Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 3

Kissojen kustannuksellako sitä taas nauretaan, niin.
Kissaihmiset, osa 3

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 61 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +993 (1059 ääntä)
      Omalla kissalla oli just synttärit pari päivää sitte. Ostin sille jotain erikoisherkkuruokaa...ei ees kelvannu. Ei kissoja kiinnosta, siks ne on

      Lainaa

    2. Tulos: +822 (966 ääntä)
      ...just parhaita. <3 Lähti liian aikasin tuo viesti ku kissa hyppäs näppäimistölle. :D

      Lainaa

    3. Tulos: +320 (404 ääntä)
      Eikö se o sama päivä kun Piia tai kissan ja kun kissa sai Piian ?

      Lainaa

    4. Tulos: +129 (157 ääntä)
      Mä en oikeen edes juhli oman katin synttäreitä, ku raukalla on niin herkkä maha, ettei sille ees oikeen voi syöttää mitään erikoista. Vähän saatan antaa enemmän herkkuja, jotka sopii sille.

      Lainaa

    5. Tulos: +997 (1045 ääntä)
      Oli kukkahattutäti tai ei, tuo ei todellakaan ole turvallinen tapa kuljettaa kissaa autossa.

      Lainaa

    6. Edward Möller 18.5.2017 2:08
      Tulos: -476 (588 ääntä)
      Onko naisilla menossa joku kollektiivinen sekoaminen/tyhmistyminen? Parisuhteissa ollaan tyranneja ja simputetaan miestä. http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml Sosiaalisessa mediassa lauotaan idioottimaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi. Kannattais pitää suu joskus kiinni, niin vaikuttaisi viisaammalta.

      Lainaa

    7. KaroliinaCZ 18.5.2017 2:12
      Tulos: +244 (284 ääntä)
      Edward Möller: Onko naisilla menossa joku kollektiivinen sekoaminen/tyhmistyminen? Parisuhteissa ollaan tyranneja ja simputetaan miestä. http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml Sosiaalisessa mediassa lauotaan idioottimaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi. Kannattais pitää suu joskus kiinni, niin vaikuttaisi viisaammalta.
      Katso pari mokaa takaisin ja tule sitten tasmentamaan, kuinka NAISET on tyhmiä.

      Lainaa

    8. Tulos: +525 (585 ääntä)
      APUA TOI KISSA AUTOSSA ! Siis sen lisäks et se voi mennä jarrupolkimien alle tai hypätä syliin ja säikäyttää tai alkaa puskemaan kuskia tai rattia nii mitenkäs se liikkuu tosta vasemmalta oikeelle? Peittämällä näkyvyyden? Entä jos sitten jarrutetaankin nopeesti ja kissa lentää syliin ja säikähtää ja raapasee? Kohta kaikki lentää. Mikähän toi Juhakin on tuolla puolustelemassa. Siis en ole kukkahattutäti mutta meni kyllä tunteisiin.

      Lainaa

    9. Tulos: +104 (138 ääntä)
      En edes itse tiedä milloin toi katti on syntynyt. Eikä liioin tiedä kyllä paperitkaan, kun tuli hieman huonommista oloista ulkomailta. Päivämäärää taas en muista milloin on tullut, tuntuu siltä kuin se olis ollut täällä aina :D Mut joo, mukavaa ja suloista kuinka jotkut haluaa juhlia lemmikeittensä juhlapäiviä

      Lainaa

    10. Tulos: -82 (130 ääntä)
      Ei varmasti mene ainakaan tuulilasista ulos.

      Lainaa

    11. King Arthur 18.5.2017 4:14
      Tulos: +155 (183 ääntä)
      No onhan se kiva jos kissa saa huomiota edes kolme kertaa vuodessa.

      Lainaa

    12. King Arthur 18.5.2017 4:16
      Tulos: +159 (177 ääntä)
      Edward Möller: Onko naisilla menossa joku kollektiivinen sekoaminen/tyhmistyminen? Parisuhteissa ollaan tyranneja ja simputetaan miestä. http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml Sosiaalisessa mediassa lauotaan idioottimaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi. Kannattais pitää suu joskus kiinni, niin vaikuttaisi viisaammalta.
      Tämän kommentin perusteella voisin kysyä miehistä samaa.

