Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Isäksi ilman elatusvelvollisuutta

Tietääkö kukaan hyvää keinoa kiertää Suomen lakia?
Isäksi ilman elatusvelvollisuutta

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 65 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +897 (923 ääntä)
      Joidenkin ihmisten ei kyllä tarvitsisi lisääntyä ollenkaan...

      Lainaa

    2. Tulos: +651 (671 ääntä)
      Tai sitten vaan Marina et tee niitä lapsia.

      Lainaa

    3. Tulos: -39 (107 ääntä)
      Rojut purkkiin ja keinohedelmöitys.

      Lainaa

    4. Tulos: -426 (506 ääntä)
      Ei ole oikein kaikki fakta tiedossa näillä Marinaa pilkkaaville, kyllä se lapsi vaan voi hyvinkin kärsiä sekä tulevan äidin että isän alkoholinkäytöstä. Siksi suositellaankin nykyään että lopetetaan alkoholin ja päihteiden käyttöä jo silloin kun lapsia alkaa yrittämään.

      Lainaa

    5. yövuorolainen 19.6.2018 0:54
      Tulos: +527 (553 ääntä)
      Hoitsu: Ei ole oikein kaikki fakta tiedossa näillä Marinaa pilkkaaville, kyllä se lapsi vaan voi hyvinkin kärsiä sekä tulevan äidin että isän alkoholinkäytöstä. Siksi suositellaankin nykyään että lopetetaan alkoholin ja päihteiden käyttöä jo silloin kun lapsia alkaa yrittämään.
      Kyse ei tässä ollut lapsen alkuun saattamisesta kännissä vaan elatusvelvollisuuden kiertämisestä. Ei se lapsi mitään kärsi jos Marina sanoo ettei kännin takia tiedä kuka isä on. Ei se tarkoita, että se homma pitää oikeasti kännissä hoitaa.

      Lainaa

    6. Sairaanhyvähoitaja 19.6.2018 1:34
      Tulos: +427 (449 ääntä)
      Hoitsu: Ei ole oikein kaikki fakta tiedossa näillä Marinaa pilkkaaville, kyllä se lapsi vaan voi hyvinkin kärsiä sekä tulevan äidin että isän alkoholinkäytöstä. Siksi suositellaankin nykyään että lopetetaan alkoholin ja päihteiden käyttöä jo silloin kun lapsia alkaa yrittämään.
      Voi hyvänen aika, noin ohjeistetaan jos ihmisellä on päihdeongelma. Jos oot humalassa harrastanut jonkun kanssa seksiä, vaikka sen oman puolison, josta pikkunen nappula saa alkunsa, niin se lapsi ei siitä kärsi, koska istukka kehittyy vasta 7-9 raskausviikon tietämillä. = siihen saakka lapsi EI saa äidiltä mitään ravintoaineita, vaan selviää ruskuaispussin avulla. =se alkoholi ei voi kulkeutua lapseen. Naiset havaitsee olevansa raskaanakin vasta yleensä 3-5vkon kohdalla. Ja lisäks sitä lastenvalvojaa ei kiinnosta se et kenen kanssa olet missäkin tilassa bylsiny, jos et tiedä kuka isä on. Sit se vaan merkataan siten et lapsella ei ole isää ja on vain yksinhuoltaja=äiti. Tähän voi sit halutessaan hankkia oheishuoltajan

      Lainaa

    7. Tulos: +250 (260 ääntä)
      Ois varmaan huomattavasti sairaampaa koko maailman kansa jos lapsi kärsii siitä että humalassa olleet vanhemmat siitos hetkellä.

      Lainaa

    8. Perspillu ja hyvät vitut 19.6.2018 1:41
      Tulos: +172 (186 ääntä)
      Marinan postaus on väärin niin monella tasolla että mä en edes löydä sanoja.

      Lainaa

    9. Tulos: -88 (202 ääntä)
      Pentti: Joidenkin ihmisten ei kyllä tarvitsisi lisääntyä ollenkaan…
      Aina nämä samat kommentit, keksikää jo uusia.

      Lainaa

    10. Tulos: -56 (104 ääntä)
      Olihan tuo aika ammottavaa sivistyksen puutetta, mutta aika hyökkäävä oli reaktiokin

      Lainaa

    11. Kilokalori 19.6.2018 3:14
      Tulos: +338 (358 ääntä)
      Sinällään melkein sympaattista, että lakia haluttaisiin kovasti kiertää ja valehdella viranomaisille, eli käytännössä petosta suunnitellaan... mutta ei herranjestas kumminkaan niin, että oltaisiin oltu muka leikisti humalassa tahi pelehditty yhdenillan juttujen kanssa. Ei tulisi mieleenikään. Roti ja raja se petoksillakin.

      Lainaa

    12. Tulos: -163 (241 ääntä)
      Näiltä ”yhden illan panoilta” ja siittäjästä ”tietämättömiltä” tulisi evätä valtion tuki elatusmaksuihin... pl. esimerkiksi raiskauksen uhrit jne.

