Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ylläpidolla on asiaa

Facebook-ryhmän erilaiset ylläpitäjät avautuvat.
Ylläpidolla on asiaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +869 (897 ääntä)
      Olen aina pitänyt itseäni kyll suomalaisena, mutta ilmeisesti oonkin vaan tamperelainen, enkä suomalainen, ku oon Tampereella syntynyt. XD

      Lainaa

    2. Mustalaisnaamio 1.3.2018 0:42
      Tulos: +1476 (1486 ääntä)
      17-vuotiaan "lapsen" kasvoilta paistoi kauhu. :D Tais paistaa ennemmin häpeä siitä, että äiti on muita ajattelematon itsekäs idiootti.

      Lainaa

    3. Mustalaisnaamio 1.3.2018 0:47
      Tulos: +346 (384 ääntä)
      Varmaan pian pitää jollekin facen kirppikselle päästäkseen keksiä ongelmanratkaisu ilmastonmuutokseen, maailman energiantuotantoon ja liikakansoitukseen. Ja sitten joku YP:n valtaoikeudet omaava pikkuhitleri sanoo "nöy", eikä päästä ryhmään.

      Lainaa

    4. Tulos: +330 (382 ääntä)
      Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt? Ei koulussa muistaakseni koskaan puhuttu suurmiesten elämästä ennen näitten elämää politiikassa. Poikkeuksina meidän koulussa jostain syystä Napoleon ja Hitler.

      Lainaa

    5. hepomiesten tietotoimisto 1.3.2018 1:24
      Tulos: -119 (179 ääntä)
      Napaelille.. Ton Ahtisaaren syntymäpsikan muistaa, kun se jostain syystä mainitaan todella usein eri lähteissä. Muiden pressojen syntymäpaikoista ei sitten olekaan mitään käryä.

      Lainaa

    6. Tulos: +405 (419 ääntä)
      Napael: Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt?
      Voisipa jostakin jotenkin nopeasti selvittää Ahtisaaren syntymäpaikan!

      Lainaa

    7. Mustalaisnaamio 1.3.2018 1:56
      Tulos: +16 (152 ääntä)
      Mjoo: Voisipa jostakin jotenkin nopeasti selvittää Ahtisaaren syntymäpaikan!
      Harmi kun kenelläkään ei ole enää tietosanakirjoja. Miksiköhän ei...?

      Lainaa

    8. Tulos: +242 (262 ääntä)
      Vivirose: Olen aina pitänyt itseäni kyll suomalaisena, mutta ilmeisesti oonkin vaan tamperelainen, enkä suomalainen, ku oon Tampereella syntynyt.
      Suurimman osan historiastaan Tampere on ollut tsaarin alaisuudessa, eli olet kuninkaallinen.

      Lainaa

    9. Tulos: +304 (306 ääntä)
      Että oikein lapset kauhun vallassa.

      Lainaa

    10. Tulos: +367 (367 ääntä)
      Tässä nähään että tarinalla on aina se toinen puoli... voi Noora..

      Lainaa

    11. Tulos: +295 (313 ääntä)
      Miksi ihmeessä minkään kirppisryhmän pääsyehtona on johonkin randomiin kysymykseen vastaaminen? Vitsailijat ei pääse sisään?

      Lainaa

    12. Tulos: +365 (367 ääntä)
      Jännästi se tarina vaihtuu ja värittyy oman navan linssin läpi. Tyydyttävä käräytys, ainakin muille jos ei Nooralle. :D

      Lainaa

    13. Tulos: +153 (153 ääntä)
      "Vastaus on Viipurissa, ei Suomessa. Vastauksen ei tarvitse olla faktinen."

      Lainaa

    14. Lömpötin 1.3.2018 7:15
      Tulos: -134 (154 ääntä)
      Napael: Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt? Ei koulussa muistaakseni koskaan puhuttu suurmiesten elämästä ennen näitten elämää politiikassa. Poikkeuksina meidän koulussa jostain syystä Napoleon ja Hitler.
      hepomiesten tietotoimisto: Napaelille.. Ton Ahtisaaren syntymäpsikan muistaa, kun se jostain syystä mainitaan todella usein eri lähteissä. Muiden pressojen syntymäpaikoista ei sitten olekaan mitään käryä.
      Ei noista Salkkareissa olla puhuttukaan. Sinun olisi pitänyt olla hereillä koulussa ja vaikkapa lukea lehtiä. Muitakin kuin Myrkkyä tai Demiä. Ahtisaaren lapsuus on ollut julkisuudessa melko lailla. Kekkosen, Koiviston ja Halosen syntymäpaikat tulevat vähän väliä esille lehdissä. Jotkut hömelöthän veivät Kekkosen syntymämökiltä multaa lahjaksi Neuvostoliiton johdolle silloin henkilöpalvonnan villeimpinä vuosia.

