Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 278

Varoittava esimerkki Ruotsista.
Sekalaisia, osa 278

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 65 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -578 (768 ääntä)
      Ilettää. Enpä oo ennen kuullu tämmästä sanaa.

      Lainaa

    2. Tulos: +589 (641 ääntä)
      Miks aina särkyny kananmuna tippuu käjestä, mutta ehjä ei koskaa?

      Lainaa

    3. Onnellinen ex-muija 2.3.2017 1:09
      Tulos: +599 (641 ääntä)
      En tiedä asteroideista mut mun exän kankkuun eksyi steroideja ja loppupeleissä koko äijä näytti kraaterilta.

      Lainaa

    4. Muumi (kopio) 2.3.2017 1:34
      Tulos: -366 (514 ääntä)
      Tatuoidun kokin ruuasta voi saada hepatiitin.

      Lainaa

    5. purppurakruunu 2.3.2017 2:06
      Tulos: +1187 (1217 ääntä)
      Niin, kunnon kokki pesee tatuointinsa pois ennen ruuanlaittoa, ettäs tiedätte.

      Lainaa

    6. Tulos: +13 (69 ääntä)
      Jännät on puheet

      Lainaa

    7. Tulos: +121 (191 ääntä)
      Tossava: Ilettää. Enpä oo ennen kuullu tämmästä sanaa.
      Murretta, jota ainakin Oulun seudulla kuulee. En ehkä kirjoittaessa käyttäisi :D

      Lainaa

    8. Tulos: +220 (252 ääntä)
      purppurakruunu: Niin, kunnon kokki pesee tatuointinsa pois ennen ruuanlaittoa, ettäs tiedätte.
      Jep. Keittää kätensä happovedessä.

      Lainaa

    9. Tulos: +96 (128 ääntä)
      Petri puhuu ihan Yodaa sanajärjestyksineen.

      Lainaa

    10. Tulos: +80 (108 ääntä)
      Petri taitaa olla käsirasisti.

      Lainaa

    11. Tulos: +68 (108 ääntä)
      Hyvä Kari, olit rohkea :D

      Lainaa

    12. Tulos: +378 (388 ääntä)
      Irina ehkä ne ovat bodarimiehellesi liian kevyitä vaivaa nähdäkseen? Laita sukkaan 10 kilon paino ja homma hoituu.

      Lainaa

    13. Tulos: -115 (159 ääntä)
      Iletys: Murretta, jota ainakin Oulun seudulla kuulee. En ehkä kirjoittaessa käyttäisi
      Kyllä sitä Hämeessäkin kuule... Lyhennetty sanasta "ilkeäisi"

      Lainaa

    14. Puolikiero_savolainen 2.3.2017 7:50
      Tulos: -60 (104 ääntä)
      Ilmankos Petri ei suostu syömään afrikkalaisen sukulaispojan ruokia.

      Lainaa

    15. Tulos: +241 (251 ääntä)
      Äklö: Kyllä sitä Hämeessäkin kuule… Lyhennetty sanasta “ilkeäisi”
      Minä luulin että se tulee sanasta "iljettää". "Minua iljettää tatuoidut käsivarret" vs. "minua ilkeää tatuoidut käsivarret"? :D Tietysti voisi sanoa "en ilkeä syödä tatuoidun kokin ruokia", mutta minusta se taas kuulostaisi enemmän siltä että niiden syöminen pelottaa, kun taas tässä oli mun käsittääkseni kyse ällötyksestä. Voin kyllä olla väärässäkin.

      Lainaa

    16. Tulos: +111 (121 ääntä)
      Äklö: Kyllä sitä Hämeessäkin kuule… Lyhennetty sanasta “ilkeäisi”
      Eipäs kun "iljettäisi". Anyway huolettaa että Petrin päivitys on saanut viisikin tykkäystä... Mistä löytyy tollasia tyyppejä?

      Lainaa

    17. Tulos: +86 (96 ääntä)
      Äklö: Kyllä sitä Hämeessäkin kuule… Lyhennetty sanasta “ilkeäisi”
      Tai ehkä enemminkin sanasta "iljettää" tässä yhteydessä?

