Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Löytötavaratoimisto Facebook, osa 17

Vielä löytyy rehellisiä ihmisiä: "Löysin maasta rahaa. Katosiko sinulta käteistä?"
Löytötavaratoimisto Facebook, osa 17

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 128 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -105 (1549 ääntä)
      Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?

      Lainaa

    2. hohhoijaa 4.4.2019 0:29
      Tulos: +941 (1465 ääntä)
      Mikseiköhän taas voinut kirjoittaa "siniset hanskat leluosaston nerfgun-hyllyltä"? Olishan se nyt ollut kaikin tavoin kuvaavampi.

      Lainaa

    3. Värieteoria 4.4.2019 0:37
      Tulos: +784 (1044 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      En nyt tiedä "pahaa", mutta yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista siksi, koska näitä värejä on markkinoitu niille heti syntymästä lähtien. On muuten outo ajatus, että jos markkinointi tapahtuisi väreillä keltainen - tytöt, pinkki - pojat, niin sitten se menisi niin. Hullun paljon valtaa mainoksilla! Pinkki oli itse asiassa jossain vaiheessa historiaa poikien väri.

      Lainaa

    4. Mitä väliä 4.4.2019 0:37
      Tulos: +390 (520 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Minkä perusteella? Koitin etsiä internetistä tutkimustietoa tän tueksi mutta en löytänyt mitään. Ainoat kyselyt joita löysin totesivat että miehet pitävät useammin sinisestä, mutta myös useimpien naisten lempiväri oli sininen. :)

      Lainaa

    5. Tulos: +39 (691 ääntä)
      hohhoijaa: Mikseiköhän taas voinut kirjoittaa “siniset hanskat leluosaston nerfgun-hyllyltä”? Olishan se nyt ollut kaikin tavoin kuvaavampi.
      Miksiköhän piti taas pahoittaa mielensä sanasta? Yksi "väärä" sana ja olet saatanasta seuraava

      Lainaa

    6. Tulos: +371 (513 ääntä)
      Oli se "poika" sitten pakko laittaa mukaan tai jättää pois, niin ei tosiaan kerro värityksestä mitään, voi johtaa hanskojen hakijaa harhaankin. Voi olla esim. mustavalkoruudullinen hanskapari, minkä bongaaja tulkitsee poikamaiseksi rallilipputeemaksi, vaikka olisivatkin tytön hanskat. Voi olla mikä vaan sinisen sävy, myös "tyttömäinen" sininen, taikka tylsän harmaa tai musta. Ihan makukysymys muutenkin, mikä on poikamaista. Voihan jokin vihreän sävykin näyttää jonkun mielestä poikamaiselta kinttaissa. Voi myös olla neutraalin sporttinen kuosi, mikä yhdistettänen useammin poikiin kuin tyttöihin, vaikkei syytä olisikaan.

      Lainaa

    7. Iputaspellonyou 4.4.2019 2:24
      Tulos: +124 (534 ääntä)
      Toinen yrittää kertoa löydetyistä hanskoista ni maailmojen sota valmis. Senkin voi näemmä tehdä väärin ja kaikkia huomioimatta. Voi ny..

      Lainaa

    8. Taalasmaa 4.4.2019 3:01
      Tulos: +250 (320 ääntä)
      Minkä takiat tytöt puetaan pinkkiin ja pojat siniseen? Ne eivät osaa pukea itse. :D

      Lainaa

    9. Tulos: -319 (493 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Voisiko nämä misogyniset kommentit poistaa suoraan täältä? Kiitos.

      Lainaa

    10. Turhautunutpinkkinainen 4.4.2019 4:08
      Tulos: +285 (591 ääntä)
      Serra: Voisiko nämä misogyniset kommentit poistaa suoraan täältä? Kiitos.
      Voi että inhoan tätä nykyajan TURHAN vänkäämistä. Lähettäkää minut takas 90-luvulle kun ihmiset vielä kesti elämää

      Lainaa

    11. Hohhohhoo 4.4.2019 4:09
      Tulos: +46 (402 ääntä)
      Hyvää viihdettä tämä nykyajan sjw sirkus. Kaikki muuttuu vinksahtahtaneiksi arpajaisiksi kun koskaan ei voi tietää miten pikkumaisesta jutsta joku hermostuu. Tästähän saisi jo ihan katsottavan tv kisailun! Nimi voisi olla triggerfactor :D

      Lainaa

    12. perinnetyyppi 4.4.2019 4:10
      Tulos: -90 (494 ääntä)
      Serra: Voisiko nämä misogyniset kommentit poistaa suoraan täältä? Kiitos.
      voisko sut poistaa täältä. on pärjätty tähänkin asti ilman teitä uusia muotisanoja viljeleviä feministejä

      Lainaa

    13. Tulos: -185 (531 ääntä)
      Serra: Voisiko nämä misogyniset kommentit poistaa suoraan täältä? Kiitos.
      Voisiko teidät feministit ja muut mielisairaat sulkea johonkin omaan yhteisöön, jossa saisitte pahoittaa mieltänne omanlaistenne kanssa.

      Lainaa

    14. Tulos: +69 (127 ääntä)
      Linda, ei näin.

      Lainaa

    15. Tulos: +243 (329 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Yleisesti ottaen joo lapset tykkäävät (tai niiden oletetaan tykkäävän) siitä, mitä niille eniten tuputetaan. Auttaa kans jos vanhemmat puhuu tyttöjen ja poikien jutuista.

      Lainaa

    16. Tulos: +111 (255 ääntä)
      perinnetyyppi: voisko sut poistaa täältä. on pärjätty tähänkin asti ilman teitä uusia muotisanoja viljeleviä feministejä
      Näillä muotisanoilla on kyllä aika pitkä historia tieteellisessä ja psykologisessa keskustelussa.

      Lainaa

    17. Tulos: +110 (210 ääntä)
      Näitä lindoja alkaa olemaan vähän liikaa. Alkaa pistämään vihaksi. Ps. Mun tyttö tykkää sinisistä talvirukkasistansa.

      Lainaa

    18. Tulos: +198 (240 ääntä)
      Vielä 1900-luvun alussa pinkki oli poikien väri ja sininen tyttöjen. 1800-luvulla sekä pojat että tytöt käyttivät vaaleanpunaisia vaatteita.

      Lainaa

    19. Tulos: +166 (228 ääntä)
      Hanskojen löytöpaikkakaan ei kerro siitä, että kyseessä olisivat pojan hanskat. Itse ainakin pienenä leikin mieluummin ”poikien” leluilla, kuten prätkähiirillä. Barbeja en omistanut kuin yhden, joka sekin oli lahja tietämättömältä sukulaiselta.

      Lainaa

    20. Tulos: +89 (211 ääntä)
      Menikö kenties hieman monella kommentoijan pointti ohi? Ei tässä pointtina ollut että IIK joku sanoi poika kun ne on henkilöitä tai lapsia tai ekoplasmaa. Pointti oli, että on ehkä aika reippaasti helpompi hanskojen päätyä oikealle omistajalleen kun kuvataan ne värillä / jollain selkeällä tuntomerkillä. Poikien hanskan voi käsittää ensinnäkin hyvin monella eri tavalla ja jos vielä vähän kärjistetään niin nyt se tyttö jolta voisi juuri sellaiset hanskat puuttua ei niitä sieltä osaa hakea tuon ilmoituksen perusteella. Mutta ei kun tietysti tässä on nyt kuulkaa salaliitto jossa tiputetaan väkisin sukupuolten kieltämistä maailmasta. Argh.

      Lainaa

    21. Daigadaiga 4.4.2019 6:57
      Tulos: +43 (97 ääntä)
      Turhautunutpinkkinainen: Voi että inhoan tätä nykyajan TURHAN vänkäämistä. Lähettäkää minut takas 90-luvulle kun ihmiset vielä kesti elämää
      Ei kestänyt. Turhasta vänkääjiä on ollut aina.

      Lainaa

    22. Juicewski 4.4.2019 7:03
      Tulos: +48 (96 ääntä)
      Pojalla on vaaleanpunainen body ja vaaleanpunaiset saappaat enkä niitä nyt sen enempää tyttöjen tai poikien vaatteina näe, värihän se on siinä missä vihreäkin. Jos hän haluaa vanhempana käyttää enemmänkin vaaleanpunaista niin sittenpähän käyttää. Ymmärrän toki niitäkin ihmisiä joille on jäänyt se ajatusmaailma tyttöjen ja poikien väreistä, leluista yms. Heille voi asiaa avata huomattavasti kohteliaammin kuin Linda teki, vaikutti melkeinpä siltä että Linda alusti keskustelua siihen suuntaan että pääsee valistamaan "menneisyyteen jämähtäneitä".

      Lainaa

    23. Silinterihattu 4.4.2019 7:19
      Tulos: +52 (76 ääntä)
      Ronkeli: Hanskojen löytöpaikkakaan ei kerro siitä, että kyseessä olisivat pojan hanskat. Itse ainakin pienenä leikin mieluummin ”poikien” leluilla, kuten prätkähiirillä. Barbeja en omistanut kuin yhden, joka sekin oli lahja tietämättömältä sukulaiselta.
      Ja toisaalta voihan ne hanskat olla tytöltä pudonneet ohikulkumatkalla.

