Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kasvisruoka ja veganismi

Tämä saattaa olla outo ajatus monen mielestä, mutta!
Kasvisruoka ja veganismi

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 90 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. vai miten se nyt oli 8.5.2018 0:38
      Tulos: +730 (752 ääntä)
      Popsi popsi porkkanaa, hampaita se pudottaa~

      Lainaa

    2. Muumi (kopio) 8.5.2018 0:38
      Tulos: -338 (824 ääntä)
      Onko vegaaneilla varaa ja halua ostaa jotain? Eikös ne kaikki asu jossain kommuuneissa muiden siivellä? Kaikkea uutta sitä oppii.

      Lainaa

    3. Mustalaisnaamio 8.5.2018 0:47
      Tulos: +404 (438 ääntä)
      Olen Janetten kanssa ihan samaa mieltä; Ajatus on outo. Ja että sillä talolla on "näkemystä"... :O

      Lainaa

    4. Tulos: +735 (751 ääntä)
      Musta on huikeaa, kuinka voin todistaa mitä tahansa faktaksi vain huutamalla "Se on fakta !". Olisinpa tiennyt tämän väitöskirjaa vääntäessäni.

      Lainaa

    5. Täysin kohtuulliset ehdot 8.5.2018 0:51
      Tulos: +407 (425 ääntä)
      Kyllä, varmasti lähikuukausina ilmaantuu vegaaniperhe joka haluaa ostaa juuri rintamamiestalon nimenomaan Hämeenlinnasta. Talon myynti olisikin muuten turhan helppoa näinä aikoina. :)

      Lainaa

    6. Tulos: +262 (276 ääntä)
      Mä haluan ostaa talon perheeltä, joka ei käytä lainkaan maitotuotteita. Sillon tällön kauramaidolla tissuttelu sallitakoon. Laittakaa kuvaa ja hintaa yv:llä!

      Lainaa

    7. Lääkkeet 8.5.2018 1:00
      Tulos: -78 (386 ääntä)
      Mikä ihme noita vegaaneja vaivaa? Jokin puutostilako?

      Lainaa

    8. Tulos: -70 (272 ääntä)
      Kai sitä saa tarjota ensin mitä tahansa myymäänsä tavaraa porukoille, joista ite tykkää. Ei ole mitenkään kummallista haluta tukea samoja arvoja kuin mitä itellä on, jännästi vaan heti jos ne arvot on jotain vasemmistohippipiiperrystä, niin yhtäkkiä ollaankin feissarimokissa.

      Lainaa

    9. Tulos: +69 (159 ääntä)
      Muumi (kopio): Onko vegaaneilla varaa ja halua ostaa jotain? Eikös ne kaikki asu jossain kommuuneissa muiden siivellä? Kaikkea uutta sitä oppii.
      This just in, kommuuneissa asuvat eivät käy töissä tai maksa vuokraa. Haloo. Ps. En asu kommuunissa.

      Lainaa

    10. Tulos: +252 (290 ääntä)
      Jänö: Kai sitä saa tarjota ensin mitä tahansa myymäänsä tavaraa porukoille, joista ite tykkää. Ei ole mitenkään kummallista haluta tukea samoja arvoja kuin mitä itellä on, jännästi vaan heti jos ne arvot on jotain vasemmistohippipiiperrystä, niin yhtäkkiä ollaankin feissarimokissa.
      No onhan tuo nyt aika outoa esittää tuollaisia triviaaleja pyyntöjä oli ne arvot mitä tahansa: "Ensisijaisesti haluaisin myydä tämän talon vain koirista pitäville" "Haluan että talon tuleva omistaja jakaa samat arvot kanssani, joten olethan uusnatsi ennen kuin otat yhteyttä".

      Lainaa

    11. Tulos: +159 (181 ääntä)
      Kyllähän se talo saattaa siitä mielensä pahoittaa, jos joku oksettava sekasyöjä näkemyserojen vastaisesti jääkaappiin sen jauhelihapaketin tulee tunkemaan.

      Lainaa

    12. Tulos: +241 (249 ääntä)
      Tuota ensimmäistä vegekeskustelua voi jatkaa loputtomiin ellei olla yhtä mieltä mitä vege tarkoittaa, siis onko se lyhenne sanasta vegetaristinen vai vegaani. Itse tulkitsen sen lakto-ovo-vegetaristiseksi, kun kuitenkin täysin vegaanituotteissa lukee yleensä "vegan", mutta sanaa vege tuntuu lukevan missä tahansa kasvis-/vegaanituotteessa joten vegaanien kannattaa tarkistaa sisältääkö ne munaa tai maitoa. Ps. sopulijuttu oli ihan hauska.

      Lainaa

    13. Tulos: +42 (48 ääntä)
      Jänö: Kai sitä saa tarjota ensin mitä tahansa myymäänsä tavaraa porukoille, joista ite tykkää. Ei ole mitenkään kummallista haluta tukea samoja arvoja kuin mitä itellä on, jännästi vaan heti jos ne arvot on jotain vasemmistohippipiiperrystä, niin yhtäkkiä ollaankin feissarimokissa.
      Saa toki ei täällä sopimusvapautta olla rajoittamassa. Hieman outoa tuo kuitenkin on :D

      Lainaa

    14. Koistinen 8.5.2018 2:28
      Tulos: -37 (49 ääntä)
      Voi Janette... Oh my lord, im no boy no more. Tietäjät tietää.

      Lainaa

    15. Tulos: -48 (178 ääntä)
      Janette-vegaani harrastaa syrjivää viha-ajattelua. On sairasta edes pienellä vakavuudella ajatella, että ostajan ruokavaliolla on asiassa minkäänlaista merkitystä. Tämä on yhtä väärin kuin se, että vegaani palkkaisi töihin ainoastaan vegaaneja. Tai joku vegaani laulaja ei suostuisi esiintymään lihaa syöville ihmisille. Rasismin kanssa samalla tasolla tällainen ajattelu. Itelle ei olis tullu mieleenkään eriarvoistaa ihmisiä heidän ruokavalionsa perusteella.

      Lainaa

    16. Tulos: -12 (134 ääntä)
      No onhan toi halloumiburgeri vege! Ei toki vegaaninen mutta sehän on aivan eri asia

      Lainaa

    17. Murmurmurmeli 8.5.2018 4:50
      Tulos: -24 (52 ääntä)
      H.: No onhan toi halloumiburgeri vege! Ei toki vegaaninen mutta sehän on aivan eri asia
      Entäs se sipuli?

      Lainaa

    18. Murmurmurmeli 8.5.2018 4:50
      Tulos: +174 (176 ääntä)
      Murmurmurmeli: Entäs se sipuli?
      Sopuli. Kiitos autocorrect.