      Lainaa

    15. Määpää 1.3.2018 7:19
      Tulos: +309 (313 ääntä)
      Mustalaisnaamio: 17-vuotiaan “lapsen” kasvoilta paistoi kauhu. Tais paistaa ennemmin häpeä siitä, että äiti on muita ajattelematon itsekäs idiootti.
      Täsmälleen näin ja Noora jättänee kertomatta sen faktan, että kotona teini vielä ilmoitti, että taas sua sai hävetä ja en ikinä kyllä enää lähde sun kyytiin. Kuvittelen vain itseni tuossa iässä samaan tilanteeseen ja olisin luultavasti toiminut noin, ollut punaisena häpeästä.

      Lainaa

    16. Tulos: +164 (166 ääntä)
      Noora niinkuin luulee että kun on yp niin voi ohitella muut autot tosta noin vaan,kyllä nää nykyjään luulee itsestään vähän liikaa...

      Lainaa

    17. En ymmärtänyt 1.3.2018 8:16
      Tulos: -71 (121 ääntä)
      En ymmärtänyt kyllä tota ekaa, mitä sitten jos siellä oli jo auto sisällä kun ei sinne pääse ajamaan jos siellä on jo auto sisällä? Vai saako ko. paikassa käydä maksamassa vasta, kun on oma vuoro mennä? Vai ohittiko Noora muut jonossa olleet? Vai parkkeerasi minne sattuu siksi aikaa, että käy maksamassa?

      Lainaa

    18. Tulos: +136 (140 ääntä)
      En ymmärtänyt: En ymmärtänyt kyllä tota ekaa, mitä sitten jos siellä oli jo auto sisällä kun ei sinne pääse ajamaan jos siellä on jo auto sisällä? Vai saako ko. paikassa käydä maksamassa vasta, kun on oma vuoro mennä? Vai ohittiko Noora muut jonossa olleet? Vai parkkeerasi minne sattuu siksi aikaa, että käy maksamassa?
      Iski autonsa jonotukseen paraatipaikalle varmistaakseen että pääsee jonon ohi.

      Lainaa

    19. Tulos: -177 (183 ääntä)
      Vivirose: Olen aina pitänyt itseäni kyll suomalaisena, mutta ilmeisesti oonkin vaan tamperelainen, enkä suomalainen, ku oon Tampereella syntynyt.
      Viipuri on Venäjällä. Onko Tamperekin?

      Lainaa

    20. Tulos: +213 (215 ääntä)
      Jamppa: Viipuri on Venäjällä. Onko Tamperekin?
      Mutta Ahtisaari on silti syntynyt Suomessa, Viipurin kaupungissa, ei Venäjällä. Miksi Tampereen pitäisi kuulua Venäjään?

      Lainaa

    21. Tulos: +145 (155 ääntä)
      Minua ihmetyttää ensimmäisessä tarinassa se, että useampi autoa samalla Nesteellä pessyt henkilö löytyy kommentoimaan tarinaa puolen tunnin sisällä. Noora on vielä ryhmän ylläpitäjä.

      Lainaa

    22. Tulos: +204 (232 ääntä)
      Olin jo tarinan alussa aivan kauhuissani siitä, kuka kamala ihminen jättää pienet lapset yksin autoon, avaimet sisään ja siten ovet auki. 17-vuotiaasta pojasta jätän tällä kertaa lasu-ilmoituksen tekemättä.

      Lainaa

    23. totuuden_torvi 1.3.2018 8:59
      Tulos: +173 (175 ääntä)
      En ymmärtänyt: En ymmärtänyt kyllä tota ekaa, mitä sitten jos siellä oli jo auto sisällä kun ei sinne pääse ajamaan jos siellä on jo auto sisällä? Vai saako ko. paikassa käydä maksamassa vasta, kun on oma vuoro mennä? Vai ohittiko Noora muut jonossa olleet? Vai parkkeerasi minne sattuu siksi aikaa, että käy maksamassa?
      Pysäytti sisäänajo-ovien eteen jättäen huomiotta useamman eri auton, joita oli kolme jonossa koneessa jo olevan lisäksi, tööttäykset. Tottakai saa ja pitääkin maksaa etukäteen, mutta ohitella ei saa. Joissakin pesukoneissa ajetaan ulos eri ovesta, mutta joissakin koneissa pitää peruuttaa ulos samasta ovesta. Jos tämä kone oli nyt sellainen, Noora blokkasi sisäänpääsyn lisäksi ulospääsyn. Maksettuaan pesun tiskillä, asiakas saa poletin, mikä työnnetään automaattiin ennen pesua, jotta pesurin ovet avautuu. Olettaisin, että automaatti ei osaa poletin perusteella ilmoittaa asiakkaalle hänen etuilleen vaan ohittaminen olisi periaatteessa mahdollista. Eri asia onkin sitten, että kannattaako sieltä koneesta enää tulla ulos, jos tietoisesti etuilit kolmea autoa.

