Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Rakkaat naapurit, osa 53

Pilasin naapurin lasten kesäloman käymällä suihkussa.
Rakkaat naapurit, osa 53

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 84 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1410 (1498 ääntä)
      Mä alkaisin käydä mahdollisimman aikaisin suihkussa tollasen lapun jälkeen. Suihkussa käynti kuuluu normaaliin elämiseen

      Lainaa

    2. Tulos: +1104 (1252 ääntä)
      Mitä lapsellista siinä on, ettei tykkää karmeasta lemusta? Ei tupakka useimmille tupakoimattomille haise paskaa paremmalta.

      Lainaa

    3. Tulos: +782 (968 ääntä)
      Tupakka haisee ihan järkyttävän pahalta ja kyllä siihen kuolee jos on paha astma. T. Minulla on astma ja aika harva tupakoitsija ottaa toiset huomioon edes ulkona. Toki on niitäkin, mutta valtaosa on aika itsekkäitä sen tupakoinnin kanssa.

      Lainaa

    4. Tulos: +590 (642 ääntä)
      Topitii: Mitä lapsellista siinä on, ettei tykkää karmeasta lemusta? Ei tupakka useimmille tupakoimattomille haise paskaa paremmalta.
      No eipä se näin tupakoitsijanakaan mitään ruusuntuoksuista ole. Pihalle vaan mars ja naapurit otetaan huomioon.

      Lainaa

    5. Riippuu ilmanvaihdosta 25.6.2019 2:05
      Tulos: +321 (357 ääntä)
      Mulla entinen naapuri poltti varmaan viis askia päivässä parvekkeellaan, eikä kehdannut aukaista parvekkeen laseja, kaikki savu tuli mun asuntoon ja vaikka itsekin poltin siihen aikaan vielä niin eipä tarvinnut kotona käydä röökillä kun naapurin savut tuli meillekkin. Oli ihan kamalaa !

      Lainaa

    6. Tulos: +474 (516 ääntä)
      Ihan entiseen tapaan menet suihkuun vaan! Ihan oikeasti, kuka kehtaa edes valittaa että toinen käy suihkussa klo 9? :D Eikös se ole aika perus, että ihmiset käy aamulla suihkussa ennen lähtöä. Mulla esim. rasvoittuu hiukset todella nopeasti, ja jos en aamulla niitä pese niin ovat parin tunnin päästä ihan rasvaiset - En kyllä menisi töihin rasvalettinä että naapurin annikki ja minnikki saa nukkua yli yhdeksään. (Lisäksi jo laki sanoo, että suihkussa saa käydä kerrostalossa myös hiljaisuuden aikaan, mitä sä et ole edes tehnyt.)

      Lainaa

    7. Tulos: +266 (304 ääntä)
      Itse vuorotyöläisenä käyn pesuilla ja tarpeilla silloin kun tarvitsee. En toki vapaapäivinä tarkoituksellisesti kesken hiljaisuuden, mutta työpäivinä joskus pakko. Väitän silti, että klo 23 suihku ketuttaa vähemmän meluhaitan puolesta kuin naapureiden elämäntarve rempata väliseinää alas tai repiä laminaattia ylös joka viikko alkaen välittömästi klo 7.00 tai 8.00, kun hiljaisuus päättyy. -__- Ja toki viikonloppuisin kun olisi mahdollisuus muutenkin nukkua pitkään. Eihei. Jaskahammeri laulamaan kukonpieraisusta niin että tärinän voimasta alkaa meidän kämpässä taulut tippua seiniltä. Noh. Ei voi muuta todeta kuin että naapurin remontointiaddiktio silti haittaa vähemmän kuin ajatus omakotitalosta puutöineen, pihahommimeen, lietekaivon tyhjennyksineen ja naurettavine sähkönsiirtolaskuineen.

      Lainaa

    8. Tulos: +223 (387 ääntä)
      Tupakka on perseestä. Itse olen vienyt vauvaa hengitysvaikeuksien takia sairaalaan kymmeniä kertoja, mutta parvekkeellaan savuttavat ketjupolttajat toteavat vain, että "mulla on oikeus tupakoida just tässä". No, toivottavasti samalla oikeudella sairastuvat pian vaikapa keuhkosyöpään, sen ansaitsevat.

      Lainaa

    9. Paskapallero 25.6.2019 5:45
      Tulos: +58 (246 ääntä)
      Eikös oo tutkittu, että passiivinen tupakointi on pahempi kuin itse tupakointi?

      Lainaa

    10. Tulos: +127 (219 ääntä)
      Paskapallero: Eikös oo tutkittu, että passiivinen tupakointi on pahempi kuin itse tupakointi?
      On tutkittu asiaa, tulos oli; ei ole pahempi.

      Lainaa

    11. Tulos: +118 (234 ääntä)
      Passiivinen tupakointi ei tarkoita, että haistaa tupakan jostain kaukaa.

      Lainaa

    12. Tulos: +195 (257 ääntä)
      Koska se tupakan haju tarttuu tosi herkästi joka paikkaan. Sapettais jos oma kämppä haisis tupakilta. Tupakoitsijoille se lienee vakiotuoksu niin ei muuta erota.

      Lainaa

    13. Ainajotaikummaa 25.6.2019 7:59
      Tulos: -133 (199 ääntä)
      Kukaan eikä mikään voi kieltää suihkussa käyntiä mihinkään aikaan mutta toki suihkussa kävijälläkin täytyy olla tolkku kuinka kauan yms sielä suihkusssa ollaan.

