Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 55

Miten mökille saa vettä? 20 ihmistä tulossa saunomaan, vaikka vettä ei ole.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 55

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 87 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +702 (712 ääntä)
      Jenny vois kantaa säkeissä myös valoa sinne

      Lainaa

    2. Tulos: -770 (824 ääntä)
      Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.

      Lainaa

    3. Kilokalori 16.4.2019 0:55
      Tulos: +143 (279 ääntä)
      Jasminella sitten sellaiset menkkakiukuttelut.

      Lainaa

    4. Tulos: +749 (803 ääntä)
      No kuules Jasmine, joillakin naisilla esimerkiksi tulee sellainen reaktio tamponeista että siihen voi kuolla. Harvinaista, mutta on tapahtunut. Ja sitten on tietenkin tytöt joilla alkavat kuukautiset tosi nuorena ja ajatuskin tamponista kammottaa. Ja viimeisenä mieleen tulevana... hittoakos se sinulle kuuluu mitä muut pikkareissaan pitävät.

      Lainaa

    5. Tulos: +568 (588 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita?
      Niin. Kanisterit eivät ole kertakäyttöisiä eli niitä ei välttämättä tarvitse satoja. Saunassa on myös kyllä aika varmasti vesisäiliö, jossa se vesi lämmitetään.

      Lainaa

    6. Tulos: +504 (508 ääntä)
      Onpahan jonkun Op:n asiakaspalvelijan työpäivä joko parantunut tai mennyt pilalle, kun Milla on mennyt paikalle kyselemään, että miks tää Googlen viesti ei tullut verkkopankkiin, vaan sähköpostiin...

      Lainaa

    7. Tulos: +364 (368 ääntä)
      Kertokaa nyt joku Jennylle mistä saa ilmaisia ämpäreitä, kun niille olisi kerrankin selkeä tarve.

      Lainaa

    8. Tulos: -355 (407 ääntä)
      Blah: Niin. Kanisterit eivät ole kertakäyttöisiä eli niitä ei välttämättä tarvitse satoja. Saunassa on myös kyllä aika varmasti vesisäiliö, jossa se vesi lämmitetään.
      Se että kannatko vettä sadoissa kanistereissa vai yhdessä kanisterissa satoja kertoja ei liene kovin olennaista tässä.

      Lainaa

    9. Tulos: +245 (281 ääntä)
      Tampoonien käyttökokemus on mielestäni kyllä ihan äässistä :D tottumiskysymys kaiketi, mutta kaikki voima Jasminelle kun moiseen pystyy.

      Lainaa

    10. Timbertantti 16.4.2019 1:45
      Tulos: +374 (386 ääntä)
      traumcity: Se että kannatko vettä sadoissa kanistereissa vai yhdessä kanisterissa satoja kertoja ei liene kovin olennaista tässä.
      Älä kaiva itseäsi enää symemmälle kuoppaan :) Jenny selvästi tarkoittaa kanistereilla sitä, että toisi vedet kotoaan niissä mökille. Ämpäristä hän olisi puhunut jos olisi miettinyt veden kantamista järvestä saunaan. 3 per saunoja riittää hyvin peseytymiseen. Ei luulisi olevan iso homma kantaa 3 ämpärillistä vettä saunaan...

      Lainaa

    11. Tulos: -299 (311 ääntä)
      Timbertantti: Älä kaiva itseäsi enää symemmälle kuoppaan Jenny selvästi tarkoittaa kanistereilla sitä, että toisi vedet kotoaan niissä mökille. Ämpäristä hän olisi puhunut jos olisi miettinyt veden kantamista järvestä saunaan. 3 per saunoja riittää hyvin peseytymiseen. Ei luulisi olevan iso homma kantaa 3 ämpärillistä vettä saunaan…
      Mihin ihmeen kuoppaan? Voi olla, että Jenny tosiaan mietti vain miten tuoda vedet kotoa mökille, eikä miten tuoda vettä saunaan. Pesuvedet ei riitä mihinkään kyllä jos saunoakin aikoo. Ei mua niin kiinnosta, hölmö-Jenny jos ei järveä tajunnut käyttää.

      Lainaa

    12. Tulos: +226 (232 ääntä)
      20 henkilöä kantaa saunan kraanan äärelle puolessa tunnissa.

      Lainaa

    13. Tulos: +277 (283 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      Tää on kyllä teikäläiseltä jo uusi ennätys.

      Lainaa

    14. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Niimpä Milla, mitähän siellä tapahtuu??

      Lainaa

    15. Tulos: -176 (180 ääntä)
      Erk: Tää on kyllä teikäläiseltä jo uusi ennätys.
      Mikä oli?

      Lainaa

    16. Tulos: +266 (308 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      Tässä lapset on hieno esimerkki modernista kaupunkilaisesta. Ei paljon järki päätä pakota.

      Lainaa

    17. Tulos: +87 (87 ääntä)
      Vuokraa Jenny säiliöauto, varmasti pääset helpoimmalla...

      Lainaa

    18. Tulos: -132 (146 ääntä)
      Jöösti: Tässä lapset on hieno esimerkki modernista kaupunkilaisesta. Ei paljon järki päätä pakota.
      Jöösti: Sitähän tässä kai kysyttiin
      Yritin siis tulkita mikä Jennyn ongelma on, siksi kirjoitin "Sitähän tässä kai kysyttiin" tuohon. En itse asiaan ottanut yhtään mitään kantaa. Ei mee siellä metsässäkään vahvasti.

