Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 267

Nyt olisi tarjolla Ferrari-tossut ja... anteeksi mikä takki?
Kirpputorin löytöjä, osa 267

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +252 (264 ääntä)
      Merkit hallussa.

      Lainaa

    2. Tulos: +311 (333 ääntä)
      Komeet Ferraritossut

      Lainaa

    3. Tulos: -226 (274 ääntä)
      Mikä noissa kahessa ekassa oli?

      Lainaa

    4. Tulos: -107 (175 ääntä)
      Sh: Mikä noissa kahessa ekassa oli?
      Jaaaa niin ferrari. Nyt tajusin, mut en ekaa edelleenkään

      Lainaa

    5. Tulos: +355 (361 ääntä)
      Irenellä oli kova kiire pätemään, niin ei ehtinyt sisäistää työvaatteen ja valmistujaislakin eroa.

      Lainaa

    6. Tulos: -26 (38 ääntä)
      Takki voisi mahtua Amorille.

      Lainaa

    7. King Arthur 12.4.2018 1:39
      Tulos: +367 (391 ääntä)
      Toi golgate oli uus. Yleensä on "myydään kolitsi paita ja biginit".

      Lainaa

    8. Tulos: +103 (111 ääntä)
      Onkohan Susanna ees vilkassu näitä "Ferrareita"

      Lainaa

    9. Tulos: +120 (142 ääntä)
      Sh: Jaaaa niin ferrari. Nyt tajusin, mut en ekaa edelleenkään
      Hammastahnatakki. :3

      Lainaa

    10. purppurakruunu 12.4.2018 2:17
      Tulos: +284 (308 ääntä)
      Huoh: Hammastahnatakki. :3
      Colgate on hammastahna, ja Golgata on se, minne Jesse heitettiin riippumaan. Golgate on vissiin sit joku epäpyhä risteytys näistä aihepiireistä.

      Lainaa

    11. villikortti 12.4.2018 2:50
      Tulos: +160 (172 ääntä)
      oispa rahaa ostaa ferrarin kengät saatikka aikaa kävellä niillä t. kokki

      Lainaa

    12. Tulos: +169 (177 ääntä)
      Puma on Ferrarin virallinen vaatevalmistaja. Ferrarin logo on yleensä ulkosyrjän puolella taaempana eikä se kohta näy kuvissa. Uskoisin noiden jopa olevan Puman valmistamat aidot "Ferrari -kengät", koska kuviointi ja värit sopivat nykyisiinkin malleihin. Tuolta voi tutustua Puman Ferrari -mallistoon: https://eu.puma.com/fi/en/search?q=ferrari#pagesize=127

      Lainaa

    13. Tulos: +119 (139 ääntä)
      purppurakruunu: Colgate on hammastahna, ja Golgata on se, minne Jesse heitettiin riippumaan. Golgate on vissiin sit joku epäpyhä risteytys näistä aihepiireistä.
      Toisella puolella on hammastahnaraidat ja toisella puolella on Jeesus.

      Lainaa

    14. Ministeri Nieminen 12.4.2018 6:31
      Tulos: -142 (182 ääntä)
      Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?

      Lainaa

    15. Tulos: +142 (148 ääntä)
      King Arthur: Toi golgate oli uus. Yleensä on “myydään kolitsi paita ja biginit”.
      Yks päivä törmäsin kirppisryhmässä vaatteeseen, jonka kuvaukseen oli kirjoitettu "Stressiä.". Hetki meni tajuta, että ilmeisesti myyjä tarkoitti stretchiä.

      Lainaa

    16. Määpää 12.4.2018 7:05
      Tulos: +108 (128 ääntä)
      purppurakruunu: Colgate on hammastahna, ja Golgata on se, minne Jesse heitettiin riippumaan. Golgate on vissiin sit joku epäpyhä risteytys näistä aihepiireistä.
      Nyt näen silmissäni mainoksen, jossa Jeesus peseen hampaitaan Colgatella ennen ristiinnaulitsemista, jotta olisi kaunis hymy muotokuvissa 2000 vuoden kuluttua. Anteeksi uskovaiset rienaus, en voinut tälle näylle mitään.

