Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Juttuja joukkoliikenteestä, osa 58

Näin hoidat tyylillä tilanteen, jossa edessä istuvan selkänoja laskeutuu liian lähelle.
Juttuja joukkoliikenteestä, osa 58

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 60 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. purppurakruunu 15.2.2018 0:47
      Tulos: +403 (435 ääntä)
      Mä teen makaroonilaatikkoa. Sellainen yleinen ilmoitus.

      Lainaa

    2. Tulos: +366 (380 ääntä)
      No nyt tekee mieli pyttipannua.

      Lainaa

    3. Pahvitonttu 15.2.2018 0:58
      Tulos: +261 (279 ääntä)
      Tommoset letkautukset piristää päivää!

      Lainaa

    4. Mustalaisnaamio 15.2.2018 4:02
      Tulos: -384 (560 ääntä)
      Jos ei halua, että edellä istuva kaataa sen penkin, niin sitten täytyy maksaa sitä ekstraa. Kun siinä penkissä on kerran se säätö, niin sen saa kaataa, vaikka takana istuva pahoittaisi mielensä.

      Lainaa

    5. Tulos: +480 (552 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Jos ei halua, että edellä istuva kaataa sen penkin, niin sitten täytyy maksaa sitä ekstraa. Kun siinä penkissä on kerran se säätö, niin sen saa kaataa, vaikka takana istuva pahoittaisi mielensä.
      yleiset köytöstavat on hyvä osata...

      Lainaa

    6. Tulos: +69 (93 ääntä)
      huoh.. *käytös :D

      Lainaa

    7. Tulos: +186 (216 ääntä)
      purppurakruunu: Mä teen makaroonilaatikkoa. Sellainen yleinen ilmoitus.
      Minä aion syödä tänään eilisen tähteitä... mutta hyvä uutinen on mm. se, että tein eilen nuudeliwokkia sekä ISON suklaaleivoksen! Ja töihin tarvitsee mennä vasta tuntia myöhemmin kuin normaalisti, koska työkaverit (pomo mukaanlukien) ottavat aamulla vapaata katsoakseen lätkää. Sen tunnin voikin sitten käyttää vaikka siihen suklaaleivoksen mussutukseen. Riemuitkaa kanssani.

      Lainaa

    8. Tulos: -148 (226 ääntä)
      Miksei Mimmi itse kaada omaa tuoliaan? Sen takia ne kääntyy, jotta niitä voi kääntää.

      Lainaa

    9. Tulos: +512 (514 ääntä)
      Kerran matkustin kaukoliikenteen bussissa, jossa oli mun lisäkseni vain kaksi matkustajaa, nuori poika ja vanhempi (n. 70v) rouva. Perinteiseen suomalaiseen tapaan kaikki istuivat mahdollisimman kaukana toisistaan. Noin puolen tunnin matkanteon jälkeen rouva päättikin yhtäkkiä vaihtaa paikkaa, ja kaikista vapaista paikoista hän valitsi juuri minun edessäni olevan paikan. Ei siinä muuten mitään, mutta kun välittömästi istumaan päästyään rouva alkoi kallistaa istuintaan taaksepäin niin paljon kuin vain mahdollista. Vielä siinä vaiheessa kun mulla otti polvet vastaan, yritti väkisin painaa vielä vähän pidemmälle. No minä vaihdoin tietenkin paikkaa, kun kerran vapaita paikkoja oli runsaasti, mutta hyvin vaikea tuota rouvan käytöstä oli pitää minään muuna kuin silkkana kiusantekona.

      Lainaa

    10. Tulos: +11 (51 ääntä)
      Aapeli: No nyt tekee mieli pyttipannua.
      Kannattaako ne perunat esikeittää? Joku väitti että tulee parempaa niin.

      Lainaa

    11. Pumpulipupu 15.2.2018 7:55
      Tulos: -103 (199 ääntä)
      Minä en rehellisesti sanottuna ymmärrä tuota valitusta penkin kaadosta. Toki täytyy olla sen verran kohtelias, ettei toisen jalkoihin kolahda mutta minulla ei sellaista ongelmaa edes Onnibussissa ole ollut. Kyllä siinä yli 5 h matkan aikana vaan kummasti alkaa tehdä mieli vaihtaa asentoa vähän mukavampaan ja sen takia ne penkit kääntyy... Toivoisin kyllä, että useammat ihmiset kysyisivät takana istuvalta että onhan ok, jos penkkiä kääntää mukavampaan asentoon - harva sanoo, että ei ole.

      Lainaa

    12. Tulos: +154 (176 ääntä)
      Mitenhän kävisi, jos toimisi tuollaisessa istuintilanteessa kuin lapsi ja vispaisi jalkojaan selkänojaa vasten? Ystävällinen pää- ja niskahieronta edessä istuvalle herrasmiehelle.

      Lainaa

    13. Tulos: +69 (75 ääntä)
      Keke: Kannattaako ne perunat esikeittää? Joku väitti että tulee parempaa niin.
      Kannattaa, tulee parempaa.

