Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mielensäpahoittajat, osa 54

Herne nenään sateenkaaresta ja kirosanasta.
Mielensäpahoittajat, osa 54

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Muumi (kopio) 14.2.2019 0:31
      Tulos: -297 (933 ääntä)
      Amnestylle en anna penniäkään. Fundamentalistijärjestö

      Lainaa

    2. Tulos: +938 (986 ääntä)
      Mun puolesta kaikilla on oikeus uskoa mihin tahtoo, mutta tuo facebookissa saarnaaminen on oikeesti ihan p*skaa.

      Lainaa

    3. Tulos: +761 (795 ääntä)
      Fuck, I am you cat

      Lainaa

    4. totuuden_torvi 14.2.2019 0:47
      Tulos: -339 (539 ääntä)
      Se on Cuscon lippu ja hyvin todennäköisesti peruja jo Inkojen valtakunnan ajoilta. Vasta 1979 Jenkeissa keksittiin ottaa todella erehdyttävästi Inkojen lipulta näyttävä sateenkaarilippu myös homoyhteisön tunnukseksi. Äkkiseltään näyttävät ikävästi samalta lipulta. Ois joutanu "sateenkaariväki" miettimään jonkin muun tunnuksen itelleen.

      Lainaa

    5. Tulos: +581 (631 ääntä)
      Ärsyttävää porukkaa, ihan niin kuin asioiden ja sanojen merkitys kontekstista riippuen ei saisi muuttua vuosituhansien aikana. LGBT-teemaisia esimerkkejä on sanat gay (iloinen, rento) ja faggot (risukasa, harrikan-ajaja), jotka molemmat tarkoittaa aivan jotain muuta nykypäivänä. Esimerkkinä symboolin merkityksen muuttumisesta on kaikille tuttu hakaristi, joka alunperin merkitsi aurinkoa ja hyvää onnea, mutta ei enää ainakaan lännessä.

      Lainaa

    6. Tulos: +450 (504 ääntä)
      Yleismaailmalliset symbolit tai värikombinaatiot eivät ikävä kyllä ole kenenkään tahon omistettavissa, vaikka kristityt ilmeisesti näin haluavatkin uskoa.

      Lainaa

    7. Tulos: +188 (206 ääntä)
      Minä saattaisin laittaa tuon seurauksena oikein kunnolla "itse kunnioituksen" puutteesta kielivän kuvan ihan vain Eleinan kiusaksi... Tai ainakin niin härskin kuin FB-säännöt sallivat.

      Lainaa

    8. Tulos: +296 (324 ääntä)
      Kyllä nyt taas kristittynä sai hävetä. Meitä on moneen junaan... Moni ei tunnu tajuavan, että tuollaisella somessa saarnaamisella ja tuomitsemisella ei saa mitään hyvää aikaiseksi. Oikeesti. Sitä paitsi. Toi kissakuva on kingi!! :D

      Lainaa

    9. Tulos: +146 (184 ääntä)
      totuuden_torvi: Se on Cuscon lippu ja hyvin todennäköisesti peruja jo Inkojen valtakunnan ajoilta. Vasta 1979 Jenkeissa keksittiin ottaa todella erehdyttävästi Inkojen lipulta näyttävä sateenkaarilippu myös homoyhteisön tunnukseksi. Äkkiseltään näyttävät ikävästi samalta lipulta. Ois joutanu “sateenkaariväki” miettimään jonkin muun tunnuksen itelleen.
      Höpö höpö, lipulla on ihan oma historiansa ja sen väreillä omat merkityksensä. Samannäköisiä lippuja on muutenkin koko maailma täynnä ilman mitään suurempia taka-ajatuksia, kysy vaikka Irlannilta ja Norsunluurannikolta tai Luxembrougilta ja Alankomailta tai Monacolta ja Indonesialta tai Kolumbialta ja Venezuelalta.

      Lainaa

    10. Tulos: +273 (277 ääntä)
      Siis mikä tuossa kuvassa oli nyt niin noloa ja epäpyhää?

      Lainaa

    11. Tulos: +294 (356 ääntä)
      No sen on uskovaiset tehneet selväksi ettei kristinuskolla (tai sen symboleilla) ole mitään tekemistä taaa-arvon kanssa.

      Lainaa

    12. Kummallista 14.2.2019 5:00
      Tulos: +148 (268 ääntä)
      Uskonnosta ei ole muuta kuin haittaa, saa pään hyvin pehmeämmäksi. Toisekseen raamattu sisältää kontekstia, joka saa hurskaimmankin vapisemaan, nimittäin insestiä, raakoja murhia yms kivaa ja kaikki oikeutettua, koska "jumala". Sitten vikistään jostakin hemmetin sateenkaarilipusta, järkeäkin saa käyttää; tunnuksena voisi olla vaikka suomenlippu, eikä se tee minusta homoa tai transsukupuolista. Samaisesta kirjasta siteerataan vielä ympäripyöreitä, monitulkintaisia lauseita, joita on muunneltu aikakauteen sopiviksi satoja, ellei tuhansia kertoja. Tekipä gutaa hieman avautua. T: ex-kristitty.

      Lainaa

    13. Tulos: +233 (251 ääntä)
      Kiinnos: No sen on uskovaiset tehneet selväksi ettei kristinuskolla (tai sen symboleilla) ole mitään tekemistä taaa-arvon kanssa.
      Tämä. Nauratti tuo "se on jumalan merkki eikä sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa" Nämä copyright-hommatkin on asianomistajarikoksia käsittääkseni, joten Jahve on hyvä ja valuu Pasilaan tekemään ilmoituksen jos siltä tuntuu.