      Lainaa

    24. totuuden_torvi 1.3.2018 9:00
      Tulos: +160 (162 ääntä)
      Jorkku: Noora niinkuin luulee että kun on yp niin voi ohitella muut autot tosta noin vaan,kyllä nää nykyjään luulee itsestään vähän liikaa…
      [admin] <-- tollanen kyltti auton katolle ja vain taivas on rajana!

      Lainaa

    25. Tulos: +101 (103 ääntä)
      Napael: Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt? Ei koulussa muistaakseni koskaan puhuttu suurmiesten elämästä ennen näitten elämää politiikassa. Poikkeuksina meidän koulussa jostain syystä Napoleon ja Hitler.
      Ahtisaaren syntymäpaikasta oli jonkun verran jupakkaa pari vuotta sitten, kun kävi ilmi, että Mara lasketaan venäläisiin Nobel-voittajiin, koska on syntynyt Viipurissa.

      Lainaa

    26. Tulos: +128 (152 ääntä)
      Pystyn hyvin kuvitella kuinka Noora paikan päällä jätti asian siihen. Ehkä totesi vain hiljaisella äänellä jotain tyyliin:"aijaa... okei". Kotiin päästyään kirjautui faceen ja muisti olevansa ylläpitäjä eli heti jumalasta seuraava (ylöspäin siis). Suu vaahdossa alkoi kiimaisen raivon vallassa ja näppäimistö savuten kirjoittaa, että "ANNA SAATANA OLLA VIIMENEN KERTA TAI EN VASTAA SEURAUKSISTA PERKELE, VITTU, HELVETTI!!!!11!1" Kuitenkin jos vastaavaa tapahtuisi uudestaan ja Noora olisi taas naamatusten jonkun kassa, niin unohtuisikin jälleen se oma kaikkivaltius ja vastaus olisi vain hiljainen:"okei".

      Lainaa

    27. Mr.Ällö 1.3.2018 9:39
      Tulos: -55 (87 ääntä)
      Ehkä rouva anto pojalle turhan kovan kyydin ;)

      Lainaa

    28. Tulos: +70 (72 ääntä)
      Juhalla sentään on jalat maassa (ja olettavasti olut kädessä) toisin kuin sillä "Rolex-hyötyä" taannoin tavoitelleella ylläpitäjällä...

      Lainaa

    29. Tulos: -14 (42 ääntä)
      hepomiesten tietotoimisto: Napaelille.. Ton Ahtisaaren syntymäpsikan muistaa, kun se jostain syystä mainitaan todella usein eri lähteissä. Muiden pressojen syntymäpaikoista ei sitten olekaan mitään käryä.
      Ulkomuistista: Kekkonen syntyi Pielavedellä Savossa, Koivisto Turussa, Halonen ihan täällä Helsingissä ja Niinistö Salossa. Muita en niin tarkkaan muista.

      Lainaa

    30. Tulos: +95 (99 ääntä)
      Eikö ryhmään päästessä kysymyksiin vastaaminen ole sitä varten, että erottaa botit (poikkeustilanteissa jotkut "perheväkivallan uhrit" tms voi kysyä kysymyksiä johon kelpuutetaan vain ns oikeat vastaukset), eikä niin että pitäisi osata jotain näsäviisastelua.

      Lainaa

    31. Esa Lindqvist 1.3.2018 10:20
      Tulos: +160 (166 ääntä)
      Mites Mara ois voinu olla presidentti, jos se ei ois syntyny Suomessa? Presidentin on kuitenkin edelleen oltava syntyperäinen Suomen kansalainen.

      Lainaa

    32. Tulos: +41 (49 ääntä)
      On olemassa kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka tööttää ja niitä jotka tyyttää. Kumpaan sinä kuulut?

      Lainaa

    33. Tulos: +15 (27 ääntä)
      tiainen: On olemassa kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka tööttää ja niitä jotka tyyttää. Kumpaan sinä kuulut?
      Myös "riikkaria huudattavista" olen kuullut puhuttavan.

      Lainaa

    34. Tulos: +127 (129 ääntä)
      Kuvittelen nyt sellaisen vitsikkään teini-ikäisen vääntävän kasvojaan liioiteltuun kauhun ilmeeseen ja tavaavan huulillaan "ÄITI PELASTA" samalla, kun Noora juoksee ottamaan autoa kiinni.

      Lainaa

    35. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Napael: Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt? Ei koulussa muistaakseni koskaan puhuttu suurmiesten elämästä ennen näitten elämää politiikassa. Poikkeuksina meidän koulussa jostain syystä Napoleon ja Hitler.
      Joo, nämä herrasmiehet olivat meidänkin koulussa kovassa kurssissa.

