Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 35

Pidä hiilihapot avatussa pullossa tällä vinkillä.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 35

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 129 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Mustalaisnaamio 30.10.2018 1:40
      Tulos: +292 (442 ääntä)
      Kortsut ei sovi?

      Lainaa

    2. Tulos: +343 (411 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Kortsut ei sovi?
      Oisko joku harvinaisempi allergia tms.

      Lainaa

    3. äölkjhgfdsa 30.10.2018 1:54
      Tulos: +616 (650 ääntä)
      Sargee: Oisko joku harvinaisempi allergia tms.
      No mutta saahan niitä lateksittominakin, en sitten tiedä jos on niillekin allerginen...

      Lainaa

    4. Tulos: +343 (371 ääntä)
      äölkjhgfdsa: No mutta saahan niitä lateksittominakin, en sitten tiedä jos on niillekin allerginen…
      Sitä nimenomaan tarkoitin harvinaisemmalla allergialla. Lateksiallergia on verraten yleinen.

      Lainaa

    5. Tulos: -158 (502 ääntä)
      Ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. Ihanaa kun verovarat menee jonkun ihmisen seitsemään abortiin.

      Lainaa

    6. Tulos: -88 (104 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Kortsut ei sovi?
      Juu tarttee ainakin pyyhkiä liukkaria pois jollain.

      Lainaa

    7. Tulos: -141 (273 ääntä)
      Siis en ymmärrä miten kortsut ei sovi. Ja onhan sitä sitte kierukkakin olemassa?

      Lainaa

    8. Tulos: +368 (424 ääntä)
      Nelzi: Siis en ymmärrä miten kortsut ei sovi. Ja onhan sitä sitte kierukkakin olemassa?
      Ei se kierukkakaan kaikille sovi... t. Nikkelille allerginen

      Lainaa

    9. Hölömörkö 30.10.2018 4:48
      Tulos: +366 (734 ääntä)
      Mun mielestä toi vastaustyyli viittais jotenkin siihen, että kortsut ei sovi ku ne ei oo kivoja ja pillerit ei sovi, kun niistä tulee finnejä. Jokseenkin semmonen fiilis, että ei oo ihan tosissaan yritetty tota ehkäisyhommaa. Ja jos ei oikeesti sovi mikään, niin eikö jumalauta parin abortin jälkeen viimeistään voi ukoille ilmoittaa, että vetää sen vehkeen ulos hyvissä ajoin? Taas niin uskomattomia ihmisiä maa päällään kantaa.

      Lainaa

    10. Tulos: +465 (605 ääntä)
      Hölömörkö: Mun mielestä toi vastaustyyli viittais jotenkin siihen, että kortsut ei sovi ku ne ei oo kivoja ja pillerit ei sovi, kun niistä tulee finnejä. Jokseenkin semmonen fiilis, että ei oo ihan tosissaan yritetty tota ehkäisyhommaa. Ja jos ei oikeesti sovi mikään, niin eikö jumalauta parin abortin jälkeen viimeistään voi [...]
      Kai tiedät ettei "vehkeen ulos ottaminen ajoissa" ole ehkäisykeino tai estä raskauksia? E-pillerit että kierukat ja muut hormonaaliset ehkäisyt aiheuttaa monelle ihan hirveitä sivuoireita, eikä finnitkään välttämättä ole pelkästään mikään esteettinen pikku juttu.

      Lainaa

    11. Tulos: +371 (437 ääntä)
      Tulee mieleen lähinnä mielenterveys/päihde/elämänhallintaoneglmat seitsemästä abortista. Jos kyse on jostakin edellisistä, toivottavasti hän voi nykyään paremmin.

      Lainaa

    12. Tulos: +420 (652 ääntä)
      Miesten ehkäisypilleri on kehitetty, mutta sitä ei otettu käyttöön haittavaikutusten vuoksi. Niitä haittavaikutuksia vain oli vähemmän kuin naisten ehkäisypillerissä. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että niin kauan kun miehet eivät jaa vastuuta ehkäisystä mutta ovat kuitenkin koko ajan pyrkivät päästä tunkemaan niitä siemeniään joka rakoon, ei ainakaan miehillä ole nokan koputtamista ei-toivotuista raskauksista tai aborteista.

      Lainaa

    13. Check your facts 30.10.2018 5:51
      Tulos: -140 (356 ääntä)
      Tasa-arvoa: Miesten ehkäisypilleri on kehitetty, mutta sitä ei otettu käyttöön haittavaikutusten vuoksi. Niitä haittavaikutuksia vain oli vähemmän kuin naisten ehkäisypillerissä. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että niin kauan kun miehet eivät jaa vastuuta ehkäisystä mutta ovat kuitenkin koko ajan pyrkivät päästä tunkemaan [...]
      Tämä ei ole totta, vaan feminatsipropagandaa. Pilleri on edelleen kehityksessä ja tulossa, mutta vasta vuosien päästä. https://www.snopes.com/fact-check/male-birth-control-study/ https://www.nhs.uk/conditions/contraception/male-pill/

      Lainaa

    14. Muumi (kopio) 30.10.2018 5:51
      Tulos: -373 (481 ääntä)
      Pauliina on murhaaja. Sarjamurhaaja.

      Lainaa

    15. Jake A. Leppäpelto 30.10.2018 5:53
      Tulos: -183 (223 ääntä)
      Pauliina on nykypopulistien lempimussukka. Sitten kun Timo Soini sanoo, että "hei Pauliina, vaikka oonki katolinen, niin sulle voisin suosittaa tota ehkäisyä", niin samantien on hipit niskassa xD

      Lainaa

    16. Tulos: +228 (338 ääntä)
      Pauliinaa ei siis kiinnosta se, että seksissä voi tulla sukupuolitauteja, ilman suojausta tai se että kun on paljon abortteja tehnyt niin sitten kun haluaa oikeesti lapsia, lapsen saanti voi olla hankalaa.. Plus on olemassa nikkelitön vaihtoehto kierukalle, sekä ehkäisy implantti tai laastari. Kyllä niitä löytyy jos tahtoo.

      Lainaa

    17. Tulos: +320 (376 ääntä)
      Niin: Pauliinaa ei siis kiinnosta se, että seksissä voi tulla sukupuolitauteja, ilman suojausta tai se että kun on paljon abortteja tehnyt niin sitten kun haluaa oikeesti lapsia, lapsen saanti voi olla hankalaa.. Plus on olemassa nikkelitön vaihtoehto kierukalle, sekä ehkäisy implantti tai laastari. Kyllä niitä löytyy jos tahtoo.
      Myös pessaari on yhä olemassa ja ehkäisytietokoneitakin muutama. Ihan oikeasti ei ole ihmistä jolle mikään ehkäisy ei sopisi. Ja jos olisikin, niin sitten sitä voisi edes olla sen verran mielukuvitusta, että suorittaa sen loppulaukeamisen muuten kuin kaikkein riskialttiimmalla mahdollisella tavalla. On ihan uskomatonta selitystä, että pillerit ei sovi ja silti on voinut vetäistä lääkkeellisen keskeytyksen nappulat naamaansa seitsemän kertaa. On pikkuisen eri luokan tavaraa ne.

      Lainaa

    18. Tulos: +193 (257 ääntä)
      Se on muuten oikeasti aika hankalaa kun mikään ehkäisy ei sovi. Olen kokeillut viimeisen 15 vuoden aikana kaikkia mahdollisia e- ja minipillereitä, mutta mitkään eivät sovi. Sovuoireina jatkuva päänsärky, jatkuva tiputteluvuoto ja aivan hirvittävät mielialanvaihtelut ja masennus. Eivät häviä oireet puolen vuoden-vuoden aikana. Hormonikierukasta ja kapselista myös päivittäinen tiputteluvuoto ja kamala hiustenlähtö ja masennus sekä päänsärky. Kuparikierukan kanssa vuosin 3 kuukautta joka päivä yhtä paljon kun runsaimpien kuukautisten aikana. Ilman pillereitä kuukautiseni ovat täysin epäsäännölliset. Kierto voi olla mitä tahansa 15-40 päivän välillä, ovulaatiota en tunne ja satunnaiset välivuodot sekoittavat hedelmällisten päivien laskemista entisestään. Mies ei voi käyttää kondomia, koska hänet on ympärileikattu ja vehkeestä on hävinnyt tuntoa leikkauksessa niin paljon, että hän ei tunne mitään kondomin kanssa. No, enpä ole vielä ainakaan keskeytetyllä yhdynnällä paksuksi pamahtanut. Kaverilla on 2 lasta, jotka molemmat ovat syntyneet ehkäisytietokoneista ja keskeytetystä huolimatta.

