Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 227

Kärähtänyt leivänpaahdin vaihtaa omistajaa.
Taustatietoja: Jonna on ostanut leivänpaahtimen, josta myyjä pyytää kaksi kahvipakettia. Myyjän viestit ovat sinisellä pohjalla. Kirpputorin löytöjä, osa 227

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 76 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1905 (1933 ääntä)
      Hämmentävä lopetus jonnalta

      Lainaa

    2. Tulos: +1832 (1858 ääntä)
      Kiittämätön paska

      Lainaa

    3. Sami Kuupas 12.9.2017 1:05
      Tulos: +1385 (1443 ääntä)
      V*ttu mikä kiittämätön ämmä! Kertakaikkiaan raivostuttavaa tuollainen. Oikein kunnon kuonaa. Ja olipa kertakaikkiaan "hilpeä" vitsi lopppuun. >:[

      Lainaa

    4. Tulos: -1153 (1261 ääntä)
      Kyllä tässä nyt se mokailija on myyjä... pl. Jonnan viimeinen kommentti.

      Lainaa

    5. Tulos: +854 (876 ääntä)
      No johan on kiittämätöntä ja törkeetä Jonnalta toi viimesin. Mist näit sikiää ja ku viel myyjä hyvää hyvyyttä ei edes lähteny mitenkää Jonnaa kiusaa. Toi uuden paahtamenki vaik myydyssä tuotteessa mitään vikaa. Ärsyttää tälläset Jonnan kaltaset ihmiset ku pakko päteä ja olla oikeessa eikä edes osata kiittää.

      Lainaa

    6. Tulos: +510 (612 ääntä)
      Jonna olet kiittämätön lortto.

      Lainaa

    7. Tulos: +500 (540 ääntä)
      Joopajoo: Kyllä tässä nyt se mokailija on myyjä… pl. Jonnan viimeinen kommentti.
      Miten myyjä on mokailija?

      Lainaa

    8. Tätikahvinporo 12.9.2017 1:34
      Tulos: +539 (553 ääntä)
      Yhtä asiaa en ymmärrä... Kun jotain menee pieleen, ensimmäinen ajatus niin monella järjen jättiläisellä on alkaa rähistä ja kinata. Tässäkin tapauksessa olisi Jonna voinut vain pitää sävyn asiallisena eikä heti alkaa syyttää myyjää todennäköisestä ja vakavasta kahvipakettihuijauksesta. Loukkaantuneena jankkaamisen ja valittamisenkin olisi voinut vain, niin helposti, jättää välistä. Silloin emme mekään lukisi Jonnan toilailuista täältä emmekä ajattelisi hänen olevan... no, vähintäänkin mäntti.

      Lainaa

    9. Tulos: -114 (290 ääntä)
      Myyjän vastaukset on kuin jonkun isomman puljun aspasta.

      Lainaa

    10. Tulos: +271 (297 ääntä)
      Jotenkin alkuvaiheessa oletin että myyjä olis se mokailija, mut toisin kävi. Ihme tyyppi tuo Jonna.

      Lainaa

    11. Tulos: -310 (442 ääntä)
      Kyllä ne kaikki leivänpaahtimet pompauttaa ne leivät ylös automaattisesti (ihan 80-luvulta asti). Vanhemmista se rele saattaa olla hieman ikääntynyt, jolloin täytyy itse keskeyttää paahtaminen, mutta ei niitä saa laittaa eteenpäin ilman sitä tietoa. Nehän on vaarallisia, jollei seiso paahtimen vieressä vahtimassa leipiä. Ilmoituksessa paahdin oli "ilmainen", mutta kuitenkin parin kahvipaketin hintainen.

      Lainaa

    12. Tulos: -420 (482 ääntä)
      Kyllä tässä nyt myyjä mokailee pahasti. Varmaan olisi meinannut Jonnan raiskatakin, kun noin tivasi näkemistä. Todella asiaton myyjä. Tämän takia en osta fb-kirppareilta!

      Lainaa

    13. Tulos: -353 (403 ääntä)
      : Miten myyjä on mokailija?
      Et tainnut lukea selvästikkään samaa tekstiä kuin minä..

      Lainaa

    14. Tulos: +173 (213 ääntä)
      WT haisee Jonnasta niin kauas... :(

      Lainaa

    15. Tulos: -43 (53 ääntä)
      Joopajoo: Kyllä tässä nyt se mokailija on myyjä… pl. Jonnan viimeinen kommentti.
      öö? lisäarvo on siia moka.

      Lainaa

    16. Tulos: +65 (167 ääntä)
      Jos nyt ensinnäkään jaksaisin lahjoitella vanhaa romua joitain kahvipaketteja vastaan, niin nauraisin kyllä räkäisesti jos "ostaja" alkaisi kiukuta noin 8 € hintaisen tuotteen toimimattomuudesta ja nauraisin vielä räkäisemmin kun tajuaisin "ostajan" olevan tosissaan.

      Lainaa

    17. Tulos: +168 (208 ääntä)
      hajupylly: Kyllä tässä nyt myyjä mokailee pahasti. Varmaan olisi meinannut Jonnan raiskatakin, kun noin tivasi näkemistä. Todella asiaton myyjä. Tämän takia en osta fb-kirppareilta!
      Niin Jonna, pysy vain jatkossa pois fb-kirppareilta. Vaihda vaikka vihanhallintakurssiin ja vaihda lääkkeet jos pelkäät fb-kirppismyyjän raiskaavan sinut.

