Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Cannaco se siellä huutelee?

Vanha tuttavamme Canna avaa jälleen canaisen arkkunsa.
Taustatietoja: Keskustelun Sannah/Sanna/Canna on tullut tutuksi julkaisuista Maailmankansalainen, Cannan paluu ja Sekalaisia, osa 188. Cannaco se siellä huutelee?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 147 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. kardemumma 22.2.2018 0:40
      Tulos: +1028 (1098 ääntä)
      En kestä tätä valkoroskaa :DDD

      Lainaa

    2. Tulos: +1317 (1323 ääntä)
      Sanada! En cestä :D

      Lainaa

    3. Tulos: +431 (461 ääntä)
      Oi Sannah, sinua on ikävöity!

      Lainaa

    4. Tulos: +921 (927 ääntä)
      Mun puolesta Canna vois ihan mielellään anoa Kanadan kansallisuutta. Olisi yksi hävettävä suomalainen vähemmän.

      Lainaa

    5. Tulos: +673 (675 ääntä)
      Cannalla on kyllä ihailtava määrä sisua tuhlattavaksi vänkäämiseen Suomen ja suomalaisten nimien junttiudesta, itse olisin saattanut neljässä vuodessa jo myöntää olleeni väärässä.

      Lainaa

    6. King Arthur 22.2.2018 0:59
      Tulos: +698 (716 ääntä)
      Ahhh feissarimokien Hall of Fame hahmo! Pitäisi kehitellä jokin palkinto. "The Feissarimocailija". Tosin Canadassa se äännettäisiin 'mosailija'.

      Lainaa

    7. Möttönen 22.2.2018 1:05
      Tulos: +651 (653 ääntä)
      Vai että oikein haspidl :D

      Lainaa

    8. Tulos: +257 (263 ääntä)
      Canna alkaa olla jo kulttihahmo. Saiskohan tästä jotain tarinan tai sketsin aihetta jo?

      Lainaa

    9. Tulos: +301 (307 ääntä)
      Pienet on hällä elämän huolet, jos kanssasuomalaisten hieman väärin lausutut sanat noin paljon hävettää ja vituttaa. Onneksi hän ocaa certoa cuinca asian laita on oiceasti!

      Lainaa

    10. Tulos: +474 (474 ääntä)
      Kanna pilaa kyllä oikeiden sanadalaisten maineen.

      Lainaa

    11. Tulos: +318 (318 ääntä)
      Onneksi "Sänä" ei ole itse yhtään juntti.

      Lainaa

    12. King Arthur 22.2.2018 1:28
      Tulos: +320 (322 ääntä)
      Möttönen: Vai että oikein haspidl
      Tuli nimimerkistäsi mieleen että toivottavasti "Sannahin" sukunimi on mallia Möttönen. :D

      Lainaa

    13. Tulos: +141 (145 ääntä)
      Mitä tähän citten canoisi?

      Lainaa

    14. KaroliinaCZ 22.2.2018 1:33
      Tulos: -76 (146 ääntä)
      Sain syövän.

      Lainaa

    15. Tulos: +306 (308 ääntä)
      Mitenköhän Kannahin mielestä sitten esimerkiksi cannabis lausutaan...

      Lainaa

    16. Tulos: +418 (420 ääntä)
      Haluaisin olla paikalla, kun Canna suomiaksentillaan esittelee itsensä kanadalaiseksi XD

      Lainaa

    17. Tulos: +313 (329 ääntä)
      Kysyin australialaisilta kämppiksiltäni miten Canna lausutaan. Kanna (that's how cannabis is pronounced) Asia loppuunkäsitelty Sannah.

      Lainaa

    18. Tulos: -104 (168 ääntä)
      Oon nyt nämä kaikki Sannan mokat käynyt läpi ja uskon että trollaa. Alkuperäisessä mokassa saattui olla ripaus totuutta, eli siinä että hänen omasta mielestään kansainvälisemmät nimet kuulostavat paremmalta, mutta suuri osa kommenteista kuulostaa sellaiselta ylilyönniltä että veikkaan että hän vain jatkaa läppää kun huomaa että monet triggeröityy noista jutuista. Saatan olla väärässä, jotkut Sannan sanavalinnat vain kuulostavat siltä ettei ole tosissaan. Joku hänet oikeasti tunteva voisi kertoa että onko hän oikeasti käynyt virallisesti vaihtamassa nimensä vai jatkaako vain läppää?

      Lainaa

    19. Tulos: +47 (73 ääntä)
      Pahemman laatuinen persoonallisuushäiriö.

      Lainaa

    20. Tulos: +175 (179 ääntä)
      Tässä huomataan hyvin että vaikka ikää on tullut 4 vuotta lisää ja on jo 22 vuotta niin silti on jääty sinne alle 18 vuotiaan tasolle.

      Lainaa

    21. Tulos: +261 (265 ääntä)
      Oi Canna on palannut! Ihanaa! Hän on jo ledzendäri

      Lainaa

    22. Tulos: +220 (222 ääntä)
      Voin kuvitella mitä myötähäpeää Sanadalaiset tuntevat kuunnellessaan Cannan kertovan (oletettavasti rallienglannilla) olevansa Kanadasta. :D Huudahdin myös äsken ääneen "jes"

      Lainaa

    23. Tulos: +106 (114 ääntä)
      Kommentti lähti liian aikaisin - huudahdin siis ääneen huomatessani Cannan palanneen, sillä tiesin että tän on oltava hyvä.

      Lainaa

    24. elämäässäkoulu 22.2.2018 5:30
      Tulos: +212 (216 ääntä)
      Canna! Cuocicci ihmiseni

      Lainaa

    25. Tulos: +126 (134 ääntä)
      Niin no, eihän kaikki kanadalaiset englantia äidinkielenään puhukaan, että mitäs sitä kansalaisuutta kyseenalaistamaankaan. :---D Oon kyllä aika varma, että tässä ei ole natiivitason puhuja. Ja junttiutta on paljon pahemmanlaistakin kuin väärin ääntäminen.

      Lainaa

    26. Tulos: +206 (208 ääntä)
      Cannada: ledzendäri
      Muistathan sitten lausuessasi painottaa sanan alkutavua (LED-zen-dä-ri), ettei meidän muiden tarvitse tuntea myötähäpeää ja valehdella kansalaisuuttamme?

      Lainaa

    27. Tulos: +157 (157 ääntä)
      Millä perusteella tämä tyyppi kuvittelee olevansa parempi ihminen kuin muut suomalaiset? Joku on juntti, hän itse on ylimielinen kakara. Ihmisyyspisteitä ei hänelle heru.

      Lainaa

    28. Tulos: +98 (102 ääntä)
      Ja tiedoksi Kannalle että päin se on Kanada. Kielten sotkeminen keskenään senkun jatkuuuu..

