Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Avuton autoilija, osa 40

Pysäköitkö väärin? Perästä kuuluu, somen voimalla.
Avuton autoilija, osa 40

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 71 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -864 (1000 ääntä)
      Meininki ihan Kerava Iisalmella. Jori vaikuttaa hyvältä tyypiltä, Petri ja muut ämmät vois mennä nukkumaan.

      Lainaa

    2. Tulos: +1212 (1260 ääntä)
      Traumcity: Meininki ihan Kerava Iisalmella. Jori vaikuttaa hyvältä tyypiltä, Petri ja muut ämmät vois mennä nukkumaan.
      Musta se ei vaikuta hyvän tyypin käytökseltä parkkeerata toisen ruutuun jos vieraspaikatkin löytyy taloyhtiön parkkikselta. :( Uhriutuukin vielä kaiken kukkuraksi huomautuksesta.

      Lainaa

    3. Tulos: +1087 (1115 ääntä)
      Vaikka vänkäys meni lopussa hieman yli, niin olihan tuo Jorin "pahoittelu" aikamoinen epäanteeksipyyntö. "No hei anteeks, hirveetä kitinää turhasta, olisit vittu ettiny mun numeron jostain ja soittanu!" Tällaiset tilanteet eivät yleensä ole kerran elämässä tapahtuvia erehdyksiä, joista opitaan, vaan niitä toistavat tietyt ihmiset uudelleen ja uudelleen. Jori tulee aivan varmasti jatkossakin parkkeeraamaan toisten paikoille, tai invapaikoille, "äkkiä vaan vähäsen, älkää vinkuko kun mitään ei tapahtunut!" Paitsi että tapahtui, se luvaton pysäköinti nimittäin.

      Lainaa

    4. Tulos: -723 (785 ääntä)
      bleb: Musta se ei vaikuta hyvän tyypin käytökseltä parkkeerata toisen ruutuun jos vieraspaikatkin löytyy taloyhtiön parkkikselta. Uhriutuukin vielä kaiken kukkuraksi huomautuksesta.
      No eihän uhriudu vaan pyysi anteeksi erhettään mutta ääliöt ei pääse asian yli. Vahinkoja sattuu, aurinko nousee huomennakin.

      Lainaa

    5. Niinpäniin 20.6.2019 2:01
      Tulos: +624 (664 ääntä)
      Traumcity: No eihän uhriudu vaan pyysi anteeksi erhettään mutta ääliöt ei pääse asian yli. Vahinkoja sattuu, aurinko nousee huomennakin.
      Jaahas, terve Jori!

      Lainaa

    6. Niinpäniin 20.6.2019 2:02
      Tulos: +358 (400 ääntä)
      Ps. Yllättävää muuten en täälläkin menee näin: ”’incert man’s name here’ ja MUUT ämmät” heti kun siellä miespuolinen on samaa mieltä kun nämä ”valittavat ämmät” tulee tästä miehestäkin ”ämmä”. Ai että näitä tyyppejä, jotka ei pidä kun omaa ääntä ratkaisevana ja ainoana oikeana äänenä ja väärämielipiteiset ovat nillittäviä ämmiä.

      Lainaa

    7. Tulos: +579 (583 ääntä)
      Vaikkei olisi ollutkaan toisen paikka niin onhan toi silti vittumainen parkkeeraus. Hyvä muutenkin Jorin "sori kun lainasin paikkaa pariksi tunniksi." Mitä nyt tunti kaksi sinne tänne odottaa että saa autonsa omaan ruutuun.

      Lainaa

    8. Esko Mörkö 20.6.2019 3:34
      Tulos: +550 (556 ääntä)
      Traumcity: No eihän uhriudu vaan pyysi anteeksi erhettään mutta ääliöt ei pääse asian yli. Vahinkoja sattuu, aurinko nousee huomennakin.
      Ei tuo "Anteeksi jos..." ole mikään anteeksipyyntö vaan vittuilua. "Anteeksi, että olin tyhmä ja varastin paikkasi pariksi tunniksi. Yritän olla jatkossa fiksumpi" on anteeksipyyntö.

      Lainaa

    9. Roskakuski 20.6.2019 4:26
      Tulos: +383 (387 ääntä)
      Jori on niitä henkilöitä, joiden auto on pysäköitynä roskakatoksen oven eteen "ihan hetken ajaksi vaan", "kun mä nyt äkkiä käyn tuolla".

      Lainaa

    10. Tulos: +259 (261 ääntä)
      Itsellä aikanaan oli parkkiruutuna entinen vierasparkki. Vaikka siinä isolla luki että varattu niin vähän väliä siinä joku auto nökötti. Kerran sitten tuli fiilis että nyt riittää ja parkkeerasin auton mahdollisimman lähelle omaa ruutuani eli käytännössä poikittain toisen auton taakse. Päästyäni sisään kämpille tulin fiiliksiin että nyt tais mennä iteltäkin vähän yli joten kirjoitin lapun jonka ajattelin laittaa kyseisen auton tuulilasille ja siirtää omani johonkin muualle. Saavuttuani takaisin oli auto kuitenkin hävinnyt. Täytyy sanoa että kuljettajalla on ollut auto hanskassa kun oli sieltä saanut auton venkslattua pois koska jätin omani kyllä todella ilkeästi siihen taakse. Asuin siinä vielä jonkun aikaa mutta tapahtuneen jälkeen ei enää yksikään auto ollut mun ruudussa. Lienee todennäköisemmin sattumaa kuin puskaradion vaikutusta mutta huvittavaa sinänsä.