      Lainaa

    19. Tulos: +211 (217 ääntä)
      En kyll miekään pupun ruokaa ihmiselle suosittelisi, kuivattu heinä ei nimittäin maistu miltään

      Lainaa

    20. Tulos: +104 (106 ääntä)
      Henry on selvästi syönyt "pupunruokaa" väärin, kun hampaat ei oo pudonnut. Hetkinen.

      Lainaa

    21. Kerttukalervo 8.5.2018 7:04
      Tulos: +90 (94 ääntä)
      H.: No onhan toi halloumiburgeri vege! Ei toki vegaaninen mutta sehän on aivan eri asia
      Sopuli on eläin!

      Lainaa

    22. LUL ULU MonkaS 8.5.2018 7:07
      Tulos: -82 (146 ääntä)
      Vegaanit ja vihervassarit on kyl tyhmimpiä eläimiä mitä minä tiedän. Äänestä miinusta jos olet samaa mieltä

      Lainaa

    23. Tulos: -64 (102 ääntä)
      Mä käsitin ton burgerin niin et sen nimi on Halloumi Burger, ja se sämpylä, mikä halloumiburgeriin kuuluu on vege. Et kai siitä vegeburgerin saa ku pyytää majot ja sopulit pois välistä.

      Lainaa

    24. dazedconfused 8.5.2018 8:03
      Tulos: -64 (122 ääntä)
      Minäkin myisin mieluusti vanhan homeisen rintamamiestaloni tyhmälle ituhipille. Eihän sinänsä ole minulta pois mitä se puputtaa, ja mihin arvoihin mupeltamisensa perustaa, mutta ei sillä kyllä varmasti riitä kapasiteettia perumaan kauppoja, tai haastamaan oikeuteen huijauksesta. Kosteuskartoitukseksikin riittäisi varmasti iloinen pupu joka loikkii tyytyväisenä talon läpi. Kyllä siitä näkee että kaikki on oltava kunnossa. Ja ei kun nimiä paperiin.

      Lainaa

    25. Tulos: +82 (138 ääntä)
      Miksi kasvissyönti aiheuttaa idioottien kommenttivyöryn? Miksi nämä idiootit ovat äärioikeistolaisia? (No hei se lienee kaikille selvää !) Muistaakseni keripukki irrottaa hampaat ja johtuu c-vitamiinin puutteesta. Sitä ei lihassa ole, tuoreissa kasviksissa ja hedelmissä kylläkin. Minulle ihan sama mitä syötte, mutta idiootimmasta päästä teitä saisi alkaa poistamaan.Vaikka uusimaan peruskoulun.

      Lainaa

    26. Tulos: +22 (50 ääntä)
      Minusta natsit ovat tyhmimpiä. Hitlerin veganismi on myytti. Hänelle maistui paistettu sopuli silloinkin kun bunkkerissaan kuuli Sote-uudistuksesta.Ja käytti ihmissaippuaa.

      Lainaa

    27. Joillakin 8.5.2018 8:23
      Tulos: -49 (95 ääntä)
      Lääkkeet: Mikä ihme noita vegaaneja vaivaa? Jokin puutostilako?
      Joilakin vegaaneilla tuntuu olevan hapen puuttetta aivoissa. vaikka tätä esintyy joka ihmisryhmässä, mutta esintyy voimakkaimmin niissä yksilöissä jotka ovat täynnä itseään ja nostavat itsensä muiden yli. Mutta näissä on se hyvä puoli että hapettomuuteen liittyy myös oman asian huutaminen kaikille, näin tietää valita happi rikkaaman polun;)

      Lainaa

    28. Tulos: +16 (36 ääntä)
      Tätä julkaisua ja sitten sille ilkkuvia kommentteja lukiessa tulee jotenkin tosi elävästi nuija ja tosinuija mieleen.

      Lainaa

    29. Tulos: +34 (92 ääntä)
      Muumi (kopio): Onko vegaaneilla varaa ja halua ostaa jotain? Eikös ne kaikki asu jossain kommuuneissa muiden siivellä? Kaikkea uutta sitä oppii.
      En usko että sinä opit juurikaan mitään. Tämäkin vegaani asuu velattomassa omistusasunnossa. Nuo vuokratalon toimeentumotuella elävät uusnatsit näkyvät syövän lähinnä lihavalmisteita ja kaljaa (kaupassa näkee ostokset), ja HEILTÄ PUUTTUU HAMPAITA. Omani ovat kaikki tallella, koska saan ruuasta vitamiineja ja käytän hammasharjaa. Ehkä äärioikestolla on oma, suomen kielestä poikkeava merkitys myös siivellä elämiselle? Tarkoittaako se meitä, jotka itse työtulollamme maksamme asuntomme ja ruokamme?? Ylläpito saisi poistaa nämä kommentit. On ikävää että vuosien jälkeen myös idiootit ovat löytäneet feissarimokat. Enteilee sivuston loppua.

      Lainaa

    30. Kilokalori 8.5.2018 8:53
      Tulos: +56 (104 ääntä)
      Myin edellisen asuntoni ensiasunnon ostajalle hinnalla, joka oli 2000e halvempi, mitä joku vuokraparoni tarjosi ja mistä kieltäydyin. Kiinnostuneita oli paljon, mutta tämä nuori ihastui asuntoon juuri niiden historiallisten ominaisuuksien takia, joista itsekin halusin säilyttää. Ja myöhemmin, myyntiesitteessä ei ollut asiasta mainintaa, mutta kun meidän nykytalon myyjät kuuli, että ollaan myös kasvissyöjiä, he olivat ihan superinnoissaan asiasta. Ymmärrän hyvin, ja jos joskus myytäisiin tämä ihana puutalo, niin kasvissyöjälle lähtisi halvemmalla. Vuokrakeinottelijat pysyköön muualla. Koska kaikki ei ajattele vain kylmää rahaa. Ja kyllä, myös kasvissyöjät omistaa asuntoja, osakkeita, autoja, ja käy päivätöissä.