      Lainaa

    18. Tulos: +159 (215 ääntä)
      Oon aina inhonnut määritelmää "ihonvärinen". Kenen ihon, sun vai mun?

      Lainaa

    19. Vierailija 2.3.2017 8:27
      Tulos: +29 (63 ääntä)
      Iletys: Minä luulin että se tulee sanasta “iljettää”. “Minua iljettää tatuoidut käsivarret” vs. “minua ilkeää tatuoidut käsivarret”? Tietysti voisi sanoa “en ilkeä syödä tatuoidun kokin ruokia”, mutta minusta se taas kuulostaisi enemmän siltä että niiden syöminen pelottaa, kun taas tässä oli mun käsittääkseni kyse ällötyksestä. Voin kyllä olla väärässäkin.
      Savossa käytetään myös. Samalla tavalla kun sanaa "kehata" eli kehdata. Tarkottaa sekä sitä että "yäk ällöä" että "en jaksa" tai "ei huvita". Ja sulle joka ihmettelit että et käyttäis kirjottaessa.. Murteet on murteita.. kyllä niitä käytetään sekä puhuttaessa että kirjottaessa.

      Lainaa

    20. Tulos: +40 (54 ääntä)
      Äklö: Kyllä sitä Hämeessäkin kuule… Lyhennetty sanasta “ilkeäisi”
      Ei, vaan "iljettäisi". Perusmuoto iljettää. Ihan yleiskieltä, Petrin murre(?)versiossa vaan ilman jiitä.

      Lainaa

    21. Tulos: +23 (37 ääntä)
      Äklö: Kyllä sitä Hämeessäkin kuule… Lyhennetty sanasta “ilkeäisi”
      Eipä vaan sanasta iljettää. Minua iljettää, minua ilettää.

      Lainaa

    22. Tulos: -54 (92 ääntä)
      KAri on ihana esimerkki idiootista joka yrittää olla hauska XDD

      Lainaa

    23. Tulos: -18 (52 ääntä)
      Mie yritin tykätä tosta Karin päivityksestä...

      Lainaa

    24. Tulos: -12 (44 ääntä)
      Ensimmäinen näistä ei mielestäni kuulu mokiin, olen nähnyt saman vitsin englanniksi liian monessa paikassa. Jos joku ihminen tietää mitä sanat asteroidi ja kraatteri tarkoittavat, hän tietää myös miten kraatterit muodostuvat.

      Lainaa

    25. Tulos: -17 (69 ääntä)
      Kyl mä ilettämisen ymmärrän, mutta sanaa 'luutu' en tunne. Tiskirätti? Missäpäin noin sanotaan?

      Lainaa

    26. It's a deal 2.3.2017 10:42
      Tulos: +25 (41 ääntä)
      Jollain oudolla tavalla ymmärrän Petriä. Varmaan siksi käytän "edustustilaisuuksissa" pitkiä hihoja, ettei kukaan koe mitään negatiivista.

      Lainaa

    27. Tulos: +27 (39 ääntä)
      Wiggin: Kyl mä ilettämisen ymmärrän, mutta sanaa ‘luutu’ en tunne. Tiskirätti? Missäpäin noin sanotaan?
      Pohojammaalla.

      Lainaa

    28. Tulos: +63 (79 ääntä)
      Mullakin ilettäisi syödä tatuoidun kokin ruokia. Jos se vaikka suuttuisi siitä.

      Lainaa

    29. Ei tainnut tietää 2.3.2017 11:21
      Tulos: +19 (65 ääntä)
      Oletan hyvin vahvasti, että Petri ei tiedä tatuoinneista mitään koska luulee värin irtoavan ruokaan, jota kokki tekee. :D Petri, jos luet tätä pikku info; tatuointi on 'väritetty haava', johon kasvaa tavallisesti iho päälle muutamassa viikossa tatuoinnin tekemisestä - väri ei enää lähde ihon alta minnekkään ja ihokerros vain paksunee vuosien aikana (aiheuttaen haalenemista). Joten no worries, ei se kokin tatuointi sinun ruokaasi hyppää :)