      Lainaa

    29. Tulos: +28 (32 ääntä)
      TÄÄLLÄ päin myöskin siis...

      Lainaa

    30. Tulos: +41 (61 ääntä)
      Joku ei ole kyl takonu kannan päähä tarpeeks järkeä.. En voi käsittää miten tällainen typerä penikka jaksaa jauhaa tästä naurettavasta asiasta ja väittää että kaikki muut nolaa sen. Jonku pitää ihan oikeasti tukistaa tätä yksilöä

      Lainaa

    31. Tulos: +179 (179 ääntä)
      ”Tunnustaisitko ite murhan?” Noo... joc olicin cellaicen tehnyt ja ce olici aucottomacti todictettavicca niin cyllä cai. Taitaa Sanadan kansalaisuus jäädä vielä toistaiseksi vähintään kielikokeesta roikkumaan.

      Lainaa

    32. mietiskelijä 22.2.2018 7:17
      Tulos: +104 (106 ääntä)
      Legenda on palannut! Olisi hauska tietää, miltä kyseinen tyyppi näyttää...

      Lainaa

    33. Tulos: +114 (122 ääntä)
      Nauran tälle ja polttelen sannabista.

      Lainaa

    34. Tulos: +227 (235 ääntä)
      Cannan lausumisoppi: Catch = sätsh Cancer = sänsör Chlamydia = slamiidia Curious = syyrios Curse = sörs Captain = säptöön Coeliac = siilias Capacity = säpääsiti Classic = slässis Consciense = sonssös

      Lainaa

    35. Travelleri 22.2.2018 7:48
      Tulos: +99 (99 ääntä)
      "Wifi on waifai, hospital lausutaan haspidl, ja hotel on ho-TELL". Okei?? Onkohan Sanna/Canna/Sannah jotakin sukua Madventuresista tutulle HC-trävelleri Cocolle? Ainakin sanojen lausumisessa on samoja piirteiä. Ei voi muuta kuin nauraa ja hävetä silmät päästä samaan aikaan.

      Lainaa

    36. Tulos: -58 (138 ääntä)
      juuh: Pienet on hällä elämän huolet, jos kanssasuomalaisten hieman väärin lausutut sanat noin paljon hävettää ja vituttaa. Onneksi hän ocaa certoa cuinca asian laita on oiceasti!
      Toivoisin, että tämä virheellinen käsitys voisi jo hävitä maan päältä, että pikkujutuista murehtivilla ihmisillä ei mukamas olisi oikeita ongelmia. En väitä, että kaikilla pikkujuttujenmurehtijoilla olisi elämässän jotain suurta tragediaa, mutta monilla ihmisillä se kuitenkin menee juuri niin päin, että kun jotain on OIKEASTI pielessä, niin silloin pienetkin ärsytyksenaiheet paisuvat aivan hirvittävän suuriin mittakaavoihin. Minustakin Cannan/Sannahin jutut olivat hauskoja silloin joskus, mutta nyt kun hän jatkaa tätä samaa kuviota vielä vuonna 2018, niin minua ei ainakaan jaksa enää naurattaa. En tiedä, mistä hänen suomivastaisuudessaan on kyse, mutta hänestä tuntuu varmasti tosi pahalta joutua toistuvasti tällaisen pilkan kohteeksi.

      Lainaa

    37. Tulos: +116 (120 ääntä)
      Sannah voisi kysyä ulkomaalaisilta, miten Canna lausutaan, jos suomalaisiet ovat niin idiootteja. Haluaisin nähdä sen jälkeen hänen reaktionsa....

      Lainaa

    38. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Canvas on kai sitten sänvös, club on slab, captive on säptiv, country on sauntri ja cocoa on sousou.

      Lainaa

    39. totuuden_torvi 22.2.2018 8:05
      Tulos: +150 (150 ääntä)
      King Arthur: Tuli nimimerkistäsi mieleen että toivottavasti “Sannahin” sukunimi on mallia Möttönen.
      Canna "Waifai Haspidl" Moettoenen

      Lainaa

    40. Kuinhan monta 22.2.2018 8:19
      Tulos: +47 (53 ääntä)
      mietiskelijä: Legenda on palannut! Olisi hauska tietää, miltä kyseinen tyyppi näyttää…
      Kuinhan monta Sannahia facesta löytyykään....

      Lainaa

    41. Bodvåihsojeåve 22.2.2018 8:21
      Tulos: +76 (78 ääntä)
      Koala: Cannan lausumisoppi: Catch = sätsh Cancer = sänsör Chlamydia = slamiidia Curious = syyrios Curse = sörs Captain = säptöön Coeliac = siilias Capacity = säpääsiti Classic = slässis Consciense = sonssös
      Kiitos tästä! Slässis. En kestä :------D

      Lainaa

    42. Tulos: +97 (97 ääntä)
      Ho, TELL! :D

      Lainaa

    43. Tulos: +62 (70 ääntä)
      Toivottavasti tämä "maailmankansalainen sannah/sanna/kanna/tai mikä milloinkin lieneekään, mene kielipoliisiksi ausseihin, skotlantiin, irlantiin, jamaikalle... jne. Saattaisi olla mielenkiintoiset väittelyt miksi paikalliset puhuvat sannah/sanna/canna/tai mikä senyt milloinkin olikaan, yrittää opettaa paikallisia puhumaan "täydellistä" englantia.

      Lainaa

    44. Yksi näinen ählämi 22.2.2018 9:03
      Tulos: +37 (45 ääntä)
      totuuden_torvi: Canna “Waifai Haspidl” Moettoenen
      KYLLÄ!! Cannah Waifai Haspidl Moettoenen on upea nimi! Nyt kyllä on itselläänkin nimenvaihto luvassa. Saa sitten ylpeänä sanoa olevansa Cannah Waifai Haspidl Moettoenen!

      Lainaa

    45. Tulos: +125 (129 ääntä)
      KaroliinaCZ: Sain syövän.
      Tarkoitat varmaan cyövän.

      Lainaa

    46. Rampe&Naukkis 22.2.2018 9:25
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Canna putoukseen!

      Lainaa

    47. Tulos: -6 (24 ääntä)
      Kuinhan monta: Kuinhan monta Sannahia facesta löytyykään….
      Ei yhtään.

      Lainaa

    48. Arkkienkeli 22.2.2018 9:43
      Tulos: +41 (53 ääntä)
      Canna varmaan haaveilee Sukkin laukusta, pukeutuu Dolse & Kappanaan ja käyttää parfyymeinä Huko Possin tuotteita.

      Lainaa

    49. Arkkienkeli 22.2.2018 9:45
      Tulos: +142 (146 ääntä)
      Kakka: Ho, TELL!
      Wilhelm Tellin vähemmän tunnettu pikkusisko, jonka uravalinta ei osunut kohdilleen?

