Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mielensäpahoittajat, osa 57

Varo, ettet toivota hyvää syntymäpäivää väärin.
Mielensäpahoittajat, osa 57

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 36 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +404 (558 ääntä)
      Ossi parka :/

      Lainaa

    2. Mustalaisnaamio 4.4.2019 0:42
      Tulos: +425 (555 ääntä)
      Merja on marttyyri ja Pasi on vain mulkku.

      Lainaa

    3. Tulos: +256 (772 ääntä)
      Ei nyt kavereista tarvitsisi poistaa, mutta onhan Pasi oikeassa... tuollaisilla siunauksilla ei tee paskan vertaa.

      Lainaa

    4. Tulos: +51 (127 ääntä)
      Tyhmän lienee vaikea viisastua, jos viisauden jakaminen on "vihaamista". Ei ihme, jos Merjaa ahdistaa, kun oma asenne kieltää ymmärtämästä.

      Lainaa

    5. Tulos: +283 (295 ääntä)
      Eihän se sitä paitsi ollut Merja joka sen osoitteen alunperin julkaisi, niin siinäkin valossa vähän turhaa uhriutumista häneltä.

      Lainaa

    6. Tulos: +389 (445 ääntä)
      Jormis: Ei nyt kavereista tarvitsisi poistaa, mutta onhan Pasi oikeassa… tuollaisilla siunauksilla ei tee paskan vertaa.
      Samahan pätee kaikenlaisiin onnentoivotuksiin ja muuhun. "Onnea syntymäpäiväsi johdosta", ei taida varsinaisesti onnekkaammaksi tehdä. Kyseessä kuitenkin vain tapa huomioida.

      Lainaa

    7. Tulos: +251 (333 ääntä)
      Rukoukset ja siunaukset on hyödytöntä taikauskoa mutta en lähtisi aukomaan päätä ja poistamaan kavereista tämän takia. Ihmiset saavat uskoa mihin tahansa kunhan se ei vaikuta minuun tai muihin ihmisiin negatiivisesti.

      Lainaa

    8. Tulos: +46 (228 ääntä)
      Noi siunaukset voisi kyllä pitää oman porukan sisällä. Uskontoasiat ovat sen verran henkilökohtaisia. Onnittelu on neutraali kohteliaisuuden ilmaus, mutta siunauksen toivottaminen voidaan kokea oman uskonnon tuputtamisena. Pasi kieltämättä ylireagoi. Mutta toisaalta Ossiltakin oli ylimielistä tuo että "sä et vaan ymmärrä". Olisi antanut olla. Itsekin näen punaista kun uskonnolliset väittävät, että toinen ei vaan voi ymmärtää, koska pyhä Henki ei ole vielä avannut silmiä ja jaada jaada. Ylimielistähän sellainen on.

      Lainaa

    9. Tulos: -59 (149 ääntä)
      Mun mielestä ei tarvitse siunailla ketään tai toivotella siunattua mitään.Poistaisin kavereistani sekä Pasin että Ossin.

      Lainaa

    10. Tulos: +104 (106 ääntä)
      Jännä miten vaikeaa tuo yksityistietojen peittäminen on. Luulisi että Postcrossingin harrastaja tietäisi säännöt osoitteiden julkaisemisesta (eli ei saa). Ja vaikkei kukaan tuossa ryhmässä osaisikaan lukea, niin kuva ei välttämättä sinne jää. Kuten ei jäänytkään, täällä kuitenkin peitettiin osoite.

      Lainaa

    11. Tulos: -41 (85 ääntä)
      Pasilla ei taida olla muita kavereita kuin lääkkeet? Tai sitten se onkin ehkä lääkkeiden puute?

      Lainaa

    12. Tulos: +23 (43 ääntä)
      Terttu: Mun mielestä ei tarvitse siunailla ketään tai toivotella siunattua mitään.Poistaisin kavereistani sekä Pasin että Ossin.
      Minä poistaisin lisäksi Inkerin, Elinan, Mariannen ja Minnan. Saavat sitten vihata rauhassa.