      Lainaa

    13. Tulos: -6 (24 ääntä)
      "No en

      Lainaa

    14. Tulos: +164 (182 ääntä)
      "No en kyl suunnitellu ajaa kolaria!"

      Lainaa

    15. Tulos: +33 (49 ääntä)
      Ei ole ikinä ollut tapana viettää eläinten merkkipäiviä, ihmisilläkin vain syntymäpäivä.Itseasiassa muistan, että joskus lapsuudessa oli puolisen vuotta kestänyt väittely vanhempien kesken kotona siitä, oliko kissa 9 vai 10 vuotta vanha. Jälkikäteen mietittynä asian olisi todella helposti voinut tarkistaa eläinlääkäritiedoista tai valokuvien päivämääristä, mutta sehän olisi ollut liian helppoa.

      Lainaa

    16. Tulos: +152 (174 ääntä)
      Juhlikaa kisujenne kanssa niin paljon kuin sielu sietää ja pitäkää niistä huolta, koskaan ei tiedä milloin se yhteinen aika päättyy. :'( Oma kisu sairastui äkisti ja meni kolme viikkoa sitten muille hiirenmetsästysmaille.

      Lainaa

    17. Tulos: +128 (146 ääntä)
      Edward Möller: Onko naisilla menossa joku kollektiivinen sekoaminen/tyhmistyminen? Parisuhteissa ollaan tyranneja ja simputetaan miestä. http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml Sosiaalisessa mediassa lauotaan idioottimaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi. Kannattais pitää suu joskus kiinni, niin vaikuttaisi viisaammalta.
      Mitenhän Dunderfeltin huuhaa edes liittyy tähän? Piti vaan päästä taas mollaamaan naisia, varsinaisesta mokan aiheesta viis...

      Lainaa

    18. Tulos: +139 (165 ääntä)
      Juhalla on varmaan ryhmistä eroamisia aika paljon jos tosta pitää ottaa ongelmia...

      Lainaa

    19. Tulos: +89 (107 ääntä)
      Edward Möller: Onko naisilla menossa joku kollektiivinen sekoaminen/tyhmistyminen? Parisuhteissa ollaan tyranneja ja simputetaan miestä. http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml Sosiaalisessa mediassa lauotaan idioottimaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi. Kannattais pitää suu joskus kiinni, niin vaikuttaisi viisaammalta.
      Menepäs Eetu takaisin hiekkalaatikolle.

      Lainaa

    20. Tulos: +209 (223 ääntä)
      Nyt jäi kyllä kiinnostamaan, että mikä se kolmas erityishuomiopäivä sitten on?

      Lainaa

    21. Tulos: +33 (75 ääntä)
      Edward Möller: Onko naisilla menossa joku kollektiivinen sekoaminen/tyhmistyminen? Parisuhteissa ollaan tyranneja ja simputetaan miestä. http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml Sosiaalisessa mediassa lauotaan idioottimaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi. Kannattais pitää suu joskus kiinni, niin vaikuttaisi viisaammalta.
      Ehkä yritämme saavuttaa teitä miehiä typeryydenkin saralla, vaikka se on tyhmää ja mahdotonta.

      Lainaa

    22. Tulos: +175 (201 ääntä)
      Kissan paikka autossa on kuljetuskopassa tai turvavyövaljaissa takapenkillä asiallisesti kiinnitettynä. Ja vauvan. Ja jos kuski ei tätä tajua, kortti pois. Tyhmille ei saisi myöntää ajolupaa ollenkaan, lääkärintarkastuksessa voisi järjen testata.

      Lainaa

    23. Kissaihminen 18.5.2017 8:49
      Tulos: -153 (177 ääntä)
      Se kolmas erityispäivä on kun hän (kissa) oppi nuolemaan äidin varpaita ja muita paikkoja... Ai että tekee namia.