      Lainaa

    11. Tulos: +387 (387 ääntä)
      Traumcity: No eihän uhriudu vaan pyysi anteeksi erhettään mutta ääliöt ei pääse asian yli. Vahinkoja sattuu, aurinko nousee huomennakin.
      No ei ainakaan ollut tosissaan tai aikeissaan lopettaa tapaa pysäköidä muiden paikalle, jos oletuksena on että kun pysäköi väärin niin toisten tulee kaivaa auton omistajan numero ja kertoa että haluaisin nyt pysäköidä omalle paikalleni..

      Lainaa

    12. Tulos: -237 (279 ääntä)
      Tästä päivityksestä on jätetty aika paljon kommentteja pois (näin siis alkuperäisen postauksen). Jori mm. selvitti että hän oli siksi parkkeerannu tuohon koska varjo.

      Lainaa

    13. Tulos: +167 (185 ääntä)
      Miksi kommenttini jäi kesken? Eli siis Jori vois vaikka kävellä ettei tarvitse kuumalla autolla ajella. Niin ei tarvitse autoa jättää postilaatikoiden eteen ja toisten paikoille.

      Lainaa

    14. Tulos: +368 (376 ääntä)
      Jori ei pyytänyt anteeksi, vaan uhrautui ja vittuili. Jori on ääliö.

      Lainaa

    15. Tulos: +92 (106 ääntä)
      Traumcity: Meininki ihan Kerava Iisalmella. Jori vaikuttaa hyvältä tyypiltä, Petri ja muut ämmät vois mennä nukkumaan.
      IisalmeSSA. Ei Iisalmella.

      Lainaa

    16. Tulos: +229 (235 ääntä)
      mievaan: Tästä päivityksestä on jätetty aika paljon kommentteja pois (näin siis alkuperäisen postauksen). Jori mm. selvitti että hän oli siksi parkkeerannu tuohon koska varjo.
      Varjo tai ei, varatuille paikoille ei silti pysäköidä. Eli se hyväksyttävä selitys puuttuu edelleen.

      Lainaa

    17. A. Engström 20.6.2019 7:56
      Tulos: +198 (200 ääntä)
      Traumcity: Meininki ihan Kerava Iisalmella. Jori vaikuttaa hyvältä tyypiltä, Petri ja muut ämmät vois mennä nukkumaan.
      Jori vaikuttaa aivottomalta lusmulta. Sinun porukoissasi kuitenkin varmaan fiksuimmasta päästä.

      Lainaa

    18. Tulos: +181 (185 ääntä)
      Loistavaa tekijän uhriutumista ja selittelyä. "Kaheksi _tunniksi_ vaan meinasin..". Olisi edes parkkeerannut niin, että ei vie kahden auton paikkaa

      Lainaa

    19. Tulos: +122 (124 ääntä)
      Jorin auto hinaukseen vaan

      Lainaa

    20. Tulos: -211 (215 ääntä)
      Niinpäniin: Ps. Yllättävää muuten en täälläkin menee näin: ”’incert man’s name here’ ja MUUT ämmät” heti kun siellä miespuolinen on samaa mieltä kun nämä ”valittavat ämmät” tulee tästä miehestäkin ”ämmä”. Ai että näitä tyyppejä, jotka ei pidä kun omaa ääntä ratkaisevana ja ainoana oikeana äänenä ja väärämielipiteiset ovat nillittäviä ämmiä.
      Nillittäminen on nimenomaan ämmäilyä.

      Lainaa

    21. Tulos: +80 (88 ääntä)
      hinaaja: Jorin auto hinaukseen vaan
      Väärin pysäköityä autoa ei tulla hinaamaan ellei siitä ole vaaraa tai merkittävää haittaa muulle liikenteelle. Jos olet pysäköinyt jonkun toisen parkkiruutuun, siitä ei voi olla vaaraa tai haittaa, koska se paikka on tarkoitettu auton pysäköintiä varten. Hinausauto kutsutaan paikalle jos olet pysäköinyt esimerkiksi pelastustielle, alle 5m päähän suojatiestä tai sellaiseen paikkaan, jossa autoasi ei pysty ohittamaan (turvallisesti), esimerkiksi poikittain moottoritielle. Väärään ruutuun pysäköinnistä voit kuitenkin saada sakot, ja ehkä jossain vaiheessa tämä Jorikin kyllästyisi maksamaan usean kympin pysäköintimaksuja. Joten kun näette väärin pysäköityjä autoja, soittakaa pysäköinninvalvojalle. Jos vain marisette satunnaisessa FB-ryhmässä, ei kyseinen väärinpysäköitsijä opi virheestään mitään.

      Lainaa

    22. Tulos: +43 (79 ääntä)
      Sori,vähän lainasin sulta puita tosta pinosta,lehteä laatikosta, vaimoa...

      Lainaa

    23. Tulos: +165 (167 ääntä)
      Traumcity: Nillittäminen on nimenomaan ämmäilyä.
      Asiantuntijaa on uskottava. Nillität nimittäin edelleen tässä siitä että jengi ei hyväksy perseilyä, eikä perseilyä perseilyn päälle.

      Lainaa

    24. Tulos: +217 (219 ääntä)
      Mulla oli edellisessä kämpässä just sellainen paikka rivin päässä johon ihan vitun kaikki satunnaiset kävijät parkkeeras autonsa. Tosi kiva tulla kotiin kun joka toinen päivä omalla maksetulla paikalla on taas joku uusi auto. Kun koko loppupiha/katu on pysököintikieltoaluetta/sakkopaikkoja niin eihän siinä muu auttanu kuin viedä oma auto puolen kilsan päähän ostarille ja sitten kun oma paikka vapautuu niin käydä hakemassa ja tuoda siihen. Jonkun aikaa jaksoin kirjoitella haistattelulappuja ja huutaa vittuja parvekkeelta mutta kun se ei edesauttanu asiaa mitenkään. Parhaimmassa tapauksessa pyydettiin anteeksi "mut kun mä olin vaan vähän aikaa", toisinaan haistateltiin vaan takas. Turhauttavaa huutaa kun seuraavalla kerralla siinä oli taas uusi auto parkissa. Lopulta sain isännöitsijän kautta vaihdettua toiseen paikkaan. Sääliks kävi sitä kaveria joka vuorostaan sen paikan sai. Multa ei kyllä heru ymmärrystä sellaisille jotka parkkeeraa toisen maksetulle paikalle, edes vähäksi aikaa. Itsekkäitä runkkareita ne vaan on ja sietäis saada selkäänä.