      Lainaa

    19. Tulos: +141 (181 ääntä)
      Muumi (kopio): Pauliina on murhaaja. Sarjamurhaaja.
      Itsekin oon. Eilen pudotin suihkun lattialle ruumiita ihan nazina!!11

      Lainaa

    20. Tulos: +296 (332 ääntä)
      Toisaalta parempi ehkä 7 aborttia kuin 7 Pauliinan lasta tässä maailmassa?

      Lainaa

    21. Tulos: +253 (283 ääntä)
      Niin: Pauliinaa ei siis kiinnosta se, että...
      Siis Pauliinaa ei kiinnostaNUT. Todennäköisesti ollut villi nuori ja viitannut kintaalla kaikille ohjeistuksille. Aikaakin on saattanut välissä kulua niin paljon, että sittemmin on markkinoille ilmestynyt hänellekin sopiva ehkäisymalli. Eli se, että kertoo menneisyydestään jotain, ei kuitenkaan tarkoita, että nykypäivänä olisi sama meininki.

      Lainaa

    22. Tulos: +283 (313 ääntä)
      Mrs mime: Ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. Ihanaa kun verovarat menee jonkun ihmisen seitsemään abortiin.
      Ehkäisypilleriresepti ei kovasti yhteiskunnalle maksa. Eikä ne pilleritkään. Sitten, jos "jonkun ihmisen" seitsemälle lapselle maksettaisiin lapsilisiä, vinkuisit ihan taatusti siitäkin. Ja ne tenavat maksaisi muuten huomattavasti enemmän. Että siitä kauhasta ja lusikasta ihan samaa sinullekin.

      Lainaa

    23. Tulos: +79 (91 ääntä)
      Niin: Plus on olemassa nikkelitön vaihtoehto kierukalle, sekä ehkäisy implantti tai laastari. Kyllä niitä löytyy jos tahtoo.
      Jos pillerit ei käy, niin ei ole kovin kaukaahaettua ettei implantti tai laastari ole se sama ongelma. En kyllä nää miten ei mikään kortsu (vaikka ne lateksittomat) sovi, tai vähintäänkin sitten yrittää ulosvetoa. Mutta taitaa olla ollut siinä elämänvaiheessa ihan hyvä ratkaisu abortoida.

      Lainaa

    24. Tulos: -10 (74 ääntä)
      Check your facts: Tämä ei ole totta, vaan feminatsipropagandaa. Pilleri on edelleen kehityksessä ja tulossa, mutta vasta vuosien päästä. https://www.snopes.com/fact-check/male-birth-control-study/ [...]
      Käsittääkseni miesten ehkäisypillerin ongelmana on myös sen saaminen vedenpitävästi toimivaksi. On paljon helpompaa blokata yksi munasolu toimimasta oikein kuin valtava määrä siittiöitä.

      Lainaa

    25. Johan af Pompas 30.10.2018 8:49
      Tulos: +227 (245 ääntä)
      "nussia olan takaa" - kuulostaa hankalalta asennolta.

      Lainaa

    26. Tulos: +242 (246 ääntä)
      Siis eikö kukaan oo vielä kommentoinu kui loistava toi tulppakikka oli!

      Lainaa

    27. Tulos: +177 (187 ääntä)
      Mrs mime: Ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. Ihanaa kun verovarat menee jonkun ihmisen seitsemään abortiin.
      Kyllä ne pillerit omasta pussista maksetaan, eikä kirurginenkaan toimenpide ole hakijalle ilmainen. Sitä paitsi jos abortteja ei olisi tehty, niistä seitsemästä ihmeestä olisi saanut sitten seitsemät lapsilisät moneksi vuodeksi, jotka tulisivat oikeasti niistä verovaroista. Sekö ei sitten härnäisi yhtään?

      Lainaa

    28. Tulos: +102 (112 ääntä)
      Itselläkin kokemusta siitä kun mikään ns. helppo ehkäisy ei sovi. Pillerit sekoittaa psyyken, laastareissa ja kapselissa samat hormonit joten lääkärit ei kirjoita niitäkään, kierukat ei pysy sisällä. Kumi on ärsyttävää sähellystä, mutta sillä oli mentävä tarpeen mukaan, kierrontarkkailun lisänä. Jos ei lateksittomatkaan kumit sovi jostain harvinaisesta syystä (googlaamalla en kyllä löydä mitään muuta ku ns. mukavuussyitä) ni mahdottomaksi menee. PS. Yhtään aborttia ei oo takana, onneks oon lapsirakas, ja nyt steri tehty. Tosin satavarma sekään ei ole...

      Lainaa

    29. Tulos: -65 (85 ääntä)
      Joopajoo: Ei se kierukkakaan kaikille sovi… t. Nikkelille allerginen
      joo, mut eikös noi suomes ole kuparikierukoita? -Mies

      Lainaa

    30. Tulos: +121 (125 ääntä)
      Hölömörkö: Mun mielestä toi vastaustyyli viittais jotenkin siihen, että kortsut ei sovi ku ne ei oo kivoja ja pillerit ei sovi, kun niistä tulee finnejä. Jokseenkin semmonen fiilis, että ei oo ihan tosissaan yritetty tota ehkäisyhommaa. Ja jos ei oikeesti sovi mikään, niin eikö jumalauta parin abortin jälkeen viimeistään voi [...]
      Joillekin ihmisille oikeasti tulee elämää haittaavia sivuoireita eri ehkäisyistä. Esim itse en pysty käyttämään mitään hormonaalista ehkäisyä. Sivuoireina oli mm. masennusta ja raivokohtauksia. Oli myös jatkuvasti useampi suuri afta suussa, jotka oli niin kipeitä että pahimmillaan en pystynyt syömään tai puhumaan.

      Lainaa

    31. One Flew Over The Cockoo's Nest 30.10.2018 10:41
      Tulos: +75 (97 ääntä)
      Hölömörkö: Mun mielestä toi vastaustyyli viittais jotenkin siihen, että kortsut ei sovi ku ne ei oo kivoja ja pillerit ei sovi, kun niistä tulee finnejä. Jokseenkin semmonen fiilis, että ei oo ihan tosissaan yritetty tota ehkäisyhommaa. Ja jos ei oikeesti sovi mikään, niin eikö jumalauta parin abortin jälkeen viimeistään voi [...]
      Ennemmin veikkaisin, että syynä toistuviin abortteihin on juuri tuo sinukin ilolla jakamasi myytti, että pois vetäminen toimii ehkäsynä. Kiitos että jaat tätä tietoa yhä uusille idiooteille

      Lainaa

    32. Tulos: +99 (103 ääntä)
      tattipää: joo, mut eikös noi suomes ole kuparikierukoita? -Mies
      Kuparissa on usein sekoitettuna myös nikkeliä, ei siis puhdasta kuparinarua. Ja jos on paska munkki, niin saahan tuosta parhaimmillaan ne pysyvät menkat, tai muuten vaan erittäin runsaat/kivuliaat.

      Lainaa

    33. Tulos: -83 (93 ääntä)
      Joopajoo: Ei se kierukkakaan kaikille sovi… t. Nikkelille allerginen
      Kuparikierukasta oon kuullut, mutta että nikkelistä tehty. Ai niin, hormonikierukat on muovia.

      Lainaa

    34. Kiltti tyttö 30.10.2018 11:08
      Tulos: +32 (46 ääntä)
      Itse laittaisin tulpaksi jotain muuta kuin kondomin, esim. minigrip-pussin. Tai vaikka kertakäyttöisen siivoushanskan sormen.

      Lainaa

    35. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Jotenki toivois että lääkärit ottais vähän
      Apina: Joillekin ihmisille oikeasti tulee elämää haittaavia sivuoireita eri ehkäisyistä. Esim itse en pysty käyttämään mitään hormonaalista ehkäisyä. Sivuoireina oli mm. masennusta ja raivokohtauksia. Oli myös jatkuvasti useampi suuri afta suussa, jotka oli niin kipeitä että pahimmillaan en pystynyt syömään tai puhumaan.
      Omatko kokemukset on aivan karmivia ja surkeinta oli, että lääkäri ei tuntunut uskovan oireita. Ehdotteli vaan aina eri brändejä. Sinänsä ei siis yllätä että tämmösiäkin tarinoita syntyy... Toivottavasti hän on nyt vähän järkiintynyt ja keksinyt jonkun ehkäisytavan.

      Lainaa

    36. Tulos: -58 (70 ääntä)
      Joopajoo: Ei se kierukkakaan kaikille sovi… t. Nikkelille allerginen
      Hormonikierukassa ei ole nikkeliä!