      Lainaa

    14. Tulos: +25 (73 ääntä)
      Sprinkles: Itse vuorotyöläisenä käyn pesuilla ja tarpeilla silloin kun tarvitsee. En toki vapaapäivinä tarkoituksellisesti kesken hiljaisuuden, mutta työpäivinä joskus pakko. Väitän silti, että klo 23 suihku ketuttaa vähemmän meluhaitan puolesta kuin naapureiden elämäntarve rempata väliseinää alas tai repiä laminaattia ylös [...]
      Aika harvoin niitä lietekaivoja enää tyhjennellään, kun ei niitä ihmisillä oikein enää ole. :D

      Lainaa

    15. Tulos: +75 (171 ääntä)
      Sohvi: On tutkittu asiaa, tulos oli; ei ole pahempi.
      No on kai se nyt pahempi kuin olla tupakoimaton? Jos ei tupakoi, miksi haluaisi passiivisesti tupakoida ja saada tupakan haittavaikutuksia?

      Lainaa

    16. Tulos: +167 (195 ääntä)
      Topitii: Mitä lapsellista siinä on, ettei tykkää karmeasta lemusta? Ei tupakka useimmille tupakoimattomille haise paskaa paremmalta.
      Itselläkin seinänaapuri polttaa ja tupakan haju tulee kämppään sisälle yritin sitten tuulettaa olkkaria tai makkaria. Tänä aamuna heräsin tupakan hajuun, ku pidin yön ikkunaa auki. Myöskään parvekkeella istuskellessa tupakan haju tunkeutuu nenääni. Siinä voi sitten joku miettiä, onko lapsellista, etten siitä pidä?

      Lainaa

    17. Tulos: +31 (45 ääntä)
      Turkanen: Itselläkin seinänaapuri polttaa ja tupakan haju tulee kämppään sisälle yritin sitten tuulettaa olkkaria tai makkaria. Tänä aamuna heräsin tupakan hajuun, ku pidin yön ikkunaa auki. Myöskään parvekkeella istuskellessa tupakan haju tunkeutuu nenääni. Siinä voi sitten joku miettiä, onko lapsellista, etten siitä pidä?
      Mikähän ajatuskatkos kävi tokavikassa lauseessa, todennäköisesti ymmärrätte mitä yritin sanoa xD

      Lainaa

    18. Tulos: +41 (53 ääntä)
      Noh. Ei voi muuta todeta kuin että naapurin remontointiaddiktio silti haittaa vähemmän kuin ajatus omakotitalosta puutöineen, pihahommimeen, lietekaivon tyhjennyksineen ja naurettavine sähkönsiirtolaskuineen. Sprinkles:
      Missäs asumismuodossa ei tarvi maksaa sähkönsiirrosta naurettavia summia? Se että maksaa taloyhtiön sähköt ja niiden siirrot vastikkeena ei vielä poista sitä maksuvelvollisuutta. Omassa talossa esimerkiksi lämmitysjärjestelmän vaihtamiseen vaadittava äänienemmistö on helpommin saatavissa kuin jossain taloyhtiössä, joten omassa talossa voi säästää sähkön siirrossa huomattavasti kun vaan vähän miettii miten hommat tekee.

      Lainaa

    19. Tulos: +110 (136 ääntä)
      Katos katos, olen itse juuri ylimmän kerroksen asukki ja alakerras poltetaan parvekkeella. On tosi kiva näin kesällä kun avoimesta ovesta leijuu hajut koko kämppään. Siinä vaiheessa ei enää edes sille hirveesti voi, kun sen huomaa

      Lainaa

    20. Kilokalori 25.6.2019 8:50
      Tulos: +192 (210 ääntä)
      Melkonen helikopterivanhempi, kun tenavilleen lomalla pitkiä aamu-uniakin yrittää mahdollistaa. Tenavilla SAATTAA olla vähän karu lasku arkeen, kun omaan opiskelija-asuntoon joskus muuttavat. Tai sit äiti tulee sinnekin naapureita nuhtelemaan.

      Lainaa

    21. Rasvatukka 25.6.2019 9:23
      Tulos: -136 (174 ääntä)
      Joo: Ihan entiseen tapaan menet suihkuun vaan! Ihan oikeasti, kuka kehtaa edes valittaa että toinen käy suihkussa klo 9? Eikös se ole aika perus, että ihmiset käy aamulla suihkussa ennen lähtöä. Mulla esim. rasvoittuu hiukset todella nopeasti, ja jos en aamulla niitä pese niin ovat parin tunnin päästä ihan rasvaiset – En [...]
      Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa? Ei tuossa lapussa ole mitään valitettu. Pyydetty vain ystävällisesti jos voisi käydä mieluummin illalla suihkussa. Selitetty myös syy oudolle pyynnölle. Pyytäminen ei ole valittamista tai käskemistä.

      Lainaa

    22. Tulos: +89 (101 ääntä)
      Kilokalori: Melkonen helikopterivanhempi, kun tenavilleen lomalla pitkiä aamu-uniakin yrittää mahdollistaa. Tenavilla SAATTAA olla vähän karu lasku arkeen, kun omaan opiskelija-asuntoon joskus muuttavat. Tai sit äiti tulee sinnekin naapureita nuhtelemaan.
      Tottahan toki äiti saapuu valvomaan, että lapsi saa äänieristetyn yksiön!! Eihän se ole sopivaa, että nuoret solukämpissä tai kommuuneissa asuvat. Sosiaalistuvat vahingossa ja oma erityisyys ja ihanuus voi välillä unohtua.

      Lainaa

    23. Tulos: -75 (109 ääntä)
      Kilokalori: Melkonen helikopterivanhempi, kun tenavilleen lomalla pitkiä aamu-uniakin yrittää mahdollistaa. Tenavilla SAATTAA olla vähän karu lasku arkeen, kun omaan opiskelija-asuntoon joskus muuttavat. Tai sit äiti tulee sinnekin naapureita nuhtelemaan.
      Koska 8v ja 18v on selkeästi sama asia

      Lainaa

    24. Tulos: -103 (185 ääntä)
      Naapuri voi muuttaa ok-taloon asumaan jos ei kestä kerrostaloelämisen nurjia puolia, joihun hajut ja äänet esimerkiksi kuuluu.