      Lainaa

    25. Tulos: -175 (177 ääntä)
      bleb: Musta se ei vaikuta hyvän tyypin käytökseltä parkkeerata toisen ruutuun jos vieraspaikatkin löytyy taloyhtiön parkkikselta. Uhriutuukin vielä kaiken kukkuraksi huomautuksesta.
      Mutta kun tarpeeksi vaan jaksaa valittaa ni se muuttu tapahtumattomaksi? Ei virheestä pahoittelut enää riitä? Varmaan Jori haluaisi asian tapahtumattomaksi mutta kun sitä aikakonetta ei ole vielä keksitty. Mitä kaikkea se hiekka ihmiskehossa tekeekin.

      Lainaa

    26. Tulos: -99 (115 ääntä)
      Puskaradio Iisalmi, vuosi 2053: Jori prrrrkule! Että silleen parkkeerasit! Tämä ei ole loppuunkäsitelty.

      Lainaa

    27. Tulos: -76 (82 ääntä)
      Juunas: Puskaradio Iisalmi, vuosi 2053: Jori prrrrkule! Että silleen parkkeerasit! Tämä ei ole loppuunkäsitelty.
      Ja stalkkauskuvat "todisteeksi ja keskustelun herättämiseksi" Jorin nykyisestä autosta.

      Lainaa

    28. Tulos: +213 (213 ääntä)
      Toihan olisi ollut aika nopeasti käsitelty jos toi miesvauva olisi oikeasti pyytänyt anteeksi, eikä alkanut uhrautua, naljailla, vähätellä ja tulla aina uudestaan puuttumaan. Fiksu ihminen ei olisi luultavasti tohon tilanteeseen joutunut. Mutta jos olisi joutunut niin olisi ollut pahoillaan, ei mitään selittelyä ja ”olisit voinut kaivaa numeroni rekisterinumeron perusteella” (oikeesti!!) ja sitten vilpittömästä pahoiteltuaan antanut olla jos toiset vielä jatkaa. Voin vaan kuvitella mitä tollanen tyyppi uhriutuisi jos sille soitettaisiin rekisterinumeron perusteella. Jos edes vastaisi tuntemattomaan numeroon. Ja miten aikois olla enää vaan hetken (tunti-pari enintään) kaverilla että kai nyt sen voi odottaa. Jos jostain syystä hetkeksi vastaavan paikkaan ”pakon sanelemana” eka juttu ois laittaa ikkunaan oma numero, josta saa kiinni.

      Lainaa

    29. Tulos: -146 (166 ääntä)
      bleb: Musta se ei vaikuta hyvän tyypin käytökseltä parkkeerata toisen ruutuun jos vieraspaikatkin löytyy taloyhtiön parkkikselta. Uhriutuukin vielä kaiken kukkuraksi huomautuksesta.
      Jos niitä vieraspaikkoja kerran on, niin miksi ihmeessä Reean omat menot myöhästyisivät? Voisi itse laittaa autonsa vieraspaikalle, niitä tolppia kun ei kesällä tarvitse mihinkään.

      Lainaa

    30. Tulos: -175 (183 ääntä)
      Woodrow: Asiantuntijaa on uskottava. Nillität nimittäin edelleen tässä siitä että jengi ei hyväksy perseilyä, eikä perseilyä perseilyn päälle.
      En mä mitään nillitä, annoin propsit Jorille asiallisesta käyttäytymisestä. Googleta nillitys niin et ihan höpöjä suolla. Ei perseilyä tarvitsekaan hyväksyä, ja perseilyä on vinkua väärästä pysäköinnistä jossain faceryhmässä ja lähettää uhkailuviestejä päälle. Ei ole nyt niin iso vastoinkäyminen kyseessä etteikö aikuinen ihminen osaisi tuota käsitellä fiksummin. Elämä on helpompaa ja kivempaa kun ei itke julkisesti maailman pahuutta joka kerta kun on kivi kengässä.

      Lainaa

    31. Tulos: -202 (212 ääntä)
      bleb: Musta se ei vaikuta hyvän tyypin käytökseltä parkkeerata toisen ruutuun jos vieraspaikatkin löytyy taloyhtiön parkkikselta. Uhriutuukin vielä kaiken kukkuraksi huomautuksesta.
      Ei se mitään uhriutunut. Tiedosti oman virheensä ja pahoitteli siitä. Hitto että vituttaa välillä keskustella, kun anteeksi pyytäminenkin on nykyään "uhriutumista". Kerroppas sinä, herra Täydellinen, miten tulisi toimia, jotta se ei olisi uhriutumista. PS. Tiedän tämän kommentin saavan pelkkiä alapeukkuja. Se vain vahvistaa pointtiani, jossa nykyään kaikki tuntuu olevan uhriutumista. Opetelkaa keskustelemaan asiat asioina tai olkaa hiljaa, jos ainoat mieleenne tulevat asiat koskee vain jotain helvetin uhriutumista. PPS. Minustakin Jori oli hölmö tehdessään tuon virheen, mutta ihan asiaallisesti hän hoitaa tilanteen jälkeenpäin, eikä paisuttele siitä yhtään suurempaa kuin se todellisuudessa on.