      Lainaa

    14. Tulos: +20 (44 ääntä)
      Keke: Kannattaako ne perunat esikeittää? Joku väitti että tulee parempaa niin.
      Yleensä pyttipannu tehdään niistä ylijäämä perunoista "eilisistä". Parempaa tulee kun paistaa raa'at perunat ja hauduttaa kermassa pehmeiksi. Njam.

      Lainaa

    15. Tulos: -132 (262 ääntä)
      Näiden kommenttienkin perusteella on pakko ihmetellä, että ollaanko me suomalaiset vieraannuttu täysin joukkomatkustamisesta, että oman penkin kallistaminen on jotenkin epäkohteliasta, mikäli takana on toinen matkustaja? Kyllähän jokainen saa bussissa/lentokoneessa penkkiä kallistaa, mikäli se tuottaa itselleen paremman asennon ja haluaa vaikka levätä. Takana oleva voi tehdä omalla penkillään saman tai ostaa seuraavalla kerralla lipun VIP-tuolille.

      Lainaa

    16. Tulos: -138 (226 ääntä)
      En tiennytkään ettei niitä penkkien selkänojia yleisten käyttäytymissääntöjen mukaan saa kallistaa, ei ole kukaan koskaan asiasta maininut. Pitääkö nyt lentokoneessakin jättää se penkki kallistamatta? Taidan kyllä jatkossakin penkin kallistaa taaksepäin jos siltä tuntuu, ei minua itseäkään ole koskaan häirinnyt jos edessä istuva tekee niin...

      Lainaa

    17. Tulos: +116 (188 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Jos ei halua, että edellä istuva kaataa sen penkin, niin sitten täytyy maksaa sitä ekstraa. Kun siinä penkissä on kerran se säätö, niin sen saa kaataa, vaikka takana istuva pahoittaisi mielensä.
      Meillä omassa autossa saa myös säätää penkkejä. Minä kun istun edessä, en tietenkään suostu säätämään penkkiä, vaikka takana olevalla olisi jalat suussa. Kun minä haluan tilaa ja se penkki liikkuu, niin se on sitten niin. Samoin meillä kuski ajaa aina niin lujaa, kuin autolla pääsee...

      Lainaa

    18. Tulos: +61 (81 ääntä)
      SnaFu: Yleensä pyttipannu tehdään niistä ylijäämä perunoista “eilisistä”. Parempaa tulee kun paistaa raa’at perunat ja hauduttaa kermassa pehmeiksi. Njam.
      Ja siihen joukkoon vielä valkosipulia! Siitä ei kyllä tule pyttipannua vaan valkosipulikermaperunat, mutta se onkin parempaa kuin pyttipannu! Kyllä tämänkin kehtaa ilmoittaa bussissa yleisesti.

      Lainaa

    19. Tulos: +297 (323 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Jos ei halua, että edellä istuva kaataa sen penkin, niin sitten täytyy maksaa sitä ekstraa. Kun siinä penkissä on kerran se säätö, niin sen saa kaataa, vaikka takana istuva pahoittaisi mielensä.
      Se, että jotakin VOI tehdä, ei tarkoita, että niin tulisi tehdä. Se, että pystyy tekemään jotakin, ei tarkoita, että teon vaikutusta muita kohtaan ei tulisi ottaa huomioon. Yleiset käytöstavat on hyvä pitää mielessä. Pieni penkin kallistus bussissa, lentokoneessa tms. on varmastikin yleensä ok, mutta ainakin suurempaa kallistusta varten kannattaa kohteliaasti tiedustella takanaistuvalta, onko asia ok. Lentokoneessa olen nähnyt ja kokenut, miten rivakka penkin kallistus saa esimerkiksi takanaistuvan juomat kaatumaan ja tavarat tippumaan pöydältä. Kerran todistin myös, että jalkansa loukannut henkilö ei päässyt lennon aikana vessaan, kun edessäistuva ei suostunut nostamaan kallistettua selkänojaansa (!). Bussissa edessäistuva oli vähällä kerran selkänojallaan hajottaa läppärini(taivuttaa näyttöä väärään suuntaan), kun tein opiskelutehtäviä matkan aikana. Joten ihmiset, olkaa niin hyvät ja ottakaa muutkin huomioon. Ei vaadi kovinkaan paljon, että katsoo taakseen, huomioi, millainen tilanne takana on ja ilmoittaa kohteliaasti aikeistaan. Takanaistuva ehtii ainakin varautua kallistukseen ja ikävät seuraamukset on mahdollista välttää.

      Lainaa

    20. Tulos: +77 (81 ääntä)
      Onnibussissa on kyllä järkyttävän pienet penkinvälit.

      Lainaa

    21. Tulos: +11 (23 ääntä)
      Oli pakko tehdä PYTTYPANNUA!!

      Lainaa

    22. Tulos: +68 (74 ääntä)
      Hullu: Oli pakko tehdä PYTTYPANNUA!!
      Äääh, siis PYTTIPANNUA! :D En sentään vessas kokannu!