      Lainaa

    19. Näintäämenee 16.4.2019 6:25
      Tulos: +123 (133 ääntä)
      Suosittelen ämpäreitä. Niillä on helpompi ottaa järvestä vettä. Mä olen saanut saarimökissä kannettua vedet saunaan 10 hengelle kahdella ämpärillä. Salaisuus on se, että tyhjentää ne välillä. Kylmä vesi saavissa, lämmin vesi muuripadassa ja sitten ylimääräiset ämpärit täytetään myös, joista voi lisätä vettä. Ei toi yks kyllä oo tosissaan, vedättää vain. Sääli vain, että oikeassa elämässä tiedän noin hmmm....älyllisesti rajoittuneita. Meinasin ensin kirjoittaa, että ilman mitään diagnoosia, mutta sitten muistin, että suvussa (vaikeasti) kehitysvammainen rakasti mummolassa pihasaunaan ämpäreillä saunaan veden kantamista. Mä näen jo silmissäni jatkokysymyksen, kun vettä on kannettu sadoilla kanistereilla. Mihinkäs nämä nyt laitetaan? Ei mahdu mihinkään.

      Lainaa

    20. Tulos: +207 (213 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      Yhdellä ämpärillä?

      Lainaa

    21. Tulos: +106 (110 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita?
      Ämpärillä. Se on paljon helpompaa.

      Lainaa

    22. Tulos: +128 (136 ääntä)
      Ei kai nyt kanistereilla vettä järvestä haeta, vaan ämpäreitä. Rautalangasta: Kanisteri= suljettu säiliö, millä voi kuljettaa ainetta ilman että se läikkyy/kaatuu Ämpäri= avonainen säiliö, millä voi kuljettaa ainetta lyhyemmän matkan, voi läikkyä.

      Lainaa

    23. Tulos: +81 (241 ääntä)
      Käyttäkää kuukuppia! Turvallinen, ekologinen ja rahaa säästyy. ~20€ prismasta ja voi käyttää vuosia. Ei haise, ei vuoda ohi, ei hiosta.

      Lainaa

    24. Tulos: +150 (164 ääntä)
      Piu: Käyttäkää kuukuppia! Turvallinen, ekologinen ja rahaa säästyy. ~20€ prismasta ja voi käyttää vuosia. Ei haise, ei vuoda ohi, ei hiosta.
      Paitsi että anatomiasta ja vuodon määrästä riippuen saattaa toisilla (esim minulla) helposti vuotaa ohi. Ei se tosin haittaa, oon käyttäny 10 vuotta kuppia ja niinä kahtena runsaimpana päivänä on side kaverina. Kupin kanssa se pysyy 99% ajasta kuivana, joten ei erityisemmin hiosta eikä tunnu ällöltä. Mokan Jasminella on kyllä kummallinen käsitys, että koirat haistais menkat vain siteestä. Oli tampooni tai kuppi tai side, ni ainaki omalla kohdalla koirat kiinnostuu aina.

      Lainaa

    25. Tulos: +227 (247 ääntä)
      Piu: kaikki kun ei voi sitä käyttää. Kokeiltu on, mutta sattuu pahimpina menkkakipupäivinä ihan sairaasti. Samoin tampooni. Joten side on ainut vaihtoehto. Ois ihan hyvä, jos ihmiset muistais, että se mikä käy itselle, ei käy välttämättä muille.

      Lainaa

    26. Tulos: +568 (570 ääntä)
      Piu: Käyttäkää kuukuppia! Turvallinen, ekologinen ja rahaa säästyy. ~20€ prismasta ja voi käyttää vuosia. Ei haise, ei vuoda ohi, ei hiosta.
      Niitä tarvis ainakin tuhat että saa saunalle vedet vietyä. :(

      Lainaa

    27. Tulos: -71 (123 ääntä)
      Jöösti: Tässä lapset on hieno esimerkki modernista kaupunkilaisesta. Ei paljon järki päätä pakota.
      No olipa fiksu kommentti sinultakin

      Lainaa

    28. Tulos: +56 (122 ääntä)
      Duocorn: No kuules Jasmine, joillakin naisilla esimerkiksi tulee sellainen reaktio tamponeista että siihen voi kuolla. Harvinaista, mutta on tapahtunut. Ja sitten on tietenkin tytöt joilla alkavat kuukautiset tosi nuorena ja ajatuskin tamponista kammottaa. Ja viimeisenä mieleen tulevana… hittoakos se sinulle kuuluu mitä muut pikkareissaan pitävät.
      Myöskin niin, et kuka edes käyttää tamppooneja enää kun vois käyttää kuukuppia?!

      Lainaa

    29. Tulos: +173 (179 ääntä)
      Kuinka monta kuukuppia tarvitaan saunavesien kantamiseen?

      Lainaa

    30. Tulos: +91 (109 ääntä)
      Piu: Käyttäkää kuukuppia! Turvallinen, ekologinen ja rahaa säästyy. ~20€ prismasta ja voi käyttää vuosia. Ei haise, ei vuoda ohi, ei hiosta.
      Kyllä muuten vuotaa ohi jos on kunnolla runsaat menkat, saa olla tyhjentämässä tunnin välein...

      Lainaa

    31. Tulos: +63 (75 ääntä)
      Blah: Niin. Kanisterit eivät ole kertakäyttöisiä eli niitä ei välttämättä tarvitse satoja. Saunassa on myös kyllä aika varmasti vesisäiliö, jossa se vesi lämmitetään.
      Juu mutta onko niitä vesisäiliöitä tarpeeks monta? Lisäks avantoja pitää tehä aika monta että toivottavasti kairat riittää.

      Lainaa

    32. yli opisto hörhö 16.4.2019 10:31
      Tulos: +88 (96 ääntä)
      No mut eihän järvestä vettä saa. Vettä tulee vain kaivosta tai kraanasta.

