Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 290

Muumimukit ovat löytäneet tiensä myös äijäkirppikselle.
Kirpputorin löytöjä, osa 290

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 43 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Mopomies88 28.8.2018 1:15
      Tulos: +515 (535 ääntä)
      Mikko on äijä. Mikko leikkii barbeilla.

      Lainaa

    2. Tulos: -345 (457 ääntä)
      Mopomies88: Mikko on äijä. Mikko leikkii barbeilla.
      Ja Jari keräilee muumimukeja. Jussilta hyvä lohkasu, akkojen kirppikselle kahvikuppeja vaihteleen.

      Lainaa

    3. Tulos: +333 (367 ääntä)
      Jos yrittäisi vaihtaa ns. normifacekirpparilla, niin olis miljoona kommenttia liittyen trokaukseen yms. sekä nyyhkytarnoita niiltä, jotka ei omaa mukia saaneet ostettua keskosena syntyneen Hilma-Hillevin ristiäislahjaksi jne jne

      Lainaa

    4. Tulos: +169 (183 ääntä)
      Jussi ei selvästikään kuulu näihin "oikeisiin äijiin", joista viestissään vaahtoaa...

      Lainaa

    5. Tulos: +226 (234 ääntä)
      Myykö Allu kenties exänsä, Jonnan kenkiä?

      Lainaa

    6. Tulos: +516 (534 ääntä)
      Vain tosimiehellä (ja - naisella) on pokkaa olla oma itsensä, oli kyse sitten autojen rassailusta tai muumimukien keräilystä. Nössöt kitisee jostain saakelin äijän määritelmästä.

      Lainaa

    7. Tulos: -297 (389 ääntä)
      Eiköhän tommosille muumimuki-miehetyksille ole joku Setan sateenkaarikirppis olemassa ja varmaan käy kauppakin kohderyhmässä ihan eri tavalla? Yhtä hullua kuin jos menisin itse tarjoilemaan mammakirppikselle potkupuku- ja kestovaippailmojen sekaan ilmon "Dellorto DHLA 45 pari, mukaan Volvo B19A imusarja". ps: pitääkö jumalauta äijäkirppiksellekin valua tuota muumisyöpää?

      Lainaa

    8. jukkapalmu 28.8.2018 7:27
      Tulos: +346 (362 ääntä)
      Äijä on se, kuka ei välitä paskaakaan mitä muut ajattelee. Eli se, kuka tekee muumimukeilla rahaa tai kuka ostelee barbeja lapsilleen äijäkirppiksellä. Sit on nää Kikki- hiiret ketkä myy vaan Leca- harkkoja ja moskia kun eivät muuta kehtaa ettei "joku ajattele jotain"

      Lainaa

    9. purppurakruunu 28.8.2018 7:29
      Tulos: +181 (181 ääntä)
      Muumimukit.comin mukaan Milleniumin arvo 200 €, ysäri-Joulutervehdyksen 250 €, Roosan 400-500 €, Vihreän 400€. Siinä saa antaa aika monta päivämukia vaihdossa...

      Lainaa

    10. Tulos: +170 (172 ääntä)
      "Vaihdetaan arvottomia mukeja arvokkaisiin." Jari saisi antaa kaikki kuusi mukiaan vaihdossa yhtä ns. vintage-kappaletta vastaan, eikä niiden yhteisarvo siltikään vastaisi edes halvinta tuon listauksen mukeista. Tämä taitaa olla Jarin B-suunnitelma, kun kansa ei ollut tarpeeksi tyhmää maksaakseen hänen mukeistaan satasia varsinaisessa rahassa.

      Lainaa

    11. Salapoliisi 28.8.2018 8:06
      Tulos: -89 (115 ääntä)
      Halveksin tuollaista rajattua sukupuolimääritelmää, mutta hei, kyllä nimi Äijien kirppis -tiettyyn suuntaan vie. On ihan totta, että aika turha kirppisryhmä, jos siellä voi myydä kaikkea ja kaikilla tavoin kuin muuallakin.

      Lainaa

    12. Tulos: -96 (114 ääntä)
      miehet yhtä sekaasi ku ämmät. vähä tuo miehinen kuppien keräily aiheuttaa häpeää

      Lainaa

    13. Tulos: -56 (76 ääntä)
      Mopomies88: Mikko on äijä. Mikko leikkii barbeilla.
      No onhan se puhalettavakin jonkinlainen barbi kait.

      Lainaa

    14. Tulos: +158 (166 ääntä)
      Saako äijäkirpparilla myydä vain olutta, partahöyliä, viiksivahaa ja auton osia?

      Lainaa

    15. Tulos: +38 (50 ääntä)
      ….: Myykö Allu kenties exänsä, Jonnan kenkiä?
      Tai sitten pienijalkaisella Allulla ei enää olekkaan tyttömäinen fiilis.

