Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Tupakantumpit

Tämä roskakori olisi säästänyt hengen.
Tupakantumpit

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +789 (857 ääntä)
      Jonkun koira oli kuollut kun oli niellyt tupakantumpin omistajan huomaamatta, villieläinten keskuudessa varmasti yleinen ongelma. Itse en vaan käsitä, miksei tupakoijat voi laittaa tumppeja tuhkakuppiin tai pitää sitä pilttipurkkia taskussa ja tulosta sinne, tyhjentää sitten kun pääsee roskiksen luo. Ei iso vaiva mutta tärkeä asia

      Lainaa

    2. Tulos: -262 (384 ääntä)
      Ei sillä ole mitään merkitystä osuuko pommi kirjaimellisesti suoraan suhun ydinsodan sattuessa, ei siellä mitään luoteja satele.

      Lainaa

    3. Muumi (kopio) 15.8.2019 0:48
      Tulos: -237 (363 ääntä)
      Kaikki valkoposkihanhet voisi tappaa. Ja merimetsot. Vieraslajit tuhoavat kaiken altaan.

      Lainaa

    4. Tulos: +507 (537 ääntä)
      Itse poltan mutta en voi sietää että niitä tumppeja heitellään mihin sattuu. Itsellä on aina autossa purkki missä on kansi, eli jos ei ole mitään tupakkapaikkaa niin poltan auton vieressä ja laitan sen tumpin sitten kiltisti sinne purkkiin. Ei todellakaan pitäisi olla kova vaiva.

      Lainaa

    5. Mustalaisnaamio 15.8.2019 1:24
      Tulos: -45 (323 ääntä)
      Tupakoitsijat on syöpä. Onneksi saavat sen.

      Lainaa

    6. Salapoliisi 15.8.2019 1:59
      Tulos: +638 (688 ääntä)
      Kävi ehkä vähän sääliksi Tuulaa. Ymmärrän kommentoijia, mutta hei, toi tyyppi tekee noita käsityönä ilmaiseksi, eikö se ole jo merkki pyyteettömyydestä eikä ”oman asian ajamisesta”? Samalla karu osoitus Feissarimokien pysyväisyydestä. Voihan olla että Tuula ymmärsi loukanneensa ja poisti päivityksen kommenttien jälkeen, mutta täällä se pysyy eikä sukunimen suttaus paljon auta.

      Lainaa

    7. Kilokalori 15.8.2019 1:59
      Tulos: +273 (317 ääntä)
      Muumi (kopio): Kaikki valkoposkihanhet voisi tappaa. Ja merimetsot. Vieraslajit tuhoavat kaiken altaan.
      Vieraslaji ei ole laji, joka tänne itse kävelee tai lentää. Vieraslaji on esim. espanjansiruetana, jonka ihmiset on tuoneet ruukkutaimien mukana. Tai minkki, joita turkistarhoilta on kohta sata vuotta karkaillut. Vai onko meillä nyt tarkoitus ottaa ohjenuoraksi joku 1950-luvun "Suomen nisäkkäät ja linnut värikuvina"-kirja - ja jos eläintä ei sieltä löydy, se pitää hävittää? Ilmasto muuttuu ja ihmiset tuhoavat villieläimiltä elinalueita, eläimistö muuttuu sen mukaan.

      Lainaa

    8. Tulos: -21 (115 ääntä)
      Tähän ihan vaan tumppausvinkkinä sellanen, että ei edes tarvitse edes sitä Piltti-purkkia kanniskella. Siinä puistoeväiden hankinnan ohessa kun ostaa suklaapatukan (saa itse päättää minkälaisen), niin sen herkun syötyään saa näppärästi metallipinnotteisen tuhkakupin, jonka voi sitten lähtiessään pudottaa roskakoriin. Mahtuu muuten ainakin askillinen tumppeja ja voi pitää taskussa ilman hajuhaittoja.

      Lainaa

    9. Tulos: +152 (188 ääntä)
      Jaunis: Tähän ihan vaan tumppausvinkkinä sellanen, että ei edes tarvitse edes sitä Piltti-purkkia kanniskella. Siinä puistoeväiden hankinnan ohessa kun ostaa suklaapatukan (saa itse päättää minkälaisen), niin sen herkun syötyään saa näppärästi metallipinnotteisen tuhkakupin, jonka voi sitten lähtiessään pudottaa roskakoriin. [...]
      Mihin ne hajuhaitat häviää kun laittaa tumpit suklaapatukan kääreisiin?