      Lainaa

    18. Tulos: -55 (131 ääntä)
      Kyllä Jonnan olisi tuollaisen shown jälkeen pitänyt edes pikkuisen antaa.

      Lainaa

    19. Tulos: +47 (57 ääntä)
      Keke: öö? lisäarvo on siia moka.
      Lisäarvo?

      Lainaa

    20. Tulos: +236 (254 ääntä)
      Joopajoo: Et tainnut lukea selvästikkään samaa tekstiä kuin minä..
      No ei selvästikään taidettu lukea samaa tekstiä kuin sinä. Voisitko kertoa mikä siinä sinun tekstissä sai myyjästä sen mokailijan?

      Lainaa

    21. Tulos: +237 (255 ääntä)
      Myyjän ainoa moka oli että vei Jonnalle uuden paahtimen, mikäli juttuun on uskominen (ilmeisesti myyjän lähettämä, voi olla aika väritetty). Jonna on aika kusipää, ja tuommoset oppii vaan että siitä kusipäisyydestä on hyötyä jos niille antaa siitä hyvästä ilmaseks mitään.

      Lainaa

    22. Takiainen myyjänä 12.9.2017 8:52
      Tulos: -228 (320 ääntä)
      Myyjähän tässä se nuija on, miksi kukaan edes muuta ajattelee? Antaa ilmaiseksi leivänpaahtimen, josta sittenkin pitää maksaa kaksi kahvipakettia eli noin kymppi. Ei ole kovin ilmaista, mutta ostaja suostuu. "Ilmainen" paahdin ei nosta leipää, eli ei ole turvallinen käyttää. Kun ostaja valittaa niin myyjä ei tästä ominaisuudesta kerro, vaan vasta paljon myöhemmin. Ostaja haluaa vain perua kaupan, paahdin ja kahvit takaisin, niin myyjä jatkaa vaan tuomalla uuden paahtimen. Ja jatkaa ja jatkaa. Kyllä siinä vaiheessa alkaa kuulostaa että on jotain muuta syytä roikkua kaupassa kiinni.

      Lainaa

    23. Tulos: +96 (102 ääntä)
      Sl3vin: Hämmentävä lopetus jonnalta
      No kieltämättä, eikä noiden viestien jälkeen edes niin houkutteleva.

      Lainaa

    24. Tulos: -150 (264 ääntä)
      Myyjä mokasi. Tuollaisesta paahtimesta olisi ihan hyvä kertoa, jos se ei kerran ole mitenkään nykystandardien mukainen. Ostaja halusi kahvit takaisin, niin silloin ei tungeta jotain uutta paahdinta (ja eikä sen jälkeen heittäydytä marttyyriksi)

      Lainaa

    25. Tulos: +176 (210 ääntä)
      Jaaha mitähän leivänpaahdin experttejä tänne nyt sikiää? Turvaton, ei täytä nykystandarteja.. hohhoh. Kyllä varmaan näki tästä paahtimesta ettei ole uusi ja kyllä olen itsekkin omistanut paahtimen ilman tätä automaatti toimintoa. Ei se ei jatka paahtamista mutta luonnollisesti se on lämmin vielä jonkun aikaa. Aika kauan saa kyllä kärryyttää sitä leipää ennenkuin tuleen syttys ja muutenkin se lähinnä hiiltyy mustaksi. En tiedä sitten minne asti lähette haahuamaan kun leipää teette kun siinä menee ihan pari min jos sitä kun se on valmis. On käettömiä ihmisiä, kaikki pitäisi olla helppoa ja automatisoitua ettei itse ainakaan tarvitse tehdä mitään.

      Lainaa

    26. Tulos: +123 (145 ääntä)
      Jonna. Tuo tyypillinen esimerkki ihmisestä, jonka mielestä se on aina muiden vika, että itse on idiootti.

      Lainaa

    27. töttöröö 12.9.2017 9:57
      Tulos: +183 (219 ääntä)
      Ainoa asia mikä tästä tuli mieleen, on se, että Jonna sanoi olevansa varattu.. tämä tarkoittaa, että joku miesparka ihan oikeesti kestää tuollaista naista päivittäin

      Lainaa

    28. Tulos: -110 (156 ääntä)
      Jaajozzi: Jos nyt ensinnäkään jaksaisin lahjoitella vanhaa romua joitain kahvipaketteja vastaan, niin nauraisin kyllä räkäisesti jos “ostaja” alkaisi kiukuta noin 8 € hintaisen tuotteen toimimattomuudesta ja nauraisin vielä räkäisemmin kun tajuaisin “ostajan” olevan tosissaan.
      Vaikka Jonna olikin tässä mokailija eikä myyjä, niin rikkinäisen ja hengelle vaarallisen tuotteen myymisestä sietääkin kyllä älähtää.

      Lainaa

    29. Tulos: +157 (171 ääntä)
      - Jonna käyttäytyy törkeästi, eikä ymmärrä omaa virhettään, inttää vain asian selviämisen jälkeenkin, että "kyllä sen nyt pitäisi toimia niin". - Jonna palkitaan tästä hienosta toiminnasta uudella leivinpaahtimella. Oikeasti?

