Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 330

Alkon verkkokauppa saa kiukkuiselta asiakkaalta yhden tähden.
Sekalaisia, osa 330

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +164 (352 ääntä)
      Naapurin puolesta kysyn, mikä mahtaa olla Gian sukunimi? :D

      Lainaa

    2. Tulos: +742 (764 ääntä)
      Kyllä ei silloin kannata hommata koiraa jos ei sitä pysty kauppahintaakaan maksamaan. Sehän tulee kaikki lääkäri- ja ruokakulut paljo kalliimmiksi myöhemmin. Tulee tästä vähä semmone huolestunut olo, että mahtaisivatko sitte eläinlääkärille viedäkään jos se sairastuu.

      Lainaa

    3. Vaniljankukka 15.3.2018 1:11
      Tulos: +644 (652 ääntä)
      Se joka maksaa eniten, välittää eniten? No nyt on sitten arvot kohdillaan. =__=

      Lainaa

    4. Tulos: +598 (610 ääntä)
      Miten tuo ajokortin ehdotus on edes mennyt? "Hei mä otan tästä tän viinipullon, yhen kossun ja pari kaljaa" "Olisko henkkareita näyttää?" "Tos on mun ajokortti" "Se olis 50 €" "Ei oo rahaa ennen maanantaita" "Sitten en voi myydä kyllä" "Eiku kato mä jätän ton ajokortin teille ja tuun sit maksaan maanantaina" "..." "Nii siis käy?" "Ei kyllä ihan" "PASKA PAIKKA PITÄKÄÄ TUNKKINNE MEEN VALITTAAN TEISTÄ FACEBOOKIIN JA MENETÄTTE KAIKKI ASIAKKAAT!" "tirsk"

      Lainaa

    5. Puhpallura 15.3.2018 1:50
      Tulos: +490 (514 ääntä)
      Hauva suree syystä. Tuollaisille ihmisille ei saisi koiraa edes myydä. Jos koiraa ei ole mahdollista maksaa niin miten sen lääkärit. Eikä koira ole mikään esineen kaltainen lahja lapsille. Vastuu on aikuisen niin ostossa kuin hoidossa. Kamalinta on syyllistää että annettu raha on rakkauden mitta. Kamalia ihmisiä.

      Lainaa

    6. Tulos: +150 (180 ääntä)
      "KolehTin"...

      Lainaa

    7. Jokaluokanhöylä 15.3.2018 2:09
      Tulos: -423 (445 ääntä)
      Puhpallura: Jos koiraa ei ole mahdollista maksaa niin miten sen lääkärit.
      Ehkäpä ne onkin säästäneet rahaa koiran lääkärikäyntien varalle. Ja jos kummit maksaa koiran, niin siinä on 700 käytettäväksi sitten niihin lääkärikäynteihin, jotka muuten menis koiran ostoon. Ihan fiksua mun mielestä.

      Lainaa

    8. Tulos: +208 (216 ääntä)
      Saako taxfreestä velaksi? Mulla ei oo just nyt rahaa mut jos sieltä kerta saa osarilla viinat nii taidan lähtee sinne bilettämään.

      Lainaa

    9. Murmurmurmeli 15.3.2018 6:02
      Tulos: +250 (256 ääntä)
      Jos se laivan tax free on kerran niin paljon parempi, niin saako sieltä sitten ostettua viinaa jättämällä sinne ajokortin? :'D

      Lainaa

    10. Tulos: +338 (342 ääntä)
      Jokaluokanhöylä: Ehkäpä ne onkin säästäneet rahaa koiran lääkärikäyntien varalle. Ja jos kummit maksaa koiran, niin siinä on 700 käytettäväksi sitten niihin lääkärikäynteihin, jotka muuten menis koiran ostoon. Ihan fiksua mun mielestä.
      No on, vallan nerokasta! Mä oon säästänyt rahaa uuden kämpän sisustukseen, mutta siis kummit, sukulaiset, tuttavat ja miksei tuntemattomatkin vois nyt maksaa mulle uuden sohvan, telkkarin, sängyn jne. niin sitten mulle jää ne säästetyt rahat talteen jos vaikka se telkkari hajoaa! Kyllä, mukana. Ja jos eivät maksa, ne ei selkeestikään välitä musta yhtään. Nih.

      Lainaa

    11. purppurakruunu 15.3.2018 6:30
      Tulos: +252 (254 ääntä)
      Pirkko: No on, vallan nerokasta! Mä oon säästänyt rahaa uuden kämpän sisustukseen, mutta siis kummit, sukulaiset, tuttavat ja miksei tuntemattomatkin vois nyt maksaa mulle uuden sohvan, telkkarin, sängyn jne. niin sitten mulle jää ne säästetyt rahat talteen jos vaikka se telkkari hajoaa! Kyllä, mukana. Ja jos eivät maksa, ne ei selkeestikään välitä musta yhtään. Nih.
      Ei mullakaan oo autoon varaa, mutta vakuutuksiin ja parkkiruutuun olen kyllä säästänyt! Nyt pitää vaan saada koko auton summa perjantaihin mennessä, koska edellämainituista rahoistahan ei voi ottaa vaan implikaatio emotionaalisesta kiristyksestä on fiksumpi tapa toimia kiireessä!

