Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kahakka kirpputorilla, osa 43

Tylyä.
Kahakka kirpputorilla, osa 43

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +955 (1187 ääntä)
      Voiko muuta odottaa ihmiseltä, joka kärrää lemmikkiään rattaissa?

      Lainaa

    2. Tulos: -99 (287 ääntä)
      Perusoululainen.

      Lainaa

    3. Varmaan kissan omistaja 13.11.2018 0:37
      Tulos: +128 (266 ääntä)
      Nimesi: Voiko muuta odottaa ihmiseltä, joka kärrää lemmikkiään rattaissa?
      Mietin ihan samaa.

      Lainaa

    4. Tulos: +380 (384 ääntä)
      Varsinainen päivänsäde tämä Reeta...

      Lainaa

    5. Tulos: -117 (297 ääntä)
      Kyllä tuossa mokaa Leenakin, ilmoituksessa lukee ei turhia varauksia. Ja siihen perään hän heti laittaa alustavan varauksen.

      Lainaa

    6. Tulos: +184 (200 ääntä)
      Luulin et Sekasin 24/7 pyörii Ylellä, mut se onkin facessa.

      Lainaa

    7. Tulos: +191 (203 ääntä)
      >:( >:/

      Lainaa

    8. Tulos: +48 (144 ääntä)
      Mikä lemmikki vaatii rattaita? Eikö auringonpaisteella tuollaiset mustat rattaat ole aika kuumat? Ja eniten netissä ärsyttävät nämä turhasta loukkaantujat. Etenkin caps lockin ja huuto- sekä kysymysmerkkien ylikäyttö aiheuttaa päänsärkyä

      Lainaa

    9. Tulos: +232 (264 ääntä)
      K: Mikä lemmikki vaatii rattaita? Eikö auringonpaisteella tuollaiset mustat rattaat ole aika kuumat? Ja eniten netissä ärsyttävät nämä turhasta loukkaantujat. Etenkin caps lockin ja huuto- sekä kysymysmerkkien ylikäyttö aiheuttaa päänsärkyä
      Näyttelyissä on helpompi kun saa kuljetettua monta koiraa tuollain, ni eivät ole muiden jaloissa jatkuvasti. Yleensä siis pikkukoiria, jotain chiuja tmv rotuja. Jäisivät meinaan helposti isompien koirien ja ihmisten jalkoihin joten näyttelyssä ihan kätevä kapistus.

      Lainaa

    10. Tulos: +27 (83 ääntä)
      No jopas, sehän eskaloitukin äkkiä. O.O

      Lainaa

    11. Tulos: +83 (87 ääntä)
      Kyllä sitä saa pienestä kahakan aikaseks nettikirpparilla.

      Lainaa

    12. Tulos: +226 (252 ääntä)
      Peilikuva: Kyllä tuossa mokaa Leenakin, ilmoituksessa lukee ei turhia varauksia. Ja siihen perään hän heti laittaa alustavan varauksen.
      Mutta onko alustava varaus turha varaus vai onko turha varaus sellainen, joka ei johda kauppoihin? Mistäs sitä tietää vaikka varaaja olisi ollut jo naputtamassa yyveetä myyjälle.

      Lainaa

    13. Tulos: +224 (234 ääntä)
      K: Mikä lemmikki vaatii rattaita? Eikö auringonpaisteella tuollaiset mustat rattaat ole aika kuumat?
      Mulla on kissoille rattaat mm. eläinlääkärillä käymistä varten. Eläinlääkäri on n. 2 km päässä, eli hyvin voi mennä kävellen, mutta 10 kiloista kissaa on hankala kantaa tuo matka normaalissa kuljetukopassa. Eikä oikein tuolle matkalle halua taksiakaan tilata.

      Lainaa

    14. Tulos: +42 (142 ääntä)
      Sd: Mutta onko alustava varaus turha varaus vai onko turha varaus sellainen, joka ei johda kauppoihin? Mistäs sitä tietää vaikka varaaja olisi ollut jo naputtamassa yyveetä myyjälle.
      On turha varaus. Joko tuotteen ottaa tai ei ota, se ei ole sen monimutkaisempaa.

      Lainaa

    15. Tulos: -122 (178 ääntä)
      Lame: Mulla on kissoille rattaat mm. eläinlääkärillä käymistä varten. Eläinlääkäri on n. 2 km päässä, eli hyvin voi mennä kävellen, mutta 10 kiloista kissaa on hankala kantaa tuo matka normaalissa kuljetukopassa. Eikä oikein tuolle matkalle halua taksiakaan tilata.
      Joo eihän ne mahdu yhteen laatikkoon millään. Kokeile kahdella kuljetuskopalla, 5 mirriä per boksi.

      Lainaa

    16. Tulos: +108 (116 ääntä)
      K: Mikä lemmikki vaatii rattaita? ...
      Esimerkiksi kissan kuljettamiseen tai näyttelyihin, kuten aiemmin jo mainittu. Jos kyseenalaistaa, miksei voi tavanomaista kuljetuslaatikkoa käyttää, niin vertaisin tikkaisiin. Yhdenlaiset pysyy pystyssä itsekseen ja toisenlaiset pitää nojata jotain vasten. Nojaavilla pärjää kyllä, mutta nojaamattomat on useimpiin tilanteisiin mukavammat.

