Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Löytötavaravaras

Hyvä yritys.
Löytötavaravaras Tämä julkaisu on saanut jatkoa!

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +816 (830 ääntä)
      Ei se ole tyhmä joka pyytää... No, on se kyllä aika tyhmä. Ainakin tässä tapauksessa.

      Lainaa

    2. SilliS-sedö 18.7.2017 0:52
      Tulos: +650 (688 ääntä)
      Mulla on vaan yks sana. Elämänkoulu

      Lainaa

    3. Myös elämän kova koululainen 18.7.2017 0:55
      Tulos: -168 (368 ääntä)
      Noh tämmösiä erehdyksiä nyt sattuu paremmissakin piireissä, toivottavasti Natja löytää hukkaamansa puhelimen lähempää kuin Forssasta

      Lainaa

    4. Tulos: +92 (132 ääntä)
      Forssa mainittu, Ankkalammilla tavataan!

      Lainaa

    5. Korppiline 18.7.2017 1:05
      Tulos: +211 (225 ääntä)
      Markus laittoi Natjan solmuun

      Lainaa

    6. Tulos: +407 (477 ääntä)
      Minkä takia niin monella Romanilla on facebookissa työpaikkana juuri Mercedes-Benz?

      Lainaa

    7. Penttipena 18.7.2017 1:09
      Tulos: +286 (344 ääntä)
      Miksi tuolla eräällä kansanryhmällä lukee niin usein profiilissa että työskentelevät yrityksessä Mercedes Benz?

      Lainaa

    8. Tulos: +511 (547 ääntä)
      Oon kyseisessä ryhmässä ja tein saman kurkistuksen jutun luettuani. Koitin kovasti taistella stereotyyppisiä ajatuksiani vastaan mut kun profiilista paljastus Romanikansaa edustava, mersulla enemmän tai vähemmän työskentelevä elämän kova koululainen, niin täytyy myöntää että oli hymy lievästi herkässä :D oli muuten jonkun pienen poikaparan luuri, löysi oikealle omistajalleen.

      Lainaa

    9. Tulos: +57 (137 ääntä)
      Ilmiselvä romani

      Lainaa

    10. Tulos: +141 (221 ääntä)
      pepelaku: Minkä takia niin monella Romanilla on facebookissa työpaikkana juuri Mercedes-Benz?
      Pitäähän mustalaistenkin töitä tehdä. Varastetuilla mersun osilla tienaa hyvin.

      Lainaa

    11. Tulos: +23 (79 ääntä)
      Mercedes: Ilmiselvä romani
      no älä

      Lainaa

    12. Tulos: +147 (175 ääntä)
      pepelaku: Minkä takia niin monella Romanilla on facebookissa työpaikkana juuri Mercedes-Benz?
      Koska se on heidän liikkuva toimisto ja työkalu.

      Lainaa

    13. Tulos: +91 (109 ääntä)
      Elämänkoulu. Olipa yllätys.

      Lainaa

    14. Just just joo 18.7.2017 7:27
      Tulos: +183 (225 ääntä)
      Hyi helvetti että kuvottaa tollaset Natjan kaltaiset ihmisjätteet.

      Lainaa

    15. Tulos: +301 (311 ääntä)
      Tulee kyllä myötähäpeä aina kun kenen tahansa profiilissa lukee että opiskelupaikka on elämän kova koulu.

      Lainaa

    16. Tulos: +204 (250 ääntä)
      Vaikka Natja ei ihan rehellinen tainnutkaan olla, miten se että hän asuu toisella paikkakunnalla asiaan vaikuttaa? Olisihan hän voinut hukata puhelimensa ollessaan käymässä Forssassa.

      Lainaa

    17. Tulos: +45 (79 ääntä)
      SilliS-sedö: Mulla on vaan yks sana. Elämänkoulu
      Toi on oikeasti kaksi sanaa, elämän koulu :D

      Lainaa

    18. Vastarannan kiiski 18.7.2017 8:34
      Tulos: +35 (49 ääntä)
      Penttipena: Miksi tuolla eräällä kansanryhmällä lukee niin usein profiilissa että työskentelevät yrityksessä Mercedes Benz?
      Se on vaan helpompi esittää omistavansa Mersu kuin McLaren. Molemmat merkit toki ovat edustettuina siinä samassa ulkotakissa....