      Lainaa

    13. DontTellMeAgain 4.4.2019 9:35
      Tulos: +120 (142 ääntä)
      En kyllä itsekään mitään siunauksia kaipaile, mutta en siltä pohjalta lähtisi kavereista poistamaan. Jos eivät tuputa uskontoaan minulle, niin kyllä nyt yhden onnittelusiunauksen kanssa voi elää.

      Lainaa

    14. Tutuuttuut 4.4.2019 9:42
      Tulos: +10 (138 ääntä)
      Jormis: Ei nyt kavereista tarvitsisi poistaa, mutta onhan Pasi oikeassa… tuollaisilla siunauksilla ei tee paskan vertaa.
      Siunailijat käyttävät niitä omantuntonsa pesuun. Mitään ei tartte tehdä itse kun ulkoistaa lähimmäisenrakkauden jumalolennolle.

      Lainaa

    15. Tulos: +66 (116 ääntä)
      Kyllä itseäkin vähän ärsyttäisi siunauksen toivottelut tai jos joku kertoisi "rukoilevansa puolestani". Mutta vastaisin ehkä vaan "ei kiitos", enkä alkaisi enempää meuhkaamaan tai kavereista poistamaan moisen takia.

      Lainaa

    16. Diocletianus 4.4.2019 15:14
      Tulos: +125 (191 ääntä)
      Miksi hengellisyyteen suhtaudutaan niin aggressiivisesti? Jos Ossi haluaa toivottaa Pasille parasta, mitä tietää, niin miksi ei voi vain sanoa että ”kiitos”, riippumatta siitä, mitä asiasta itse ajattelee? Pakkokäännyttämiset, paasaamiset ja muut tuomionjulistukset on asia erikseen, mutta sellaisestahan tässä ei ollut kyse.

      Lainaa

    17. Tulos: +59 (107 ääntä)
      Jormis: Ei nyt kavereista tarvitsisi poistaa, mutta onhan Pasi oikeassa… tuollaisilla siunauksilla ei tee paskan vertaa.
      Ei myöskään sillä syntymäpäiväonnittelulla (ai synnyit jonakin tiettynä päivämääränä? No vittu onneks olkoon), hyvillä huomenilla, tervehdyksillä yms. turhalla.

      Lainaa

    18. Tulos: +33 (59 ääntä)
      Jormis: Ei nyt kavereista tarvitsisi poistaa, mutta onhan Pasi oikeassa… tuollaisilla siunauksilla ei tee paskan vertaa.
      Ymmärtäisin ton jos Ossi yrittäisi siunauksillaan lohduttaa Pasia, joka käy läpi jotain kamalaa. Muttaku nyt tässä on kyse vaan simppelistä onnentoivotuksesta synttäripäivänä. :'D Eikä Ossia varmaan huvittanu vaan heittää mitään perus "onnee ny" siihen muutenkaan.

      Lainaa

    19. Tulos: +79 (107 ääntä)
      Hm: Noi siunaukset voisi kyllä pitää oman porukan sisällä. Uskontoasiat ovat sen verran henkilökohtaisia. Onnittelu on neutraali kohteliaisuuden ilmaus, mutta siunauksen toivottaminen voidaan kokea oman uskonnon tuputtamisena. Pasi kieltämättä ylireagoi. Mutta toisaalta Ossiltakin oli ylimielistä tuo että “sä et vaan [...]
      Melko ahdasmielinen saa olla jos siunauksen kokee tuputtisena. Mä, kirkkoon kuulumaton ateisti, sain onnentoivotukset "onnea ja Jumalan siunausta" eräältä tutulta mentyäni naimisiin. En ahdistunut. Kiitin onnitteluista. Toisinsanoen evvk.