      Lainaa

    24. Tulos: +82 (106 ääntä)
      Ronkeli: Hanskojen löytöpaikkakaan ei kerro siitä, että kyseessä olisivat pojan hanskat. Itse ainakin pienenä leikin mieluummin ”poikien” leluilla, kuten prätkähiirillä. Barbeja en omistanut kuin yhden, joka sekin oli lahja tietämättömältä sukulaiselta.
      Sama. Omat lempparit oli dinosaurukset, traktori ja rekka. Lempivärini oli sininen :D Sotaa leikin veljeni kanssa ja koulussa poikien kaa. Nykyäänkin minulle on se ja sama millä lapset leikkii kuhan leikkivät.

      Lainaa

    25. Kilokalori 4.4.2019 7:49
      Tulos: +122 (184 ääntä)
      Tunnen yhden naisen, joka pukeutuu aina pinkkiin, maalasi autonsa ja puutalonsakin pinkiksi. Hieman erikoinen, mutta ihan iloinen leidi. Mutta siis ainoa nainen, jonka tiedän pitävän pinkistä. Loput 500 naista pukeutuvat mustaan takkiin ja tummiin farkkuihin. Että se siitä "pinkki on naisten väri"- hokemasta.

      Lainaa

    26. Maailman kirjat 4.4.2019 8:00
      Tulos: -157 (289 ääntä)
      Kyllä tämä liberaali-feministien maailma on ihan hullu, kun ei enää pojilla saa olla poikien vaatteita ja tytöillä tyttöjen vaatteita. Ja mikä järki on tullu tuputtamaan sairasta ideologiaansa ilmoitukseen, jossa yritetään auttaa lapsen vaatteita kadattonutta vanhempaa?

      Lainaa

    27. Tulos: -46 (180 ääntä)
      Kauhee kitinä taas kommenteissakin, ihan kuin ei ilmoitus ois tarpeeks selvä. Ja jos on kalliimmat hanskat kyseessä, niin eipä voi kuka tahansa mennä kysymään tiskiltä, jos ei tarkempia tuntomerkkejä tiedä, esim. merkkiä, kuvioita, ym. Täysin turha loukkaantua ja valittaa, jos joku käyttää ilmaisua "poikien" tai "tyttöjen".

      Lainaa

    28. Tulos: -57 (175 ääntä)
      Voi vittu tätä nykyaikaa,tuollaiset vinkujat joutaisivat painumaan vittuun ja hankkimaan elämän.

      Lainaa

    29. Tulos: +76 (90 ääntä)
      Meidän perheessä oli kaksi tyttöä, minä ja siskoni, ja vanhemmat osti (jostain käytännöllisyyssyystä kai) mulle aina punaiset vaatteet ja siskolle siniset :D Molemmille olisi kyllä nerfgunit kelvannu.

      Lainaa

    30. Tulos: +66 (86 ääntä)
      Värieteoria: Pinkki oli itse asiassa jossain vaiheessa historiaa poikien väri. ...]
      Muistaakseni väriopissa oli, että punainen on nimenomaan maskuliininen ja sininen feminiininen väri. Kaippa niillä tavoitellaan tasapainoa.

      Lainaa

    31. Tulos: +105 (165 ääntä)
      Maailman kirjat: Kyllä tämä liberaali-feministien maailma on ihan hullu, kun ei enää pojilla saa olla poikien vaatteita ja tytöillä tyttöjen vaatteita.
      Missä niin on kielletty?

      Lainaa

    32. Tulos: +5 (89 ääntä)
      Löytäjähän ei maininnut missään kohtaa hanskojen väriä. Mitä jos niissä luki poikaoletetun nimi ja tuo löytäjä teki hätäisen johtopäätöksen nimestä ja oletti pojaksi? Ei kuitenkaan halunnut nykyisellä mielensäpahoittajien aikakaudella loukata kenenkään poikaoletetun yksityisyyttä, joten jätti nimen mainitsematta ilmoituksessa.

      Lainaa

    33. Tulos: -19 (75 ääntä)
      Kilokalori: Tunnen yhden naisen, joka pukeutuu aina pinkkiin, maalasi autonsa ja puutalonsakin pinkiksi. Hieman erikoinen, mutta ihan iloinen leidi. Mutta siis ainoa nainen, jonka tiedän pitävän pinkistä. Loput 500 naista pukeutuvat mustaan takkiin ja tummiin farkkuihin. Että se siitä “pinkki on naisten väri”- hokemasta.
      Höh. En siis äitini kanssa kuulu tuttavapiiriisi. Tälläkin hetkellä minulla on pinkit kengät, kynnet ja puhelimenkuoret. Äidilläni on pinkkejä paitoja, takkeja ja kenkiä. Hänelle ei sovi musta, mutta pukeutuu myös ruskeaan tai vaaleanpunaiseen. Minä käytän myös mustaa ja sinistä, mutta punainen sopii parhaiten. Käyttäisin enemmänkin vaatteissani pinkkiä, mutta on hankala löytää sopivia vaatteita.

      Lainaa

    34. Tulos: +93 (113 ääntä)
      Tyttövauvaani luullaan jatkuvasti pojaksi kun puen sen (anteeksi, hänet!) vaaleansiniseen, harmaaseen, valkoiseen ja vihreään. No, samaltahan nuo pallopäät näyttää mutta ihmeoletuksia. Toisaalta taas vanhempo tyttäreni rakastaa pinkkiä, keltaista ja kaikkea kiiltävää. Kompensoineeko sitä ettei ole pienenä puettu pinkkiin ja röyhelöön, en tiedä. Tämä innostus alkoi ennen kuin altistui lastenohjelmille ja muulle kaupalliselle, joten ehkä on sisäsyntyisesti prinsessamatskua.

      Lainaa

    35. Tulos: +53 (69 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Mäkin markkinoin kummipojalle turkoosia vauvasta asti (oma lempiväri vaikka oon nainen OMG) kunnes se joskus 6 vuotiaana sano että sen lempiväri on punanen.

      Lainaa

    36. Tulos: +81 (149 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Täytyykö koko ihmiskunta pakottaa kahteen ahtaaseen lokeroon??????

      Lainaa

    37. Tulos: -47 (97 ääntä)
      Ppp: Höh. En siis äitini kanssa kuulu tuttavapiiriisi. Tälläkin hetkellä minulla on pinkit kengät, kynnet ja puhelimenkuoret. Äidilläni on pinkkejä paitoja, takkeja ja kenkiä. Hänelle ei sovi musta, mutta pukeutuu myös ruskeaan tai vaaleanpunaiseen. Minä käytän myös mustaa ja sinistä, mutta punainen sopii parhaiten. [...]
      No, pinkki on epäkypsän väri tyyliin Tuksu.

      Lainaa

    38. siiseliini 4.4.2019 9:26
      Tulos: -14 (40 ääntä)
      Mut hei! Ironia ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

      Lainaa

    39. DontTellMeAgain 4.4.2019 9:26
      Tulos: +51 (63 ääntä)
      Tää on taas niin tätä.. Itte oon pentuna leikkinyt niin barbeilla kuin autoilla ja pienillä sotaukoilla. Samoin on leikitty kavereiden kanssa prinsessoja, poliisia ja Batmania. Ja jos halusin kaupasta lahjaksi Barbin sijaan leikkiauton, niin eipä se ollut mikään ongelma tuttavaperheillekään. Ei voi ymmärtää tätä maailmanmenoa...

      Lainaa

    40. Kummallista 4.4.2019 9:48
      Tulos: +59 (73 ääntä)
      Värieteoria: En nyt tiedä “pahaa”, mutta yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista siksi, koska näitä värejä on markkinoitu niille heti syntymästä lähtien. On muuten outo ajatus, että jos markkinointi tapahtuisi väreillä keltainen – tytöt, pinkki – pojat, niin sitten se menisi niin. Hullun [...]
      Pakko kompata. Historiassa ritareilla on ollut hameet, mutta rupesivat käyttämään housuja, koska käytännöllisemmät sotisovan alla ja muutenkin taisteluissa. (Tähän väliin mielikuva ritarista tutu päällä) Samaan aikaan hoitajat olivat enimmäkseen miehiä, sattuneesta syystä kun tiesivät ja sen verran tottuneet näkyyn taistelujen arvista yms.

      Lainaa

    41. It's a deal 4.4.2019 10:00
      Tulos: +110 (120 ääntä)
      Ja törkeästi oletetaan, että se on äiti, joka niitä käsineitä etsii. :D

      Lainaa

    42. Tulos: +112 (138 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Luuletko, että lapsi syntyy tykkäämään jostain väristä ihan sen perusteella mitkä värkit jalkojenvälissä on? Vai olisikohan se markkinoijien kikka saada myytyä tuplasti tuotteita kun tytöille ja pojille "pitää" olla eri värit. Pikkuveljelle ei voi käyttää isosiskon vanhoja vaatteita, koska "tyttöjen väri". Pakko ostaa joka lapselle uutta, markkinoijat kiittää kun kulutus nousee.

