Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 9

Oletko koskaan miettinyt miltä alaston siili näyttää?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 9

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. purppurakruunu 8.2.2018 0:32
      Tulos: +386 (424 ääntä)
      Tein muuten ihan saman päivämäärämokan tammikuun alussa asumistuen kanssa. Monta päivää vielä kirosin, että eikö Kelan koneet muka tajua, että nyt on 2018, vai mistä on kyse. Seuraavana viikonloppuna nukkumaan mennessä vihdoin välähti.

      Lainaa

    2. Tulos: +349 (365 ääntä)
      Hirveän söpö otus.

      Lainaa

    3. King Arthur 8.2.2018 1:28
      Tulos: +101 (137 ääntä)
      Mulla oli tänään sama savotta edessä. En oo koskaan ennen tehnyt Kelalle tota hakemusta ja se heitti aina alkuun jos mietin minuuttia kauempaa. Sen verran monta kertaa olen tänään täyttänyt tt-tukihakemuksen että paras tärpätä. Olin ihan varma että moka koskis Kelan sivujen ontuvuutta mutta olikin päivämäärämoka. Nyt muuten nousi pers kananlihalle kun tajusin että itse laitoin tohon kohtaan 1.3.2018. Kela on niin veemäinen että vois tostakin jo laittaa nootin notta ei heru, ehkä jopa periä takaisin asumistuenkin.

      Lainaa

    4. Tulos: +96 (106 ääntä)
      Joo, kerran oli sama ongelma sen veikkauksen synttärit pelin kanssa, sitä sitte kassalla yritettiin miettiä ja lopulta viereinen kassa tajusi ettei syyskuussa ole 31 päivää (ei ollut oma syntymäpäivä kyseessä :D)

      Lainaa

    5. Tulos: +506 (522 ääntä)
      Osaako joku kiinaa, jotta voisin kirjoittaa espanjalaiselle kaverilleni saksaksi "happy birthday"?

      Lainaa

    6. Tulos: +414 (418 ääntä)
      En tajua miksi se tatuointi on aina otettava kielellä, ja vieläpä merkistöllä jota ei ymmärrä. Arabia näyttää kaiketi ihan "siistiltä", mutta onko se nyt oikeasti kiva että omassa nahkassa on jotain random merkkejä joita ei osaa edes lausua, saati sanoa missä kohtaa olisi mikäkin sana. Mutta hei, ainankin se sitten englanniksi tarkoittaa jotain tosi syvällistä. :D

      Lainaa

    7. Tulos: +197 (219 ääntä)
      Olen nähnyt vain alastomia siilejä. Tuon paitsi alaston, myös piikitön.

      Lainaa

    8. Tulos: +23 (59 ääntä)
      Kives-siili hahahahaha!

      Lainaa

    9. Bodvåihsojeåve 8.2.2018 8:11
      Tulos: +45 (61 ääntä)
      Mäsä: Olen nähnyt vain alastomia siilejä. Tuon paitsi alaston, myös piikitön.
      Ja kaiken lisäksi vieläpä siilitön!

      Lainaa

    10. totuuden_torvi 8.2.2018 9:05
      Tulos: -185 (309 ääntä)
      Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.

      Lainaa

    11. Tulos: +154 (180 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      Teen kahta työtä joka päivä enkä silti elä ilman asumistukea. Sitä ennen hain töitä kaks vuotta pääsemättä mihinkään.

      Lainaa

    12. Tulos: +45 (67 ääntä)
      purppurakruunu: Tein muuten ihan saman päivämäärämokan tammikuun alussa asumistuen kanssa. Monta päivää vielä kirosin, että eikö Kelan koneet muka tajua, että nyt on 2018, vai mistä on kyse. Seuraavana viikonloppuna nukkumaan mennessä vihdoin välähti.
      Laitatko aina luvun 31, miettimättä esimerkiksi että voisi olla myös 30 päivää, vai mikä tässä helmikuussa on niin erikoista että se päivien määrä pitäisi jotenkin erityisesti ottaa huomioon?

      Lainaa

    13. Kaljamaha-asentaja 8.2.2018 10:20
      Tulos: -105 (171 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      Hyvä kirjoitus! Minuakin on ärsyttänyt nämä aktiivimalli-mellakat siellä senaatintorilla. Tällaiseen turhanpäiväiseen älämölöön ja kansantalouden sabotointiin kyllä riittää aktiivisuutta, mutta omassa työnhaussa aktiivisena oleminen onkin jo sitten täysi mahdottomuus, kirosana ja ainakin joku ihmisarvoloukkaus.

      Lainaa

    14. Tulos: +139 (169 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään.
      Menisinki, jos se ois niin helppoa että menis vaan. Laitatko lähteen tuosta tukien hyväksikäytöstä? Mä oon lukenu vaan niitä tutkimuksia joissa kerrotaa että väärinkäyttö on minimaalista ja moni jättää tuet hakematta vaikka ois niihin oikeutettu. Ja ihanko tosissas nyt vertaat yhen päivän reissua koko elämän siirtämiseen muualle?

      Lainaa

    15. Tulos: +147 (157 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      Se nyt ei ole ihan niin helppoa. Nuorena "lorvin" kokonaisen talven, lue sairastin vakavan masennuksen. Se pääsi vakavaksi koska tajutessani sairastuvani tietysti hain kaikkea apua ja sain eioota. Sitten olikin jo niin pahana ettei jaksanut enää. Rahat loppuivat, lopetin vuokranmaksun ja syömisen, ja ajattelin että kuolen tästä pois. Äiti sai selville ja veti suunnilleen korvista yksityiselle. Selvisin hengissä koska oli varakas vanhempi joka osaa vaatia, joku muu olisi kuollut. Reilu maailma. Nyt voin hyvin, maksan veroni (palkasta, en tuista). Olisi jäänyt tekemättä jos olisi vielä vähän lisää kannustettu ja aktivoitu.

      Lainaa

    16. Tulos: +110 (110 ääntä)
      "Kiire!" Juu, tatskojen(kin) kanssa sitä parempi tulee mitä enempi kiire on.

      Lainaa

    17. Todellisuus täällä päivää 8.2.2018 12:35
      Tulos: +81 (133 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      Voi rakas lapsi, kun töihin ei tänä päivänä niin vain MENNÄ. On todennäköisempää voittaa lotossa, kuin saada töitä tämän päivän Suomessa. Te-keskuksen n. 22 000 avoimesta työpaikasta alle 300 oli kokopäiväisiä, yli vuoden kestäviä töitä. Ja työttömiä oli mitä, noin 150 tuhatta? You do the math.

      Lainaa

    18. Tulos: +109 (125 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      1. Työtä ei ole kaikille työttömille, ja jos pätkätyön takia joutuu olemaan täysin rahatta kuukausitolkulla kun Kelassa pähkäillään asioita ja palkkaa ei kuulu vielä, niin onko ihme ettei niitä tule tehtyä kun vuokrat on kumminkin maksettava, ja mahdolliset lapset ruokittava? 2. Mielenosoitus kesti yhden (1) päivän. Työsuhde pidempään. Päiväreissu on useimmille aika paljon matalamman kynnyksen juttu kuin muutto. 3. Toimeentulotukisysteemi on jo nykyisellään niin tiukka että kiristämisen varaa ei ole. Ei siinä mitään, kyllähän sillä elää, mutta jos ei koko loppuelämäänsä tahdo kitkuttaa sillä toimeentulotuella, niin jo siihen joutuminen voi olla aikamoinen ansa. Kaikki omaisuus viedään, mitään pesämunaa omaehtoiseen työllistymiseen tai muuten omien työllisyysmahdollisuuksien parantamiseen ei siis voi kerätä, jolloin ttt:n piiriin jouduttua sinne helposti jää vaikka loppuiäkseen. 4. Lähteitä tukien hyväksikäyttäjien määrästä?