      Lainaa

    12. Tulos: +92 (100 ääntä)
      "Siljan tax freessä paljon enemmän valinnan varaa" Itsekin olen harmitellut kun Alkossa on huonosti valikoimassa australialaisia punaviinejä ja espanjalaisia valkkareita. Vai tarkoittikohan Aleksi enemmänkin, että kun alkossa on tarjolla viinoissa vain Leijonaa, Kossua, Finlandiaa, Suomi-viinaa, Tapioo, Laplandia,Russian standaria, Absoluttia, Viru valgeaa, Smirnoffia.... Virosta/laivalta kuitenkin löytää näitä herkkuja kuten Baikalia, Beljenkaa, Nemiroffia,ZElenaja, NEmirovskaja,...

      Lainaa

    13. Tulos: -60 (108 ääntä)
      Vaniljankukka: Se joka maksaa eniten, välittää eniten? No nyt on sitten arvot kohdillaan. =__=
      Lapselliset on arvot. Näyttää ihan siltä, että nyt on ahneet mukulat päässeet kirjoittelemaan aikuisten nimissä. Koko tuo Monican rahankerjäyspostaus vaikuttaa lasten työltä ja "Robinin" nimissähän kirjoittaakin joku pikku-Moona.

      Lainaa

    14. Kilokalori 15.3.2018 7:37
      Tulos: -42 (96 ääntä)
      niimpä: “Siljan tax freessä paljon enemmän valinnan varaa” Itsekin olen harmitellut kun Alkossa on huonosti valikoimassa australialaisia punaviinejä ja espanjalaisia valkkareita. Vai tarkoittikohan Aleksi enemmänkin, että kun alkossa on tarjolla viinoissa vain Leijonaa, Kossua, Finlandiaa, Suomi-viinaa, Tapioo, Laplandia,Russian standaria, Absoluttia, Viru valgeaa, Smirnoffia…. Virosta/laivalta kuitenkin löytää näitä herkkuja kuten Baikalia, Beljenkaa, Nemiroffia,ZElenaja, NEmirovskaja,…
      Aleksi tarkoitti vain halpaa viinaa, sitä on vähemmän alkossa kuin ruotsin laivalla. Kaikkea muuta on kyllä enemmän alkossa valikoimissa. Ulkomailta päihteiden / viinan kantaminen on varma merkki alkoholismista.

      Lainaa

    15. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Murmurmurmeli: Jos se laivan tax free on kerran niin paljon parempi, niin saako sieltä sitten ostettua viinaa jättämällä sinne ajokortin? :’D
      Hytin avain riittää...

      Lainaa

    16. Tulos: -192 (216 ääntä)
      hhohhoh: Kyllä ei silloin kannata hommata koiraa jos ei sitä pysty kauppahintaakaan maksamaan. Sehän tulee kaikki lääkäri- ja ruokakulut paljo kalliimmiksi myöhemmin. Tulee tästä vähä semmone huolestunut olo, että mahtaisivatko sitte eläinlääkärille viedäkään jos se sairastuu.
      Ei se koiran hinta määrittele mitään eläinlääkärissä käyntejä.. Voi, että mulla kiehuu tollaset koiraihmiset kuten sinä.

      Lainaa

    17. Koiraa vailla 15.3.2018 9:12
      Tulos: +170 (176 ääntä)
      Neoneo: Ei se koiran hinta määrittele mitään eläinlääkärissä käyntejä.. Voi, että mulla kiehuu tollaset koiraihmiset kuten sinä.
      Ei tainnut olla kyse siitä, että koiran hinta vaikuttaisi tuleviin eläinlääkärikustannuksiin, vaan siitä, että ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Voihan sitä ostaa vaikka millaisen kalliin timangeilla koristellun rotukoiran, mutta mitäs sitten teet, kun naapurin kakara käy mätkäisemässä hauvaa pesismailalla jalkaan ja tarvittaisiin eläinlääkäriä, mutta siihen ei ole varaa koska tili kuivui jo turrea ostaessa? Ja mitä se sitten söisi, ihmisten ruokien tähteitäkö, niin ei menisi rahaa ruokaan?

      Lainaa

    18. Tulos: +65 (83 ääntä)
      Pentti: Naapurin puolesta kysyn, mikä mahtaa olla Gian sukunimi?
      Lohdutuksekseni voin kertoa, että myös etunimestä on sensuroitu puolet. T. Se ihan itse :D Kyseessä huumoriryhmä...voi apua.

      Lainaa

    19. Hölömörkö 15.3.2018 9:54
      Tulos: +119 (127 ääntä)
      Lapsella saa olla aika monta kummia, jotta saa 700e kasaan... Valitettavasti tunnen ihmisiä, jotka ottavat lapsille kasan kummeja, ihan vaan jotta tulee enemmän lahjoja.

      Lainaa

    20. yli opisto hörhö 15.3.2018 10:02
      Tulos: +82 (86 ääntä)
      Kummit kustantaa koiran joka maksaa 700e, ne jotka antaa eniten rahaa välittää eniten.. No nyt on kyllä aikamoista meininkiä.

      Lainaa

    21. Tulos: +34 (88 ääntä)
      Ruma Elsa: Lapselliset on arvot. Näyttää ihan siltä, että nyt on ahneet mukulat päässeet kirjoittelemaan aikuisten nimissä. Koko tuo Monican rahankerjäyspostaus vaikuttaa lasten työltä ja “Robinin” nimissähän kirjoittaakin joku pikku-Moona.
      Olisikohan siinä heimolaiset asialla? ihan vaan nimistä, kielenkäytöstä ja ajatusmaailmasta päätellen...