      Lainaa

    25. Tulos: -50 (98 ääntä)
      Keskellä yötä pitäisi olla nukkumassa eikä tupakoimassa. Ja Kirstille toivon mansikan kokoista kasvainta nenänpäähän.

      Lainaa

    26. Tulos: +24 (56 ääntä)
      Eikö kukaan huomannut noita asuntojen numeroita? A5 ja A46 on ainakin kerrostalossa niin kaukana toisistaan ettei mitään ääniä pitäis kuulua. T. sellainen, jonka välimatka on sama oman kerrostalonsa asuntoon A5

      Lainaa

    27. Tulos: +138 (150 ääntä)
      Miten nykytalot on rakennettu? Miten naapurin suihkussakäynti voi olla niin äänekästä että toisessa asunnossa siihen herätään? Ja miten joku voi nukkua niin herkästi että herää suihkussakäyntiin?

      Lainaa

    28. Tulos: +163 (179 ääntä)
      joojoojoo: Miten nykytalot on rakennettu? Miten naapurin suihkussakäynti voi olla niin äänekästä että toisessa asunnossa siihen herätään? Ja miten joku voi nukkua niin herkästi että herää suihkussakäyntiin?
      Ei ne oikeasti herääkkään. Tämä on sitä oikeaa mielensäpahoittamista. Kerrostaloissa on mahdollista kuulla kun naapuri päästää vettä hanasta, jos omassa asunnossa on riittävän hiljaista. Mutta siitä vaimeasta huminasta häiriintyminen vaatii jo aktiivista halua ärsyyntyä jostakin.

      Lainaa

    29. yli opisto hörhö 25.6.2019 12:33
      Tulos: +19 (51 ääntä)
      Keskikerroksessakin on aika ongelmallista jos suurin osa naapureista polttaa parvekkeilla kolmikerroksessa talossa. Mulla on tosi iso parveke mutta se on käytännössä turha kun ei siellä voi kesäisinkään oleskella kuin korkeintaan muutamia minuutteja kerrallaan. Ei voi olla parvekkeen ovi auki helteillä paitsi öisin kun röökin haju leijailee kämppään. Kyllähän tuo helpottaisi elämää jos parveketupakointi kiellettäisiin ihan yleisesti, mutta on toki sanottava entisenä tupakoitsijana että onhan se aika rasittavaa rampata pihalla kerran tai pari tunnissa. Rasittaa se naapureitakin jos menee ilta pitkäksi ja kolmeen asti yöllä on jatkuvaa kulkua rapussa. Liekö lasitetut parvekkeet auttaisi kaikkia osapuolia tässä asiassa..

      Lainaa

    30. yli opisto hörhö 25.6.2019 12:39
      Tulos: +45 (61 ääntä)
      joojoojoo: Miten nykytalot on rakennettu? Miten naapurin suihkussakäynti voi olla niin äänekästä että toisessa asunnossa siihen herätään? Ja miten joku voi nukkua niin herkästi että herää suihkussakäyntiin?
      Nykytaloissa et kuule vaikka juna kulkisi talon pihalla jos kaikki luukut on kiinni. Äänieristys on ottanut aika huimia askeleita viimeisten parinkymmenen vuoden aikana. Mutta sitten jos talo on rakennettu joskus 80- tai 90-luvulla niin seinänaapurin aivastus kuuluu ihan varmasti. Kyllä minäkin kuulen milloin naapurissa on hana auki tai suihku päällä, mutta en tosiaan osaisi sitä yhdistää johonkin tiettyyn asuntoon enkä usko että kukaan siihen ääneen voi herätä kesken unien. Ei se ole varsinaisesti häiritsevä ääni mutta ääni kuitenkin.

      Lainaa

    31. Tulos: +83 (105 ääntä)
      Peetu: Keskellä yötä pitäisi olla nukkumassa eikä tupakoimassa.
      Miksi ihmeessä pitäisi? Koska kaikkien vuorokausirytmin kuuluu olla sama kuin sinulla?

      Lainaa

    32. Tulos: +76 (84 ääntä)
      Niin..elämää täynnä oleva yläkerran perhe. Mullakin on tälläsestä kokemusta, melutaan yöhön asti ja hakataan lattioita. Parasta ovat tietysti kunnon tappelut joissa heitetään tavaroita ympäri kämppää ja rääytään. Olen muuttamassa kerrostalosta pois, ei jaksa.

      Lainaa

    33. Tulos: +75 (83 ääntä)
      Joo: Ihan entiseen tapaan menet suihkuun vaan! Ihan oikeasti, kuka kehtaa edes valittaa että toinen käy suihkussa klo 9? Eikös se ole aika perus, että ihmiset käy aamulla suihkussa ennen lähtöä. Mulla esim. rasvoittuu hiukset todella nopeasti, ja jos en aamulla niitä pese niin ovat parin tunnin päästä ihan rasvaiset – En [...]
      Vasta yhdeksältä? Suurin osa joutuu käymään ennen töihin lähtöä eli usein ennen seitsemää. Jos joku valittaa niin se on voivoi.

      Lainaa

    34. Tulos: +1 (13 ääntä)
      NipaMan: Missäs asumismuodossa ei tarvi maksaa sähkönsiirrosta naurettavia summia? Se että maksaa taloyhtiön sähköt ja niiden siirrot vastikkeena ei vielä poista sitä maksuvelvollisuutta. Omassa talossa esimerkiksi lämmitysjärjestelmän vaihtamiseen vaadittava äänienemmistö on helpommin saatavissa kuin jossain taloyhtiössä, [...]
      Kyllä, mutta kun täällä on vain näitä uusavuttomia :D

      Lainaa

    35. Tulos: +82 (116 ääntä)
      Traumcity: Naapuri voi muuttaa ok-taloon asumaan jos ei kestä kerrostaloelämisen nurjia puolia, joihun hajut ja äänet esimerkiksi kuuluu.
      Miksi aina syytön saa kärsiä? Eikö tuolla logiikalla ne mölyäjät kuuli sinne omakotitaloon??