      Lainaa

    50. Terävöijä 22.2.2018 9:48
      Tulos: +62 (62 ääntä)
      totuuden_torvi: Canna “Waifai Haspidl” Moettoenen
      Tämä.. Mukava revetä täysin täydessä bussissa :D

      Lainaa

    51. Kirjautuminen epäonnistui 22.2.2018 10:08
      Tulos: +79 (79 ääntä)
      Entäs miltä se "nyt on jo vuosi 2014" näyttääkään nyt vuonna 2018...

      Lainaa

    52. Tulos: +122 (138 ääntä)
      Tiedän, että tätä on vaikea uskoa, mutta Sannan oikeassa elämässä tuntevana on pakko sanoa, että jos hänelle puhuu mistä tahansa muusta aiheesta kuin suomalaisuudesta, niin hän on aivan asiallinen ja reilu tyyppi. Jostain syystä Sanna on saanut päähänsä, että suomalaisuus ja kaikki siihen liittyvä on noloa ja kiihkouskovaisen tavoin yrittää käännyttää kaikki ajattelemaan samoin. Sanna on myös jossain määrin itsepäinen, mutta tilanne kärjistyy naurettavuuksiin vain tämän aiheen ympärillä. Uskon Sannan seuraavan tarkoin mitä hänestä täällä kirjoitellaan ja sillä on ollut se positiivinen vaikutus, että Sanna ei koskaan vaihtanut nimeään virallisesti Cannaksi tai Sannahiksi ja on nyt Facebookissakin taas ihan nimellä Sanna.

      Lainaa

    53. Tulos: +6 (46 ääntä)
      Cärrätään Canna Syyriaan, niin eiköhän ala suomalaisuus maistumaan prkl.

      Lainaa

    54. Tulos: +50 (52 ääntä)
      Killjoy: Haluaisin olla paikalla, kun Canna suomiaksentillaan esittelee itsensä kanadalaiseksi
      Ei. Vaan canadalaiseksi.

      Lainaa

    55. Tulos: +34 (42 ääntä)
      joop: Tässä huomataan hyvin että vaikka ikää on tullut 4 vuotta lisää ja on jo 22 vuotta niin silti on jääty sinne alle 18 vuotiaan tasolle.
      18-vuotiaana oli 6-vuotiaan tasolla.

      Lainaa

    56. Tulos: +53 (53 ääntä)
      Aika monta vuotta on menny eikä vieläkään oo neiti herännyt todellisuuteen että (anteeksi vaan) miten tyhmältä juttuineen kuulostaa. :P

      Lainaa

    57. totuuden_torvi 22.2.2018 10:54
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Terävöijä: Tämä.. Mukava revetä täysin täydessä bussissa
      Ole hyvä :D

      Lainaa

    58. yli opisto hörhö 22.2.2018 11:02
      Tulos: +33 (37 ääntä)
      Miarez93: Mitenköhän Kannahin mielestä sitten esimerkiksi cannabis lausutaan…
      Kuten olemme muunmuassa tuosta Kanadasta huomanneet, Kanna ja Kanada lausutaan eri tavalla koska Kanna niin haluaa. "Ehkä Suomessa se lausutaan niin", aivan. WT.

      Lainaa

    59. Tulos: +38 (40 ääntä)
      En tiennyt että tälläisiä ihmisiä on oikeasti olemassa, luulin vitsiksi. :D

      Lainaa

    60. Itsellenauraja 22.2.2018 11:45
      Tulos: +52 (54 ääntä)
      Koala: Cannan lausumisoppi: Catch = sätsh Cancer = sänsör Chlamydia = slamiidia Curious = syyrios Curse = sörs Captain = säptöön Coeliac = siilias Capacity = säpääsiti Classic = slässis Consciense = sonssös
      Voisikohan slässis lyödä läpi? Ehdottoman ledzendärinen sanah!

      Lainaa

    61. Tulos: +97 (97 ääntä)
      Mää en mitään muuta toivo niin paljon, kuin että tää Cannah perustaa YouTube-kanavan ja paasaa siellä englanniksi kuinka ”paska ja nolo maa Suomi on”. Haluaisin niin kuulla miten tää likka oikeesti lausuu englantia.

      Lainaa

    62. Neiti Knatterton 22.2.2018 11:54
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      MissK: Ei yhtään.
      Löysin facesta heti ainakin yhden Suomessa asuvan Sannahin.

      Lainaa

    63. Tulos: +41 (43 ääntä)
      sanada on 22v, aikuinen ihminen. Neiti on hyvä ja vain muuttaa pois suomesta jos se elämä täällä on niin vaikeaa.

      Lainaa

    64. Tulos: +11 (19 ääntä)
      Neiti Knatterton: Löysin facesta heti ainakin yhden Suomessa asuvan Sannahin.
      Cannah on nykyään pelkkä maatiais-Sanna, ei enää edes Sannah. Tämä Sannah ei liity tapaukseen: https://www.facebook.com/sannah.montana.7

      Lainaa

    65. Tulos: +45 (65 ääntä)
      Säna, jos luet näitä kommentteja, kehottaisin hakeutumaan julkisuuteen. Nyt kun Tuksu on kadonnut lehtien sivuilta ja ihmisten somepäivityksistä, olisi tilausta harhaisella mielellä varustetulle kylähullulle, jolle me juntit voidaan kollektiivisesti naureskella. Tai vaihtoehtoisesti kehottaisin hakeutumaan nuppitohtorin juttusille. Se olisi tappio meille muille, mutta henkilökohtaisen kehityksesi kannalta saattaisi olla fiksumpaa.

      Lainaa

    66. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Mitenköhän Kannan mielestä lausutaan englanniksi cannabis? Jos Suomen ulkopuolella ymmärretään kausia C kuten S.

      Lainaa

    67. Tulos: +58 (62 ääntä)
      Kala: (snip) Minustakin Cannan/Sannahin jutut olivat hauskoja silloin joskus, mutta nyt kun hän jatkaa tätä samaa kuviota vielä vuonna 2018, niin minua ei ainakaan jaksa enää naurattaa. En tiedä, mistä hänen suomivastaisuudessaan on kyse, mutta hänestä tuntuu varmasti tosi pahalta joutua toistuvasti tällaisen pilkan kohteeksi.
      Myötätuntoisuus on kyllä hyve, etkä väärässäkään ole. Itsekin olen vuosikaudet ääntänyt joitain englannin sanoja aivan päin honkia ja vielä väittänyt vastaan kun on korjattu (jolleivät ne halua sanaa äännettäväksi siten, miksi se pitää kirjoittaa niin!!! Case in point esim. Leicester ja gaol). Ei siis ole varaa nauraa. Mutta vaatii jo ylihemulimaista kiltteyttä olla nauramatta jollekulle joka jatkuvasti nimittelee kanssaihmisiään ja väittää heidän olevan häpeällisiä juntteja. En pitäisi tyypistä yhtään enempää vaikka hän kirjoittaisi täydellistä RP'tä täydellisellä foneettisella aakostolla.