      Lainaa

    22. Tulos: +82 (100 ääntä)
      Monica ei näköjään paljon välitä pojistaan, kun ei raski niille itse edes koiraa ostaa.

      Lainaa

    23. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Alkoholin myyminen velaksi on ollut kiellettyä, mutta mahtoiko se kielto poistua nyt alkoholilain muutoksessa. Pitääkin läheä avaamaan tili Alkoon.

      Lainaa

    24. Tulos: +67 (69 ääntä)
      Hyvä idea toi kukkaruumis! Mun kasvit kuolee joka tapauksessa muutaman viikon sisällä (mua ei ole vihreällä peukulla siunattu) joten mikäettei samantien ostaa valmiiksi kuolleita kukkia... vai oisko ne niinku zombi-kukkia?

      Lainaa

    25. Tulos: -148 (170 ääntä)
      Niimpä justiin, "vain rikkailla saa olla lemmikkejä" -asenne vahvana läsnä. Vai meneekö teillä 700e kuussa koiran hoitoon? Kerta lönttinä monille iso raha. Ja jos sattuu että se tarvitsee eläinlääkäriä niin voihan sitä niihin kuluihinkin apua pyytää? Ei se automaattisesti tarkoita ettei sitä sinne viedä ollenkaan. Ja joku tietty rotu on varmasti turvallinen vaihtoehto ettei mene vahingossa tukemaan pentutehtailua ja luonne on todennäköisimmin lapsiystävällinen.

      Lainaa

    26. Tulos: -40 (70 ääntä)
      Alkon verkkokaupasta olen kyllä samaa mieltä siinä, että on aika älytöntä, että se tuote pitää maksaa jo ennen kuin sitä on itselleen saanut. Ja itse olen mm. saanut väärän tuotteen (samanniminen viini, mutta eri vuosikertaa kuin tilasin). Siitä kyllä palautettiin rahat nopeasti ja muutenkin palvelu oli hyvää, mutta olisiko ollut vähän helpompi kaikille osapuolille, jos olisin maksanut sen vasta noudettaessa.

      Lainaa

    27. Tulos: +86 (90 ääntä)
      Voi hyvää päivää että v#tuttaa tämmönen "mitä enemmän rahaa laittaa sitten näkee miten paljon välittää". Jos tuollainen tulee vastaan, ihan satavarma että en osallistu tuohon kimppalahjaan vaan laitan omissa nimissä jotain muuta.

      Lainaa

    28. Tulos: +84 (84 ääntä)
      J-P: Alkon verkkokaupasta olen kyllä samaa mieltä siinä, että on aika älytöntä, että se tuote pitää maksaa jo ennen kuin sitä on itselleen saanut. Ja itse olen mm. saanut väärän tuotteen (samanniminen viini, mutta eri vuosikertaa kuin tilasin). Siitä kyllä palautettiin rahat nopeasti ja muutenkin palvelu oli hyvää, mutta olisiko ollut vähän helpompi kaikille osapuolille, jos olisin maksanut sen vasta noudettaessa.
      Veikkaan syynä tuossa olevan, että jengi hakeekin ne tuotteensa eikä vain tilaisi kännissä lastikaupalla kallista viiniä/viinaa jonnekkin peräkylän alkoon ja sitten jättäisi hakematta. Tottakai jonkin sanktion tuohon tietty voisi kehittää, mutta perimisessäkin olisi oma rumba. Itseäni tuo ei ole haitannut yhtään. Tottakai tuo myymälässä noudettaessa maksaminen olisi helpompaa, mutta ymmärrän tuon toimintatavan.

      Lainaa

    29. Tulos: +80 (84 ääntä)
      Tuo kummeuden verukkeella rahan kerjääminen johonkin kalliiseen juttuun on kyllä erikoista. Itsekin sen kokenut, ja ihan lapsen vanhempien taholta. Painostuskeinona käytettiin sitä että muutkin lapsen kummit ovat osallistuneet. Itse en kyllä kehtais.

      Lainaa

    30. Tulos: +46 (48 ääntä)
      Mun kukat on kyllä suurimmaksi osaksi ruumiita. En oo yhtää viherpeukalo kyllä :D

      Lainaa

    31. kissanomistaja 15.3.2018 12:18
      Tulos: +108 (116 ääntä)
      Btw: Niimpä justiin, “vain rikkailla saa olla lemmikkejä” -asenne vahvana läsnä. Vai meneekö teillä 700e kuussa koiran hoitoon? Kerta lönttinä monille iso raha. Ja jos sattuu että se tarvitsee eläinlääkäriä niin voihan sitä niihin kuluihinkin apua pyytää? Ei se automaattisesti tarkoita ettei sitä sinne viedä ollenkaan. Ja joku tietty rotu on varmasti turvallinen vaihtoehto ettei mene vahingossa tukemaan pentutehtailua ja luonne on todennäköisimmin lapsiystävällinen.
      Omasta mielestä on todella vastuutonta olettaa, että aina joku toinen maksaa kaiken. Itse en hanki koiraa ihan sen takia, koska tiedän, ettei minulla olisi koskaan varaa siihen. Koirasta riippuen ruokiinkin voi kulua lähes 100€/kk: erityisruokavalio, koiran koko, jne vaikuttavat. Oman kissanikin ruokiin menee 60€/kk ja tämä on paljon pienempi kuin isokokoinen koira. Jos on varaa maksaa 100€/kk, niin saisi nuo rahat jo 7kk aikana kasaan ja sitten kustantaa sama hinta joka kuukausi uudestaan. Tapaturmissakin eläinlääkärikulut voi nousta tuhansiin euroihin + sen jälkeiset kulut kuten vaikkapa lääkkeet. Jos vielä tämän jälkeen uskoo, että on varaa maksaa nuo kaikki yllättävät menot jos tarve vaatii, niin suosittelen koiran hankkimista, mutta jos hankkii koiran uskoen, että joku muu kustantaa kaiken, niin suosittelen miettimään vielä kahdesti. Lemmikkiä ei tule hankkia hetken mielijohteesta ja sitten tiukan paikan tullen pohtia, että oliko sittenkään niin viisasta. Myöskin koiran hankkimisen vastuuseen kuuluu maksaa koira itse, eikä painostaa tuttuja.