      Lainaa

    14. Tulos: -50 (258 ääntä)
      Kummallista: Uskonnosta ei ole muuta kuin haittaa, saa pään hyvin pehmeämmäksi. Toisekseen raamattu sisältää kontekstia, joka saa hurskaimmankin vapisemaan, nimittäin insestiä, raakoja murhia yms kivaa ja kaikki oikeutettua, koska “jumala”. Sitten vikistään jostakin hemmetin sateenkaarilipusta, järkeäkin saa käyttää; tunnuksena [...]
      Mua jaksaa naurattaa joka keskustelussa nämä "höhöhö Raamattu on satukirja" tai "höhöhö uskovaisten nyt vaan on tuettava raiskauksia kun Raamatussa niin sanotaan" ja jokaisen on aina kiirehdittävä ensimmäisenä se sanomaan kun oli niin hauska ihan itse keksitty vitsi ja kyllä nyt rispektiä satelee, kun olen kova jätkä ja uskallan sanoa jumalaa satuolennoksi. Nämä samat vitsit on kiertäneet sieltä 90-luvulta asti vähintään. T. Ateisti

      Lainaa

    15. Tulos: +75 (79 ääntä)
      Eleina otti muhun yksärillä yhteyttä ja hyvin pian homma kääntyi siihen, että alkoi tuputtamaan uskoaan. Ihan luokaton tyyppi, eikä vastannut yhteenkään kysymykseen. Tuollaiset pitäisi olla holhouksen alaisia.

      Lainaa

    16. Isä neljän, joka olet töissä 14.2.2019 7:05
      Tulos: +61 (83 ääntä)
      Arppa: Mua jaksaa naurattaa joka keskustelussa nämä “höhöhö Raamattu on satukirja” tai “höhöhö uskovaisten nyt vaan on tuettava raiskauksia kun Raamatussa niin sanotaan” ja jokaisen on aina kiirehdittävä ensimmäisenä se sanomaan kun oli niin hauska ihan itse keksitty vitsi ja kyllä nyt rispektiä satelee, kun olen kova jätkä [...]
      Kun nyt muistaisi mistä löyty ne tekstit jossa mainittiin Ateenalaisista että ne on jumalten kieltäjiä. Valitettavasti en nyt hoksaa suoraa lainausta itse puheen kohteilta. Paljon vanhempia juttuja nuo on joka tapauksessa molempiin suuntiin. Ja minun puolesta ainakin noin ärsyttävästi käyttäyvän kanssa saa tuoda sen oman mielipiteensä julki vaikka se on "vanha" ja "kuultu". T. En ota kantaa uskonasioihin.

      Lainaa

    17. Tulos: +83 (115 ääntä)
      Arppa: Mua jaksaa naurattaa joka keskustelussa nämä “höhöhö Raamattu on satukirja” tai “höhöhö uskovaisten nyt vaan on tuettava raiskauksia kun Raamatussa niin sanotaan” ja jokaisen on aina kiirehdittävä ensimmäisenä se sanomaan kun oli niin hauska ihan itse keksitty vitsi ja kyllä nyt rispektiä satelee, kun olen kova jätkä [...]
      Kun uskonnolliset tunkevat uskomuksiaan toisille pyytämättä, niin toisilla on oikeus kertoa mielipiteensä uskonnosta. Ei noita vastareaktioita syntyisi jos jokainen uskoisi hiljaa tykönään toisille tuputtamatta.

      Lainaa

    18. Tulos: +188 (194 ääntä)
      Kyllä Jeesus nyt varmasti ilahtuu, kun Eleina osoittaa sisarelleen noin pyyteetöntä kristillistä rakkautta ja tuomitsemattomuutta.

      Lainaa

    19. Tulos: -78 (114 ääntä)
      : Höpö höpö, lipulla on ihan oma historiansa ja sen väreillä omat merkityksensä. Samannäköisiä lippuja on muutenkin koko maailma täynnä ilman mitään suurempia taka-ajatuksia, kysy vaikka Irlannilta ja Norsunluurannikolta tai Luxembrougilta ja Alankomailta tai Monacolta ja Indonesialta tai Kolumbialta ja Venezuelalta.
      Nyt on pakko vähän päteä. Norsunluurannikon ja Irlannin liput ovat eri kokoiset, kuten myös Monacon ja Indonesian. Luxemburgin ja Alankomaiden lipussa on sävyero, ja Kolumbian ja Venezuelan liput ei kyllä ole samanlaiset raitojen puolesta, ja Venezuelalla on tähtikaari keskellä.

      Lainaa

    20. Tulos: +79 (117 ääntä)
      Mahtaa näille kunnobn kristityille tulla yllätyksenä mistä moni kristittyjenkin juhlapyhä on alun perin :D

      Lainaa

    21. Tulos: -158 (220 ääntä)
      Tää on just se mikä nykymaailmassa ja suomessa on vikana. Ukraina on sodassa venäjän kanssa, maan talous ja energiantuotanto on romahtapisteessä. Niin täällä on suurin murhe homoista ja lesboista.... Taas yksi syy lisää miksi aion äänestää ainoaa maalaisjärkipuoluetta eli persuja.

      Lainaa

    22. Daigadaiga 14.2.2019 8:35
      Tulos: +32 (64 ääntä)
      Juuh: Mahtaa näille kunnobn kristityille tulla yllätyksenä mistä moni kristittyjenkin juhlapyhä on alun perin
      Harvemmalle asiaan perehtyneelle tulee lainkaan yllätyksenä, mutta asioihin perehtyneet kristityt yleensä noudattavatkin sitä maltillisempaa ja anteeksiantavampaa linjaa. Mitä väliä on tarkalla päivällä, kun ajanlasku on joka tapauksessa muuttuillut ja laskut menneet sekaisin monasti?

      Lainaa

    23. Tulos: -66 (116 ääntä)
      Tulee mieleen spede-sketsi "ilmatilaloukkaukset" "-me amnestyllä olemme erittäin huolestuneita maanne lesbojen ja homojen tilanteesta!" "- no niimpä näköjään olettekin. Mitä sitten?"

