Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 328

Etsitään murtovarasta keikalle.
Sekalaisia, osa 328

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 57 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +558 (632 ääntä)
      Anneli, nyt loppu se ehtoollisviinin juominen. En muutenkaan usko, että Jumala tietää paljoakaan nykyteknologiasta, saatika facesta.

      Lainaa

    2. Tulos: +564 (590 ääntä)
      Nyt oli hauska työtarjous :D

      Lainaa

    3. Tulos: -100 (212 ääntä)
      Marica on iteki tainnu vähä pikkuhiprakassa käydä siellä nimiasetuksissa.

      Lainaa

    4. ajdkaskllj 1.3.2018 1:09
      Tulos: +143 (309 ääntä)
      Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?

      Lainaa

    5. Asdfhkähhöä 1.3.2018 1:22
      Tulos: +330 (352 ääntä)
      ajdkaskllj: Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?
      Kolmetoista vee, uusi lähes täysi-ikäinen. Mutta joo, oikeassa olet siinä, että teini osaa kyllä itsekin tuoda astiat pois huoneestaan, on kerran osannut ne sinne viedäkin.

      Lainaa

    6. Tulos: +416 (426 ääntä)
      "Syytä huoraa ja häviä" :-D Myydänköhän tuota kännykkäpelinä?

      Lainaa

    7. Tulos: -7 (123 ääntä)
      Väsynyt: “Syytä huoraa ja häviä” Myydänköhän tuota kännykkäpelinä?
      Kuulostaa ihan yleX:n joltain mukahauskalta peliltä

      Lainaa

    8. Tulos: +139 (141 ääntä)
      Rehellinen murtovaras

      Lainaa

    9. Tulos: +188 (200 ääntä)
      Rakas Jumala. Olen murheen murtama. Vaihtaisitko Facebookissa nimeni siksi, mikä minulle on ristin kanssa annettu? En kykene tähän enää yksin! Sit ois kans noi ohjeet. Ihania nämä ihmiset, jotka jokaisee asiaan "en osaa enkä halua tehdä itse, eikä minun tarvitse, koska Jumala hoitaa!" Entisenä feissarina olen kuullut mm. argumentin: "ei minun tarvitse lahjoittaa, rukoilen joka päivä Afrikan lapsille parempaa elämää." Ihan kiva. Se auttaa paljon.

      Lainaa

    10. totuuden_torvi 1.3.2018 9:10
      Tulos: +99 (115 ääntä)
      Jos ei Jumala auta niin kysy Iso-J:ltä. Eikö se jälkikasvu aina hallitte noi laitteet vanhempiaan paremmin?

      Lainaa

    11. Tulos: -91 (175 ääntä)
      Sais kyllä tuommoset Jessin tyyliset jättää rauhassa kommentoimatta, antavat itestään vaan tyhmän kuvan. Anellin postauksen pointti ei ees ollu Jumala, kunhan ohimennen mainitsi. Ite en uskovainen ole ja yltiöuskikset on kyllä vähän huvittavia, mutta niien pilkkaaminen ja haukkuminen on yks typerimmistä trendeistä.

      Lainaa

    12. Tulos: +91 (131 ääntä)
      ajdkaskllj: Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?
      Vielä kotona asuessani huolehdin aina että huoneeseeni ei jäänyt likaisia astioita, nykyään käytän kaikki omistamani astiat ennen kuin jaksan alkaa roudaamaan niitä keittiöön pestäväksi. Eli ei siitä "opettelusta" ole ollut mitään hyötyä.

      Lainaa

    13. Tulos: +26 (32 ääntä)
      Ihana Antton!

      Lainaa

    14. Seppo Saviniemi 1.3.2018 10:41
      Tulos: +164 (170 ääntä)
      Elukka: Sais kyllä tuommoset Jessin tyyliset jättää rauhassa kommentoimatta, antavat itestään vaan tyhmän kuvan. Anellin postauksen pointti ei ees ollu Jumala, kunhan ohimennen mainitsi. Ite en uskovainen ole ja yltiöuskikset on kyllä vähän huvittavia, mutta niien pilkkaaminen ja haukkuminen on yks typerimmistä trendeistä.
      Minun puolestani sitä saa uskoa vaikka joulupukkiin tai jopa Juha Sipilään, jos siltä tuntuu, mutta onhan se nyt naurettavaa kysyä Jumalalta apua siihen, että Facebookiin ollaan rekisteröidytty väärällä nimellä.

