Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuvakooste, osa 153

Oletko tarpeeksi vanha tunnistaaksesi tämän tuotteen?
Kuvakooste, osa 153

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 92 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -356 (1214 ääntä)
      Krista ei mitään koska abortti :P

      Lainaa

    2. Tulos: +709 (771 ääntä)
      Eka kuva: Jonnet ei muista. :)

      Lainaa

    3. Esko Mörkö 30.3.2017 1:59
      Tulos: +242 (376 ääntä)
      On se uskomatonta, miten kirjoitustaidottomia melkoinen osa suomalaisista on. :/ P*llu, pallo ja pullo kiinnostanut enempi kuin opiskelu.

      Lainaa

    4. Myrkkymuratti 30.3.2017 2:03
      Tulos: +406 (426 ääntä)
      Minäköhän vuonna ensimmäinen mokaaja on syntynyt? Vaadin tietoa!

      Lainaa

    5. Tulos: +395 (417 ääntä)
      Vanha kunnon kännykotelo!

      Lainaa

    6. Tulos: +188 (446 ääntä)
      Tuo viimeinen on paha.. Ja ton takia en halua lapsia. Toki siihen liittyy muutakin mutta tuokin osa on aika iso juttu. En nimittäin kestäis tommosta.

      Lainaa

    7. Tulos: +530 (546 ääntä)
      "kevät talven" ja "siirrettäväpalju" Ei tullut yhdyssanarulettista tällä kertaa edes sivuosumaa...

      Lainaa

    8. Tulos: +209 (259 ääntä)
      Haluan nähdä naapurin muijan alasti

      Lainaa

    9. Tulos: -213 (339 ääntä)
      Esko Mörkö: On se uskomatonta, miten kirjoitustaidottomia melkoinen osa suomalaisista on. P*llu, pallo ja pullo kiinnostanut enempi kuin opiskelu.
      Sulla on varmaan hirveesti kavereja.

      Lainaa

    10. Tulos: +447 (469 ääntä)
      Tämmöinen tyylitajuton ihminenkin huomaa, että ekassa on muuten näppärään 2000-luvun alun puhelimille tarkoitettuun koteloon saatu ämpättyä Calvin Kleinin logon lisäksi Burberryn ruutukuosi. Hyvä, hyvä!

      Lainaa

    11. St. Vitus Dance 30.3.2017 6:15
      Tulos: +87 (125 ääntä)
      Pimpom: Vanha kunnon kännykotelo!
      Ai? Luulin että se on pistoolin lipastasku.

      Lainaa

    12. Tulos: -155 (217 ääntä)
      pylynalle: Tuo viimeinen on paha.. Ja ton takia en halua lapsia. Toki siihen liittyy muutakin mutta tuokin osa on aika iso juttu. En nimittäin kestäis tommosta. Eiks paljon järkevämpää olis olla haluamatta kissaa? Lapset on elämän suola ja sokeri.

      Lainaa

    13. Tulos: -53 (167 ääntä)
      pylynalle: Tuo viimeinen on paha.. Ja ton takia en halua lapsia. Toki siihen liittyy muutakin mutta tuokin osa on aika iso juttu. En nimittäin kestäis tommosta.
      Onpa paha, voi jeesus.

      Lainaa

    14. Puolikiero_savolainen 30.3.2017 9:18
      Tulos: -40 (324 ääntä)
      pylynalle: Tuo viimeinen on paha.. Ja ton takia en halua lapsia. Toki siihen liittyy muutakin mutta tuokin osa on aika iso juttu. En nimittäin kestäis tommosta.
      On, on hirveän paha. Siivoaa vessan ja elämä jatkuu. Veikkaan että tuokin taapero on antanut aika paljon enemmän mitä vienyt. Itselle ainakin lapset olivat ja ovat elämän tärkeimpiä asioita, joiden puolesta tekee mitä tahansa.

      Lainaa

    15. It's a deal 30.3.2017 9:33
      Tulos: +358 (362 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: On, on hirveän paha. Siivoaa vessan ja elämä jatkuu. Veikkaan että tuokin taapero on antanut aika paljon enemmän mitä vienyt. Itselle ainakin lapset olivat ja ovat elämän tärkeimpiä asioita, joiden puolesta tekee mitä tahansa.
      Toisaalta, jos tuo on paha, silloin lapsien hankkimatta jättäminen on 100% oikea ratkaisu.

      Lainaa

    16. Tulos: +74 (92 ääntä)
      Satu:
      Mitäs pahaa se kissa oli tehnyt?

      Lainaa

    17. rehellinen ihminen 30.3.2017 9:53
      Tulos: +173 (205 ääntä)
      It’s a deal: Toisaalta, jos tuo on paha, silloin lapsien hankkimatta jättäminen on 100% oikea ratkaisu.
      Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka kokevat "tyhmät" asiat stressaaviksi. Ja arvostan ihmisiä, jotka tunnistavat rajansa ja uskaltavat tunnustaa, ettei heistä ole johonkin (esim. lapsen kasvatukseen), silläkin uhalla, että saattavat saada ylenkatseita "jaksavilta" ihmisiltä. Tekevät palveluksen itselleen ja syntymättömälle lapselle. Valoisampana puolena, voimattomuus ei ole elinikäinen tuomio. Siitä voi päästä yli, omin keinoin tai ammatillisella avulla :) T. vähästäkin paljon stressaava nainen

      Lainaa

    18. Tulos: +106 (116 ääntä)
      Eikkai kännykotelo ole jo mennyt jonnet ei muista jutuksi? Tuleepa vanha olo :D

      Lainaa

    19. purppurakruunu 30.3.2017 10:46
      Tulos: +151 (177 ääntä)
      Kävin kattomassa ton paljufirman kotisivun tarkistaakseni, oliko kyseessä Facebookin vai jakajan moka ja... wow.
      Haluatko nähdä naapurin muijan alasti? Innostaisiko muuten vaan bikinibabet? Onko suonissasi pienta exhibitionistia? Vuokraa kylpytynnyri eli palju ja pistä bileet pystyyn! Täältä tynnyri ja tulet alle. Päivitettiin tässä syksyn korvalla kalustoakin. Ei tosin omaehtoisesti, kun Rudolf Nussi vei meidän pienemmän paljun.
      Hyi helvetti.

      Lainaa

    20. Tulos: -44 (98 ääntä)
      Mielenkiintoinen fakta: suurella osalla länsimaisista ihmisistä on kissan ulosteista peräisin oleva toksoplasmoosi aivoissaan.