      Lainaa

    19. totuuden_torvi 8.2.2018 14:52
      Tulos: -55 (77 ääntä)
      gerard: totuud
      Toi on totta, että kaikki ihmiset ei hae sitä tukea. Moni sitten hakee senkin edestä. On hyvä, että tämmöiset systeemit on olemassa, mutta koko homma kusee pienen prosentin takia, jotka vain laiskuuttaan ja röyhkeyttään nostaa rahat ilman vastinetta. Onhan se kaavakkeiden täyttö jonkinlainen ponnistus, mutta silti. Lähteitäkin saattaisi löytyä Googlen avulla tai kirjastosta, mutta puheita pysty linkittämään. On siis tullut useammankin kerran kuultua erilaisissa paikoissa ja tilanteissa sellaisten henkilöiden kertomuksia, jotka ovat töissä esim. KELAssa ja millon missäkin paikassa, jossa näihin törmää. Luotan ennemmin oikeasti tilanteen nähneeseen henkilöön, kuin sokeasti median teksteihin. Lähdettä, jos haluat etsiä, niin ainakin viime vuoden loppupuolella Etelä-Suomen Sanomien sunnuntainumerossa kertoi sosiaalityöntekijä tuosta hommasta. Lehdessä on siis osio, missä eri alojen työntekijät saa kertoa nimettömänä alansa ongelmista. Sossussa en ole koskaan käynyt, mutta siellä se rahanjako tuntuu olevan holtittominta. Sitten puolestaan sellaiset sieltä ei rahaa meinaa saada, jotka juurikin kerran kaksi elämässään sitä tarvitsisi. Jokin kanta-asiakasbonus luultavasti joillakin? Ja kyllä minä hieman vertaan. Sanoin, että joillakin se ei niin vain onnistu, mutta harva asia elämässä on mahdotonta, jos tahtoa on riittävästi. Ihan itsensäkin takia on hyvä asua eri paikoissa ja saada erilaisia perspektiivejä. Vastasiko tämä kysymyksiisi?

      Lainaa

    20. totuuden_torvi 8.2.2018 14:56
      Tulos: -48 (80 ääntä)
      Joo: totuud
      Hienoa, että selvisit ja sait apua. Tuosta on mediassa juttua ollut jonkin verran, miten vaikea Suomessa on suomalaisen saada apua mm. mielenterveysasioissa. Sitten toisaalta rahaa ja resurssia on niin paljon ylimääräistä, että parikymppisille hieman tummemmille nuorille miehille annetaan kaikki ilmaiseksi (myös mielenterveyspalvelut), vaikka edes suku ei ole Suomeen ikinä senttiäkään veroja maksanut. Sinun tilanteessa on aika epäreilua, jos työnantajat katsoo pahalla yhtä puolivuotista markkinoilta poissaoloa. Nykyisin, kun työelämäkin menee siihen suuntaan, että esim. välivuosi opiskeluiden jälkeen on etenkin nuoremmille pomoille aivan OK.

      Lainaa

    21. totuuden_torvi 8.2.2018 15:02
      Tulos: -43 (61 ääntä)
      Todellisuus täällä päivää: Voi rakas lapsi, kun töihin ei tänä päivänä niin vain MENNÄ. On todennäköisempää voittaa lotossa, kuin saada töitä tämän päivän Suomessa. Te-keskuksen n. 22 000 avoimesta työpaikasta alle 300 oli kokopäiväisiä, yli vuoden kestäviä töitä. Ja työttömiä oli mitä, noin 150 tuhatta? You do the math.
      Noniin viimeinkin toi lainaus toimi oikein tällä koneella. Jos Lotossa voittaminen on työnsaantia helpompaa, niin voitto on jo varma. Minulta vapautuu sulle täysiaikainen työpaikka jo ensi maanantaiksi, jos olet valmis muuttamaan työn perässä.

      Lainaa

    22. totuuden_torvi 8.2.2018 15:14
      Tulos: -34 (46 ääntä)
      Mörkö: 1. Työtä ei ole kaikille työttömille, ja jos pätkätyön takia joutuu olemaan täysin rahatta kuukausitolkulla kun Kelassa pähkäillään asioita ja palkkaa ei kuulu vielä, niin onko ihme ettei niitä tule tehtyä kun vuokrat on kumminkin maksettava, ja mahdolliset lapset ruokittava? 2. Mielenosoitus kesti yhden (1) päivän. Työsuhde pidempään. Päiväreissu on useimmille aika paljon matalamman kynnyksen juttu kuin muutto. 3. Toimeentulotukisysteemi on jo nykyisellään niin tiukka että kiristämisen varaa ei ole. Ei siinä mitään, kyllähän sillä elää, mutta jos ei koko loppuelämäänsä tahdo kitkuttaa sillä toimeentulotuella, niin jo siihen joutuminen voi olla aikamoinen ansa. Kaikki omaisuus viedään, mitään pesämunaa omaehtoiseen työllistymiseen tai muuten omien työllisyysmahdollisuuksien parantamiseen ei siis voi kerätä, jolloin ttt:n piiriin jouduttua sinne helposti jää vaikka loppuiäkseen. 4. Lähteitä tukien hyväksikäyttäjien määrästä?
      Tuolla aikaisemmin jo toiselle vastasinkin, että perustuu paljolti itse kuultuun ja nähtyyn, mutta tässä nyt jotain Googlella löytyvää: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/239825-puoluesihteeri-selvitti-nain-ankara-ruotsi-sosiaaliturvan-saajille-suomessa https://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2014/05/04/koko-maailman-sosiaalitoimisto/

      Lainaa

    23. Tulos: +84 (94 ääntä)
      ”Sosiaalietuuksien alikäyttö on huomattavasti yleisempää kuin tukien väärinkäyttö. Tutkimusten mukaan jopa puolet toimeentulotukeen oikeutetuista jättää tuen hakematta. Alikäyttö on merkittävä ongelma, sillä usein tuki jää hakematta kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta.” https://yle.fi/uutiset/3-8447134

      Lainaa

    24. King Arthur 8.2.2018 16:00
      Tulos: +48 (64 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      Arvasit itsekin että miinusta tulee koska täällä trollailet. Mutta minusta on oikeastaan mukavaa että tässä maassa menee jollain noin hyvin. T. 52 työhakemusta lähettänyt

      Lainaa

    25. Tulos: +78 (78 ääntä)
      - "Siisti arabialaiskoukerotatska, mitä siinä lukee?" - "Toivon mukaan yks lause enkuks mut emmä tiiä."

      Lainaa

    26. purppurakruunu 8.2.2018 16:24
      Tulos: -8 (16 ääntä)
      no: Laitatko aina luvun 31, miettimättä esimerkiksi että voisi olla myös 30 päivää, vai mikä tässä helmikuussa on niin erikoista että se päivien määrä pitäisi jotenkin erityisesti ottaa huomioon?
      Nopeesti vaan ajattelin, että vuokrasopimus on voimassa kuun loppuun. Mun ei tarvii joka kk hakea tukia, ilmeisesti ne on vaan tosi useasti osuneet niin, että se viimeinen tukipäivä on 31. päivä sitä tai seuraavaa (tai sitä seuraavaa, jne.) kuuta, niin lomakkeen näkemisestä assosioi sen "haetaan 31. päivään asti".