      Lainaa

    32. Tulos: +107 (119 ääntä)
      Btw: Niimpä justiin, “vain rikkailla saa olla lemmikkejä” -asenne vahvana läsnä. Vai meneekö teillä 700e kuussa koiran hoitoon? Kerta lönttinä monille iso raha. Ja jos sattuu että se tarvitsee eläinlääkäriä niin voihan sitä niihin kuluihinkin apua pyytää? Ei se automaattisesti tarkoita ettei sitä sinne viedä ollenkaan. Ja joku tietty rotu on varmasti turvallinen vaihtoehto ettei mene vahingossa tukemaan pentutehtailua ja luonne on todennäköisimmin lapsiystävällinen.
      "Myydään koira muuttuneen elämäntilanteen vuoksi. Tuhoaa kuin termiitti hampaidenvaihdon takia. Rokotukset myöhässä, koska kummit ei välittäneet tarpeeksi. Osaa välillä päästää irti." Samaan aikaan toisella palstalla: "Otetaan vastaan uudenveroinen sohva, ruokailusarja, vaatteita, lattialistat, ovia, HDMI-, antenni-, mikro-USB- ja nettipiuha. Olen yh-äiti ja lapseni menettivät juuri koiran."

      Lainaa

    33. Tulos: +35 (35 ääntä)
      Näin maallikkona tuumasin, että eikös niitä kukkaruumiita saa ostettua kukkakaupoista ihan nipputavarana...

      Lainaa

    34. Tulos: -61 (71 ääntä)
      Joo ei kannata elämässä tehdä mitään, kun tulevaisuutta ja sen kuluja rahallisesti ei voi tietää. Logiikan jättiläiset liikenteessä. Ihmisarvo on näköjään rahalla mitattavissa.

      Lainaa

    35. Mr D:n kaveri 15.3.2018 13:58
      Tulos: +5 (27 ääntä)
      DeLeon: Olisikohan siinä heimolaiset asialla? ihan vaan nimistä, kielenkäytöstä ja ajatusmaailmasta päätellen…
      Ihan sama tuli mieleen...

      Lainaa

    36. totuuden_torvi 15.3.2018 14:07
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      niimpä: “Siljan tax freessä paljon enemmän valinnan varaa” Itsekin olen harmitellut kun Alkossa on huonosti valikoimassa australialaisia punaviinejä ja espanjalaisia valkkareita. Vai tarkoittikohan Aleksi enemmänkin, että kun alkossa on tarjolla viinoissa vain Leijonaa, Kossua, Finlandiaa, Suomi-viinaa, Tapioo, Laplandia,Russian standaria, Absoluttia, Viru valgeaa, Smirnoffia…. Virosta/laivalta kuitenkin löytää näitä herkkuja kuten Baikalia, Beljenkaa, Nemiroffia,ZElenaja, NEmirovskaja,…
      Aleksi vaikuttaa todella laatutietoiselta kuluttajalta, joka on valmis maksamaan laadusta...NOOOT

      Lainaa

    37. Tulos: +44 (48 ääntä)
      Onko idiooteille oma facebook- sovellus mistä puuttuu ne "Muokkaa" ja "Poista"- toiminnot?

      Lainaa

    38. Tulos: +4 (24 ääntä)
      Kilokalori: Aleksi tarkoitti vain halpaa viinaa, sitä on vähemmän alkossa kuin ruotsin laivalla. Kaikkea muuta on kyllä enemmän alkossa valikoimissa. Ulkomailta päihteiden / viinan kantaminen on varma merkki alkoholismista.
      Korrelaatio saattaa olla positiivinen, mutta varmaa se ei ole. Olen ostanut ulkomailta sellaisia juomia, joita ei saa Suomesta. Esimerkiksi portviinivalikoima on Portugalissa hieman parempi kuin Suomessa. Mutta mitään sellaista, mitä saa Suomesta helposti, en viitsisi rahdata ulkomailta. Sinänsä on huvittavaa, että meillä on kaapissa varmaan 3 tai 4 viinipulloa, mutta kulutus on vain 1-2 pulloa vuodessa. Olutta tai siideriä ei kotiin osteta, eikä myöskään viinoja. Viskiä ja likööriä olen silloin tällöin ostanut ruuanlaittoon (jälkiruokiin ja jäätelöön).

      Lainaa

    39. Tulos: -17 (63 ääntä)
      Halko: “KolehTin”…
      Et itsekään osaisi kirjoittaa, jos kuuluisit ihmisryhmään joka on tullut suomeen vasta 500 vuotta sitten. Rasisti.