      Lainaa

    17. Tulos: +108 (112 ääntä)
      K: Mikä lemmikki vaatii rattaita? Eikö auringonpaisteella tuollaiset mustat rattaat ole aika kuumat? Ja eniten netissä ärsyttävät nämä turhasta loukkaantujat. Etenkin caps lockin ja huuto- sekä kysymysmerkkien ylikäyttö aiheuttaa päänsärkyä
      Ei mikään, mutta on se omistajalle ja eläimellekkin mukavempaa kulkea tasaista kyytiä esim. lähistöllä olevalle eläinlääkärille, tai vaikka pidemmällekkin jos ei omaa autoa omista.

      Lainaa

    18. Namelessfaggot 13.11.2018 7:11
      Tulos: -32 (46 ääntä)
      Kaukovainio, Tuira vai Meri-Toppila? Voi olla myös Rajakylä.

      Lainaa

    19. Markkinointivalmentaja 13.11.2018 7:26
      Tulos: -129 (149 ääntä)
      Leena, oletko kyrpääsi tuulessa heilutteleva mastodontti, vai ihan perinteisestä lukihäiriöstä kärsivä siemenlinko? Ei turhia varauksia, mutta silti lähdet pelaamaan alivoimaa. Ei hätää, ongelmaasi on nimittäin nyt ratkaisu, uusi Piinis#Tekopiinis mahdollistaa paloletkusi lyhentämisen ja täten voit jatkossa kiinnittää Piinis#Tekopiinisin aina hommien alettua! Eikä tässä vielä kaikki! Jos tilaat kolmenkymmenenminuutin kuluessa, saat naamalle!

      Lainaa

    20. Tulos: +43 (45 ääntä)
      Reeta taisi vaan tulla haastamaan riitaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +36 (80 ääntä)
      traumcity: On turha varaus. Joko tuotteen ottaa tai ei ota, se ei ole sen monimutkaisempaa.
      Samaa mieltä AV:ista sun muista varauksista. Miksei voi vain ilmoittaa ostavansa jos myytävän tavaran haluaa?

      Lainaa

    22. Tulos: +46 (58 ääntä)
      Tikru: Näyttelyissä on helpompi kun saa kuljetettua monta koiraa tuollain, ni eivät ole muiden jaloissa jatkuvasti. Yleensä siis pikkukoiria, jotain chiuja tmv rotuja. Jäisivät meinaan helposti isompien koirien ja ihmisten jalkoihin joten näyttelyssä ihan kätevä kapistus.
      Tai jos matkustaa paljon junassa, niin ymmärrän pienten koirien kohdalla varsin hyvin tällaisen ratkaisun. Sitä taasen en ymmärrä, kun lemmikkiä "ulkoilutetaan" näissä, onhan niitäkin tapauksia nähty.

      Lainaa

    23. niimpä niin 13.11.2018 8:35
      Tulos: -26 (140 ääntä)
      Nuo näyttelyissa koiriaan/kissojaan käyttävät ihmiset nyt ovat muutenkin sekaisin kuin seinäkellot. Kuljetellaan eläimiä ympäri ämpäri Suomenmaata ja jopa ulkomaille. Mutta ei sellaisiin näyttelyihin, jossa on väärä tuomari! Siellä sitten katsellaan kuka niistä sukurutsaisista ja lonkkavikaisista sekopäistä on ns. "parhaan" näköinen sen sopivan tuomarin silmiin. Voittajalle sitten on tarjolla sellainen hieno nauha. Lopulta kun tarpeeksi saadaan voittoja niin se koira/kissa voidaankin viedä astuttamaan/astutettavaksi serkulleen/veljelleen, jotta siirtyisi se näytteluihin sopiva, mutta koiralle/kissalle kivuilias lonkkavika jälkeläisille. Tuon jälkeen se vanha otus voidaankin unohtaa ja ottaa niistä syntyneistä sukurutsaisista pennuista seuraava "kohde" jota kuljetella ympäri Suomea.

      Lainaa

    24. Tulos: +62 (88 ääntä)
      Peeke: Samaa mieltä AV:ista sun muista varauksista. Miksei voi vain ilmoittaa ostavansa jos myytävän tavaran haluaa?
      Jos haluaa vaikka jotain lisätietoja ennen ostopäätöstä

      Lainaa

    25. Tulos: +39 (41 ääntä)
      noi reetan vikat emojit kruunasivat kokonaisuuden.

      Lainaa

    26. Tulos: +57 (65 ääntä)
      Nimesi: Voiko muuta odottaa ihmiseltä, joka kärrää lemmikkiään rattaissa?
      Naapurilla tollaset kun koiran takatassut ei toimi kunnolla eikä sitä voi kävelyttää kun ihan pieniä matkoja kerrallaan.