      Lainaa

    10. Tulos: +128 (152 ääntä)
      torkkuja: Itse poltan mutta en voi sietää että niitä tumppeja heitellään mihin sattuu. Itsellä on aina autossa purkki missä on kansi, eli jos ei ole mitään tupakkapaikkaa niin poltan auton vieressä ja laitan sen tumpin sitten kiltisti sinne purkkiin. Ei todellakaan pitäisi olla kova vaiva.
      Samaa mieltä toinenkin sauhuttelija. Tosin myös sitä mieltä, että roskiksia saisi olla enemmän. Täällä Oulussa on useamman kilometrin pätkiä kevyenliikenteen väylää ilman yhtä ainoaa roskista, jopa kaupunkialueella. Näillä paikoilla kyllä huomaa miten tumpit ja roskatkin päätyy tienposkeen kun niitä ei haluta kanniskella kilsatolkulla.

      Lainaa

    11. Tulos: +680 (700 ääntä)
      Siis toi tuula on väkänny itse noita miniroskiksia ja jakaa niitä ilmaseksi, eikä tarvii olla edes asiakas saadakseen sellaisen, ja se on röyhkeyden huippu? En ihan ymmärrä.

      Lainaa

    12. Tulos: +164 (172 ääntä)
      Millähän tavalla aihe on käsitelty? Mellu on joku kerta jssain aiemmassa tumppipaheksuntapostauksessakin sanonut että kaikki saastuttaa ja homma oli loppuunkäsitelty?

      Lainaa

    13. Tulos: +412 (436 ääntä)
      Siis Tuulan kohdallahan mokaaja ei ollut hän vaan nuo neljä lukutaidotonta, jotka kommentoivat häntä.

      Lainaa

    14. Kummallista 15.8.2019 6:04
      Tulos: +91 (109 ääntä)
      Nuo miniroskikset näyttää verensokerimittarin lansettien purkeilta. Päälle liimattu joku kuva vaan. Onneksi tuli lopetettua, kallis harrastus nykypäivänä ja säästyy ko. Ongelmilta.

      Lainaa

    15. Kummallista 15.8.2019 6:07
      Tulos: +79 (91 ääntä)
      Kummallista: Nuo miniroskikset näyttää verensokerimittarin lansettien purkeilta. Päälle liimattu joku kuva vaan. Onneksi tuli lopetettua, kallis harrastus nykypäivänä ja säästyy ko. Ongelmilta.
      Ohhoh, ei siis lansetti vaa mittaliuskapurkeilta, silly me. :)

      Lainaa

    16. Tulos: +300 (318 ääntä)
      Salapoliisi: Kävi ehkä vähän sääliksi Tuulaa. Ymmärrän kommentoijia, mutta hei, toi tyyppi tekee noita käsityönä ilmaiseksi, eikö se ole jo merkki pyyteettömyydestä eikä ”oman asian ajamisesta”? Samalla karu osoitus Feissarimokien pysyväisyydestä. Voihan olla että Tuula ymmärsi loukanneensa ja poisti päivityksen kommenttien jälkeen, mutta täällä se pysyy eikä sukunimen suttaus paljon auta.
      Itsestäni postauksessa moka on tarkoitus olla juurikin kommenteissa. Koska on järjetöntä, että ihmiset suuttuvat siitä, että joku ilmaiseksi haluaa auttaa toisia. Siinä ei ole mitään röyhkeää tai mautonta, että yrittää estää edes yhden vastaavan kohtalon.

      Lainaa

    17. Tulos: +197 (211 ääntä)
      Salapoliisi: Kävi ehkä vähän sääliksi Tuulaa. Ymmärrän kommentoijia, mutta hei, toi tyyppi tekee noita käsityönä ilmaiseksi, eikö se ole jo merkki pyyteettömyydestä eikä ”oman asian ajamisesta”? Samalla karu osoitus Feissarimokien pysyväisyydestä. Voihan olla että Tuula ymmärsi loukanneensa ja poisti päivityksen kommenttien jälkeen, mutta täällä se pysyy eikä sukunimen suttaus paljon auta.
      Eikös tässä mokaajia olleet nuo kommentoijat? Miksi Tuulaa pitäisi tässä yhteydessä sääliä? Tuula nimenomaan ei mainostanut omaa kampaamoaan vaan miniroskiksia, jollaisen voit tehdä itse (melkein) mistä tahansa purkista tai esimerkiksi hakea kampaamosta (ilman sen kummempia velvoitteita).

      Lainaa

    18. Tulos: +50 (122 ääntä)
      traumcity: Mihin ne hajuhaitat häviää kun laittaa tumpit suklaapatukan kääreisiin?
      Jos tupakoitsijaa haittaa tupakan haju niin kannattanee ottaa itseensä niskasta kiinni ja lopettaa polttaminen.