      Lainaa

    30. hämmentävää 12.9.2017 10:39
      Tulos: +104 (132 ääntä)
      vähän liian moni täälläkin on sitä mieltä että myyjä tekee virheen... missä ihmisten käytöstavat luuraa? Teidän mielestä aikuisten oikeasti on ihan OK käyttäytyä tolla tavalla muita ihmisiä kohtaan? #2017

      Lainaa

    31. hämmentävää 12.9.2017 10:40
      Tulos: +158 (172 ääntä)
      Njäh: Vaikka Jonna olikin tässä mokailija eikä myyjä, niin rikkinäisen ja hengelle vaarallisen tuotteen myymisestä sietääkin kyllä älähtää.
      ei kun kyseessähän nimen omaan oli mallin ominaisuus, ei missään nimessä viallinen tai vaarallinen tuote...

      Lainaa

    32. Tulos: -112 (184 ääntä)
      hämmentävää: ei kun kyseessähän nimen omaan oli mallin ominaisuus, ei missään nimessä viallinen tai vaarallinen tuote…
      "Ei se ole bugi, vaan ominaisuus". Myyjän olisi kuitenkin ollut hyvä ilmoittaa, että laitteessa on tällainen "ominaisuus", joka oikeastaan tekee koko laitteesta turhan. Jos haluaisin olla vahtimassa leivän paahtumista, paahtaisin paistinpannulla.

      Lainaa

    33. Tulos: -102 (128 ääntä)
      hämmentävää: vähän liian moni täälläkin on sitä mieltä että myyjä tekee virheen… missä ihmisten käytöstavat luuraa? Teidän mielestä aikuisten oikeasti on ihan OK käyttäytyä tolla tavalla muita ihmisiä kohtaan? #2017
      Käyttäytyä millä tavalla? Tuossa ekassa osiossa Jonna ei sano mitään erityisen huonokäytöksistä. Jos ajattelee hankkineensa rikkinäisen/hengenvaarallisen tavaran, ei silloin sanota "Anteeksi, että häiritsen, mutta laitteenne saattaa olla sysipaska :)"

      Lainaa

    34. Tulos: +16 (66 ääntä)
      Etä semmonen ihmissyöpä tämä Jonna

      Lainaa

    35. Tulos: +156 (168 ääntä)
      hmmm: Kyllä ne kaikki leivänpaahtimet pompauttaa ne leivät ylös automaattisesti (ihan 80-luvulta asti). Vanhemmista se rele saattaa olla hieman ikääntynyt, jolloin täytyy itse keskeyttää paahtaminen, mutta ei niitä saa laittaa eteenpäin ilman sitä tietoa. Nehän on vaarallisia, jollei seiso paahtimen vieressä vahtimassa leipiä. Ilmoituksessa paahdin oli “ilmainen”, mutta kuitenkin parin kahvipaketin hintainen.
      Meillä on tuollainen paahdin (ehkä vuodelta 2005 eli ei edes kovin muinainen), joka ei automaattisesti pompauta leipiä. Lopettaa paahtamisen itsekseen säädettynä aikana, mutta siinä on erillinen "pompautusnappi". En ole pitänyt mitenkään erityisena ominaisuutena, mutta vissiin se sitten on?

      Lainaa

    36. Tulos: +5 (19 ääntä)
      Varpu: “Ei se ole bugi, vaan ominaisuus”. Myyjän olisi kuitenkin ollut hyvä ilmoittaa, että laitteessa on tällainen “ominaisuus”, joka oikeastaan tekee koko laitteesta turhan. Jos haluaisin olla vahtimassa leivän paahtumista, paahtaisin paistinpannulla.
      Mulla on tuollainen le

      Lainaa

    37. Tulos: +151 (167 ääntä)
      Varpu: “Ei se ole bugi, vaan ominaisuus”. Myyjän olisi kuitenkin ollut hyvä ilmoittaa, että laitteessa on tällainen “ominaisuus”, joka oikeastaan tekee koko laitteesta turhan. Jos haluaisin olla vahtimassa leivän paahtumista, paahtaisin paistinpannulla.
      (Oho, katkesi viesti ja lähti kesken kaiken). Mutta mulla on tollanen aika uusi leivänpaahdin joka ei pompauta leipiä ihan ylös (vissiin lidlistä ostettu), vaan pitää nostaa vivusta jos haluaa ne ylös kunnolla, mutta ei sitä paahtumista tarvitse mitenkään vahtia sillä se lopettaa automaattisesti paahtamisen ja siitä kuuluu ääni. Ei mielestäni turha vehje, vaikka jotkut ei ilmeisesti osaakaan sellaista käyttää. Ei myöskään ole hengenvaarallinen, täyttänee EU-standardit :-D Täällä on ihmeen paljon Jonnan hengenheimolaisia...

      Lainaa

    38. Tulos: +212 (228 ääntä)
      "Hei! Ostin sinulta tuon leivänpaahtimen ja kun kokeilin sitä, niin leivät eivät ponnahtaneetkaan sieltä pois vaan paahdin jatkoi paahtamistaan. Oliko sinulla tämä ongelma leivänpaahtimessa? Olisin mielelläni tiennyt tästä etukäteen, jos vika oli tiedossa etukäteen." Ja asia olisi saatu hoidettua nätisti. Myyjä olisi vaoinut valaista, että heipähei, paahtimessa ei ole vikaa, leivät pomppaavat pois, kun itse painat napista ne ylös. Ostaja toteaa, että ahaa, kiitoksia tästä lisäyksestä ja kaikki ovat tyytyväisiä. Mutta ei. Ei.