      Lainaa

    23. Tulos: +140 (156 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Jos ei halua, että edellä istuva kaataa sen penkin, niin sitten täytyy maksaa sitä ekstraa. Kun siinä penkissä on kerran se säätö, niin sen saa kaataa, vaikka takana istuva pahoittaisi mielensä.
      Niin, mitäpä sitä tosiaan muita ihmisiä huomioimaan, kun voi ajatella vain itseään. "Minä teen näin kun minä saan tehdä näin." Miksi nämä penkinkaatajat sitten saa viedä useamman ihmisen tilan, kun kerran maksavat vain yhdestä?

      Lainaa

    24. King Arthur 15.2.2018 12:01
      Tulos: +69 (89 ääntä)
      Mullapa istui pienten penkkivälien bussissa eteen sellainen ikiteinin näköinen keski-ikäinen mies joka ensitöikseen kallisti selkänojansa syliini ja heitti luurit korviin. Sen jälkeen se käytti tätä uutta saamaansa tilaa nojaamalla eteenpäin polviinsa. Pyysin että nostaisi selkänojan ylös (olin ihan oikeasti jumissa siellä) mutta ei herra kuullut kun soi hevit niin lujalla. En myöskään ylettynyt taputtamaan olkapäälle koska se vtun selkänoja oli tiellä ja jätkä nojaili eteenpäin. En edes ole varma miten kauan meni ennen kuin tyyppi nojasi sen verran taaksepäin että pääsin herättämään huomion. Siinä vaiheessa olin jo sen verran hiiltynyt että teki tiukkaa pyytää ystävällisesti, minkä kuitenkin tein. Jätkä ei edes katsonut päin tai sanonut mitään, mielenosoituksellisen laiskasti nosti selkänojansa. En enää varaile paikkoja sieltä bussin takaa, sinne menee vanhasta tottumuksesta nää ikiteinimiehet.

      Lainaa

    25. Tulos: +67 (85 ääntä)
      Matkustan aika paljon lentokoneella ja siellä toi penkkien kaataminen kyllä ottaa aivoon aika paljon. Viimeksi olin reissussa Itä-Aasiaan niin eikös edessäni olevat kaksi venäläistä kaataneet penkkinsä samoin tein kun koneen pyörät irtosi kiitoradalta ja toisten päät on mun nenässä kiinni, eikä vielä edes ruokaa saatu. Sanoin kyseiselle pariskunnalle, ruokailuun asti malttoivat odottaa niin johan kaatui taas. Tätä sitten seuraavat 10 tuntia.

      Lainaa

    26. totuuden_torvi 15.2.2018 13:59
      Tulos: +49 (55 ääntä)
      Hullu: Äääh, siis PYTTIPANNUA! En sentään vessas kokannu!
      Heh. Nimimerkkisi perusteella se ei kuitenkaan olisi ollut mahdoton ajatus :D

      Lainaa

    27. Mustalaisnaamio 15.2.2018 17:39
      Tulos: -94 (124 ääntä)
      O: Näiden kommenttienkin perusteella on pakko ihmetellä, että ollaanko me suomalaiset vieraannuttu täysin joukkomatkustamisesta, että oman penkin kallistaminen on jotenkin epäkohteliasta, mikäli takana on toinen matkustaja? Kyllähän jokainen saa bussissa/lentokoneessa penkkiä kallistaa, mikäli se tuottaa itselleen paremman asennon ja haluaa vaikka levätä. Takana oleva voi tehdä omalla penkillään saman tai ostaa seuraavalla kerralla lipun VIP-tuolille.
      No ne on niitä "minä minä" -ihmisiä. Penkin saa kallistaa myös itse. Kaikki nämä valittaa, etteivät mahdu olemaan sen kallistetun penkin takana, kun sen edessä oleva penkki ottaa muka polviin Ihmeesti minä 190cm pitkä ihminen olen mahtunut olemaan. Eikä ota penkki polviin. Ja tulen kallistamaan penkin tästä eteenkinpäin.

      Lainaa

    28. Tulos: -71 (109 ääntä)
      Eikö se muka ole itsekästä ajattelua jos joku muu ei saa kallistaa penkkiään, koska silloin mulla on huono olla. Sen takia niissä penkeissä kallistus on, jotta sitä voi ja saa käyttää. Myös sinulla takana istuvalla on mahdollisuus sen vinkumisen sijaan kallistaa penkkisi.

      Lainaa

    29. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Harvemmin nauran näillä ääneen, mutta ekan postauksen vastaukset nauratti xD vitsi mitä mielikuvia.