      Lainaa

    15. Tulos: +94 (96 ääntä)
      Kuinkahan tuollainen kuvan ja nimen julkaiseminen tekee hallaa murtovarkaan uralle jatkossa?

      Lainaa

    16. Tulos: -34 (66 ääntä)
      ajdkaskllj: Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?
      Juuri näin, miksi sinne yleensä pitää sitä ruokaa kantaa?

      Lainaa

    17. Tulos: +117 (127 ääntä)
      Elukka: Sais kyllä tuommoset Jessin tyyliset jättää rauhassa kommentoimatta, antavat itestään vaan tyhmän kuvan. Anellin postauksen pointti ei ees ollu Jumala, kunhan ohimennen mainitsi. Ite en uskovainen ole ja yltiöuskikset on kyllä vähän huvittavia, mutta niien pilkkaaminen ja haukkuminen on yks typerimmistä trendeistä.
      Itsekään en ole uskovainen ja silti puolustan vahvasti heidänkin uskonrauhaa ja -vapauttaan, mutta tuollaisissa esimerkeissä se ilosanoma on kuin spämmiä; asiaan kuulumatonta jorinaa joka täyttää näkökentän ja häiritsee olennaista. Vaihda jumalan tilalle jääkarhu. Kelaa jos joku aina vaan tulisi jauhamaan jostain jääkarhusta jotain puoliksi riimitettyä virttä jonnekin palstalle jolta yrität lukea talousuutisia. Keskimäärin joka kolmas virke koskisi täysin satunnaista näkemystä jääkarhusta, ja kun on liian myöhäistä huomata tämä, olet hukannut elämästäsi kolme sekuntia joita et saa takaisin. Eikö ole paikallaan sanoa että tehkää jo jumaliste oma palstanne sille jääkarhullenne?

      Lainaa

    18. Tulos: +37 (51 ääntä)
      Sini: Vielä kotona asuessani huolehdin aina että huoneeseeni ei jäänyt likaisia astioita, nykyään käytän kaikki omistamani astiat ennen kuin jaksan alkaa roudaamaan niitä keittiöön pestäväksi. Eli ei siitä “opettelusta” ole ollut mitään hyötyä.
      No kaikkia ei voi pelastaa, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö kannattaisi yrittää.

      Lainaa

    19. Tulos: +35 (131 ääntä)
      Elukka: Sais kyllä tuommoset Jessin tyyliset jättää rauhassa kommentoimatta, antavat itestään vaan tyhmän kuvan. Anellin postauksen pointti ei ees ollu Jumala, kunhan ohimennen mainitsi. Ite en uskovainen ole ja yltiöuskikset on kyllä vähän huvittavia, mutta niien pilkkaaminen ja haukkuminen on yks typerimmistä trendeistä.
      Yksi typerimmistä trendeistä on uskontojen puolustelu ja kunnioitus. Tämä kummallinen uskonnoille annettu erityiskohtelu ja arvostus on todella vaarallista. Uskontojen haitat ovat valtavia ja uskontojen edessä nöyristely ja niiden kunnioitus auttaa niitä pysymään poissa historian romukopasta, jonne ne kuuluvat.

      Lainaa

    20. Tulos: +97 (107 ääntä)
      Seppo Saviniemi: Minun puolestani sitä saa uskoa vaikka joulupukkiin tai jopa Juha Sipilään, jos siltä tuntuu, mutta onhan se nyt naurettavaa kysyä Jumalalta apua siihen, että Facebookiin ollaan rekisteröidytty väärällä nimellä.
      Jos Jumala on olemassa ja auttaa Facen käytössä, mutta antaa ohjeet joista ei saa mitään selvää, ja Marica antaa kunnolliset, niin onko tästä pääteltävä että Marica on parempi jumala? Teologinen kriisi.

