Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Poliisiasia

On tapahtunut jotain vakavaa.
Poliisiasia

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 57 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +477 (509 ääntä)
      Taitaa Sirpan kaikki ilmoitukset mennä automaattisesti lähimpään roskakoriin tätä nykyä, jos tuollaisista tehtailee rikosilmoituksia.

      Lainaa

    2. Tulos: +530 (572 ääntä)
      Jaa näidenkös takia poliisi ei pääse paikalle kun jotakuta puukotetaan tms... kiitti Sirpa.

      Lainaa

    3. Tulos: +397 (429 ääntä)
      Sirpa hei, lastensuojeluviranomaiset hoitaa ja suojelee lapsia, joita pahoinpidellään, ei ruokita, jne. Vaikka sinua ei heidän kiireensä ja resurssinsa kiinnosta, tällaiset turhat valitukset hidastaa heidän toimintaansa ihan kamalasti. Lapsia kuolee, koska viranomaiset hoitaa liian montaa tapausta kerralla! Jätä tällaiset valitukset ihan suosiolla sinne Facebookiin, teinit oppii kyllä.

      Lainaa

    4. Tulos: +171 (187 ääntä)
      Haluan olla Ilpon kaveri.

      Lainaa

    5. Arthur Brown 21.11.2017 1:03
      Tulos: -127 (287 ääntä)
      Lisätodisteita sille, että suomalaiset ovat maailman lapsivihamielisintä porukkaa. Jos lapsi ei käyttäydy kuin 35-vuotias elämänilonsa ja -halunsa menettänyt aikuinen, niin tämän vanhemmat ja lapset joutavat vankilaan. Jos vielä epäilyttää, niin jannattaa tsekata myös iltapäivälehtien ja Hesarin kommenttipalstat lapsiuutisissa. Etenkin jos vanhempi ei ole miljonääri, vaan lapsi voi joutua käyttämään esim. käytettyjä vaatteita tai vanhempi turvautumaan edes hetkellisesti yhteiskunnan tukiin.

      Lainaa

    6. Tulos: -1 (101 ääntä)
      On taas kukkahattu päässä silmiä myöten

      Lainaa

    7. Tulos: +132 (188 ääntä)
      Arthur Brown: Lisätodisteita sille, että suomalaiset ovat maailman lapsivihamielisintä porukkaa. Jos lapsi ei käyttäydy kuin 35-vuotias elämänilonsa ja -halunsa menettänyt aikuinen, niin tämän vanhemmat ja lapset joutavat vankilaan. Jos vielä epäilyttää, niin jannattaa tsekata myös iltapäivälehtien ja Hesarin kommenttipalstat lapsiuutisissa. Etenkin jos vanhempi ei ole miljonääri, vaan lapsi voi joutua käyttämään esim. käytettyjä vaatteita tai vanhempi turvautumaan edes hetkellisesti yhteiskunnan tukiin.
      Et vissiin tajunnut, mutta tässä nimenomaan naurettiin Sirpalle, joka on ainoa joka saattaisi vähääkään olla kanssasi samaa mieltä. Mutta hei, ainakin pääsit haukkumaan kaikkia joita edes kerran elämässään ärsyttää lapsi syystä X, Y tai Z. Onneksi olkoon.

      Lainaa

    8. Tulos: +121 (125 ääntä)
      Mitä oon Poliiseja kattonu niin korkeintaan läheiselle partiolle olisi ilmoitettu ja käsketty sanoa soo soo jos osuu kohdalle vielä samana iltana. Että kannattaa äkkiä ilmiantaa itsensä tai muuten!

      Lainaa

    9. Tulos: +21 (33 ääntä)
      Nauroin pitkästä aikaa :D

      Lainaa

    10. Tulos: +38 (70 ääntä)
      Nuo johurtti pullot on älyttömän kalliita. Ei 2 Ilpon eurolla nuita ostella :)

      Lainaa

    11. Bensansniffaaja 21.11.2017 1:43
      Tulos: +100 (138 ääntä)
      On muuten maailman ärsyttävin lauseen lopetus "HERÄÄ" "VALOJA PÄÄLLE" ja "ÄLY HOI!". On niin kukkis touhua, et huhhuh.

