Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kaikki on köyhiltä pois

Mitä yhteistä on siilillä ja ihmisellä?
Kaikki on köyhiltä pois

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 56 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -32 (160 ääntä)
      Ööh... lievää ylireagointia havaittavissa kenties...?

      Lainaa

    2. Tulos: +439 (459 ääntä)
      Yks yhteiskunnan toivo taas heränny oikeessa asiayhteydessä.. Siiliraasu on sentään turvassa

      Lainaa

    3. Tulos: -420 (588 ääntä)
      No onhan tuolla Jannella kylläkin ihan hyvä pointti.

      Lainaa

    4. Tulos: +630 (636 ääntä)
      Miks aina pitää kirjottaa epäolennaisuuksia toisten julkaisuihin? Janne on hyvä ja tekee ihan oman aloituksen kodittomista, ei ole siilien vika se.

      Lainaa

    5. Tulos: +475 (517 ääntä)
      Psykopaatit rääkkäävät ihan tutkitusti lapsena eläimiä, joten nimenomaan sitä nuo 15-vuotiaat ovat. Tosin se ei ole yhteiskunnan vika.

      Lainaa

    6. Tulos: +193 (207 ääntä)
      Joonari: Ööh… lievää ylireagointia havaittavissa kenties…?
      Jannelta ainakin

      Lainaa

    7. King Arthur 30.1.2018 2:30
      Tulos: +199 (217 ääntä)
      Ahneet siilit stna.

      Lainaa

    8. Tulos: -314 (356 ääntä)
      Mikä ihmisiä vaivaa. Janne on ihan oikeassa, mutta mitä se hyödyttää avautua tuolla. Mielestäni kyllä olisi pitänyt vaan lopettaa siili parka, tuskin enää luontoon enää pääsee, vaan elää muutaman kuukauden häkissä, ja sitten hävitetään :/.

      Lainaa

    9. King Arthur 30.1.2018 3:22
      Tulos: +361 (365 ääntä)
      Jussi: Mikä ihmisiä vaivaa. Janne on ihan oikeassa, mutta mitä se hyödyttää avautua tuolla. Mielestäni kyllä olisi pitänyt vaan lopettaa siili parka, tuskin enää luontoon enää pääsee, vaan elää muutaman kuukauden häkissä, ja sitten hävitetään :/.
      Risto-siililtä lähti pala kuonoa ja hammas katkesi. Se operoitiin ja pääsee hoidon jälkeen takaisin luontoon.

      Lainaa

    10. Tulos: -120 (182 ääntä)
      Janne puhuu asiaa mutta väärässä paikassa.

      Lainaa

    11. Tulos: +303 (321 ääntä)
      Jannelta yhtä osuvaa kommentointia kuin se, että vanhemmat patistaa lasta syömään ruokansa koska Afrikan lapsilla ei ole ruokaa.

      Lainaa

    12. Tulos: +160 (194 ääntä)
      nää jannet ja petrit taitaa kuulua samaan sarjaan miesten kanssa joiden mielestä koirallista naista ei voi tapailla koska koira vie liikaa huomiota heiltä.

      Lainaa

    13. Tulos: -58 (156 ääntä)
      Rike: Psykopaatit rääkkäävät ihan tutkitusti lapsena eläimiä, joten nimenomaan sitä nuo 15-vuotiaat ovat. Tosin se ei ole yhteiskunnan vika.
      Eläimiä rääkkäävistä lapsista vain jotkut harvat ovat ”psykopaatteja” (tuota määritelmää ei enää ole, vaan puhutaan epäsosiaalisen persoonan määritelmästä). Psykiatria, jos mikä, ei ole mutkien vetämistä suoriksi.

      Lainaa

    14. Tulos: +249 (261 ääntä)
      Se on kyllä yksi muuttamaton luonnonlaki että niinkuin aurinko laskee länteen, on joka uutisen kommenttiosiossa joku Janne ulisemasaa että "miksi tästä kirjoitetaan, miksi ette välitä eläkeläisistä/lapsista/köyhistä/insert taho x jonka puolesta en itse ole muuta tehnyt kuin huudellut somessa että yhteiskunta ei välitä! Hävetkää!". Ei ole aihetta jota nämä Jannet eivät saisi väännettyä jollain aasinsillalla "oikeisiin ongelmiin" joista heidän mieliestään ainoastaan voi uutisoida.

