Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Yksi vaihtoehto

"Tervettä kissaa ei leikata!"
Yksi vaihtoehto

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 87 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1825 (1869 ääntä)
      Kissa parka. Miksi ottaa lemmikki, jos ei ole kiinnostusta hoitaa sitä kunnolla? Ja kyllä, vastuullinen omistaja leikkaa kissansa monestakin syystä, jos se ei siis ole jalostuskäytössä.

      Lainaa

    2. Tulos: +1166 (1182 ääntä)
      Krista, marttyyrius on niin last season. Kattipirulainen ei edes osaa kaivata pallejaan, on vain päivän kaksi tilulilu ja sitten onkin lähes kuin entisensä. Katja kuulosti harvinaisen hyvältä kissankasvattajalta. Oikeassa myös.

      Lainaa

    3. Tulos: +406 (416 ääntä)
      Onhan uhriutuva täti.

      Lainaa

    4. TheDeerHunter 1.6.2017 2:39
      Tulos: +900 (918 ääntä)
      Jos ei tiedä eroa piikille viemisen ja kastraation välillä, niin ei pitäisi myöskään omistaa kissaa. Tällä kissaihmisellä nousi juuri niskavillat pystyyn

      Lainaa

    5. Tulos: +770 (802 ääntä)
      Ihmiset jotka pienimmästäkin vastoinkäymisestä eläimen kanssa sanovat heti että "Piikille vaan" saisivat minun puolestani ottaa sen piikin itse vastaan.

      Lainaa

    6. Kissojalöytyy 1.6.2017 4:28
      Tulos: +387 (407 ääntä)
      Itellä on kolme kattia ja kaikki leikattu. Saattaahan noiden käytöskin muuttua leikkauksen jälkeen, mutta yleensä paremmin ihmiselle sopivaksi. Tuppaavat rauhottumaan pääasiassa. Omista esim. yhdestä melko itsenäisestä tuli viimosen päälle sylikissa ja unikaveri. Nytkin sylissä. =)

      Lainaa

    7. Tulos: +432 (456 ääntä)
      Taas yksi joka kysyy neuvoa tai mitä itse tekisit hänen asemassaan ja kun saa niitä hyviä neuvoja niin kokee sen kiusaamisena ja vieläpä koulukiusaamisena jostain syystä (ehkä hän myös luuli tulleensa kiusatuksi koulussa, kun joku yritti vain opettaa hänelle jtn.) Mitä näille pitäisi sanoa? tai mitä hän kuviteli edes saavansa vastaukseksi? ''ihana pikku höpsötipöpsö, kun kusee sun sohvalle'' tai ''voi ressua''.. Eikä se kissa mitään luule, se on oppinut siihen lirasemaan ja jatkaa samaa rataa, kun on niin saamaton ja tietämätön omistaja. Ärsyttää melkein! :D

      Lainaa

    8. King Arthur 1.6.2017 4:58
      Tulos: -102 (282 ääntä)
      Siitä olen samaa mieltä ettei Krista osaa selvästikään asennoitua lemmikinpitoon. Mutta tuosta reaktiosta päättelisin että takana on kiusaamistausta, traumoja ja ne on vielä päällä. Ei tällaista ole kiva höhötellä "mokana". Kissalle ja Kristalle parempaa toivotan.

      Lainaa

    9. Tulos: +100 (106 ääntä)
      Onkohan mainoskissalla pallit tallella?

      Lainaa

    10. Tulos: -306 (374 ääntä)
      Terveen kissan voi leikata. Vaikka sirkelillä palasiksi. :D

      Lainaa

    11. Tulos: +43 (167 ääntä)
      Kyllä Katja olisi voinut ystävällisemminkin puhua. Eka kommentti oli aika tyly jos Kristalla on oikeasti kiusaamistraumoja. Mutta herranen aika kun pitää heti kissaparka tappaa kun loukkaantuu. Lisäksi pallien leikkaamisesta on paljon hyötyä kissalle. "Uroskissatkin hyötyvät suuresti neuteroinnista. Se poistaa kivessyövän riskin ja ehkäisee lukuisia käyttäytymispiirteitä, jotka voivat tehdä uroskissan omistamisen hankalaksi. Neuteroidut uroskissat ovat vähemmän reviiritietoisia, ne merkitsevät harvoin reviirejään virtsalla, eikä niiden virtsa haise läheskään yhtä voimakkaasti. Jos sinulla on kaksi uroskissaa, neuterointi vähentää huomattavasti niiden tappelualttiutta. Neuteroidut kissat ovat yleensä paljon säyseämpiä ja helpompia." Tämän takia jopa suositellaan kissan leikkauttamista ellei tää käytä jalostukseen.

      Lainaa

    12. Tulos: +161 (169 ääntä)
      Ehkä Krista vaan pitää kissanpissan hajusta.

      Lainaa

    13. Tulos: +165 (179 ääntä)
      wempula: Kattipirulainen ei edes osaa kaivata pallejaan
      En ole varma kaipaileeko oma. Ainakin se kävelee pienessä haara-asennossa niin kuin olisi vielä isotkin kassit heilumassa. Pitänee viedä piikille.

      Lainaa

    14. Tulos: +206 (218 ääntä)
      Voi helvetti, että on taas typerä ja itsekeskeinen ihminen. Miksi tämmöiset ääliöt keksivät ottaa lemmikkejä, ei näitä selvästikään kiinnosta millään tavalla hoitaa eläintä tai olla vastuussa siitä.

