Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kohtaamisia kaupoilla, osa 88

Onko tämä varastamista?
Kohtaamisia kaupoilla, osa 88

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 47 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +945 (959 ääntä)
      Papalla oli asenne kohdillaan loppuun asti.

      Lainaa

    2. Tulos: +531 (541 ääntä)
      Ihana pappa ❤️

      Lainaa

    3. Perspillu ja hyvät vitut 7.6.2018 0:59
      Tulos: +441 (475 ääntä)
      Hienoa että idiootit kerskailevat rötöksistään somessa. Helpottaa varmasti poliisien työtä kummasti.

      Lainaa

    4. Tulos: +477 (493 ääntä)
      Onko se rikos,jos jätän veroja maksamatta, mutta kukaan ei huomaa? No ei mun mielestä. T: Mikko

      Lainaa

    5. fruttidinightmare 7.6.2018 1:06
      Tulos: +353 (401 ääntä)
      Monta kertaa piti lukea, että mitä oli ostamassa... Täyttöä valoa, hohtavaan jääkaappiin... eiku... käsin täyttöä valoa... eiku...

      Lainaa

    6. Tulos: +402 (420 ääntä)
      Eli Mikon logiikalla jos keksin tavan houkutella lapsia mun autoon ja ajan pois ilman, että vanhemmat huomaa, niin kyseessä ei ole kidnappaus, koska eivät ole mun lapsia, joita mun pitäis vahtia? Selkis.

      Lainaa

    7. Tulos: +381 (411 ääntä)
      Jaa: Onko se rikos,jos jätän veroja maksamatta, mutta kukaan ei huomaa? No ei mun mielestä. T: Mikko
      Selittelihän Huhtasaarikin gradustaan, että koska siihen aikaan ei ollut plagioinnintunnistusohjelmia, eikä Huhtasaaren plagiointia täten huomattu jo tarkastusvaiheessa, niin eihän se hänen vikansa ole! Että jos olis silloin huomattu ja sanottu, että tämä on plagiointia, ei tällainen kelpaa, niin kyllä hän sitten olisi tehnyt vaadittavat korjaukset. Mutta kun ei sanottu, niin ei voinut tietää. Ei oo mun vika!

      Lainaa

    8. Tulos: +88 (110 ääntä)
      Itellä kävi viime viikolla kahdesti niin että olin ostanut kummallakin kerralla kaksi riisipiirakkaa irtona ja kassa velotti molempina kertoina vain yhdestä. Oli kiire ehtiä bussiin joten en alkanut korjata myyjän laskuvirhettä ekalla kerralla, mutta jäi siitä silti vähän ikävä fiilis. Toisella kerralla en vain piitannut omantunnon äänestä. Kysyin vielä myöhemmin myyjältä että olisiko pitänyt olla useampi hintalappu ja myyjä sanoi että ei tarvitse olla, kyllä kassa laskee. Jatkossa otan kuitenkin monta hintalappua varmuuden vuoksi, ihan vain ettei omatuntoa ala häiriköimään.

      Lainaa

    9. Tulos: +342 (346 ääntä)
      Hitsi kun olisin halunnut tietää mikä tuote se oli ja miten pinottu. Tutkimussyistä.

      Lainaa

    10. Mitävittuanyttaas 7.6.2018 4:28
      Tulos: +84 (142 ääntä)
      Mikossa on aika vahva oikeistoporvaripoliitikon viba.

      Lainaa

    11. Ruttotohtori 7.6.2018 6:47
      Tulos: +245 (249 ääntä)
      Eli jos pöllin jonkun lompakon taskusta eikä kyseinen tyyppi huomaa asiaa, se ei ole varastamista?

      Lainaa

    12. Tulos: -89 (217 ääntä)
      Mitävⅰttuanyttaas: Mikossa on aika vahva oikeistoporvaripoliitikon viba.
      Taitaa olla vasemmiston suuntaan: muut maksavat hänenkin puolestaan.