      Lainaa

    15. Määpää 30.1.2018 6:33
      Tulos: +333 (347 ääntä)
      Mä teen töitä eläinsuojelussa. Kaikille huutelijoille tiedoksi, että minulla ei ole mitään velvollisuutta mennä mihinkään toiseen hyväntekeväisyys työhön sen sijaan. Voin mennä vaikka sohvalle piereskelemään ja valittamaan nettiin, että muut tekevät väärin, kuten te teette. Yleensä käy kuten tässä, kun kysyy, mitä he itse tekevät ihmisten eteen, ei vastausta tule. Eläinsuojelutyötä tekevien pitäisi mennä huolehtimaan ihmisistä sen sijaan, mutta heidän itsensä ei tarvitse. Minä valitsen itse mitä teen. Teen eläinsuojelua tai en tee mitään. Tosin mulla on läheinen vammainen, jota autan lisäksi. Mutta jos joku tekee vapaaehtoistyötä, mikä jotain toista ei miellytä, niin ei kellään ole mitään velvollisuutta käskeä toista tekemään jotain muuta sen sijaan eikä meillä vapaaehtoistyöntekijöillä ole velvollisuutta tehdä jotain muuta. Se on vapaaehtoistyötä, ei yhdyskuntapalvelua.

      Lainaa

    16. kuritushuoneenvartija 30.1.2018 7:18
      Tulos: +127 (145 ääntä)
      Haluan potkaista Jannea. Kaikkien siilien, ja kodittomien, puolesta.

      Lainaa

    17. Tulos: -33 (109 ääntä)
      Lyön 20 mustikasta vetoa, että Janne kuuluu Facessa joko RASMUS-ryhmään tai Rajat kiinni-ryhmään. Muualta ei enää tänä päivänä yhtä tolloja löydä.

      Lainaa

    18. Tulos: +33 (167 ääntä)
      Faktahan on, että suomessa jokainen koditon on koditon omasta tahdosta. (Siellä Helsingissä ei ole pakko asua, vakuus ja muutto hoituu kyllä yhden luukun taktiikalla) Sen verran hyvä sosiaaliturva täällä on. Ennen kodin menettämistäkin autetaan suht monta kertaa, jos apua vaan haluaa. Ja jos ei halua, turha valittaa. Eläin taas ei ole mitään omia valintoja tehnyt rääkkäyksen eteen. En ees tiiä miksi mietin tätä, koska ei noita asioita voi edes verrata keskenään..

      Lainaa

    19. Tulos: +48 (96 ääntä)
      Jjk: ...suomessa jokainen koditon on koditon omasta tahdosta. Vakuus ja muutto hoituu kyllä yhden luukun taktiikalla. Ennen kodin menettämistäkin autetaan monta kertaa, jos apua vaan haluaa.
      Oletko itse ollut asunnoton? Kaikki johtuu aina asunnottoman laiskuudesta vain, vuokrarahat on ryypätty, vaikka ne on tarjottimella tuotu ilkeän asunnottoman nokan eteen, niinkö? Et ole ilmeisesti koskaan kuullut avioerosta. Silloin toinen saa lähteä yhteisestä kodista ja voi joutua asunnottomaksi. Samoin kotoaanmuuttava nuori on helposti asunnoton, jos hänellä on välinpitämättömät vanhemmat.

      Lainaa

    20. Tulos: +68 (74 ääntä)
      Jjk: Faktahan on, että suomessa jokainen koditon on koditon omasta tahdosta. (Siellä Helsingissä ei ole pakko asua, vakuus ja muutto hoituu kyllä yhden luukun taktiikalla) Sen verran hyvä sosiaaliturva täällä on. Ennen kodin menettämistäkin autetaan suht monta kertaa, jos apua vaan haluaa. Ja jos ei halua, turha valittaa. Eläin taas ei ole mitään omia valintoja tehnyt rääkkäyksen eteen. En ees tiiä miksi mietin tätä, koska ei noita asioita voi edes verrata keskenään..
      Väliaikaisesti koditon voi helposti olla myös tahtomattaan, vaikka hakisi asuntoja koko suomen laajuudella. Mutta siitä olen samaa mieltä että niitä helsingin / ylipäänsä pk -seudun asuntojonoja on turha jäädä vuosiksi ulisemaan jos vaihtoehdot ovat asua vuosia steissillä tai sitten jossain Pihtiputaalla lähiöyksiössä. Jälkimmäinenkään vaihtoehto ei ehkä ensin paljon stadilaista naurata mutta...