      Lainaa

    40. Tulos: +55 (61 ääntä)
      Btw: Joo ei kannata elämässä tehdä mitään, kun tulevaisuutta ja sen kuluja rahallisesti ei voi tietää. Logiikan jättiläiset liikenteessä. Ihmisarvo on näköjään rahalla mitattavissa.
      Kaikki ei ole ennustettavissa, mutta monet asiat ovat. On aivan eri asia pyytää kavereilta/ perheeltä avustusta jos eläin jonka peruskuluihin on hyvin varaa sairastuu jotenkin harvinaisella ja käsittämättömällä tavalla, tai elämäntilanne yllättäen muuttuu -olen sekä pyytänyt että lahjoittanut näissä tilanteissa, oman tilanteen mukaan. On aivan eri asia jos tietää jo alusta pitäen ettei varoja ole. Vähän sama kuin jos jollekin tulee avioero, osoitetaan myötätuntoa ja ymmärrystä. Mutta jos joku säätää itsensä naimisiin tyypin kanssa josta ei edes pidä, tai kunnolla tunne, koska haluaa "satuhäät" -siinä ei voi todeta muuta kuin "no mitä sitten kuvittelit tapahtuvan?" Ja mitä ihmisarvon rahanarvoon tulee, koiran hankkijahan tässä vaati että käteistä tiskiin tai muuten ette välitä. Mitä jos kummeilla ei ole rahaa, heidän ystävyytensä ei sitten ole minkään arvoista?

      Lainaa

    41. Tulos: +47 (53 ääntä)
      En ole kovin tiukka sen suhteen, millaiselle ihmiselle koira kannattaa antaa (kunhan ihmisen asenne on oikea). Mutta koirani kuolinpäivä maksoi minulle 600 €. En hennoisi antaa koiraa ihmisille, joilla ei ole varaa edes lopettaa koiraansa (hätätilassa) (siististi).

      Lainaa

    42. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Pentti: Naapurin puolesta kysyn, mikä mahtaa olla Gian sukunimi?
      Naapurille vinkki, menee ryhmän sivuille, sieltä tiedot, josta löytyy jäsenet. Sinne vaan nimi hakukenttään ;)

      Lainaa

    43. Tulos: +48 (52 ääntä)
      Se joka maksaa eniten, välittää eniten... eli omistaja välittäisi vähiten. Asia selvä.

      Lainaa

    44. Tulos: -35 (53 ääntä)
      No ei niitä koko koiran elinajan ruokia sun muuta kerralla osteta. Nyt taas vatipäät valoja päälle..

      Lainaa

    45. Ruttotohtori 16.3.2018 6:35
      Tulos: -7 (27 ääntä)
      Toi "rahan kinuaminen koiraan" kävis vaan jos ei tarvitsisi ostaa mitään joulu- tai synttärilahjoja seuravaan vuoteen. Eli "Muksut haluu koiran ja se olis niille ainut lahja koko vuonna, jos osallistutte sen ostamiseen ei tarvitse muita lahjoja enää antaa." Ja ne jotka ei kykene lykkäämään rahaa jollekkin toiselle koiran ostoon vois antaa koiranruokaa tai leluja, joita saa ostettua halvemmalla.

      Lainaa

    46. Määpää 16.3.2018 7:06
      Tulos: +6 (20 ääntä)
      hhohhoh: Kyllä ei silloin kannata hommata koiraa jos ei sitä pysty kauppahintaakaan maksamaan. Sehän tulee kaikki lääkäri- ja ruokakulut paljo kalliimmiksi myöhemmin. Tulee tästä vähä semmone huolestunut olo, että mahtaisivatko sitte eläinlääkärille viedäkään jos se sairastuu.
      Juuri näin. Ostohinta on koiran kuluista pienin. (Rahaa muuten ei saa kerätä julkisesti ilman rahankeräyslupaa, tiedoksi jälleen kerran. Voi järjestää vastikkeellisen rahoituskampanjan, vaikka yksityishenkilönäkin, mutta ilman vastiketta on kielletty. Eikä sitä yksityishenkilöille edes tipu.)

      Lainaa

    47. Tulos: -25 (45 ääntä)
      Koiraa vailla: Ei tainnut olla kyse siitä, että koiran hinta vaikuttaisi tuleviin eläinlääkärikustannuksiin, vaan siitä, että ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Voihan sitä ostaa vaikka millaisen kalliin timangeilla koristellun rotukoiran, mutta mitäs sitten teet, kun naapurin kakara käy mätkäisemässä hauvaa pesismailalla jalkaan ja tarvittaisiin eläinlääkäriä, mutta siihen ei ole varaa koska tili kuivui jo turrea ostaessa? Ja mitä se sitten söisi, ihmisten ruokien tähteitäkö, niin ei menisi rahaa ruokaan?
      En kestä näitä!!! Meillä on ollut koira aina ja koskaan ei ole tullut tilannetta etteikö olisi koiraa viety lääkäriin tms saatikka, että olisi jäänyt ilman ruokaa. Silti rotukoiran hintaa ei välttämättä heti löydy kukkarosta, aika kallis paukku kuitenkin kerralla maksaa. Mut täytyyhän toki sikahintaa repivien kasvattajien jostain tehdä asiaa.

      Lainaa

    48. Tulos: +25 (37 ääntä)
      Aika masentavaa myös, että kasvattaja on ilmeisesti valmis myymään koiran heräteostoksena. Älkää hyvät ihmiset tukeko pentutehtailua tai "orpojen katukoirien" tuontia ulkomailta. (älkääkä myöskään sairaita muotirotuja, nyt kun tuli puheeksi)

      Lainaa

    49. Alatalo-Niemipykälä-Arbuusi 16.3.2018 10:20
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Jokaluokanhöylä: Ehkäpä ne onkin säästäneet rahaa koiran lääkärikäyntien varalle. Ja jos kummit maksaa koiran, niin siinä on 700 käytettäväksi sitten niihin lääkärikäynteihin, jotka muuten menis koiran ostoon. Ihan fiksua mun mielestä.
      Nimenomaan sun mielestä.