      Lainaa

    24. Tulos: +91 (107 ääntä)
      Edward Möller: Onko naisilla menossa joku kollektiivinen sekoaminen/tyhmistyminen? Parisuhteissa ollaan tyranneja ja simputetaan miestä. http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml Sosiaalisessa mediassa lauotaan idioottimaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi. Kannattais pitää suu joskus kiinni, niin vaikuttaisi viisaammalta.
      Jos miehellä ei ole sen vertaa munaa, ettei uskalla olla naisen kanssa eri mieltä, niin se on kyllä ihan sen miehen oma vika.

      Lainaa

    25. Tulos: +31 (59 ääntä)
      King Arthur: No onhan se kiva jos kissa saa huomiota edes kolme kertaa vuodessa.
      Erityishuomiota, Arttu. Erityishuomiota. Lukutaito.

      Lainaa

    26. Tulos: +57 (75 ääntä)
      Piia <3 Totta kai lemmikkejä saa juhlia merkki- ja muinakin päivinä, en jaksa ymmärtää miten se voisi ketään häiritäkään.

      Lainaa

    27. Tulos: +66 (82 ääntä)
      Kissaihminen: Se kolmas erityispäivä on kun hän (kissa) oppi nuolemaan äidin varpaita ja muita paikkoja… Ai että tekee namia.
      Kissan kieli on sen verran karhea, että epäilen.

      Lainaa

    28. Tulos: +87 (99 ääntä)
      Jupu: Kissan paikka autossa on kuljetuskopassa tai turvavyövaljaissa takapenkillä asiallisesti kiinnitettynä. Ja vauvan. Ja jos kuski ei tätä tajua, kortti pois. Tyhmille ei saisi myöntää ajolupaa ollenkaan, lääkärintarkastuksessa voisi järjen testata.
      Ja hauvan. Liian usein näkee niitä jotka kuljettaa koiraa ihan vapaana autossa.

      Lainaa

    29. Tulos: +94 (102 ääntä)
      kauhistuin kyllä itsekkin siitä et kissa on vapaana automatkan ajan. kyllä sitä kannattaa iha kantokoppa hommata ja pistää se vöillä kiinni, kyllä isomman mallinenki kantokoppa mahtuu vöihin. mahtuu meilläkin vaikka kissankantokoppa on tarkotetu alunperin koiralle.

      Lainaa

    30. Arkkienkeli 18.5.2017 12:05
      Tulos: +34 (52 ääntä)
      Mari: Omalla kissalla oli just synttärit pari päivää sitte. Ostin sille jotain erikoisherkkuruokaa…ei ees kelvannu. Ei kissoja kiinnosta, siks ne on
      Ootas kun se safka on ollut pari päivää roskissa. Sitten kissa oikein vaatii sitä ja raapii roskakaapin ovea ;)

      Lainaa

    31. Tulos: -65 (105 ääntä)
      Uskokaa tai älkää, fysiikan lait läpäisee myös kantokopan jos kissan semmoseen pistää - eläin iskeytyy aivan samalla vauhdilla kopan reunaan (tai etupenkin reunaan jos koppa vapaana), eli tuusan paskaks se menee joka tapauksessa kolarissa. Tietty kissa vapaana autossa on sinänsä surkea idea, kissat kun on aika paskiaisia ja saattaa häiritä kuskia.

      Lainaa

    32. Tulos: -34 (74 ääntä)
      Tälle mokalle painoin alapeukkua, en löytänyt mistään näistä naureskeltavaa. 1: En kieltämättä itsekään tajua, miksi kissat on ollut pakko sulkea vitriinin sisään, vaikka olisivatkin olleet siellä vain sen lyhyen hetken, kun kuva on otettu. Jos ei ihan eläinrääkkäystä, niin tarpeetonta kiusantekoa ainakin. 2: Samaa mieltä täällä muiden kanssa. Elleivät mokaajat olleet sitten nimenomaan Juha ja kuvan postaaja... 3: Hassua ehkä, mutta so what, jokainen helliköön niitä tirriäisiään jos niin tahtoo. Suloista pikemminkin.

