Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Johan on asuntomarkkinat! Osa 13

Vuokranantaja ilmoittaa mielenkiintoisista säännöstä.
Asuntomarkkinat, osa 13

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 82 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +407 (421 ääntä)
      Ei mennyt nappiin ei.

      Lainaa

    2. Tulos: +625 (629 ääntä)
      Onnilla hyvät kirjoitukset, kaikki hoituu kyllä! .. mutta jos asiasta miinuspuolet tietävät viitsisivät nyt millään olla kommentoimatta?

      Lainaa

    3. Tulos: +324 (332 ääntä)
      Onnea Onnille asunnon etsimiseen..

      Lainaa

    4. Tulos: +759 (765 ääntä)
      Miten se vuokranantaja voi valvoa, onko vuokralainen asunnolla alasti? Tallentava kameravalvonta?

      Lainaa

    5. Tulos: +488 (494 ääntä)
      Mitenköhän tuo Petterin vuokranantaja meinasi valvoa käytännössä, ettei asunnossa hilluta alasti suihkun ulkopuolella. Kameratko sillä siellä on? :D

      Lainaa

    6. Tulos: +461 (467 ääntä)
      Petteri, suosittelen lopettamaan muuttolaatikkojen purkamisen ja etsimään äkkiä jotain muuta. Toi niin tietää ongelmia.

      Lainaa

    7. Tulos: +283 (285 ääntä)
      Roikkumalla keittiön kaapin ovista. Viisvuotiaiden "huvipuistolaite" aikuisen käytössä. Ja Petteri, ei voi tuommosia kieltää.

      Lainaa

    8. Tulos: +406 (416 ääntä)
      Ninni: Mitenköhän tuo Petterin vuokranantaja meinasi valvoa käytännössä, ettei asunnossa hilluta aIastⅰ suihkun ulkopuolella. Kameratko sillä siellä on?
      Pahaa pelkään, että kyseessä on sen laadun vuokranantaja, joka ramppaa asunnossa omilla avaimillaan, lupaa kysymättä ja ennalta ilmoittamatta.

      Lainaa

    9. Tulos: -158 (224 ääntä)
      Ei Onni kyllä "kirjaimellisesti" tuhonnut asuntoa jos keittiöstä jotain kaapin ovia irtosi.

      Lainaa

    10. Tulos: +20 (148 ääntä)
      Traumcity: Ei Onni kyllä “kirjaimellisesti” tuhonnut asuntoa jos keittiöstä jotain kaapin ovia irtosi.
      Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.

      Lainaa

    11. Tulos: +60 (116 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      Juu. Oletan että asuntoon kuuluu muutakin kuin keittiö + kaapit.

      Lainaa

    12. Tulos: -208 (244 ääntä)
      Petteri on keksinyt koko tarinan, jotta pääsisi puhumaan ihmisten kanssa alastomuudestaan. Pian hän varmaan kutsuu ihmisiä, mieluiten naisia, katselemaan kuinka hän rohkeana uhmaa vuokranantajaansa asunnossaan. :-)

      Lainaa

    13. Tulos: +105 (149 ääntä)
      Kyllä minä olen omassa kodissani, oli se sitten vuokra-asunto tai ei, juuri niin paljon alasti kuin perkele haluan. Ja jos saan hyvää seksiä niin naapurit on viimeisenä siinä tilanteessa mielessä kun tulee päästettyä vähän ääntä. Sekin kuuluu elämiseen ja normaaleihin elämisen ääniin. Hyi kun alkaa ärsyttää paskat vuokranantajat ihme vaatimuksineen ja rahanahneuksineen, ja paskat vuokralaiset jotka paskoo vuokrakämpät ja tekee kodin löytämisestä meille kaikille muille hankalaa. Mikä ihmisiä vaivaa?

      Lainaa

    14. Tulos: +179 (255 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      What!? Yks kaappi 5k-10k? Keittiössä on about 8 kaappia, niin millainen keittiö sulla on, jos pelkillä kaapeilla saa pienen kaksion Kemijärveltä?

      Lainaa

    15. Tulos: +182 (228 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      Kuullostaa siltä että oot tainnu tehdä keittiön kaappeja valitessa aika huonoja valintoja.

      Lainaa

    16. Tulos: +298 (300 ääntä)
      "Kaikilla on joskus hankalammat elämänvaiheet" Onni on 21v joten ei taida olla kovin kauan aikaa tuosta elämänvaiheesta

      Lainaa

    17. Tulos: +256 (264 ääntä)
      Ainakin Onni kirjoittaa siistimmin mitä sen sortin äijältä voisi olettaa. Tällä sivulla kun tollasista teoista olllaan huomautettu, niin tekijä joko nauraa räkäisesti päälle tai sitten haistattelee kaikille kommentoijille.

      Lainaa

    18. Tulos: -94 (148 ääntä)
      Ziimind: What!? Yks kaappi 5k-10k? Keittiössä on about 8 kaappia, niin millainen keittiö sulla on, jos pelkillä kaapeilla saa pienen kaksion Kemijärveltä?
      Akka huutanut vieressä pää punaisena että tuollaiset me otetaan meidän keittiöön,vailla minkäänlaista käsitystä kokonaisbudjetista. Nyt taitaa hieman kismittää kaappien hinta. :DDDD

      Lainaa

    19. Tulos: +132 (210 ääntä)
      Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. Tämän jälkeen äiti ajatteli, että ei saa yhden perusteella tuomita kaikkia. Otti toisen sossun asiakkaan, ja jälleen sama homma. Kalliiksi tuli remontti. Kumpi tulee ensin, luottitietojen menetys vai tuhoamisvimma ja haista paska-asenne muihin ihmisiin? Vai onko ihmisellä jo aluksi huono asenne, jonka johdosta luottotiedotkin menetetään?

      Lainaa

    20. Tulos: +59 (81 ääntä)
      Tuommoset Onni -tyypit on kyllä yhtä syöpää, toivottavasti ei kukaan haksahda tommoselle runkkarille tarjoamaan asuntoa ikinä.