      Lainaa

    27. Tulos: +49 (59 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      Niin noh, sinne töihin ei niin vaan mennä, vaan pitää hakea ja hakea ja hakea ja vielä toivoa, että joku oikeasti palkkaa. Vaikka tekisi mitä hyödyllistä, niin ei töitä saa kuka vaan nykyään. Joten on aikas tylyä tulla sanomaan muka parempana ihmisenä, että "menkää töihin"..

      Lainaa

    28. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Tuo viimeinen on aivan mahtava :D

      Lainaa

    29. totuuden_torvi 8.2.2018 18:22
      Tulos: -38 (56 ääntä)
      Henkilö: ”Sosiaalietuuksien alikäyttö on huomattavasti yleisempää kuin tukien väärinkäyttö. Tutkimusten mukaan jopa puolet toimeentulotukeen oikeutetuista jättää tuen hakematta. Alikäyttö on merkittävä ongelma, sillä usein tuki jää hakematta kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta.” https://yle.fi/uutiset/3-8447134
      Toi on vaan jo sen verran ikääntyny uutinen, ettei enää täysin pätevä. Tuo ei esim huomioi meidän tuoreita moniosaajia. Ennen suomalaiselle oli tosi vaikea paikka pyytää apua sossusta. Nykyisin jotkut puhuu siitä suorastaan ylpeästi. Ei sekään ole oikein, että moni ei saa mitään, vaikka olisi oikeutettu (toki tyhmyyttä, ettei hae) ja toiset "käyttää yli" kuten tossa linkissä sanottiin.

      Lainaa

    30. Vaniljankukka 8.2.2018 19:24
      Tulos: +42 (62 ääntä)
      totuuden_torvi: Miinusta luultavasti tulee, mutta sanon silti: menkää töihin, niin ei tartte rämpätä tukihakemusten kanssa. Valitettavasti nykyisin on niin paljon erilaisia tukijärjestelmien hyväksikäyttäjiä, että siitähän ne kiristykset – aktiivimallikin, kumpuaa ainakin osittain. Tuota toimeentulotuki-systeemiä se vasta pitäisikin kiristää! Työttömätkin aktivoitu paikkakunnan muutokseen kyllä mielenosoituksen takia, mutta työn takia ei voisi miettiäkään. JooJoo tottakai joidenki tilanteessa ei vaan kykene, mutta silti ärsyttävää. Ennen kuin joku väittää, että helppo minun huudella, koska ei kiristykset koske itseä, niin kyllä on koskenut useampikin. Ihan hymyilytti yksi päivä, että miten voikin aina oma tilanne muuttua juuri niin, että näistä kiristyksistä itteä on koskenu melkeen kaikki muut paitsi eläkeasiat.
      Mulla on reuma. Mikäs sun tekosyy on tuolle luonnevammaisuudelle?

      Lainaa

    31. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Useimmilla kivespusseilla on vähän paha mieli.

      Lainaa

    32. Tulos: +18 (20 ääntä)
      gerard: Menisinki, jos se ois niin helppoa että menis vaan. Laitatko lähteen tuosta tukien hyväksikäytöstä? Mä oon lukenu vaan niitä tutkimuksia joissa kerrotaa että väärinkäyttö on minimaalista ja moni jättää tuet hakematta vaikka ois niihin oikeutettu. Ja ihanko tosissas nyt vertaat yhen päivän reissua koko elämän siirtämiseen muualle?
      Enemmän tukia jätetään nostamatta, kuin nostetaan liikaa.

      Lainaa

    33. Tulos: +35 (35 ääntä)
      Voi pieni kivespussi! ❤️

      Lainaa

    34. Tulos: -43 (71 ääntä)
      Vaniljankukka: Mulla on reuma. Mikäs sun tekosyy on tuolle luonnevammaisuudelle?
      Ihan kuin et mitään työtä muka voisi tehdä. Tiedän monta henkilöä, jolla on reuma ja käyvät töissä. Mitäs jos lopettaisit tekosyiden keksimisen ja itsesäälissä vellomisen?

      Lainaa

    35. Tulos: +46 (50 ääntä)
      Minnekäs helvettiin sitä pitäisi muuttaa, jos asuu jo kasvukeskuksessa, eikä silti löydy töitä? Sitäpaitsi pitääkö lapsilta rikkoa koti muuttelemalla näiden nykypäivän määräaikaisuuksien ja osa-aikaisuuksien perässä minne sattuu? Toisella vanhemmalla toki vakituinen työ tässä kaupungissa. No, sain lopulta melko pitkän työttömyysjakson jälkeen töitä (toki määrä- ja osa-aikaista) ihan tältä paikkakunnalta, joten hetkeksi muutuin sylkykupista kunnon kansalaiseksi. Pikkuruisessa palkastani maksamat verot eivät tosin kata edes yhteiskunnalle koituvia kuluja päivähoidosta. Työmarkkinatukeni olisi itse asiassa yhteiskunnalle pienempi menoerä.

      Lainaa

    36. totuuden_torvi 9.2.2018 6:34
      Tulos: -35 (51 ääntä)
      King Arthur: Arvasit itsekin että miinusta tulee koska täällä trollailet. Mutta minusta on oikeastaan mukavaa että tässä maassa menee jollain noin hyvin. T. 52 työhakemusta lähettänyt
      Kannattaa panostaa niihin hakemuksiin eikä vain spämmätä yhtä hakemusta joka firmaan. En trollaile vaan totuus tekee kipeää joillekin ja sit annetaan miinusta.
      King Arthur: Arvasit itsekin että miinusta tulee koska täällä trollailet. Mutta minusta on oikeastaan mukavaa että tässä maassa menee jollain noin hyvin. T. 52 työhakemusta lähettänyt
      En trollaa vaan tulee miinusta, koska joillakin totuus tekee kipeää. Tuolla on ihan perusteettomia miinuksia vaikka siinä, että sanoin yhdelle nimimerkille, että on hyvä, kun hänet autettiin masennuksesta. Vinkkinä työnhakuun: älä spämmää samaa hakemusta joka firmaan vaan panosta siihen. Ei myöskään selvinnyt, missä ajassa tuo 52 hakemusta on laitettu, mutta toivottavasti tärppää. En toivo, ettei porukka saisi töitä. Ei muiden onnistuminen ole multa pois kuten ei mun onnistuminen ole pois muilta.
      King Arthur: Arvasit itsekin että miinusta tulee koska täällä trollailet. Mutta minusta on oikeastaan mukavaa että tässä maassa menee jollain noin hyvin. T. 52 työhakemusta lähettänyt
      En spämmää vaan tulee miinusta, kun totuus tekee joillekin kipeää. Tuolla on perusteettomia miinuksia vaikka siitä, että sanoin masentuneena olleelle henkilölle, että hieno, kun sai apua. Työnhakuun vinkki: älä spämmää samanlaista hakemusta joka paikkaan, vaan panosta siihen. En tiiä, missä ajassa se 52 on lähetetty, mutta toivottavasti tärppää. Ei ole muiden onnistuminen multa pois eikä mun onnistuminen pois muilta.

      Lainaa

    37. totuuden_torvi 9.2.2018 6:45
      Tulos: -31 (41 ääntä)
      Vaniljankukka: Mulla on reuma. Mikäs sun tekosyy on tuolle luonnevammaisuudelle?
      Reuma on krooninen sairaus, joka ei liity luonteeseen. Toivottavasti tuosta tiedosta olis hyötyä. Tuommoiset on tosi ikäviä ja rajoittaa tunnetusti työkykyä, mutta ei sulje kaikkea työtä pois. Moni reumapotilas joutuu uudelleen kouluttautumaan, mutta kukapa ei nykyään joutuisi. Toivottavasti jotakin sopivaa löytyy. Tietenkin taas, jos omat tiedot reumapotilaana on tuota luokkaa, että luulee vian olevan korvien välissä, niin ehkä siellä todella on jotakin vikaa. Aktiivimallista on ainakin luvattu selvittää (toivottavasti joku lupaus pitää), miten siinä saataisiin huomioitua työkyvyttömät ja vältettyä kohtuuttomuudet. Tätä vain on turha jauhaa täällä, koska ei nämä asiat kuitenkaan muutu ja puolia on ikuisesti kaksi.