      Lainaa

    36. Tulos: +31 (43 ääntä)
      Pistän suihkujutun paremmaksi. Meillä on intissä hiljainen tunti heti nukkumaanmenon jälkeen ja tunti ennen heräämistä. Tällöin omasta punkasta ei lähdetä edes sinne vessaan. Ja silti porukka rikkoo tätä ja saattaa käydä jopa JUOMASSA keskellä hiljaista tuntia! Ja kaikki selvinneet elossa. Eikä yöunet ole menneet pilalle.

      Lainaa

    37. Tulos: -14 (58 ääntä)
      Sohvi: On tutkittu asiaa, tulos oli; ei ole pahempi.
      Vaikka olisi vain lievä myrkyn pakkohengitystilanne, sekin on tahdonvastainen ja pitäisi tuomita pahoinpitelyrikoksena.

      Lainaa

    38. Tulos: +40 (50 ääntä)
      hrht: Miksi aina syytön saa kärsiä? Eikö tuolla logiikalla ne mölyäjät kuuli sinne omakotitaloon??
      Mölyäjä kuuluu minkinrehuksi, muttasaa nyt ihminen totta vieköön käydä suihkussa ja jopa pieraista. Kysykää Kiinteistöliiton juristilta ellei oma tai naapurin äly riitä.

      Lainaa

    39. Tulos: +48 (58 ääntä)
      joojoojoo: Miten nykytalot on rakennettu? Miten naapurin suihkussakäynti voi olla niin äänekästä että toisessa asunnossa siihen herätään? Ja miten joku voi nukkua niin herkästi että herää suihkussakäyntiin?
      Kaikki eivät asu uusissa taloissa, joissa on hyvä äänieristys. Puolet kansasta asuu 1960-1980 rakennetuissa surkeasti äänieristetyissä taloissa.

      Lainaa

    40. anonyymi ameeba 25.6.2019 14:14
      Tulos: +69 (97 ääntä)
      Nimesi: Tupakka on perseestä. Itse olen vienyt vauvaa hengitysvaikeuksien takia sairaalaan kymmeniä kertoja, mutta parvekkeellaan savuttavat ketjupolttajat toteavat vain, että “mulla on oikeus tupakoida just tässä”. No, toivottavasti samalla oikeudella sairastuvat pian vaikapa keuhkosyöpään, sen ansaitsevat.
      Hengitysilma on ihmisoikeus - kaiketi. Tupakointi EI ole ihmisoikeus, vaikka ihmisellä onkin oikeus tupakoida niin kauan kuin se on laillista (mutta voi miten turhaa ja tyhmää). Mutta omilla oikeuksillaan ei saisi polkea toisten, vielä jopa perustavampaa laatua olevia, oikeuksia.

      Lainaa

    41. anonyymi ameeba 25.6.2019 14:19
      Tulos: +35 (57 ääntä)
      Ph: Tottahan toki äiti saapuu valvomaan, että lapsi saa äänieristetyn yksiön!! Eihän se ole sopivaa, että nuoret solukämpissä tai kommuuneissa asuvat. Sosiaalistuvat vahingossa ja oma erityisyys ja ihanuus voi välillä unohtua.
      Ottamatta sinänsä kantaa muuhun, solukämppä ei ole ihmisen asumismuoto millään tavalla. Ellei sitten saa itse valita kenen kanssa asuu.

      Lainaa

    42. Tulos: +52 (62 ääntä)
      Lapsille kantsisi opettaa korvatulppien kanssa nukkuminen. Tuosta taidosta on arvaamattomat hyödyt sitten myöhemmin, kun kuvaan astuvat soluasuminen, interrail ja, vielä myöhemmin, kuorsaava aviopuoliso. :)

      Lainaa

    43. Tulos: +10 (48 ääntä)
      hrht: Miksi aina syytön saa kärsiä? Eikö tuolla logiikalla ne mölyäjät kuuli sinne omakotitaloon??
      Ei tietenkään. Ei tolla mun mainitsemalla logiikalla kyllä mitenkään voi päätyä sellaiseen johtopäätökseen, että "mölyäjän" tulisi muuttaa ok-taloon. Kerrostaloissa asuu muitakin ihmisiä, ihmisistä kuuluu normaaleja elämisen ääniä, ja ne nyt pitää vaan hyväksyä jos kerrostalossa meinaa asua. Ei oo sen monimutkaisempaa.

      Lainaa

    44. Hepomiesten tietotoimisto 25.6.2019 16:00
      Tulos: +71 (71 ääntä)
      Hiljaisuudenkin aikaan saa käydä suihkussa...

      Lainaa

    45. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Kalakukko: Mä alkaisin käydä mahdollisimman aikaisin suihkussa tollasen lapun jälkeen. Suihkussa käynti kuuluu normaaliin elämiseen
      Ennemminkin painaa vaan ignorea ja antaa asian olla. Aina on riitatilanteen mahdollisuus(että uskokkaan mistä voi tulla riitaa kerros/rivitaloissa) ja sillon on hyvä kun voi sanoa ettei oo pahentanut itse tilannetta tahalleen.

      Lainaa

    46. Tulos: +10 (20 ääntä)
      hrht: Kyllä, mutta kun täällä on vain näitä uusavuttomia
      Ei oo kyllä lämmitysjärjestelmän vaihtaminen ok-taloon mitään halpaa ja helppoa. Vai ostatko ekana öljykattilallisen talon kun öyh möyh et ole uusavuton ja helppo vaihtaa?

      Lainaa

    47. Tulos: +111 (115 ääntä)
      Erityisesti tossa lapussa ihmetyttää että lapset heräävät siihen suihkuun. Teinit ei meillä herää edes herätyskelloon pään vieressä. Mitä ilmeisimmin ongelma on aikuisten, pienet lapset herää lomallakin aikaisin ja aikuiset haluais nukkua, mutta lapset vaatii seuraa. Luultavasti lapset heräisivät samoihin aikoihin joka tapauksessa.