      Lainaa

    21. Seppo Saviniemi 30.1.2018 8:39
      Tulos: +55 (77 ääntä)
      Jepjoo: Jannelta yhtä osuvaa kommentointia kuin se, että vanhemmat patistaa lasta syömään ruokansa koska Afrikan lapsilla ei ole ruokaa.
      Itse ymmärsin tämän takana olevan logiikan niin, että toisilla ei ole edes sitä vähääkään ja toiset jättävät ruokansa syömättä. Toisin sanoen, ei olla kiitollisia siitä mitä itsellä on vaan otetaan se itsestäänselvyytenä. No, eipä se silti niitä Afrikan lapsia auta.

      Lainaa

    22. Tulos: +122 (128 ääntä)
      Jussi: Mikä ihmisiä vaivaa. Janne on ihan oikeassa, mutta mitä se hyödyttää avautua tuolla. Mielestäni kyllä olisi pitänyt vaan lopettaa siili parka, tuskin enää luontoon enää pääsee, vaan elää muutaman kuukauden häkissä, ja sitten hävitetään :/.
      Vois lopettaa kaikki ihmisetkin joita on vedetty turpaan ettei niiden tarvii kärsiä.

      Lainaa

    23. Tulos: +15 (53 ääntä)
      Rike: Psykopaatit rääkkäävät ihan tutkitusti lapsena eläimiä, joten nimenomaan sitä nuo 15-vuotiaat ovat. Tosin se ei ole yhteiskunnan vika.
      Siis se että löytyy korrelaatio ei kyllä vielä tarkoita mitään yks yhteen seuraussuhdetta...

      Lainaa

    24. Tulos: -47 (59 ääntä)
      Ahdistavaa miten kukaan ei kommentoissa puuttunut siihen, että Eero kutsui kodittomia psykopaateiksi. Täysin asiatonta ja stigmatisoivaa.

      Lainaa

    25. Tulos: +92 (94 ääntä)
      V: Ahdistavaa miten kukaan ei kommentoissa puuttunut siihen, että Eero kutsui kodittomia psykopaateiksi. Täysin asiatonta ja stigmatisoivaa.
      Ei Eero kutsu kodittomia psykopaateiksi, vaan eläinrääkkääjänuoria. Vai oliko tämä trolli?

      Lainaa

    26. It's a deal 30.1.2018 10:12
      Tulos: +173 (181 ääntä)
      "Siileille kyllä maksetaan ilmainen hoito ja hammaslääkäri, prkl! Tulevat tänne loisimaan, vaikkeivat puhu edes suomea."

      Lainaa

    27. Tulos: +45 (51 ääntä)
      V: Ahdistavaa miten kukaan ei kommentoissa puuttunut siihen, että Eero kutsui kodittomia psykopaateiksi. Täysin asiatonta ja stigmatisoivaa.
      Taisi kyllä ihan puhua niistä siilin potkijoista eikä kodittomista.

      Lainaa

    28. Tulos: +84 (96 ääntä)
      Jöö: No onhan tuolla Jannella kylläkin ihan hyvä pointti.
      Ei ole.

      Lainaa

    29. Kirjautuminen epäonnistui 30.1.2018 10:42
      Tulos: +114 (132 ääntä)
      niimpä: Lyön 20 mustikasta vetoa, että Janne kuuluu Facessa joko RASMUS-ryhmään tai Rajat kiinni-ryhmään. Muualta ei enää tänä päivänä yhtä tolloja löydä.
      Ja näin päästiin siilistä ja kodittomista maahanmuuttokeskusteluun. Mitenhän tähän saisi vielä ympättyä rokotesalaliiton ja miehet-naiset-vastakkainasettelun? P.S. Olen muuten vegaani