      Lainaa

    31. Tulos: +2 (34 ääntä)
      LUL ULU MonkaS: Vegaanit ja vihervassarit on kyl tyhmimpiä eläimiä mitä minä tiedän. Äänestä miinusta jos olet samaa mieltä
      Menin lankaan ja päädyin nauramaan itselleni. Kiitos tästä! :D

      Lainaa

    32. Tulos: -7 (81 ääntä)
      Jussi: En usko että sinä opit juurikaan mitään. Tämäkin vegaani asuu velattomassa omistusasunnossa. Nuo vuokratalon toimeentumotuella elävät uusnatsit näkyvät syövän lähinnä lihavalmisteita ja kaljaa (kaupassa näkee ostokset), ja HEILTÄ PUUTTUU HAMPAITA. Omani ovat kaikki tallella, koska saan ruuasta vitamiineja ja käytän hammasharjaa. Ehkä äärioikestolla on oma, suomen kielestä poikkeava merkitys myös siivellä elämiselle? Tarkoittaako se meitä, jotka itse työtulollamme maksamme asuntomme ja ruokamme?? Ylläpito saisi poistaa nämä kommentit. On ikävää että vuosien jälkeen myös idiootit ovat löytäneet feissarimokat. Enteilee sivuston loppua.
      Ehkä huomaat, että todistit stereotypian vegaaneista todeksi kirjoituksellasi. "Minä olen parempi ihminen, kuin te muut". Vuosien jälkeen idiootit ovat todella löytäneet feissarimokat. Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Enteileekö se sivuston loppua? No ei varmasti. Se enteilee päinvastaista. Ja jos tarkastelet lähemmin ääri-ihmisryhmiä vasemmalta ja oikealta huomaat, että heissä on jotakin samaa. Loppujen lopuksi olemme kaikki vain ihmisiä ja meidän pitäisi tulla täällä toimeen keskenämme kaikkine mielipiteinemme. Vaikka ihmisiä onkin maapallolla liikaa, en silti hyväksy syrjintää. En missään muodossa.

      Lainaa

    33. Tulos: -19 (69 ääntä)
      Jussi: En usko että sinä opit juurikaan mitään. Tämäkin vegaani asuu velattomassa omistusasunnossa. Nuo vuokratalon toimeentumotuella elävät uusnatsit näkyvät syövän lähinnä lihavalmisteita ja kaljaa (kaupassa näkee ostokset), ja HEILTÄ PUUTTUU HAMPAITA. Omani ovat kaikki tallella, koska saan ruuasta vitamiineja ja käytän hammasharjaa. Ehkä äärioikestolla on oma, suomen kielestä poikkeava merkitys myös siivellä elämiselle? Tarkoittaako se meitä, jotka itse työtulollamme maksamme asuntomme ja ruokamme?? Ylläpito saisi poistaa nämä kommentit. On ikävää että vuosien jälkeen myös idiootit ovat löytäneet feissarimokat. Enteilee sivuston loppua.
      Öyh öyh. Juuri sinun kaltaisesi öyhöttäjät pilaavat loppujen maineen. Taidat itse kuulua pelkäämiisi idiootteihin. Kaikki sinun kanssa eri mieltä olevat eivät ole uusnatseja tai äärioikeistoa, rakas takkutukka. Taitaa omistusasunto olla sittenkin oma huone vanhemmilla.

      Lainaa

    34. Tulos: +74 (110 ääntä)
      Pidän eläimistä --> Jee niin me kaikki! Pidän eläimistä enkä halua syödä niitä --> Saatanan happivaje tuputtajahippi mee takas kallioo öyhöyhöyhöyh

      Lainaa

    35. Tulos: -46 (78 ääntä)
      Muumi (kopio): Onko vegaaneilla varaa ja halua ostaa jotain? Eikös ne kaikki asu jossain kommuuneissa muiden siivellä? Kaikkea uutta sitä oppii.
      Paha sanoa, mutta huumorintajuttomia juntteja ne on miinuksista päätellen. Tai sitten on ollut puolestaloukkaantuja feministit liikkeellä taas :D

      Lainaa

    36. Tulos: -31 (71 ääntä)
      Kilokalori: Ymmärrän hyvin, ja jos joskus myytäisiin tämä ihana puutalo, niin kasvissyöjälle lähtisi halvemmalla. Vuokrakeinottelijat pysyköön muualla.
      Ymmärrän sinua hyvin. Meissä on paljon samaa. Ajattelen samalla tavoin ulkomaalaisista, romaneista ja seksuaalivähemmistöistä. En möisi heille vaikka enemmän tarjoaisivat.

      Lainaa

    37. Tulos: -29 (55 ääntä)
      Jussi: En usko että sinä opit juurikaan mitään. Tämäkin vegaani asuu velattomassa omistusasunnossa. Nuo vuokratalon toimeentumotuella elävät uusnatsit näkyvät syövän lähinnä lihavalmisteita ja kaljaa (kaupassa näkee ostokset), ja HEILTÄ PUUTTUU HAMPAITA. Omani ovat kaikki tallella, koska saan ruuasta vitamiineja ja käytän hammasharjaa. Ehkä äärioikestolla on oma, suomen kielestä poikkeava merkitys myös siivellä elämiselle? Tarkoittaako se meitä, jotka itse työtulollamme maksamme asuntomme ja ruokamme?? Ylläpito saisi poistaa nämä kommentit. On ikävää että vuosien jälkeen myös idiootit ovat löytäneet feissarimokat. Enteilee sivuston loppua.
      Voi tuota oikeassa olemisen aiheuttaman ylimielisyyden tunkkaista löyhähdystä! Varsinaista SJW-tuubaa suolsit ja se muiden vaientamiskäskykin sinulta löytyi...

      Lainaa

    38. Tulos: +47 (51 ääntä)
      Eevee: Mä käsitin ton burgerin niin et sen nimi on Halloumi Burger, ja se sämpylä, mikä halloumiburgeriin kuuluu on vege. Et kai siitä vegeburgerin saa ku pyytää majot ja sopulit pois välistä.
      Käsitit väärin.

      Lainaa

    39. Tulos: +31 (31 ääntä)
      Käy hyvä tuuri, jos asuntokaupoilla riittää valikoitavia ostajia jonoksi saakka. Mutta jokainen tyylillään, mikäli ei ole kiire kaupanteossa ja asuu talossa itse myyntiaikana. Tyhjänä pitäminen olisi sulaa hulluutta.

      Lainaa

    40. Arkkienkeli 8.5.2018 10:48
      Tulos: +25 (47 ääntä)
      Toi peruskoulun välistä jättänyt Taru voisi ihan omilla aivoillaan yrittää miettiä miksi esim. hevoset, lehmät, kanit, oravat jne. elukat, jotka ovat puhtaasti kasvissyöjiä, eivät ole hampaattomia. En ole vielä nähnyt hevosta, joka ryystää rehumehua pillillä tai oravaa joka blenderillä soseuttaa käpyjä männyn oksalla...

      Lainaa

    41. Tulos: -18 (40 ääntä)
      Arkkienkeli: Toi peruskoulun välistä jättänyt Taru voisi ihan omilla aivoillaan yrittää miettiä miksi esim. hevoset, lehmät, kanit, oravat jne. elukat, jotka ovat puhtaasti kasvissyöjiä, eivät ole hampaattomia. En ole vielä nähnyt hevosta, joka ryystää rehumehua pillillä tai oravaa joka blenderillä soseuttaa käpyjä männyn oksalla…
      Lehmät eivät ole mitään puhtaasti kasvissyöjiä, vaan voivat ihan tyynesti pistää poskeensa niityltä löytämänsä pikkueläimen raadon.