      Lainaa

    37. Minäpäminä 30.10.2018 11:14
      Tulos: +77 (99 ääntä)
      Kuparikierukka toimii niin että aiheuttaa alapäähän jatkuvan tulehduksen, jolloin ei tule raskaaksi. Paitsi tietenkin joskus, esim itse olen kuulemma sellainen lapsi. En sellaista itseeni laittaisi. Hormoonikierukasta tulee hulluksi hormoonihirviöksi, minä ainakin ja kaikki pillerit, laastarit ja kapselit tekee saman. Jäljelle jää kumi joka jostain syystä on useimmille miehille hirveä kompastuskivi. Ja ei, en ole yhtään aborttia tehnyt.

      Lainaa

    38. Tulos: +183 (187 ääntä)
      Pauliina halusi asiallisesti neuvoa kysyjää ja kertoi rehellisesti kokemuksistaan. Minusta se on aina sellainen piirre ihmisessä, joka ansaitsee papukaijamerkin. Vaikka asia ei hurraahuutoja aiheutakaan, niin asiallisesti ja rehellisesti asioista puhumalla kaikki voittavat. Epämiellyttävä totuus on parempi kuin pussillinen lohduttavaa lässytystä.

      Lainaa

    39. Tulos: +20 (74 ääntä)
      Pulleri: Se on muuten oikeasti aika hankalaa kun mikään ehkäisy ei sovi. Olen kokeillut viimeisen 15 vuoden aikana kaikkia mahdollisia e- ja minipillereitä, mutta mitkään eivät sovi. Sovuoireina jatkuva päänsärky, jatkuva tiputteluvuoto ja aivan hirvittävät mielialanvaihtelut ja masennus. Eivät häviä oireet puolen [...]
      Miehesi puhuu täyttä paskaa eikä vaan halua käyttää itsekkäistä syistä kortsua. Kortsuissa kyllä löytyy valinnanvaraa. Ympärileikkaus ei todellakaan poista tuntoherkkyyttä. Yleensä päinvastoin. Ellei nyt joku rähmäkäpälä lekuri ole hermoja onnistunut jotenkin poikki viiltämään. Terv : ympärileikattu

      Lainaa

    40. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Hormonikierukassa on käsittääkseni hopearengas. Sille voi olla allerginen. Ja itse parhaillaan mietin, estääkö se magneettikuvauksen.

      Lainaa

    41. Tulos: -133 (157 ääntä)
      Plim: Toisaalta parempi ehkä 7 aborttia kuin 7 Pauliinan lasta tässä maailmassa?
      Toisesta abortista pakkosterilointi lakiin. Käsittämättömiä ihmispaskoja nuo pauliinat.

      Lainaa

    42. Tulos: -22 (28 ääntä)
      Joopajoo: Ei se kierukkakaan kaikille sovi… t. Nikkelille allerginen
      Täällä nikkeliallergikko, jolla kierukka.

      Lainaa

    43. Tulos: -7 (43 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Kortsut ei sovi?
      Liian iso meisseli? ;D

      Lainaa

    44. Tulos: -42 (94 ääntä)
      Mirin: Kai tiedät ettei “vehkeen ulos ottaminen ajoissa” ole ehkäisykeino tai estä raskauksia? E-pillerit että kierukat ja muut hormonaaliset ehkäisyt aiheuttaa monelle ihan hirveitä sivuoireita, eikä finnitkään välttämättä ole pelkästään mikään esteettinen pikku juttu.
      Hormonaalinen ehkäisy ei sovi, mutta aborttipillerit on ihan ok. jepjep.

      Lainaa

    45. Eimitäänhajua 30.10.2018 11:41
      Tulos: +114 (120 ääntä)
      Kaikille, jotka väittää ehkäisylle allergista valehtelijaksi, voin laittaa kuvaa omista lääkeyliherkkyyden aiheuttamista reaktioista. Ja ei, kyseessä ei ole finnit tai mukavuusongelmat, vaan reissu sairaalaan sekä kortisonia, antihistamiinia ja antibiootteja.

      Lainaa

    46. Tulos: +88 (88 ääntä)
      Kello: Kuparikierukasta oon kuullut, mutta että nikkelistä tehty. Ai niin, hormonikierukat on muovia.
      Jos ei hormonivalmisteet sovi, niin siinä ei paljoa lohduta että HORMONIkierukka on valmistettu muovista...
      Nora: Täällä nikkeliallergikko, jolla kierukka.
      Niin liittyy asiaan miten...? En sanonut että kukaan nikkeliallergiasta kärsivä ei voisi kierukkaa ottaa... sitä paitsi allergioitakin on erilaisia. Toiset kärsii enemmän, toiset vähemmän.

      Lainaa

    47. Tulos: +151 (155 ääntä)
      tiril: Hormonaalinen ehkäisy ei sovi, mutta aborttipillerit on ihan ok. jepjep.
      Onhan se vähän eri asia ottaa pari pilleriä, joiden sivuoireet jatkuu pari päivää, kuin ottaa pillereitä päivittäin ja elää niiden sivuoireiden kanssa ympäri vuoden.

      Lainaa

    48. Tulos: +149 (165 ääntä)
      Don: Toisesta abortista pakkosterilointi lakiin. Käsittämättömiä ihmispaskoja nuo pauliinat.
      Suomessa et edes pääse sterilointiin ennen 30v. Että ei niitä vaihtoehtoja ennen sitä ole kuin ehkäisy. Amputoidaanko samalla kolmesta ylinopeudesta kaasujalka?

      Lainaa

    49. Tulos: +22 (30 ääntä)
      Shor: Suomessa et edes pääse sterilointiin ennen 30v. Että ei niitä vaihtoehtoja ennen sitä ole kuin ehkäisy. Amputoidaanko samalla kolmesta ylinopeudesta kaasujalka?
      Sori vahinkonega. Oikeesti oon samaa mieltä.

      Lainaa

    50. Tulos: -70 (72 ääntä)
      Joopajoo: Ei se kierukkakaan kaikille sovi… t. Nikkelille allerginen
      On niitä hormonikierukoitakin.

      Lainaa

    51. Bukee vai bukkakee? 30.10.2018 13:19
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Hobitti: Siis eikö kukaan oo vielä kommentoinu kui loistava toi tulppakikka oli!
      Todella mahtava kikka. Kortsun maku vaan korostaa viinin makua.

      Lainaa

    52. Tulos: -53 (63 ääntä)
      Pauliinalle paras vaihtoehto olisi sterilisaatio ja mielellään HETI.

      Lainaa

    53. Juuhjuuhjuuh 30.10.2018 13:35
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Olan takaan nussimiseen on kaksi metodia: -Järjetön notkeus -Mieletön mela Tai jos mahdollista, kumpikin edellä mainittu.

      Lainaa

    54. Tulos: -27 (49 ääntä)
      Aikaisemmin mainittujen ehkäisykeinojen lisäksi naisillekin on olemassa kondomeja, jos mies ei sellaista suostu käyttämään.

      Lainaa

    55. Tulos: -63 (79 ääntä)
      7 aborttia ja muka mikään ei sovi hahhha. Varmasti sopii jotkut kumit, turha muuta väittää. T. abortteja takana 0.

      Lainaa

    56. Tulos: +75 (81 ääntä)
      Hölömörkö: Mun mielestä toi vastaustyyli viittais jotenkin siihen, että kortsut ei sovi ku ne ei oo kivoja ja pillerit ei sovi, kun niistä tulee finnejä. Jokseenkin semmonen fiilis, että ei oo ihan tosissaan yritetty tota ehkäisyhommaa. Ja jos ei oikeesti sovi mikään, niin eikö jumalauta parin abortin jälkeen viimeistään voi [...]
      Pillerit ei kaikille sovi esim. aurallisen migreenin takia. Voihan niitä tietysti silti popsia, mutta riskinä on mm. aivoveritulppa ja aivohalvaus.

      Lainaa

    57. Tulos: -12 (64 ääntä)
      Mirin: Kai tiedät ettei “vehkeen ulos ottaminen ajoissa” ole ehkäisykeino tai estä raskauksia? E-pillerit että kierukat ja muut hormonaaliset ehkäisyt aiheuttaa monelle ihan hirveitä sivuoireita, eikä finnitkään välttämättä ole pelkästään mikään esteettinen pikku juttu.
      Itseasiassa keskeytetty yhdyntä on oikein toteutettuna suhteellisen varma ehkäisykeino, noin kondomin tasoa, ja yhdistettynä varmoihin päiviin vielä varmempi. Ongelmana on vain yleensä se, ettei sitä jakseta toteuttaa kunnolla. "Unohdetaan" vetää ulos ajoissa tai ei ihan vaan viitsitä, koska tuntuu kivalta tai jotain.