      Lainaa

    30. Tulos: +159 (163 ääntä)
      "Onpas tänään kylmä päivä" "EI SAA VALITTAA KYLMÄSTÄ! Ilmastonmuutos on tapahtuva asia ja sä valitat yhdestä kylmästä päivästä HALOOOOOO!!!" "Tekee taas tiukkaa budjetissa. Hädin tuskin on varaa maksaa vuokraa." "EI SAA VALITTAA! On kuitenkkin olemassa kodittomia ja oikeesti köyhiä, joilla ei ole edes varaa ruokaan! HERÄÄ!!!" "Katkaisin käteni" "EI SAA VALITTAA! Ihmisiä kuitenkin kuolee onnettomuuksissa joka päivä! Etkö sä yhtään ajattele muita ihmisiä!"

      Lainaa

    31. Tulos: -21 (41 ääntä)
      Jussi: Mikä ihmisiä vaivaa. Janne on ihan oikeassa, mutta mitä se hyödyttää avautua tuolla. Mielestäni kyllä olisi pitänyt vaan lopettaa siili parka, tuskin enää luontoon enää pääsee, vaan elää muutaman kuukauden häkissä, ja sitten hävitetään :/.
      Jussi lopeta ite ittes

      Lainaa

    32. Tulos: -26 (78 ääntä)
      Kirjautuminen epäonnistui: näin päästiin siilistä ja kodittomista maahanmuuttokeskusteluun. Mitenhän tähän saisi vielä ympättyä rokotesalaliiton ja miehet-naiset-vastakkainasettelun?
      Helposti. Pojat potkivat siiliä, koska vain pojat ja miehet syyllistyvät eläinrääkkäykseen. Naiset eivät rääkkää eläimiä. Johtuu siitä, että naisilla on aivot - miehillä vain aivo.

      Lainaa

    33. Tulos: +30 (52 ääntä)
      Ruma Elsa: Helposti. Pojat potkivat siiliä, koska vain pojat ja miehet syyllistyvät eläinrääkkäykseen. Naiset eivät rääkkää eläimiä.
      Pikkupojat ovat kyllä inhottavia otuksia: rikkovat kaiken, potkivat ja ampuvat kaikkea liikkuvaa ja repivät pikkulinnutkin puista. Pikkutytötkin ovat todella rasittavia, mutta etenkin pikkupojat - karmeita hirviöitä.

      Lainaa

    34. Tulos: +82 (94 ääntä)
      Banaani: Väliaikaisesti koditon voi helposti olla myös tahtomattaan, vaikka hakisi asuntoja koko suomen laajuudella. Mutta siitä olen samaa mieltä että niitä helsingin / ylipäänsä pk -seudun asuntojonoja on turha jäädä vuosiksi ulisemaan jos vaihtoehdot ovat asua vuosia steissillä tai sitten jossain Pihtiputaalla lähiöyksiössä. Jälkimmäinenkään vaihtoehto ei ehkä ensin paljon stadilaista naurata mutta…
      Kodittomaksi pääsee vaikkapa siten että on alaikäinen opiskelija vieraalla paikkakunnalla, vuokraisäntä tulee sisään omilla avaimillaan keskellä yötä ja yrittää raiskata, ja sitä potkii, puree, onneksi onnistuneesti, sulloo tavarat laukkuunsa niin nopeasti kuin ikinä voi ja ilmaantuu kaverin luokse kello kolme yöllä koska ei uskalla mennä kotiin. Hyvä että ystävät olivat sympaattisia ja katua ei tarvinnut katsoa, mutta kyllä sohviinkin leipääntyy. Sain sen miehen oikeuteen mutten sellaisessa ajassa että siitä olisi ollut uuden huoneen maksamisessa hyötyä.

      Lainaa

    35. Tulos: +33 (39 ääntä)
      were: nää jannet ja petrit taitaa kuulua samaan sarjaan miesten kanssa joiden mielestä koirallista naista ei voi tapailla koska koira vie liikaa huomiota heiltä.
      Sekä paikan sohvalta ja ravintoketjusta.