      Lainaa

    42. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Jänö: Kai sitä saa tarjota ensin mitä tahansa myymäänsä tavaraa porukoille, joista ite tykkää. Ei ole mitenkään kummallista haluta tukea samoja arvoja kuin mitä itellä on, jännästi vaan heti jos ne arvot on jotain vasemmistohippipiiperrystä, niin yhtäkkiä ollaankin feissarimokissa.
      Tämä on mielestäni ymmärrettävää vain jos itse on muuttamassa naapuriin tai on muuten tulevaisuudessa tekemisissä uusien talonomistajien kanssa.

      Lainaa

    43. Tulos: +44 (48 ääntä)
      Kasvissyöjien uhkana on joidenkin B-vitamiinien puutos, mutta siitä selviää lihaa syömättä kun tietää mitä tekee.

      Lainaa

    44. yli opisto hörhö 8.5.2018 11:35
      Tulos: +23 (35 ääntä)
      Jussi: En usko että sinä opit juurikaan mitään. Tämäkin vegaani asuu velattomassa omistusasunnossa. Nuo vuokratalon toimeentumotuella elävät uusnatsit näkyvät syövän lähinnä lihavalmisteita ja kaljaa (kaupassa näkee ostokset), ja HEILTÄ PUUTTUU HAMPAITA. Omani ovat kaikki tallella, koska saan ruuasta vitamiineja ja käytän hammasharjaa. Ehkä äärioikestolla on oma, suomen kielestä poikkeava merkitys myös siivellä elämiselle? Tarkoittaako se meitä, jotka itse työtulollamme maksamme asuntomme ja ruokamme?? Ylläpito saisi poistaa nämä kommentit. On ikävää että vuosien jälkeen myös idiootit ovat löytäneet feissarimokat. Enteilee sivuston loppua.
      Voi herranjumala Jussi. Kyseinen trolli majailee täällä kolmatta vuottaan, ja mikäs on ollessa kun ihmiset vieläkin antaa huomiota. Trolleista ei pääse eroon niin että niille antaa sitä huomiota.

      Lainaa

    45. yli opisto hörhö 8.5.2018 11:39
      Tulos: +49 (57 ääntä)
      Arkkienkeli: Toi peruskoulun välistä jättänyt Taru voisi ihan omilla aivoillaan yrittää miettiä miksi esim. hevoset, lehmät, kanit, oravat jne. elukat, jotka ovat puhtaasti kasvissyöjiä, eivät ole hampaattomia. En ole vielä nähnyt hevosta, joka ryystää rehumehua pillillä tai oravaa joka blenderillä soseuttaa käpyjä männyn oksalla…
      Ööö oravat puhtaasti kasvissyöjiä? Mitäs ne lintujen munat ja poikaset on? Ja kuten Nirpattikin jo aiemmin mainitsi, lehmätkin tosiaan välillä raatoja kohdatessaan mussuttavat niitä menemään hyvillämielin.

      Lainaa

    46. Kilokalori 8.5.2018 11:51
      Tulos: -13 (29 ääntä)
      Woodrow: Kasvissyöjien uhkana on joidenkin B-vitamiinien puutos, mutta siitä selviää lihaa syömättä kun tietää mitä tekee.
      Kansanterveydellisesti PALJON suurempi ongelma tulee olemaan B1-vitamiininpuutoksen ja alkoholismin aiheuttama aivovauriosyndrooma/dementia. Suuret iläluokat eli keskikaljasukupolvi vetää eläkkeellä kaljaa joka ikinen päivä. Ja joka viikko sairaalat hoitaa näitä äkisti dementoituvia, osa paranee, osa siirtyy muistisairaana vanhainkotiin. Tuo aivo-oireyhtymä voi tulla myös raskaana olevalle paljon oksentelun seurauksena. Tsekkaa jos et usko: wernicke-korsakoffin oireyhtymä, alkoholismin aiheuttama B1-vitamiinin puute aivoissa.

      Lainaa

    47. Tulos: -20 (24 ääntä)
      Just: Tätä julkaisua ja sitten sille ilkkuvia kommentteja lukiessa tulee jotenkin tosi elävästi nuija ja tosinuija mieleen.
      Hei, lopeta mun nikin käyttö...

      Lainaa

    48. Tulos: +21 (29 ääntä)
      Paljonkohan Janette on laskenut talon hintaan mukaan tunnearvoa, jonka aito vegaani on valmis maksamaan jotta pääsee valmiiksi vegaaniin taloon jatkamaan perinteitä.

      Lainaa

    49. Tulos: +25 (37 ääntä)
      Naurahdin kyllä tuolle Janetten talon kuvalle, mikäli kuva on kyseisestä talosta, kun ajattelin että sateenkaarikin loistaa pysyvästi tuon rakkauden täyttämän rakennuksen yllä ikään kuin sädekehänä sekä suojakilpenä ympäröivää pahuutta vastaan. Janette, jos satut lukemaan tätä niin voit käyttää mainitsemaani vapaasti myyntipuheena jos vaikka päätät lähtä kaupittelemaan taloasi Yliluonnollisia ilmiöitä -facebook-ryhmään.

      Lainaa

    50. Tulos: +25 (35 ääntä)
      Arkkienkeli: Toi peruskoulun välistä jättänyt Taru voisi ihan omilla aivoillaan yrittää miettiä miksi esim. hevoset, lehmät, kanit, oravat jne. elukat, jotka ovat puhtaasti kasvissyöjiä, eivät ole hampaattomia. En ole vielä nähnyt hevosta, joka ryystää rehumehua pillillä tai oravaa joka blenderillä soseuttaa käpyjä männyn oksalla…
      No ei ole orava kyllä puhtaasti kasvissyöjä, vaan se on myös pesärosvo ja syö lintujen munat ja poikaset. Mutta mitä tulee kasvissyöjien hamapisiin, niin vanhat sellaiset (siis eläimet) tuppaa kuolemaan siihen kun hampaat loppuu. Osalla kasvissyöjistä, kuten kanilla, hampaat kasvaa koko elämän ajan ja kestää siksi kulutusta, toisin kuin ihmisellä.

      Lainaa

    51. Tulos: +16 (26 ääntä)
      Kertokaapa mulle pöljälle että miten se taloon vaikuttaa onko asukkaina vegaaneja, karavaanareita, vasenkätisiä, tai mitä lie?

      Lainaa

    52. Tulos: -16 (36 ääntä)
      Eikös tuossa ensimmäisesstä 'vegeburger' meinaa, että siinä on kasvispihvi? Burgerin nimi kun on Halloumi burger, niin itse en koko hampparia ihan ensimmäisenä vegetaristiseksi (=ei sisällä lihaa, maitoa, kanamunaa) luulisi. Tietty näitä termejä käytetään niin sekaisin nykyään, että mistä sitä tietää mitä kukakin mahtaa tarkoittaa.