      Lainaa

    68. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Taitaa fesessä Cannan kaikki "ystävät" olla vain hupimielessä seuraamassa että mitä pöljyyksiä se seuraavaksi päästelee.

      Lainaa

    69. Tulos: +40 (42 ääntä)
      Hävettää Sanna joka kirjoittaa suomeksi Canada. Oisko hyvä ottaa haltuun myös toinen kielensä (luulen että äidinkielensä kuitenkin).

      Lainaa

    70. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Cerrassaan mahtavaa!

      Lainaa

    71. Tulos: -9 (27 ääntä)
      Sanakirjaan voisi laittaa idiootin määritelmän kohdalle Sannah'n kuvan.

      Lainaa

    72. Tulos: +18 (22 ääntä)
      HASPIDIL!!!!!!!!!!!!!!!!

      Lainaa

    73. Kirjautuminen epäonnistui 22.2.2018 16:02
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      juuh: Pienet on hällä elämän huolet, jos kanssasuomalaisten hieman väärin lausutut sanat noin paljon hävettää ja vituttaa. Onneksi hän ocaa certoa cuinca asian laita on oiceasti!
      :D Tuohan kuulostaa ihan Agricola-suomelta :D Ei oikein tule kuvaa aikaansa edellä olevasta maailmankansalaisesta... Mutta vakavasti puhuen, juuri sellainen vanha juureva suomalaisuus, sehän jos mikä olisi maailmalla hienoa eksotiikkaa. Ei englanninkielinen värähdäkään mistään Sannah-tyylisistä englantia jäljittelevistä nimistä, ei todellakaan ajattele, että siinäpä hieno maailmankansalainen, vaan se kuulostaa hänestä samalta kuin meistä Matti ja Liisa. Mutta suomalaisesta, erikoisen kuuloisesta nimestä juuri saisi jutun juurta ja jäisi mieleen. Eivät ulkomaalaiset pidä suomalaisia automaattisesti juntteina: miksi olisimme yhtään eri asemassa kuin vaikka saksalaiset tai italialaiset? Suomalaista aksenttiakaan ei tarvitse hävetä: muutkin puhuvat reilusti omilla aksenteillaan! Parempi osata tankeroenglantia kuin ei ollenkaan. Vaikka jotkut häpeävät sitäkin, kun suomalaiset eivät puhu täydellistä englantia. Mutta suomalaiset osaavat poikkeuksellisen hyvin englantia verrattuna muihin maihin, joissa se ei ole virallinen kieli! Euroopassa matkailija huomaa, että ei huoltoaseman tai kioskin työntekijä välttämättä osaa sanaakaan englantia. Suomessa melkein jokainen osaa edes vähän.

      Lainaa

    74. Tulos: +36 (40 ääntä)
      Suomalaisia saa kyllä usein hävetä ulkomailla, mutta yleensä se johtuu örveltämisestä, KOVAÄÄNISYYDESTÄ, tai Cannan kaltaisista ylimielisistä urpoista. Oikein paha rallienglanti on ehkä vähän noloa mutta tavallaan ihan hellyyttävää, ja ulkomaalaiset pitää sitä lähinnä hauskana.

      Lainaa

    75. Tulos: -14 (42 ääntä)
      IRL: Jostain syystä Sanna on saanut päähänsä, että suomalaisuus ja kaikki siihen liittyvä on noloa ja kiihkouskovaisen tavoin yrittää käännyttää kaikki ajattelemaan samoin.
      Aa, eli Sanna onkin ihan normaali "sivistynyt" suomalainen, ehkä jopa iltapäivälehden toimittaja ja ainakin korkeakoulutettu. Tämä tauti tuntuu olevan niissä piireissä valloillaan. Omia morkataan ja hävetään omassa yksinkertaisuudessaan, mutta ulospäin mielistellään ja yritetään pakonomaisesti miellyttää hakien hyväksyntää. Kutsun tätä heikoksi kansalliseksi itsetunnoksi. Vrt. vanhempi joka terrorisoi perhettään, mutta ulospäin pitää kulissit kunnossa.

      Lainaa

    76. Vaniljankukka 22.2.2018 16:29
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Pirkko: Sanada! En cestä
      Paras! :D

      Lainaa

    77. Vaniljankukka 22.2.2018 16:30
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      : Sanakirjaan voisi laittaa idiootin määritelmän kohdalle Sannah’n kuvan.
      Ei toimi. Maailmassa on vaan ihan liian monta (ja itseasiassa vielä pahempaakin) idioottia.

      Lainaa

    78. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Canna ei ole born in the wrong generation vaan born in the wrong country.

      Lainaa

    79. Vaniljankukka 22.2.2018 16:42
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Arkkienkeli: Wilhelm Tellin vähemmän tunnettu pikkusisko, jonka uravalinta ei osunut kohdilleen?
      Auts! Toi oli jo paha! :D Mut jooh, jotain tuohon suuntaan tuli itellekki mieleen. :)

      Lainaa

    80. Vaniljankukka 22.2.2018 16:48
      Tulos: +10 (58 ääntä)
      Antti: Säna, jos luet näitä kommentteja, kehottaisin hakeutumaan julkisuuteen. Nyt kun Tuksu on kadonnut lehtien sivuilta ja ihmisten somepäivityksistä, olisi tilausta harhaisella mielellä varustetulle kylähullulle, jolle me juntit voidaan kollektiivisesti naureskella. Tai vaihtoehtoisesti kehottaisin hakeutumaan nuppitohtorin juttusille. Se olisi tappio meille muille, mutta henkilökohtaisen kehityksesi kannalta saattaisi olla fiksumpaa.
      Minä ymmärrän kyllä naureskelun itse mokalle ja noille sanoille, nauran niille itsekkin. Mutta tuo kommenttisi ei ole kyllä mitään muuta kuin typerää ilkeilyä. Ja mitä siihen Tukiaiseenkin tulee niin eiköhän sekin aihe olla täälläkin jo käyty läpi, että hänen mielenterveydelleen nauramisessa ei ole mitään hauskaa. Enkä lähtisi tämän Canna/Sanna-naisen mielenterveydestä tekemään mitään johtopäätöksiä vain näiden postausten perusteella. Hei pidetään nyt kuitenkin jotain rajaa okei?

      Lainaa

    81. Tulos: +22 (22 ääntä)
      Neuvois ees lausumaa oikein ni ei tarvis hävetä

      Lainaa

    82. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Koala: Cannan lausumisoppi: Catch = sätsh Cancer = sänsör Chlamydia = slamiidia Curious = syyrios Curse = sörs Captain = säptöön Coeliac = siilias Capacity = säpääsiti Classic = slässis Consciense = sonssös
      Muista painottaa oikein! Ne on sla, MIIdia ja sä, PÄÄsiti!