      Lainaa

    33. Kuppikuntalainen 16.4.2019 10:32
      Tulos: -58 (158 ääntä)
      Miten joku vielä herran vuonna 2019 käyttää tamppoonia eikä kuukuppia? Säästyy limakalvojen kuivumiselta, tulehduksilta ja säästää hirveesti rahaa ja luontoa!

      Lainaa

    34. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Banaani: Juu mutta onko niitä vesisäiliöitä tarpeeks monta? Lisäks avantoja pitää tehä aika monta että toivottavasti kairat riittää.
      Jos tuo on ongelma, niin alkaisin noin yksinkertaisempana ratkaisuna rajoittaa saunojien määrää.

      Lainaa

    35. Tulos: +70 (76 ääntä)
      Olen tiennyt "muffinin" käytöstä slangisanana vaginalle englannin kielessä hyvin pitkään. Se ei vaan ole ikinä kuulostanut ihan oikealta omaan korvaan. Nyt kun Jasmine pakotti sen suomen kieleen, se tuntuu aivan väärältä.
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      "Järvessä vois toki peseytyä", eli sauna on lähes varmasti rannalla tai muuten vaan hyvin lähellä järveä, eli ei ole iso homma kantaa ämpäriä tai paria eestaas saunan ja järven välillä. Kukin saunoja voisi jopa kantaa omat pesuvetensä, jos laiskottaa. Kanisterit liittyivät veden viemiseen mökille. Puhe oli mitä ilmeisimmin veden tuomisesta kotoa asti, koska kuka suomalainen nyt ostaisi vetensä? Joko on tarpeeksi haljottuja hiuksia?

      Lainaa

    36. Vaniljankukka 16.4.2019 11:02
      Tulos: +114 (150 ääntä)
      Jasminen kielenkäyttö sai minut voimaan pahoin, oksettavampaa kuin yhdetkään kuukautiset. Ja on todella naurettavia ja lapsellisia käsityksiä muutenkin. Kulkukoirat kimpussa...? Miksi side: Kaikki muu sattuu ja esimerkiksi raiskauksien sekä hyväksikäytön seurauksena se kipu tuntuu vielä tusksisemmalta. Helpompi käyttää sidettä ja tehdä olostaan mahdollisimman mukava kuin koittaa väkisin totuttaa itseään johonkin joka sattuu. (Muut vaihtoehdot sattuivat tosin jo ennen kuin mitään pahoja asioita on tapahtunut.) Eikä se side sen kummemmin hiosta kun senkin voi kätevästi vaihtaa silloin kun haluaa. Myös suihkussa käynti on sallittua ja suotavaa kuukautisten aikana. Ainoa miinus on kai se, että uimahalliin ei voi mennä vuotopäivinä kun ei voi käyttää muita kuin siteitä. Mutta 2-4 päivää selviää hengissä uimattakin, eikä siinä turvotus- ja kiputilassa kyllä edes huvittaisi. Siteet ei myöskään nykyään ole mitään paksuja "vaippoja" vaan ohuita ja mukavia pitää. Eihän kuukautiset mitkään kiva kokemus ole, mutta en nyt silti ihan ymmärrä tuota koko postausta. Ja edelleen tuo kielenkäyttö... Jos tuo on hänen normaali tapansa puhua ihan tavallisista asioista ilman näkyvää konfliktia tms., niin en kyllä uskalla ajatella millaista tekstiä sieltä sitten vihaisena tulee. Itse en edes pahimpaan raivokohtaukseen ole saanut yhtäkään noin rumaa ja oksettavaa sanaa tai mielikuvaa. Ja lopuksi: muffinsi...? Please lopettakaa ihmiset käyttämästä näitä järkyttäviä "lempinimiä". Tuokin kovis-pissis on mitä ilmeisimmin kovasta kielenkäytöstään huolimatta kovinkin häveliäs, kun ei uskalla kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä. Ja jos oikein hävettää, niin ainakin tässä tapauksessa olisi jo ihan sana "alapää" riittänyt oikein hyvin.

      Lainaa

    37. Tulos: +10 (96 ääntä)
      Suosittelen kaikkia kokeilemaan kuukuppia. Ei ime limakalvojen kosteutta, ei aiheuta tulehduksia. Mukava, voi käydä uimassa. Riippuu tietysti henkilöstä ja kupin koosta, mutta moni voi huoletta mennä päivän muistamatta kuppia. Lisäksi ekologinen! Olen hehkuttanut tätä aina tilaisuuden tullen sellaisille, jotka eivät vielä ole ottaneet käyttöön. Ehdottomasti mullistava keksintö.

      Lainaa

    38. Tulos: +24 (28 ääntä)
      "Ottakaa ne vedet sieltä järvestä?" No mutku pitää kantaa yhyy!

      Lainaa

    39. Tulos: +134 (174 ääntä)
      Jasmine (ja kuukuppiöyhöttäjät): minä joudun käyttämään siteitä, koska toosani on anatomialtaan niin päin helvettiä, että kaikki muut suojat sattuisi, jos ne edes ylipäätään sinne menisi. Joten jospa jätettäisiin tällaiset ihme kuukautissuojasheimaukset taaksemme ja hyväksyttäisiin kaikenlaiset suojat? Ps. Osaan kyllä pitää hygieniastani huolta ja vaihtaa sidettä tarpeeksi usein, joten ”muffinssini” ei hikoile jossain limasessa vaipassa, kiitos vain :D

      Lainaa

    40. Avaruusleijona 16.4.2019 12:17
      Tulos: +84 (102 ääntä)
      Haluan vain ilmoittautua yhtenä meistä, joille kuukuppi ei sovi. Korkea oli motivaatio kun alunperin aloin opetella sen käyttöä, mut jouduin toteamaan, ettei se ole mulle sellainen mullistavan mahtava tuote kuin mitä toivoin. Sattuu laitettaessa ja sattuu poistettaessa, vuotaa käytössä.