      Lainaa

    12. Tulos: +84 (114 ääntä)
      Sirpalle pitäis ilmaantua joskus ihan oikea tarve poliisille, niin sielläpä sitten itkis, että missä vitussa se poliisi viipyy, kun joku Sirpan sielunsisar tai -veli haaskaa tahollaan poliisin resursseja ja aikaa jonkun yhtä turhan asian vuoksi, kuin miksi tuo itse ois kovasti kuluttamassa niitä resursseja.

      Lainaa

    13. Tulos: +208 (216 ääntä)
      Tää on niin tätä. Jos yrität rauhoitella jotakuta menemästä äärimmäisyyksiin jonkun asian kanssa, hän tekee oletuksen et haluat mennä toiseen ääripäähän. Kuten tässä, kun yritetään toppuutella soittamasta poliisille, aletaan tivaamaan, että päätäkö pitäis silittää ja kehua. Siis joo, sitähän tässä haettiin, kun tokihan näiden kahden asian välillä ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Ritva ei varmaan koskaan oo kuullut "kultaisesta keskitiestä" :D

      Lainaa

    14. Tulos: -75 (129 ääntä)
      Mielestäni ihan aiheellinen huoli. Lastensuojeluilmoitukset ja lapset huostaanottoon. Kasvatuksessa on ongelma ja pahasti jos kavereita heitellään edes pilailumielessä elintarvikkeilla.

      Lainaa

    15. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Haluaisin tykätä Kasin kommentista!

      Lainaa

    16. Tulos: +97 (129 ääntä)
      Joo, ei ole lastensuojelun tai poliisin asia, mutta en mie tosta lasten/teinien käytöksestä mitään huumoriakaan saa irti. Tollasessa pelleilyssä voi oikeasti käydä pahasti.

      Lainaa

    17. kuritushuoneenvartija 21.11.2017 7:55
      Tulos: -17 (111 ääntä)
      Mä olen kyllä Sirpan kanssa samaa mieltä. Jotenkin siihen huonoon käytökseen pitää puuttua, koska vanhemmat eivät sitä tee. Seuraavaksi sama lapsi heittää tienvarresta kiven jonkun ohiajajan tuulilasiin -siinä vaiheessa taitaa aika monella muuttua käsitys siitä, mikä on poliisi-/lasuasia?

      Lainaa

    18. Tulos: -18 (28 ääntä)
      Leon: Jaa näidenkös takia poliisi ei pääse paikalle kun jotakuta puukotetaan tms… kiitti Sirpa.
      Ei sen syy on ka-kuskien kiusaaminen ja hyväveli korruptio...

      Lainaa

    19. Tulos: +99 (107 ääntä)
      Teoriassa ymmärrän, jos Sirpa kärsi jotain harmia poikien taholta, esim sotki vaatteensa, mutta tämä näyttää pahasti vain liian kireältä kukkahatulta. Varsinkin kunnon mainittu lapsi, joka _olisi voinut_ olla heillä mukana. Lastensuojelun kuuluisi hoitaa oikeasti lapsia, joiden vanhemmat jättävät lapsensa heitteille, eikä toimia minään saatanan kurinpalauttajana vanhemmille, joiden muksut saavat selän takana päähänsä heitellä kavereita joqurttipullolla. Poliisinkaan tehtävä ei ole lasten kasvatus, valitus nuorista olisi kuulunut korkeintaan paikan vartijalle tai kitinäksi Facebookiin, nuoret kyllä kasvaa, aikuistuu ja rauhoittuu iän myötä ilman ihmeellisempiä ulkopuolisten toimenpiteitäkin.

      Lainaa

    20. Tulos: +72 (80 ääntä)
      kuritushuoneenvartija: Mä olen kyllä Sirpan kanssa samaa mieltä. Jotenkin siihen huonoon käytökseen pitää puuttua, koska vanhemmat eivät sitä tee. Seuraavaksi sama lapsi heittää tienvarresta kiven jonkun ohiajajan tuulilasiin -siinä vaiheessa taitaa aika monella muuttua käsitys siitä, mikä on poliisi-/lasuasia?
      Kyllä vaan, mutta ei todellakaan ole poliisi- tai lastensuojeluasia jukurttipurkkien heittely.

