Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mammapalstalta päivää, osa 64

Äidit muokkaavat lähihistoriaa ja auttavat lasta läksyissä.
Mammapalstalta päivää, osa 64

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +393 (435 ääntä)
      Ei Juulia, et näytä tietävän.

      Lainaa

    2. Mr. Ällö 28.9.2017 1:06
      Tulos: +333 (461 ääntä)
      Vain sievistelevien amerikkalaisten mielestä Snowden paljasti liikaa. Nam nam.

      Lainaa

    3. Tulos: +649 (679 ääntä)
      Vähän tuntuu olevan selityksen makua Juulialla.

      Lainaa

    4. Tulos: +1011 (1043 ääntä)
      Romanttisinta ikinä. Joo joo. Iteki kosisin silleen, et pidäpäs, kulta, hetki tuota mun röökiaskia ja toisessa kädessä tätä palavaa röökiä niin teen maailman romanttisimman eleen.. Kyl nainen vaan nyt jäi kiinni et polttaa raskauden aikana

      Lainaa

    5. Tulos: +117 (149 ääntä)
      Reiätön vauva tulossa.

      Lainaa

    6. King Arthur 28.9.2017 4:36
      Tulos: +240 (262 ääntä)
      Historiallisia tapahtumia sitten 2006? Joihinkin suomalaisiin ravintoloihin tuli kuumat käsipyyhkeet. Niin ja Tuksu tuli uskoon.

      Lainaa

    7. Tulos: +400 (406 ääntä)
      No voi, mä jo ootin ketjua jossa Juulian kuvasta on photoshopattu vaikka ja mitä...

      Lainaa

    8. Tulos: +790 (826 ääntä)
      Silleen ihan pikkusen rasauttaa katsella noita röökaavia mammoja kun itseltä oma äiti pilasi lisääntymiskyvyn kun poltti minua odottaessaan (raskauden aikana tupakoivien naisten tyttölapsille on korkea riski muodostua tietyntyyppisiä sisäsynnytyselinten epämuodostumia jotka estävät aikanaan omien lasten saamisen). Usein näkee röökimammojen puolustelevan toimintaansa sillä että neuvolassa muka on sanottu että lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi asia kuin polttaminen, vaikka missään ei taatusti sanota niin. Tupakointi on aina monin verroin pahempi asia kuin hetkellinen stressi jota äiti kokee lopettaessaan tupakoinnin.

      Lainaa

    9. Tulos: +119 (131 ääntä)
      Hmm: Reiätön vauva tulossa.
      Kuvan ottamisestahan on aikaa jo kolme vuotta, eiköhän se vauva ole tullut jo.

      Lainaa

    10. Tulos: +318 (332 ääntä)
      Miu: Silleen ihan pikkusen rasauttaa katsella noita röökaavia mammoja kun itseltä oma äiti pilasi lisääntymiskyvyn kun poltti minua odottaessaan (raskauden aikana tupakoivien naisten tyttölapsille on korkea riski muodostua tietyntyyppisiä sisäsynnytyselinten epämuodostumia jotka estävät aikanaan omien lasten saamisen). Usein näkee röökimammojen puolustelevan toimintaansa sillä että neuvolassa muka on sanottu että lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi asia kuin polttaminen, vaikka missään ei taatusti sanota niin. Tupakointi on aina monin verroin pahempi asia kuin hetkellinen stressi jota äiti kokee lopettaessaan tupakoinnin.
      Ei paljon lämmitä, mutta mä olen tosi pahoillani sun puolesta. Tunsin aiemmin tyypin, jolla oli iso liuta lapsia ja oli tupakoinut surutta jokaisen raskauden aikana ja "ja ei se haittaa kun polttaa niin vähän". Eli selitteli omaa itsekkyyttään. Sitten tälläiset ihmiset kuvittelee asettavansa lapsen itsensä edelle.

      Lainaa

    11. Tulos: +438 (454 ääntä)
      On se kiva kun äiti tekee lapsen puolesta läksyt, hyödyntäen hakukoneen sijaan Facebook-ryhmää. Ehkä äiti ja lapsi voisivat yhdessä opetella tiedonhakua internetistä ja luotettavien lähteiden valintaa niiden 100 hakusivun joukosta?