      Lainaa

    41. Arkkienkeli 16.4.2019 12:32
      Tulos: -28 (78 ääntä)
      Ahaa: Tampoonien käyttökokemus on mielestäni kyllä ihan äässistä tottumiskysymys kaiketi, mutta kaikki voima Jasminelle kun moiseen pystyy.
      Olet aivan selvästi käyttänyt sitä väärässä paikassa.

      Lainaa

    42. Tulos: -138 (164 ääntä)
      Tuskin kukaan on niin kivikautinen luonnonvihaaja että käyttäisi vielä vuonna 2019 tamponia tai sidettä. Kuukuppi ekologisin, halvin, mukavin, sekä turvallisin.

      Lainaa

    43. Tulos: +35 (47 ääntä)
      Pau: Suosittelen kaikkia kokeilemaan kuukuppia. Ei ime limakalvojen kosteutta, ei aiheuta tulehduksia. Mukava, voi käydä uimassa. Riippuu tietysti henkilöstä ja kupin koosta, mutta moni voi huoletta mennä päivän muistamatta kuppia. Lisäksi ekologinen! Olen hehkuttanut tätä aina tilaisuuden tullen sellaisille, jotka eivät vielä ole ottaneet käyttöön. Ehdottomasti mullistava keksintö.
      Kokeilin ja nyt on peppu kipeä. :(

      Lainaa

    44. Tulos: -75 (121 ääntä)
      Itse kuukuppia käyttävänä myös ihmettelen noita siteitä. Ihmiset aina sanovat, että tamponeista tulee myrkkyreaktio, mutta kuukupista kun ei tule, ja se olisi paljon ekologisempi, mukavampi vaihtoehto. Toki on monia jotka eivät voi käyttää mitään näitä ns. sisäisiä vaihtoehtoja, jolloin side on pakollinen. Mutta muuten suosittelisin aina kuukuppia. Monet ovat kommenteissa sanoneet että kuukuppi vuotaa yli, ja itselläkin saa ekoina vuotopäivinä tyhjennellä parin tunnin välein, mutta otan mieluummin sen kuin inhottavat siteet. Jotkut myös sanovat sen olevan epämukava, mutta mielestäni kuukuppi on paljon mukavampi kuin siteet ja tamponit. Jos se tuntuu epämukavalta, se on todennäköisesti asetettu väärin.

      Lainaa

    45. Tulos: +28 (46 ääntä)
      Olen kyllä miettinyt kuukuppiin siirtymistä, mutta kun olet tottunut +15 vuotta käyttämään sidettä se siirtyminen tuntuu hankalalta. Olen myös kuullut että kupeilla on eroja että oikeinlaisen lyötäminen kestää.

      Lainaa

    46. abort mission 16.4.2019 13:35
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      Muistui tuosta saunamokasta mieleen kun joskus 10 vuotta sitten satuin Lapin vaelluksella autiotuvalle samaan aikaan espanjalaisporukan kanssa. Paikassa oli myös sauna lammen rannalla ja pumppukaivo juomavedelle. Meitä suomalaisia saunoi siinä useampikin eri sakki ja vedet kannettiin tietysti lammesta. Espanjalaiset eivät vissiin tätä huomanneet tai eivät luottaneet lammen veden puhtauteen, koska hakivat oman saunavetensä kaivosta. En muista tarkasti, mutta varmaan siinä pään pudistelun lomassa joku kävi lopulta neuvomassa helpomman tavan. Myös ikkuna auki saunominen huvitti.

      Lainaa

    47. Tulos: +31 (63 ääntä)
      Ostin itse ton kuukupin ja ideana tosi hyvä mutta en vaan saa sitä paikalleen. Oon testannu monta kertaa ja joka kerta sattuu. Ehkä mulla liian pienet paikat tai jotain. En vain osaa sitä sinne laittaa.

      Lainaa

    48. moka-addikti 16.4.2019 16:24
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Päivi: Kuinka monta kuukuppia tarvitaan saunavesien kantamiseen? :'DDD saatoin hajota.

      Lainaa

    49. Mäntypää 16.4.2019 16:29
      Tulos: +61 (87 ääntä)
      Te, joilla on kipuja kuukupin laiton yhteydessä: kokeilkaa liukuvoidetta. Itselläni vulvodynia ja emättimen suu hyvin herkkä, mutta liukkarin avulla asettaminen on (lähes) kivutonta. Laittamistekniikan oppiminen vie myös aikaa, joten heti ei kannata lannistua. Ymmärrän kuitenkin, ettei kaikille se vain sovi, eikä sille voi mitään. Pääasia on että löytää itselle sopivan tavan pitää kuukautiset kurissa, oli se sitten side, tampooni tai kuukuppi.

      Lainaa

    50. Tulos: -3 (49 ääntä)
      Pau: Suosittelen kaikkia kokeilemaan kuukuppia. Ei ime limakalvojen kosteutta, ei aiheuta tulehduksia. Mukava, voi käydä uimassa. Riippuu tietysti henkilöstä ja kupin koosta, mutta moni voi huoletta mennä päivän muistamatta kuppia. Lisäksi ekologinen! Olen hehkuttanut tätä aina tilaisuuden tullen sellaisille, jotka eivät vielä ole ottaneet käyttöön. Ehdottomasti mullistava keksintö.
      Täysin samaa mieltä! Ainoa asia mikä tässä harmittaa, että en aloittanut käyttöä aikasemmin. Vasta puolivuotta ollut käytössä ja en vaihtaisi takaisin kertakäyttösuojiin.