      Lainaa

    21. Tulos: -104 (142 ääntä)
      Luulen pikkumiehen kaataneen hiekat ihan vahingossa. Ikävää, kun äiti ottaa tuollaisesta tilanteesta kuvan ja laittaa facebookiin.

      Lainaa

    22. Tulos: +137 (145 ääntä)
      Lukihäiriö on aika ikävä juttu. Ikävämpää on se ettei kukaan korjaile noita tekstejä ennen julkaisua. Tiedän että on varmaan vähän pinnallista käytöstä, mutta itse en osta mitään firmasta jossa ei osata kirjoittaa. Ei anna hyvää kuvaa tuotteista/myyjästä.

      Lainaa

    23. Kissakaveri 30.3.2017 11:19
      Tulos: +162 (182 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: On, on hirveän paha. Siivoaa vessan ja elämä jatkuu. Veikkaan että tuokin taapero on antanut aika paljon enemmän mitä vienyt.
      Jos kyseessä on paakkuuntuva savipohjainen kissanhiekka (eli se "normikissanhiekka"), voi olla putkiremontti tiedossa. Se on aikamoista liisteriä kastuessaan, eikä ihan helpolla puhdistettavissa. Toivottavasti on omakotitalo, että ei tarvitse muiden kerrostalo- tai rivitaloasujien kustantaa omasta vahingosta johtuvaa remonttia. :(

      Lainaa

    24. Tulos: +49 (77 ääntä)
      purppurakruunu: Kävin kattomassa ton paljufirman kotisivun tarkistaakseni, oliko kyseessä Facebookin vai jakajan moka ja… wow. Hyi helvetti.
      ...pyhät kissat. Kylpytynnyri voisi olla ihan kiva, mutta hankin muualta. Mitä kissoihin tulee, ne kyllä osaavat sotkea hiekkalaatikon sisällön ympäripitkin ihan itse, ja sellaisina ovat erinomaista harjoitusta. Nuori itseni ei olisi pystynyt kestämään ajatusta että ulosteen kanssa pitäisi olla jossain tekemisissä, aikuisena tajuaa että shit happens, kirjaimellisesti, ja on paras olla aseistettuna räteillä, vaipoilla, puhtaalla hiekalla, puhdistusaineilla ja isolla kasalla roskakasseja. (Ja vaikkakin usein luullaan että "harjoituseläimet" heitetään ulos, olen sitä mieltä että lasten on hyvä kasvaa lemmikkien kanssa. Ketuttaa vieläkin oletus etten hoitaisi sekä otusta että lasta niin kauan kuin tarvis on -jos sen tekisin en sopisi vanhemmaksikaan).

      Lainaa

    25. Tulos: -34 (200 ääntä)
      Tuo viimeinen moka vaan vahvisti päätöstäni olla IKINÄ hankkimatta lapsia. Olenko muka ainoa, jonka tekis mieli viskata toi mukula kans sinne vessanpönttöön tollasen teon jälkeen.....

      Lainaa

    26. Esko Mörkö 30.3.2017 12:04
      Tulos: +51 (77 ääntä)
      Joo: Sulla on varmaan hirveesti kavereja.
      Mulla on tasokkaampia kavereita kuin sulla.

      Lainaa

    27. Tulos: +31 (97 ääntä)
      Lavuaariin tuo lapsi ei helposti ylety, ja pöntössä on kansi alhaalla ja kissanhiekkalaatikon pohja (?) sen päällä. Veikkaanpa, että lapsi on kaatanut hiekat lattialle ja loppu on kirjoittajan mielikuvituksen tuotetta, jotta tarina kuulostaisi hauskemmalle. Mutta onneksi lasten tekeminen ei ole pakollista, joten jos ei tuollaista kestä, on paras olla hankkimatta lapsia (niin kuin moni viisaasti täällä jo kommentoikin). Ihan tuo kuuluu lapsiperheen elämään. Me lapsista tykkäävät hoidetaan lasten tuottaminen ja loput keskittyvät verojen maksuun senkin aikaa kuin lapsiperheet ovat lapsivapailla. Tärkeitä tehtäviä yhteiskunnassa molemmat.

      Lainaa

    28. Saku Nauriskäki 30.3.2017 12:09
      Tulos: +52 (98 ääntä)
      Satu: Lapset on elämän suola ja sokeri.
      Ennemminkin strykniini. RIP elämä.

      Lainaa

    29. Tulos: +30 (128 ääntä)
      Skylla: Tuo viimeinen moka vaan vahvisti päätöstäni olla IKINÄ hankkimatta lapsia. Olenko muka ainoa, jonka tekis mieli viskata toi mukula kans sinne vessanpönttöön tollasen teon jälkeen…..
      Et. Lapset on ällöjä, kissat taas on ihania.

      Lainaa

    30. hepomiesten tietotoimisto 30.3.2017 12:35
      Tulos: +101 (109 ääntä)
      eusmilus: Mielenkiintoinen fakta: suurella osalla länsimaisista ihmisistä on kissan ulosteista peräisin oleva toksoplasmoosi aivoissaan.
      Toinen mielenkiintoinen fakta: toksoplasmoosia ei ole kuitenkaan todettu olevan kissanomistajilla enemmän, kuin niillä joilla ei ole kissaa. Todennäköisemmin siis sen saa esin huonosti pestystä salaatista tms. kuin kissanhiekkalaatikon siivoamisesta.

      Lainaa

    31. hepomiesten tietotoimisto 30.3.2017 12:37
      Tulos: -17 (43 ääntä)
      Kissakaveri: Jos kyseessä on paakkuuntuva savipohjainen kissanhiekka (eli se “normikissanhiekka”), voi olla putkiremontti tiedossa. Se on aikamoista liisteriä kastuessaan, eikä ihan helpolla puhdistettavissa. Toivottavasti on omakotitalo, että ei tarvitse muiden kerrostalo- tai rivitaloasujien kustantaa omasta vahingosta johtuvaa remonttia.
      Avaa lavuaarin hajulukon ja tyhjentää lattiakaivon ennen pesua, niin ei ole mitään ongelmaa.

      Lainaa

    32. Tulos: +97 (101 ääntä)
      yodo: Luulen pikkumiehen kaataneen hiekat ihan vahingossa. Ikävää, kun äiti ottaa tuollaisesta tilanteesta kuvan ja laittaa facebookiin.
      Silloin kun itse olin pikkuveljen kanssa tyhjentäny meidän avotakan tuhkat olohuoneeseen ei onneksi vielä facebookia ollu. Äiti tosin harrasti maalaamista ja maalasi otetusta kuvasta taulun, joka sitten oli parissakin kirjastoesittelyssä esillä.