      Lainaa

    20. Tulos: +28 (42 ääntä)
      Örri: Samahan pätee kaikenlaisiin onnentoivotuksiin ja muuhun. “Onnea syntymäpäiväsi johdosta”, ei taida varsinaisesti onnekkaammaksi tehdä. Kyseessä kuitenkin vain tapa huomioida.
      "Haista vittu", eikä saa edes haistaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +33 (47 ääntä)
      Terttu: Mun mielestä ei tarvitse siunailla ketään tai toivotella siunattua mitään.Poistaisin kavereistani sekä Pasin että Ossin.
      Eli sulle olisi paras kirjoittaa vaan "Syntymäpäivää!", niin kukaan ei vahingossakaan pahoita sun mieltäsi. :D

      Lainaa

    22. Tulos: -6 (68 ääntä)
      Höhö: Melko ahdasmielinen saa olla jos siunauksen kokee tuputtisena. Mä, kirkkoon kuulumaton ateisti, sain onnentoivotukset “onnea ja Jumalan siunausta” eräältä tutulta mentyäni naimisiin. En ahdistunut. Kiitin onnitteluista. Toisinsanoen evvk.
      Minä, kirkkoon kuulumaton ateisti, taas olen sitä mieltä, että vaikkei ahdista, niin uskonto on sen verran henkilökohtainen asia, etten tarvitse siunauksia, kiitos. Pitää ehkä ruveta laittamaan kaulaan samanlainen lappu kuin postilaatikossa on mainosjakeluille?

      Lainaa

    23. Kesäaika 5.4.2019 8:57
      Tulos: +51 (77 ääntä)
      Siunausta kaikille kommentoijille ;)

      Lainaa

    24. Tulos: +46 (62 ääntä)
      Diocletianus: Miksi hengellisyyteen suhtaudutaan niin aggressiivisesti? Jos Ossi haluaa toivottaa Pasille parasta, mitä tietää, niin miksi ei voi vain sanoa että ”kiitos”, riippumatta siitä, mitä asiasta itse ajattelee? Pakkokäännyttämiset, paasaamiset ja muut tuomionjulistukset on asia erikseen, mutta sellaisestahan tässä ei ollut kyse.
      Aivan samaa mieltä. Jos ryhdytään vaatimaan että itse siunailen jotain -kastatan vaikka lapseni, niin sitten menee kärsä rullalle. Mutta kun toivotettiin "jumalan siunausta" niin hymyilin ja kiitin. Tosin nainen joka siunasi oli juuri pelastanut katukissan (säälistä, ei voinut sitä pitää) ja hoitanut sen omalla kustannuksellaan terveeksi -ihan eläinlääkärissä, ei enkelihoidoilla. Siunasi kun suostuin sen loppuelämän kodiksi ja kävin hakemassa sen. Eli saako sitten Pasin mukaan siunata kissan kun on jo hoitanut sen käytännön asiat? (Kissaynstäville tiedoksi; kissa on noin 6 -katukissoista paha sanoa -ja voi hyvin).

      Lainaa

    25. Tulos: +19 (41 ääntä)
      Ossia varmasti harmittaa tosi paljon että Pasin kaltainen älykääpiö poistaa hänet Facebook-kavereistaan. Jo se, että Pasille Facebook-kaveruuden päättäminen on olevinaan jonkinlainen voima-ase, kertoo millä tasolla Pasin ajatus liikkuu. Valitettavasti Pasilla ja kaltaisillaan on esim. äänioikeus. Me muut maksamme siitä kovaa hintaa.

      Lainaa

    26. Sijaiskärsijä 5.4.2019 22:45
      Tulos: +21 (37 ääntä)
      En itsekään uskomuksista perusta, mutta olihan tosiaan Ossilta törkeästi tehty, kun rupesi siunauksia jakamaan, ennen kuin oli edes poistanut maailmasta köyhyyttä ja nälänhätää.

      Lainaa

    27. Irvikissa 6.4.2019 0:38
      Tulos: -23 (47 ääntä)
      Diocletianus: Miksi hengellisyyteen suhtaudutaan niin aggressiivisesti? Jos Ossi haluaa toivottaa Pasille parasta, mitä tietää, niin miksi ei voi vain sanoa että ”kiitos”, riippumatta siitä, mitä asiasta itse ajattelee? Pakkokäännyttämiset, paasaamiset ja muut tuomionjulistukset on asia erikseen, mutta sellaisestahan tässä ei ollut kyse.
      Miksi kiittää sellaisesta josta ei ole kiitollinen? Uskonnot aivopesevät ihmisiä, kiioksen sijaan voi yrittää (oikeasti) auttaa näitä siunauksen toivottajia.