      Lainaa

    43. Tulos: +58 (96 ääntä)
      Tinka: Kauhee kitinä taas kommenteissakin, ihan kuin ei ilmoitus ois tarpeeks selvä. Ja jos on kalliimmat hanskat kyseessä, niin eipä voi kuka tahansa mennä kysymään tiskiltä, jos ei tarkempia tuntomerkkejä tiedä, esim. merkkiä, kuvioita, ym. Täysin turha loukkaantua ja valittaa, jos joku käyttää ilmaisua “poikien” tai “tyttöjen”.
      Paitsi jos ne tosiaan oli tytön hanskat. En välttämättä ymmärtäisi tuon ilmoituksen perusteella, että kyseessä on tyttäreni hukkaamat hanskat, kun siinä on ihan selvästi, että ne on pojan hanskat jotka on löytynyt. Informatiivisempi olisi ollut, että "löydetty siniset lapten hanskat".

      Lainaa

    44. Tulos: -30 (132 ääntä)
      ”Siniset lasten hanskat” tekee myös turhan oletuksen, että niitä käyttää lapsi. Ihan yhtä hyvin niitä voi käyttää pienikokoinen aikuinen. Puhutaan siis vain hanskoista. Silleen hyvin varovasti.

      Lainaa

    45. Tulos: +103 (171 ääntä)
      Maailman kirjat: Kyllä tämä liberaali-feministien maailma on ihan hullu, kun ei enää pojilla saa olla poikien vaatteita ja tytöillä tyttöjen vaatteita. Ja mikä järki on tullu tuputtamaan sairasta ideologiaansa ilmoitukseen, jossa yritetään auttaa lapsen vaatteita kadattonutta vanhempaa?
      Okei, siitä oon samaa mieltä ettei varsinaisesti tohon katoamisilmoitukseen ilmotukseen tää keskustelu kuulunu. Mutta nää kommentit täällä... Voisitteko jumalauta te ihmiset tajuta, että me liberaalifeministit EI pyritä siihen, että tyttö ei SAA pukeutua tyttöjen vaatteisiin eikä poika poikien vaatteisiin, vaan siihen että jokainen saa pukeutua kumpaan vaan HALUAA. Ettei aikuiset pakota lasta pukeutumaan sukupuolen mukaan esim. jos pikkutyttö haluaa jonkun hienon takin tai housut niin vanhempien AINOA peruste olla ostamatta sitä on KUN ÖLLÖLLÖL SE ON POIKIEN. Sama lelujen kanssa. Kun edelleen ihan mäkkärin happy meal-ateriat mukaanlukien, monet vanhemmat määrää lapsen puolesta että saako se pojille vai tytöille tarkoitetun ja jopa raivostua jos lapsi ITSE haluaa sen "väärän". Että mikä olikaan tässä sairasta? Se, että lapset saa kasvaa aikuisiksi jotka saa olla just niin feminiinisiä tai maskuliinisia kuin itse haluaa?

      Lainaa

    46. Tulos: +66 (80 ääntä)
      Kilokalori: Tunnen yhden naisen, joka pukeutuu aina pinkkiin, maalasi autonsa ja puutalonsakin pinkiksi. Hieman erikoinen, mutta ihan iloinen leidi. Mutta siis ainoa nainen, jonka tiedän pitävän pinkistä. Loput 500 naista pukeutuvat mustaan takkiin ja tummiin farkkuihin. Että se siitä “pinkki on naisten väri”- hokemasta.
      Ymmärrän pointtisi, mutta ei tuokaan kyllä mitään kenenkään lempiväristä kerro. Mun lempiväri on pinkki, mutten halua pukeutua siihen... Musta-harmaa-valkoisissa kuljen, ja oonkin saanut kuulla ihmettelyä kun oon kertonu lempiväristä. Ei kuulemma uskois. No ei kai siihen lempiväriin tarvii itteensä hukuttaa kuitenkaan? Ps. Tyttärelläni on mustat rukkaset, kumisaappaat, pipo ja harmaa haalari ja jos joku niistä hukkuis, toivoisin kyllä löytäjän kertovan värin eikä mitään epäolennaista mutuilua.

      Lainaa

    47. yli opisto hörhö 4.4.2019 11:03
      Tulos: +52 (90 ääntä)
      Miksi pitää ylipäänsä sanoa "tämän sukupuolen hanskat" sen sijaan että vain sanottaisiin minkä väriset ne hanskat on, kun siitä ehkä saattaisi olla hieman enemmän apua niitä kaipaaville. Sitten jos kylällä asuu yksi tyttö ja yksi poika niin tuosta ilmoituksesta voi ollakin apua, mutta muuten tuollainen ilmoittaminen on vain hemmetin typerää. Aa joo, minä kadotin ne vihreät poikien hanskat, siellähän ne on sitten: "ei ei, nämä ovat siniset, kyllähän sen pitäisi pystyä mainitusta sukupuolesta päättelemään".

      Lainaa

    48. yli opisto hörhö 4.4.2019 11:05
      Tulos: +32 (68 ääntä)
      Entä jos joku on kadottanut tyttöjen siniset hanskat? Ehei, nämä on nimenomaan poikien hanskat!

      Lainaa

    49. Tulos: +13 (57 ääntä)
      Tulipa taas tästä mieleen eräs jonkin aikaa sitten mokissa ollut keskustelu luistimista. Sanon samaa, mitä sanoin silloin: Olen muunsukupuolinen, toivoisin, että vaatteita ei sukupuolitettaisi niin herkästi, ja siltikään en menisi aloittamaan nettitappelua siitä, että joku sanoi facebookissa "poikien hanskat".

      Lainaa

    50. Sniidelsnuu 4.4.2019 11:32
      Tulos: +9 (65 ääntä)
      Ihanaa, moka jatkuu vielä kommenteissakin. Antakaa ihmisen olla avulias, ihan sama merkkaako olettaman sukupuolen vai ei. Olettaminen ei satuta ja väärinoletuksen voi korjata.

      Lainaa

    51. Tulos: +13 (61 ääntä)
      Ronde: ”Siniset lasten hanskat” tekee myös turhan oletuksen, että niitä käyttää lapsi. Ihan yhtä hyvin niitä voi käyttää pienikokoinen aikuinen. Puhutaan siis vain hanskoista. Silleen hyvin varovasti.
      Mutta mutta... jokuhan on voinut käyttää noita hanskoja sukkina. Että jos vaan sanottas esine.

      Lainaa

    52. Tulos: -13 (51 ääntä)
      Olispa hanskoissa ollut pojan nimi johonkin kirjoitettuna niin ois Linda saanut nenilleen!

      Lainaa

    53. Tulos: -29 (45 ääntä)
      Hihi: Oli se “poika” sitten pakko laittaa mukaan tai jättää pois, niin ei tosiaan kerro värityksestä mitään, voi johtaa hanskojen hakijaa harhaankin. Voi olla esim. mustavalkoruudullinen hanskapari, minkä bongaaja tulkitsee poikamaiseksi rallilipputeemaksi, vaikka olisivatkin tytön hanskat. Voi olla mikä vaan sinisen sävy, [...]
      Korjaan: Oli se “sukupuoli” sitten pakko laittaa mukaan tai jättää pois, niin ei tosiaan kerro värityksestä mitään, voi johtaa hanskojen hakijaa harhaankin. Voi olla esim. mustavalkoruudullinen hanskapari, minkä bongaaja tulkitsee henkilömäiseksi rallilipputeemaksi, vaikka olisivatkin henkilön hanskat. Voi olla mikä vaan sinisen sävy, myös “henkilömäinen” sininen, taikka tylsän harmaa tai musta. Ihan makukysymys muutenkin, mikä on henkilömäistä. Voihan jokin vihreän sävykin näyttää jonkun mielestä henkilömäiseltä kinttaissa. Voi myös olla neutraalin sporttinen kuosi, mikä yhdistettänen useammin henkilöihin kuin toisiin henkilöihin, vaikkei syytä olisikaan.

      Lainaa

    54. 9- vuotiaan mutsi 4.4.2019 15:30
      Tulos: -67 (107 ääntä)
      Kaupoissa myydään aikalailla tietyn värisiä vaatteita tytöille ja tietynvärisiä vaatteita pojille. Leluosastolla on tietyn tyyppisiä leluja eri hyllyissä. Ja uskokaa tai älkää, tähän on ihan syynsä. Noi mieltymykset kumpuaa kuulkaa jostain paljon syvemmältä ja skidit nauraa teille joiden mielestä kaikki pitäis olla niin pirun sukupuolineutraalia. Antakaa tyttöjen olla tyttöjä ja poikien poikia, koska niitähän he ovat eivätkä vain pelkkiä "henkilöitä". Pää niillä menee sekaisin tämmösestä älyttömydestä.

      Lainaa

    55. Pullamössö 4.4.2019 16:04
      Tulos: +7 (19 ääntä)
      Linda kalasteli vaan tarkempaa tietoe, että voi mennä itse hakemaan pojalleen hanskat.

      Lainaa

    56. Tulos: -40 (86 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Nämä Lindat häpeää tyttöyttä niin voimakkaasti, että haluavat kieltää tyttö ja poikasanan. Kuvittelevat olevansa nykyaikaisia, mutta kantavat tyttöyden häpeää. Tuokin muija vielä korosti kuinka Hänen tyttärensä on kuin pojat...