      Lainaa

    51. Tulos: +11 (43 ääntä)
      Ano: Olen kyllä miettinyt kuukuppiin siirtymistä, mutta kun olet tottunut +15 vuotta käyttämään sidettä se siirtyminen tuntuu hankalalta. Olen myös kuullut että kupeilla on eroja että oikeinlaisen lyötäminen kestää.
      Kokeile lunette kuukuppia. Suomalainen yritys ja uudistanut kupin täysin. Itselläkin kohta jo neljäkymmentä vuotta mittarissa ja kupin käyttöä ollut vasta puolivuotta. Toisin sanoen, olen käyttänyt 13 vuotiaasta saakka siteitä & tamppooneja.

      Lainaa

    52. Tulos: -21 (77 ääntä)
      Minä en myöskään ymmärrä siteitä. Ne eivät pysy paikallaan. Häiritsevät. Haisevat. Ällöä kun lurahtelee housuihin koko ajan jotain. Koko alapää ja mahdolliset karvat veressä. Tamponi paikalleen ja menkat voi unohtaa!

      Lainaa

    53. pojan ja tytön äiti 16.4.2019 20:56
      Tulos: -8 (40 ääntä)
      Onko nää hezalaisia, jotka edelleen miettii, että saunan pesuvesi tuodaan a) kotoa kanisterissa b) kotoa sadoilla kanistereilla c) kannetaan järvestä sadoilla kanistereilla d) eivät tunnista ämpäriä e) eivät tiedä, mikä on saunan pata? Kyllä yksi kanisteri kotoa tuotua juomavettä riittää aamukahviin tolle porukalle, koska ne kuitenkin kiskoo olutta ja zidukkaa janojuomana. Vastaus arvoitukseen on siis: yksi kanisteri juomakelpoista vettä kotoa ja kaksi ämpäriä veden järvestä kantoon saunan pataan.

      Lainaa

    54. Tulos: -12 (62 ääntä)
      Täytyy kyllä itsekin kuukuppia hehkuttaa. Nyt tulee TMI tietoa, joten herkät voi lopettaa lukemisen. Ite inhosin eniten tamponeissa sitä roskan määrää ja sitä tunnetta kun sen tamponin laittaa sisälle ja ottaa ulos, etenkin kun mitään luonnon liukastetta ei sattunut enää olemaan jäljellä esimerkiksi kuukautisten loppupuolella. Olen vielä sen tyylinen ihminen, että esim. vierailla ollessa, en todellakaan kehdannut niitä tamponiroskia laittaa mihinkään keittiön roskikseen tai töissä kävellä ne tamponit kädessä vessaan (ei ollut pukuhuonetta vessojen ohessa). Ja sitten vielä alkaa laskemaan montako niitä menee, pitääkö käydä kaupassa ostamassa lisää, onkohan tuossa laukussa niitä jo valmiina mukana.... Sama ongelma niiden siteiden kanssa. Kuukupin kanssa ei tule noita roijjaamis- ja roskaongelmia ja sen voi aina kosteuttaa vedellä, että se on mukavampi laittaa paikalleen. Ja voi vaikka huoletta laittaa etukäteen paikalleen, jos oikein huolettaa menkkojen alkaminen väärään aikaan. Ainoa huono puoli on omien kokemuksien mukaan tuo ohivuotaminen, mutta se on niin vähäistä, että mielummin valitsen sen kun tuon ikuisen sekoilun siteiden/tamponien kanssa.

      Lainaa

    55. Tulos: +43 (65 ääntä)
      Ei kaikki vaan kykene käyttämään kuukuppeja. Itse olisin semiekoilijana siirtynyt jo ajat sitten sen käyttöön, mutta silikooni allergia estää.

      Lainaa

    56. Tulos: +3 (11 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      Yhdellä kanisterilla?

      Lainaa

    57. Tulos: -37 (67 ääntä)
      bääbää: Ei kaikki vaan kykene käyttämään kuukuppeja. Itse olisin semiekoilijana siirtynyt jo ajat sitten sen käyttöön, mutta silikooni allergia estää.
      Silikoni on piitä, joka on epäorgaaninen alkuaine. Allergian voi laukaista vain proteiini, joka on orgaaninen aminohappoyhdistelmä.

      Lainaa

    58. Tulos: +17 (43 ääntä)
      SL3087: Minä en myöskään ymmärrä siteitä. Ne eivät pysy paikallaan. Häiritsevät. Haisevat. Ällöä kun lurahtelee housuihin koko ajan jotain. Koko alapää ja mahdolliset karvat veressä. Tamponi paikalleen ja menkat voi unohtaa!
      No ei voi, koska s
      Lily: Tuskin kukaan on niin kivikautinen luonnonvihaaja että käyttäisi vielä vuonna 2019 tamponia tai sidettä. Kuukuppi ekologisin, halvin, mukavin, sekä turvallisin.
      Vaan ei sovi kaikille. Ei istu paikalleen, sattuu, eikä ole pesumahdollisuutta.

      Lainaa

    59. Tulos: +68 (90 ääntä)
      Nöf: Silikoni on piitä, joka on epäorgaaninen alkuaine. Allergian voi laukaista vain proteiini, joka on orgaaninen aminohappoyhdistelmä.
      Eli nikkeliallergiakin on keksittyä, koska nikkeli ei ole proteiinia? Kuule ihan mille vain voi olla allerginen.

      Lainaa

    60. Tulos: -35 (59 ääntä)
      Jasminen kanssa samoilla linjoilla. Kuka hitto hauduttaa toosaa kun tamponejakin on saatavilla.