      Lainaa

    53. Tulos: +32 (32 ääntä)
      hkvmo: Eikös tuossa ensimmäisesstä ‘vegeburger’ meinaa, että siinä on kasvispihvi? Burgerin nimi kun on Halloumi burger, niin itse en koko hampparia ihan ensimmäisenä vegetaristiseksi (=ei sisällä lihaa, maitoa, kanamunaa) luulisi. Tietty näitä termejä käytetään niin sekaisin nykyään, että mistä sitä tietää mitä kukakin mahtaa tarkoittaa.
      Voi sua. Rautalangasta: Karamellisoitu sopuli.

      Lainaa

    54. Hyvä tietää: 8.5.2018 23:00
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      hkvmo: Eikös tuossa ensimmäisesstä ‘vegeburger’ meinaa, että siinä on kasvispihvi? Burgerin nimi kun on Halloumi burger, niin itse en koko hampparia ihan ensimmäisenä vegetaristiseksi (=ei sisällä lihaa, maitoa, kanamunaa) luulisi. Tietty näitä termejä käytetään niin sekaisin nykyään, että mistä sitä tietää mitä kukakin mahtaa tarkoittaa.
      Vegetarinen = ei sisällä lihaa (voi sisältää muita eläinperäisiä tuotteita, näihin on olemassa etuliitteet) Vegaaninen = ei sisällä mitään eläinperäisiä tuotteita (ei neuvoteltavissa ;D ) Eli halloumiburgeri (sis. halloumi-juustoa) voisi olla vegetarinen muttei vegaaninen :)

      Lainaa

    55. Tulos: -7 (25 ääntä)
      Hyvä tietää:: Vegetarinen = ei sisällä lihaa (voi sisältää muita eläinperäisiä tuotteita, näihin on olemassa etuliitteet) Vegaaninen = ei sisällä mitään eläinperäisiä tuotteita (ei neuvoteltavissa ;D ) Eli halloumiburgeri (sis. halloumi-juustoa) voisi olla vegetarinen muttei vegaaninen
      Hei vähän lukuja tauluun, jos aletaan pätemään. Vaikka täällä nyt onkin suurin osa huumorintajuttomia, niin kerron silti, että myös vegaanista halloumia on: https://violifefoods.com/product/mediterranean-style-block/ Lisäksi löytyy vegaanisia majoneeseja: https://en.wikipedia.org/wiki/Just_Mayo

      Lainaa

    56. Joillakin 9.5.2018 8:50
      Tulos: -17 (37 ääntä)
      nuppu69: Pidän eläimistä –> Jee niin me kaikki! Pidän eläimistä enkä halua syödä niitä –> Saatanan happivaje tuputtajahippi mee takas kallioo öyhöyhöyhöyh
      Ei tuo jatkuu vielä en halua syödä niitä-> STNA MIKSI SINÄ SYÖT ELÄIMIÄ. NE ON NIIN SÖPÖJÄ. KASVIKSET MAISTUU LIHALLE I-H-A-N OIKEASTI. On hyvä että tehdään erivalintoja mutta mitä siitä tulee muille huutamaan ja vielä semmoisella äänen sävyllä, että minä olen sinua parempi ihminen. Nyt alkaa tulemaan kasvis syöjistä eniten mieleen jehovantodistajat, jotka käy ovelta ovelle mainostamassa omaa uskontoaan. Tämäkin varmaan semmoinen ongelma että muutama yksilö pilaa loppujen maineen?

      Lainaa

    57. et viittis mustamaalata 9.5.2018 9:26
      Tulos: +35 (45 ääntä)
      Joillakin: Ei tuo jatkuu vielä en halua syödä niitä-> STNA MIKSI SINÄ SYÖT ELÄIMIÄ. NE ON NIIN SÖPÖJÄ. KASVIKSET MAISTUU LIHALLE I-H-A-N OIKEASTI. On hyvä että tehdään erivalintoja mutta mitä siitä tulee muille huutamaan ja vielä semmoisella äänen sävyllä, että minä olen sinua parempi ihminen. Nyt alkaa tulemaan kasvis syöjistä eniten mieleen jehovantodistajat, jotka käy ovelta ovelle mainostamassa omaa uskontoaan. Tämäkin varmaan semmoinen ongelma että muutama yksilö pilaa loppujen maineen?
      Jaahas... taas yksi joka ei ole ollut päivääkään vegaani. Sehän menee näin: ole vegaani > tilaa kaveriporukan kanssa ravintolassa ollessa vegaaninen annos > vastaanota kysymyksiä valinnastasi > vastaa olevasi vegaani > vastaanota kysymyksiä miksi? > vastaa koska ympäristösyyt/ eläinten olot jne > leimaudu ituhippi-lahkolaiseksi ivailun kera/ aloita argumenttikilpa marttyyrin kanssa/ jatka syömistä ilman kummempia häiriötekijöitä. Tai sama työpaikalla, jos tulee ilmi että eväänä kasvisruokaa. Ihan järkyttävän paljon joitakin ihmisiä KIINNOSTAA se mitä lautasellasi on ja miksi. Sekä miksi siinä lautasella ei ole lihaa tai edes juustoa/kermaa/jne. Ja kun saavat vastauksen, niin pahimmassa tapauksessa alkaa se öyhötys että "en minä ole mikään eläinten kiduttaja/ ympäristön tuhoaja/ luuletko olevas parempi ku muut". Eräs tuttava ottanut jopa tavaksi ilmoittaa joka ikinen kerta kanssani ruokaillessaan, että "minä otan nyt LIHAISAN annoksen jos vaan kaikille sopii", vaikka ikinä en ole muiden tilauksia sanallakaan vastustanut (ihan kuin mun takia ees pitäs kenenkään alkaa elämäntapojaan muuttamaan, kyllä se olis toivottavaa ihan niiden itse kelattujen järkisyiden jos jonkun takia). YHTEENKÄÄN huutavaan saarnaaja-vegaaniin en ole ikinä törmännyt. En tosin huutavaan vegaaniuden vastustajaankaan. Yleensä se on sitä että naureskellaan tai marttyyriydytään, jos jotain negatiivista tapahtuu.

      Lainaa

    58. Kili opin korjaus mestari oppilas 9.5.2018 9:43
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Taru; kyllä ,jos osaa pilkkua käyttää niin tulee kymppejä elämän koulun äikänkokeesta ja valmistuu joskus ,se on totuus !!!