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (40 ääntä)
      Shor: Suomessa et edes pääse sterilointiin ennen 30v. Että ei niitä vaihtoehtoja ennen sitä ole kuin ehkäisy. Amputoidaanko samalla kolmesta ylinopeudesta kaasujalka?
      Ei muuten pääse sen jälkeenkään ellei ole synnyttänyt!

      Lainaa

    59. Tulos: +137 (141 ääntä)
      tiril: Hormonaalinen ehkäisy ei sovi, mutta aborttipillerit on ihan ok. jepjep.
      Hormonaalinen ehkäisy on yleensä estrogeeni- ja keltarauhaspohjainen, ja nämä tosiaan saattavat aiheuttaa aurallista migreeniä sekä nostaa esim. veritulpan riskiä. Niitä on käytettävä lisäksi jatkuvasti. Itsekin kärsin vaikeasta migreenistä käyttäessäni hormonaalista ehkäisyä, ja yksi ystävä kuoli 19-vuotiaana ehkäisypillerin aiheuttamaan veritulppaan. Lääkkeellisessä keskeytyksessä taas käytetään mifeprostonia ja prostaglandiinia. Ensiksi mainittu estää raskaudelle tärkeän keltarauhashormonin eritystä ja pehmentää kohdunkaulaa. Toiseksi mainittu lääke käynnistää supistukset ja aiheuttaa "keskenmenon". Nämä ovat täysin eri valmisteita kuin ehkäisypillerit. Ne myös otetaan keskeytyksen aikana vain kerran. Raskaudenkeskeytykset eivät yleensä ole kovinkaan hintavia (paljon vähemmän niitä ~verorahoja~ siihen menee kuin ei-halutun ja huonoon elämäntilanteeseen syntyneen lapsen hyyssämiseen aikuisuuteen asti ja kenties siitäkin pidemmälle) ja suurin osa tehdään niin aikaisilla viikoilla, ettei alkiolla ole minkäänlaista käsityskykyä. Turvallisempaa se on kuin vatsan hakkaaminen nyrkeillä tai alas portaita heittäytyminen, vaikka lopputulos onkin sama. Ihan hyvä vaan, että elämme maassa, jossa abortin saa vaikka sitten seitsemän kertaa, jos jostain kumman syystä siitä ehkäisystä huolehtiminen ei onnistu. Toki siitä olisi hyvä huolehtia, eikä jatkuva aborttien tekeminen ole hyväksi, mutta on vaikeaa ymmärtää ihmisten närkästyksen tasoa asiasta, josta koituu haittaa lähinnä abortin tekevälle henkilölle itselleen.

      Lainaa

    60. Tulos: +55 (59 ääntä)
      ferf: Ei muuten pääse sen jälkeenkään ellei ole synnyttänyt!
      Sterilisaatiojonoon pääsee 30-vuotiaana vaikkei olisi synnyttänytkään. Sitä aiemmin sen voi saada, mikäli on jo ennestään synnyttänyt kolmesti tai on yksin tai puolisonsa kanssa kolmen alaikäisen lapsen huoltaja. ... Tai transsukupuolinen. Silloin sitä lähestulkoon vaaditaan.

      Lainaa

    61. Tulos: +30 (62 ääntä)
      One Flew Over The Cockoo’s Nest: Ennemmin veikkaisin, että syynä toistuviin abortteihin on juuri tuo sinukin ilolla jakamasi myytti, että pois vetäminen toimii ehkäsynä. Kiitos että jaat tätä tietoa yhä uusille idiooteille
      No yks idiootti täällä hei. :) 6 vuotta pull-out -metodilla ja 0 aborttia. Joskin ulosvetotekniikkaa tärkeämpää olis se, että nainen on perillä ovulointipäivistään. Voiko keskeytettyä yhdyntää käyttää ehkäisymuotona? Voi. Onko se paras ehkäisymuoto? Ei helvetissä. Suojaako se varmasti raskaudelta? Ei. Mutta mikään, edes kombinaatioehkäisy, ei suojaa 1000% varmasti raskaudelta. Ei edes sterilisaatio. AINA kun kaksi lisääntymisikäistä ihmistä sovittelee pissausvälineitä toisiinsa, on AINA riski, että siitä tulee alulle uusi ihminen. Jos sitä riskiä ei ole henkisesti valmis kantamaan, niin sitten kannattaa harrastaa ei-vaginaalista seksiä. Ja muistaa, että ne tippurit sun muut tarttuu yhtälailla suuseksissäkin. :) (Tää ei oo nyt varsinaisesti siis mikään pro-ulosvetotekniikkahehkutus, koska se on kaikkein riskialttein ehkäisymuoto, mutta se ON ehkäisymuoto. Etenkin ovulaatiokierron kanssa oikein ajoitettuna toiminut sieltä luolamiesajoilta, kun ei ole ollut kierukoita tai juovitettuja makukondomeja. Mutta suosittelisin tuota ainoastaan siinä tilanteessa, että ollaan vakiintuneessa parisuhteessa ja vaikka ei lasta aktiivisesti yritetä tehdä, ei haittaa, jos se on tullakseen.)

      Lainaa

    62. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Salla: Sterilisaatiojonoon pääsee 30-vuotiaana vaikkei olisi synnyttänytkään. Sitä aiemmin sen voi saada, mikäli on jo ennestään synnyttänyt kolmesti tai on yksin tai puolisonsa kanssa kolmen alaikäisen lapsen huoltaja. … Tai transsukupuolinen. Silloin sitä lähestulkoon vaaditaan.
      ... tai terveydentilan kannalta parempi vaihtoehto.

      Lainaa

    63. Tulos: -29 (47 ääntä)
      Mistä ihmeestä tämä raivo nyt kumpuaa... loogisesti ottaen alkio joko on ihminen tai sitten ei. Jos on niin sitä ei saa tappaa missään tilanteessa -saisiko lukiolaisen tappaa jos olisi raiskauksen tulos ja kohtuuton vaiva äidilleen? Jos ei ole, niin mitä väliä mitkä ovat olosuhteet. Epäilemättä itsekin ihmettelen seitsemää aborttia -itsellenikään eivät hormonaaliset ehkäisykeinot sovi, ja jo valmiiksi kauheiden menkkojen kanssa kierukkaa tässä viimeksi tarvitaan -mutta seurusteluaikoina otin jyrkän asenteen kortsu tai nuku sohvalla. Vahinko olisi voinut sattua, mutta 7 vahinkoa on jo huolimattomuutta ...tai ehkä vain kurjaa tuuria, kuka tietää. Ehkei kannata tuomita kun emme tiedä.

      Lainaa

    64. Tulos: +35 (51 ääntä)
      Don: Toisesta abortista pakkosterilointi lakiin. Käsittämättömiä ihmispaskoja nuo pauliinat.
      Et saa sterilisointia vaikka haluaisit. Kriteerit on 3 lasta tai 35-vuotta. En ymmärrä millä oikeudella Suomen valtio saa päättää tälläisistä asioista jotka eivät sille kuulu. Ja joka vitun idiootti kannattaa tätä.

      Lainaa

    65. Tulos: +57 (75 ääntä)
      Hölömörkö: Mun mielestä toi vastaustyyli viittais jotenkin siihen, että kortsut ei sovi ku ne ei oo kivoja ja pillerit ei sovi, kun niistä tulee finnejä. Jokseenkin semmonen fiilis, että ei oo ihan tosissaan yritetty tota ehkäisyhommaa. Ja jos ei oikeesti sovi mikään, niin eikö jumalauta parin abortin jälkeen viimeistään voi [...]
      ai sekin on naisen vastuulla sanoa miehelle että nyt ulos :DDD ootte kyllä uskomatonta porukkaa, miesten ehkäisypillerithän on keksitty jo aikoja sitten mutta eivät ole päätyneet myyntiin koska koehenkilöinä käytetyille ukko paroille tuli paha mieli ja masu kipeäksi :( ei kai nyt miestä voi vaatia käymään sellasta läpi

      Lainaa

    66. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Jallu: Et saa sterilisointia vaikka haluaisit. Kriteerit on 3 lasta tai 35-vuotta. En ymmärrä millä oikeudella Suomen valtio saa päättää tälläisistä asioista jotka eivät sille kuulu. Ja joka vⅰtun idiootti kannattaa tätä.
      ”Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Suomessa sterilisaatioiden määrä on laskussa. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi hakijan tulee täyttää ainakin yksi seuraavista edellytyksistä: 1. Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta. 2. Hakija on täyttänyt 30 vuotta. 3.Raskaus vaarantaisi hakijan henkeä tai terveyttä. 4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot. 5. On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika. 6. Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy rajoittaisi vakavasti hänen kykyään hoitaa lapsia.” Suora lainaus www.terve.fi Ei voi olla noin pirun hankalaa tarkistaa faktoja... Mutta tuo kommenttisi Suomen valtion oikeuteen päättää näistä asioista... Miehiltähän kysytään suostumus naisen sterilointiin.