      Lainaa

    24. Tulos: +127 (187 ääntä)
      Muumi (kopio): Amnestylle en anna penniäkään. Fundamentalistijärjestö
      Joo, onhan se hemmetin äärimmäistä ja radikaalia ajatella, että ihmisoikeudet kuuluvat muillekin kuin valkoisille heteromiehille.

      Lainaa

    25. Tulos: +14 (86 ääntä)
      Arppa: Mua jaksaa naurattaa joka keskustelussa nämä “höhöhö Raamattu on satukirja” tai “höhöhö uskovaisten nyt vaan on tuettava raiskauksia kun Raamatussa niin sanotaan” ja jokaisen on aina kiirehdittävä ensimmäisenä se sanomaan kun oli niin hauska ihan itse keksitty vitsi ja kyllä nyt rispektiä satelee, kun olen kova jätkä [...]
      Täytyy olla ihan samaa mieltä. Lapsellista touhua, ite aina auttamatta saan mielikuvan epäkypsästä ja idiootista ihmisestä. T: agnostikko

      Lainaa

    26. Tulos: -11 (83 ääntä)
      Kummallista: Uskonnosta ei ole muuta kuin haittaa, saa pään hyvin pehmeämmäksi. Toisekseen raamattu sisältää kontekstia, joka saa hurskaimmankin vapisemaan, nimittäin insestiä, raakoja murhia yms kivaa ja kaikki oikeutettua, koska “jumala”. Sitten vikistään jostakin hemmetin sateenkaarilipusta, järkeäkin saa käyttää; tunnuksena [...]
      Mekanismi toimii toisin päin: uskonnollisuus on tyypillistä niillä, joiden loogisen ajattelun värkki eli ohimoaivokuori ei toimi juuri lainkaan. Kun tuo aivojen kohta on passiivinen, henkilö uskoo ekstremismiin, henkiolentoihin, hopeaveden juonnin siunaukselliseen voimaan ja kaikkeen ääriajatteluun, joka ei oikeasti ole ajattelua vaan vahvaa pelontunnetta. Vammaa voidaan hoitaa stimuloimalla prefrontaalicortexia sähkömagneettisesti kallon ulkopuolelta. Ei satu, ei tule vammoja, mutta hups! Ihminen alkaa pitää kaikkea ääriajattelua typeränä ja keskittyä käyttämään logiikkapiirejään älylliseen toimintaan.

      Lainaa

    27. Ääliöuskonto 14.2.2019 8:53
      Tulos: +124 (138 ääntä)
      "Häpeämättömästi ovat naiset ajassamme" Eli kirjoittajan mielestä naisten pitäisi hävetä. Mitä, itseäänkö, "luojan luomaa" ruumistaanko vai mitä ihmettä? Onko hän itse häpeän malliesimerkki ylentäessään itsensä? Muistaakseni Jeesus käski rakastaa lähimmäistään kuin itseään, ja sehän on vallan mahdotonta, jos itseään vihaa ja häpeää. Tuskin hän tarkoitti, että hävetkää saatana porukalla kaikki. Joka sivuuttaa Kristuksen lähimmäisenrakkauden ja armon opin, ei ole kristitty ollenkaan.

      Lainaa

    28. Tulos: +74 (84 ääntä)
      Janni: Kyllä Jeesus nyt varmasti ilahtuu, kun Eleina osoittaa sisarelleen noin pyyteetöntä kristillistä rakkautta ja tuomitsemattomuutta.
      Niin, mutta sitten kun Eleinalle mainitsee toisten tuomitsemisesta, hän puolustautuu väittämällä, että "en se minä ole, joka tuomitsee, vaan itse Jeesus".

      Lainaa

    29. Tulos: -58 (74 ääntä)
      No esim se että se on kirjotettu päin vittua.
      Joku ukko: Siis mikä tuossa kuvassa oli nyt niin noloa ja epäpyhää?

      Lainaa

    30. Tulos: +156 (180 ääntä)
      Hohhoijaa: Tää on just se mikä nykymaailmassa ja suomessa on vikana. Ukraina on sodassa venäjän kanssa, maan talous ja energiantuotanto on romahtapisteessä. Niin täällä on suurin murhe homoista ja lesboista…. Taas yksi syy lisää miksi aion äänestää ainoaa maalaisjärkipuoluetta eli persuja.
      Häh? Joku yksityinen järjestö tekee facebook-päivityksen --> juoksen äänestämään persuja. Ja sitten myöhemmin ihmetellään, miksi persujen äänestäjiä haukutaan tyhmiksi...

      Lainaa

    31. Tulos: +11 (65 ääntä)
      Jassi: Mekanismi toimii toisin päin: uskonnollisuus on tyypillistä niillä, joiden loogisen ajattelun värkki eli ohimoaivokuori ei toimi juuri lainkaan. Kun tuo aivojen kohta on passiivinen, henkilö uskoo ekstremismiin, henkiolentoihin, hopeaveden juonnin siunaukselliseen voimaan ja kaikkeen ääriajatteluun, joka ei oikeasti [...]
      Oisko jotain lähteitä tälle? Toisekseen, aika moni itseään skeptikoksi kutsuva tekee ihan alkeellisia päättelyvirheitä kuten "koska siitä ei oel todisteita, sitä ei ole olemassa". Joten jospa se passiivisuus ei ole olekaan osoitus loogisen ajattelun puutteesta vaan konformisuuden puutteesta?