      Lainaa

    38. Tulos: -36 (50 ääntä)
      Vois vielä vähän vaikeuttaa noita Kelan palveluita, että ihmiset tajuais mennä TÖIHIN tukien vinkumisen sijasta.

      Lainaa

    39. Tulos: +4 (26 ääntä)
      Hihi: - “Siisti arabialaiskoukerotatska, mitä siinä lukee?” - “Toivon mukaan yks lause enkuks mut emmä tiiä.”
      Ois mahtavaa, kun joku arabiaa osaava vedättäis tyyppiä täysillä ja oikeasti tatskaan tuliskin teksti tyyliin "olen idiootti", "otan ilmaiseksi suihin" tai "äänestin Trumpia". XD

      Lainaa

    40. Tulos: -20 (40 ääntä)
      Vaniljankukka: Mulla on reuma. Mikäs sun tekosyy on tuolle luonnevammaisuudelle?
      Eli sun tekosyy omalle luonnevammasuudellesi on reuma. Nooh, kukin tavallaan.

      Lainaa

    41. Menkää töihin! 9.2.2018 10:09
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      totuuden_torvi: Noniin viimeinkin toi lainaus toimi oikein tällä koneella. Jos Lotossa voittaminen on työnsaantia helpompaa, niin voitto on jo varma. Minulta vapautuu sulle täysiaikainen työpaikka jo ensi maanantaiksi, jos olet valmis muuttamaan työn perässä.
      Mikäs työpaikka sellainen on? Missä sijaitsee? Onko kiinteä palkka vai provisio? Mitä haet työntekijältä?

      Lainaa

    42. Tulos: -21 (31 ääntä)
      Kaljamaha-asentaja: Hyvä kirjoitus! Minuakin on ärsyttänyt nämä aktiivimalli-mellakat siellä senaatintorilla. Tällaiseen turhanpäiväiseen älämölöön ja kansantalouden sabotointiin kyllä riittää aktiivisuutta, mutta omassa työnhaussa aktiivisena oleminen onkin jo sitten täysi mahdottomuus, kirosana ja ainakin joku ihmisarvoloukkaus.
      Huomaa tuon kommentin miinuksista (ja kaikista näistä tuenhakukokemuksista), minkälaista jengiä feissarimokissa pääosin liikkuu. Mielenkiintoista.

      Lainaa

    43. Tulos: -32 (44 ääntä)
      Neoneo: Niin noh, sinne töihin ei niin vaan mennä, vaan pitää hakea ja hakea ja hakea ja vielä toivoa, että joku oikeasti palkkaa. Vaikka tekisi mitä hyödyllistä, niin ei töitä saa kuka vaan nykyään. Joten on aikas tylyä tulla sanomaan muka parempana ihmisenä, että “menkää töihin”..
      Entäs jos opiskelisit jotain nykypäivänä työllistävää osaamista etkä roikkuisi menneessä?

      Lainaa

    44. Tulos: 0 (16 ääntä)
      Todellisuus täällä päivää: Voi rakas lapsi, kun töihin ei tänä päivänä niin vain MENNÄ. On todennäköisempää voittaa lotossa, kuin saada töitä tämän päivän Suomessa. Te-keskuksen n. 22 000 avoimesta työpaikasta alle 300 oli kokopäiväisiä, yli vuoden kestäviä töitä. Ja työttömiä oli mitä, noin 150 tuhatta? You do the math.
      Kannattaa huomioida että ei se TE-keskus ole mikään ajan hermolla oleva globaali työpaikkapankki. Suurin osa töistä löytyy ihan muita reittejä.

      Lainaa

    45. Vaniljankukka 9.2.2018 15:03
      Tulos: +38 (48 ääntä)
      Huoh: Ihan kuin et mitään työtä muka voisi tehdä. Tiedän monta henkilöä, jolla on reuma ja käyvät töissä. Mitäs jos lopettaisit tekosyiden keksimisen ja itsesäälissä vellomisen?
      Itsesäälin? No huh, johan on kristallipallo sinulla. :D Olen itseasiassa aikas positiivinen ihminen, veikkaan että paljon positiivisempi kuin sinä. :) Ja kyllä, olen hakemassa musiikin toisen asteen opintoihin, että kyllähän sitä jotain työtä voi tehdä. Tällä hetkellä vain en voi työskennellä juuri missään. Eilisen aikana kaaduin noin neljä kertaa lattialle kun lonkka ei halunnut toimia, mutta onneksi mun ei tarvitse selittää sitä sinulle. Aaaa ja lääkepahoinvointi se vasta kiva kaveri onkin, solusalpaaja on niin kiva että kyllähän sitä voi vaikka mihin töihin mennä ja voihin sitä oksennusta nielläkkin. Ja joo, töihinhän nykyisin vaan MENNÄÄN. Jestas mikä urpo. -.-

      Lainaa

    46. Vaniljankukka 9.2.2018 15:05
      Tulos: +24 (38 ääntä)
      onneli: Eli sun tekosyy omalle luonnevammasuudellesi on reuma. Nooh, kukin tavallaan.
      Huomasin vasta jäleenpäin että lauserakenteen takia tiosta saa ehkä hieman hassun kuvan. Toki voi aina luottaa siihen että joku tulee irvailemaan ilmiselvästä virheestä. Tarkennus: Reuma on syy miksi ei voi noin vain mennä töihin minne sattuu. Luonnevamma on se mikä vaivaa sitä tyyppiä jolle vastasin. Ja ihan kuin tätä olisi muka tarvinnut enää täsmentää.

      Lainaa

    47. Vaniljankukka 9.2.2018 15:13
      Tulos: +28 (34 ääntä)
      totuuden_torvi: Reuma on krooninen sairaus, joka ei liity luonteeseen. Toivottavasti tuosta tiedosta olis hyötyä. Tuommoiset on tosi ikäviä ja rajoittaa tunnetusti työkykyä, mutta ei sulje kaikkea työtä pois. Moni reumapotilas joutuu uudelleen kouluttautumaan, mutta kukapa ei nykyään joutuisi. Toivottavasti jotakin sopivaa löytyy. Tietenkin taas, jos omat tiedot reumapotilaana on tuota luokkaa, että luulee vian olevan korvien välissä, niin ehkä siellä todella on jotakin vikaa. Aktiivimallista on ainakin luvattu selvittää (toivottavasti joku lupaus pitää), miten siinä saataisiin huomioitua työkyvyttömät ja vältettyä kohtuuttomuudet. Tätä vain on turha jauhaa täällä, koska ei nämä asiat kuitenkaan muutu ja puolia on ikuisesti kaksi.
      Lue nuo kaksi viimeisintä kommenttiani. Ja jooh, olen uudelleen kouluttautumassa mutta se ei tarkoita sitä että hypin ja loikin vetreänä minne vain ja heti kun vain joku pahansuopa ihminen vain haluaa huudella jotain noinkin "älykästä" kuin että mene töihin. En ole niitä ihmisiä jotka ottaa sairauden tekosyynä olla tekemättä mitään. Mutta se että ei saisi ollenkaan olla sairas vaikka ei sille sairaudelle itse juuri voi mitään niin se kyllä alkaa jo tympimään. Kaikkeni teen jotta terveydentila olisi parempi mutta en kyllä tasan ala hakemaan hyväksyntää ilkeileviltä ihmisiltä sillä että menisin vaikka kontaten sinne töihin jossa en pärjää muutamaa viikkoa kauempaa ennen kuin joutuisi kunnon takapakkien kanssa saikulle. Ja edelleen: mihin hemmetin töihin tästä nyt yhtäkkiä voisi mennä? Onko joku ala tai työpaikka jonne otetaan kuka vain ja milloin vain ilman koulutusta, vaikka olisi fyysisesti sen verran sairas että juurikaan mikään fyysinen ala ei oikein sovi?