      Lainaa

    17. Lukijon Käyny /Vartia 12.4.2018 7:24
      Tulos: -89 (183 ääntä)
      Haluaisin Ireneltä lisää pätemistä. Jotain "mieheni on michelinkokki ja tunnistan kokkihatun" yms naismaista sontaa.

      Lainaa

    18. Ei jumala... 12.4.2018 7:39
      Tulos: +48 (88 ääntä)
      Hahah itselläni on juurikin sama ammattilakki. Kuullut joskus ylioppilailta ininää, kuinka ammattilakit "pilaavat HEIDÄN vappuperinteensä" Samaa mieltä kuin edelliset.. Irenellä on kova tarve päteä, vaikka on aivan pihalla asiasta.

      Lainaa

    19. Tulos: +29 (59 ääntä)
      Puuma: Puma on Ferrarin virallinen vaatevalmistaja. Ferrarin logo on yleensä ulkosyrjän puolella taaempana eikä se kohta näy kuvissa. Uskoisin noiden jopa olevan Puman valmistamat aidot “Ferrari -kengät”, koska kuviointi ja värit sopivat nykyisiinkin malleihin. Tuolta voi tutustua Puman Ferrari -mallistoon: https://eu.puma.com/fi/en/search?q=ferrari#pagesize=127
      Jeps. Ihmettelin, miksi tuo oli tässä mukana. Noita kenkiä myytiin asuessani etelä-euroopassa kaksi vuotta sitten. Tulivatko koskaan Suomeen asti? Ehkä tämän moan helmi olikin tietämättömät kommentoijat? :D

      Lainaa

    20. Tulos: -63 (161 ääntä)
      Anteeksi maalaisuuteni mutta miksi ihmeessä ammattiin valmistuva haluaisi tekoylioppilaslakin? Eikö joku oma perinne olisi siistimpi?

      Lainaa

    21. Tulos: +23 (95 ääntä)
      Ei jumala…: Hahah itselläni on juurikin sama ammattilakki. Kuullut joskus ylioppilailta ininää, kuinka ammattilakit “pilaavat HEIDÄN vappuperinteensä” Samaa mieltä kuin edelliset.. Irenellä on kova tarve päteä, vaikka on aivan pihalla asiasta.
      Itseä on ihmetyttänyt, miksi ammattikoululaiset haluaisivat lakin osoituksena valmistumisesta. Vielä kun nuo lakit eivät ole kovinkaan vakiintuneet, kun osalla on se violetilta yo-lakilta näyttävä ammattilakki, joka on kaikilla aloilla sama, ja osalla mokan kuvan kaltainen alakohtainen lakki, joiden määrästä ja merkeistä saa Erkkikään selvää.

      Lainaa

    22. Tulos: +43 (47 ääntä)
      Ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa.

      Lainaa

    23. Tulos: +100 (124 ääntä)
      varpu: Itseä on ihmetyttänyt, miksi ammattikoululaiset haluaisivat lakin osoituksena valmistumisesta.
      Ammattikoulusta valmistumista pidetään niin vähäpätöisenä juttuna verrattuna ylioppilaaksi opiskeluun, niin onhan sitä kiva jotenkin juhlistaa. Ja pikkuhiljaa ne perinteet luodaan.

      Lainaa

    24. Tulos: 0 (16 ääntä)
      Ferrarivauva :D

      Lainaa

    25. Tulos: -59 (195 ääntä)
      varpu: Itseä on ihmetyttänyt, miksi ammattikoululaiset haluaisivat lakin osoituksena valmistumisesta. Vielä kun nuo lakit eivät ole kovinkaan vakiintuneet, kun osalla on se violetilta yo-lakilta näyttävä ammattilakki, joka on kaikilla aloilla sama, ja osalla mokan kuvan kaltainen alakohtainen lakki, joiden määrästä ja merkeistä saa Erkkikään selvää.
      Itse olen ihmetellyt miksi ylioppilaille järjestetään isot juhlat ja lakit ja kaikki, vaikk yo-tutkinto on käytännössä turhaa ajanhaaskausta tänä päivänä. Jopa yliopistoon alkaa päästä muillakin tutkinnoilla. Yo-tutkinto on useimmille jatke peruskoululle kun ei vielä tiedetä mitä halutaan opiskella ja tuhlataan siihen sitten kolme vuotta.