      Lainaa

    32. Tulos: +43 (51 ääntä)
      totuuden_torvi: Se on Cuscon lippu ja hyvin todennäköisesti peruja jo Inkojen valtakunnan ajoilta. Vasta 1979 Jenkeissa keksittiin ottaa todella erehdyttävästi Inkojen lipulta näyttävä sateenkaarilippu myös homoyhteisön tunnukseksi. Äkkiseltään näyttävät ikävästi samalta lipulta. Ois joutanu “sateenkaariväki” miettimään jonkin muun tunnuksen itelleen.
      "Hyvin todennäköisesti" = pelkkiä kansantarinoita. Ei ole todisteita siitä, ettäkö muinaisilla inkoilla olisi ollut sateenkaarilippu käytössään. Mutta vaikka asia olisikin toisin, ei se kumminkaan muuttaisi pridelipun alkuperää. Cuscon lipulla ja pridelipulla on sateenkaaren lisäksi lähinnä se kosmeettinen yhteys, että ne otettiin käyttöön samoihin aikoihin (1978) ja että kumpikin edustaa ylpeyttä. Pridelipun muodostumista inspiroi mitä ilmeisimmin populaarikulttuuri, hyvin todennäköisesti esim. homoikoni Judy Garlandin Ihmemaa Ozissa esittämä "Over the Rainbow" ja hänen kuolemaansa seuranneet Stonewallin mellakat, sekä silloisesta lähihistoriasta 60-luvun rauhanliikkeet, kuten italialainen PACE-lippu mutta todennäköisemmin hippiliikkeiden sateenkaarisymbolit ja niistä johdetut variaatiot.

      Lainaa

    33. Tulos: -24 (90 ääntä)
      Kummallista: Uskonnosta ei ole muuta kuin haittaa, saa pään hyvin pehmeämmäksi. Toisekseen raamattu sisältää kontekstia, joka saa hurskaimmankin vapisemaan, nimittäin insestiä, raakoja murhia yms kivaa ja kaikki oikeutettua, koska “jumala”. Sitten vikistään jostakin hemmetin sateenkaarilipusta, järkeäkin saa käyttää; tunnuksena [...]
      Mitä ttua nyt taas? Sulle on tainnut olla hieman epäselvää että mitä uskontoa olet edustanut. :D Jo peruskoulupohjalta ymmärtää, että uskonnoissa on eroja. Esim luterilaisessa kristinuskossa kuten valtaosassa muitakin kristinuskon suuntauksia Raamattu EI ole sanasta sanaan totta tai oikein. Vaan hyväksytään että se on ihmisten eri aikoina kirjoittama eikä mitään puhdasta Jumalan sanaa. Se ei ole myöskään taikaesine johon ei saisi koskea tai jota ei saisi myydä tavan kirjakaupassa jne. Myöskin vanha testamentti kauheuksineen on historiakatsaus ennen uutta liittoa ei suinkaan mikään käytösopas. Monissa suurissa uskonnoissa tilanne on täysin toisenlainen. Samoin yksittäisiä hörhöjä on monessa porukassa. Saa olla kuinka pilkallinen ateisti tahansa mutta pliis jotain tasoa näihin houreisiin valheisiin, joilla julistatte vain omaa sivistymättömyyttänne. Kun tarkoitus oli kuitenkin sivaltaa kristinuskoa eikä omaa oksaa, eikö?

      Lainaa

    34. Tulos: +66 (90 ääntä)
      Steffi: Mitä ttua nyt taas? Sulle on tainnut olla hieman epäselvää että mitä uskontoa olet edustanut. Jo peruskoulupohjalta ymmärtää, että uskonnoissa on eroja. Esim luterilaisessa kristinuskossa kuten valtaosassa muitakin kristinuskon suuntauksia Raamattu EI ole sanasta sanaan totta tai oikein. Vaan hyväksytään että se on [...]
      Minua hämmentää tämä raamatun tulkinta. Sanotaan, ettei raamattu ole sanasta sanaan totta ja samaan aikaan sanotaan, että raamattu on jumalan sana. Minulle luterilaisena opetettiin, että raamattua kirjoittavassa on vaikuttanut jumalan henki ja siksi se on totta. Kun kysyin tästä, minulle sanottiin, että epäily ja kysely on väärin... Siis ihan luterilaisessa kirkossa 2000-luvulla. Tietäisikö joku enemmän? Kiinnostaa kuulla molemmat puolet.

      Lainaa

    35. Tulos: -68 (110 ääntä)
      Amnesty on nykyään pelkkä vitsi. Ei pahemmin raiskatut lapset kiinnosta kuten aioinaan.

      Lainaa

    36. Tulos: -103 (139 ääntä)
      Janni: Häh? Joku yksityinen järjestö tekee facebook-päivityksen –> juoksen äänestämään persuja. Ja sitten myöhemmin ihmetellään, miksi persujen äänestäjiä haukutaan tyhmiksi…
      Teitä vihreitä äänestäneitä ei sitten haukuta tyhmiksi ja pidetä yhtään yksinkertaisina noin muutenkin. Voi kuule, tietäisitpä vaan mitä firmojen kahvihuoneissa puhutaan ;) Naurua piisaa

      Lainaa

    37. Piisamirotta 14.2.2019 11:36
      Tulos: +36 (64 ääntä)
      Milloinkahan kiihkouskovaisuus otetaan sairausluokitukseen?

      Lainaa

    38. Tulos: +30 (56 ääntä)
      Joku ukko: Siis mikä tuossa kuvassa oli nyt niin noloa ja epäpyhää?
      siitä puuttuu "a". pitäisi olla I am a cat

      Lainaa

    39. Tulos: +71 (111 ääntä)
      hythr: Amnesty on nykyään pelkkä vitsi. Ei pahemmin raiskatut lapset kiinnosta kuten aioinaan.
      Mitäh? :D Ihan jossain omissa sfääreissä kyllä te juntit liitelette. Asiahan menee todellisuudessa niin, että Amnestya kiinnostaa ihmisoikeusrikokset kuten ennenkin, mutta persuvatipäälle kaikki jotka eivät ole rasisteja ovat vihollisia. Amnesty siis tekee sitä ihan kongreettista duunia niiden naisten ja lasten eteen lähi-idässä ja pakolaisleireillä. Konservatiivisten vajukki... persujen kipuilu oli huvittavaa seurattavaa, kun sitä kirkkoa ja isoa kirjaa piti puolustaa koska homot mutta vihata koska mamut. Persu-Sebastian on varmaan jossain saunasolmussa.

