Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Pakko saada muumimuki

Osa tuntee tulleensa huijatuksi Muumin päivänä. Muumimania kasvaa.
Pakko saada muumimuki

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 79 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +746 (750 ääntä)
      Kuulin kauppakeskuksen järjestyksenvalvojalta, että jonossa oli jopa tapeltu.. muumimukeista..

      Lainaa

    2. Tulos: +427 (431 ääntä)
      "valitettavasti"

      Lainaa

    3. Tulos: +882 (904 ääntä)
      Ainut moka muuminpäivämukissa oli mielestäni se, että niitä myytiin samalle henkilölle enemmän kuin yksi kappale. Jos jokainen olis saanu vaan sen yhden, niin ehkä sillon ois mukin arvo nousta..? Nyt kun kaikki niitä trokaavat, niin tuskin kovin hyviä hintoja niistä tulevat saamaan (mikä on ihan oikeen hehheh)

      Lainaa

    4. Tulos: +430 (442 ääntä)
      Ja siis äh... "rahat meni hukkaan". Okei, jos noista ei sais edes ostohintaa niin olisi varmaan hölmö olo. (Huijattu olisi silloinkin liioittelua. Tyhmä, olisi parempi sana.) Mutta tässä siis voitto vain satasia tai kymppejä. Siitä että osti jotain mukeja. Plääh.

      Lainaa

    5. Tulos: +581 (583 ääntä)
      Kuka on antanut ymmärtää että se muki nousee tuhansiin euroihin

      Lainaa

    6. Tulos: +253 (289 ääntä)
      Niitähän on tehty kymmeniä tuhansia. Varmaan yleisin muki mitä maasta tällä hetkellä löytyy.

      Lainaa

    7. Tulos: +303 (309 ääntä)
      Kuinka se kysynnän ja tarjonnan laki nyt toimikaan?

      Lainaa

    8. Vodka angel 21.8.2018 1:03
      Tulos: +527 (549 ääntä)
      Tämän kaltaiset kusipäät hyvin ansaitsee sen, että 'tulee huijatuksi' ja 'raha menee hukkaan'.

      Lainaa

    9. Vitsi mitä kukkakaalia 21.8.2018 1:07
      Tulos: +276 (330 ääntä)
      Mun päätä särkee... Voittoo heti tuhansia euroja? Vittu on tyhmiä ämmiä. Ja eikai Joni oo tosissaan? Tiedän ettei oo, mutta ei voi satavarmaks sanoo ku muumimukeista kyse..

      Lainaa

    10. Tulos: +510 (516 ääntä)
      Tiia osti kuusi muumimukia ja kuvitteli, että nettoaisi niillä heti yli kymppitonnin. Ei se mennytkään ihan niin. Iittalan syy!!! Nyt niillä ei tee mitään! Voi kai niistä sentään vielä kahvia tai teetä juoda. Tai jopa Ismo Alankoa mukaillen: "beaujolaista murheeseen". ;)

      Lainaa

    11. Tulos: +417 (427 ääntä)
      Mitähän Tove itse toteaisi muumimukikeräilijöistä/trokaajista? Tuskin katsoisi kovin hyvällä, kirjoittihan hän tuollaisista tyypeistä satiirisen hahmonkin.

      Lainaa

    12. Tulos: +232 (236 ääntä)
      Kyllä sä Tiia saat ne mukit myytyä, kuhan et pyydä niistä satoja euroja. Simple as that.

      Lainaa

    13. Tulos: +111 (125 ääntä)
      Fazerin mukia tehtiin se 400kpl ja sen hinta siellä joissakin tuhansissa. Tätä mukia tehty varmaan reilusti päälle 10000kpl. Jos hinta menis lineaarisesti 400kpl 5000€, 800kpl 2500€, 1600kpl 1250€, 3200kpl 625€, 6400kpl 312€, 12800kpl 161€, 25600kpl 80€. Taitaapi vaan olla ettei noissa suuremmissa määrissä hinta pysy samassa suhteessa joten tuskin tuo muki tulee olemaan 100€ arvoinen tulevaisuudessakaan.

      Lainaa

    14. Tulos: +210 (240 ääntä)
      Suomalaiset - kansa joka jonottaa kiltisti Black Fridayn aikana mutta tappelee ilmaisista ämpäreistä ja muumimukeista.

      Lainaa

    15. Tulos: +145 (159 ääntä)
      Kyllä on muumimukitehdas keksinyt hienon rahastuskeinon. Rahat pois vaan kaikilta... Samat ostajat varmaan pilkkaa samalla joten pokemon harrastajia tms, vaikka ite kerää mukeja. :p

      Lainaa

    16. Tulos: +110 (118 ääntä)
      Jessejee: Fazerin mukia tehtiin se 400kpl ja sen hinta siellä joissakin tuhansissa. Tätä mukia tehty varmaan reilusti päälle 10000kpl. Jos hinta menis lineaarisesti 400kpl 5000€, 800kpl 2500€, 1600kpl 1250€, 3200kpl 625€, 6400kpl 312€, 12800kpl 161€, 25600kpl 80€. Taitaapi vaan olla ettei noissa suuremmissa määrissä hinta pysy samassa suhteessa joten tuskin tuo muki tulee olemaan 100€ arvoinen tulevaisuudessakaan.
      45000 kpl valmistuserä. Eli siitä voi sen 50€ saada kun tilanne rauhoittuu.