      Lainaa

    28. Tulos: +19 (41 ääntä)
      Vaikka kyseenalaistan uskovaisten ihmisten älykkyyden ainakin jollain tasolla, on Pasin käytös aivan käsittämätöntä. Se on selvä, että ylipäätään mitkään siunaukset eivät maailmaa paranna, mutta asenne siellä taustalla sen sijaan kyllä. Mikäli ihmiset haluavat lähettää heille tärkeitä siunauksia kenelle hyvänsä, tarkoittaa se vähintäänkin sitä, että kyseiset henkilöt ajattelevat edes silloin tällöin muita ja muiden ihmisten hyvinvointia. Mikäli kaikki tekisivät samoin, olisi maailma parempi paikka. Tsemiä Ossille.

      Lainaa

    29. Tulos: +30 (40 ääntä)
      "Onnittelujasi ei kaivata, ennen kuin olet jotenkin tehnyt minut onnelliseksi!"

      Lainaa

    30. Tulos: -18 (26 ääntä)
      Ossi on mulkku kun väheksyy toista siksi että toinen ei jaa ajatuksia uskosta. Lähtisi minunkin kavereista.

      Lainaa

    31. Tulos: 0 (22 ääntä)
      Näin kristittynä olen yllättäen osittain samaa mieltä Pasin kanssa, ainakin ajatuksena. Lapset, älkäämme osoittako rakkautta sanoin ja kielellä vaan teoin ja totuudessa. 1. Johannes 3:18 FINRK Eli jos haluatte osoittaa välittävänne jostain, niin tehkää jotain hyvää hänelle. Pelkkä puhuminen ei paljoa lämmitä jos on vaikka talosta sähköt poikki tai jollain ei ole ruokaa tai vaatteita. Tosin uskon myös rukoukseen ja sitä kannattaa myös tehdä sen muun hyvän lisäksi.

      Lainaa

    32. Tulos: -6 (12 ääntä)
      Kyllä muakin ahdistaa kaikki jumalahihhulit ja siunailijat.. ymmärrän Pasia, mutta on hän myös aika mulkero Pasia kohtaan. Olisi voinut vain poistaa suoraan ilman saarnaa.

      Lainaa

    33. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Uskonnollisuuden ja ateismin suhteen on kyllä tapahtunut suuri muutos pelkästään minun aikana. Vielä joskus kasarivuosien lopulla kun olin parikymppinen, niin ateismini tullessa esiin ihmiset alkoivat vaahto suussa pukkaamaan kaikenlaista jöötiä, tavallaan samassa "hengessä" kuin Pasi tuossa. Ateistikin voi olla fundamentalisti, ja suhtautua omaan ateismiinsa uskontona.

      Lainaa

    34. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Ihan selvästihän tuossa postikortissa lukee "Shanxi shen Datong shi". Hyvä, että osoitteen loppu on sensuroitu.

      Lainaa

    35. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Tane: Ihan selvästihän tuossa postikortissa lukee “Shanxi shen Datong shi”. Hyvä, että osoitteen loppu on sensuroitu.
      No voi jee, oletpa etevä. Eikö äiti sanonut tarpeeksi sitä kotona kun pitää tulla kalastelemaan feissarimokista?

      Lainaa

    36. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Peeke: No voi jee, oletpa etevä. Eikö äiti sanonut tarpeeksi sitä kotona kun pitää tulla kalastelemaan feissarimokista?
      Kiinan peruskurssin opit eivät riitä järkevään keskusteluun kiinalaisten kanssa, joten missä muuallakaan voisin niillä brassailla?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, postikortti, kortti, osoite, kiina, yksityisyys, henkilötiedot, siunaus, syntymäpäivä