      Lainaa

    83. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Je je, Cannat cattoon!

      Lainaa

    84. Tulos: +10 (12 ääntä)
      OMG en kestä xDDDD Jotkut ne vaan jaksaa

      Lainaa

    85. Tulos: +72 (74 ääntä)
      Lausutaan "K":lla: Ca Co Cu Lausutaan pehmeällä ässällä: Ce Ci Ihan sama missäpäin maailmaa olet. Nuo perustuvat latinankielisiin ääntämisiin, joihin ranska, espanja, italia yms. perustuvat. Näistä kielistä sama on tullut englanninkieleen. "Ca" on "Ka" ihan joka ikisessä kielessä, eikä tämä ole mikään mielipide asia...

      Lainaa

    86. Kaalisammakko 22.2.2018 20:26
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      nyt viimeistään olisi jonkun putousnäyttelijän aika vääntää sketsi Cannan maailman valloituksesta

      Lainaa

    87. Tavisjuntti 22.2.2018 20:35
      Tulos: +44 (44 ääntä)
      Andy: Cannah on nykyään pelkkä maatiais-Sanna, ei enää edes Sannah. Tämä Sannah ei liity tapaukseen: https://www.facebook.com/sannah.montana.7
      Maatiais-Sanna :D Osaan vain kuvitella minkä reaktion tämä kommentti saa hänessä aikaan.

      Lainaa

    88. Tulos: +56 (58 ääntä)
      Ärsyttää tuollainen englantikeskeisyys muutenkin. Vain enkunkielinen ääntämys on oikea ja muut noloja? Erilaiset kansalaisuudet ja aksentit on vaan rikkaus! Itse puhun ylpeästi hieman suomalaisella korostuksella englantia ja muitakin kieliä (ei mitään rallienkkua vaan hyvää enkkua, josta kuultaa hieman läpi suomiaksentti ja olen ylpeä siitä), olenhan suomalainen ja rakas äidinkieleni on eksoottinen ihana suomen kieli jota ei kaikki vaan osaa<3

      Lainaa

    89. Tulos: 0 (2 ääntä)
      JOnkun pitäisi tehdä tästä uusi versio nimeltään Hard headed Cannah: https://www.youtube.com/watch?v=9QFJk31c-k4

      Lainaa

    90. Tulos: +43 (43 ääntä)
      Onnex mä en oo mikään juntti suomalainen vaan aito ja oikee Cuomalainen!

      Lainaa

    91. Tulos: +23 (31 ääntä)
      Ca on Ka: Lausutaan “K”:lla: Ca Co Cu Lausutaan pehmeällä ässällä: Ce Ci Ihan sama missäpäin maailmaa olet. Nuo perustuvat latinankielisiin ääntämisiin, joihin ranska, espanja, italia yms. perustuvat. Näistä kielistä sama on tullut englanninkieleen. “Ca” on “Ka” ihan joka ikisessä kielessä, eikä tämä ole mikään mielipide asia…
      Pienellä viilauksella ca:n voi lausua ässänä. Nimittäin ranskassa Ç-kirjain. Tällöin jos kirjoitusasu on Çanna, niin nimi lausutaan Sanna!

      Lainaa

    92. Vaniljankukka 22.2.2018 23:10
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      français: Pienellä viilauksella ca:n voi lausua ässänä. Nimittäin ranskassa Ç-kirjain. Tällöin jos kirjoitusasu on Çanna, niin nimi lausutaan Sanna!
      Minulle tuli kans sama mieleen, mutta sitten mietin että eikös tuo nyt kuitenkin ole jo ihan oma kirjain eikä suoraan asam kuin C ? Korjatkaa viisammat jos nyt meni ihan metsään.

      Lainaa

    93. Vaniljankukka 22.2.2018 23:11
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Vaniljankukka: Minulle tuli kans sama mieleen, mutta sitten mietin että eikös tuo nyt kuitenkin ole jo ihan oma kirjain eikä suoraan asam kuin C ? Korjatkaa viisammat jos nyt meni ihan metsään.
      Ahem, anteeksi typo. "asam" = sama

      Lainaa

    94. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Canna on varmaan opiskellut lausumista täällä. :D :D https://youtu.be/3DSgsON3u8E

      Lainaa

    95. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Juuh eli: Canna alkaa olla jo kulttihahmo. Saiskohan tästä jotain tarinan tai sketsin aihetta jo?
      Canna ON sketsihahmo. :D

      Lainaa

    96. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Mä sanon sanan "Hospital" yleensä muodossa "Sairaala" ja sanan "Hotel" yleensä "Hotelli". :) Wi-fiä sanon joko Veelaniks, Vlaniks tai Vifiks

      Lainaa

    97. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Kikkah: Kysyin australialaisilta kämppiksiltäni miten Canna lausutaan. Kanna (that’s how cannabis is pronounced) Asia loppuunkäsitelty Sannah.
      Joo, mutta ne ei oo Canadalaisia kämppiksiä! Canadassa Canna lausutaan Sanna PISTE!

      Lainaa

    98. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Kuinhan monta: Kuinhan monta Sannahia facesta löytyykään….
      Minä yritin viimeyönä mokat luettuani löytää, mutten usko osuneeni oikeaan. Ja vaikka olisinkin osunut, niin julkisia päivityksiä ei ollut.

      Lainaa

    99. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Kuinhan monta: Kuinhan monta Sannahia facesta löytyykään….
      Sannah on itseasiassa jokseenkin yleinen Hollantilainen nimi :) Suomesta en tosin löytänyt kuin yhden Sannahin :D

      Lainaa

    100. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Miten Sannah mahtaa lausua cannabiksen

      Lainaa

    101. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Arska: Cannalla on kyllä ihailtava määrä sisua tuhlattavaksi vänkäämiseen Suomen ja suomalaisten nimien junttiudesta, itse olisin saattanut neljässä vuodessa jo myöntää olleeni väärässä.
      Myöskin siihen nähden, ettei Cannaa yhtään kiinnosta Suomi tai suomalaiset, hän jaksaa kuitenkin yllättävän paljon valittaa ääntämyksestä ja kirjoitella itse suomeksi. Synkkaiskohan Cannalla ja sillä oikeasti Espanjassa asuvalla kaverilla?

      Lainaa

    102. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Kikkah: Kysyin australialaisilta kämppiksiltäni miten Canna lausutaan. Kanna (that’s how cannabis is pronounced) Asia loppuunkäsitelty Sannah.
      Kaikki meistä tiesi jo ton, paitsi Sannah.

      Lainaa

    103. I Am Nekkid 23.2.2018 10:15
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      kardemumma: En kestä tätä valkoroskaa :DDD
      Hiljaa, Sardemumma!