      Lainaa

    13. Tulos: +102 (104 ääntä)
      Mikolle tekisi hyvää joku juridiikan alkeiskurssi.

      Lainaa

    14. Tulos: -113 (171 ääntä)
      Osittain ymmärrän Mikkoa. En itsekään näe asiakseni ilmoittaa, jos vaikka työnantaja maksaa liikaa palkkaa tililleni tai kassa antaa liikaa rahaa takaisin, mutta ehkä tuo Mikon tarkoituksen hakuisuus tekee siitä varastamista.

      Lainaa

    15. Tietäjä 7.6.2018 9:28
      Tulos: +142 (186 ääntä)
      Toi Mikon asia ei kyllä ole niin mustavalkoinen kuin kommenteissa väitetään. Nimenomaan juridisesti näpistystä on tuollaisessa tilanteessa liki mahdoton todistaa (saatika edes epäillä), sillä kaikki ostokset on laitettu kassahihnalle ja jos kassatyöntekijä ei sitä huomaa, niin ei se lähtökohtaisesti ole asiakkaan vika. Toisekseen, ei asiakas edes pysty katsomaan isojen ostosten keskeltä, onko yksittäinen tuote lyöty oikein. En kyllä edes oikein ymmärrä, miten on mahdollista latoa hihnalle tuotteita niin, ettei kassa sitä huomaisi ostoksia piipatessaan. Kun ei se tuote siitä hihnalta teleporttaa toiselle puolelle vaan kassan on se käsin nostettava. Ellei nyt sitten kyseinen tuote ole jotenkin kiinnitetty toisen tuotteen pohjaan.

      Lainaa

    16. Tulos: +80 (92 ääntä)
      OT, mut niihin paistopisteille missä tuotteita ei punnita vaan lasketaan ois ihan jeba laittaa joku muistutus.. tai kynä kiinitettynä johonkin tai jotain. Mä joskus jos oon isommalle porukalle ostanut, niin en oo jokaista laskenut vaan ihan fiiliksellä mättäny menemään, sit kassalla nolottaa kun kassatyöntekijä kysyy, enkä tiedä, ja se yrittää jotain sulhaspiirakoita laskea.

      Lainaa

    17. Tulos: +126 (126 ääntä)
      Olisiko laittanut vakka lehden väliin jotain, tai paketin väliin, vai mitenkä lie toiminut... mut onhan se tietoista harhaanjohtamista, eli en tiedä onko varkaus se millä tuosta syytettäisiin, mutta ei se laillista ole ainakaan.

      Lainaa

    18. yli opisto hörhö 7.6.2018 11:15
      Tulos: +92 (98 ääntä)
      Onhan se tietysti ihan kiva ajatella että jos varastan jotakin mutta en jää siitä kiinni, niin se ei oikeastaan ole varastamista ollenkaan.

      Lainaa

    19. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Tietäjä: Toi Mikon asia ei kyllä ole niin mustavalkoinen kuin kommenteissa väitetään. Nimenomaan juridisesti näpistystä on tuollaisessa tilanteessa liki mahdoton todistaa (saatika edes epäillä), sillä kaikki ostokset on laitettu kassahihnalle ja jos kassatyöntekijä ei sitä huomaa, niin ei se lähtökohtaisesti ole asiakkaan vika. Toisekseen, ei asiakas edes pysty katsomaan isojen ostosten keskeltä, onko yksittäinen tuote lyöty oikein. En kyllä edes oikein ymmärrä, miten on mahdollista latoa hihnalle tuotteita niin, ettei kassa sitä huomaisi ostoksia piipatessaan. Kun ei se tuote siitä hihnalta teleporttaa toiselle puolelle vaan kassan on se käsin nostettava. Ellei nyt sitten kyseinen tuote ole jotenkin kiinnitetty toisen tuotteen pohjaan.
      Tulee mieleen jotkut posti/synttärikortit. Kaksi päällekkäin ja hoituu samalla kertaa kahden tutun kirjoitusjuhlakortit.