      Lainaa

    12. Vierailija 28.9.2017 8:24
      Tulos: +248 (260 ääntä)
      En lakkaa ihmettelemästä ihmisiä, jotka tekee jtn noloa, kukaan ei tietäisi, mutta sitten postataan homma usein vielä kuvan kanssa someen ja sitten itketään kun tullaan "väärinymmärrettyiksi"..

      Lainaa

    13. Tulos: +424 (448 ääntä)
      Vihaan raskaana tupakoivia. Se on oksettavaa, välinpitämätöntä ja niin väärin. Miten joku voi olla niin itsekäs?

      Lainaa

    14. Tulos: -229 (265 ääntä)
      Voi hyvää päivää. Matti Nykänen söi kolme litraa mansikoita -läpän alkuperäinen idea on, että väitetään linkin olevan jotain muuta. Sitten lukija avaa tuon uutisen tietämättään. Tämäkin [Suomen suurimman keskutelusivuston ylilauta.org:n] Ylilautaläppä päätynty epäonnisteensesti facebookin mammaryhmiin n. 3 vuoden viiveellä.

      Lainaa

    15. Arthur Brown 28.9.2017 9:01
      Tulos: +65 (81 ääntä)
      Twitter perustettiin 2006. Ilman sitä meillä ei olisi mm. oranssia maailmanjohtajaa tai tätä ketjua: https://www.indy100.com/article/twitter-war-natural-history-science-museum-funny-social-media-7949936

      Lainaa

    16. Tulos: +177 (179 ääntä)
      Foo: Voi hyvää päivää. Matti Nykänen söi kolme litraa mansikoita -läpän alkuperäinen idea on, että väitetään linkin olevan jotain muuta. Sitten lukija avaa tuon uutisen tietämättään. Tämäkin [Suomen suurimman keskutelusivuston ylilauta.org:n] Ylilautaläppä päätynty epäonnisteensesti facebookin mammaryhmiin n. 3 vuoden viiveellä.
      https://www.is.fi/viihde/art-2000000214135.html On se oikeasti tapahtunut, joten voimme siis lisätä sen täten merkittävien tapahtumien listaan, keksi ylilauta siitä "hauskaa" läppää tai ei! :D

      Lainaa

    17. mörökölli minut vieköön 28.9.2017 11:26
      Tulos: -24 (40 ääntä)
      Tahdon Elinan yhteystiedot!!!

      Lainaa

    18. Tulos: +87 (103 ääntä)
      Ziimind: Romanttisinta ikinä. Joo joo. Iteki kosisin silleen, et pidäpäs, kulta, hetki tuota mun röökiaskia ja toisessa kädessä tätä palavaa röökiä niin teen maailman romanttisimman eleen.. Kyl nainen vaan nyt jäi kiinni et polttaa raskauden aikana
      Aina ikävää kun idiootit lisääntyvät.

      Lainaa

    19. Puolikiero_savolainen 28.9.2017 12:31
      Tulos: -8 (38 ääntä)
      Eiköhän isossa kuvassa suurinta ole teknologian huima harppaus eteenpäin monellakin eri mittarilla. 2006 oli ihan erilaista!

      Lainaa

    20. Tulos: -14 (166 ääntä)
      Skag: Vihaan raskaana tupakoivia. Se on oksettavaa, välinpitämätöntä ja niin väärin. Miten joku voi olla niin itsekäs?
      Poista sana "raskaana" ja olen samaa mieltä.

      Lainaa

    21. Tulos: +197 (201 ääntä)
      Foo: Voi hyvää päivää. Matti Nykänen söi kolme litraa mansikoita -läpän alkuperäinen idea on, että väitetään linkin olevan jotain muuta. Sitten lukija avaa tuon uutisen tietämättään. Tämäkin [Suomen suurimman keskutelusivuston ylilauta.org:n] Ylilautaläppä päätynty epäonnisteensesti facebookin mammaryhmiin n. 3 vuoden viiveellä.
      Vai oisko läppä kuitenkin se, että Suomessa uutisoidaan niinkin merkittävistä asioista kuin Nykäsen Matin mansikansyönnistä?