      Lainaa

    30. Tulos: +83 (93 ääntä)
      Lensin joulukuussa Aasiaan, ja n. puolivälissä lentoa edessä oleva herra väänsi penkkinsä senverran taakse, että oli suunnilleen sylissäni. Koska itselleni jäi tosi pieni tila, päätin itsekin vääntää penkkiä taakse. Takana ollut nainen nosti siitä hirveän metelin, alkoi potkia penkkiäni ja valitti että hänen jalkoihinsa sattuu. Yritin selittää, että itsellänikin on niin pieni tila, että en voi muuta. Mainittakoon, että olen n. 180cm pitkä ja kyseinen nainen oli reippaasti lyhyempi, joten oli kyllä aika outo väite että hänen jalkansa eivät olisi mahtuneet niille varattuun tilaan... Ei auttanut muu kuin vääntää penkki takaisin, ja kysyin myös edessä istuvalta herralta, voisiko hän siirtää penkkiään edes vähän ylemmäs. Hän ymmärsikin hyvin tilanteen ja nosti penkin ylös. Onneksi hänen kanssaan asiasta pystyi hyvin sopimaan. Tuo penkkiensäätely on kyllä perseestä, olisi parempi kun niitä ei voisi taivuttaa mihinkään suuntaan.

      Lainaa

    31. Tulos: +9 (47 ääntä)
      Mä joudun kallistamaan penkkiä aina kun se on mahdollista, koska mulla on selkävamma ja pystysuorassa istuminen sattuu. Tiedän, että se voi takana istuvan mielestä olla epämukavaa, mutta rohkenen silti väittää että itselläni on vielä epämukavampaa jos jätän penkin pystyyn. Tosin en välttämättä käännä penkkiä maksimiin jos takana istuu joku, mutta ainakin sen verran että säästyn suurimmilta kivuilta.

      Lainaa

    32. Vaniljankukka 15.2.2018 23:58
      Tulos: +63 (85 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Jos ei halua, että edellä istuva kaataa sen penkin, niin sitten täytyy maksaa sitä ekstraa. Kun siinä penkissä on kerran se säätö, niin sen saa kaataa, vaikka takana istuva pahoittaisi mielensä.
      Vain koska voit, ei tarkoita että se olisi kannattavaa, suotavaa saati hyväksyttävää.

      Lainaa

    33. Vaniljankukka 16.2.2018 0:06
      Tulos: +66 (76 ääntä)
      repo: Matkustan aika paljon lentokoneella ja siellä toi penkkien kaataminen kyllä ottaa aivoon aika paljon. Viimeksi olin reissussa Itä-Aasiaan niin eikös edessäni olevat kaksi venäläistä kaataneet penkkinsä samoin tein kun koneen pyörät irtosi kiitoradalta ja toisten päät on mun nenässä kiinni, eikä vielä edes ruokaa saatu. Sanoin kyseiselle pariskunnalle, ruokailuun asti malttoivat odottaa niin johan kaatui taas. Tätä sitten seuraavat 10 tuntia.
      Sama täällä. Ja se ei todellakaan ole ihan pikkujuttu se 10 tuntia. (Sama tuntimäärä itelläkin.) Viimeks tuossa Joulukuussa britit vetäs oikeen vauhdilla penkit takakenoon samoin tein kun siihen lössähtivät ja siihen ne sitten kanssa jäi loppumatkaksi. Uusi konetyyppi missä on nykyään sen 3 penkkiä rivissä. Minulla on aina ikkunapaikka (varaan tarkoituksella että saan nojata ikkunaan/seinään jotta voin nukkua paremmin). Vieressäni kaksi japanilaisnaista keksivät survoa itsensä jalkoineen päivineen penkille aina kun minun piti nousta pois. Siis silleen että ne istui penkeillään sivuttain jalat hyvin tiiviisti koukussa. Välillä vaan nämä edessä olevat sai penkit vielä alemmas niin sitten ei auttanut muu kuin loikkia sukkasillaan näiden toisten naisten penkkien päältä. Vähänkö oli noloa tunkea omat haisevat hikisukat toisen ihmisen penkille että pääsee edes vessaan. Ja niille jotka sanoo että voihan se takana istuvakin laskea selkänojaa: Ei, välttämättä se ei ole minun mielestäni se miellyttävä vaihtoehto matkustaa eikä se todellakaan sovi kaikkien ihmisten selälle. Sen lisäksi voi olla ihan listakin asioista minkä vuoksi olisi tärkeää saada istua selkä suorassa ilman että kenenkään muun pää on sylissä tai selkänoja omassa naamassa.

      Lainaa

    34. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Minä aion lukea tänään Feissarimokia. Sellainen yleinen ilmoitus.