      Lainaa

    19. Tulos: 0 (40 ääntä)
      pepelaku: Minkä takia niin monella Romanilla on facebookissa työpaikkana juuri Mercedes-Benz?
      Varmaan Valmetin autotehtaalla töissä, kun sieltä niitä mersuja ulos ajetaan?

      Lainaa

    20. Tulos: -139 (189 ääntä)
      No huhhuh, tämä oli feissarimokilta ala-arvoista. Forssa ja Tampere on aika lähellä, vai eikö väki matkustele edes kesäisin?

      Lainaa

    21. Tulos: +47 (63 ääntä)
      juustis: Vaikka Natja ei ihan rehellinen tainnutkaan olla, miten se että hän asuu toisella paikkakunnalla asiaan vaikuttaa? Olisihan hän voinut hukata puhelimensa ollessaan käymässä Forssassa.
      Ne paikkakuntien korostukset on vaan hämäystä. Katso muita juttuja ;)

      Lainaa

    22. Kielinatsi 18.7.2017 9:34
      Tulos: +78 (94 ääntä)
      Muistakaahan, elämänkoululaiset, että romani kirjoitetaan pienellä.

      Lainaa

    23. Tulos: +70 (100 ääntä)
      juustis: Vaikka Natja ei ihan rehellinen tainnutkaan olla, miten se että hän asuu toisella paikkakunnalla asiaan vaikuttaa? Olisihan hän voinut hukata puhelimensa ollessaan käymässä Forssassa.
      Mutta kun ei hukannut. Pointti varmaan se, että neiti saalistaa näitä pidemmänkin matkan päästä.

      Lainaa

    24. Tulos: -8 (92 ääntä)
      tamperelainen ei voi käydä forssassa? oli manne tai ei? :D

      Lainaa

    25. Tulos: -57 (97 ääntä)
      Jep. Mutta tuo elämänkoulusta huomauttaminenkin alkaa olla jo aika kulunut juttu.
      Tiiviste: Tulee kyllä myötähäpeä aina kun kenen tahansa profiilissa lukee että opiskelupaikka on elämän kova koulu.

      Lainaa

    26. Tulos: +63 (81 ääntä)
      Miksi Tampere oli alleviivattu eikä elämänkoulu? Tampereelta Forssaan on vain reilun tunnin matka niin ihan hyvin olisi voinut käydä siellä.

      Lainaa

    27. Tulos: +96 (98 ääntä)
      "Voi hitto, ei se menekään noin helppoon. No kai sitä voi sanoa että erehdyin."

      Lainaa

    28. Tulos: +117 (153 ääntä)
      Riitelin juuri netissä siitä saako muiden hukkaamia tavaroita ottaa jos väittää niitä omikseen. Sanoin että todellakaan ei saa, se on varastamista vaikka oikea omistaja olisikin kateissa. Koko loppulauta oli eri mieltä. Että ei tämä nyt mikään romani-ilmiö ole, ellen sitten ole vahingossa onnistunut eksymään "romanit teeskentelevät valtaväestöä" -ryhmään. Ihan vain "hitto teidän kanssanne ihmiset" -ilmiö.

      Lainaa

    29. Tulos: +70 (80 ääntä)
      olen tullut siihen tulokseen, estäen hyväksy kaveriksi jos tiedoissa lukee toi elämän vitun kova koulu.. kertoo useimmiten ihmisestä kaiken tarpeellisen.

      Lainaa

    30. Tulos: +140 (144 ääntä)
      Onneksi on ihmisiä jotka on rehellisiä, ja etsii esim. puhelimen omistajan. Jopa niin tarkasti ettei luovuta ensimmäiselle, vaan kysyy ne tarkat tuntomerkit. ❤️

      Lainaa

    31. Tulos: 0 (40 ääntä)
      Siis voihan sitä erehtyä, että onko puhelin hukassa vai ei. Ymmärrän Natjaa, varsinkin kun nimi viittaa manneihin...