      Lainaa

    59. Tulos: +2 (18 ääntä)
      Itellä ois kokolihapihvi myytävänä ja mieluusti myisin sen vaan vegaanille :)

      Lainaa

    60. Tulos: +9 (23 ääntä)
      Just: Hei vähän lukuja tauluun, jos aletaan pätemään. Vaikka täällä nyt onkin suurin osa huumorintajuttomia, niin kerron silti, että myös vegaanista halloumia on: https://violifefoods.com/product/mediterranean-style-block/ Lisäksi löytyy vegaanisia majoneeseja: https://en.wikipedia.org/wiki/Just_Mayo
      Tuo asenne, tuo asenne... Kaveri selitti asian ihan oikein. Sinä rupeat ylimielisenä päsmäämään jostakin detaljista. Joo, olet oikeassa, mutta nuo sinun nippelisi eivät nyt ole se kokonaiskuva tässä.

      Lainaa

    61. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Muumi (kopio): Onko vegaaneilla varaa ja halua ostaa jotain? Eikös ne kaikki asu jossain kommuuneissa muiden siivellä? Kaikkea uutta sitä oppii.
      Itsellä on parikin vegaaniystävää, molemmat töissä IT-alalla, toinen harrastaa jopa balettia ja toinen ollut lapsesta saakka vegaani, kumpikaan ei mene kommuunimuottiin aliravtusta tyypistä :) Itse oon kunnon sekasyöjä, mitä 90% ihmisistä on, että vihannesten mukaan päätyy eläinkunnan tuotteet muodossa jos toisessa. Sirkkaleipää en tosin ole vielä päässyt maistelemaan.

      Lainaa

    62. Tulos: -4 (20 ääntä)
      Mikä hemmetin vika niissä luomu tai freerange munissakin on?? Otan kesäksi aina tutulta lainaksi muutaman kanan, pääsevät ns. kesälomille täyshoidolla. Harmittaa aina viedä takaisin, mutta kun ei ole mahdollsutta pitää vuoden ympäri. Ovat muuten konnellisia nämä kanat ja kesyyntyvät nopeasti.

      Lainaa

    63. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Onnellisia siis ;)

      Lainaa

    64. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Olisi kohta tarkoitus myydä kaksio, pitänee laittaa myynti-ilmoitukseen, että vain sekasyöjille. Mikähän huuto siitäkin tulisi.

      Lainaa

    65. Tulos: -21 (33 ääntä)
      Hyvä tietää:: Vegetarinen = ei sisällä lihaa (voi sisältää muita eläinperäisiä tuotteita, näihin on olemassa etuliitteet) Vegaaninen = ei sisällä mitään eläinperäisiä tuotteita (ei neuvoteltavissa ;D ) Eli halloumiburgeri (sis. halloumi-juustoa) voisi olla vegetarinen muttei vegaaninen
      Minä en syö gluteenia terveysongelmien takia, mutta en ole alati selittämässä kaikille olevani gluteeniton. Mikä hemmetti sitä pitää aina mainostaa mitä syö??

      Lainaa

    66. Tulos: -13 (17 ääntä)
      HH: Kertokaapa mulle pöljälle että miten se taloon vaikuttaa onko asukkaina vegaaneja, karavaanareita, vasenkätisiä, tai mitä lie?
      Noh noiden muiden kanssa pystyy asumaan ilman riitoja.

      Lainaa

    67. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Lääkkeet: Mikä ihme noita vegaaneja vaivaa? Jokin puutostilako?
      Sekopäävegaaneja on siinä missä niitä sekopäitä on muissaki ihmisryhmissä

      Lainaa

    68. Tulos: -14 (20 ääntä)
      Nirpatti: Tuo asenne, tuo asenne… Kaveri selitti asian ihan oikein. Sinä rupeat ylimielisenä päsmäämään jostakin detaljista. Joo, olet oikeassa, mutta nuo sinun nippelisi eivät nyt ole se kokonaiskuva tässä.
      Ei kun se asennehan oli toiselta suunnalta huono. Veikkaan kiihkovegaaniksi sitä joka öyhötti, ettei halloumi ole vegaanista. Vähän sama kuin sinulle tultaisiin polttoainepumpulla sanomaan, että älä tankkaa dieseliä bensa-autoon, niin vastaus on sinulta, että turhaan detaljeista kitiset, polttonesteitä ne on molemmat. Mullehan tuo on toisaalta on ihan sama.

      Lainaa

    69. Tulos: -6 (30 ääntä)
      Helposti näyttelen vegaania päivän, jos saan ostettua talon tuhansia euroja halvemmalla. Pukeudun juuttisääkkiin, hamppuköysi vyöksi ja koivukirsut jalkaan. Hatuksi lehtopöllön pesä. Talon maksan mahlateellä, retriittilahjakorteilla ja porkkanoilla.

      Lainaa

    70. sivistystä 9.5.2018 18:23
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Näin: Minä en syö gluteenia terveysongelmien takia, mutta en ole alati selittämässä kaikille olevani gluteeniton. Mikä hemmetti sitä pitää aina mainostaa mitä syö??
      No ei pidäkään. Mutta kun edellinen kommentoija ei selvästi ollut perillä käsitteiden merkityksistä niin kai asiallisesti korjata saa ;) Miksi sitä pitää mainostaa että "en minä ainakaan mainosta mitään itsestäni"?

      Lainaa

    71. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Hyvä tietää:: Vegetarinen = ei sisällä lihaa (voi sisältää muita eläinperäisiä tuotteita, näihin on olemassa etuliitteet) Vegaaninen = ei sisällä mitään eläinperäisiä tuotteita (ei neuvoteltavissa ;D ) Eli halloumiburgeri (sis. halloumi-juustoa) voisi olla vegetarinen muttei vegaaninen
      Ai luoja, iskikin aivopieru jos toinenkin tota ekaa viestiä kirjottaessani :D Mutta joo, tätä ajoinkin takaa. Ton aikasemman logiikkani mukaan vegetaristi (ilman etuliitteitä) = ei syö lihaa, tai muita eläinkunnan tuotteita, joten vegetaristinen loogisesti tarkoittaa samaa, right? No nyt kun miettii, niin eipä ole ruokalistassa koskaan tullut vastaan mainintaa "lakto-ovo-vegetaristinen" tai muita etuliitehässäköitä. Pahoittelut ja nyt onkin varmaan korkea aika siirtyä takavasemmalle...

      Lainaa

    72. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Ilq: Tuota ensimmäistä vegekeskustelua voi jatkaa loputtomiin ellei olla yhtä mieltä mitä vege tarkoittaa, siis onko se lyhenne sanasta vegetaristinen vai vegaani. Itse tulkitsen sen lakto-ovo-vegetaristiseksi, kun kuitenkin täysin vegaanituotteissa lukee yleensä “vegan”, mutta sanaa vege tuntuu lukevan missä tahansa kasvis-/vegaanituotteessa joten vegaanien kannattaa tarkistaa sisältääkö ne munaa tai maitoa. Ps. sopulijuttu oli ihan hauska.
      Ei se ole vain sun tulkinta asiasta, vaan nimenomaan ihan oikein. Vege lyhenteenä viittaa nimenomaan lakto-ovovegetarismiin, eli sallii maitotuotteita ja kananmunaa. Vegaaninen rajaa ne pois. Mutta yllättävän usein ihmiset ovat ymmärtäneet asian väärin ja luulevat vauhkoavat, jos vegeruuassa onkin juustoa tai muuta.

