Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen huonoimmat vitsit

Mitä tapahtuu, kun mopoautot räjähtävät?
Naistenhuoneen huonoimmat vitsit

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 128 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +860 (922 ääntä)
      Ampiainen meni baariin ja pyysi baarimikkoa tekemään hänelle jonkun drinkin. Baarimikko mietti hetken ja sanoi että meillä olisi ihan sun niminen annoskin, kelpaako se? Ampiainen huudahti siivet onnesta väristen "AI RISTO VAI?"

      Lainaa

    2. Tulos: -1675 (1949 ääntä)
      yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.

      Lainaa

    3. Sami Kuupas 28.3.2019 2:34
      Tulos: -49 (139 ääntä)
      Pahraimmat vistit oli nää!

      Lainaa

    4. Tulos: +1687 (1773 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Joo, en mäkään nähny näissä mitään vitsiä. Saksalaisittain sanoisin, että nää oli oikeestaan aus vitsejä.

      Lainaa

    5. Tulos: +383 (481 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Olet väärässä.

      Lainaa

    6. Tulos: +687 (721 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Älä nyt hyvä ihminen aamuun asti odota, vaikka valoisaan aikaan toki näkee paremmin nälkää.

      Lainaa

    7. Tulos: +575 (611 ääntä)
      Mitä Teuvo Hakkarainen sanoi Vasemmistoliiton vaaliteltalla? -Sä oot ihan soma Li.

      Lainaa

    8. Tulos: +120 (270 ääntä)
      En tajunnut tota Laura Voutilainen -vitsiä. Selittäkää pliiis

      Lainaa

    9. Bensansniffaaja 28.3.2019 3:59
      Tulos: +252 (266 ääntä)
      Jallu: En tajunnut tota Laura Voutilainen -vitsiä. Selittäkää pliiis
      Lauralla on sellainen biisi kuin "No hitto miksei"

      Lainaa

    10. Tulos: +661 (695 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Minä nauroin vitseille, en holokaustille enkä nälänhädälle. Erotan kyllä kyseiset asiat toisistaan. Tee rikosilmoitus, niin kuulet, ettei huono vitsi ole rikos, mutta aiheettoman ilmoituksen teko on.

      Lainaa

    11. Tulos: +302 (416 ääntä)
      Mitä eroa on holokaustilla ja lehmällä? Lehmää ei voi lypsää ikuisesti.

      Lainaa

    12. Tulos: +458 (490 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Hui rasistinen ja holokausti on niin rumia sanoja että pitää oikein sensuroida

      Lainaa

    13. Tulos: +597 (643 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Dark humor is like food. Not everyone gets it.

      Lainaa

    14. Tulos: +124 (146 ääntä)
      Eiiiii saatana ku osui sopivaan saumaan, nauroin näille vedet silmissä yövuoron kitutunneilla. :'D

      Lainaa

    15. Tulos: +408 (428 ääntä)
      Miksi Tyrannosaurus Rex ei pysty taputtamaan käsiään? . . . . . . Koska se on kuollut sukupuuttoon

      Lainaa

    16. Tulos: +139 (257 ääntä)
      Jos naisella on menkat ja harrastat sen kans seksiä saunassa, onko se sit verilöyly?

      Lainaa

    17. Tulos: +151 (181 ääntä)
      Mikä on nörtein eläin? -Hämähäkki kun se on aina verkossa.

      Lainaa

    18. Paskapallero 28.3.2019 6:54
      Tulos: +73 (91 ääntä)
      Mitä eroa on koomikolla ja vitsinkertojalla? Taito naurattaa

      Lainaa

    19. Tulos: +129 (167 ääntä)
      *melilosvot / *melilosvoja

      Lainaa

    20. Tulos: -163 (207 ääntä)
      Vanhoja vitsejä kaikki.

      Lainaa

    21. Tulos: +361 (399 ääntä)
      Trump ja Putin menevät ravintolaan. Tarjoilija saapuu paikalle. "Minä otan pihvin" Putin sanoo. "Entä kasvislisuke?" kysyy tarjoilija. "Hänkin ottaa pihvin" vastaa Putin.

      Lainaa

    22. Tulos: +160 (190 ääntä)
      Mikä on kirkasta ja haisee paskalta? - Kirkan paska Mikä on paskaa ja haisee Kirkalta? - Danny

      Lainaa

    23. jukkapalmu 28.3.2019 8:03
      Tulos: +177 (209 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Harmi kun turhasta loukkaantuminen ei ole rikos mistä saa ehdotonta vankeutta. Olis kiva ajella klo 16 kehätiellä kun ei olis ruuhkaa.

      Lainaa

    24. Ainajotaikummaa 28.3.2019 8:04
      Tulos: +79 (105 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Höpö höpö minä ainakin nauroin heti aamusta kun luin jutun.

      Lainaa

    25. Tulos: +138 (196 ääntä)
      Miksi se poliisi vessassa sitä kakkaa pidättää? Ehkä vessajonossa?

      Lainaa

    26. Kummallista 28.3.2019 8:57
      Tulos: +163 (193 ääntä)
      Tuli näistä vitseistä mieleen tilanne, kun eräs ulkomaalainen laukoi minulle sarjan vitsejä omasta etnisyydestään ja kulttuuristaan ja tietenkin hörähdin/hymähdin ja tuumasin vain, että "oli aika hauskoja, osaa en edes ollut kuullutkaan", niin kaveri meinas ottaa ja suuttua ihan käsirysyyn asti. En vaan käsitä miksi.

      Lainaa

    27. Tulos: +217 (235 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Viikon paras vitsi olisi sen poliisin ilme, kun marssit loukattuna tekemään rikosilmoituksen netistä lukemistasi vitseistä.

      Lainaa

    28. Tulos: +215 (273 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Mitä tummaihoinen teki vasaralla? -Niggaroi :D

      Lainaa

    29. Tulos: +8 (42 ääntä)
      Ihan parhaita :D

      Lainaa

    30. sekokäyttäjä 28.3.2019 9:30
      Tulos: -149 (191 ääntä)
      Kolme rasistia istuu penkille ja näkee vääränlaisen ihmisen. Ensimmäinen sanoo: "Kattokaa nyt totakin, h/&vetin m(/&¤nen, olis niinku oikeet ihmiset. Toinen komppaa: "Joo, just nii, kattokaa sen v¤%&N vaatteitakin, jokus s%/(/anan sossupummi, meidän rahoilla, p(/%()le. Kunnon ihmiset ostaa itte vaatteensa. Kolmas on hiljaa ja kaksi ensimmäistä kääntyvät katsomaan kolmatta kysyvästi. Kolmas katsoo kahta ensimmäistä ja sanoo: "Haistakaa p(/¤ka, mä oon oikea ihmisvihaaja, enkä mikään v(/%n suvakki.

      Lainaa

    31. Tulos: -26 (64 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Dark humour is like food. Not everyone gets it.

      Lainaa

    32. Tulos: +71 (149 ääntä)
      Miksi kutsutaan lentävää juutalaista? -Savuksi

      Lainaa

    33. Tulos: +52 (120 ääntä)
      Tilastollisesti eniten juutalaisia on ilmakehässä.

      Lainaa

    34. Iputaspellonyou 28.3.2019 12:55
      Tulos: +181 (187 ääntä)
      Mitä tapahtui HIMin keikan jälkeen? -Valo sammui.

