Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 30

Hullu äiti iskee klo 8.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 30

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 64 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +322 (354 ääntä)
      ...Eihän miehesi nimi ole Norman Bates?

      Lainaa

    2. Tulos: +276 (294 ääntä)
      Vaihtoehtona hankkia joku anoppia pelottava koira. Ei uskalla sit sitä postiluukkuakaan rämpyttää.

      Lainaa

    3. Tulos: +242 (254 ääntä)
      Naistenhuone on korvannut Äitylit.

      Lainaa

    4. Ministeri Nieminen 11.10.2018 5:42
      Tulos: -238 (648 ääntä)
      Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.

      Lainaa

    5. Tulos: +449 (471 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      VAihtoehdot piti olla kalustetutna vai kalustamattomana. Kyllä ostaisin kalustettuna, en ostaisi kalustettuna, kyllä ostaisin kalustamattomana, en ostaisi kalustamattomana. Yhdestäkään noista äänestystuloksista ei voi kuin koettaa arvata miten vastaaja on sen ajatellut. Haluatko sinisen vai punaisen paidan? "Kyllä" öööh selvä

      Lainaa

    6. Tulos: +314 (324 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      Ostaisitko mökin kalustettuna vai kalustamattomana? Kyllä

      Lainaa

    7. Tulos: +269 (273 ääntä)
      Anopiton: Vaihtoehtona hankkia joku anoppia pelottava koira. Ei uskalla sit sitä postiluukkuakaan rämpyttää.
      Saattais käydä niin ettei anoppi pelkäisikään sitä koiraa ja jumalattoman rämpytyksen lisäksi kuuluisi myös jumalatonta haukkumista.

      Lainaa

    8. Tulos: -53 (75 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      Joo, tollaisia yksinkertaisia äänestyksiä ollaan nähty täälläkin ties kuinka monta. Ajattelin kuitenkin aluksi jos kyseessä olisi "se" Irene, mutta ei sekään muuttaisi "mokaa" hauskemmaksi.

      Lainaa

    9. Tulos: -106 (138 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      En mäkään löydä! Jotenkin nyt ahdistaa, että mikä huippuhauska juttu menee ohi...

      Lainaa

    10. Tulos: +183 (197 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      "Ottaisitko mieluummin kissan vai koiran?" "Kyllä"

      Lainaa

    11. Ministeri Nieminen 11.10.2018 6:47
      Tulos: -111 (271 ääntä)
      Iso Hoo: VAihtoehdot piti olla kalustetutna vai kalustamattomana. Kyllä ostaisin kalustettuna, en ostaisi kalustettuna, kyllä ostaisin kalustamattomana, en ostaisi kalustamattomana. Yhdestäkään noista äänestystuloksista ei voi kuin koettaa arvata miten vastaaja on sen ajatellut. Haluatko sinisen vai punaisen paidan? “Kyllä” öööh selvä
      Ettäkö joku olisi voinut käsittää, että vaihtoehto "ei" tarkoittaa kalustettua? Rohkenen olla eri mieltä - mielestäni vaihtoehdot olivat täysin selkeät, vaikkei ratakiskoa niissä käytettykään.

      Lainaa

    12. PostiPauliina 11.10.2018 7:18
      Tulos: +184 (194 ääntä)
      Anopiton: Vaihtoehtona hankkia joku anoppia pelottava koira. Ei uskalla sit sitä postiluukkuakaan rämpyttää.
      Kissa. Ja opetat sen siihen, että kun postiluukku käy, kynnet uppoaa siihen. Tosin postin kanssa tulee ongelmia. T. Entinen verisorminen postinjakaja. Kissat on ihania, mutta huonoimpia ottamaan postin vastaan.

      Lainaa

    13. Tulos: +126 (160 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Ettäkö joku olisi voinut käsittää, että vaihtoehto “ei” tarkoittaa kalustettua? Rohkenen olla eri mieltä – mielestäni vaihtoehdot olivat täysin selkeät, vaikkei ratakiskoa niissä käytettykään.
      Minulla ei ainakaan ole pienintäkään käsitystä kumpaa ”ei” tarkoittaa. Enkä näin ollen ole yhtään vakuuttunut, että kaikki vastaajatkaan ovat ajatelleet sitä samoin kuin sinä. Enkä parhaalla tahdollanikaan pysty ymmärtämään, millä perusteella sinä oletat kaikkien tietävän, mitä kysytään. Luullakseni suurin osa tykkäyksistä on siinä ihan vain vitsin vuoksi, kun noin muotoiltuun kysymykseen ei voi vastata kyllä tai ei. Kerrohan, pidätkö enemmän kissoista vai koirista. Vastausvaihtoehtoina on kyllä ja ei.