      Lainaa

    21. Tulos: -22 (78 ääntä)
      Aapeli: Et vissiin tajunnut, mutta tässä nimenomaan naurettiin Sirpalle, joka on ainoa joka saattaisi vähääkään olla kanssasi samaa mieltä. Mutta hei, ainakin pääsit haukkumaan kaikkia joita edes kerran elämässään ärsyttää lapsi syystä X, Y tai Z. Onneksi olkoon.
      Et vissiin itse tajunnut, että Arthur Brown nimenomaan kommentoi Sirpan ja kaikkien kukkahattu-sisarusten käytöstä naurettavaksi? Lue tuo lainaamasi kommentin eka lause uudestaan ja mieti vielä. Mutta hei, ainakin pääsit kerran elämässäsi pätemään, vaikkakin väärin. Onneksi olkoon.

      Lainaa

    22. Tulos: +100 (114 ääntä)
      kuritushuoneenvartija: Jotenkin siihen huonoon käytökseen pitää puuttua, koska vanhemmat eivät sitä tee.
      Mistä päättelit, etteivät vanhemmat sitä tee? 12 vuotias poika yritti siis heittää kaveriaan tyhjällä jugurttipurkilla. Raskauttavana asianhaarana mainittakoon lököttävät housut. Onko tosiaan aivan mahdoton ajatus, että lapsi olisi ihan tavallisesta perheestä, jossa on kasvatustehtävän vakavasti ottavat vanhemmat? Lähes kaikki vanhemmat hoitavat hommansa ihan hyvin, mistä seuraa mm. se, että tutkimusten mukaan nykynuoriso on paljon meitä aikaisempia nuorisoja kunnollisempaa.

      Lainaa

    23. Tulos: +49 (55 ääntä)
      Tonzo: Nuo johurtti pullot on älyttömän kalliita. Ei 2 Ilpon eurolla nuita ostella
      Meinaatko, että nimenomaan juotavien jugurttien tapauksessa katukaupassa maksetaan sama hinta kuin kaupassa?

      Lainaa

    24. Tulos: +43 (47 ääntä)
      kuritushuoneenvartija: Mä olen kyllä Sirpan kanssa samaa mieltä. Jotenkin siihen huonoon käytökseen pitää puuttua, koska vanhemmat eivät sitä tee. Seuraavaksi sama lapsi heittää tienvarresta kiven jonkun ohiajajan tuulilasiin -siinä vaiheessa taitaa aika monella muuttua käsitys siitä, mikä on poliisi-/lasuasia?
      Oisko vähän eri asia jos omaisuus kärsii vahinkoa? Tuulilasin vaihto ei ole halpaa. Lisäksi tilanteessavoi aiheuttaa vaikka kolarin ja pahimmassa tapauksessa vahinkoa autossa olijalle, jos kivi ja nopeus ovat tarpeeksi isot. Tuttavalleni on napsahtanut isohko kivi tuulilasin läpi lärviin joidenkin nuorien toimesta eikä jälki ollut kovin kaunista.

      Lainaa

    25. King Arthur 21.11.2017 9:54
      Tulos: +67 (73 ääntä)
      Bensansniffaaja: On muuten maailman ärsyttävin lauseen lopetus “HERÄÄ” “VALOJA PÄÄLLE” ja “ÄLY HOI!”. On niin kukkis touhua, et huhhuh.
      Hyvänä kakkosena kilpailee sanoa "kukkis" ja "kukkahattu" aina kun pahoittaa mielensä.

      Lainaa

    26. Tulos: +54 (66 ääntä)
      Sirpa varmaan ilmoittaa poliisille/lastensuojeluun myös silloin, jos näkee lasten heittelevän toisiaan lumipalloilla :D

      Lainaa

    27. Tulos: -37 (49 ääntä)
      Normaaleja vapaan kasvatuksen helmiä, kyllä luonto tuollaiset kerää aikanaan.

      Lainaa

    28. Tulos: +35 (41 ääntä)
      No olisin itse juossut kakarat kiinni ja laittanut siivoamaan jäljet ja vanhemmat korvaamaan pesulakulut.