      Lainaa

    48. Tulos: +44 (56 ääntä)
      Sanna: Erityisesti tossa lapussa ihmetyttää että lapset heräävät siihen suihkuun. Teinit ei meillä herää edes herätyskelloon pään vieressä. Mitä ilmeisimmin ongelma on aikuisten, pienet lapset herää lomallakin aikaisin ja aikuiset haluais nukkua, mutta lapset vaatii seuraa. Luultavasti lapset heräisivät samoihin aikoihin joka tapauksessa.
      A5:n naapuri on itse herättänyt omat lapsensa valituksellaan suihkuäänistä, kun on itse aamuvirkku. A46:n rouva paukahtaa yhtäkkiä lastensa makuuhuoneen ovesta läpi: "VOI KUNPA TE MUSSUKAT SAISITTE NUKKUA, MUTTA TAAS SE NAAPURIN NEITI ON MENNYT SUIHKUUN KELLO KAHDEKSALTA AAMULLA! NYT TEILLÄ MENI TAAS YKSI LOMA-AAMU PILALLE! EI VARMAAN ENÄÄ NUKUTA, VAI MITÄ?!"

      Lainaa

    49. Neiti Knatterton 25.6.2019 21:30
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Topitii: A5:n naapuri on itse herättänyt omat lapsensa valituksellaan suihkuäänistä, kun on itse aamuvirkku. A46:n rouva paukahtaa yhtäkkiä lastensa makuuhuoneen ovesta läpi: “VOI KUNPA TE MUSSUKAT SAISITTE NUKKUA, MUTTA TAAS SE NAAPURIN NEITI ON MENNYT SUIHKUUN KELLO KAHDEKSALTA AAMULLA! NYT TEILLÄ MENI TAAS YKSI LOMA-AAMU PILALLE! EI VARMAAN ENÄÄ NUKUTA, VAI MITÄ?!”
      :D Näen silmissäni miten A 46:n rouva rymistelee eteisessä ja kailottaa vanhat likaiset verskat jalassa, rasvainen tukka silmillä.

      Lainaa

    50. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Ihanko oikeasti joku herää naapurin suihkussa tai vessassakäyntiin?

      Lainaa

    51. Tulos: +7 (17 ääntä)
      ei uskis: Eikö kukaan huomannut noita asuntojen numeroita? A5 ja A46 on ainakin kerrostalossa niin kaukana toisistaan ettei mitään ääniä pitäis kuulua. T. sellainen, jonka välimatka on sama oman kerrostalonsa asuntoon A5
      Hmmm. Ihmettelin samaa. Olisko kuitenkin mahdollista, että asunto onkin A4b. Aikain saatossa kerrostaloissa tehdään kaikenlaista muutosta ja välillä isoja asuntoja jaetaan pienemmiksi ja pienempiä yhdistellään isommiksi.

      Lainaa

    52. Tulos: +47 (53 ääntä)
      Sanna: Erityisesti tossa lapussa ihmetyttää että lapset heräävät siihen suihkuun. Teinit ei meillä herää edes herätyskelloon pään vieressä. Mitä ilmeisimmin ongelma on aikuisten, pienet lapset herää lomallakin aikaisin ja aikuiset haluais nukkua, mutta lapset vaatii seuraa. Luultavasti lapset heräisivät samoihin aikoihin joka tapauksessa.
      Olen lähes varma, että asia on juuri näin. Vihainen äippä on halunnut jatkaa uniaan, ja sanonut lapsille, että menkää vielä nukkumaan. Lapset ovat sitten hätäpäissään sanoneet, etteivät saa enää unta, koska suihkun ääni kuuluu. Ja varmaan kuulunutkin, mutta ei nukkumista häiritsevällä tavalla.

      Lainaa

    53. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Topitii: Mitä lapsellista siinä on, ettei tykkää karmeasta lemusta? Ei tupakka useimmille tupakoimattomille haise paskaa paremmalta.
      Ei se kyllä tupakoivistakaan mitenkään hyvälle haise... Sitä ei vain haista silloin kun on juuri itse polttamassa, mutta muuten se kyllä haisee aika karmealta.

      Lainaa

    54. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Piupali: Aika harvoin niitä lietekaivoja enää tyhjennellään, kun ei niitä ihmisillä oikein enää ole.
      Ei vai? Et sitten haja-asutusalueella ole viime aikoina vieraillut?

      Lainaa

    55. Tulos: +7 (17 ääntä)
      nuutti: Koska 8v ja 18v on selkeästi sama asia
      Juu, niissä on sen verran eroa että 18 vuotiaana tavitsi enemmän unta kuin 8 vuotiaana. Tosin silloin on mielestäni jo liian herkkäuninen jos ei pysty nukkumaan silloin kun naapurissa ollaan suihkussa... Opetelkaa käyttämään korvatulppia ja opettakaa tapa niille muksuille kanssa jos oikeesti noinkin vähäiset äänet häiritsee!

      Lainaa

    56. Tulos: -15 (29 ääntä)
      Tips: Ei vai? Et sitten haja-asutusalueella ole viime aikoina vieraillut?
      Miksi joku vierailisi haja-asutusalueella?

      Lainaa

    57. Alatalo-Niemipykälä-Arbuusi 26.6.2019 7:05
      Tulos: -75 (89 ääntä)
      Kalakukko: Mä alkaisin käydä mahdollisimman aikaisin suihkussa tollasen lapun jälkeen. Suihkussa käynti kuuluu normaaliin elämiseen
      Aika imasta persettä. Miten vitun vaikeeta antaa muiden nukkua, vaikka itse eläisikin sota-ajan unirytmissä. Nyt vähän valoja päälle ja suihku kiinni ennen aamu 8.