      Lainaa

    21. Tulos: +44 (48 ääntä)
      ajdkaskllj: Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?
      Onneksi jo TV:ssä opetetaan teiniä tuomaan sen lasivuoan pesuun. ('Vanhaa' mokaa mukaillen)

      Lainaa

    22. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Noh noh: Anneli, nyt loppu se ehtoollisviinin juominen. En muutenkaan usko, että Jumala tietää paljoakaan nykyteknologiasta, saatika facesta.
      Jos Jumala on olemassa ja loi kaiken, se loi myös sen henkilön joka on luonut nykyteknologisen asian esim. facen -> Jumalalla pitäisi näin olla paras tietänyt facesta. Lisäksi luonut kaikki facen koodarit.

      Lainaa

    23. Tulos: +89 (105 ääntä)
      Apua! Julkaisustani jäi teksti pois. MITEN KORJAAN. Kysyin apua jumalalta mutta vastasi älä huoli lapseni kukkuu kukkuu pikku lanttu nukkuu. .Melkoinen mysteeri.

      Lainaa

    24. Tulos: +36 (44 ääntä)
      Käyttiköhän Sebastian kaikki kahdeksan tuntia keksiessään tuon nokkelan vastauksen Tiinalle?

      Lainaa

    25. Tulos: +45 (49 ääntä)
      ajdkaskllj: Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?
      Suurin osa varmaan kykenee tuomaan astiat pois, mutta kaikille vanhemmille ei välttämättä kelpaa se ajankohta.

      Lainaa

    26. Tulos: -7 (31 ääntä)
      ajdkaskllj: Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?
      Nyt sitten tosissaan.. Tuo Ikea "vitsi" on kiertovitsi, eikä kenenkään perus jannun keksimä juttu.

      Lainaa

    27. Tulos: +25 (29 ääntä)
      Sebastian, vaikutat unelmamieheltä. Mennäänkö naimisiin?

      Lainaa

    28. akateeminen tyttö 1.3.2018 22:49
      Tulos: -39 (47 ääntä)
      Onko jonkun nimi oikeasti Antton? Kahdella teellä?

      Lainaa

    29. Tulos: +22 (32 ääntä)
      Fifi: Marica on iteki tainnu vähä pikkuhiprakassa käydä siellä nimiasetuksissa.
      Milläköhän perusteella? :D t. Marica

      Lainaa

    30. Tulos: +96 (96 ääntä)
      Että kun särähtää korviin tai pistää silmiin aina kun lukee tuollaista tekstiä jossa huoritellaan ja käytetään muutoinkin noin järkyttävän ala-arvoista kieltä. On ihan uskomatonta että nuo naiset ovat olleet niin kilttejä että ovat siivonneet tuon sikailijan sotkut. Mikä joitakin miespuolisia tyyppejä vaivaa tuon huorittelun suhteen...? Tuntuu välillä että aivan sama mistä on kyse, aivan sama mitä sanotaan, niin se huorittelu tulee kuvioon aika äkkiä. Jotkut heittelee tuota huorittelua lähes joka toisena sanana ikään kuin se olisi yhtä luonteva täytesana kuin "Niin", "Ja", "Sitte, "Kun" jne... Pahinta tässä on se, että tuollaiset tyypit yleisesti ottaen ovat kasvaneet jo siihen että on ihan ok puhua ja käyttäytyä noin. Viime vuosina olen törmännyt pariinkin tapaukseen jotka ihan aidosti olivat ihmeissään että miksi minusta ei ole ok se että minua huoritellaan. Yksi jopa suuttui kun sanoin asiallisesti että huoraksi haukkuminen on todella sivistymätöntä, todella inhottavaa ja tuntuu minusta pahalta. Siinnä hän äimisteli että mistä kummasta hänen "muka" pitäisi pyytää anteeksi, kun hän ei yksinkertaisesti osannut hoksata että mikä siinnä huorittelussa niin pahaa on, normaali täytesanahan tuo vain on.