      Lainaa

    40. Kaksinaismoralisti 14.2.2019 12:20
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Ok: Yleismaailmalliset symbolit tai värikombinaatiot eivät ikävä kyllä ole kenenkään tahon omistettavissa, vaikka kristityt ilmeisesti näin haluavatkin uskoa.
      No natsit omivat swastikan niin hyvin, että kielletty kaikilta nykysaksassa.

      Lainaa

    41. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Mery: Minua hämmentää tämä raamatun tulkinta. Sanotaan, ettei raamattu ole sanasta sanaan totta ja samaan aikaan sanotaan, että raamattu on jumalan sana. Minulle luterilaisena opetettiin, että raamattua kirjoittavassa on vaikuttanut jumalan henki ja siksi se on totta. Kun kysyin tästä, minulle sanottiin, että epäily ja [...]
      Minulle aikoinaan opetettiin, että ainoat kirjaimelliset Jumalan opetukset Raamatussa ovat kymmenen käskyä ja isä meidän, koska ne on kuultu suoraan Jumalalta. Kaikki muu on ihmisen läpi tullutta tulkintaa, johon vaikuttaa ihmisen kyvyttömyys täysin ymmärtää jumalallista ajatuksenjuoksua. Jännä, miten jo yhden kirkkokunnan sisällä opetus tuntuu vaihtelevan kovin paljon.

      Lainaa

    42. Tulos: +24 (40 ääntä)
      Kummallista: Uskonnosta ei ole muuta kuin haittaa, saa pään hyvin pehmeämmäksi. Toisekseen raamattu sisältää kontekstia, joka saa hurskaimmankin vapisemaan, nimittäin insestiä, raakoja murhia yms kivaa ja kaikki oikeutettua, koska “jumala”. Sitten vikistään jostakin hemmetin sateenkaarilipusta, järkeäkin saa käyttää; tunnuksena [...]
      "Niin mutta kun nuo asiat on Vanhassa Testamentissa ja se ei ole niin tärkeä!!!!" vastasi teini-ikäisenä uskovainen ystäväni kun kyseenalaistin samoja asioita

      Lainaa

    43. moka-addikti 14.2.2019 14:29
      Tulos: +81 (99 ääntä)
      Hohhoijaa: Tää on just se mikä nykymaailmassa ja suomessa on vikana. Ukraina on sodassa venäjän kanssa, maan talous ja energiantuotanto on romahtapisteessä. Niin täällä on suurin murhe homoista ja lesboista…. Taas yksi syy lisää miksi aion äänestää ainoaa maalaisjärkipuoluetta eli persuja.
      Eiks se oo nimenomaan persut, jotka aina haluu puhuu homoista sillonkin, kun seksuaalisuus ei mitenkään liity käsiteltävään asiaan?

      Lainaa

    44. yli opisto hörhö 14.2.2019 14:44
      Tulos: +90 (110 ääntä)
      hythr: Teitä vihreitä äänestäneitä ei sitten haukuta tyhmiksi ja pidetä yhtään yksinkertaisina noin muutenkin. Voi kuule, tietäisitpä vaan mitä firmojen kahvihuoneissa puhutaan Naurua piisaa
      Ja tämähän se todistikin ylivertaisen älysi. "Pilkkaa persuja, olet vihervassari". Voi jeesuksen äiti.

      Lainaa

    45. Tulos: +10 (28 ääntä)
      Häpeämättömän käsittämättömästi naiset ajassamme aivan on.

      Lainaa

    46. Tulos: +76 (92 ääntä)
      hythr: Amnesty on nykyään pelkkä vitsi. Ei pahemmin raiskatut lapset kiinnosta kuten aioinaan.
      Nii, väärin autettu! Sen sijaan olisi pitänyt jäädä kotiin motkottamaan ja vihaamaan, kuten hythr tekee. Sillä se maailma pelastuu!

      Lainaa

    47. Tulos: +42 (58 ääntä)
      Jassi: Joo, onhan se hemmetin äärimmäistä ja radikaalia ajatella, että ihmisoikeudet kuuluvat muillekin kuin valkoisille heteromiehille.
      Ihmisoikeudet ovat ääripäätä, niitä ei tolkun ihminen kannata.

      Lainaa

    48. Tulos: +25 (33 ääntä)
      Joku ukko: Siis mikä tuossa kuvassa oli nyt niin noloa ja epäpyhää?
      Siinä lukee "fuck", voi olla että Eleina on joku botti joka lähettää jokaiselle "fuck"-sanan käyttäjälle samanlaisen viestin. Tämä on ainakin ainoa syy minkä itse keksin.

      Lainaa

    49. Tulos: -25 (43 ääntä)
      No kyllähän tuo Susannan kansikuva ON nolo. Mutta jokainen tyylillään. Tai tyylittömästi.

      Lainaa

    50. Väsynyt tuhnu 14.2.2019 18:30
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Kovasti jäi askarruttamaan Elenan kimpaantumisen syy. En keskinyt mitään muuta kuin että ehkä huonona englannin kielen taitajana hän luule tuossa olevan puhe eläimiinsekaantumisesta.