      Lainaa

    33. Tulos: +101 (109 ääntä)
      asd: Uskokaa tai älkää, fysiikan lait läpäisee myös kantokopan jos kissan semmoseen pistää – eläin iskeytyy aivan samalla vauhdilla kopan reunaan (tai etupenkin reunaan jos koppa vapaana), eli tuusan paskaks se menee joka tapauksessa kolarissa. Tietty kissa vapaana autossa on sinänsä surkea idea, kissat kun on aika paskiaisia ja saattaa häiritä kuskia.
      On se silti parempi että se kissa on kantokopassa. Jos iskeytyy johonkin, niin ainakin lyhyemmältä matkalta, eikä ole riskiä että iskeytyy päin kuskin naamaa.

      Lainaa

    34. Tulos: -33 (59 ääntä)
      as: Ei varmasti mene ainakaan tuulilasista ulos.
      Miten tällä kommentilla voi olla miinusta? Eikö ihmiset tunne tuulilasin (ja kissan) rakennetta?

      Lainaa

    35. Tulos: +138 (150 ääntä)
      Ensimmäisen mokan kukkahattu ei voi olla kissaihminen, väitti sitten mitä tahansa -kuka tahansa kissaihminen tietää että jos on jonkinlainen laatikko, ja jos on kissa, niin ennenpitkää on kissa laatikossa, omistajan mitenkään asiaan myötävaikuttamatta. Poikkeuksena joissain tapauksissa kissalle varta vasten leluiksi hankitut laatikot. Terveisin nimimerkki sukkalaatikossani on kissa, ja laatikko oli kiinni, joten en todella tiedä miten se sinne pääsi. Jokainen tietää myös että kissat saavat, kissasta riippuen päivittäin tai viikoittain, hepulin jonka kuluessa pitää kiivetä pitkin omistajaa, hyppiä seinille, kaataa kirjahyllyt, etcet etcet. Autossa voisi olla yhtä hyvin vapaana sarvikuono kuin hepulin saanut kissa. Piupali: otan osaa. <3

      Lainaa

    36. Tulos: +33 (51 ääntä)
      Emt missä se moka tuossa autojutussa oli? Johan siitä autokoulussakin sanotaan että elukat häkeissä tai kiinni autossa niin ei lähde henki niiltä eikä matkustajilta äkkijarrutuksessa ja/tai törmäyksessä.

      Lainaa

    37. Vastarannan kiiski 18.5.2017 15:16
      Tulos: -13 (39 ääntä)
      Sanonpa taas, että kunpa ihmiset huolehtisivat myös toisista ihmisistä yhtä hyvin kuin lemmikkielämistään.

      Lainaa

    38. Tulos: +58 (62 ääntä)
      "jaahas pitää taas erota ryhmästä"

      Lainaa

    39. Kyllästyttää 18.5.2017 22:24
      Tulos: -93 (117 ääntä)
      Herranen aika koiriakin kuskataan autolla ties minne ja aika usein istuvat kuskin paikalla kun omistaja on kaupassa yms. Miten se on kissan kanssa eriasia? Omistaja tuntee kissansa ja autoilusta pitävät kissat osaavat olla autossa nätisti. Jos ei kissoja saa ottaa autoon huviajelulle niin tarviiko koiriakaan ottaa mukaan niinkuin lapsia? Niimpä. Lemmikit ovat perheenjäseniä.

      Lainaa

    40. Tulos: +15 (47 ääntä)
      Jupu: Kissan paikka autossa on kuljetuskopassa tai turvavyövaljaissa takapenkillä asiallisesti kiinnitettynä. Ja vauvan. Ja jos kuski ei tätä tajua, kortti pois. Tyhmille ei saisi myöntää ajolupaa ollenkaan, lääkärintarkastuksessa voisi järjen testata.
      Vai että vauva kuljetuskopassa? Hehetiheh.