      Lainaa

    33. keijonnappi 30.3.2017 12:46
      Tulos: -75 (141 ääntä)
      Skylla: Tuo viimeinen moka vaan vahvisti päätöstäni olla IKINÄ hankkimatta lapsia. Olenko muka ainoa, jonka tekis mieli viskata toi mukula kans sinne vessanpönttöön tollasen teon jälkeen…..
      Todennäköisesti olet ainoa, joka mielellään paiskoo vaippaikäisiä pitkin seiniä. Hakeudu hoitoon.
      Skylla: Tuo viimeinen moka vaan vahvisti päätöstäni olla IKINÄ hankkimatta lapsia. Olenko muka ainoa, jonka tekis mieli viskata toi mukula kans sinne vessanpönttöön tollasen teon jälkeen…..
      Juu. Älä lisäänny. Kukaan ei noin sairasta ihmistä niin läheltä koskisikaan, että lapsen tulo edes olisi mahdollista. Viskaapa vaikka oma pääsi pönttöön. Kokeile kuinka lujaa pystyt kallosi siihen iskemään.

      Lainaa

    34. Tulos: -74 (102 ääntä)
      Esko Mörkö: On se uskomatonta, miten kirjoitustaidottomia melkoinen osa suomalaisista on. P*llu, pallo ja pullo kiinnostanut enempi kuin opiskelu.
      Mitä tekemistä opiskelulla on asian kanssa? Olen huomannut, että surkein yleistietokin on aina niillä ihmisillä jotka ovat eniten kouluissa viihtyneet. Kertoo jotakin koulutuksen tasosta.

      Lainaa

    35. Tulos: -1 (27 ääntä)
      eusmilus: Mielenkiintoinen fakta: suurella osalla länsimaisista ihmisistä on kissan ulosteista peräisin oleva toksoplasmoosi aivoissaan.
      Suurin osa eli puolet...

      Lainaa

    36. Tulos: +133 (169 ääntä)
      Tuli tästä keskustelusta vaan mieleen, miksiköhän joidenkin on niin vaikea hyväksyä että kaikki ei pidä lapsista eikä halua haaskata omaa elämäänsä niiden tekemiseen?

      Lainaa

    37. Tulos: -85 (101 ääntä)
      Ei tossa ekassa oo mitään mokaa, eikä hauskaakaan, koska tuo on niin pieni että vanhat halkopuhelimet ei tohon mahtuis :D Ehkä joku pieni simpukkapuhelin, mutta tää ei oo mitään "jonnet ei muista" -osastoa, koska miksi pitäs tietää joku simpukkapuhelimen suojakotelo(jos tuo nyt ees on se..)?

      Lainaa

    38. Tulos: -34 (74 ääntä)
      Eiks toi ensimmäisen kuvan kotelo ole aika pieni kännykälle? Musta se näytti kokonsa puolesta sopivimmaks linkkarikoteloksi.

      Lainaa

    39. Tulos: +80 (88 ääntä)
      Satu:
      Ite ainaki henkilökohtaisesti kokisin olevani huono äitivaihtoehto, enkä haluais pilata pienen ihmisen elämää sillä. Ei se kuitenkaan oo mikään lemmikki, ja lapsen hankkiminen vaatii aika paljon uhrautumista ja se vie ison osan elämästä. Ite haluan mieluumin keskittyä omaan uraani ja elämäni elämiseen.

      Lainaa

    40. Tulos: +40 (42 ääntä)
      ihanbtw: Eikkai kännykotelo ole jo mennyt jonnet ei muista jutuksi? Tuleepa vanha olo
      näemmä on :O itsellä äidin kanssa yhteisessä varakännykkä käytössä vanha kunnon 3310 ja siinä miun itse tekemä kännykkäkotelo :D

      Lainaa

    41. Tulos: +74 (82 ääntä)
      Jepjoo: “kevät talven” ja “siirrettäväpalju” Ei tullut yhdyssanarulettista tällä kertaa edes sivuosumaa…
      Huono moittia, jos itse kirjoittaa ruletin yksikön elatiivin kahdella t:llä

      Lainaa

    42. Tulos: -70 (106 ääntä)
      Litton: Ite ainaki henkilökohtaisesti kokisin olevani huono äitivaihtoehto, enkä haluais pilata pienen ihmisen elämää sillä. Ei se kuitenkaan oo mikään lemmikki, ja lapsen hankkiminen vaatii aika paljon uhrautumista ja se vie ison osan elämästä. Ite haluan mieluumin keskittyä omaan uraani ja elämäni elämiseen.
      Kaikessa on puolensa. On hyvä jättää lisääntymättä jos on huonot geenit ja itsekäs luonne.

      Lainaa

    43. Tulos: -95 (145 ääntä)
      "PikkuMIES"??????? Yököttävän epämodernia sukupuolen olettamista. Mistä äiti vpi tietää mitä sukupuolta hänen lapsensa on? Transsukupuolisia on kuitenkin jokin prosentin murto-osa ja kaikkien pitäisi kasvattaa lapsensa sen varalta neutraaleina. Mitä jos tuo lapsi kokeekin aikuisena olevansa vaikkapa kuorma-auto? Kuinka pahalta tuntuukaan, että hänen äitinsä on julkisesti puhunut hänestä miehenä? Ps. Suomi on tylsä kieli koska "hän" on sukupuolisesti neutraali, joten en pääse pahastumaan niin usein kuin aatekollegani monissa muissa maissa.

      Lainaa

    44. Tulos: +97 (105 ääntä)
      Kotelo: Eiks toi ensimmäisen kuvan kotelo ole aika pieni kännykälle? Musta se näytti kokonsa puolesta sopivimmaks linkkarikoteloksi.
      Onhan se ihan liian pieni jollekin nykyaikaselle ruokalautasen kokoiselle phablet-hirvitykselle, mutta joskus oli semmonen trendi että kännyköistä yritettiin tehdä mahdollisimman *gasp* pieniä eikä mahdollisimman isoja.

      Lainaa

    45. Tulos: +54 (66 ääntä)
      yodo: Luulen pikkumiehen kaataneen hiekat ihan vahingossa. Ikävää, kun äiti ottaa tuollaisesta tilanteesta kuvan ja laittaa facebookiin.
      Kissanhiekkalaatikko painaa aika saamaristi, se ei kaadu vahingossa. Varsinkaan kersalta, kyllä se on saanut tosissaan yrittää.