      Lainaa

    17. Naisoletettu 21.8.2018 7:49
      Tulos: +90 (118 ääntä)
      En oo ikinä ymmärtänyt tätä muumimukihässäkkää ja en edes tiennyt, että nyt on tullut uusi muki. En, ennen kuin Faceookissa joku itki jääneensä ilman. Siis ou mai gaad, elämä pilalla. Voi jeesus.

      Lainaa

    18. Tulos: +197 (203 ääntä)
      Ville: Kuka on antanut ymmärtää että se muki nousee tuhansiin euroihin
      Ahneista ahneimmat mukijemmarit myivät muumin päivä -mukiaan heti niiden loputtua (ilmeisesti jo ostopäivänä) jopa yli 2 000 eurolla, mikä oli niin hullunkurinen ilmiö, että ainakin MTV uutisoi siitä. Nyt mukeja jemmanneet idiootit (ainakin Kirsti ja Tiia) ilmeisesti luulevat em. uutisten antaneen osviittaa mukien realistisesta keräilyarvosta tjsp. :D

      Lainaa

    19. Tulos: +122 (128 ääntä)
      Näillä mukihulluilla ei todellakaan ole ihan kaikkia muumeja tallella.

      Lainaa

    20. Tulos: +224 (226 ääntä)
      Huoh. Jengi ostanu 30 euron mukeja ja kokee tulleensa huijatuks ku niistä ei saakkaan tonneja myymällä. Eihän iittala oo myyny ku 30 euron mukin eikä mitää tuhansien eurojen mukia

      Lainaa

    21. Ajattele ennen kuin sanot 21.8.2018 8:15
      Tulos: -73 (125 ääntä)
      Jessejee: Fazerin mukia tehtiin se 400kpl ja sen hinta siellä joissakin tuhansissa. Tätä mukia tehty varmaan reilusti päälle 10000kpl. Jos hinta menis lineaarisesti 400kpl 5000€, 800kpl 2500€, 1600kpl 1250€, 3200kpl 625€, 6400kpl 312€, 12800kpl 161€, 25600kpl 80€. Taitaapi vaan olla ettei noissa suuremmissa määrissä hinta [...]
      Tuo hintakehitys ei ole lineaarista vaan kääntäen verrannollista tuotantomäärään nähden. Jos lineaarisesta funktiosta piirtää kuvaajan, graafi on suora. A wise man talks because he has something to say. An idiot talks because he has to say something.

      Lainaa

    22. Tulos: +159 (173 ääntä)
      Miksi suomalaisten "laatumerkissä" lukee made in Thailand? Tiesittekö, että esimerkiksi IKEA tekee astiansa euroopassa? Kumpi lienee eettisempää...

      Lainaa

    23. Jäi muki saamatta 21.8.2018 9:04
      Tulos: +116 (122 ääntä)
      Hähähää, kärsikää trokarit!

      Lainaa

    24. Tulos: +62 (70 ääntä)
      Oon nähny nyt noita mukeja enemmän ku muita mukeja koskaan. Kaikki kaverit esittelee innoissaan kuinka sai muutaman hommattua.

      Lainaa

    25. Tulos: +56 (68 ääntä)
      Mango: Ainut moka muuminpäivämukissa oli mielestäni se, että niitä myytiin samalle henkilölle enemmän kuin yksi kappale. Jos jokainen olis saanu vaan sen yhden, niin ehkä sillon ois mukin arvo nousta..? Nyt kun kaikki niitä trokaavat, niin tuskin kovin hyviä hintoja niistä tulevat saamaan (mikä on ihan oikeen hehheh)
      mun kaveri myi just viimeviikolla 170 eurolla ton mukin. Ihan hyvä tuotto 30 euron mukista. Samaa mieltä kuitenkin siitä, että trokaaminen on perseestä,

      Lainaa

    26. Tulos: +103 (107 ääntä)
      Hihi: Ahneista ahneimmat mukijemmarit myivät muumin päivä -mukiaan heti niiden loputtua (ilmeisesti jo ostopäivänä) jopa yli 2 000 eurolla, mikä oli niin hullunkurinen ilmiö, että ainakin MTV uutisoi siitä. Nyt mukeja jemmanneet idiootit (ainakin Kirsti ja Tiia) ilmeisesti luulevat em. uutisten antaneen osviittaa mukien realistisesta keräilyarvosta tjsp.
      Siis yrittivät myydä. En ole kuullut että kukaan olisi oikeasti saanut myytyä semmosella hinnalla. Ja miksi kukaan oisi ostanutkaan kun heti samana päivänä oli tori.fi täynnä noita mukeja satasenkin hintaan. Itseäni ärsyttää ahneet trokaajat. Ihan oikein jos jää mukit myymättä :D

      Lainaa

    27. Tulos: +64 (70 ääntä)
      Ihan oikein ettei itsekeskeiset idiootit saa myytyä mukeja kovalla voitolla, vaikken itse ainoatakaan muumimukia omista, niin oli naurettavaa että 6kpl oli yleisin rajoitus ja jossain ei ollut lainkaan rajoitteita ennen kuin pari tuntia myöhemmin, ja sekin oli 12kpl mikä nyt on ihan järjetöntä.