      Lainaa

    22. Tulos: +8 (46 ääntä)
      En ikinä uskonu siihen "maailmanloppu tulee vuonna 2012", mutta kun kuuntelen tai luen tuollaisten Juulioiden juttuja, TOIVON TODELLAKIN ETTÄ SE OLISI TULLUT.

      Lainaa

    23. yli opisto hörhö 28.9.2017 13:16
      Tulos: -77 (145 ääntä)
      Johannus: Poista sana “raskaana” ja olen samaa mieltä.
      Koska tupakointi on ylipäänsä tosi itsekästä ja välinpitämätöntä muita kohtaan? Voi teitä hihhuleita.

      Lainaa

    24. Tulos: +89 (91 ääntä)
      uliuli: Vai oisko läppä kuitenkin se, että Suomessa uutisoidaan niinkin merkittävistä asioista kuin Nykäsen Matin mansikansyönnistä?
      Siis kyllä mun mielestä Nykäsen mansikansyönti oli vuoden 2008 merkittävin tapahtuma.

      Lainaa

    25. yli opisto hörhö 28.9.2017 13:22
      Tulos: +171 (181 ääntä)
      Tiedän yhden teiniäidin joka poltti koko raskauden ajan. Pari kertaa pummi yhdeltä kaverilta röökiäkin kun omat oli lopussa. Laskettuun aikaan oli huimat 2kk. Omat vanhempani polttivat kunnes täytin 18v (ainakin 30v ajan), mutta pitivät taukoa kun äiti oli raskaana kolme kertaa. Jos et pysty lopettamaan kokonaan, niin pidä ainakin taukoa se muutama kuukausi. Jos ei sen vertaa viitsi nähdä vaivaa lapsensa eteen niin ei kyllä kannata lapsia tehdäkään.

      Lainaa

    26. Tulos: +51 (67 ääntä)
      King Arthur: Historiallisia tapahtumia sitten 2006? Joihinkin suomalaisiin ravintoloihin tuli kuumat käsipyyhkeet. Niin ja Tuksu tuli uskoon.
      Ja Usko tuli tuksuun

      Lainaa

    27. Tulos: +238 (248 ääntä)
      Raskauden aikana polttaneet äidit yleensä puolustautuu sillä, että "lapsi on ihan terve, vaikka poltin". Sitten vain kätevästi unohdetaan, että lapsi on kitukasvuinen, hänellä on astma ja oppimisvaikeuksia. Ja kyllä, sairaita lapsia saavat myös ei-tupakoivat, mutta miksi tietentahtoen lisätä riskejä? Vain oman mielihalun takia?

      Lainaa

    28. Tulos: +172 (176 ääntä)
      Käsien asentoa analysoiden sanoisin että rööki kyllä oli tuossa kädessä jo ennen kosintaa.

      Lainaa

    29. Tulos: +129 (145 ääntä)
      Miu: Silleen ihan pikkusen rasauttaa katsella noita röökaavia mammoja kun itseltä oma äiti pilasi lisääntymiskyvyn kun poltti minua odottaessaan (raskauden aikana tupakoivien naisten tyttölapsille on korkea riski muodostua tietyntyyppisiä sisäsynnytyselinten epämuodostumia jotka estävät aikanaan omien lasten saamisen). Usein näkee röökimammojen puolustelevan toimintaansa sillä että neuvolassa muka on sanottu että lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi asia kuin polttaminen, vaikka missään ei taatusti sanota niin. Tupakointi on aina monin verroin pahempi asia kuin hetkellinen stressi jota äiti kokee lopettaessaan tupakoinnin.
      Itseä myös sieppaa tämä todella. Tupakointi on pahinta mahdollista lapsen terveydelle, ja valitettavan yleistä. Jossain vaiheessa uutisoitiin että nuoret äidit tekee sitä jotta "sikiö jää mahdollisimman pieneksi ja on helpompi synnyttää". "Parhaimmat" ja uskomattomimmat selitykset tulee aina riippuvaisilta ihmisiltä.