      Lainaa

    20. Tulos: +80 (98 ääntä)
      JK: Osittain ymmärrän Mikkoa. En itsekään näe asiakseni ilmoittaa, jos vaikka työnantaja maksaa liikaa palkkaa tililleni tai kassa antaa liikaa rahaa takaisin, mutta ehkä tuo Mikon tarkoituksen hakuisuus tekee siitä varastamista.
      Minä näen, koska kassa siinä on vaikeuksissa jos päivän lopussa tilit ei täsmää. En halua jollekin muulle jolla on muutenkin jo hankala ja ikävä duuni vielä lisää vaikeuksia ahneuden takia, maksan mieluummin kuin maksatan muilla. Terveisin vasemmisto.

      Lainaa

    21. Tulos: +51 (53 ääntä)
      Joo: Minä näen, koska kassa siinä on vaikeuksissa jos päivän lopussa tilit ei täsmää. En halua jollekin muulle jolla on muutenkin jo hankala ja ikävä duuni vielä lisää vaikeuksia ahneuden takia, maksan mieluummin kuin maksatan muilla. Terveisin vasemmisto.
      Kerran tilasin euroopasta tavaraa, laskussa oli ALV 0%. Kerroin, että mun kuuluu maksaa alvi. Vastasivat, että "maasi tulli kerää sen", tjsp. Yritin kerran, en toista, sain alvitta.

      Lainaa

    22. Mäd maick 7.6.2018 22:19
      Tulos: +21 (79 ääntä)
      Jos käytän pippeliä sillai pimpissä, ettei muija huomaa, eihän se ole väkisinmakuuta? Kun ei oo mun tehtävä vahtia, uppoaako kikuli vai ei. T. Mikko.

      Lainaa

    23. Tulos: +84 (86 ääntä)
      Napael: Itellä kävi viime viikolla kahdesti niin että olin ostanut kummallakin kerralla kaksi riisipiirakkaa irtona ja kassa velotti molempina kertoina vain yhdestä. Oli kiire ehtiä bussiin joten en alkanut korjata myyjän laskuvirhettä ekalla kerralla, mutta jäi siitä silti vähän ikävä fiilis. Toisella kerralla en vain piitannut omantunnon äänestä. Kysyin vielä myöhemmin myyjältä että olisiko pitänyt olla useampi hintalappu ja myyjä sanoi että ei tarvitse olla, kyllä kassa laskee. Jatkossa otan kuitenkin monta hintalappua varmuuden vuoksi, ihan vain ettei omatuntoa ala häiriköimään.
      Mä voin paikata sun puolesta nuo edelliset piirakat: Ostin varhaisperunoita vahingossa pomeloiden koodilla, joten kilohinta oli aika kova oikeaan verrattuna. Huomasin vasta kotona, enkä jaksanut lähteä enää uudestaan kauppaan selvittämään. Eiköhän tuolla mun virheostoksella pari piirakkaa kuittaa.

      Lainaa

    24. Tulos: +75 (77 ääntä)
      Vähän epäilen että Mikko tietää kyllä oikeasti ihan hyvin että varkaushan se on. Toivoi vain saavansa edes yhden positiivisen kommentin jolla voisi sitten vakuutella itselleen ettei ole tehnyt mitään väärää.

      Lainaa

    25. Tulos: -60 (68 ääntä)
      Oon kyllä samaa mieltä mikon kans ^^ kyllä se on ihan myyjän oma vika :)

      Lainaa

    26. Tulos: +37 (37 ääntä)
      Napael: Itellä kävi viime viikolla kahdesti niin että olin ostanut kummallakin kerralla kaksi riisipiirakkaa irtona ja kassa velotti molempina kertoina vain yhdestä. Oli kiire ehtiä bussiin joten en alkanut korjata myyjän laskuvirhettä ekalla kerralla, mutta jäi siitä silti vähän ikävä fiilis. Toisella kerralla en vain piitannut omantunnon äänestä. Kysyin vielä myöhemmin myyjältä että olisiko pitänyt olla useampi hintalappu ja myyjä sanoi että ei tarvitse olla, kyllä kassa laskee. Jatkossa otan kuitenkin monta hintalappua varmuuden vuoksi, ihan vain ettei omatuntoa ala häiriköimään.
      Mulla jäi huono omatunto jo siitä kun sain vahingossa kassalta jopa 5 senttiä ylimääräistä vaihtorahaa ja en sanonu mitään. xP

      Lainaa

    27. Mustalaisnaamio 8.6.2018 0:53
      Tulos: -42 (88 ääntä)
      Mitävⅰttuanyttaas: Mikossa on aika vahva oikeistoporvaripoliitikon viba.
      Kyllä se on vasemmistoa, kenen kädet on aina toisten taskuilla...