      Lainaa

    28. Kirjautuminen epäonnistui 21.8.2018 10:18
      Tulos: +85 (101 ääntä)
      JoJo: Tää muuminpäivän -farssi sai mut miettimään koko mukihyllyn vaihtoon menoa (joka siis koostuu muumimukeista, koska jos ostat yhden, niin sukulaiset ostaa sulle 20, koska sähän tykkäät muumeista!)
      Oo, sullahan on sitten oikea omaisuus siinä. Tuotannosta poistuneista mukeistahan voi pyytää muutaman satasen/kpl, eikä edes haittaa, vaikka olisi rikki. Mukeista, joita saa vielä kaupasta, voi pyytää enemmän kuin kaupan hinta, koska myyjähän päättää hinnan, nii. Niihin, jotka olet saanut rakkaimmilta sukulaisilta, muista tunnearvolisä! Onhan niistä luopuminen vaikeampaa, tottahan ostaja korvaa sen ymmärtäväisesti.

      Lainaa

    29. Tulos: +96 (108 ääntä)
      Mitä tapahtui ajalle jolloin muki oli esine mistä juotiin jotain nestettä. Tunnen itseni vanhaksi.

      Lainaa

    30. Kirjautuminen epäonnistui 21.8.2018 10:39
      Tulos: +98 (104 ääntä)
      Sanna: “valitettavasti”
      Enpä juuri valittaisi, vaan olkaamme kyynelsilmäisen kiitollisia, etteivät kaikki mielivaltaiset vaatimukset ole Suomessa mahdollisia! Ei kyllä Jenkeissäkään taitaisi mennä läpi... Kuka on luvannut mitään tonnien arvoa? Iittala nyt ei ainakaan. Ilmoittivat, että muki on myynnissä vain yhden päivän ajan, mikä olikin aivan totta. Saattoivat mainostaa "keräilykappaleena", mutta hei, se tarkoittaa, että fanina hankit sen, pidät itse ja ihailet sitä hyllyssäsi! Ei sitä, että kaikki muut sen haluavat keräillä sinulta... Jos joku kiilusilmin haikailee yhteiskuntaa, jossa voi vaatia ja saada suuria korvauksia mistä tahansa keksitystä mielipahasta, ottakoon huomioon, että silloin voisi aivan hyvin myös itse joutua samanlaisten vaatimusten kohteeksi. Vieläkö oltaisiin sitä mieltä, että onpas nämä miljoonakorvaukset mainio ja oikeudenmukainen juttu? Voit vaikka kadulla liukastua, tönäistä toista ja hänen rakas muumimukinsa ostoskassissa menee rikki. Olisiko hänellä yhtä hyvä oikeus vaatia tuhansia mielipahasta ja tulevan arvonnousun menettämisestä?

      Lainaa

    31. Juuhjuuhjuuh 21.8.2018 10:39
      Tulos: +116 (126 ääntä)
      Sitä päivää odotellessa jona suomessa siirrytään käyttämään muumimukeja ainoana virallisena valuuttana.

      Lainaa

    32. Tulos: -18 (78 ääntä)
      Koiraihmisiä sekopäisempiä on vain muumimuki-ihmiset...

      Lainaa

    33. yli opisto hörhö 21.8.2018 11:26
      Tulos: +64 (66 ääntä)
      Idiootteja. Voisinhan minäkin ostaa jonkun tusinamukin muumiaiheella ja pistää sen toriin myyntiin 10,000€. Tarkoittaisiko se että mukin arvo on tuo summa? Ei. Keräilyarvo kasvaa sitä mukaa mitä vähemmän esineitä on, jos niitä on 45,000kpl niin miten ihmeessä yhden mukin hinta voisi olla 3,000€ alle viikko ilmestymisensä jälkeen? Katsotaan 20-50 vuoden päästä kun suurin osa mukeista on kadonnut. Sitten niistä voisi varmaan saadakin sen pari tonnia. Jos niissä vielä on keräilyarvoa.

      Lainaa

    34. Bodvåihsojeåve 21.8.2018 11:32
      Tulos: +130 (140 ääntä)
      Ärsyttävää, että kun kerrankin tuli kaunis muumimuki, jonka itsekin voisin haluta, niin sen ostaminen on tällaista pelleilyä! En siis yrittänytkään ostaa kaupasta enkä varsinkaan trokareilta, ansaitsevat tappionsa. Tulipas katkeran kuuloinen viesti, ei jäänyt oikeasti harmittamaan! Ihmisten tyhmyys ja ahneus vaan kismittää.