      Lainaa

    36. Tulos: +101 (101 ääntä)
      Tinka: Miksi ihmeessä minkään kirppisryhmän pääsyehtona on johonkin randomiin kysymykseen vastaaminen? Vitsailijat ei pääse sisään?
      Teoriassahan näin voidaan yrittää varmistaa liittymispyynnön lähettäneen profiilin aitous, ettei mikä tahansa spämmibotti pääse kirjoittelemaan ympäriinsä. Tosin tässä tapauksessa haluttiin, no, jotain muuta. En tiedä mitä. :D

      Lainaa

    37. Tulos: +57 (69 ääntä)
      Lömpötin: Ei noista Salkkareissa olla puhuttukaan. Sinun olisi pitänyt olla hereillä koulussa ja vaikkapa lukea lehtiä. Muitakin kuin Myrkkyä tai Demiä. Ahtisaaren lapsuus on ollut julkisuudessa melko lailla. Kekkosen, Koiviston ja Halosen syntymäpaikat tulevat vähän väliä esille lehdissä. Jotkut hömelöthän veivät Kekkosen syntymämökiltä multaa lahjaksi Neuvostoliiton johdolle silloin henkilöpalvonnan villeimpinä vuosia.
      Enpä tiennyt että Kekkosen henkilöpalvonta olisi tällä vuosituhannella jatkunut, ja lehdissä säännölisesti otsikoitu hänen syntymästään kuin Jeesuksesta. Mutta kaipa Hesarissani on sitten joku vika ja se onkin salaisesti Demi. On vatvottu, myös The Guardianissa, sitä että setämisten väheksyvä asenne nuoria kohtaan ei nykyisin oikein ole hyväksyttyä, ehkä kannattaisi lukea?

      Lainaa

    38. Tulos: +145 (145 ääntä)
      Mikko: Minua ihmetyttää ensimmäisessä tarinassa se, että useampi autoa samalla Nesteellä pessyt henkilö löytyy kommentoimaan tarinaa puolen tunnin sisällä. Noora on vielä ryhmän ylläpitäjä.
      Noora on profiilinsa perusteella erittäin pieneltä paikkakunnalta. Kyseessä on luultavasti kylän puskaradio tai muu vastaava ryhmä, jossa tämä tilanne nousi heti puheenaiheeksi. Jos joku tietää taustoista enemmän, niin rohkeasti kommenttia tänne!

      Lainaa

    39. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Varmaan pian pitää jollekin facen kirppikselle päästäkseen keksiä ongelmanratkaisu ilmastonmuutokseen, maailman energiantuotantoon ja liikakansoitukseen. Ja sitten joku YP:n valtaoikeudet omaava pikkuhitleri sanoo “nöy”, eikä päästä ryhmään.
      Noilla kysymyksillä estetään bottien pääsy ryhmään.

      Lainaa

    40. Unilukkari 1.3.2018 14:23
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Suomi tieto -lautapelissä oli väärä vastaus kysymykseen "Mistä Martti Ahtisaari on kotoisin". Oikea vastaus kortissa oli Oulusta.

      Lainaa

    41. Tulos: +100 (102 ääntä)
      FMteam: Noora on profiilinsa perusteella erittäin pieneltä paikkakunnalta. Kyseessä on luultavasti kylän puskaradio tai muu vastaava ryhmä, jossa tämä tilanne nousi heti puheenaiheeksi. Jos joku tietää taustoista enemmän, niin rohkeasti kommenttia tänne!
      Tosiaan kyseessä on pienen paikkakunnan puskaradio, ja tuo pesuri on kylän ainut. Ko. Huoltsikalla useat käyvät myös kahvilla tai muuten vain hengailemassa kun ei kahvilaa tms. Ole. Keskustelu jatkui tuosta vie pitkään ja rönsyilevästi kunnes Noora poisti keskustelun.

      Lainaa

    42. Salkkarit is pest 1.3.2018 15:31
      Tulos: -68 (76 ääntä)
      Joo: Enpä tiennyt että Kekkosen henkilöpalvonta olisi tällä vuosituhannella jatkunut, ja lehdissä säännölisesti otsikoitu hänen syntymästään kuin Jeesuksesta. Mutta kaipa Hesarissani on sitten joku vika ja se onkin salaisesti Demi. On vatvottu, myös The Guardianissa, sitä että setämisten väheksyvä asenne nuoria kohtaan ei nykyisin oikein ole hyväksyttyä, ehkä kannattaisi lukea?
      Ellet osaa olla nokkelasti ivallinen, ole edes muuten vain hauska. Muuten olet vain yksi tusinamielensäpahoittaja lukuisten muiden joukossa. Jos pennut eivät edes tuoreista presidenteistä tiedä sen vertaa, että missä ovat syntyneet, niin saa sellaisia kuplakasvatteja hiukan nauraa.