      Lainaa

    58. Alatalo-Niemipykälä-Arbuusi 26.6.2019 9:32
      Tulos: -35 (65 ääntä)
      Joo: Ihan entiseen tapaan menet suihkuun vaan! Ihan oikeasti, kuka kehtaa edes valittaa että toinen käy suihkussa klo 9? Eikös se ole aika perus, että ihmiset käy aamulla suihkussa ennen lähtöä. Mulla esim. rasvoittuu hiukset todella nopeasti, ja jos en aamulla niitä pese niin ovat parin tunnin päästä ihan rasvaiset – En [...]
      Pitäskö käydä lääkärissä, jos hiukset rasvoittuu parissa tunnissa. Ei todellakaan ole normaalia. Vähän nyt valoja päälle.

      Lainaa

    59. Tulos: +12 (26 ääntä)
      bleb: Tupakka haisee ihan järkyttävän pahalta ja kyllä siihen kuolee jos on paha astma. T. Minulla on astma ja aika harva tupakoitsija ottaa toiset huomioon edes ulkona. Toki on niitäkin, mutta valtaosa on aika itsekkäitä sen tupakoinnin kanssa.
      Mistä oikeastaan voimme tietää, miten yleisesti tupakoijat ovat itsekkäitä? Parhaiten muita huomioivia polttajia kun ei välttämättä edes huomaa, koska he saattavat polttaa jossain piilossa. Itsekkäimmät polttajat kiinnittää huomiota, mutta samalla saattaa tuntea paljon polttajia tietämättään, koska ei ole koskaan joutunut olemaan heidän lähellään, kun he polttavat. Tosin heidätkin saattaa kyllä haju paljastaa.

      Lainaa

    60. Tulos: +24 (32 ääntä)
      Kukkuu: No on kai se nyt pahempi kuin olla tupakoimaton? Jos ei tupakoi, miksi haluaisi passiivisesti tupakoida ja saada tupakan haittavaikutuksia?
      Tietysti passiivinen tupakointi on myös haitallista. Vaikkei olisikaan yhtä haitallista kuin itse röökääminen. En tiedä: voisiko passiivinen tupakointi kuitenkin olla vaarallisempaa kuin itse polttaminen, jos jostain syystä altistuu tupakansavulle kauemmin kuin mitä yksittäiset polttajat? Esim. jos ympärillä polttaa vaihtelevasti eri ihmiset. Nykyäänhän esim. ravintoloissa ei saa polttaa, mutta voisin kuvitella, että paikoissa joissa kävi paljon polttavia asiakkaita, työntekijät altistuivat savulle jopa kauemmin kuin yksikään polttaja. Ja tietysti ihmisten välillä on eroja, miten hyvin sietää tupakansavua, joten joissain tilanteissa haittaa voi koitua enemmän sille passiiviselle tupakoijalle.

      Lainaa

    61. Neiti Knatterton 26.6.2019 10:57
      Tulos: +33 (43 ääntä)
      Rasvatukka: Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa? Ei tuossa lapussa ole mitään valitettu. Pyydetty vain ystävällisesti jos voisi käydä illalla suihkussa. Selitetty myös syy oudolle pyynnölle. Pyytäminen ei ole valittamista tai käskemistä.
      Moikka rouva A 46. :) No onhan tuossa heippalapussa kyllä ihan kaunis käsiala ja näennäisen ystävällinen sävykin... tosin tuon "jotta kaikilla olisi kiva kesäloma" voisi tulkita uhkaukseksi. Niin että sille suihkuhäirikölle saattaa olla tulossa valitus isännöitsijältä?

      Lainaa

    62. Tulos: +26 (42 ääntä)
      Köh: Koska se tupakan haju tarttuu tosi herkästi joka paikkaan. Sapettais jos oma kämppä haisis tupakilta. Tupakoitsijoille se lienee vakiotuoksu niin ei muuta erota.
      Sivistä itseäsi. Kyllä me erotetaan muutkin hajut JA JOPA sen tupakin kamalan hajun. Ja jos viimeinen lauseesi meinasi, että tupakoijan kämppä haisee röökiltä (eikä se edes huomaa sitä), niin tiedoksesi sekin, että harvempi nykyään polttaa sisällä. Ja edelleen, jos polttavat, haistavat sen kyllä. Itse poltan parvekkeella, jollei se ole kiellettyä, mutta miljoonasta syystä yritän parhaillaan lopettaa tupakoinnin. Pitäkää peukkuja, että nyt onnistuu :)

      Lainaa

    63. Tulos: +18 (34 ääntä)
      MissK: Sivistä itseäsi. Kyllä me erotetaan muutkin hajut JA JOPA sen tupakin kamalan hajun. Ja jos viimeinen lauseesi meinasi, että tupakoijan kämppä haisee röökiltä (eikä se edes huomaa sitä), niin tiedoksesi sekin, että harvempi nykyään polttaa sisällä. Ja edelleen, jos polttavat, haistavat sen kyllä. Itse poltan [...]
      On kuitenkin myös tosiasia, että se tupakointi heikentää hajuaistia, mutta ei toki poista kokonaan. Jotkut tupakoijat myös maustavat ruokansa vahvemmin tämän vuoksi. Se, että ei tupakoi sisällä, ei takaa, ettei sisällä haise tupakalle. Itsellä tarttunut omiin vaatteisiin tupakansavu siitä, kun juuri tupakoinut ja sitten sisälle tullut henkilö istui vieressäni. Meni vaatteet pesuun. Yllättävän tehokkaasti se niiden vaatteiden mukana kulkeutuu.