      Lainaa

    35. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Eikös jossain lukenut, että 100 000 kpl tehtiin. "Harvinaisuus"

      Lainaa

    36. Tulos: +64 (66 ääntä)
      Eivätkö ihmiset ikinä ymmärrä, että esineistä, joita kaupitellaan keräilyesineinä, hyvin harvoin tulee oikeasti arvokkaita keräilyesineitä, 1. koska niin moni hamuaa noita "keräilyesineitä" ja 2. koska "keräilyesineitä" ei käytetä kuin käyttöesineitä eikä niiden lukumäärä näin ollen vähene. Poikkeuksena ovat tietysti oikeiden taiteilijoiden tms. Limited Edition -esineet, joita tehdään 16 kappaletta jotka myydään yksitellen huutokaupassa, mutta näitä ei todellakaan myydä nettikaupassa 30€/kappale Tällaisista tempauksista on toki mahdollista kääriä jonkinlaiset voitot myymällä trokattuja mukeja muille trokaajille, mutta se pitää tehdämaksaa nopeasti, ennen kuin ihmiset ymmärtävät, miten paljon tavaraa kierrossa onkaan, eli riski siihen, että tavaraa jää käsiin on todellinen

      Lainaa

    37. voi elämä 21.8.2018 12:20
      Tulos: +83 (89 ääntä)
      Harmittaa, kun näistä muumimukeista tehdään kauheaa hössötystä. Itselläkin paljon muumimukeja, kun niitä on kiva käyttää jos on paljon väkeä niin jokainen tunnistaa helposti kuppinsa. Lisäksi ne on lapsille kivoja, kun ne on värikkäitä. Ostan muutenkin vain ne, joista oikeasti tykkään. Nyt, kun "muumi-ihmiset" alkaa olla näin kajahtanutta porukkaa, ei kohta omia enää kehtaa käyttää vieraiden aikana.

      Lainaa

    38. Tulos: +135 (139 ääntä)
      Siis ostavat kasan itselleen turhia mukeja jotta muille ei jää ja joutuisivat ostamaan heiltä ylihintaan... Ja sitten saarnaavat siitä kuinka heitä on kusetettu kun trokaus, jonka myöntävät auliisti, ei onnistu?? xD Ja alkuperäinen valmistaja ja myyjä ansaitsisi tulla haastetuksi oikeuteen siitä... Kyllä nyt on oikeustaju kohdillaan.

      Lainaa

    39. Tulos: +59 (61 ääntä)
      Kysynkin nyt täällä kommenteissa, kun en parempaakaan paikkaa keksi: Tietääkö joku miksi osaa kommenteista ei pysty äänestämään? (Ainakin mobiililla.) Niiden kommenttien äänimäärä näkyy harmaana, kun äänestettävien kommenttien määrä taas on musta. Samoin oon huomannut ettei kaikkien takasivun mokien äänestysnappi toimi.

      Lainaa

    40. Tulos: +43 (45 ääntä)
      voi elämä: Harmittaa, kun näistä muumimukeista tehdään kauheaa hössötystä. Itselläkin paljon muumimukeja, kun niitä on kiva käyttää jos on paljon väkeä niin jokainen tunnistaa helposti kuppinsa. Lisäksi ne on lapsille kivoja, kun ne on värikkäitä. Ostan muutenkin vain ne, joista oikeasti tykkään. Nyt, kun “muumi-ihmiset” alkaa olla näin kajahtanutta porukkaa, ei kohta omia enää kehtaa käyttää vieraiden aikana.
      Ei hätää, hyvin voit käyttää - eiväthän nämä keräilijät niitä mukejaan sentään käyttää uskalla, ettei vaan arvo laske!

      Lainaa

    41. purppurakruunu 21.8.2018 14:33
      Tulos: +76 (78 ääntä)
      Salama: Eivätkö ihmiset ikinä ymmärrä, että esineistä, joita kaupitellaan keräilyesineinä, hyvin harvoin tulee oikeasti arvokkaita keräilyesineitä, 1. koska niin moni hamuaa noita “keräilyesineitä” ja 2. koska “keräilyesineitä” ei käytetä kuin käyttöesineitä eikä niiden lukumäärä näin ollen vähene.
      Tässä tää pointti onkin. Muumimukeista tuli arvokkaita nimenomaan siksi, että niitä vanhoja ei kukaan silloin 90-luvulla juuri varonut. Päin vastoin, mummolan päiväkahveilla aikuiset saivat käyttöön hienot astiat, ja lapsille annettiin erivärisissä muumimukeissa mehua---toisin sanoen, niitä mukeja, joita muutenkin tehtiin oletettavasti paljon vähemmän, hajosi paljon. Nykyään, uudet mukit menee vitriiniin. Jos arvioidaan, että vaikka vaan joka 20. muki myytiin sellaiselle, joka pitää mukinsa tarrallisena ja lukkojen takana, noista 100 000 myydystä mukista tulee silti olemaan 5 000 priimakuntoista, kun myynnin aika tulee. Jos haluaa tosta parisataa takaisin, pitäisi käytännössä koko muumitrendin kuolla ainakin kerran tässä välissä, jotta ihmiset heittäisi kokoelmiaan roskiin, syntyä uudelleen, ja sitten arvo voisi hypätäkin.