      Lainaa

    15. Tulos: +212 (240 ääntä)
      King Arthur: Mutta tuosta reaktiosta päättelisin että takana on kiusaamistausta, traumoja ja ne on vielä päällä. Ei tällaista ole kiva höhötellä “mokana”.
      Uhriutuja hän on, ja on tottunut saamaan tahtonsa läpi pahoittamalla mielensä. Ei mitään sympatiaa tuollaiselle.

      Lainaa

    16. Tulos: +88 (104 ääntä)
      Tekis itsekkin mieli mennä kuseksimaan Kristan sohvalle...

      Lainaa

    17. Tulos: +47 (73 ääntä)
      Huoh: Onhan uhriutuva täti.
      Ehkä hänellekin tietty leikkaus olisi hyväksi, tai ihmis- ja kissakunnalle. Ja jos ei se niin piikki.

      Lainaa

    18. Tulos: -45 (127 ääntä)
      Kristalle toi sterilisaatio olis ainakin helvetin hyvä. Tai niskat nurin oikeastaan vielä parempi, näyttää aika menentetyltä tapaukselta

      Lainaa

    19. Tulos: +117 (133 ääntä)
      Ymmärrän kyllä, että joitakin pelottaa se kissan leikkauttaminen, kun se voi merkittävästi muuttaa kissan luonnetta ja ruokahalua. Tässä tapauksessa tosin syy tuntuisi olevan "EI EI EI EI EIEIEIEIEIEI EI EIIIII! OOTTE VAAN ILKEITÄ!"

      Lainaa

    20. Tulos: -109 (141 ääntä)
      Hyyh... Kissoja hyi

      Lainaa

    21. Tulos: +119 (135 ääntä)
      Mikä siinä on ettei apua hyväksytä vaan koetaan se vittuiluna jonka myötä uhriudutaan ja jatketaan itkua samasta asiasta myöhemmin? Kyllä pitäs tollasten kuplat särkee niin usein että oppii olemaan ehkä rasittavin piirre ihmisissä.

      Lainaa

    22. Tulos: +69 (83 ääntä)
      Tuon kollin saisi ottaa huostaan.

      Lainaa

    23. Tulos: +86 (98 ääntä)
      Kannattais varmaan viedä kissa lääkäriin jos se jatkuvasti kuseksii muualle kuin siistiin laatikkoon? Jos ei ole leikattu niin leikattavaksi.

      Lainaa

    24. Tulos: +65 (105 ääntä)
      Cilla: Hyyh… Kissoja hyi
      Hyi Cilloja! hyi! Enkä nyt puhu Chinchilloista jotka ovat ihania.

      Lainaa

    25. Arkkienkeli 1.6.2017 10:15
      Tulos: -47 (61 ääntä)
      Nyt vaikuttaa siltä että nää mirrit ovat istuneet hiekkalaatikolla liian pitkään.

      Lainaa

    26. Tulos: +166 (180 ääntä)
      Krista kysyi Katjalta, että mitä Katja tekisi. Katja vastasi täysin asiallisesti hyvien neuvojen kera, mutta tämän Krista tulkitsi kiusaamiseksi. Nyt en enää ymmärrä mitään! Jumalauta miten hankala ihminen voi olla! Krista, jos luet näitä, niin vastaa oliko se koulukiusaaminenkin tämän kaltaista? Ihan vaan vinkkinä tulevaan: Neuvojen antaminen ei ole kiusaamista. Neuvoista yleensä kannattaa ottaa opiksi.

      Lainaa

    27. Tulos: +138 (146 ääntä)
      King Arthur: Mutta tuosta reaktiosta päättelisin että takana on kiusaamistausta, traumoja ja ne on vielä päällä. Ei tällaista ole kiva höhötellä “mokana”.
      Kommenteista päätellen hänelle on kuitenkin useampaan kertaan asiasta sanottu ja ohjeistettu. Kaikesta tästä huolimatta Krista päättää edelleen päivittää samaa liirumlaarumia Facebookkiin "voi kun se veikko-sakari taas kuseskeli sohvalle". Ainakin itsellä soisi kellot jo ensimmäisen negatiivisen kommentin jälkeen, enkä enää päivittäisi samanlaisia kissakuulumisia mihinkään. Pallit pois ja haisevat huonekalut vaihtoon. Loppuu merkkailu ja muu vääriin paikkoihin kuseskelu samantien.

      Lainaa

    28. Tulos: -44 (108 ääntä)
      Oon ehottomasti sitä mieltä, että Krista käyttäytyy idioottimaisesti, mutta eikö kenenkään mielestä Katjan eka kommentti ollu pikkusen turhan vihasesti ja hyökkäävästi sanottu? Entä jos se sai Kristan heti puolustuskannalle? Olishan sen voinut asiallisemminkin sanoa.

      Lainaa

    29. Tulos: +134 (146 ääntä)
      Olis mielenkiintoista tietää, että onko näitä ihmisiä, jotka vetää tän "taas minua kiusataan" -kortin, oikeasti koskaan kiusattu vai onko ne vaan tähän tapaan uhriutuneet koko elämänsä? En oo itse koskaan kuullut oikeasti koulukiusatun reagoivan noin neuvoihin tai järjen puhumiseen. Varmaan ihan siksi, että he tietävät, mitä on oikea kiusaaminen.

      Lainaa

    30. Tulos: +106 (114 ääntä)
      Katja ei tajuu, ettei näitten valivali-uliuli-FB-päivitysten tavoitteena ikinä ole oikeasti muuttaa asioita tai tehdä niille yhtään mitään, vaan saada vaan huomiota, sympatiaa ja päähäntaputtelua ja sit kaikki jatkuu kuten ennenkin.