      Lainaa

    35. Tulos: +37 (229 ääntä)
      Huumori on taitolaji. Itse olen suuri mustan huumorin ystävä ja saatan vetää rajuakin huumoria hyvinkin vakavista aiheista - tosin olen tarkka, missä seurassa sitä viljelen. Mielestäni vitsi ei ole enää vitsi, jos se loukkaa tai satuttaa toista. Lisäksi, vitsi on jotenkin hyväksyttävämpi jos se jotenkin kohdistuu ryhmään, jota ihminen itse edustaa. Esim. ei-juutalaisten juutalaisvitsit ovat yleensä loukkaavia ja holokaustivitsit edustavat huonoa makua ja sivistymättömyyttä, mutta juutalaisten omat vitsit itsestään ovat yleensä melko hauskoja kärjistyksiä.

      Lainaa

    36. Tulos: +46 (86 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      En minäkään tykkää rasistisesta "huumorista", mutta että ihan rikosilmoitus.

      Lainaa

    37. Tulos: +136 (146 ääntä)
      Muut otti taksin, John lennon.

      Lainaa

    38. Tulos: +75 (147 ääntä)
      Jeps: Huumori on taitolaji. Itse olen suuri mustan huumorin ystävä ja saatan vetää rajuakin huumoria hyvinkin vakavista aiheista – tosin olen tarkka, missä seurassa sitä viljelen. Mielestäni vitsi ei ole enää vitsi, jos se loukkaa tai satuttaa toista. Lisäksi, vitsi on jotenkin hyväksyttävämpi jos se jotenkin kohdistuu [...]
      Siitä olen samaa mieltä, että vaatii tilannetajua hiffata missä tilanteessa ja mille yleisölle pn OK heittää rankempaa huumoria. Eli esim mustalle kaverille en varmasti heittäisi "rasistista" vitsiä, jos en olisi varma että hän ottaa tälläiset huumorina. Loppuosa viestistäsi on sitten enemmän tai vähemmän höpöhöpöä. Ihan kaikesta voi ja pitää voida heittää läppää, kuului sitten samaan kohderyhmään kuin irvailtu tai ei.

      Lainaa

    39. Muumi (kopio) 28.3.2019 13:53
      Tulos: +46 (104 ääntä)
      Miksi ruåtsalainen blondi ei käytä talvella minihametta? Koska munat jäätyy.

      Lainaa

    40. Tulos: +117 (181 ääntä)
      Jeps: Huumori on taitolaji. Itse olen suuri mustan huumorin ystävä ja saatan vetää rajuakin huumoria hyvinkin vakavista aiheista – tosin olen tarkka, missä seurassa sitä viljelen. Mielestäni vitsi ei ole enää vitsi, jos se loukkaa tai satuttaa toista. Lisäksi, vitsi on jotenkin hyväksyttävämpi jos se jotenkin kohdistuu [...]
      Jotkut myös käyttävät sääntönä sitä, että ei saisi vitsailla "alaspäin". Eli niistä jotka ovat huonommassa asemassa kuin itse.

      Lainaa

    41. Töttöröö 28.3.2019 14:35
      Tulos: +86 (102 ääntä)
      Mua ärsytti viimeisen vitsin virhe. Se ei ole merirosvo, vaan merirosvoT tietysti

      Lainaa

    42. Tulos: +68 (124 ääntä)
      Mitä eroa on joulupukilla ja juutalaisella? Joulupukki kulkee savupiipussa alaspäin.

      Lainaa

    43. Tulos: +213 (231 ääntä)
      Miks turkkilaiset on niin huonoja jalkapallossa? Koska aina kun ne saa kulman, ne perustaa siihen pizzerian.

      Lainaa

    44. Muumi (kopio) 28.3.2019 15:23
      Tulos: +8 (68 ääntä)
      Mikä on norjalaisten teinien suosikkiurheilulaji? 100m vapaakellunta

      Lainaa

    45. Tulos: -29 (177 ääntä)
      Apina: Jotkut myös käyttävät sääntönä sitä, että ei saisi vitsailla “alaspäin”. Eli niistä jotka ovat huonommassa asemassa kuin itse.
      Paska sääntö.

      Lainaa

    46. Tulos: +100 (114 ääntä)
      Ääretön määrä matemaatikkoja kävelee baariin. Baarimikko katsoo ensimmäistä ja sanoo että kaksi on raja, sitä enempää teille ei tarjota. Ensimmäinen tilaa puolikkaan tuopin, toinen neljännestuopin, kolmas kahdeksannestuopin, neljäs kuudennestoistatuopin, viides kolmaskymmeneskahdestuopin.... .... ...

      Lainaa

    47. Tulos: -51 (137 ääntä)
      Apina: Jotkut myös käyttävät sääntönä sitä, että ei saisi vitsailla “alaspäin”. Eli niistä jotka ovat huonommassa asemassa kuin itse.
      Idiootti sääntö.

      Lainaa

    48. Urho Kekkonen 28.3.2019 20:28
      Tulos: +70 (96 ääntä)
      gumihaba: Ääretön määrä matemaatikkoja kävelee baariin. Baarimikko katsoo ensimmäistä ja sanoo että kaksi on raja, sitä enempää teille ei tarjota. Ensimmäinen tilaa puolikkaan tuopin, toinen neljännestuopin, kolmas kahdeksannestuopin, neljäs kuudennestoistatuopin, viides kolmaskymmeneskahdestuopin…. …. …
      Eikös tosta jää nyt tuoppi vajaaksi?

      Lainaa

    49. Tulos: -75 (165 ääntä)
      Mitä eroa on koiralla ja trampoliinillä? Trampoliinin päällä ei saa hyppiä kengät jalassa :D

      Lainaa

    50. Tulos: +53 (87 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa, jonka mielestä nuo (ja vastaavat) vitsit on iljettäviä, mutta mitään rikosta ei ole tapahtunut. Sanan- ja ajatuksenvapaus kuuluu kaikille, myös niille, joiden sanat ja ajatukset voi joku kokea loukkaaviksi. Tämä ei ole poliisivaltio, eikä edes paskat ja rasistiset vitsit ole poliisiasia.

      Lainaa

    51. Tulos: -68 (142 ääntä)
      Jos jonkun mielestä ihmisten joukkomurha on hauska aihe vääntää vitsiä niin huh huh...

      Lainaa

    52. Tulos: -77 (119 ääntä)
      Nigerialais-, juutalais- ja blondivitsit paskoja, muut hyviä. Öhö öhö, Afrikassa nälänhätä, Öhö öhö. Niillä on maukkaampaa ruokaa kuin meillä :D (Isäm maalliset triggered in 3... 2... 1...)

      Lainaa

    53. Tulos: +15 (95 ääntä)
      Traumcity: Siitä olen samaa mieltä, että vaatii tilannetajua hiffata missä tilanteessa ja mille yleisölle pn OK heittää rankempaa huumoria. Eli esim mustalle kaverille en varmasti heittäisi “rasistista” vitsiä, jos en olisi varma että hän ottaa tälläiset huumorina. Loppuosa viestistäsi on sitten enemmän tai vähemmän höpöhöpöä. [...]
      Voimme olla eri mieltä, ja se on ihan okei. Itse kuitenkin kallistun enemmän siihen suuntaan, että vitsit, jotka ovat loukkaavia, eivät ole edes hauskoja, vaan aiheuttavat vain pahaa mieltä. Vaikka en ole mielensäpahoittajatyyppiä, en silti ymmärrä, miksi olisi hyväksyttävää vitsailla rasistisesti tai muiden kärsimysten kustannuksella.