      Lainaa

    42. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Rottis: Kysynkin nyt täällä kommenteissa, kun en parempaakaan paikkaa keksi: Tietääkö joku miksi osaa kommenteista ei pysty äänestämään? (Ainakin mobiililla.) Niiden kommenttien äänimäärä näkyy harmaana, kun äänestettävien kommenttien määrä taas on musta. Samoin oon huomannut ettei kaikkien takasivun mokien äänestysnappi toimi.
      Minullakin sama ongelma. Ideoita/tietoa kellään?

      Lainaa

    43. Tulos: +47 (51 ääntä)
      Jos on ylimääräinen kusetusmuki niin jäin ilman ja voin ostaa 30e pois kaihertamasta

      Lainaa

    44. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Idiootit.

      Lainaa

    45. Tulos: +36 (44 ääntä)
      Olen aidosti luullut, että keräilijät ostavat näitä pää märkänä, koska rakastavat mukeja ja haluavat ihailla niitä kirjahyllyssään. Olinpa naiivi.

      Lainaa

    46. Tulos: +12 (34 ääntä)
      Kuka on niin tyhmä, että ylipäätään hamstraa mitään helvetin muumimukeja? Näille saa kyllä aina nauraa.

      Lainaa

    47. Pullamössö 21.8.2018 16:59
      Tulos: +39 (51 ääntä)
      Hahahaa...joku osti kuus vaikka ei ilmeisesti olis ollu ihan rahaa niihin, kun heti pitäs päästä myymään pois ja tienata tonneja. Paljon toi makso silloin myymälässä/netissä/kpl? 30? Kuudella kerrottuna on kysymys siis 180 euron sijoituksesta ja nyt on sit talous katollaan. Menkää ihmiset oikeisiin töihin sanon minä!

      Lainaa

    48. Arkkienkeli 21.8.2018 18:08
      Tulos: -15 (23 ääntä)
      Kukapa haluaisi käytettyä muumimukia (google; jarla + muumimuki)...

      Lainaa

    49. Raku Rintalainen 21.8.2018 18:09
      Tulos: -50 (68 ääntä)
      No tässäkin asiassa voi olla useampaakin mieltä. Siskoni onnistui ostamaan nettikaupasta sen 12 mukia maksaen siitä 360€. Sittenpä kohtuudella myi niistä kahdeksan á 120-135€ kpl netoten puhtaana käteen 650€. Aikaa netissä roikkumisiin ja postituksiin meni anoin 3h. Tuntipalkka rapian 200€ ja vielä jäi 4 kuppia hyllykköön.

      Lainaa

    50. Arkkienkeli 21.8.2018 18:17
      Tulos: -33 (39 ääntä)
      ….: Mitähän Tove itse toteaisi muumimukikeräilijöistä/trokaajista? Tuskin katsoisi kovin hyvällä, kirjoittihan hän tuollaisista tyypeistä satiirisen hahmonkin.
      Jansson itsehän loi muumisarjakuvan satiirina sille elämälle mitä itse, eli kun homoseksuaalisuus oli luokiteltu sairaudeksi niin sitten hän teki siitä satiirin. Siksi muumit ovat ilman ulkoisia sukupuolielimiä ja pienet mulkerot vihulaiset (hattivatti) muistuttavat miehistä sukuelintä. Ja tuskin katsoisi pahalla silmällä, sillä hänhän loi koko muumiteollisuuden ja sai siitä sen verran (paljon) rahaa että sai elää kuten halusi. Kova bisnesnainen alusta loppuun saakka Jansson oli.

      Lainaa

    51. Arkkienkeli 21.8.2018 18:20
      Tulos: +48 (62 ääntä)
      Raku Rintalainen: No tässäkin asiassa voi olla useampaakin mieltä. Siskoni onnistui ostamaan nettikaupasta sen 12 mukia maksaen siitä 360€. Sittenpä kohtuudella myi niistä kahdeksan á 120-135€ kpl netoten puhtaana käteen 650€. Aikaa netissä roikkumisiin ja postituksiin meni anoin 3h. Tuntipalkka rapian 200€ ja vielä jäi 4 kuppia hyllykköön.
      Oih... Meillä on sama (tuntematon) sisko, jonka löysin juuri Vauva.fi:stä. Just sama stoori... ps. nyt kun muistelen oikein tarkasti, niin taisimpa ite trollata koko viestin alulle. pps. Olen mies.

      Lainaa

    52. Tulos: -3 (15 ääntä)
      Profiili: Kuka on niin tyhmä, että ylipäätään hamstraa mitään helvetin muumimukeja? Näille saa kyllä aina nauraa.
      Muumimukit ja facebook on vähän tällainen vanhojen ihmisten villitys. Vähän niinkun pokemon oli joskus nuorten. (nykyään sekin on lähinnä vanhojen).

      Lainaa

    53. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Jokupoika: Miksi suomalaisten “laatumerkissä” lukee made in Thailand? Tiesittekö, että esimerkiksi IKEA tekee astiansa euroopassa? Kumpi lienee eettisempää…
      Kyllä, juuri näin. Järkytys ja pettymys olivat suuria, kun vierailimme joskus ohikulkumatkalla iittalan tehtaanmyymälässä, ja luulimme voivamme nyt tukea suomalaista teollisuutta oikein olan takaa... Hinta johtuu yksinomaan merkistä.