      Lainaa

    19. Tulos: -57 (105 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Tupakoitsijat on syöpä. Onneksi saavat sen.
      Päivän paras. Ja niin totta!

      Lainaa

    20. Tulos: +95 (113 ääntä)
      Näin tupakoitsijana en myöskään ymmärr, miksi kaikki roskat pitää puistoon jättää. Liian usein ne tupakantumpit ovat se pienempi murhe. Minä kerään kaikki tumppini aina mukaan, kuten muutkin roskat. Olin sitten puistossa tai rannalla.

      Lainaa

    21. totuuden_torvi 15.8.2019 11:23
      Tulos: -76 (122 ääntä)
      Muumi (kopio): Kaikki valkoposkihanhet voisi tappaa. Ja merimetsot. Vieraslajit tuhoavat kaiken altaan.
      Miksi noin paljon miinusta? Alapeukuttajien mielestäkö on mukavampi maksaa veroja puistojen ylläpitämiseksi hanhia varten? Ihmisillä sinne ei ole mitään asiaa, jos ei sitten tykkää astua/istua paskaan. Parhaassa tapauksessa vielä lapsiparatkin joutuu leikkimään siellä salmonellan seassa. Näkeehän sen, että Paskahanki ei tosiaankaan ole enää mikään uhanalainen vaan liikalaji.

      Lainaa

    22. Tulos: -103 (135 ääntä)
      Korjaaja: Eikös tässä mokaajia olleet nuo kommentoijat? Miksi Tuulaa pitäisi tässä yhteydessä sääliä? Tuula nimenomaan ei mainostanut omaa kampaamoaan vaan miniroskiksia, jollaisen voit tehdä itse (melkein) mistä tahansa purkista tai esimerkiksi hakea kampaamosta (ilman sen kummempia velvoitteita).
      Jokaisen (kivijalka)yrittäjän perussääntö kyllä on että asiakas pitää saada ensin sisään liikkeeseen, joten vähän haiskahtaa mainostamiselta - samanlainen kampanja kuin ilmaiset ämpärit mutta tässä naamioitu laupeuden teoksi.

      Lainaa

    23. Tulos: +124 (144 ääntä)
      Salapoliisi: Kävi ehkä vähän sääliksi Tuulaa. Ymmärrän kommentoijia, mutta hei, toi tyyppi tekee noita käsityönä ilmaiseksi, eikö se ole jo merkki pyyteettömyydestä eikä ”oman asian ajamisesta”? Samalla karu osoitus Feissarimokien pysyväisyydestä. Voihan olla että Tuula ymmärsi loukanneensa ja poisti päivityksen kommenttien jälkeen, mutta täällä se pysyy eikä sukunimen suttaus paljon auta.
      Kävi mullakin sääliksi. Ei ois tullut mieleenkään että yrittää ajaa omaa asiaa kuolleella, vaan että haluaa ettei näin enää kävisi!

      Lainaa

    24. Tulos: +132 (144 ääntä)
      Korjaaja: Eikös tässä mokaajia olleet nuo kommentoijat? Miksi Tuulaa pitäisi tässä yhteydessä sääliä? Tuula nimenomaan ei mainostanut omaa kampaamoaan vaan miniroskiksia, jollaisen voit tehdä itse (melkein) mistä tahansa purkista tai esimerkiksi hakea kampaamosta (ilman sen kummempia velvoitteita).
      Ai miksikö Tuulaa pitäisi sääliä? Koska Tuula sai tarpeettoman paljon lokaa niskaansa siitä, että yritti tehdä hyvän teon.

      Lainaa

    25. Aadolf Kärki 15.8.2019 13:12
      Tulos: +78 (86 ääntä)
      Ostin tässä taannoin matkatuhkakupin, jonka kannessa on hieno kuva kissasta. Voin siis sanoa, että kissani nielee tumppeja hyvillä mielin. Metallinen värkki jousikannella, 51 mm halkaisijaltaan, 17 mm syvä, joten kyllä sinne saa useammankin mahtumaan kun ei ole roskapönttöä lähettyvillä, kuten vaikka Lahdessa tai järvellä kalassa. Maksoikin vain 4,99 £, että ei ole kallis kertaostos. Siinäpä idea kunnille – ilmaisia (tai ainakin halpoja) matkatuhkakuppeja tupakoiville. Selvää säästöä.