      Lainaa

    27. Tulos: -40 (50 ääntä)
      Mummot vittuun internetistä

      Lainaa

    28. Tulos: +44 (72 ääntä)
      niimpä niin: Nuo näyttelyissa koiriaan/kissojaan käyttävät ihmiset nyt ovat muutenkin sekaisin kuin seinäkellot. Kuljetellaan eläimiä ympäri ämpäri Suomenmaata ja jopa ulkomaille. Mutta ei sellaisiin näyttelyihin, jossa on väärä tuomari! Siellä sitten katsellaan kuka niistä sukurutsaisista ja lonkkavikaisista sekopäistä on ns. [...]
      Niin no, koirallahan ei saa teettää pentuja ennen kuin ne lonkat on tutkittu. Ainakin tietyis roduissa. Ja muutenkin koirapiireissä lytätään aika kovasti jos on teettäny huonolonkkaisilla koirilla niitä pentuja. Enkä kyl tiiä yhtäkään kasvattajaa joka teettäis pentuesisaruksilka tms niitä pentuja. Sellasta sanotaan pentutehtailuks.

      Lainaa

    29. Tulos: -14 (90 ääntä)
      Pulleri: Jos haluaa vaikka jotain lisätietoja ennen ostopäätöstä
      Sitten kysyy niitä lisätietoja. Ihan absurdi ajatus että myyjä laittaisi kaupanteon jäihin jonkun jahkailijan takia.

      Lainaa

    30. Tulos: +51 (63 ääntä)
      Tikru: Niin no, koirallahan ei saa teettää pentuja ennen kuin ne lonkat on tutkittu. Ainakin tietyis roduissa. Ja muutenkin koirapiireissä lytätään aika kovasti jos on teettäny huonolonkkaisilla koirilla niitä pentuja. Enkä kyl tiiä yhtäkään kasvattajaa joka teettäis pentuesisaruksilka tms niitä pentuja. Sellasta sanotaan pentutehtailuks.
      Jotkut roduthan, esim hyvin lättänaamaiset, kuitenkin on jalostettu sairaiksi koska on menty ulkonäkö ensin? Koirien jalostamisessa on periaatteessa järkeä -jos haluan vesipelastuskoiran niin mäyräkoirasta tuskin on apua, mutta jos haluan koiran kaupunkiasuntoon niin newfoundlander joka painaa enemmän kuin minä on huono idea. Käytännössä kuitenkin näyttelyn voi voittaa neffie joka ei osaa uida, tai mäyris jolla on niin pitkä selkä että eläinlääkäri pääsee kissanpäiville, koska se on "rotutyypillisin". Kasvattajien pitäisi tehdä enemmän tämän kitkemiseksi -jos maksaisin hunajaa rotukoirasta, olettaisin saavani koiran jonka kanssa sovin hyvin yhteen niin että meillä on molemmilla hyvä elämä, en sairaalloista sekasotkua, vaikka miten rotutyypillistä. Niitä saa pentutehtailijoilta. (En halua halventaa sairaalloisia sekasotkuja, niistä voi tulla parhaita lemmikkejä, omani aloittivat elämänsä kadulla. Mutta en aio maksaa jollekin siitä että he tahallaan aiheuttavat että saan maksaa eläinlääkärille lisää).

      Lainaa

    31. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Ninni: Varsinainen päivänsäde tämä Reeta…
      Häneltä puuttuu vain elämä.

      Lainaa

    32. Tulos: +76 (88 ääntä)
      a1: Mummot vittuun internetistä
      Minä taas poistaisin jonnet, joiden sanavarasto koostuu ruumiinosista.

      Lainaa

    33. Tulos: +17 (53 ääntä)
      Traumcity: Sitten kysyy niitä lisätietoja. Ihan absurdi ajatus että myyjä laittaisi kaupanteon jäihin jonkun jahkailijan takia.
      Ja sitten joku ostaa tuotteen sillä aikaa, kun odotat itse mittoja tai muita tietoja. Kannattaa tutustua kirpparien käytäntöihin.

      Lainaa

    34. Tulos: +2 (30 ääntä)
      kardemumma: Perusoululainen.
      Ei ihan välttämättä; oululaisista pieni 90% vähemmistö pilaa kaikkien maineen. T: oululainen

      Lainaa

    35. ex-mies suuttui 13.11.2018 13:10
      Tulos: -33 (39 ääntä)
      Kun en missään nimessä suostunut siihen, että oltais hänen kissallemme, hommattu tommoset ja kärrätty kaupungilla kuin vauvaa. Erittäin epämieluisaa kissan kannalta ja noloa itseni. Olen enemmän koiraihmisiä.

      Lainaa

    36. Tulos: +76 (82 ääntä)
      K: Mikä lemmikki vaatii rattaita? Eikö auringonpaisteella tuollaiset mustat rattaat ole aika kuumat? Ja eniten netissä ärsyttävät nämä turhasta loukkaantujat. Etenkin caps lockin ja huuto- sekä kysymysmerkkien ylikäyttö aiheuttaa päänsärkyä
      Itellä ei tollasia kärryjä ole, mut teen hankintapäätöksen joka kerta kun raahaan kahta kissaa hoitoon, eläinlääkäriin, juna-asemalle ym.ym. Kaks kissaa samassa kopassa juoksentelemassa eestaas on aika raskasta vahvallekin ihmiselle, kaks kissaa eri käsissä omassa kopassa vielä raskaampaa, kun ei käsiä saa vaihdettua. Ja ne eläimet tosiaan usein juoksentelee päästä päähän saaden sen kopan villinä heilumaan joka suuntaan. Siinä kohtaa kun käsivarret huutaa kuolemaa ja matka on vasta puoles välis ni ei kyl tippaakaan kiinnosta miten hullulta kissaihmiseltä näyttäis muitten silmissä kun työntelis kissoja vaunuissa.