      Lainaa

    31. Tulos: +154 (164 ääntä)
      Katjan kommentit eivät olleet mitenkään kohteliaita, mutta kyllä tuosta keskustelusta näkee, että 1. Kuseskelusta on valitettu aiemminkin. 2. Vinkit on annettu jo aiemmin. 3. Kuseskelu, ulina FB:ssä ja vinkkien kysely jatkuu yhä. Jos ovat live-kavereita, voisin kuvitella, että tässä on mukana myös kusinen kenkä ja pari vierailua, joiden aikana ei ole voinut hengittää.

      Lainaa

    32. Tulos: +80 (86 ääntä)
      Lemmikkikivi ei kuse

      Lainaa

    33. Hairysteed 1.6.2017 13:17
      Tulos: +42 (50 ääntä)
      Lemmikkieläinten pito luvanvaraiseksi!

      Lainaa

    34. Tulos: +83 (95 ääntä)
      "Katja miks sun pitää olla noin ilkeä..." "Krista, koska sä olet niin vitun tyhmä..."

      Lainaa

    35. Tulos: +103 (111 ääntä)
      Iini: Olis mielenkiintoista tietää, että onko näitä ihmisiä, jotka vetää tän “taas minua kiusataan” -kortin, oikeasti koskaan kiusattu vai onko ne vaan tähän tapaan uhriutuneet koko elämänsä? En oo itse koskaan kuullut oikeasti koulukiusatun reagoivan noin neuvoihin tai järjen puhumiseen. Varmaan ihan siksi, että he tietävät, mitä on oikea kiusaaminen.
      Itse tiedän ainakin yhden tyypin joka vetää aina tuon saman kortin pöytään. Hauskaa sinänsä, että hän oli kouluaikana se joka katsoi oikeudekseen kiusata muita. Ja vielä tänä päivänäkin hän saa perseillä mielensä mukaan ja kun se ei jollekin käy, niin itketään kiusaamista. Oli myös perheen lellipentu, nykyään nyyhkyttää kuinka aina sisarta suosittiin. Ja samalla itsellään on selkeä suosikki omista lapsistaan. Kyllä ne oikeasti koulukiusatut tietävät mikä on kiusaamista ja mikä ei. Noin neuvoihin reagoivat ihmiset ovat niitä, joiden ei ole ikinä tarvinnut opetella ottamaan vastaan epämieluista dataa. Huomiota halutaan, mutta jos se ei ole mieluista niin silloin se on kiusaamista. Ja Katjan asenne alussa taisi johtua ihan siitä, että asiasta on jo sanottu nätisti ja diplomaattisesti. Melko varmasti useampaan kertaankin, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Nyt taisi se kamelin selkä katketa ja Katja päätti sanoa lopullisesti niin että menee perille asti.

      Lainaa

    36. Tulos: -23 (31 ääntä)
      Tuota: Kyllä Katja olisi voinut ystävällisemminkin puhua. Eka kommentti oli aika tyly jos Kristalla on oikeasti kiusaamistraumoja. Mutta herranen aika kun pitää heti kissaparka tappaa kun loukkaantuu. Lisäksi pallien leikkaamisesta on paljon hyötyä miehelle. “Miehet hyötyvät suuresti neuteroinnista. Se poistaa kivessyövän riskin ja ehkäisee lukuisia käyttäytymispiirteitä, jotka voivat tehdä miehen omistamisen hankalaksi. Neuteroidut miehet ovat vähemmän reviiritietoisia, ne merkitsevät harvoin reviirejään virtsalla, eikä niiden virtsa haise läheskään yhtä voimakkaasti. Jos sinulla on kaksi miestä, neuterointi vähentää huomattavasti niiden tappelualttiutta. Neuteroidut miehet ovat yleensä paljon säyseämpiä ja helpompia.” Tämän takia jopa suositellaan miehen leikkauttamista ellei tää käytä jalostukseen.

      Lainaa

    37. Tulos: -8 (44 ääntä)
      Kyllähän sille kissaraukalle varmaan olisi armollisempaa päätyä sinne piikille kuin elää Kristan kanssa. Paras olisi tietysti, jos eläin pääsisi uuteen hyvään kotiin, mutta siitä tuskin on toivoa.

      Lainaa

    38. Tulos: -82 (94 ääntä)
      Omaan korvaani kommentit kuullostivat aika ilkeiltä ja tuomitsevilta. On kuitenkin Katjan oma asia, että leikkauttaako hän kissansa. Toki hän pyysi ensin apua, mutta voisihan apua tarjota myös kohteliaammin, eikä noin painostavalla tavalla.

      Lainaa

    39. Tulos: -52 (68 ääntä)
      Pöö: Kissa parka. Miksi ottaa lemmikki, jos ei ole kiinnostusta hoitaa sitä kunnolla? Ja kyllä, vastuullinen omistaja leikkaa kissansa monestakin syystä, jos se ei siis ole jalostuskäytössä.
      Ja jalostuskäyttö liittyy vastuulliseen lemmikinpitoon miten?.... Huoh

      Lainaa

    40. Tulos: +61 (73 ääntä)
      Kuvottaa: Ja jalostuskäyttö liittyy vastuulliseen lemmikinpitoon miten?…. Huoh
      Siten, että jalostuskäyttö on ainoa vastuullisen kissanomistajan käyttämä syy olla leikkauttamatta kissaa?

      Lainaa

    41. Tulos: +42 (52 ääntä)
      Krista taitaa olla näitä tapauksia: "Olin menossa ostamaan korvapuusteja, tulikin kissa."