      Lainaa

    61. Tulos: -55 (93 ääntä)
      Skag: Jasmine (ja kuukuppiöyhöttäjät): minä joudun käyttämään siteitä, koska toosani on anatomialtaan niin päin helvettiä, että kaikki muut suojat sattuisi, jos ne edes ylipäätään sinne menisi. Joten jospa jätettäisiin tällaiset ihme kuukautissuojasheimaukset taaksemme ja hyväksyttäisiin kaikenlaiset suojat? Ps. Osaan [...]
      Jos jossain mainitaan kuukuppi, niin paikalle ilmestyy häiritsevän paljon anatomisia erikoisuuksia ja kipuilijoita. Miksette vaan sano suoraan, että ei ekohörhöily kiinnosta?

      Lainaa

    62. Tulos: -27 (57 ääntä)
      Lom: No ei voi, koska s Vaan ei sovi kaikille. Ei istu paikalleen, sattuu, eikä ole pesumahdollisuutta.
      Kodittomuutesi on ikävää :/

      Lainaa

    63. Tulos: -13 (45 ääntä)
      Kuukuppi: Ostin itse ton kuukupin ja ideana tosi hyvä mutta en vaan saa sitä paikalleen. Oon testannu monta kertaa ja joka kerta sattuu. Ehkä mulla liian pienet paikat tai jotain. En vain osaa sitä sinne laittaa.
      Osta pienempi kuppi (merkeissä on eroja), taittele se kunnolla ja kokeile liukastaa. Vesikin auttaa.

      Lainaa

    64. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Nöf: Yhdellä kanisterilla?
      No voi helvetin perkele. ÄMPÄRILLÄ!

      Lainaa

    65. Tulos: +37 (65 ääntä)
      Kuutar: Kodittomuutesi on ikävää
      Ikävää sekin ettet koskaan pääse poistumaan kotoasi, ainakaan kauas... Omaan kyllä kuukupin, mutta jossain Kamputseassa reissatessani ja paikallisia vessoja tai vessantapaisia käyttäessäni hanavettä tuskin on, ja jos on niin sitä ei kannata limakalvoilleen päästää. Enkä luule että kuukupin liottaminen käsidesissä olisi mitenkään käyttäjäystävällinen kokemus. Mikäs siinä jollei koskaan poistu kymmenen minuutin matkaa pidemmälle pesualtaasta ja puhtaasta vedestä. (Ja suomalaisissakin vessoissa näkee ettei kopissa ole pesuallasta; pitäisikö likaista kuukuppia pestä yleisellä käsienpesualtaalla?) Kuukuppi on hyvä, mutta vaatii yksityisen pesualtaan ja puhtaan veden aina saatavilla, ja jos on mihinkään menossa niin ei sen varaan voi laskea. (Paitsi tietenkin jos on sata kuukuppia joilla voi kantaa vettä avannosta ja pestä ne saunassa).

      Lainaa

    66. Tulos: +13 (27 ääntä)
      Duocorn: No kuules Jasmine, joillakin naisilla esimerkiksi tulee sellainen reaktio tamponeista että siihen voi kuolla. Harvinaista, mutta on tapahtunut. Ja sitten on tietenkin tytöt joilla alkavat kuukautiset tosi nuorena ja ajatuskin tamponista kammottaa. Ja viimeisenä mieleen tulevana… hittoakos se sinulle kuuluu mitä muut pikkareissaan pitävät.
      Itse mietin samaa... Kyllä mä itse käytän mielummin siteitä kuin tampooneja, ne ei tunnu mukavilta... veikkaan et Jasminea vaan v*tuttaa et et sen alkkarit on liian pieniä et niihin siteen saisi ilman et näyttää et on vaipat jalassa :) ken tietää?

      Lainaa

    67. Tulos: +35 (37 ääntä)
      (Siitä olen kyllä jonkun ylläkirjoittaneen kanssa samaa mieltä että jos noin jaksaa pohtia jonkun "muffinsia" peittäviä "limaisia vaippoja" jotka houkuttelevat kulkukoiria, niin kannattaisi hakeutua joko body horror -tyyppisen kauhuelokuvan käsikirjoittajaksi tai hoitoon).

      Lainaa

    68. ............ 17.4.2019 22:37
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Piu: Käyttäkää kuukuppia! Turvallinen, ekologinen ja rahaa säästyy. ~20€ prismasta ja voi käyttää vuosia. Ei haise, ei vuoda ohi, ei hiosta.
      Kuukupilla saa kyllä hyvin ne vedet sieltä järvestä.

      Lainaa

    69. asdf123432573 17.4.2019 23:36
      Tulos: -16 (26 ääntä)
      Dude: Ämpärillä. Se on paljon helpompaa.
      Kun syntymässä on pipetillä annettu ei voi jälkikäteen ämpärillä vaatia. ps. varmaan jotain stadin siti virh.. vihreitä

      Lainaa

    70. Tulos: +16 (36 ääntä)
      Joidenkin mielestä on tampoonit on kans ällöjä, side on sentään hyvin helppo vaihtaa ja eikä haudo niitä limaisia eritteitä sinne kehon sisään. Suurin osa siteistä ja tampooneista sisältää kans haitallisia aineita kuten klooria ja tiettyjä, ihoa ärsyttäviä muoveja, en laittais moisia ruumiini sisälle. Mut luulis ettei se kenellekään muulle kuulu, mitä kenenkin housuista löytyy.