      Lainaa

    13. Tulos: -95 (115 ääntä)
      Sairaanhyvähoitaja: Voi hyvänen aika, noin ohjeistetaan jos ihmisellä on päihdeongelma. Jos oot humalassa harrastanut jonkun kanssa seksiä, vaikka sen oman puolison, josta pikkunen nappula saa alkunsa, niin se lapsi ei siitä kärsi, koska istukka kehittyy vasta 7-9 raskausviikon tietämillä. = siihen saakka lapsi EI saa äidiltä mitään ravintoaineita, vaan selviää ruskuaispussin avulla. =se alkoholi ei voi kulkeutua lapseen. Naiset havaitsee olevansa raskaanakin vasta yleensä 3-5vkon kohdalla. Ja lisäks sitä lastenvalvojaa ei kiinnosta se et kenen kanssa olet missäkin tilassa bylsiny, jos et tiedä kuka isä on. Sit se vaan merkataan siten et lapsella ei ole isää ja on vain yksinhuoltaja=äiti. Tähän voi sit halutessaan hankkia oheishuoltajan
      Mites sitten, kun esimerkiksi siittäjän sperman laatuun vaikuttaa mikäli henkilö tupakoi, joka on ihan todistettu huonontavan laatua? Vai onko vain niin, että kokonaisuudessaan hedelmöittyminen voi olla vaikeampaa, vai vaikuttaako tupakointi ihan yksittäisen siittiön toimintaan jne?

      Lainaa

    14. Mitävittuanyttaas 19.6.2018 7:27
      Tulos: -34 (108 ääntä)
      Haista vittu, Marina. Hyvä todiste siitä, että kuka tahansa riemuidiootti pystyy pykäämään lapsen tähän maailmaan.

      Lainaa

    15. Tulos: +182 (204 ääntä)
      Joopajoo: Näiltä ”yhden illan panoilta” ja siittäjästä ”tietämättömiltä” tulisi evätä valtion tuki elatusmaksuihin… pl. esimerkiksi raiskauksen uhrit jne.
      Aina paras idea pistää lapsi kärsimään muiden tekemistä virheistä.

      Lainaa

    16. totuuden_torvi 19.6.2018 7:59
      Tulos: +83 (107 ääntä)
      hahaha: Aina nämä samat kommentit, keksikää jo uusia.
      Faktat ei muutu vaikka niitä käyttää

      Lainaa

    17. Tulos: -98 (158 ääntä)
      Just: Aina paras idea pistää lapsi kärsimään muiden tekemistä virheistä.
      No sit voi ihan itse miettiä, että kannattaako sitä lisääntyä, jos siihen ei ole varaa.

      Lainaa

    18. Tulos: -62 (100 ääntä)
      Sairaanhyvähoitaja: Voi hyvänen aika, noin ohjeistetaan jos ihmisellä on päihdeongelma. Jos oot humalassa harrastanut jonkun kanssa seksiä, vaikka sen oman puolison, josta pikkunen nappula saa alkunsa, niin se lapsi ei siitä kärsi, koska istukka kehittyy vasta 7-9 raskausviikon tietämillä. = siihen saakka lapsi EI saa äidiltä mitään ravintoaineita, vaan selviää ruskuaispussin avulla. =se alkoholi ei voi kulkeutua lapseen. Naiset havaitsee olevansa raskaanakin vasta yleensä 3-5vkon kohdalla. Ja lisäks sitä lastenvalvojaa ei kiinnosta se et kenen kanssa olet missäkin tilassa bylsiny, jos et tiedä kuka isä on. Sit se vaan merkataan siten et lapsella ei ole isää ja on vain yksinhuoltaja=äiti. Tähän voi sit halutessaan hankkia oheishuoltajan
      Eikö muka voi kulkeutua alkoholi alkioon ennen noita viikkoja? Mä epäilen nyt tätä, koska muistan lukeneeni tutkimuksen jossa nimenomaan ensimmäiset viikot on tärkeimpiä kehityksen kannalta ja alkoholi häiritsee silloin eniten.

      Lainaa

    19. Tulos: +75 (83 ääntä)
      Luin ensin "Isäksi ilman asevelvollisuutta" ja ihmettelin luuleeko Marina että miehen tulee käydä armeija päästäkseen isäksi.

      Lainaa

    20. Tulos: +27 (51 ääntä)
      Itsekästä toimintaa, käy jo nyt mahd. tulevaa lasta sääliksi.

      Lainaa

    21. Tulos: -34 (122 ääntä)
      Joopajoo: No sit voi ihan itse miettiä, että kannattaako sitä lisääntyä, jos siihen ei ole varaa.
      Ja yllättäen sait paljon alapeukkuja, Suomessa tosiaan lisääntyy nykyään eniten ne joilla ei ole varaa. Me muut maksamme! Hemmetin kivaa.

      Lainaa

    22. Tulos: +92 (126 ääntä)
      Sanoisin, että tässä skenariossa tuo siitoshetken todellinen tai keksitty humalatila on ongelmista pienin. Ei ole montaakaan kymmentä vuotta siitä kun naisen ykkösprioriteettina oli vältellä tilannetta, johon Marina on nyt pyrkimässä.

