Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Huippukokki haussa, osa 50

Perunakierteet – mahdoton tehtävä?
Huippukokki haussa, osa 50

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 46 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1066 (1086 ääntä)
      Voi miten viehättävä henkilö! "Anteeksi jos osaan jotain mitä sinä et". Lämmittää kaupan eines-sormiruokaa ja sekoittaa dippikastikkeen?

      Lainaa

    2. Tulos: +359 (371 ääntä)
      Tuli mieleen kokkausvlogi,jossa amerikkailainen mylhäiskeski-ikäinen mies selitti miten kokkaa kun on vieraita. Sit sekoitti purkeista juustokastiketta ja salsaa ja siis "teki" texmex ruokaa.

      Lainaa

    3. Tulos: +290 (294 ääntä)
      Idiot, Bitte schön.

      Lainaa

    4. Tulos: +161 (169 ääntä)
      Siinäpä kuoli kääryleet!

      Lainaa

    5. kanelipulla 15.1.2019 0:45
      Tulos: +344 (352 ääntä)
      bbg

      Lainaa

    6. Tulos: +95 (107 ääntä)
      Bitte'r sweet symphony

      Lainaa

    7. Tulos: +280 (286 ääntä)
      Minen ainakaan osaa laittaa tai ostaa bbg kastiketta.

      Lainaa

    8. Tulos: +16 (82 ääntä)
      Osaan tehä noita perunakierteitä

      Lainaa

    9. Tulos: +195 (209 ääntä)
      Mitä jos Bitte yritti väittää tehneensä noi ite mut tuli freudilaisena lipsahduksena, että ovat kaupasta? Jotenkin toi ei muuten käy järkeen. Jos nyt oli tarkoitus käydä järkeen...

      Lainaa

    10. Kielipoliisi 15.1.2019 4:38
      Tulos: +176 (186 ääntä)
      Aluksi luulin että moka on tuo bbg-kastike.

      Lainaa

    11. Tulos: +174 (178 ääntä)
      Konan: Mitä jos Bitte yritti väittää tehneensä noi ite mut tuli freudilaisena lipsahduksena, että ovat kaupasta? Jotenkin toi ei muuten käy järkeen. Jos nyt oli tarkoitus käydä järkeen…
      Tuossa olisi enemmän järkeä viitaten "anteeksi jos osaan tehdä jotain mitä et sinä"-lauseeseen. Lienee vähemmistössä ne jotka EIVÄT osaa ostaa kaupasta valmisruokaa ja lämmittää sitä.

      Lainaa

    12. Tulos: +295 (319 ääntä)
      Miksei kukaan keskustelijoista tarttunut varsinaiseen mukaan, eli yksi keppihevostelee sillä että 35 vuoden kokemuksella osaa lämmittää kaupan eineksiä?

      Lainaa

    13. Tulos: +137 (141 ääntä)
      Kuuntelin vähän aikaa sitten sivusta muutaman korkeasti koulutetun, sivistyneen rouvashenkilö keskustelua facen harrastusryhmistä. He hämmästelivät, miten ikäisiltään, ihan kunnollisiksi luokiteltavilta ihmisiltä unohtuvat Facebookissa kaikki käytöstavat, ja viattomiin kysymyksiin voi tulla vaikka haistattelua vastaukseksi. Mielestään nuorilla on nettietiketti paremmin hallussa. Bitte taisi nyt olla malliesimerkki tästä ilmiöstä.

      Lainaa

    14. Tulos: +102 (110 ääntä)
      kanelipulla: bbg
      bbg tsili kaztike by Bitte's BBG Gril

      Lainaa

    15. niimpä niin 15.1.2019 7:55
      Tulos: +174 (182 ääntä)
      Kuten täällä spekuloitiin, niin eihän tuossa jutussa ole päätä eikä häntää. Siis, että vain dippi olisi itse tekemää (se onkin pirun vaikeaa. Kermaviiliä ja mausteita sekaisin) ja sitten kehuskellaan 35 vuoden kokemuksella.