      Lainaa

    64. Tulos: +20 (22 ääntä)
      yli opisto hörhö: Nykytaloissa et kuule vaikka juna kulkisi talon pihalla jos kaikki luukut on kiinni. Äänieristys on ottanut aika huimia askeleita viimeisten parinkymmenen vuoden aikana. Mutta sitten jos talo on rakennettu joskus 80- tai 90-luvulla niin seinänaapurin aivastus kuuluu ihan varmasti. Kyllä minäkin kuulen milloin [...]
      mun kerrostalo rakennettu 50-luvulla eikä naapurin aivastukset kuulu, mutta toi yläkerran naapurin raskasjalkainen lompsiminen kyllä kuuluu (ihan ärsytykseenkin asti). En siltikään ymmärrä miten ihmeessä joku häiriintys näin paljon jonkun suihkussa käynnistä. Kuulen naapurin veden käytön vain, jos olen itse vessassa ja ei se sillonkaan kauheelta kuulosta ei niin mitenkään.

      Lainaa

    65. Tulos: -9 (17 ääntä)
      Kolmannen asteen tupakointi on kyllä terveydelle haitallista. Tupakan haju = tupakan myrkyt.

      Lainaa

    66. Niinpä niin 26.6.2019 20:25
      Tulos: +20 (28 ääntä)
      MissK: Sivistä itseäsi. Kyllä me erotetaan muutkin hajut JA JOPA sen tupakin kamalan hajun. Ja jos viimeinen lauseesi meinasi, että tupakoijan kämppä haisee röökiltä (eikä se edes huomaa sitä), niin tiedoksesi sekin, että harvempi nykyään polttaa sisällä. Ja edelleen, jos polttavat, haistavat sen kyllä. Itse poltan [...]
      Ja jo tästä kommentista huomaa, ettei tupakoitsija huomaa sitä hajua yhtä helposti kuin tupakoimaton. :D kyllä siellä parvekkeella tupakoitsijan kämpässä täysin tupakoimattoman nenään se rööki vaan haisee. Varsinkin, jos sitä röökiä vedetään siellä parvekkeella lasit kiinni tai vain yksi lasi auki... Aina saa tälläisillä ihmisillä vierailun jälkeen käydä suihkussa pesemässä hiukset ja heittää vaatteet pyykkiin.

      Lainaa

    67. Tulos: -2 (32 ääntä)
      En ihan ymmärrä ihmisiä jotka haluaa kieltää parveketupakoinnin ja ottavat mieluummin jatkuvan tupakan hajun asuntoon. Se nimittäin tulee kyllä kun naapurit aikansa röökaa sisällä. Samalla tuulettavat pitämällä sitä parvekkeen ovea auki joten se lemu tulee kaikkialta. Rapusta, ilmanvaihdosta sekä sieltä parvekkeelta. Kannattaa varoa mitä toivoo sillä toiveet saattaa toteutua.

      Lainaa

    68. Pertsa Valkuainen 26.6.2019 21:44
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Riippuu ilmanvaihdosta: Mulla entinen naapuri poltti varmaan viis askia päivässä parvekkeellaan, eikä kehdannut aukaista parvekkeen laseja, kaikki savu tuli mun asuntoon ja vaikka itsekin poltin siihen aikaan vielä niin eipä tarvinnut kotona käydä röökillä kun naapurin savut tuli meillekkin. Oli ihan kamalaa !
      Sama juttu edellisessä kämpässä. Kuumana kesäpäivänä olisi voinut avata illalla parvekkeen oven ja lasit ja tuulettaa, mutta ei. Alakerrasta alkoi tietenkin tunkea kaamea tupakkapilvi ovesta sisään, eikä viitsi antaa oikein lasten hengitellä sitä ilmaa kovin pitkään.

      Lainaa

    69. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Kyhnö: Pistän suihkujutun paremmaksi. Meillä on intissä hiljainen tunti heti nukkumaanmenon jälkeen ja tunti ennen heräämistä. Tällöin omasta punkasta ei lähdetä edes sinne vessaan. Ja silti porukka rikkoo tätä ja saattaa käydä jopa JUOMASSA keskellä hiljaista tuntia! Ja kaikki selvinneet elossa. Eikä yöunet ole menneet pilalle.
      Enää ei jaeta kenttäpulloja? Vai eikö litra vettä riitä tunniksi? Meijän aikaan tais olla niin, että punkasta sai nousta, muttei poistua tuvasta. Ja että ihan oikeesti sieltä tuvasta ei saanu poistua. Mut anyway, miten juominen voi vaatia kumpaakaan, ja ennen kaikkea, miksi lähteä merta edemmäs kalaan?

      Lainaa

    70. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Suihkun käyttämisestä lappu... suihkussa saa käydä kerrostalossa mihinaikaan yöstä tahansa. On eriasia siellä laskea vesia tuntikausia kuin käydä siis suihkussa. Valittakaa taloyhtiölle puutteellisista eristyksistä, kavitaatiosta tms. ei se ole asukkaan asia.

      Lainaa

    71. Tulos: -13 (19 ääntä)
      Eikö kellekään muulle tule mieleen, ettei noiden aamu-unisten lasten äidillä ehkä ole mitään tietoa koko lapusta? Käsialakin voisi olla koululaisen.

      Lainaa

    72. Tulos: +15 (23 ääntä)
      Traumcity: Naapuri voi muuttaa ok-taloon asumaan jos ei kestä kerrostaloelämisen nurjia puolia, joihun hajut ja äänet esimerkiksi kuuluu.
      Naapuri voi muuttaa omakotitaloon asumaan jos ei kykene olemaan aiheuttamatta haju- ja meluhaittoja. Kerrostalossa asuessa pitäisi ajatella myös kanssa-asujia.

      Lainaa

    73. Tulos: +7 (11 ääntä)
      MissK: tupakoijan kämppä haisee röökiltä
      Tupakoijasta itsestään se haju kyllä leviää tehokkaasti siihen tilaan, jossa hän oleskelee.

      Lainaa

    74. Tulos: +2 (16 ääntä)
      Alatalo-Niemipykälä-Arbuusi: Pitäskö käydä lääkärissä, jos hiukset rasvoittuu parissa tunnissa. Ei todellakaan ole normaalia. Vähän nyt valoja päälle.
      Vähän nyt valoja päälle itse. Tuossa sanottiin että hiukset rasvottuu parissa tunnissa JOS ei niitä aamulla pese, eli ne olisi pesty edellisenä päivänä.