      Lainaa

    21. Kullatut kaapit 27.9.2018 7:56
      Tulos: +86 (94 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      No nyt on kyllä kalliit kaapit... Normaalisti kaappi ovineen on kuitenkin noin 200e-500e väliltä. Toki jos kaikki kaapit on hajottanu niin hinta lähentelee 5000e asennettuna

      Lainaa

    22. Tulos: +159 (163 ääntä)
      Multakin kiellettiin vanhassa asunnossa "siveettömyys".. ei saanut olla miehiä yötä (tai kello 21 jälkeen), ei alkoholia asunnossa, eikä siellä saanut harrastaa seksiä

      Lainaa

    23. Tulos: -41 (83 ääntä)
      jeps: Kuullostaa siltä että oot tainnu tehdä keittiön kaappeja valitessa aika huonoja valintoja.
      Sanoppa mistä saat keittiöön kalusteet (pl. liesi, uuni, jääkaappi, pakastin..) asennettuna alle viiteen tonniin?

      Lainaa

    24. Tulos: -39 (75 ääntä)
      Saatan takertua liikaa, mutta kun hakija sanoo että "kunnioitamme vuokrakotia", se kuulostaa juuri siltä, että tuleva asunto olisi vuokralaiselle käyttötavaraa, eikä se kieli panostuksesta asuntoon. Vuokraaja haluaa varmasti hänen huoneistonsa olevan vuokralaiselle ihan se oma koti, vaikka sitten vain lyhyesti ja väliaikaisesti.

      Lainaa

    25. Tulos: +54 (64 ääntä)
      Kullatut kaapit: No nyt on kyllä kalliit kaapit… Normaalisti kaappi ovineen on kuitenkin noin 200e-500e väliltä. Toki jos kaikki kaapit on hajottanu niin hinta lähentelee 5000e asennettuna
      Kyllä se siellä luki, että oli repinyt niitä ovia sijoiltaan useita. Epäilen myös vahvasti, että vuokranantaja on itse hoitanut keittiön remontointia, eli liike ne asentaa. Samoin kuin hoitaa vanhojen purkamisen ja hävittämisen, mikö sekin maksaa

      Lainaa

    26. Tulos: +44 (60 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      Se asenne juuri, mistä kumpuaa piittaamattomuus muita kuin itseään kohtaan.

      Lainaa

    27. Tulos: +106 (114 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      No tuollaisilla taipumuksilla ja luottotiedottomuudella on tiettyä tilastollista kausaliteettia. Jos tapana on pistää paikat päreiksi, siitä seuraa iso lasku ja siitä taas seuraa helposti maksukyvyttömyys. Kaikki luottotiedottomat eivät tietenkään hajoita paikkoja, mutta paikkoja hajoittavat ovat lähes aina luottotiedottomia, joten suhteellinen riski luottotiedottoman vuokralaisen kohdalla on tietysti suurempi kuin muiden kohdalla.

      Lainaa

    28. jukkapalmu 27.9.2018 8:57
      Tulos: -11 (39 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      höpöhöpö :D

      Lainaa

    29. jukkapalmu 27.9.2018 9:00
      Tulos: -4 (42 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      Kalusteet, työtasot, allas ja hana 3660 € - tällänen lasku mulle tuli vuosi sitten. Lopputulos about tollanen: https://www.keittiomaailma.fi/imagevault/publishedmedia/wdpae0z8z2tox2dk49cs/Hintaesimerkki-1.jpg

      Lainaa

    30. Kilokalori 27.9.2018 9:01
      Tulos: +22 (40 ääntä)
      Ziimind: What!? Yks kaappi 5k-10k? Keittiössä on about 8 kaappia, niin millainen keittiö sulla on, jos pelkillä kaapeilla saa pienen kaksion Kemijärveltä?
      Ikeasta saa halvimmalla keittiön yläkaapin rungon ja perusoven noin 50e/kaappi, sielläkin saat 200e kulumaan kaappiin kun otat paremmat ovet ja hiljentävät saranat. Kun menet jonnekin Petra-keittiöille, se on vähintään 200e/osio. Joku "design"-keittiö, yli 300e/osio. Puusepän tekeminä ehkä 500e/osio, riippuu rungon materiaalista. Vanhojen purkaminen ja asennus sitten työn mukaan. Tuo 2279,50 kuulostaa ihan normaalin hintaiselta keittiön yläkaappien asennuslaskulta. Yksiöt Kemijärvellä näyttää maksavan 24000e, kyllä yhteen keittiöremonttiin saa helposti sen verran uppoamaan, kun ostaa vaikkapa Mielen kodinkoneet ja etsii työtasoksi jotain italialaista marmoria.

      Lainaa

    31. Tulos: +18 (32 ääntä)
      Kullatut kaapit: No nyt on kyllä kalliit kaapit… Normaalisti kaappi ovineen on kuitenkin noin 200e-500e väliltä. Toki jos kaikki kaapit on hajottanu niin hinta lähentelee 5000e asennettuna
      Tampereen keskustan tuntumassa oleva tuon hintaluokan vuokraluukkussa on aivan varmasti halvimmat Ikean/Epoqin - hirvitykset. Asennettuna ~3500€ koko keittiö.

      Lainaa

    32. Paskapallero 27.9.2018 9:18
      Tulos: +83 (111 ääntä)
      Mua oikeesti oksettaa tollain käyttäytyvät ihmiset, miksei voi kunnioittaa toisen omaa? Mun vuokranantaja yöpyi pari päivää kotonani ja laittoi viestiä että tuli kyyneleet silmiin kun astui kämppään sisään, koska oli niin siistiä verrattuna edelliseen asukkaaseen. Osti minulle parvekkeelle penkin lämmittimet. Oli oikein ihana vuokranantaja. Seuraava vuokranantaja myöskin itkun tuhersi kun joutui minusta luopumaan. Sanoi että olen tosi hyvä vuokralainen ja jos tarvitsen suosituksia hän voi antaa. Tunnen pari jotka ovat ulosotossa, heidän asenteensa on juuri tuo että "mulla on jo ulosotossa joten ei väliä näillä laskuilla ne menee sinne myös" ovat luovuttaneet.

