Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mainonnan uhri

Olisko korkea aika opetella sanomaan 'ei'?
Mainonnan uhri

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 38 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +802 (832 ääntä)
      Itkettää kyllä tommoinen vahingossa uskontoon liittyminen

      Lainaa

    2. Tulos: +871 (881 ääntä)
      Luulis että ton jälkeen Sofia oppi sanan "Ei"

      Lainaa

    3. Tulos: -211 (363 ääntä)
      Voi Sofia-parkaa... joku ilkeä mies vie siltä vielä kaiken: silmätkin päästä ja tilit tyhjäksi. Ja likkakaverit käyttää hyväkseen minkä ehtii. Sofia on liian ankarasti kasvatettu, aina kauniisti hymyilevä tyttö.

      Lainaa

    4. Kyllä vain 14.3.2019 3:02
      Tulos: -201 (379 ääntä)
      Oliko Sofien kertomus kuitenkin ihan perinteinen luterilaisen kirkon kaste ja konfirmaatio hieman liioiteltuna?

      Lainaa

    5. Tulos: +172 (278 ääntä)
      Lähtisköhän Sofia ryhmä-bdsm-orgioihin jos kysys?

      Lainaa

    6. Aadolf Kärki 14.3.2019 6:05
      Tulos: -80 (100 ääntä)
      Että sellainen mainoksennus. Kontran Mainoksennus jää melkein kakkoseksi.

      Lainaa

    7. Tulos: -86 (164 ääntä)
      Vaikea uskoa sofian koko tarinaa, ei sillä etteikö se voisi tapahtua mut luulis että ei.

      Lainaa

    8. Kilokalori 14.3.2019 8:40
      Tulos: +142 (170 ääntä)
      Heavenly Mother näyttää olevan useammakin uskontokunnalla mukana sen Taivaan Isän vierellä. Ja agnostikkona totean, että jos kukaan ei ole luterilaistakaan jumalaa nähnyt, niin tuskin sen sukupuolikaan on tiedossa. Luulen, että ne Lähi-Idän kaverit jotka raamatun on koonneet, olivat silviisii kasvatettuja, että naisjumalista ei kellään tullut mieleenkään edes puhua.

      Lainaa

    9. Tulos: +231 (239 ääntä)
      Opettakaa nyt vaan ne lapsenne sanomaan ei. Ihan pienestä asti. Pääsevät elämässään paljon helpommalla.

      Lainaa

    10. Tulos: +141 (149 ääntä)
      Luin sivupalkista että otsikkona on "Madonnan uhri" ja tulin paikalle toiveikkaana. Luin aika pitkälle ennnen kuin tajusin, että otsikko olikin "Mainonnan uhri". Väärin luettuna kuulosti paljon kiinnostavammalta.

      Lainaa

    11. Tulos: +162 (170 ääntä)
      Kyllä vain: Oliko Sofien kertomus kuitenkin ihan perinteinen luterilaisen kirkon kaste ja konfirmaatio hieman liioiteltuna?
      Yllättyisit, jos joku kertoisi sinulle, miten monia uskontoja maailmassa on ja miten paljon niillä on yhteistä keskenään. En aijo kuitenkaan yllättää sinua tässä, vaan pyydän sinua tutustumaan muihinkin uskontoihin, kuin luterilaisuuteen ihan itse.

      Lainaa

    12. Tulos: -43 (57 ääntä)
      Oliks tää Sannan alotus ovela Paypal-mainos...? :D:D

      Lainaa

    13. Tulos: +64 (92 ääntä)
      Janni: Opettakaa nyt vaan ne lapsenne sanomaan ei. Ihan pienestä asti. Pääsevät elämässään paljon helpommalla.
      Mun lapsi osaa ein ihan opettamattakin. Itseasiassa parempi olis opettaa se sanomaan kyllä välillä.