      Lainaa

    31. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Muotokuvaussessio?

      Lainaa

    32. Tulos: +11 (25 ääntä)
      akateeminen tyttö: Onko jonkun nimi oikeasti Antton? Kahdella teellä?
      Canna bongattu!

      Lainaa

    33. Kilokalori 2.3.2018 7:10
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Pöö: Rakas Jumala. Olen murheen murtama. Vaihtaisitko Facebookissa nimeni siksi, mikä minulle on ristin kanssa annettu? En kykene tähän enää yksin! Sit ois kans noi ohjeet. Ihania nämä ihmiset, jotka jokaisee asiaan “en osaa enkä halua tehdä itse, eikä minun tarvitse, koska Jumala hoitaa!” Entisenä feissarina olen kuullut mm. argumentin: “ei minun tarvitse lahjoittaa, rukoilen joka päivä Afrikan lapsille parempaa elämää.” Ihan kiva. Se auttaa paljon.
      Thoughts and prayers! Ne auttaa kaikkeen.

      Lainaa

    34. Tulos: +34 (44 ääntä)
      Mä en olisi Anellia auttanut, aivan varmasti kiittää jumalaa eikä Maricaa.

      Lainaa

    35. Tulos: -12 (30 ääntä)
      ajdkaskllj: Tiedän, että selvää vitsiä ei pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta en kyllä yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka siivoavat vielä teinien huoneita. Eikö sen lähes täysi-ikäisen pitäisi jo vähitellen opetella itse tuomaan niitä astioita pois sieltä?
      Mikäli tuo tilanne on tosi, kontekstista ei selviä onko teini 13v vai 15v vai 17v. 13v on mielestäni aika lapsi vielä vaikka teiniksi lasketaankin. Täten onko se niin kamalaa mikäli vanhempi samalla huoneessa käydessä vie niitä pois ja sanoo asiasta? Ja jotkut vanhemmat vaan on sellaisia että auttavat ihan missä vaan kunhan voivat olla lastensa lähellä, mikä sinä olet muiden kasvatusta tuomitsemaan? Kerran halusit vakavammalla pohjalla lähteä tätä arvioimaan?

      Lainaa

    36. Tulos: +17 (31 ääntä)
      Btw: Mikäli tuo tilanne on tosi, kontekstista ei selviä onko teini 13v vai 15v vai 17v. 13v on mielestäni aika lapsi vielä vaikka teiniksi lasketaankin. Täten onko se niin kamalaa mikäli vanhempi samalla huoneessa käydessä vie niitä pois ja sanoo asiasta? Ja jotkut vanhemmat vaan on sellaisia että auttavat ihan missä vaan kunhan voivat olla lastensa lähellä, mikä sinä olet muiden kasvatusta tuomitsemaan? Kerran halusit vakavammalla pohjalla lähteä tätä arvioimaan?
      Kyllä se lapsi aloittaa opettelemaan jälkiensä siivoamista jo samaan aikaan kun alkaa leikkiäkin. Jos 13-vuotiaalta löytyy huoneesta likaisia astioita, niin syököön niistä.

      Lainaa

    37. Tulos: +19 (31 ääntä)
      Elukka: Sais kyllä tuommoset Jessin tyyliset jättää rauhassa kommentoimatta, antavat itestään vaan tyhmän kuvan. Anellin postauksen pointti ei ees ollu Jumala, kunhan ohimennen mainitsi. Ite en uskovainen ole ja yltiöuskikset on kyllä vähän huvittavia, mutta niien pilkkaaminen ja haukkuminen on yks typerimmistä trendeistä.
      Oon samaa mieltä, että mielenterveysongelmaisten pilkkaaminen on tosi kyseenalaista.