      Lainaa

    23. Tulos: +67 (73 ääntä)
      N: Eikö muka voi kulkeutua alkoholi alkioon ennen noita viikkoja? Mä epäilen nyt tätä, koska muistan lukeneeni tutkimuksen jossa nimenomaan ensimmäiset viikot on tärkeimpiä kehityksen kannalta ja alkoholi häiritsee silloin eniten.
      https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/ihmeellinen_istukka "Istukka alkaa muodostua heti hedelmöittyneen munasolun kiinnittyessä kohdun seinämään. Istukka kehittyy kohdun limakalvosta sekä kohdun ja alkion soluista. Elin on täydessä toiminnassa reilun kahden viikon kuluttua hedelmöityksestä." http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:259 "Sikiö saa tarvitsemansa hapen ja ravinnon istukan välityksellä alkeissydämen alettua toimia kuudennella raskausviikolla. Istukka on täysin kehittynyt 15-16 raskausviikkoon mennessä." Eli sairaanhyvähoitaja on oikeassa siinä että ennen hedelmöitystä alkoholi EI vaikuta, koska ei ole reittiä mitä pitkin se vaikuttaisi, mutta hiukan väärässä siinä, missä vaiheessa istukka alkaa siirtää ravinteita ja myös myrkkyjä lapsen elimistöön.

      Lainaa

    24. Tulos: +38 (42 ääntä)
      N: Eikö muka voi kulkeutua alkoholi alkioon ennen noita viikkoja? Mä epäilen nyt tätä, koska muistan lukeneeni tutkimuksen jossa nimenomaan ensimmäiset viikot on tärkeimpiä kehityksen kannalta ja alkoholi häiritsee silloin eniten.
      Noin on myös itselle koulussa opetettu ja ehkäisyneuvolassa paasattu... Mutta parisen vuotta sitten taas tuli henkilökohtaisesti ristiriitaista infoa itselle: Oli raskauden mahdollisuus ja pelko siitä, olin pari viikkoa aikaisemmin ollut onnettomuudessa ja käynnissä vahvat kipulääkkeet + antibiootit mitä ei missään nimessä saanut raskaana syödä. Kuitenkin Naistenklinikalle soittaessa kaksi kätilöä vahvisti, että muutamaan ensimmäiseen viikkoon ei alkoholi/lääkkeet alkioon/sikiöön kulkeudu. Täytyy varmaan mennä Googleen tutkimaan ja hutkimaan...

      Lainaa

    25. Tulos: +73 (77 ääntä)
      Joopajoo: Mites sitten, kun esimerkiksi siittäjän sperman laatuun vaikuttaa mikäli henkilö tupakoi, joka on ihan todistettu huonontavan laatua? Vai onko vain niin, että kokonaisuudessaan hedelmöittyminen voi olla vaikeampaa, vai vaikuttaako tupakointi ihan yksittäisen siittiön toimintaan jne?
      N: Eikö muka voi kulkeutua alkoholi alkioon ennen noita viikkoja? Mä epäilen nyt tätä, koska muistan lukeneeni tutkimuksen jossa nimenomaan ensimmäiset viikot on tärkeimpiä kehityksen kannalta ja alkoholi häiritsee silloin eniten.
      Tupakointi ja alkoholi vaikuttaa hedelmöittymiseen. Esim. siittiöiden liikenopeus pienenee näiden vaikutuksesta. Mutta siihen siittiössä olevaan perimään ne ei vaikuta millään tavalla, eli alkoholia juova tai tupakoiva isä saa aivan yhtä terveen lapsen kuin absolutistikin - se hedelmöittyminen on vain hankalampaa. Alkoholin ja tupakan vaikutusmekanismi on se, että niiden tietyt ainekset siirtyvät äidiltä tulevan muun ravinnon kautta lapselle. Ja tämä tosiaan on mahdollista vasta, kun istukka on kehittynyt. Toki koska tarkkaa päivää ravinnon liikkumiselle on mahdotonta määrittää, turvallisuuden vuoksi sitä alkoholia ja tupakkaa suositellaan välttämään raskauden havaitsemisesta lähtien.

      Lainaa

    26. yli opisto hörhö 19.6.2018 10:46
      Tulos: -1 (37 ääntä)
      Joopajoo: Mites sitten, kun esimerkiksi siittäjän sperman laatuun vaikuttaa mikäli henkilö tupakoi, joka on ihan todistettu huonontavan laatua? Vai onko vain niin, että kokonaisuudessaan hedelmöittyminen voi olla vaikeampaa, vai vaikuttaako tupakointi ihan yksittäisen siittiön toimintaan jne?
      Mitäs jos katsoisit ihan googlesta ennen kuin kyselet tyhmiä?

      Lainaa

    27. Tulos: +64 (68 ääntä)
      Kilokalori: Sinällään melkein sympaattista, että lakia haluttaisiin kovasti kiertää ja valehdella viranomaisille, eli käytännössä petosta suunnitellaan… mutta ei herranjestas kumminkaan niin, että oltaisiin oltu muka leikisti humalassa tahi pelehditty yhdenillan juttujen kanssa. Ei tulisi mieleenikään. Roti ja raja se petoksillakin.
      Ai että, oma mainehan voisi kärsiä siitä. Ei siis petoksen suunnittelusta – eihän siinä yhtään mitään – vaan siitä, että olisi muka tullut pantua lapsi alulle ihan kenen tahansa kanssa... humalatilassa! Kamala ajatus.