      Lainaa

    67. Tulos: -11 (21 ääntä)
      Ja taas menee joka toinen kommentti ”Kommenttisi odottaa hyväksyntää” -listalle... Johan tässä saikin sen pari kuukautta olla rauhassa, mutta nyt on taas FM:n robotti pahottanu mielensä.

      Lainaa

    68. jännä passiivi 30.10.2018 15:55
      Tulos: +26 (52 ääntä)
      Salla: Itseasiassa keskeytetty yhdyntä on oikein toteutettuna suhteellisen varma ehkäisykeino, noin kondoⅿin tasoa, ja yhdistettynä varmoihin päiviin vielä varmempi. Ongelmana on vain yleensä se, ettei sitä jakseta toteuttaa kunnolla. “Unohdetaan” vetää ulos ajoissa tai ei ihan vaan viitsitä, koska tuntuu kivalta tai jotain.
      niin siis kuka ei jaksa toteuttaa ja "unohtaa" vetää mitä ulos? kenestä tuntuu kivalta? 100% epätoivotuista raskauksista johtuu miesten itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä. pidä housut jalassa tai hanki vasektomia. :)

      Lainaa

    69. Tulos: +11 (29 ääntä)
      jännä passiivi: niin siis kuka ei jaksa toteuttaa ja “unohtaa” vetää mitä ulos? kenestä tuntuu kivalta? 100% epätoivotuista raskauksista johtuu miesten itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä. pidä housut jalassa tai hanki vasektomia.
      Niin, no... Yleensä kai kieltämättä jää miehen vastuulle vetää vehje ulos jo siksikin, että tämä on luultavasti tietoisempi siemensyöksyn tulohetkestä. En tiedä, miten kommenttiani tulkitsit, saati miten minun kannattaisi sinun kommenttiasi tulkita. Onko kaikki hyvin? En myöskään ihan heti keksi, miksi käsket minua tekemään vasektomian, Salla kun on yleisempi naisen nimenä.

      Lainaa

    70. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Salla: Sterilisaatiojonoon pääsee 30-vuotiaana vaikkei olisi synnyttänytkään. Sitä aiemmin sen voi saada, mikäli on jo ennestään synnyttänyt kolmesti tai on yksin tai puolisonsa kanssa kolmen alaikäisen lapsen huoltaja
      Salla: Sterilisaatiojonoon pääsee 30-vuotiaana vaikkei olisi synnyttänytkään. Sitä aiemmin sen voi saada, mikäli on jo ennestään synnyttänyt kolmesti tai on yksin tai puolisonsa kanssa kolmen alaikäisen lapsen huoltaja. … Tai transsukupuolinen. Silloin sitä lähestulkoon vaaditaan.
      … Tai transsukupuolinen. Silloin sitä lähestulkoon vaaditaan.
      Ööö, itse olin yli 35 ja parin jo kouluikäisen lapsen äiti, kun otin asian puheeksi lääkärin kanssa. Lähetti kotiin miettimään, ei kuulemma koskaan voi tietää jos se unelmien prinssi tulisikin kadulla vastaan ja mieli muuttuisikin. Olin silloin jo pohtinut asiaa useamman vuoden ja nyt liki 10 vuotta myöhemmin edelleen samaa mieltä. Mihinkään jonoon en silti ole vielä päässyt, vaikka eipä sillä kohta enää väliäkään.

      Lainaa

    71. Tulos: -67 (77 ääntä)
      Shor: Suomessa et edes pääse sterilointiin ennen 30v. Että ei niitä vaihtoehtoja ennen sitä ole kuin ehkäisy. Amputoidaanko samalla kolmesta ylinopeudesta kaasujalka?
      Sun mielestä ylinopeus=pääsääntöisesti ketään haittaamaton tekninen mittatulos on verrattavissa ihmisalun murhaan? Tuo laki tosin on todella erikoinen, hyvää halutaan mutta tulos tämä.

      Lainaa

    72. Arkkienkeli 30.10.2018 18:20
      Tulos: -29 (37 ääntä)
      Sargee: Oisko joku harvinaisempi allergia tms.
      Täytyy olla todella harvinainen ja valikoiva, sillä kondomit aiheuttavat vähemmän allergisoivaa näppylöintiä kuin tietokoneen muovinäppäimistö. Veikkaan että sopimattomuus on käyttövälineen ja aivokuoren välissä. PS. Pauliinalle voisi sopia Glid & 2.

      Lainaa

    73. Arkkienkeli 30.10.2018 18:22
      Tulos: -24 (30 ääntä)
      Sargee: Sitä nimenomaan tarkoitin harvinaisemmalla allergialla. Lateksiallergia on verraten yleinen.
      Yleinen?!? Lateksiallergikkoja on 1-2% koko maailman väestöstä. Googlaa vaikka.

      Lainaa

    74. Arkkienkeli 30.10.2018 18:26
      Tulos: -24 (30 ääntä)
      Nelzi: Siis en ymmärrä miten kortsut ei sovi. Ja onhan sitä sitte kierukkakin olemassa?
      En minäkään. 98% maapallon väestöstä ei ole allergisia kumille.

      Lainaa

    75. Arkkienkeli 30.10.2018 18:28
      Tulos: -43 (47 ääntä)
      Joopajoo: Ei se kierukkakaan kaikille sovi… t. Nikkelille allerginen
      Kierukassa ei ole nikkeliä. Se on kuparikierukka. Terveisin gynesi.

      Lainaa

    76. Arkkienkeli 30.10.2018 18:37
      Tulos: -58 (74 ääntä)
      Tasa-arvoa: Miesten ehkäisypilleri on kehitetty, mutta sitä ei otettu käyttöön haittavaikutusten vuoksi. Niitä haittavaikutuksia vain oli vähemmän kuin naisten ehkäisypillerissä. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että niin kauan kun miehet eivät jaa vastuuta ehkäisystä mutta ovat kuitenkin koko ajan pyrkivät päästä tunkemaan [...]
      Miesten ehkäisypilleri on fiktiota ja urbaania legendaa mainitsemasi "haittavaikutukset". Miehet ostavat kumit yhdyntää varten ja se ei ole mielestäsi vastuullisuutta? Koska itse ole ostanut, naisena, kumeja lapsetonta yhdyntää ajatellen?

      Lainaa

    77. Arkkienkeli 30.10.2018 18:39
      Tulos: -84 (86 ääntä)
      ferf: koska
      Mitä ihmettä?!? Suomessa pääsee sterilisaatioon vaikka heti 18 täytettyään. Pelkkä paikallisessa terkkarissa käynti riittää ja aikaa menee noin vartti.

      Lainaa

    78. Tulos: +8 (32 ääntä)
      En haluaisi ällistellä että " 7 aborttia, jestas sentään!" koska abortti olisi pahasta, mutta luulisi tuollaisen olevan jo terveydelle haitallista? Eikö tuossa vaiheessa olisi jo muutaman kerran jälkeen päättänyt laittaa paikat nippuun? Ja vaikka se seksi kuinka maistuisi, niin ei se aina tarkoita että miehen pitäisi itsensä tunkea naisen sisälle, on niitä muitakin keinoja.

      Lainaa

    79. Tulos: +78 (82 ääntä)
      Don: Toisesta abortista pakkosterilointi lakiin. Käsittämättömiä ihmispaskoja nuo pauliinat.
      Ja ukko, joka sen seuraavan muksun aiheutti, saunan taakse ja kulkusille tiiliskivihoito! Eikö vain Dan? Loppuu ukoiltakin ne siittiöiden levittelyt. Ne muksut ei pelkästään naisvoimin lisäänny.

      Lainaa

    80. Tulos: +16 (26 ääntä)
      Salla: Itseasiassa keskeytetty yhdyntä on oikein toteutettuna suhteellisen varma ehkäisykeino, noin kondoⅿin tasoa, ja yhdistettynä varmoihin päiviin vielä varmempi. Ongelmana on vain yleensä se, ettei sitä jakseta toteuttaa kunnolla. “Unohdetaan” vetää ulos ajoissa tai ei ihan vaan viitsitä, koska tuntuu kivalta tai jotain.
      Vai että on kondomi noin epävarma suojaus, vai onko "noin kondomin tasoa" melkein metri rannasta?