      Lainaa

    26. Tulos: -8 (44 ääntä)
      Janni: Anteeksi maalaisuuteni mutta miksi ihmeessä ammattiin valmistuva haluaisi tekoylioppilaslakin? Eikö joku oma perinne olisi siistimpi?
      Ei.

      Lainaa

    27. Tulos: +37 (41 ääntä)
      puman tossut muuten on ferrari mallia, kantapään kohdalla on ferrarin logo

      Lainaa

    28. Tulos: +161 (171 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?
      Mikä yksi kirjain on ministerin mielestä väärin?

      Lainaa

    29. yli opisto hörhö 12.4.2018 11:32
      Tulos: +113 (127 ääntä)
      Taidan minäkin käydä kommentoimassa jonnekin random viestiketjuun "yksityisviesti lähetetty" ja kun siellä sitten kysytään kenelle, niin vastaan etten kenellekään teistä. Mikä tuon kommentin tarkoitus edes oli?

      Lainaa

    30. Tulos: +112 (124 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?
      Yhden kirjaimen kirjoitusvirhe? Oikea kirjoitusasu olisi siis Gollate? Colgate? Gollage? Oiskohan kuitenkin se, että tossa pitäis lukea College, eli melko monta kirjainta mennyt huti. Toki, oliko feissarimokien arvoinen, siitä voidaan olla montaa mieltä.

      Lainaa

    31. erkkijohanna 12.4.2018 12:48
      Tulos: +121 (123 ääntä)
      yli opisto hörhö: Taidan minäkin käydä kommentoimassa jonnekin random viestiketjuun “yksityisviesti lähetetty” ja kun siellä sitten kysytään kenelle, niin vastaan etten kenellekään teistä. Mikä tuon kommentin tarkoitus edes oli?
      En ole sulle lähettänyt viestiä

      Lainaa

    32. Tulos: +18 (32 ääntä)
      purppurakruunu: Colgate on hammastahna, ja Golgata on se, minne Jesse heitettiin riippumaan. Golgate on vissiin sit joku epäpyhä risteytys näistä aihepiireistä.
      Ja College se mikä olis ollu oikein. Tai ainakin lähimpänä. Mut Ferraria sekin kun punaista näkyy.

      Lainaa

    33. Tulos: -71 (139 ääntä)
      Äh noi lakit. Herättää myötähäpeää. Olkaa ylpeitä siitä mitä olette älkääkä yrittäkö teeskennellä jotain mitä ette ole. Ei ylioppilas ole parempi ihminen kuin amis mutta ei kokin koulutus silti ole ihan sama asia kuin ylioppilastutkinto. Ei mitalia anneta kaikille osallistuneille vaan voittajille, eikä se tee voittajaksi että askartelee itselleen oman mitalin.

      Lainaa

    34. Pekka Peitsi 12.4.2018 14:57
      Tulos: -36 (44 ääntä)
      Nyt sitten kaikki huomiota hakevat, "hauskat" fb-kirppiksen myynti-ilmoitukset feissarimokiin? Jos myyjä ajattelee tahallaan väärin kijoitetun kuvauksen nopeuttavan tuotteesta eroon pääsyä, niin MOKA se ei ainakaan ole. Ferrarijuttu ei vissiin ollut edes moka.

      Lainaa

    35. Tulos: -22 (120 ääntä)
      esko: Äh noi lakit. Herättää myötähäpeää. Olkaa ylpeitä siitä mitä olette älkääkä yrittäkö teeskennellä jotain mitä ette ole. Ei ylioppilas ole parempi ihminen kuin amis mutta ei kokin koulutus silti ole ihan sama asia kuin ylioppilastutkinto. Ei mitalia anneta kaikille osallistuneille vaan voittajille, eikä se tee voittajaksi että askartelee itselleen oman mitalin.
      Ei niin. Kokki osaa tehdä ruokaa ja ylioppilas osaa tehdä... hmmm...?