      Lainaa

    32. Tulos: +226 (228 ääntä)
      Toj Karin: Ei se mitään uhriutunut. Tiedosti oman virheensä ja pahoitteli siitä. Hitto että vituttaa välillä keskustella, kun anteeksi pyytäminenkin on nykyään “uhriutumista”. Kerroppas sinä, herra Täydellinen, miten tulisi toimia, jotta se ei olisi uhriutumista. PS. Tiedän tämän kommentin saavan pelkkiä alapeukkuja. Se vain [...]
      Joo voin kertoa sulle mitä uhriutuminen on. :) Oma äitini harrastaa sitä hyvinkin paljon joten tuttua on! Esimerkiksi anteeksipyyntö voisi olla "anteeksi kauheasti ei ollut tarkoitus viivästyttää sun menoja! en huomannut taloyhtiöiden vierasparkkeja vaikka koitin pälyillä. parkkeeraan ensi kerralla niihin sitten.". Kun taas uhriutuminen on semmoista, että pyydetään anteeksi vaan sen takia että joku niin vaatii. Ja sitten kun "pyydetään anteeksi", se on just semmoista "no anteeks jos mä nyt loukkasin teidän hienostuneita tunteita!!1!", kuten tässä tilanteessa oli luokkaa tämä: "Anteeksi kun oon niiiin ilkeä ihminen ja vähän lainasin sun ruutua! Oisit voinu (tässä vieritetään syytä toisen ihmisen niskoille) rekkarilla hakee mun numeron!! Meinaatko sä vielä pahoinpidelläkin mun auto-parkaa???" Uhriutumisessa päällepäin pyydetään anteeksi, ja samalla sitten vieritetään syytä myös toisen niskoille ja ollaan ihan et "yhyy en minä ole täydellinen" vaikka tää tyyppi ilmeisesti ties parkkeeraavansa jonkun paikalle siks et oma auto ei olis kuuma? Ihan röyhkeyden huipentuma viedä toisen parkkipaikka kahdeksi tunniksi vaan sen takia että itse ei viitti pyörittää ilmastoitia muutaman minuutin päällä samalla kun itse odottelee auton vieressä jotta pääsee lähtemään. Oma äitini harrastaa ihan hirveästi sitä että jos hän tekee jotakin väärin ja siitä mainitsee, niin ensimmäinen reaktio siihen on "Niin mutta sinä teit näin!!!", eli koitetaan oikeuttaa omat teot sillä että toinen ihminen on tehnyt tai jättänyt tekemättä jotakin (mokan tapauksessa soittamasta Jorille). Sitten jos ei kuitenkaan löydy mitään oikeuttua syytä mokaamiseen niin alkaa se "olen huono äiti/ihminen/kaveri ja pilasin teidän illan/päivän/viikon/elämän :((((" ja se on todella rasittavaa. Jori vois niin sanotusti kasvattaa pallit, pyytää reilusti anteeksi (syyttelemättä muita mistään) ja lakata parkkeeraamasta muiden ruutuihin. Kaikkien pitäis päästä menemään omiin ruutuihinsa ilman että tarvitsee soitella kenenkään numeroihin. Selvensikö? :) t. herra Täydellinen

      Lainaa

    33. Tulos: +145 (145 ääntä)
      Toj Karin: Ei se mitään uhriutunut. Tiedosti oman virheensä ja pahoitteli siitä. Hitto että vituttaa välillä keskustella, kun anteeksi pyytäminenkin on nykyään “uhriutumista”. Kerroppas sinä, herra Täydellinen, miten tulisi toimia, jotta se ei olisi uhriutumista.
      Anteeksipyyntö lähtee heti jossittelevasti ja vähättelevästi liikkeelle:
      Pahoittelen jos lainasin paikkaasi pariksi tunniksi, mutta olisit voinut ottaa selville rek numerosta numeroni...
      Tietääkseni henkilötietojen kalastelu rekisterinumerosta vie aikaa ja on maksullista. Eli pitäisi maksaa rahaa siitä, että joku toinen töppäilee? Sen jälkeen Jorilta tulee alentuvaa paisuttelua ja jossittelua: "anteeksi jos meni perjantai pilalle" ja: "liikennevirheistä ei tule mitään mutta PARKEERAUSVIRHEISTÄ KYLLÄ..." ja lopuksi asian voi kuitata "loppuunkäsitellyksi" ihan omasta takaa. Pointti ei ollut, kenen perjantai meni tai ei mennyt pilalle. Pointti oli, että Jori mokasi. Jori ei tunnusta varsinaisesti töpänneensä missään vaiheessa, mikä on anteeksipyynnössä oleellisinta. Ei ole vaikeaa sanoa: "Anteeksi, tein väärin." Mutta ei, Jorilta se ei onnistu. Edes silloin kun muut sanovat hänelle että "toimit väärin", Jorilta ei onnistu sanoa että "tiedän sen". Sen sijaan hän koittaa pakottaa keskustelun fokuksen sääntöjen rikkomisesta ja väärinteosta seuraamuksiin: "pari tuntia vaan", "perjantai mönkään", sen sellaista. Tuollainen puhe ei ole vilpitöntä. Jori yrittää sanoa omassa anteeksipyynnössään muiden asianomaisten puolesta, että "ei se nyt niin iso juttu ollut". Mutta kun se ei ole anteeksipyytämisen idea eikä se viesti siitä, että Jori olisi oikeasti yhtään pahoillaan. Koittaa vaan painaa asian villaisella. "Hei, pyysin jo paskasti anteeksi, sen pituinen se. Asiasta ei ole enää mitään sanomista." Vau, selkeästi otti opikseen ja osoittaa jonkinlaista muutosta, vai mitä? No ei helvetissä. Ensi kerralla Jonin Volvo on vaan jonkun toisen pihalla, ja sitten käydään taas samat "tosi asialliset" anteeksipyynnöt läpi.