      Lainaa

    48. Tulos: -19 (33 ääntä)
      En nyt lähde kertomaan työnhakemisesta kun omakohtasesta kokemuksesta on melkein 20-vuotta. Sen kuitenkin kerron että työtä hakevien joukosta on useimmiten itse olen joutunut palkkaamaan sen vähiten huonon. Helmiä hakijoita tullut muutamien tuhansien hakemusten joukosta KAKSI. Useimmat ovat valmiita sanelemaan työnantajalle mitä haluavat, ja kun kerrotaan työnantajan vaatimuksia niin ollaan ihmeissään. Osaamistasokin lähtökohtaisesti ollut lähellä nollaa.

      Lainaa

    49. Menkää töihin! 9.2.2018 23:38
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Menkää töihin!: Mikäs työpaikka sellainen on? Missä sijaitsee? Onko kiinteä palkka vai provisio? Mitä haet työntekijältä?
      Todella yllättävää, että aina kun jollain on tarjolla varma työpaikka netissä, niin työnantaja häviää tuhka tuuleen..

      Lainaa

    50. Tulos: +29 (35 ääntä)
      totuuden_torvi: Noniin viimeinkin toi lainaus toimi oikein tällä koneella. Jos Lotossa voittaminen on työnsaantia helpompaa, niin voitto on jo varma. Minulta vapautuu sulle täysiaikainen työpaikka jo ensi maanantaiksi, jos olet valmis muuttamaan työn perässä.
      Löytyiskö sulta samanlainen työpaikka mullekkin, ja 280 000 muullekkin suomalaiselle työttömälle, jos muutamme kaikki sun luo töiden perässä?

      Lainaa

    51. Tulos: +42 (48 ääntä)
      totuuden_torvi: Kannattaa panostaa niihin hakemuksiin eikä vain spämmätä yhtä hakemusta joka firmaan. En trollaile vaan totuus tekee kipeää joillekin ja sit annetaan miinusta. En trollaa vaan tulee miinusta, koska joillakin totuus tekee kipeää. Tuolla on ihan perusteettomia miinuksia vaikka siinä, että sanoin yhdelle nimimerkille, että on hyvä, kun hänet autettiin masennuksesta. Vinkkinä työnhakuun: älä spämmää samaa hakemusta joka firmaan vaan panosta siihen. Ei myöskään selvinnyt, missä ajassa tuo 52 hakemusta on laitettu, mutta toivottavasti tärppää. En toivo, ettei porukka saisi töitä. Ei muiden onnistuminen ole multa pois kuten ei mun onnistuminen ole pois muilta. En spämmää vaan tulee miinusta, kun totuus tekee joillekin kipeää. Tuolla on perusteettomia miinuksia vaikka siitä, että sanoin masentuneena olleelle henkilölle, että hieno, kun sai apua. Työnhakuun vinkki: älä spämmää samanlaista hakemusta joka paikkaan, vaan panosta siihen. En tiiä, missä ajassa se 52 on lähetetty, mutta toivottavasti tärppää. Ei ole muiden onnistuminen multa pois eikä mun onnistuminen pois muilta.
      Joillekkin totuus tekee kipeää, toiset sulkee silmänsä siltä kokonaan. Itse olen korvia myöten veloissa sen takia, että olen yrittänyt olla aktiivinen tässä maassa, niin hyvin kuin itselleni on ollut mahdollista. Kierre alkoi siitä, kun en lukuisista erikseen räätälöidyistä hakemuksista huolimatta saanut töitä, tai edes kutsuttu haastatteluun. En halunnut tulla pitkäaikaistyöttömäksi, joten menin kouluun, vaikka pari ammattitutkintoa olikin jo pohjalla. Koulusta minun piti valmistua viimevuoden helmikuussa, mutta koulu ei saanut järjestettyä näyttöä minulle, joten valmistuin vasta kesäkuussa. Koko tämän ajan elin tukiloukussa, ei oikeutta opintotukeen koska opinto-aika ylittynyt, ei oikeutta työttömyystukiin koska opiskelija, ei oikeutta tt-tukeen koska osoite äidinluona. Äidin eläkkeet ei riitä elättämään täysi-ikäistä lasta, äidillä omaisauutta, jonka takia ruokakunnalle ei muita tukia. Syyskuussa saatiin parhaan ystäväni kanssa kimppakämppä, ja tukiasiat muuten rullasivat, mutten pystynyt maksamaan vippejä. Muutin marraskuussa etelästä pohjoiseen 2,5kk kestävään sesonkityöhön toiveinani saada maksettua tukiloukusta johtuvia pikavippejä pois. Paras ystäväni menehtyy yhteisessä asunnossamme, saan soiton vuokra-yhtiöltäni, että asunto on tyhjennettävä kuolintapauksesta johtuvan remontin edestä. Kukaan muu ei sitä pysty tekemään kuin minä, joten jouduin lähtemään takaisin etelään ja lopettamaan työt 1 kuukauden etukäteen-> työkkärin karenssi 3kk. Eli jos en alkujaankaan olisi ollut aktiivinen, minulla ei olisi mitään hätää, työkkärit olis tullu säännöllisesti, eikä olisi velkoja. Ystävänikin todennäköisesti olisi vielä hengissä jos olisin ollut etelässä pelastamassa hänet, niinkuin olen monta kertaa ennenkin tehnyt. Jostain syystä en ole vieläkään oppinut mitään, ja käyn osa-aikais töissä, ja opiskelen nettilukiossa. En missään nimessä ikinä syyllistäisi maamme passivoituneita työttömiä. Syyllistän järjestelmää, joka rankaisee oma-aloitteisuudesta, ja poistaa pienimmänkin motivaation tehdä yhtään mitään.

      Lainaa

    52. Tulos: +25 (33 ääntä)
      Ja totuuden_torvi, miten sä jaksat toistaa itseäs noin paljon? Samat asiat erilailla muotoiltuna... Ja jos et tiennyt, sun onnistuminen nimenomaan ON muilta pois, jos saat työpaikan, se on pois niiltä muilta varteenotettavilta hakijoilta. Jos saat ylennyksen, se on pois sun kollegalta, joka olis myös ollut ylennykseen pätevä. Jos voitat vaikka arpajaisissa, on se pois kaikilta muilta arpajaisiin osallistuneilta! Ja yhtä saakelin arpajais-peliähän tää koko työnhaku on! Jonkun muun onnistuminen ei ole sulta pois vain siinä tapaukseesa, jos et itse juuri siihen asiaan osallistu.

      Lainaa

    53. totuuden_torvi 10.2.2018 13:05
      Tulos: -20 (26 ääntä)
      Menkää töihin!: Mikäs työpaikka sellainen on? Missä sijaitsee? Onko kiinteä palkka vai provisio? Mitä haet työntekijältä?
      En ole työnantaja, vaan olisin ottanu loparit. Kiinteä palkka ja täydet tunnit. Sanotaan, että sijaitsee enemmän etelässä, kuin pohjoisessa. Ei se voitto vain osunutkaan lupauksista huolimatta, joten taidan pitää paikan itselläni.