      Lainaa

    39. yli opisto hörhö 12.9.2017 12:05
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Että sellanen lahja maailmalle

      Lainaa

    40. Tulos: +107 (127 ääntä)
      Jonna on ihmispaskaa, sen huomaa jo heti tuosta alusta. Myyjän virhe tässä oli lähteä siihen mukaan. Ei hullujen kanssa voi yrittää asioida järkevästi. Tässä nähtiin taas yltiöpäisen sinisilmäisyyden ja sokean auttamishalun lopputulos: Myyjä näki vaivaa, maksoi uuden paahtimen hinnan kahdesta kahvipaketista ja sai haukut päälle. Kusipää ihmisjäte-Jonna taas on itseensä ja toimintaansa tyytyväinen ja sai upouuden paahtimen parilla kahvipaketilla. Kaiken lisäksi hänen maailmassaan myyjä on se kusipää. Näin se menee muutenkin elämässä ja yhteiskunnassa. Tervettä kriittisyyttä, hyvät ihmiset. Ihminen, joka ei rakkauttanne arvosta, ei ole sen arvoinen.

      Lainaa

    41. Tulos: -86 (128 ääntä)
      nakkimuusi: Jonna on ihmispaskaa, sen huomaa jo heti tuosta alusta. Myyjän virhe tässä oli lähteä siihen mukaan. Ei hullujen kanssa voi yrittää asioida järkevästi. Tässä nähtiin taas yltiöpäisen sinisilmäisyyden ja sokean auttamishalun lopputulos: Myyjä näki vaivaa, maksoi uuden paahtimen hinnan kahdesta kahvipaketista ja sai haukut päälle. Kusipää ihmisjäte-Jonna taas on itseensä ja toimintaansa tyytyväinen ja sai upouuden paahtimen parilla kahvipaketilla. Kaiken lisäksi hänen maailmassaan myyjä on se kusipää. Näin se menee muutenkin elämässä ja yhteiskunnassa. Tervettä kriittisyyttä, hyvät ihmiset. Ihminen, joka ei rakkauttanne arvosta, ei ole sen arvoinen.
      Myyjä hankki upouuden paahtimen, jota _KUKAAN_ ei pyytänyt. Jonna koko ajan pyysi saada kahvinsa takaisin, mutta myyjä jatkoi vänkäämistä ja loukkaantui, kun ei tajuttu kiittää uudesta, ei-halutusta paahtimesta.

      Lainaa

    42. Tulos: 0 (20 ääntä)
      Woah, bitch.

      Lainaa

    43. Tulos: +49 (67 ääntä)
      : Miten myyjä on mokailija?
      alkoi edes myymään tuotetta tollaselle idiootille

      Lainaa

    44. Puolikiero_savolainen 12.9.2017 13:21
      Tulos: +28 (58 ääntä)
      Mitääää aktuaalista v****a...?? Miten voi joku ihminen olla noin itsekäs ja ja... Sanat loppuu kesken. Epäilen, että Jonna on jonkin sortin psykopaatti tai sitten narkkari.

      Lainaa

    45. hämmentävää 12.9.2017 13:32
      Tulos: +109 (123 ääntä)
      Varpu: “Ei se ole bugi, vaan ominaisuus”. Myyjän olisi kuitenkin ollut hyvä ilmoittaa, että laitteessa on tällainen “ominaisuus”, joka oikeastaan tekee koko laitteesta turhan. Jos haluaisin olla vahtimassa leivän paahtumista, paahtaisin paistinpannulla.
      moi jonna. Sehän siis ei vaadi mitään vahtimista, vaan kyseessä on ominaisuus joka jättää leivät paahtimen sisään lämpimään, paahtaminen loppuu samalla tavalla kuin muissakin paahtimissa, ja kun olet valmis hakemaan leivät paahtimestasi voit ne ponnauttaa ulos.

      Lainaa

    46. Tulos: -29 (63 ääntä)
      hämmentävää: vähän liian moni täälläkin on sitä mieltä että myyjä tekee virheen… missä ihmisten käytöstavat luuraa? Teidän mielestä aikuisten oikeasti on ihan OK käyttäytyä tolla tavalla muita ihmisiä kohtaan? #2017
      Tuskin kukaan on väittänyt että Jonna olisi hyvin käyttäytynyt. Kaupathan meni ihan ok, kunnes paahdin ei toimikaan toivotulla tavalla. Jonna valittaa, turhan epäkohteliaasti, mutta kun on jo nähtävissä hänen huono käytös, niin miksi ihmeessä myyjä jatkaa?? Tuollaisen ostajan tapauksessa vaan tavarat vaihtoon takaisin ja paahdin uudelleen myyntiin "ostaja ei tykännytkään ettei leivät pomppaa" ja homma etenee. Myyjän huonoa käytöstä on roikkuminen, vie jopa uuden paahtimen tilalle vaikka kaupat on jo peruttu. Ja viitsii vielä valittaa lopuksi. Tässä maailmassa huonosti käyttäytyviä tulee kyllä vastaan, vinkki, kävele ohi! Tyhmiä riittää, älä itse ole samanlainen. Tässä keississä taisi vaan kaksi hölmöä kohdata.