      Lainaa

    54. Tulos: -38 (76 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Eikö porukka oo kuullu sarkasmista???

      Lainaa

    55. Tulos: +26 (40 ääntä)
      Varas pääsi karkuun. Poliisi pidätti pierua.

      Lainaa

    56. ole hiljaa 29.3.2019 1:38
      Tulos: -32 (94 ääntä)
      Jeps: Voimme olla eri mieltä, ja se on ihan okei. Itse kuitenkin kallistun enemmän siihen suuntaan, että vitsit, jotka ovat loukkaavia, eivät ole edes hauskoja, vaan aiheuttavat vain pahaa mieltä. Vaikka en ole mielensäpahoittajatyyppiä, en silti ymmärrä, miksi olisi hyväksyttävää vitsailla rasistisesti tai muiden kärsimysten kustannuksella.
      Hyvä että pahoitit mielesi. Pilkkaan ja nauran jatkossakin.

      Lainaa

    57. Tulos: +38 (48 ääntä)
      Jormis: Miks turkkilaiset on niin huonoja jalkapallossa? Koska aina kun ne saa kulman, ne perustaa siihen pizzerian.
      Ainoo, jota nauroin ääneen :D :D :D

      Lainaa

    58. Tulos: +1 (73 ääntä)
      ole hiljaa: Hyvä että pahoitit mielesi. Pilkkaan ja nauran jatkossakin.
      Kuten sanoin, en ole mielensäpahoittajatyyppiä. Se on aivan oma asiasi, jos haluat antaa itsestäsi epäsivistyneen ja ajattelemattoman kuvan. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

      Lainaa

    59. Tulos: +8 (86 ääntä)
      Apina: Jotkut myös käyttävät sääntönä sitä, että ei saisi vitsailla “alaspäin”. Eli niistä jotka ovat huonommassa asemassa kuin itse.
      Loppuis vitsinkerronta siihen paikkaan.

      Lainaa

    60. Tulos: +42 (52 ääntä)
      Mitä Samuli Edelmann tekee vessassa? Pitää pienestä kii.

      Lainaa

    61. yli opisto hörhö 29.3.2019 13:21
      Tulos: +17 (83 ääntä)
      Jeps: Voimme olla eri mieltä, ja se on ihan okei. Itse kuitenkin kallistun enemmän siihen suuntaan, että vitsit, jotka ovat loukkaavia, eivät ole edes hauskoja, vaan aiheuttavat vain pahaa mieltä. Vaikka en ole mielensäpahoittajatyyppiä, en silti ymmärrä, miksi olisi hyväksyttävää vitsailla rasistisesti tai muiden kärsimysten kustannuksella.
      Kerro minulle vitsi joka on hauska mutta mikä ei millään tasolla loukkaa/arvostele/väheksy ketään koko maailmassa. Onko sellaista vitsiä olemassa?

      Lainaa

    62. Tulos: +17 (45 ääntä)
      NipaMan: Mitä tummaihoinen teki vasaralla? -Niggaroi
      Tälle nauroin

      Lainaa

    63. Tulos: +30 (82 ääntä)
      Jeps: Voimme olla eri mieltä, ja se on ihan okei. Itse kuitenkin kallistun enemmän siihen suuntaan, että vitsit, jotka ovat loukkaavia, eivät ole edes hauskoja, vaan aiheuttavat vain pahaa mieltä. Vaikka en ole mielensäpahoittajatyyppiä, en silti ymmärrä, miksi olisi hyväksyttävää vitsailla rasistisesti tai muiden kärsimysten kustannuksella.
      Koska se on tasa-arvoista. Joko sä voit vitsailla kaikesta tai sitten et voi mistään, kaikki välimuodot jakavat ihmisiä niin että eri ihmisryhmiä kohtaan on jo lähtökohtaisesti eri säännöt. Se on rakenteellista rasismia, vitsit ei.

      Lainaa

    64. Tulos: +22 (38 ääntä)
      Missä astronautit käy kerran neljässä viikossa? Kuukupilla.

      Lainaa

    65. Tulos: -159 (177 ääntä)
      Pliis poistakaa tää julkaisu, täysin asiattomat nuo kaksi vitsiä. Ala-arvoista.

      Lainaa

    66. Tulos: -24 (110 ääntä)
      Traumcity: Siitä olen samaa mieltä, että vaatii tilannetajua hiffata missä tilanteessa ja mille yleisölle pn OK heittää rankempaa huumoria. Eli esim mustalle kaverille en varmasti heittäisi “rasistista” vitsiä, jos en olisi varma että hän ottaa tälläiset huumorina. Loppuosa viestistäsi on sitten enemmän tai vähemmän höpöhöpöä. [...]
      valkosten kesken heitätte rasistista läppää ja sitten esität rodullistetuille "kavereillesi" hyvää tyyppiä? sitä sanotaan selän takana paskan puhumiseksi ja siitä oli tarkotus kasvaa yli joskus yläasteella

      Lainaa

    67. Tulos: +71 (103 ääntä)
      äitisi: valkosten kesken heitätte rasistista läppää ja sitten esität rodullistetuille “kavereillesi” hyvää tyyppiä? sitä sanotaan selän takana paskan puhumiseksi ja siitä oli tarkotus kasvaa yli joskus yläasteella
      Haha, vitsien kertomista on tosi vaikea nähdä paskanpuhumisena tai selän takana jauhamisena. Vitsien ei ole tarkoituskaan olla mikään henkilökohtainen hyökkäys ketään kohtaan. Ja kyllä tosiaan pelisilmää on fiksua käyttää, en heittäisi mitään vauvantappovitsejäkään tyypille joka on just kärsinyt keskenmenon. Know your audience. Maalaisjärjen käyttöä ei ole kriminalisoitu.

      Lainaa

    68. Tulos: +14 (66 ääntä)
      Sori, jos mielesi pahoitit. Älä lue seuraavaa. Mikä on juutalaisten lempileikki? - Viimeinen pari uunista ulos? Mikä on juutalaisten suosikki urheilulaji? - sadanmetrin sähköaidat

      Lainaa

    69. Tulos: +28 (104 ääntä)
      Ei saisi vitsailla "alaspäin"? Mitään näin typerää en ole hetkeen kuullut. Siis tarkoittaako tämä, että ihmiset jatkuvasti arvottavat itseään suhteessa muihin, että kuka on alempi tai ylempi? Tasa-arvoon en sinällään usko minäkään, mutta jotain rajaa sentään. Kaikesta saa ja pitääkin vitsailla, ja yleensä paremmin siinä onnistuu, kun käyttää vähän sosiaalista pelisilmää.

      Lainaa

    70. Tulos: +29 (45 ääntä)
      yli opisto hörhö: Kerro minulle vitsi joka on hauska mutta mikä ei millään tasolla loukkaa/arvostele/väheksy ketään koko maailmassa. Onko sellaista vitsiä olemassa?
      Onhan sitä kaikenlaista huumoria. Mutta jos haluaa pysyä tuolla linjalla, niin "sillä, joka osaa nauraa itselleen, riittää ikuisesti ilon aihetta".