      Lainaa

    14. Tulos: -30 (80 ääntä)
      Mahtoiko Sofia nyt uskoa paskapuhetta (yläpeukku) vai paskoa uskopuhetta (alapeukku)?

      Lainaa

    15. PäteePieremällä 14.3.2019 11:22
      Tulos: +128 (132 ääntä)
      Tulipahan mieleen.. Kun olin lapsi, isä teki sellaisen virheen, että kutsui paikallisia jehovalaisia kerran kahville. Sen jälkeen kävi niin, että kun olin äidin kanssa kotona, niin yhtäkkiä nämä samat ihmiset vaan astuivat ovesta sisään. Ei ovikellon soittoa, ei mitään. Äiti oli siis mun kanssa yläkerrassa ja ihmetteli kun ovi kävi keskellä päivää (Olin niin pieni, etten itse muista tätä eli tapahtui 80-luvun puolivälissä) ja meni portaisiin katsomaan. Ne kaks tätiä seisoivat hymyillen eteisessä ja äitini seisoi hölmistyneenä portaissa, kunnes jyrähti että nyt ******** äkkiä ulos tästä talosta. Tätien hymy hyytyi ja sen jälkeen ei heitä näkynyt. Ja tämän jälkeen ovi oli AINA lukossa, oli kotona sitten kuka tahansa.

      Lainaa

    16. Tulos: +109 (111 ääntä)
      Steissillä kyllä liikkuu paljon noita "Äiti Jumalasta" puhuvia aasialaisia. Ovat tulleet mullekin juttelemaan muutaman kerran, ensimmäisen kerran kun olin 17v, eli 6 vuotta sitten. Muistan, että näyttivät mulle videon siitä "Äiti Jumalasta" tabletiltaan, ja meinasin jostakin syystä revetä nauruun monta kertaa videon aikana. Vaikkei siinä videossa ollut mitään hauskaa.

      Lainaa

    17. Tulos: +129 (165 ääntä)
      Ruma Elsa: Voi Sofia-parkaa… joku ilkeä mies vie siltä vielä kaiken: silmätkin päästä ja tilit tyhjäksi. Ja likkakaverit käyttää hyväkseen minkä ehtii. Sofia on liian ankarasti kasvatettu, aina kauniisti hymyilevä tyttö.
      Miksi nimimerkki "Ruma Elsa" saa noin paljon miinusta kun sanoo juurikin miten asia luultavasti on? Itsekin opetettiin tyttölapsena ennenkaikkea hymyileväksi, kiltiksi ja tottelevaiseksi, ja sen seurauksena joku Hare Krishna tyyppi syyhki viikkorahani "myymällä" kirjan (lue kieltäytymällä perääntymästä kunnes annoin rahat ja otin kirjan joka päätyi avaamatta paperinkeräykseen). Ei, EI, ja IHAN OIKEASTI EI TAI MUUTEN!!! on osa joka tyttöjen käyttäytymisessä oli ainakin omassa lapsuudessani kielletty. Onneksi sen voi oppia myöhemmälläkin iällä.

      Lainaa

    18. Tulos: +47 (57 ääntä)
      Ennen ihmettelin yhdyssanavirheitä. Nyt muodissa tuntuu olevan kaiken kirjoittaminen yhteen. Tällätavallanäin: "mainonnanuhri"

      Lainaa

    19. Tulos: +63 (69 ääntä)
      %@: Ennen ihmettelin yhdyssanavirheitä. Nyt muodissa tuntuu olevan kaiken kirjoittaminen yhteen. Tällätavallanäin: “mainonnanuhri”
      Yhdys sana virheitä ne ovat kaikkityynni. Yhteenkirjoitettavat sanat kirjoitetaan erikseen, ja erikseenkirjoitettavat sanat liitetään yhteen, janiinedelleen.

      Lainaa

    20. Tulos: -29 (41 ääntä)
      Kyllä vain: Oliko Sofien kertomus kuitenkin ihan perinteinen luterilaisen kirkon kaste ja konfirmaatio hieman liioiteltuna?
      Tämä minullakin tuli mieleen.

      Lainaa

    21. Tulos: +19 (35 ääntä)
      En ole IKINÄ nauranut millekään ”mokalle” tällä sivulla niin paljon kuin tälle Sofian jutulle. Olen tainnut rakastua.