      Lainaa

    47. Tulos: +117 (125 ääntä)
      ”Myöhemmin selvisi, ettei vanha leivänpaahdin polta leipiä, mutta ne pitää paahtamisen lakattua pompauttaa ylös erillisestä napista.” Kommenttiosiokin täynnä Jonnia. Tuon täydennystekstin mukaanhan kyseessä ei todellakaan ole mikään hengenvaarallinen pyromaanipaahdin, joka tappaa mökillä ja kerrostalossa. Mutta kun kaikki vastukset ei itsellä kuumene, niin ei ymmärretä, että vaikka leivät ovat vielä ns. paahtimessa paahtoajan x jälkeen, niin paahdin itsessään on kuitenkin jo poissa päältä eikä paahda enää. Sitten kun hiukan vielä rasvaisi aivosolujaan, niin voisi ehkä löytää napin siitä paahtimesta, mikä pompauttaa ne leivät sieltä ylös, kun se ei sitä automaattisesti tee.

      Lainaa

    48. Tulos: +93 (103 ääntä)
      En tiennyt ettei kaikki osaa käyttää leivänpaahdinta.

      Lainaa

    49. Tulos: +125 (139 ääntä)
      En osaa käyttää leivänpaahdinta joten olet selvästi huijari ja yritit polttaa taloni ja haluat myös panna minua - Jonna 2017

      Lainaa

    50. Tulos: +81 (91 ääntä)
      Varpu: Myyjä hankki upouuden paahtimen, jota _KUKAAN_ ei pyytänyt. Jonna koko ajan pyysi saada kahvinsa takaisin, mutta myyjä jatkoi vänkäämistä ja loukkaantui, kun ei tajuttu kiittää uudesta, ei-halutusta paahtimesta.
      Siis miksi ne kahvit pitäisi saada takaisin? Mikä ihmeen pakkomielle jostain muutaman euron juhlamokista? Jonna, tai sinä, voit ihan itse marssia kauppaan, jos kahvihammasta kolottaa. Itse olisin enemmän kuin tyytyväinen, jos saisin upouuden leivänpaahtimen parin kahvipaketin hinnalla. (Ei sillä että Jonna olisi sitä ansainnut.) Kyllä tässä taitaa olla enemmän kyse siitä, että Jonna ei vaan halunnut myöntää olleensa idiootti ja siksi alkoi vänkäämään.

      Lainaa

    51. Tulos: +56 (60 ääntä)
      Varpu: Myyjä hankki upouuden paahtimen, jota _KUKAAN_ ei pyytänyt. Jonna koko ajan pyysi saada kahvinsa takaisin, mutta myyjä jatkoi vänkäämistä ja loukkaantui, kun ei tajuttu kiittää uudesta, ei-halutusta paahtimesta.
      Jonnalle tarjottiin myös mahdollisuus vaihtaa se uusi leivänpaahdin niihin kahveihin, eli siis purkaa kaupat, mutta sekään ei kelvannut, joten...

      Lainaa

    52. Tulos: +128 (130 ääntä)
      Tästä on näköjään jäänyt puuttumaan huomio, ettei myyjä koskaan saanut pyytämäänsä Juhla Mokkaa, vaan jotain muuta kahvia. Kaikin puolin onnistuneet kaupat.

      Lainaa

    53. Äiti täällä moi 12.9.2017 17:20
      Tulos: +30 (40 ääntä)
      Sl3vin: Hämmentävä lopetus jonnalta
      Jonna on 1) sosiopaatti ja 2) puutteessa

      Lainaa

    54. Tulos: +23 (29 ääntä)
      hämmentävää: vähän liian moni täälläkin on sitä mieltä että myyjä tekee virheen… missä ihmisten käytöstavat luuraa? Teidän mielestä aikuisten oikeasti on ihan OK käyttäytyä tolla tavalla muita ihmisiä kohtaan? #2017
      Ne eivät ymmärrä lukemaansa, siinä syy. Ei taida heillä olla 16 hyllymetriä hyvää kirjallisuutta kotona moneen kertaan luettuna.

      Lainaa

    55. Tulos: +11 (21 ääntä)
      töttöröö: Ainoa asia mikä tästä tuli mieleen, on se, että Jonna sanoi olevansa varattu.. tämä tarkoittaa, että joku miesparka ihan oikeesti kestää tuollaista naista päivittäin
      TAI nainen. Kovin rajoittunutta...

      Lainaa

    56. Jonttu 6 vee 12.9.2017 17:29
      Tulos: +17 (27 ääntä)
      Varpu: “Ei se ole bugi, vaan ominaisuus”. Myyjän olisi kuitenkin ollut hyvä ilmoittaa, että laitteessa on tällainen “ominaisuus”, joka oikeastaan tekee koko laitteesta turhan. Jos haluaisin olla vahtimassa leivän paahtumista, paahtaisin paistinpannulla.
      Lukutaito ontuu, hävetkää laiska-aivot

      Lainaa

    57. Tulos: +40 (42 ääntä)
      Varpu: Käyttäytyä millä tavalla? Tuossa ekassa osiossa Jonna ei sano mitään erityisen huonokäytöksistä. Jos ajattelee hankkineensa rikkinäisen/hengenvaarallisen tavaran, ei silloin sanota “Anteeksi, että häiritsen, mutta laitteenne saattaa olla sysipaska :)”
      No kyllä muuten sanotaan, kaikesta huolimatta käytöstapoja voi noudattaa.