      Lainaa

    32. Tulos: -5 (27 ääntä)
      Penttipena: Miksi tuolla eräällä kansanryhmällä lukee niin usein profiilissa että työskentelevät yrityksessä Mercedes Benz?
      Sellaista yritystä kun vielä ei ole edes olemassa xD Mersuja valmistaa Daimler...
      Penttipena: Miksi tuolla eräällä kansanryhmällä lukee niin usein profiilissa että työskentelevät yrityksessä Mercedes Benz?
      Vielä kun sellaista yritystä ei ole edes olemassa xD Mersuja valmistaa Daimler...

      Lainaa

    33. Tulos: -53 (67 ääntä)
      Paskaksi hakattu halpa Samsung... En tajua mitä tolla tekisin jos sellasen saisin.

      Lainaa

    34. Tulos: -8 (64 ääntä)
      Halveksin näitä elämänkoululaisia. Siis sitä, ettei opiskella peruskoulun jälkeen yhtään mitään (tai tehdään vasemmalla kädellä helpoin mahdollinen amis, jos sitäkään päästään läpi) vain koska "ei mua huvita", ja mieluummin kiskotaan halvinta kaljaa sossun, tai siis Kelan, rahoilla.

      Lainaa

    35. Tulos: +85 (111 ääntä)
      Sitten romanit ihmettelevät miksi heitä luullaan niin usein epärehellisiksi ja varkaiksi.

      Lainaa

    36. Tulos: +43 (55 ääntä)
      Sannni: Riitelin juuri netissä siitä saako muiden hukkaamia tavaroita ottaa jos väittää niitä omikseen. Sanoin että todellakaan ei saa, se on varastamista vaikka oikea omistaja olisikin kateissa. Koko loppulauta oli eri mieltä. Että ei tämä nyt mikään romani-ilmiö ole, ellen sitten ole vahingossa onnistunut eksymään “romanit teeskentelevät valtaväestöä” -ryhmään. Ihan vain “hitto teidän kanssanne ihmiset” -ilmiö.
      Noh.. Riippuu vähän esineestä. Jos kyse on arvoesineestä (lompakko, kihlasormus, työkalupakki, kaiverrettu kello, kännykkä, ymsyms.) ei kävisi mielessäkään pitää. Sama voisi päteä sellaiseen tavaraan, jolla voi olettaa olevan suuri tunnearvo (lapset hukkavat unilelujaan paljon ja olen nähnyt nn postausta naamakirjassa, jossa epätoivon vimmalla äidit metsästävät lapselleen _juuri_ sitä samaa Herra Hakkaraista, joka on ollut joku isomummun perintöpehmo ja jota ei voi enää ostaa kaupasta) Mutta jos kyse on jostain avaimenperästä tai mäkkärilelusta, joka sattuu tienposkesta löytymään, niin en kokisi kamalia tunnontuskia pitää sellaista itselläni, jos sattuisi olemaan jotain, jolle olisi itselläni käyttöä.

      Lainaa

    37. Tulos: +82 (86 ääntä)
      Lisäyksenä Sannnin vastaukseen - Mutta jos jossain someryhmässä varta vasten etsitään kadonneelle tavaralle omistajaa, olkoon se sitten arvokas tavara tahi ei, on kyllä todella luokatonta väittää sitä omakseen. Se ei mene edes absoluuttisen köyhyyden vaan ahneen ja itsekkään luonteen piikkiin.