      Lainaa

    22. Tulos: +29 (77 ääntä)
      Joo: Miksi nimimerkki “Ruma Elsa” saa noin paljon miinusta kun sanoo juurikin miten asia luultavasti on? Itsekin opetettiin tyttölapsena ennenkaikkea hymyileväksi, kiltiksi ja tottelevaiseksi, ja sen seurauksena joku Hare Krishna tyyppi syyhki viikkorahani “myymällä” kirjan (lue kieltäytymällä perääntymästä kunnes annoin [...]
      Luultavasti siksi koska tämä lienee ensimmäinen kerta koko sivuston historiassa, kun Ruma Elsa on sanonut jotain mikä ei ole täyttä paskaa ja provokaatiota. Olen itsekin tässä asiassa samaa mieltä, maailma olisi parempi paikka jos vanhemmat vain suostuisivat välittämään lastensa hengissäselviämisestä sen verran, että edes antaisivat näille luvan oppia kieltäytymään asioista, jotka satuttavat, pelottavat tai ovat epämiellyttäviä. Mutta eihän sitä nyt äidin ja isin egot kestäisi, jos lapsi rupeaisi nolosti toisten ihmisten nähden kieltäytymään jostain. Näyttäisi niin paljon paremmalta, jos se typerä penska vain hymyilisi ja suostuisi ja tekisi koko maailmalle nähtäväksi, mikä rakastava ja idyllinen pikku perhe heillä onkaan, joten onhan se siis täysin rationaalista aina tiuskia sille ennen ihmisten ilmoille astumista, että "nyt sitten jumalauta jos rupeat kiukuttelemaan ja vänkäämään jostain, niin voin taata että tulet sitä katumaan". Tämän mantran päivittäinen toistaminen kasvattaa äidin ja isin kalleimman aarteen, eli heidän kulissinsa, onnelliseksi ja tasapainoiseksi.

      Lainaa

    23. Tulos: -50 (64 ääntä)
      Kala: Luultavasti siksi koska tämä lienee ensimmäinen kerta koko, kun Ruma Elsa on sanonut jotain mikä ei ole täyttä paskaa ja provokaatiota. Olen itsekin... [...]
      En koskaan käyttäisi kommenteissani kirosanoja tai kirjoittaisi "täyttä paskaa" yms. alatyyliä. Oletko Sinä se wannabe-henkevä erakoitunut sosipaatti, joka laatii aina ylipitkiä, rutikuivia vastauksia? Olitkin pitkään poissa täältä. Joten hiukan metsään meni, Roskakala.

      Lainaa

    24. Tulos: +48 (62 ääntä)
      Ruma Elsa: En koskaan käyttäisi kommenteissani kirosanoja tai kirjoittaisi “täyttä paskaa” yms. alatyyliä. Oletko Sinä se wannabe-henkevä erakoitunut sosipaatti, joka laatii aina ylipitkiä, rutikuivia vastauksia? Olitkin pitkään poissa täältä. Joten hiukan metsään meni, Roskakala.
      Huh mitä katkeruutta ilmassa :D

      Lainaa

    25. Tulos: +12 (50 ääntä)
      "Asia johti kukkaruukkuun"... aika kivasti kierretty se melko simppeli fakta, että ihan omin jaloin ja omasta halusta Sofia viikkoa myöhemmin käveli sinne hörhöjen kerhotalolle ritualisoimaan. Ja kaikki tämä vain siksi että pari randomia uskonnollista hörhöä tuli jauhamaan jaskaa uskonnostaan ja kaikista paikoista vieläpä steissillä.

      Lainaa

    26. Tulos: +31 (33 ääntä)
      Meidän oven takana kävi eilen jtn raamattu-opiskelijoita, ja olisivat kertoneet tarinaa Äiti jumalasta. En ilmeisesti kuullut väärin, vaan olivat noita Sofian tarinan tyyppejä. Toinen oli aasialainen.

      Lainaa

    27. Kyllä vain 15.3.2019 12:53
      Tulos: -19 (41 ääntä)
      Toj Karin: Yllättyisit, jos joku kertoisi sinulle, miten monia uskontoja maailmassa on ja miten paljon niillä on yhteistä keskenään. En aijo kuitenkaan yllättää sinua tässä, vaan pyydän sinua tutustumaan muihinkin uskontoihin, kuin luterilaisuuteen ihan itse.
      Uskonnot on samaa paskaa, kääre vain vaihtuu. Sofian tarina sopi ihan hyvin lutkukirkon rituaaleihin.