      Lainaa

    104. Tulos: +25 (27 ääntä)
      True story: Mää en mitään muuta toivo niin paljon, kuin että tää Cannah perustaa YouTube-kanavan ja paasaa siellä englanniksi kuinka ”paska ja nolo maa Suomi on”. Haluaisin niin kuulla miten tää likka oikeesti lausuu englantia.
      Juuri näin, kiinnostaisi todella. Katselin muuten just eilen Youtubessa videoita, joissa jotkut Suomessa asuvat tai asuneet ulkomaalaiset kertoi muun muassa, kuinka hyvin heistä suomalaiset puhuvat englantia ja jopa aksenttia kehuttiin. Se mikä Cannasta on suomalaisen näkökulmasta tutun suomalaista eli "junttia", voi monelle ulkomaalaiselle olla juurikin hienoa ja eksoottista. Kuten "Kirjautuminen epäonnistui" jo sanoi, joku Sannah-tyyppinen nimi ei ole heille mikään erikoinen. Oma nimeni on kansainvälinen, mutta haluan nimenomaan aina esittelyssä painottaa, että se lausutaan sitten *näin*, eikä sillä lailla kuin muissa maissa.

      Lainaa

    105. Tulos: +10 (12 ääntä)
      KaroliinaCZ: Sain syövän.
      Tarkoitat varmaankin, että cait cyovan

      Lainaa

    106. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Vaniljankukka: Minulle tuli kans sama mieleen, mutta sitten mietin että eikös tuo nyt kuitenkin ole jo ihan oma kirjain eikä suoraan asam kuin C ? Korjatkaa viisammat jos nyt meni ihan metsään.
      Ihan se on c-kirjain, mutta sedilji on lisätty sinne alle selkeyden vuoksi muistuttamaan, että ääntäminen sen kirjaimen/sanan kohdalla on /s/, ei /k/. Käytetään muuten monissa muissakin kielissä, kuin ranskassa, ja muissakin kirjaimissa, kuin c-kirjaimessa, mutta siinä se on ehkä tunnetuin.

      Lainaa

    107. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Cannan on pakko olla kyllä joku parodiahahmo, eihän tää voi olla kukaan oikee henkilö eihän? :D

      Lainaa

    108. totuuden_torvi 23.2.2018 13:28
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      xx: Ärsyttää tuollainen englantikeskeisyys muutenkin. Vain enkunkielinen ääntämys on oikea ja muut noloja? Erilaiset kansalaisuudet ja aksentit on vaan rikkaus! Itse puhun ylpeästi hieman suomalaisella korostuksella englantia ja muitakin kieliä (ei mitään rallienkkua vaan hyvää enkkua, josta kuultaa hieman läpi suomiaksentti ja olen ylpeä siitä), olenhan suomalainen ja rakas äidinkieleni on eksoottinen ihana suomen kieli jota ei kaikki vaan osaa♥
      Juuri näin! Rohkenen lisäksi väittää, että suomea äidinkielenään puhuvan englanti on keskimäärin parempaa kuin englantia äidinkielenään puhuvan suomi.

      Lainaa

    109. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Ihana Kanna! Mullakin oli toi vaihe enkun aksentin suhteen...tosin joskus 10-vuotiaana.

      Lainaa

    110. Tulos: -14 (16 ääntä)
      xx: Ärsyttää tuollainen englantikeskeisyys muutenkin. Vain enkunkielinen ääntämys on oikea ja muut noloja? Erilaiset kansalaisuudet ja aksentit on vaan rikkaus! Itse puhun ylpeästi hieman suomalaisella korostuksella englantia ja muitakin kieliä (ei mitään rallienkkua vaan hyvää enkkua, josta kuultaa hieman läpi suomiaksentti ja olen ylpeä siitä), olenhan suomalainen ja rakas äidinkieleni on eksoottinen ihana suomen kieli jota ei kaikki vaan osaa♥
      No kyllähän ei-tuttu aksentti aina hankaloittaa kielen ymmärtämistä, jos siitä lähetään. Itse suosin sellaista yleisamerikkalaista, hieman pohjoisosiin vivahtavaa aksenttia mieluummin, koska käytännössä lähes jokainen englantia opiskellut on kuullu sitä ja se on siten tuttu.

      Lainaa

    111. Vaniljankukka 23.2.2018 15:06
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      tiptap: Ihan se on c-kirjain, mutta sedilji on lisätty sinne alle selkeyden vuoksi muistuttamaan, että ääntäminen sen kirjaimen/sanan kohdalla on /s/, ei /k/. Käytetään muuten monissa muissakin kielissä, kuin ranskassa, ja muissakin kirjaimissa, kuin c-kirjaimessa, mutta siinä se on ehkä tunnetuin.
      Aaa okkei! :D Kiitos, nyt olen taas oppinut jotakin uutta. :)

      Lainaa

    112. Suolamestari 23.2.2018 15:35
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      On ce kyllä hauckaa että Cannan mokat caa näin paljon yleicöä. Kommentteja pokcahtlee kuin cieniä cateella.

      Lainaa

    113. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Jes olenkin odottanut Cannasannahin paluuta! Kysyis niiltä kanadalaisilta miten se Canna lausutaan. Oletettavasti väittäis heidänkin olevan mistään mitään tietämättömiä juntteja

      Lainaa

    114. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Onhan se hienoa, kun näitä ääntöohjeita jakelee taas ihminen, joka ei itsekään osaa. "Hospital" ääntyisi IPA:na lähinnä "hɒs-pɪ-tl" RPn mukaan, ei siinä mitään soinnillista /d/:tä ole.

      Lainaa

    115. Epäpoliitikko 23.2.2018 22:30
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Ca on Ka: Lausutaan “K”:lla: Ca Co Cu Lausutaan pehmeällä ässällä: Ce Ci Ihan sama missäpäin maailmaa olet. Nuo perustuvat latinankielisiin ääntämisiin, joihin ranska, espanja, italia yms. perustuvat. Näistä kielistä sama on tullut englanninkieleen. “Ca” on “Ka” ihan joka ikisessä kielessä, eikä tämä ole mikään mielipide asia…
      Kiitos tästä opista. Ymmärrän hyvin, että Cannah tms haluaa kertoa meille mitkä ääntämiset ovat oikein. Jonkin verran lukeneet ihmiset sen sijaan osaavat ilmaista pehmeämmin mielipiteensä - jos vaikkapa sattuisi olemaan väärässä. En ole varma, mutta tietääkseni KLASSINEN LATINAN ÄÄNTÄMINEN poikkeaa esittämistäsi. Tämä on mielipide. ;) Cicero coittaa celloa.

      Lainaa

    116. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Classic!!! Canna <3 Kukaan ei oo yhtä juntti.