      Lainaa

    50. Tulos: +12 (26 ääntä)
      Janni: Aika masentavaa myös, että kasvattaja on ilmeisesti valmis myymään koiran heräteostoksena. Älkää hyvät ihmiset tukeko pentutehtailua tai “orpojen katukoirien” tuontia ulkomailta. (älkääkä myöskään sairaita muotirotuja, nyt kun tuli puheeksi)
      Miksei orpoja katukoiria saisi tuoda? Siis olettaen että järjestö on kunnollinen, systeemi läpinäkyvä, ja rokotukset ja paperit kunnossa. Itse en hankkisi rotukoiraa -jos ottaisin koiran, tällä hetkellä ei elämäntilanne salli, haluaisin nimenomaan "käytetyn" seropin. Ei siksi että rotukoira maksaa -maksettuani muutamia todella mielenkiintoisia eläinlaskuja "ilmaisen kissanpennun" sairastuttua ymmärrän hyvin että mikä tahansa eläin maksaa -vaan siksi että tuntuu turhalta tuottaa lisää eläimiä maailmaan kun kotia epätoivoisesti tarvitsevia on niin paljon jo valmiiksi? En todellakaan halua maksaa jollekin siitä että ei ymmärrä leikkauttaa koiraansa ja tuottaa jotain epämääräisiä poodledoodleja, vielä vähemmän ammattimaiselle pentutehtailijalle tai jollekulle joka on myymässä koiraansa koska kyllästyi siihen, joten rescuejärjestö joka laittaa rahat siihen että muita koiria leikkautetaan vaikuttaa järkevältä?

      Lainaa

    51. King Arthur 17.3.2018 19:10
      Tulos: +5 (27 ääntä)
      NN: Korrelaatio saattaa olla positiivinen, mutta varmaa se ei ole. Olen ostanut ulkomailta sellaisia juomia, joita ei saa Suomesta. Esimerkiksi portviinivalikoima on Portugalissa hieman parempi kuin Suomessa. Mutta mitään sellaista, mitä saa Suomesta helposti, en viitsisi rahdata ulkomailta. Sinänsä on huvittavaa, että meillä on kaapissa varmaan 3 tai 4 viinipulloa, mutta kulutus on vain 1-2 pulloa vuodessa. Olutta tai siideriä ei kotiin osteta, eikä myöskään viinoja. Viskiä ja likööriä olen silloin tällöin ostanut ruuanlaittoon (jälkiruokiin ja jäätelöön).
      Ja meette aina viimeistään kymmeneltä nukkuman ja lapsilla on aina trendin mukaiset lelut ja vaatteet. Illallisella liköörijäätelön parissa keskustelette vieraiden kanssa siitä mikä yrtti mihinkin ruokaan sopii. Yhhh, muistin juuri miksi muutin pois kotoa.

      Lainaa

    52. Tulos: +4 (22 ääntä)
      Joo: Miksei orpoja katukoiria saisi tuoda? Siis olettaen että järjestö on kunnollinen, systeemi läpinäkyvä, ja rokotukset ja paperit kunnossa. Itse en hankkisi rotukoiraa -jos ottaisin koiran, tällä hetkellä ei elämäntilanne salli, haluaisin nimenomaan “käytetyn” seropin. Ei siksi että rotukoira maksaa -maksettuani muutamia todella mielenkiintoisia eläinlaskuja “ilmaisen kissanpennun” sairastuttua ymmärrän hyvin että mikä tahansa eläin maksaa -vaan siksi että tuntuu turhalta tuottaa lisää eläimiä maailmaan kun kotia epätoivoisesti tarvitsevia on niin paljon jo valmiiksi? En todellakaan halua maksaa jollekin siitä että ei ymmärrä leikkauttaa koiraansa ja tuottaa jotain epämääräisiä poodledoodleja, vielä vähemmän ammattimaiselle pentutehtailijalle tai jollekulle joka on myymässä koiraansa koska kyllästyi siihen, joten rescuejärjestö joka laittaa rahat siihen että muita koiria leikkautetaan vaikuttaa järkevältä?
      Suomessakin on paljon hyvää kotia tarvitsevia kodittomia koiria. Miksi ei autettaisi niitä ensin ennen kuin lähdetään ratkomaan muiden maiden katukoiraongelmia ja rahtaamaan koiria toiselta puolelta Eurooppaa?

      Lainaa

    53. Tulos: +25 (27 ääntä)
      TJ: Suomessakin on paljon hyvää kotia tarvitsevia kodittomia koiria. Miksi ei autettaisi niitä ensin ennen kuin lähdetään ratkomaan muiden maiden katukoiraongelmia ja rahtaamaan koiria toiselta puolelta Eurooppaa?
      Missä? En saanut ainakaan Helsingistä edes kissaa eläinsuojelusta, vaikka toin puhelinluettelon paksuisen kasan nuoruusajan kissan (vanhuuttaan kuolleen) erilaisia todistuksia ja lisäksi eläinlääkärin suosituskirjeen jossa olin mainittu "poikkeuksellisen huolelliseksi omistajaksi". He kysyivät perhetilanteesta, ja kun silloin olin mennyt hiljattain naimisiin: "ai haluat harjoituslapsen, hylkäät sitten kun oikeat lapset tulevat. Ei". No ei sitten, otin ulkomaisen rescuekissan. Koiria heillä ei edes ollut.