      Lainaa

    41. Vaniljankukka 19.5.2017 4:59
      Tulos: +81 (97 ääntä)
      Kyllästyttää: Herranen aika koiriakin kuskataan autolla ties minne ja aika usein istuvat kuskin paikalla kun omistaja on kaupassa yms. Miten se on kissan kanssa eriasia? Omistaja tuntee kissansa ja autoilusta pitävät kissat osaavat olla autossa nätisti. Jos ei kissoja saa ottaa autoon huviajelulle niin tarviiko koiriakaan ottaa mukaan niinkuin lapsia? Niimpä. Lemmikit ovat perheenjäseniä.
      Itseasiassa niille koirillekkin on kuljetuskoppeja/häkkejä sekä turvavöihin kiinnitettäviä valjaita. Sen lisäksi harvempi oira kykenee kiipeilemään autossa ihan miten sattuu. Muistan kun olin pieni ja mutsini halusi aina väkisin pitää kissaa irti autossa pitkillä mökkimatkoilla. (Mökille oli matkaa reilut pari tuntia.) Kissa huuti koko ajan koska kissa pyrkii aina katsomaan ikkunasta ulos eikä se kykene katsomaan kovin kauas, eli se vaan näkee kuinka puut yms. vilistää ohi ja sille tulee paha olo. Sitten kun kyseessä oli aina kesä (no shit ku mökkireissu) niin autossa oli kuuma: mikäs sen parempaa kun valmiiksi kuuma vanhanmallinen auto jossa ei mitään ilmastointia ja pahoinvoiva paniikissa läähättävä kissa joka seilaa vauhkona joka ilmansuuntaan. Sitten se vaan kiipeili selkänojille (ihan saatanan turvallista kun yhtäkkiä sellanen paniikkieläin hyppää kynsillä kuskin niskaan) ja kojelaudalle yms. jne. Mä olin vielä lapsi mutta silti mua pelotti se touhu mutta mustin mielestä se oli ah niin söpöä kun se katti roikkui kynsineen selkänojassa kiinni huutaen ja mouruten kuin seinähullu. Lopulta se aina oksenti takapenkille tai takalasin alle siihen ns. "hattuhyllylle". Anelin joskus 10-vuotiaana et mutsi hommais kuljetuskopan niin vastaus oli että eihän se kissa nyt semmosia ja eikä se nyt sellaseen opi. Kun sitten aikuisena hommasin kissan niin oli päivänselvää että kuljetuskoppa on ja sitä käytetään. Sama homma nyt toisen kissan kanssa. Kukkia hattuun kiitos, ne on nättejä. Ruusut erityisesti miellyttää minua joten ei haittaa kukkainen hattu. Kissa pelkää aina automatkoja mutta oppii ajan kanssa rauhoittumaan autoon ja siinä rauhoittumisessa auttaa se kuljetuskoppa. Siitä kopasta tulee kissalle turvapaikka jonne se menee mielellään. On totta että oikein kunnolla jos rysähtää niin ei auta koppakaan mutta se ei todellakaan ole mikään syy tai perustelu olla niin idiootti että pitää kissaa vapaana autossa. Vapaana ollessaan se katti lentää kuin ohjus siitä tuulilasista läpi, pienemmästäkin kolarista. Kopassa ollessaan se mahdollisesti selviää jos ei ihan ruttuun mene. Mitä taas tulee tuohon akvaarioon/terraarioon ja kissoihin: pääsi syvä huokaus. Kissojen asennosta huomaa että ne on uteliaina tutkimassa eikä niitä näytä vaivaavan yhtikäs mikään. Sen lisäksi tuo kyseinen "kansi" on joku kevyt verkko joka on toisesta päästä auki. Kissat menee mielellään kaikkiin laatikoihin ja yleensäkkin ihan omaaloitteisesti, niihinkin joihin ei saa mennä. (Kannan tuon tuostakin omaa kissaa pois puukorista että pääsen hakemaan halkoja liiteristä.) Sen lisäksi jos nuo kissat haluaisi tuolta pois niin ne ihan takuulla pääsee, nimittäin kissa jos jostakin haluaa pois niin sehän myös pääsee. Ellei ole joku betoniseinä vastassa tms. Pikemminkin joku akvaariosta kiinnostunut näkee että mitä sinne mahtuu, jotain osviittaa siitä minkä kokoinen se on. Jos myyjä ei ole tajunnut laittaa mittoja ilmoitukseen. Tuo kissojen kanssa juhliminen tai ei kuullosta miltään kovin erikoiselta. Jokainen tehkööt mitä haluaa kunhan ei satuta itseään eikä muita. Tietysti jos tähän juhlistamiseen kuuluu jotain epäasiallista toimintaa tai se syöttää kissoilleen jotain sopimatonta tai vaarallista niin sitten eri juttu. Mutta tuskin siitä on kyse. Mulla on kissa mutta ei tulisi mieleenkään koskaan liittyä yhteenkään kissaryhmään. Ikinä. Koira on kohta tulossa mutta ainakin yhteen rotuun liittyvään ryhmään uskalsi liittyä ja hyvältä sekä positiivisen asialliselta vaikuttaa. Tosin ehkä eri juttu liittyä tietyn rodun ryhmään kuin johonkin yleiseen koira-ryhmään. Eniten noissa ryhmissä pännii ehkä se että jos omistaa lemmikkejä niin kyllä se pistää silmään kun täälläkin kommentoidaan et "Kaikki kissa/koira-ihmiset on hulluja!" tms. Kun miettii kuinka paljon lemmikkien omistajia Suomessa on niin jos kaikki me oltaisiin jotain sekopäisia ääliöitä niin ei taitaisi kovin hyvin olla asiat.