      Lainaa

    46. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Jepjoo: “kevät talven” ja “siirrettäväpalju” Ei tullut yhdyssanarulettista tällä kertaa edes sivuosumaa…
      Eikun "siireltäväpalju".

      Lainaa

    47. Tulos: +47 (61 ääntä)
      Joo: Sulla on varmaan hirveesti kavereja.
      "Kavereja" hahha.

      Lainaa

    48. Tulos: +85 (97 ääntä)
      Lanttu: Tuli tästä keskustelusta vaan mieleen, miksiköhän joidenkin on niin vaikea hyväksyä että kaikki ei pidä lapsista eikä halua haaskata omaa elämäänsä niiden tekemiseen?
      Samaa mieltä, mutta en käyttäisi sanaa "haaskata" paitsi kun on omanhenkisten seurassa. Itse arvostan sekä niitä, jotka tunnistavat, ettei heistä olisi vanhemmiksi että niitä, jotka onnistuvat kasvattamaan vauvoista fiksuja ihmisiä.

      Lainaa

    49. Tulos: +53 (81 ääntä)
      Zekko: “PikkuMIES”??????? Yököttävän epämodernia sukupuolen olettamista. Mistä äiti vpi tietää mitä sukupuolta hänen lapsensa on? Transsukupuolisia on kuitenkin jokin prosentin murto-osa ja kaikkien pitäisi kasvattaa lapsensa sen varalta neutraaleina. Mitä jos tuo lapsi kokeekin aikuisena olevansa vaikkapa kuorma-auto? Kuinka pahalta tuntuukaan, että hänen äitinsä on julkisesti puhunut hänestä miehenä? Ps. Suomi on tylsä kieli koska “hän” on sukupuolisesti neutraali, joten en pääse pahastumaan niin usein kuin aatekollegani monissa muissa maissa.
      Sukupuolineutraalius ja tasa-arvo ei tarkoita sitä että perinteiset heteroseksuaaliset sukupuolet olisivat nykyään jotenkin kiellettyjä. On täysin mahdollista että kyseinen poikalapsi haluaa olla ihan normaali heteroseksuaalinen miespuolinen henkilö.

      Lainaa

    50. Tulos: +75 (93 ääntä)
      Zekko: “PikkuMIES”??????? Yököttävän epämodernia sukupuolen olettamista. Mistä äiti vpi tietää mitä sukupuolta hänen lapsensa on? Transsukupuolisia on kuitenkin jokin prosentin murto-osa ja kaikkien pitäisi kasvattaa lapsensa sen varalta neutraaleina. Mitä jos tuo lapsi kokeekin aikuisena olevansa vaikkapa kuorma-auto? Kuinka pahalta tuntuukaan, että hänen äitinsä on julkisesti puhunut hänestä miehenä? Ps. Suomi on tylsä kieli koska “hän” on sukupuolisesti neutraali, joten en pääse pahastumaan niin usein kuin aatekollegani monissa muissa maissa.
      Jos yrittää jonkinlaista parodiaa, niin kannattaisi varmaan ottaa vähän enemmän selvää siitä asiasta mitä parodioit. Muuten joku saattaa pian luulla ettet tiedä mistä puhut.

      Lainaa

    51. Tulos: -59 (81 ääntä)
      Satu: Jos yrittää jonkinlaista parodiaa, niin kannattaisi varmaan ottaa vähän enemmän selvää siitä asiasta mitä parodioit. Muuten joku saattaa pian luulla ettet tiedä mistä puhut.
      No sinä et ainakaan osoittanut tietäväsi aiheesta mitään. Kerroit vain, että minä en tiedä mistä puhun, mutta et mitenkään osoittanut missä kohtaa parodia meni ohi. Väitätkö ettei sukupuolineutraalia kasvatusta tehdä ja eikö sillä ole kannattajia? Ihan kirjoittamalla hakukoneeseen "gender neutral upbringing" saat asiasta tietoa, niin ei tarvitse tyhjästä huudella. Ole hyvä :)

      Lainaa

    52. Tulos: -56 (92 ääntä)
      foo: Sukupuolineutraalius ja tasa-arvo ei tarkoita sitä että perinteiset heteroseksuaaliset sukupuolet olisivat nykyään jotenkin kiellettyjä. On täysin mahdollista että kyseinen poikalapsi haluaa olla ihan normaali heteroseksuaalinen miespuolinen henkilö.
      Niin mutta eihän sitä lapsesta voi tietää mitä sukupuolta hän tulee olemaan. Arviolta noin 99,87 prosentin todennäköisyydellä hänestä toki tulee mies, mutta eikös meidän kakkien pidä muuttaa puhettamme noiden 0,13 prosentin takia? Mitä heteroudella on tekemistä minkään kanssa? Minä en ottanut seksuaalista suuntautumista puheeksi ollenkaan. Puhuin vain sukupuolesta. Onko sinulla jotain seksuaalivähemmistöjä vastaan vai miten tuo kommenttisi nyt pitäisi tulkita?

      Lainaa

    53. Tulos: +95 (105 ääntä)
      Zekko: No sinä et ainakaan osoittanut tietäväsi aiheesta mitään. Kerroit vain, että minä en tiedä mistä puhun, mutta et mitenkään osoittanut missä kohtaa parodia meni ohi. Väitätkö ettei sukupuolineutraalia kasvatusta tehdä ja eikö sillä ole kannattajia? Ihan kirjoittamalla hakukoneeseen “gender neutral upbringing” saat asiasta tietoa, niin ei tarvitse tyhjästä huudella. Ole hyvä
      No hyvä on, jos se kerran pitää rautalangasta vääntää: sukupuolineutraali kasvatus ei tarkoita sitä, että lapsia pitäisi kasvattaa sukupuolettomiksi olennoiksi joita ei saa sanoa tytöiksi tai pojiksi, vaan sitä että ketään ei yritetä pakottaa väkisin sukupuolen määrittämiin rooleihin. Kutsu poikalastasi kaikin mokomin pojaksi, mutta älä kiellä poikaa vaikkapa pukeutumusta prinsessaksi naamiaisiin, koska se ei ole "poikien asu".

      Lainaa

    54. Tulos: +43 (59 ääntä)
      foo: Sukupuolineutraalius ja tasa-arvo ei tarkoita sitä että perinteiset heteroseksuaaliset sukupuolet olisivat nykyään jotenkin kiellettyjä. On täysin mahdollista että kyseinen poikalapsi haluaa olla ihan normaali heteroseksuaalinen miespuolinen henkilö.
      Muuten ihan asiallinen kommentti, mutta hieman ongelmallista puhua "haluamisesta" sukupuolen ja seksuaalisuuden kohdalla. Ei ole ihmisten haluamiseen perustuvia valintoja nämä.