      Lainaa

    117. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Haluaisin kuulla Cannalta itseltään, miten hän lausuu seuraavat nimet: Camilla, Calista, Cassandra tai Catherine.

      Lainaa

    118. Tulos: +9 (11 ääntä)
      hotel = HOE TELL

      Lainaa

    119. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Koala: Cannan lausumisoppi: Catch = sätsh Cancer = sänsör Chlamydia = slamiidia Curious = syyrios Curse = sörs Captain = säptöön Coeliac = siilias Capacity = säpääsiti Classic = slässis Consciense = sonssös
      Repesin niin pahasti tälle

      Lainaa

    120. Tulos: +13 (15 ääntä)
      King Arthur: Ahhh feissarimokien Hall of Fame hahmo! Pitäisi kehitellä jokin palkinto. “The Feissarimocailija”. Tosin Canadassa se äännettäisiin ‘mosailija’.
      Tarkoitit varmaan feiccarimocailija

      Lainaa

    121. Tulos: +2 (4 ääntä)
      https://translate.google.com/#en/fi/cannah Googletranslaattorilla voi kokeilla miten kirjoitusasu lausutaan.

      Lainaa

    122. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Olen kyllä itsekkin miettinyt että miten se määräytyy että lausutaanko C koona vai ässänä. Onko city ja cat, sity ja kät vai kity ja sät. Onko siihen edes mitään sääntöä vai pitääkö se vain tietää.

      Lainaa

    123. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Maailmankansalainen Canna ehdotti vuonna melkein 2014, että kaikki juntit Kalevit voisivat muuttaa nimensä Calewiksi näyttääkseen maailmankansalaisilta itsekin. Eli lausutaanko Calewi sitten Salewi, kuten Cannakin lausutaan Sanna? Miksi ihmeessä Kalevit haluaisivat tulla lausutuksi Salewi? Sinänsä olen Canna/Sannah/mikälieneen kanssa samaa mieltä, että jos ei pidä nimestään, sen voi vaihtaa. Mutta jos ei pidä nimestään, miksi vaihtaa se sellaiseksi, mikä (oman olettamuksensa) mukaan lausutaan samalla tavalla kuin se ei-mieluinen nimi? Joten vaihtaisi nimensä sitten ihan kokonaan.

      Lainaa

    124. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Viis vuotta eikä Canna oo kasvanu pätkääkää. Kuulostaa just semmoselta ärsyttävältä mukakansainväliseltä urpolta joka vääntää väkisin semmosta imelää ämerichän äcsenttiä ja kuvittelee olevansa usasta.

      Lainaa

    125. Suolamestari 26.2.2018 12:11
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Sanna: Mitenköhän Kannan mielestä lausutaan englanniksi cannabis? Jos Suomen ulkopuolella ymmärretään kausia C kuten S.
      "Sänäbis"

      Lainaa

    126. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Kala: Toivoisin, että tämä virheellinen käsitys voisi jo hävitä maan päältä, että pikkujutuista murehtivilla ihmisillä ei mukamas olisi oikeita ongelmia. En väitä, että kaikilla pikkujuttujenmurehtijoilla olisi elämässän jotain suurta tragediaa, mutta monilla ihmisillä se kuitenkin menee juuri niin päin, että kun jotain on OIKEASTI pielessä, niin silloin pienetkin ärsytyksenaiheet paisuvat aivan hirvittävän suuriin mittakaavoihin. Minustakin Cannan/Sannahin jutut olivat hauskoja silloin joskus, mutta nyt kun hän jatkaa tätä samaa kuviota vielä vuonna 2018, niin minua ei ainakaan jaksa enää naurattaa. En tiedä, mistä hänen suomivastaisuudessaan on kyse, mutta hänestä tuntuu varmasti tosi pahalta joutua toistuvasti tällaisen pilkan kohteeksi.
      Täysin komppaan tuota, että tämä "No, on tollakin hyvin asiat, jos noin pieniä jaksaa murehtia"- asenne joutaisi romukoppaan. Mulla on ollut syöpä. Sellainen, johon yli 70% sairastuneista menehtyy 5 vuoden sisällä. Silti ketutti ankarasti, suosikkikahvikuppi hajosi, hammasharja putosi vessanpönttöön tai kampaaja ryssi hiustenleikkuun. Ei isot murheet tarkoita sitä, että arkipäivän pienet ärsyttävyydet ei tuntuis missään. Voivat tuntua jopa normaalia pahemmalta, kun on jo valmiiksi hiukkasen huolissaan eikä esim. nuku hirveän hyvin, jolloin kyky käsitellä stressiä tai vastoinkäymisiä alenee. Tämä näin off topikkina.

      Lainaa

    127. Tulos: -1 (3 ääntä)
      http://www.kysy.fi/kysymys/milloin-c-kirjain-lausutaan-suomenkielessa-kna-ja-milloin-sna-tai-cna

      Lainaa

    128. Pallireiska 28.2.2018 7:50
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Vaniljankukka: Hei pidetään nyt kuitenkin jotain rajaa okei?
      Älä nyt häiritse kun nettimobi janoaa verta! Pelkkä naureskelu ei riitä, on saa-ta-va lytätä kohde lopullisesti!

      Lainaa

    129. Tulos: +30 (34 ääntä)
      kampp: Täysin komppaan tuota, että tämä “No, on tollakin hyvin asiat, jos noin pieniä jaksaa murehtia”- asenne joutaisi romukoppaan. Mulla on ollut syöpä. Sellainen, johon yli 70% sairastuneista menehtyy 5 vuoden sisällä. Silti ketutti ankarasti, suosikkikahvikuppi hajosi, hammasharja putosi vessanpönttöön tai kampaaja ryssi hiustenleikkuun. Ei isot murheet tarkoita sitä, että arkipäivän pienet ärsyttävyydet ei tuntuis missään. Voivat tuntua jopa normaalia pahemmalta, kun on jo valmiiksi hiukkasen huolissaan eikä esim. nuku hirveän hyvin, jolloin kyky käsitellä stressiä tai vastoinkäymisiä alenee. Tämä näin off topikkina.
      Ihanaa, en olekaan yksin ajatusteni kanssa! Toivoisin, että kaikki pääsisivät seuraamaan vierestä, miltä näyttää esim. PTSD-potilaan raivokohtaus, kun ovi ei mene kunnolla kiinni tai tietokone lagaa. Tai miten systemaattisesti pahoinpidelty tai seksuaalisesti hyväksikäytetty lapsi voi RÄJÄHTÄÄ, kun piirustus ei mene oikein. Joskus kun ihminen joutuu potemaan vaikeaa, pitkäkestoista stressiä, se ikäänkuin ajaa ihmisen kuilun reunalle, ja sitten pienikin vastoinkäyminen voi tyrkätä hänet hyvin, hyvin alas. Ja sitten jotkut tulevat vielä siihen viereen ilkkumaan, että "hehheh, ei sinulla nyt sitten selvästi ainakaan oikeita ongelmia ole". Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että isot murheet ikäänkuin sysäävät pienemmät murheet pois, mutta toisilla isot murheet vain ruokkivat pienetkin murheet suuremmiksi. Milloin ihmiset voisivat tajuta, että kaikilla on omanlaisensa ajatusmaailmat ja tunne-elämät, ja kaikkien mieli ei toimi samoin kuin juuri sinun mielesi toimii? Ihanaa, että osasit tarjota omakohtaisen esimerkin aiheesta. Siis erittäin epä-ihanaa, että sinulla on ollut syöpä, mutta kiitos, että kerroit kokemuksestasi.