      Lainaa

    14. Tulos: +55 (57 ääntä)
      Irene: Ehkä.

      Lainaa

    15. niimpä niin 11.10.2018 8:12
      Tulos: +75 (91 ääntä)
      Iso Hoo: VAihtoehdot piti olla kalustetutna vai kalustamattomana. Kyllä ostaisin kalustettuna, en ostaisi kalustettuna, kyllä ostaisin kalustamattomana, en ostaisi kalustamattomana. Yhdestäkään noista äänestystuloksista ei voi kuin koettaa arvata miten vastaaja on sen ajatellut. Haluatko sinisen vai punaisen paidan? “Kyllä” öööh selvä
      Tuossa on tosissaan kysyjä taas ajatellut asian hienosti omassa mielessään toimivaksi. Jos tuota järkeilee niin kai se menisi näin : - kyllä : Ostaisin kalustettuna. - ei : ostaisin kalustamattomana. Tietysti asian olisi voinut ilmaista helpomminkin.

      Lainaa

    16. Tulos: -117 (125 ääntä)
      Leon: …Eihän miehesi nimi ole Norman Bates?
      No tuskin on. pöljä.

      Lainaa

    17. Tulos: -41 (161 ääntä)
      Mulle ei aukene miten tuo kalustettu/kalustamaton on niin epäselvä. Kyllä on kalusteet tai ei ole kalusteita eli kalustamaton. Aiemmin annettu esimerkki ’Ostaisitko kissan vai koiran, kyllä vai ei?’ Tämähän on ihan eri asia, ei näitä voi verrata. Toki siis myönnän että jotenkin muutenkin olisi voinut asian esittää.

      Lainaa

    18. Tulos: +59 (95 ääntä)
      Nanne: Mulle ei aukene miten tuo kalustettu/kalustamaton on niin epäselvä. Kyllä on kalusteet tai ei ole kalusteita eli kalustamaton. Aiemmin annettu esimerkki ’Ostaisitko kissan vai koiran, kyllä vai ei?’ Tämähän on ihan eri asia, ei näitä voi verrata. Toki siis myönnän että jotenkin muutenkin olisi voinut asian esittää.
      Mä ainakin ajattelen sen niin että kyllä, kalustamattomana. Eli onko kysymyksen tulos nyt sitten luotettava jos minä ja viiskyt muuta ajatellaan erilailla kuin sinä? Kysynpä vaan.

      Lainaa

    19. Tulos: +137 (141 ääntä)
      Jos OP sattuu tätä lukemaan, tai joku muu samantapaisessa tilanteessa, niin kannattaisi kysellä mieheltä onko äitinsä aina ollut tällainen sekopää. Esim vanhuuden muistisairaudet voivat saada aikaan tosi outoa käytöstä aikaisemmin ihan täyspäisissä ihmisissä. Siinä tapauksessa: nyt, ne lääkkeet :)

      Lainaa

    20. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Ireneltä siis keskimäärin jyrkkä ehkä.

      Lainaa

    21. Tulos: +27 (33 ääntä)
      Helin ehdotus: 6/5.

      Lainaa

    22. Tulos: -72 (82 ääntä)
      Iso Hoo: VAihtoehdot piti olla kalustetutna vai kalustamattomana. Kyllä ostaisin kalustettuna, en ostaisi kalustettuna, kyllä ostaisin kalustamattomana, en ostaisi kalustamattomana. Yhdestäkään noista äänestystuloksista ei voi kuin koettaa arvata miten vastaaja on sen ajatellut. Haluatko sinisen vai punaisen paidan? “Kyllä” öööh selvä
      Ostaisitko mielummin näin kuin näin. Kyllä. Ei. En löydä edelleenkään mokaa.

      Lainaa

    23. Tulos: +24 (50 ääntä)
      niimpä niin: Tuossa on tosissaan kysyjä taas ajatellut asian hienosti omassa mielessään toimivaksi. Jos tuota järkeilee niin kai se menisi näin : - kyllä : Ostaisin kalustettuna. - ei : ostaisin kalustamattomana. Tietysti asian olisi voinut ilmaista helpomminkin.
      Millä ihmeellä perustelet tämän logiikan?