      Lainaa

    28. Tulos: +91 (111 ääntä)
      Kyllä tehdään yksinkertaisesta asiasta vaikea... Menet ja panet sitä äijää. Jos tulet raskaaksi ja joku kysyy, kuka on iskä, sanot, että oli vahinko. Vaikka yhdenillanjuttu työmatkalla, et tiedä kaiffarin sukunimeä, ettekä vaihtaneet yhteystietoja. Sillä siitä selviää. Eri asia sitten, onko noin tyhmän naisen kuin Mariina mitään järkeä alkaa lisääntyä.

      Lainaa

    29. Tulos: +71 (81 ääntä)
      Ihastuttava keskustelu siitä vaikuttaako sikiön kehitykseen, jos hänen on kerrottu saaneen alkunsa kännissä (ja läpällä). Voihan lastenvalvojalle yksinkertaisesti myös sanoa, että ei kerro isän nimeä. Vähän voi tulla painostusta mutta kyllä siitä voi pitää kiinni. Jos ei halua valehdella.

      Lainaa

    30. Tulos: +76 (86 ääntä)
      Joopajoo: Näiltä ”yhden illan panoilta” ja siittäjästä ”tietämättömiltä” tulisi evätä valtion tuki elatusmaksuihin… pl. esimerkiksi raiskauksen uhrit jne.
      Koska lapsen pitää kärsiä vanhempien tekemisistä? Raiskauksen todistaminen on sekin jo hiton haastavaa, mutta oli miten tahansa, onko muka oikeudenmukaista jos Anna, 10 V, ei pääse kouluretkelle, varaa ei ole, koska Minna, 17 v siihen aikaan ja nyttemmin 27, sai kelvotonta seksivalistusta ja tuli pieni virhe (esimerkki ja nimet täysin keksityt mutta asia ei). Mitä pahaa "Anna" on muka tehnyt?

      Lainaa

    31. Tulos: +60 (62 ääntä)
      Hoitsu: Ei ole oikein kaikki fakta tiedossa näillä Marinaa pilkkaaville, kyllä se lapsi vaan voi hyvinkin kärsiä sekä tulevan äidin että isän alkoholinkäytöstä. Siksi suositellaankin nykyään että lopetetaan alkoholin ja päihteiden käyttöä jo silloin kun lapsia alkaa yrittämään.
      No mut täs ei ollu kyse ees siitä, että oikeest vedettäis viinaa ja nussittais, vaan siitä et SANOTAAN lastenvalvojalle, että niin on tapahtunut ja muisti menny, vaikka onkii oltu selvinpäin..

      Lainaa

    32. Tulos: +75 (81 ääntä)
      Marina on niitä ihmisiä jotka tekee kaikesta vaikeeta. Sanot vaan ettet tiedä kuka isä on, ei ne sieltä neuvolasta lähe CSI tyyliin selvittämään kuka isä tai arvostele siitä hyvästä. Vai luuleeko Marina saavansa jotain sakkoja tmv jos lapsi on kännissä siitetty?

      Lainaa

    33. Tulos: +38 (48 ääntä)
      Ano: Marina on niitä ihmisiä jotka tekee kaikesta vaikeeta. Sanot vaan ettet tiedä kuka isä on, ei ne sieltä neuvolasta lähe CSI tyyliin selvittämään kuka isä tai arvostele siitä hyvästä. Vai luuleeko Marina saavansa jotain sakkoja tmv jos lapsi on kännissä siitetty?
      Niin, tämä on hyvä diili. Marinalle. Tuo siittäjä voi olla eri mieltä, jos Marina päättääkin vaatia elatusmaksuja syystä tai toisesta (kun esim rahat loppuvat)

      Lainaa

    34. Tulos: -38 (44 ääntä)
      Onko nyt kyseessä joku vapaa roastie joka haluasi hypätä kyrpäkarusellistä mutta huomasi aikansa menneen jo ohi?

      Lainaa

    35. Tulos: +27 (79 ääntä)
      ÄO testit pakollisiksi kaikille lapsia haluaville. Minimipisteytykseksi vaikka saman tien 110, ettei ihan jokanen vois osallistua maapallon kohtuuttomaan kuormittamiseen omaa itsekästä "minä haluan perheen ja lapsia" -unelmaansa toteuttamalla. Lapsettomuus on ekoteko - luontoäiti kiittää.

      Lainaa

    36. Tulos: +3 (13 ääntä)
      N: Eikö muka voi kulkeutua alkoholi alkioon ennen noita viikkoja? Mä epäilen nyt tätä, koska muistan lukeneeni tutkimuksen jossa nimenomaan ensimmäiset viikot on tärkeimpiä kehityksen kannalta ja alkoholi häiritsee silloin eniten.
      Väärin.