      Lainaa

    42. Tulos: +71 (77 ääntä)
      Määu: Omaan korvaani kommentit kuullostivat aika ilkeiltä ja tuomitsevilta. On kuitenkin Katjan oma asia, että leikkauttaako hän kissansa. Toki hän pyysi ensin apua, mutta voisihan apua tarjota myös kohteliaammin, eikä noin painostavalla tavalla.
      Höpöhöpö. Ei ole Katjan kissa muuten kyseessä. Mutta tarkoitit varmasti Kristan kissaa ja vaikka kuinka mukamas olisi oma asia niin fakta on se, että kissa ei mouruistaan juuri nauti ja tuollainen leikkaamaton hormonihirviö kusee ja ulisee niin, että siinä voi olla naapurisopukin koetuksella. Olisiko kiva kävellä omaan kämppään kun rappukäytävän viereisestä asunnosta tuulahtaa joka kerta pistävä ammoniakki? Mietihän sitä kissaa, joka joutuu vielä kyseisessä kusen katkussa elelemään. Leikkaamattoman kissan aiheuttamat aromit ovat kyllä vertaansa vailla ja jos kissa toistuvasti kusee sohvan niin ei siinä enää mikään puhdistusaine auta. Kissalle paras ratkaisu olisi menettää killuttimensa eläinlääkärin pöydälle, että kissaparan hormonimyrsky laantuu. Itse operaatio ei edes ole kollin (oletan nimestä "Jimi" ollessa kyseessä vaikea vaan se on perin nopea ja simppeli toimenpide joka tehdään rauhoituksessa ja kissa toipuu siitä todella nopeaa. Vain laiska ja typerä ihminen ei leikkauta kissaansa (jalostuskatit erikseen tottakai). Luetunymmärtämisestä myös sen verran, että tuossa tulee aika selvästi ilmi, että ei ole ensimmäinen kerta kun asiasta Kristalle sanotaan. Ei vaan mene perille ja sitten lopussa Krista vetää marttyyrikortinkin.

      Lainaa

    43. Tulos: -47 (63 ääntä)
      King Arthur: Siitä olen samaa mieltä ettei Krista osaa selvästikään asennoitua lemmikinpitoon. Mutta tuosta reaktiosta päättelisin että takana on kiusaamistausta, traumoja ja ne on vielä päällä. Ei tällaista ole kiva höhötellä “mokana”. Kissalle ja Kristalle parempaa toivotan.
      Samaa mieltä. Jos ei itsellä ole takana kiusaamistaustaa, ei välttämättä pysty ymmärtämään sellaisen ihmisen puheista mitään ja tulee sitten reagoineeksi juuri sillä samalla tavalla kun ne entiset kiusaajat. Typeräähän on heittää noita "vien kissan piikille sit, enkä ota vastaan neuvoja". Mutta Katja aloitti heti ensimmäisesessä viestissään niin aggressiivisesti, että harva voi tuollaista ottaa vastaan menemättä puolustuskannalle ja sanomatta jotain takaisin. En minäkään haluaisi ottaa mitään ohjeita vastaan henkilöltä joka heti ensimmäisenä rupeaa haukkumaan, tai syyttelemään vähäjärkiseksi.

      Lainaa

    44. Tulos: +33 (37 ääntä)
      Just: Kannattais varmaan viedä kissa lääkäriin jos se jatkuvasti kuseksii muualle kuin siistiin laatikkoon? Jos ei ole leikattu niin leikattavaksi.
      Vois myös puhdistaa laatikon useammin.

      Lainaa

    45. Tulos: -28 (44 ääntä)
      Jeesus: Kristalle toi sterilisaatio olis ainakin helvetin hyvä. Tai niskat nurin oikeastaan vielä parempi, näyttää aika menentetyltä tapaukselta
      Kristalle, ei kissalle. Miksi alapeukkuja (tiedän, ärsyttävä kysymys)

      Lainaa

    46. Vierailija 1.6.2017 22:22
      Tulos: +68 (78 ääntä)
      Xxdc: Samaa mieltä. Jos ei itsellä ole takana kiusaamistaustaa, ei välttämättä pysty ymmärtämään sellaisen ihmisen puheista mitään ja tulee sitten reagoineeksi juuri sillä samalla tavalla kun ne entiset kiusaajat. Typeräähän on heittää noita “vien kissan piikille sit, enkä ota vastaan neuvoja”. Mutta Katja aloitti heti ensimmäisesessä viestissään niin aggressiivisesti, että harva voi tuollaista ottaa vastaan menemättä puolustuskannalle ja sanomatta jotain takaisin. En minäkään haluaisi ottaa mitään ohjeita vastaan henkilöltä joka heti ensimmäisenä rupeaa haukkumaan, tai syyttelemään vähäjärkiseksi.
      Mulla on kiusaamistausta ja silti alkoi heti ärsyttää Kristan vinkuna. Selvästikin asiasta on keskusteltu paljon ja Katjakaan ei jaksa olla enää kohtelias.

      Lainaa

    47. Tulos: +78 (88 ääntä)
      Jeesus: Kristalle, ei kissalle. Miksi alapeukkuja (tiedän, ärsyttävä kysymys)
      Koska nämä ainaiset "tapa itsesi"-kommentit. Ei ihmisille pitäis sellaista sanoa, vaikka olisivat kuin idiootteja tai sikoja. Kertoo lähinnä sanojan omasta vajavaisuudesta.