      Lainaa

    24. Tulos: +71 (71 ääntä)
      Joo poliisille ilmoitus tai ensin voisi ilmoittaa äidille, että nyt lähtee poliisille ilmoitus. Jännä kyllä et mistä tollasia ihmisiä sikiää? Tai mitä se mutsi ajattelis jos sen kotiin tulis anoppi ihan millon sattuu? No ei välttämättä mitään, koska on itekkin pimee.

      Lainaa

    25. Tulos: +134 (136 ääntä)
      Mun äiti oli kans samanlainen. Erotuisena se, että asuin mieheni kanssa hänen omistamassaan asunnossa, joten hänellä oli "oikeus tulla miten haluaa". Omilla avaimilla tietysti ja ennalta ilmoittamatta. Kerran hän pamahti sisään kesken aamuseksin, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Asiat paranivat vasta kun muutimme toiseen asuntoon. Opetus: suhtautukaa varauksella äitinne tai anoppinne vuokraamaan asuntoon.

      Lainaa

    26. Tulos: -68 (92 ääntä)
      Kun/jos ovessa on ovikello, niin helvetissä pitää etukäteen ilmoittaa, että kohta tulen soittamaan ovikelloanne?

      Lainaa

    27. Tulos: +89 (105 ääntä)
      Anopiton: Vaihtoehtona hankkia joku anoppia pelottava koira. Ei uskalla sit sitä postiluukkuakaan rämpyttää.
      Toisena vaihtoehtona on hankkia mies, jolla on selkärankaa laittaa äitinsä kuriin.

      Lainaa

    28. Tulos: -66 (70 ääntä)
      Anopiton: Vaihtoehtona hankkia joku anoppia pelottava koira. Ei uskalla sit sitä postiluukkuakaan rämpyttää.
      Ai että kuulostaa irstaalle, setä lähteekin tästä rämpyttämään vähän postiluukkua... Mutta siis mikä tuossa Irenen jutussa on se moka? Monet kai haluaa itse kalustaa torppansa. Tuo kysymystekniikkahan on hyvä, niin kaikki näkee tykkäyksistä, että kumpi muoto on "voitolla".

      Lainaa

    29. Tulos: -44 (76 ääntä)
      Nanne: Mulle ei aukene miten tuo kalustettu/kalustamaton on niin epäselvä. Kyllä on kalusteet tai ei ole kalusteita eli kalustamaton. Aiemmin annettu esimerkki ’Ostaisitko kissan vai koiran, kyllä vai ei?’ Tämähän on ihan eri asia, ei näitä voi verrata. Toki siis myönnän että jotenkin muutenkin olisi voinut asian esittää.
      No juuri tätä mietin, kalustettu on kyllä ja kalustamaton on ei. Ei sen pitäisi nyt niin vaikeaa olla. Varsinkin kun kalustettu on esitetty kysymyksessä ensin ja kyllä on esitetty vastauksissa ensin.

      Lainaa

    30. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Sinttu: Ostaisitko mielummin näin kuin näin. Kyllä. Ei. En löydä edelleenkään mokaa.
      Ostaisitko mieluummin kalustettuna kuin kalustamattomana olisi selvä. Vastausvaihtoehdot kyllä ja ei. Ostaisitko mieluummin näin vai näin. Ei enää selvä.

      Lainaa

    31. Tulos: +115 (115 ääntä)
      Gigi: Mun äiti oli kans samanlainen. Erotuisena se, että asuin mieheni kanssa hänen omistamassaan asunnossa, joten hänellä oli “oikeus tulla miten haluaa”. Omilla avaimilla tietysti ja ennalta ilmoittamatta. Kerran hän pamahti sisään kesken aamuseksin, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Asiat paranivat vasta kun [...]
      Kyllä tuossakin tapauksessa pitää äidin olla vähän vajaa. Itse asuin myös äitini omistamassa kämpässä, itse asiassa edelleen punkataan siellä silloin tällöin. Ja AINA äitini kysyy saako sinne mennä, eihän siellä ole ketään. Ei kenenkään kotiin marssita sisään ilmoittamatta, omisti kämpän tai ei, oli sukua tai ei.