      Lainaa

    43. Tulos: +3 (23 ääntä)
      Napael: Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt? Ei koulussa muistaakseni koskaan puhuttu suurmiesten elämästä ennen näitten elämää politiikassa. Poikkeuksina meidän koulussa jostain syystä Napoleon ja Hitler.
      Niin ja mitään tietoahan ei näe netistä?

      Lainaa

    44. Samalta kylältä 1.3.2018 18:45
      Tulos: +71 (73 ääntä)
      FMteam: Noora on profiilinsa perusteella erittäin pieneltä paikkakunnalta. Kyseessä on luultavasti kylän puskaradio tai muu vastaava ryhmä, jossa tämä tilanne nousi heti puheenaiheeksi. Jos joku tietää taustoista enemmän, niin rohkeasti kommenttia tänne!
      Juurikin näin! Naisen oli siis pitänyt siirtää auto että pääsi itse pois pesusta...Nooran auto oli siis pesurin oven edessä jossa paloi punainen valo, ja jonon jäädessä Nooran taakse...

      Lainaa

    45. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Salkkarit is pest: Ellet osaa olla nokkelasti ivallinen, ole edes muuten vain hauska. Muuten olet vain yksi tusinamielensäpahoittaja lukuisten muiden joukossa. Jos pennut eivät edes tuoreista presidenteistä tiedä sen vertaa, että missä ovat syntyneet, niin saa sellaisia kuplakasvatteja hiukan nauraa.
      Aina oon luullu että poliittinen toiminta ja mielipiteet on presidentissä tärkeintä, mutta oon selvästi ollu väärässä! Teenpä heti huoneentaulun jossa on kaikki Suomen presidentit laitettu oikeeseen kohtaan kartalla. Sitä voin sitte illat kertailla että pysyy mielessä.

      Lainaa

    46. Tulos: -13 (21 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Varmaan pian pitää jollekin facen kirppikselle päästäkseen keksiä ongelmanratkaisu ilmastonmuutokseen, maailman energiantuotantoon ja liikakansoitukseen. Ja sitten joku YP:n valtaoikeudet omaava pikkuhitleri sanoo “nöy”, eikä päästä ryhmään.
      "Liikakansoitukseen" on jo ratkaisu, ollut aina.

      Lainaa

    47. Tulos: +74 (74 ääntä)
      Mustalaisnaamio: 17-vuotiaan “lapsen” kasvoilta paistoi kauhu. Tais paistaa ennemmin häpeä siitä, että äiti on muita ajattelematon itsekäs idiootti.
      Oletin kanssa aluksi Nooran sepustuksesta, että lapset olivat jotain 2-5-v. Tosin siinä tapauksessa olisi kai ollut pöljää jättää lapset autoon. Tosin kaikki mitä Noora teki oli pöljää muutenkin. Kiva että hän avautui siitä.

      Lainaa

    48. Tulos: -3 (43 ääntä)
      Napael: Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt? Ei koulussa muistaakseni koskaan puhuttu suurmiesten elämästä ennen näitten elämää politiikassa. Poikkeuksina meidän koulussa jostain syystä Napoleon ja Hitler.
      No siis vaikka tietäisikin, niin aika erikoinen sisäänpääsykriteeri johonkin _kirppisryhmään_. Se, onko Ahtisaari syntynyt Venäjällä vai Suomessa, on filosofinen kysymys, johon ei ole yksiselitteisen oikeaa vastausta. Molemmat ovat periaatteessa oikein.

      Lainaa

    49. Tulos: +24 (50 ääntä)
      Itse en kyllä silti kehtaisi kömpiä tuntemattoman autoon ja siirtää sitä, vaikka joutuisinkin sen 5-10 min oottamaan, että pääsen ulos pesulasta autoineni. Ehkä olen sitten liian kiltti.

      Lainaa

    50. Tulos: +77 (79 ääntä)
      : No siis vaikka tietäisikin, niin aika erikoinen sisäänpääsykriteeri johonkin _kirppisryhmään_. Se, onko Ahtisaari syntynyt Venäjällä vai Suomessa, on filosofinen kysymys, johon ei ole yksiselitteisen oikeaa vastausta. Molemmat ovat periaatteessa oikein.
      Ahtisaari on kyllä syntynyt Suomessa, koska Viipuri kuului silloin Suomeen. Se mitä Viipurille jälkeenpäin tapahtui ei enää vaikuta hänen syntymäänsä.

      Lainaa

    51. Tulos: -18 (24 ääntä)
      Napael: Kuka oikeesti muistaa missä kukin pressa on syntynyt? Ei koulussa muistaakseni koskaan puhuttu suurmiesten elämästä ennen näitten elämää politiikassa. Poikkeuksina meidän koulussa jostain syystä Napoleon ja Hitler.
      Meillä ei käyty pahemmin Suomen historiaa, saati että Hitleristä olisi ollut mitään, Napoleon sentään ohimennen on mainittu. En enää muista mitä historiaa ollaan oikein käyty, mutta kahdesta olen varma, ettei niitä ole, sillä Suomen, sekä toisen maailmansodan historiaa kun olen itse omatoimisesti lukenut.