      Lainaa

    54. Tulos: +37 (39 ääntä)
      Kirjautuminen epäonnistui: Enpä juuri valittaisi, vaan olkaamme kyynelsilmäisen kiitollisia, etteivät kaikki mielivaltaiset vaatimukset ole Suomessa mahdollisia! Ei kyllä Jenkeissäkään taitaisi mennä läpi… Kuka on luvannut mitään tonnien arvoa? Iittala nyt ei ainakaan. Ilmoittivat, että muki on myynnissä vain yhden päivän ajan, mikä olikin [...]
      Kiteytit juuri sen, mikä amerikkalaisessa oikeuskäsityksessä mättää. Oikeutta voi aina vaatia, koska maksaja on aina joku paha kasvoton firma... ei suinkaan ihmiset firman takana. Yhdysvalloissa ylipäätään häiritsee se, että yhteiskunta palveluineen nähdään jonakin salaliittona, jonka päämäärä on vain ja ainoastaan salaliittoumilla tehdä pienen ihmisen elämästä mahdollisimman ikävää. Mm. sosiaaliturva on siellä täysin mahdoton käsite, koska ks. tapahtumassa "valtio takavarikoi pienen ihmisen rahat". Ei suinkaan niin, että jokainen maksaa yleisestä sosiaaliturvasta sopivan veron yhteiskunnalle siltä varalta, että sitä itse tai joku läheinen joskus muodossa tai toisessa tarvitsee... ja se hyvitys sitten annetaan niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Sen sijaan söpöjä kodittomia kissanpentuja ja uhanalaisia pandoja Yhdysvalloissa avustetaan mielihyvin. Juu musta ei tulis amerikkalaista :D

      Lainaa

    55. Tulos: +38 (50 ääntä)
      Arkkienkeli: Jansson itsehän loi muumisarjakuvan satiirina sille elämälle mitä itse, eli kun homoseksuaalisuus oli luokiteltu sairaudeksi niin sitten hän teki siitä satiirin. Siksi muumit ovat ilman ulkoisia sukupuolielimiä ja pienet mulkerot vihulaiset (hattivatti) muistuttavat miehistä sukuelintä. Ja tuskin katsoisi pahalla [...]
      Täh? Höpinässäsi ei ollut päätä eikä häntää.

      Lainaa

    56. Tulos: +67 (69 ääntä)
      Nää trokaajat on vähän pihalla keräilymarkkinoista. Keräilyesineiden ostajat eivät maksa siitä, että saavat ostaa sen tänä vuonna valmistetun esineen JUURI NYT JUURI SINULTA. He maksavat siitä, että olet säilyttänyt sitä vuosikymmeniä jossain ullakolla, minne se on selvinnyt muutot, tulipalot, maailmansodat, mustatsurmat jne. hyväkuntoisena (toisin kuin muut samaan aikaan tehdyt yksilöt). Toisin sanoen sellaisesta maksetaan, mikä ei yleensä ole säilynyt näihin päiviin asti.

      Lainaa

    57. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Minä tunnen ainakin yhden ihmisen joka pitää muumimukit vitriinissä eikä niitä saa käyttää. Minulla on itselläänkin varmaan 20 mukia, yhtäkään en ole itse ostanut, mutta ne on kaikki oikeassa käytössä. Ja ne on minulle vain mukeja, tavallisia käyttöesineitä. Kun jollekkin ne on henki ja elämä.

      Lainaa

    58. jatka arvokasta työtä 21.8.2018 22:13
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      ookoo: Minä tunnen ainakin yhden ihmisen joka pitää muumimukit vitriinissä eikä niitä saa käyttää. Minulla on itselläänkin varmaan 20 mukia, yhtäkään en ole itse ostanut, mutta ne on kaikki oikeassa käytössä. Ja ne on minulle vain mukeja, tavallisia käyttöesineitä. Kun jollekkin ne on henki ja elämä.
      Ilman kaltaisiasi maalaisjärkisiä ei muumimukienkaan arvo ikinä nousisi :D

      Lainaa

    59. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Mango: Ainut moka muuminpäivämukissa oli mielestäni se, että niitä myytiin samalle henkilölle enemmän kuin yksi kappale. Jos jokainen olis saanu vaan sen yhden, niin ehkä sillon ois mukin arvo nousta..? Nyt kun kaikki niitä trokaavat, niin tuskin kovin hyviä hintoja niistä tulevat saamaan (mikä on ihan oikeen hehheh)
      Näiden mukien arvo nyt ei mihinkään pilviin nouse mitenkään päin, mutta ihan vain peliteoreettisesti arvon kehitykseen ei vaikuta myytiinkö niitä 1 vai 6 ostajaa kohden. Jos 6 niin markkinoilla pitäisi olla enemmän kysyntää, (mutta myös tarjontaa) kun useampi jäi ilman ja jos 1, niin kysyntä olisi vähäisempää, kun useampi sai sen oman mukinsa, mutta myös tarjonta vastaavasti vähäistä, kun ainoastaan ei halua luopua. Toinen asia on sitten vaikuttaa kysyntään se, että tämä järjestely ehkä vähensi intoa muumimukien keräilyyn, kun sekä trokareita että ilman jääneitä näköjään harmittaa.