      Lainaa

    42. Vaniljankukka 19.5.2017 5:02
      Tulos: +43 (57 ääntä)
      -Huokaisu- Pahoitteluni kirjoitusvirheistä. Silmälasit jäi jonnekkin ja olin liian laiska niitä etsimään. Olisi pitänyt ehkä etsiä ne. Ei kai muuten mitään mutta kun mutsista tulee musti niin tekstin sisältö muuttuu aika radikaalisti.

      Lainaa

    43. Tulos: -48 (70 ääntä)
      siis: APUA TOI KISSA AUTOSSA ! Siis sen lisäks et se voi mennä jarrupolkimien alle tai hypätä syliin ja säikäyttää tai alkaa puskemaan kuskia tai rattia nii mitenkäs se liikkuu tosta vasemmalta oikeelle? Peittämällä näkyvyyden? Entä jos sitten jarrutetaankin nopeesti ja kissa lentää syliin ja säikähtää ja raapasee? Kohta kaikki lentää.
      Enhän mä mikään expertti ole.. Mut kyl jos kissa on kojelaudalla ja lyöt jarrut pohjaan, ni ei se kissa kyl sieltä syliin tuu, päinvastoin. Ja uskoisin että kissan kynnet on tullu hyvin tutuiksi jo aiemmin, jo paljon ennen autoon vientiä. Ei pitäis olla mikään uus juttu ensimmäisellekään kissanomistajalle.

      Lainaa

    44. Tulos: -44 (58 ääntä)
      Jupu: Kissan paikka autossa on kuljetuskopassa tai turvavyövaljaissa takapenkillä asiallisesti kiinnitettynä. Ja vauvan. Ja jos kuski ei tätä tajua, kortti pois. Tyhmille ei saisi myöntää ajolupaa ollenkaan, lääkärintarkastuksessa voisi järjen testata.
      mandi: Ja hauvan. Liian usein näkee niitä jotka kuljettaa koiraa ihan vapaana autossa.
      Eläimet rinnastetaan tavaroihin, joten lain mukaan ne saa olla irti autossa. Ja meidän yli 40kg hauva matkustaa maasturin takaosastolla ihan vapaana, toisessa autossa (porrasperä) takapenkillä kun ei kehtaa takakonttiinkaan sulkea. Kissat toki kuljetuskopeissa silloin harvoin kun matkustavat...

      Lainaa

    45. Vastarannan kiiski 19.5.2017 10:08
      Tulos: -50 (78 ääntä)
      Kaikki järkikommentit saa täällä miinusta (toki osa älyttömistäkin ihan aiheesta). Tosta kojelaudalta kissa lentää nokkakolarissa ehkä viiden sentin matkan. Suurin piirtein samanlainen vahinko tulee kuljetuskopan sisällä lentäessä. Siinä ei G-voimat ehdi hirveästi vaikuttaa. Eri asia kokonaan on, jos lento lähtee takaikkunalta. Jollain ihmisillä loppuu harkinta ja vastaanottokyky heti, kun on kyse kissasta tai jostain muusta karvapallerosta. Plussaa satamäärin typerille ja perusteettomille yhyy-kommenteille ja asiallisen kriittisille satamäärin miinusta. Mutta antaa tulla vaan, jos se edes hetkeksi helpottaa. Toivottavasti voin olla avuksi.