      Lainaa

    30. Uutiskynnys 28.9.2017 17:11
      Tulos: +120 (126 ääntä)
      uliuli: Vai oisko läppä kuitenkin se, että Suomessa uutisoidaan niinkin merkittävistä asioista kuin Nykäsen Matin mansikansyönnistä?
      Tosiaan olen itsekin viime päivät ihmetellyt tuota uutiskynnystä. Teimme uutisvinkit kaverin kanssa Iltalehdelle ja -sanomille. Vinkkasimme siitä kuinka vammaisten tulkkauspalvelua järjestävä Kela on aiheuttamassa satojen tulkkien työttömäksi jäämisen ja useiden tulkkausta tarjoavien firmojen konkurssin. Kela kun päätti kilpailutuksessaan, ettei tee sopimusta kaikkien firmojen kanssa. Lähes kaikki tulkkaukset tulevat Kelan kautta, joten yrityksiltä katoaa asiakkaat. Kela ei säästä tällä ratkaisulla euroakaan, mutta heikentää merkittävästi viittomakielisten ja muiden tulkkia tarvitsevien asemaa vähentämällä tulkkeja ilman syytä. Kumpikaan lehti ei uutisoinut tästä asiasta.

      Lainaa

    31. Kolikon kaksi puolta 28.9.2017 17:21
      Tulos: -65 (119 ääntä)
      Miu: Silleen ihan pikkusen rasauttaa katsella noita röökaavia mammoja kun itseltä oma äiti pilasi lisääntymiskyvyn kun poltti minua odottaessaan (raskauden aikana tupakoivien naisten tyttölapsille on korkea riski muodostua tietyntyyppisiä sisäsynnytyselinten epämuodostumia jotka estävät aikanaan omien lasten saamisen). Usein näkee röökimammojen puolustelevan toimintaansa sillä että neuvolassa muka on sanottu että lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi asia kuin polttaminen, vaikka missään ei taatusti sanota niin. Tupakointi on aina monin verroin pahempi asia kuin hetkellinen stressi jota äiti kokee lopettaessaan tupakoinnin.
      "vaikka missään ei taatusti sanota niin." Mutta kun sanotaan ihan aikuisten oikeasti. t.Siskolle sanottiin kerran myös niin että minä kuulin

      Lainaa

    32. Tulos: +66 (74 ääntä)
      Foo: Voi hyvää päivää. Matti Nykänen söi kolme litraa mansikoita -läpän alkuperäinen idea on, että väitetään linkin olevan jotain muuta. Sitten lukija avaa tuon uutisen tietämättään. Tämäkin [Suomen suurimman keskutelusivuston ylilauta.org:n] Ylilautaläppä päätynty epäonnisteensesti facebookin mammaryhmiin n. 3 vuoden viiveellä.
      Meneppä poika puristelemaan finnejäs :)

      Lainaa

    33. Tulos: +76 (76 ääntä)
      Foo: Voi hyvää päivää. Matti Nykänen söi kolme litraa mansikoita -läpän alkuperäinen idea on, että väitetään linkin olevan jotain muuta. Sitten lukija avaa tuon uutisen tietämättään. Tämäkin [Suomen suurimman keskutelusivuston ylilauta.org:n] Ylilautaläppä päätynty epäonnisteensesti facebookin mammaryhmiin n. 3 vuoden viiveellä.
      Meemit ovat vakavaa liiketoimintaa, eikä suinkaan ideana ole aiheuttaa huvitusta!

      Lainaa

    34. Tulos: -56 (120 ääntä)
      Johannus: Poista sana “raskaana” ja olen samaa mieltä.
      Raskaanaolevia lyödään aina kuin vierasta sikaa, niin on aina ollut. Ennenmuinoin naisia uhiteltiin suoremmin, nykyään heitä kytätään silmä kovana ja uhitellaan paheksuvasti, teki naisparka sitten mitä tahansa. Tulevan äidin syömistä ja juomista vahditaan naurettavuuteen asti. Itselläni oli aikanaan hankalaa elää terveellisesti odotusaikana, kun kotona oli iltaisin sisällätupakoiva itserakas ukko, lapsen isä, jota kukaan ei koskaan arvostellut tai kytännyt. Terve tyttövauvani on nyt jo onneksi terve aikuinen nainen.