      Lainaa

    57. Tulos: +64 (80 ääntä)
      DontTellMeAgain: Tää on taas niin tätä.. Itte oon pentuna leikkinyt niin barbeilla kuin autoilla ja pienillä sotaukoilla. Samoin on leikitty kavereiden kanssa prinsessoja, poliisia ja Batmania. Ja jos halusin kaupasta lahjaksi Barbin sijaan leikkiauton, niin eipä se ollut mikään ongelma tuttavaperheillekään. Ei voi ymmärtää tätä maailmanmenoa…
      Minun tuttavapiirilleni taas oli. :( Ei voinut pienenä ymmärtää että miksi ihmeessä en saa junarataa ja radio-ohjattavaa autoa lahjaksi vaan paketista kuoriutuu nukkeja vaikka nimenomaan pyysin autoja. Minusta maailma on menossa ihan hyvään suuntaan kun otetaan esille tätä että ei sukupuolitettaisi ESINEITÄ. Tytöt saavat olla tyttöjä ja pojat saavat olla poikia ja muunsukupuoliset muunsukupuolisia. Pitää ymmärtää, että kaikki saavat olla mitä haluavat, mutta ketään ei kasvateta tai ohjeisteta sen mukaan mitä jalkovälistä löytyy. Esim. isot pojat eivät itke taikka isot tytöt istuvat nätisti hame päällä. Myöskin se, että paidat taikka tuolit eivät ole tyttöjä taikka poikia.

      Lainaa

    58. Tulos: -1 (19 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      pinkki ei ole punainen, vai onko ferrarinpunainenkin tyttöjen väri?

      Lainaa

    59. Tulos: -23 (53 ääntä)
      Mites kun siellä samaisessa kauppaketjussa löytyy kyltit Poikien sisävaatteet ja tyttöjen sisävaatteet....? Valittakaa siitäkin... Totta, että poikien ja tyttöjen värit ovat kulttuurimme tuotosta ja ei välttämättä kerro yksilön mieltymyksistä, mutta koska kulttuurimme määrittelee ainakin vielä tällä hetkellä jossakin määrin tyttöjen ja poikien värejä, niin ilmoitushan oli ihan ymmärrettävä.

      Lainaa

    60. Tulos: +44 (72 ääntä)
      9- vuotiaan mutsi: Kaupoissa myydään aikalailla tietyn värisiä vaatteita tytöille ja tietynvärisiä vaatteita pojille. Leluosastolla on tietyn tyyppisiä leluja eri hyllyissä. Ja uskokaa tai älkää, tähän on ihan syynsä. Noi mieltymykset kumpuaa kuulkaa jostain paljon syvemmältä ja skidit nauraa teille joiden mielestä kaikki pitäis olla [...]
      Tää kommentti on kyllä niin absurdi että ei voi kun nauraa.

      Lainaa

    61. Tulos: +55 (69 ääntä)
      Vielä ennen toista maailmansotaa pinkki oli poikien väri, koska se on historian saatossa nähty yhtenä verenpunaisen, joka tietenkin on miehisen sotaisa väri,variaatona. Sininen taas kuului tytöille, koska se on neitsyt Marian väri. Pinkistä tuli muodikas naisten väri, kun Yhdysvaltain presidentin puoliso Mamie Eisenhower käytti pinkkiä mekkoa virkaanastujaisissa. Vähän sama mekanismi siis kuin kuningatar Victorian valkoinen häämekko, minkä takia valkoinen on nykyään ehdottomasti ainoa ja oikea mahdollinen hääpuvun väri, koska niinhän se on aina ollut. Ja tulee geeneistä. Tietenkin.

      Lainaa

    62. Tulos: -13 (43 ääntä)
      Voi Linda, miksi olet olemassa?

      Lainaa

    63. Kilokalori 4.4.2019 22:14
      Tulos: -35 (77 ääntä)
      Nämä lindat ovat ihmiskunnan pahin syöpä. Lapsen kehitykselle on pahinta kieltää lapselta sukupuoli. Olkoon Lindalla kuinka paha menkkakiukku, tuollaista ei pidä hyväksyä.

      Lainaa

    64. Tulos: +14 (34 ääntä)
      Multa myös lähtee suunnilleen sama kommentti kuin luistin-mokassa: Lindan kommenteista kaikuu sen tason ärsyyntyneisyys, mikä nyt ei mussa heräisi tämän julkaisun pohjalta... mutta todellakin, onhan tuo nyt epäkäytännöllisyydessään aika outo ilmoitus, niinkuin moni jo kommentoikin. Ei ole kyse siitä, että Katan olisi pitänyt tulla ajatelleeksi "hei! Olenpas sittenkin sukupuolineutraali ja kirjoitan lasten talvihanskat, jotta en ärsytä ketään". Vaan ihan totta, ei ole mitenkään epätodennäköistä että ne voisivat kuulua tytölle, ja tuosta ilmoituksesta ei ilmene kovin hyvin minkä näköiset hanskat on kyseessä. :D Enkä ihmettele sitäkään, että Katan jatkokommentit julkaisun peurustelemiseksi saivat hämmästyneen reaktion.

      Lainaa

    65. Kilokalori 4.4.2019 22:22
      Tulos: -47 (79 ääntä)
      Nasu: Täytyykö koko ihmiskunta pakottaa kahteen ahtaaseen lokeroon??????
      Kun koko ihmiskunta nyt valitettavasti joka ikistä solua myöten on jakautunut kahteen sukupuoleen. Halusit sinä sitä tai et.

      Lainaa

    66. Tulos: -62 (80 ääntä)
      Mun mielestä on lapsen hyväksikäyttöä, jos häneltä kielletään sukupuoli väkisin. Täälläkin kommenteissa on ollut todella monta, jotka pitävät lapsia mieluummin eläintä alempiarvoisena ja kiukuttelevat, että lapset eivät saa olla nykyaikana enää tyttöjä ja poikia vaan yhtä alhaisia kuin alkueläimet. Miten voi aikuiset ihmiset vajota noin alas? Todella häpeällistä käytöstä. Nämä ovat juuri niitä, joka tunkevat lapsiaan vuosiksi kellariin raiskattviksi, koska "ei se ole tyttö eikä poika. Se ei ole mitään ja siksi sille voi tehdä pahaa". On teillä sairas elämä! Hävetkää! Ja jos joku tutuistanne kiljju, kun kehtaat kutsua sen jälkeläistä tytöksi tai pojaksi, niin kannattaa tehdä lasu. Vanhemmat oavt silloin äärimmäisen sairaita.

      Lainaa

    67. vatipäihin kyllästynyt 5.4.2019 0:09
      Tulos: -26 (36 ääntä)
      Hihi: Oli se “poika” sitten pakko laittaa mukaan tai jättää pois, niin ei tosiaan kerro värityksestä mitään, voi johtaa hanskojen hakijaa harhaankin. Voi olla esim. mustavalkoruudullinen hanskapari, minkä bongaaja tulkitsee poikamaiseksi rallilipputeemaksi, vaikka olisivatkin tytön hanskat. Voi olla mikä vaan sinisen sävy, [...]
      "Kohta me olemme kaikki kirahveja" -Pierce Morgan

      Lainaa

    68. Niinpä niin 5.4.2019 0:25
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Mielensäpahoittajat, osa 58 voidaankin sitten ottaa tämän postauksen kommenteista.

      Lainaa

    69. ............ 5.4.2019 3:23
      Tulos: +8 (20 ääntä)
      Serra: Voisiko nämä misogyniset kommentit poistaa suoraan täältä? Kiitos.
      No eihän tuo nyt misogyniaa ollut, vaikka typerä kommentti olikin .

      Lainaa

    70. ............ 5.4.2019 3:58
      Tulos: +26 (40 ääntä)
      Diudiu: Nämä Lindat häpeää tyttöyttä niin voimakkaasti, että haluavat kieltää tyttö ja poikasanan. Kuvittelevat olevansa nykyaikaisia, mutta kantavat tyttöyden häpeää. Tuokin muija vielä korosti kuinka Hänen tyttärensä on kuin pojat…
      Miksi "tyttöyteen" kuuluisi erityisesti pinkki tai punainen väri? Itse asiassa en varmaan tunne yhtään naista, jonka lempiväri olisi punainen

      Lainaa

    71. ............ 5.4.2019 3:59
      Tulos: +49 (59 ääntä)
      Kilokalori: Nämä lindat ovat ihmiskunnan pahin syöpä. Lapsen kehitykselle on pahinta kieltää lapselta sukupuoli. Olkoon Lindalla kuinka paha menkkakiukku, tuollaista ei pidä hyväksyä.
      Miten se on sukupuolen kieltämistä, jos kyseenalaistaa höpinän tyttöjen ja poikien väreistä?

      Lainaa

    72. Tulos: -39 (63 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Tämä. Laajan lapsijoukon otannalla on todettava, että tietyt värivalinnat vaan menee heillä sukupuolen mukaan. Sitten tulee se uniikki lumihiutale, aikuinen, jonka vuoksi kaikkien tulee tehdä toisin. Koska muuten ollaan pahoja ja ymmärtämättömiä.

      Lainaa

    73. Tulos: +9 (13 ääntä)
      …………: Miksi “tyttöyteen” kuuluisi erityisesti pinkki tai punainen väri? Itse asiassa en varmaan tunne yhtään naista, jonka lempiväri olisi punainen
      Täällä! Pinkki myös.

      Lainaa

    74. kaisupuisto 5.4.2019 7:46
      Tulos: -39 (61 ääntä)
      …………: Miten se on sukupuolen kieltämistä, jos kyseenalaistaa höpinän tyttöjen ja poikien väreistä?
      Koska on väärin raivota muille, jotka haluavat pukea sen vaaleanpunaisen mekon mieluummin tyttärelleen. Meitä on erilaisia ja parent shaming siitä, että pukee tytölle vaaleanpunaisen kukkamekon ja pojalle suorat siniset housut sukulaisen häihin on niin väärin. Mutta näitä vegaanihippejä on joka junaan ja osa vetää jotain muutakin kuin kansalaisluottamusta.