      Lainaa

    51. Tulos: +40 (50 ääntä)
      Kaikki on jo keksitty kertaalleen. Sama pätee uskonnoissa. Kristityille tärkeät enkelihahmotkin perustuu Mesopotamian aikaisiin veistoksiin. Samoin monet kertomukset vedenpaisumisesta, Babylonin tornista yms. Tarinat ja myyttiset olennot eri muodoissaan on kansanperinnettä. Myös raamattu.

      Lainaa

    52. Tulos: +24 (50 ääntä)
      Kristityt vitisemässä varkauksista :D Ketkäs mahtoivat esimerkiksi anastaa kaikki pakanalliset juhlapyhät oman uskonsa pyhäpäiviksi ja rakentaa kirkkonsa pakanallisille palvontapaikoille? Eikös niiden iso kirja käskenyt ottaa rikan pois omasta silmästä ennen kun alkaa toisten silmistä huolta pitämään? Ihme pellejä. Ja tuo on vielä valtionuskonto polkemassa maan todellisen kulttuurin raunioita edelleen. Saattaa oksettaa.

      Lainaa

    53. Tulos: +1 (27 ääntä)
      Uskonnot ovat vakaumuksien syöpä

      Lainaa

    54. Tulos: +29 (43 ääntä)
      Hohhoijaa: Tää on just se mikä nykymaailmassa ja suomessa on vikana. Ukraina on sodassa venäjän kanssa, maan talous ja energiantuotanto on romahtapisteessä. Niin täällä on suurin murhe homoista ja lesboista…. Taas yksi syy lisää miksi aion äänestää ainoaa maalaisjärkipuoluetta eli persuja.
      Muuten meni hyvin paitsi valitsemasi puolue, joka raivoaa suomea murtaen puhuvista tai tosiaan homoista kun meillä on ihan pikkuruisia ongelmia kuten ilmastonmuutoksesta johtuva täystuho. Paljon kiinnosta "tekeekö/uskooko osa ihmiskuntaa jotain mistä olen eri mieltä" kun ongelmat ovat enemmänkin tasolla "onko parin sadan vuoden päästä ihmiskuntaa ollenkaan". Joten jos raivottaisiin myöhemmin siitä millä osalla palloa kenenkin tulee asua, ja mitä siellä tehdä, ja ensin huolehdittaisiin siitä että meillä ihmiskuntana on koko palloa mistä raivota ja ketään siitä raivoamassa.

      Lainaa

    55. Tulos: +14 (30 ääntä)
      Jassi: Mekanismi toimii toisin päin: uskonnollisuus on tyypillistä niillä, joiden loogisen ajattelun värkki eli ohimoaivokuori ei toimi juuri lainkaan. Kun tuo aivojen kohta on passiivinen, henkilö uskoo ekstremismiin, henkiolentoihin, hopeaveden juonnin siunaukselliseen voimaan ja kaikkeen ääriajatteluun, joka ei oikeasti [...]
      Olipas erikoista tekstiä. Looginen ajattelu ja usko eivät ole toisiaan kumoavia tekijöitä. Esimerkiksi voisi ottaa vaikka miehen nimeltä Michael Faraday. Jos olet kuullut sellaisen termin kuin Faradayn häkki" joskus... Tieteellisiä ansioita miehellä on toki paljon muitakin, mutta sen lisäksi hän toimi aktiivisesti seurakunnassa. Miehen eettisestä pohjasta kertoo paljon se, kuinka hän kieltäytyy kehittämästä kemiallisia aseita hallituksen niin pyytäessä Krimin sotaa varten. Lisää Wikipediassa.

      Lainaa

    56. Nippelinappeli 16.2.2019 1:10
      Tulos: +24 (24 ääntä)
      totuuden_torvi: Se on Cuscon lippu ja hyvin todennäköisesti peruja jo Inkojen valtakunnan ajoilta. Vasta 1979 Jenkeissa keksittiin ottaa todella erehdyttävästi Inkojen lipulta näyttävä sateenkaarilippu myös homoyhteisön tunnukseksi. Äkkiseltään näyttävät ikävästi samalta lipulta. Ois joutanu “sateenkaariväki” miettimään jonkin muun tunnuksen itelleen.
      Samoin Hakaristi josta Joskus käytetään myös nimitystä gammadion, joka tarkoittaa kreikkalaisten aakkosten gammakirjainten muodostamaa ristiä. Hakaristi on hyvin vanha onnen vertauskuva, jota on käytetty onnen tunnuksena monissa eri kulttuureissa. Hakaristi esiintyy edelleen monissa uskontokunnissa hyvän tai ikuisen vertauskuvana. Natsit pilas hienon merkin

      Lainaa

    57. Nippelinappeli 16.2.2019 1:19
      Tulos: +10 (32 ääntä)
      Joo: Muuten meni hyvin paitsi valitsemasi puolue, joka raivoaa suomea murtaen puhuvista tai tosiaan homoista kun meillä on ihan pikkuruisia ongelmia kuten ilmastonmuutoksesta johtuva täystuho. Paljon kiinnosta “tekeekö/uskooko osa ihmiskuntaa jotain mistä olen eri mieltä” kun ongelmat ovat enemmänkin tasolla “onko parin [...]
      Ongelmanahan on väestön kasvu. Joo täälä suomessa on tilaa mutta muualla sitä alkaa olemaan vähän naftisti. Vieläkun porukka lisääntyy kuin kanit (vähintään 5 mukulaa) niin pakostakin tulee pula ravinnosta ja elintilasta. Tämä johtaa konflikteihin ja sotaan. eli raakasti sanottuna maahanmuutto ei ole kestävää kehitystä pallomme ja ihmisrotumme kannalta. Saa nakata kiviä jos puhuin mielestänne palturia.