      Lainaa

    71. Tulos: -12 (56 ääntä)
      Traumcity: Koska se on tasa-arvoista. Joko sä voit vitsailla kaikesta tai sitten et voi mistään, kaikki välimuodot jakavat ihmisiä niin että eri ihmisryhmiä kohtaan on jo lähtökohtaisesti eri säännöt. Se on rakenteellista rasismia, vitsit ei.
      Herää aiheellinen kysymys, että miksi sitten haluat tasa-arvoisesti loukata kaikkia?

      Lainaa

    72. Tulos: +31 (59 ääntä)
      Miksi afrikkalaisilla lapsilla on niin isot silmät? -Että ne näkisi paremmin nälkää.

      Lainaa

    73. Tulos: +5 (31 ääntä)
      Niin: Jos naisella on menkat ja harrastat sen kans seksiä saunassa, onko se sit verilöyly?
      Kyllä. Verenimijä antaa jopa suuseksiä.

      Lainaa

    74. Kyllä vain 29.3.2019 23:34
      Tulos: -10 (46 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Mitä eroa on joulupukilla ja juutalaisella? . Ne kulkee savupiipussa eri suuntaan.

      Lainaa

    75. Kyllä vain 29.3.2019 23:37
      Tulos: +49 (61 ääntä)
      Jeps: Onhan sitä kaikenlaista huumoria. Mutta jos haluaa pysyä tuolla linjalla, niin “sillä, joka osaa nauraa itselleen, riittää ikuisesti ilon aihetta”.
      Mikä ilo on kaikkein aidointa? . Vahingonilo, siihen ei liity tippaakkaa kateutta.

      Lainaa

    76. Kyllä vain 29.3.2019 23:44
      Tulos: -22 (52 ääntä)
      Apina: Jotkut myös käyttävät sääntönä sitä, että ei saisi vitsailla “alaspäin”. Eli niistä jotka ovat huonommassa asemassa kuin itse.
      Tuota kutsutaan myös kateudeksi.

      Lainaa

    77. hiuslisäke 29.3.2019 23:58
      Tulos: +25 (51 ääntä)
      Miu: Trump ja Putin menevät ravintolaan. Tarjoilija saapuu paikalle. “Minä otan pihvin” Putin sanoo. “Entä kasvislisuke?” kysyy tarjoilija. “Hänkin ottaa pihvin” vastaa Putin.
      Trump ja Putin menevät ravintolaan. Tarjoilija saapuu paikalle. “Minä otan pihvin” Putin sanoo. “Entä lisäke?” kysyy tarjoilija. “Hänkin ottaa pihvin” vastaa Putin.

      Lainaa

    78. Tulos: +29 (61 ääntä)
      Niin: Jos naisella on menkat ja harrastat sen kans seksiä saunassa, onko se sit verilöyly?
      Lettu se on verilettukin. Miksi juutalaiset on niin hyviä kulmapotkuissa? -ne on ollu keskitysleirillä

      Lainaa

    79. Tulos: -21 (73 ääntä)
      Traumcity: Haha, vitsien kertomista on tosi vaikea nähdä paskanpuhumisena tai selän takana jauhamisena. Vitsien ei ole tarkoituskaan olla mikään henkilökohtainen hyökkäys ketään kohtaan. Ja kyllä tosiaan pelisilmää on fiksua käyttää, en heittäisi mitään vauvantappovitsejäkään tyypille joka on just kärsinyt keskenmenon. Know your audience. Maalaisjärjen käyttöä ei ole kriminalisoitu.
      Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä tilanteessa ja kenelle heittäisit vitsin vauvan tappamisesta?

      Lainaa

    80. Tulos: +2 (54 ääntä)
      Jeps: Herää aiheellinen kysymys, että miksi sitten haluat tasa-arvoisesti loukata kaikkia?
      Ei vitseistä pitäisi kenenkään loukkaantua.

      Lainaa

    81. Tulos: +14 (92 ääntä)
      ounou: Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä tilanteessa ja kenelle heittäisit vitsin vauvan tappamisesta?
      Melkeen tilanteessa kuin tilanteessa, ja melkein kenelle tahansa. Vauvantappovitsit on parhaita.

      Lainaa

    82. Tulos: +32 (68 ääntä)
      Jeps: Mielestäni vitsi ei ole enää vitsi, jos se loukkaa tai satuttaa toista. [...]
      Parhaat vitsit loukkaa aina jotakuta. Btw, ensin sano että musta huumori on parasta ja sitten sanot että ei saa loukata ketään, eikä ei-juutalainen saa heittää vitsiä juutalaisesta. Helevetti koita päättää.

      Lainaa

    83. Tulos: +29 (79 ääntä)
      Apina: Jotkut myös käyttävät sääntönä sitä, että ei saisi vitsailla “alaspäin”. Eli niistä jotka ovat huonommassa asemassa kuin itse.
      Tuohan on vielä pahempi. Että vitsinkertojan pitäisi ensin selostaa tarkaalleen missä asemassa hän itse on, jotta hän voi kertoa vitsin. Ja sitten yleisö kansanryhmiin kohdustuvien stereotyyppisten ja usein väärienkin ennakkoasenteidensa perusteella päättelee, saako vitsiä kertoa. Tuo se vasta rasistista onkin. Homma menee niin, että jos vitsin saa yksikin kertoa, niin kyllä sen saa sitten kaikki muutkin kertoa.

      Lainaa

    84. Tulos: +19 (53 ääntä)
      Tikru: Parhaat vitsit loukkaa aina jotakuta. Btw, ensin sano että musta huumori on parasta ja sitten sanot että ei saa loukata ketään, eikä ei-juutalainen saa heittää vitsiä juutalaisesta. Helevetti koita päättää.
      Huumori voi olla hyvinkin mustaa menemättä henkilökohtaisuuksiin. Meilläkin voi tässä tosin olla mielipide-eroja. Kuitenkin, esim. edellä olevan kaltainen julkinen rasistisuudelta vaikuttava kirjoittelu on riskialtista ja se voidaan ymmärtää hyvin monella tavalla, jopa hyvinkin eri lailla kuin mitä alkuperäinen kirjoittaja on mahdollisesti tarkoittanut. Vaikka vitsin kirjoittajan mielestä vitsi olisi vain vitsi, yleisen keskustelen sävy on ennenkin johtanut pidemmällä aikavälillä jonkun ihmisryhmän hyljeksimiseen ja jopa joukkomurhaan.

      Lainaa

    85. Tulos: +47 (67 ääntä)
      Traumcity: Ei vitseistä pitäisi kenenkään loukkaantua.
      Yksi ongelma on ehkä se, että vitsin kertojasta ei koskaan voi tietää, kuinka tosissaan tämä loppujen lopuksi on. Paljon todellista ilkeilyä sanotaan myös vitsin varjolla.

      Lainaa

    86. Tulos: +10 (26 ääntä)
      Apina: Jotkut myös käyttävät sääntönä sitä, että ei saisi vitsailla “alaspäin”. Eli niistä jotka ovat huonommassa asemassa kuin itse.
      "Joka itsensä korottaa, alennetaan."