      Lainaa

    130. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Sanattomaksihan tämä vetää..parempi etten sano mitään.

      Lainaa

    131. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Olen huomannut, että junteiksi haukkuvat ovat itse aina niintä pahimpia juntteja.

      Lainaa

    132. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Kakka: Ho, TELL!
      Nauroin samaa, onkohan se sitten sellainen bordelli ?

      Lainaa

    133. ihanmummovaan 28.2.2018 18:05
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Toi "slässis" on kyl nyt niin classic että tulee käyttöön!! Spede-, anteeksi, Cpede-leffat pitää nyt myös ajatella ihan uudelta kantilta, kun erään henkilöhahmon nimi onkin Cörccelccön!

      Lainaa

    134. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Just: Oon kyllä aika varma, että tässä ei ole natiivitason puhuja. Ja junttiutta on paljon pahemmanlaistakin kuin väärin ääntäminen.
      Nojoo, natiivitasoinen tietäisi vähintään sen, että sanan alussa oleva c ääntyy ässänä ainoastaan silloin, kun seuraava kirjain on e, i, tai y. Mallia Cecilia, Cicero, Cyrus.

      Lainaa

    135. Tulos: +1 (1 ääni)
      Jee, Canna is back! Hän on kyllä niin viihdyttävä persoona, lisää tätä! :D

      Lainaa

    136. Neiti Knatterton 3.3.2018 0:55
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Emma: Jee, Canna is back! Hän on kyllä niin viihdyttävä persoona, lisää tätä!
      E: Nojoo, natiivitasoinen tietäisi vähintään sen, että sanan alussa oleva c ääntyy ässänä ainoastaan silloin, kun seuraava kirjain on e, i, tai y. Mallia Cecilia, Cicero, Cyrus.
      Niin, muinainen roomalainen näytelmäkirjailija Sisero, kaikkihan sen tietää.

      Lainaa

    137. TapsaRautaMela(nkolia) :^) 3.3.2018 14:10
      Tulos: -3 (5 ääntä)
      KaroliinaCZ: Sain syövän.
      Onneks olkoon!

      Lainaa

    138. Tulos: +2 (12 ääntä)
      No voi hemmetti, Sanna. Kyllä se Canna ihan Japanissa asti lausutaan "kanna". Ja miten luulet Canna-liljoja kutsuttavan? Sanna-liljoiksi? Kyllä ne ihan tavallisia Kanna-liljoja ovat. Ja se kirjoitetaan "kanadalainen" eikä "canadalainen". Canadian olisi oikea sana. Opettele oikeinkirjoitusta, kiitos. Kielesi ei enää käy suomalaisesta saati kansainvälisestä. Jos haluat olla kansainvälinen niin opettele esperantoa. ...Kahdeksan vuotta Sannaa vanhempi ja matkustettu läpi 17 maata (Suomi mukaan lukien). Taidan olla vähän enempi maailmanmatkaaja kuin kyseinen törppö. PS. Etunimi suomalainen, mutta Italiasta löytyy satoja samannimisiä. Ei siis tarvitse nimeä mennä vaihtamaan "kansainväliseksi" kun se on jo. Hohhoijaa.

      Lainaa

    139. Tulos: +24 (32 ääntä)
      En kyllä käsitä miksi haluaa kutsua itseään "Sanadalaiseksi". Eikös Ruotsi olisi ehkä sopivampi`?

      Lainaa

    140. Google tietää 30.10.2018 2:18
      Tulos: 0 (58 ääntä)
      Jonku pitäs vaa Sannahille laittaa linkkiä parilta sivulta missä opetetaan kuinka sanoja lausutaan, pääsisi kaikki paljon helpommalla. How to pronounce Canna haulla löytyy äkkiä tämmöset kaks sivua https://www.dictionary.com/browse/canna https://www.pronouncenames.com/pronounce/canna

      Lainaa

    141. Tulos: +3 (63 ääntä)
      IRL: Tiedän, että tätä on vaikea uskoa, mutta Sannan oikeassa elämässä tuntevana on pakko sanoa, että jos hänelle puhuu mistä tahansa muusta aiheesta kuin suomalaisuudesta, niin hän on aivan asiallinen ja reilu tyyppi. Jostain syystä Sanna on saanut päähänsä, että suomalaisuus ja kaikki siihen liittyvä on noloa ja [...]
      Se vuosiluvun hehkuttelu ei liittynyt kieleen, joten ei hän taida ihan kuvioissa olla yleisestikään!

      Lainaa

    142. Tulos: 0 (68 ääntä)
      Gilalar: Onhan se hienoa, kun näitä ääntöohjeita jakelee taas ihminen, joka ei itsekään osaa. “Hospital” ääntyisi IPA:na lähinnä “hɒs-pɪ-tl” RPn mukaan, ei siinä mitään soinnillista /d/:tä ole.
      Amerikan englannissa käytetään sanan sisällä olevaa t- tai tt-yhdistemää d-kirjaimena useastikin. Aluissa ja varsinkin etelävaltioissa. Atlanta = Ädlään(th)a tai attitude = Äditjuud. Briteissä t on hyvin selkeä. Sitä ei edes yriteä kääntää d:n suuntaan milloinkaan.

      Lainaa

    143. Tulos: +1 (69 ääntä)
      Sannabis... nuff said xD

      Lainaa

    144. Tulos: +1 (73 ääntä)
      Petkele: canoi
      Kac ciinä kycymyc.

      Lainaa

    145. Derpetiderp 9.12.2019 0:27
      Tulos: 0 (78 ääntä)
      Pliis tehkää cannalle oma tägi.

      Lainaa

    146. Tulos: +2 (68 ääntä)
      Emma: Jee, Canna is back! Hän on kyllä niin viihdyttävä persoona, lisää tätä! :D
      Kyllä

      Lainaa

    147. Tulos: -2 (76 ääntä)
      aaaaaa: Kyllä
      Hänellä on nyt myös kaksoisveli, Campo.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Canna, Sanna, Sannah, nimi, Kanada, Canada, ulkomailla, ulkomaalainen, ääntäminen, lausuminen, englanti, kieli, wifi