Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sienisatoa

Oltiin sienimetsällä! Tässä gluteeniton vaihtoehto naapurille tarjottavaksi.
Sienisatoa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 49 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +405 (419 ääntä)
      kreemponjourii, nam!

      Lainaa

    2. Tulos: -361 (435 ääntä)
      Missä ryhmässä Pasin ilmoitus mahtaa olla? Päihdesienien kauppaaminen on hyvin laitonta.

      Lainaa

    3. Tulos: +132 (148 ääntä)
      Niin repesin Vesan ekalle kuvalle. XD

      Lainaa

    4. King Arthur 27.9.2018 1:33
      Tulos: +313 (337 ääntä)
      Joskus vuosia sitten poikaystävän bändi palkkasi valokuvaajan, joka paljastui ihan sekopääksi. Olivat metsässä kuvaamassa musavideota ja tämä valokuvaaja ilmestyi paikalle pelleksi pukeutuneena ja veteli metsästä kärpässieniä, sanoi että tulee hyvät pörinät... Niin että kai noillekin ostaja on?

      Lainaa

    5. Tulos: +124 (142 ääntä)
      King Arthur: Joskus vuosia sitten poikaystävän bändi palkkasi valokuvaajan, joka paljastui ihan sekopääksi. Olivat metsässä kuvaamassa musavideota ja tämä valokuvaaja ilmestyi paikalle pelleksi pukeutuneena ja veteli metsästä kärpässieniä, sanoi että tulee hyvät pörinät… Niin että kai noillekin ostaja on?
      Kyllä kärpässienistä saa trippailut päälle.

      Lainaa

    6. Tulos: +245 (259 ääntä)
      Heh, kyllä varmasti voisi löytyä ostajia jos ton punaisen osan leikkaa (tai nylkee?) Ja kuivattaa. Näin se ei aiheuta niin paljoa tai ollenkaan oksentelua ja vatsakipua niin kuin muuten. Punainen kärpässieni ei ole tappavan myrkyllinen. Ennen kuin joku ulisee mun olevan huumehörhö, se miksi tiedän nämä niin olin nuorempana hyvin kiinnostunut mykologiasta ja samalla (Suomen) mytologiasta. :D Shamaanien kuultiin käyttävän näitä niin että syöttivät poroille kärpässieniä ja joivat niiden virtsan, koska vaikuttava aine liukenee virtsaan hyvin. Elkää nuoret ottako neuvosta vaaria, ei se ole sen arvoista.

      Lainaa

    7. Tulos: +85 (95 ääntä)
      Traumcity: Missä ryhmässä Pasin ilmoitus mahtaa olla? Päihdesienien kauppaaminen on hyvin laitonta.
      Höpö höpö. Ainoastaan madonlakit ovat laittomia.

      Lainaa

    8. Tulos: +41 (97 ääntä)
      Taina ja kumppanit on muka keränneet sutta ja sekundaa? Ihan kuin siinä olisi kangassieniä/pikkurouskuja ja vaaleita orakkaita. Edelliset ryöpätään pariin otteeseen, jälkimmäiset paistetaan suoraan pannulla hyvässä öljyssä. Tuossa on kelpo ruokasieniä pariinkin runsaaseen ateriaan, hölmö Tanja.

      Lainaa

    9. Tulos: +19 (47 ääntä)
      Mulle kävi viime syksynä tismalleen sama kuin ekassa mokassa. Olin avomieheni kanssa sienestämässä, se ei edes syö sieniä. Se sitten kysyi eikö nuo keltaiset ole kanttarelleja. No eivät, mutta googletin mitä ne voisivat olla, ja jonkin lähteen mukaan kaikki vähänkin kanttarellin näköiset olivat syötäviä. Niitä sitten kerättiin iso pussillinen, muuten ei löydetty kuin kaksi kuivahtanutta tattia. Ja just ennen kotipihaa googlasin uudestaan ja tajusin että ovat narrikanttarelleja ja arvottomia. Sai seuraava kulkija varmaan hyvät naurut kun näki koko pussillisen maassa..