      Lainaa

    16. Tulos: +135 (139 ääntä)
      Minä myin joskus 10 vuotta sitten oman harvinaisen vaaleanpunaisen muumimukini sellaiselle parimetriselle tatuoidulle korstolle. :)

      Lainaa

    17. Tulos: +95 (109 ääntä)
      Toxic masculinity kova sekä jutussa että kommenteissa. Aina saa kärsiä ja hävetä

      Lainaa

    18. Tulos: +78 (84 ääntä)
      NOni: Toxic masculinity kova sekä jutussa että kommenteissa. Aina saa kärsiä ja hävetä
      Älä turhia kärsi tai häpeä, myrkyllisen miehisyyden ongelma on myrkyllisyydessä eikä miehisyydessä. Aika huono äijä sellainen olisi joka ei hankkisi tyttärelleen -tai pojalleen -barbia koska "mitä nyt naapuritkin ajattelee!". Ihan kun Äijää kiinnostaisi. (Myös naispuolisia ja muunpuolisia Äijiä on).

      Lainaa

    19. Tulos: +102 (106 ääntä)
      Äijäkirppikset on minusta sellaisia joissa kaupan teossa ei ole av,yv,kysyn tätiltä tms. säätöä vaan tehdään kaupat jos tavara kiinnostaa. käydään hakemassa ja lyödään rahat kouraan. Tavaroita hakiessa ei tarvitse katsella lastenlasten piirustuksia yms. Sama mitä myy. Jussi ei joutavan nillityksensä takia kuulu äijäkirppiksille, vaan modeksi kaupunginosakirppikselle.

      Lainaa

    20. Tulos: +85 (85 ääntä)
      Mummosi: Saako äijäkirpparilla myydä vain olutta, partahöyliä, viiksivahaa ja auton osia?
      Ei se nyt sentään niin rajoittunut ryhmä ole, myös moottoripyörien ja traktorien osia saa myydä.

      Lainaa

    21. Tulos: +69 (71 ääntä)
      Luulin että äijäkirpparijutun moka oli koittaa vaihtaa noita huijausmukeja oikeesti harvinaisempiin kippoihin. Olin kai väärässä.

      Lainaa

    22. Äijät-Häme 28.8.2018 12:37
      Tulos: -63 (79 ääntä)
      Muumiomukeista on lyhyt matka potkuhousuihin ja kestovaippoihin. Eli ymmärrän närkästyksen, kun äijäkirppistä yritetään ajaa alas paskalla.

      Lainaa

    23. yli opisto hörhö 28.8.2018 12:52
      Tulos: +96 (112 ääntä)
      Aina jotenkin käy sääli näitä "tosi mies juo kaliaa eikä kerää akkojen muumi mukeja tai muutakaan tilpe hööriä" tyyppejä kohtaan.

      Lainaa

    24. Tulos: +11 (41 ääntä)
      Joo: Älä turhia kärsi tai häpeä, myrkyllisen miehisyyden ongelma on myrkyllisyydessä eikä miehisyydessä. Aika huono äijä sellainen olisi joka ei hankkisi tyttärelleen -tai pojalleen -barbia koska “mitä nyt naapuritkin ajattelee!”. Ihan kun Äijää kiinnostaisi. (Myös naispuolisia ja muunpuolisia Äijiä on).
      Samaa mieltä. Olis hyvä unohtaa vanhentunut, nolo ja polarisoiva toksisen maskuliinisuuden käsite ja puhua pelkästään toksisuudesta.

      Lainaa

    25. Tulos: +5 (21 ääntä)
      ….: Samaa mieltä. Olis hyvä unohtaa vanhentunut, nolo ja polarisoiva toksisen maskuliinisuuden käsite ja puhua pelkästään toksisuudesta.
      Presiis.

      Lainaa

    26. Tulos: +45 (49 ääntä)
      Joo: Älä turhia kärsi tai häpeä, myrkyllisen miehisyyden ongelma on myrkyllisyydessä eikä miehisyydessä. Aika huono äijä sellainen olisi joka ei hankkisi tyttärelleen -tai pojalleen -barbia koska “mitä nyt naapuritkin ajattelee!”. Ihan kun Äijää kiinnostaisi. (Myös naispuolisia ja muunpuolisia Äijiä on).
      Minusta äijäkirppis tarkoittaa, että "jos mua kiinnostaa toi muumimuki/traktorin tasauspyörästö tohon hintaan niin ostan. Jos ei, en." Olipa myyjä tai ostaja mitä sukupuolta tahansa, vinkumaan ei aleta.