      Lainaa

    30. Tulos: -17 (63 ääntä)
      Vierailija:Ja sulle joka ihmettelit että et käyttäis kirjottaessa.. Murteet on murteita.. kyllä niitä käytetään sekä puhuttaessa että kirjottaessa.
      Tässä kohtaa ollaan siinä tapauksessa eri mieltä. Puhun itsekin vahvalla murteella, mutta en koskaan "kirjoita murteella". Sopii mielestäni lähinnä sarjakuviin ja kaunokirjallisuuteen, ei muihin yhteyksiin. :D

      Lainaa

    31. Tulos: +37 (47 ääntä)
      Tatuoitu kokkihan sopii hyvin mustekalaruokien kanssa.

      Lainaa

    32. Tulos: -6 (26 ääntä)
      Wiggin: Kyl mä ilettämisen ymmärrän, mutta sanaa ‘luutu’ en tunne. Tiskirätti? Missäpäin noin sanotaan?
      Puheessa kuulee myös muodossa kluutu.

      Lainaa

    33. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Tossava: Ilettää. Enpä oo ennen kuullu tämmästä sanaa.
      Joo. Ilettävä sana

      Lainaa

    34. Tulos: -8 (36 ääntä)
      Muumi (kopio): Tatuoidun kokin ruuasta voi saada hepatiitin.
      Sano nyt oikeesti, että tämä oli vitsi!?

      Lainaa

    35. Tulos: -15 (33 ääntä)
      Tossava: Ilettää. Enpä oo ennen kuullu tämmästä sanaa.
      Luitko siis ääneen tuon jutun jossa sana esiintyi?

      Lainaa

    36. Tulos: +5 (15 ääntä)
      p: Puheessa kuulee myös muodossa kluutu.
      Luutu sanaa käytetään ainakin eteläpohjanmaalla jossa myös sanaa kluutu käytetään.

      Lainaa

    37. Tulos: +27 (39 ääntä)
      Lyhennetty sanasta “ilkeäisi”
      No eikä ole, kun ilettää = iljettää = ällöttää
      tyyppi: Luutu sanaa käytetään ainakin eteläpohjanmaalla jossa myös sanaa kluutu käytetään.
      ja sitten kun tullaan länsirannikkoa vähän etelämmäs, niin se on luuttu, ja sillä luututaan

      Lainaa

    38. Tulos: +39 (71 ääntä)
      Vierailija: Savossa käytetään myös. Samalla tavalla kun sanaa “kehata” eli kehdata. Tarkottaa sekä sitä että “yäk ällöä” että “en jaksa” tai “ei huvita”. Ja sulle joka ihmettelit että et käyttäis kirjottaessa.. Murteet on murteita.. kyllä niitä käytetään sekä puhuttaessa että kirjottaessa.
      No nyt sitten! Kehdata sanan käyttö jossain missä lie savomurteissa on ihan absurdia sananvapauden väärinkäyttöä. "Enpä taida kehdata lähteä kaupassa käymään nyt" ja itsellä menee pallo aivan hukkaan aina. Mikä siinä niin nolottaa?

      Lainaa

    39. Horreporre 2.3.2017 13:26
      Tulos: -35 (107 ääntä)
      Karihan on fiksu kaveri. Itsekkin jos käyn Pohjois-Korean puolella vierailulla, enkä näe mitään sen kummempaa, niin voin täydellä varmuudella sanoa, että kyseisessä maassa ei tapahdu mitään pahaa, kuten nälänhätää, pakkotyöleirejä, joissa kidutetaan ja tapetaan ihmisiä, yms... Kari on oikeassa. Kaiken voi sanoa maasta täydellä varmuudella, ihan vain pyörähtämällä rajojen sisäpuolella. Enkä puolusta sitä Trump vajokkia, vaan ihmettelen kuinka typerä ja mukahauska ihminen Kari voi olla

      Lainaa

    40. Tulos: +10 (102 ääntä)
      Kari voisi tehdä muutaman iltakävelyn Malmölaiseen ghettoon, niin tietäisi mikä Ruotsissa on vialla.