      Lainaa

    33. Tulos: +45 (61 ääntä)
      Petteri parka. Itseäkin arveluttaa, mitä kaikkea tuo voisi tarkoittaa. Toivottavasti vuokraaja ei ole lestadiolainen, ettei tarvitse kärrätä TV:tä varastoon. :D Vakavasti puhuen laitonta ja muutenkin aivan mielivaltaista. Selkeästi rajoitetaan vuokralaisen hallintaa huoneistosta ilman painavaa syytä. Onnea vaan kuitenkin esim. "siveettömyyden katsomisen" eli varmaan pornon kontrolloimiseen. Sitä ovat nähneet nykyään kaikki aikuisikään mennessä, suurin osa ihan tarkoituksella. Siitäpä etsimään kaikkien vuokralaisehdokkaiden joukosta itselle sopivaa promillea. Mutta se pornoa karttava ja pyjama päällä peseytyvä vuokralainenkin olisi varmaan vuokranantajalle sopimattomassa lahkossa. :D

      Lainaa

    34. Tulos: -35 (63 ääntä)
      Maija: Kumpi tulee ensin, luottitietojen menetys vai tuhoamisvimma ja haista paska-asenne muihin ihmisiin?
      Luottotietojen menetys on oire, surkeat elämäntavat ja paska asenne sen aiheuttava "sairaus". Toinen, vähemmän yleinen oire on rikosrekisteri. Rellestäjä on lähes aina luottotiedoton, mutta luottotiedoton ei ole yhtä usein rellestäjä. Taitaa kuitenkin yleensä olla, koska kunnollisen kansalaisen on oikeasti vaikea sabotoida oma taloutensa luottotietoja myöten suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa.

      Lainaa

    35. Luottotiedoton 27.9.2018 9:52
      Tulos: +73 (123 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      Ei saa yleistää mutta kuitenkin olet sitä mieltä että kaikki luottotiedottomat on sitä samaa kastia. Tollaset Onnit ja sun kaltaset tarinankertojat on syy sille, minkä takia kaikkia luottotiedottomia sorsitaan. Mulla ei ole ollut luottotietoja koskaan, koska mun vanhemmat ne on tuhonnut ennen kun täytin 18 vuotta. En rellestä, en tuhoa asuntoasi. Olen kunnollinen työssäkäyvä ihminen. Aina kannattaa miettiä mitä kirjottaa, mihin kirjottaa, ja mihin se voi vaikuttaa.

      Lainaa

    36. Kirjautuminen epäonnistui 27.9.2018 10:19
      Tulos: +77 (83 ääntä)
      Kyllä: “Kaikilla on joskus hankalammat elämänvaiheet” Onni on 21v joten ei taida olla kovin kauan aikaa tuosta elämänvaiheesta
      Ei ole minulla vielä näkynyt sellaista elämänvaihetta, että olisi pakko hajottaa kotia ja häiriköidä naapureita. Ehkä se on vasta tulossa, klups.

      Lainaa

    37. yli opisto hörhö 27.9.2018 10:21
      Tulos: -4 (88 ääntä)
      Sargee: Sanoppa mistä saat keittiöön kalusteet (pl. liesi, uuni, jääkaappi, pakastin..) asennettuna alle viiteen tonniin?
      Mistäs lähtien liesi, uuni, jääkaappi ja pakastin on olleet sama asia kuin kaapit? Yleensä kun kaapeista puhutaan niin tarkoitetaan niitä mihin säilötään astioita yms, ei uunia koska se ei ole kaappi.

      Lainaa

    38. Tulos: +3 (51 ääntä)
      Ihana uskonto. Kaikkien sekopäiden alkukoti.

      Lainaa

    39. Tulos: -4 (78 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      Mun kaikki vuokranantajat ovat olleet itsekkäitä rahanahneita paskoja ja oksettavia pervoja. Kumpaan kastiin sä kuulut?

      Lainaa

    40. Tulos: +74 (84 ääntä)
      Hihi: Luottotietojen menetys on oire, surkeat elämäntavat ja paska asenne sen aiheuttava “sairaus”. Toinen, vähemmän yleinen oire on rikosrekisteri. Rellestäjä on lähes aina luottotiedoton, mutta luottotiedoton ei ole yhtä usein rellestäjä. Taitaa kuitenkin yleensä olla, koska kunnollisen kansalaisen on oikeasti vaikea [...]
      Kokeile Suomessa yrittäjyyttä, vaikka 10 vuotta, niin huomaat, ettei se luottotietojen menettäminen niin kovin hankalaa ole ;) Varsinkin, jos olet se "kunnon kansalainen" ja maksat verot yms. kiltisti. Toki voit olla hyvä bisneksissä ja säilyttääkin luottotiedot, mutta helppoa se ei aina ole.

      Lainaa

    41. Tulos: +17 (21 ääntä)
      jeps: Kuullostaa siltä että oot tainnu tehdä keittiön kaappeja valitessa aika huonoja valintoja.
      tai tilannut työn joltain urakoitsijalta joka vähän päättänyt taskurahaa kerätä samalla.

      Lainaa

    42. Tulos: -47 (73 ääntä)
      Aijaha, Onni on näitä tampereleaisia. Ei ihmekään, että Tampere on Suomen kommunistisin kaupunki. Kierrän kaukaa.

      Lainaa

    43. Tulos: -49 (57 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      Ai mikäköhän siinä olisi? Siihen on yleensöä syykin, että on sossun asiakas, huumeet tai alkoholi tai peräti molemmat!