      Lainaa

    81. Hölömörkö 30.10.2018 19:44
      Tulos: +2 (16 ääntä)
      Niin, en ole väittänyt, että ulosveto olisi varma ehkäisykeino. Mutta väitän, että varmasti raskautuu helpommin jos vedetään vaan surutta rojut ränniin. Mitens sitten jälkiehkäisy, mitä ne napit sisältää? Olisko kuitenkin ollut kevyempi vaihtoehto kuin abortit?

      Lainaa

    82. Kummallista 30.10.2018 20:22
      Tulos: +26 (44 ääntä)
      Täällä on nyt näitä kolmenlaisia huutelijoita. Niitä, jotka tuomitsee suoriltaan pauliinan ihmishirviöksi, toiset yrittävät edes ymmärtää ja kolmansia ei kiinnosta. Ei ole kenenkään tehtävä päättää mitä omalle kropalleen tekee. Jos joku vielä uskoo yläkerran hemmoon, niin kyllä hänkin tappaa joka sekuntti jonkun. Kaikki vaan sen takia, että pari vajukkia kävi omenavarkaissa vuonna nakki ja muusi tai kuten jotkut uskovat sen tapahtuneen 6000v sitten. Jos tämä on oikeutettua, niin silloin on pauliinan teko on yhtälailla oikeutettu; se mitä voi luoda, voi myös tuhota.

      Lainaa

    83. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Thuq: Käsittääkseni miesten ehkäisypillerin ongelmana on myös sen saaminen vedenpitävästi toimivaksi. On paljon helpompaa blokata yksi munasolu toimimasta oikein kuin valtava määrä siittiöitä.
      Senkun blokkaa koko siittiöiden tuotannon...

      Lainaa

    84. Tulos: +39 (43 ääntä)
      Arkkienkeli: Miesten ehkäisypilleri on fiktiota ja urbaania legendaa mainitsemasi “haittavaikutukset”. Miehet ostavat kumit yhdyntää varten ja se ei ole mielestäsi vastuullisuutta? Koska itse ole ostanut, naisena, kumeja lapsetonta yhdyntää ajatellen?
      Mitä se Farttienkeli sekoilee? Toinen toistaan hullumpaa kommenttia puskee, vailla minkään maailman faktatietoa. Mene hakemaan se steriilisaatio lähiterkkarista ja tule sitte huuteleen julli.

      Lainaa

    85. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Arkkienkeli: Kierukassa ei ole nikkeliä. Se on kuparikierukka. Terveisin gynesi.
      Pitäiskö sun käydä kertailemassa ihan vaan perusasioita...

      Lainaa

    86. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Arkkienkeli: Miesten ehkäisypilleri on fiktiota ja urbaania legendaa mainitsemasi “haittavaikutukset”.
      Miesten ehkäisypillereitä on kehitetty ja kokeiltu useasti, mutta niillä on näemmä aina ollut haittavaikutuksia esim. maksaan tai hedelmällisyyteen, jopa pysyvästi, siis silloin kun ne ovat toimineet ensinkään. Nyt kokeilussa on parikin lupaavaa mallia, mutta saa nähdä vasta muutaman vuoden sisällä, mitä niistäkin tulee. Suurin osa miehistä, ainakin testattavista, käyttäisi mielellään vaihtoehtoisia ehkäisymuotoja (esim. pilleri tai injektio), mutta esteenä on toistaiseksi ollut toimimattomuus tai terveydellinen haitta.

      Lainaa

    87. Tulos: +5 (11 ääntä)
      ferf: Ei muuten pääse sen jälkeenkään ellei ole synnyttänyt!
      Mistä noin tiedät? Minut steriloitiin, kun olin 30, en ole ollut koskaan raskaana. Lääkäri ei kysellyt juuri mitään, kun kirjoitteli lähetteen operaatioon eikä alkutarkastuksessakaan gyneä hirveästi liikuttanut.

      Lainaa

    88. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Arkkienkeli: Mitä ihmettä?!? Suomessa pääsee sterilisaatioon vaikka heti 18 täytettyään. Pelkkä paikallisessa terkkarissa käynti riittää ja aikaa menee noin vartti.
      Katsopas laki sterilisaatiosta https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700283

      Lainaa

    89. Tulos: +20 (24 ääntä)
      ”Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Suomessa sterilisaatioiden määrä on laskussa. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi HAKIJAN TULEE TÄYTTÄÄ ainakin _YKSI_ (1) seuraavista edellytyksistä: - Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta. - Hakija on täyttänyt 30 vuotta. - Raskaus vaarantaisi hakijan henkeä tai terveyttä. - Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot. - On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika. - Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy rajoittaisi vakavasti hänen kykyään hoitaa lapsia.” Lähde: terveys.fi Eli myös LAPSETTOMAN ja ALLE 30 vuotiaan ON MAHDOLLISTA saada sterilisaatio.

      Lainaa

    90. Tulos: +40 (46 ääntä)
      Ihme arvostelua ja saarnaamista kommenteissa. Pauliinan abortit ja niihin johtaneet syyt ovat Pauliinan oma asia. Se on niin yksinkertaista.

      Lainaa

    91. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Jeesus: Miehesi puhuu täyttä paskaa eikä vaan halua käyttää itsekkäistä syistä kortsua. Kortsuissa kyllä löytyy valinnanvaraa. Ympärileikkaus ei todellakaan poista tuntoherkkyyttä. Yleensä päinvastoin. Ellei nyt joku rähmäkäpälä lekuri ole hermoja onnistunut jotenkin poikki viiltämään. Terv : ympärileikattu
      Odota kymmenen vuotta Terv: kohtalotoveri

      Lainaa

    92. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Täytyy kyllä omalla kohdalla kehaista hormonikierukkaa. Rohkaisen kokeilemaan, vaikkeivät pillerit sopisi, sillä ymmärtääkseni kierukassa riittää paljon pienempi hormonimäärä. Toisin kuin kuparikierukka, hormonikierukka ei yleensä tee kuukautisista runsaampia vaan päinvastoin, ne saattavat hävitä kokonaan. Itsellä ei ole ollut nyt menkkoja moneen vuoteen. Sen toki tiedän, ettei hormonikierukkakaan sovi kaikille. Tylsää myös, jos joutuu turhaan laittamaan ja ottamaankin pois, kun se paikalleen laitto oli vähän ikävää.

      Lainaa

    93. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Arkkienkeli: Yleinen?!? Lateksiallergikkoja on 1-2% koko maailman väestöstä. Googlaa vaikka.
      Niin, se on siis kohtalaisen yleinen allergia. Esim. Ruoka-aine allergioita esiintyy yhteenlaskettuna n. 6% maapallon väestöstä. Esim. pähkinäallergiaa esiintyy n. 0.6% väestöstä.

      Lainaa

    94. Tulos: -65 (69 ääntä)
      Pauliina tappanut 7 ihmistä. Hienoa...

      Lainaa

    95. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Kortsut ei sovi?
      Latex-allergia tai pieni mies.

      Lainaa

    96. Tulos: -2 (22 ääntä)
      Jallu: Et saa sterilisointia vaikka haluaisit. Kriteerit on 3 lasta tai 35-vuotta. En ymmärrä millä oikeudella Suomen valtio saa päättää tälläisistä asioista jotka eivät sille kuulu. Ja joka vⅰtun idiootti kannattaa tätä.
      "3 lasta tai 35 vuotta", ei "35-vuotta". Ei ole olemassa mitään kolmekymmentäviisivuosia vaan puhutaan kolmestakymmenestäviidestä vuodesta.

      Lainaa

    97. Tulos: -5 (21 ääntä)
      Annukka: Hormonikierukassa ei ole nikkeliä!
      Joo mutta siinä on sitä hormonia. Joka ei sovi läheskään kaikille. Jos pillerit ei käy niin ei käy hormonikierukkakaan. Mun yhdelle nelikymppiselle kaverille on tehty myös 7-8 aborttia. Ja hänellä on myös kolme lasta. Ehkäisy unohtunut kännissä säheltäessä. Viimeisin abortti pari viikkoa sitten. Todella vastuutonta!