      Lainaa

    26. Tulos: +108 (112 ääntä)
      Toi tuhkisjuttu on kyllä hankala. Ite kans poltan ja mulla on aina taskus tai laukussa metallinen pikku pilleripurkki tumppeja varten. Näitä jaettiin ilmatteeks muun muas ilosaarirockissa. Sielläki ongelma oli vaa se, että niitä piti osata tupakkakojusta ite kysyä. Ei ne missään esillä ollu vaan tiskin alla. En käsitä miks näitä ei oo myynnissä eurolla joka pirun ärrällä tai huoltoaseman kassalla. Niitä roskiksia ei nimittäin ole joka kadun kulmassa. Tästä kun lähden töistä tallustelemaan ni saan aika monta korttelinväliä kulkea tumppi kädessä ennen ku löydän roskiksen.

      Lainaa

    27. Tulos: +63 (69 ääntä)
      Elukka: Millähän tavalla aihe on käsitelty? Mellu on joku kerta jssain aiemmassa tumppipaheksuntapostauksessakin sanonut että kaikki saastuttaa ja homma oli loppuunkäsitelty?
      Mellu on kai joka kerta ilmoittanut että ei kerää tumppejaan eikä aiokaan kerätä, ja kaikki muut ovat tulleet siihen tulokseen että Mellu on sietämätön epäsosiaalinen ihmisroska jota ei pitäisi päästää julkisiin puistoihin yms ollenkaan. Sitten sama alusta. Asiaintilaan ei liene tulossa muutosta ellei Mellu tule järkiinsä.

      Lainaa

    28. Tulos: -105 (123 ääntä)
      Tuula mainostaa kampaamon toimintaa houkuttelemalla sinne ihmisiä jakamalla ilmaistavaraa. Eipä ihme että markkinointi on päässyt tämmöiseksi ajautumaan kun ihmiset ovat sokeita. "Ihan hyvää hyvyyttäänhän se niitä" joo pliis. En minäkään halua että maailma on tämmöinen, mutta sinisilmäisyys ei sitä asiaa korjaa.

      Lainaa

    29. yli opisto hörhö 15.8.2019 15:34
      Tulos: +69 (83 ääntä)
      totuuden_torvi: Miksi noin paljon miinusta? Alapeukuttajien mielestäkö on mukavampi maksaa veroja puistojen ylläpitämiseksi hanhia varten? Ihmisillä sinne ei ole mitään asiaa, jos ei sitten tykkää astua/istua paskaan. Parhaassa tapauksessa vielä lapsiparatkin joutuu leikkimään siellä salmonellan seassa. [...]
      Merimetso sattuu olemaan alkuperäislaji. Metsästettiin sukupuuttoon joku sata tai parisataa vuotta sitten, ja nyt se on palannut tänne. Sanoisin että niillä on oikeus asua täällä.

      Lainaa

    30. Tulos: +75 (81 ääntä)
      Aika asiattomaksi meni kommentit, mutta miten ei jengi älyä, ettei tumppeja heitetä luontoon? Myrkkypötköjä eläinten suuhun, kun eivät edes maadu. Kauhea vaiva joillekin käyttää roskista, tai parvekkeella tuhkakuppia.

      Lainaa

    31. Tulos: +13 (27 ääntä)
      Salapoliisi: Kävi ehkä vähän sääliksi Tuulaa. Ymmärrän kommentoijia, mutta hei, toi tyyppi tekee noita käsityönä ilmaiseksi, eikö se ole jo merkki pyyteettömyydestä eikä ”oman asian ajamisesta”? Samalla karu osoitus Feissarimokien pysyväisyydestä. Voihan olla että Tuula ymmärsi loukanneensa ja poisti päivityksen kommenttien jälkeen, mutta täällä se pysyy eikä sukunimen suttaus paljon auta.
      Mä luulen et on saanut ihan IRL sitä feedbackiä tuolla mennessään. Oon tavannut ko henkilön Ilkantiellä, kun polttelin kadun toisella puolen kahvitauollani tupakkaa. Kamalalla kiireellä se suoriutui tien toiselle puolelle, tyrkkäsi mun kouraani jonkin eläinlääkepurkin ja viipotti menemään samaa kautta kuin tulikin. Vähän oudolta se tilanne tuntui.

      Lainaa

    32. Tulos: +23 (43 ääntä)
      Edellistä siis tarkentaakseni: Tuula ajaa ihan hyvää asiaa, mut aika oudolla tavalla. En koe Tuulan kaipaavaan kuitenkaan sääliäni, sillä tota asiaa voisi ehkä hoitaa niinkin, ettei kanssakulkijalle maalautuisi Tuulasta kuvaa täytenä kahelina. Tuula olisi myös omalla kohdallani voinut täsmentää purkin funktion.

      Lainaa

    33. Tulos: +40 (56 ääntä)
      Muumi (kopio): Kaikki valkoposkihanhet voisi tappaa. Ja merimetsot. Vieraslajit tuhoavat kaiken altaan.
      Ja ihmiset myös, se pahin vieraslaji.