      Lainaa

    52. keijukeijo 2.3.2018 10:39
      Tulos: -7 (33 ääntä)
      Myy: Itse en kyllä silti kehtaisi kömpiä tuntemattoman autoon ja siirtää sitä, vaikka joutuisinkin sen 5-10 min oottamaan, että pääsen ulos pesulasta autoineni. Ehkä olen sitten liian kiltti.
      Sama. En kyllä todellakaan ottaisi luvatta kenenkään autoa käyttöön. (Lupaa ei kysytä autossa istuvilat alaikäisiltä, vaan auton kuljettajalta.)

      Lainaa

    53. Koivistolaiset 2.3.2018 10:40
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Kertauksena vielä: Ahtisaari syntyi Viipurissa, kun Viipuri oli vielä suuri suomalainen kaupunki. Suomessa.

      Lainaa

    54. Tulos: -3 (41 ääntä)
      Kieltämättä aika outo ratkaisu hypätä tuntemattoman ihmisen auton kyytiin ja ajaa se muualle, vaikka se kuinka olisi tiellä.

      Lainaa

    55. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Jorkku: Noora niinkuin luulee että kun on yp niin voi ohitella muut autot tosta noin vaan,kyllä nää nykyjään luulee itsestään vähän liikaa…
      "Ettekö te tiedä kuka minä olen? Minä olen sentään Facebook-ryhmän ylläpitäjä!"

      Lainaa

    56. Tulos: +33 (39 ääntä)
      : No siis vaikka tietäisikin, niin aika erikoinen sisäänpääsykriteeri johonkin _kirppisryhmään_. Se, onko Ahtisaari syntynyt Venäjällä vai Suomessa, on filosofinen kysymys, johon ei ole yksiselitteisen oikeaa vastausta. Molemmat ovat periaatteessa oikein.
      Ei siinä ole mitään filosofista, ellei anakronismiin aio syyllistyä. Silloin, kun Ahtisaari syntyi kuului Viipuri vain toiseen noista valtioista. Vastaus on avian yksiselitteinen. Toista mainitsemaasi valtiota ei muuten ollut edes olemassa. Olisi vähän sama, kun väittäisit George Washingtonin syntyneen Yhdysvalloissa. No ei tietenkään syntynyt, vaikka se paikkakunta nykyään kuuluu Yhdysvaltoihin.

      Lainaa

    57. Tulos: -19 (27 ääntä)
      gerard: Aina oon luullu että poliittinen toiminta ja mielipiteet on presidentissä tärkeintä, mutta oon selvästi ollu väärässä! Teenpä heti huoneentaulun jossa on kaikki Suomen presidentit laitettu oikeeseen kohtaan kartalla. Sitä voin sitte illat kertailla että pysyy mielessä.
      Eipä tuossa mitään tärkeimmästä puhuttukaan. Sinä se taas hötöpäänä hätäilit äimistelemään omiasi, kun et jaksanut keskittyä seuraamaan mistä puhutaan.

      Lainaa

    58. Tulos: -1 (19 ääntä)
      Noora tullut kommentoimaan, oliko peräti 3 "eri henkilön" kommenttia

      Lainaa

    59. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Kodo: “Liikakansoitukseen” on jo ratkaisu, ollut aina.
      Maailmanloppu ratkaisee tosiaan kaikki ongelmat, mutta onko tiedossa yhtään HYVÄÄ ratkaisua?

      Lainaa

    60. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Flebonen: Eipä tuossa mitään tärkeimmästä puhuttukaan. Sinä se taas hötöpäänä hätäilit äimistelemään omiasi, kun et jaksanut keskittyä seuraamaan mistä puhutaan.
      Jos itse keskittyisit tulkitsemaan lukemaasi, trivian ulkoaopettelun sijaan, huomaisit että sinusta tehdään pilkkaa, koska esität naurettavia mielipiteitä.

      Lainaa

    61. Tulos: +60 (62 ääntä)
      On aina yhtä mielenkiintoista, miten erilaisen kuvan samasta tapahtumasta voi eri osapuolten kertomina saada. Näistä mokista saa aina pienen kriittisyyden oppitunnin. Näitä juttuja voi sitten muistella, kun kuulee seuraavan kerran jonkun kertovan, miten kamalan törkeästi joku toinen on toiminut (kertojan hyvyydestä huolimatta). Tietysti oikeitakin kusipäitä on olemassa, mutta jos sama ihminen kertoo törmäävänsä sellaisiin usein, vaikka on itse täysin viaton, niin alkaa kyllä mietityttää, mitä on jäänyt kertomatta.