      Lainaa

    35. Tulos: +66 (66 ääntä)
      Maria: Siis kyllä mun mielestä Nykäsen mansikansyönti oli vuoden 2008 merkittävin tapahtuma.
      Niin merkittävää kuin Matti Nykäsen mansikansyönti onkin, niin kyllä se on huomattavasti tärkeämpi uutinen kuinka monta ropposta mämmiä Juha Mieto kunakin vuotena pistää poskeensa! Pääsiäistä odotellessa.

      Lainaa

    36. Tulos: -68 (118 ääntä)
      Mun äiti poltti kaikkien raskauksiensa aikana ja kaikki ollaan normaalikokoisina synnytty ja standardimittoihin kasvettu, ei oo astmaa tai muitakaan vaivoja. En puolustele missään nimessä, meillä on käynyt hyvä tuuri asiassa. Poltan itsekin, mutta raskaaksi tultuani loppui se ja alkoholin käyttö seinään, vaikka abortti olikin heti ensimmäinen ja ainut vaihtoehto. Polttaminen tuntui silti väärältä alkiota kohtaan.

      Lainaa

    37. Tulos: -9 (35 ääntä)
      Aspekti: Aina ikävää kun idiootit lisääntyvät.
      Ja idiootit lisääntyvät lisääntyvissä määrin, kun wt-kansanosa intoutuu osallistumaan Rinteen synnytystalkoisiin. Kukaan älykäshän ei kyseisen julkilausuman jälkeen enää lapsia tee.

      Lainaa

    38. Tulos: -65 (91 ääntä)
      Miu: Silleen ihan pikkusen rasauttaa katsella noita röökaavia mammoja kun itseltä oma äiti pilasi lisääntymiskyvyn kun poltti minua odottaessaan (raskauden aikana tupakoivien naisten tyttölapsille on korkea riski muodostua tietyntyyppisiä sisäsynnytyselinten epämuodostumia jotka estävät aikanaan omien lasten saamisen). Usein näkee röökimammojen puolustelevan toimintaansa sillä että neuvolassa muka on sanottu että lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi asia kuin polttaminen, vaikka missään ei taatusti sanota niin. Tupakointi on aina monin verroin pahempi asia kuin hetkellinen stressi jota äiti kokee lopettaessaan tupakoinnin.
      Ja olet varma, että juuri tästä syystä on tämä käynyt? Siis ettei taustalla ole mitään muuta, kuten geneettistä syytä? Ei, en todellakaan puolustele tupakointia raskausaikana, ihmettelen vain. Oma äitini tupakoi myös minua odottaessa ja imettäessä. Siihen aikaan tupakoitiin vielä rohkeasti sisällä. Itse olen saanut neljä tervettä lasta, kaikki ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä yrityksestä, ovuloin jopa useamman munasolun kuukaudessa. Tosin, voinhan olla poikkeus. (En myöskään ole perheen ainoa lapsi, enkä ainoa, jolla on lapsia).

      Lainaa

    39. Tulos: +54 (54 ääntä)
      Uutiskynnys: Tosiaan olen itsekin viime päivät ihmetellyt tuota uutiskynnystä. Teimme uutisvinkit kaverin kanssa Iltalehdelle ja -sanomille. Vinkkasimme siitä kuinka vammaisten tulkkauspalvelua järjestävä Kela on aiheuttamassa satojen tulkkien työttömäksi jäämisen ja useiden tulkkausta tarjoavien firmojen konkurssin. Kela kun päätti kilpailutuksessaan, ettei tee sopimusta kaikkien firmojen kanssa. Lähes kaikki tulkkaukset tulevat Kelan kautta, joten yrityksiltä katoaa asiakkaat. Kela ei säästä tällä ratkaisulla euroakaan, mutta heikentää merkittävästi viittomakielisten ja muiden tulkkia tarvitsevien asemaa vähentämällä tulkkeja ilman syytä. Kumpikaan lehti ei uutisoinut tästä asiasta.
      Hei mää vinkkasin samasta jutusta! Eivät joo kiinnostuneet yhtään.