      Lainaa

    73. Tulos: -10 (16 ääntä)
      Arkkienkeli: Toi peruskoulun välistä jättänyt Taru voisi ihan omilla aivoillaan yrittää miettiä miksi esim. hevoset, lehmät, kanit, oravat jne. elukat, jotka ovat puhtaasti kasvissyöjiä, eivät ole hampaattomia.
      "Puhtaasti kasvissyöjiä" - Ota selvää asioista ennen kun alat pätemään. Oravat syö linnunmunia ja poikasia, eikä pelkkiä käpyjen siemeniä. Jyrsijöistä iso osa syö hyönteisiä. Kaiken tämän lisäksi youtubesta löytyy paljon videomateriaalia jossa myös hevoset popsii pikkulintuja. Katsokaa vaikka haulla "Horse eats bird". Samalla haulla löytyy myös video, jossa peura rouskii elävältä linnun suihinsa. Yllättävän moni "kasvissyöjä" syö lihaa mahdollisuuden tullen, halusitte tai ette.

      Lainaa

    74. pinkki puudeli 9.5.2018 20:17
      Tulos: +7 (19 ääntä)
      John: blaablaa video, jossa peura rouskii elävältä linnun suihinsa. Yllättävän moni “kasvissyöjä” syö lihaa mahdollisuuden tullen, halusitte tai ette.
      Noniin Joni, pääsitpäs sanomaan. Onko nyt vahva olo? :D

      Lainaa

    75. Kilokalori 9.5.2018 21:52
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Näin: Mikä hemmetin vika niissä luomu tai freerange munissakin on?? Otan kesäksi aina tutulta lainaksi muutaman kanan, pääsevät ns. kesälomille täyshoidolla. Harmittaa aina viedä takaisin, mutta kun ei ole mahdollsutta pitää vuoden ympäri. Ovat muuten konnellisia nämä kanat ja kesyyntyvät nopeasti.
      Kun kerran KYSYT niin en tyrkytä kertoessani: munateollisuudessa poikatiput, jotka eivät muni, tapetaan parin päivän ikäisinä. Puolet kuoriutuvista keltaisista tipusista. Yleisin tapa on murskata ne elävältä. Siihen on isohko kone. Kone, jonka keksijä on miettinyt, miten tehokkaimmin tappaisi pieniä, keltaisia tipusia. Päälle astuminen on ikävää ja kengät likaantuu, joten koneen uumenissa ihmisille ei tule paha mieli. Ne tipuset menee liukuhihnaa pitkin sinne litistimeen. Youtubesta löytyy videoita, jos asia enemmän kiinnostaa.

      Lainaa

    76. jalat maassa 9.5.2018 22:12
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Näin: Mikä hemmetin vika niissä luomu tai freerange munissakin on?? Otan kesäksi aina tutulta lainaksi muutaman kanan, pääsevät ns. kesälomille täyshoidolla. Harmittaa aina viedä takaisin, mutta kun ei ole mahdollsutta pitää vuoden ympäri. Ovat muuten konnellisia nämä kanat ja kesyyntyvät nopeasti.
      Ainakin sama epäsuhta kuin kaikissa tuotantolinnuissa, että kukot tapetaan (jopa parin tunnin ikäisenä) kun ei voi pitää montaa samassa parvessa eivätkä tuota munia. Lisäksi tämäkin eläinperäinen tuote kuluttaa resursseja huomattavasti enemmän kuin vastaavat kasvikunnan proteiini-, kivennäis- ja valkuaistuotteet. Ei silti, jos ostaisin kananmunia niin ehdottomasti luomua enkä sitä halvinta kennoa. Sekin on Suomessa aivan huippua, että munien koodilla pääsee näkemään ks. kanalan netistä.

      Lainaa

    77. Tulos: -20 (26 ääntä)
      Kilokalori: Kun kerran KYSYT niin en tyrkytä kertoessani: munateollisuudessa poikatiput, jotka eivät muni, tapetaan parin päivän ikäisinä. Puolet kuoriutuvista keltaisista tipusista. Yleisin tapa on murskata ne elävältä. Siihen on isohko kone. Kone, jonka keksijä on miettinyt, miten tehokkaimmin tappaisi pieniä, keltaisia tipusia. Päälle astuminen on ikävää ja kengät likaantuu, joten koneen uumenissa ihmisille ei tule paha mieli. Ne tipuset menee liukuhihnaa pitkin sinne litistimeen. Youtubesta löytyy videoita, jos asia enemmän kiinnostaa.
      Kuulostaa hyvältä tavalta, ei tule kipuja niille tipusille.

      Lainaa

    78. Tulos: -11 (13 ääntä)
      Mies: Helposti näyttelen vegaania päivän, jos saan ostettua talon tuhansia euroja halvemmalla. Pukeudun juuttisääkkiin, hamppuköysi vyöksi ja koivukirsut jalkaan. Hatuksi lehtopöllön pesä. Talon maksan mahlateellä, retriittilahjakorteilla ja porkkanoilla.
      Tämä, pitää vain kuunnella, että kenelle myyjä on myymässä.

      Lainaa

    79. you keep going :) 10.5.2018 12:41
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      LUL ULU MonkaS: Vegaanit ja vihervassarit on kyl tyhmimpiä eläimiä mitä minä tiedän. Äänestä miinusta jos olet samaa mieltä
      Ompas ovela ja totuudenmukainen tapa kerätä ajatukselleen todellista kannatusta :)

      Lainaa

    80. markkinahuijaukset ei mitään uutta taivaan alla 10.5.2018 12:54
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Ilq: Tuota ensimmäistä vegekeskustelua voi jatkaa loputtomiin ellei olla yhtä mieltä mitä vege tarkoittaa, siis onko se lyhenne sanasta vegetaristinen vai vegaani. Itse tulkitsen sen lakto-ovo-vegetaristiseksi, kun kuitenkin täysin vegaanituotteissa lukee yleensä “vegan”, mutta sanaa vege tuntuu lukevan missä tahansa kasvis-/vegaanituotteessa joten vegaanien kannattaa tarkistaa sisältääkö ne munaa tai maitoa. Ps. sopulijuttu oli ihan hauska.
      Itse olen huomannut, että monet vegaanien ostoskoriin haluavat vegetaarisia tuotteita kaupittelevat firmat käyttävät sanaa "vege" koska se on ulkonäöllisesti hyvin lähellä sanaa "vegan". Eivät monesti käytä sanaa "vegetaarinen", vaikka sehän se virallinen termi olisi. Tarkkana saa myös olla kaikkien vihreiden "V"-merkkien kanssa, niistäkin löytyy aidon vegaani-merkin lisäksi aika monitulkintaisia mukaelmia. Eivätkä esim. ikinä mainosta "ei sisällä lihaa", koska se saisi monet kysymään että miksi ei lue "ei sisällä mitään eläinperäistä". Sekään ei näytä olevan huomion arvoinen asia, että mitä eläinperäistä tuotteessa on (saat sen jostain paketin takasauman mutkasta puolen millin korkuisesta tekstistä lukea). Markkinojat laskevat yksinkertaisesti sen varaan, että kiireiset vegaanit lukee väärin tai vegaani-lapsen isovanhemmat muistaa väärin tai asiaan perehtymätön ei edes tiedä sanojen eroa tms.