      Lainaa

    35. Tulos: -67 (97 ääntä)
      ymmallaan: Se, että jotakin VOI tehdä, ei tarkoita, että niin tulisi tehdä. Se, että pystyy tekemään jotakin, ei tarkoita, että teon vaikutusta muita kohtaan ei tulisi ottaa huomioon. Yleiset käytöstavat on hyvä pitää mielessä. Pieni penkin kallistus bussissa, lentokoneessa tms. on varmastikin yleensä ok, mutta ainakin suurempaa kallistusta varten kannattaa kohteliaasti tiedustella takanaistuvalta, onko asia ok. ..... Joten ihmiset, olkaa niin hyvät ja ottakaa muutkin huomioon. Ei vaadi kovinkaan paljon, että katsoo taakseen, huomioi, millainen tilanne takana on ja ilmoittaa kohteliaasti aikeistaan. Takanaistuva ehtii ainakin varautua kallistukseen ja ikävät seuraamukset on mahdollista välttää.
      Eli koska kärsin huomattavista selän eri ongelmista, niin olen huonotapainen, enkä omista käytöstapoja, koska minun on vaan yksinkertaisesti pakko päästä kallistamaan selkänojaa välillä enemmänkin... Vai onks nää taas niitä tapauksia, kun mun pitäis vaan jäädä sitten kotiin ja olla matkustamatta, kun en kerta siihen pysty niin kuin ”normaalit ja hyvät käytöstavat omaavat” muut matkustajat? Enemmän itsekästä ja omaan napaan tuijoittelua on ruveta kiukuttelemaan muiden tarpeista kallistaa penkki..

      Lainaa

    36. Vaniljankukka 16.2.2018 8:03
      Tulos: +97 (105 ääntä)
      Joopajoo: Eli koska kärsin huomattavista selän eri ongelmista, niin olen huonotapainen, enkä omista käytöstapoja, koska minun on vaan yksinkertaisesti pakko päästä kallistamaan selkänojaa välillä enemmänkin… Vai onks nää taas niitä tapauksia, kun mun pitäis vaan jäädä sitten kotiin ja olla matkustamatta, kun en kerta siihen pysty niin kuin ”normaalit ja hyvät käytöstavat omaavat” muut matkustajat? Enemmän itsekästä ja omaan napaan tuijoittelua on ruveta kiukuttelemaan muiden tarpeista kallistaa penkki..
      Selkävaivat on täysin eri asia. Mutta koska se takanasi istuva ei osaa lukea ajatuksiasi, olisi kohteliasta ottaa asia puheeksi. Kun ystävällisesti keskustelee asiasta niin aivan varmasti se takana istuvakin ymmärtää tilanteen.

      Lainaa

    37. Tulos: +61 (65 ääntä)
      Ss: yleiset köytöstavat on hyvä osata…
      Tästä tuli väistämättä jotain riettaita mielikuvia :D Ite oisin varmaan menny vääntämään sen penkin vivusta ja työntäny ylös. Sit loppumatkan tukenu polvia penkkiin niin että ei saa kaadettua. Kyllä, olen kovin kypsä, vähintään yhtä kypsä kun mokan kusipää.

      Lainaa

    38. Neiti Knatterton 16.2.2018 9:27
      Tulos: -12 (56 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Kaikki nämä valittaa, etteivät mahdu olemaan sen kallistetun penkin takana, kun sen edessä oleva penkki ottaa muka polviin Ihmeesti minä 190cm pitkä ihminen olen mahtunut olemaan. Ja tulen kallistamaan penkin tästä eteenkinpäin.
      Mustalaisnaamio on oikeasti alle 160-senttinen äijänkäppänä. Kukaan todella pitkä mies ei ole noin paatunut sovinisti, koska pitkät miehet ovat niin suosittuja naisten keskuudessa.

      Lainaa

    39. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Jos ei halua, että edellä istuva kaataa sen penkin, niin sitten täytyy maksaa sitä ekstraa. Kun siinä penkissä on kerran se säätö, niin sen saa kaataa, vaikka takana istuva pahoittaisi mielensä.
      Tai sitten matskustaa vaan omalla autolla, rentoa, mutta kallista.

      Lainaa

    40. Tulos: +18 (54 ääntä)
      Neiti Knatterton: Mustalaisnaamio on oikeasti alle 160-senttinen äijänkäppänä. Kukaan todella pitkä mies ei ole noin paatunut sovinisti, koska pitkät miehet ovat niin suosittuja naisten keskuudessa.
      Aika hienosti esineellistetty miehen luonne fyysisestä ominaisuudesta. Sun mielestä on siis varmaan vastaavasti ihan OK esimerkiksi luonnehtia nainen bimboksi jos sillä on isot rinnat?

      Lainaa

    41. Vaniljankukka 16.2.2018 14:34
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Neiti Knatterton: Mustalaisnaamio on oikeasti alle 160-senttinen äijänkäppänä. Kukaan todella pitkä mies ei ole noin paatunut sovinisti, koska pitkät miehet ovat niin suosittuja naisten keskuudessa.
      Elämässäni olen joutunut kohtaamaan todella sovinistisia naistenvihaajia ja todella inhottavia otuksia, kaikki he ovat olleet 170-185cm pitkiä. Ottamatta nyt sen enempää kantaa itse asiaan.