      Lainaa

    62. Tulos: -3 (15 ääntä)
      Mikko: Minua ihmetyttää ensimmäisessä tarinassa se, että useampi autoa samalla Nesteellä pessyt henkilö löytyy kommentoimaan tarinaa puolen tunnin sisällä. Noora on vielä ryhmän ylläpitäjä.
      Ryhmä on varmaan joku "Jaetaan kokemuksia Keravan autopesuloista"

      Lainaa

    63. Tulos: +11 (23 ääntä)
      foo: Ahtisaari on kyllä syntynyt Suomessa, koska Viipuri kuului silloin Suomeen. Se mitä Viipurille jälkeenpäin tapahtui ei enää vaikuta hänen syntymäänsä.
      I guess. Kuitenkin jos kysytään vaikka että missä kuningas Hammurabi eli ja vaikutti niin Babylonia / Mesopotamia / nykyinen Irak olisivat kaiketi kaikki ihan yhtä oikeita vastauksia. Jos yp olisi halunnut spesifin vastauksen, olisi pitänyt kysyä että missä KAUPUNGISSA presidentti Ahtisaari syntyi. Tarkoitus oli kuitenkin ilmeisesti varmistaa vain että onko kyseessä botti, jolloin joku hieman yksinkertaisempi tai tarkemmin esitetty kysymys olisi ollut parempi.

      Lainaa

    64. heikki4422 3.3.2018 3:02
      Tulos: -4 (8 ääntä)
      Martti Oiva Kalevi Ahtisaari (s. 23. kesäkuuta 1937 Viipuri)[1] on suomalainen diplomaatti ja Suomen kymmenes tasavallan presidentti vuosina 1994–2000.[2] Ahtisaari oli ensimmäinen, joka valittiin Suomen tasavallan presidentiksi suoralla, kaksivaiheisella kansanvaalilla. Hän on toiminut muun muassa suurlähettiläänä, YK:n apulaispääsihteerinä 1977–1981, YK:n alipääsihteerinä 1982–1983 ja 1987–1991 sekä rauhanvälittäjänä eri puolilla maailmaa, esimerkiksi Namibiassa, Kosovossa ja Indonesiassa. Ahtisaari sai vuonna 2008 ensimmäisenä suomalaisena Nobelin rauhanpalkinnon. Ahtisaari puhuu suomea, ruotsia, ranskaa, englantia ja saksaa. Ahtisaari tunnetaan vaikeiden rauhanprosessien vetäjänä.[3] Välittäjänä Martti Ahtisaari keskittyy ensisijaisesti YK:n perusarvoihin ja käytännön mahdollisuuksiin. Monien kriisien venyminen on ollut hänen mielestään häpeällistä kansainväliselle yhteisölle.[3] Saamansa toimeksiannot hän on pääasiassa hoitanut perustamansa Crisis Management Initiative -järjestön kautta. Vuonna 2008 presidentti Ahtisaari sai Nobelin rauhanpalkinnon ”työstään useilla mantereilla ja yli kolmenkymmenen vuoden aikana kansainvälisten konfliktien ratkaisemiseksi”.[4] Aiemmin samana vuonna Ahtisaari oli vastaanottanut myös Unescon rauhanpalkinnon[5] ja Geuzenpenning-mitalin.[6]

      Lainaa

    65. Karpaashe 3.3.2018 8:05
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Ani: Tosiaan kyseessä on pienen paikkakunnan puskaradio, ja tuo pesuri on kylän ainut. Ko. Huoltsikalla useat käyvät myös kahvilla tai muuten vain hengailemassa kun ei kahvilaa tms. Ole. Keskustelu jatkui tuosta vie pitkään ja rönsyilevästi kunnes Noora poisti keskustelun.
      ... Pieni paikkakunta ja kylän ainut pesuri... Silti Noora kirjoittaa että outo paikka missä ei oo ennen autoa pesettänyt. Toki on voinut aina maalikylillä käydessään käyttää auton pesurissa eikä ole suosinut oman paikkakunnan pikku yrittäjää, mutta kyllä nyt on jo melko monta pointtia esitetty että Nooran tarina vuotaa kuin seula.

      Lainaa

    66. Minäminä 3.3.2018 9:10
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Karpaashe: … Pieni paikkakunta ja kylän ainut pesuri… Silti Noora kirjoittaa että outo paikka missä ei oo ennen autoa pesettänyt. Toki on voinut aina maalikylillä käydessään käyttää auton pesurissa eikä ole suosinut oman paikkakunnan pikku yrittäjää, mutta kyllä nyt on jo melko monta pointtia esitetty että Nooran tarina vuotaa kuin seula.
      Tai sitten on pessyt auton itse omalla pihallaan tai on pesettänyt autonsa miehellään.