      Lainaa

    71. Tulos: +37 (43 ääntä)
      Minulla meni kuukuppiopettelussa pitkälti yli kymmenet kuukautiset ennen kuin opin asettamaan kupin paikoilleen niin, ettei se tunnu ikävältä tai vuoda. Nyt saan sen melkein aina oikein, ja silloin kun saan, niin se on ehdottomasti paras kuukautissuoja mitä olen käyttänyt. Käytän kuitenkin myös tamponeita silloin, kun en halua riskeerata mahdollista pientä vuotoa tai kun kipuillessa en jaksa tai halua keskittyä kupin asettelemiseen. Sen lisäksi käytän myös kuukautisten loppuvaiheessa siteitä, koska ne suojaavat vähältä vuodolta, kun tamponin tai kupin paikalleen työntäminen alkaa tuntua liian kuivalta. Ei, se ei kesähellehiessä tunnu kovin mukavalta, mutta koen sen silti parhaaksi vaihtoehdoksi minulle siinä vaiheessa, eikä onneksi ole ollut kulkukoiria kimpussa. En kyllä ymmärrä kuukautissuojiin liittyvää sheimausta. Eiköhän kukin tunne oman kehonsa parhaiten ja löydä itselleen ne sopivimmat vaihtoehdot. Suosittelen kokeilemaan kuukuppia kärsivällisyydellä, mutta jos se ei toimi, niin sitten se ei toimi, ja onneksi on kaikenlaisia muitakin vaihtoehtoja. Nykyään siteetkin ovat koko ajan parempia, niitä saa esimerkiksi muovittomia, mikä tietysti parantaa ilmanvaihtoakin.

      Lainaa

    72. Tulos: +9 (21 ääntä)
      Kuukupin kunnollinen pesu 1-2 krt päivässä riittää. Tyhjentämisen yhteydessä voi huuhtoa vaikka pullovedellä.

      Lainaa

    73. Tulos: +19 (21 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      Ei sitä koko järveä tarvitse sinne saunaan viedä.

      Lainaa

    74. Tulos: -1 (19 ääntä)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      Ei sitä koko järveä tarvitse sinne saunaan viedä.
      Aa: Täytyy kyllä itsekin kuukuppia hehkuttaa. Nyt tulee TMI tietoa, joten herkät voi lopettaa lukemisen. Ite inhosin eniten tamponeissa sitä roskan määrää ja sitä tunnetta kun sen tamponin laittaa sisälle ja ottaa ulos, etenkin kun mitään luonnon liukastetta ei sattunut enää olemaan jäljellä esimerkiksi kuukautisten [...]
      Miten aikuinen ihminen voi hävetä menkkojaan?

      Lainaa

    75. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Ahaa: Tampoonien käyttökokemus on mielestäni kyllä ihan äässistä tottumiskysymys kaiketi, mutta kaikki voima Jasminelle kun moiseen pystyy.
      Ilmankos, ei sitä sinne tungeta! :D

      Lainaa

    76. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Itse käytän tuhkakuppia ja kahvikuppia.

      Lainaa

    77. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Jos mökillä on "juokseva vesi", eli pitää ihan kantaa ämpärillä saunaan, niin sinne ei kannata lähteä saunomaan sellaisen porukan kanssa, joka on tottunut siihen että vettä tulee hanasta ja loputtomasti ja joku muu vielä maksaa sen. Mentiin kerran mökille ja omasta mielestä varattiin saunaan hyvin vettä, koska oli useampi saunoja. Ensimmäinen saunova pariskunta huhuili jo saunomisensa puolivälissä, että vettä voisi tuoda lisää, kun se on loppu. Puolison kanssa olisi saunottu sillä vesimäärällä koko viikko joka päivä. No loput pesi itsensä sitten järvilämpimällä vedellä ja seuraavanan päivänä jokainen haki omat vetensä järjvestä.

      Lainaa

    78. Lääkäriin 22.4.2019 3:53
      Tulos: +1 (15 ääntä)
      Kissa: Kyllä muuten vuotaa ohi jos on kunnolla runsaat menkat, saa olla tyhjentämässä tunnin välein…
      Liian pieni kuppi tai aika mennä gynelle. Itselläni on määritelmän mukaisesti runsaat menkat ja riittää noin 2-3 tyhjennystä päivässä isolla koolla. Jos vuoto on niin raju että iso kuppi täyttyy tunnissa niin kyse ei ole enää normaalin mittapuun runsaista menkoista vaan asia kannattaa käydä tutkimassa. Ohivuoto ei kuitenkaan tarkoita että kuppi olisi täynnä aina ja itselläni meni monta kuukautta oppia asettamaan se niin ettei sitä tule. Ei se tietty kaikille sovi, niin kun ei siteet tai tamppoonitkaan, mutta on kyllä paljon parempi vaihtoehto kuin tamppoonien käyttö.

      Lainaa

    79. pinkki puudeli 22.4.2019 9:03
      Tulos: +5 (25 ääntä)
      Joo: Omaan kyllä kuukupin, mutta jossain Kamputseassa reissatessani ja paikallisia vessoja tai vessantapaisia käyttäessäni hanavettä tuskin on, ja jos on niin sitä ei kannata limakalvoilleen päästää. [...]
      Tulin juuri Afrikasta, enkä juonut paikallista hanavettä tai pessyt sillä hampaitakaan, mutta suihkussa kävin kyllä antaumuksella joka ikinen päivä ja pesin monesti kuukupinkin. Sinä pelkäät siis, että saat jonkin ameeban tai kulkutaudin, jos peset ulkomailla alapääsi? :O Mitäs kamalaa siitä voi saada?

