Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sukupuolineutraali ammatti

Voiko palomies olla nainen ja vaikuttaako nimike suorituskykyyn?
Taustatietoja: Keskustelu on käyty kielioppiryhmässä. Sukupuolineutraali ammatti

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 51 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +724 (790 ääntä)
      Sannin sanoin — että mitähän v****a.. :)

      Lainaa

    2. Neiti Knatterton 12.2.2019 0:24
      Tulos: +791 (811 ääntä)
      Mitä ihmettä Gaugo? Miksi gynegologin pitäisi olla pienikokoinen ihminen?

      Lainaa

    3. Tulos: +1183 (1197 ääntä)
      Neiti Knatterton: Mitä ihmettä Gaugo? Miksi gynegologin pitäisi olla pienikokoinen ihminen?
      Voi kätevästi kömpiä kohtuun tsekkaamaan et kaikki on ok. Tietysti!

      Lainaa

    4. Karkea Sukka 12.2.2019 0:45
      Tulos: +233 (293 ääntä)
      Haluun tota samaa kamaa mitä Kaukoki on vetäny

      Lainaa

    5. Tulos: +270 (324 ääntä)
      Kauko ei kyllä oo ihan hetero mies.

      Lainaa

    6. ModerniMedia 12.2.2019 0:51
      Tulos: +662 (670 ääntä)
      Palomiehestä peräpukamiin, näin nää hommat eskaloituu

      Lainaa

    7. Tulos: +125 (145 ääntä)
      Hullu henkilö Huittisista.

      Lainaa

    8. Tulos: +696 (716 ääntä)
      Että peräaukon sisältö kaunis näkymä koska homo... Tuo oli jo uutta. Juuri tällaiset Kaukot keksii aivan käsittämättömiä oletuksia homojen mieltymyksistä ym ja rakentaa mielikuvan ko. vähemmistöstä täysin omien enemmän tai vähemmän sairaiden kuvitelmien ympärille, sitten haukkuu homoja pervoiksi. Kuka se pervo olikaan?

      Lainaa

    9. Lohikäärme 12.2.2019 5:06
      Tulos: +455 (469 ääntä)
      Kyllä repesin tolle peräpukama jutulle :'D Ai että... Eli jos hetero nainen saa vaikka genitaali herpeksen, onko sitten heteromies/lesbolääkäreiden mielestä se sitten kaunis näky? Jos kerran peräpukamat ois homolääkärille kaunis näky... Ah, ihanaa tämä ihmisten järjen laukka joskus...

      Lainaa

    10. Rakettikeiju 12.2.2019 7:15
      Tulos: +55 (63 ääntä)
      En tykkääkään

      Lainaa

    11. Tulos: +201 (219 ääntä)
      Lohikäärme: Eli jos hetero nainen saa vaikka genitaali herpeksen, onko sitten heteromies/lesbolääkäreiden mielestä se sitten kaunis näky? Jos kerran peräpukamat ois homolääkärille kaunis näky…
      Äh ei tietenkään olisi kaunis näky sellaisenaan, mutta kaiken ollessa kunnossa voisi sen kuvitella olevan kaunis näky! Todella ihailtavaa logiikkaa. Tuntuisi varmaan vapauttavalta olla noin yksinkertainen.

      Lainaa

    12. Tulos: +52 (60 ääntä)
      Kauko. Voi Kauko :D Joskus tämä porukan järjenjuoksu saa kyllä oman järjenjuoksun aika sekaisin

      Lainaa

    13. Pertsa Valkuainen 12.2.2019 8:01
      Tulos: +242 (246 ääntä)
      Neiti Knatterton: Mitä ihmettä Gaugo? Miksi gynegologin pitäisi olla pienikokoinen ihminen?
      Ja jos lääkäri tutkii työkseen peräpukamia, hommassa pärjää parhaiten pienikokoinen homo!

      Lainaa

    14. Tulos: +237 (239 ääntä)
      Neiti Knatterton: Mitä ihmettä Gaugo? Miksi gynegologin pitäisi olla pienikokoinen ihminen?
      En ole ikinä pienikokoista gynekologia tavannut. Ihan normaalikokoisia ihmisiä. Yleensä käyttävät instrumentteja eivätkä ns. fistiä.