      Lainaa

    28. Tulos: +56 (56 ääntä)
      C: Mikolle tekisi hyvää joku juridiikan alkeiskurssi.
      Ei auta jos luonne on kiero. Kieroin tyyppi minkä olen tavannut oli yhdistyksen hallituksen jäsen, joka teki ison numeron kokouksessa ja halusi pöytäkirjaankin merkinnän että hallitus irtisanoutuu eräästä käytännössä lakia rikkovasta toimesta. Sen jälkeen hän kävi yksityisesti vaatimassa vastuuhenkilöä tekemään ko. lakia rikkovan toimen, koska ongelmaa ei kuulemma ollut kun oli tuo merkintä pöytäkirjassa. Suuttui vielä kun vaatimukseen ei suostuttu. Oli lakiopiskelija.

      Lainaa

    29. Tulos: +25 (31 ääntä)
      E: Hitsi kun olisin halunnut tietää mikä tuote se oli ja miten pinottu. Tutkimussyistä.
      Tais olla takin alle oikein pinottu

      Lainaa

    30. Tulos: +63 (65 ääntä)
      Mikkojen takia kassana tarkistan aina kaikki laatikot, työkalupakit ja muut joiden sisään voi piilottaa tavaraa.

      Lainaa

    31. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Sampsa: Tais olla takin alle oikein pinottu
      Classinen broileri hatun alla pino

      Lainaa

    32. vähemmistö varastaa, kaikki maksaa... 8.6.2018 22:46
      Tulos: +52 (56 ääntä)
      On se kumma kun ei tajuta, että viattomat "pikkunäpistelytkin" on iso pino rahaa kun useampi "vaan vähän ottaa". Minkä johdosta tuotteiden hinnat kallistuu, kun hävikki pitää kattaa tai asentaa lisää kameroita ja palkata vartijoita :/

      Lainaa

    33. Hajamielinen 9.6.2018 0:35
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Minä kerran kävelin ihan ajatuksissani pois itsepalvelukassalta maksamatta mitään. Tuttu kassskin huikkasi moikka. Kotona aloin etsiä kuittia ja tajusin mitä olin tehnyt :D Ei auttanut kuin kipittää takaisin kauppaan (onneks oli lähikauppa) ja kertoo itsepalvelussa mitä hölmöilin. Tuttu kassa vain nauroi onneksi mokalle. Oli ihmetellyt minne lähdin.

      Lainaa

    34. Tulos: +27 (29 ääntä)
      : Oon kyllä samaa mieltä mikon kans ↑↑ kyllä se on ihan myyjän oma vika
      Moi mikko. :D

      Lainaa

    35. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Tietäjä: Toi Mikon asia ei kyllä ole niin mustavalkoinen kuin kommenteissa väitetään. Nimenomaan juridisesti näpistystä on tuollaisessa tilanteessa liki mahdoton todistaa (saatika edes epäillä), sillä kaikki ostokset on laitettu kassahihnalle ja jos kassatyöntekijä ei sitä huomaa, niin ei se lähtökohtaisesti ole asiakkaan vika. Toisekseen, ei asiakas edes pysty katsomaan isojen ostosten keskeltä, onko yksittäinen tuote lyöty oikein. En kyllä edes oikein ymmärrä, miten on mahdollista latoa hihnalle tuotteita niin, ettei kassa sitä huomaisi ostoksia piipatessaan. Kun ei se tuote siitä hihnalta teleporttaa toiselle puolelle vaan kassan on se käsin nostettava. Ellei nyt sitten kyseinen tuote ole jotenkin kiinnitetty toisen tuotteen pohjaan.
      Jos ensimmäisellä kerralla kassa ei hoksaa ettei piipannut tuotetta, on tilanne kaupalle vain harmi. Jos toisella kerralla Mikko tekee tarkoituksella saman jutun ettei joutuisi maksamaan, syyllistyy Mikko lievään petokseen.