      Lainaa

    98. Tulos: -36 (38 ääntä)
      Kummallista: Täällä on nyt näitä kolmenlaisia huutelijoita. Niitä, jotka tuomitsee suoriltaan pauliinan ihmishirviöksi, toiset yrittävät edes ymmärtää ja kolmansia ei kiinnosta. Ei ole kenenkään tehtävä päättää mitä omalle kropalleen tekee. Jos joku vielä uskoo yläkerran hemmoon, niin kyllä hänkin tappaa joka sekuntti jonkun. [...]
      Se on kylläkin piru joka tappaa ja aiheuttaa pahaa. Mistä olet saanut päähäsi että Jumala sitä pahaa tekee?

      Lainaa

    99. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Sara8730: Se on kylläkin piru joka tappaa ja aiheuttaa pahaa. Mistä olet saanut päähäsi että Jumala sitä pahaa tekee?
      Mistä sinä sitten tiedät onko se piru vai Jumala vai joku muu henkiolento joka sitä pahaa tekee?

      Lainaa

    100. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Sara8730: Se on kylläkin piru joka tappaa ja aiheuttaa pahaa. Mistä olet saanut päähäsi että Jumala sitä pahaa tekee?
      Jumalalla on kyllä kaikki päätös ja valta, ja eikö löydy myös jokin "taivaallinen suunnitelma", joka määrää kaiken ennalta? Piru langetettiin hoitamaan Helvettiä ja ehkä myös tarjoamaan kiusauksia. Se, että kuolema olisi Saatanan rooli, mahtaa olla vedetty hatusta eikä Raamatusta.

      Lainaa

    101. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Sara8730: Se on kylläkin piru joka tappaa ja aiheuttaa pahaa. Mistä olet saanut päähäsi että Jumala sitä pahaa tekee?
      Niin oliko se Jumala kaikkivaltias vai ei? Äkkiäkös se yhden pirun huitaisisi olemattomiin, jos olisi pätkääkään kiinnostunut.

      Lainaa

    102. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Sara8730: Se on kylläkin piru joka tappaa ja aiheuttaa pahaa. Mistä olet saanut päähäsi että Jumala sitä pahaa tekee?
      Täh? Missä uskonnossa "piru" tappaa ja jumala antaisi elää ikuisesti? Eipä siinä, vahvistit 100 % sitä käsitystäni, etteivät uskovat yleensä tiedä omasta uskonnostaan mitään.

      Lainaa

    103. Neiti Knatterton 31.10.2018 11:43
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      WTF: Pauliina tappanut 7 ihmistä. Hienoa.
      Alkio tai siittiö = "ihminen". Hienoa. Murhaajia! Murhaajia joka puolella! O: D:

      Lainaa

    104. Tulos: +28 (34 ääntä)
      Sara8730: Se on kylläkin piru joka tappaa ja aiheuttaa pahaa. Mistä olet saanut päähäsi että Jumala sitä pahaa tekee?
      Raamatusta. Kannattaa lukaista, se kun on tämän paikallisen valtauskonnon perustamisasiakirja. Siellä aika selvästi kerrotaan, kuinka paljon ja mistä syistä jumala on ihmisiä tappanut.

      Lainaa

    105. Tulos: -24 (32 ääntä)
      Johan af Pompas: “nussia olan takaa” – kuulostaa hankalalta asennolta.
      "Olan takaa" on suomalainen sanonta, ei kirjaimellinen tekninen määritelmä.

      Lainaa

    106. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Sargee: Raamatusta. Kannattaa lukaista, se kun on tämän paikallisen valtauskonnon perustamisasiakirja. Siellä aika selvästi kerrotaan, kuinka paljon ja mistä syistä jumala on ihmisiä tappanut.
      Linkkiä vielä https://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/08/who-has-killed-more-satan-or-god.html

      Lainaa

    107. Tulos: +25 (29 ääntä)
      Gaius: “Olan takaa” on suomalainen sanonta, ei kirjaimellinen tekninen määritelmä.
      Luulen kyllä että ihmiset täällä tietävät kyllä sen mutta haluavat vain vitsailla oudolta kuulostavasta mielikuvasta.

      Lainaa

    108. Tulos: -7 (23 ääntä)
      Plim: Toisaalta parempi ehkä 7 aborttia kuin 7 Pauliinan lasta tässä maailmassa?
      Ainoastaan kehonsa se tuhoaa noilla myrkyillä, joten itsekin olen tätä mieltä. Tämä maailma ei kaipaa yhtään Pauliinaa lisää.

      Lainaa

    109. Tulos: +33 (33 ääntä)
      Neiti Knatterton: Alkio tai siittiö = “ihminen”. Hienoa. Murhaajia! Murhaajia joka puolella! O: D:
      Tsygootti myös! Alle millimetrin möykky jakautuvia kantasoluja jyrää täysikasvuisen kantajansa ihmisarvoasteikolla.

      Lainaa

    110. Tulos: -14 (16 ääntä)
      Pulleri: Se on muuten oikeasti aika hankalaa kun mikään ehkäisy ei sovi. Olen kokeillut viimeisen 15 vuoden aikana kaikkia mahdollisia e- ja minipillereitä, mutta mitkään eivät sovi. Sovuoireina jatkuva päänsärky, jatkuva tiputteluvuoto ja aivan hirvittävät mielialanvaihtelut ja masennus. Eivät häviä oireet puolen [...]
      Näin vinkkinä, ootteko kokeillu naisten kondomia? Taitavat olla kalliimpia kuin miesten vastaavat, mutta kannattaa kokeilla? Pauliinan selityksestä saa kyllä käsityksen, ettei mikään sovi, koska ei ole jaksanut kokeilla tai "kumien kanssa on säätöä" tms.

      Lainaa

    111. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Tässä omia kokemuksia: - Naisten kondomissa on muovirinkula, joka saattaa painaa pahasti, anatomiasta riippuen. - Miesten kondomi saattaa olla toimimatta miehillä, jotka eivät ole standardikokoa, tai joilla on ylenmäärin nahkaa sellaisessa paikassa, että kondomi putoaa. - Kuparikierukka saattaa aikeuttaa jatkuvan virtsatietulehduksen joillekin. - Hormonikierukka saattaa aiheuttaa jatkuvat PMS-hormonihirviöoireet, joillekin. - Hormonit yleensäkin saattavat sotkea kuukautiskierron ja aiheuttaa pahojakin mielialaongelmia tai jopa aivoveritulppia, ja sitä kautta halvaantumisia. Tosin sen tietää vasta sitten kun käy pahasti. Itselläni ainoa mikä toimi oikeasti oli pessaari (FemCap) ja geelinä Contragel Grön/Cayagel. Tosin ne piti hankkia ulkomailta kun niitä ei Suomesta saa. Eivät kuulema ole luotettavia. Yksikin hoitaja sanoi, että "olet varmaan hedelmätön, jos tuo metodi on toiminut viisi vuotta".

      Lainaa

    112. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Ja tamponin kun laittaa mansikanmakuiseen kortsuun, niin ei tarvitse erikseen ostaa mansikoita skumpan kaveriksi.

      Lainaa

    113. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Mrs mime: Ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. Ihanaa kun verovarat menee jonkun ihmisen seitsemään abortiin.
      On se paljon parempi sijoitus kun saman tyypin seitsemään lapseen.

      Lainaa

    114. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Jallu: Et saa sterilisointia vaikka haluaisit. Kriteerit on 3 lasta tai 35-vuotta. En ymmärrä millä oikeudella Suomen valtio saa päättää tälläisistä asioista jotka eivät sille kuulu. Ja joka vⅰtun idiootti kannattaa tätä.
      Sterilisaatiosta on ihan laki olemassa. Kriteerit siellä selvät, toki vaaditaan vielä lain tunteva, yhteistyökykyinen lääkäri kirjoittamaan lähete, monet tuntuvat olevan sillä kannalla että kaksi kohtaa pitää täyttyä (laki ei näin määrää). Ikäraja on mielestäni hyvä olla, nuoren henkilön aivot eivät ole vielä täysin kehittyneet, joten pysyviä ratkaisuja lisääntymisen suhteen ei ole välttämättä hyvä tehdä heppoisin perustein, mutta itsemääräämisoikeus pitää toteutua sukupuolesta riippumatta. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700283

      Lainaa

    115. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Joopajoo: Ja taas menee joka toinen kommentti ”Kommenttisi odottaa hyväksyntää” -listalle… Johan tässä saikin sen pari kuukautta olla rauhassa, mutta nyt on taas FM:n robotti pahottanu mielensä.
      Mulla on mennyt joka ainoa kommentti siitä lähtien, kun ekaa kertaa tänne jotain kommentoin?? Ois kyllä jees jos sais keskustella edes kerran ilman viivettä niiku muutki. :D

      Lainaa

    116. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Öö: Senkun blokkaa koko siittiöiden tuotannon…
      tämä. miehille on varma ehkäisykeino, nimittäin testosteronin korvaushoito. oikein tehtynä hyvin varma ehkäisykeino ja voi muutenkin jopa parantaa elämänlaatua. auttaa myös parantamaan heikkoja testosteronitasoja, jotka on yllättävän yleinen ongelma. ikävä kyllä sitä ei vaan mielellään määrätä etenkään täällä suomessa.