      Lainaa

    75. koivumela 5.4.2019 7:47
      Tulos: -40 (64 ääntä)
      Jospa nyt vaan oltaisiin kiusaamatta niitä poikia pikemalla ne väkisin tyttöjen vaatteisiin vain siksi, että äiti on huumeissa

      Lainaa

    76. koivumela 5.4.2019 7:48
      Tulos: -35 (63 ääntä)
      Ronwe: Paitsi jos ne tosiaan oli tytön hanskat. En välttämättä ymmärtäisi tuon ilmoituksen perusteella, että kyseessä on tyttäreni hukkaamat hanskat, kun siinä on ihan selvästi, että ne on pojan hanskat jotka on löytynyt. Informatiivisempi olisi ollut, että “löydetty siniset lapten hanskat”.
      Varmasti tajuaisit, jos olet kerta ostanut tyttärellesi poikien hanskat.

      Lainaa

    77. Vaasalainen 5.4.2019 7:51
      Tulos: -19 (65 ääntä)
      JUONENKÄÄNNE! Ne olivat minun poikani hanskat ja kävimme ne hakemassa. Kiitos löytäjälle. P.S. poikani ei pahastunut pojaksi kutsumisesta

      Lainaa

    78. Tulos: -12 (32 ääntä)
      SL3087: Olispa hanskoissa ollut pojan nimi johonkin kirjoitettuna niin ois Linda saanut nenilleen!
      Et kai vaan oleta jonkun sukupuolta nimen perusteella!!! Mihin tämä maailma on oikein menossa...

      Lainaa

    79. Tulos: -15 (43 ääntä)
      Henkilökohtaisesti en niin välitä, että mihin väreihin lapsi haluaa pukeutua tai millä leluilla leikkiä. On olemassa poikamaisempia tyttöjä ja tyttömäisempiä poikia, ja he ovat silti yhtä lailla tyttöjä ja poikia. On olemassa myös ihmisiä, joille oma sukupuoli ei ole niin selkeä, ja se on varmasti kipeä asia, johon ihminen tarvitsee ymmärrystä, tukea ja apua. Sukupuolineutraalinen suuntaus, jossa pyritään hävittämään sukupuolet tai väitetään, että lapsen pitäisi valita itse oma sukupuolensa, on kuitenkin kamalan väärin lasta kohtaan. Sukupuoli on suuri osa meidän identiteettiämme, eivätkä lapsen aivot ole tarpeeksi kehittyneet, jotta tämä voisi tehdä sellaisia päätöksiä. Vanhempien tehtävä on tukea lapsen kehitystä hänen omassa sukupuolessaan (enkä tällä tarkoita välttämättä "tyttöjen" tai "poikien" värejä), ja jos tämä aikuisena haluaa tehdä erilaisia päätöksiä, se on hänen asiansa. Jos lapsen pitää itse päättää tällainen asia, hän voi jäädä turvattomuuden ja epävarmuuden tilaan, eikä välttämättä aikuisenakaan saa ehjää identiteettiä. Me kylvämme tällä hetkellä tulevaisuuden siemeniä, ja näemme tuloksen vasta sitten, kun nykyiset lapset ovat kasvaneet aikuisiksi ja ovat päättäjien asemassa. Kauhulla odotan, että olemmeko itse luoneet korjaamattomia ongelmia.

      Lainaa

    80. Yrmeli Kuohittu-Jormanainen 5.4.2019 10:16
      Tulos: +38 (52 ääntä)
      Vaasalainen: JUONENKÄÄNNE! Ne olivat minun poikani hanskat ja kävimme ne hakemassa. Kiitos löytäjälle. P.S. poikani ei pahastunut pojaksi kutsumisesta
      Ai ku kiva. Oliko poikasi nimimerkki muuten koivumela, kaisupuisto vai lumiharja? Kuvakkeen perusteella kun näytätte olevan kaikki samaa perhettä...

      Lainaa

    81. Tulos: -14 (54 ääntä)
      Vielä vuosi sitten yritin olla sensitiivinen ja käyttää sukupuolineutraaleja termejä, mutta jotenkin mittani on alkanut tulla täyteen. Ei sillä, etteikö minulta heruisi sympatiaa muunsukupuolisille, tms. eikä silläkään, että kuvittelisin, että edes perinteisen sukupuoliset tytöt ja pojat mahtuisivat konservatiiviseen muottiin, MUTTA. Nämä ah-niin-tiedostavat ihmiset, joiden on pakko tulla joka tuuttiin oikomaan hyvää tarkoittavien, mutta vähemmän tiedostavien ihmisten puheita, ovat aivan helvetin ärsyttäviä. Tästä johtuen olen päättänyt jatkossa alkaa taas tekemään sukupuolioletuksia ja äänestää seuraavissa vaaleissa persuja.

      Lainaa

    82. Tulos: +40 (56 ääntä)
      kaisupuisto: Koska on väärin raivota muille, jotka haluavat pukea sen vaaleanpunaisen mekon mieluummin tyttärelleen. Meitä on erilaisia ja parent shaming siitä, että pukee tytölle vaaleanpunaisen kukkamekon ja pojalle suorat siniset housut sukulaisen häihin on niin väärin. Mutta näitä vegaanihippejä on joka junaan ja osa vetää jotain muutakin kuin kansalaisluottamusta.
      Siis mitä hittoa? Etkö sä kysy missään vaiheessa, haluaako se lapsi sen mekon? Ymmärrän jos kyseessä on joku vauva tai tosi pieni lapsi, mutta siinä vaiheessa kun ymmärtää jotain pukeutumisesta jo, on täysin kohtuutonta että vanhempi saisi aina päättää. Jos tyttö haluaa koko ikänsä pukeutua pinkkiin ja kukkiin, hienoa. Se on tytön oikeus. Mutta niin on myös "poikamaisiin" vaatteisiin pukeutuminen. Miksi tämä "meitä on erilaisia" on hyvä peruste vaan kun halutaan pukea tytöt tyttömäisesti ja pojat poikamaisesti? Mutta sitten "vegaanihipit" ei saa käyttää sitä perustetta, kun sanovat että jokainen saisi pukeutua minkä sukupuolen vaatteisiin haluaa. Näissä keskusteluissa jatkuvasti unohdetaan, että toiset tytöt ei ihan oikeasti halua olla tyttömäisiä ja vanhemmat silti pakottavat olemaan.

      Lainaa

    83. ole hiljaa 5.4.2019 11:08
      Tulos: -20 (50 ääntä)
      Linda ja hänen kaltaisensa vinkujat: te sjw:t olette mätää paskaa ja teidät pitää hävittää!

      Lainaa

    84. Tulos: +20 (44 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Mistä tuokin "yleisesti ottaen" on revitty? Tosi harvojen naisten/tyttöjen lempiväri on vaalenapunainen tai punainen. Mitä jos vaikka kysyttäisiin heiltä itseltään? On tietysti olemassa pieni kouluttamaton vähemmistö, joka pakonomaisesti pukee lapsiaan viimeisen parinsadan vuoden aikana sukupuolitettuihin väreihin ja antaa selkäsaunan, jos tyttö kehtaa katsoakaan sinistä vaatetta mutta he ovat onneksi katoamassa maan päältä.

      Lainaa

    85. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Löydetty poikamaiset poikien vaatteet (huom ei siis hameet!) poikaleluosaston hyllyltä

      Lainaa

    86. Tulos: +19 (23 ääntä)
      vatipäihin kyllästynyt: “Kohta me olemme kaikki kirahveja” -Pierce Morgan
      Niin särmikästä, että saatat puhkaista jonkun silmän.

      Lainaa

    87. ............ 5.4.2019 14:49
      Tulos: +33 (49 ääntä)
      kaisupuisto: Koska on väärin raivota muille, jotka haluavat pukea sen vaaleanpunaisen mekon mieluummin tyttärelleen. Meitä on erilaisia ja parent shaming siitä, että pukee tytölle vaaleanpunaisen kukkamekon ja pojalle suorat siniset housut sukulaisen häihin on niin väärin. Mutta näitä vegaanihippejä on joka junaan ja osa vetää jotain muutakin kuin kansalaisluottamusta.
      Kuka on raivonnut muille siitä että haluavat pukea pinkin mekon tyttärelleen? Ei kukaan tässä keskustelussa ainakaan

      Lainaa

    88. Tulos: -9 (19 ääntä)
      Huh mikä myrsky täällä kommenteissa. Meininki tuntuu olevan aika fifty-fifty, molemmat puolet vaan jakaa toiselle miinusta.