      Lainaa

    36. Tulos: -19 (25 ääntä)
      PerspⅰIIu ja hyvät vⅰtut: Hienoa että idiootit kerskailevat rötöksistään somessa. Helpottaa varmasti poliisien työtä kummasti.
      Hä? Luuletko että joku SUPO alkaa nyt tän perusteella etsiä miestä? Valoja tauluun nyt :D

      Lainaa

    37. Tulos: +18 (22 ääntä)
      E: Hitsi kun olisin halunnut tietää mikä tuote se oli ja miten pinottu. Tutkimussyistä.
      Mulle tulee mieleen että ois laittanu kortsupaketin tms. ohuen ja kevyen pakkauksen sanomalehden väliin.

      Lainaa

    38. Tulos: +53 (53 ääntä)
      Kukkis: Moi mikko.
      Koko yhteiskunnan olemassaolo perustuu sille että suurin osa meistä ei ole psykopaatteja. Mikä estää syömästä ravintolassa ja lähtemästä maksamatta? Ei yhtään mikään (nimimerkki kokemusta on, tajusin seuraavana päivänä virheeni ja kävin maksamassa). Ruokakaupat, muut kaupat, ihmisten kutsuminen kotiin illalliselle, suhteiden luominen, ihan kaikki perustuu sille että ihmiset ovat noin yleensä aika rehellisiä ja tuntevat olonsa kurjaksi jos eivät ole. Mistään ei tulisi mitään, ei ainakaan ilman mielipuolisen kallista turvahenkilö- ja CCTV-systeemiä jos asia ei yleisesti ottaen olisi niin. Rehellisyys, tai ainakin sinnepäin, on täysin välttämätöntä jos aiomme elää yhdessä -ja ihmisen täytyy elää yhteiskunnassa, emme me yksin pärjää.

      Lainaa

    39. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Kyllä se on vasemmistoa, kenen kädet on aina toisten taskuilla…
      Katsopa nykyistä hallitusta ja sitä mihin ja miten he verovaroja syytävät ja mieti uudestaan.

      Lainaa

    40. Tulos: -38 (46 ääntä)
      JK: Osittain ymmärrän Mikkoa. En itsekään näe asiakseni ilmoittaa, jos vaikka työnantaja maksaa liikaa palkkaa tililleni tai kassa antaa liikaa rahaa takaisin, mutta ehkä tuo Mikon tarkoituksen hakuisuus tekee siitä varastamista.
      minä olen saanut laukun ilmaiseksi, kun laitoin ostamani laukun kassalle, ja myyjä luuli että se oli minun laukku, ja vetäisi vain kassan yli. silloin se ei ole minun tehtävä siitä huomauttaa.

      Lainaa

    41. Tataariukko 13.6.2018 14:27
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      E: Hitsi kun olisin halunnut tietää mikä tuote se oli ja miten pinottu. Tutkimussyistä.
      Minulle näin kävi ensin vahingossa, jonka huomasin vasta kuitista. Sitten tahallaan, jonka huomasin omastatunnosta. Nykyään huomautan kassaa jos ei piippaa ostosta tästä syystä. Ei tulisi mieleenikään kertoa sinulle.