      Lainaa

    42. Neiti Knatterton 16.2.2018 15:16
      Tulos: -28 (44 ääntä)
      Vaniljankukka: Elämässäni olen joutunut kohtaamaan todella sovinistisia naistenvihaajia ja todella inhottavia otuksia, kaikki he ovat olleet 170-185cm pitkiä.
      Niin? Anyway, jostain syystä pitkät miehet vetoavat suurimpaan osaan naisista, eivätkä he joudu tekemään niin paljon naisten huomion eteen kuin lyhyemmät miehet. Otantasi on aika laaja. Onko 170:n sentin pituinen mies sinusta pitkä? "Pitkäksi" voi kutsua vain yli 182-senttistä miestä, ei todellakaan alle 180-senttistä. Jos nyt henkilökohtaisuuksiin mennään, niin oma vaatimaton mielipiteeni on, että kiinnostavin mies on täsmälleen yhtä pitkä kuin minä itse olen.

      Lainaa

    43. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Yritin tykätä Niinan kommentista!:D Normaalisti joukkoliikenteessä ne kallistetulla penkillä makaavat päälaet on ihan siedettävän etäisyyden rajoilla, mutta tuossahan nimenomaan sanottiin, että oli erityisen kapeat välit. Kyllä se liian lähellä on suomalaiselle liian lähellä, mutta sitten kai pitäisi myös maksaa lisää, jos vaatimuksia on. Itsellä vieläkin kirkkaassa muistissa joukkomatka Helsinkiin koiranäyttelyyn, jonne ajeltiin YÖLLÄ, että oltaisiin heti aamusta pirteinä kehän reunalla. Vähän siinä haittasi nukkumista, kun mun taakse toki linnoittautui minulla-on-oikeiksia-ikäinen pariskunta, ja se tantta ei antanut minun laskea penkkiä ollenkaan. Tottelin kiltistl, vaikka koitinkin myöhemmin pimeyden ja hiljaisuuden vallitessa laskea penkkiä uudelleen. Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi saada laskea penkit, kun kaikkien oletetaan saavan unta seuraavaa päivää varten.

      Lainaa

    44. Tulos: -46 (68 ääntä)
      Vaniljankukka: Selkävaivat on täysin eri asia. Mutta koska se takanasi istuva ei osaa lukea ajatuksiasi, olisi kohteliasta ottaa asia puheeksi. Kun ystävällisesti keskustelee asiasta niin aivan varmasti se takana istuvakin ymmärtää tilanteen.
      Miten kenenkään diagnoosit kuuluu ensimmäisellekkään tuntemattomalle ihmiselle? Eikä sitä edes jaksa aina olla selittelemässä omia ongelmiaan, hyvin äkkiä rupeaa itsestä tuntumaan, että aina on vain valittamassa ja piiloutumassa vammojen taakse, käyttäen niitä ”tekosyinä” teoilleen...

      Lainaa

    45. Vaniljankukka 16.2.2018 21:48
      Tulos: +70 (76 ääntä)
      Joopajoo: Miten kenenkään diagnoosit kuuluu ensimmäisellekkään tuntemattomalle ihmiselle? Eikä sitä edes jaksa aina olla selittelemässä omia ongelmiaan, hyvin äkkiä rupeaa itsestä tuntumaan, että aina on vain valittamassa ja piiloutumassa vammojen taakse, käyttäen niitä ”tekosyinä” teoilleen…
      Ei sitä koko potilashistoriaa tarvitse lähteä avaamaan. Riittää että sanoo sen verran että on selkävaivaa ja että olisi tärkeää jos voisi laskea selkänojaa. Näin otetaan se takana istuvakin huomioon. Mulla on reuma ja sanon siitä aika useinkin mikäli asia jollakin tapaa tarvitsee sanoa kenellekkään. Olen huomannut että esimerkiksi ruuhka-aikaan kassajonossa ihmiset mulkoilee inhottavasti jos olen hidas mutta kun sanon ystävällisesti että "Anteeks kun vähän kestää, reuma hieman vaivaa" niin ihmiset ovat heti ihan ystävällisiä ja ymmärtävät helpommin. Enkä silti koe että erityisesti pyytelisin anteeksi sairauttani tai menisin sairauteni taakse piiloon tai että avaisin koko potilaskertomukseni koko kassajonolle. Sellainen neutraali ilmoitus että sairastan jotakin joka nyt vaikuttaa kyseessä olevaan toimintaan. Tai vastaavasti bussipysäkillä saatan joutua kysymään siinä istuvilta ihmisisltä että voisiko joku luovuttaa minulle paikkansa kun minulla on reuma ja lonkkaan tai jalkoihin sattuu. Tämä siis silloin kun bussipysäkin penkki on täynnä. En todellakaan oleta että tuntemattomat ihmiset osaisivat arvata että nuorella (lähes teiniltä näyttävällä) naisella olisi kovia kipuja ja reuma. Ei se päälle päin näy eikä muilla ole mitään kristallipalloa tai taitoa lukea ajatuksia. Esitän asiani aina kohteliaasti ja muut ihmiset huomioon ottaen. Mutta jos esimerkiksi vaikka kiilaan muitta mutkitta muiden ihmisten väliin taikka päälle vaikka penkki on jo täynnä niin eh...ymmärrän kyllä jos siitä ihan silleen "lievästi" tulisi sanomista. Eikä siinä mitään ylimääräistä sääliä kerjätä eikä kukaan niin ajattelekkaan. Kun on päästy istumaan niin kipu helpottaa ja kaikki ihmiset jatkavat omia toimintojaan siitä mihin he jäivätkään. Eipä ole vielä kukaan tullut säälimään ja voivottelemaan, luojan kiitos. Olisi hieman kiusallista kyllä.