      Lainaa

    15. Tulos: +237 (247 ääntä)
      Tositarina elävästä elämästä: "Ihan naurettavaa pelleilyä, ettei palomiestä saisi enää kutsua mieheksi vaan pitäisi sanoa joku pelastaja!!" "Niin, no ennen oli myös järjestysmies ja nykyään järjestyksenvalvoja. Eikö se kuvaa kuitenkin työtä paljon paremmin?" "Sehän on ihan eri asia, se nimi on looginen koska järjestyksenvalvoja kuitenkin oikeasti valvoo järjestystä!" ...

      Lainaa

    16. Tulos: +47 (51 ääntä)
      En pysty lopettamaan nauramista. Pakko sulkea koko mokat.

      Lainaa

    17. Tulos: +6 (106 ääntä)
      Siis mitä ehmettiä? Luuleeko hän, että gynekologi tunkee itsensä naisten vaginoihin? Ja se nyt on se ja sama, onko ammattinimike palomies vai ei. Sinne on joka tapauksessa todella vaativat pääsykokeet, ja naiset ovat tämän takia alalla aika harvassa. Enkä ihan tajua tuota Millankaan kommenttia mieheksi profiloitumisesta.

      Lainaa

    18. Tulos: +171 (189 ääntä)
      Lohikäärme: Kyllä repesin tolle peräpukama jutulle :’D Ai että… Eli jos hetero nainen saa vaikka genitaali herpeksen, onko sitten heteromies/lesbolääkäreiden mielestä se sitten kaunis näky? Jos kerran peräpukamat ois homolääkärille kaunis näky… Ah, ihanaa tämä ihmisten järjen laukka joskus…
      Kaukon logiikka tuo vihdoinkin tolkkua dickpicien lähettämiseen. En ole voinut uskoa että joku todellakin uskoo peniksesensä olevan naisista kaunis näky.

      Lainaa

    19. Tulos: +125 (131 ääntä)
      Tässä saa taas miettiä että onko nyt otettu jotain vai jätetty ottamatta....

      Lainaa

    20. Tulos: +122 (150 ääntä)
      Janni: Tositarina elävästä elämästä: “Ihan naurettavaa pelleilyä, ettei palomiestä saisi enää kutsua mieheksi vaan pitäisi sanoa joku pelastaja!!” “Niin, no ennen oli myös järjestysmies ja nykyään järjestyksenvalvoja. Eikö se kuvaa kuitenkin työtä paljon paremmin?” “Sehän on ihan eri asia, se nimi on looginen koska järjestyksenvalvoja kuitenkin oikeasti valvoo järjestystä!” …
      Tätä tasoa ovat kaikki kuulemani selitykset sille miksi sukupuolineutraalius on huono juttu. Surullista.

      Lainaa

    21. Sinderella 12.2.2019 9:30
      Tulos: +131 (189 ääntä)
      Palomies sanan voisi aivan hyvin muuttaa pelastajaksi. Silti ymmärrän yhden pointin minkä kauko sekavuuksissaan päästi. Se on fakta että yleensä mies on fyysisesti voimakkaampi kuin nainen ja siksi pelastajan työssä on enemmän ollut miehiä. Sen takia on tärkeää ettei moiseen ammattiin tule mitään sukupuolikiintiöitä vaan ammattiin pääsy on sillätavoin tasa-arvoinen että tietyt asiat pitää pystyä tekemään- oli kyseessä mies tai nainen.

      Lainaa

    22. Tulos: +153 (167 ääntä)
      Sinderella: Palomies sanan voisi aivan hyvin muuttaa pelastajaksi. Silti ymmärrän yhden pointin minkä kauko sekavuuksissaan päästi. Se on fakta että yleensä mies on fyysisesti voimakkaampi kuin nainen ja siksi pelastajan työssä on enemmän ollut miehiä. Sen takia on tärkeää ettei moiseen ammattiin tule mitään sukupuolikiintiöitä [...]
      Mutta nimike ei liity mitenkään kiintiöihin tai edes siihen, kuka pääsykokeen kautta tulee valituksi koulutukseen.