      Lainaa

    37. Aaveeyyveekysynmieheltä 13.11.2018 14:07
      Tulos: +65 (83 ääntä)
      Myin joskus jotakin nettikirpparilla pirun halvalla ajatuksena että saan nopeasti ison huonekalun pois nurkista uuden tieltä. Selkeät kuvat ja mitat ja selostus niin ei jää mitään epäselvää asiasta. Laitoin selkeällä suomenkielellä: ei yv, ei av, ei wc. Ensimmäinen kun kommentoi "Otan tämän ja noudan lauantaina" saa tuotteen. Arvaatte varmaan miten kävi? Puolen tusinaa av yv ac dc hiv säälijono kommenttia kunnes yksi rouva oikeasti tajusi kirjoittaa "Otan tämän ja noudan lauantaina". Johon kommentoin että X saa tuotteen, lähetän yv:llä yhteystiedot ja kaupat tehtiin ilman mitään ylimääräistä jumppaamista. Ei mulla ole mitään mielenkiintoa minkään varauksien kanssa alkaa pelleilemään kolikoiden tai muutaman setelin tuotteiden kanssa; osta jos ostat, mieti jos mietit mutta silloin joku muu saattaa hyvin ehtiä ennen. Meinaatteko tosissanne että myyjä jättää kaupan jäihin siksi että kirjoitat "av, kysyn vielä mieheltä" tai "av, mittaan vielä huoneen". Vain nopeat elävät.

      Lainaa

    38. Tulos: +18 (36 ääntä)
      Peilikuva: Kyllä tuossa mokaa Leenakin, ilmoituksessa lukee ei turhia varauksia. Ja siihen perään hän heti laittaa alustavan varauksen.
      Monilla fb-kirppareilla yleinen käytäntö on laittaa av aina ensin, ja sitten mahd pian yksityisviestiä myyjälle ja siinä sovitaan kaupat. Eli av ei ole mikään turha varaus, sillä monet haluavat lisätietoja ennen ostopäätöstä, ja on ehkä selkeämpää kaikille ensin varata ja sitten vapauttaa, kuin kirjoittaa että ostaa, ja sitten että ei ostakaan. Juuri kukaan ei kirjoita ”ostan”. Av siis sisältää odotuksen yv:stä. Tällä tavoin olen itse aina ongelmitta asioinut mutta toki tuo varaus kuulostaa epämääräiseltä jos tapa ei ole tuttu. Siinä mielessä Reetan kommentti oli ihan asiaa, toisin kuin sitä seuranneet jatkoraivarit.

      Lainaa

    39. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Nimesi: Voiko muuta odottaa ihmiseltä, joka kärrää lemmikkiään rattaissa?
      Itse oon tommosia harkinnut ostettavaksi kun 25kg koira oli leikkauksessa. En omistanut autoa, koira ei saanut kävellä askeltakaan ja se piti silti viedä jatkotarkastuksiin eläinlääkärille monen kilometrin päähän. Olen hennohko naisihminen enkä pysty turvallisesti kantamaan koiraani niin pitkää matkaa, varsinkaan leikattuna ja jollen olisi saanut kyytiä olisin oikeasti ostanut tommoset koiran turvallisuuden takaamiseksi. Et voi niille kärryille olla "järkevääkin" käyttöä, turha sen takia on arvostella muita.

      Lainaa

    40. Tulos: +19 (39 ääntä)
      niimpä niin: Nuo näyttelyissa koiriaan/kissojaan käyttävät ihmiset nyt ovat muutenkin sekaisin kuin seinäkellot. Kuljetellaan eläimiä ympäri ämpäri Suomenmaata ja jopa ulkomaille. Mutta ei sellaisiin näyttelyihin, jossa on väärä tuomari! Siellä sitten katsellaan kuka niistä sukurutsaisista ja lonkkavikaisista sekopäistä on ns. [...]
      Paskapuhetta. Sikäli kuin olen katsonut näyttelykriteereitä pelkästään pintapuolisesti (itse en harrasta lainkaan, mutta pari läheistä käyttävät koiriaan Suomen näyttelyissä), huonot lonkat johtavat käytännössä aina hylsyyn, vaikka koira olisi muuten aivan täydellinen. Parhaimmillaan laatumaininnaksi voi tulla "tyydyttävä", mikä on vain kiertoilmaisu "ei-hylätylle". Yksi laatuarvostelun kriteereistä on koiran terveys ja muu yleinen kunto. Puuttuvilla tiedoilla koiraa ei voida arvostella, mikä on oma luokituksensa. Hyvää tai parempaa arvosanaa ei vaan voi saada, jos koira ei ole hyväkuntoinen. Sama pätee muidenkin maiden näyttelyihin, ainakin englanninkielisiin ja skandinaavisiin. Ainakin kennelliittojen pentujen myynti-ilmoituksista voi lukea pentujen vanhempien ja isovanhempien, jopa koko lähisuvun tiedot suoraan, mukaan lukien lonkkanivelluokitukset. Rotukoiran rekisteröiminen on tarkkaa. Koiraosaajia ja -harrastajia ei todellakaan kiinnosta sisäsiittoisuuden tai muun epäterveen perimän levittäminen. Moinen asenne kuuluu pentutehtailijoille.