      Lainaa

    38. Buffalo Bill 2.3.2018 16:34
      Tulos: -26 (32 ääntä)
      Sini: Vielä kotona asuessani huolehdin aina että huoneeseeni ei jäänyt likaisia astioita, nykyään käytän kaikki omistamani astiat ennen kuin jaksan alkaa roudaamaan niitä keittiöön pestäväksi. Eli ei siitä “opettelusta” ole ollut mitään hyötyä.
      Missäs nykyään asut? Vankilassa? Keittiö on aikuisella ihmisellä myös aika kätevä paikka vaikka ruokailla.

      Lainaa

    39. Tulos: +27 (33 ääntä)
      Lauantai illan pelastaja, koko perheen hassunhauska peli: syytä huoraa ja häviä! kenen vuoro on olla huora tänään?

      Lainaa

    40. Tulos: -11 (41 ääntä)
      Lanttu: Oon samaa mieltä, että mielenterveysongelmaisten pilkkaaminen on tosi kyseenalaista.
      Kuitenkin juuri leimasit kaikki uskovaiset mielenterveysongelmaisiksi. Se on edelleen pilkkaamista, mutta tällä kertaa koitit piilottaa sen esittämällä myötätuntoista.

      Lainaa

    41. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Bluebell: Että kun särähtää korviin tai pistää silmiin aina kun lukee tuollaista tekstiä jossa huoritellaan ja käytetään muutoinkin noin järkyttävän ala-arvoista kieltä. On ihan uskomatonta että nuo naiset ovat olleet niin kilttejä että ovat siivonneet tuon sikailijan sotkut. Mikä joitakin miespuolisia tyyppejä vaivaa tuon huorittelun suhteen…? Tuntuu välillä että aivan sama mistä on kyse, aivan sama mitä sanotaan, niin se huorittelu tulee kuvioon aika äkkiä. Jotkut heittelee tuota huorittelua lähes joka toisena sanana ikään kuin se olisi yhtä luonteva täytesana kuin “Niin”, “Ja”, “Sitte, “Kun” jne… Pahinta tässä on se, että tuollaiset tyypit yleisesti ottaen ovat kasvaneet jo siihen että on ihan ok puhua ja käyttäytyä noin. Viime vuosina olen törmännyt pariinkin tapaukseen jotka ihan aidosti olivat ihmeissään että miksi minusta ei ole ok se että minua huoritellaan. Yksi jopa suuttui kun sanoin asiallisesti että huoraksi haukkuminen on todella sivistymätöntä, todella inhottavaa ja tuntuu minusta pahalta. Siinnä hän äimisteli että mistä kummasta hänen “muka” pitäisi pyytää anteeksi, kun hän ei yksinkertaisesti osannut hoksata että mikä siinnä huorittelussa niin pahaa on, normaali täytesanahan tuo vain on.
      Tästä jutusta tunnutaan käyvän nykyaikana paljon keskustelua. Kummasti kuulemma suomalaiset miehet sitä käyttävät. Jotain tämän tapaisia juttuja on tullut vastaan useampi: (en tahdo yleistää, enkä todellisuutta tiedä kun en baareissa käy eikä mulle ole tälläist tullu irl vastaan) Suomalainen mies tulee housunnappi auki baarissa/pihalla/tms paikassa sun luo useemman promillen humalassa ja kysyy "lähretkhö panehmaanh?" Ja sitten ihmetellään kun ei kelpaa. "No ei siht vhihttun huorrra" Ja sit taas kummastellaan miten naiset lähtee ulkomaalaisten mukaan eli "mamut vie meidän naiset." Niinpä. Vai että mamut vie "meidän naiset", ei kuulosta sekään kovin viekoittelevalta vaan kertoo miten paljon nykyäänki naisia esineellistetään. Kannattaiskohan joskus kokeilla olla selvinpäin ni saattas onnistua, toisaalta jos kummatki on yhtä kännis ni ei kai siinä sitte. Ei miul muuta, jatkakaa.