      Lainaa

    44. EsaVeskinen 27.9.2018 11:31
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Onni yksillä - velka kaikilla.

      Lainaa

    45. Tulos: -23 (45 ääntä)
      Kilokalori: Ikeasta saa halvimmalla keittiön yläkaapin rungon ja perusoven noin 50e/kaappi, sielläkin saat 200e kulumaan kaappiin kun otat paremmat ovet ja hiljentävät saranat. Kun menet jonnekin Petra-keittiöille, se on vähintään 200e/osio. Joku “design”-keittiö, yli 300e/osio. Puusepän tekeminä ehkä 500e/osio, riippuu rungon [...]
      Kuka hullu ostaa Ikeasta keittiön kaapit? Tuttu osti ja ne kestivät normaalissa käytössä kaksi! vuotta. Kalliiksi tuli.

      Lainaa

    46. Tulos: +15 (29 ääntä)
      Hihi: Luottotietojen menetys on oire, surkeat elämäntavat ja paska asenne sen aiheuttava “sairaus”. Toinen, vähemmän yleinen oire on rikosrekisteri. Rellestäjä on lähes aina luottotiedoton, mutta luottotiedoton ei ole yhtä usein rellestäjä. Taitaa kuitenkin yleensä olla, koska kunnollisen kansalaisen on oikeasti vaikea [...]
      väärin

      Lainaa

    47. Tulos: +76 (84 ääntä)
      yli opisto hörhö: Mistäs lähtien liesi, uuni, jääkaappi ja pakastin on olleet sama asia kuin kaapit? Yleensä kun kaapeista puhutaan niin tarkoitetaan niitä mihin säilötään astioita yms, ei uunia koska se ei ole kaappi.
      Mistäs lähtien pl. ei ole enää tarkoittanut poislukien?

      Lainaa

    48. Taitaa olla aika vaihtaa alaa 27.9.2018 12:25
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      No siinä on kyllä hyväpalkkainen työ. Jos tämä pitää paikkansa ja ihmiset ovat valmiita tuon maksamaan.

      Lainaa

    49. purppurakruunu 27.9.2018 13:42
      Tulos: +61 (79 ääntä)
      Hihi: Taitaa kuitenkin yleensä olla, koska kunnollisen kansalaisen on oikeasti vaikea sabotoida oma taloutensa luottotietoja myöten suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa.
      Opintolaina. Asuin vielä vanhempieni luona ja jouduin väliaikaisesti keskeyttämään opinnot, ja kun muistutus velasta tuli, tarkoitus oli päivittää tilannetta pankille, kun palaan opintoihin. Opintojen palaamista kuitenkin seurasi uusi sairasloma, sitten toinen keskeytys, ja lopulta eroaminen, masennuksen koko ajan pahentuessa. Hain tukiasuntoa samalla kun sain ammattiapua, ja muuttoilmoituksen yhteydessä kotivakuutusta hommatessa saan tietää luottotietojeni menneen kahta päivää aiemmin. Olin elänyt koko kevään niin sumussa, että mä en vielääkään muista mitään koko ajanjaksolta. Velan määrä oli alle 450€.

      Lainaa

    50. Tulos: -23 (43 ääntä)
      purppurakruunu: Opintolaina. Asuin vielä vanhempieni luona ja jouduin väliaikaisesti keskeyttämään opinnot, ja kun muistutus velasta tuli, tarkoitus oli päivittää tilannetta pankille, kun palaan opintoihin. Opintojen palaamista kuitenkin seurasi uusi sairasloma, sitten toinen keskeytys, ja lopulta eroaminen, masennuksen koko ajan [...]
      Minä hoidin parin tuhannen opintolainan myös vakavan masennuksen aikana (jännä muuten että sellaisina kausina muisti vaikuttaa reistailevan monella ihmisellä, itselläkin), monessa erässä. Tuli elettyä yleensä jollain tuella. Vaati vyön kiristämistä välillä mutta pärjäsin, ja parin vuoden makselun ja viimeisen erän jälkeen helpotti. Ja helpotti masennuskin sitä ennen. Useampi purnaaja tuosta kommentistani, vaikka sanoin ettei luottotiedoton tarkoita rellestäjää. Sinunkin tapauksesi eli kroonistunut mielenterveydellinen sairaus yhdistettynä rajuihin elinolosuhteiden muutoksiin ei lukeudu mitenkään yleisiin tapauksiin. Sama ylempänä yrittäjyydestä kommentoineelle, että nekään tapaukset eivät ole varsinaisesti yleisiä. Yrittäjyys on eittämättä erittäin haastavaa Suomessa ja syö varoja, minkä vuoksi sitä pitää suunnitella pitkään ja tarkoin sen lisäksi, että varaa siihen etukäteen resursseja jos suinkin mahdollista. Korkean verotuksen hyvinvointivaltiossa yrittäjäksi ei noin vain sännätä.

      Lainaa

    51. Tulos: +38 (44 ääntä)
      muiccu: Miten se vuokranantaja voi valvoa, onko vuokralainen asunnolla aIastⅰ? Tallentava kameravalvonta?
      Vuokanantajalla on alati valvova silmä puolellaan: jumala itse.

      Lainaa

    52. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Hihi: Saatan takertua liikaa, mutta kun hakija sanoo että “kunnioitamme vuokrakotia”, se kuulostaa juuri siltä, että tuleva asunto olisi vuokralaiselle käyttötavaraa, eikä se kieli panostuksesta asuntoon. Vuokraaja haluaa varmasti hänen huoneistonsa olevan vuokralaiselle ihan se oma koti, vaikka sitten vain lyhyesti ja väliaikaisesti.
      Oikeassahan hän on. Harvemmin enää edes pystyy panostamaan vuokra-asuntoon ja tekemään siitä kotia. Ei saa maalata, ei saa porata reikiä yms. Kaikki pitää tehdä mahdollisimman jäljettömästi, toisin sanoen väliaikaisesti.

      Lainaa

    53. Tulos: +60 (64 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      Hieman takertuisin tähän, ettei sossun asiakkuus tee henkilöstä heti luottotiedotonta.