      Lainaa

    87. Tulos: +24 (56 ääntä)
      Mitä useamman mielestä vitsit naurattavat, sitä parempia ne ovat. Kun vain pieni porukka nauraa vitseille, niiden hauskuus on rajallinen. Tästä syystä ihmisryhmiä pilkkaavat vitsit eivät ole mitään vitsien aatelia. Musta huumorikin voi olla oivaltavaa ja hauskaa, mutta jossakin vaiheessa sekin muuttuu halvaksi ja mielikuvituksettomaksi. Vaatii todellista taitoa tehdä huumoria, joka naurattaa lähes jokaista. Lapsikin osaa tehdä ilkeää huumoria.

      Lainaa

    88. Tulos: +13 (43 ääntä)
      jepni: Mitä useamman mielestä vitsit naurattavat, sitä parempia ne ovat. Kun vain pieni porukka nauraa vitseille, niiden hauskuus on rajallinen. Tästä syystä ihmisryhmiä pilkkaavat vitsit eivät ole mitään vitsien aatelia. Musta huumorikin voi olla oivaltavaa ja hauskaa, mutta jossakin vaiheessa sekin muuttuu halvaksi ja [...]
      Jeps: Yksi ongelma on ehkä se, että vitsin kertojasta ei koskaan voi tietää, kuinka tosissaan tämä loppujen lopuksi on. Paljon todellista ilkeilyä sanotaan myös vitsin varjolla.
      Jeps: Huumori voi olla hyvinkin mustaa menemättä henkilökohtaisuuksiin. Meilläkin voi tässä tosin olla mielipide-eroja. Kuitenkin, esim. edellä olevan kaltainen julkinen rasistisuudelta vaikuttava kirjoittelu on riskialtista ja se voidaan ymmärtää hyvin monella tavalla, jopa hyvinkin eri lailla kuin mitä alkuperäinen [...]
      Se on hyvä että tarkensit ettet ole mikään mielensäpahoittaja, saattaisi hätäisempi saada vähän eri kuvan :D Vertaa vitsejä vaikka taiteeseen yleisesti jos se helpottaa sua hahmottamaan kuinka hölmöjä sun argumentit ovat. "Miksi tehdä musiikkia joka voi loukata jotain ihmistä jossakin" "Miksi tehdä elokuvaa joka voi järkyttää" etc

      Lainaa

    89. Tulos: -8 (52 ääntä)
      MHoo: Miksi afrikkalaisilla lapsilla on niin isot silmät? -Että ne näkisi paremmin nälkää.
      Miksi afrikkalaisilla lapsilla on niin ohuet kädet ja pyöreä vatsa? -Liikaa safkaa, liian vähän duunii.

      Lainaa

    90. Tulos: +10 (52 ääntä)
      Traumcity: Se on hyvä että tarkensit ettet ole mikään mielensäpahoittaja, saattaisi hätäisempi saada vähän eri kuvan Vertaa vitsejä vaikka taiteeseen yleisesti jos se helpottaa sua hahmottamaan kuinka hölmöjä sun argumentit ovat. “Miksi tehdä musiikkia joka voi loukata jotain ihmistä jossakin” “Miksi tehdä elokuvaa joka voi järkyttää” etc
      Yritän olla ottamatta liikaa paineita muiden sanomisista, ja keskustelun kannalta on ihan mielenkiintoista, että nousee eriäviä mielipiteitä. Toisaalta, jos taiteellaankin haluaa halventaa toista ihmistä tai ihmisryhmää, voisi siitä olla oikeutettukin loukkaantumaan. Kannatan sananvapautta ja itsensä ilmaisemista, mutta sitä täytyy kyllä ihmetellä, että miksi joku haluaisi käyttää oikeuksiaan muiden alas painamiseen. Halventavasta puhetyylistä ei loppujen lopuksi ole kovinkaan pitkä matka siihen, että rupeaa ajattelemaan toista alempiarvoisempana ja lopulta kieltää tämän ihmisarvon, kuten tapahtui esimerkiksi Saksassa toisen maailman sodan aikana.

      Lainaa

    91. Tulos: +30 (66 ääntä)
      Jeps: Yritän olla ottamatta liikaa paineita muiden sanomisista, ja keskustelun kannalta on ihan mielenkiintoista, että nousee eriäviä mielipiteitä. Toisaalta, jos taiteellaankin haluaa halventaa toista ihmistä tai ihmisryhmää, voisi siitä olla oikeutettukin loukkaantumaan. Kannatan sananvapautta ja itsensä ilmaisemista, [...]
      No on kyllä ihan helvetin pitkä matka vitsien kertomisesta joukkomurhiin tai Natsi-Saksaan. Mä en lainkaan pääse jyvälle siitä miten sä ymmärrät vitsien funktion, koska vitsien pointti ei ole todellakaan noin korkealentoinen mitä sä haluat ymmärtää. Vitsit ovat huumoria, ja kaikelle voi nauraa. Se on jopa suotavaa.

      Lainaa

    92. Tulos: -10 (38 ääntä)
      Traumcity: No on kyllä ihan helvetin pitkä matka vitsien kertomisesta joukkomurhiin tai Natsi-Saksaan. Mä en lainkaan pääse jyvälle siitä miten sä ymmärrät vitsien funktion, koska vitsien pointti ei ole todellakaan noin korkealentoinen mitä sä haluat ymmärtää. Vitsit ovat huumoria, ja kaikelle voi nauraa. Se on jopa suotavaa.
      Myönnän, että kärjistin aika tavalla, ja että olemme päätyneet aika pitkälle alkuperäisestä aiheesta. Toisaalta, pienet purot tekevät lopulta suuren virran, ja Natsi-Saksankin tapahtumat lähtivät liikkeelle melko pienistä asioista. Pointtini taitaa olla, että on hyvä olla tietoinen omien sanomisiensa mahdollisista vaikutuksista, ja liikumme vaarallisilla vesillä, kun vitsailemme tai arvostelemme perustuen etnisyyteen.

      Lainaa

    93. Tulos: +26 (58 ääntä)
      Jeps: Myönnän, että kärjistin aika tavalla, ja että olemme päätyneet aika pitkälle alkuperäisestä aiheesta. Toisaalta, pienet purot tekevät lopulta suuren virran, ja Natsi-Saksankin tapahtumat lähtivät liikkeelle melko pienistä asioista. Pointtini taitaa olla, että on hyvä olla tietoinen omien sanomisiensa mahdollisista [...]
      Miksi juuri etnisyys on se juttu mistä ei saisi vitsailla? Näissä juutalaisvitseissä esimerkiksi vitsin koukku on tuhkaaminen, ei se että juutalaiset olisivat jotenkin alempiarvoisempia etnisyyden vuoksi. Nälänhätävitseissä koukku on nälänhätä, ei afrikkalaiset heimot ja vaikka WTC-vitseissä koukku useimmiten liittyy jotenkin lentokoneisiin eikä amerikkalaisiin ihmisinä. En tiedä tajuatko eron, mutta se on ratkaiseva.