      Lainaa

    55. Tulos: +33 (49 ääntä)
      "Haluatko nähdä naapurin muijan alasti?" En. On se semmonen emäntä että en tod.

      Lainaa

    56. Tulos: +32 (34 ääntä)
      JS80: Onhan se ihan liian pieni jollekin nykyaikaselle ruokalautasen kokoiselle phablet-hirvitykselle, mutta joskus oli semmonen trendi että kännyköistä yritettiin tehdä mahdollisimman *gasp* pieniä eikä mahdollisimman isoja.
      Eikun kappas joo, onhan se aika lailla kämmenen kokoinen. 3310 varmaan menis ihan näppärästi. Ja kyllä, itseltäni löytyy edelleen sellainen, jopa toimii vieläkin.. Vähän hämmensi vaan, kun luuli sitä huulipunakoteloksi, niin linkkari mahtuis about saman kokoiseen..

      Lainaa

    57. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Kotelo: Eikun kappas joo, onhan se aika lailla kämmenen kokoinen. 3310 varmaan menis ihan näppärästi. Ja kyllä, itseltäni löytyy edelleen sellainen, jopa toimii vieläkin.. Vähän hämmensi vaan, kun luuli sitä huulipunakoteloksi, niin linkkari mahtuis about saman kokoiseen..
      Itsellä käytössä edelleen 3310. Täydellinen puhelin. Ei ole tarvetta älypuhelimelle kun älyä ihan omasta takaa ;D ;D ;D ;D ;D

      Lainaa

    58. Tulos: -25 (85 ääntä)
      Satu: No hyvä on, jos se kerran pitää rautalangasta vääntää: sukupuolineutraali kasvatus ei tarkoita sitä, että lapsia pitäisi kasvattaa sukupuolettomiksi olennoiksi joita ei saa sanoa tytöiksi tai pojiksi, vaan sitä että ketään ei yritetä pakottaa väkisin sukupuolen määrittämiin rooleihin. Kutsu poikalastasi kaikin mokomin pojaksi, mutta älä kiellä poikaa vaikkapa pukeutumusta prinsessaksi naamiaisiin, koska se ei ole “poikien asu”.
      En missään tapauksessa kiellä. Olisi kuitenkin täysin älytöntä olla kertomatta pojilleni (minulla on niitä kaksi) mikä prinsessa on. Prinsessa on hallitsijan tytär ja siten määritelmällisesti naispuolinen. Tästä varmaan voivat kaikki olla yhtä mieltä? Kuitenkin, mikäli poikani haluavat pukeutua naiseksi, minun puolestani he voivat näin täysin vapaasti tehdä. On kuitenkin muistettava, toisin kuin liian moni yliopiston oppiala virheellisesti väittää, että miehet ja naiset poikkeavat hyvin monin osin toisistaan ihan perustavanlaatuisella Biologisella tasolla. Iso osa miesten ja naisten välisistä roolieroista kumpuaa tästä biologisesta pohjasta. Ei suinkaan kaikki ja toki yhteiskuntarakenteilla on myös merkittävä vaikutus. Valitettavasti sukupuolineutraalia kasvatusta käsittelevä kirjallisuus vaikuttaa unohtavan tai jopa kieltävän biologian täysin, ja keskittyy aivan liiallisesti yhteiskunnasta johtuviin sukupuoliroolien jakoon. Ennenkuin biologia otetaan alalla huomioon, koulukuntaa ei voi ottaa vakavasti.

      Lainaa

    59. lapsesieioleerityinen 30.3.2017 18:33
      Tulos: -22 (100 ääntä)
      Taas tulee kommenteissa esiin miten laumasieluiset naiset olettavat kaikkien haluavan lapsia koska onhan se niin mahtavaa kun voi haistella kakkaa, siivota kakkaa, puhua kakasta ja kaikesta muusta maailman joutavimmasta lapsiperheliibalaabasta kun muuta ei herneaivoihin enää mahdu...

      Lainaa

    60. Biologia vs illuusio 30.3.2017 18:41
      Tulos: -35 (77 ääntä)
      Reiska: Muuten ihan asiallinen kommentti, mutta hieman ongelmallista puhua “haluamisesta” sukupuolen ja seksuaalisuuden kohdalla. Ei ole ihmisten haluamiseen perustuvia valintoja nämä.
      On totta että trans-psykoosi voi puhjeta tuosta vaan mutta oma alalajinsa ovat setamuodin perässä juoksevat huomiohuorat ja "uniikit lumihiutaleet".

      Lainaa

    61. Tulos: +30 (40 ääntä)
      Zekko: Onko sinulla jotain seksuaalivähemmistöjä vastaan vai miten tuo kommenttisi nyt pitäisi tulkita?
      Ei, vaan niiden puolesta. Mutta ihan yhtä lailla en ole seksuaalienemmistöä vastaan. Sinun kommentistasi vain sai käsityksen että nyt kun on sukupuolineutraalius ja tasa-arvo, niin ainoastaan ne vähemmistöt pitäisi hyväksyä.

      Lainaa

    62. Tulos: +41 (73 ääntä)
      lapsesieioleerityinen: Taas tulee kommenteissa esiin miten laumasieluiset naiset olettavat kaikkien haluavan lapsia koska onhan se niin mahtavaa kun voi haistella kakkaa, siivota kakkaa, puhua kakasta ja kaikesta muusta maailman joutavimmasta lapsiperheliibalaabasta kun muuta ei herneaivoihin enää mahdu…
      KIITOS. Näin. Mun aiempikin kommentti sai vihaa kun totesin vaan että en voi sietää asioita joita lapset joskus tekee vahingossa tai tahallaan ja en sen takia halua lapsia. :D Toki on paljon muitakin syitä mutta tuossa yksi. On se niin syntiä sanoa että ei halua lapsia koska ei niistä erityisesti edes pidä. Rehellisyys on paskaa eiks niin äidit? Ennemmin kumminkin olen rehellinen itselleni enkä niitä lapsia hanki, ikinä.

      Lainaa

    63. Tulos: +52 (72 ääntä)
      Masa: Kaikessa on puolensa. On hyvä jättää lisääntymättä jos on huonot geenit ja itsekäs luonne.
      Anteeks mitä? :Ddd Mitä helvetin itsekästä siinä on jos ei halua lapsia? Haloo ihmiset. Vittu miten naurettavaa taas.