      Lainaa

    54. Tulos: -20 (24 ääntä)
      TJ: Suomessakin on paljon hyvää kotia tarvitsevia kodittomia koiria. Miksi ei autettaisi niitä ensin ennen kuin lähdetään ratkomaan muiden maiden katukoiraongelmia ja rahtaamaan koiria toiselta puolelta Eurooppaa?
      Ja samaan aikaan jos jostain ihmisistä sanot täällä fbmokissa samaa olet r*sisti ;)

      Lainaa

    55. death trooper 19.3.2018 5:40
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Joo: Missä? En saanut ainakaan Helsingistä edes kissaa eläinsuojelusta, vaikka toin puhelinluettelon paksuisen kasan nuoruusajan kissan (vanhuuttaan kuolleen) erilaisia todistuksia ja lisäksi eläinlääkärin suosituskirjeen jossa olin mainittu “poikkeuksellisen huolelliseksi omistajaksi”. He kysyivät perhetilanteesta, ja kun silloin olin mennyt hiljattain naimisiin: “ai haluat harjoituslapsen, hylkäät sitten kun oikeat lapset tulevat. Ei”. No ei sitten, otin ulkomaisen rescuekissan. Koiria heillä ei edes ollut.
      Esimerkiksi Apulasta löytyy koiria, joita ollaan antamassa/myymässä uuteen kotiin syystä tai toisesta. Surettaa eniten ne ilmoitukset, joissa uhataan koiran joutumisella piikille ellei uutta kotia löydy. :(

      Lainaa

    56. Tulos: +21 (21 ääntä)
      death trooper: Esimerkiksi Apulasta löytyy koiria, joita ollaan antamassa/myymässä uuteen kotiin syystä tai toisesta. Surettaa eniten ne ilmoitukset, joissa uhataan koiran joutumisella piikille ellei uutta kotia löydy.
      Siinä vika juuri onkin; voin maksaa siitä, suorastaan maksan mielelläni, siitä että hylättyjä eläimiä pelastetaan. Mutta suoraan ex-omistajalta ottaminen, saati siitä maksaminen, on mielestäni samaa kuin todeta kuin että voihan sitä eläimen ottaa ja sitten muuttaa mielensä, joku muu siivoaa sotkun. Piikillä tai huonolla hoidolla uhkailu on vastenmielistä, mutta jos sellaisen eläimen käy pelastamassa niin se on vähän kuin ostaisi kurjasta eläinkaupasta koska otusta käy sääli: tyyppi havaitsee että voi kohdella eläimiä miten tahansa ja joskus se suorastaan kannattaa, ja jatkaa samalla linjalla. Kaikkia ei voi pelastaa, joten ainut mahdollisuus on olla tukematta moista toimintaa.

      Lainaa

    57. Tulos: +12 (16 ääntä)
      purppurakruunu: Ei mullakaan oo autoon varaa, mutta vakuutuksiin ja parkkiruutuun olen kyllä säästänyt! Nyt pitää vaan saada koko auton summa perjantaihin mennessä, koska edellämainituista rahoistahan ei voi ottaa vaan implikaatio emotionaalisesta kiristyksestä on fiksumpi tapa toimia kiireessä!
      hei minäkin haluaisin asunnon, ei oo kyllä nyt varaa, mutta oon säästäny kyllä astioihin, että jos vapaaehtoiset maksais sitten vaikka loput. vai pitäiskö jättää ajokortti pankkiin pantiksi?

      Lainaa

    58. Tulos: +8 (10 ääntä)
      TJ: Suomessakin on paljon hyvää kotia tarvitsevia kodittomia koiria. Miksi ei autettaisi niitä ensin ennen kuin lähdetään ratkomaan muiden maiden katukoiraongelmia ja rahtaamaan koiria toiselta puolelta Eurooppaa?
      Niin miksi niitä on Suomessa paljon? Olisiko siksi, että ihmiset ottavat koiran hetken mielijohteesta ja hylkäävät sen, kun ei ole rahaa tai aikaa hoitaa sitä.

      Lainaa

    59. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Joo: Missä? En saanut ainakaan Helsingistä edes kissaa eläinsuojelusta, vaikka toin puhelinluettelon paksuisen kasan nuoruusajan kissan (vanhuuttaan kuolleen) erilaisia todistuksia ja lisäksi eläinlääkärin suosituskirjeen jossa olin mainittu “poikkeuksellisen huolelliseksi omistajaksi”. He kysyivät perhetilanteesta, ja kun silloin olin mennyt hiljattain naimisiin: “ai haluat harjoituslapsen, hylkäät sitten kun oikeat lapset tulevat. Ei”. No ei sitten, otin ulkomaisen rescuekissan. Koiria heillä ei edes ollut.
      Kyllä sä täältä maalta oisit saanut tuossa tilanteessa kissan. Täällä on kuitenkin ylitarjontaa, Helsingissä kuulemma ei ole kaikille halukkaille.