      Lainaa

    27. Tulos: +10 (10 ääntä)
      ….: Myykö Allu kenties exänsä, Jonnan kenkiä?
      Olisko Allu maksanut Jonnan ulos kämpästä ja ilmaiesti summa odottaa vielä siirtymistä kun puhutaan velasta. Tai sitten Allu yrittää muuten vaan hankkia rahaa maksaakseen velkansa pois.

      Lainaa

    28. Tulos: -15 (19 ääntä)
      NOni: Toxic masculinity kova sekä jutussa että kommenteissa. Aina saa kärsiä ja hävetä
      Suomi on elämäm_maa

      Lainaa

    29. Tulos: -24 (32 ääntä)
      kirppu: Vain tosimiehellä (ja – naisella) on pokkaa olla oma itsensä, oli kyse sitten autojen rassailusta tai muumimukien keräilystä. Nössöt kitisee jostain saakelin äijän määritelmästä.
      Tai myyvät muumimukeja äijäkirppiksellä. Oikeassa olet.

      Lainaa

    30. Tulos: +61 (61 ääntä)
      Eikös ton äijäkirppiksen pääidea ollut se tapa, miten noita myydään, eikä se mitä tuolla myydään?

      Lainaa

    31. Tulos: -27 (35 ääntä)
      yli opisto hörhö: Aina jotenkin käy sääli näitä “tosi mies juo kaliaa eikä kerää akkojen muumi mukeja tai muutakaan tilpe hööriä” tyyppejä kohtaan.
      Yliopistohörhöt on parempia ihmisiä.

      Lainaa

    32. Tulos: -12 (14 ääntä)
      muiccu: Minä myin joskus 10 vuotta sitten oman harvinaisen vaaleanpunaisen muumimukini sellaiselle parimetriselle tatuoidulle korstolle.
      Todennäköisesti ostajana oli samainen äijäkirppiksen Jari

      Lainaa

    33. Tulos: +14 (30 ääntä)
      ….: Samaa mieltä. Olis hyvä unohtaa vanhentunut, nolo ja polarisoiva toksisen maskuliinisuuden käsite ja puhua pelkästään toksisuudesta.
      Hassusti se toksisuus vaan liittyy yleensä miehisiin sukupuolirooleihin. Ei sillä, että se keskivertomiehen vika olisi, hehän siitä yhtä lailla kärsii, mutta ei se nyt pelkkää sattumaakaan ole.

      Lainaa

    34. Tulos: +29 (29 ääntä)
      Iso Hoo: Eiköhän tommosille muumimuki-miehetyksille ole joku Setan sateenkaarikirppis olemassa ja varmaan käy kauppakin kohderyhmässä ihan eri tavalla? Yhtä hullua kuin jos menisin itse tarjoilemaan mammakirppikselle potkupuku- ja kestovaippailmojen sekaan ilmon “Dellorto DHLA 45 pari, mukaan Volvo B19A imusarja”. ps: pitääkö jumalauta äijäkirppiksellekin valua tuota muumisyöpää?
      Av kaasuttimiin! Ostan jos ne on vaakaimut ja nelikymppiset! Imusarjaa en tarvihe mutta kysyn vielä vaimolta!;)

      Lainaa

    35. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Äijän naispuolinen vastine on prinsessa. Äijät ja prinsessat kitisevät turhista asioista, voivat harrastaa vain täydellisesti sukupuolistereotypioihin sopivia asioita, jaottelevat ruoka-aineet sopiviin ja epäsopiviin sukupuolen mukaan sekä pukeutuvat vain Oikealle Äijälle tai Oikealle Prinsessalle sopiviin vaatteisiin. Äijä ei voi pidellä vaimonsa käsilaukkua kolmea sekuntia tai kaupata muumimukeja, ettei kukaan tuntematon vain luule homoksi. Prinsessa ei voi lisätä autoon öljyä, ettei kynnet mene huonoiksi.

      Lainaa

    36. Tulos: +18 (26 ääntä)
      Just: Hassusti se toksisuus vaan liittyy yleensä miehisiin sukupuolirooleihin. Ei sillä, että se keskivertomiehen vika olisi, hehän siitä yhtä lailla kärsii, mutta ei se nyt pelkkää sattumaakaan ole.
      Vaan kuka sanoo että nuo sukupuoliroolit ovat nimenomaan "miehisiä"? Mielestäni on paljon miehisempää uskaltaa keräillä vaikka niitä muumimukeja äijäkirppiksellä kuin miettiä kusi sukassa sitä kuka on Kovin ÄiJJä (Tosin tämä kaveri yritti vaihtaa roskaa arvokkaampiin mukeihin mikä on aika paskaa). Lisäksi myös naiset pitävät toksisuuden kulttuuria yllä.