      Lainaa

    89. Tulos: +21 (29 ääntä)
      Hihi: Oli se “poika” sitten pakko laittaa mukaan tai jättää pois, niin ei tosiaan kerro värityksestä mitään, voi johtaa hanskojen hakijaa harhaankin. Voi olla esim. mustavalkoruudullinen hanskapari, minkä bongaaja tulkitsee poikamaiseksi rallilipputeemaksi, vaikka olisivatkin tytön hanskat. Voi olla mikä vaan sinisen sävy, [...]
      No "poikamaisen" yhdistäisin siihen että niissä lukee pojan nimi (yleensä tarhan yms vaatteissa pitää olla nimi mukana) ja sitä aiottiin käyttää tuntomerkkinä "ie "jos osaat kuvailla hanskat saat ne" "Niihin on nimikoitu "Mika L" Ok tässä". Mutta jos (kuviteltu) tyttäreni Liisa hukkaa hanskansa joita ei ole nimikoitu niin katson "ahaa ei voi olla ne jos kerran niissä on pojan nimi". Ei se nyt niin vaikeaa voi olla sanoa "löydetty lasten hanskat hyllyltä, kuvaile ne infolle niin saat ne takaisin". Joten kyllä siitä voi aikamoinen sotku syntyä jos päätetään että esine on pojan/ tytön kun ei sitä voi tietää.

      Lainaa

    90. Kissamies2 5.4.2019 19:19
      Tulos: -18 (44 ääntä)
      Meillä on viisihenkilöinen perhe. Kaksi aikuishenkilöä ja kolme lapsihenkilöä. Kaikki pukeutuvat neutraaleihin sateenkaaren väreihin. Sukupuolia ei olla vielä päätetty.

      Lainaa

    91. Tulos: +1 (35 ääntä)
      Mua ahistaa tämmöset nillittäjät jotka työntää typerää agendaansa joka juttuun. Esimerkkeinä vaikka "mä syön lihaa ja sitä ei viherhippi pupunruoan purijat kiellä" tai "sinä eläinten kiduttaja ja sadistimurhaajapaska kun syöt eläinperäistä". Tai olet "suvakki" tai "rajakki" tai "äänestät väärää puoluetta, tyhmä!". Tai "ei saa olettaa poikaa pojaksi, sinä keski-ikäinen keskivartalolihava keskihetero keskiymmärtämätön".

      Lainaa

    92. Tulos: +27 (39 ääntä)
      Alkujaanhan historiassa kaikki lapset on puettu ihan samalla tavalla, historiallisista maalauksistakaan ei pysty erottamaan onko kuvassa tyttö vai poika, jos ei tiedä ketä kuvissa on. En osaa sanoa milloin sukupuolittaminen alkoi, mutta ainakin maailmansotiin asti pinkki oli poika vauvoille ja sininen tytöille, tämän jälkeen värit vaihtuivat. Värit ja kuviot vaatteissa määräytyvät siis vaikuttavien trendien ja kulttuurin mukaan. Jollekkin siniset puput ovat poikien juttu ja toiselle tyttöjen. Ihan tällä perusteella on helpompaa kuvailla vaatteita muilla termeillä kuin "tyttöjen/poikien". Sukupuolineutraalius on hyvää siinä osin ettei lapselle tuputeta "koska olet tyttö olet heikko ja sinusta tulee sairaanhoitaja tai opettaja", ja olen täysillä sen puolella. Lisäksi olen feministi, kasvissyöjä yhdenvertaisuuden puolesta taisteleva mies, jonka lempiväri on pinkki. Tästä huolimatta nämä asioiden äärinmäisyyksiin vievät henkilöt saavat minulta enimmäkseen vain myötähäpeää ja ärsyyntymistä siitä, että taas julkisuuteen tuodaan esille vain ääriesimerkit, joiden takia kaikkien xyz henkilöiden oletetaan olevan samanlaisia. En minäkään oleta kaikkien ei-feministien olevan kaljamaihia ryöukkoja jotka vihaavat naisia ja rakastavat nettipalstoilla provosoimista, vaikka vain heidänlaisiinsa asiasta huuteleviin ihmisiin törmään elämässäni.

      Lainaa

    93. Irvikissa 6.4.2019 0:24
      Tulos: -27 (51 ääntä)
      Lindalla aika kehno itsetunto kun täytyy noin kiukutella vuotavasta alapäästään.

      Lainaa

    94. Tulos: +16 (42 ääntä)
      Värieteoria: En nyt tiedä “pahaa”, mutta yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista siksi, koska näitä värejä on markkinoitu niille heti syntymästä lähtien. On muuten outo ajatus, että jos markkinointi tapahtuisi väreillä keltainen – tytöt, pinkki – pojat, niin sitten se menisi niin. Hullun [...]
      Ketään ei voisi vähempää kiinnostaa, mistä väreistä sinä henkilökohtaiseti kuvittelet poikien tai tyttöjen keskimäärin pitävän. Kaikki tietävät, että kasvatuksesta ja ympäristön vaikutuksesta johtuen useammat pojat tykkäävät sinisestä ja useammat tytöt tykkäävät punaisesta. Jos ilmoitat, että olet löytänyt poikien hanskat (jotka olet identifioinut poikien hanskoiksi mustan värin perusteella), ja kysteisten hanskojen hukkaaja sattuu olemaan tyttö, hanskojen omistaja ei saa hanskojaan takaisin, ihan vain koska sinä satuit kuvittelemaan että eihän tytöt nyt tietenkään mustia hanskoja käyttäisi. Jos olisit sen sijaan ilmoittanut löytäneesi mustat (koosta päätellen luultavasti lasten) hanskat, olisi hanskojen oikealla omistajalla huomattavasti parempi todennäköisyys löytää hanskansa sukupuolesta (oli se sitten fyysinen, biologinen tai sosiaalinen) riippumatta. Toisin sanoen: jos haluat olla kanssaihmisillesi avuksi, mainitse löytäneesi mustat, siniset, punaiset tai vihreät hanskat. Jos haluat vain korostaa omaa ylivertaista ymmärrystäsi ihmisten sukupuoleen perustuvasta suosikkiväristä, ilmoita löytäneesi tyttöjen, poikien tai muunsukupuolisten hanskat.

      Lainaa

    95. Tulos: -21 (51 ääntä)
      Korjaaja: Ketään ei voisi vähempää kiinnostaa, mistä väreistä sinä henkilökohtaiseti kuvittelet poikien tai tyttöjen keskimäärin pitävän. Kaikki tietävät, että kasvatuksesta ja ympäristön vaikutuksesta johtuen useammat pojat tykkäävät sinisestä ja useammat tytöt tykkäävät punaisesta. Jos ilmoitat, että olet löytänyt poikien [...]
      Ketään ei kiinnosta sun, koosta päätellen lapsellinen poliitinen korrektiutesi. Me normaalit keskivartalolihavat keski-ikäiset emme vaan jaksa aina miettiä mitä voi kirjoittaa ilman että joku vetää herneen nenään täysin epäolennaisesta. Tässä hanskat oli melko varmasti pojan, joten sen mainitseminen vain auttoi asiaa. Kaikkien muiden mielestä paitsi sinun, mutta halusitkin vain korottaa ylivertaista poliittisesti-korrektia-ymmärrystäsi. Ne hanskat pitäisi antaa sulle, että voisit vetää ...

      Lainaa

    96. Tulos: -9 (39 ääntä)
      Onneks Suomessa on asiat niin hyvin että suvaitsevaisuus-gestapolla on aikaa ja energiaa vinkua väärin sukupuolitetuista hanskoista. Kun ei ole oikeita ongelmia niin pitää keksiä uusia.

      Lainaa

    97. purppurakruunu 6.4.2019 13:22
      Tulos: +27 (41 ääntä)
      Ronkeli: Hanskojen löytöpaikkakaan ei kerro siitä, että kyseessä olisivat pojan hanskat. Itse ainakin pienenä leikin mieluummin ”poikien” leluilla, kuten prätkähiirillä. Barbeja en omistanut kuin yhden, joka sekin oli lahja tietämättömältä sukulaiselta.
      Puhumattakaan, että herranjumala, perheellä voisi olla jopa useampaa sukupuolta mukana, tai tytär mukana, kun ostetaan veljelle tai serkulle lahjaa. Tai sitten vaan tyttö on eksynyt ja mennyt suorinta tietä infoon/missä viimeksi näki vanhempansa. Jossain muuten tehtiin kokeilu, missä pinkki lasten kokoa oleva lippis laitettiin liukuportaiden luo maahan, ja piilokamerasta seurattiin ihmisiä. Kun joku selvästi huomasi lakin, annettiin kulkijan kulkea muutama metri, ja sitten pikkupoika tuli kertomaan ohikulkijalle, että on kadottanut lippiksensä. Suurella osalla ihmisistä pinkki lippis ja hattua etsivä pikkupoika ei edes yhdistyneet toisiinsa. Muutamalla kävi "no näin mä yhden lippiksen, mutta se oli pinkki, ei se varmaan sun ollut" mielessä ja oli niitä ihmisiäkin, jotka sanoivat nähneensä pinkin lippiksen tai jopa veivät pojan lippiksen luo (naiset miehiä useammin), mutta useammin aivot vaan ei yhdistänyt näitä kahta yhteen laisinkaan, pelkän värin takia, ja poika poistui paikalta ilman hattuaan. Ennakko-oletukset on jännä huume.

      Lainaa

    98. Tulos: -21 (41 ääntä)
      Niin, muuten, mun lapsi haluaa olla jumala. Eli Hänen Korkeutensa edessä totta kait polvistut - muuten loukkaat hänen Sukupuolista Määräämisoikeutta.

      Lainaa

    99. Tulos: +30 (44 ääntä)
      Irvikissa: Lindalla aika kehno itsetunto kun täytyy noin kiukutella vuotavasta alapäästään.
      Ei oo kyllä sullakaan kaikki hyvin.