      Lainaa

    34. Tulos: +41 (63 ääntä)
      Carmic: Samaa mieltä toinenkin sauhuttelija. Tosin myös sitä mieltä, että roskiksia saisi olla enemmän. Täällä Oulussa on useamman kilometrin pätkiä kevyenliikenteen väylää ilman yhtä ainoaa roskista, jopa kaupunkialueella. Näillä paikoilla kyllä huomaa miten tumpit ja roskatkin päätyy tienposkeen kun niitä ei haluta kanniskella kilsatolkulla.
      Kyllä pönttöjä löytyy niinkin pohjoisessa kuin Oulussa. Moni tupakoitsija vaan polttaa joka tapauksessa "matkan varrella" kävellen tai pyöräillen, eikä minkään lenkkipolun tai pyörätien joka mutkaan ole tietenkään asennettu astiaa. Mutta vaikka olisikin, liikkuvan sauhuttajan jämät lentävät aina maahan, vaikka pönttö olisi kolmen metrin päässä. Moni menee seisoskelemaan ulko-ovelle tai bussipysäkille suoraan sen tupakointikieltomerkin eteen ja pudottaa tai näpäyttää tumpit minne sattuu, vaikka stögikselle olisi metri. Jos taajama-alueilla nyt kiinnitettäisiin tuhkakupit jok'ikisen lyhtypylvään juureen, olisi natsa edelleen kaikkein yleisin roska. Monella röökaajalla on yleisiä tapoja opittavana. Hatunnosto niille, jotka pitävät hajurakoa ja välttävät roskaamista. Terv. toinen Oulussa asunut.

      Lainaa

    35. Tulos: +31 (43 ääntä)
      Salapoliisi: Kävi ehkä vähän sääliksi Tuulaa. Ymmärrän kommentoijia, mutta hei, toi tyyppi tekee noita käsityönä ilmaiseksi, eikö se ole jo merkki pyyteettömyydestä eikä ”oman asian ajamisesta”? Samalla karu osoitus Feissarimokien pysyväisyydestä. Voihan olla että Tuula ymmärsi loukanneensa ja poisti päivityksen kommenttien jälkeen, mutta täällä se pysyy eikä sukunimen suttaus paljon auta.
      Minä ainakin otin mokana nimenomaan kaikkien muiden kuin Tuulan kommentit. Tuulalle kaikki sympatiani.

      Lainaa

    36. Tulos: +41 (55 ääntä)
      totuuden_torvi: Miksi noin paljon miinusta? Alapeukuttajien mielestäkö on mukavampi maksaa veroja puistojen ylläpitämiseksi hanhia varten? Ihmisillä sinne ei ole mitään asiaa, jos ei sitten tykkää astua/istua paskaan. Parhaassa tapauksessa vielä lapsiparatkin joutuu leikkimään siellä salmonellan seassa. Näkeehän sen, että Paskahanki ei tosiaankaan ole enää mikään uhanalainen vaan liikalaji.
      Minä maksan veroja mielummin eläimiä kuin erityisesti sinun kaltaisia ihmisiä varten. Mutta sinun paskaasi varten on sentään rakennettu ihan kokonainen viemärijärjestelmä, olisit kiitollinen.

      Lainaa

    37. Tulos: -32 (44 ääntä)
      Salapoliisi: Kävi ehkä vähän sääliksi Tuulaa. Ymmärrän kommentoijia, mutta hei, toi tyyppi tekee noita käsityönä ilmaiseksi, eikö se ole jo merkki pyyteettömyydestä eikä ”oman asian ajamisesta”? Samalla karu osoitus Feissarimokien pysyväisyydestä. Voihan olla että Tuula ymmärsi loukanneensa ja poisti päivityksen kommenttien jälkeen, mutta täällä se pysyy eikä sukunimen suttaus paljon auta.
      Ei se mitään ymmärtänyt, kaikkein vähiten hävetä. Sama viesti on liikkeen sivuilla edelleen ja uhriutuminen ilmoitustaululla jatkuu.

      Lainaa

    38. Tulos: +41 (53 ääntä)
      Tämä Tuula on todellakin oikealla asialla ja tumppien viljeleminen on aivan helvetin typerää. Mutta haagalaisilla menee jo pahasti pata jumiin, kun ko. henkilö jauhaa miniroskiksista lähes kaikissa ilmoitustaulun postauksissa milloin milläkin aasinsillalla. Eli osin siitä johtunee nuo kommentit.