      Lainaa

    46. Tulos: +42 (50 ääntä)
      Tuossa ykkösessä näyttää siltä että terraarion kansi on raollaan, ja sellaisesta raosta kyllä tunkee kissa kuin kissa, ovat jotenkin kumman mieltyneitä laatikoihin. :D Tuo kakkonen on kyllä pelottava, riittää että katti pikkuisen säikähtää niin pian ollaan ojassa tai vastaantulijan kaistalla. Kolmas nyt on vain söpö, vaikka meillä juhlitaankin vain miukujen synttäreitä. Ja isot osanotot Piupalille, on aina kauheaa kun kissakaveri kuolee. :(

      Lainaa

    47. Saku Nauriskäki 19.5.2017 12:51
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Juhani: Eläimet rinnastetaan tavaroihin, joten lain mukaan ne saa olla irti autossa. Ja meidän yli 40kg hauva matkustaa maasturin takaosastolla ihan vapaana, toisessa autossa (porrasperä) takapenkillä kun ei kehtaa takakonttiinkaan sulkea. Kissat toki kuljetuskopeissa silloin harvoin kun matkustavat…
      Juu ei. http://yle.fi/uutiset/3-9368950

      Lainaa

    48. Tulos: +5 (27 ääntä)
      siis: APUA TOI KISSA AUTOSSA ! Entä jos sitten jarrutetaankin nopeesti ja kissa lentää syliin ja säikähtää ja raapasee?
      Fysiikka hallussa?

      Lainaa

    49. Tulos: -19 (35 ääntä)
      Saku Nauriskäki: Juu ei. http://yle.fi/uutiset/3-9368950
      Joo, taisin erehtyä. Muistelin kuulleeni jostain että rinnastettaisiin tavaroihin mutta ainakaan äkkiseltään en löytänyt että niin olisi. Sori siitä. Mutta kyllä tuo meidän koira jatkossakin matkaa samalla tavalla, ei oo tullut koskaan sanomista poliiseilta tai muiltakaan. Mutta tuon jutun mukaan tavaratkin pitäisi kiinnittää esim. liinoilla tavaratilaan. Tekeekö joku oikeasti niin? Joka kerta ruoka- ja vaatekassit, urheilukamat yms. sidottuna tavaratilaan?

      Lainaa

    50. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Melindae: Eikö se o sama päivä kun Piia tai kissan ja kun kissa sai Piian ?
      Joulu?

      Lainaa

    51. Tulos: +4 (10 ääntä)
      Made: Nyt jäi kyllä kiinnostamaan, että mikä se kolmas erityishuomiopäivä sitten on? Onkohan se ton omistajan nimipäivä, ku siitä se seuraavaks höpöttää :D sen juhliminen kissojen kanssa on kyllä vähän hassua jo

      Lainaa

    52. Tulos: -14 (32 ääntä)
      Uskaltaako enää ottaa limupulloa autoon? Kolaritilanteessa se kaiketi tappaa kaikki, m.l. kissat!

      Lainaa

    53. Vaniljankukka 21.5.2017 21:09
      Tulos: +35 (49 ääntä)
      Väsynyt: Uskaltaako enää ottaa limupulloa autoon? Kolaritilanteessa se kaiketi tappaa kaikki, m.l. kissat!
      Kissa painaa 3-4kg ja siitä ylöspäin. Limupullo painaa hieman vähemmän. Kissa on eläin joka poikkoilee autossa vaistojensa varaisesti. Limupullo voi poukkoilla ja kimpoilla mutta ei oma-aloitteisesti. Mikäli tuon tarkemmin edes joutuu selittämään yhtään mitään niin ei tuohon enää oikein riitä into kertomaan että miksiköhän se limupullo ja kissa nyt vaan on melkoisen paljonkin eriasia.