      Lainaa

    94. Tulos: -19 (25 ääntä)
      ”Dark humour is like food. Not everyone gets it.” Mitenköhän tuon suomentaisi?

      Lainaa

    95. Tulos: +1 (61 ääntä)
      Traumcity: Miksi juuri etnisyys on se juttu mistä ei saisi vitsailla? Näissä juutalaisvitseissä esimerkiksi vitsin koukku on tuhkaaminen, ei se että juutalaiset olisivat jotenkin alempiarvoisempia etnisyyden vuoksi. Nälänhätävitseissä koukku on nälänhätä, ei afrikkalaiset heimot ja vaikka WTC-vitseissä koukku useimmiten liittyy [...]
      No, etnisyys on jotain, mitä ihminen ei voi muuttaa itsessään, joten on aivan eri asia irvailla jotakuta esimerkiksi tämän käytöksen, johon hän voi vaikuttaa, kuin etnisyyden perusteella. Ymmärsin kyllä pointtisi, ja oli mielenkiintoista kuulla, että ajattelet asiaa tuosta näkökulmasta. Jos kuitenkin otetaan esimerkkinä nyt holokausti, koska olemme keskustelussa pitäneet sitä mukanamme, asiahan on niin, että juutalaisia joukkomurhattiin, koska heiltä oli riistetty ihmisarvo ja heitä pidettiin juuri etnisyytensä takia alempiarvoisina. Kun joku vitsailee tällaisesta aiheesta, ja vielä nimenomaan tappamisesta, siitä tulee sellainen kuva, että vitsailija hyväksyy tapahtuneen ja pitää itse asiaa jopa hauskana. Eikä vääryyttä saa koskaan hyväksyä, kohdistui se kehen tahansa. Tämä voi olla yksi syy, miksi sen kaltaiset vitsit herättävät vahvoja tunteita. Olin itse alle 20-vuotiaana ulkomailla vapaaehtoistyössä, ja yhdessä vaiheessa olin auttamassa juuri holokaustista selvinneitä vanhuksia. Kun kuulee selviytyjien tarinoita siitä, mitä leireillä tapahtui... Se on ollut jotain niin järkyttävää, että ei tulisi mieleenkään vitsailla aiheesta.

      Lainaa

    96. Tulos: -3 (25 ääntä)
      Kummallista: Tuli näistä vitseistä mieleen tilanne, kun eräs ulkomaalainen laukoi minulle sarjan vitsejä omasta etnisyydestään ja kulttuuristaan ja tietenkin hörähdin/hymähdin ja tuumasin vain, että “oli aika hauskoja, osaa en edes ollut kuulIutkaan”, niin kaveri meinas ottaa ja suuttua ihan käsirysyyn asti. En vaan käsitä miksi.
      Koska ainoastaan vähemmistöt itse saavat pitää vähemmistövitsejä hauskoina?

      Lainaa

    97. Tulos: +10 (44 ääntä)
      Jeps: Myönnän, että kärjistin aika tavalla, ja että olemme päätyneet aika pitkälle alkuperäisestä aiheesta. Toisaalta, pienet purot tekevät lopulta suuren virran, ja Natsi-Saksankin tapahtumat lähtivät liikkeelle melko pienistä asioista. Pointtini taitaa olla, että on hyvä olla tietoinen omien sanomisiensa mahdollisista [...]
      Yksikään niistä holokaustiin johtaneista puroista ei ollut pieni. - rnsimmäisen maailmansodan loppuminen - hyperinflaatio - massatyöttömyys Ja mitä näitä muita pieniä puroja nyt on. Lueppa sitä historiaa ennen kun alat ratsastamaan holokaustilla. Juutalaisia hävettäisi moinen perehtymättömyys ja se ettet vaivaudu tutustumaan aiheeseen ennen kuin alat käyttämään aihetta lyömäaseena.

      Lainaa

    98. Tulos: +27 (55 ääntä)
      yli opisto hörhö: Kerro minulle vitsi joka on hauska mutta mikä ei millään tasolla loukkaa/arvostele/väheksy ketään koko maailmassa. Onko sellaista vitsiä olemassa?
      Miksi sarvikuonolla on sarvi? Muuten se olisi pelkkä kuono. Loukkasiko? I don't think so..

      Lainaa

    99. Tulos: -41 (77 ääntä)
      En hyvällä tahdollakaan voi ymmärtää millainen ihminen löytää huumoria terrori-iskuista, nälänhädästä tai lasten tappamisesta. Osoittaa täydellistä empatiakyvyn puuttumista, ja on oikeastaan todella karmivaa. Viime päivien uutisotsikoiden jälkeen toki ei pitäisi enää yllättyä mistä kaikesta ihmiset voivat saada mielihyvää. Ei voi kuin järkyttyneenä ihmetellä.

      Lainaa

    100. Tulos: +11 (43 ääntä)
      Kukkis: Yksikään niistä holokaustiin johtaneista puroista ei ollut pieni. - rnsimmäisen maailmansodan loppuminen - hyperinflaatio - massatyöttömyys Ja mitä näitä muita pieniä puroja nyt on. Lueppa sitä historiaa ennen kun alat ratsastamaan holokaustilla. Juutalaisia hävettäisi moinen perehtymättömyys ja se ettet vaivaudu tutustumaan aiheeseen ennen kuin alat käyttämään aihetta lyömäaseena.
      Kiitos mielipiteestäsi. Olen itse asiassa kyllä perehtynyt aiheeseen, vaikka en faktoja rupea latelemaan kaikissa keskusteluissa. Mainitsemasi asiat kyllä johtivat toiseen maailmansotaan, mutta juutalaisten joukkotuhoon johtivat antisemitistiset asenteet, joiden johdosta haluttiin puhdistaa maa alempiarvoisista roduista. Antisemitismistä oli merkkejä jo aiemmin, mutta se vahvistui huomattavasti maan joutuessa ensimmäisen maailmansodan jälkeen huonoihin oloihin (esim. juuri inflaatio ja työttömyys). Kaiketi haluttiin etsiä myös syyllisiä siihen, miksi tilanne oli päässyt niin huonoksi. Usein unohdetaan myös holokaustin muut uhrit, kuten romanit, kehitysvammaiset ja muut, jotka eivät vastanneet arjalaista ihannetta. Ei sen puoleen, emme me suomalaisetkaan yltäneet vaaditulle tasolle, vaikka meitä ei keskitysleireille raahattukaan. Tarkoitukseni ei ole käyttää aihetta lyömäaseena tai "ratsastaa" sillä, kuten niin hienosti asian ilmaisit, vaan ennemminkin halusin inhimillistää tapahtunutta, kun siitä niin kovasti täällä vitsailtiin. Jokainen kuitenkin tulkitsee omista lähtökohdistaan muiden käytöstä.

      Lainaa

    101. Tulos: -44 (56 ääntä)
      Miksi Ankka ei voi keinua? - Annalla ei ole käsiä. Kop kop! - Kuka siellä? V: Ei ainakaan Annna Mitä eroa on Blondilla ja hammastahnalla? - Blondi ei vaahtoa, kun sitä panee suuhun. Mitä eroa on punapäällä ja hyttysellä? - hyttynen lopettaa imemisen, kun sitä läimäyttää kerran.

      Lainaa

    102. Tulos: +18 (70 ääntä)
      ounou: En hyvällä tahdollakaan voi ymmärtää millainen ihminen löytää huumoria terrori-iskuista, nälänhädästä tai lasten tappamisesta. Osoittaa täydellistä empatiakyvyn puuttumista, ja on oikeastaan todella karmivaa. Viime päivien uutisotsikoiden jälkeen toki ei pitäisi enää yllättyä mistä kaikesta ihmiset voivat saada mielihyvää. Ei voi kuin järkyttyneenä ihmetellä.
      Huoh. Ei sitä huumoria ole tarkoituskaan löytää terroristi-iskuista, nälänhädästä tai vauvojen tappamisesta, vaan vitsistä joka käsittelee näitä aiheita. Vitsit ovat FIKTIIVISTÄ tarinankerrontaa, keksittyjä skenaarioita, ja on vähän pipipään hommaa tuntea empatiaa mielikuvituksen tuotantoa kohtaan.