      Lainaa

    100. Traumcity 7.4.2019 1:10
      Tulos: -23 (45 ääntä)
      Närhi: Okei, siitä oon samaa mieltä ettei varsinaisesti tohon katoamisilmoitukseen ilmotukseen tää keskustelu kuulunu. Mutta nää kommentit täällä… Voisitteko jumalauta te ihmiset tajuta, että me liberaalifeministit EI pyritä siihen, että tyttö ei SAA pukeutua tyttöjen vaatteisiin eikä poika poikien vaatteisiin, vaan siihen [...]
      Oot kyllä pahasti pihalla. Kun joskus aikuisuudessa saat jotain järjen ääntä tuohon ajatusmaailmaasi, esim koulutuksen myötä, tulet häpeämään noita viestejäsi.

      Lainaa

    101. sienisyylä 7.4.2019 7:08
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Ei kai siinä pahaa ole minkä värisiä kukakin tykkää käyttää, mutta eikö tässä juuri vastaaja sitä hae takaa, että ei voi väristä tai hyllystä päätellä sukupuolta. En usko edes, että pojat tykkä enemmän sinisesta kuin tytöt, vaan se ajatus on istutettu meille päähän pienestä pitäen.

      Lainaa

    102. Tulos: -17 (37 ääntä)
      sienisyylä: Ei kai siinä pahaa ole minkä värisiä kukakin tykkää käyttää, mutta eikö tässä juuri vastaaja sitä hae takaa, että ei voi väristä tai hyllystä päätellä sukupuolta. En usko edes, että pojat tykkä enemmän sinisesta kuin tytöt, vaan se ajatus on istutettu meille päähän pienestä pitäen.
      Ei. Vastaaja haluaa vaan päästä sanomaan "olen poliittisesti korrektimpi kuin sinä".

      Lainaa

    103. Insinööri 7.4.2019 8:41
      Tulos: -9 (19 ääntä)
      Serra: Voisiko nämä misogyniset kommentit poistaa suoraan täältä? Kiitos.
      Tämä misogyynifoobikko on Feissarimoka itsekin!

      Lainaa

    104. Vaasalainen 7.4.2019 10:32
      Tulos: -30 (34 ääntä)
      Miu: Siis mitä hittoa? Etkö sä kysy missään vaiheessa, haluaako se lapsi sen mekon? Ymmärrän jos kyseessä on joku vauva tai tosi pieni lapsi, mutta siinä vaiheessa kun ymmärtää jotain pukeutumisesta jo, on täysin kohtuutonta että vanhempi saisi aina päättää. Jos tyttö haluaa koko ikänsä pukeutua pinkkiin ja kukkiin, hienoa. [...]
      Tajuatko mitä luit? on väärin raivota muille, jotka haluavat pukea sen vaaleanpunaisen mekon mieluummin tyttärelleen (kuin pojalleen)"

      Lainaa

    105. Vaasalainen 7.4.2019 10:33
      Tulos: -21 (31 ääntä)
      Traumcity: Oot kyllä pahasti pihalla. Kun joskus aikuisuudessa saat jotain järjen ääntä tuohon ajatusmaailmaasi, esim koulutuksen myötä, tulet häpeämään noita viestejäsi.
      Ehkäpä sinä aikuisena voit olla pakottamatta poikaasi mekkoon, jos hän haluaa housut?

      Lainaa

    106. Vaasalainen 7.4.2019 10:36
      Tulos: -28 (38 ääntä)
      …………: Kuka on raivonnut muille siitä että haluavat pukea pinkin mekon tyttärelleen? Ei kukaan tässä keskustelussa ainakaan
      Voi kuulu pikkuinen. Luepa uudestaan näitä viestejä. On väärin pakottaa tytöille tyttöjen vaatteita ja pojille poikien vaatteita, koska: vapaakasvatus/2000luku/homot/lesbot/transut/lapsenoikeus/vegaanit/eläinaktivistit/värisokeat/kotiäisit/uraäidit/työttömät/yhdenlapsenäidit/useanlapsenäidit/isältäeikysytä/pojillemekkokoskaäititahtooollaerilainenäiti/jne

      Lainaa

    107. Vaasalainen 7.4.2019 10:38
      Tulos: -21 (33 ääntä)
      Janni: Mistä tuokin “yleisesti ottaen” on revitty? Tosi harvojen naisten/tyttöjen lempiväri on vaalenapunainen tai punainen. Mitä jos vaikka kysyttäisiin heiltä itseltään? On tietysti olemassa pieni kouluttamaton vähemmistö, joka pakonomaisesti pukee lapsiaan viimeisen parinsadan vuoden aikana sukupuolitettuihin väreihin ja [...]
      "tyttöjen" ja "poikien" Ei miesten ja naisten.

      Lainaa

    108. Vaasalainen 7.4.2019 10:40
      Tulos: -26 (40 ääntä)
      Mke: Tää kommentti on kyllä niin absurdi että ei voi kun nauraa.
      MIten niin? Onhan siellä ne kyltit Poikien vaatteet ja Tyttöjen vaatteet. Men itse katsomaan, niin saat nauraa pissat housuusi. Oletpa outo.

      Lainaa

    109. Vaasalainen 7.4.2019 10:45
      Tulos: -26 (40 ääntä)
      Miu: Siis mitä hittoa? Etkö sä kysy missään vaiheessa, haluaako se lapsi sen mekon? Ymmärrän jos kyseessä on joku vauva tai tosi pieni lapsi, mutta siinä vaiheessa kun ymmärtää jotain pukeutumisesta jo, on täysin kohtuutonta että vanhempi saisi aina päättää. Jos tyttö haluaa koko ikänsä pukeutua pinkkiin ja kukkiin, hienoa. [...]
      Siis mitä hittoa? Kysytkö sä oikeasti sun pojalta sukulaisen häihin lähtiessä, että haluaako hän kukkamekon päälleen?

      Lainaa

    110. Vaasalainen 7.4.2019 10:47
      Tulos: -27 (37 ääntä)
      Miu: Siis mitä hittoa? Etkö sä kysy missään vaiheessa, haluaako se lapsi sen mekon? Ymmärrän jos kyseessä on joku vauva tai tosi pieni lapsi, mutta siinä vaiheessa kun ymmärtää jotain pukeutumisesta jo, on täysin kohtuutonta että vanhempi saisi aina päättää. Jos tyttö haluaa koko ikänsä pukeutua pinkkiin ja kukkiin, hienoa. [...]
      Puhe oli pojista, urpo.

      Lainaa

    111. pojan ja työn äiti 7.4.2019 10:48
      Tulos: -5 (23 ääntä)
      Uskomatonta sotaa kommenteissa

      Lainaa

    112. pojan ja tytön äiti 7.4.2019 10:50
      Tulos: -23 (51 ääntä)
      Eikö jokainen poika saa pukeutua sinisiin housuihin jos haluaa ja 2010-luvulla äidiksi tulleet voisivat sen pojalleen suoda. Mielestäni on väärin pakottaa pojat tyttöjen vaatteisiin äidin tai isän transuilun vuoksi.

      Lainaa

    113. Tulos: -19 (37 ääntä)
      pojan ja tytön äiti: Eikö jokainen poika saa pukeutua sinisiin housuihin jos haluaa ja 2010-luvulla äidiksi tulleet voisivat sen pojalleen suoda. Mielestäni on väärin pakottaa pojat tyttöjen vaatteisiin äidin tai isän transuilun vuoksi.
      Sinä et nyt ymmärrä. Se, että promille pojista haluaa laittaa pinkin kukkamekon tarkoittaa, ettei koskaan, missään yhteydessä saa kukaan olettaa, että tytöt tykkää pinkeistä kukkamekoista. Muutoin paskamyrsky.

      Lainaa

    114. Partamuumi 7.4.2019 19:39
      Tulos: +12 (84 ääntä)
      Miten voi näin monella kommentoijalla mennä näin pahasti asiat sekaisin? Kukaan ei ole pakottamassa poikia pitämään mekkoa päällä, nimenomaan pointtina on olla pakottamatta yhtään mitään vaatetta/lelua/aktiviteettia millekkään lapselle vain koska "näin se nyt vaan on". Eli tytöiltä ei olla kieltämässä nukkeja, vaan se on ihan ok. Jos tyttö haluaakin leikkiä autoilla, sekin on ok. Sama pojilla. Tässä tapauksessa hiersi se, että hanskojen väri on relevantimpi omistajan löytymisen kannalta, kuin "poikien hanskat". Hengittäkää välillä ja lopettakaa panikoiminen ja olkiukkoilu.

      Lainaa

    115. Tulos: -3 (79 ääntä)
      Partamuumi: Miten voi näin monella kommentoijalla mennä näin pahasti asiat sekaisin? Kukaan ei ole pakottamassa poikia pitämään mekkoa päällä, nimenomaan pointtina on olla pakottamatta yhtään mitään vaatetta/lelua/aktiviteettia millekkään lapselle vain koska “näin se nyt vaan on”. Eli tytöiltä ei olla kieltämässä nukkeja, vaan [...]
      Entä jos sinä lopettaisit sen olkiukkoilun ja panikoinnin? Tosiasia on, että poikien hanskat nyt vaan ovat tunnistettavissa poikien hanskoiksi. Ei kukaan ole kieltämässä myöskään sitä että tytöt saavat halutessaan pitää myös "poikien" hanskoja. Sama erottelu jatkuu ihan aikuisuuteen asti ja syystä, miehet harvemmin tarttee esim. rintsikoita.