      Lainaa

    46. Tulos: -35 (53 ääntä)
      Hihi: Mitenhän kävisi, jos toimisi tuollaisessa istuintilanteessa kuin lapsi ja vispaisi jalkojaan selkänojaa vasten? Ystävällinen pää- ja niskahieronta edessä istuvalle herrasmiehelle.
      Hirveen hauskaa. Vastaavaa on koettu,kun mielenosoituksellisesti potkitaan penkkiä sen sijaan että sanois jotta häiritsee -johon vois todeta että tälleen selkärankareuman ja välilevyvaivan kanssa on pakko kallistaa penkkiä kun suorana ei kivutta voi eikä edes saa istua. Normisti istuskellen olis selkä tulessa ja jalat myös, kunnes puutuvat tunnottomiksi ja toimimattomiksi. Se joka ikinen "oho sori" "hups vahinko" "köh köh ohhoh jopas osuikin" potku penkkiin tuntuu puukoniskulta selässä. Taitelkaa niitä terveitä jalkojanne vaan valittamatta tiiviimmin.

      Lainaa

    47. Tulos: -33 (55 ääntä)
      Ei ole tullut mieleenkään, että penkkien kaataminen lentokoneessa ja varsinkin pitkillä lennoilla olisi itsekästä. Oman kokemuksen mukaan suurin osa matkustajista kaataa sen. Ei kai kukaan jaksa pitkää lentoa istua selkä suorana. Ruokailun aikana selkänoja toki ylös, ja siitä taitaa lentoemännät käydä muistuttamassakin.

      Lainaa

    48. Tulos: -73 (81 ääntä)
      Mikä tässä on nyt niin epäselvää. Oli sitten 160cm lyhyt tai 182cm pitkä sovinistisika, niin sen penkin selkänojan voi laskea jos niin haluaa. Takana oleva saa ulista ja kiukutella rauhassa. Ei suoraan sanottuna kiinnosta hevonvittua mitä joku takana istuva huora siitä meinaa :D

      Lainaa

    49. Tulos: +50 (52 ääntä)
      Voisi olla sellanen käytäntö että matkustajat pystyisivät kontrolloimaan edessä istuvan selkänojia tiettyyn pisteeseen asti. Eli jos haluaa kaataa penkkinsä toisen naamalle niin se täytyy erikseen pyytää takanaolijalta:D Nojaa, ei varmaan oikeassa elämässä toimisi.
      bachelor:Ei suoraan sanottuna kiinnosta hevonvittua mitä joku takana istuva huora siitä meinaa
      Tämä tiivistää kaikkien niiden aikuisvauvojen ajatusmaailmaa: minä minä minä! Minun oikeudet!!!

      Lainaa

    50. Neiti Knatterton 17.2.2018 10:13
      Tulos: +7 (33 ääntä)
      JS80: Aika hienosti esineellistetty miehen luonne fyysisestä ominaisuudesta.
      Miehen luonne? Sovinismi ei ole mikään luonteenpiirre, vaan aggressiivinen asenne, se on vihaa puolta ihmiskuntaa kohtaan.

      Lainaa

    51. Tulos: +32 (38 ääntä)
      bachelor: Mikä tässä on nyt niin epäselvää. Oli sitten 160cm lyhyt tai 182cm pitkä sovinistisika, niin sen penkin selkänojan voi laskea jos niin haluaa. Takana oleva saa ulista ja kiukutella rauhassa. Ei suoraan sanottuna kiinnosta hevonvittua mitä joku takana istuva huora siitä meinaa
      Siinä vaiheessa kun se "huora" läimäyttää sua päähän kun oot vittuiluasi laskenut sen tuolin niin syliin, ettei veri kierrä jaloissa, on turha ulista.