      Lainaa

    60. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Rottis: Kysynkin nyt täällä kommenteissa, kun en parempaakaan paikkaa keksi: Tietääkö joku miksi osaa kommenteista ei pysty äänestämään? (Ainakin mobiililla.) Niiden kommenttien äänimäärä näkyy harmaana, kun äänestettävien kommenttien määrä taas on musta. Samoin oon huomannut ettei kaikkien takasivun mokien äänestysnappi toimi.
      Sama homma! Ekat kerrat luulin, että olen väsyneenä selannut jo kommentit läpi, tykkäillyt niistä ja yksinkertaisesti unohtanut. Siksi ”lukittuneet”. Seuraava epäily tuli, että mies olis lukenut feissarimokia laitteella, jossa oon ollut sisäänkirjautuneena ja äänestellyt mun profiilillani. Mutta nyt olen aika vakuuttunut, että kyse on jostain muusta. Bugi? Illuminati?

      Lainaa

    61. Pahin moka 22.8.2018 1:35
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Vissi ja iiPei

      Lainaa

    62. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Tai ehkä Kirstin ja Tiian ei vain kannattaisi uskoa kaikkea, mitä lukevat netistä?

      Lainaa

    63. Tulos: -14 (36 ääntä)
      En ymmärrä tätä ahneudesta valittamista. Asioiden ostaminen ja myyminen on markkinataloutta. Kukaan ei silti saa tonneja voittoa irti tuotteista jotka eivät sen arvoisia ole. Eli jos niitä mukeja myydään riistohinnoilla Torissa eikä kukaan osta, tulevat hinnat laskemaan ja tällöin puolestaan ostajat voivat taas ihan itse valita ostavatko mukin kyseisellä hinnalla. Ja mitä tarkoittaa ”rahastus” tässä yhteydessä? Kenenkään ei ole pakko maksaa kellekään penniäkään.

      Lainaa

    64. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Rottis: Kysynkin nyt täällä kommenteissa, kun en parempaakaan paikkaa keksi: Tietääkö joku miksi osaa kommenteista ei pysty äänestämään? (Ainakin mobiililla.) Niiden kommenttien äänimäärä näkyy harmaana, kun äänestettävien kommenttien määrä taas on musta. Samoin oon huomannut ettei kaikkien takasivun mokien äänestysnappi toimi.
      Mulla on ollut sama ongelma pitkään säännölisin väliajoin. FM-team?

      Lainaa

    65. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Jussi: Oon nähny nyt noita mukeja enemmän ku muita mukeja koskaan. Kaikki kaverit esittelee innoissaan kuinka sai muutaman hommattua.
      Erinomaisella markkinoinnilla on arvonsa, joka näkyy suoraan yrityksen taseessa. Kannattamaton yritys ei osaa markkinoida.

      Lainaa

    66. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Mirin: Ihan oikein ettei itsekeskeiset idiootit saa myytyä mukeja kovalla voitolla, vaikken itse ainoatakaan muumimukia omista, niin oli naurettavaa että 6kpl oli yleisin rajoitus ja jossain ei ollut lainkaan rajoitteita ennen kuin pari tuntia myöhemmin, ja sekin oli 12kpl mikä nyt on ihan järjetöntä.
      Kyse on ikivanhasta markkinointitempusta. Puhutaan rajoitetusta tuotantoerästä (ainahan se on rajoitettu) ja kiintiöidään ostomäärä. Näin saadaan tyhmät luulemaan että tuotteesta on pula. Ja pakko on se saada kun kohta loppuu ja jään ilman. Toimii jopa kahvilla ja ilmaisilla ämpäreillä.

      Lainaa

    67. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Parastahan tässä on että jotkut yrittäjät ovat saaneet ostettua +100kpl kerralla noita.

      Lainaa

    68. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Ville: Niitähän on tehty kymmeniä tuhansia. Varmaan yleisin muki mitä maasta tällä hetkellä löytyy.
      Epävirallisesti vuodettu tieto on, noin 40.000kpl.

      Lainaa

    69. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Minä kuulun tähän ryhmään joukkoon, joka keräilee muumimukeja.. mutta itse olen ostanut noista noin 30kappaleesta vain kaksi :D Onhan noita mukeja mitä havittelee, mutta odotan että hinnat vähän laskee.. ikinä en ala ostamaan mitään mukia mikä on yli 15 euron. Muumit ovat ihania ja mukit värikkäitä ja kauniita. Enkä tasan myy näitä ikinä pois.