      Lainaa

    41. Tulos: +36 (44 ääntä)
      Vierailija: Savossa käytetään myös. Samalla tavalla kun sanaa “kehata” eli kehdata. Tarkottaa sekä sitä että “yäk ällöä” että “en jaksa” tai “ei huvita”. Ja sulle joka ihmettelit että et käyttäis kirjottaessa.. Murteet on murteita.. kyllä niitä käytetään sekä puhuttaessa että kirjottaessa.
      Tuota "kehtaa" verbiä käytetään myös pohjoisessa samalla tapaa, eli kun ei huvita/kiinnosta/halua tehdä jotain niin "en mie kehtaa". Lapsena tätä ihmettelin kun etelästä kävimme pohjoisen sukulaisissa. Serkku sanoi johonkin että "no en mie kehtaa" ja ihmettelin vaan, että mitä kehtaamista siinä nyt on! En vaan tajunnut että tarkoitti tyyliin; evvk! :-D

      Lainaa

    42. spede pasanen haudan takaa 2.3.2017 17:34
      Tulos: -8 (62 ääntä)
      Muistuttaisin että ruotsi taitaa olla ainoa maa täältäpäin joilla löytyy wikipediasta lista kranaatti-iskuista. Rajat jne.

      Lainaa

    43. Tulos: +31 (53 ääntä)
      Niin, kuten hyvin tiedämme, koko Ruotsi on nyt täyttä sotatannerta jossa viattomien siviilien ja turistienkin henki on jatkuvasti uhattuna, kun kranaatein ja rynnäkkökiväärein aseistautuneet turvapaikanhakijat taistelevat alueiden hallinnasta. Siksipä suomalaisten kannattaakin pysyä kaukana koko maasta jos arvostavat terveyttään ja henkeään.

      Lainaa

    44. Tulos: +2 (12 ääntä)
      tyyppi: Luutu sanaa käytetään ainakin eteläpohjanmaalla jossa myös sanaa kluutu käytetään.
      Satakunnassa puhutaan kluutista.

      Lainaa

    45. Tulos: +5 (21 ääntä)
      tiril: No eikä ole, kun ilettää = iljettää = ällöttää ja sitten kun tullaan länsirannikkoa vähän etelämmäs, niin se on luuttu, ja sillä luututaan
      Siinon sulle luuttu: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Lute_%28by_Princess_Ruto%2C_2013-02-11%29.jpg/800px-Lute_%28by_Princess_Ruto%2C_2013-02-11%29.jpg

      Lainaa

    46. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Starbar: Tuota “kehtaa” verbiä käytetään myös pohjoisessa samalla tapaa, eli kun ei huvita/kiinnosta/halua tehdä jotain niin “en mie kehtaa”. Lapsena tätä ihmettelin kun etelästä kävimme pohjoisen sukulaisissa. Serkku sanoi johonkin että “no en mie kehtaa” ja ihmettelin vaan, että mitä kehtaamista siinä nyt on! En vaan tajunnut että tarkoitti tyyliin; evvk!
      Kehtaamisesta on myös erinomanen muoto "kehtuuttaa" joka kuvaa sitä mielentilaa ku ei vaa vittu jaksas nyt yhtää mittää. "Oli tarkotus tiskata tännää mut koko päivän on vaa kehtuuttanu."

      Lainaa

    47. Tulos: +19 (25 ääntä)
      wscggff: Irina ehkä ne ovat bodarimiehellesi liian kevyitä vaivaa nähdäkseen? Laita sukkaan 10 kilon paino ja homma hoituu.
      pfff. 10 kilon paino. Pah. Liian kevyt.

      Lainaa

    48. Vierailija 5.3.2017 21:20
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Iletys: Tässä kohtaa ollaan siinä tapauksessa eri mieltä. Puhun itsekin vahvalla murteella, mutta en koskaan “kirjoita murteella”. Sopii mielestäni lähinnä sarjakuviin ja kaunokirjallisuuteen, ei muihin yhteyksiin.
      Nii justii ja jokkaisehan pittää tehä asiat justiin niinku sie piätät. Onnee vua elämää. ;)

      Lainaa

    49. Kukkanukke 6.3.2017 0:10
      Tulos: -14 (38 ääntä)
      En siis ole ainoa jota ärsyttää (lue ilettää) nuo kokkien tatuoinnit. Syystä että ne tuntuvat pikemminkin olevan statussymboli.