      Lainaa

    117. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Niin: Pauliinaa ei siis kiinnosta se, että seksissä voi tulla sukupuolitauteja, ilman suojausta tai se että kun on paljon abortteja tehnyt niin sitten kun haluaa oikeesti lapsia, lapsen saanti voi olla hankalaa.. Plus on olemassa nikkelitön vaihtoehto kierukalle, sekä ehkäisy implantti tai laastari. Kyllä niitä löytyy jos tahtoo.
      Hormonaalinen ehkäisy ei sovi kaikille, olipa se missä muodossa tahansa. Valitettavaa, mutta totta, se aiheuttaa toisille niin pahoja sivuvaikutuksia, ettei siinä todellakaan puhuta muutamasta pienestä finnistä. Toisilla ei sovi psyykelle, toiset saavat fyysisiä oireita. Kun vielä sterilisaatio on tehty niin hankalaksi saada, ei ole suoranainen ihme, jos tällaisia tapauksia tulee. (Toki kyseessä voi olla myös elämänhallinnan ongelmat, mutta sitä ei voi tuon perusteella päätellä, joten en ryhdy spekuloimaan.

      Lainaa

    118. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Joopajoo: ”Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Suomessa sterilisaatioiden määrä on laskussa. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi HAKIJAN TULEE TÄYTTÄÄ ainakin _YKSI_ (1) seuraavista edellytyksistä: - Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta. - [...]
      Valitettavasti lääkärit usein kieltäytyvät jopa yli kolmekymppisille kirjoittamasta lähetteitä, vaikka laki selvästi salliikin. Jos ihmisellä on oikeus lisääntyä, täytyy olla myös oikeus olla lisääntymättä. (Paitsi transsukupuolisten kohdalla tämä kaikki menee täysin päinvastoin.)

      Lainaa

    119. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Arkkienkeli: Koska itse ole ostanut, naisena, kumeja lapsetonta yhdyntää ajatellen?
      Viime viikolla, ison säästöpakkauksen. Jo taannoin teininä (Silloin Kun Minä Olin Nuori..!) ostin ekaa kertaa varten kumit ihan itsenäisesti hyvissä ajoin. Ei miehiin voi aina luottaa, että niiltä löytyisi. Enkä ilmankaan halua jäädä! (Ei, en myy seksiä tai muuta sellaista, olen vain aikuinen seksuaalinen nainen.) Mitä kumien epäsopivuuteen tulee, niitä on monenlaisia, muitakin kuin mitä perusmarketista löytyy. On pienempää ja isompaa mallia. Mies on avuton, tollo tai itsekäs jos ei kokeile etukäteen ja hanki näitä spessumalleja, jos omalle vehkeelle ei käykään se yleisin. Mielestäni sen, jolla on kumin suhteen erityisvaatimuksia, pitäisi varautua sopivilla kumeilla. Toki pätee myös naiseen, jos sillä on esim. lateksiallergia. Kumi on kuitenkin se ainoa keino, jolla suojautua myös taudeilta. Myös suuseksissä... Pelastaa muuten potentiaalisesti paskalta ihmissuhteelta, kun vaatii uuden ihmisen kanssa kumia väliin myös ennen suikkaria. Jos se on ongelma, tyyppi tuskin arvostaa sinua ja terveyttäsi muutenkaan, joten parempi vaan olla sekaantumatta. Sitten luottamuksen synnyttyä voi jättää sen pois ja nautiskella vapaammin.

      Lainaa

    120. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Hobitti: Siis eikö kukaan oo vielä kommentoinu kui loistava toi tulppakikka oli!
      Tosin mietin miksi pitää laittaa kortsun sisään. Itse olisin ottanut pakastepussin.

      Lainaa

    121. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Ihmeen paljon kiinnostaa länkyttää jonkun tuntemattoman seittemästä abortista. Täysin yhdentekevää. 7 lasta olisi vielä isompi kauhistelun aihe. Selibaatti puolestaan tunnevammaista pihtaamista. Ei hyvä mitenkään päin.

      Lainaa

    122. onko kukaan suositellut 6.11.2018 14:46
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Pulleri: Se on muuten oikeasti aika hankalaa kun mikään ehkäisy ei sovi. Olen kokeillut viimeisen 15 vuoden aikana kaikkia mahdollisia e- ja minipillereitä, mutta mitkään eivät sovi. Sovuoireina jatkuva päänsärky, jatkuva tiputteluvuoto ja aivan hirvittävät mielialanvaihtelut ja masennus. Eivät häviä oireet puolen [...]
      Ehkäisyrengas on aika kätsy vehje.

      Lainaa

    123. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Ladylike: Tosin mietin miksi pitää laittaa kortsun sisään. Itse olisin ottanut pakastepussin.
      Siinä vaiheessa se olisi varmaan arkisempi Pirkka-niksi eikä tarpeeksi härski naistenhuoneen konstiksi. Toisaalta ei se taida käydä Pirkka-niksistä, jos siitä on oikeasti hyötyä...

      Lainaa

    124. käyttäjätunnus44 30.7.2019 13:26
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Thuq: Käsittääkseni miesten ehkäisypillerin ongelmana on myös sen saaminen vedenpitävästi toimivaksi. On paljon helpompaa blokata yksi munasolu toimimasta oikein kuin valtava määrä siittiöitä.
      Ehkäisypillerit tai muu vastaava hormonaalinen ehkäisy ei kylläkään toimi niin, että blokattaisiin munasoluja toimimasta oikein. Munasolut toimivat edelleen kuten niiden kuuluukin, mutta munasarjat eivät hormonien vuoksi anna sen (yhden tai useamman) munasolun kypsyä kerran kuussa ja irrota munasarjasta. Näin ollen munajohtimiin ja kohtuun ei pääse kypsiä, hedelmöitysvalmiita munasoluja odottelemaan siittiöiden saapumista. Sellaista ehkäisyä ei ole olemassakaan, mikä estäisi munasoluja toimimasta oikein (pois lukien solumuutoksia aiheuttavat lääkkeet mutta ne nyt eivät tähän kuulu). Summa summarum: Ehkäisyvalmisteet blokkaavat munasarjojen toimintaa, eivät munasolujen.

      Lainaa

    125. Tulos: 0 (2 ääntä)
      En kyl käyttäis tilapäiskorkissa tamponin kääreenä kortsua, se todennäkösest jättää lateksin makua. Ehdotan elmukelmua.

      Lainaa

    126. Tulos: +8 (8 ääntä)
      onko kukaan suositellut: Ehkäisyrengas on aika kätsy vehje.
      Karjala-lippis on myös tosi toimiva.

      Lainaa

    127. Syötävä kesyhanhi 16.10.2020 7:56
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      "Juurikaan mikään" ehkäisy ei sovi. Eli jokin sopii. Käytä sitä!

      Lainaa

    128. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Ihan roskaa että "mikään ehkäisy ei sovi" ja 7 keskeytystä takana. Vaikka mikään lääkkeellinen/kondomiehkäisy ei sopisi (mikä on erittäin harvinaista ottaen huomioon miten paljon erilaisia ja eri mekanismeilla toimivia menetrlmiä on), niin ns rytmimenetelmä+keskeytys yhdessä oikein käytettynä ovat yli 90% varma ehkäisymenetelmä, eli siis vuoden sisällä 10% tulee raskaaksi. Jos tämä Pauliina siis olisi yrittänyt tosissaan välttää raskauksia, ja mikään lääkkeellinen ehkäisymenetelmä tai kondomi eivät sovi (ja olen 99% varma että tämäkin oli tekosyy) olisi hän saattanut tulla raskaaksi pari-kolme kertaa, ei seitsemän. Tässä on taustalla välintpitämättömyys ja tyhmyys, on todella hämmentävää miten moni kommentoija viitsi tällaista pelleilyä puolustaa

      Lainaa

    129. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Se on naisen oma asia kuinka monta aborttia tekee tai on tekemättä. Sitä ei tarvitse kenenkään kauhistella. Jos on itse sujut asian kanssa, niin se on tärkeintä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, abortti, kuohuviini, shampanja, hiilihappo, hapot, tulppa

  • Uusimmat

  • Kategoriat