      Lainaa

    42. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Joo: Jos Jumala on olemassa ja auttaa Facen käytössä, mutta antaa ohjeet joista ei saa mitään selvää, ja Marica antaa kunnolliset, niin onko tästä pääteltävä että Marica on parempi jumala? Teologinen kriisi.
      Ensin Jumala koetteli, ja sitten Hän lähetti vastauksen Marican kautta? :D

      Lainaa

    43. Tulos: +16 (38 ääntä)
      Fggd: Kuitenkin juuri leimasit kaikki uskovaiset mielenterveysongelmaisiksi. Se on edelleen pilkkaamista, mutta tällä kertaa koitit piilottaa sen esittämällä myötätuntoista.
      Menikö sulla mun kommentti ohi? Ei mun tarkotus ollu olla myötätuntoinen vaan nimenomaan ihan avoimesti mitään piilottamatta kutsua uskovaisia mielenterveysongelmaisiksi.

      Lainaa

    44. Tulos: +6 (34 ääntä)
      Fggd: Kuitenkin juuri leimasit kaikki uskovaiset mielenterveysongelmaisiksi. Se on edelleen pilkkaamista, mutta tällä kertaa koitit piilottaa sen esittämällä myötätuntoista.
      Ei mielenterveysongelmaisen kutsuminen mielenterveysongelmaiseksi kai ole pilkkaamista?

      Lainaa

    45. Vaniljankukka 2.3.2018 21:56
      Tulos: +23 (31 ääntä)
      Tikru: Tästä jutusta tunnutaan käyvän nykyaikana paljon keskustelua. Kummasti kuulemma suomalaiset miehet sitä käyttävät. Jotain tämän tapaisia juttuja on tullut vastaan useampi: (en tahdo yleistää, enkä todellisuutta tiedä kun en baareissa käy eikä mulle ole tälläist tullu irl vastaan) Suomalainen mies tulee housunnappi auki baarissa/pihalla/tms paikassa sun luo useemman promillen humalassa ja kysyy “lähretkhö panehmaanh?” Ja sitten ihmetellään kun ei kelpaa. “No ei siht vhihttun huorrra” Ja sit taas kummastellaan miten naiset lähtee ulkomaalaisten mukaan eli “mamut vie meidän naiset.” Niinpä. Vai että mamut vie “meidän naiset”, ei kuulosta sekään kovin viekoittelevalta vaan kertoo miten paljon nykyäänki naisia esineellistetään. Kannattaiskohan joskus kokeilla olla selvinpäin ni saattas onnistua, toisaalta jos kummatki on yhtä kännis ni ei kai siinä sitte. Ei miul muuta, jatkakaa.
      Tuo kuvailemasi tilanne on ihan vakio. Ja se tulee kaiken ikäisiltä. Tuollaisetkin tilanteet kyllä lasketaan siihen mistä puhuin. Mutta tarkoitin huorittelua vielä laajemmin, sitä kun joillakin tyypeillä se tuntuu olevan joku täytesana tai yleinen heitto. Tai merkityksettömäksi hokemaksi luokiteltu sana jonka voit vaan sylkästä toisen päälle pyytämättä edes anteeksi, tai edes tajuamatta että siinä olisi mitään väärää. Jotkut jätkät tuntuu käsittävän huorittelun niin, että sitä voi hokea samaan tapaan kuin vittua. Noh, yleensä se sanavarasto sitten koostuukin sanoista "Vittu" ja "Huora".

      Lainaa

    46. Vaniljankukka 2.3.2018 21:57
      Tulos: +1 (13 ääntä)
      Ah, nimimerkki oli vaihtunut. Selvennyksen vuoksi: Bluebell, Vaniljankukka = sama henkilö. :D

      Lainaa

    47. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Sargee: Ei mielenterveysongelmaisen kutsuminen mielenterveysongelmaiseksi kai ole pilkkaamista?
      Vaikuttaa siltä, että et ihan täysin käsitä mitä mielenterveysongelma sanana pitää sisällään. Kivaa varmaan ja sopivan helppoa ollakseen suosittua, on vetää mutkat suoriksi ja määritellä suurin osa maailman ihmisistä mielenterveysongelmaisiksi. Annat itsestäsi siis samalla toisaalta aika yksinkertaisen ensivaikutelman. Usko, tai uskomukset eivät ole mielenterveysongelmia. Uskovalla voi olla mielenterveysongelma, samaan tapaan kuin voisi olla esimerkiksi sinulla, vaikka et luultavasti olekaan uskova. Paitsi tietenkin jos tätäkin termiä lähdetään vääntämään yhtä lapsellisesti kuin täällä väännetään "mielenterveysongelmia" . Silloin varmaan kaikki on uskovia.