      Lainaa

    38. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Sprikles: Noh.. Riippuu vähän esineestä. Jos kyse on arvoesineestä (lompakko, kihlasormus, työkalupakki, kaiverrettu kello, kännykkä, ymsyms.) ei kävisi mielessäkään pitää. Sama voisi päteä sellaiseen tavaraan, jolla voi olettaa olevan suuri tunnearvo (lapset hukkavat unilelujaan paljon ja olen nähnyt nn postausta naamakirjassa, jossa epätoivon vimmalla äidit metsästävät lapselleen _juuri_ sitä samaa Herra Hakkaraista, joka on ollut joku isomummun perintöpehmo ja jota ei voi enää ostaa kaupasta) Mutta jos kyse on jostain avaimenperästä tai mäkkärilelusta, joka sattuu tienposkesta löytymään, niin en kokisi kamalia tunnontuskia pitää sellaista itselläni, jos sattuisi olemaan jotain, jolle olisi itselläni käyttöä.
      Jos löydän kadulta euron kolikon tai kahdenkymmenen euron setelin, ei minulla ole mitään tunnontuskia pitää sitä itse. Mutta jos taas joskus löytäisin esimerkiksi lompakon täynnä sadan euron seteleitä, alkaisi omatunto jo kolkuttaa. Se olisi pakko kiikuttaa poliisille. Ja siitähän saa sitten löytöpalkkion jos se oikea omistaja joskus löytyy. Niin, ja kuten täällä Feissarimokissa on aiemminkin kerrottu, ei minulla ole mitään oikeutta pitää sitä lompakkoa panttivankina löytöpalkkiota vastaan. Se pitää viedä saman tien poliisille, ja löytöpalkkion maksaa poliisi, ei lompakon omistaja.

      Lainaa

    39. Pohdiskelija 19.7.2017 9:43
      Tulos: -55 (61 ääntä)
      Miten soitan puhelimeeni, jos se on kadonnut? :)

      Lainaa

    40. Tulos: +71 (73 ääntä)
      Pohdiskelija: Miten soitan puhelimeeni, jos se on kadonnut?
      Lainaat jonkun toisen puhelinta.

      Lainaa

    41. Tulos: +86 (116 ääntä)
      kahmo: Sitten romanit ihmettelevät miksi heitä luullaan niin usein epärehellisiksi ja varkaiksi.
      Olen kuunnellut kun romaninainen vetää täydellisen raivarin toiselle; MITEN SINÄ KEHTAAT VARASTAA! VIELÄ MINUN SEURASSANI! NYT VIET SEN HETI TAKAISIN TAI SOITAN POLIISILLE!!! #¤%&/((/&%¤. Oletko koskaan ajatellut miten kivaa varmaan on olla työssäkäyvä rehellinen romani ja saa puolet ajasta olla PR-henkilö erittäin hankalan tehtävän edessä, ja toisen puolen ajasta kyläpoliisi? Ehkäpä me voisimme tulla puoleenväliin vastaan ja olla tuomitsematta kaikkia heti.

      Lainaa

    42. Ruttotohtori 19.7.2017 13:27
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Pohdiskelija: Miten soitan puhelimeeni, jos se on kadonnut?
      Tai kerrot numerosi puhelimen löytäjälle, joka voi omalla kännykällään soittaa kyseiseen numeroon.

      Lainaa

    43. Tyhmäksi haukuttu 20.7.2017 0:34
      Tulos: +24 (32 ääntä)
      ira: Halveksin näitä elämänkoululaisia. Siis sitä, ettei opiskella peruskoulun jälkeen yhtään mitään (tai tehdään vasemmalla kädellä helpoin mahdollinen amis, jos sitäkään päästään läpi) vain koska “ei mua huvita”, ja mieluummin kiskotaan halvinta kaljaa sossun, tai siis Kelan, rahoilla.
      Itse olen käynyt toisen asteen perusopinnot, mutta ammattinimikettä minulla ei ole. Työelämässä olen ollut 15 vuotta ja sossusta en ole saanut ikinä mitään. Kiinnostusta olisi kyllä opiskella, mutta pää ei riitä.

      Lainaa

    44. Tulos: +5 (15 ääntä)
      Ei vaan elämäm koulu, etkö lue feissarimokia tarpeeksi?!
      NipaMan: Toi on oikeasti kaksi sanaa, elämän koulu

      Lainaa

    45. Tulos: -6 (8 ääntä)
      Rakas fmteam: tuleeko torstaisin enää ollenkaan mokia? Vai tuleeko ne vain tiistaisin (?)

      Lainaa

    46. Tulos: +9 (13 ääntä)
      ookoo: Rakas fmteam: tuleeko torstaisin enää ollenkaan mokia? Vai tuleeko ne vain tiistaisin (?)
      Tiistaisin ja torstaisin. Viime viikon torstai jäi välistä, mutta tänään takasivulla taas uudet.