      Lainaa

    29. Tulos: +53 (67 ääntä)
      "Tulin nurkan takaa, en nähnyt mitään, mutta LASU JA RIKOSILMOITUS!!1!"

      Lainaa

    30. Tulos: -45 (59 ääntä)
      Eiköhän porukka myös vähättele sitäkin että lapset heittelevät kiviä sillalta autojen päälle

      Lainaa

    31. Tulos: +74 (82 ääntä)
      Itse olisin tossa tilanteessa vaan ite puuttunut nuorten käytökseen ja selittänyt, että huonostkkin ois voinut käydä. Ton ikäset ei välttämättä oikeesti kelaa mitä toiminnallaan voi saada aikasesksi. On sitä tullut itsekkin esiteininä hölmöiltyä, mutta oon ottanu opikseni monta kertaa, jos ulkopuolinen aikuinen on puuttunut tilanteeseen. (Omia vanhempia ei niinkään huvittanut murrosiän pyörteissä aina uskoa.) Ärsyttää muutenkin, kun jokaiseen pikkuasiaan ollaan heti soittamassa poliisia. Esimerkiksi, jos naapurisi soittaa musaa liian kovaa, voit ihan itse käydä ensin ystävällisesti huomauttamassa. Ryhtiä ihmiset!

      Lainaa

    32. Tulos: +40 (52 ääntä)
      Yks kerta kun jotkut kakarat haukku mua huoraks yleisellä paikalla, isäni väitti että minun olisi pitänyt sen takia kutsua poliisi. Mitähän Sirpa olisi tällaisessa tilanteessa ehdottanut? Karhu-ryhmää?

      Lainaa

    33. Tulos: -21 (35 ääntä)
      Aapeli: Taitaa Sirpan kaikki ilmoitukset mennä automaattisesti lähimpään roskakoriin tätä nykyä, jos tuollaisista tehtailee rikosilmoituksia.
      Ilkivalta on rikos. Roskaaminen on rikos. Tyhmyyden PITÄISI OLLA RIKOS!

      Lainaa

    34. Tulos: -35 (45 ääntä)
      Maailma olisi parempi paikka ja kaikki tulisivat paremmin toimeen jos Sirpan kaltaiset ihmiset eliminoitaisiin. Myös mahdolliset lapset täytyy eliminoida jotta moinen paskapäisyyden leviäminen saataisiin minimoitua mahdollisimman hyvin.

      Lainaa

    35. Tulos: +27 (35 ääntä)
      Rip in pieces pikku-Timo, jonka hengen traagisesti riisti juotava jugurttipurkki.

      Lainaa

    36. Tulos: +77 (79 ääntä)
      Sitä en kyllä ymmärrä, että aina syytetään vanhempia huonoiksi kasvattajiksi jos kakara tekee jotain tyhmää. Se vaan nyt on niin, että joukossa tyhmyys tiivistyy ja itsekin tein tyhmiä juttuja yläasteella vaikka kotona vallitsi kyllä aikamoinen kuri ja kunnioitus.

      Lainaa

    37. Tulos: +48 (50 ääntä)
      Dea: Tää on niin tätä. Jos yrität rauhoitella jotakuta menemästä äärimmäisyyksiin jonkun asian kanssa, hän tekee oletuksen et haluat mennä toiseen ääripäähän. Kuten tässä, kun yritetään toppuutella soittamasta poliisille, aletaan tivaamaan, että päätäkö pitäis silittää ja kehua. Siis joo, sitähän tässä haettiin, kun tokihan näiden kahden asian välillä ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Ritva ei varmaan koskaan oo kuullut “kultaisesta keskitiestä”
      Nimenomaan tämä pointti. Olisko Sirpa mitään, että ens kerralla kun näät ko. pojat jossain tai vaikka saat kiinni pahan teosta toistamiseen TAI ylipäätään kohtaat lasten huonoa käytöstä jossain, niin otat pojat puhutteluun tai vain huomautat siitä, että noin ei saa tehdä? Älä vaivaa poliisia mitättömillä asioilla ja ole syy siihen, ettei poliisi pääse ajoissa hoitamaan oikeita vaarantilanteita. Moni yhteydenotto poliisiin voitais paljon mieluummin selvittää keskenään, ei kaikki huono käytös vaadi poliisia joka kerta.