      Lainaa

    81. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Kyllä kuulkaas tuolla talonmyyjällä oli vaan nerokas aasinsilta saada myynti-ilmoitus täysin eri aihetta koskevaan ei-myyntiryhmään! :'D Eikö kukaan muu muka nähnyt sen läpi?

      Lainaa

    82. Tulos: -19 (19 ääntä)
      Jos jotain tästä keskustelusta huomaa niin sen, että vegaaneilla ei ole tippaakaan huumorintajua.

      Lainaa

    83. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Eliza: Jos jotain tästä keskustelusta huomaa niin sen, että vegaaneilla ei ole tippaakaan huumorintajua.
      Mistäs sen tiedät mitä kommenteista vegaanit on peukuttanu?

      Lainaa

    84. Tulos: -4 (8 ääntä)
      Isot remontit tehty-> ei mainintaakaan salaojista tai viemäreistä.

      Lainaa

    85. parviperiaate 14.5.2018 21:00
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Näin: Mikä hemmetin vika niissä luomu tai freerange munissakin on?? Otan kesäksi aina tutulta lainaksi muutaman kanan, pääsevät ns. kesälomille täyshoidolla. Harmittaa aina viedä takaisin, mutta kun ei ole mahdollsutta pitää vuoden ympäri. Ovat muuten konnellisia nämä kanat ja kesyyntyvät nopeasti.
      Sellainen vika ainakin (muiden jo ketjussa mainittujen lisäksi), että siipikarjaa hoidetaan vieläkin enemmän "parviperiaatteella" kuin yksilöhinnaltaan arvokkaampia tuotantoeläimiä kuten lehmiä tai sikoja. Parvea hoidetaan kokonaisuutena, ei yksilöiden tarvitsemien hoitokeinojen mukaan, esimerkiksi koko parvi lääkitään jos päitä alkaa tippua liikaa. Yksittäisiä lintuja ei eristetä parvesta toipumaan jne. Parvikuolleisuus on alalla arkea, ja se nähdään vain ikävänä ja välttämättömänä hävikkinä sen sijaan, että kyseessä olisi eläimen kaltoinkohtelu tms. Toisin kuin vaikka yksittäiselle lehmälle tilataan eläinlääkäri, yksittäisille munituskanoille tai broilereille ei tilata. Niitä ei edes tarkkailla yksilötarpeita silmällä pitäen.

      Lainaa

    86. Tulos: -14 (16 ääntä)
      parviperiaate: Sellainen vika ainakin (muiden jo ketjussa mainittujen lisäksi), että siipikarjaa hoidetaan vieläkin enemmän “parviperiaatteella” kuin yksilöhinnaltaan arvokkaampia tuotantoeläimiä kuten lehmiä tai sikoja. Parvea hoidetaan kokonaisuutena, ei yksilöiden tarvitsemien hoitokeinojen mukaan, esimerkiksi koko parvi lääkitään jos päitä alkaa tippua liikaa. Yksittäisiä lintuja ei eristetä parvesta toipumaan jne. Parvikuolleisuus on alalla arkea, ja se nähdään vain ikävänä ja välttämättömänä hävikkinä sen sijaan, että kyseessä olisi eläimen kaltoinkohtelu tms. Toisin kuin vaikka yksittäiselle lehmälle tilataan eläinlääkäri, yksittäisille munituskanoille tai broilereille ei tilata. Niitä ei edes tarkkailla yksilötarpeita silmällä pitäen.
      Niinhän se on meillä ihmisilläkin. Pari jannua saa polion, niin koko kansa pureksii sokeripalat.

      Lainaa

    87. Niintainäin 15.5.2018 1:04
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Napataatta: Niinhän se on meillä ihmisilläkin. Pari jannua saa polion, niin koko kansa pureksii sokeripalat.
      No eipä kyllä voi verrata. Parempi analogia olisi "yksi koulussa sairastuu > kaikille antibiootit". Tai se toinen esimerkki: "yksi koulussa sairastuu > ei hoitoa koska valtaosa terveitä". Toki tuon ylilääkitsemisen (& hoitotarpreen ignooraamisen yksittäisten lintujen kohdalla) ymmärtää kun niitä pidetään niin tiiviisti, että yksittäisiä yksilöitä on mahdotonta erottaa laumasta kun siitä työmäärästä tulis liikaa tappiota. Linnut on tuotantomassa, ei yksilöitä.

      Lainaa

    88. Tulos: -9 (9 ääntä)
      Niintainäin: No eipä kyllä voi verrata. Parempi analogia olisi “yksi koulussa sairastuu > kaikille antibiootit”. Tai se toinen esimerkki: “yksi koulussa sairastuu > ei hoitoa koska valtaosa terveitä”.
      Mitä sinä selität, kun juuri vertasin? Outoa väittää heti perään kirkkain silmin, ettei verrata voi kun vertaukseeni itsekin reagoit. Ensimmäinen esimerkkisi on analoginen oman tosielämän esimerkkini kanssa.

      Lainaa

    89. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Napataatta: Mitä sinä selität, kun juuri vertasin? Outoa väittää heti perään kirkkain silmin, ettei verrata voi kun vertaukseeni itsekin reagoit. Ensimmäinen esimerkkisi on analoginen oman tosielämän esimerkkini kanssa.
      Minä voisin sanoa että sohvaurheilu on yhtä tehokasta kuin muu urheilu. Ei voi väittää vastaan kun juuri näin sanoin! Tää oli myös oman elämän esimerkki eli parempi kuin mikään muu vertaus! Antamaasi esimerkkiä ei voi verrata, koska polion tapauksessa kaikilla on riski sairastua. Mutta tavallisessa flunssassa sairastunut ihminen vaan eristetään kotiin toipumaan niin kuin on yksilöiden kannalta oikein. Kaikille ei anneta antibiootteja kuten linnuilla...

      Lainaa

    90. Luokaton puhveli 8.1.2023 0:38
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Höperöitä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: veganismi, vegaanit, kasvisruoka, ruokavalio, sopulit, halloumi, burger, hampurilainen, hampaat, hammaslääkäri, talo