      Lainaa

    23. Tulos: +122 (134 ääntä)
      Sinderella: Palomies sanan voisi aivan hyvin muuttaa pelastajaksi. Silti ymmärrän yhden pointin minkä kauko sekavuuksissaan päästi. Se on fakta että yleensä mies on fyysisesti voimakkaampi kuin nainen ja siksi pelastajan työssä on enemmän ollut miehiä. Sen takia on tärkeää ettei moiseen ammattiin tule mitään sukupuolikiintiöitä [...]
      Samaa mieltä, mutta sillä kaneetilla, että tunnen pari palonaista, ja niillä rouvilla on normaalista koosta huolimatta habaa huomattavasti enemmän kuin keskiverrolla herralla, ihan juuri siksi että se ammatti vaatii sitä.

      Lainaa

    24. Tulos: +158 (178 ääntä)
      Sinderella: Palomies sanan voisi aivan hyvin muuttaa pelastajaksi. Silti ymmärrän yhden pointin minkä kauko sekavuuksissaan päästi. Se on fakta että yleensä mies on fyysisesti voimakkaampi kuin nainen ja siksi pelastajan työssä on enemmän ollut miehiä. Sen takia on tärkeää ettei moiseen ammattiin tule mitään sukupuolikiintiöitä [...]
      Missään ammatissa ei pitäisi olla sukupuolikiintiöitä vaan otetaan sisään ja palkataan parhaiten osaavat. Oli se sitten eniten miehiä, naisia tai muunsukupuolisia. Se joka osaa parhaiten, se tekee.

      Lainaa

    25. yli opisto hörhö 12.2.2019 10:44
      Tulos: +59 (87 ääntä)
      Kaukon mielestä on varmaan ihan normaalia puhua naispuolisista palomiehistä? Aika hölmöjä noi sukupuoliset ammattinimikkeet nyky-yhteiskunnassa. Postimiehet, järjestysmiehet, palomiehet yms.

      Lainaa

    26. Tilastoharha 12.2.2019 11:19
      Tulos: +52 (60 ääntä)
      dasdfasdf: Samaa mieltä, mutta sillä kaneetilla, että tunnen pari palonaista, ja niillä rouvilla on normaalista koosta huolimatta habaa huomattavasti enemmän kuin keskiverrolla herralla, ihan juuri siksi että se ammatti vaatii sitä.
      Palonaiset ovat muuten todella harvassa, taidat tuntea maamme ainoita tapauksia, yht. heitä on jotain 10 valmistunutta, ja SPAL:n mukaan 8 on edelleen alalla.

      Lainaa

    27. Tulos: +120 (136 ääntä)
      Pitäisikö työnantajien hyödyntää tuota Kaukon logiikkaa? Minkähänlainen möläkkä siitä syntyisi, jos urologiksi haettaisiin homoa ja lastentarhanopettajaksi pedofiilia, ja perusteluina olisi, että he tykkäävät sellaisista hommista?

      Lainaa

    28. Tulos: +65 (69 ääntä)
      Pertsa Valkuainen: Ja jos lääkäri tutkii työkseen peräpukamia, hommassa pärjää parhaiten pienikokoinen homo!
      Tällaista henkilöä ei sitten vissiin Kaukon logiikan mukaan voi kutsua lääkäriksi, koska se voi houkutella allalle täysin soveltumatonta nais-, tai heteromiesainesta. Pitäisi ehkä harkita ihan erillisen homotähystäjäkoulutuksen aloittamista? Gynekologinimikettä pitänee myös tarkentaa?

      Lainaa

    29. Tulos: +113 (121 ääntä)
      Kauko: jos koet erityisen suurta mielihalua esitellä takapuoltasi nimenomaan homomiehille, et todennäköisesti ole hetero. Ei sillä, että siinä mitään pahaa olisi, mutta tämä saattaa vastata muutamaan sinua ihmetyttäneeseen kysymykseen.

      Lainaa

    30. Doukkersson 12.2.2019 13:17
      Tulos: +102 (114 ääntä)
      Okei, eli, järjestyksenvalvoja on looginen nimike, koska hän valvoo järjestystä. Selvä. Mutta palomies-nimikettä ei saa päivittää pelastajaksi... Koska ilmeisesti palomies on looginen nimike ihmiselle joka... On palava mies? Eikös niistä tällä logiikalla pitäisi tehdä sammuttajia? Sammuttaja-auttajia? Ei jumalauta, "pelastaja" on kaikella logiikalla paras vaihtoehto... Ja sitä aika moni palomies muuten itsekin käyttää, koska palomiehen/pelastajan ammattiin liittyy paljon muutakin, kuin palamista.