      Lainaa

    58. Voi miestä joka tämän lorton kanssa seurustelee 12.9.2017 22:28
      Tulos: 0 (22 ääntä)
      Jos tämä nainen oikeasti seurustelee jonku kanssa niin todella pahaa tekee tämän miehen takia.

      Lainaa

    59. Huhhhuuuhhuh 12.9.2017 22:57
      Tulos: +25 (37 ääntä)
      Varpu = Jonna. Jonna, elämäsi on vaikeaa ja olet vielä kaiken lisäksi halvatun tyhmä. Surkeaa elämää sinulle jatkossakin!

      Lainaa

    60. Tulos: +43 (51 ääntä)
      Varpu: “Ei se ole bugi, vaan ominaisuus”. Myyjän olisi kuitenkin ollut hyvä ilmoittaa, että laitteessa on tällainen “ominaisuus”, joka oikeastaan tekee koko laitteesta turhan. Jos haluaisin olla vahtimassa leivän paahtumista, paahtaisin paistinpannulla.
      eiks nyt vittu mee päähän jo et paahtimia on erilaisia! Kaikki ei toimi kuten useimmat toimii ja tossa mallissa paahtaminen nähtävästi loppuu ilman ylös pompautusta. Itellä myös paahdin missä pitää ite nostaa erillisellä vivulla ylös ne leivät ja ei ole kuin pari vuotta vanhasta kapistuksesta kyse. Vittu että osaa olla idioottia porukkaa jos ajattelee et on jotenkin vaarallinen tai et pitäs erikseen ilmotella jos toimii noin. Eiks se nyt ole jumalauta vaarallisempaa kun ne kuumat leivät pomppii miten sattuu itekseen? :) Ja jos ei vahtia halua niin sit säätää sen laitteen ajatimen sopivaks.

      Lainaa

    61. Tulos: +46 (48 ääntä)
      Minulla on ainakin noin 10v vanha obh nordican paahdin joka ei nosta leipiä ylös itsestään. Lopettaa paahtamisen, mutta ite pitää napista nostaa leivät ylös. Uudesta asti ollut tällainen.

      Lainaa

    62. Tulos: +39 (45 ääntä)
      Jonna, annat itsestäsi todella inhottavan itsekeskeisen kuvan. Vaikutat kiittämättömältä ja ymmärtämättömältä, ja sinulta näyttää puuttuvan peiliin vilkaisun taito. Toivoisin olevani väärässä,tosin en haluaisi uskoa tälläisten ihmisten olevan olemassa. Toivottavasti Jonna luet tämän ja lopultakin löydät sen peilin. Myyjä, olit mahtava ! Uskomattoman hyvä suhtautuminen tilanteeseen ja korvaus ''mokasta'' oli enemmänkin kuin olisi tarvinnutkaan. Ihailtavaa, tälläisiä ihmisiä ja asenteita enemmän ! ( huom. viittaan tällä ainoastaan myyjään.)

      Lainaa

    63. Tulos: +41 (43 ääntä)
      hmmm: Kyllä ne kaikki leivänpaahtimet pompauttaa ne leivät ylös automaattisesti (ihan 80-luvulta asti). Vanhemmista se rele saattaa olla hieman ikääntynyt, jolloin täytyy itse keskeyttää paahtaminen, mutta ei niitä saa laittaa eteenpäin ilman sitä tietoa. Nehän on vaarallisia, jollei seiso paahtimen vieressä vahtimassa leipiä. Ilmoituksessa paahdin oli “ilmainen”, mutta kuitenkin parin kahvipaketin hintainen.
      Ei muuten pompauta. Esim. Kitchen Aidin kallis leivänpaahdin päästää jäätävän piippauksen leipien ollessa valmiita, ja ne pitää vivusta nostaa ylös. Ja näitä myydään edelleen.

      Lainaa

    64. Tulos: -34 (42 ääntä)
      Täytyy olla melkoinen riemuidiootti, jos myy tai ostaa minkäänlaista elektroniikkaa käytettynä. Ja vielä joku homeinen leivänpaahdin. Jos ei ole varaa ostaa uutta leivänpaahdinta (tai ei ole varaa ostaa kahvipakettia), niin toimeen tulee kyllä ilmankin.