      Lainaa

    48. TapsaRautaMela(nkolia) :^) 3.3.2018 13:21
      Tulos: -6 (8 ääntä)
      Wat????

      Lainaa

    49. olen profeetta 3.3.2018 23:54
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Hihi: Apua! Julkaisustani jäi teksti pois. MITEN KORJAAN. Kysyin apua jumalalta mutta vastasi älä huoli lapseni kukkuu kukkuu pikku lanttu nukkuu. .Melkoinen mysteeri.
      Veikkaan että loput julkaisustasi löytyy kellarin pimeästä nurkasta

      Lainaa

    50. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Noh noh: Anneli, nyt loppu se ehtoollisviinin juominen. En muutenkaan usko, että Jumala tietää paljoakaan nykyteknologiasta, saatika facesta.
      Miten niin, onhan se sentään facessa. Niin kyllä Saatanakin...

      Lainaa

    51. Tulos: -1 (23 ääntä)
      Fggd: Vaikuttaa siltä, että et ihan täysin käsitä mitä mielenterveysongelma sanana pitää sisällään. Kivaa varmaan ja sopivan helppoa ollakseen suosittua, on vetää mutkat suoriksi ja määritellä suurin osa maailman ihmisistä mielenterveysongelmaisiksi. Annat itsestäsi siis samalla toisaalta aika yksinkertaisen ensivaikutelman. Usko, tai uskomukset eivät ole mielenterveysongelmia. Uskovalla voi olla mielenterveysongelma, samaan tapaan kuin voisi olla esimerkiksi sinulla, vaikka et luultavasti olekaan uskova. Paitsi tietenkin jos tätäkin termiä lähdetään vääntämään yhtä lapsellisesti kuin täällä väännetään “mielenterveysongelmia” . Silloin varmaan kaikki on uskovia.
      Kun usea ihminen jakaa saman psykoosin, sitä kutsutaan massapsykoosiksi. Eikä se, että näistä harhoista kärsii suuri osa maailman väestöstä tee niistä yhtään enemmän tosia.

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (27 ääntä)
      Sargee: Kun usea ihminen jakaa saman psykoosin, sitä kutsutaan massapsykoosiksi. Eikä se, että näistä harhoista kärsii suuri osa maailman väestöstä tee niistä yhtään enemmän tosia.
      Nyt käy sitten ilmi ettet tiedä myöskään mikä psykoosi on, tai sitten et tiedä mitä on olla uskovainen. Suurin osa uskovista ei kuule mitään ääniä, eikä koe mitään "aistimuksia". Toiseksi, vaikka joku kokisikin jotain , rukoillessaan, (esim. turvallisuuden, läheisyyden, johdatuksessa olemisen, tai välitetyn tunteita) on yhtäläisyysmerkin vetäminen siitä suoraan psykoosiin hitusen arveluttavaa puoskarointia. Jos jokin asia tai uskomus on kyseisessä kulttuurissa ns. normi, ei sitä määritellä psykoosiksi, ellei se ole jotenkin erityisesti yksilön toimintakykyä kaventava. Uskominen ei ole toimintakykyä kaventava asia. Uskovalla voi olla erilaiset prioriteetit asioihin kuin mitä jollain ateistilla, mut hei, niinhän kaikilla on erilaiset prioriteetit.