      Lainaa

    34. Tulos: -186 (188 ääntä)
      Topitii: Anteeksipyyntö lähtee heti jossittelevasti ja vähättelevästi liikkeelle:
      Onko ihme tuollaisen julkisen lynkkaamisen ja uhkailuviestin jälkeen? Harvinaisen vähän Jori tuosta mitään kierroksia otti. Väärälle paikalle pysäköinnistä vähäksi aikaaa puhutaan nyt, voi teitä lumihiutaleita jos tollanen saa pasmat sekaisin.

      Lainaa

    35. Tulos: +94 (100 ääntä)
      Työauton joutuu aika usein jättämään minne sattuu parkkiin. Usein sen ajaa mahdollisimman lähelle ovea ettei tartte painavia työkaluja kovin kauas kantaa. Monesti täytyy myös käyttää toisten parkkiruutuja kun ei ole pihassa muuta paikkaa. Vaan tottakai ensisijainen paikka autolle on paikka, jossa se ei ole kenenkään tiellä. Ja autossa on silti ikkunassa lappu jossa on puhelinnumero. Jos se on jonkun tiellä, siirtyy auto pois niin pian kuin mahdollista. Hyvin usein sitä joutuu siirtämään pois jonkun toisen tieltä, enkä muista yhtäkään kertaa, että joku olis huutanut, raivonnut, mielensä pahoittanut siitä, että minun auto on hänen tiellä. Johtuuko siitä, että jos se on jonkun tiellä, se siirtyy siitä pois parin minuutin sisään? Ei parin tunnin.

      Lainaa

    36. Tulos: +125 (133 ääntä)
      Traumcity: No eihän uhriudu vaan pyysi anteeksi erhettään mutta ääliöt ei pääse asian yli. Vahinkoja sattuu, aurinko nousee huomennakin.
      Toisen paikalle parkkeeraaminen ei ole vahinko, vaan tahallinen suunniteltu ja päätetty teko.

      Lainaa

    37. Tulos: -144 (148 ääntä)
      Irvikissa: Toisen paikalle parkkeeraaminen ei ole vahinko, vaan tahallinen suunniteltu ja päätetty teko.
      Aivan, Jori lienee suunnitellut tätä rikosta jo vuosia! Huomaatko että Volvo blokkaa myös esteettömän kulun tikkaille, eli ei pelkästään vienyt parkkiruutua vaan samalla estää ihmisiä pääsemästä katolle. Miten joku voi olla noin röyhkeä, uskoni ihmiskuntaan otti kovan kolauksen.

      Lainaa

    38. Tulos: +148 (152 ääntä)
      Traumcity: Aivan, Jori lienee suunnitellut tätä rikosta jo vuosia! Huomaatko että Volvo blokkaa myös esteettömän kulun tikkaille, eli ei pelkästään vienyt parkkiruutua vaan samalla estää ihmisiä pääsemästä katolle. Miten joku voi olla noin röyhkeä, uskoni ihmiskuntaan otti kovan kolauksen.
      Miksi sä hiillyt tästä näin paljon? :'D Oletko kenties Jori? Vai oletko kenties samanlainen parkkipaikkojen lainailija?

      Lainaa

    39. Tulos: +79 (79 ääntä)
      Irvikissa: Toisen paikalle parkkeeraaminen ei ole vahinko, vaan tahallinen suunniteltu ja päätetty teko.
      Edellisessä työpaikassa minulla oli kallis maksettu paikka, jonka edessä luki hyvinkin näkyvästi VARATTU ja rekisterinumero, jonka lisäksi useampi varoitus parkkivalvonnasta sakkojen uhalla. Yritys sijaitsi paikassa, jossa lähin tunnin maksuton kiekkopaikka oli nurkan takana, mutta se ei kuitenkaan kelvannut, sillä en liioittele kun sanon, että lähes päivittäin joku oli parkkeerannut minun parkkiruutuun. Ilmeisesti halvempaa maksaa 50e sakot kuin ajaa nurkan taa, tai maksaa pari euroa parkkilipusta.

      Lainaa

    40. Tulos: +33 (39 ääntä)
      Mulla on post-ittejä joihin kirjoitan "sinun kannattaa tarkistaa rengaspaineet, ne näyttää yhtä tyhjiltä kuin aivosi".

      Lainaa

    41. Tulos: -154 (154 ääntä)
      bleb: Miksi sä hiillyt tästä näin paljon? :’D Oletko kenties Jori? Vai oletko kenties samanlainen parkkipaikkojen lainailija?
      Miten niin hiillyn? :D Sulla on pähkinät vähän väärässä kulhossa, koska mä olen tässä aika selkeästi ilmaissut kuinka huvittavaa on vikistä näin mitättömästä asiasta. Oletko sä kenties samanlainen vinkuämmä mitä nää parkkipaikasta yöunensa menettäneet ja koet sielunsisaruutta vai miksi menee tunteisiin?

      Lainaa

    42. Tulos: -41 (71 ääntä)
      Hieman silti ihmetyttää miten Reea myöhästyi omista menoistaan tämän vuoksi jos vieressä kerran on ne vierasparkit olisihan hän sitten kai niihin voinut pysäköidä tämän kerran. Kuulostaa että tapahtuneesta aiheutunutta harmia olisi haluttu hieman liioitellakin.