      Lainaa

    54. totuuden_torvi 10.2.2018 13:59
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      Vaniljankukka: Lue nuo kaksi viimeisintä kommenttiani. Ja jooh, olen uudelleen kouluttautumassa mutta se ei tarkoita sitä että hypin ja loikin vetreänä minne vain ja heti kun vain joku pahansuopa ihminen vain haluaa huudella jotain noinkin “älykästä” kuin että mene töihin. En ole niitä ihmisiä jotka ottaa sairauden tekosyynä olla tekemättä mitään. Mutta se että ei saisi ollenkaan olla sairas vaikka ei sille sairaudelle itse juuri voi mitään niin se kyllä alkaa jo tympimään. Kaikkeni teen jotta terveydentila olisi parempi mutta en kyllä tasan ala hakemaan hyväksyntää ilkeileviltä ihmisiltä sillä että menisin vaikka kontaten sinne töihin jossa en pärjää muutamaa viikkoa kauempaa ennen kuin joutuisi kunnon takapakkien kanssa saikulle. Ja edelleen: mihin hemmetin töihin tästä nyt yhtäkkiä voisi mennä? Onko joku ala tai työpaikka jonne otetaan kuka vain ja milloin vain ilman koulutusta, vaikka olisi fyysisesti sen verran sairas että juurikaan mikään fyysinen ala ei oikein sovi?
      Nyt, kun kysyit niin sellainen työpaikka on vaikka puhelinmyynti. Se on kylläkin homma, minkä voisi minun puolesta kieltää vaikka lailla monestakin syystä, mutta ainakin se täyttää nuo kysymäsi kriteerit. Jännä, miten kärkkäästi sitä suhtaudutaan heti joka paikassa, kun joku hieman sanoo mitään "ei yleisesti hyväksyttävää, koska rasismi" työnhakuun tai pakolaisiin liittyen. Tuossakin sanoin sulle, että toivottavasti jotakin sopivaa löytyy. Sille ennen-masentuneelle tyypille sanoin, että hyvä, kun selvisi. Mitään positiivista kohtaa ei edes huomata. Nyt palstoilla näkee välillä sitä, miten (pieni osa?) jotkut työttömistä haluaisi kotona makaamalla saada Tanskan 1800 €/kk. Vaatia osataan, mutta ei tajuta, että siellä rahaa vastaan vaaditaan enemmän panostamista siltä työnhakijaltakin. Moni maa maksaa tukia ihan vain muutaman kuukauden – osa ei edes sitä. Kuten aikasemmin totesin, nämä asiat ei täällä vatvomalla muutu. Katsotaan Suomen tilannetta ja uutisointeja vaikkapa seuraavan viiden vuoden sisällä näihin puhuttuihin asioihin liittyen. Katotaan, miten käy. Ehkä joku uskaltaa vielä tuoda yleisempään tietoon mm. sitä tukien väärinkäyttöä, mitä etenkin ulkomaiset harrastaa. Totuus voi kuulostaa joidenkin mielestä ilkeältä, mutta faktat ei siitä muutu, vaikka ne pahalta kuulostaisi.

      Lainaa

    55. totuuden_torvi 10.2.2018 14:04
      Tulos: -18 (24 ääntä)
      Menkää töihin!: Todella yllättävää, että aina kun jollain on tarjolla varma työpaikka netissä, niin työnantaja häviää tuhka tuuleen..
      Ne ei katoa. Hyvin harva on kuitenkaan niin lahjakas, että kotoa tullaan hakemaan. Kuten aikaisemmin yksi viisas tuolla totesi, TE-keskuksen kautta tulee pieniosa työpaikoista. Ainakin 2/3, jopa 3/4 on piilotyöpaikkoja. Panostakaa niihin hakemuksiin ja jalkautukaa kaduille etsimään heti, kun olette saaneet ne kaavakkeet täytettyä KELA:n nettisivuilla. Täälläkin, kun asenteita ja ulosantia seuraa, niin en ihmettele, jos ei ole kukaan palkannut. Työnhaku on työttömän työtä ja jos et käytä siihen noin kahdeksaa tuntia vuorokaudesta, et ehkä yritä tarpeeksi.

      Lainaa

    56. totuuden_torvi 10.2.2018 14:07
      Tulos: -17 (23 ääntä)
      Thunder: Löytyiskö sulta samanlainen työpaikka mullekkin, ja 280 000 muullekkin suomalaiselle työttömälle, jos muutamme kaikki sun luo töiden perässä?
      Ja taas yksi lisää, joka ei edes ymmärrä luettua. Kirjoitin jo alun perin "VAPAUTUU". Kuulostaako se siltä, että minä olen se työnantaja? No ehkä sen sitten niinkin voi ymmärtää, jos oikein yrittää.

      Lainaa

    57. totuuden_torvi 10.2.2018 14:13
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      Minerva: Minnekäs helvettiin sitä pitäisi muuttaa, jos asuu jo kasvukeskuksessa, eikä silti löydy töitä? Sitäpaitsi pitääkö lapsilta rikkoa koti muuttelemalla näiden nykypäivän määräaikaisuuksien ja osa-aikaisuuksien perässä minne sattuu? Toisella vanhemmalla toki vakituinen työ tässä kaupungissa. No, sain lopulta melko pitkän työttömyysjakson jälkeen töitä (toki määrä- ja osa-aikaista) ihan tältä paikkakunnalta, joten hetkeksi muutuin sylkykupista kunnon kansalaiseksi. Pikkuruisessa palkastani maksamat verot eivät tosin kata edes yhteiskunnalle koituvia kuluja päivähoidosta. Työmarkkinatukeni olisi itse asiassa yhteiskunnalle pienempi menoerä.
      Asia voi muuttua pidemmässä juoksussa niin sinun kuin valtion eduksi. Aina ei pidä katsoa vain parin kuukauden vaikutuksia. Työssä mm. kartutat eläkettä itsellesi ja opetat lapsellesi, että vanhemmat ei lorvi joka päivä vain kotona. Synnyttäneiden äitien keski-ikä on Suomessa nousussa. Siihen on varmasti monta syytä, mutta erityisesti se on noussut korkeakoulutetuilla äideillä. Suomessa naisilla on tasavertaiset mahdollisuudet hankkia hyvä, maailmalla arvostettu, ilmainen koulutus ja luoda ura. Niin on myös kaikilla muilla suomalaisilla. Sen sijaan osa lopettaa koulut peruskoulun jälkeen ja hankkii lapsia alaikäisenä. En ymmärrä, että juuri ne köyhät, tukieläjät lisääntyy. Kuka lastaan rakastava edes haluaa lapsen siinä tilanteessa, kun itselläkin on paskaa? En nyt tiedä, oletko edellä kuvattu tapaus vai johtuuko tilanne jostakin muusta. Vähän silti, pitäisi katsoa, kannattaako niitä lapsia hankkia. Joskus syyllinen on muualla, usein vessan peilissä.