      Lainaa

    103. FarkMerkErk 31.3.2019 9:56
      Tulos: -16 (76 ääntä)
      Pitääpä lusikka tähänkin soppaan tunkea...juutalaisvitsit omassa lapsuudessa hymähdyttivät - varmaankin omasta tietämättömyydestä ja empatiakyvyttömyydestä johtuen. Silloin en myöskään ymmärtänyt, että suomalaisistakin osa vihaa juutalaisia - tai mitään muutakaan ihmisryhmää. Vitsi oli mielestäni tavallaan harmiton. Nyt kun ymmärtää sen sanoinkuvaamattoman pahuuden ja surun, mikä holokaustiin - tai mihin tahansa hirmutekoon - sisältyy, niin en kyllä ymmärrä aikuista, joka tällaista ”vitsiä” pitää huvittavana. Menkääpä heittämään ”hyvää läppää” koulusurmista vaikka niihin kuntiin, missä näitä kouluampumisia oli tai vaikkapa Norjaan ”kevyttä hetulaa” Breivikistä. Kenen mielestä lasten/vauvojen tappaminen potkimalla vanhempiensa silmien edessä tahi äidin raiskaaminen lasten / puolison nähden on saatanan hauskaa ja naurun arvoista, niin antaa palaa vaan...se kaikki on takana näissä juutalaisten kaasutteluissa ja polttamisissa. Varmaankaan hauska sanaleikki ”antaa palaa vaan” ei jättänyt ketään kylmäksi. Ainakaan juutalaista siellä krematoriossa. ...hah vitun hah

      Lainaa

    104. Tulos: +7 (51 ääntä)
      Traumcity: Huoh. Ei sitä huumoria ole tarkoituskaan löytää terroristi-iskuista, nälänhädästä tai vauvojen tappamisesta, vaan vitsistä joka käsittelee näitä aiheita. Vitsit ovat FIKTIIVISTÄ tarinankerrontaa, keksittyjä skenaarioita, ja on vähän pipipään hommaa tuntea empatiaa mielikuvituksen tuotantoa kohtaan.
      Mutta jos vitsaillaan todellisista tapahtumista, eihän se enää ole fiktiivistä tarinankerrontaa. Tällöin empatiankyvyn puute kohdistuu juuri todellisiin uhreihin, jotka ovat joutuneet asian oikeasti kokemaan.

      Lainaa

    105. Tulos: -5 (23 ääntä)
      Pirkko: Viikon paras vitsi olisi sen poliisin ilme, kun marssit loukattuna tekemään rikosilmoituksen netistä lukemistasi vitseistä.
      sarkasmi ei aina helposti avaudu kirjoitettuna.

      Lainaa

    106. Kummallista 31.3.2019 13:07
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Yritetään näin sunnuntaiksi keksiä neutraalia vitsi eli: Pääsin johtotehtäviin. Meni viikonloppu kelatessa.

      Lainaa

    107. Tulos: +16 (62 ääntä)
      Jeps: Mutta jos vitsaillaan todellisista tapahtumista, eihän se enää ole fiktiivistä tarinankerrontaa. Tällöin empatiankyvyn puute kohdistuu juuri todellisiin uhreihin, jotka ovat joutuneet asian oikeasti kokemaan.
      Höpö höpö. Luuletko sä että joku kuljettaa juutalaisia auton tuhkakupissa?

      Lainaa

    108. Tulos: -15 (51 ääntä)
      Traumcity: Höpö höpö. Luuletko sä että joku kuljettaa juutalaisia auton tuhkakupissa?
      En tiedä, että halusitko tahallaan ymmärtää väärin, mutta tarkoitin, että vitsin taustalla on todellinen tapahtuma, josta vedetään erilaisia vitsejä, eikä niinkään, että vitsi olisi todellinen tapahtuma. Esimerkiksi holokaustista on todellisia uhreja ja heidän läheisiään elossa, joiden kärsimyksistä vedettävät vitsit voivat olla todella satuttavia asianosaisille. Se, että ei pysty ajattelemaan omien sanomisiensa vaikutusta, tai ei välitä niistä, on juurikin empatian puutetta.

      Lainaa

    109. Vattulainen 1.4.2019 1:25
      Tulos: -9 (57 ääntä)
      Holocaust vitsit nyt ei vaan naurata. Etoo enemmänkin. Jossain meneee se raja. Mulla se menee tuossa. Hyi helvetti! Kansanmurha ei ole vitsi.

      Lainaa

    110. Tulos: -1 (29 ääntä)
      Petkele: Olet väärässä.
      Niin. Kyllähän tarpeeksi tyhmä ihminen nauraa mille vaan.

      Lainaa

    111. sekokäyttäjä 1.4.2019 22:53
      Tulos: -23 (23 ääntä)
      sekokäyttäjä: Kolme rasistia istuu penkille ja näkee vääränlaisen ihmisen. Ensimmäinen sanoo: “Kattokaa nyt totakin, h/&vetin m(/&¤nen, olis niinku oikeet ihmiset. Toinen komppaa: “Joo, just nii, kattokaa sen v¤%&N vaatteitakin, jokus s%/(/anan sossupummi, meidän rahoilla, p(/%()le. Kunnon ihmiset ostaa itte [...]
      Tais mennä feissarimokien lukijoilta pointti ohi...

      Lainaa

    112. Diet is die with t 2.4.2019 1:59
      Tulos: +10 (30 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Aprillipäivä meni jo. N _ G G E R S 'People who annoy you' "Mikään ei ole niin pyhää, ettei sille voisi nauraa!" - Mel Brooks

      Lainaa

    113. Tulos: +6 (24 ääntä)
      Lumi: Vanhoja vitsejä kaikki.
      Maailmassa on noin 10 perusvitsiä, joiden muunnelmia kaikki vitsit ovat. Mutta ei se huumorintajuista haittaa.

      Lainaa

    114. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Jeps: Yksi ongelma on ehkä se, että vitsin kertojasta ei koskaan voi tietää, kuinka tosissaan tämä loppujen lopuksi on. Paljon todellista ilkeilyä sanotaan myös vitsin varjolla.
      Joo mut eiköhän tässä ole kyse ihan puhtaasti vitseistä? Ei piilomerkityksistä, piilovittuilusta eikä muusta.. Eikös mustan huumorin (tai joillekin: loukkaavan huumorin) kruunu ole muutenkin South Park? Yks tv:n parhaita sarjoja ikinä, sarja, jota on ylistetty siitä, miten hyvin se heijastelee sen hetkisiä ilmiöitä yhteiskunnassa. Sarja, jolla on paljon sanottavaa. Ja joka aikalailla viljelee sitä mustaa huumoria ja vitsejä tasapuolisesti joka ikisestä kansanryhmästä ja vähemmistöstä, jota maa päällään kantaa. Eikä niistä silti ole kenenkään tarkoitus loukkaantua tosissaan. :)