      Lainaa

    54. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Sargee: Pahaa pelkään, että kyseessä on sen laadun vuokranantaja, joka ramppaa asunnossa omilla avaimillaan, lupaa kysymättä ja ennalta ilmoittamatta.
      Tämähän on suorastaan lottovoitto. Tuosta kun voi vaatia kunnon korvaukset.

      Lainaa

    55. Arkkienkeli 27.9.2018 19:00
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Traumcity: Ei Onni kyllä “kirjaimellisesti” tuhonnut asuntoa jos keittiöstä jotain kaapin ovia irtosi.
      Tuhosi kuitenkin toisen omaisuutta. Vaikka olisikin kännissä ja läpällä, niin korjaukset pitää korvata.

      Lainaa

    56. Tulos: +31 (33 ääntä)
      weedw: Kuka hullu ostaa Ikeasta keittiön kaapit? Tuttu osti ja ne kestivät normaalissa käytössä kaksi! vuotta. Kalliiksi tuli.
      Ne ikean keittiökaapit on _ihan_samaa_kamaa, kuin edullisemmat muutkin keittiökaapit markkinoilla, jos pyydät halvimman tarjouksen miltä tahansa keittiöfirmalta. Melamiinipintaista puukuitulevyä, eli "lastulevyä". Vasta kun kerrot rungon hinnan vähintään kolmella, saat kaapin pintaan korkeapainelaminaatin. Rungon lastulevyn voi käsitellä kosteutta kestäväksi, sekin lisää hintaa. Jos haluat tosi hyvät, niin pyydä rungot lastulevyn sijaan mdf:stä. Tai vanerista. Taas hinta vähintään 3x. Umpipuisiakin saa. Hinta vaan alkaa helposti lähestyä sitä Kemijärven yksiötä.

      Lainaa

    57. Arkkienkeli 27.9.2018 19:49
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      weedw: Kuka hullu ostaa Ikeasta keittiön kaapit? Tuttu osti ja ne kestivät normaalissa käytössä kaksi! vuotta. Kalliiksi tuli.
      Minä ostin. 2005. Edelleen kondiksessa. Edelliset Iskun kaapit ostin 2002, mutta ne lahosivat heti ja toimittaja pesi kätensä vastuusta.

      Lainaa

    58. Hattarapilvi 27.9.2018 20:39
      Tulos: +32 (66 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      Luottotiedoton täällä moi. Olen saanut aivan upean ja ihanan kodin yksityiseltä ihmiseltä joka tarkoin haastateltuaan tutustui minuun kokonaisena ihmisenä eikä pelkästään luottotiedottomana ihmisenä. En todellakaan lähde avaamaan miksi luottotietomerkintöjä on, mutta fyysinen pitkä sairaus siihen on vaikuttanut merkittävällä tavalla. Sitten eräs tuttuni joka on korkeakoulutettu ja omaa täydelliset kulissit, aiheuttaa ties mitä riehumisia tuon tuostakin ja on ollut poliisien kanssa tekemisissä niin monta kertaa etten jaksa laskea. Hänellä ei pysy ehjänä irtaimisto, eikä todellakaan vuokranantajan kiinteistö tai muukaan omaisuus. Sen lisäksi suhteellisen hyvistä tuloistaan huolimatta ainakin aikaisempina vuosina hänellä oli tapana ihan pelkästä huolimattomuudesta ja välinpitämättömyydestä jättää vuokria rästiin tuon tuostakin. Yleisesti ottaen käytökseltään ja sivistystasoltaan totaalinen juntti jolla ei ole mitään käsitystä yleisistä käytösmalleista, moraalista eikä oikein minkäänlaisesta sivistyksestäkään ole mitään käsitystä. Kulttuuriasiat, lukeminen sekä historia ovat hänelle täysin vieraita asioita eikä hän suostu lukemaan mitään edes maaniteltuna. Jännää miten minulla on kaunis, tunnelmallinen ja siisti koti sekä vuokrat aina säntillisesti ajallaan maksettuna. Hämmentävää että minä tiedän asioista edes jollain tasolla, luen ja opiskelen aina kuin suinkin jaksan ja olen yleisesti ottaen kiinnostunut sivistämään itseäni ja kehittymään eteen päin. Tunnen aika usein riittämättömyyttä ja alemmuuden tunnetta yhteiskunnallisen statukseni vuoksi, luottotietomerkintöjen takia sekä tyttömyydestä ja varattomuudestani johtuen. Syynä on nimenomaan se miten sinunlaisesi ilkeät ääliöt puhuvat muista ihmisistä. Ikään kuin tuosta noin vain voisit niputtaa hyvin suuren joukon ihmisiä samaan nippuun ja vielä todeta päälle että onneksi sinä itse olet hyvä ja sivistynyt ihminen. Jestas. Ja niin, kyllä minustakin vielä se yhteiskuntakelpoinen ihminen tulee kun saan uudesta lääkityksestä hyväksi luvattuja tuloksia ja kuntoutuminen pääsee etenemään kunnolla. Mutta onneksi, luojan kiitos, se ei kuulu sinulle tuon taivaallista eikä missään määrin tule määrittämään minua ihmisenä yhtään miksikään. Kommenttisi kertoi pääosin sinusta itsestäsi enemmän kuin niistä ihmisistä joita tekstissäsi halveksuit.