      Lainaa

    10. Tulos: +100 (118 ääntä)
      Napalm: Punainen kärpässieni ei ole tappavan myrkyllinen.[...]
      Lisäyksenä ennen kuin joku nusii pilkkua, punainen kärpässieni voi olla tappavan myrkyllinen jos sitä syö tolkuttoman määrän tai yleiskunto on muutenkin todella huono. Siinä vähän nippelitietoa teille (vai oisko se yleistietoa.. No jospa joku oppi jotain). Mietin vaan miksi Pasi oli kerännyt niitä noin paljon? :D

      Lainaa

    11. Tulos: +23 (43 ääntä)
      Söhrö: Höpö höpö. Ainoastaan madonlakit ovat laittomia.
      Olet oikeassa, ainoastaan psilosybiinit Suomessa laittomia. Muistin väärin.

      Lainaa

    12. Tulos: +135 (205 ääntä)
      Vittufuck. Miksei kukaan osaa kirjoittaa kantarelli. Ei se ole kanttarelli vaan kantarelli, huoh.

      Lainaa

    13. Tulos: +85 (97 ääntä)
      Wtf: Vⅰttufuck. Miksei kukaan osaa kirjoittaa kantarelli. Ei se ole kanttarelli vaan kantarelli, huoh.
      Oon aina luullut että se on kanttarelli :o Kaikkea sitä oppii kun lukee feissarimokia :D

      Lainaa

    14. Tulos: +112 (140 ääntä)
      Wtf: Vⅰttufuck. Miksei kukaan osaa kirjoittaa kantarelli. Ei se ole kanttarelli vaan kantarelli, huoh.
      Kielitoimisto hyväksyy nykyisin molemmat muodot.

      Lainaa

    15. Tulos: +172 (178 ääntä)
      Mä keräsin joskus kaverin kanssa niiden pihalta kärpässienet veks ettei koiranpennut ja ihmispennut vahingossakaan pääse maistelemaan,ehkä siks nämäkin kerätty.

      Lainaa

    16. Tulos: +55 (59 ääntä)
      Ruma Elsa: Taina ja kumppanit on muka keränneet sutta ja sekundaa? Ihan kuin siinä olisi kangassieniä/pikkurouskuja ja vaaleita orakkaita. Edelliset ryöpätään pariin otteeseen, jälkimmäiset paistetaan suoraan pannulla hyvässä öljyssä. Tuossa on kelpo ruokasieniä pariinkin runsaaseen ateriaan, hölmö Tanja.
      Valevahveroita on kaikki.

      Lainaa

    17. King Arthur 27.9.2018 8:03
      Tulos: +60 (68 ääntä)
      Sisse: Mä keräsin joskus kaverin kanssa niiden pihalta kärpässienet veks ettei koiranpennut ja ihmispennut vahingossakaan pääse maistelemaan,ehkä siks nämäkin kerätty.
      Laitoitteko tekin ne kauniisti sienikoriin? :D

      Lainaa

    18. jukkapalmu 27.9.2018 8:52
      Tulos: +49 (71 ääntä)
      King Arthur: Joskus vuosia sitten poikaystävän bändi palkkasi valokuvaajan, joka paljastui ihan sekopääksi. Olivat metsässä kuvaamassa musavideota ja tämä valokuvaaja ilmestyi paikalle pelleksi pukeutuneena ja veteli metsästä kärpässieniä, sanoi että tulee hyvät pörinät… Niin että kai noillekin ostaja on?
      Onks tää niitä "bändejä" joita löytyy aina keväällä metsästä kun ovat lähteneet sinne tekemään musiikkivideota. Minkä nimestä ei saa selvää kun on vaan joku kasa viivoja :D

      Lainaa

    19. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Traumcity: Olet oikeassa, ainoastaan psilosybiinit Suomessa laittomia. Muistin väärin.
      Sienen luokittelu määrittyy näköjään sen mukaan, mitä se sisältää tuoreena. Punakärpässienessä on hermomyrkyllistä iboteenihappoa, joka on päihdyttävän muskimolin esiaste. "Käyttäjät" väittävät hapon muuttuvan muskimoliksi kuivaamisprosessissa, joten sieni olisi päihdyttävämpi ja myrkyttömämpi kuivana, tuoreena päin vastoin. Madonlakki taasen sisältää psilosybiiniä niin kuivattuna kuin maasta kasvaessaankin, joten se on päihde jo korissa/repussa.

      Lainaa

    20. Kirjautuminen epäonnistui 27.9.2018 10:05
      Tulos: +82 (88 ääntä)
      Normit dikestiivikeksit eivät ole gluteenittomia. Yrittääkö Pasi MYRKYTTÄÄ gluteenittomat kaverinsa???