      Lainaa

    40. Tulos: +31 (67 ääntä)
      vv: Mun äiti poltti kaikkien raskauksiensa aikana ja kaikki ollaan normaalikokoisina synnytty ja standardimittoihin kasvettu, ei oo astmaa tai muitakaan vaivoja. En puolustele missään nimessä, meillä on käynyt hyvä tuuri asiassa. Poltan itsekin, mutta raskaaksi tultuani loppui se ja alkoholin käyttö seinään, vaikka abortti olikin heti ensimmäinen ja ainut vaihtoehto. Polttaminen tuntui silti väärältä alkiota kohtaan.
      Eikö olisi ollut ihan sama mitä myrkkyjä olisit itseesi tunkenut, kerta kuitenkin olit jo päättänyt tuhota alkion?

      Lainaa

    41. Tulos: +89 (101 ääntä)
      yli opisto hörhö: Koska tupakointi on ylipäänsä tosi itsekästä ja välinpitämätöntä muita kohtaan? Voi teitä hihhuleita.
      Ei sillä, ettäkö tupakointi itsessään olisi itsekästä - itseähän siinä vain vahingoitetaan suoranaisesti - mutta mielestäni monet tupakoitsijat ovat itsekkäitä, ellei useimmat. Jos tuhkakuppia ei ole kahden metrin päässä tupakoitsijan itse valitsemasta tupakointipisteestä, tippuu tumppi maahan. Ja tippuu se usein maahan metrinkin päässä tuhkakupista. Ja pitää päästä tupakoimaan myös siirtyessään paikasta toiseen. Monilla tupakoivilla vanhemmilla käryää rööki vauvansa naaman edessä. Tupakointikieltomerkki ei ole este vaan haaste - uhmakkaat teini-idiootit eivät ole ainoa ryhmä, joka kokoontuu savuamaan ostoskeskuksen liukuovien välittömään läheisyyteen. Ikään kuin olisi mahdotonta uskoa ja/tai muistaa, ettei tupakka haise eikä tunnu polttamattomista lainkaan mukavalta.

      Lainaa

    42. Ihmettelijä 29.9.2017 20:36
      Tulos: -17 (35 ääntä)
      vv: Mun äiti poltti kaikkien raskauksiensa aikana ja kaikki ollaan normaalikokoisina synnytty ja standardimittoihin kasvettu, ei oo astmaa tai muitakaan vaivoja. En puolustele missään nimessä, meillä on käynyt hyvä tuuri asiassa. Poltan itsekin, mutta raskaaksi tultuani loppui se ja alkoholin käyttö seinään, vaikka abortti olikin heti ensimmäinen ja ainut vaihtoehto. Polttaminen tuntui silti väärältä alkiota kohtaan.
      Ihme homma, että sua on miinustettu noin rankasti. Hyvin toimittu!

      Lainaa

    43. Ihmettelijä 29.9.2017 20:44
      Tulos: -20 (50 ääntä)
      LMGTFY: Eikö olisi ollut ihan sama mitä myrkkyjä olisit itseesi tunkenut, kerta kuitenkin olit jo päättänyt tuhota alkion?
      Tuolla logiikalla kidutus voisi olla ok, jos on jo päättänyt tappaa toisen... Toki alussa alkio ei vielä tunne, mutta aika paljon on vääntöä, ei kuitenkaan varmaa tietoa, missä kohtaa sikiö alkaa tuntea kipua. 20 viikkoa olisi arvailu. Abortti tehdään viimeistään viikolla 12. Tällöin on jo ihmisen muotoinen, ja elimet alkavat toimia. Mielestäni on ihan fiksu valinta välttää se mahdollisuus, että tuottaisi pikku oliolle tuskaa/epämukavuutta, vaikka sen meinaisikin abortoida!

      Lainaa

    44. Ihmettelijä 29.9.2017 20:46
      Tulos: -18 (34 ääntä)
      Ja toki itse aborttikin voisi tällöin tuottaa tuskaa! Mutta ei kai se haittaa, jos pahan yrittää minimoida?