      Lainaa

    41. Napapiiriltä alaspäin 13.11.2018 15:23
      Tulos: +21 (37 ääntä)
      Pulleri: Jos haluaa vaikka jotain lisätietoja ennen ostopäätöstä
      Sitten fiksumpi ihminen varmaan kysyisi ne lisätiedot sen AV:n jälkeen? Esim. Kiinnostaa ja haluaisin tietää mahtuuko Intian norsu rattaisiin?

      Lainaa

    42. Tulos: -16 (66 ääntä)
      Njäh: Ja sitten joku ostaa tuotteen sillä aikaa, kun odotat itse mittoja tai muita tietoja. Kannattaa tutustua kirpparien käytäntöihin.
      Sitten ostaa, hyvä juttu myyjälle. Ei noi AV:t sun muut ole mikään normi.

      Lainaa

    43. Tulos: +14 (22 ääntä)
      K: Mikä lemmikki vaatii rattaita? Eikö auringonpaisteella tuollaiset mustat rattaat ole aika kuumat? Ja eniten netissä ärsyttävät nämä turhasta loukkaantujat. Etenkin caps lockin ja huuto- sekä kysymysmerkkien ylikäyttö aiheuttaa päänsärkyä
      Kissoja voi myös kuljettaa rattaissa turvallisesti, niin saavat virikkeitä ulkomaailmasta. Valjaat kiinni rattaisiin niin eivät pääse karkuun.

      Lainaa

    44. Tulos: +22 (64 ääntä)
      traumcity: Sitten ostaa, hyvä juttu myyjälle. Ei noi AV:t sun muut ole mikään normi.
      No kyllä ne on. AV:lla sä ”ilmoittaudut” ensimmäiseksi ostajaehdokkaaksi ja kun olet AV:n kommentoinut, laitat itse viestiä myyjälle jossa tarvittaessa kysyt mitä haluat vielä tuotteesta tietää, toimituksesta jne. Jos jostain syystä kauppoja ei synny, on ihan kohteliasta ilmoitukseen kommentoida ”vapautan”, jolloin varausjonossa seuraava osaa laittaa myyjälle viestiä. Tällöin he jatkavat kaupan tekoa. Ihan hyviin käytöstapoihin on huomioida ensimmäisenä kiinnostunut, eri asia toki huutokaupoissa. Jos myyt tuotteen ”menee ensimmäiselle joka hakee”, niin ei siel montaa ostajaehdokasta ole. Kukaan täysjärkinen lähde jonkun randomin ovelle mahdollisesti täysin turhaan, kokeilemaan jos saisi ostettua haluamansa tuotteen tuurilla, ellei joku ole sitä kerennyt jo hakemaan. Ei noita alustavia varauksia tarvitse päivätolkulla roikotuttaa. 24h on aika yleinen toimiva aika.

      Lainaa

    45. Tulos: +33 (63 ääntä)
      traumcity: Joo eihän ne mahdu yhteen laatikkoon millään. Kokeile kahdella kuljetuskopalla, 5 mirriä per boksi.
      Miten ihmeessä sä taas saat YHDESTÄ (1) kissasta yhtäkkiä kymmenen (10) kissaa...? Saatikka yhden kissan kahteen eri koppaan samanaikaisesti...

      Lainaa

    46. Tulos: -52 (84 ääntä)
      Joopajoo: Miten ihmeessä sä taas saat YHDESTÄ (1) kissasta yhtäkkiä kymmenen (10) kissaa…? Saatikka yhden kissan kahteen eri koppaan samanaikaisesti…
      En mitenkään, lainasin viestiä jossa puhuttiin kymmenestä kissasta. Mikä jäi epäselväksi?

      Lainaa

    47. Tulos: -28 (70 ääntä)
      Joopajoo: No kyllä ne on. AV:lla sä ”ilmoittaudut” ensimmäiseksi ostajaehdokkaaksi ja kun olet AV:n kommentoinut, laitat itse viestiä myyjälle jossa tarvittaessa kysyt mitä haluat vielä tuotteesta tietää, toimituksesta jne. Jos jostain syystä kauppoja ei synny, on ihan kohteliasta ilmoitukseen kommentoida ”vapautan”, jolloin [...]
      Facekirppisten hämärät käytännöt ei ole mikään normi. First come, first served.

      Lainaa

    48. Tulos: +18 (34 ääntä)
      Monella kirppiksellä "ostan" menee kaikkien av hiv std jonottelijoiden ohi, ja he jäävät ällistyneenä miettimään, että miten tässä näin kävi. Aina hienoa nähdä 20 ihmistä jonossa ja sitten kirjoittaa taikasana "ostan", jolla tuotteen saa heti ostettua.

      Lainaa

    49. Arkkienkeli 13.11.2018 18:14
      Tulos: -27 (41 ääntä)
      Tikru: Näyttelyissä on helpompi kun saa kuljetettua monta koiraa tuollain, ni eivät ole muiden jaloissa jatkuvasti. Yleensä siis pikkukoiria, jotain chiuja tmv rotuja. Jäisivät meinaan helposti isompien koirien ja ihmisten jalkoihin joten näyttelyssä ihan kätevä kapistus.
      Höpsis! Näyttelyssä jos on useampi koira niin tarvitaan myös häkit, juomat, astiat, ruoat jne. Ei niitä näissä rattaissa kuljeteta. Lemmikkirattaat ovat puhtaasti äidin osasta haaveilevien vietin täyttämistä varten luotuja. Koirat & kissat eivät niitä tarvitse, sillä niillä on neljä liikkumiseen tarkoitettua jalkaa ja vietti liikkua.