      Lainaa

    43. Tulos: +105 (105 ääntä)
      Traumcity: Miten niin hiillyn? Sulla on pähkinät vähän väärässä kulhossa, koska mä olen tässä aika selkeästi ilmaissut kuinka huvittavaa on vikistä näin mitättömästä asiasta. Oletko sä kenties samanlainen vinkuämmä mitä nää parkkipaikasta yöunensa menettäneet ja koet sielunsisaruutta vai miksi menee tunteisiin?
      Tiedätkö, olen kerran syyhkinyt jonkun pyykkivuoron ja voi pyhät kissat sitä itkuvinkuvankua ja nillitystä. Siitä huolimatta totesin "olen tosiaan pahoillani, kyseessä oli oikeasti vahinko" (se oli, luin vuorolistan väärin, ja olin pahoillani. Pyykkivuoro nyt ei yleensä ole iso asia -mutta se voi olla, jos vaikka pitäisi lähteä lomille ja saada pyykit kuivaksi sitä ennen, kuljetus kun ei odota kahta tuntia sillä välin kun venaat jonkun muun pyykkejä). Joten otin opiksi ja olin jatkossa tarkempi. Virheitä tekee jokainen, on silkkaa kusipäisyyttä luulla että se tarkoittaa että se on joku vapaa lisenssi tehdä niitä aina kun huvittaa.

      Lainaa

    44. Tulos: -95 (101 ääntä)
      Joo: Tiedätkö, olen kerran syyhkinyt jonkun pyykkivuoron ja voi pyhät kissat sitä itkuvinkuvankua ja nillitystä. Siitä huolimatta totesin “olen tosiaan pahoillani, kyseessä oli oikeasti vahinko” (se oli, luin vuorolistan väärin, ja olin pahoillani. Pyykkivuoro nyt ei yleensä ole iso asia -mutta se voi olla, jos vaikka [...]
      Oon ihan samaa mieltä. Mutta eihän mikään tässä indikoi että Jori olisi joku taparikollinen, vaan hän toimi ihan samalla tavalla kuin sinä tuon pyykkivuoron suhteen. Virheitä sattuu.

      Lainaa

    45. Vanha tuttu 21.6.2019 0:56
      Tulos: +80 (82 ääntä)
      Jori on kuin murtovaras, joks rysänpäältä kiinni jäätyään alkaa kitistä, että miksi kukaan ei kertonut että tänne ei sas tulla yöllä.

      Lainaa

    46. Tulos: +13 (27 ääntä)
      Traumcity: Meininki ihan Kerava Iisalmella.
      Mikä ihmeen Iisalmella? Se on Iisalmessa.

      Lainaa

    47. Ota rekkari 21.6.2019 1:17
      Tulos: +50 (52 ääntä)
      Jos joku mun autosta, laittais rekkarin hakuun, ei tulisi löytämään minua. Jorikin tietää sen, siksi sanoi, että rekkarin avulla selvittäisi tiedot.

      Lainaa

    48. Tulos: +73 (75 ääntä)
      Eilean: Hieman silti ihmetyttää miten Reea myöhästyi omista menoistaan tämän vuoksi jos vieressä kerran on ne vierasparkit olisihan hän sitten kai niihin voinut pysäköidä tämän kerran. Kuulostaa että tapahtuneesta aiheutunutta harmia olisi haluttu hieman liioitellakin.
      Niissä voi olla esim. 4h raja kiekolla, ja Reea ei olisi ehtinyt sen puitteissa takaisin.

      Lainaa

    49. Tulos: -71 (83 ääntä)
      Annika: Mikä ihmeen Iisalmella? Se on Iisalmessa.
      Ihan se ja sama mulle miten mikäkin bönde taivutetaan.

      Lainaa

    50. Tulos: +77 (77 ääntä)
      Se mikä tuossa ensimmäisenä on silmiinpistävää, että vaikket osaa autoas vieraspaikoille pysäköidä, niin ootko vähän vajaa, kun runttaat sen postilaatikoihin kiinni? Eikö jotkut hälytyskellot pitäis tossa kohtaa soida voimakkaasti?

      Lainaa

    51. Roskasakkia 21.6.2019 9:12
      Tulos: +93 (93 ääntä)
      Mulla tuli joskus kymppi kuluja siitä kun selvitin rekkarin perusteella erään vatipään joka oli ajanut paikalleni. Oli mukavaa joutua maksamaan ylimääräisiä kuluja sen takia ettei joku vajakki osaa lukea.

      Lainaa

    52. Tulos: +80 (80 ääntä)
      Traumcity: Oon ihan samaa mieltä. Mutta eihän mikään tässä indikoi että Jori olisi joku taparikollinen, vaan hän toimi ihan samalla tavalla kuin sinä tuon pyykkivuoron suhteen. Virheitä sattuu.
      Sattuu joo, ja niitä pyydetään anteeksi. Siis oikeasti anteeksi: "Munasin, olet oikeassa, olen pahoillani". Ei "No tuo nyt on pikkuasia, mitä tuollaisesta hiillyt, LOL". Anteeksipyyntö joka aloitetaan väittämällä ettei toisella ollut syytä olla kiihtynyt alunperinkään ei ole anteeksipyyntö lainkaan. Arvostaisin enemmän suoraselkäistä kusipäisyyttä: "Joo halusin parkkipaikkasi/ pyykkivuorosi/ mitäonkaan joten otin sen, vittuako kiinnostaa mitä mieltä sinä siitä olet" kuin ninjailua tyyliin "joojoo teen sinulle mitä haluan, ja lisäksi päätän mistä sinä saat suuttua ja jos et hyväksy että minä päätän mitä mieltä sinä saat olla, olet uhriutuva nillittäjä". Yksi on edes rehellinen tunnustus ettei ole pahoillaan eikä aiokaan olla siitä että on itse syypää; toinen on sen lisäksi että ensin tekee väärin vielä uhrin syyttämistä päälle. Jälkimmäiset pitäisi kieltää yhteiskunnasta kokonaan; ne pilaavat kaikkien päivän ja tekevät lähisuhteissa hirveää jälkeä.