      Lainaa

    28. aamu-uninen 15.3.2019 14:11
      Tulos: +20 (38 ääntä)
      "olen ateisti, mutta jostain syystä löydän itseni liittymästä uskonlahkoihin toistuvasti". Jokin ei nyt täsmää...tai sitten näiden tyyppien kannattas perustaa mainostoimisto: myisivät vaikka eskimoille jäätä :D

      Lainaa

    29. John Forexample 15.3.2019 17:42
      Tulos: +57 (65 ääntä)
      Jotkut ihmiset vaan on sellaisia että työntävät itsensä ihan ihme paikkoihin ja joutuvat usein pulaan naiiviutensa takia. Mulla on naispuolinen ystävä joka on muuten oikein ihana ihminen, mutta hänellä on uskomaton taipumus tutustua outoihin ja vaarallisiin ihmisiin ja joutua milloin mihinkin pulaan. Kerran oli bussissa tavannut "oikean intiaanin", eli hompsuisen rastapäisen narkkarin, jonka oli sitten kutsunut kotiinsa esittelemään henkien manaamista ja tautien siirtämistä ihmisestä esineisiin, samalla poltellen jotakin huumesotkua ja houraillen mitä sattuu. Tuo oli vain yksi esimerkki. Olen myös silkasta mielenkiinnosta käynyt erilaisissa "konferensseissa" ja herätyskokouksissa, joissa puhujina näitä skeptikoiden liiankin hyvin tuntemia kiihottajia, ja noissa kokouksissa meno on uskomatonta: Parannetaan sairauksia koskettamalla, "rammat" nousevat pyörätuoleistaan, puolet tuhatpäisestä yleisöstä kaatuu houraillen maahan kun "pappi" ohjaa heihin jumalallista voimaa käsiään heilauttaen ym. Nuo ihmiset ovat kuitenkin ulospäin aivan normaaleja arkielämää viettäviä taviksia ja heitä on ympärillämme joka puolella. Eräs perheemme jäsen on yksi näistä hurahtaneista, kuuluu pieneen lahkomaiseen seurakuntaan, ja mm. lähettää suuria summia rahaa säästöistään erilaisiin rahankeräyshuijauksiin hyvässä tarkoituksessa. Rahat katoavat ja lahkon sisäpiiri hymyilee vatsat pulleina. Olemme yrittäneet kaikin mahdollisin keinoin saada hänet avaamaan silmänsä, mutta edes 100% selkeä todiste ei riitä siihen että uskovaisen päätä käännettäisiin. Jos liikaa yrittää neuvoa, niin tulee välitön vihareaktio, silmät ja korvat kiinni ja keskustelu loppuu. Ihmismieli on hassu.

      Lainaa

    30. Tulos: +29 (49 ääntä)
      Ruma Elsa: En koskaan käyttäisi kommenteissani kirosanoja tai kirjoittaisi “täyttä paskaa” yms. alatyyliä. Oletko Sinä se wannabe-henkevä erakoitunut sosipaatti, joka laatii aina ylipitkiä, rutikuivia vastauksia? Olitkin pitkään poissa täältä. Joten hiukan metsään meni, Roskakala.
      Mutta minäpä kirjoittaisin, ja siksi voinkin hyvällä omallatunnolla lisätä, että syö paskaa :D Minä sen sijaan en sosiopatiastani huolimatta koskaan julkaisisi mm. kaikkia miehiä samaksi persoonaksi niputtavaa misandrista propagandaa, koska minä vihaan - sukupuolesta riippumatta - ainoastaan heitä, jotka ovat vittumaisia. Joten tälle nyt ei täällä taida olla omaa hymiötä, mutta näytän siis keskisormea juuri sinulle :)

      Lainaa

    31. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Ruma Elsa: En koskaan käyttäisi kommenteissani kirosanoja tai kirjoittaisi “täyttä paskaa” yms. alatyyliä. Oletko Sinä se wannabe-henkevä erakoitunut sosipaatti, joka laatii aina ylipitkiä, rutikuivia vastauksia? Olitkin pitkään poissa täältä. Joten hiukan metsään meni, Roskakala.
      Ok, tajuan, ei muita nimitellä "roskakaloiksi" tai nimitellä muutenkaan. Eri mieltä voi olla kohteliaasti -viihdyn tällä palstalla kun normaalit käytöstavat ovat yleensä kuuluneet asiaan. Eikö olisi meille kaikille parempi jos pysyisimme asiassa emmekä ryhtyisi vainoilemaan? Koska muuten voi hyvin painua sinne naistenryhmään jonka ovella tuntuu olevan ongelmia, tai mihin lie, ja nauraa itse itselleen.