      Lainaa

    64. Tulos: +20 (54 ääntä)
      pylynalle: KIITOS. Näin. Mun aiempikin kommentti sai vihaa kun totesin vaan että en voi sietää asioita joita lapset joskus tekee vahingossa tai tahallaan ja en sen takia halua lapsia. Toki on paljon muitakin syitä mutta tuossa yksi. On se niin syntiä sanoa että ei halua lapsia koska ei niistä erityisesti edes pidä. Rehellisyys on paskaa eiks niin äidit? Ennemmin kumminkin olen rehellinen itselleni enkä niitä lapsia hanki, ikinä.
      Siinä lyö varmaan defenssit päälle kun oma arki on raskasta ja alkavat ajattelemaan että jos ei ole lapsia niin elämä on aamusta iltaan juhlaa ilman mitään ongelmia tai vastoinkäymisiä. Ihan sama ilmiö kuin työnsä kuluttamat duunarit jotka meuhkaavat työttömistä. Kyllä se muiden syyllistäminen monesti kumpuaa omista ongelmista. Jännä huomio on se että harvemmin kuulee ketään syyllistettävän siitä että haluaa/on jo hankkinut lapsia. Poislukien ongelmaisimmat elämänkoululaiset joita kauhistellaan.

      Lainaa

    65. Tulos: -13 (47 ääntä)
      Meillä ainakin oli kylppärin ovessa haka, ettei taapero päässyt sinne mesoamaan. Kissan vessa taas oli eteisessä aidan takana, lapsen ulottumattomissa. Pienen lapsen kanssa eläminen on suht vaivatonta kunhan vaan käyttää hiukan hoksottimia. Eikä se täystuhovaihe kestä kuin korkeintaan 3 v. asti. Nykynuoret sen sijaan ovat harvinaisen uusavuttomia ja mukavuudenhaluisia, bilettäminen ja "omaelämä!!" tärkeämpää kuin mikään muu. Ihan hyvä vaan etteivät hanki lapsia kun ovat vieraantuneet maailmasta muutenkin.

      Lainaa

    66. Tulos: +51 (59 ääntä)
      Tiiviste: Samaa mieltä, mutta en käyttäisi sanaa “haaskata” paitsi kun on omanhenkisten seurassa. Itse arvostan sekä niitä, jotka tunnistavat, ettei heistä olisi vanhemmiksi että niitä, jotka onnistuvat kasvattamaan vauvoista fiksuja ihmisiä.
      Usein, kuten tässäkin ketjussa, puhutaan siitä, että jostain ihmisestä ei ole vanhemmaksi, mikäli tämä ei lapsia halua. Eihän ne millään muotoa korreloi - monesta vanhemmaksi haluavasta ei välttämättä voimavaroista tmv johtuen olekaan ns. vanhemmaksi. Minä uskon, että olisin hyväkin äiti, mutten vain halua saada lapsia.

      Lainaa

    67. Turun murre 31.3.2017 3:53
      Tulos: -14 (34 ääntä)
      ei: “Kavereja” hahha. En ymmärrä mikä tässä on hauskaa. Kielitoimiston sanakirjan mukaan sanan kaveri monikon partitiivi on kavereja tai kavereita. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä.

      Lainaa

    68. Tulos: -34 (60 ääntä)
      Lanttu: Tuli tästä keskustelusta vaan mieleen, miksiköhän joidenkin on niin vaikea hyväksyä että kaikki ei pidä lapsista eikä halua haaskata omaa elämäänsä niiden tekemiseen?
      Miten tästä "lapsettomana ikuisesti" on tullut tällainen samanlainen trendi kuin vegaaneista. Kovaan ääneen täytyy kuuluttaa, ettei todellakaan hanki lapsia ja kuinka eriävät mielipiteet eivät ymmärrä tätä hienoa elämäntapaa. Miksi tästä täytyy tehdä iso juttu? Itse aion hankkia lapsia, mutta miksi pitäisin siitä meteliä? Sen sijaan kaikkien täytyy jokapaikassa painokkaasti korostaa lapsettomana pysymistä. Ilmeisesti hienoa olla trendissä mukana? Muista käyttää ehkäisyä!

      Lainaa

    69. Omat päätökset kunniaan 31.3.2017 9:04
      Tulos: -9 (55 ääntä)
      Choices: Jännä huomio on se että harvemmin kuulee ketään syyllistettävän siitä että haluaa/on jo hankkinut lapsia. Poislukien ongelmaisimmat elämänkoululaiset joita kauhistellaan.
      Ei pidä paikkaansa! Lapsen hankkimisesta syyllistämistä kuulee todella aktiivisesti. Ette ehkä te, joilla ei lapsia ole, mutta me kuullaan, joilla niitä on. Olen ihan samaa mieltä siitä, että lasten hankinta on jokaisen oma asia, enkä arvostele kenenkään valintoja. Ei silti pidä ihmetellä, jos lasten vanhemmat loukkaantuvat ja siirtyvät puolustuskannalle, kun lapsettomat kommentoivat lasten hankkimista tyylillä, että minä en ikinä haluaisi tuollaista, kamalaa. Et sinäkään varmaan tykkäisi, jos joku kommentoisi sinun puolisostasi, että ei voi sietää tuollaisia. Se puoliso on sinun valintasi ja jos joku ei hänestä tykkää, niin peruskohteliaisuus jo sanoo, ettei sitä lauota päin naamaa kuotenkaan. Onhan se ihan suoraan sanottu, että minä en voi sietää sinun lastasi. Ei sitä voi tulkita muulla tavalla.

      Lainaa

    70. Tulos: +51 (57 ääntä)
      Se on jännä, että ihmiset ottavat asiakseen kommentoida toisten ihmisten päätöksiä, vaikka ne eivät oikeasti edes muille kuulu. Jos joku haluaa lapsia, fine. Jos joku ei halua lapsia, fine. Miksi aina pitää syyllistää sitä mielipidettä, joka ei itselle sovi? Itse en aio hankkia lapsia ja toistuvasti saan kuulla kommentteja, että "et sinä naisena noin saa sanoa", "et vain ole tavannut oikeaa miestä", "et tiedä rakkaudesta mitään ennen kuin olet saanut oman lapset", jne. Todella ärsyttävää, koska minulla on monia syitä, miksi en halua lapsia eikä mikään syyllistäminen tule asiaa muuttamaan. Monet ystäväni ovat jo saaneet ensimmäisen lapsensa, mutta en silti mene heille toitottamaan, miten paljon parempaa elämä olisi ilman lapsia. Toisille sopii toisenlainen elämäntyyli ja toisille toisenlainen. That's it.