      Lainaa

    53. Tulos: -90 (90 ääntä)
      Joo: Sattuu joo, ja niitä pyydetään anteeksi. Siis oikeasti anteeksi: “Munasin, olet oikeassa, olen pahoillani”. Ei “No tuo nyt on pikkuasia, mitä tuollaisesta hiillyt, LOL”. Anteeksipyyntö joka aloitetaan väittämällä ettei toisella ollut syytä olla kiihtynyt alunperinkään ei ole anteeksipyyntö lainkaan. Arvostaisin [...]
      En mä kyllä löydä Jorin viestistä mitään noista mainitsemistasi asioista.

      Lainaa

    54. Tulos: +103 (105 ääntä)
      Traumcity: En mä kyllä löydä Jorin viestistä mitään noista mainitsemistasi asioista.
      Niin koska sä luet vain ja ainoastaan sanat "pahoittelut" ja "anteeksi" sisäistämällä mitään kontekstia Jorin viesteistä. Kyse on lauserakenteista ja siitä miten asia ilmaistaan. En vieläkään ymmärrä miten jaksat useemman päivän puolustaa jotakuta tuntematonta törttöilijää netissä. :D Vahingon vähättelyä on mm. tuo vittumainen tapa sanoa "Oi voi voi kun parkkeerasin toisen paikalle. Toivottavasti saatte nukuttua ensiyönä.".

      Lainaa

    55. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Olisin parkkeerannut tuohon väliin perä edellä. Kyllä siinä auton mentävä aukko on, ainakin keinot taitettuna. Jorin olis ollu ehkä hieman haastavaa päästä kuskin puolelta sisään, mutta eipä se minun ongelma olis ollu.

      Lainaa

    56. Tulos: -84 (88 ääntä)
      bleb: Niin koska sä luet vain ja ainoastaan sanat “pahoittelut” ja “anteeksi” sisäistämällä mitään kontekstia Jorin viesteistä. Kyse on lauserakenteista ja siitä miten asia ilmaistaan. En vieläkään ymmärrä miten jaksat useemman päivän puolustaa jotakuta tuntematonta törttöilijää netissä. Vahingon vähättelyä on mm. tuo [...]
      Musta tuntuu että sulla on vähän lukutaidossa petraamista. Lue Joon viesti ja etsi Jorin viestistä mainitut asiat, niitä ei löydy sieltä. Kyse ei ole kontekstista, vaan omasta tulkinnasta siitä mitä Jori ehkä rivien välistä viestii. Vahingon vähättelyä mainitsemasi kohta mahdollisesti, tai sitten pientä turhautumista siihen että jossain puskaradioryhmässä jankutetaan useamman ihmisen voimin jotain fuckin väärin pysäköityä autoa. Siinä on sulle kontekstia. Ja ei sun tarvitsekaan ymmärtää miksi puolustan jotain tuntematonta törttöilijää netissä, yhtä vähän mä ymmärrän miksi tuollaisesta tehdään joku haloo. Hiffaan kyllä että Reeaa vitutti kun oma parkkipaikka oli viety, mutta itse ainakin osaan käsitellä tuollaiset vastoinkäymiset avautumatta. Eli en niinkään ole Jorin puolella, enemmän nillitystä vastaan.

      Lainaa

    57. Tulos: +80 (80 ääntä)
      Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tulla töistä kotiin ja huomata, että sun maksamalla paikalla on jonku toisen auto. Näin kun käy vielä alueella, jossa sitä autoa ei ihan niin vain jätetäkkään tienvarteen, kun paikoista on pula ja kaikkialla kiellot pysäköidä, on ilo ylimmillään. Mutta jos on lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia, joten näitä vatipäitä on aina ollut ja tulee aina oleman.

      Lainaa

    58. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Toj Karin: PS. Tiedän tämän kommentin saavan pelkkiä alapeukkuja. Se vain vahvistaa pointtiani, jossa nykyään kaikki tuntuu olevan uhriutumista. Opetelkaa keskustelemaan asiat asioina tai olkaa hiljaa, jos ainoat mieleenne tulevat asiat koskee vain jotain helvetin uhriutumista.[...]
      "Tiedän tämän kommentin saavan pelkkiä alapeukkuja. Se vain vahvistaa pointtiani, että kaikki muut ovat väärässä."

      Lainaa

    59. Tulos: +39 (45 ääntä)
      Traumcity: Meininki ihan Kerava Iisalmella. Jori vaikuttaa hyvältä tyypiltä, Petri ja muut ämmät vois mennä nukkumaan.
      Mees Jori jo häpeämään käytöstäsi ja lopeta itsesi puolustelu. Hieman nolottaa puolestasi.

      Lainaa

    60. Tulos: -66 (68 ääntä)
      Herra Joki: Mees Jori jo häpeämään käytöstäsi ja lopeta itsesi puolustelu. Hieman nolottaa puolestasi.
      Mutsiasi nolotti kun sut synnytti.

      Lainaa

    61. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Traumcity: Mutsiasi nolotti kun sut synnytti.
      Näin suomalainen mies kantaa vastuun töppäilyistään. Ensin uhriutuu facebookissa ja nyt itkee täällä :-D Hyvä Jori!

      Lainaa

    62. Tulos: -46 (50 ääntä)
      Tonskulus: Näin suomalainen mies kantaa vastuun töppäilyistään. Ensin uhriutuu facebookissa ja nyt itkee täällä Hyvä Jori!
      2005 soitti, sekään ei halua noin omaperäistä kuittailua takaisin Reea.