      Lainaa

    48. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Gren: Taas yksi joka kysyy neuvoa tai mitä itse tekisit hänen asemassaan ja kun saa niitä hyviä neuvoja niin kokee sen kiusaamisena ja vieläpä koulukiusaamisena jostain syystä (ehkä hän myös luuli tulleensa kiusatuksi koulussa, kun joku yritti vain opettaa hänelle jtn.)
      Nauroin mielikuvalle opettajasta selittämässä asioita ja Kristasta ulisemassa kiusaamista, kun kyllä hänen mielestään 3+5 on 7 ja hirveen ilkeetä väittää muuta XD

      Lainaa

    49. Tulos: -43 (57 ääntä)
      Vierailija: Mulla on kiusaamistausta ja silti alkoi heti ärsyttää Kristan vinkuna. Selvästikin asiasta on keskusteltu paljon ja Katjakaan ei jaksa olla enää kohtelias.
      No, oli se munkin mielestä ärsyttävää, mutta Katjan päänaukominen oli silti myös väärä tapa koittaa selvittää asiaa. Jos alotat jonkun asian kertomisen silleen, että leimaat vastapuolisen vähäjärkiseksi, tulet lähinnä aloittaneesi kyseisen kaltaisen typerän väännön, jossa kukaan ei koskaan muuta mielipidettänsä. Jos haluat aidosti auttaa jotain toista ihmistä, niin kunnioitat hänen (mahdollisesti väärää) mielipidettänsä ja tuot sen mielestäsi paremman mielipiteen esille. Jokaisella kuitenkin on oikeus mielipiteeseen, vaikka vääräänkin sellaiseen. Kaikista parasta on antaa keskustelukumppanin itse "oivaltaa" asia. Tällöin hän korjaa itse oman erheensä ja luulee sitä omaksi ideakseen. Näin säästytään väännöltä. Netin pätemiskulttuuriin tuollainen ei tietenkään sovi, kun pitää aina tilaisuuden koittaa pönkittää omaa nettiegoa.

      Lainaa

    50. Tulos: +64 (72 ääntä)
      Xxdc: No, oli se munkin mielestä ärsyttävää, mutta Katjan päänaukominen oli silti myös väärä tapa koittaa selvittää asiaa.
      Itelle tuli se käsitys että Katja on koettanut neuvoa jo kymmenen kertaa miten saada kuseskelu sohvalle loppumaan mutta ei, krista se vain ulisee..eikä tee asian mitään. Sitten otti terveellisen jämäkän asenteen (eikä mitään sellaista vanhojen mammojen lätinää "noh noh, sepi ei saa pissiä naapurin sedän kintuille"). Jossain vaiheessa on vain pakko vaihtaa vaihdetta jos vinkki ei mene perille pehmein keinoin.

      Lainaa

    51. Tulos: +41 (51 ääntä)
      Kissat tulee leikkauttaa heti kun mahdollista, se on vain niiden parhaaksi. Eritoten kollit. Pitäisi olla ihan itsestäänselvyyksiä kissojen omistajille.

      Lainaa

    52. Tulos: -39 (49 ääntä)
      wempula: Itelle tuli se käsitys että Katja on koettanut neuvoa jo kymmenen kertaa miten saada kuseskelu sohvalle loppumaan mutta ei, krista se vain ulisee..eikä tee asian mitään. Sitten otti terveellisen jämäkän asenteen (eikä mitään sellaista vanhojen mammojen lätinää “noh noh, sepi ei saa pissiä naapurin sedän kintuille”). Jossain vaiheessa on vain pakko vaihtaa vaihdetta jos vinkki ei mene perille pehmein keinoin.
      Ja vasta nyt ekan kerran puhuttiin leikkauksesta? Ihan selkeästi Krista kuvitteli, että kaikki kissat kuseksii ympäri taloja. Jos asiasta olisi puhuttu jotenkin järkevällä tavalla aiemmin, tuskin hän enää ottaisi esille jotain sellaista pointtia mistä tietää lähinnä joutuvansa naurunalaiseksi.

      Lainaa

    53. Tulos: +27 (39 ääntä)
      Tulipa paha mieli kissan puolesta :(

      Lainaa

    54. yli opisto hörhö 2.6.2017 11:40
      Tulos: -14 (16 ääntä)
      Kys

      Lainaa

    55. Tulos: -19 (49 ääntä)
      Norriska: Tulipa paha mieli kissan puolesta
      Ei oo kieltämättä sille kovin kummoisia vaihtoehtoja annettu. Joko siltä silvotaan sukuelimet pois, tai sitten tapetaan kokonaan.

      Lainaa

    56. Tulos: -55 (77 ääntä)
      Ihme riitaa ja pätemistä tuhoeläimistä...Jos kissa ei opi olemaan, se pitää opettaa pelkäämään. Täällä kävi pihassa yksi kissa merkkaamassa vähän mihin sattuu. Muutama osuma tahokkaalla airsoft kiväärillä niin ei ole sen jälkeen näkynyt :D Lähti muuten kuin hauki rannasta :D

      Lainaa

    57. Tulos: +3 (19 ääntä)
      Jüüge: Onkohan mainoskissalla pallit tallella?
      Mainoskissa näyttäytyi ainakin mulle suoraan sun kommentin alla ja hän näyttää syvästi järkyttyneeltä että kehtaat kysellä moista

      Lainaa

    58. Tulos: -47 (69 ääntä)
      Kissanomistajille tiedoksi: A) kissa ei kuulu ihmisasumukseen B) kissa ei kuulu asuntoon sisälle C) kissa ei kuulu sisätiloihin paitsi navettaan! D) sisällä kissan pitäminen ja laatikkoon kusettaminen on eläinrääkkäystä!

      Lainaa

    59. Tulos: -21 (41 ääntä)
      Juu: Ei oo kieltämättä sille kovin kummoisia vaihtoehtoja annettu. Joko siltä silvotaan sukuelimet pois, tai sitten tapetaan kokonaan.
      Huvittavaa, että tyypit miinusti viestin suoraan kellariin. Vaikka se on inhottavaa "omistajan" kannalta, niin uroskissalle ominaista käytöstä on merkata asuinympäristöä virtsaamalla. Se että tehdään kissoista eunukkeja johtuu vaan ihmisten mukavuudenhalusta. Eläimestä tehdään pehmolelu, joka sopii sisustukseen.