      Lainaa

    58. totuuden_torvi 10.2.2018 14:19
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Thunder: Joillekkin totuus tekee kipeää, toiset sulkee silmänsä siltä kokonaan. Itse olen korvia myöten veloissa sen takia, että olen yrittänyt olla aktiivinen tässä maassa, niin hyvin kuin itselleni on ollut mahdollista. Kierre alkoi siitä, kun en lukuisista erikseen räätälöidyistä hakemuksista huolimatta saanut töitä, tai edes kutsuttu haastatteluun. En halunnut tulla pitkäaikaistyöttömäksi, joten menin kouluun, vaikka pari ammattitutkintoa olikin jo pohjalla. Koulusta minun piti valmistua viimevuoden helmikuussa, mutta koulu ei saanut järjestettyä näyttöä minulle, joten valmistuin vasta kesäkuussa. Koko tämän ajan elin tukiloukussa, ei oikeutta opintotukeen koska opinto-aika ylittynyt, ei oikeutta työttömyystukiin koska opiskelija, ei oikeutta tt-tukeen koska osoite äidinluona. Äidin eläkkeet ei riitä elättämään täysi-ikäistä lasta, äidillä omaisauutta, jonka takia ruokakunnalle ei muita tukia. Syyskuussa saatiin parhaan ystäväni kanssa kimppakämppä, ja tukiasiat muuten rullasivat, mutten pystynyt maksamaan vippejä. Muutin marraskuussa etelästä pohjoiseen 2,5kk kestävään sesonkityöhön toiveinani saada maksettua tukiloukusta johtuvia pikavippejä pois. Paras ystäväni menehtyy yhteisessä asunnossamme, saan soiton vuokra-yhtiöltäni, että asunto on tyhjennettävä kuolintapauksesta johtuvan remontin edestä. Kukaan muu ei sitä pysty tekemään kuin minä, joten jouduin lähtemään takaisin etelään ja lopettamaan työt 1 kuukauden etukäteen-> työkkärin karenssi 3kk. Eli jos en alkujaankaan olisi ollut aktiivinen, minulla ei olisi mitään hätää, työkkärit olis tullu säännöllisesti, eikä olisi velkoja. Ystävänikin todennäköisesti olisi vielä hengissä jos olisin ollut etelässä pelastamassa hänet, niinkuin olen monta kertaa ennenkin tehnyt. Jostain syystä en ole vieläkään oppinut mitään, ja käyn osa-aikais töissä, ja opiskelen nettilukiossa. En missään nimessä ikinä syyllistäisi maamme passivoituneita työttömiä. Syyllistän järjestelmää, joka rankaisee oma-aloitteisuudesta, ja poistaa pienimmänkin motivaation tehdä yhtään mitään.
      Otan osaa kaverin menetyksestä. Ei kuulosta yhtään helpolta sun tilanne. Olen kanssasi samaa mieltä, että vika on yhteiskunnassa. Hienoksi asiaksi tarkoitetuista tuista on tullut liian iso kannuste ja osa vielä vaatii lisää rahaa ilman, että on itse valmis tekemään mitään asian eteen. Sitähän tässä kokoajan olen sanonut, mutta ei tunnu ihmiset ymmärtävän. Harva suostuu ymmärtämään sitäkään, että pieni osa on se maineenpilaaja ja vähemmistön takia näitä kiristyksiä vain on välttämätöntä nykytilanteessa tehdä. Tota sinun kommenttia ei miinusta, koska se on asiaa. Sulla on selkeästi yritystä, paljon enemmän kuin monella muulla paremmassa tilanteessa olevalla. Paljon voimia sulle jatkossa. Kyllä ne asiat vielä paremmaksi muuttuu. Tuosta ei juuri tilanne enää ole kuin ylöspäin.

      Lainaa

    59. totuuden_torvi 10.2.2018 14:21
      Tulos: -11 (17 ääntä)
      Thunder: Ja totuuden_torvi, miten sä jaksat toistaa itseäs noin paljon? Samat asiat erilailla muotoiltuna… Ja jos et tiennyt, sun onnistuminen nimenomaan ON muilta pois, jos saat työpaikan, se on pois niiltä muilta varteenotettavilta hakijoilta. Jos saat ylennyksen, se on pois sun kollegalta, joka olis myös ollut ylennykseen pätevä. Jos voitat vaikka arpajaisissa, on se pois kaikilta muilta arpajaisiin osallistuneilta! Ja yhtä saakelin arpajais-peliähän tää koko työnhaku on! Jonkun muun onnistuminen ei ole sulta pois vain siinä tapaukseesa, jos et itse juuri siihen asiaan osallistu.
      Tuo on sitä nykysuomalaisuutta! Ei jaksaisi, mutta pakko, kun tyhmät ei tajua. Jos viittat tohon ihan pieleen menneeseen kommentin lainaamiseen, niin se oli vahinko eikä tahallista toistoa.

      Lainaa

    60. Tulos: +28 (30 ääntä)
      totuuden_torvi: Ja taas yksi lisää, joka ei edes ymmärrä luettua. Kirjoitin jo alun perin “VAPAUTUU”. Kuulostaako se siltä, että minä olen se työnantaja? No ehkä sen sitten niinkin voi ymmärtää, jos oikein yrittää.
      Tuo nyt oli lähinnä sarkastinen heitto siihen, ettei yksi vapautuva työpaikka kauheasti tilannetta helpota, työttömiä on enemmän kuin töitä, ja se ei ole niistä työttömistä kiinni...

      Lainaa

    61. Tulos: +20 (24 ääntä)
      totuuden_torvi: Otan osaa kaverin menetyksestä. Ei kuulosta yhtään helpolta sun tilanne. Olen kanssasi samaa mieltä, että vika on yhteiskunnassa. Hienoksi asiaksi tarkoitetuista tuista on tullut liian iso kannuste ja osa vielä vaatii lisää rahaa ilman, että on itse valmis tekemään mitään asian eteen. Sitähän tässä kokoajan olen sanonut, mutta ei tunnu ihmiset ymmärtävän. Harva suostuu ymmärtämään sitäkään, että pieni osa on se maineenpilaaja ja vähemmistön takia näitä kiristyksiä vain on välttämätöntä nykytilanteessa tehdä. Tota sinun kommenttia ei miinusta, koska se on asiaa. Sulla on selkeästi yritystä, paljon enemmän kuin monella muulla paremmassa tilanteessa olevalla. Paljon voimia sulle jatkossa. Kyllä ne asiat vielä paremmaksi muuttuu. Tuosta ei juuri tilanne enää ole kuin ylöspäin.
      Näinpä, ja suomessa on paljon muitakin, jotka kamppailevat elämässä yhtä paljon, ja joilta silti yritystä löytyy. On vain sääli, että juuri niitä jotka tosissaan yrittävät, potkitaan päähän ja kovaa... Kannatan nukkuvat ry:n kansalaispalkka-mallia, sillä se olisi kannattava ja tasa-arvoinen tukisysteemi, joka poistaisi kerralla kannustinloukut järjestelmästä. Eikä se laiska marginaali voisi myöskään enää pummia lisää rahaa, sillä ei heru. Olisi kuitenkin mahdollista tehdä vaikka pätkätöitä pelkäämättä toimeentulon menettämistä kokonaan.

      Lainaa

    62. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Ja lisäksi, luin tuossa jossain kohtaa ''mitään positiivista ei huomata'', kyllä ne huomataan, mutta ihmiset puuttuvat mielummin negatiivisiin asioihin. Ja sehän on hyvä juttu, vain epäkohtiin puuttumalla voi kehittyä. Ja tällä palstalla on itseni lisäksi varmasti muitakin, jotka rakastavat kunnon väittelyä. Puhun paljon mielummin sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat asioista erimieltä kuin minä. Saapahan vähän toisennäköistä perspektiiviä ja voi samalla oppiakkin jotain. :) Ja samalla vastapalvelulla jaan mielelläni omia näkemyksiä. Peace, Love Mothafocha. ;* World peace, and distruction for humanity. <3

      Lainaa

    63. Vinkkimies 11.2.2018 0:15
      Tulos: -9 (27 ääntä)
      Argh: En tajua miksi se tatuointi on aina otettava kielellä, ja vieläpä merkistöllä jota ei ymmärrä. Arabia näyttää kaiketi ihan “siistiltä”, mutta onko se nyt oikeasti kiva että omassa nahkassa on jotain random merkkejä joita ei osaa edes lausua, saati sanoa missä kohtaa olisi mikäkin sana. Mutta hei, ainankin se sitten englanniksi tarkoittaa jotain tosi syvällistä.
      No sitä tatskaa on tämänkin siiderivalaan mukava esitellä partavauvoille, jos vaikka munaa heruisi...