      Lainaa

    115. Pienen lapsen vanhempi 2.4.2019 11:38
      Tulos: +47 (53 ääntä)
      ounou: En hyvällä tahdollakaan voi ymmärtää millainen ihminen löytää huumoria terrori-iskuista, nälänhädästä tai lasten tappamisesta. Osoittaa täydellistä empatiakyvyn puuttumista, ja on oikeastaan todella karmivaa. Viime päivien uutisotsikoiden jälkeen toki ei pitäisi enää yllättyä mistä kaikesta ihmiset voivat saada mielihyvää. Ei voi kuin järkyttyneenä ihmetellä.
      No ainakin itse alle 2 vuoden ikäisen lapsen äitinä voin tunnustaa, että on miehen kanssa tullut muutamaan kertaan illalla töiden jälkeen hysteerisesti naurettua, kun vihdoin on saanut muksun nukahtamaan ja ukko toteaa esim "No kylläpä se jaksoi kitistä kauan ennen kuin hiljeni" ja itse vastaan "että epäröin hetken tyynyn kanssa". Mielestäni tuollaiset hieman synkemmät vitsit murtaa jäätä ja keventää odolla tavalla stressaavaa ilmapiiriä sekä samalla luo vahvempaa me henkeä vitsailijoiden välille. Samalla se avaa keskustelua aiheista joihin ei oikein ilman vitsailulla avaamista pääse. (Emme siis todellakaan suunnittele lapsemme tappamista. Aina hihittelyn jälkeen ihmettelemme, miten ihana tyttö meillä onkaan ja menemme nukkumaan. Ai niin ja niille, jotka miettii miksi mies ei nukuta lasta, niin kyllä nukuttaa ihan 50-50 mennään.)

      Lainaa

    116. Suomalainen 2.4.2019 15:19
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      gumihaba: Ääretön määrä matemaatikkoja kävelee baariin. Baarimikko katsoo ensimmäistä ja sanoo että kaksi on raja, sitä enempää teille ei tarjota. Ensimmäinen tilaa puolikkaan tuopin, toinen neljännestuopin, kolmas kahdeksannestuopin, neljäs kuudennestoistatuopin, viides kolmaskymmeneskahdestuopin…. …. …
      Miksei eka tilannut kokonaista tuoppia?

      Lainaa

    117. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Traumcity: Se on hyvä että tarkensit ettet ole mikään mielensäpahoittaja, saattaisi hätäisempi saada vähän eri kuvan Vertaa vitsejä vaikka taiteeseen yleisesti jos se helpottaa sua hahmottamaan kuinka hölmöjä sun argumentit ovat. “Miksi tehdä musiikkia joka voi loukata jotain ihmistä jossakin” “Miksi tehdä elokuvaa joka voi järkyttää” etc
      ??? Ollaan kaks eri ihmistä, minä ja Jeps Minä voin kyllä myöntää että pahoitan mieleni usein, mutta mielestäni ihan aiheesta ;) Mun mielestä järkyttävä taide ei välttämättä ole loukkaavaa. Eikä loukkaava taide aina ole huono juttu. Mutta taide, jossa revitellään huono-osaisilla ja nauretaan heille - ei heidän kanssaan - osoittaa huonoa makua.

      Lainaa

    118. Tulos: +1 (27 ääntä)
      Jeps: Huumori voi olla hyvinkin mustaa menemättä henkilökohtaisuuksiin. Meilläkin voi tässä tosin olla mielipide-eroja. Kuitenkin, esim. edellä olevan kaltainen julkinen rasistisuudelta vaikuttava kirjoittelu on riskialtista ja se voidaan ymmärtää hyvin monella tavalla, jopa hyvinkin eri lailla kuin mitä alkuperäinen [...]
      Näistä sun jutuista saa sen käsityksen että uskot jonkun vitsin johtaneen juutalaisten joukkosurmaan. Minkälainen vitsi se sitten oli?

      Lainaa

    119. Tulos: -5 (15 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Tällä tavoin kukkahattutädit menee nolaamaan itsensä. Tiedoksi muutenkin, että nuo vitsit ovat löytyneet vitsikirjasta ennen sinun syntymää.

      Lainaa

    120. Tulos: -3 (13 ääntä)
      Jepjep: Tällä tavoin kukkahattutädit menee nolaamaan itsensä. Tiedoksi muutenkin, että nuo vitsit ovat löytyneet vitsikirjasta ennen sinun syntymää.
      Mitä kirjaa tarkoitat? En muista että ns. pikku-kallekirjat olisivat sisältäneet juutalaisvastaista sisältöä, muita rasistisia vitsejä varmaankin kyllä.

      Lainaa

    121. Tulos: +1 (13 ääntä)
      jensku_: yöunet meni.. mietin rikosilmoituksen tekoa vielä aamuun noista r*sistisista vitseistä. Ei kukaan naura h*lokaustille tai nälänhädälle. sairasta.
      Ilmeisesti moni nauraa :D Ja musta huumori tai rasistiset vitsit eivät ainakaan vielä onneksi ole lainvastaisia.

      Lainaa

    122. Tulos: -26 (30 ääntä)
      foo: ”Dark humour is like food. Not everyone gets it.” Mitenköhän tuon suomentaisi?
      Musta huumori on kuin ruoka: kaikki ei tykkää kaikesta.

      Lainaa

    123. Tulos: +3 (11 ääntä)
      ounou: Mitä kirjaa tarkoitat? En muista että ns. pikku-kallekirjat olisivat sisältäneet juutalaisvastaista sisältöä, muita rasistisia vitsejä varmaankin kyllä.
      En tiedä onko toi juutalaisvitsi ollut missään kirjassa, mutta jo 50v sitten se oli sekä "vanha" että huono.

      Lainaa

    124. Tulos: +19 (19 ääntä)
      gumihaba: Ääretön määrä matemaatikkoja kävelee baariin. Baarimikko katsoo ensimmäistä ja sanoo että kaksi on raja, sitä enempää teille ei tarjota. Ensimmäinen tilaa puolikkaan tuopin, toinen neljännestuopin, kolmas kahdeksannestuopin, neljäs kuudennestoistatuopin, viides kolmaskymmeneskahdestuopin…. …. …
      Jos ensimmäinen matemaatikko olisi vähän parempi, olisi se voinut ottaa kokonaisenkin tuopin.

      Lainaa

    125. Pimeyden lapsi 8.4.2019 14:04
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      foo: ”Dark humour is like food. Not everyone gets it.” Mitenköhän tuon suomentaisi?
      Musta huumorintaju on kuin ruoka. Sitä ei jaeta/riitä kaikille.

      Lainaa

    126. Tulos: -15 (19 ääntä)
      Jeps: Huumori on taitolaji. Itse olen suuri mustan huumorin ystävä ja saatan vetää rajuakin huumoria hyvinkin vakavista aiheista – tosin olen tarkka, missä seurassa sitä viljelen. Mielestäni vitsi ei ole enää vitsi, jos se loukkaa tai satuttaa toista. Lisäksi, vitsi on jotenkin hyväksyttävämpi jos se jotenkin kohdistuu [...]
      Se holokausti on kuusi miljoonaa kertaa liioiteltu vitsi

      Lainaa

    127. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Mikä kana on rikki? Paskana

      Lainaa

    128. Neuleeton timantti 26.6.2020 8:17
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Jeps: Herää aiheellinen kysymys, että miksi sitten haluat tasa-arvoisesti loukata kaikkia?
      Miksi joku haluaa sitten loukkaantua kaikesta? Varsinkin muiden puolesta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: naistenhuone, vitsi, Laura Voutilainen, ribsit, Miks ei, mopoautot, pilates