      Lainaa

    70. Kirjautuminen epäonnistui 23.8.2018 10:35
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Sprikles: Sama homma! Ekat kerrat luulin, että olen väsyneenä selannut jo kommentit läpi, tykkäillyt niistä ja yksinkertaisesti unohtanut. Siksi ”lukittuneet”. Seuraava epäily tuli, että mies olis lukenut feissarimokia laitteella, jossa oon ollut sisäänkirjautuneena ja äänestellyt mun profiilillani. Mutta nyt olen aika vakuuttunut, että kyse on jostain muusta. Bugi? Illuminati?
      möö: Mulla on ollut sama ongelma pitkään säännölisin väliajoin. FM-team?
      Jos oltais Jenkeissä voitais varmaan haastaa Feissarimokat oikeuteen ja vaatia maksamaan pari tonnia

      Lainaa

    71. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Oon ilmeisesti ymmärtäny jotain väärin. Jos ihmiset on ostanu mukeja 30€ kappale ja niitä pystyy helposti myymään edes sen 50-100€ kappale heti seuraavana päivänä niin eikö se oo ihan helvetin hyvä sijoitus? Ei mikään muu sijoituskohde pysty moninkertaistamaan arvoaan parissa päivässä. Jos joku kuvitteli rikastuvansa muumimukeilla niin voisi ottaa sen pään ois perseestä.

      Lainaa

    72. trokarin_asiakas 23.8.2018 14:27
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      lepo: mun kaveri myi just viimeviikolla 170 eurolla ton mukin. Ihan hyvä tuotto 30 euron mukista. Samaa mieltä kuitenkin siitä, että trokaaminen on perseestä,
      riippuu mitä trokaa, esim kalja ja tupakka trokarit on parhautta.

      Lainaa

    73. Tulos: +15 (19 ääntä)
      juupa: Kiteytit juuri sen, mikä amerikkalaisessa oikeuskäsityksessä mättää. Oikeutta voi aina vaatia, koska maksaja on aina joku paha kasvoton firma… ei suinkaan ihmiset firman takana. Yhdysvalloissa ylipäätään häiritsee se, että yhteiskunta palveluineen nähdään jonakin salaliittona, jonka päämäärä on vain ja ainoastaan [...]
      Kodittomien eläinten auttaminen on kyllä ihan oikeasti tärkeää työtä.

      Lainaa

    74. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Mari: Kyllä sä Tiia saat ne mukit myytyä, kuhan et pyydä niistä satoja euroja. Simple as that.
      Myyntihinnalla ostajiakin on torissa pilvin pimein.

      Lainaa

    75. Tulos: -7 (23 ääntä)
      Pönkkö: Kuulin kauppakeskuksen järjestyksenvalvojalta, että jonossa oli jopa tapeltu.. muumimukeista..
      No tapeltiinhan sitä sikarokote-jonoissakin. Moni sitten sairastui sen ottamisen jälkeen mm. uniapneaan ja ykkösluokan diabetekseen, näitä on lähipiirissäkin. Pitivät mua hulluna kun en rokotetta suostunut ottamaan :/

      Lainaa

    76. Muumimuki ei ole keräilyn arvoinen 2.2.2020 14:44
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Muumimukihan on halvalla teetetty kulutustavara, iittala voi milloin tahansa päättää tehdä 10.000 kpl lisää mitä tahansa aikaisemmin julkaisemaansa mukimallia. Eli 'harvinaisuus' on täysin keräilijän päässä, todellisuudessahan mukeilla ei ole juuri muuta kuin käyttöarvoa. Todellista keräilyarvoa on vain tavaralla jota ei pystytä halvalla tuottamaan uudelleen, esim. 1800-luvun venäläisillä hopeaesineillä.

      Lainaa

    77. It's a deal 27.12.2022 12:48
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Jos minä olisin päättäjänä siellä mukipajalla, joka päivä tehtäisiin muun tuotannon ohessa kolme mukia joita ei ikinä tulisi uusia. Ja ne huutokaupattaisiin.

      Lainaa

    78. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Pitäisi varmaan tarkistaa, mikä tilanne näiden osalta on torissa, kun mulla ei ole tuota mukia vieläkään. En tosin ole valmis tonneja maksamaan...

      Lainaa

    79. Sosiopaattinen Sosiologi 8.7.2024 18:08
      Tulos: +1 (1 ääni)
      It's a deal: Jos minä olisin päättäjänä siellä mukipajalla, joka päivä tehtäisiin muun tuotannon ohessa kolme mukia joita ei ikinä tulisi uusia. Ja ne huutokaupattaisiin.
      Ymmärrätkö että kyse on silti ihan nappulakaupasta sille tehtaalle. Tehtaan helvetinkone syytää muumimukeja jonkun kymmenentuhatta päivässä ja kustannus on jotain 1snt/kpl. Mukit myydään vaikka 40e eteenpäin, tehdas tekee siis vähän vajaa 400 0000e päivässä.* Siinä paljoa kannata feissarin kirppiksille mennä AV YV ÖV IP huuteluita tuntitolkulla katsomaan.
      *kaikki luvut vedetty perseestä viitearvioiksi

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Muumit, Muumi-astiat, muumimuki, Muumi-muki, Muumin päivä, hinta, muki, Arabia, Iittala, keräily, kirpputori, kirppari, kirppis, arvo, arvokas, harvinainen, huijaus