      Lainaa

    59. Hattarapilvi 27.9.2018 20:48
      Tulos: +11 (33 ääntä)
      Hihi: Luottotietojen menetys on oire, surkeat elämäntavat ja paska asenne sen aiheuttava “sairaus”. Toinen, vähemmän yleinen oire on rikosrekisteri. Rellestäjä on lähes aina luottotiedoton, mutta luottotiedoton ei ole yhtä usein rellestäjä. Taitaa kuitenkin yleensä olla, koska kunnollisen kansalaisen on oikeasti vaikea [...]
      Nyt on jo sen verran hilpeän utopistista luettavaa tuo sinun pohdiskelusi, että jän vielä toviksi miettimään että pidänkö tämän leppoisan huvittuneisuuteni sinun tietämättömyyttäsi ja pätemisen intoasi kohtaan vai vaivaudunko kiskomaan tuota hernepussillista nenäontelooni. Voi että....tutustu nyt hieman edes johonkin asiaan ennen kuin lähdet suin päin kommentoimaan ymmärtämättä edes että mistä oikein kommentoit saati sitten että miksi. :D

      Lainaa

    60. purppurakruunu 27.9.2018 21:42
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Hihi: Minä hoidin parin tuhannen opintolainan myös vakavan masennuksen aikana (jännä muuten että sellaisina kausina muisti vaikuttaa reistailevan monella ihmisellä, itselläkin), monessa erässä. Tuli elettyä yleensä jollain tuella. Vaati vyön kiristämistä välillä mutta pärjäsin, ja parin vuoden makselun ja viimeisen erän [...]
      Puurnaan siitä väittämästä, että "kunnon kansalaisen" on "vaikeaa" menettää luottotietonsa Suomessa. Väität, että mielenterveys ja elinolosuhteiden muutos eivät lukeudu yleisiin tapauksiin, mutta kaikista niistä ihmisistä, jotka tunnen ja ovat luottotietonsa menettäneet, en osaa nimetä yhtäkään, jolla mielenterveysongelmat eivät olisi asiaan vaikuttaneet. Velkoja järjestelevät tahot voivat myös kertoa, että haavoittuvaisimmassa asemassa ovat nimenomaan kotoa pois muuttavat nuoret ja juuri leskeksi jäänet eläkeläiset. Muita yleisiä syitä, joita olen kuullut ihan ihmisten kanssa keskustellessa, ovat olleet avio-/avopuolisoiden lähtö ja siitä syntynyt tilanne, jossa kahden ihmisen yhteistuloilla rakennettu elintaso putoaakin yhden ihmisen harteille, ja menoja ei ole saanut pienennettyä tarpeeksi nopeasti. Siihen jos vielä liittää yhdenkin ylimääräisen menoerän, niin luottokorttilasku, jonka on siihen asti pystynyt maksamaan täysin ongelmitta, voikin olla mahdoton este. Tällä tavalla kävi viisikymppiselle tutulle, joka on johtoasemassa työssään, jota on tehnyt kymmeniä vuosia. Yleisimmät syyt, mitä olen pienellä elämäntaipaleellani kuullut, ovat olleet ilkeitä yhdistelmiä elämänmuutoksia, mielenterveysongelmia, ja/tai tietämättömyyttä näissä tilanteissa auttavista resursseista. Kun me eletään aikaa, jossa maksuhäiriömerkinnät, mielenterveysongelmat ja työnantajien vapaus tutkia luottotietoja ovat kaikki nousussa, jokainen, jonka mielikuva luottotiedottomista on ristiriidassa "kunnon kansalaisen" kanssa, voisi tehdä itselleen ja ympäristölleen palveluksen, ja kuunnella muiden tarinoita.

      Lainaa

    61. Tulos: +34 (40 ääntä)
      Anskuli: Oikeassahan hän on. Harvemmin enää edes pystyy panostamaan vuokra-asuntoon ja tekemään siitä kotia. Ei saa maalata, ei saa porata reikiä yms. Kaikki pitää tehdä mahdollisimman jäljettömästi, toisin sanoen väliaikaisesti.
      Ystävälläni on vuokrakämppä jossa ei sa edes ripustaa julisteita seinille siihen tarkoitetulla, pintoja vahingoittamalla teipillä, ja vuokranantaja käy kerran kuussa syynäämässä kaiken -viimeksi sai huomautuksen koska suihkun vesihanassa oli pieni kalkkitahra. Huonekaluja tai niiden paikkaa ei saa muuttaa. Ei lapsia, ei kyläilijöitä (kyläilemme silti, koska ne eivät saa tulla omin avaimin sisään varoittamatta) eikä todellakaan lemmikkejä, edes kultakalaa. Se paikka on steriilimpi kuin sairaala -en todellakaan menisi kutsumaan kodiksi.

      Lainaa

    62. Tulos: +2 (18 ääntä)
      Arkkienkeli: Tuhosi kuitenkin toisen omaisuutta. Vaikka olisikin kännissä ja läpällä, niin korjaukset pitää korvata.
      Niin pitää. Mira omilla pienillä käpälillään kuitenkin kirjoitti, että Onni _kirjaimellisesti_ tuhosi koko asunnon...

      Lainaa

    63. Hattarapilvi 28.9.2018 0:24
      Tulos: +61 (67 ääntä)
      Joo: Ystävälläni on vuokrakämppä jossa ei sa edes ripustaa julisteita seinille siihen tarkoitetulla, pintoja vahingoittamalla teipillä, ja vuokranantaja käy kerran kuussa syynäämässä kaiken -viimeksi sai huomautuksen koska suihkun vesihanassa oli pieni kalkkitahra. Huonekaluja tai niiden paikkaa ei saa muuttaa. Ei lapsia, [...]
      Tuosta kannattaisi tehdä ilmoitus jonnekkin. Eihän tuollainen ole laillista enää todellakaan. On olemassa vuokralaislaki jossa nyt kuitenkin jollakin tasolla on luokiteltu vuokralaisen velvollisuuksien lisäksi myös ne oikeudet. Ei vuokranantajakaan saa tehdä ihan mitä tahansa.

      Lainaa

    64. Tulos: +38 (44 ääntä)
      On todella monia syitä siihen, miksi ihmisellä voi mennä luottotiedot. Esimerkiksi voi olla jokin sairaus, voi luottaa väärään ihmiseen, voi olla niin vaikea elämäntilanne tai yksikertaisesti voi omaa ajattelemattomuuttaan tai välinpitämätättömyyttään ajautua siihen. Moni kuitenkin yrittää parhaansa mukaan korjata tilanteen ja maksaa velkansa takaisin. Aina se ei yrityksistä huolimatta onnistu, ja tähän varmasti osaltaan vaikuttaa se, ettei ihmisillä ole tiedossa mistä voisi hakea apua tilanteeseen. Leimaavan asenteen ja asiaan liittyvän häpeän takia apua ei aina uskalleta hakea, ja velkaa kertyy korkojen ja perintäkulujen muodossa entisestään. Toki seassa on myös paljon niitä, jotka eivät välitä ollenkaan. Luottotietojen menettämisestä on kuitenkin vielä pitkä matka siihen, että aletaan hajottaa asuntoja.