      Lainaa

    21. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Napalm: Lisäyksenä ennen kuin joku nusii pilkkua, punainen kärpässieni voi olla tappavan myrkyllinen jos sitä syö tolkuttoman määrän tai yleiskunto on muutenkin todella huono. Siinä vähän nippelitietoa teille (vai oisko se yleistietoa.. No jospa joku oppi jotain). Mietin vaan miksi Pasi oli kerännyt niitä noin paljon?
      Jos on iso taloyhtiö tai paljon työkavereita?

      Lainaa

    22. Tulos: -24 (42 ääntä)
      Se muuten kirjoitetaan "KANTARELLI".

      Lainaa

    23. Tulos: -19 (47 ääntä)
      Kyllähän kärppäreistä saa ruokasieniä jos ryöppää oikein.

      Lainaa

    24. Emilia Harju 27.9.2018 15:22
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Missä ryhmässä Pasin ilmoitus mahtaa olla? Päihdesienien kauppaaminen on hyvin laitonta.
      Napalm: Lisäyksenä ennen kuin joku nusii pilkkua, punainen kärpässieni voi olla tappavan myrkyllinen jos sitä syö tolkuttoman määrän tai yleiskunto on muutenkin todella huono. Siinä vähän nippelitietoa teille (vai oisko se yleistietoa.. No jospa joku oppi jotain). Mietin vaan miksi Pasi oli kerännyt niitä noin paljon?
      Pasi ei olekaan kerännyt, eikä tämä ole Pasin ilmoitus, vaan minun. Älkää yrittäkö ostaa Pasilta, se puijaa.

      Lainaa

    25. Tulos: +42 (46 ääntä)
      King Arthur: Laitoitteko tekin ne kauniisti sienikoriin?
      No ei ole tullut kerättyä, mutta jos juuri hyvin nuorien elämänmuotojen suojelemiseksi olisi syytä, ja sienet noin kauniin värisiä, niin laittaisin ja ottaisin kuvan. Onhan se ihan kaunis kuva.

      Lainaa

    26. Tulos: +17 (83 ääntä)
      Jorma: Kielitoimisto hyväksyy nykyisin molemmat muodot.
      Ihan naurettavaa jatkuvasti löysentää sääntöjä vain siksi, että ihmiset ovat välinpitämättömiä.

      Lainaa

    27. Leipäressu 27.9.2018 21:21
      Tulos: +38 (44 ääntä)
      Mjau: Mulle kävi viime syksynä tismalleen sama kuin ekassa mokassa. Olin avomieheni kanssa sienestämässä, se ei edes syö sieniä. Se sitten kysyi eikö nuo keltaiset ole kanttarelleja. No eivät, mutta googletin mitä ne voisivat olla, ja jonkin lähteen mukaan kaikki vähänkin kanttarellin näköiset olivat syötäviä. Niitä sitten [...]
      "ja jonkin lähteen mukaan kaikki vähänkin kanttarellin näköiset olivat syötäviä." Vau... Ethän enää koskaan katso tuota "lähdettä" kun menette sieneen?

      Lainaa

    28. Jonkun muun tekarit 27.9.2018 21:43
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Sisse: Mä keräsin joskus kaverin kanssa niiden pihalta kärpässienet veks ettei koiranpennut ja ihmispennut vahingossakaan pääse maistelemaan,ehkä siks nämäkin kerätty.
      Ajattelin samaa. Omalta tontilta kerätty ettei koirat syö.

      Lainaa

    29. Tulos: +26 (50 ääntä)
      J: Ihan naurettavaa jatkuvasti löysentää sääntöjä vain siksi, että ihmiset ovat välinpitämättömiä.
      Kieli muuttuu. On aina muuttunut ja tulee muuttumaan. Hyvä vaan, että kielitoimisto seuraa aikaa eikä jämähdä menneeseen.

      Lainaa

    30. Aadolf Kärki 27.9.2018 23:37
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      Wtf: Vⅰttufuck. Miksei kukaan osaa kirjoittaa kantarelli. Ei se ole kanttarelli vaan kantarelli, huoh.
      Kautta likaisten varpaitteni, kantaröllihän se on!

