin?
      No mitä naisia kuuntelee, niin joka toinen mies on tuollainen.

      Lainaa

    66. Tulos: +23 (29 ääntä)
      zekko: Mitenkäs se keskustelu teillä kotona meni? “Hei vaimo!” “Mitä kulta?” “Kuinka nopeesti voin lähtee panee muita jos joudut koomaan?” Itse olen ollut naimisissa 11 vuotta ja sitä ennen vielä kahdeksan vuotta avopuolisona tälle samalle naiselle, mutta jostain mystisestä syystä tämä sivistynyt keskustelu on vielä käymättä. Täytyypä heti laittaa whatsapp -viestiä asiasta.
      Se keskustelu meni suunnilleen näin: "Hei vaimo, jos joskus joudun onnettomuuteen, ja makaan jossain koomassa, niin pari kuukautta riittää sit odottelua, että voi alkaa kattella b-suunnitelmaa, ja jos en vuodessa oo heränny, niin piuhat irti ja eteenpäin elämässä." "Samat sanat."

      Lainaa

    67. Vääränvärinen 20.12.2016 22:40
      Tulos: +30 (36 ääntä)
      Kun mies menee armeijaan ja polttaa lomansa, onko naisen ok "pettää"? Siis ihan ite poltti lomansa.

      Lainaa

    68. Tulos: -1 (19 ääntä)
      Tuossa Tanjan mikrogramma sekoilussa koomisinta oli se loppu. "Ai niinpäs taitaa olla. Paniikkinappula painettu alas". lol ..siis Tanja luulee, että paniikki nappulan kun painaa alas, niin se aktivoituu "ei paniikkinappulaksi"... ..voiko kukaan olla noin vajaa?

      Lainaa

    69. Tulos: +9 (17 ääntä)
      KL:
      :D Tuota ihmistä ei kannata ottaa ydinkärkien laukaisu napin taakse seisomaan.

      Lainaa

    70. Girlfriend in a coma 8.1.2017 17:35
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Jami, it's serious.

      Lainaa

    71. Työläs meduusa 3.7.2020 3:13
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Häviskö ne Tanjan oireet kun tajus ottavansa oikeeta annosta?

      Lainaa

    72. Ketsupiton kotieläin 30.6.2021 7:15
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Jokohan Jamin vaimo on herännyt koomasta?

      Lainaa

    73. Kirpeä Ahven 7.7.2022 23:13
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      Ketsupiton kotieläin: Jokohan Jamin vaimo on herännyt koomasta?
      Niin... Minä tässä mietin kommentteja lukiessa, että moni tuntuu olettavan pari asiaa Jamista ja tämän vaimosta: 1) Se että vaimo vielä joskus herää koomastaan. Että sen tiedetään olevan vain väliaikainen tila. 2) Että Jami on paha ihminen kun sanoo vaimon itse aiheuttaneen koomansa. Mistä sen tietää? Jos tosiaan vaikka veti jotain huumeita tai loikkasi vaikka päälleen jostain sillalta? Eroaminenkin on aika mahdotonta kun toinen tosiaan makaa koomassa, niin jos Jami nyt ei enää halua jatkaa yhdessä (tämähän voi olla vaikka syy joka tuohon vaimon kooman johti), niin tuo pettämisen pohtiminen onkin ihan pätevä kysymys. Miten lienee sitten käynyt?

      Lainaa

    74. Odottamaton paimen 21.4.2023 11:56
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Niin... Minä tässä mietin kommentteja lukiessa, että moni tuntuu olettavan pari asiaa Jamista ja tämän vaimosta: 1) Se että vaimo vielä joskus herää koomastaan. Että sen tiedetään olevan vain väliaikainen tila. 2) Että Jami on paha ihminen kun sanoo vaimon itse aiheuttaneen koomansa. Mistä sen tietää? Jos tosiaan [...]
      Tiedän, että tämä on vanha juttu, mutta puhun tästä kuin se olisi ajankohtainen vielä: 1) Jami itsehän sanoi sen. "Kun vaimo on Facebook-kykyinen jälleen". Kuulostaa aika varmalta, ja luultavasti (/toivottavasti) Jami on kuitenkin ollut ajan tasalla vaimonsa terveydentilasta. 2) Miten se, että hän on aiheuttanut koomansa, olisi millään tavalla "lieventävä" asia? Se mikä on tärkeää, on että hän on koomassa ja hyvin todennäköisesti tarvitsee aviopuolisonsa tukea kun hän herää koomasta, etenkin jos se on oikeasti itseaiheutettu kooma, koska se kielii mielenterveysongelmista. Se, että ihminen kaipaa seksiä kun puoliso on koomassa, ei ole paha asia. Se, että oikeuttaa pettämisen sillä, että puoliso on koomassa kun on ollut kuukauden ilman seksiä, kertoo vaan siitä kuinka itsekeskeinen ko. henkilö on. Monesti parisuhteessa on muutenkin ilman koomaa useidenkin kuukausien kuivia hetkiä, mikä on ihan normaalia. Olisiko silloinkin Jami valmis pettämään vaimoaan? Lisäksi, runkkaamista voi piristää ihan seksileluillakin oman maun mukaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kooma, sinkku, verkkopankki, avainluku, koodi, numero, mikrogramma, milligramma, vaimo