      Lainaa

    32. Kalluppaaja 11.10.2018 14:48
      Tulos: +81 (125 ääntä)
      PEUKUTUSGALLUP: Miten ymmärtäisit Irenen kysymyksen vastausvaihtoehdot? YLÄPEUKKU: Kyllä = kalustettuna, Ei = kalustamattomana ALAPEUKKU: Kyllä = kalustamattomana, Ei = kalustettuna

      Lainaa

    33. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Sinttu: Ostaisitko mielummin näin kuin näin. Kyllä. Ei. En löydä edelleenkään mokaa.
      Kysymystä ei vain ole muotoiltu "mieluummin a kuin b" vaan "mieluummin a vai b", johon ei voi lähtökohtaisesti vastata kyllä tai ei.

      Lainaa

    34. Tulos: +30 (34 ääntä)
      Kyllä minä ainakin ottaisin.

      Lainaa

    35. Tulos: +9 (23 ääntä)
      Napael: Saattais käydä niin ettei anoppi pelkäisikään sitä koiraa ja jumalattoman rämpytyksen lisäksi kuuluisi myös jumalatonta haukkumista.
      Meillä tämä on ratkaistu käärmeillä. Ei tule hirveästi yllätysvierailijoita kun vastassa on 3 metrinen python irrallaan! ;)

      Lainaa

    36. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Sinttu: Ostaisitko mielummin näin kuin näin. Kyllä. Ei. En löydä edelleenkään mokaa.
      Ei tuossa sinun mallikysymyksessä olekaan mokaa, mutta Irenen kysymyspä kuuluikin että ostaisitko mieluummin näin VAI näin. Silloin ei vastausvaihtoehdoiksi käy kyllä/ei.

      Lainaa

    37. Ministeri Nieminen 11.10.2018 19:40
      Tulos: -42 (52 ääntä)
      jees: “Ottaisitko mieluummin kissan vai koiran?” “Kyllä”
      Nämäkö vaihtoehdot sulkevat mielestäsi toisensa pois?

      Lainaa

    38. Tulos: +41 (49 ääntä)
      Rakkaat kyselyn puolustajat, toinen kahdesta vaihtoehdosta saattaa olla yleisempi tulkinta kysymyksen vastauksista, mutta ihmisten tyhmyyttä ei tule aliarvioida kyselyjä tehdessä. Rautalankaa kehiin, muuten ei voi tietää varmaksi.

      Lainaa

    39. Tulos: +26 (30 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Nämäkö vaihtoehdot sulkevat mielestäsi toisensa pois?
      Tuossa kysymyksen asettelussa kyllä. Samoin kuin mokassa.

      Lainaa

    40. Tulos: -42 (44 ääntä)
      Niin no tuo eka nyt on niin ja näin. Jos kysytään ottaisitko mieluummin A:n vai B:n, niin voihan siihen vastata kyllä. Eli ottaisin A:n. Toki kuin sana olisi ollut vai sanaa parempi.

      Lainaa

    41. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Jarppa: Niin no tuo eka nyt on niin ja näin. Jos kysytään ottaisitko mieluummin A:n vai B:n, niin voihan siihen vastata kyllä. Eli ottaisin A:n. Toki kuin sana olisi ollut vai sanaa parempi.
      Ei vaan kyllä, ottaisin B:n

      Lainaa

    42. Tulos: -4 (32 ääntä)
      p: Mä ainakin ajattelen sen niin että kyllä, kalustamattomana. Eli onko kysymyksen tulos nyt sitten luotettava jos minä ja viiskyt muuta ajatellaan erilailla kuin sinä? Kysynpä vaan.
      Miten sinä edes saat sen noin päin käännettyä? Vaikka kuinka yritän, en pysty samaan. Ei kalusteita= silloin se on kalustamaton. Kyllä= silloin on kalusteet

      Lainaa

    43. TämäOnNimi 12.10.2018 9:08
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Niin paljon kommenteissa nyt taisteltu siitä onko tuo ensimmäinen moka vai ei, että kai jo nyt kaikki näkee, että kysymysmuoto on liian epäselvä tuohon tarkoitukseen...

      Lainaa

    44. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      "Kebab ranskalaisilla." "Mieto vai tulinen?" "Kyllä kiitos."

      Lainaa

    45. Tulos: +46 (48 ääntä)
      pikku myy: Kun/jos ovessa on ovikello, niin helvetissä pitää etukäteen ilmoittaa, että kohta tulen soittamaan ovikelloanne?
      Haluan valmistautua vieraiden tuloon hyvissä ajoin. Jos vieras on jo ovella, on jo myöhäistä. Ei se tulosta ilmoittaminen ole hankalaa vaikka siinä samalla kun tekee lähtöä.