      Lainaa

    39. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Vaakku: Jonkun koira oli kuollut kun oli niellyt tupakantumpin omistajan huomaamatta, villieläinten keskuudessa varmasti yleinen ongelma. Itse en vaan käsitä, miksei tupakoijat voi laittaa tumppeja tuhkakuppiin tai pitää sitä pilttipurkkia taskussa ja tulosta sinne, tyhjentää sitten kun pääsee roskiksen luo. Ei iso vaiva mutta tärkeä asia
      Minä ymmärrän. Ne heittävät tumpit mihin sattuu, koska ovat idiootteja.

      Lainaa

    40. Tulos: -7 (27 ääntä)
      Kökkis: Edellistä siis tarkentaakseni: Tuula ajaa ihan hyvää asiaa, mut aika oudolla tavalla. En koe Tuulan kaipaavaan kuitenkaan sääliäni, sillä tota asiaa voisi ehkä hoitaa niinkin, ettei kanssakulkijalle maalautuisi Tuulasta kuvaa täytenä kahelina. Tuula olisi myös omalla kohdallani voinut täsmentää purkin funktion.
      Miniroskis. Mitä siinä et tajua?

      Lainaa

    41. Avaruusleijona 15.8.2019 22:45
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Kummallista: Nuo miniroskikset näyttää verensokerimittarin (liuskojen) purkeilta. Päälle liimattu joku kuva vaan.
      Juuri niitä ne on! Uusiokäyttöä. Tollaisessa purkissa tumppi sammuu itsestään muutamassa sekunnissa, ja sitä on helpompi käyttää yhdellä kädellä kuin esim. filmipurkkia.

      Lainaa

    42. Setämiäs 16.8.2019 0:28
      Tulos: -36 (48 ääntä)
      Gaius: Minä maksan veroja mielummin eläimiä kuin erityisesti sinun kaltaisia ihmisiä varten. Mutta sinun paskaasi varten on sentään rakennettu ihan kokonainen viemärijärjestelmä, olisit kiitollinen.
      Ei oo tainnu sulla vielä kivekset laskeutua? Kovin lapselta uhoinesi ainakin vaikutat.

      Lainaa

    43. Tulos: -21 (33 ääntä)
      Kilokalori: Vieraslaji ei ole laji, joka tänne itse kävelee tai lentää. Vieraslaji on esim. espanjansiruetana, jonka ihmiset on tuoneet ruukkutaimien mukana. Tai minkki, joita turkistarhoilta on kohta sata vuotta karkaillut. Vai onko meillä nyt tarkoitus ottaa ohjenuoraksi joku 1950-luvun “Suomen nisäkkäät ja linnut [...]
      Nyt tuli kyllä harvinaisen tyhmä kommentti jopa sinun kirjoittamaksi. Ihminen tuhoaa luontoa, mutta tätä tuhoa voidaan todellakin hillitä ja asioita voi korjata. Olisi todella idiootimaista vain hyväksyä menetetyt lajit, sukupuuton uhka tai ilmaston lämpeneminen ilman että asioihin puuttuu silloin kun siihen vielä pystyy. Toki kun ymmärryksen taso on luokkaa "kissanpennut on söpöjä", ei paljoa siltä kansanosalta voi olettaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +26 (34 ääntä)
      totuuden_torvi: Miksi noin paljon miinusta? Alapeukuttajien mielestäkö on mukavampi maksaa veroja puistojen ylläpitämiseksi hanhia varten? Ihmisillä sinne ei ole mitään asiaa, jos ei sitten tykkää astua/istua paskaan. Parhaassa tapauksessa vielä lapsiparatkin joutuu leikkimään siellä salmonellan seassa. Näkeehän sen, että Paskahanki ei tosiaankaan ole enää mikään uhanalainen vaan liikalaji.
      Ihminen on ainut "liikalaji" jos sinua lainaan. Tää planeetta kuuluu kaikille, ei sulle ja sun penskoille.

      Lainaa

    45. King Arthur 16.8.2019 3:55
      Tulos: +44 (52 ääntä)
      Itse olen megasaastuttaja, ulkoilutan koiraa ja vedän tupakkia. Siinä on se jännä juttu että kerään sekä koiran jätökset että tumpit asianmukaisiin jäteastioihin. Ei ole isokaan vaiva. Pitäähän siinä toki kumartua, mutta siinäkin on se hyvä puoli että kun jätökselle kumartaa niin naapurille pyllistää. Pelkästään poikakoiria omistaneena tiedän että ne varsinkin kakarana laittavat kaiken suuhunsa. Eniten kismittää maassa olevat tupakantumpit, purkat ja lasinsirut.