      Lainaa

    60. Kauniin naivii ajatus mutta 20.3.2018 22:40
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Vaniljankukka: Se joka maksaa eniten, välittää eniten? No nyt on sitten arvot kohdillaan. =__=
      Yhden pikkupaikkakunnan romanit ollu asialla, tuttu päivitys.
      Jokaluokanhöylä: Ehkäpä ne onkin säästäneet rahaa koiran lääkärikäyntien varalle. Ja jos kummit maksaa koiran, niin siinä on 700 käytettäväksi sitten niihin lääkärikäynteihin, jotka muuten menis koiran ostoon. Ihan fiksua mun mielestä.
      No eipä kyllä olleet. Tiedän ton pariskunnan ja ne on paikallista hameväkeä. T. Mokan lähettänyt

      Lainaa

    61. Tulos: +7 (7 ääntä)
      jukkapalmu: Onko idiooteille oma facebook- sovellus mistä puuttuu ne “Muokkaa” ja “Poista”- toiminnot?
      Ei, idiooteille on facebook-sovellus.

      Lainaa

    62. Tulos: -6 (12 ääntä)
      Vaniljankukka: Se joka maksaa eniten, välittää eniten? No nyt on sitten arvot kohdillaan. =__=
      No yllätyitkö? Siellä taas vapaan kasvatuksen tuottajat.

      Lainaa

    63. Tulos: +4 (14 ääntä)
      TJ: Suomessakin on paljon hyvää kotia tarvitsevia kodittomia koiria. Miksi ei autettaisi niitä ensin ennen kuin lähdetään ratkomaan muiden maiden katukoiraongelmia ja rahtaamaan koiria toiselta puolelta Eurooppaa?
      Ja juuri tuli ohjelma jossa kerrottiin mitä tauteja nuo muualta kuskatut tuovat. Tartuttavat myös muihin koiriin ja JOPA meihin ihmisiin!

      Lainaa

    64. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Olenko ainoa joka vähän ihmetteli tuota 200 euron puhelinlaskua? Tänä päivänä kuitenkin aika vaikea saada tuommoista laskua kerättyä kun näitä 5 000 minuutin/tekstarin pakettejakin myydään parin kympin kuukausihinnalla. Tietenkin jos liittymällä ostaa jatkuvasti vaikkapa joitain maksullisia palveluita niin sitten ymmärtää.

      Lainaa

    65. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Että mua ärsyttää kun iso osa ihmisistä kirjoittaa ”huhu” kun on tarkoitus ilmaista että huh huh. Huhu on v*ttu kuulopuhetta, juoru.

      Lainaa

    66. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Ruma Elsa: Lapselliset on arvot. Näyttää ihan siltä, että nyt on ahneet mukulat päässeet kirjoittelemaan aikuisten nimissä. Koko tuo Monican rahankerjäyspostaus vaikuttaa lasten työltä ja “Robinin” nimissähän kirjoittaakin joku pikku-Moona.
      Siis ihan selvästi on kyseessä kansallispukua käyttävä vähemmistö, sen huomaa nimistä, kirjoitustaidon puutteesta sekä siitä että lapsille ostetaan koira.....

      Lainaa

    67. Uhkarohkea hämähäkki 9.4.2021 6:56
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Btw: Niimpä justiin, "vain rikkailla saa olla lemmikkejä" -asenne vahvana läsnä. Vai meneekö teillä 700e kuussa koiran hoitoon? Kerta lönttinä monille iso raha. Ja jos sattuu että se tarvitsee eläinlääkäriä niin voihan sitä niihin kuluihinkin apua pyytää? Ei se automaattisesti tarkoita ettei sitä sinne [...]
      Niin että kun kummeilta on saatu rahastettua eläin, niin seuraavaksi mitataan heidän eläinrakkauttaan sillä että kuka maksaa eniten sen hoidosta? Toivottavasti tuon kakaran kummit ovat "irtisanoutuneet" kummiudestaan tuon jälkeen. Jotenkin epäilen että tuo ei ole edes ainoa kerta kun kummeilta rahastetaan.

      Lainaa

    68. huonekasvinomistaja 19.5.2021 11:29
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Jopas: Alkoholin myyminen velaksi on ollut kiellettyä, mutta mahtoiko se kielto poistua nyt alkoholilain muutoksessa. Pitääkin läheä avaamaan tili Alkoon.
      Samma här. 
      Halusin tässä hiljattain ostaa Alkosta pari pulloa vähän harvinaisempaa likööriä, jotka myyjä tilasi pääkaupungin Alkosta - jouduin odottamaan 4 päivää ja silti piti maksaa ne etukäteen! 😏

      Lainaa

    69. huonekasvinomistaja 19.5.2021 11:42
      Tulos: +1 (1 ääni)
      hömm: Olenko ainoa joka vähän ihmetteli tuota 200 euron puhelinlaskua? Tänä päivänä kuitenkin aika vaikea saada tuommoista laskua kerättyä kun näitä 5 000 minuutin/tekstarin pakettejakin myydään parin kympin kuukausihinnalla. Tietenkin jos liittymällä ostaa jatkuvasti vaikkapa joitain maksullisia palveluita niin sitten ymmärtää.
      Minulle on tullut muutaman kerran iso yllärilasku operaattorilta kaukomatkan jälkeen. Jossain Egyptissä kun käyttää joka päivä nettiä, saa todennäköisesti suurehkon laskun kotiinpalatessa. 😬

      Lainaa

    70. Kiistelty raadonsyöjä 21.9.2022 22:58
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Tissinäyttöön yv av jono jos Jussi peruu

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: velka, osamaksu, Alko, kirjoitusvirhe, ruumis, kukkaruukku, koira, kummit, kolehti, lasku, sakot