      Lainaa

    80. pinkki puudeli 22.4.2019 9:28
      Tulos: -16 (40 ääntä)
      Kuukuppi: Ostin itse ton kuukupin ja ideana tosi hyvä mutta en vaan saa sitä paikalleen. Oon testannu monta kertaa ja joka kerta sattuu. Ehkä mulla liian pienet paikat. En vain osaa sitä sinne laittaa.
      Et vain tunne anatomiaasi. :'( Älä ikinä yritä tunkea kuivaa kuukuppia(tai tamponia) sellaisenaan kohtukäytävään, eihän se tietenkään sujahda itsestään paikalleen. Kenellekään. Toiset vain ovat tutustuneet paremmin omaan kehoonsa kuin toiset... Kuukuppi(+ tamponi) voidellaan _aina_ ennen paikalleentunkemista joko käsisaippualla, käsivoiteella, vaseliinilla, hätätapauksessa vaikka huulirasvalla. Ei ole tarkkaa. Ensin kuppi taitellaan tiukasti kaksinkerroin, sitten loraus nestesaippuaa päälle ja päättäväisesti kojdunsuuta kohti. Joskus se menee heti ekalla kerralla sisään ja lopulta oikeaan kohtaankin, kun saa etusormella vähän pyöräytettyä sitä. Sormea on kaikkien naisten vaikeaa saada kohdunduulle asti siten, että saisi kuukupin asennettua sinne, etenkin jos kuppia rutikuivana änkeää sisään. Halvin kuukuppi löytyi muuten Kaalimadolta: 16€. Prisman mallit ovat kalliita. En ymmärrä näitä "kuukuppi on keitettävä aina välillä" ja "aina puhdasta vettä ja erikoissaippuaa ja vain Lunetten omaa erikoisliukastetta kuukuppiin" mantrojen hokijoita. Eihän poikaystävänne peniskään ole desinfioitu ja erikoisvoiteella käsitelty ennen käyttöä? No niinpä.

      Lainaa

    81. Tulos: +15 (31 ääntä)
      Siis mikä ihme siinä on, että täytyy öyhöttää toisten naisten kuukautissuojista? Hienoa, jos on löytynyt se oma juttu! pinkki puudeli: Kuukuppi vaatii harjoittelua, vaikka oma anatomia olisikin tuttu. Ja infektioherkille naisille en suosittelisi käsisaippuan tai huulirasvan tunkemista emättimeen. Moni nainen saa happo-emästasapainon häiriöitä jo likaisesta uimavedestä tai uudesta kumppanista. Vakikumppanin penikseen emätin tottuu. Hienoa, että sulla sujuu nämä asiat helpommin.

      Lainaa

    82. pinkki puudeli 23.4.2019 9:10
      Tulos: -19 (37 ääntä)
      Heli: Siis mikä ihme siinä on, että täytyy öyhöttää toisten naisten kuukautissuojista? Hienoa, jos on löytynyt se oma juttu! pinkki puudeli: Kuukuppi vaatii harjoittelua, vaikka oma anatomia olisikin tuttu. Ja infektioherkille naisille en suosittelisi käsisaippuan tai huulirasvan tunkemista emättimeen. Moni nainen saa [...]
      Mikä siinä kuukupissa oikein nyt pelottaa? Kaikki kupinkäyttäjät ja -suosittelijat saa täällä hirveesti miinuksia. Vai että oikein infektio, jos joutuu saippuaa emättimeen, voi hyvä jumalatar auta... Ei ihme, että ihmiskunnan jätevuori vaan kasvaa.

      Lainaa

    83. pinkki puudeli 23.4.2019 9:14
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Ahma: Itse kuukuppia käyttävänä myös ihmettelen noita siteitä. Ihmiset aina sanovat, että tamponeista tulee myrkkyreaktio, mutta kuukupista kun ei tule, ja se olisi paljon ekologisempi, mukavampi vaihtoehto. Toki on monia jotka eivät voi käyttää mitään näitä ns. sisäisiä vaihtoehtoja, jolloin side on pakollinen. Mutta [...]
      Miksi tämä kommentti on saanut näin paljon miinuksia? :O

      Lainaa

    84. pinkki puudeli 23.4.2019 9:33
      Tulos: -11 (21 ääntä)
      Yup: Kokeile lunette kuukuppia. Suomalainen yritys ja uudistanut kupin täysin. Itselläkin kohta jo neljäkymmentä vuotta mittarissa ja kupin käyttöä ollut vasta puolivuotta. Toisin sanoen, olen käyttänyt 13 vuotiaasta saakka siteitä & tamppooneja.
      Minulta löytyy Lunetteja pari kpl, uusin kuukuppi-hankintani on Kaalimadolta: hinta vain 16€ ja puolta pehmeämpää materiaalia kuin kova ja jäykkä Lunette(joka maksaakin yli 20€/kpl). Kaalimato myy ihania limevihreitä, sametinpehmeitä kuppeja. Ja sadannen kerran: ei sitä kuivana saa kukaan paikalleen, vaan liukasteen avulla; ihan tavallisen, halvan käsivoiteen tai vaikka suihkusaippuan avulla - saippuasta infektion saavat naiset voivat ostaa hiukan kalliimpia erikoisvoiteita Luneten sivuilta.

      Lainaa

    85. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Niin, jäätä voi kairata joten mikä vika tuossa oli?

      Lainaa

    86. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Piu: Käyttäkää kuukuppia! Turvallinen, ekologinen ja rahaa säästyy. ~20€ prismasta ja voi käyttää vuosia. Ei haise, ei vuoda ohi, ei hiosta.
      No en tiiä, kyllä ämpärillä saa vedet saunaan nopeammin.

      Lainaa

    87. Hurja tuhatjalkainen 3.8.2021 7:42
      Tulos: -1 (1 ääni)
      traumcity: Ja millähän helvetillä ne vedet saadaan järvestä saunaan ilman satoja kanistereita? Sitähän tässä kai kysyttiin, eikä sitä onko järvessä vettä.
      Satoja kanistereita? Saunomisesta jos puhutaan, niin ihan pari tai muutama saunasankollinen riittää pitkälle.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Google, Google Pay, OP, pankki, sauna, vesi, mökki, muffinssi