      Lainaa

    60. Tulos: +14 (24 ääntä)
      Maajussi: Kissanomistajille tiedoksi: A) kissa ei kuulu ihmisasumukseen B) kissa ei kuulu asuntoon sisälle C) kissa ei kuulu sisätiloihin paitsi navettaan! D) sisällä kissan pitäminen ja laatikkoon kusettaminen on eläinrääkkäystä!
      Missä sinä meinaat kissaa kaupunkioloissa pitää, ulkona sisäpihalla lieasta kiinni lipputangossa vai?

      Lainaa

    61. Terve kisu 6.6.2017 15:22
      Tulos: +20 (30 ääntä)
      Tervettä kissaa ei leikata, mutta sen voi kyllä tappaa. Selevä...

      Lainaa

    62. 1,5 -vuotias 6.6.2017 16:27
      Tulos: +24 (32 ääntä)
      Pesticide: Ihme riitaa ja pätemistä tuhoeläimistä…Jos kissa ei opi olemaan, se pitää opettaa pelkäämään. Täällä kävi pihassa yksi kissa merkkaamassa vähän mihin sattuu. Muutama osuma tahokkaalla airsoft kiväärillä niin ei ole sen jälkeen näkynyt Lähti muuten kuin hauki rannasta
      Sinä olet idiootti. Samoin sen kissan omistaja on idiootti. Kissa on syytön.

      Lainaa

    63. Tulos: +18 (30 ääntä)
      Hauki:
      Aivan niin. Mies on kissa. Voi pyhät kissat näitä "sukuelinten silpominen" etc kommentteja... aivan yhtä ärsyttävää kuin kaiken maailman karvavauvoista lässyttäjät. Olen kissoihini oikein kiintynyt ja katson ne perheenjäseniksi, mutta kissa ei ole mikään hiton vaavi, tai mies, se on pieni petoeläin jolla on ihan erilainen tuntemusmaailma kuin ihmisellä. Tietysti se pitää leikata, ellei sitten halua maailmaan tuhatta pentua joille ei koteja voi riittää, kissaa kun on vähän turha yrittää valistaa turvaseksistä.

      Lainaa

    64. te ette tiedä mitään 7.6.2017 2:12
      Tulos: -30 (38 ääntä)
      ottakaa huomioon, että keskustelusta on paljon otettu pois. kissan rakastamiset yms. on poistettu. myös se miten katja on toistuvasti hyökännyt vastaan. Ei ole annettu mahdollisuutta omalle mielipiteelle. kissa on onnellinen, se on pääasia. Katja on kuohija ja muutenkin kiusenhenki. Kristaa on toki koulukiusattu mutta ei hän halunnut tästä mitään numeroa. humalassa tahattomasti jutun laittoi omalla sivulleen. ketkä häntä haukutte voisin sonoa, että ette häntä tunne ja hän tekee niinkuin parhaaksi näkee.

      Lainaa

    65. Tulos: -30 (40 ääntä)
      tajuatteko, että vien piikille tarkoitti sitä, että ei ole varaa monen tonnin laskuun vuodessa siihen kun leikattu kissa sairastaa? Katja oikeesti onnee elämääsi. kissasi ja miehesi olet kuohinut.

      Lainaa

    66. oma häpeä 7.6.2017 2:26
      Tulos: -19 (25 ääntä)
      sitä paitsi sisäkissä

      Lainaa

    67. Tulos: -12 (16 ääntä)
      foo: Missä sinä meinaat kissaa kaupunkioloissa pitää, ulkona sisäpihalla lieasta kiinni lipputangossa vai?
      joopa joo maajussi. ei tää näin mene nykyaikana.

      Lainaa

    68. Tulos: -14 (22 ääntä)
      foo: Missä sinä meinaat kissaa kaupunkioloissa pitää, ulkona sisäpihalla lieasta kiinni lipputangossa vai?
      Etkö nyt ymmärtänyt että kissa ei todellakaan kuulu kaupunkiin?? Eikä varsinkaan liekaan/kokoajan sisällä olemiseen...vaikka ne teiän pikkuhanipuppelit onki kamalan kivoja siellä pienessä yksiössä.

      Lainaa

    69. Tulos: +19 (29 ääntä)
      niinkö: tajuatteko, että vien piikille tarkoitti sitä, että ei ole varaa monen tonnin laskuun vuodessa siihen kun leikattu kissa sairastaa? Katja oikeesti onnee elämääsi. kissasi ja miehesi olet kuohinut.
      Pakkohan tämän on trolli olla, ei kai Krista täällä kehtaisi enää kommentoida jos kaikki kommentit lukee ja yhteenvedon tekee.. Mutta tartutaan trolliin ja todetaan, että pitää olla aika tietämätön tapaus jos luulee, että kissan leikkaaminen altistaisi sen sairauksille vai tarkoittaako, että leikkaamatonta kissaa ei lääkärissä tarvitse käyttää vaikka se sairastuisi? Ei oikein tiedä pitäisikö tälle logiikalle itkeä vai nauraa vai toivoa, että tiedon etsiminen eri lähteistä (tai edes sen lukeminen jos muut viitsivät nenän eteen linkin laittaa!) ei olisi niin hirmuisen vaikeaa.