      Lainaa

    75. Tulos: -7 (11 ääntä)
      Kyhnö: Pistän suihkujutun paremmaksi. Meillä on intissä hiljainen tunti heti nukkumaanmenon jälkeen ja tunti ennen heräämistä. Tällöin omasta punkasta ei lähdetä edes sinne vessaan. Ja silti porukka rikkoo tätä ja saattaa käydä jopa JUOMASSA keskellä hiljaista tuntia! Ja kaikki selvinneet elossa. Eikä yöunet ole menneet pilalle.
      Kuulostaa lapselliselta :-D Oliko teillä myös satutunti jotta kaikki sai nukuttua ilman painajaisia?

      Lainaa

    76. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Pluri: En ihan ymmärrä ihmisiä jotka haluaa kieltää parveketupakoinnin ja ottavat mieluummin jatkuvan tupakan hajun asuntoon. Se nimittäin tulee kyllä kun naapurit aikansa röökaa sisällä. Samalla tuulettavat pitämällä sitä parvekkeen ovea auki joten se lemu tulee kaikkialta. Rapusta, ilmanvaihdosta sekä sieltä parvekkeelta. Kannattaa varoa mitä toivoo sillä toiveet saattaa toteutua.
      Älä huoli eivät tupakoitsijat ole niin tyhmiä, että kotonaan polttaisivat sillä sittenhän saisivat nauttia siitä hajusta jatkuvasti. Siksihän tupakoitsijat menevätkin parvekkeelle tupakalle, kun eivät itsekään todellisuudessa siitä hajusta pidä mutta eivät vain voi sitä tunnustaa, kun nolaisivat itsensä siinä samalla.

      Lainaa

    77. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Ft: Olen lähes varma, että asia on juuri näin. Vihainen äippä on halunnut jatkaa uniaan, ja sanonut lapsille, että menkää vielä nukkumaan. Lapset ovat sitten hätäpäissään sanoneet, etteivät saa enää unta, koska suihkun ääni kuuluu. Ja varmaan kuulunutkin, mutta ei nukkumista häiritsevällä tavalla.
      Aivan samaa mietin. Kunnon pelle. Ei nyt hemmetti soikoon lapsi herää suihkun ääneen ellei olisi jo muutenkin ollut heräämisen aika. Ja kaheksalta vielä, voi tsiisus mitä rääkkäystä. Mitä jos olisi vielä joku vuorotyöläinen joka heräisi viideltä sinne suihkuun? Laulaisi vielä siellä ja piereskelisi. Tollaselle vaan lappua takaisin, jossa kehotetaan laittamaan ne lapset aikaisemmin nukkumaan.

      Lainaa

    78. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Kuinka röyhkeä voikaan olla ihminen? Että oikein kehtaa käydä aamulla suihkussa!

      Lainaa

    79. Tulos: -9 (17 ääntä)
      Tupakointi on todella tyhmä tapa. Siitä voidaan päätellä, että tupakoitsijat ovat todella....?

      Lainaa

    80. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Itsekkin sain elämäni ensimmäisen hieppalapun ja vielä omakotitalossa. Naapuri valitti että koirat ovat haukkuneet muutaman kerran muutaman viikon sisällä. En ole vielä oikein päättänyt miten suhtaudun tähän. Voi olla että tulee vielä feissarimokkin :)

      Lainaa

    81. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Suihkussa saa käydä vaikka keskellä yötä joka yö jos siltä tuntuu, se menee ihan normaalin elämisen äänten piiriin. Ja jos on yhtään hikoilevampaa sorttia niin pakko kyllä mennä ennen töitä, en ymmärrä miten jotkin ihmiset eivät käsitä sitä että kaikille ei kerta kaikkiaan riitä se että vaan illalla peseydytään. Onneksi omassa taloyhtiössä ei ole mitään melunatseja tietääkseni. Asuin hetken aikaa taloyhtiössä jossa hallituksen pj kävi heti laputtamassa ihmisten postiluukkuja jos kuului hiiskahduskaan, ja oli väkisin puskenut järjestyssääntöihin mm. sen että öisin ei saisi muka käydä suihkussa. Ei taida tietää että moinen kielto on yhtä tyhjän kanssa Suomessa eikä sido asukkaita lainkaan.

      Lainaa

    82. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Miksi nää taloyhtiöasiat on niin monimutkikkaita? Jos ei riko mitään taloyhtiön säädöksiä (esim. parveketupakointia ei ole kielletty) niin antaa mennä ellei omantunnon tuskat jostain syystä paina liikaa

      Lainaa

    83. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Paskapallero: Eikös oo tutkittu, että passiivinen tupakointi on pahempi kuin itse tupakointi?
      Haitallisella passiivisella tupakoinnilla tarkoitetaan lähinnä suljetuissa sisätiloissa tapahtuvaa tupakointia esim vielä 10v sitten baaritupakointia, kun 100 henkeä vetää ketjussa muiden seassa röökiä. Lähinnä ne työntekijät altistuivat. Jos tupakka haisee ulkona, sillä ei ole mitään tekemistä passiivisen tupakoinnin kanssa.

      Lainaa

    84. Tulos: +3 (3 ääntä)
      : Enää ei jaeta kenttäpulloja? Vai eikö litra vettä riitä tunniksi? Meijän aikaan tais olla niin, että punkasta sai nousta, muttei poistua tuvasta. Ja että ihan oikeesti sieltä tuvasta ei saanu poistua. Mut anyway, miten juominen voi vaatia kumpaakaan, ja ennen kaikkea, miksi lähteä merta edemmäs kalaan?
      Ei siellä kasarmilla mitään kenttäpulloa käytetä!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: viesti, lappu, naapurit, muutto, tupakointi, parveke, savu, lapset, loma, suihku, aamusuihku