      Lainaa

    54. Tulos: +2 (6 ääntä)
      HYVÄ MIRA!!

      Lainaa

    55. Tulos: -10 (24 ääntä)
      Ja kyllä taas huomaa, että "iskä opetti opetusluvalla". Siihen me oikeasti kuollaan liikenteessä kohta kaikki, kun nyt jo ne, jotka on aikoinaan saaneet oman "opetuksensa" opetusluvalla, "opettavat" nyt liikennesääntöjä nuoremmilleen. Ja sitten huudetaan "Mene takas autokouluun!" Mutta kun ei ne IKINÄ sitä käynytkään. Opetuslupaopettajat ei edes TAJUA, että harjoitteluvaiheeseen tullaan 1-3 KUUKAUTTA ajokokeen jälkeen!

      Lainaa

    56. Tulos: -18 (30 ääntä)
      Siis joku pitää kissoille synttäreitä?Älkää nyt viittikö.

      Lainaa

    57. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Tarzan: Mä en oikeen edes juhli oman katin synttäreitä, ku raukalla on niin herkkä maha, ettei sille ees oikeen voi syöttää mitään erikoista. Vähän saatan antaa enemmän herkkuja, jotka sopii sille.
      Jep :(

      Lainaa

    58. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Ehkä se kuljetusboxi ei varmuudella säästä kissaa loukkaantumiselta kolarissa. Mutta ainakin se takuulla ehkäisee montakin kissan aiheuttamaa vaaratilannetta. Kissahan pääsee kiipeilypuunkin "latvaan" heti manikyyrin jälkeen. veikkaan siis, että vasta huolletutkaan kynnet eivät ainakaan edistä ajoturvallisuutta kuskin naamassa, niskassa tai päänahassa... Ja ratin päällä kiehnäävä kissa voi yllättäen vaikka päättää soveltaa pettämätöntä kissan logiikkaansa ajotilanteeseen, samalla tavalla kuin kissat torppaavat ihmiseltä tv:n tai tietokoneen ruudun.
      Juhani: Joo, taisin erehtyä. Muistelin kuulleeni jostain että rinnastettaisiin tavaroihin mutta ainakaan äkkiseltään en löytänyt että niin olisi. Sori siitä. Mutta kyllä tuo meidän koira jatkossakin matkaa samalla tavalla, ei oo tullut koskaan sanomista poliiseilta tai muiltakaan.
      Oot ihan oikeassa siinä, että eläin rinnastetaan laissa tavaraan. Tämä siis pätee esim. myyntitilanteissa ja jos kaupan kohde onkin vaikka viallinen. Samoin jos "tuotteen" omistajat päättävät erota. Mutta sitä en sitten tiedä, mitä laki sanoo tavaroiden pakkaamisesta autoon.

      Lainaa

    59. Tulos: 0 (6 ääntä)
      M: Enhän mä mikään expertti ole.. Mut kyl jos kissa on kojelaudalla ja lyöt jarrut pohjaan, ni ei se kissa kyl sieltä syliin tuu, päinvastoin. Ja uskoisin että kissan kynnet on tullu hyvin tutuiksi jo aiemmin, jo paljon ennen autoon vientiä. Ei pitäis olla mikään uus juttu ensimmäisellekään kissanomistajalle.
      Oho, järkytyin liikaa

      Lainaa

    60. Tulos: -1 (7 ääntä)
      pulla: kauhistuin kyllä itsekkin siitä et kissa on vapaana automatkan ajan. kyllä sitä kannattaa iha kantokoppa hommata ja pistää se vöillä kiinni, kyllä isomman mallinenki kantokoppa mahtuu vöihin. mahtuu meilläkin vaikka kissankantokoppa on tarkotetu alunperin koiralle.
      Liian iso kuljetuskoppa on myös vaarallinen.

      Lainaa

    61. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Öö, ei tehdä koska ei olla psykopaatteja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, kissat, kojelauta, auto, kolari, vaarallinen, juhlat, juhlia, syntymäpäivät, synttärit, nimipäivät, terraario