      Lainaa

    70. Tulos: -5 (11 ääntä)
      Maajussi: Etkö nyt ymmärtänyt että kissa ei todellakaan kuulu kaupunkiin?? Eikä varsinkaan liekaan/kokoajan sisällä olemiseen…vaikka ne teiän pikkuhanipuppelit onki kamalan kivoja siellä pienessä yksiössä.
      Et vastannut kysymykseeni, missä sitä kissaa pitäisi kaupungissa pitää? Vai eikö sinun mielestäsi kissoja saa olla kaupungissa lainkaan?

      Lainaa

    71. Tulos: +10 (18 ääntä)
      te ette tiedä mitään: ottakaa huomioon, että keskustelusta on paljon otettu pois. kissan rakastamiset yms. on poistettu. myös se miten katja on toistuvasti hyökännyt vastaan. Ei ole annettu mahdollisuutta omalle mielipiteelle. kissa on onnellinen, se on pääasia. Katja on kuohija ja muutenkin kiusenhenki. Kristaa on toki koulukiusattu mutta ei hän halunnut tästä mitään numeroa. humalassa tahattomasti jutun laittoi omalla sivulleen. ketkä häntä haukutte voisin sonoa, että ette häntä tunne ja hän tekee niinkuin parhaaksi näkee.
      Kristako se siellä kirjoittelee?

      Lainaa

    72. Tulos: +23 (29 ääntä)
      Haha. Krisu hyökkäsi tänne "ette tiedä mistään mitään"-asenteensa kanssa :D Kerro Krista, miten kissan kastrointi sairastuttaa kissan? Kun katoaa mahdolliset eturauhasongelmat, hormonihäiriökäyttäytymiset (jota kissa nyt potee).. Kissa lopettaa merkkailun, virtsan hajun voimakkuus laskee huomattavasti ja kissa oppii pitämään siisteydestä paremmin huolta, kun ei ole tarvetta merkata joka paikkaa. Kastraatiossa on yksi ainoa huono sivuvaikutus ja se on herkempi lihoaminen (koska kissa ei koe enää tarvetta vaellella). Mutta siihenkin valveutunut lemmikin omistaja tietää keinot. Voin kertoa ne Krista sinulle; Vähäenerginen ruokavalio ja kissan aktivoiminen liikkumaan ja ulkoiluttaminen valjaissa. Voin kuvitella miltä tuo kämppä haisee. Jos vielä on kerrostalossa, koko rappu lemuaa. Kissan virtsan haju on hyvin voimakas ja leviää hyvin. Ja kerran noin huonosti pidetään hygieniasta kiinni (eli kissan annetaan jatkaa joka paikkaan merkkaamista eikä pestä hyvin), haju tulee myös pinttymään asuntoon. Osan otot mahdolliselle seuraavalle asukkaalle!

      Lainaa

    73. Tulos: -8 (22 ääntä)
      foo: Et vastannut kysymykseeni, missä sitä kissaa pitäisi kaupungissa pitää? Vai eikö sinun mielestäsi kissoja saa olla kaupungissa lainkaan?
      Ei pitäisi.. nykyajan hömpötyksiä noi elukoitten raahaamiset pieniin kaupunki asuntoihin kärsimään.. melkee ku minkkejä pitäs häkissä.kissan kuuluu saada ite rottasa saalistaa ja koiralla pitää olla tilaa juosta. Tiedän montakin tapausta jossa isoa koiraa pidetään työpäivien ajan pienessä yksiössä ja illalla käytetään kusella 100m lenkillä ja taas sama homma uudestaan seuraavana päivänä. Itse en moista pidä kovin hyväksyttävänä ja ovat vielä niin eläinihmisiä olevinaan

      Lainaa

    74. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Maajussi: Ei pitäisi.. nykyajan hömpötyksiä noi elukoitten raahaamiset pieniin kaupunki asuntoihin kärsimään.. melkee ku minkkejä pitäs häkissä.kissan kuuluu saada ite rottasa saalistaa ja koiralla pitää olla tilaa juosta. Tiedän montakin tapausta jossa isoa koiraa pidetään työpäivien ajan pienessä yksiössä ja illalla käytetään kusella 100m lenkillä ja taas sama homma uudestaan seuraavana päivänä. Itse en moista pidä kovin hyväksyttävänä ja ovat vielä niin eläinihmisiä olevinaan
      Joo koska kaikkihan me asumme komeroissa ja olemme kotoa poissa 16 tuntia vuorokaudessa. Etätöistä, kissapuista, lasitetuista terasseista, ja turvallisista aidatuista takapihoista et sitten ole koskaan kuullut? On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin sulkeminen komeroon tai heitteillejättö.

      Lainaa

    75. Tulos: -15 (21 ääntä)
      Sannni: Joo koska kaikkihan me asumme komeroissa ja olemme kotoa poissa 16 tuntia vuorokaudessa. Etätöistä, kissapuista, lasitetuista terasseista, ja turvallisista aidatuista takapihoista et sitten ole koskaan kuullut? On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin sulkeminen komeroon tai heitteillejättö.
      Noh te voitte jatkaa sitä omaa fantasiaanne siitä kuinka paljon teiän kissat teistä tykkää kun kusetatte laatikkoon ja pidätte asunnossa sisällä.. ja kuinka eläinrakkaita olettekaan.

      Lainaa

    76. Tulos: -21 (29 ääntä)
      Kyllä se on kummallista touhua vaatia kaikkia leikkuuttamahan ne kissan! Eiköhän se oo paras kuitenki kaikille kun jokainen tekee niinku itte haluaa.