      Lainaa

    37. Tulos: +12 (26 ääntä)
      Mä oon kuvitellut, että lapsi on pilalla, jos hedelmöittymishetkellä tai sen jälkeen on humalassa eikä kukaan ole korjannut tätä harhaluuloa. Kerran kysyin aiheesta ja heti haukuttiin juopoksi.

      Lainaa

    38. Tulos: +33 (33 ääntä)
      Ano: Marina on niitä ihmisiä jotka tekee kaikesta vaikeeta. Sanot vaan ettet tiedä kuka isä on, ei ne sieltä neuvolasta lähe CSI tyyliin selvittämään kuka isä tai arvostele siitä hyvästä. Vai luuleeko Marina saavansa jotain sakkoja tmv jos lapsi on kännissä siitetty?
      Ongelmahan on se että Marina ei halua että joku luulee että hän on pannut tuntemattoman kanssa.

      Lainaa

    39. Tulos: +28 (38 ääntä)
      Gaius: Niin, tämä on hyvä diili. Marinalle. Tuo siittäjä voi olla eri mieltä, jos Marina päättääkin vaatia elatusmaksuja syystä tai toisesta (kun esim rahat loppuvat)
      Ehkä lopullinen ongelma on se että siitosori ei suostu hommaan, koska tietää että mieli voi muuttua ja elatusvastuu napsahtaa sen jälkeen toivomatta ja pyytämättä.

      Lainaa

    40. Tulos: -10 (30 ääntä)
      eivaikeaa: Kyllä tehdään yksinkertaisesta asiasta vaikea… Menet ja panet sitä äijää. Jos tulet raskaaksi ja joku kysyy, kuka on iskä, sanot, että oli vahinko. Vaikka yhdenillanjuttu työmatkalla, et tiedä kaiffarin sukunimeä, ettekä vaihtaneet yhteystietoja. Sillä siitä selviää. Eri asia sitten, onko noin tyhmän naisen kuin Mariina mitään järkeä alkaa lisääntyä.
      Menet ja panet äijää ... ja hoksaat, että saat fyrkkaa jos otat elatusmaksut. Äijä parka.

      Lainaa

    41. Tulos: +26 (52 ääntä)
      Toivottavasti kukaan mies ei ole niin tyhmä että menee tälläiseen. Nainen kun voi vaatia isyyden tunnistusta ja saada elatustuet joka tapauksessa. Tälläisiä tapauksia varten on se keinohedelmöitys.

      Lainaa

    42. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Cris: Ois varmaan huomattavasti sairaampaa koko maailman kansa jos lapsi kärsii siitä että humalassa olleet vanhemmat siitos hetkellä.
      Heh, tätä maailmanmenoa katsellessa tänä päivänä

      Lainaa

    43. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Hoitsu: Ei ole oikein kaikki fakta tiedossa näillä Marinaa pilkkaaville, kyllä se lapsi vaan voi hyvinkin kärsiä sekä tulevan äidin että isän alkoholinkäytöstä. Siksi suositellaankin nykyään että lopetetaan alkoholin ja päihteiden käyttöä jo silloin kun lapsia alkaa yrittämään.
      Mitä hittoa selität? Eiköhän suurin osa maaliskuun 20 pva. +- viikko? ole kännissä pantu aluille. (juhannus)
      Hoitsu: Ei ole oikein kaikki fakta tiedossa näillä Marinaa pilkkaaville, kyllä se lapsi vaan voi hyvinkin kärsiä sekä tulevan äidin että isän alkoholinkäytöstä. Siksi suositellaankin nykyään että lopetetaan alkoholin ja päihteiden käyttöä jo silloin kun lapsia alkaa yrittämään.

      Lainaa

    44. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Wili: maaliskuun 20 pva. +- viikko?
      Siis syntyneet maaliskuun 20 pva. +- viikko?

      Lainaa

    45. Muttamutta 20.6.2018 3:32
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      “Neitsyt”: https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/ihmeellinen_istukka “Istukka alkaa muodostua heti hedelmöittyneen munasolun kiinnittyessä kohdun seinämään. Istukka kehittyy kohdun limakalvosta sekä kohdun ja alkion soluista. Elin on täydessä toiminnassa reilun kahden viikon kuluttua hedelmöityksestä.” http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:259 “Sikiö saa tarvitsemansa hapen ja ravinnon istukan välityksellä alkeissydämen alettua toimia kuudennella raskausviikolla. Istukka on täysin kehittynyt 15-16 raskausviikkoon mennessä.” Eli sairaanhyvähoitaja on oikeassa siinä että ennen hedelmöitystä alkoholi EI vaikuta, koska ei ole reittiä mitä pitkin se vaikuttaisi, mutta hiukan väärässä siinä, missä vaiheessa istukka alkaa siirtää ravinteita ja myös myrkkyjä lapsen elimistöön.
      "Elin on täydessä toiminnassa reilun kahden viikon kuluttua hedelmöityksestä." MUTTA “Sikiö saa tarvitsemansa hapen ja ravinnon istukan välityksellä ALKEISSYDÄMEN alettua toimia KUUDENNELLA RASKAUSVIIKOLLA." Eikös se vastaus ole tässä tähän myrkkyjen kulkeutumiseen liittyen.