      Lainaa

    38. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Huoh: Mielestäni ihan aiheellinen huoli. Lastensuojeluilmoitukset ja lapset huostaanottoon. Kasvatuksessa on ongelma ja pahasti jos kavereita heitellään edes pilailumielessä elintarvikkeilla.
      Kato moro, Sirpa!

      Lainaa

    39. Tulos: +32 (32 ääntä)
      hebs: Haluan olla Ilpon kaveri.
      Oih, kiitti. Mäki sun :)

      Lainaa

    40. Tulos: -29 (43 ääntä)
      Mitä pahaa tuon nuorison käytöksessä muka oli? Itse ymmärtäisin asian niin, että kaverit lähtivät juuri kylästä, mutta unohtivat mukana olleet eväät ottaa mukaan. Ja näin ollen kaverit ylhäällä vippasivat jogurtin alas. Tätä tapahtuu ihan aikuistenkin piireissä, ei niitä kaikkia tavaroita tarvitse erikseen kiikuttaa portaita pitkin. Kestävämmät esineet voi heittää parvekkeelta alas, kunhan tsekataan, ettei juuri heittokohdassa ole ulkopuolisia ihmisiä, (ja heittotarkkuudesta riippuen valitaan suoja-alue) meillä ainakin lentelee eväiden lisäksi niin avaimet kuin lompakotkin, kaikki mikä ei mene rikki pienestä tällistä.

      Lainaa

    41. Kasvatuksen ABC 21.11.2017 17:24
      Tulos: +72 (74 ääntä)
      "Pitäisikö mielestäsi silittää päätä ja kehua hyväksi lapseksi." Lapsen käyttäytyessä huonosti, sinulla on aina tasan kaksi vaihtoehtoa: a) Silitä päätä ja kehu b) Soita kytät ja tee lastensuojeluilmoitus ja perkeleen nopeasti

      Lainaa

    42. Tulos: -10 (22 ääntä)
      Kattoppas ku silmät lukee mitä sattuu, näin unettoman yön ja pitkän työpäivän jälkeen. -.-' ei ollutkaan ihan parvekkeesta kyse! :D Noh, nyt ei sentään suurempaa vahinkoa sattunu, ja ulkona ollessa kannattaa muistaa, että päin näköä voi lennellä yllättäviä asioita, vaikkei nuorisoa olisikaan paikalla. ;)

      Lainaa

    43. Tulos: +48 (50 ääntä)
      Jos joku tekee jotain väärää (kuten tarinan pojat), niin tosiaan paras tapa saada muut mitätöimään asiaa, on liioitella sen vakavuutta. Jos joku vaikka rikkoo jonkun tuulilasin ja tämä alkaa julkisesti toivoa tekijälle kidutus- ja kuolemanrangaistusta, ketään ei kiinnosta tehty vääryys, vaan huomion vie uhrin ylidramaattisuus.

      Lainaa

    44. Tulos: -7 (15 ääntä)
      : Sirpa hei, lastensuojeluviranomaiset hoitaa ja suojelee lapsia, joita pahoinpidellään, ei ruokita, jne. Vaikka sinua ei heidän kiireensä ja resurssinsa kiinnosta, tällaiset turhat valitukset hidastaa heidän toimintaansa ihan kamalasti. Lapsia kuolee, koska viranomaiset hoitaa liian montaa tapausta kerralla! Jätä tällaiset valitukset ihan suosiolla sinne Facebookiin, teinit oppii kyllä.
      Olettaen toki, että ne huonosti käyttäytyvät teinit on Sirpan facebook kavereita. Tuskinpa tuokaan viesti ole jaettuna Sirpan kavereita pidemmälle.

      Lainaa

    45. Tulos: +21 (21 ääntä)
      hmm: Olettaen toki, että ne huonosti käyttäytyvät teinit on Sirpan facebook kavereita. Tuskinpa tuokaan viesti ole jaettuna Sirpan kavereita pidemmälle.
      Ei sillä väliä, näkevätkö ne samat teinit sitä vai ei. Lähinnä tarkoitin sitä, että saa Sirpa päästää vihastumisensa ulos jollain kanavalla, joka ei hidasta viranoimaisten toimia.