      Lainaa

    31. Tulos: +17 (27 ääntä)
      Haluan ison homon kätilöksen ja olen vielä mies.

      Lainaa

    32. Tulos: +97 (103 ääntä)
      Miten kätilön koko vaikuttaa sen töiden tekemiseen? Hakeeko se sen lapsen jos ei muuten tule?

      Lainaa

    33. Tulos: -72 (108 ääntä)
      Palomies on kyllä itselleni paljon selkeämpi nimike kuin pelastaja... Kun on kyse palojen sammuttamisesta. "Pelastaminen" on paljon laajempi termi. Kaipa sen voisi joksikin palohenkilöksi vaihtaa jos oikein siltä tuntuu.

      Lainaa

    34. Pakkomuuttaa 12.2.2019 16:01
      Tulos: +3 (59 ääntä)
      Brendan: Palomies on kyllä itselleni paljon selkeämpi nimike kuin pelastaja… Kun on kyse palojen sammuttamisesta. “Pelastaminen” on paljon laajempi termi. Kaipa sen voisi joksikin palohenkilöksi vaihtaa jos oikein siltä tuntuu.
      Kyllä se pelastaja nykypäivänä paljon kuvaavampi termi kyseisestä työstä on. Se on toinen asia, onko sitä tarvetta muuttaa. Voitaisiin vaikka kysyä niiden 10 hommaan kouluttautuneen naisen mielipide ja miettiä tarvetta sitten...

      Lainaa

    35. Tulos: +24 (34 ääntä)
      Twining: Voi kätevästi kömpiä kohtuun tsekkaamaan et kaikki on ok. Tietysti!
      Näen tässä potentiaalia Soinin sinisten abortin vastaiseen kamppikseen. "Sikiökin voisi tehdä töitä Kokoomusystäväni omistamassa sote-laitoksessa alihintaan minimihoitajamitoituksella, jos sitä ei olisi abortoitu!"

      Lainaa

    36. abort mission 12.2.2019 19:34
      Tulos: +89 (95 ääntä)
      Tämä perustuu anonyymeihin internetlähteisiin ja kuulopuheeseen, joten nautitaan suolahippusen kera, mutta ymmärtääkseni pelastustöissä on hyödyllistä että tiimissä on erikokoisia henkilöitä. Joskus nimittäin pelastettavat ovat hankalasti saavutettavissa paikossa, joihin se ryhmän isoin jääkaappipakastin ei mahdu änkeämään. Se ei tarkoita, että pitäisi olla kiintiöpaikat jokaiselle vartalotyypille. Ei ole kuitenkaan olemassa yhtä "oikeaa" pelastajastandardia, johon esim. naisten olisi mahdotonta yltää.

      Lainaa

    37. Ihmettelen vaan 12.2.2019 20:01
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      "Mitä" oli osuva kommentti, mitään muuta tuohon ei voi vastata...

      Lainaa

    38. Mäntypää 12.2.2019 20:07
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Mitä tuolla kielioppiryhmässä tehdään, kirjoitetaan kieliopillisesti oikein vai harjoitellaan sitä? Kaukolla nimittäin olisi vielä petrattavaa.

      Lainaa

    39. Aristoteles 12.2.2019 20:21
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Mäntypää: Mitä tuolla kielioppiryhmässä tehdään, kirjoitetaan kieliopillisesti oikein vai harjoitellaan sitä? Kaukolla nimittäin olisi vielä petrattavaa.
      Muistelen nähneeni tämän Aristoteleen kantapää -ryhmässä, mikä on saanut nimensä Radio Suomen (?) samannimisestä ohjelmasta. Kielioppiaiheista huumoria ja välillä (yhä useammin) jotain ihan omituisia päivityksiä...

      Lainaa

    40. Tulos: +48 (52 ääntä)
      Näillä Kaukoilla on kyllä aina vähintäänkin erikoisia fantasioita homoihin liittyen...

      Lainaa

    41. Tulos: +27 (33 ääntä)
      jukkapalmu: Miten kätilön koko vaikuttaa sen töiden tekemiseen? Hakeeko se sen lapsen jos ei muuten tule?
      Kätilöiden pitää välillä työskennellä aika hankalissakin asennoissa. Voi olla, että pienestä koosta saattaisi olla siinä hyötyä. Esim. minä synnytin polvillani seisten lattialla, ja kätilö istui/makasi jossain siellä persukseni alla. Pienemmän kätilön on ehkä helpompi asetella itsensä sellaisiin olosuhteisiin. Tai sitten ei. En tiedä.