      Lainaa

    45. Tulos: +16 (28 ääntä)
      LMGTFY: Eikö olisi ollut ihan sama mitä myrkkyjä olisit itseesi tunkenut, kerta kuitenkin olit jo päättänyt tuhota alkion?
      Toki olisi, mut miksi aiheuttaa vielä ylimääräistä ja tarpeetonta kärsimystä jos sen helposti voi minimoida? Ja alkuraskaudessakin se hormonihelvetti on aikamoinen, ajatus tupakoinnista sen aikana tuntui vaan täysin luonnottomalta. Kai se on joku alkukantainen vaisto tms pyrkiä välttämään myrkkyjä tuossa tilanteessa.
      Ihmettelijä: Ihme homma, että sua on miinustettu noin rankasti. Hyvin toimittu!
      Hehe, en mä hirveesti ihmettele :D tää aihe tunnetusti herättää ihmisissä suuria tunteita ja mielipiteitä.

      Lainaa

    46. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Toivottavasti tästä muokkauksesta on apua. https://imgur.com/a/qEqMq

      Lainaa

    47. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Miu: Silleen ihan pikkusen rasauttaa katsella noita röökaavia mammoja kun itseltä oma äiti pilasi lisääntymiskyvyn kun poltti minua odottaessaan (raskauden aikana tupakoivien naisten tyttölapsille on korkea riski muodostua tietyntyyppisiä sisäsynnytyselinten epämuodostumia jotka estävät aikanaan omien lasten saamisen). Usein näkee röökimammojen puolustelevan toimintaansa sillä että neuvolassa muka on sanottu että lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi asia kuin polttaminen, vaikka missään ei taatusti sanota niin. Tupakointi on aina monin verroin pahempi asia kuin hetkellinen stressi jota äiti kokee lopettaessaan tupakoinnin.
      Aika moni nainen myös dokaa raskausaikana, baarissa tullut nähtyä vatsa pystyssä olevia teinejä. Tiedän, että ihminen lisääntyy AINA itsekkäistä syistä, mutta jotain rajaa!

      Lainaa

    48. Tulos: +63 (65 ääntä)
      hfref: Aika moni nainen myös dokaa raskausaikana, baarissa tullut nähtyä vatsa pystyssä olevia teinejä. Tiedän, että ihminen lisääntyy AINA itsekkäistä syistä, mutta jotain rajaa!
      Baarissahan ei voi juoda kuin alkoholia! Minäkin olin raskausaikana baarissa kavereiden kanssa, mutta join tietysti vain pelkkää limua.

      Lainaa

    49. Tulos: +61 (65 ääntä)
      Katariina: Ja olet varma, että juuri tästä syystä on tämä käynyt? Siis ettei taustalla ole mitään muuta, kuten geneettistä syytä? Ei, en todellakaan puolustele tupakointia raskausaikana, ihmettelen vain. Oma äitini tupakoi myös minua odottaessa ja imettäessä. Siihen aikaan tupakoitiin vielä rohkeasti sisällä. Itse olen saanut neljä tervettä lasta, kaikki ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä yrityksestä, ovuloin jopa useamman munasolun kuukaudessa. Tosin, voinhan olla poikkeus. (En myöskään ole perheen ainoa lapsi, enkä ainoa, jolla on lapsia).
      Mikä oli epäselvää sanaparissa "korkea riski"? Se riski ei välttämättä realisoidu, jos käy tuuri. Minun kohdallani se realisoitui. Olen taipuvainen uskomaan lapsettomuuteen erikoistuneita gynekologeja (joita olen sattuneesta syystä tavannut useita) jotka työnsä puolesta näistä asioista tietävät. Et varmasti pidä kännissä ajamista turvallisena vaikka kolaria ei välttämättä sattuisikaan. Korkea riski siihen kuitenkin on.

      Lainaa

    50. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Mahtava selitys Juulialla, miksi hitossa mies olisi antanut hänelle tupakan käteen ennen kosintaa??

      Lainaa

    51. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Tuo viimeisin on ihan oikeasti hieno kuvaus nykymediasta. Yhtä paljon palstatilaa saa Matti Nykänen kuin vaikkapa se Japanin Tsunami...

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Osaisko joku muokat myös Juulian kännin pois kuvasta?