      Lainaa

    71. Tulos: +10 (14 ääntä)
      It’s a deal: Toisaalta, jos tuo on paha, silloin lapsien hankkimatta jättäminen on 100% oikea ratkaisu.
      Näinpä näin. Toisena päivänä toinen äityli totesi, kuinka hänen 3-vuotiaansa on tyhjentänyt kaikki äitinsä meikit vessanpönttöön, kaatanut potansisällön perään, leikannut saksilla puhtaat pyykit ja käynyt hakemassa lompakosta 50e setelin, jonka sitten repi. Ei tossa kissanhiekassa siis vielä mitään.

      Lainaa

    72. Tulos: -1 (15 ääntä)
      Eikös toi eka ole joltain piraattibasaarilta ostettu Leatherman-kotelo...

      Lainaa

    73. Tulos: -16 (30 ääntä)
      Olen 24v enkä tiennyt mikä ensimmäisessä kuvassa on. Ehkä johtuu siitä etten ole mikään kirvesmies jolla olisi leatherman, tai porvari joka olisi ikinä kantanut kännykkäänsä missään erillisessä kotelossa.

      Lainaa

    74. Tulos: +12 (14 ääntä)
      mies: Olen 24v enkä tiennyt mikä ensimmäisessä kuvassa on. Ehkä johtuu siitä etten ole mikään kirvesmies jolla olisi leatherman, tai porvari joka olisi ikinä kantanut kännykkäänsä missään erillisessä kotelossa.
      Mutta oletko varma ettet sittenkin ole aina halunnut olla... kirvesmies?

      Lainaa

    75. Tulos: +19 (41 ääntä)
      Omat päätökset kunniaan: Ei pidä paikkaansa! Lapsen hankkimisesta syyllistämistä kuulee todella aktiivisesti. Ette ehkä te, joilla ei lapsia ole, mutta me kuullaan, joilla niitä on. Olen ihan samaa mieltä siitä, että lasten hankinta on jokaisen oma asia, enkä arvostele kenenkään valintoja. Ei silti pidä ihmetellä, jos lasten vanhemmat loukkaantuvat ja siirtyvät puolustuskannalle, kun lapsettomat kommentoivat lasten hankkimista tyylillä, että minä en ikinä haluaisi tuollaista, kamalaa. Et sinäkään varmaan tykkäisi, jos joku kommentoisi sinun puolisostasi, että ei voi sietää tuollaisia. Se puoliso on sinun valintasi ja jos joku ei hänestä tykkää, niin peruskohteliaisuus jo sanoo, ettei sitä lauota päin naamaa kuotenkaan. Onhan se ihan suoraan sanottu, että minä en voi sietää sinun lastasi. Ei sitä voi tulkita muulla tavalla.
      Pakko sanoa että liikut kyllä merkillisissä (ja poikkeuksellisissa) piireissä jos on yleistäkin että syyllistetään lasten hankkimisesta. Ja jos kolahtaa noin syvälle se että jotain ärsyttää lapsen häiriköinti niin kannattaa mennä terapiaan. Siitä on yleensä hyötyä epävakaille ja epävakaissa oloissa oleville. Hieno aivopieru tuollainenkin että saa olla mielipide, mutta ei nyt ihan kuitenkaan jos se on väärä :D

      Lainaa

    76. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Sinttu: Suurin osa eli puolet…
      Puolet ei ole suurin osa, vaan vasta puolet...

      Lainaa

    77. Hiekatkoneessa 31.3.2017 17:47
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Kristan päivityksessä aika pelottavasti pesukoneen luukku auki...

      Lainaa

    78. Tulos: +15 (25 ääntä)
      Choices: Siinä lyö varmaan defenssit päälle kun oma arki on raskasta ja alkavat ajattelemaan että jos ei ole lapsia niin elämä on aamusta iltaan juhlaa ilman mitään ongelmia tai vastoinkäymisiä. Ihan sama ilmiö kuin työnsä kuluttamat duunarit jotka meuhkaavat työttömistä. Kyllä se muiden syyllistäminen monesti kumpuaa omista ongelmista. Jännä huomio on se että harvemmin kuulee ketään syyllistettävän siitä että haluaa/on jo hankkinut lapsia. Poislukien ongelmaisimmat elämänkoululaiset joita kauhistellaan.
      ?! Kyllä täälä on taas ihme juttuja vaihteeksi. Päästäänkin sitten siihen toiseen syyhyn miksi en halua lapsia = koska mulla on niin paljon ongelmia jo valmiiksi. Mun elämä on kaukana "juhlasta". :D Ja ois vielä kauempana siitä jos tänne ilmestys lapsi.

      Lainaa

    79. Tulos: +5 (9 ääntä)
      eusmilus: Mielenkiintoinen fakta: suurella osalla länsimaisista ihmisistä on kissan ulosteista peräisin oleva toksoplasmoosi aivoissaan.
      http://www.radionova.fi/uutiset/ajankohtaista/a-93473 nytkö ne kissanomistajat heittivät vihat sun niskoille? :(

      Lainaa

    80. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Zekko: “PikkuMIES”??????? Yököttävän epämodernia sukupuolen olettamista. Mistä äiti vpi tietää mitä sukupuolta hänen lapsensa on? Transsukupuolisia on kuitenkin jokin prosentin murto-osa ja kaikkien pitäisi kasvattaa lapsensa sen varalta neutraaleina. Mitä jos tuo lapsi kokeekin aikuisena olevansa vaikkapa kuorma-auto? Kuinka pahalta tuntuukaan, että hänen äitinsä on julkisesti puhunut hänestä miehenä? Ps. Suomi on tylsä kieli koska “hän” on sukupuolisesti neutraali, joten en pääse pahastumaan niin usein kuin aatekollegani monissa muissa maissa.
      Sanoiko joku sulle aiemmin tänään vastaan jossakin ja vieläkin vituttaa ni piti tulla purkamaan tänne?