      Lainaa

    16. Tulos: +65 (71 ääntä)
      Poloinen kaalikääryle on saanut palovamman. :(

      Lainaa

    17. Tulos: +155 (169 ääntä)
      Eikö fb kokit ryhmässä ole ideana postata omia itsetehtyjä ruokia, eikä kaupan lämmitettäviä eineksiä? Ja sitten tämä ääliö vielä haukkuu idiootiksi kun joku kysyy onko kaupan? Kuinka pihalla joku voi olla? Ja 35 vuoden kokemus ruuan lämmityksestä, huhhuh

      Lainaa

    18. Tulos: +186 (198 ääntä)
      Mie luulen, että tuo Bitten kommentti ”tietenki kaupasta” on tarkoitus ymmärtää sarkastisella sävyllä. Tietenki kaupasta = tottakai tein itse, miksi julkaisisin einesruokaa kokkiryhmässä? Mutta silti törkeää haukkua heti perään. Ja vaikka tuon arvauksen esitinkin, on se silti epäselvää, ovatko kierteet nyt kaupasta vaiko eivät.

      Lainaa

    19. Tulos: -60 (88 ääntä)
      Kielipoliisi: Aluksi luulin että moka on tuo bbg-kastike.
      Varsinainen kielipoliisi, joka ei erota Barbeque-kastiketta Barbegue-kastikkeesta :D

      Lainaa

    20. Tulos: +19 (127 ääntä)
      Tuo "tietenki kaupasta....oot idiot!" -lausahdus on selvää sarkasmia. Eli aloittajan mielestä olisi typerää esitellä FB kokit -sivulla kaupan valmisruokia, jolloin hän vastaa kysyjälle sarkastisesti "tietenkin kaupasta". Selventääkseen sarkastisen ilmauksen, hän lisää lauseen loppuun pienen paussin jälkeen "oot idiot!", joka tässä yhteydessä jää kysyjältä ja ilmeisesti monelta muultakin hämärän peittoon. Tätä tukee myös tuo myöhempi kommentti 35 vuoden kokkauskokemuksesta. Tässä tilanteessa kysyjä ei saanut kiinni aloittajan sarkasmista ja tilanne luisui sivuraiteelle. "Tietenkin kaupasta...oot idiot!" -lausahduksen voi myös ajatella sitä kautta, millä äänenpainoilla kummankin osan lausahduksesta sanoo. Taitaa kuvitella kuinka aloittaja pyörittelee silmiään tuon sanoessaan. Sarkasmi kun on yleensä hyvinkin ivallista.

      Lainaa

    21. Tulos: +234 (236 ääntä)
      captain: Tuo “tietenki kaupasta….oot idiot!” -lausahdus on selvää sarkasmia. Eli aloittajan mielestä olisi typerää esitellä FB kokit -sivulla kaupan valmisruokia, jolloin hän vastaa kysyjälle sarkastisesti “tietenkin kaupasta”. Selventääkseen sarkastisen ilmauksen, hän lisää lauseen loppuun pienen paussin jälkeen “oot idiot!”, [...]
      Miksei voi vaan vastata asiallisesti, miten perunakierteet on tehty? Sen sijaan vaan vittuillaan ja annetaan itsestä aika ääliömäinen kuva. Kukin tietysti tyylillään.

      Lainaa

    22. Tulos: +53 (63 ääntä)
      ….: Miksei voi vaan vastata asiallisesti, miten perunakierteet on tehty? Sen sijaan vaan vittuillaan ja annetaan itsestä aika ääliömäinen kuva. Kukin tietysti tyylillään.
      Ei captain sanonutkaan etteikö Bitte olisi tässä silti itse se "idiot" tuolla onnettomalla käytöksellään. Selvensi vain miksi näyttää että keskustelussa ei ole päätä eikä häntää niille, jotka eivät sarkasmia poimineet.

      Lainaa

    23. One Flew Over The Cockoo's Nest 15.1.2019 11:08
      Tulos: +12 (32 ääntä)
      niimpä niin: Kuten täällä spekuloitiin, niin eihän tuossa jutussa ole päätä eikä häntää. Siis, että vain dippi olisi itse tekemää (se onkin pirun vaikeaa. Kermaviiliä ja mausteita sekaisin) ja sitten kehuskellaan 35 vuoden kokemuksella.
      Olisko niin, että osti kaupasta, mutta tuhtui kun sitä kysyttiin ja yrittää nyt puolustautua, että "kyllä minä 35 vuoden kokemuksella olisin osannut nämä tehdä itsekin"?