      Lainaa

    53. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Kuikeli: Vähän tuntuu olevan selityksen makua Juulialla.
      No jaa, oon mieki joskus piettäny kaverin savuavaa tupakkaa vaikka ite en polta.

      Lainaa

    54. Tulos: -13 (19 ääntä)
      vv: Mun äiti poltti kaikkien raskauksiensa aikana ja kaikki ollaan normaalikokoisina synnytty ja standardimittoihin kasvettu, ei oo astmaa tai muitakaan vaivoja. En puolustele missään nimessä, meillä on käynyt hyvä tuuri asiassa. Poltan itsekin, mutta raskaaksi tultuani loppui se ja alkoholin käyttö seinään, vaikka abortti olikin heti ensimmäinen ja ainut vaihtoehto. Polttaminen tuntui silti väärältä alkiota kohtaan.
      kyllähän siinä vähä jotaki meni aivoos pielehen ku jos nussii ilman ehkääsyä ja abortti on ainoa vaihtoehto.

      Lainaa

    55. Tulos: -4 (6 ääntä)
      Käy vähän sääliksi Juuliaa. Enemmän toki käy sääliksi syntymätöntä lasta, mutta jotenkin niin hellyyttävää selittelyä kun jää kiinni ns. housut nilkoissa.

      Lainaa

    56. Careful with that axe Eugene 4.4.2020 11:35
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      vv: Mun äiti poltti kaikkien raskauksiensa aikana ja kaikki ollaan normaalikokoisina synnytty ja standardimittoihin kasvettu, ei oo astmaa tai muitakaan vaivoja. En puolustele missään nimessä, meillä on käynyt hyvä tuuri asiassa. Poltan itsekin, mutta raskaaksi tultuani loppui se ja alkoholin käyttö seinään, vaikka [...]
      Tää on kyl jeesustelun multihuipentuma!

      Lainaa

    57. Arvokas kobra 24.4.2021 15:15
      Tulos: -5 (7 ääntä)
      Ylimmässä kuvassa näemme tyyppiesimerkin valkoroskan elintavoista. Eiköhän tuokin pariskunta ole jo eronnut ja ihme on, jos lapsikaan on enää vanhempiensa huostassa.

      Lainaa

    58. Tulos: +4 (4 ääntä)
      ookoo: Baarissahan ei voi juoda kuin alkoholia! Minäkin olin raskausaikana baarissa kavereiden kanssa, mutta join tietysti vain pelkkää limua.
        Minä olin itseksenikin, bändejä kuullakseni ja tuttujen tapaamiseksi. Ensin join alkoholitonta kaljaa (ja kyllä, kommunikoin henkilökunnan kanssa että sen _täytyy_ olla holitonta koska syyt, älkää erehtykö laseista, ja baarissa ei silloin enää saanut polttaa, joten en tehnyt pienelleni harmia). Kaikille en halunnut kertoa että paksuna tässä ollaan, joten halusin vaikuttaa siltä kuin olisi tuoppi kädessä. Suvussani on ollut paljon keskenmenoja, joten en todellakaan halunnut kertoa muille kuin miehelleni, kunnes lapsi oli varmasti todella tulossa. Olin aivan raivokas kaikkien sääntöjen noudattamisesta koska tosiaan pelkäsin raskauden menetystä -ei edes pakastemarjoja paitsi keitettynä -mutta raskauden halusin pitää hiljaisena.
        Ennen kuin alkaa tuomita äitejä asioista joita ei pitäisi tehdä, voi ehkä ajatella että ehkäpä he eivät tehneet niitä. Jos ei tietäisi mitä kipossani oli (tai siis ei ollut), luulisi, että dokasin seitsemännelle. Ei sattunut kuvaan röökiaskia, mutta jos olisin sellaiseen tarttunut, olisin voinut pitää sitä jotakuta muuta varten (ja karannut tieheni jos rööki olisi sytytetty, yleensä siedän muiden tupakointia vaikken polta, mutta raskaana se olisi aiheuttanut ei vain huolta, vaan välittömän räiskyoksennuksen).

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, tupakka, tupakointi, Photoshop, historia, Matti Nykänen, koulu, läksyt

  • Uusimmat

  • Kategoriat