      Lainaa

    36. Tulos: +32 (128 ääntä)
      MissK: Ei niin. Kokki osaa tehdä ruokaa ja ylioppilas osaa tehdä… hmmm…?
      osaa.... ratkaista vaikeampia matemaattisia tehtäviä, puhua kieliä, kertoa historiasta, ymmärtää filosofiaa, LUKEA jatko-opintoja varten, hankkia korkeakoulututkinnon ja lopulta nostaa korkeampaa palkkaa. Eivät toki kaikki, mutta tälle polulle on vaikeampi päästä jos ei mene lukioon.

      Lainaa

    37. Tulos: +51 (85 ääntä)
      Njäh: Ammattikoulusta valmistumista pidetään niin vähäpätöisenä juttuna verrattuna ylioppilaaksi opiskeluun, niin onhan sitä kiva jotenkin juhlistaa. Ja pikkuhiljaa ne perinteet luodaan.
      Tarkkaavaisempi ehkä olisi huomannut, etten kyseenalaistanut ammattikouluopintoja vaan pakottavaa tarvetta saada juuri _lakki_, joka vielä tyylillisesti näyttää yo-lakilta. Varmasti he olisivat voineet kehitellä aivan oman perinteen, joka ei vaikuta mielikuvituksettomalta ja surulliselta tarpeelta matkia ylioppilaita (joita jostain syystä halutaan samalla parjata osaamattomuudesta ja turhuudesta). Valmistujaislakin sijasta voisi olla vaikka valmistujaishuivi (tyyliin esim. https://www.houseofstole.com/). Ehkä vähän sivuhuomautuksena voisin mainita, että Turun historianopiskelijoilla ei ole opiskelijahaalareita vaan viitta. IMO järjettömän tyylikäs ja omalaatuinen perinne!

      Lainaa

    38. Tulos: +23 (37 ääntä)
      varpu: Tarkkaavaisempi ehkä olisi huomannut, etten kyseenalaistanut ammattikouluopintoja vaan pakottavaa tarvetta saada juuri _lakki_, joka vielä tyylillisesti näyttää yo-lakilta. Varmasti he olisivat voineet kehitellä aivan oman perinteen, joka ei vaikuta mielikuvⅰtuksettomalta ja surulliselta tarpeelta matkia ylioppilaita (joita jostain syystä halutaan samalla parjata osaamattomuudesta ja turhuudesta). Valmistujaislakin sijasta voisi olla vaikka valmistujaishuivi (tyyliin esim. https://www.houseofstole.com/). Ehkä vähän sivuhuomautuksena voisin mainita, että Turun historianopiskelijoilla ei ole opiskelijahaalareita vaan viitta. IMO järjettömän tyylikäs ja omalaatuinen perinne!
      Eikös nuo haalarihommat ole olleet aikaisemmin teekkareiden juttuja ja sitten on muutkin (jopa ammattikoululaiset) alkaneet moisia hommaamaan. Ei ole keksitty sitä omaa juttua.

      Lainaa

    39. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Onneksi on kolmoistutkintolakki

      Lainaa

    40. King Arthur 13.4.2018 1:05
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      kay: Yhden kirjaimen kirjoitusvirhe? Oikea kirjoitusasu olisi siis Gollate? Colgate? Gollage? Oiskohan kuitenkin se, että tossa pitäis lukea College, eli melko monta kirjainta mennyt huti. Toki, oliko feissarimokien arvoinen, siitä voidaan olla montaa mieltä.
      Sir Kay!

      Lainaa

    41. Tulos: +8 (18 ääntä)
      Onko ferrari vauva (lue: Ferrari-vauva) joku Kimin tai jonkun muun F1-kuskin syrjähypyn seuraus? :)

      Lainaa

    42. Keijokeiju 13.4.2018 6:45
      Tulos: +16 (28 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?
      Ööö... Golgate-Hammastahna, Golgata-kukkula, jossa Jeesus ristiinnaulittiin ja kuvassa oleva College-takki. Yhden kirjaimen virhe?