      Lainaa

    67. Tulos: -9 (11 ääntä)
      Kodo: “Liikakansoitukseen” on jo ratkaisu, ollut aina.
      Huumeet?

      Lainaa

    68. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Salkkarit is pest: Ellet osaa olla nokkelasti ivallinen, ole edes muuten vain hauska. Muuten olet vain yksi tusinamielensäpahoittaja lukuisten muiden joukossa. Jos pennut eivät edes tuoreista presidenteistä tiedä sen vertaa, että missä ovat syntyneet, niin saa sellaisia kuplakasvatteja hiukan nauraa.
      Martti Ahtisaari ei ole tuore presidentti. Martti Ahtisaaren kauden loppumisesta on jo 18 vuotta. Nyt voi siis alkaa olla jo sellaisia, jotka eivät ole eläneet kun Ahtisaari oli tasavallan presidentti, mutta ovat täysi-ikäisiä. Meille ei ainakaan opetettu koulussa, mistä entiset (tai oikeastaan silloinenkaan) presidentti on kotoisin. Muutenkin pidän tätä turhana tietona. Miksi kenenkään tarvitsisi tätä tietää?

      Lainaa

    69. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Flebonen: Ei siinä ole mitään filosofista, ellei anakronismiin aio syyllistyä. Silloin, kun Ahtisaari syntyi kuului Viipuri vain toiseen noista valtioista. Vastaus on avian yksiselitteinen. Toista mainitsemaasi valtiota ei muuten ollut edes olemassa. Olisi vähän sama, kun väittäisit George Washingtonin syntyneen Yhdysvalloissa. No ei tietenkään syntynyt, vaikka se paikkakunta nykyään kuuluu Yhdysvaltoihin.
      Niin, erikoinen ajatus, että kukaan perustajaisistä ei ole syntynyt Yhdysvalloissa. Mutta näinhän se menee.

      Lainaa

    70. Tulos: +18 (20 ääntä)
      : I guess. Kuitenkin jos kysytään vaikka että missä kuningas Hammurabi eli ja vaikutti niin Babylonia / Mesopotamia / nykyinen Irak olisivat kaiketi kaikki ihan yhtä oikeita vastauksia. Jos yp olisi halunnut spesifin vastauksen, olisi pitänyt kysyä että missä KAUPUNGISSA presidentti Ahtisaari syntyi. Tarkoitus oli kuitenkin ilmeisesti varmistaa vain että onko kyseessä botti, jolloin joku hieman yksinkertaisempi tai tarkemmin esitetty kysymys olisi ollut parempi.
      Minä en kyllä pysty mieltämään että Hammurabi olisi vaikuttanut Irakissa. Se tuntuu vielä oudommalta kuin väite että Julius Caesar olisi ollut italialainen, mikä sekin tuntuu minusta oudolta.

      Lainaa

    71. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Hyvä vain Satu ettet päässyt/joutunut tuohon ”säännöttömään” ja ”rentoon” kirppisryhmään. Jos jo liittyminen on noin hankalaa niin en halua tietää kuinka helppoa ja yksinkertaista se varsinainen kaupankäynti olisi.

      Lainaa

    72. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Ai mitkä naurut Noorasta..

      Lainaa

    73. Lyhyt persikka 21.6.2020 12:44
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Joo: Enpä tiennyt että Kekkosen henkilöpalvonta olisi tällä vuosituhannella jatkunut, ja lehdissä säännölisesti otsikoitu hänen syntymästään kuin Jeesuksesta. Mutta kaipa Hesarissani on sitten joku vika ja se onkin salaisesti Demi. On vatvottu, myös The Guardianissa, sitä että setämisten väheksyvä [...]
      Enpä tiennytkään että lehdissä uutisoidaan säännöllisesti Jeesuksesta. Kaipa Hesarissasi tosiaan on joku vika. Ehkäpä kannattaisi kokeilla esim. lukea jonkun toisenkin päivän lehteä jos sama uutinen kyllästyttää. Tai sitten laittaa se Vartiotorni syrjään ja ottaa oikeasti Hesari käteen. Saattaa tulla yllätyksenä että siellä uutisoidaan muustakin kuin Jeesuksesta.

      Lainaa

    74. Harmaa kivi 24.8.2021 15:52
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Lyhyt persikka: Enpä tiennytkään että lehdissä uutisoidaan säännöllisesti Jeesuksesta. Kaipa Hesarissasi tosiaan on joku vika. Ehkäpä kannattaisi kokeilla esim. lukea jonkun toisenkin päivän lehteä jos sama uutinen kyllästyttää. Tai sitten laittaa se Vartiotorni syrjään ja ottaa oikeasti Hesari käteen. Saattaa [...]
       Joulu on joka vuosi, ja yleensä ihan kaikissa lehdissä siitä mainitaan muutama sananen :>. Presidenttien -entisten tai nykyisten -syntymäjuhlia en tiedä meillä vietettävän, kokeile Pohjois-Koreaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: autopesu, auto, lainaa, Martti Ahtisaari, Viipuri, suomi, ylläpito, ylläpitäjä, kysymys