      Lainaa

    31. Tulos: +40 (50 ääntä)
      J: Ihan naurettavaa jatkuvasti löysentää sääntöjä vain siksi, että ihmiset ovat välinpitämättömiä.
      Yleisesti suomea kirjoitetaan ääntämyksen mukaisesti, joten minusta kanttarelli-muoto olisi loogisempi. Mitä vähemmän poikkeuksia ääntämykseen nähden, sen parempi. Vielä kun tietäisi, miksi koko kantarelli-muoto on olemassa. Onko se joskus lausuttu noin?

      Lainaa

    32. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Kyöpeli: Yleisesti suomea kirjoitetaan ääntämyksen mukaisesti, joten minusta kanttarelli-muoto olisi loogisempi. Mitä vähemmän poikkeuksia ääntämykseen nähden, sen parempi. Vielä kun tietäisi, miksi koko kantarelli-muoto on olemassa. Onko se joskus lausuttu noin?
      Suomessa voisi puhua keltavahverosta, koska sehän se on.

      Lainaa

    33. Kummallista 28.9.2018 10:24
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Vesa löytänyt ensimmäisen valkoisen noin isolla varustuksella. Voi naaraspuolinen sieni olla tyytyväinen. Taitaa olla lampaankääpä?

      Lainaa

    34. Tulos: +18 (32 ääntä)
      Kummallista: Vesa löytänyt ensimmäisen valkoisen noin isolla varustuksella. Voi naaraspuolinen sieni olla tyytyväinen. Taitaa olla lampaankääpä?
      Oon suosittu kotibileissä, mut sienillä ei ole "naarassukupuolta", vaan tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia "sukupuolia". Ja itiöemä eli sienen näkyvä osa on väliaikainen "post-orgastinen" hedelmöittynyt elin. :D

      Lainaa

    35. Tulos: -5 (11 ääntä)
      Traumcity: Missä ryhmässä Pasin ilmoitus mahtaa olla? Päihdesienien kauppaaminen on hyvin laitonta.
      Sekoitat sienilajikkeet. Saa tuollakin tietysti nuppinsa sekaisin ennenkuin kuolee.

      Lainaa

    36. Onko siistii? 28.9.2018 23:43
      Tulos: -18 (32 ääntä)
      Wtf: Vⅰttufuck. Miksei kukaan osaa kirjoittaa kantarelli. Ei se ole kanttarelli vaan kantarelli, huoh.
      Kantarelli on ihan vitunfuck vammasen kuulonen ja näkönen.

      Lainaa

    37. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Tappava: Sekoitat sienilajikkeet. Saa tuollakin tietysti nuppinsa sekaisin ennenkuin kuolee.
      En sekoita. Suomen lainsäädännön muistin väärin, kuten tuli tänne jo kirjoitettua, mutta punakärpässieniin mitään kuole ja niitä voi käyttää trippitarkoitukseen siinä missä vaikka silokkeja.

      Lainaa

    38. Tulos: -8 (12 ääntä)
      "sellain"??

      Lainaa

    39. fakta homma 29.9.2018 15:53
      Tulos: -11 (27 ääntä)
      Hihi: Sienen luokittelu määrittyy näköjään sen mukaan, mitä se sisältää tuoreena. Punakärpässienessä on hermomyrkyllistä iboteenihappoa, joka on päihdyttävän muskimolin esiaste. “Käyttäjät” väittävät hapon muuttuvan muskimoliksi kuivaamisprosessissa, joten sieni olisi päihdyttävämpi ja myrkyttömämpi kuivana, tuoreena päin [...]
      Sienet eivät ole "laittomia päihteitä", oi idiootti. Ne ovat ihan vaan sieniä, joita jotkut osaavat/ haluavat käyttää rentoutukseen, inspiraation hakemiseen tai kivunsietoon. Itse en ikävä kyllä osaa käyttää psilosybiiniä, vaikka se saattaisi kiinnostaa.

      Lainaa

    40. Tulos: +10 (18 ääntä)
      fakta homma: Sienet eivät ole “laittomia päihteitä”, oi idiootti. Ne ovat ihan vaan sieniä, joita jotkut osaavat/ haluavat käyttää rentoutukseen, inspiraation hakemiseen tai kivunsietoon. Itse en ikävä kyllä osaa käyttää psilosybiiniä, vaikka se saattaisi kiinnostaa.
      Onhan ne.