      Lainaa

    58. Tulos: +7 (17 ääntä)
      Nippelinappeli: Ongelmanahan on väestön kasvu. Joo täälä suomessa on tilaa mutta muualla sitä alkaa olemaan vähän naftisti. Vieläkun porukka lisääntyy kuin kanit (vähintään 5 mukulaa) niin pakostakin tulee pula ravinnosta ja elintilasta. Tämä johtaa konflikteihin ja sotaan. eli raakasti sanottuna maahanmuutto ei ole kestävää kehitystä [...]
      Ite uskon, et ongelma ovat nuo sodat ja konfliktit, jotka johtavat pulaan ravinnosta. Ihmiskunnalla on aina ollut omituinen tarve rakentaa kaikkea paljon ja sitten jonkun ajan päästä tuhota kaikki mitä on tullut rakennettua.

      Lainaa

    59. Mister d:n kaveri 16.2.2019 16:55
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      Napael: Ärsyttävää porukkaa, ihan niin kuin asioiden ja sanojen merkitys kontekstista riippuen ei saisi muuttua vuosituhansien aikana. LGBT-teemaisia esimerkkejä on sanat gay (iloinen, rento) ja faggot (risukasa, harrikan-ajaja), jotka molemmat tarkoittaa aivan jotain muuta nykypäivänä. Esimerkkinä symboolin merkityksen [...]
      Ai kauhia, oon aina luullu että faggot tulee fagotista, siis siitä soittimesta! No yhtä outo se on ku risukasaan vertaaminen, en ny oikein ymmärrä?

      Lainaa

    60. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Arppa: Mua jaksaa naurattaa joka keskustelussa nämä “höhöhö Raamattu on satukirja” tai “höhöhö uskovaisten nyt vaan on tuettava raiskauksia kun Raamatussa niin sanotaan” ja jokaisen on aina kiirehdittävä ensimmäisenä se sanomaan kun oli niin hauska ihan itse keksitty vitsi ja kyllä nyt rispektiä satelee, kun olen kova jätkä [...]
      En kyllä nähnyt lainaamassasi pätkässä yhtään mainintaa "satukirjasta" enkä muutenkaan kokenut että siinä olisi huumoria yritetty viljellä. Ihan asiaahan siinä oli. Vai mikä ei siinä mielestäsi pitänyt paikkaansa?

      Lainaa

    61. Tulos: -9 (33 ääntä)
      Satu: En kyllä nähnyt lainaamassasi pätkässä yhtään mainintaa “satukirjasta” enkä muutenkaan kokenut että siinä olisi huumoria yritetty viljellä. Ihan asiaahan siinä oli. Vai mikä ei siinä mielestäsi pitänyt paikkaansa?
      Kyseinen nimimerkki ex-kristitty on tehnyt oikean havainnon siitä, että raamattu sisältää väkivaltaisia kuvauksia erilaisista asioista, mutta usein lukijalta jää valitettavasti huomaamatta, että kuvauksissa olevat henkilöt eivät itse noudata raamatussa olevaa lakia ja näinollen heidän toimintansa monessakin kohdassa on kyseenalaista. Raamattu ei tätä pakkosyötä lukijalle, joten jos luet raamattua, sinulta jää helposti paljon huomaamatta. Monelta on jäänyt, itseni mukaan luettuna. (nyt puhutaan vanhan testamentin laista.) Jos ottaa esimerkiksi vaikka henkilön nimeltä Simson, jota voisi pitää nykyään teleiviossa olevien "sankarien" esikuvana. Eli hän on supervahva mies, joka tappaa useita vihollisia jne. Hiukan tarkemmalla tarkastelulla huomataan, että Simson rikkoo nasiirilupauksensa useita kertoja ja tekee paljon asioita jotka on vastoin Mooseksen laissa olevia säädöksiä. Hän oli siis suuri mokailija, mutta Jumala oli silti uskollinen hänen kohdallaan. Se on kuitenkin myös esimerkki siitä että mitä kylvät sitä niität. Tekemäsi teot eivät jää Jumalalta huomaamatta ja ne kasvavat lopulta satoa, jonka tulet itse niittämään. Näin käy jokaiselle ihmiselle maan päällä. Sen takia laita toivosi Jeesukseen ja niität iankaikkisen elämän.

      Lainaa

    62. Tulos: +18 (26 ääntä)
      "Uskonnolliset loukkaantuvat, osa XX"

      Lainaa

    63. Raamatusta 19.2.2019 9:24
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Täytyy sen verran sanoa Raamatusta ja sen tulkinnasta, ettei suinkaan kaikki Raamatussa oleva ole Jumalan mielestä hyvää ja oikeutettua. Raamatussahan on ihmisten tekemiä pahoja tekoja, kuten täälläkin mainittua insestiä, raiskauksia, murhia, valehtelua, ahneutta jne. Jne. Kuin Game of thronesissa konsanaan. Mutta moni näistäkin asioista on Raamatussa siinä valossa, ettei Jumala hyväksy niitä. Toki siellä, etenkin vanhassa testamentissa on myös paljon sellaista, mikä meidän modernin käsityksen mukaan on outoa/ kyseenalaista vaikka olisikin Raamatun mukaan kyseisessä tilanteessa Jumalan tahdon mukaista.