      Lainaa

    52. Tulos: +20 (20 ääntä)
      Ss: yleiset köytöstavat on hyvä osata…
      Vähän mielenkiintoisempi bussimatka...

      Lainaa

    53. Tulos: +50 (52 ääntä)
      Itse en penkkiä juurikaan kallistele, sillä en itse arvosta kamalasti, jos edessäoleva penkkiä kallistaa. Mulla on sen verran pitkät jalat, että juuri ja juuri ne mahtuu sinne penkin väliin ilman kallisteluja. Kerran kuitenkin päätin pitkän bussimatkan alettua, että nyt sallin itselleni palan luksusta ja kallistan tuolin mukavaan asentoon. Takanakaan ei istunut ketään! Eiköhän seuraavalla pysäkillä kyytiin noussut pariskunta, jotka päättivät istuutua taakseni. Mies, joka oli selvästi naista pidempi, tuli tietenkin minun ja kallistetun penkkini taakse. Hetken ne yhdessä siinä nurisi, jonka jälkeen nainen pyysi minua (ystävällisesti kylläkin) nostamaan penkkini ylös, koska miehen jalat olivat liian ahtaalla takanani. Ymmärrän kuinka epämukavaa tuossa tilanteessa on pitkäjalkaisena olla, joten nostin penkin mutisematta. Bussi ei kuitenkaan ollut täynnä, joten MIKSI NIIDEN PITI AHTAUTUA SEMMOISEEN VÄLIIN MIHIN EIVÄT EDES MAHDU!?! Kiitos ja anteeksi. Ärsyttää kyllä vieläkin.

      Lainaa

    54. Tulos: +30 (30 ääntä)
      H*: Ei ole tullut mieleenkään, että penkkien kaataminen lentokoneessa ja varsinkin pitkillä lennoilla olisi itsekästä. Oman kokemuksen mukaan suurin osa matkustajista kaataa sen. Ei kai kukaan jaksa pitkää lentoa istua selkä suorana. Ruokailun aikana selkänoja toki ylös, ja siitä taitaa lentoemännät käydä muistuttamassakin.
      Minkä nyt pitkäks lennoks luokittelee, itselläni pisin lento on ollut helsinki-hurghada n. 9h koneessa istumista, eikä tullut mieleenkään kaataa selkänojaa takana istuvan syliin... Omaan syliini on tietenkin kaadettu vaikka kuinka moneen otteeseen, ja onhan se aina yhtä oksettavaa saada rasvanen ja hilseilevä pehko suoraan nenän eteen... Pitäis vissiin protestiksi oikeesti jopa oksentaa edessä löhöövän päähän, et ymmärtää istua suorassa... Tai alkaa yskimään/aivastelemaan ja valitella samalla lenssua. Levottomat lapsen jalat selkänojassa vielä ymmärtää, mutta usein julkisissa kulkuneuvoissa olen huomannut, että aikuiset käyttäytyy huonommin ja itsekkäämmin kuin lapset, jotka ovat lähinnä vain äänekkäämpiä.

      Lainaa

    55. Tulos: +32 (34 ääntä)
      Pitkäkoipisena kaksimetrisenä hujoppina tulee oikea ongelma näistä selkänojan kääntäjistä busseissa ja lentokoneissa. Hyvänä päivänä muutan omaa asentoani niin ettei se toista haittaa - joka yleensä johtaa epämukavaan ja puuduttavaan asentoon itselleni - mutta jos on huono päivä ja toinen alkaa runnomaan selkänojaansa polviini ikään kuin ne riittävästi runnomalla siitä väistyisivät, niin potkaisen voimakkaasti selkänojaa niin että istuja lennähtää siistiin ryhtiin, sen jälkeen kysyn kiltisti että voisiko sen selkänojan jättää siihen mistä omat koipeni alkavat, niitä kun on minun kovin hankala siirtää muualle jos istun omalla paikallani.

      Lainaa

    56. Tulos: +29 (29 ääntä)
      Ryanairilla ei ole penkeissä mitään kallistuksia ja sama pitäisi olla kaikilla muillakin sillejä suolaan pakkaavilla halpisyhtiöillä.

      Lainaa

    57. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Pahvitonttu: Tommoset letkautukset piristää päivää!
      Ei todellakaan piristä. Kun junassa kuulutetaan että ravintolavaunusta saa ostaa syötävää, niin känniääliö käytävän toiselta puolelta huutaa että saako sieltä karjalanpaistia, niin ei paljon piristä.

      Lainaa

    58. Tulos: +11 (23 ääntä)
      Samaa mieltä että lentokoneista, junista ja busseista saisi kokonaan poistaa istuimen kellistämismahdollisuuden. Kuka sitä oikeasti tarvii? Sehän vain ärsyttää kaikkia!

      Lainaa

    59. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Jopas: Samaa mieltä että lentokoneista, junista ja busseista saisi kokonaan poistaa istuimen kellistämismahdollisuuden. Kuka sitä oikeasti tarvii? Sehän vain ärsyttää kaikkia!
      En kannata ainakaan bussien ja junien kohdalla, ne kun eivät läheskään aina kulje täytenä. Mitä järkeä jäykässä selkänojassa, jos olet ainut matkustaja koko vaunussa?

      Lainaa

    60. Tulos: -11 (17 ääntä)
      Mihin tämä maailma on matkalla kun jengiä tuntuu aivan valtavasti häiritsevän / ällöttävän / oksettavan toiset ihmiset? Peace and love.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: pyttipannu, penkki, Onnibus, bussi, toteamus