      Lainaa

    65. Minä vaan 28.9.2018 8:42
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Itse olen luottotiedoton eikä koskaan ole ollut vuokranmaksun kanssa ongelmia enkä ole sossun asiakas. Normaali perheellinen työssäkäyvä ihminen. Ja asuntolainakin tuli vaikka ei luottotietoja olekaan. En ole ollut poliisien kanssa tekemisissä, en ole harrastanut rymyjuhlia ja muutenkin elän normaalia elämää. Ne kuuluisat luottotiedot puuttuu (vielä muutaman kuukauden), olen siis huono ihminen?

      Lainaa

    66. Tulos: +25 (35 ääntä)
      Asuin kerran talossa jossa keski-ikä oli about 90 ja juuri tämmösiä sääntönatseja puolet asukkaista. Tavaroita ei saanut tiputtaa vahingossa lattialle koska niistä kuuluu ääntä, vessaa ei saanut vetää ilta yhdeksän jälkeen, parvekkeella ei saanut polttaa tupakkaa ja jos ravasit alhaalla poltamassa et oikeasti käynyt tupakalla vaan kuulemma myymässä huumeita, radion kuunteleminen myös tarkottaa että olet saatanan palvoja, joka kerta kun vieraita kävi niin tuli valitusta jostain päästä keksitystä ongelmasta yms. En montaa kuukautta siinä sitten asunut.

      Lainaa

    67. Kummallista 28.9.2018 11:08
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Kun vuokraat asunnon, se on sinun kotisi silloin. Saat tehdä sen sisällä mitä vaan, mikä kuuluu tervejärkisyyden piiriin. Huonekalujen/seinien rikkominen/polttaminen ja musiikin 100-120db voimalla kuunteleminen ei kuulu näihin. Asumisen jälkiä saa tulla, mm. Naulan reiät seinässä. Ne on pakkelilla helppo peittää. Sitten kun omistat omakotitalon niin nämäkin kielletyt asiat on mahdollista toteuttaa. Loppupelissä itse olet kuitenkin vastuussa.

      Lainaa

    68. Tulos: +24 (32 ääntä)
      Hattarapilvi: Tuosta kannattaisi tehdä ilmoitus jonnekkin. Eihän tuollainen ole laillista enää todellakaan. On olemassa vuokralaislaki jossa nyt kuitenkin jollakin tasolla on luokiteltu vuokralaisen velvollisuuksien lisäksi myös ne oikeudet. Ei vuokranantajakaan saa tehdä ihan mitä tahansa.
      Jep. Ystäväsi voi aivan huoletta laittaa julisteet seiniin, tai vaikka halutessaan porata seinään reiän ruuville ja laittaa tauluja ym. Sekin on sallittua. Vaikka omistusasuntojen yhteydessä puhutaan usein huoneiston "omistajasta" tulee muistaa, että osakkeen omistaja ei omista asuntoa vaan X-määrän yhtiön osakkeita jotka oikeuttavat huoneiston hallintaan, lain asettamissa puitteissa.

      Lainaa

    69. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Maija: Mikä siinä on, että luottotiedottomat ovat niin usein todella huonoja vuokralaisia? Olen kerran vuokrannut sellaiselle tyypille, jonka vuokran maksaa sossut. Laittoi kämpän aivan silpuksi. Äitini halusi myös auttaa luottotiedotonta ja vuokrasi. Ei maksanut vuokriaan ja tuhosi kämpän. Onneksi saatin häädettyä ulos. [...]
      Tuollaiset luottotiedottomat pilaavat kaikkien luottotiedottomien maineen. Itselläni ja miehelläni on luottotiedot menneet, mutta aina olemme maksaneet vuokran ajallaan, emmekä ole tuhonneet mitään. Pitäisi luottotiedoissa myös näkyä, onko ulosottoon mennyt vuokria vai ei, se nimittäin kertoo paljon. Ihmiset tekevät virheitä, mutta olemme kyllä kalliisti maksaneetkin niistä (kirjaimellisesti). Meilläkin oli vaikeuksia löytää vuokra-asunto, mutta onneksi meidät tunteva sukulainen tuli apuun ja vuokrasi meille asunnon. Oli tähän muitakin tulijoita mutta hän vuokrasi mieluummin meille. Ymmärrän silti täysin vuokranantajien kannan, vaikuttaa siltä että monet luottotiedottomat tuhoavat elämänsä (ja ympäristönsä) muutenkin kuin raha-asioissa... Mutta poikkeuksiakin löytyy.

      Lainaa

    70. Tulos: +1 (23 ääntä)
      VIP: Tuollaiset luottotiedottomat pilaavat kaikkien luottotiedottomien maineen. Itselläni ja miehelläni on luottotiedot menneet, mutta aina olemme maksaneet vuokran ajallaan, emmekä ole tuhonneet mitään. Pitäisi luottotiedoissa myös näkyä, onko ulosottoon mennyt vuokria vai ei, se nimittäin kertoo paljon. Ihmiset tekevät [...]
      Kyllä ne on ”Maijan” kaltaiset ihmiset, jotka paskanjauhamisellaan ja mustamaalaamisella pilaa luottotiedottomien maineen. Ja kyllähän sen tiedon saa tulostettavana versiona, että mille eri taholle on tai on ollut velkaa.