      Lainaa

    46. Tulos: +9 (9 ääntä)
      hmm: Olettaen toki, että ne huonosti käyttäytyvät teinit on Sirpan facebook kavereita. Tuskinpa tuokaan viesti ole jaettuna Sirpan kavereita pidemmälle.
      Tämä oli paikallisessa fb-ryhmässä.

      Lainaa

    47. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Käsi ylös kuka on lapsena kavereiden kanssa tehnyt jotain, josta on tullut joku tuntematon täti tai setä "valittamaan"? Nykypäivänä sanomisen sijaan purkaudutaan facessa, josta kyseiset lapset eivät välttämättä edes tule päivitystä näkemäänkään. Tähänkö ollaan tultu, että netti on aikamme häpeäpuu ja paheksuvat kommentit tomaatteja?

      Lainaa

    48. Tulos: -9 (21 ääntä)
      Miks mullaki tulee vaa mielee, et ne pojat heitti sen jugurttipullon tytöille tyyliin siks, että se pullo oli unohtunut niiltä tms? Toki ajattelematonta, sillä pullo voisi osua ohikulkijaan, mutta en nyt varsinaisesti nää mitään pahantekoa asiassa.

      Lainaa

    49. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Priorisointia Sirpa, Priorisointia. Ottaahan se päähän jos meinaa saada muovipullon päähänsä. Mutta oikeesti? Olisiko poliisilla ja lastensuojelulla jotain tärkeämpääkin tekemistä?

      Lainaa

    50. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Cilla: Käsi ylös kuka on lapsena kavereiden kanssa tehnyt jotain, josta on tullut joku tuntematon täti tai setä “valittamaan”? Nykypäivänä sanomisen sijaan purkaudutaan facessa, josta kyseiset lapset eivät välttämättä edes tule päivitystä näkemäänkään. Tähänkö ollaan tultu, että netti on aikamme häpeäpuu ja paheksuvat kommentit tomaatteja?
      Onneksi lapset eivät sentään valita somessa setien tekemisistä.

      Lainaa

    51. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Juotavajugurtti pullo

      Lainaa

    52. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Mitenkä mulla on semmonen fiilis, että Sirpa ei paikan päällä puuttunut asiaan mitenkään?

      Lainaa

    53. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Toivottavasti Sirpa ei vaan saa tästä ideoita, mutta lapseni luokkatoverin isä teki ilmoituksen koulun oppilashuoltoryhmälle, koska 12-vuotiaallani oli päällään MUSTA huppari.

      Lainaa

    54. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Veikkaan huumeiden yliannosläyttäjiö

      Lainaa

    55. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Arthur Brown: Lisätodisteita sille, että suomalaiset ovat maailman lapsivihamielisintä porukkaa.
      Yleistäminen on kivaa. Vai vielä lisätodisteita. Näytä niitä todisteita, linkkejä kiitos.Taidat vaan puhua paskaa,tuhkamuna.Tyypil ei liiku päässä mitään. Nuo teinit saisi heittää sua mololla päähän.

      Lainaa

    56. Jänteikäs peura 25.7.2021 13:05
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Samat hekottelijat inisevät muutaman vuoden päästä että miksi ei puututtu varhain, vaikka oli jo tiedossa että mihin tämä päättyy.

      Lainaa

    57. Kumea ylioppilas 13.5.2023 20:24
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Jänteikäs peura: Samat hekottelijat inisevät muutaman vuoden päästä että miksi ei puututtu varhain, vaikka oli jo tiedossa että mihin tämä päättyy.
      Kyllä. Uutisista saamme lukea, kuinka poikien pöksyt lököttävät entisestään, ja juotavajugurtti pullot vaihtuneet kiinteämpiin pikareihin! Toinen jopa tehnyt kokeiluja vanukkaan kanssa. Tulevaisuus näyttää synkältä jos laktoosi-intoleranssi puhkeaa.
      Tai sitten hölmöily rauhoittuu iän karttuessa ja porukasta tulee kunnollisia veronmaksajia jotka palkastaan kustantavat Sirpojen eläkkeet. Kukapa meistä ei olisi etenkin tuossa iässä tehnyt jotain jälkeenpäin ajateltuna älyvapaata!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, poliisit, nuoret, lastensuojelu, jogurtti