      Lainaa

    64. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Nippelinappeli: Ongelmanahan on väestön kasvu. Joo täälä suomessa on tilaa mutta muualla sitä alkaa olemaan vähän naftisti. Vieläkun porukka lisääntyy kuin kanit (vähintään 5 mukulaa) niin pakostakin tulee pula ravinnosta ja elintilasta. Tämä johtaa konflikteihin ja sotaan. eli raakasti sanottuna maahanmuutto ei ole kestävää kehitystä [...]
      Raamatusta: Täytyy sen verran sanoa Raamatusta ja sen tulkinnasta, ettei suinkaan kaikki Raamatussa oleva ole Jumalan mielestä hyvää ja oikeutettua. Raamatussahan on ihmisten tekemiä pahoja tekoja, kuten täälläkin mainittua insestiä, raiskauksia, murhia, valehtelua, ahneutta jne. Jne. Kuin Game of thronesissa konsanaan. Mutta [...]
      Otetaan nyt esimerkiksi se osa Raamattua, jossa nainen, jolla on kuukautiset, on saastainen. Laiksi ja säännöiksi se on merkitty, mutta onhan se nyt aivan ilmiselvää, että sen on kirjoittanut mies, eikä sitä ole yksikään Jumala sanellut. Eihän nyt kukaan kaikkitietävä voisi olla niin älyvapaa, että ihan tosissaan ylipäätään loisi olennon, joka on kerran kuukaudessa ”saastainen” ja totesi, että ”näin on hyvä”. Raamattu on kirjoitettu miehen näkökulmasta, ei sellaisen olennon sanelemana, joka olisi itse luonut naisen miehen kumppaniksi, eli tasavertaiseksi. Sen verran naisia poljetaan Raamatussa, ettei siinä olisi mitään järkeä.

      Lainaa

    65. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Hohhoijaa: Tää on just se mikä nykymaailmassa ja suomessa on vikana. Ukraina on sodassa venäjän kanssa, maan talous ja energiantuotanto on romahtapisteessä. Niin täällä on suurin murhe homoista ja lesboista…. Taas yksi syy lisää miksi aion äänestää ainoaa maalaisjärkipuoluetta eli persuja.
      Ja persujen suurin ongelma tuntuu olevan, että homoja on olemassa :D

      Lainaa

    66. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Nippelinappeli: Ongelmanahan on väestön kasvu. Joo täälä suomessa on tilaa mutta muualla sitä alkaa olemaan vähän naftisti. Vieläkun porukka lisääntyy kuin kanit (vähintään 5 mukulaa) niin pakostakin tulee pula ravinnosta ja elintilasta. Tämä johtaa konflikteihin ja sotaan. eli raakasti sanottuna maahanmuutto ei ole kestävää kehitystä [...]
      On ilmaston kannalta samantekevää missä porukka on, kun sitä on liikaa. Sen sijaan koulutuksella ja kunnollisella elintasolla voidaan vähentää väestönkasvua -kai niitä mukuloita hankitaan kun lapsuudesta selviäminen on niin ja näin, varmassa vara parempi, ja niitä on vaikea olla hankkimattakaan jos ehkäisyvälineitä ei ole ja naisella (joka yleensä joutuu likoon kun mies on jo hiihtänyt muualle) ei mitään sananvaltaa asiaan. Kannatan täysin maahanmuuttokritisoijien mielipidettä siitä että ihmisiä pitäisi auttaa ensisijaisesti omassa maassaan, kaipa hekin mieluummin pysyisivät kotonaan -se on sen sijaan omituista että kun tulee kyse kehitysavusta ja varsinkin naisten koulutuksesta ja lisääntymisterveydestä, niin ääni vaihtuu pikanopeaan, eikä todellakaan haluta auttaa. Kukaan täysjärkinen ihminen ei vapaaehtoisesti näänny nälkään tai jää sodan jalkoihin, saati anna perheelleen käydä niin, ei voi vaatia että he kiltisti tekevät niin. Tämä "lakatkaa olemasta, ei kivaa" on hyvin yleinen politiikka vanhuksia, köyhiä, pakolaisia, vammaisia ja vaikka ketä kohtaan, mutta ei ihmisiä voi vain toivoa pois poliittisten irtopisteiden toivossa. Pitää nousta persultaan ja auttaa jossain, joko siellä tai täällä (tänne vapaaehtoisesti tulevat maailmanmuuttajat ovat olematon ryhmä, ei kukaan lähde lumikasaan jossa puhutaan mitä mieheni ystävällisesti kutsuu "moon language"ksi ellei ole joko suomalainen puoliso tai pakko).

      Lainaa

    67. Tulos: -7 (17 ääntä)
      say10: Otetaan nyt esimerkiksi se osa Raamattua, jossa nainen, jolla on kuukautiset, on saastainen. Laiksi ja säännöiksi se on merkitty, mutta onhan se nyt aivan ilmiselvää, että sen on kirjoittanut mies, eikä sitä ole yksikään Jumala sanellut. Eihän nyt kukaan kaikkitietävä voisi olla niin älyvapaa, että ihan tosissaan [...]
      Sen saastaisuuden voit nähdä myös ns. lomana arjen askareista, jolloin ei tarvinnut rasittaa itseään työllä. (Naisella se oli muistaakseni 9 päivää kuukautisten aikaan. Voin muistaa väärinkin) Monessakin kohdassa tämä saastaisuus selittyy ihan puhtaasti hygienialla. Kun lukee leviticusta, niin on ihan selvää, että kukaan mies tai nainen ei voinut välttää olemasta välillä saastainen.

      Lainaa

    68. Avaruusleijona 24.2.2019 23:45
      Tulos: -12 (18 ääntä)
      siiseliini: “Niin mutta kun nuo asiat on Vanhassa Testamentissa ja se ei ole niin tärkeä!!!!” vastasi teini-ikäisenä uskovainen ystäväni kun kyseenalaistin samoja asioita
      Ihan oikeassa teiniystäväsi oli. Lue vaikka Wikipedian Vanha testamentti-artikkeli.

      Lainaa

    69. Tulos: +2 (2 ääntä)
      En muistanut lukevani vanhoja mokia, ihmettelin että miksi vain sateenkaarikansa pitää pelastaa… oma moka.

      Lainaa

    70. Voihan Jukraina 4.6.2023 13:13
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Jännä juttu tuo ylin, mikä on päässyt unohtumaan nykyisessä uutisvirrassa..

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kissa, kuva, Amnesty, sateenkaari, jumala, uskonto, kristityt, kristinusko