      Lainaa

    50. Arkkienkeli 13.11.2018 18:19
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Juuh eli: Kyllä sitä saa pienestä kahakan aikaseks nettikirpparilla.
      Saa sitä. Itse annoin Tornion Facebook-kirpparilla vuoden 2016 Canon tulostin/skannerin ilmaiseksi, kun en itse sitä tarvinnut. Hakija Kemistä valitti viikkokausia sitä, että en suostunut kompensoimaan hänen polttoainekulujaan haun osalta (27 km/muutama litra), ja lopuksi vaati profiilini blokkaamista. Ilmaiseksi annetaan ja hakijalle pitäisi vielä maksaa 10€ bensarahaa?

      Lainaa

    51. Tulos: +36 (62 ääntä)
      traumcity: En mitenkään, lainasin viestiä jossa puhuttiin kymmenestä kissasta. Mikä jäi epäselväksi?
      Suoraan kopioitu maalaamalla seuraava tekstin pätkä Lame:n tekstistä, jota olet lainannut: ” ...voi mennä kävellen, mutta 10 kiloista kissaa on hankala... ” Kyllä se epäselvyys on siellä sun päädyssäs.

      Lainaa

    52. Tulos: +32 (50 ääntä)
      traumcity: Facekirppisten hämärät käytännöt ei ole mikään normi. First come, first served.
      FB:n kirppiksistähän tässä on koko aika ollut kyse... :rolleyes: Vai tosissasko kuvittelet ihmisten täällä väittävän, että ihan walk-in kirpputoreillakin pitää kerääntyä pöydän ääreen ja huudella AV:ta, jonoa ja YV:tä...

      Lainaa

    53. Tulos: -22 (50 ääntä)
      Joopajoo: FB:n kirppiksistähän tässä on koko aika ollut kyse… :rolleyes: Vai tosissasko kuvittelet ihmisten täällä väittävän, että ihan walk-in kirpputoreillakin pitää kerääntyä pöydän ääreen ja huudella AV:ta, jonoa ja YV:tä…
      Tosissasko kuvittelet että AV:t, jonot ja sellaiset on joku vakio nettikirppiksillä?

      Lainaa

    54. Tulos: -29 (49 ääntä)
      Joopajoo: Suoraan kopioitu maalaamalla seuraava tekstin pätkä Lame:n tekstistä, jota olet lainannut: ” …voi mennä kävellen, mutta 10 kiloista kissaa on hankala… ” Kyllä se epäselvyys on siellä sun päädyssäs.
      Haluatko lukita vastauksesi?

      Lainaa

    55. Tulos: +6 (16 ääntä)
      traumcity: Tosissasko kuvittelet että AV:t, jonot ja sellaiset on joku vakio nettikirppiksillä?
      Eikös joillain nettikirppiksillä ole nimen omaan sääntönä että aina pitää ensin lausua taikasanat "AV ja YV!" ennen kuin osto on validi? Ei tietenkään kaikilla.

      Lainaa

    56. Murmurmurmeli 13.11.2018 22:47
      Tulos: +2 (36 ääntä)
      AV on omalla kokemuksella aina turha varaus. Myyjä saa tasan myydä kenelle itse haluaa, vaikka olisi miten monta "av" tai "jono" huutelijaa ilmoituksessa. Itse en ainakaan noteeraa mitään "av, selvitän kyytiä" -kommentteja. Myyn sille, joka ensimmäisenä maksaa ja noutaa tuotteen. Ja minulla on siihen täysi oikeus.

      Lainaa

    57. Murmurmurmeli 13.11.2018 22:58
      Tulos: +8 (32 ääntä)
      Joopajoo:Jos myyt tuotteen ”menee ensimmäiselle joka hakee”, niin ei siel montaa ostajaehdokasta ole. Kukaan täysjärkinen lähde jonkun randomin ovelle mahdollisesti täysin turhaan, kokeilemaan jos saisi ostettua haluamansa tuotteen tuurilla, ellei joku ole sitä kerennyt jo hakemaan.
      Eihän sinne ovelle kilpajuoksua lähdetäkään, vaan sovitaan ensin myyjän kanssa. Itse ainakin käsitän, että "se joka ensimmäisenä noutaa", on sellainen, jonka kanssa on ensimmäiseksi saatu asia sovittua. Jos joku ilmoittaa tulevansa 2vko päästä ja joku toinen huomenna, niin sitten ilmoitetaan sille jälkimmäiselle, että sori, meni jo. Tuskin kukaan kuitenkaan kilpailee siitä, että toinen tulisi klo 18.00 ja toinen klo 17.45 samana päivänä.