      Lainaa

    37. Tulos: -10 (22 ääntä)
      ….: Vaan kuka sanoo että nuo sukupuoliroolit ovat nimenomaan “miehisiä”? Mielestäni on paljon miehisempää uskaltaa keräillä vaikka niitä muumimukeja äijäkirppiksellä kuin miettiä kusi sukassa sitä kuka on Kovin ÄiJJä (Tosin tämä kaveri yritti vaihtaa roskaa arvokkaampiin mukeihin mikä on aika paskaa). Lisäksi myös naiset pitävät toksisuuden kulttuuria yllä.
      Naisethan ne sitä vasta ylläpitävätkin

      Lainaa

    38. moka-addikti 31.8.2018 17:55
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      otto: Äijäkirppikset on minusta sellaisia joissa kaupan teossa ei ole av,yv,kysyn tätiltä tms. säätöä vaan tehdään kaupat jos tavara kiinnostaa. käydään hakemassa ja lyödään rahat kouraan. Tavaroita hakiessa ei tarvitse katsella lastenlasten piirustuksia yms. Sama mitä myy. Jussi ei joutavan nillityksensä takia kuulu äijäkirppiksille, vaan modeksi kaupunginosakirppikselle.
      Burn. :D

      Lainaa

    39. Juopporokkari 1.9.2018 14:13
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Iso Hoo: Eiköhän tommosille muumimuki-miehetyksille ole joku Setan sateenkaarikirppis olemassa ja varmaan käy kauppakin kohderyhmässä ihan eri tavalla? Yhtä hullua kuin jos menisin itse tarjoilemaan mammakirppikselle potkupuku- ja kestovaippailmojen sekaan ilmon “Dellorto DHLA 45 pari, mukaan Volvo B19A imusarja”. ps: pitääkö jumalauta äijäkirppiksellekin valua tuota muumisyöpää?
      Ei sattuis b20 imusarjalla olemaan?

      Lainaa

    40. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Iso Hoo: Eiköhän tommosille muumimuki-miehetyksille ole joku Setan sateenkaarikirppis olemassa ja varmaan käy kauppakin kohderyhmässä ihan eri tavalla? Yhtä hullua kuin jos menisin itse tarjoilemaan mammakirppikselle potkupuku- ja kestovaippailmojen sekaan ilmon “Dellorto DHLA 45 pari, mukaan Volvo B19A imusarja”. ps: pitääkö jumalauta äijäkirppiksellekin valua tuota muumisyöpää?
      Tässä olisi jotain järkeä, mikäli muumimukeja myytäisiin vaikka autokirppiksellä. Mammakirppikset tarkoittavat käytännössä näitä vauvanvaatteiden/tarvikkeiden jne. myyntiryhmiä. Äijäkirppari ei taas ole pelkästään autonosiin tms. rajattu. Sinänsä sekä äijä- että mammakirppikset ovat äärimmäisen typerästi nimettyjä. Arvostan kyllä äijäkirpparin kaupankäyntitapaa, mutten tuollaista typerää ja väkinäistä sukupuolittamista.

      Lainaa

    41. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Kyllä metallibändi Mokoman laulaja, Marko Annalakin kerää muumimukeja...mut se taitaa ollakin semmonen runopoika ;)

      Lainaa

    42. Tulos: -8 (8 ääntä)
      Voi vattu että osaa olla tyhmä ihminen tuo Jonna. mitäköhän se luulee että allu tuossa on juuri tekemässä. Ettei vaan olis hankkimassa rahaa velkojen maksuun? sitten tulee draamalla pilaamaan senkin pienen mahdollisuuden saada ees jotain rahaa...

      Lainaa

    43. Tulos: +1 (1 ääni)
      No onhan tuo "äijäkirppis" jo aika tyhmä ajatus ihan lähtökohtaisestikkin, määrittele, että mikä on "äijämäistä"? Ei ihme jos tuonnimiseen ryhmään kerääntyy näitä toksista maskuliinisuutta levittäviä ihmisiä. Pitäis muutenkin päästä eroon siitä ajattelusta, että jotkin asiat on äijjämäisiä ja jotkin taas akkamaisia, vaikeaa on tietenkin kun siihen on kasvanut (allekirjoittanutkin), mutta yrittää ainakin voi.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kengät, kuva, Muumit, muumimuki, Muumin päivä, vaihto, kirpputori, kirppari, kirppis, ero, riita

  • Uusimmat

  • Kategoriat