      Lainaa

    36. Tulos: +40 (44 ääntä)
      Siilistä huolehtiminen on pois ihmisten huolenpidosta, kyä se näin o!

      Lainaa

    37. yli opisto hörhö 30.1.2018 13:52
      Tulos: +26 (48 ääntä)
      Jjk: Faktahan on, että suomessa jokainen koditon on koditon omasta tahdosta. (Siellä Helsingissä ei ole pakko asua, vakuus ja muutto hoituu kyllä yhden luukun taktiikalla) Sen verran hyvä sosiaaliturva täällä on. Ennen kodin menettämistäkin autetaan suht monta kertaa, jos apua vaan haluaa. Ja jos ei halua, turha valittaa. Eläin taas ei ole mitään omia valintoja tehnyt rääkkäyksen eteen. En ees tiiä miksi mietin tätä, koska ei noita asioita voi edes verrata keskenään..
      Niin, paitsi että jos muutat työttömänä toiselle paikkakunnalle niin paikkakunnan omat vuokrafirmat eivät vuokraa sinulle asuntoa. Veli muutti aikoinaan muualle ja se jäi käytännössä kodittomaksi. Joutui "asumaan" kaverinsa luona kolme-neljä kuukautta ennen kuin pääsi työkkärin kautta duuniin, ja sitten menikin alle viikko niin "yhtäkkiä" löytyi asuntokin. Yksityisistä nyt ei varmasti tarvitse puhuakaan. Ensin pitäisi saada se työpaikka tai koulupaikka ja sitten vasta hakea asuntoa, mutta jos elät kadulla niin kuka sut palkkaa ja miten sä edes haet sitä työtä jostain satojen kilometrien päästä?

      Lainaa

    38. Tulos: +79 (83 ääntä)
      Jos nyt oikein ymmärsin, niin Janne olisi ilmeisesti halunnut että kodittomia hoitavat nimen omaan eläinlääkärit?

      Lainaa

    39. dazedconfused 30.1.2018 17:23
      Tulos: +17 (31 ääntä)
      Janne ymmärtää vain asunnottomien pirinistien asioiden ajamista. Kun on itse siinä tilassa, ei näe mitään muihin ihmisiin tai eläimiin liittyviä ongelmia.

      Lainaa

    40. Tulos: +79 (81 ääntä)
      Niin kuulkaas, seuraavan kerran kun näette jossain kituvan eläimen niin jättäkää siihen, koska onhan sentään olemassa yksinäisiä mummoja ja kodittomia. Niin on maailmaa taas parannettu.

      Lainaa

    41. Päivän oppitunti 30.1.2018 17:48
      Tulos: +80 (82 ääntä)
      Mitä tästä opimme? Jos sinulla on ylimääräistä kissanruokaa, älä anna sitä siilille, vaan syötä sillä kulman kodittomat.

      Lainaa

    42. Tulos: +66 (68 ääntä)
      Ei luoja mikä logiikka taas. "On köyhiä ja asunnottomia, ei mistään muusta saa uutisoida!" Ja itse asiassa eläinrääkkäys, mitä siilin potkiminen on, voi todellakin olla viite vakavammista ongelmista tulevaisuudessa. Että kyllä siihen pitää puuttua, mielellään aika äkkiä, eikä vasta sitten kun on potkittu ihmistä.

      Lainaa

    43. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Joka asiaan saadaan kyllä vedettyä kodittomat, leipäjonot ja maahanmuuttajat.

      Lainaa

    44. Tulos: +31 (37 ääntä)
      Joo: Kodittomaksi pääsee vaikkapa siten että on alaikäinen opiskelija vieraalla paikkakunnalla, vuokraisäntä tulee sisään omilla avaimillaan keskellä yötä ja yrittää raiskata, ja sitä potkii, puree, onneksi onnistuneesti, sulloo tavarat laukkuunsa niin nopeasti kuin ikinä voi ja ilmaantuu kaverin luokse kello kolme yöllä koska ei uskalla mennä kotiin. Hyvä että ystävät olivat sympaattisia ja katua ei tarvinnut katsoa, mutta kyllä sohviinkin leipääntyy. Sain sen miehen oikeuteen mutten sellaisessa ajassa että siitä olisi ollut uuden huoneen maksamisessa hyötyä.
      Tai nyt on yhdellä lähipiiriin kuuluvalla tilanne, että piti päästä opiskelija-asuntoon, mutta iso putkiremppa, jossa sanottu, ettei asunnoissa saa asua, tulikin 1.5 kk etuajassa ja pakko löytää asunto jostain. Jos ei muu auta, kamat varastoon ja puolitoistakuukautta punkkaa mistä tilaa löytää ja koettaa käydä sukulaisten luona viikonloppuisin. Tuon rempan takisa samalla alueella on nyt kova kysyntä asunnoista ja opiskelijalla ei ole varaa maksaa jotain tonnia Forenomin asunnoista, eikä mullakaan ole kovin paljon mahdollisuutta tukea. Vähän ehkä.