      Lainaa

    24. Tulos: +29 (45 ääntä)
      captain: Tuo “tietenki kaupasta….oot idiot!” -lausahdus on selvää sarkasmia. Eli aloittajan mielestä olisi typerää esitellä FB kokit -sivulla kaupan valmisruokia, jolloin hän vastaa kysyjälle sarkastisesti “tietenkin kaupasta”. Selventääkseen sarkastisen ilmauksen, hän lisää lauseen loppuun pienen paussin jälkeen “oot idiot!”, [...]
      Enpä usko. Ei kukaan 35v kokemuksella rupee tekemään tuollasia rasvakeittimessä ihan vaan pienen napostelun takia. Kyllä nuo on Pirkka-sedän tekemiä. Ja Bittehän mainitsi minkä osan hän teki itse, eli chilidipin. Mutta Biten yms kannattaa seuraavan kerran tehdä kierreperunat ihan normaaliin tapaan uunissa. Helppo, nopea, ja sata kertaa paremman makuinen kuin nuo transrasvoilla kyllästetyt.

      Lainaa

    25. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Ja kovasti muuten näyttää tuo dippikastike siltä, ettei aineksia ole edes sekoteltu mitenkään...

      Lainaa

    26. Tulos: +94 (102 ääntä)
      captain: Tuo “tietenki kaupasta….oot idiot!” -lausahdus on selvää sarkasmia. Eli aloittajan mielestä olisi typerää esitellä FB kokit -sivulla kaupan valmisruokia, jolloin hän vastaa kysyjälle sarkastisesti “tietenkin kaupasta”. Selventääkseen sarkastisen ilmauksen, hän lisää lauseen loppuun pienen paussin jälkeen “oot idiot!”, [...]
      Postaaja painottaa että teki dippikastikkeen itse, joten ei sitä voi ymmärtää oikein muuten kuin että muuta ei tehnyt. Ja sarkasmi on vaikea laji netissä -jos tuntee jonkun ja tietää että he ovat huippukokki joka ei koskaan osta eineksiä, niin voi hymyillä "kaupasta tietysti, pöhkö, niinhän aina teen" koska sen tietää vitsiksi. Mutta ventovieraille puhuessa on paras välttää mahdollisuuksia ymmärtää väärin. Lisäksi termi "idiot" herättää epäilyksen ettei kirjoittajalla ole kaikki perunakierteet uunissa.

      Lainaa

    27. Tulos: +48 (50 ääntä)
      No mutta mistä noita perunakierteitä saa, alko tekeen mieli! :D

      Lainaa

    28. Tulos: +40 (44 ääntä)
      Tässä törmätään taas vanhaan viisauteen: ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan törkeitä vastaajia.

      Lainaa

    29. Tulos: +58 (70 ääntä)
      Ei tuossa mitään sarkasmia ole, muuten olisi laittanut "joo, kaupastahan nämä, jepjep" joka taas menisi sarkasmin piikkiin. Ja näistähän näkyy kuuhun saakka että ovat valmisperunoita pakkasesta. Bitte on vain hiton typerä.

      Lainaa

    30. Tulos: +5 (67 ääntä)
      Bitte on suomenruotsalainen, joten jo syntyjään parempi kuin muut. Huomaattehan että dippikin on Iittalan kipossa eikä missään Ikeassa.

      Lainaa

    31. purppurakruunu 15.1.2019 16:38
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Joo, kyllä toi mullekin lukeutuu niin, että Bitte vinkkaa perunakierteitä hyvänä lisukkeelle itse tehdylle dipille: "jos teet dippiä, ja mietit minkä kanssa syödä sitä, nämä (kaupan) perunakierteet on hyvä vaihtoehto." (Vertaa: "brändin X pennepasta on parempaa itse tehdyn pastakastikkeen kanssa, kuin perusspagetti", sama ajatus.) Nurinkuriseltahan tuo tuntuu, kokkausryhmässä varsinkin, mutta jos Bitte vertaa mielessään kierteitä sipseihin ja pitää dippiä naposteluhetken päätähtenä, postaus käy järkeen.

      Lainaa

    32. purppurakruunu 15.1.2019 16:41
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Joo: No mutta mistä noita perunakierteitä saa, alko tekeen mieli!
      Lähimmältä K-kauppiaalta näköjään: https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-kierreperuna-600g-pa-6410405098337 Osunut vaan harvinaisen kaunis yksilö Bitten pussiin ja siitä kuvan etualalle, mutta taka-alalla olevat näyttää ihan peruskamalta.

      Lainaa

    33. Tulos: +55 (55 ääntä)
      Bitte on idiot, muttei tietenkään millään pahalla.

      Lainaa

    34. Tulos: +43 (43 ääntä)
      Anni: Bitte on suomenruotsalainen, joten jo syntyjään parempi kuin muut. Huomaattehan että dippikin on Iittalan kipossa eikä missään Ikeassa.
      Näyttää ihan Iittalan Kivi-tuikulta tuo "kippo", mikä olisi kyllä hyvin outo valinta dippikastikkeelle, ja nehän on niin pieniäkin...