      Lainaa

    46. Tulos: -7 (21 ääntä)
      Näin: Ja yllättäen sait paljon alapeukkuja, Suomessa tosiaan lisääntyy nykyään eniten ne joilla ei ole varaa. Me muut maksamme! Hemmetin kivaa.
      En mä onneks peukuilla elä...
      Tietäjä: Tupakointi ja alkoholi vaikuttaa hedelmöittymiseen. Esim. siittiöiden liikenopeus pienenee näiden vaikutuksesta. Mutta siihen siittiössä olevaan perimään ne ei vaikuta millään tavalla, eli alkoholia juova tai tupakoiva isä saa aivan yhtä terveen lapsen kuin absolutistikin – se hedelmöittyminen on vain hankalampaa. Alkoholin ja tupakan vaikutusmekanismi on se, että niiden tietyt ainekset siirtyvät äidiltä tulevan muun ravinnon kautta lapselle. Ja tämä tosiaan on mahdollista vasta, kun istukka on kehittynyt. Toki koska tarkkaa päivää ravinnon liikkumiselle on mahdotonta määrittää, turvallisuuden vuoksi sitä alkoholia ja tupakkaa suositellaan välttämään raskauden havaitsemisesta lähtien.
      Kiitoksia paljon asiallisesta ja kattavasta vastauksesta! Näin vähän ajattelinkin...
      Joo: Koska lapsen pitää kärsiä vanhempien tekemisistä? Raiskauksen todistaminen on sekin jo hiton haastavaa, mutta oli miten tahansa, onko muka oikeudenmukaista jos Anna, 10 V, ei pääse kouluretkelle, varaa ei ole, koska Minna, 17 v siihen aikaan ja nyttemmin 27, sai kelvotonta seksivalistusta ja tuli pieni virhe (esimerkki ja nimet täysin keksityt mutta asia ei). Mitä pahaa “Anna” on muka tehnyt?
      Sitä voi edelleenkin jokainen itse mielessään pohtia, että lähteäkö lisääntymään täysin valtion elättinä, vai onko minkäänlaista kiinnostusta yrittää hoitaa lapsi ja sen elättäminen normien ja oman kustannuksen mukaan. Sun logiikkas mukaan petokset sun muut rikokset ovat sallittuja, mikäli niiden tekemättä jättäminen jättää perheen lapsen eriarvoiseen asemaan rahallisesti kavereisensa kanssa. Jos vaikka lukisit sen mun ensimmäisen kommentin uudestaan ja sit miettisit uudelleen näitä ”lapsien kärsimyksiä ja niihin suunnattuja kostotoimenpiteitä”.

      Lainaa

    47. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Wili: Mitä hittoa selität? Eiköhän suurin osa maaliskuun 20 pva. +- viikko? ole kännissä pantu aluille. (juhannus)
      En ole mikään rasisti, mutta pointtisi toimisi parhaimmillaankin vain siltä osin kun puhutaan juhannuksen aiheuttamasta lisäyksestä normaaliin syntyvyyteen. Muuten on peräti tyhmää olettaa, että suurin osakaan lisääntymisikäisistä olisi juhannuksena kännissä. Minäkin olen edelleen lisääntymisikäinen, mutta vain harvoina juhannuksina olen edes ottanut, saati että kännissä olisin.

      Lainaa

    48. It's a deal 20.6.2018 10:25
      Tulos: -1 (17 ääntä)
      Se on vanha totuus, että tupakka ja alkoholi eivät vaikuta sikiöön ennenkuin lääkäri on todennut raskauden. "Vedin viikon kaljaa ja röökiä." "Ei se mitään haittaa, kunhan lopetat nyt."

      Lainaa

    49. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Sairaanhyvähoitaja: Voi hyvänen aika, noin ohjeistetaan jos ihmisellä on päihdeongelma. Jos oot humalassa harrastanut jonkun kanssa seksiä, vaikka sen oman puolison, josta pikkunen nappula saa alkunsa, niin se lapsi ei siitä kärsi, koska istukka kehittyy vasta 7-9 raskausviikon tietämillä. = siihen saakka lapsi EI saa äidiltä mitään ravintoaineita, vaan selviää ruskuaispussin avulla. =se alkoholi ei voi kulkeutua lapseen. Naiset havaitsee olevansa raskaanakin vasta yleensä 3-5vkon kohdalla.
      Kaiken maailman sairaanhyväthoitajat levittää täällä väärää tietoa, eikä kukaan korjaa? Alkoholi todellakin vaurioittaa alkiota jo ensimmäisistä viikoista alkaen. Lukekaa vaikka täältä: https://yle.fi/uutiset/3-8683206 "Vaurioita voi tulla jo ennen kuin alkio on yhteydessä äidin verenkiertoon, sillä alkoholi kykenee läpäisemään solukalvot. – Alkoholia kannattaisi tämän vuoksi välttää jo siinä vaiheessa, kun lasta yritetään, sanoo epigenetiikan dosentti Nina Kaminen-Ahola Helsingin yliopistosta. – Tämä koskee myös miehiä. Tutkimukset osoittavat, että runsas alkoholinkäyttö vaurioittaa myös siittiöitä."