      Lainaa

    65. Tulos: -40 (46 ääntä)
      awwer: Meillä on tuollainen paahdin (ehkä vuodelta 2005 eli ei edes kovin muinainen), joka ei automaattisesti pompauta leipiä. Lopettaa paahtamisen itsekseen säädettynä aikana, mutta siinä on erillinen “pompautusnappi”. En ole pitänyt mitenkään erityisena ominaisuutena, mutta vissiin se sitten on?
      Kyllä sen on. Yleisimmät paahtimet nostavat leivät ylös paahtamisen loputtua. Jos on jotain hifistelymallia, jotka eivät nosta, olisi varmaan fiksua mainita asiasta. Tai sitten se on sitä palovaarallista mallia, joka jatkaa paahtamista, kunnes nostat itse leipäsi. :)

      Lainaa

    66. Arthur Brown 13.9.2017 21:09
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Tätikahvinporo: Yhtä asiaa en ymmärrä… Kun jotain menee pieleen, ensimmäinen ajatus niin monella järjen jättiläisellä on alkaa rähistä ja kinata.
      Tervetuloa reaalimaailmaan. Oman itsensä – tai viiteryhmän (esim. uskonto, puoluekanta, jne..) – virheitä ei ole helppo havaita, ja ne selitellään aina parhaiten päin. Joskus kognitiivinen dissonanssi purkautuu raivona, mutta paljon useammin vain silkkana epäuskona vastakkaisia todisteita kohti. Vastaavasti kaikkien muiden – etenkin eri viiteryhmiin kuuluvien – kaikki teot ymmärretään usein tahalteenkin väärin ja tulkitaan helposti vahingollisiksi tai pahantahtoisiksi, jolloin vastapuoli itsessään on myös paha. Mikä taas tarkoittaa, että on entistä vähemmän syitä kuunnella häntä/heitä. Tässä tapauksessa "Jonna" ei halua uskoa, että paahdin oikeastaan toimi. Hän myös tulkitsi uuden paahtimen silkkana v****iluna, ehkä tyyliin 'Luuleko tuo k***pää etten osaa käyttää edes leivänpaahdinta?!?!?' tai 'Tarvinko jotain armonpaloja, prkl?!'. Ymmärrettävää nykyaikana, koska käytännössä kaikki keskustelevat nykyään vain samanmielisten päänsilittelijöiden kansssa, joskaan ei kait vieläkään hyväksyttävää...?

      Lainaa

    67. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Varpu: Käyttäytyä millä tavalla? Tuossa ekassa osiossa Jonna ei sano mitään erityisen huonokäytöksistä. Jos ajattelee hankkineensa rikkinäisen/hengenvaarallisen tavaran, ei silloin sanota “Anteeksi, että häiritsen, mutta laitteenne saattaa olla sysipaska :)”
      Olet oikeassa: jos LUULEE, että asiassa on jotain vikaa, ei sanota: "Anteeksi, että häiritsen, mutta laitteenne saattaa olla sysipaska". Silloin sanotaan: "Anteeksi, että häiritsen, laite toimii tavalla x, onkohan tämä nyt ihan oikein näin?". Luulo ei ole tiedon väärti, eikä se oikeuta käyttäytymään idioottimaisesti. Idioottimainen käytös on vain idioottimaista. Jos selviää, että luulo olisikin tiedon väärti, voi keskustella asiasta tiukemmin, asiallisuus kannattaa silti säilyttää, ettei alennu samalle idiotismin tasolle kuin vastapuoli.

      Lainaa

    68. Tulos: -22 (30 ääntä)
      bachelor: eiks nyt vittu mee päähän jo et paahtimia on erilaisia! Kaikki ei toimi kuten useimmat toimii ja tossa mallissa paahtaminen nähtävästi loppuu ilman ylös pompautusta. Itellä myös paahdin missä pitää ite nostaa erillisellä vivulla ylös ne leivät ja ei ole kuin pari vuotta vanhasta kapistuksesta kyse. Vittu että osaa olla idioottia porukkaa jos ajattelee et on jotenkin vaarallinen tai et pitäs erikseen ilmotella jos toimii noin. Eiks se nyt ole jumalauta vaarallisempaa kun ne kuumat leivät pomppii miten sattuu itekseen? Ja jos ei vahtia halua niin sit säätää sen laitteen ajatimen sopivaks.
      Eipä kuumat leivät pomppaa kuin pari senttiä ilmaan eikä "miten sattuu"? Voisi joku käydä pienen käytöskoulun myös...

      Lainaa

    69. Tulos: -42 (44 ääntä)
      Huhhhuuuhhuh: Varpu = Jonna. Jonna, elämäsi on vaikeaa ja olet vielä kaiken lisäksi halvatun tyhmä. Surkeaa elämää sinulle jatkossakin!
      Voit myös googlettaa Varpu Feissarimokat, niin voisit miettiä, että satunko vain olemaan Jonnan puolella. Sinulla se elämä saattaa olla vielä kamalampaa. Sä et edes tajua, kuinka tyhmä olet :)

      Lainaa

    70. Tulos: -38 (40 ääntä)
      JannaS: Olet oikeassa: jos LUULEE, että asiassa on jotain vikaa, ei sanota: “Anteeksi, että häiritsen, mutta laitteenne saattaa olla sysipaska”. Silloin sanotaan: “Anteeksi, että häiritsen, laite toimii tavalla x, onkohan tämä nyt ihan oikein näin?”. Luulo ei ole tiedon väärti, eikä se oikeuta käyttäytymään idioottimaisesti. Idioottimainen käytös on vain idioottimaista. Jos selviää, että luulo olisikin tiedon väärti, voi keskustella asiasta tiukemmin, asiallisuus kannattaa silti säilyttää, ettei alennu samalle idiotismin tasolle kuin vastapuoli.
      Eli mielestäsi idioottimainen käytös on yhtä kuin kauppojen perumisen haluaminen?