      Lainaa

    71. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Boo: Kyllä minä olen omassa kodissani, oli se sitten vuokra-asunto tai ei, juuri niin paljon aIastⅰ kuin perkele haluan. Ja jos saan hyvää seksiä niin naapurit on viimeisenä siinä tilanteessa mielessä kun tulee päästettyä vähän ääntä. Sekin kuuluu elämiseen ja normaaleihin elämisen ääniin. Hyi kun alkaa ärsyttää paskat [...]
      Ootkohan mun naapuri? :D

      Lainaa

    72. Partamuumi 29.9.2018 8:25
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Tekikö FM-tiimi jotain toisin julkaistessaan näitä torstain mokia, kun yksikään niistä ei suostu näkymään? Aikaisemmin olen törmännyt tähän ongelmaan yksittäisten mokien kanssa, mutten koskaan näin monessa peräkkäin.

      Lainaa

    73. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Partamuumi: Tekikö FM-tiimi jotain toisin julkaistessaan näitä torstain mokia, kun yksikään niistä ei suostu näkymään? Aikaisemmin olen törmännyt tähän ongelmaan yksittäisten mokien kanssa, mutten koskaan näin monessa peräkkäin.
      Näkyykö nyt?

      Lainaa

    74. Tulos: +8 (10 ääntä)
      FMteam: Näkyykö nyt?
      Näkyy. Kiitos, ootte mahtavia!

      Lainaa

    75. Tulos: +3 (7 ääntä)
      FMteam: Näkyykö nyt?
      Mulla on ongelma, jos selaan Chomella, niin etenkin viimeisen viimeisen viikon aikana tulee jatkuvasti "Bad request". Ärsyttävää, koska Operassaon omat ongelmansa. Aamubussissa töihin olette #1

      Lainaa

    76. Tulos: -13 (23 ääntä)
      Aika paljon kommentteja siitä, ettei tuommoisille Onni-ihmisille pitäisi kenenkään antaa koskaan asuntoaan. Kadulleko se pitäis laittaa? Yhden kirjoituksen takia lynkataan koko äijä ja poistetaan mahdollisuus uuteen alkuun ja mahdollisuus korjata virheensä. Toivottavasti astutte leegoon JA käpyyn (männyn, auennut, kuivunut) päälle 10 askeleella putkeen. Olette oululaisittain sanottuna ihmisroskaa.

      Lainaa

    77. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Voihan ihminen muuttua, ajan kanssa. Mutta tuhosiko Onni Miran asunnon viikkoja sitten vai vuosia sitten? Ja sekin vaikuttaisi Onnista saatavaan mielikuvaan, onko mainittu summa se mitä on vastuuntuntoisten lyhennysten jälkeen jäljellä - vai yhä se alkuperäinen velka...

      Lainaa

    78. Tulos: +15 (19 ääntä)
      No ei ole petteri laillista. senkun vaikka runkkailet lattialla dildo pyllyssä, vuokranantajalle ei kuulu tippaakaan se

      Lainaa

    79. Luototontieto 17.10.2018 8:17
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Luottotiedoton: Ei saa yleistää mutta kuitenkin olet sitä mieltä että kaikki luottotiedottomat on sitä samaa kastia. Tollaset Onnit ja sun kaltaset tarinankertojat on syy sille, minkä takia kaikkia luottotiedottomia sorsitaan. Mulla ei ole ollut luottotietoja koskaan, koska mun vanhemmat ne on tuhonnut ennen kun täytin 18 vuotta. [...]
      Itsellä oli homma hanskassa kunnes sairastuin. Kalleimpaan aikaan rakennettu ok-talo, niinikään sairastunut puoliso ja alueellamme 30% tipahtaneet vastaavien talojen hinnat takaavat sen että ikinä ei tarvitse mitään omistaa eikä töitä tehdä paljoa yli ulosoton suojaosuuden. Olo on kuitenkin kuin talonomistajalla, talosta nimittäin jäi karvan verran yli 40 000 euroa asuntolainaa vaikka itse taloa en omista enää. Käyn pienipalkkaisessa työssä ja tienaan sen verran että pystyn maksamaan vuokrani ja ruokani ja se siitä. En pasko vuokrakämppiä, en juo enkä enää poltakaan koska mulla ei ole varaa. Vaatteita ostan kun hajoavat päältä. Ja turha sanoa että voudin kanssa voi neuvotella. Niin voi, mutta sen jälkeen kun ulosottomiehet alkoivat saada suuren osan palkastaan provikoina, se ei ole johtanut mihinkään. Tasan niin paljon kuin laki antaa myöten, lähtee. Pimeitä töitä mulle heti, kiitos. Valoisia ei kannata tehdä ihan vaan että saisin maksettua asuntolainani.

      Lainaa

    80. Tulos: +1 (5 ääntä)
      jeps: Kuullostaa siltä että oot tainnu tehdä keittiön kaappeja valitessa aika huonoja valintoja.
      Kuulostaa siltä, että Keijolle on tehty jonkinlaista fiilunkia, jos kaappi kustantaa 5000-10000.

      Lainaa

    81. Triviaali raparperi 8.9.2020 18:35
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Sargee: Niin, ei se keittiön kaapinovien uusiminen ole, kuin tonnin. Jos pitää vaihtaa vain ovet. Jos on saranat hajottaneet kaapin rungon tullesssan, niin se on 5000-10000.
      Tuo on täysi vitsi. Kuka hölmö maksaa jostain lastulevykaapeista tuhansia euroja... Joo tiedän että niitä hölmöjä on mutta silti... Melkoista kusetusta. 5000 eurolla pitäisi kyllä saada jo koko keittiön täysremontti kaikki töineen ja tarvikkeineen. Omiin kokopuisiin kaapinoviin taisi mennä muutama satanen kaikkinensa kun itse rakenteli.

      Lainaa

    82. Lukematon käärme 16.5.2021 21:13
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Eikä sitten runkata siellä suihkussa!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: vuokra, vuokranantaja, asunto, vuokralainen, ulosotto, siveetön, kielletty, säännöt, poliisit

  • Uusimmat

  • Kategoriat