      Lainaa

    46. Tulos: +33 (45 ääntä)
      Jasper: Miniroskis. Mitä siinä et tajua?
      Jos sun luokses puskat varisten luovii täysin tuntematon ihminen ja lykkää valkoisen purkin, jossa on etiketissä jonkun rekun kuva ja lääkkeen nimi, mieltäisit sen siis heti samantien roskikseksi? Mä taidan sit käydä vähän hitaalla. Tuula ei siis sanonut mulle sanaakaan. Kääntyi vain takaisin niiden koristepuskien sekaan luovimaan tien yli.

      Lainaa

    47. Tulos: +12 (32 ääntä)
      Näillä paikoilla kyllä huomaa miten tumpit ja roskatkin päätyy tienposkeen kun niitä ei haluta kanniskella kilsatolkulla. Miten niitä tupakkeja sit viitsii kantaa kilsatolkulla. Tumpissahan on enää pieni osa alkuperäisestä jäljellä

      Lainaa

    48. Hööpölööpö 16.8.2019 9:22
      Tulos: +2 (32 ääntä)
      Vaakku: Jonkun koira oli kuollut kun oli niellyt tupakantumpin omistajan huomaamatta, villieläinten keskuudessa varmasti yleinen ongelma. Itse en vaan käsitä, miksei tupakoijat voi laittaa tumppeja tuhkakuppiin tai pitää sitä pilttipurkkia taskussa ja tulosta sinne, tyhjentää sitten kun pääsee roskiksen luo. Ei iso vaiva mutta tärkeä asia
      Keskimääräisen tupakoitsijan älykkyys ei riitä noin kauaskantoiseen ajatteluun. Yhtään älykkäämpi ihminen ei olisi edes alkanut polttaa tupakkaa.

      Lainaa

    49. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Korjaaja: Eikös tässä mokaajia olleet nuo kommentoijat? Miksi Tuulaa pitäisi tässä yhteydessä sääliä? Tuula nimenomaan ei mainostanut omaa kampaamoaan vaan miniroskiksia, jollaisen voit tehdä itse (melkein) mistä tahansa purkista tai esimerkiksi hakea kampaamosta (ilman sen kummempia velvoitteita).
      Juurikin näin. Urpot tulivat jonossa esittelemään omaa paremmuuttaan ja loukkaantumaan muiden puolesta. Lobotomia tekopyhille urpoille.

      Lainaa

    50. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Siis mitä muovipussia Karo oli metsästä siivonnut? En tajunnut.

      Lainaa

    51. Ihmettelen vaan 16.8.2019 19:49
      Tulos: -21 (37 ääntä)
      Tuulalla meni yli kun käyttää samassa kaupunginosassa tulipalossa menehtynyttä henkilöä esimerkkinä siitä, että pikku tuhkakuppi olisi muka pelastanut hengen. Ihan hyvä juttu nuo pienet tuhkakupit, mutta mainos oli todella mauton.

      Lainaa

    52. Tulos: +11 (29 ääntä)
      Ihmettelen vaan: Tuulalla meni yli kun käyttää samassa kaupunginosassa tulipalossa menehtynyttä henkilöä esimerkkinä siitä, että pikku tuhkakuppi olisi muka pelastanut hengen. Ihan hyvä juttu nuo pienet tuhkakupit, mutta mainos oli todella mauton.
      Mikä ihme teillä on vikana? Mitä pahaa on antaa tuhkakuppeja ilmaiseksi, vaikka se lisää tunnettavuutta? Sitä kutsutaan mainostamiseksi, eikä tässä ollut tippaakaan hekumointia kuolleilla. Menkää taistolaiset sinne minne kuulutte, eli historian kirjojen sivujen väliin!

      Lainaa

    53. Tulos: -15 (19 ääntä)
      Irvikissa: Ihminen on ainut “liikalaji” jos sinua lainaan. Tää planeetta kuuluu kaikille, ei sulle ja sun penskoille.
      Sä varmaan sit näytät esimerkkiä kaikille. Alota ittestäs.

      Lainaa

    54. Tulos: +35 (39 ääntä)
      En oo koskaan hiffannut miks tupakat pitää valmistaa sillä tavalla, että niistä tulee maksimaalista tuhoa kaikkiin mahdollisiin suuntiin? Ei riitä että aiheuttaa keuhkosyöpää, tupakoitsija altistuu suuremmalle määrälle säteilyä kun astronautti, naapurit joutuu haistelemaan passiivisesti ja sitten ne vielä pitää valmistaa silleen, ettei maadu koskaan ja luontokin vielä joutuu kärsimään niistä.