      Lainaa

    53. Tulos: +1 (33 ääntä)
      Fggd: Nyt käy sitten ilmi ettet tiedä myöskään mikä psykoosi on, tai sitten et tiedä mitä on olla uskovainen. Suurin osa uskovista ei kuule mitään ääniä, eikä koe mitään “aistimuksia”. Toiseksi, vaikka joku kokisikin jotain , rukoillessaan, (esim. turvallisuuden, läheisyyden, johdatuksessa olemisen, tai välitetyn tunteita) on yhtäläisyysmerkin vetäminen siitä suoraan psykoosiin hitusen arveluttavaa puoskarointia. Jos jokin asia tai uskomus on kyseisessä kulttuurissa ns. normi, ei sitä määritellä psykoosiksi, ellei se ole jotenkin erityisesti yksilön toimintakykyä kaventava. Uskominen ei ole toimintakykyä kaventava asia. Uskovalla voi olla erilaiset prioriteetit asioihin kuin mitä jollain ateistilla, mut hei, niinhän kaikilla on erilaiset prioriteetit.
      Seliseli. Koko moraalin ja elämän käytöskaavojen matkiminen jostain jäykästä jumaluskosta sekä jatkuva helvetinpelko ja pakonominen rukoilu EI ole ihmiselle hyväksi. Luin juuri Raija Pellin toimittaman kattavan reportaasin "Harhaanjohtajat". Kirjasta saa hyvin relistisen kuvan nykyuskovaisista; niin tapakristityistä kuin lahkolaisistakin. Silmäni aukesivat, enkä enää välttämättä kuuntele aina hiljaa nyökäten, kun joku uskovaiseksihurahtanut "hyväntahtoinen" hihhuli kehuu Jumalaansa ja itseään. Uskovaiset ovat piinattuja ihmisiä ja häijyjä persoonia.

      Lainaa

    54. Tulos: +4 (30 ääntä)
      Ruma Elsa: Seliseli. Koko moraalin ja elämän käytöskaavojen matkiminen jostain jäykästä jumaluskosta sekä jatkuva helvetinpelko ja pakonominen rukoilu EI ole ihmiselle hyväksi. Luin juuri Raija Pellin toimittaman kattavan reportaasin “Harhaanjohtajat”. Kirjasta saa hyvin relistisen kuvan nykyuskovaisista; niin tapakristityistä kuin lahkolaisistakin. Silmäni aukesivat, enkä enää välttämättä kuuntele aina hiljaa nyökäten, kun joku uskovaiseksihurahtanut “hyväntahtoinen” hihhuli kehuu Jumalaansa ja itseään. Uskovaiset ovat piinattuja ihmisiä ja häijyjä persoonia.
      Nössön nössön, luit jonkun ikäviä tapauksia luettelevan kirjan ja nyt opeit vihaamaan uskovia, koska luulet tietäväsi aiheesta kaiken. Kertoo sinun omasta moraalistasi jotain surullista, kun olet tuolla tavalla valmis nimeämään jonkun kulttuurillisen tai uskonnollisen piirteen takia kaikki kyseistä piirrettä kantavat ihmiset pahoiksi ja ilkeiksi.

      Lainaa

    55. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Neoneo: Nyt sitten tosissaan.. Tuo Ikea “vitsi” on kiertovitsi, eikä kenenkään perus jannun keksimä juttu.
      Kaikki vitsit on keksinyt joku perusjannu.

      Lainaa

    56. Auttava käsi 13.6.2018 19:41
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Voin tarjota apua. Mene lähimpään sairaalaan ja hanki lääkitys. Kun kuulet tai näet jotain vaikka olet yksin,esim joku uhkaa ikuisella kiirastulella jos et tee jtn ,niin kyse on paranoidista skitsofreniasta ja psykoosi ja vainoharhat saavat pelkäämään ja kuulemaan sekä näkemään asioita. Yleensä skitsofrenia ja psykoosinestolääkkeet poistavat nämä äänet ja harhat ja kykenet jatkossa elämään paljon normaalimmin =)

      Lainaa

    57. Tuuhea ilves 24.8.2024 7:09
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Seballa vahvasti elämäm kovat koulut läsnä. Miten nuo hänen vieraat jaksaa hengailla tuollaisen kanssa?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: teini, Ikea, keikka, murtovaras, pyörä, lukko, palkka, nimi, kirjoitusvirhe, jumala, uskonto, blenderi, rikki, kännissä