      Lainaa

    47. Vapaamaalari 21.7.2017 11:24
      Tulos: -5 (43 ääntä)
      Sannni: Olen kuunnellut kun romaninainen vetää täydellisen raivarin toiselle; MITEN SINÄ KEHTAAT VARASTAA! VIELÄ MINUN SEURASSANI! NYT VIET SEN HETI TAKAISIN TAI SOITAN POLIISILLE!!! #¤%&/((/&%¤. Oletko koskaan ajatellut miten kivaa varmaan on olla työssäkäyvä rehellinen romani ja saa puolet ajasta olla PR-henkilö erittäin hankalan tehtävän edessä, ja toisen puolen ajasta kyläpoliisi? Ehkäpä me voisimme tulla puoleenväliin vastaan ja olla tuomitsematta kaikkia heti.
      Et sitten ymmärtänyt että se "raivari" oli vain pelkkää showta valkolaisille :D

      Lainaa

    48. Tulos: +10 (34 ääntä)
      Harmittaa kun 99% romaneista pilaa kaikkien maineen! :(

      Lainaa

    49. Tulos: +12 (14 ääntä)
      jukkapalmu: Paskaksi hakattu halpa Samsung… En tajua mitä tolla tekisin jos sellasen saisin.
      Honor 7 lite. Faktat kuntoon.

      Lainaa

    50. Tulos: 0 (18 ääntä)
      kahmo: Sitten romanit ihmettelevät miksi heitä luullaan niin usein epärehellisiksi ja varkaiksi.
      Niinpä! Kauhean outoa, kun kaikki romanit joihin olen tavannut on juuri pöllineet jotain. Mut on kyllä silti kurjaa kun kaikki leimataan varkaiksi, Natja kun ei vaan osaa. Hirveän epäreilua.

      Lainaa

    51. Tulos: +21 (31 ääntä)
      Vapaamaalari: Et sitten ymmärtänyt että se “raivari” oli vain pelkkää showta valkolaisille
      Aika vaikuttava amatööriteatteri sitten, ottaen huomioon että yleisönä oli vain metroa venaileva valkolainen opiskelija jota ei vähempää voisi kiinnostaa kuka varasti ja mitä, jos kukaan mitään. Tämän valossa voit väittää että ovat laiskoja *tai* varkaita, mutta molempia eivät ainakaan, en minä viitsisi tuollaista esitystä laittaa kasaan ihan vain vitsiksi.

      Lainaa

    52. Tulos: +10 (14 ääntä)
      foo: Jos löydän kadulta euron kolikon tai kahdenkymmenen euron setelin, ei minulla ole mitään tunnontuskia pitää sitä itse. Mutta jos taas joskus löytäisin esimerkiksi lompakon täynnä sadan euron seteleitä, alkaisi omatunto jo kolkuttaa. Se olisi pakko kiikuttaa poliisille. Ja siitähän saa sitten löytöpalkkion jos se oikea omistaja joskus löytyy. Niin, ja kuten täällä Feissarimokissa on aiemminkin kerrottu, ei minulla ole mitään oikeutta pitää sitä lompakkoa panttivankina löytöpalkkiota vastaan. Se pitää viedä saman tien poliisille, ja löytöpalkkion maksaa poliisi, ei lompakon omistaja.
      Niin... Sen löytöpalkkion maksaa muuten se lompakon omistaja. Poliisi suosittelee n. 10% löydetystä summasta, mutta ei velvoita maksamaan mitään. Jos poliisi sen maksaisi, niin olisi muuten aika hyvä bisnes "hukata" lompakko ja antaa kaverin kiikuttaa se laitokselle, ilmaista rahaa. Jos lompakon omistaja siis on saita, niin et saa välttämättä edes kiitosta.

      Lainaa

    53. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Kielinatsi: Muistakaahan, elämänkoululaiset, että romani kirjoitetaan pienellä.
      Juu ket thö point!!

      Lainaa

    54. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Kyse tais olla Lahden Paavolan puistosta?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: puhelin, kännykkä, löytötavara, tuntomerkit, elämänkoulu, elämän koulu