      Lainaa

    64. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Ei tukia pysty tavis suomalainen paperillinen ihminen käyttää toistenkin edestä. Niihin on tarkat laskelmat laskujen yms mukaan, ja esim puhelinlasku ei kuulu niihin. Ei ne anna vaan fiilispohjalta summaa X, kun oot niin reppana. Mäkin näytin mun talvikenkiä, jotka on kääritty ilmastointiteippiin, kun ovat niin ratkenneet. Ei heru.

      Lainaa

    65. totuuden_torvi 11.2.2018 11:18
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Varpu: Ei tukia pysty tavis suomalainen paperillinen ihminen käyttää toistenkin edestä. Niihin on tarkat laskelmat laskujen yms mukaan, ja esim puhelinlasku ei kuulu niihin. Ei ne anna vaan fiilispohjalta summaa X, kun oot niin reppana. Mäkin näytin mun talvikenkiä, jotka on kääritty ilmastointiteippiin, kun ovat niin ratkenneet. Ei heru.
      Monenlaista kohtaloa ja tulosta noissa tukia-asioissa on porukalla ollut. Toki itelläkin on esim osalta opiskeluaikaa kokemusta KELA:n ja työkkärin päätöksistä. Tiiän suunnilleen mitä ttt-hakemukseen voi laittaa ja senhän kuka tahansa löytää netistä. Sossun päätösperusteista ei ole tietoa, mutta tuntuu olevan toisille höllimpää kuin toisille.

      Lainaa

    66. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Gaius: Kannattaa huomioida että ei se TE-keskus ole mikään ajan hermolla oleva globaali työpaikkapankki. Suurin osa töistä löytyy ihan muita reittejä.
      juu,mutta ihan samalla tavalla työttömien tarkkaa lukemaa ei tiedetä. Ne luvut jota kerrotaan julkisuuteen perustuu pääasiassa TE-toimiston rekisterissä oleviin ja kaikki työttömät nyt ei ole sen rekisterin alla.

      Lainaa

    67. Vaniljankukka 11.2.2018 21:06
      Tulos: -1 (21 ääntä)
      Vinkkimies: No sitä tatskaa on tämänkin siiderivalaan mukava esitellä partavauvoille, jos vaikka munaa heruisi…
      No huh, johan on vastenmielistä tekstiä. o.o Olisi mielenkiintoista nähdä sinun kuvasi, että kuinka hehekän näköinen olet kun ajattelet että sinulla on varaa haukkua tuntemattomia noin. Joo, on ehkä hieman pöhköä tai hassua haluta tatuointi kielellä jota ei ymmärrä. Mutta mitään muuta vikaa en tuosta postauksesta löytänyt eikä kyseisestä tekstistä mitenkään ilmene että millainen ihminen kyseinen henkilö on. Painotan sanoja "ihminen" ja "henkilö".

      Lainaa

    68. Totuuden Tolvana 12.2.2018 23:28
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Totuuden Torvi saakeli että olet oksettava ihmisperse. Juuri tuollaisten empatiakyvyttömien urpojen takia Suomi menee alamäkeä. Asemaasi olet varmaan päässyt hyväksikäyttämällä hyvinvointivaltiomme palveluita ja nyt haluat purkaa hyvinvointivaltion. Mahdollisuuksien luomisen sijaan keppi on ratkaisusi. Koita nyt tajuta että ovesta ei so sovi enempää porukkaa sisään vaikka kuinka hakkaa ja ne haluttomimmat jää aina jonon perälle ja yleensä ne jotka eniten sitä apua tarvitsevat. Toivon sydämestäni että saat vielä omaa lääkettäsi tässä elämässä että sinunkin referenssiasteikkosi ehtisi kehittyä ennen ansaittua loppuasi.

      Lainaa

    69. totuuden_torvi 13.2.2018 8:15
      Tulos: -8 (16 ääntä)
      Totuuden Tolvana: Totuuden Torvi saakeli että olet oksettava ihmisperse. Juuri tuollaisten empatiakyvyttömien urpojen takia Suomi menee alamäkeä. Asemaasi olet varmaan päässyt hyväksikäyttämällä hyvinvointivaltiomme palveluita ja nyt haluat purkaa hyvinvointivaltion. Mahdollisuuksien luomisen sijaan keppi on ratkaisusi. Koita nyt tajuta että ovesta ei so sovi enempää porukkaa sisään vaikka kuinka hakkaa ja ne haluttomimmat jää aina jonon perälle ja yleensä ne jotka eniten sitä apua tarvitsevat. Toivon sydämestäni että saat vielä omaa lääkettäsi tässä elämässä että sinunkin referenssiasteikkosi ehtisi kehittyä ennen ansaittua loppuasi.
      Jos se on hyödyntämistä, että opiskelee, niin ihan miten vain ;) Ite en ketään tuolla tavalla haukkuisi netin kautta enkä varsinkaan kasvotusten, mutta oletkin joku elämäm_kolun ihmisperse :D Toivottavasti et koskaan nouse tuosta tilanteesta :)

      Lainaa

    70. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Bodvåihsojeåve: Ja kaiken lisäksi vieläpä siilitön!
      Mikäs otus tämä sitten on? :) Kieltämättä näyttää ihan karvattomalta ja piikittömältä siililtä. Helpottaisi tietää, että sen kuuluukin näyttää tuolta?

      Lainaa

    71. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Miksi arabian kielellä? Eikö esim. heprea näytä paljon hienommalta? Hohhoijaa, miksi ei voi tatuoida suomeksi?

      Lainaa

    72. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Mä ymmärrän jotenkin etäisesti että halutaan esimerkiks kiinalaisia merkkejä tatuointiin koska onhan ne ihan siistin näkösiä, mutta normitietämättömän silmiin arabikirjotus näyttää vaan samalta toistuvalta koukerolta jolla ei ole mitään taidearvoa. Tosta päivityksestä tuli tosin sellanen fiilis että henkilö on jopa saattanu tarkottaa kiinaa tolla arabitekstillä :D

      Lainaa

    73. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Vasa: Mikäs otus tämä sitten on? Kieltämättä näyttää ihan karvattomalta ja piikittömältä siililtä. Helpottaisi tietää, että sen kuuluukin näyttää tuolta?
      Kyllä se siili on. Kyseisen siilin nimi on Nelson - se pelastettiin luonnosta Englannin Norfolkissa ja eläintenhoitajat ja -lääkärit odottelevat että sille kasvavat piikit takaisin. Ilman piikkejä sitä ei voi luontoon palauttaa.

      Lainaa

    74. Tulos: -3 (5 ääntä)
      Vaniljankukka: No huh, johan on vastenmielistä tekstiä. o.o Olisi mielenkiintoista nähdä sinun kuvasi, että kuinka hehekän näköinen olet kun ajattelet että sinulla on varaa haukkua tuntemattomia noin. Joo, on ehkä hieman pöhköä tai hassua haluta tatuointi kielellä jota ei ymmärrä. Mutta mitään muuta vikaa en tuosta postauksesta [...]
      Et ole tosissasi? Pitääkö rautalangasta vääntää, eikö se olisi ihan sama teksti jos se käännettäisiin suomesta arabiaksi? Tämä neropatti haluaa että siinä lukee englanniksi

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, siili, tatuointi, Arabia, englanti, kieli, käännös, päiväys, päivämäärä, helmikuu