      Lainaa

    71. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Jos joku pitää Jonnaa psykopaattina, niin tervetuloa asiakaspalvelun arkeen. :)) Itse olen myyjä/aspa suht isohkossa kansainvälisessä yrityksessä ja reklamaatiotilanteessa usein tapaan Jonnan kaltaisia ihmisiä. Mikään määrä hyvittelyjä, pahoitteluja, ekstramiellyttävää palvelua, yms. ei IKINÄ korvaa sitä hetkellisesti koettua mielipahaa. Kun asikas on kerran joutunut kokemaan tämän ikävän inhimillisen tunteen - pettymyksen - mikään määrä korjausyrityksiä ei kelpaa. Paras oman elämänsä marttyyrikeissi on ihan tästä muutaman kuukauden sisältä. Asiakkaalle luvattiin tuote X, mutta hänen tullessaan sitä noutamaan myymälästä, hänelle oli varattukin väärä väri/malli (kyllä, selvä virhe myyjän taholta, sitä ei käy kiistäminen). Tämän jälkeen asiakas reklamoi asikasta kirjallisesti ja meidän myymälä soitti kaikki Suomen ketjussa olevat myymälät läpi, että saataisiin hänelle alunperin luvattu tuote. Ja me ei siis myydä mitään elämälle välttämättömiä tarvikkeita, insuliinipumppuja, yms. Vaan tasoa "sokerikulho", "tekoviikset". Asiakkaalle ilmoitettiin, että alkuperäinen tuote löytyi, mutta hän oli jo hankkinut vastaavan. Ok. Luvattiin että annetaan hänelle ilmaiseksi kassillinen tuotesarjan muita tuotteita ja meidän oma myyjä olisi omilla bensoillaan ajanut hänen kotiinsa ne tuomaan. Asikkaan vastaus. "Mä olen niin pahoittanut mieleni, etten voi hyväksyä mitään hyvityksiä teiltä." :DD Voin vain kuvitella miten kahvipöydässä tuokin tilanne on ko. asiakkaan sukulaisille ja kavereille väritetty muotoon: "Ihan paska lafka. Eivät välitä asiakkaistaan. Tosi ylimielistä ja ilkeää asiakaspalvelua ja mulle huudettiin, mun päälle syljettiin ja mä olin ihan valmis tulemaan asioissa vastaan ja yritin ymmärtää, mutta paskat aspat vaan vittuilivat mulle." Toki reklamaatoista lähes 100% on ihan aiheellisia ja usein asiakkaat esittävät asiansa erittäin yritystä kohtaan ymmärtävästi. Tosi usein asiakkaiden kanssa jutellessa käy myös ilmi, että useinkaan rikkinäisistä tuotteista/muista ongelmatilanteista ei asiakas ikinä edes reklamoi, vaikka aihetta olisi. Pähkinänkuoressaan, kivat ihmiset harvemmin vaivautuvat edes reklamoimaan ja pääosin reklisasiakkaat ovat ihan hämmästyttävän kohteliaita ja pitkähermoisia. Sitten sekaan mahtuu aina silloin tällöin Jonna jos toinenkin. Itsehän jos omistaisin firman, tekisin selväksi, että asiakkaan viuttuilu ja uhriutuminen ei edistä hänen asiaansa. En valitettavasti voi. Pyllynreikäkin nuollaan pettyneeltä asiakkaalta puhtaaksi, jos se varmistaa sen, että hän asioi jatkossakin meillä. Sen sijaan itse olen ottanut sen tavaksi (yritys ei siis tähän meitä kannusta), että jos tulee mukava reklisasiakas, heitän hänelle aina kivaa kaupanpäällistä ja teen kaiken voitavani hänen eteensä. Mulkut saa minimipalvelun. Hävitköön firma rahaa. Mun mielestä mukavuus on niin häviävä luonnonvara, että sellaiset asiakkaat ansaitsee kaiken mahdollisen, mitä heille voi antaa.

      Lainaa

    72. tai sitten ei 15.9.2017 16:55
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Sl3vin: Hämmentävä lopetus jonnalta
      Ehkä se oli vihje

      Lainaa

    73. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Olen nähnyt Jonna-neidin suihkussa :)

      Lainaa

    74. Tulos: -20 (24 ääntä)
      Tajusin heti Jonnan ekasta viestistä mitä tarkoitti, enkä ole itsekkään tiennyt ettei kaikki leivönpaahtimet pomppauta leipiä itsekseen ulos. Mahtaa olla aika vanha leivänpaahdin, tai sitten oikeasti rikki, ilman että myyjäkään on ollut siitä tietoinen.

      Lainaa

    75. Syötävä kesyhanhi 17.9.2020 6:51
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Itse olisin vain todennut "ostajan vastuu" ja estänyt.

      Lainaa

    76. Sairastava makkara 22.7.2023 4:55
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Öö, mul on tänä vuonna 2023 tuollainen paahdin, säädät kauanko pahtaa, joka lakkaa paahtamisen kun aika loppuu, siitä kuuluu ääni silloin, sitten voin mennä itse ne sieltä nostamaan vivulla ylös. Oletan että Jonna luulee että se jatkaa paahtamista, koska ei ponnauttanut ylös ja sit oletteli kaikkee kamalaa. Sitten meni shokissa myyjän haukkuun ja lopun tiedättekin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: leivänpaahdin, kahvi, kahvipaketti, kirpputori, kirppis, kirppari