      Lainaa

    58. Tulos: +25 (29 ääntä)
      Murmurmurmeli: Eihän sinne ovelle kilpajuoksua lähdetäkään, vaan sovitaan ensin myyjän kanssa. Itse ainakin käsitän, että “se joka ensimmäisenä noutaa”, on sellainen, jonka kanssa on ensimmäiseksi saatu asia sovittua. Jos joku ilmoittaa tulevansa 2vko päästä ja joku toinen huomenna, niin sitten ilmoitetaan sille jälkimmäiselle, että [...]
      Kyllä vaan moni myyjä juuri tätä yrittää, että se joka ensimmäisenä paikalle saapuu, se saa tuotteen... kunnes sitten joku juuri ehdottaa mainitsemallasi tavalla asian hoitoa.

      Lainaa

    59. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Namelessfaggot: Kaukovainio, Tuira vai Meri-Toppila? Voi olla myös Rajakylä.
      Mitä vikaa kaukovainiossa? Tosi rauhallinen alue nykypäivänä. Kahdeksan vuotta olen asunut ja mitään juoppokuskausta vakavampaa poliisitapausta ei ole käynyt.

      Lainaa

    60. niimpä niin 14.11.2018 9:32
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Hihi: Paskapuhetta. Sikäli kuin olen katsonut näyttelykriteereitä pelkästään pintapuolisesti (itse en harrasta lainkaan, mutta pari läheistä käyttävät koiriaan Suomen näyttelyissä), huonot lonkat johtavat käytännössä aina hylsyyn, vaikka koira olisi muuten aivan täydellinen. Parhaimmillaan laatumaininnaksi voi tulla [...]
      Lonkat nyt oli vain esimerkki. Voit ottaa vaikka tylpän tai lyhyen kuonon tuohon jos haluat.

      Lainaa

    61. Tulos: +1 (9 ääntä)
      huoh: Mitä vikaa kaukovainiossa? Tosi rauhallinen alue nykypäivänä. Kahdeksan vuotta olen asunut ja mitään juoppokuskausta vakavampaa poliisitapausta ei ole käynyt.
      Kaukovainiossa asuu HULLU TAPPAJA!

      Lainaa

    62. Tulos: +10 (22 ääntä)
      traumcity: On turha varaus. Joko tuotteen ottaa tai ei ota, se ei ole sen monimutkaisempaa.
      Eikö alustavalla varauksella usein tarkoituksena ole kysyä tiettyjä speksejä tuotteesta (usein myyjän kriteerinä vielä av=heti yv), jotka ostajalle on tärkeitä ja joiden perusteella lopullisen ostopäätöksen voi tehdä. En nyt tarkoita niitä, että "kysyn ensin mieheltä" vaan tässä tapauksessa esimerkiksi onko vaunuilla maksimipainorajaa, kun ei näyttänyt ilmoituksessa lukevan eikä tässä tainnut olla linkkiä valmistajan tuotesivullekaan, mistä lisätietoja löytyisi. Turha on 50kg koirallekaan ostaa kärryjä, joiden kantokyky 30kg..

      Lainaa

    63. Nasta Rengas 14.11.2018 14:53
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Joku on syönyt aamupalaksi ärrimuroja.

      Lainaa

    64. Tulos: +8 (18 ääntä)
      Emmanuel3: Eikö alustavalla varauksella usein tarkoituksena ole kysyä tiettyjä speksejä tuotteesta (usein myyjän kriteerinä vielä av=heti yv), jotka ostajalle on tärkeitä ja joiden perusteella lopullisen ostopäätöksen voi tehdä. En nyt tarkoita niitä, että “kysyn ensin mieheltä” vaan tässä tapauksessa esimerkiksi onko [...]
      En osaa sanoa, kun en ole koskaan myynyt mitään alustalla jossa alustavia varauksia käytetään. Enkä varmasti huomioisi jos joku sellaista yrittäisi. Pointti on yksinkertaistettuna se, että se on ihan yhdentekevää myyjälle kenelle sen tuotteen myy. Jos joku muu ehtii tuotteen ostamaan sillä välin kun toinen mahdollinen ostaja kyselee speksejä, niin hyvä homma.

      Lainaa

    65. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Emmanuel3: Eikö alustavalla varauksella usein tarkoituksena ole kysyä tiettyjä speksejä tuotteesta (usein myyjän kriteerinä vielä av=heti yv), jotka ostajalle on tärkeitä ja joiden perusteella lopullisen ostopäätöksen voi tehdä. En nyt tarkoita niitä, että “kysyn ensin mieheltä” vaan tässä tapauksessa esimerkiksi onko [...]
      Jos huonekaluista tms. kyse, niin on se ihan kiva kysäistä puolisonkin mielipide :D Itse pari kertaa em. tavalla varannut jotain, koska olen tiennyt että tuote kerkee mennä ihan minuuteissa ohin. Samantien toki on tullut laitettua puolisolle viestiä, joka onneks vastaa nopeasti. Mutta sit on näitä, jotka odotuttaa myyjää parikin vuorokautta ja sit tulee vastaus ”en ota, puoliso ei tykännyt”.

      Lainaa

    66. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Tämä Reeta vaikuttaa edustavan ihmistyyppiä, joka: 1. Loukkaantuu pikkuasioista 2. Haukkuu muita ihan miten huvittaa Näiden yhdistelmä on varsin ärsyttävä.