      Lainaa

    42. Tulos: -3 (13 ääntä)
      ...mikähän tuote kyseessä on? Kaveri haluais tietää.

      Lainaa

    43. Tulos: -8 (28 ääntä)
      Tiedättekö yhtään, kuinka paljon kauppojen tuotteiden hinnosita on sitä nimenomaan kaupan osuutta? Esimerkiksi maidontuottajat saavat älyttömän vähän tuottamastaan maitolitrasta (joitain senttejä), kauppa yli puolet tölkin hinnasta. Ei paljoa paina, jos pari kertaa jostain kaupasta tulee vahingossa jotain ylimääräistä maksamatta mukaan. Tarkoituksenmukaisena ja toisteliaana toimena on tietysti rangaistavaa, mutta ei kannata yöuniaan menettää jostain ylimääräisestä riisipiirakasta. https://www.aamulehti.fi/kotimaa/10-tuotteen-hatkahdyttava-lista-nain-vahan-tuottaja-saa-ruuasta-voipaketista-vain-34-senttia-23512693/

      Lainaa

    44. Tulos: -3 (3 ääntä)
      vähemmistö varastaa, kaikki maksaa...: On se kumma kun ei tajuta, että viattomat "pikkunäpistelytkin" on iso pino rahaa kun useampi "vaan vähän ottaa". Minkä johdosta tuotteiden hinnat kallistuu, kun hävikki pitää kattaa tai asentaa lisää kameroita ja palkata vartijoita :/
      Luulisi varastelun vain yleistyvän jos hinnat kallistuu..

      Lainaa

    45. Hontelo hylje 17.5.2024 11:43
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Tietäjä: Toi Mikon asia ei kyllä ole niin mustavalkoinen kuin kommenteissa väitetään. Nimenomaan juridisesti näpistystä on tuollaisessa tilanteessa liki mahdoton todistaa (saatika edes epäillä), sillä kaikki ostokset on laitettu kassahihnalle ja jos kassatyöntekijä ei sitä huomaa, niin ei se [...]
      Se on tasan mustavalkoinen, koska Mikko itse myöntää tahallisuuden.
      Jos hänellä joku noin ovela kikka sitten todellisuudessa on, niin kiinni jäämisen riski toki on pieni, mutta oikeuskysymyksen kannalta tässä nimen omaan ei ole mitään epäselvää. Ongelma on siellä näyttöpuolella.
      Mutta luultavasti toki fiktiota koko juttu.

      Lainaa

    46. Liittoutumaton taikuri 10.6.2024 13:57
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Märr: Tiedättekö yhtään, kuinka paljon kauppojen tuotteiden hinnosita on sitä nimenomaan kaupan osuutta? Esimerkiksi maidontuottajat saavat älyttömän vähän tuottamastaan maitolitrasta (joitain senttejä), kauppa yli puolet tölkin hinnasta. Ei paljoa paina, jos pari kertaa jostain kaupasta tulee vahingossa jotain ylimääräistä [...]
      Ei se tuottaja varastetusta tavarasta yhtään sen enempää saa. Jos on oikeasti kiinnostunut tuottajan osuudesta, on nykyään monenlaisia tapoja hankkia ruokansa muualta kuin marketeista (torit, reko-ringit, tilamyymälät, pienet verkkokaupat ym.) Vaatii toki enemmän vaivannäköä kuin marketista varastaminen, mutta hyötykin osuu oikealle taholle, eikä vain omaan lompakkoon.

      Lainaa

    47. Tulos: +1 (1 ääni)
      Liittoutumaton taikuri: Ei se tuottaja varastetusta tavarasta yhtään sen enempää saa. Jos on oikeasti kiinnostunut tuottajan osuudesta, on nykyään monenlaisia tapoja hankkia ruokansa muualta kuin marketeista (torit, reko-ringit, tilamyymälät, pienet verkkokaupat ym.) Vaatii toki enemmän vaivannäköä kuin marketista varastaminen, mutta hyötykin osuu oikealle taholle, eikä vain omaan lompakkoon.
      Harva osaa tajuta mitä kauppa joutuu myymään yhden varastetun tavaran paikkaamiseksi. Jos varastetaan 200€ maksava laite ja kaupan kate on 10% on kaupan myytävä yhdeksän laitetta päästääkseen takaisin siihen tilanteeseen mikä oli ennen varkautta, eli käytännössä yksi varastettu laite vastaa kymmentä laitetta kauppiaalle.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kauppa, kaupassa, kassa, kassalla, perintö, vanhus, varastaa, piilottaa