      Lainaa

    43. Tulos: +7 (61 ääntä)
      MissK: Ei niin. Kokki osaa tehdä ruokaa ja ylioppilas osaa tehdä… hmmm…?
      Aika iso osa väestöstä osaa tehdä ruokaa ilman kokin koulutusta, paremminkin vielä. Huomattavasti pienempi osa pärjää korkeakoulussa ilman ylioppilastutkintoa.

      Lainaa

    44. Vihreä kuvake 13.4.2018 13:31
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      varpu: Ehkä vähän sivuhuomautuksena voisin mainita, että Turun historianopiskelijoilla ei ole opiskelijahaalareita vaan viitta. IMO järjettömän tyylikäs ja omalaatuinen perinne!
      Uuu! Kiitos tiedosta! Kiva idea. Tulin jopa vähän kateelliseksi! :D

      Lainaa

    45. Tulos: +32 (40 ääntä)
      Silloin kun olin lukiossa kaverini tunti alemmuutta ammattikoulustaan (turhaan mielestäni kylläkin) ja kehuskeli miten heillekin on oma lakkinsa. Pakkohan se oli minun vitsiksi vääntää ja sanoa että "tiedän, se on se hankkija-lippis", jäi kaverilta lakki hankimatta, jäi kyllä se hankkija-lippiskin ja nyt on itseäni paremmassa duunissa.

      Lainaa

    46. Tulos: -15 (31 ääntä)
      Ei jumala…: Hahah itselläni on juurikin sama ammattilakki. Kuullut joskus ylioppilailta ininää, kuinka ammattilakit “pilaavat HEIDÄN vappuperinteensä” Samaa mieltä kuin edelliset.. Irenellä on kova tarve päteä, vaikka on aivan pihalla asiasta.
      Kyllähän se nyt mahtaa harmittaa kuin joillain on sentään ammatti :)

      Lainaa

    47. Tulos: -4 (30 ääntä)
      esko: Aika iso osa väestöstä osaa tehdä ruokaa ilman kokin koulutusta, paremminkin vielä. Huomattavasti pienempi osa pärjää korkeakoulussa ilman ylioppilastutkintoa.
      Mutta ei pidä unohtaa, että idiootteja löytyy ihan jokaisesta porukasta. Poliitikot ovat usein korkea koulutettuja, poliitikoista suuri osa on psykopaatteja.

      Lainaa

    48. Tulos: -15 (53 ääntä)
      "tse olen ihmetellyt miksi ylioppilaille järjestetään isot juhlat ja lakit ja kaikki, vaikk yo-tutkinto on käytännössä turhaa ajanhaaskausta tänä päivänä" Sasse, todella moni jää vielä ilman duunia. On naurettavaa miten paljon tässä maassa nuoleskellaan ylioppilaita, ammattiin valmistuvia ei pahemmin näytetä arvostettavan. Sääli.

      Lainaa

    49. Tulos: +18 (28 ääntä)
      esko: Äh noi lakit. Herättää myötähäpeää. Olkaa ylpeitä siitä mitä olette älkääkä yrittäkö teeskennellä jotain mitä ette ole. Ei ylioppilas ole parempi ihminen kuin amis mutta ei kokin koulutus silti ole ihan sama asia kuin ylioppilastutkinto. Ei mitalia anneta kaikille osallistuneille vaan voittajille, eikä se tee voittajaksi että askartelee itselleen oman mitalin.
      Mulla on sekä yo- että merkonomilakki. Molemmat on hienoja, mutta se ylioppilasmerkonomilätsä joka koulusta luvattiin ja joka tilattiin uupuu vieläkin. Sä olet vissiin niitä ihmisiä, jotka luulee, että muiden saavutukset on itseltä pois.

      Lainaa

    50. Tulos: +30 (34 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?
      "Yhden kirjaimen kirjoitusvirhe" ??? Tässä on kaikki ainekset vuoden tyhmimmäksi kommentiksi, vaikka mennäänkin vasta huhtikuussa. :D

      Lainaa

    51. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Kyllä: Komeet Ferraritossut
      Itseasiassa Puma tekee Ferrarin tossut ainakin F1:iin ja vastaavan tyylisiä Ferrari-kenkiä olen itsekkin ihaillut ostomielessä. En tiedä onko noissa ollut Ferrarin logoa sitten jossain takana mitä kuva ei näytä vai kuinka, mutta ei tämä nyt kyllä oikein edes tänne kuulunut.