      Lainaa

    50. Tulos: -6 (34 ääntä)
      Kari ei ole tainnut käydä Ruotsissa vuosiin, suosittelen menemään. Silmät voivat avautua.

      Lainaa

    51. Tulos: +8 (16 ääntä)
      Kai: Oon aina inhonnut määritelmää “ihonvärinen”. Kenen ihon, sun vai mun?
      Ehkäpä tarkoitetaan sen väristä ihoa, mikä ympäröi kyseistä tatuointia..

      Lainaa

    52. Tulos: -8 (28 ääntä)
      It’s a deal: Jollain oudolla tavalla ymmärrän Petriä. Varmaan siksi käytän “edustustilaisuuksissa” pitkiä hihoja, ettei kukaan koe mitään negatiivista.
      Kyllä mullakin jotenki tulee aina sellanen negatiivinen kuva, jos näkee kokilla kädet tatuoituna. Jotenkin ne ei vaan kuulu niille, varsinkaan jossain hienommassa ravintolassa.

      Lainaa

    53. Tulos: +14 (24 ääntä)
      Ni.: Kyllä mullakin jotenki tulee aina sellanen negatiivinen kuva, jos näkee kokilla kädet tatuoituna. Jotenkin ne ei vaan kuulu niille, varsinkaan jossain hienommassa ravintolassa.
      Kuitenkin vain piikittelevät marihuanaa siellä, mokomat kokin retaleet.

      Lainaa

    54. Tulos: -6 (28 ääntä)
      Valitettavasti samaa mieltä Petrin kanssa. Joo, tiedän ettei se muste niistä käsistä ruokaan tartu. Mutta tatuoitu iho nyt vain NÄYTTÄÄ varsinkin kaukaa katsottuna suurimmassa osassa tapauksia likaiselta tai mustelmaiselta. Vaikka olisi kuinka hieno kuva sinänsä, niin jos sitä katsoo kauempaa eikä kiinnitä huomiota yksityiskohtiin niin tahraiseltahan se näyttää.

      Lainaa

    55. Tulos: +2 (26 ääntä)
      Jakari: Kari voisi tehdä muutaman iltakävelyn Malmölaiseen ghettoon, niin tietäisi mikä Ruotsissa on vialla.
      Samaa mieltä, eihän tuolla Pohjois-Ruotsissa nyt ole lainkaan yhtä paljon ghettoja kuin muualla Ruotsissa. Menisi käymään Tukholmassa, Malmössä ja Göteborgissa.... Tuntuu ihan Tehranilta :) T: Kokemusta on

      Lainaa

    56. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Entäs jos käsivarret kasvaa "tukkaa"?

      Lainaa

    57. Joakim Schenker 12.3.2017 22:58
      Tulos: -5 (35 ääntä)
      Tämäkin läpi on täynnä typeriä suvakkeja. Mitä jos ottaisitte pään perseestä ja katsoisitte länsinaapurin tilastoja. 34 kranaatti-iskua, noin 6000 raiskausta, poliisin itsensä mukaan 30 - 60 (riippuu lähteestä) slummia jonne ei voi mennä paloautolla, ambulanssilla, tai yhdellä poliisipartiolla. Joka neljäs ruotsalaisnainen raiskataan elämänsä aikana. Mitäs suvakit veikkaatte, mistä moinen johtuu? Onko Svenit ja Göranit tulleet hulluiksi? Rajat kiinni ennen kuin on liin myöhäistä.

      Lainaa

    58. Joakim Schenker 12.3.2017 23:00
      Tulos: -2 (24 ääntä)
      Joakim Schenker: Tämäkin läpi on täynnä typeriä suvakkeja. Mitä jos ottaisitte pään perseestä ja katsoisitte länsinaapurin tilastoja. 34 kranaatti-iskua, noin 6000 raiskausta, poliisin itsensä mukaan 30 – 60 (riippuu lähteestä) slummia jonne ei voi mennä paloautolla, ambulanssilla, tai yhdellä poliisipartiolla. Joka neljäs ruotsalaisnainen raiskataan elämänsä aikana. Mitäs suvakit veikkaatte, mistä moinen johtuu? Onko Svenit ja Göranit tulleet hulluiksi? Rajat kiinni ennen kuin on liin myöhäistä.
      Niin ja nuo luvut ovat vuoden 2016 saldoa. Osa kranaatti-iskuista oli tutkinnan mukaan heitetty täysin sattumanvaraisille parvekkeille. Siis jotain ali-ihmisten hupia.