      Lainaa

    67. Tällaista tällä kertaa 15.11.2018 8:31
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Joopajoo: Suoraan kopioitu maalaamalla seuraava tekstin pätkä Lame:n tekstistä, jota olet lainannut: ” …voi mennä kävellen, mutta 10 kiloista kissaa on hankala… ” Kyllä se epäselvyys on siellä sun päädyssäs.
      Oikein kirjoitettuna tuo olisi "10-kiloista", mutta toki tuossa jankkaamisessa oli kyse tahallisesta väärinymmärryksestä ja yrityksestä vääntää siitä huumoria.

      Lainaa

    68. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Nimesi: Voiko muuta odottaa ihmiseltä, joka kärrää lemmikkiään rattaissa?
      Nämä rattaathan siis ovat suurimmaksi osaksi näyttelyihin tarkoitettuja. Esim. kissoja on huomattavan paljon helpompaa kuskata ahtaissa näyttelypaikoissa ees ja taas rattaissa.
      Nimesi: Voiko muuta odottaa ihmiseltä, joka kärrää lemmikkiään rattaissa?
      Nämä rattaathan on suurimmaksi osaksi tarkoitettu käyttöön näyttelytilanteissa, joissa esim. kissaa oon äärettömän paljon helpompi kuskata mahdollisesti pidemmältäkin ja pahassakin väentungoksessa häkkialueelta tuomarin pöydälle.

      Lainaa

    69. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Arkkienkeli: Höpsis! Näyttelyssä jos on useampi koira niin tarvitaan myös häkit, juomat, astiat, ruoat jne. Ei niitä näissä rattaissa kuljeteta. Lemmikkirattaat ovat puhtaasti äidin osasta haaveilevien vietin täyttämistä varten luotuja. Koirat & kissat eivät niitä tarvitse, sillä niillä on neljä liikkumiseen tarkoitettua jalkaa ja vietti liikkua.
      Tarvii se yksikin koira juomat ja astiat yms. ;) Ja ne voi laittaa tuonne rattaisiin ihan yhtä hyvin kuin muihinkin häkkeihin. Tai olla laittamatta, ja juottaa koiraa erikseen, jos ei kippo häkissä ole ko yksilöllä kestävää kehitystä. Nuo rattaat on se häkki, sellaiselle koiralle tai useammallekin, joka/jotka tuonne mahtuu, ja jonka voi olettaa kangashäkissä sisällä pysyvän. Eli ei sovi kovin temperamenttisen otuksen käyttöön yhtään sen enempää kuin muutkaan kangashäkit. Pienimmillä seurakoirilla noita näkee enemmän, koska tuo häkkiosa on suht pieni isommissakin. Jo yli 10kg koira tarvii jo aika ison tuollaisen, jolloin alkaa lähennellä samaa vaivaa hommata häkki ja sellainen perässä vedettävä kärry... Noissa rattaissa on usein myös trimmauspöytä etuna, ei tarvi raahata varsinaista painavampaa trimmauspöytää mukana, jos sellaista näyttelyssä tarvii. Nekin on noissa suht pieniä ja kiikkeriä, ei mitään kultaistanoutajaa niissä puunailla, vaan sellaisia pikkuruisia käveleviä lattiamoppeja. ♡

      Lainaa

    70. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Kyllä sitä joskus kateellisena katsoo tuollaista kärryä ja sen sisällä rauhallisena odottelevia fifejä. Silloin, jos itse raahautuu välillä aggressiivisestikin käyttäytyvän ihmis- ja koiramassan läpi toisessa kädessä raskas metallihäkki ja toisessa on taluttimissa kiskova, superinnostunut koira...

      Lainaa

    71. Tulos: -8 (10 ääntä)
      Siellä nainen taas hiekkapillu. Miksi ei vaan voi olla rauhassa?

      Lainaa

    72. Tulos: +1 (1 ääni)
      Sellainen lemmikki (tarvitsee rattaat), jota ei voi jättää yksinään ilman, että sille koituisi huonot olosuhteet ja jota ei saa pitää vapaana paikoissa, joissa rattaita kuljetetaan. Miten korkeatasoista etiikkaa oikein vaatii pystyä päättelemään tuo? Reetalta tosin lemmikit pois ja äkkiä.
      K: lemmi

      Lainaa

    73. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Nimesi: Voiko muuta odottaa ihmiseltä, joka kärrää lemmikkiään rattaissa?
      Kissoja ja pieniä koiria voi olla kätevämpää kuljettaa kärryissä kaupungissa/reissatessa. Kissat varsinkin saattavat pelätä vieraissa paikoissa, eivätkä kulje kauniisti hihnassa. Kantokoppaan verrattuna on ihmiselle kevyempää työntää kärryissä.

      Lainaa

    74. Vetämätön vesinokkaeläin 26.8.2022 15:29
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tommoset lemmikkirattaat ois kätevät. Meillä 17v koira, joka ei paljoa jaksa kävellä mutta silti välillä tulee tilanteita kun joutuu koiran kanssa menemään pitempiäkin matkoja, autoa ei ole ja julkisilta saa monesti kävellä jonkun matkaa. Koira myös varmasti haluaisi mukaan esim kokopäivän metsäretkille, vaikka vauhti on sellasta köpöttelyä. Mietin vaan kuinka onnellinen se ois kun pääsis kuitenkin kärryissä mukaan, joissa voi vaikka ottaa torkut jos siikseen tulee.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kirpputori, kirppari, kirppis, av, varaus, raivo

  • Uusimmat

  • Kategoriat