      Lainaa

    32. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Joo: Miksi nimimerkki “Ruma Elsa” saa noin paljon miinusta kun sanoo juurikin miten asia luultavasti on? Itsekin opetettiin tyttölapsena ennenkaikkea hymyileväksi, kiltiksi ja tottelevaiseksi, ja sen seurauksena joku Hare Krishna tyyppi syyhki viikkorahani “myymällä” kirjan (lue kieltäytymällä perääntymästä kunnes annoin [...]
      Mulle on käynyt IHAN samoin, voi jumaliste kun ei koskaan pikkutyttönäkään vaan uskaltanut sanoa ei.

      Lainaa

    33. Muumi (kopion kopio) 18.3.2019 9:40
      Tulos: +15 (27 ääntä)
      Ruma Elsa: En koskaan käyttäisi kommenteissani kirosanoja tai kirjoittaisi “täyttä paskaa” yms. alatyyliä. Oletko Sinä se wannabe-henkevä erakoitunut sosipaatti, joka laatii aina ylipitkiä, rutikuivia vastauksia? Olitkin pitkään poissa täältä. Joten hiukan metsään meni, Roskakala.
      Kala varmaan tarkoitti, että kommenttiesi sisältö on paskaa, ei että niissä kirjaimellisesti lukisi "täyttä paskaa" tai muitakaan kirosanoja. Kannattaisi varmaan opetella sitä sisälukutaitoa.

      Lainaa

    34. Tulos: +18 (30 ääntä)
      "En uskaltanu sanoo ei" Elämä on kieltämättä paljon jännempää kun sanoo kaikkeen "kyllä".

      Lainaa

    35. Valkoroskaa 18.3.2019 16:45
      Tulos: +5 (21 ääntä)
      Siis eikö ketään häiritse toi aloituksen kirjoittaja Sanna? Kuulostaa just semmoiselta wt:ltä, joka klikkaa jokaista nettimainosta ja ostaa sieltä kaikki kivat meikit ja vaatteet yms. mitä siellä ikinä mainostetaankaan. En muista, että olisin ostanut mitään, mitä netissä on mainostettu. En edes muista koskaan klikanneeni näitä mainoksia netissä (paitsi joskus vahingossa kun ne hyppää itsestään näytölle ja on ollut juuri klikkaamassa jotain muuta). Ymmärrän kyllä, että joillekin voi olla vaikea kieltäytyä, kun jotain tullaan tyrkyttämään kasvotusten, mutta nettimainoksia...

      Lainaa

    36. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Ei mainoksia-taulu on ulvo-ovessa suomeksi ja englanniksi. Silti tulee kaikkien mahdollisten pizzerioiden mainoksia taukoamatta.

      Lainaa

    37. HeavenlyMother 25.3.2019 20:07
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Korelaiset kävivät vuosia sitten luonani puhumassa äitijumalasta. Oli helkutin kova pakkanen, niin säälistä kutsuin sisään ja tarjosin teetä, löpinätkin kuuntelin kohteliaasti. Toka kerralla en ollut kotona, niin jättivät kauniiksi origamiksi taiteltuna nimensä ja puhelinnumeronsa postilaatikkoon. Sitten en heistä enää kuullutkaan (joo, en soitellut perään), ja kaikki tutut väittivät mun kuulleen tai ymmärtäneen väärin heidän juttunsa taivaan äidistä. Kaikista maailman paikoista just Feissarimokista sain validaatiota muistoilleni, jee!

      Lainaa

    38. Tulos: +9 (11 ääntä)
      hth: Ei mainoksia-taulu on ulvo-ovessa suomeksi ja englanniksi. Silti tulee kaikkien mahdollisten pizzerioiden mainoksia taukoamatta.
      Olen kerran nähnyt tuollaisen ei mainoksia -taulun joka oli suomen ja englannin lisäksi myös turkiksi ja arabiaksi. Ehkä sen pitäisi tehota.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: mainos, mainonta, lahko, uskonto, uskonnot, God the Mother