      Lainaa

    42. Tulos: +30 (54 ääntä)
      Sinderella: Palomies sanan voisi aivan hyvin muuttaa pelastajaksi. Silti ymmärrän yhden pointin minkä kauko sekavuuksissaan päästi. Se on fakta että yleensä mies on fyysisesti voimakkaampi kuin nainen ja siksi pelastajan työssä on enemmän ollut miehiä. Sen takia on tärkeää ettei moiseen ammattiin tule mitään sukupuolikiintiöitä [...]
      Miksi puhut ihan eri asiasta? Ärsyttää tällainen jatkuva jankutus-väärinymmärtäminen, somessa ja muualla. Jos pohditaan sitä, onko pelastaja parempi nimi kuin palomies, silloin puhutaan siitä. Ei kiintiöistä, ei voimasta (ihminen on muuten hiton heikko ja hidas eläin, jonka voima loppuu aina) eikä pääsyvaatimuksista. Keskittyisitte lukemaan kunnolla, mistä on kyse, ennen kuin ryntäätte kommentoimaan ja vetämään omia johtopäätöksiä.

      Lainaa

    43. John Forexample 13.2.2019 17:24
      Tulos: -8 (32 ääntä)
      Nykyajan liberaalin kulttuurin suurimpia ongelmatilanteita on juurikin se, että homolääkäri ei erektionsa takia pysty suoriutumaan kunnialla leikatessaan pukamaa heteromiehen pyllyreiästä.

      Lainaa

    44. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Ja nyt seuraa sarjassamme "Kiista sukupuolitetusta kielestä" jakso 3000, "Järjenjuoksu katoaa"

      Lainaa

    45. Tulos: +33 (37 ääntä)
      Ymmärsin Kaukon logiikan niin, että paras peräpukamien hoitaja olisi homomies, koska hän osaa Kaukon mielestä parhaiten arvostaa siistin peräaukon estetiikkaa = suurin motivaatio hoitaa pukamat pois. Samalla logiikalla paras gynekologi olisi heteromies, koska hänellä olisi korkein motivaatio hoitaa naisten värkit taas "kauniiksi". Enpä kyllä itse ainakaan mielelläni menisi lääkärille, joka ajattelisi näin.

      Lainaa

    46. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Tuura: Kauko. Voi Kauko Joskus tämä porukan järjenjuoksu saa kyllä oman järjenjuoksun aika sekaisin
      Mä tiedän ton Kaukon harrastuspiireistä. Tiesin kyllä olevan outo, mutta en ihan noin oudoksi arvannut.

      Lainaa

    47. Tulos: +8 (12 ääntä)
      jukkapalmu: Miten kätilön koko vaikuttaa sen töiden tekemiseen? Hakeeko se sen lapsen jos ei muuten tule?
      Pienet kädet ja pitkät sormet on apu. Niitä nimittäin joutuu työntämään ahtaisiin paikkoihin.

      Lainaa

    48. rgsrtghbsfgsf 18.2.2019 8:25
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Tilastoharha: Palonaiset ovat muuten todella harvassa, taidat tuntea maamme ainoita tapauksia, yht. heitä on jotain 10 valmistunutta, ja SPAL:n mukaan 8 on edelleen alalla.
      Näinhän se on. :) "Tunnen" on muuten ehkä väärä sana, "tunnen" toisen silleen että jutellaan silloin tällöin kun satutaan samaan tilaan muttei varmaan edes tunnistettaisi toisiamme kaupungilla ilman että sattuu hänen perhe olemaan paikalla, ja toisen lähinnä "tiedän".

      Lainaa

    49. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Neiti Knatterton: Mitä ihmettä Gaugo? Miksi gynegologin pitäisi olla pienikokoinen ihminen?
      Pienikätinen on monesta mukavampi.

      Lainaa

    50. Onnekas norppa 28.2.2023 18:43
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Nyt vittu Kauko!! 😂 Kiitos. Vuoden naurut 🤣

      Lainaa

    51. Tulos: +1 (1 ääni)
      "Koelauta" kertoi jo kirjoittajan älykkyyden.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: palomies, pelastaja, sukupuoli, sukupuolineutraali, mies, nainen, homot