      Lainaa

    45. Tulos: +32 (34 ääntä)
      Oikeasti avuliaat hyväntekijäsielut tekevät hyvää aika lailla työtä karsastamatta. Kun olen jutellut hyväntekeväisyyteen osallistuneille, ovat he aina olleet useammassa jutussa mukana oman sijainnin, ajankohdan ym. mukaan. Moni on auttanut sekä ihmistä että muuta eläintä. Eivätkä ota puheeksi, ellei kysy. Kun puheeksi tulee, he osaavat usein luetella lukuisia paikallisia vapaaehtoistyöpaikkoja. Jos halua ja kykyä on, voi olla apuna siellä minne itse haluaa ja pääsee. Jos haluaa auttaa, ei tuppaa uumoilemaan, ryhtyäkö auttamaan vaikka jotain "objektiivisempaa" tai "suurempaakin" hätää löytyisi. Jannen kaltaiset "oikeasta hädästä" muistuttelijat eivät ikinä omaa samanlaista armeliaisuuta eivätkä oikeasti osallistu. Huutelevat vaan kateuttaan tai omasta toimettomuudesta puhkeavaa pahaa oloaan oman kodin mukavuuksien luota. Toisaalta ymmärrän vähän, itsekin kun hiukan kadehdin.

      Lainaa

    46. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Tinka: Ei luoja mikä logiikka taas. “On köyhiä ja asunnottomia, ei mistään muusta saa uutisoida!”
      Käytetty logiikka on, että asiasta ei kannata puhua, koska on olemassa tärkeämpiäkin asioita. Se menee näin: Järjestetään kaikki mahdolliset asiat tärkeysjärjestykseen. Siis 1) Maailman tärkein asia 2) Maailman toiseksi tärkein asia 3) Maailman kolmanneksi tärkein asia ... Sitten rauhassa keskustellaan asia 1) loppuun saakka, koska mitään tärkeämpää ei ole olemassa. Kun asiaan 1) on löydetty ratkaisu, ryhdytään siinä toimenpiteisiin ja voidaan siirtyä keskustelemaan asiasta 2), jne. Logiikasta on helposti löydettävissä käytännön ongelmia

      Lainaa

    47. Tulos: +26 (34 ääntä)
      Psykopaatit aloittavat ensin pienillä eläimillä ja siirtyvät ajan mittaa ihmisiin. Kannattaa seurata mitä se oma pikku Jani-Petteri puuhailee.

      Lainaa

    48. Tulos: -36 (44 ääntä)
      Yhteiskunnan vika, että nistit päätyivät huumeisiin. Jes oikein arvattu, vasemmistolainenhan se siellä itkee!

      Lainaa

    49. Tulos: +48 (54 ääntä)
      King Arthur: Ahneet siilit stna.
      Siilit tulee ja vie meidän työt ja naiset

      Lainaa

    50. Tulos: +9 (25 ääntä)
      Banaani: Eläimiä rääkkäävistä lapsista vain jotkut harvat ovat ”psykopaatteja” (tuota määritelmää ei enää ole, vaan puhutaan epäsosiaalisen persoonan määritelmästä). Psykiatria, jos mikä, ei ole mutkien vetämistä suoriksi.
      Psykologit ovat kanssasi ihan eri mieltä.

      Lainaa

    51. Tulos: -34 (42 ääntä)
      It’s a deal: “Siileille kyllä maksetaan ilmainen hoito ja hammaslääkäri, prkl! Tulevat tänne loisimaan, vaikkeivat puhu edes suomea.”
      Nyt olet erehtynyt, se maksetaan Suomessa laittomasti oleville suomalaisten kustannuksella. Nekin rahat voisi laittaa mieluummin hylättyjen ja rääkättyjen (kuten tämä siili) eläinten hoitamiseen.