      Lainaa

    59. Joakim Schenker 12.3.2017 23:37
      Tulos: -4 (26 ääntä)
      Eiku puhuin paskaa. Etelä-Afrikassa 1/4 raiskataan ja Ruotsissa se on 7%. Perus hipelöinnin kohteeksi joutuu 85%. Tässä pitää muistaa että ikajakauma ei mene tasaisesti, vaan kohteena ovat nimen omaan teinit ja nuoret naiset. Eli jos olet ruotsalainen teini, sinut hyvin suurella todennäköisyydella tullaan raiskaamaan.

      Lainaa

    60. Tulos: +5 (27 ääntä)
      Simba: Samaa mieltä, eihän tuolla Pohjois-Ruotsissa nyt ole lainkaan yhtä paljon ghettoja kuin muualla Ruotsissa. Menisi käymään Tukholmassa, Malmössä ja Göteborgissa…. Tuntuu ihan Tehranilta T: Kokemusta on
      Kävin Tukholmassa viime kesänä enkä nähnyt minkäänlaista levottomuutta koko aikana. Ihan rauhallista oli. Mutta näistä kommenteista saa käsityksen että minun olisi pitänyt pelätä henkeni edestä heti kun astuin laivasta ulos.

      Lainaa

    61. Tulos: +1 (17 ääntä)
      Joakim Schenker: Eiku puhuin paskaa. Etelä-Afrikassa 1/4 raiskataan ja Ruotsissa se on 7%. Perus hipelöinnin kohteeksi joutuu 85%. Tässä pitää muistaa että ikajakauma ei mene tasaisesti, vaan kohteena ovat nimen omaan teinit ja nuoret naiset. Eli jos olet ruotsalainen teini, sinut hyvin suurella todennäköisyydella tullaan raiskaamaan.
      Ei nyt ehkä kuitenkaan iha "suurella todennäköisyydellä" vaikka riski olisikin isompi.

      Lainaa

    62. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Onnellinen ex-muija: En tiedä asteroideista mut mun exän kankkuun eksyi steroideja ja loppupeleissä koko äijä näytti kraaterilta.
      Ass-steroideja!

      Lainaa

    63. Tulos: -5 (27 ääntä)
      Joakim Schenker: Niin ja nuo luvut ovat vuoden 2016 saldoa. Osa kranaatti-iskuista oli tutkinnan mukaan heitetty täysin sattumanvaraisille parvekkeille. Siis jotain ali-ihmisten hupia.
      Puhut paskaa. Ruotsin poliisin mukaan yhtään
      spede pasanen haudan takaa: Muistuttaisin että ruotsi taitaa olla ainoa maa täältäpäin joilla löytyy wikipediasta lista kranaatti-iskuista. Rajat jne.
      Se että löytyy lista ei tarkota että niitä olis mitenkään erityisen paljo tai että niitä olis välttämättä ees tapahtunu (ref. Aarniota vastaan tehty "kranaatti-isku" jota ei koskaan tapahtunu). Noin muuten taas terrorismia Suomessa harrastaa ihan kotimaiset rasistit (polttopulloiskut vokkeihin viime vuosina). Että pidä sä rasse pääs kiinni.

      Lainaa

    64. Tulos: +5 (19 ääntä)
      Simba: Samaa mieltä, eihän tuolla Pohjois-Ruotsissa nyt ole lainkaan yhtä paljon ghettoja kuin muualla Ruotsissa. Menisi käymään Tukholmassa, Malmössä ja Göteborgissa…. Tuntuu ihan Tehranilta T: Kokemusta on
      En usko että oot käyny Teheranissa osittain ihan siks että et ees osaa kirjottaa sitä oikein.

      Lainaa

    65. Oikeustajuton laama 13.7.2022 14:08
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Karin kommentti ei ikääntynyt hyvin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asteroidit, kraatteri, Trump, ruotsi, tatuointi, tatuoinnit