      Lainaa

    77. Tulos: -24 (28 ääntä)
      Minähän tunnen tämän Katjan,on varsinainen jyrä. Ja huuta heti kun joku on erimieltä hänen kanssaan. Ja hänen miestään pidetään tunnetusti tuttavapiireissä ihan tossuna. T. Kristan mies. P.S Asianosaiset voi tulla mulle avautumaan ihan face to face,mut kun ei ole munaa kun huudella puskista. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä Katja. P.S Toivotan myös onnea kunnallispolitiikkaan,sait sentään kokonaista 19 ääntä. Ja tämähän ei sitten ollut sarkasmia,jos ymmärrätte?

      Lainaa

    78. Tulos: +19 (25 ääntä)
      höhöö: Minähän tunnen tämän Katjan,on varsinainen jyrä. Ja huuta heti kun joku on erimieltä hänen kanssaan. Ja hänen miestään pidetään tunnetusti tuttavapiireissä ihan tossuna. T. Kristan mies. P.S Asianosaiset voi tulla mulle avautumaan ihan face to face,mut kun ei ole munaa kun huudella puskista. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä Katja. P.S Toivotan myös onnea kunnallispolitiikkaan,sait sentään kokonaista 19 ääntä. Ja tämähän ei sitten ollut sarkasmia,jos ymmärrätte?
      Älkää hankkiko lapsia

      Lainaa

    79. Tulos: 0 (8 ääntä)
      se vitun tunne kun luulet että ko. omistaja on vaivautunut tekemään jonkun dian missä lukee "kissa reppana luulee sohvaa hiekkalaatikoksi"

      Lainaa

    80. Tulos: +19 (21 ääntä)
      niinkö: tajuatteko, että vien piikille tarkoitti sitä, että ei ole varaa monen tonnin laskuun vuodessa siihen kun leikattu kissa sairastaa? Katja oikeesti onnee elämääsi. kissasi ja miehesi olet kuohinut.
      Mitenköhän hitossa siihen kissaan kuluu yllättäen monta tonnia vuodessa, kun sen leikkauttaa, mutta muuten ei? Meidän narttukissaa ei ole tarvinnut leikkauksen jälkeen lääkäriin viedä kuin ottamaan rokotukset, eikä niitäkään joka vuosi tarvitse uusia. Ottakaa nyt jumalauta asioista selvää mieluiten jo ennen lemmikin hankkimista. Ja vanhan kansan uskomukset eivät ole faktoja.

      Lainaa

    81. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Krista, lopeta jo! En kestä :'DD

      Lainaa

    82. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Vau. Krista voisi ensin hankkia laaksoonsa kaikki muumit, ennenku menee antamaan huonoa kotia kissalle :/

      Lainaa

    83. Tulos: -4 (6 ääntä)
      Jeesus: Kristalle, ei kissalle. Miksi alapeukkuja (tiedän, ärsyttävä kysymys)
      Alapeukkuja ihmettelen minäkin. Ihan hyvin murjautit ja korjaus oli vielä parempi :'D

      Lainaa

    84. Tulos: -7 (11 ääntä)
      Ei kissaa oo pakko leikata jos ei halua.

      Lainaa

    85. Neiti Knatterton 9.9.2017 15:24
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Hauki:
      Miehen neuterointi? Siis puhutaanko nyt miehistä vai edelleen kissan steriloinnista?

      Lainaa

    86. Neiti Knatterton 9.9.2017 15:29
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Tuota: Kyllä Katja olisi voinut ystävällisemminkin puhua. Eka kommentti oli aika tyly jos Kristalla on oikeasti kiusaamistraumoja. Mutta herranen aika kun pitää heti kissaparka tappaa kun loukkaantuu. Lisäksi pallien leikkaamisesta on paljon hyötyä kissalle. “Uroskissatkin hyötyvät suuresti neuteroinnista. Se poistaa kivessyövän riskin ja ehkäisee lukuisia käyttäytymispiirteitä, jotka voivat tehdä uroskissan omistamisen hankalaksi. Neuteroidut uroskissat ovat vähemmän reviiritietoisia, ne merkitsevät harvoin reviirejään virtsalla, eikä niiden virtsa haise läheskään yhtä voimakkaasti. Jos sinulla on kaksi uroskissaa, neuterointi vähentää huomattavasti niiden tappelualttiutta. Neuteroidut kissat ovat yleensä paljon säyseämpiä ja helpompia.” Tämän takia jopa suositellaan kissan leikkauttamista ellei tää käytä jalostukseen.
      Täyttä asiaa. Itselleni on itsestäänselvää jo kissanostamisen yhteydessä suunnitella, milloin varaan ajan sterilaatioon. Jos/ kun ei pennuta, sterilointi 2-3-kuukautisena. Jos hinta hirvittää, eläinlääkärinkin voi kilpailuttaa. On eläinlääkäriopistin + maaseutukuntien halvempia vastaanottoja. Kissan kunnia tai luonne ei leikkauksesta kärsi. Reviiri pienenee ulkokissalla ja sisäkissa on varmemmin merkkaamatta huonekaluja.

      Lainaa

    87. Neiti Knatterton 9.9.2017 15:31
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Neiti Knatterton: Täyttä asiaa. Itselleni on itsestäänselvää jo kissanostamisen yhteydessä suunnitella, milloin varaan ajan sterilaatioon. Jos/ kun ei pennuta, sterilointi 2-3-kuukautisena. Jos hinta hirvittää, eläinlääkärinkin voi kilpailuttaa. On eläinlääkäriopistin + maaseutukuntien halvempia vastaanottoja. Kissan kunnia tai luonne ei leikkauksesta kärsi. Reviiri pienenee ulkokissalla ja sisäkissa on varmemmin merkkaamatta huonekaluja.
      *eläinlääkäriopiston

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kissat, kastraatio, leikkaus, kolli, tappaa, eläinlääkäri