      Lainaa

    46. niimpä niin 12.10.2018 13:31
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Jdjdj: Millä ihmeellä perustelet tämän logiikan?
      En millään. Se on vain oma järkeilyni. Kuten täälläkin nähdään, asian voi kokea myös toisella tavalla.

      Lainaa

    47. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Ei, en ostaisi kesämökkiä ollenkaan.

      Lainaa

    48. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Leon: …Eihän miehesi nimi ole Norman Bates?
      ...tai Seymour Skinner

      Lainaa

    49. Tulos: +20 (38 ääntä)
      Colour: Rakkaat kyselyn puolustajat, toinen kahdesta vaihtoehdosta saattaa olla yleisempi tulkinta kysymyksen vastauksista, mutta ihmisten tyhmyyttä ei tule aliarvioida kyselyjä tehdessä. Rautalankaa kehiin, muuten ei voi tietää varmaksi.
      Ei ole tyhmyyttä ajatella asioita laajemmin kuin joku toinen. Joidenkin tutkimusten mukaan nimenomaan älykkäillä ihmisillä on taipumusta olla ymmärtämättä epäselviä viestejä, koska heillä on kykyä nähdä asioita laajemmin. Tyhmät taas ymmärtävät vain oman näkemyksensä, eivätkä osaa ajatella oman ajatusmaailmansa ulkopuolelle.

      Lainaa

    50. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Minäminä: Ei ole tyhmyyttä ajatella asioita laajemmin kuin joku toinen. Joidenkin tutkimusten mukaan nimenomaan älykkäillä ihmisillä on taipumusta olla ymmärtämättä epäselviä viestejä, koska heillä on kykyä nähdä asioita laajemmin. Tyhmät taas ymmärtävät vain oman näkemyksensä, eivätkä osaa ajatella oman ajatusmaailmansa ulkopuolelle.
      En epäile tätä yhtään. Kirjoitin kommenttini huumorilla, ja käytin tyhmyyttä siinä tehokeinona. En itse useinkaan luokittele elämässäni ihmisiä tyhmiksi, koska älykkyyttä on hyvin monenlaista.

      Lainaa

    51. Tulos: +3 (21 ääntä)
      Kalluppaaja: PEUKUTUSGALLUP: Miten ymmärtäisit Irenen kysymyksen vastausvaihtoehdot? YLÄPEUKKU: Kyllä = kalustettuna, Ei = kalustamattomana ALAPEUKKU: Kyllä = kalustamattomana, Ei = kalustettuna
      Huomaatko, että itse et asettanut vastausvaihtoehtoja yhtä leväperäisesti kuin Irene, vaan paljon yksiselitteisemmin? Olet itsekin siis sitä mieltä että Irenen tapa oli huono.

      Lainaa

    52. Tulos: -9 (11 ääntä)
      Minäminä: Ei ole tyhmyyttä ajatella asioita laajemmin kuin joku toinen. Joidenkin tutkimusten mukaan nimenomaan älykkäillä ihmisillä on taipumusta olla ymmärtämättä epäselviä viestejä, koska heillä on kykyä nähdä asioita laajemmin. Tyhmät taas ymmärtävät vain oman näkemyksensä, eivätkä osaa ajatella oman ajatusmaailmansa ulkopuolelle. Älykkäät ei ymmärrä ollenkaan ja tyhmät vain niinku itse näkevät sen vai mikä tämän kommentin sanoma oli?

      Lainaa

    53. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Maire:
      Kyllä

      Lainaa

    54. Tulos: +21 (31 ääntä)
      Maire:
      Älykkäät keksivät monta tapaa tulkita kysymyksen, joten he eivät tiedä, mitä niistä haetaan. Eli eivät ymmärrä kysymystä. Tyhmät näkevät asian helpommin pelkästään omalla tavallaan, eivätkä tajua, että muut voivat tulkita sen toisin, joten heidän mielestään kysymys on selkeä. Usein tulkinta onkin se yksinkertaisin, joten osuu myös oikeaan. Mutta kuten jo aikaisemmin todettiin, älykkyyttä on monenlaista, ja tulkintoihin vaikuttaa niin monet asiat, etten tämän perusteella tekisi päätelmiä kenenkään älykkyysosamäärästä. Kommentin sanoma lähinnä oli, että jos joku on sitä mieltä, että toinen on tyhmä, mikäli kysymystä ei ymmärrä, niin tutkimukset eivät tätä näkemystä tue.