      Lainaa

    52. Tulos: +17 (21 ääntä)
      varpu: Itseä on ihmetyttänyt, miksi ammattikoululaiset haluaisivat lakin osoituksena valmistumisesta. Vielä kun nuo lakit eivät ole kovinkaan vakiintuneet, kun osalla on se violetilta yo-lakilta näyttävä ammattilakki, joka on kaikilla aloilla sama, ja osalla mokan kuvan kaltainen alakohtainen lakki, joiden määrästä ja merkeistä saa Erkkikään selvää. Niin se violetti yo-lakki on kaksoistutkintolakki (ihan on siis kirjotukset kirjotettu ja ammatti opiskeltu), eikä ammattilakki. Tottakai se on kaikilla aloilla sama, koska se kertoo kaksoistutkinnosta, eikä siitä, minkä ammatin olet hankkinut.

      Lainaa

    53. Tulos: +27 (29 ääntä)
      esko: Äh noi lakit. Herättää myötähäpeää. Olkaa ylpeitä siitä mitä olette älkääkä yrittäkö teeskennellä jotain mitä ette ole. Ei ylioppilas ole parempi ihminen kuin amis mutta ei kokin koulutus silti ole ihan sama asia kuin ylioppilastutkinto. Ei mitalia anneta kaikille osallistuneille vaan voittajille, eikä se tee voittajaksi että askartelee itselleen oman mitalin.
      Voi pliis, minulla on ylioppilastutkinto ja paskat se mitään voittajuudesta sanoo, minulla oli koulun toiseksi korkein keskiarvo ja olin silti täysi toope vielä monta vuotta ylioppilaaksi pääsyn jälkeen. Lakinkin laitoin vahingossa pesukoneeseen ja kutistin sen :D

      Lainaa

    54. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Lukion käyneenä ja ylioppilaaksi pääsyä juhlineena olen aina ihmetellyt miksei ammattikoulusta valmistuneita juhlita niin paljoa. Tai näin oli nuoruudessani, toivottavasti ammattitutkinnon arvo on siitä noussut.

      Lainaa

    55. Tulos: +10 (24 ääntä)
      Janni: Anteeksi maalaisuuteni mutta miksi ihmeessä ammattiin valmistuva haluaisi tekoylioppilaslakin? Eikö joku oma perinne olisi siistimpi?
      Tuntuisi hullulta kantaa vappuna mukana valmistumisen kunniaksi hankittua kattilaa tai rengasrautaa. Ja jos vaatteita ajattelee, niin lakki nyt kuitenkin mahtuu päälle vaikka kutistuisikin säilytyksessä, kuten vaatteet yleensä. Valmistujaislakki ei myöskään kulu samoin kuin vaikka valmistujaiskengät. Onko ylioppilaslakki ylipäätään edes ensimmäinen perinnevaate? Tuskin. Eiköhän lakkeja käytetty erimerkityksissä jo ennen ylioppilastutkinnon lanseeraamista.