      Lainaa

    50. Tulos: -12 (24 ääntä)
      Wili: maaliskuun 20 pva. +- viikko?
      Siis syntyneet maaliskuun 20 pva. +- viikko?
      Meuru: En ole mikään rasisti, mutta pointtisi toimisi parhaimmillaankin vain siltä osin kun puhutaan juhannuksen aiheuttamasta lisäyksestä normaaliin syntyvyyteen. Muuten on peräti tyhmää olettaa, että suurin osakaan lisääntymisikäisistä olisi juhannuksena kännissä. Minäkin olen edelleen lisääntymisikäinen, mutta vain harvoina juhannuksina olen edes ottanut, saati että kännissä olisin.
      Noh, eiköhän kuitenkin suurin osa suomalaisista (aikuisista) ole juhannuksena humalassa.

      Lainaa

    51. Tulos: -5 (21 ääntä)
      Näin: Ja yllättäen sait paljon alapeukkuja, Suomessa tosiaan lisääntyy nykyään eniten ne joilla ei ole varaa. Me muut maksamme! Hemmetin kivaa.
      Tilanne on just päinvastoin. Ne kellä on/tienaavat vähiten eivät hanki lapsia. Ennen oli noin kuten sinä kirjoitat.

      Lainaa

    52. Tulos: +6 (20 ääntä)
      Minni: Kaiken maailman sairaanhyväthoitajat levittää täällä väärää tietoa, eikä kukaan korjaa? Alkoholi todellakin vaurioittaa alkiota jo ensimmäisistä viikoista alkaen. Lukekaa vaikka täältä: https://yle.fi/uutiset/3-8683206 “Vaurioita voi tulla jo ennen kuin alkio on yhteydessä äidin verenkiertoon, sillä alkoholi kykenee läpäisemään solukalvot. – Alkoholia kannattaisi tämän vuoksi välttää jo siinä vaiheessa, kun lasta yritetään, sanoo epigenetiikan dosentti Nina Kaminen-Ahola Helsingin yliopistosta. – Tämä koskee myös miehiä. Tutkimukset osoittavat, että runsas alkoholinkäyttö vaurioittaa myös siittiöitä.”
      Oletko lukutaidoton? Kyseistä oletusta on testattu _Hiirillä_, ei ihmisillä ja tutkimusryhmä on pieni. Ja mitä tulee itse fb keskusteluun, niin tossakin tutkimuksessa tutkitaan alkiota, ei itse humalassa tapahtuvaa hedelmöitystapaa, josta oli kyse. Alkoholiongelmaisilla on usein hitosti muitakin ongelmia, kuin se alkoholin käyttö ja lisäksi, jos et tiennyt niin yksittäiset tutkimukset antavat suuntaa ja ne pitäisi osoittaa moneen kertaan toteen. Niin kauan kun uusia suosituksia ei tule, kuulukin mennä vanhoilla. Toki päihteiden käytössä vähempi on parempi raskaana olevia ajatellen.

      Lainaa

    53. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Näin: Ja yllättäen sait paljon alapeukkuja, Suomessa tosiaan lisääntyy nykyään eniten ne joilla ei ole varaa. Me muut maksamme! Hemmetin kivaa.
      Edelleen, miten se on sen syntyvän lapsen vika? Mieluummin maksan siitä, että tilanteeseensa syyttömät lapset saa kohtuullisen kasvuympäristön kuin monesta muusta asiasta. Sosiaalinen luokka vaikuttaa tutkitusti lapsen myöhempään syrjäytymiseen ja koulutustasoon, joten ihan kiva, että sitä jo etukäteen ehkäistään.

      Lainaa

    54. Tulos: +5 (15 ääntä)
      Mrs mime: Oletko lukutaidoton? Kyseistä oletusta on testattu _Hiirillä_, ei ihmisillä ja tutkimusryhmä on pieni. Ja mitä tulee itse fb keskusteluun, niin tossakin tutkimuksessa tutkitaan alkiota, ei itse humalassa tapahtuvaa hedelmöitystapaa, josta oli kyse. Alkoholiongelmaisilla on usein hitosti muitakin ongelmia, kuin se alkoholin käyttö ja lisäksi, jos et tiennyt niin yksittäiset tutkimukset antavat suuntaa ja ne pitäisi osoittaa moneen kertaan toteen. Niin kauan kun uusia suosituksia ei tule, kuulukin mennä vanhoilla. Toki päihteiden käytössä vähempi on parempi raskaana olevia ajatellen.
      Ihmisillä sitä olisikin aika epäeettistä tutkia. :D Jos asiaan perehtyneet tutkijat ovat sitä mieltä että alkoholin käyttö vaurioittaa alkiota jo ensimmäisestä viikoista alkaen, niin silloin minä ainakin pidän parempana olla käyttämättä alkoholia, ja etenkin olla levittämättä sellaista tietoa, että alkoholin käyttö olisi riskitöntä ennen istukan kehittymistä!