      Lainaa

    55. Kalluppaaja 14.10.2018 13:19
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Rompeli: Huomaatko, että itse et asettanut vastausvaihtoehtoja yhtä leväperäisesti kuin Irene, vaan paljon yksiselitteisemmin? Olet itsekin siis sitä mieltä että Irenen tapa oli huono.
      Niin olen. En oikein ymmärrä viestisi pointtia. Kyselyni tarkoitus oli juuri selvittää, miten suurin osa tulkitsisi (epäselvää) Ireneä.

      Lainaa

    56. Kalluppaaja 14.10.2018 13:25
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Minäminä: Älykkäät keksivät monta tapaa tulkita kysymyksen, joten he eivät tiedä, mitä niistä haetaan. Eli eivät ymmärrä kysymystä. Tyhmät näkevät asian helpommin pelkästään omalla tavallaan, eivätkä tajua, että muut voivat tulkita sen toisin, joten heidän mielestään kysymys on selkeä. Usein tulkinta onkin se yksinkertaisin, [...]
      Niin, ja kaikista fiksuin on se, joka ymmärtää monitulkintaisuuden eikä tee mitään päätelmiä liian vähällä tiedolla, mutta osaa ennustaa millaisia päätelmiä muut tekisivät.

      Lainaa

    57. Kalluppaaja 14.10.2018 13:32
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      PEUKUTUSKYSELY: Ottaisitko mieluiten kesämökin kalustettuna vai kalustamattomana (sama hinta)? YLÄPEUKKU: kalustettuna ALAPEUKKU: kalustamattomana

      Lainaa

    58. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      Niinkö? Maksaako banaani euron vai kaksi. Vastaa kyllä tai ei.

      Lainaa

    59. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Sorsamon: “Kebab ranskalaisilla.” “Mieto vai tulinen?” “Kyllä kiitos.”
      Lentokoneessa erittäin usein kuultu. - Otatteko kahvia vai teetä? - Kyllä kiitos

      Lainaa

    60. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Mikä tuossa Irenen äänestyksessä oli mokana? Kyseiseen äänestykseen osallistuneista 11 ostaisi kalustettuna ja 69 kalustamattomana. En vain löydä tästä mokaa.
      Sama kuin edellisen mokan "Onko jompikumpi näistä?" "On"

      Lainaa

    61. Vaikeiden kyselijä 15.10.2018 15:27
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Jopas: Lentokoneessa erittäin usein kuultu. - Otatteko kahvia vai teetä? - Kyllä kiitos
      Tämä ei varsinaisesti liity mokaan; tuli tuosta kommentistasi mieleen, kuinka välillä töissä itselle tulee pieni tauko asiakkaan vastauksen jälkeen, kun "Haluaisitteko kahvin, teen tai kaakaon?" ja vastauksena on "Ei kumpaakaan". Yleensä valitsen ymmärtää vastauksesta, että asiakas ei halua mitään noista kolmesta vaihtoehdosta. Silti takaraivossa nakuttaa usein ajatus, että pitäisikö vielä varmistaa, että asiakas kuuli ja ymmärsi vaihtoehtoja olevan kolme, ei kaksi. Jos hän vaikka haluaisikin sen teen, mutta ei vain kuullut sitä. Mutta yleensä en varmista asiaa, koska asiakkaat tuppaavat suuttumaan asiasta.

      Lainaa

    62. Tulos: -10 (16 ääntä)
      Iso Hoo: VAihtoehdot piti olla kalustetutna vai kalustamattomana. Kyllä ostaisin kalustettuna, en ostaisi kalustettuna, kyllä ostaisin kalustamattomana, en ostaisi kalustamattomana. Yhdestäkään noista äänestystuloksista ei voi kuin koettaa arvata miten vastaaja on sen ajatellut. Haluatko sinisen vai punaisen paidan? “Kyllä” öööh selvä
      Olihan se moka, muttei niin suuri. Kalustettu tarkoittaa kyllä, kalustamaton ei. Eihän se voisi tarkoittaa päinvastoin.

      Lainaa

    63. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Tuohon äiti/anoppiasiaan auttaa vähintään 200km välimatka. Testattu juttu.

      Lainaa

    64. Tulos: 0 (0 ääntä)
      NOORMAAN!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kalusteet, kysymys, kysely, äiti, ovikello, häiriö, ääntäminen, sukunimi