      Lainaa

    81. Tulos: +29 (39 ääntä)
      Kiti: Miten tästä “lapsettomana ikuisesti” on tullut tällainen samanlainen trendi kuin vegaaneista. Kovaan ääneen täytyy kuuluttaa, ettei todellakaan hanki lapsia ja kuinka eriävät mielipiteet eivät ymmärrä tätä hienoa elämäntapaa. Miksi tästä täytyy tehdä iso juttu? Itse aion hankkia lapsia, mutta miksi pitäisin siitä meteliä? Sen sijaan kaikkien täytyy jokapaikassa painokkaasti korostaa lapsettomana pysymistä. Ilmeisesti hienoa olla trendissä mukana? Muista käyttää ehkäisyä!
      En usko että kukaan jättää lapsia tekemättä vaan siksi että olis mukana trendissä :D :D

      Lainaa

    82. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Zekko: “PikkuMIES”??????? Yököttävän epämodernia sukupuolen olettamista. Mistä äiti vpi tietää mitä sukupuolta hänen lapsensa on? Transsukupuolisia on kuitenkin jokin prosentin murto-osa ja kaikkien pitäisi kasvattaa lapsensa sen varalta neutraaleina. Mitä jos tuo lapsi kokeekin aikuisena olevansa vaikkapa kuorma-auto? Kuinka pahalta tuntuukaan, että hänen äitinsä on julkisesti puhunut hänestä miehenä? Ps. Suomi on tylsä kieli koska “hän” on sukupuolisesti neutraali, joten en pääse pahastumaan niin usein kuin aatekollegani monissa muissa maissa.
      Hah ah hahaah ahah ahah ha haaha hahha ihan superhauska eikä lainkaan ylikulutettu juttu yhtään millään kielellä hei keep up the good work

      Lainaa

    83. Tulos: -35 (45 ääntä)
      Lanttu: En usko että kukaan jättää lapsia tekemättä vaan siksi että olis mukana trendissä
      Paitsi vihervassaritransut ja muut hullut. Psykoosiin on nykyään lääkkeitä niin voi palata maan pinnalle ja hyväksyä oman sukupuolensa.

      Lainaa

    84. Tulos: -7 (17 ääntä)
      Grea: Hah ah hahaah ahah ahah ha haaha hahha ihan superhauska eikä lainkaan ylikulutettu juttu yhtään millään kielellä hei keep up the good work
      Hahahaa! Kiitos kiitos. Hyvä että vitsin originellius saa ansaitsemaansa kunnioitusta. Jos naurusi oli sarkastista (mitä en toki luule hetkeäkään), huomannet, että korvasin "taisteluhelikopterin" "kuorma-autolla".

      Lainaa

    85. Tulos: +37 (37 ääntä)
      psk: Paitsi vihervassaritransut ja muut hullut. Psykoosiin on nykyään lääkkeitä niin voi palata maan pinnalle ja hyväksyä oman sukupuolensa.
      Tuo "vihervassarien" syyllistäminen kaikesta mikä mainitaan alkaa kyllä olla jo vähän kulunut juttu.

      Lainaa

    86. Tulos: -1 (15 ääntä)
      Skylla: Tuo viimeinen moka vaan vahvisti päätöstäni olla IKINÄ hankkimatta lapsia. Olenko muka ainoa, jonka tekis mieli viskata toi mukula kans sinne vessanpönttöön tollasen teon jälkeen…..
      luultavasti olet :'D en usko että kellekkän on tullut mieleen viskata poika vessanpönttöön. nauroin tälle mielikuvalle hulluna :D siinäpä soitat sitten putkimiehet paikalle :D

      Lainaa

    87. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Toi viimeinen aiheutti kyllä melkoisen naamapalmun. Luojan kiitos lapsia ei ole eikä tule. Joku kuitenkin älähtää mutta älähtäköön. Tähän kohta neljäänkymmeneen ikävuoteen mennessä ei ole vielä koskaan jälkikasvua tehnyt mieli, eikä kyse ole jaksamisesta tms. Uskoisin jopa olevani tarvittaessa ihan hyvä isä mutta kun en nyt vaan halua.

      Lainaa

    88. pylynalle 5.4.2017 3:00
      Tulos: +18 (26 ääntä)
      Lanttu: En usko että kukaan jättää lapsia tekemättä vaan siksi että olis mukana trendissä
      Näinpä. Oon muutenkin enemmän kuullut niinpäin tätä asiaa että teininä lapsen hankkiminen ois "siistiä" eli tavallaan "trendi". Ainakin Amerikassa ilmentynyt paljonkin näitä teiniraskauksia ja puhun nyt niistä tahallisista tapauksista. "Haluan lapsen koska kukaan ei välitä musta" oli aika tavallinen syy näihin tai sitten vaan se että joku julkkis on tullut teininä raskaaksi ja täten joku haluaa itsekkin tyhmänä ja aivan liian nuorena. Ei sillä että se ois väärin haluta lapsia mutta en kumminkaan kannata sitä että lapset tekee lisää lapsia.

      Lainaa

    89. viisas nainen 12.4.2017 20:54
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Hyi: Et. Lapset on ällöjä, kissat taas on ihania.
      Itekin oot ollu lapsi...
      Hyi: Et. Lapset on ällöjä, kissat taas on ihania.
      Itekin oot ollu lapsi... Eli oot ollu ällö?

      Lainaa

    90. Tulos: +8 (8 ääntä)
      ihanbtw: Eikkai kännykotelo ole jo mennyt jonnet ei muista jutuksi? Tuleepa vanha olo
      Harmittaa olla niitä ensimmäisiä kolmikymppisiä Jonneja joille vittuillaan että "muistaako Jonne?" No vittu muistan.

      Lainaa

    91. Tulos: +2 (12 ääntä)
      viisas nainen: Itekin oot ollu lapsi… Itekin oot ollu lapsi… Eli oot ollu ällö?
      Ehkäpä, onneksi ei ole enää lapsi niin ei ole ällöttäväkään! Itekään en kyl aio hankkia kakaroita. Se ajatus jo, että joku kasvaa mun sisällä... Hyi saa****. Ja sit kun pitäs vielä huolehtia siitä ne vuoden päivät... Eih, vaan onnistu.

      Lainaa

    92. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Lanttu: Tuli tästä keskustelusta vaan mieleen, miksiköhän joidenkin on niin vaikea hyväksyä että kaikki ei pidä lapsista eikä halua haaskata omaa elämäänsä niiden tekemiseen?
      Ja ne samat ihmiset ruukaa olla just samanlaisia ku jotku vegaanit: Se v*ttu pitää ilmottaa kaikille aina, vaikka ketään ei kiinnosta. Kun tässä kiinnostuksen kohteita kerran luetellaan, niin eipä muakaan tuo kissan pitäminen paljoa kiinnosta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, kotelo, palju, mainos, lapsi, sotku