      Lainaa

    116. Partamuumi 8.4.2019 4:14
      Tulos: -4 (58 ääntä)
      Sd: Entä jos sinä lopettaisit sen olkiukkoilun ja panikoinnin? Tosiasia on, että poikien hanskat nyt vaan ovat tunnistettavissa poikien hanskoiksi. Ei kukaan ole kieltämässä myöskään sitä että tytöt saavat halutessaan pitää myös “poikien” hanskoja. Sama erottelu jatkuu ihan aikuisuuteen asti ja syystä, miehet harvemmin tarttee esim. rintsikoita.
      Entäs jos nämä hanskat olivatkin esimerkiksi vaaleanvihreät, ja omistaja on mieltänyt sen tyttöjen väriksi ja löytäjä taas poikien? Tällaisessa tapauksessa ne hanskat eivät välttämättä löytäisi takaisin omistajalleen, kun omistajan reaktio voi olla "jaa, no niissä löytyneissä hanskoissa varmaan luki pojan nimi" tms.

      Lainaa

    117. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Miu: Siis mitä hittoa? Etkö sä kysy missään vaiheessa, haluaako se lapsi sen mekon? Ymmärrän jos kyseessä on joku vauva tai tosi pieni lapsi, mutta siinä vaiheessa kun ymmärtää jotain pukeutumisesta jo, on täysin kohtuutonta että vanhempi saisi aina päättää. Jos tyttö haluaa koko ikänsä pukeutua pinkkiin ja kukkiin, hienoa. [...]
      Minua ei puettu lapsena pinkkiin ja röyhelöön, niin pukeudun nyt aikuisena pinkkiin ja tyttömäisiin/naisellisiin vaatteisiin. Leikin lapsena tyttöjen ja poikien leikkejä. Lapsena pitää saada olla lapsi. Leikkiä mitä leikkejä haluaa.

      Lainaa

    118. Tulos: -3 (35 ääntä)
      Olis vaan vastannu että hanskoissa luki poikien hanskat. Ehkä koko sukupuolivärierottelu on markkinointia ja niin edespäin, mutta kun tällä hetkellä nyt salluu olemaan näin, niin löytöilmotuksessa pitäs saaha kyllä erotella. Se on sit muut rintamat missä Linda saa oikeutetusti taistella normien rikkomisern puolesta. Muuten voisikin olla sympatiat Lindan puolella, mutta yllämainitun lisäksi ihan pirun ärsyttävä mukafiksu. Taida edes tietää mitä ironia tarkottaa.

      Lainaa

    119. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Mulla on lähipiirissäni lauma lapsia, niin tyttöjä kuin poikia. Liekö kasvatuksesta johtuen vai mistä mutta erään perheen tyttö rakastaa käyttää prinsessamekkoja ja lähes kaikki hänen vaatteensa ovat vaaleanpunaisia: huippujuttu! Kun mennään vaateostoksille niin tyttö saa valita itse mitä vaatteita haluaa kunhan ovat lapselle soveliaita ja oikean kokoisia. Kun isoveljeltä sitten jäi vaatteita pieneksi ja tyttö halusi ne omaan kaappiinsa niin tottakai hän ne sai ja käyttääkin prinsessamekkojen kanssa autohuppareita. Sama tuon isoveljen kanssa. Käyttää "poikamaisia" vaatteita ja on ihan omasta tahdostaan halunnut sellaisia ostettavan hänelle vaatekaappiin. Eräänä päivänä lakattiin siskon kynsiä ja velikin halusi että hänen kyntensä lakataan. Tottakai lakattiin, halusi vielä vaaleanpunaista ja kimalletta päälle! Myös harrastukset helposti jakaantuu: tytöt leikkivät barbeilla ja kotista ja pojat pelaavat jalkapalloa ja maastopyöräilevät. Kuitenkin todella usein pojatkin ovat kotisleikeissä ja tytöt rapakossa pyöräilemässä. Ja saavatkin mielellään olla, kun itse kokevat tekemisen mieluisaksi! Ajatus siitä että ei saa olla enää tyttöjä ja poikia on TÄYSIN väärä. Pointtina on se että ei pakoteta lapsia niihin muotteihin mitä heille on luotu vaan saavat itse päättää millaisia ovat. Se että aikuisena ei mennä sanomaan pojalle että et saa lakata kynsiä kun se on tyttömäistä - eikä ole, jos poika haluaa kyntensä lakata. Tai ei mennä sanomaan että tyttöjen ei pidä kieriä mudassa kun se ei sovi tytöille - sopiipas, jos haluaa! Se ei tarkoita että eletään vapaan kasvatuksen maailmassa, säännöt on ja niitä noudatetaan, mutta ei sukupuolirooliteta vaatekaappia ja harrastuksia valmiiksi vaan antaa lapsen itse päättää sellaisista asioista mitkä hänen ikätasolleen sopii.

      Lainaa

    120. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Ei Kata, ei, ei, ei... iski myötähäpeä.

      Lainaa

    121. Tulos: -7 (9 ääntä)
      Ronwe: Paitsi jos ne tosiaan oli tytön hanskat. En välttämättä ymmärtäisi tuon ilmoituksen perusteella, että kyseessä on tyttäreni hukkaamat hanskat, kun siinä on ihan selvästi, että ne on pojan hanskat jotka on löytynyt. Informatiivisempi olisi ollut, että “löydetty siniset lapten hanskat”.
      Voihan ne olla myös pienikätisen aikuisen hanskat.

      Lainaa

    122. Tulos: -10 (12 ääntä)
      Fiu: Missä niin on kielletty?
      Jokaisella keskustelupalstalla syttyy kolmas maailmansota jos mainitsee sanan tyttö tai poika.

      Lainaa

    123. Tulos: -6 (8 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      Kuulostaa siltä että tykkäät sinisistä hanskoista. Seksismiä!

      Lainaa

    124. Janio Lepistö 11.5.2019 16:42
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Hihi: Oli se “poika” sitten pakko laittaa mukaan tai jättää pois, niin ei tosiaan kerro värityksestä mitään, voi johtaa hanskojen hakijaa harhaankin. Voi olla esim. mustavalkoruudullinen hanskapari, minkä bongaaja tulkitsee poikamaiseksi rallilipputeemaksi, vaikka olisivatkin tytön hanskat. Voi olla mikä vaan sinisen sävy, [...]
      Tylsän harmaa? Miksei voi vain kirjoittaa harmaa. Pitääkö harmaa aina luokitella tylsäksi?

      Lainaa

    125. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Hommahan menee oikeasti niin että tytöt kyllä saavat pukeutua millaisiin väreihin tahansa ja ajaa pyörällä siellä kuraojassa, mutta jos pikkuinen poika haluaa vaaleanpunaisia vaatteita tai olla balleriina tarhan naamiaisissa, se tuomitaan heti "tuosta kasvaa kyllä homo/transu/nössö" jne. ...koska jostain syystä aikuisten miesten maskuliinisuuden suurin murentava tekijä on se että oma poika (tai muu lähisukuun kuuluva XY-nassikka) on jollain tavalla "tyttömäinen".. Onneksi itse sain kasvaa iloisella 70-luvulla jolloin lapset puettiin kaikenlaisiin väreihin eikä leikkejä/aktiviteetteja oltu vielä sukupuolitettu niin tarkasti...

      Lainaa

    126. bananaforscale 17.9.2019 4:17
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Ziimind: Mitä pahaa siinä on, että yleisesti ottaen pojat pitävät enemmän sinisistä väreistä ja tytöt punaisista? On toki poikkeuksiakin, mut täytyykö tän koko ihmiskunnan nykyään olla poikkeus?
      1) Eikä pidä, ne vaan ohjautuu sosiaalisten odotusten mukaan. 2) Sukupuolitetut värit oli ekan maailmansodan aikaan päinvastoin. Kyllä, pinkki oli poikien väri koska se on "energisempi".

      Lainaa

    127. Niin kutsuttu hauki 22.1.2021 17:13
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Hightower: Onneksi itse sain kasvaa iloisella 70-luvulla jolloin lapset puettiin kaikenlaisiin väreihin eikä leikkejä/aktiviteetteja oltu vielä sukupuolitettu niin tarkasti...
      :D Loistavaa huumoria.

      Lainaa

    128. Harmaa kivi 28.3.2022 19:07
      Tulos: +1 (1 ääni)
      touhutippa: Voihan ne olla myös pienikätisen aikuisen hanskat.
        Nii-in. Joten ehkä järkevintä olisi todeta "löydetty hanskat kokoa x väriä y paikasta z". Viimeksi postatessani lapseni oli vielä kuvitelmaa.. mutta nyt kun poika(olettuni) on maailmaan saapunut, puen hänet mustaan ja siniseen -kuten itsenikin, sattuvat olemaan lempivärini. Ja itse (naisena) olen niin pienikätinen, että tosiaan käytän lasten hanskoja. Eli ihan sama pari voisi olla pienen pojan, tai keski-ikäisen naisen.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: löytötavarat, sukupuoli, värit, prisma, hanskat, raha

  • Uusimmat

  • Kategoriat