      Lainaa

    56. Tulos: -15 (21 ääntä)
      Tampere on yksinkertaisten ihmisten paikka.

      Lainaa

    57. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Ei Hele: varpu: Itseä on ihmetyttänyt, miksi ammattikoululaiset haluaisivat lakin osoituksena valmistumisesta. Vielä kun nuo lakit eivät ole kovinkaan vakiintuneet, kun osalla on se violetilta yo-lakilta näyttävä ammattilakki, joka on kaikilla aloilla sama, ja osalla mokan kuvan kaltainen alakohtainen lakki, joiden määrästä ja merkeistä saa Erkkikään selvää. Niin se violetti yo-lakki on kaksoistutkintolakki (ihan on siis kirjotukset kirjotettu ja ammatti opiskeltu), eikä ammattilakki. Tottakai se on kaikilla aloilla sama, koska se kertoo kaksoistutkinnosta, eikä siitä, minkä ammatin olet hankkinut.
      Olin jo kirjoittanut pitkän avautumisen, kuinka huonosti nämä lakit on esitelty, koska en ollut törmännyt tuohon tietoon. Googlettelin ammattilakista ja siitä kerrottiin ainoastaan, että se on kaikille ammattiin valmistuville, mutten löytänyt mitään viittausta kaksoistutkintovaatimuksesta. Etsittyäni tietoa kaksoistutkintolakista tajusin, että puhuttiin eri lakeista. Minä puhuin "yo-lakista", jonka valkoinen osa on violetti (ja näköjään myös mustaa ja tummansinistä). Sinä puhuit "yo-lakista", jonka musta osa on violetti.

      Lainaa

    58. Arthur Brown 15.4.2018 16:38
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Memerento: Merkit hallussa.
      Itse asiassa, noi on Ferrari-vauvatossut. TJEU: Google haku. Ferrari tarkoittaa tässä tapauksessa mallin väriteemaa (punainen) ja vissiin jotain sponsoridiiliä.

      Lainaa

    59. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?
      Mitenköhän "Ministeri Nieminen" kuvittelee että tuo oikeasti kirjoitetaan, jos näet tuossa yhdesnkirjamen kirjoitusvirheen? :D Haloo, siinä lukee GOLGATE!

      Lainaa

    60. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?
      Et sitten ole koskaan kuullu College vaatteista? Hm? Kiliseekö kello jo?

      Lainaa

    61. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Ammattiin valmistuminen on nuorelle ihan yhtä tärkeä elämänvaihe, kun ylioppilaalle lakin saaminen. Olen itse valmistunut ammattiin ja menin siitä suoraan korkeakouluun. Osa lukion käyneistä kavereista opiskeli lukion jälkeen ammattitutkinnon, osa on jämähtänyt kaupan kassalle ja osa päätynyt yliopistoon. Jospa me pikkuhiljaa alettaisi arvostamaan nuorten saavutuksia kannustamalla heitä, eikä aina arvostelemalla ja lyttäämällä. Keneltä se on pois, jos ammattiin valmistuva haluaa lakin juhliinsa?

      Lainaa

    62. purppurakruunu 17.4.2018 19:41
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Ottaen huomioon, miten monet vanhemmat ihmiset ei edes tiedä, että ammatikoulusta pystyy nykyään hakemaan yliopistoon ilman lukiopapereita, ihan hyvä, että niitä tasa-arvoistetaan myöskin juhlaan liittyvän lakin kautta. Amisopiskelija ei välttämättä tunne Suomen kirkkohistoriaa, lukiolaisella ei välttämättä ole päivääkään työkokemusta takana, mutta molemmat ovat suorittaneet 3+ vuotta kestävän koulutuksen, josta valmistuessaan pääsee hakemaan korkeampiin koulutuksiin. Miksei se lakki voi olla sama, missä lyyra ja nauhan väri kertoo, millä tavalla kolme vuottansa on kuluttanut?

      Lainaa

    63. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Noniin..nyt ku ei varmastikaan oo kommenttejen lukijat vielä ymmärtäneet niin vielä kerran vois mainita, että kyllä ne ihan Ferrari-tossut on ja logo köytyy kantapäästä.....

      Lainaa

    64. Tulos: -4 (6 ääntä)
      Memerento: Merkit hallussa.
      Vaikkakin se on puman tekemä tossu niin se voi silti olla ferrarin fani kaupasta hommattu. Katsoppas esim. Auto urheilijoiden kenkiä. Ne on puman valmistamia useimmiten mutta tiimin väreissä.

      Lainaa

    65. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Viitaten Golgate-gateen: onko nyt siis tultu siihen, että jopa yhden kirjaimen kirjoitusvirhe katsotaan tarpeeksi mehukkaaksi jutuksi, jotta se voidaan täällä Feissarimokissa laittaa kaiken kansan ihmeteltäväksi?
      College-takista oli kyse. Mielestäni useita kohtalokkaita virheitä. Jos myyt Mersua, kirjoitatko myynti-ilmoitukseen Mazda?