      Lainaa

    55. HyvisHeitois 22.6.2018 3:56
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Petkele: Rojut purkkiin ja keinohedelmöitys.
      Joopajoo: Näiltä ”yhden illan panoilta” ja siittäjästä ”tietämättömiltä” tulisi evätä valtion tuki elatusmaksuihin… pl. esimerkiksi raiskauksen uhrit jne.
      Siittoillasta siis pitäisi olla rikosilmoitus tehty joka pakollisena pitäisi liitteksi laittaa elatusmaksuja hakiessa tai jollain muulla tavoin (esim. lääkärintodistus) todistaa tulleensa raiskatuksi?

      Lainaa

    56. Tulos: -2 (10 ääntä)
      Pentti: Joidenkin ihmisten ei kyllä tarvitsisi lisääntyä ollenkaan…
      Valitettavasti se on ainoa asia jota nämä ihmiset osaavat tehdä.

      Lainaa

    57. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Marina on kauhea marisija.

      Lainaa

    58. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Wili: Siis syntyneet maaliskuun 20 pva. +- viikko? Noh, eiköhän kuitenkin suurin osa suomalaisista (aikuisista) ole juhannuksena humalassa.
      En ole mikään rasisti, mutta eipä juuri siltä näyttänyt eilen ja veikkaan ettei siltä näytä tänäänkään. Älä yleistä omaa käytöstäsi kaikkiin.

      Lainaa

    59. Tulos: -6 (10 ääntä)
      HyvisHeitois: Siittoillasta siis pitäisi olla rikosilmoitus tehty joka pakollisena pitäisi liitteksi laittaa elatusmaksuja hakiessa tai jollain muulla tavoin (esim. lääkärintodistus) todistaa tulleensa raiskatuksi?
      Siis mitä helvettiä sä selität?

      Lainaa

    60. Tulos: +9 (11 ääntä)
      istukka kehittyy vasta 7-9 raskausviikon tietämillä. = siihen saakka lapsi EI saa äidiltä mitään ravintoaineita, vaan selviää ruskuaispussin avulla. =se alkoholi ei voi kulkeutua lapseen. Naiset havaitsee olevansa raskaanakin vasta yleensä 3-5vkon kohdalla. Ja mistäköhän se ruskuaispussi äidin sisään ilmestyy, ellei äidin elimistöstä?

      Lainaa

    61. pinkki puudeli 9.7.2018 15:37
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      ……: ÄO testit pakollisiksi kaikille lapsia haluaville. Minimipisteytykseksi vaikka saman tien 110, ettei ihan jokanen vois osallistua maapallon kohtuuttomaan kuormittamiseen omaa itsekästä “minä haluan perheen ja lapsia” -unelmaansa toteuttamalla. Lapsettomuus on ekoteko – luontoäiti kiittää.
      Tässä natsihenkisessä suunnitelmassa vuotaa nyt se, että älyllinen kapasiteetti ei ole sama asia kuin eettisyys, humaanius tai edes viisaus. Älykkyys sinällään ei takaa yhtään mitään. Lisäksi geenit ovat alttiita erilaisille mutaatioille.

      Lainaa

    62. Tulos: -9 (9 ääntä)
      pinkki puudeli: Älykkyys sinällään ei takaa yhtään mitään. Lisäksi geenit ovat alttiita erilaisille mutaatioille.
      Sinähän sen tiedät...

      Lainaa

    63. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Mikäli päihteiden käyttö raskauden ensimmäisillä viikoilla aiheuttaa sikiölle kehitys häiriöitä, johtavat ne keskenmenoon. Vasta varttuneempi sikiö voi selvitä kehitys häiriöistä, ja mahdollisesti kehittyä ja syntyä kehitysvammaisena. Varmaa tilastoa ei ole, mutta joidenkin arvioiden mukaan jopa 9/10 ihmisen raskaudesta päättyy keskenmenoon. Yleensä ennen kuin nainen tietää itsekkkään olevansa raskaana. (Kivuliaammat tai ennenaikaiset kuukautiset) Ergo: jos haluat saada lapsia, vältä päihteitä. Miehen sperman laatu laskee, ja naisen mahdollisuus hedelmöittyä laskee. Lisäksi varhaisen keskenmenon todennäköisyys kasvaa. Jos olet tullut raskaaksi päihtyneenä, ja käyttänyt päihteitä kenties sen jälkeenkin. Älä huoli. Lapsi on terve, jos lopetat kun saat tietää raskaudesta (olettaen ettet ole odottanut 3kk myöhästyneitä menkkoja)

      Lainaa

    64. Tulos: 0 (0 ääntä)
      "Oikeasti olisi todella pelottavaa odottaa lasta kenelle tahansa" Siis onko tuo ihminen edes tosissaan noin tyhmä? Jos joku ehdotti että sanoo vaan että muka tuntemattomalle ni eihän se kuitenkaan oikeasti ollut tuntematon. Toivottavasti jätti lapset tekemättä.

      Lainaa

    65. Pariton perhonen 5.10.2024 13:25
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Tähtisädetikku k18 Viina k20 Vanhemmuus: ei vaatimuksia

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: isyys, lapsi, vauva, raskaus, alkoholi

  • Uusimmat

  • Kategoriat