      Lainaa

    41. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Ruma Elsa: Taina ja kumppanit on muka keränneet sutta ja sekundaa? Ihan kuin siinä olisi kangassieniä/pikkurouskuja ja vaaleita orakkaita. Edelliset ryöpätään pariin otteeseen, jälkimmäiset paistetaan suoraan pannulla hyvässä öljyssä. Tuossa on kelpo ruokasieniä pariinkin runsaaseen ateriaan, hölmö Tanja.
      En minä tuossa kuvassa kyllä orakkaita nää? Leppärouskuja saattaa olla tuossa päällimmäisenä jonkun verran, mutta en tiedä mitä nuo tumma-jalkaiset on kun on sen verran epäselvä kuva, mutta jos ovat vasta 3 kertaa käyneet sienessä, eivätkä kantarellia vielä tunnista, niin en lähties tuota läjää laittamaan ruoaksi..

      Lainaa

    42. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Ja Tainalle vielä vinkkinä, että sitten kun olet opetellut kerättävät sienet ja lähdet poimimaan niitä, niin katkaise jalka keräysvaiheessa niin, että multaiset osat heität pois, niin ei oo niin kova siivoaminen sienissä :) Ikävät pureskella multaa..

      Lainaa

    43. Tulos: -6 (14 ääntä)
      Vittufuck se on KÄRPÄRI!1

      Lainaa

    44. Tulos: +12 (14 ääntä)
      fakta homma: Sienet eivät ole “laittomia päihteitä”, oi idiootti. Ne ovat ihan vaan sieniä, joita jotkut osaavat/ haluavat käyttää rentoutukseen, inspiraation hakemiseen tai kivunsietoon. Itse en ikävä kyllä osaa käyttää psilosybiiniä, vaikka se saattaisi kiinnostaa.
      En edes sanonut "laiton päihde". Hienosti hermostuttu, Hermanni. :D Suomen laki luokittelee psilosybiinisienet huumausaineiksi. Ihan sama mitä sanottavaa minulla tai sinulla on asian suhteen, se on fakta homma se.

      Lainaa

    45. Tulos: -14 (16 ääntä)
      King Arthur: Joskus vuosia sitten poikaystävän bändi palkkasi valokuvaajan, joka paljastui ihan sekopääksi. Olivat metsässä kuvaamassa musavideota ja tämä valokuvaaja ilmestyi paikalle pelleksi pukeutuneena ja veteli metsästä kärpässieniä, sanoi että tulee hyvät pörinät... Niin että kai noillekin ostaja on?
      Ja sitten päästit kissan ulos ja keksit taas uuden sadun? Näitä sinun keksittyjä satuja on vähän turhankin monen mokan kommenteissa.

      Lainaa

    46. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Punakärpässientä voi ihan hyvin käyttää joko ruokasienenä ryöppäämisen jälkeen tai sitten kuivatella uunissa shamaanirituaalia varten. Niitä ei myöskään ole säädelty huumausaineeksi samalla tavalla kuin suippomadonlakkeja edes kuivatussa muodossa mutta veikkaan että näin käsiteltynä näiden kauppaaminen saattaisi mennä lääkeainerikoksen puolelle. Uskoisin että menee kaupaksi hyvinkin jos hinta on kohdallaan.

      Lainaa

    47. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Kantarelli on yksi niistä sanoista mikä kirjoitetaan ärsyttävän usein väärin. Muita ovat WhatsApp, piirustus ja enää. Toinen mikä ärsyttää on Englannin kielen ääntämisen poissaoleminen kun on kyse nimistä. Ei vaan kehdata tai osata.

      Lainaa

    48. ToottasMäni 24.8.2024 13:31
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      jukkapalmu: Kantarelli on yksi niistä sanoista mikä kirjoitetaan ärsyttävän usein väärin. Muita ovat WhatsApp, piirustus ja enää. Toinen mikä ärsyttää on Englannin kielen ääntämisen poissaoleminen kun on kyse nimistä. Ei vaan kehdata tai osata.
      Mitä sitten?

      Lainaa

    49. Tulos: +2 (4 ääntä)
      ToottasMäni: Mitä sitten?
      Englannin sanominen väärin on tyhmyyttä ja muu vähän sama, eli ei vaan osata. Sama kun "Strömsö" josta yleisesti luullaan että se on saari Vaasassa vaikkei se ole.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, sienet, sienestäjät, sienestys, kärpässieni, myrkkysieni, myrkky, myrkytys, kanttarelli, kantarelli, keltavahverot, kaksimielinen

  • Uusimmat

  • Kategoriat