      Lainaa

    66. Löytötavara 6 19.4.2018 13:45
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      N: College-takista oli kyse. Mielestäni useita kohtalokkaita virheitä. Jos myyt Mersua, kirjoitatko myynti-ilmoitukseen Mazda?
      EN VAAN MAXDA T,,,KRISTIINA

      Lainaa

    67. Turha lukio vs amis keskustelu 22.4.2018 18:40
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      asdfgh: osaa…. ratkaista vaikeampia matemaattisia tehtäviä, puhua kieliä, kertoa historiasta, ymmärtää filosofiaa, LUKEA jatko-opintoja varten, hankkia korkeakoulututkinnon ja lopulta nostaa korkeampaa palkkaa. Eivät toki kaikki, mutta tälle polulle on vaikeampi päästä jos ei mene lukioon.
      Hmm, miksi minä osasin tämän kaiken amiksen jälkeen? Olisiko minun pitänyt jättää korkeakoulutus välistä, koska en selkeästi ollut tarpeeksi hyvä ilman lukiota? Ps. On kaapissa edelleen vanha ammattilakki ;)

      Lainaa

    68. Tulos: +11 (13 ääntä)
      yli opisto hörhö: Lainaa
      Osto- ja myyntiryhmissä FB-app täyttää puolet ruudusta esikirjoitetuilla lauseilla, joista yksi on "Yksityisviesti lähtetty", yksi on "Kiinnostunit", jne. Jos yhtään noista valmiista messuista vahingossa hipaiseekaan, lähtee se perkele välittömästi kommentiksi ketjuun, ja sitten sitä on vaikea poistaa, kun puolet ruudusta on noiden edelleenkin esikirjoitettujen viestien peitossa, eikä niihin saa vahingossakaan osua, tai taas lähtee ketjuun uusi älyvapaa kommentti.

      Lainaa

    69. Tulos: -14 (18 ääntä)
      Eiköhän tuossa ole tarkoitus lukea Colgate. Eli siis yhden kirjaimen virhe. Luulee kyseessä olevan colgate-takki kun samat värit? En itse ainakaan yhdistänyt collegeen.

      Lainaa

    70. Tuuleton seppä 26.10.2020 8:55
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Juri: Eiköhän tuossa ole tarkoitus lukea Colgate. Eli siis yhden kirjaimen virhe. Luulee kyseessä olevan colgate-takki kun samat värit? En itse ainakaan yhdistänyt collegeen.
      Ja sinustako moka ei olisi se, että joku yhdistää siltikään hammastahnaan pelkän takin värin perusteella jonka voisi tuolla logiikalla yhdistää melkein mihin tahansa muutenkin. Colgatellakin vieläpä se logon tausta on punainen ja teksti valkoinen. Tulee yhtäkkiä mieleen ainakin kymmenkunta logoa tai muuten tunnistettavaa tuotemerkkiä, joihin liittyy punainen väri ja varmasti niitä on tuhansiakin jopa. En kyllä suostu heti uskomaan, ettei joku ole kuullut muka college-takista. Tai sitten myös sinä luulet että se on "kolitsi" takki tai vastaava.

      Lainaa

    71. jukkapalmu 2.6.2022 15:39
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Ei ylipoiilaslakkikaan ole työvaate. Alepasta saa työvaatteet sitten kyllä.

      Lainaa

    72. ToottasMäni 26.8.2024 16:43
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Tuuleton seppä: Ja sinustako moka ei olisi se, että joku yhdistää siltikään hammastahnaan pelkän takin värin perusteella jonka voisi tuolla logiikalla yhdistää melkein mihin tahansa muutenkin. Colgatellakin vieläpä se logon tausta on punainen ja teksti valkoinen. Tulee yhtäkkiä mieleen ainakin kymmenkunta logoa tai muuten [...]
      Ei välttämättä ole ihan noin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kirpputori, kirppari, kirppis, kuva, kengät, tossut, Ferrari, Puma, kokki, ammattilakki, hattu, lakki, valmistujaislakki, paita, college