      Lainaa

    55. Tulos: +6 (18 ääntä)
      Setämiäs: Sä varmaan sit näytät esimerkkiä kaikille. Alota ittestäs.
      Miten aloitetaan itsestä planeetan kaikille kuuluminen?
      Setämiäs: Sä varmaan sit näytät esimerkkiä kaikille. Alota ittestäs.
      En saa ihan kiinni sun ajatuksistasi. Irvikissa sanoi että planeetta kuuluu kaikille, sä vastaat että aloita itsestäsi. Niin mikä?

      Lainaa

    56. Tulos: +34 (42 ääntä)
      Hoo: Näillä paikoilla kyllä huomaa miten tumpit ja roskatkin päätyy tienposkeen kun niitä ei haluta kanniskella kilsatolkulla. Miten niitä tupakkeja sit viitsii kantaa kilsatolkulla. Tumpissahan on enää pieni osa alkuperäisestä jäljellä
      Sama juttu alkoholin kanssa. Täysiä tölkkejä rahdataan kymmeniä kilometrejä, mutta tyhjät, jotka painavat luokkaa prosentin täysistä, hylätään siihen paikkaan.

      Lainaa

    57. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Tuskin tuota Tuulaa kiinnosti mikään mainostaminen vaan halusi oikeasti että ympäristömme olisi puhtaampi. Monelle roskien kerääminen ja ympäristön puhtaus on oikeasti tärkeä asia. Mutta totta kai kaikki negatiiviset ruikuttajat pilasivat senkin ilon.

      Lainaa

    58. Tulos: +18 (18 ääntä)
      Poltan jälleen. Valitettavasti. Laukussani on aina tuhkis. Käytän itse vitamiiniporepurkkeja. Tumppaat ja laitat filsun purkkiin, thats it. Ne voi sit tyhjentää seuraavaan roskikseen. Ja ei haise, nuo on ilmatiiviitä.

      Lainaa

    59. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Vaakku: Jonkun koira oli kuollut kun oli niellyt tupakantumpin omistajan huomaamatta, villieläinten keskuudessa varmasti yleinen ongelma. Itse en vaan käsitä, miksei tupakoijat voi laittaa tumppeja tuhkakuppiin tai pitää sitä pilttipurkkia taskussa ja tulosta sinne, tyhjentää sitten kun pääsee roskiksen luo. Ei iso vaiva mutta tärkeä asia
      Vielä enemmän ketuttaa narkomaanit jotka heittävät ruiskut minne sattuu.

      Lainaa

    60. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Vaakku: Jonkun koira oli kuollut kun oli niellyt tupakantumpin omistajan huomaamatta, villieläinten keskuudessa varmasti yleinen ongelma. Itse en vaan käsitä, miksei tupakoijat voi laittaa tumppeja tuhkakuppiin tai pitää sitä pilttipurkkia taskussa ja tulosta sinne, tyhjentää sitten kun pääsee roskiksen luo. Ei iso vaiva mutta tärkeä asia
      Tällee maan tasol on kiva asuu, ku porukat heittää yläkerrast tumpit alas, vaiks talon ilmotustaulul erikseen kieltolappu. Täytyy varmaan kopioida ja käydä noihin yläkerran kämppiin tiputtaa postiluukust...

      Lainaa

    61. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Aiivan: Vielä enemmän ketuttaa narkomaanit jotka heittävät ruiskut minne sattuu.
      Juu, nekin, mutta noita tupakoitsijoita ja tupakantumppeja on kuitenkin paljon enemmän

      Lainaa

    62. sikkesumari 5.9.2019 15:09
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      LaLa: Näin tupakoitsijana en myöskään ymmärr, miksi kaikki roskat pitää puistoon jättää. Liian usein ne tupakantumpit ovat se pienempi murhe. Minä kerään kaikki tumppini aina mukaan, kuten muutkin roskat. Olin sitten puistossa tai rannalla.
      Kiva että keräät, mutta kun nuorempana tein kesähommia kaupungin siivoojana, niin kyllä sitä tupakka- ja nuuskatyynyroskaa oli paljon enempi kuin mitään muuta roskaa. Ruokakääreitä ja karkkipapereita oli siellä täällä, yksittäisiä tölkkejä löysi maanantaina, mutta tumppeja ja tyynyjä oli joka hiivatin nurtsinnurkassa, istumapaikassa ja kadunreunassa matoksi asti. Niitten kesien jälkeen tekee vieläkin mieli pakottaa tupakoitsijat nielemään tumppinsa.

      Lainaa

    63. KissaKuustinen 11.11.2024 19:17
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Typerä lappu eikä sen idea edes toimi, koska ydinsodassa osuman saaminen ei ole se mikä aiheuttaa ongelmia. Japanin ydinpommitkaan eivät osuneet mihinkään.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: tupakka, tupakointi, ongelmajäte, ympäristö, roskat, miniroskis, roskakori, luonto