      Lainaa

    35. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Nyt kyllä viimeistään pakko liittyä tuoho FB-Kokit ryhmään. Siellä kyl on aina meno päällä :D

      Lainaa

    36. Mäntypää 15.1.2019 20:16
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Minulle jäi nyt epäselväksi, ovatko nuo perunakierteet siis kaupasta vai itse tehty?

      Lainaa

    37. Tulos: +19 (19 ääntä)
      purppurakruunu: Lähimmältä K-kauppiaalta näköjään: https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-kierreperuna-600g-pa-6410405098337 Osunut vaan harvinaisen kaunis yksilö Bitten pussiin ja siitä kuvan etualalle, mutta taka-alalla olevat näyttää ihan peruskamalta.
      Voin muuten suositella näitä, ihan älyttömän hyviä. Eivät tosin sovi sellaiselle, joka ei siedä tulisuutta yhtään, sillä niiden pintamausteessa on chiliä (?). Erinomainen vaihtoehto näille (esim. jos se tulisuus on ongelma) on S-Ryhmän omat BBQ ristikkoperunat. Tämän ilmeisesti tietää jokunen muukin, sen verran monesti on pakastealtaassa näiden tuotepaikka ollut tyhjä.

      Lainaa

    38. Tulos: +14 (16 ääntä)
      PS. kuvassa olevat kierreperunat eivät ole Pirkan. Pirkan perunat ovat pienempiä ja niissä on tiukempi, jousimainen kierre.

      Lainaa

    39. Tulos: -3 (27 ääntä)
      Mä ymmärsin tämän kyllä niin, että Bitte on tehnyt kaiken itse, sekä kierteet että dipin, ja loukkaantui syvästi kun joku kehtasi epäillä kierteitä kaupasta ostetuiksi. Ja sillä, että teki dipin itse, tarkoittaa ettei käyttänyt valmisdippiseoksia.

      Lainaa

    40. Näintäämenee 16.1.2019 6:34
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Olin pari viikkoa FB-kokit ryhmässä. Totesin, että ryhmä ei ole siksi, että sieltä mitään reseptejä saisi. Erosin.

      Lainaa

    41. Tulos: +10 (12 ääntä)
      kanelipulla: bbg
      bbg:ssä on enemmän Teksasii!

      Lainaa

    42. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Mäntypää: Minulle jäi nyt epäselväksi, ovatko nuo perunakierteet siis kaupasta vai itse tehty?
      Samoin, ja haluaisin todella tietää miten ne on tehty jos itse! Kertokaa nyt joku :D

      Lainaa

    43. Avaruusleijona 16.1.2019 17:20
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Joo: Postaaja painottaa että teki dippikastikkeen itse, joten ei sitä voi ymmärtää oikein muuten kuin että muuta ei tehnyt.
      Ei mun mielestä painota, vaan mainitsee minkä makuisen dipin itse valitsi. "dipattuna mieleiseesi dippikastikkeeseen (itse tein chilidipin)"

      Lainaa

    44. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Ei nuo kyllä mun silmään näytä yhtään tollasilta valmiilta kierreranskiksilta, vaan enemmänkin sellasilta pursotetusta perunamassasta paistetuilta. Aivan eri asia ja erilainen maku ja koostumus. Niinkuin nyt esim. Raffel-sipsitkin on aivan eri makuisia kuin perunalastut. En ole koskaan itse yrittänyt tehdä, mutta olettaisin että tehdään paksu perunamuussi, joka sitten pursotetaan ja uppopaistetaan haluamaansa muotoon. Joskus myytiin sellaisia Pirkka perunacroquetteja, mitkä oli tosi hyviä, mutta ne hävisi muutama vuosi sitten kaupoista.

      Lainaa

    45. Kerttukalervo 20.1.2019 9:30
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Avaruusleijona: Ei mun mielestä painota, vaan mainitsee minkä makuisen dipin itse valitsi. “dipattuna mieleiseesi dippikastikkeeseen (itse tein chilidipin)”
      No tätä kommenttia olin itsekin laittamassa! Yllättävän moni luki dipin olevan itsetehtyä, vaikka hän kertoi itselleen tehneensä/valinneensa BBQ-dipin.

      Lainaa

    46. Mummo-Ankka 26.1.2019 21:38
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      -Tulitko bussilla vai kävellen? -Ootko vttu idiootti? Totta kai tulin (tähän vapaavalintainen)

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, broileri, kaalikääryle, peruna, perunakierteet, käytöstavat, ruoka