      Lainaa

    52. Tulos: +64 (68 ääntä)
      Kun tein vapaaehtoistyötä pakolaisten parissa, jotkut tulivat valittamaan, että hyysään ’matuja’ ja miksi en auta suomalaisia vähäosaisia. Menivät aika hiljaiseksi kun kertoin tekeväni vapaaehtoistyötä myös kodittomien yömajalla ja kysyin, mitä he itse tekevät.

      Lainaa

    53. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Hihi: Oikeasti avuliaat hyväntekijäsielut tekevät hyvää aika lailla työtä karsastamatta. Kun olen jutellut hyväntekeväisyyteen osallistuneille, ovat he aina olleet useammassa jutussa mukana oman sijainnin, ajankohdan ym. mukaan. Moni on auttanut sekä ihmistä että muuta eläintä. Eivätkä ota puheeksi, ellei kysy. Kun puheeksi tulee, he osaavat usein luetella lukuisia paikallisia vapaaehtoistyöpaikkoja. Jos halua ja kykyä on, voi olla apuna siellä minne itse haluaa ja pääsee. Jos haluaa auttaa, ei tuppaa uumoilemaan, ryhtyäkö auttamaan vaikka jotain “objektiivisempaa” tai “suurempaakin” hätää löytyisi. Jannen kaltaiset “oikeasta hädästä” muistuttelijat eivät ikinä omaa samanlaista armeliaisuuta eivätkä oikeasti osallistu. Huutelevat vaan kateuttaan tai omasta toimettomuudesta puhkeavaa pahaa oloaan oman kodin mukavuuksien luota. Toisaalta ymmärrän vähän, itsekin kun hiukan kadehdin.
      Totta! Ei se empatia ole ehtyvä luonnonvara, ja ne joilla sitä on muillekin jakaa eivät kyllä valitse että autanpas nyt eläimiä ainoastaan. Kyllä siitä riittää ihan kaikille, siileille ja kodittomille yhtäläillä.

      Lainaa

    54. IHaveSeenThings 1.2.2018 2:58
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Kodittomat ihmiset ovat kovin huonossa asemassa ja se on ikävää. Useimmiten (huom; ei aina) he ovat osasyyllisiä omaan tilanteeseensa. Villieläimet tekevät parhaansa selvitäkseen elämässä ja usein heidän elämänsä loppuu liian aikaisin koska ihmiset. Joidenkin ihmisten (varsinkin "rakkaiden ja viattomien" pikkupoikien) päässä ei ole mitään muuta kuin toisille kipua aiheuttamisen kautta saatu itsetunto. Tämäkin on enemmän alitajuntainen prosessi, että toisten alistamisesta saa itselleen paremman olon. Se että pojat ovat psykopaattisia ja näyttävät sen parhaiten muiden eläinten kautta, ei millään tavalla liity ihmis-kodittomiin. Se kyllä liittyy siihen, että noista pikku kullannupuista tulee kodittomia jossain vaiheessa kun tuota rataa jatkavat.

      Lainaa

    55. Tulos: -13 (19 ääntä)
      Rike: Psykopaatit rääkkäävät ihan tutkitusti lapsena eläimiä, joten nimenomaan sitä nuo 15-vuotiaat ovat. Tosin se ei ole yhteiskunnan vika.
      Rääkkää niitä muutki.

      Lainaa

    56. Selvä timantti 25.9.2020 7:07
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Jjk: Faktahan on, että suomessa jokainen koditon on koditon omasta tahdosta. (Siellä Helsingissä ei ole pakko asua, vakuus ja muutto hoituu kyllä yhden luukun taktiikalla) Sen verran hyvä sosiaaliturva täällä on. Ennen kodin menettämistäkin autetaan suht monta kertaa, jos apua vaan haluaa. Ja jos ei [...]
      Mistä tietää että kyseessä on todennäköisesti täysin kujalla olevaa mutuilua? Siitä kun kommentti alkaa "Faktahan on..."

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: koditon, köyhyys, kodittomat, avustus, apu, siili, pahoinpitely