      Lainaa

    63. Tulos: +46 (46 ääntä)
      Traumcity: Oon ihan samaa mieltä. Mutta eihän mikään tässä indikoi että Jori olisi joku taparikollinen, vaan hän toimi ihan samalla tavalla kuin sinä tuon pyykkivuoron suhteen. Virheitä sattuu.
      Onnistuneeseen anteeksipyyntöön kuuluu osoittaa, että aikoo välttää samaa virhettä jatkossa. Pikkujutuissa ihmisille usein riittää, että tekijä tiedostaa tehneensä virheen ja aikoo yrittää parhaansa, ettei toista samaa jatkossa. Asian vähättely, toisten syyttely ja sarkastinen äänensävy kadottaa anteeksipyynnöstä oleellisen eli vastuun kantamisen omasta käytöksestään. Virheitä sattuu, mutta tämän itsestäänselvyyden toitottaminen anteeksipyynnössä kuulostaisi siltä, että tekijä suhtautuu niin lepsusti virheiden tekemiseen, että tekee niitä jatkossakin aivan yhtä helposti. Olen miettinyt, että ehkä jotkut luulevat anteeksipyynnön tarkoittavan jotain häpeällistä nöyristelyä, ja siksi he menevät puolustus- ja hyökkäyskannalle. Selittäjä-"anteeksipyytäjät" ehkä kokevat joutuvansa hyökätyksi, kun heille sanotaan jostain muita harmittavasta toiminnasta. Yleensä kuitenkaan kyse ei ole halusta kiusata väärintekijää, vaan siitä että ihmiset tahtovat varmistua, että tietty toiminta loppuu eikä heille koidu enempää harmia. Kun on kunnolla pyydetty anteeksi, he unohtavat koko jutun tai jopa alkavat pitää väärin tehnyttä ihan hyvänä tyyppinä.

      Lainaa

    64. Tulos: -33 (45 ääntä)
      Näin: Onnistuneeseen anteeksipyyntöön kuuluu osoittaa, että aikoo välttää samaa virhettä jatkossa. Pikkujutuissa ihmisille usein riittää, että tekijä tiedostaa tehneensä virheen ja aikoo yrittää parhaansa, ettei toista samaa jatkossa. Asian vähättely, toisten syyttely ja sarkastinen äänensävy kadottaa anteeksipyynnöstä [...]
      Peukku tälle, hyvin sanottu. Pitäydyn silti kannassani, että väärin pysäköidystä autosta avautuminen johonkin somen puskaradioryhmään ja hämärien uhkailulappujen kirjoittaminen on niin turhaa nillitystä että pahaa tekee.

      Lainaa

    65. Niinpäniin 25.6.2019 20:57
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Jaahas. Ei voi muuta sanoa kun I rest my case. Täällähän sytty kunnon Jorien vastarinta! Joku tuolla sanoi, että ”alapeukut vaan vahvistaa tätä...” tätä näkee vähän väliä että muka ”fiksusti” yrittää pyöräyttää agendansa oikeaksi muka muiden avulla. Naamioidaan se vaan ’hauskasti’ (tiiän että tähän tulee alapeukkuja mutta siitä huolimatta oon oikeassa :—D) kun tietää miten siihen muut reagoi. Sori, ei pisteitä siitä tänään.

      Lainaa

    66. Viisas nainen 25.6.2019 21:28
      Tulos: -37 (39 ääntä)
      Eikö teistä kukaan huomannu, että kyseinen tyyppi ei ollut parkkeeraanut tän naisen paikalle, vaan sen naisen parkkipaikka oli siinä VIERESSÄ. Eli Volvon ja toisen auton VÄLISSÄ. Kai tohon nyt saatana ois saanu tavallisen levysen auton väliin?

      Lainaa

    67. Tulos: +26 (26 ääntä)
      Toivottavasti Jorin maksulliselle paikalle (jos sellasta ikinä tulee omistamaan) pysäköidään ja joku vastaa samoilla "vilpittömillä" anteeksipyyntö yhyy teksteillä takaisin tai vielä parempaa : jättää niin pitkäksi aikaa, että Jori etsii yhteystiedot ja maksaakin siitä. Vielä kirsikkana kakun päälle, ei saa "virheitä tekevää" ihmistä kiinni. Tyhmät ei opi ennenkuin omalle kohdalle sattuu. Jos silloinkaan.

      Lainaa

    68. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Itse suosin tapaa, jonka joku jo mainitsikin. Eli laskee vähän ilmaa renkaista pois, ei tyhjäksi asti tietekään, mutta riittävästi.

      Lainaa

    69. idiootti ilman ilmaa 27.6.2019 19:36
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Jos joku lainaa parkkiruutua niin voihan siltä lainata renkaista ilmat niin menee tasan.

      Lainaa

    70. Tulos: +28 (28 ääntä)
      En nyt enää löytänyt tätä Iisalmen pysäköintikeskustelua, mutta jossain vaiheessa Jorin anteekspyyntö vielä jatkui perusteluilla; vieraspaikat olisivat olleet vapaana, mutta tämä kohta oli pihassa ainoa varjopaikka. Siihenhän auto tietty piti saada, ettei lähtiessä olisi kuuma auto ollut odottamassa...

      Lainaa

    71. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Jorin kaltaiset ihmiset on niitä samoja jotka 'vahingossa' ja 'ihan nopeesti vaan' pysäköivät myös sähköautojen latauspisteille, invapaikoille, tai jälkimmäisten yhdistelmille (niin, invamerkkien haltijoita löytyy käyttövoimasta huolimatta).

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, auto, poliisit, parkkipaikka, parkkeerata, parkkeeraus, vieraspaikka